صالحان و متقيان داده است كه زمين از آن آنان است و پايان ، تنها بهمتقيان تعلق دارد : " « و لقد كتبنا فی الزبور من بعد الذكر ان الارضيرثها عبادی الصالحون »" - " « ان الارض لله يورثها من يشاء من عبادهو العاقبة للمتقين »" . حديث معروف كه میفرمايد : " « يملاء الله به الارض قسطا و عدلا بعد ماملئت ظلما و جورا » " نيز شاهد مدعای ما است نه بر مدعای آن گروه ، دراين حديث نيز تكيه بر روی ظلم شده است و سخن از گروه ظالم است كهمستلزم وجود گروه مظلوم است و میرساند كه قيام مهدی برای حمايتمظلومانی است كه استحقاق حمايت دارند - بديهی است كه اگر گفته شده بوديملاء الله به الارض ايمانا و توحيدا وصلاحا بعد ما ملئت كفرا و شر كا وفساد مستلزم اين نبود كه لزوما گروهی مستحق حمايت وجود داشته باشد . درآن صورت استنباط میشد كه قيام مهدی موعود برای نجات حق از دست رفته وبه صفر رسيده است نه برای گروه اهل حق - ولو به صورت يك اقليت .شيخ صدوق روايتی از امام صادق عليه السلام نقل میكند مبنی بر اينكه اينامر تحقق نمیپذيرد مگر اينكه هر يك از شقی و سعيد به نهايت كار خودبرسد . پس سخن در اينست كه گروه سعداء و گروه اشقياء |