خلقت جسمی و خلقت روحی عينا مانند مردها بودند نقص بود و اگر مردهاعينا مانند زنها بودند نيز نقص بود ايندو طوری خلق شده اند كه مكمليكديگر هستند ما اين حساب را نبايد فراموش كنيم من در كتاب نظام حقوقزن در اسلام گفته ام كه تساوی حقوق زن و مرد يك مسئله است ، تشابه حقوقزن و مرد مسئله ديگر است اينها از نظر حقوق متساويند ولی متشابه نيستندتساوی توجه به كميت است ارزش كمی حقوق زن و مرد برابر با يكديگر استبلكه من ثابت میكنم كه ارزش كمی حقوق زن بيشتر از مرد است و بايد همبه يك دليل خاص بيشتر باشد ولی از نظر كيفی چطور ؟ از نظر كيفی اينطورنيست وظائف كيفی ايندو در يك قسمتهايی متفاوت است حقوق اينها از نظركيفيت از يك جنبه هايی متفاوت است مجازاتهای اينها از نظر كيفی دريك مواردی متفاوت است تساوی حقوق زن و مرد و تشابه حقوق زن و مردنبايد با يكديگر اشتباه شود يكی از افتخارات حقوق اسلامی اينست كه حقوقزن و مرد را متساوی میداند ولی متشابه نمی داند . قانون اساسی پيش نويسی دارد كه عده ای از علما و مدرسين قم ديده اند وقرار است عده زياد ديگری از صاحبنظران ببينند و بعد هم در اختيار همهمردم قرار داده بشود و همه صاحبنظران در آينده روی آن اظهار نظر بكنندتصويب قانون اساسی غير از رفراندم است در رفراندم فعلا ما رژيم را تعيينمیكنيم كه آيا رژيم ما جمهوری اسلامی باشد يعنی رژيمی باشد كه شكل رژيمجمهوری است و محتوای آن اسلامی ؟ اما اينكه مواد قانون اساسی بر اساسرژيم جمهوری اسلامی چگونه بايد باشد ، همه صاحبنظران بايد اظهار نظر بكنندكه در كادر اسلامی چگونه بايد نظر داد . الان ما |