موجب آنها ابوذر ابوذر است و معاويه معاويه ، موسی موسی است و فرعونفرعون ، اصولی جاودانه است . . 14 حقيقت نيز جاودانه است يك حقيقت علمی اگر بالتمام حقيقت است، برای هميشه حقيقت است و اگر خطاست ، برای هميشه خطاست و اگر جزئیاز آن حقيقت است و جزئی خطاست ، آن جزء كه حقيقت است برای هميشهحقيقت است و آن جزء كه خطاست برای هميشه خطاست آنچه متغير و متبدلاست واقعيت است ، آنهم واقعيتهای مادی اما حقيقت ، يعنی انديشه هایفكری و معتقدات ذهنی بشر ، از نظر انطباق و عدم انطباق با واقعيت وضعثابت و يكسانی دارد . . 15 جهان ، زمين و آسمان به حق و به عدل بر پاست ( « ما خلقناالسموات و الارض و ما بينهما الا بالحق ») ( 1 ) . . 16 سنت الهی در اين جهان بر پيروزی نهايی حق بر باطل است ، حق واهل حق پيروزند . « و لقد سبقت كلمتنا لعبادنا المرسلين انهم لهم المنصورون و ان جندنالهم الغالبون »( 2 ) . قضا و حتم ما بر اين گذشته است كه پيامبران ما ياری میشوند و سپاه ما( سپاه حق ) غالب و پيروز است . . 17 انسانها به حسب خلقت مساوی آفريده شدهاند . هيچ پاورقی : . 1 احقاف / . 3 . 2 صافات / 171 - . 173 |