بود ، احيانا به يكديگر تنه میزدند فرمود بهتر اينست كه زنها از وسطحركت كنند مردها از كنار يا شايد عكسش را فرمود پيغمبر اكرم خوشنداشت كه اين حركت به صورت اختلاط باشد منطق صحيح همين است .بنابراين شركت زن در فعاليتهای اجتماعی ملازم اينست كه در شرائطی كهفتنه انگيز است مثل ازدحامها [ اختلاط نباشد و حريم رعايت شود ] البتهدر غير ازدحام اشكالی ندارد مثلا در اتوبوس زنها نشسته اند ، مردها همنشسته اند ، ازدحام نباشد اشكالی ندارد من هميشه حتی در كتاب مسئلهحجاب اعتراض كرده ام به طرز زيارت رفتن در اعتاب مقدسه كه از قديم هممعمول بوده زن و مرد قاطی میروند بعد به يكديگر فشار میآورند ولو اينكهدر حرم امام رضا باشد كار درستی نيست در قديم الايام زيارتگاهها اينقدرشلوغ نبوده ولی در اين سالها كه اينقدر شلوغ شده حق اينست كه ساعاتی رامثلا پيش از ظهر را به مردها و بعدازظهر را به زنها اختصاص بدهند يابالعكس ، يك چنين كاری بكنند لااقل در مواقع ازدحام چنين كاری بكنند اينطرز زيارت رفتن با روح اسلامی چندان سازگار نيست پس ما نه از آن طرفبيفتيم و نه از اين طرف ما بايد حد وسط و حد اعتدال را حفظ كنيم اسلامدين معتدل است . پيغمبر اكرم زنها را در جنگها شركت میداد ولی آنها كاری را كه بيشترمتناسب با زنها بود انجام میدادند احيانا در يك مواقع شدت زنها همشمشير بر میداشتند چنانكه در جهاد اسلامی اگر موقع دفاع بشود ، زن و مرد وكوچك و بزرگ ، همه بايد شركت بكنند و شركت میكنند ولی رسول اكرم حتیالامكان زنها را به كارهای متناسب با خودشان مثل پانسمان كردن میگماشتنسيبه جراحه |