خوانده شود . با اين تفاوت كه در تفكر ديالكتيكی ، با اصلاحات از آنجهت اجازه داده میشود و تشديد نا بسامانيها از آن جهت اجازه داده ميشودكه شكاف وسيعتر شود و مبارزه پيگيرتر و داغتر گردد ، ولی اين تفكرعاميانه فاقد اين مزيت است ، فقط به فساد و تباهی فتوا میدهد كه خودبخود منجر به نتيجه مطلوب بشود . اين نوع برداشت از ظهور و قيام مهدی موعود و اين نوع انتظار فرج كهمنجر به نوعی تعطيل در حدود و مقررات اسلامی میشود و نوعی " اباحيگری "بايد شمرده شود به هيچوجه با موازين اسلامی و قرآنی وفق نمیدهد . انتظار سازنده آن عده از آيات قرآن كريم - كه همچنانكه گفتيم ريشه اين انديشه است ودر روايات اسلامی بدانها استناد شده است - در جهت عكس برداشت بالااست . از اين آيات استفاده میشود كه ظهور مهدی موعود حلقهای است ازحلقات مبارزه اهل حق و اهل باطل كه به پيروزی نهائی اهل حق منتهی میشود، سهيم بودن يك فرد در اين سعادت موقوف به اين است كه آن فرد عملا درگروه اهل حق باشد . آياتی |