بيرون بيائيم . حالا ببينيد اين فكر چقدر مسخ شده است ! اين حقيقت عالیبه شكل منكوس در فكر ما وارد شده ، در ما نتيجه معكوس داده ، وسيلهتنبلی شده ، وسيله هيچ كار نكردن با انتظار اينكه همه كارها را مولی كرده، در قيامت هم مولی میكند . اين داستان را از تاريخ صدر اسلام برايتاننقل میكنم ببينيد چگونه است . امتياز شيعه از مرجئه طائفهای در ميان متكلمين بودند به نام " مرجئه " كه بحمد الله منسوخشدند . اينها میگفتند كه ايمان اگر درست شد ، عمل هيچ اثری ندارد . اينهم البته ريشه سياسی داشت . اينها در زمان بنیاميه بودند و بنی اميهاينها را تأييد میكردند . اينها بدينوسيله میخواستند اعمال سائسين بنیاميه و سلاطين بنی اميه را تصحيح كنند . اين مطلب را من نمیگويم ، تاريخمیگويد . میگفتند آقا ! ايمانت درست باشد ، ايمان كه درست بود ، عملمهم نيست . عمل كردی كردی ، نكردی نكردی ، عمل چيزی نيست . بعد ازاينكه بنی اميه رفتند ، بنی العباس روی خصومتی كه با بنی اميه داشتندريشه مرجئه را زدند ولی با كمال تأسف اين فكر مرجئی امروز در دماغ شيعهپيدا شده است ، در صورتی كه داستانی كه میخواهم نقل بكنم ثابت میكند كهاصلا عقيده شيعه نقطه مقابل اين عقيده بوده ، و آن داستان اين است :احمد امين مصری در " ضحی الاسلام " از " اغانی " ابوالفرج اصفهانینقل میكند . با اينكه خود احمد امين ، نزعه ضد شيعی دارد ولی اين را اونقل میكند . يك نفر را اسم میبرد میگويد يك نفر شيعی و |