گفت اينجا معبد است ، اينجا محترم است با اينكه میگفت من خودم مسيحیهستم و بت پرست نيستم اما [ در آنجا گفت ] از باب اينكه يك عدهانسانها اين بتها را محترم میشمارند ، من بايد آنها را محترم بشمارم ،عقيده آزاد است ! يك عده ای میگويند ببينيد ما چه ملتی هستيم ! ما در دو هزار و پانصدسال پيش اعلاميه حقوق بشر را امضا كرديم كورش وقتی كه وارد بابل شد بااينكه خودش بت پرست نبود و تابع مثلا دين زردشت بود ، معذلك گفتتمام معابد بت پرستی ای كه در اينجا هست ، محترم است پس ما ملتیهستيم طرفدار آزادی عقيده اين بزرگترين اشتباه است از نظر سياسی هر چهمیخواهيد ، تمجيد بكنيد زيرا اگر كسی بخواهد ملتی را به زنجير بكشد بايدتكيه گاه اعتقادی او را هم محترم بشمارد اما از نظر انسانی اين كارصددرصد خلاف است . كار صحيح كار ابراهيم ( ع ) است كه خودش تنها كسی است كه يك فكرآزاد دارد و تمام مردم را در زنجير عقائد سخيف و تقليدی كه كوچكترينمايه ای از فكر ندارد ، گرفتار میبيند مردم به عنوان روز عيد از شهر خارجمیشوند و او بيماری را بهانه میكند و خارج نمی شود بعد كه شهر خلوتمیشود وارد بتخانه بزرگ میشود يك تبر بر میدارد ، تمام بتها را خردمیكند بعد تبر را به گردن بت بزرگ میآويزد و میآيد بيرون عمدا اين كاررا كرد برای اينكه به نص قرآن كريم بتواند فكر مردم را آزاد بكند شبوقتی كه مردم بر میگردند و به معبد میروند میبينند اوضاع واژگونه استمثل اينست كه اين بتها خودشان با همديگر دعوا كرده باشند و همديگر راكشته باشند تنها بتی كه باقی مانده است ، بت بزرگ است . چه |