بسم الله الرحمن الرحیم
 
نگارش 1 | رمضان 1430

 

صفحه اصلی | کتاب ها | موضوع هامولفین | قرآن کریم  
 
 
 موقعیت فعلی: کتابخانه > مطالعه کتاب اصول کافی جلد سوم, شیخ کلینی   مناسب چاپ   خروجی Word ( برگشت به لیست  )
 
 

بخش های کتاب

     FEHREST -
     FOOTNT01 -
     IStart -
     KAFI3001 -
     KAFI3002 -
     KAFI3003 -
     KAFI3004 -
     KAFI3005 -
     KAFI3006 -
     KAFI3007 -
     KAFI3008 -
     KAFI3009 -
     KAFI3010 -
     KAFI3011 -
     KAFI3012 -
     KAFI3013 -
     KAFI3014 -
     KAFI3015 -
     KAFI3016 -
     KAFI3017 -
     KAFI3018 -
     KAFI3019 -
     KAFI3020 -
     KAFI3021 -
     KAFI3022 -
     KAFI3023 -
     KAFI3024 -
     KAFI3025 -
     KAFI3026 -
     KAFI3027 -
     KAFI3028 -
     KAFI3029 -
     KAFI3030 -
     KAFI3031 -
     KAFI3032 -
     KAFI3033 -
     KAFI3034 -
     KAFI3035 -
     KAFI3036 -
     KAFI3037 -
     KAFI3038 -
     KAFI3039 -
     KAFI3040 -
     KAFI3041 -
     KAFI3042 -
     KAFI3043 -
     KAFI3044 -
     KAFI3045 -
     KAFI3046 -
     KAFI3047 -
     KAFI3048 -
     KAFI3049 -
     KAFI3050 -
     KAFI3051 -
     KAFI3052 -
     KAFI3053 -
     KAFI3054 -
     KAFI3055 -
     KAFI3056 -
     KAFI3057 -
     KAFI3058 -
     KAFI3059 -
     KAFI3060 -
     KAFI3061 -
     KAFI3062 -
     KAFI3063 -
     KAFI3064 -
     KAFI3065 -
     KAFI3066 -
     KAFI3067 -
     KAFI3068 -
     KAFI3069 -
     KAFI3070 -
     KAFI3071 -
     KAFI3072 -
     KAFI3073 -
     KAFI3074 -
     KAFI3075 -
     KAFI3076 -
     KAFI3077 -
     KAFI3078 -
     KAFI3079 -
     KAFI3080 -
     KAFI3081 -
     KAFI3082 -
     MainFehrest -
 

 

 
 

--- پاورقى ---

1- ايمان اجمالى را ما در مقدمه جلد اول توضيح داديم .
2- فرات : بسيار گوارا.
3- ولايـت (بـكـسـر واو) بـمعنى امارت و اولويت تصرف است كه در آيه ((و اولىالامر منكم )) بآن امر شده است و (بفتح واو) بمعنى محبت و يارى و اطاعت و اعتقاد بامامت است. مرحوم مجلسى گويد: معنى دوم در اينجا مناسبتر است .
4- مخاصم يا علم است و نام شخصى است و يا وصف بمعنى مناظره كننده .
5-ابـن قـتـيـبـه در ((مـصـبـاح )) گـويـد: دانـشـمـنـدان گـويـنـد:اسـتعمال كلمه تنزه در رفتن بسوى ييلاق و باغ و بوستان غلط است ، ولى بنظر من غلطنـيـسـت ، زيـرا تـنـزه بـمـعـنـى دور شدن است و چون غالبا باغ و بوستان تابستانى ازمنزل مسكونى دور است ، باين ملاحظه كلمه تنزه و مشتقاتش را در آن مورد بكار مى برند.
6- ويـل : در آمـدن بـدى و شـر، و دردمـنـد نـمـودن و مـصـيـبـت زده سـاخـتـن و نـيـزويل ، واى و سختى است منتهى الادب ـ
7- آيـه در قـرآن بـايـن صـورت نيست ، مراجعه شود، گويا از اشتباهات نساخ ياتلفيق دو آيه است و يا نقل بمعنى شده .
8- راوى يـادش نـبـوده كـه حـضرت بلفظ اتيناك فرمود يا جئناك ولى هر دو بيكمعنى است .
9-مـحـدث اسـتـر آبـادى گـويـد: مـقـصود از چهار در: اقرار بخدا و پيغمبر و آنچهپيغمبر آورده و مترجمين آنها (يعنى ائمه معصومين عليهم السلام ) است . -
10- تـنـعـم بـمـعـنى ننگ داشتن از كار زشت هم مى آيد، پس مراد از آن در اينجا ننگداشتن از آزار همسايه و رفيق است .
11- آيـه شـريـفـه در قـرآن كـريـم بـجـاى ((رسـوله )) كـلمـه((الرسول )) دارد، و گويا نقل شده است .
12- حل : از اسماء اصواتست كه براى راندن شتر بكار ميرود
13- در لغت عربى اين جمله در موردى گفته مى شود كه سخن ياوه و نامربوطى ازدهن شخصى در آيد،
14- فرشتگان بزرگواريكه كار آنها نوشتن است .
15- دهـقـان ، مـعـرب دهـگان ، بمعنى صاحب ده يا رئيس ده است كه در اين زمان او راكدخدا يا دهدار گويند.
16- ملتزم : قسمتى از ديوار پشت خانه كعبه
17- از ايـن جـمـله پيداست كه جمله اخير روايت در نظر يكى از روات مظنون بوده وفرمايش امام را بطور قطع و يقين در خاطر سپرده بوده است .
18- اين جمله در لغت عرب در مورد لاغرى زياد گفته ميشود.
19- گناهان انسان غالبا مربوط باعضاء و جوار حست ، ولى چون فرمان دهنده همهاعـضـاء و جـوارح قـلب است ارتكاب گناه باو نسبت داده شده است . 20- عرم ((بروزن كـتـف )) مـوشـهائى كه سد را سوراخ كردند و اقوالى ديگرى هم در تفسير آن گفتهشده .
21- اگر چه سائل گناهان كبيره را از كتاب خدا خواسته بود، ولى سنت هم اعتباركتاب را دارد، حتى در نظر شخص سائل بدليل سكوت او وعدم اعتراضش .
22- ايـن جـمـله در عـربـى بـراى اظـهـار تـاءسـف و بـجـاى واىبـحـال مـن گـفـتـه مـى شود، و چون راوى گمان كرد: هر كس تكبر داشته باشد به بهشتنرود، اين جمله را گفت .
23- اشاره بآيه شريفه افمن زين له سوء عمله فرآه حسنا.
24- اشاره بآيه شريفه و هم يحسبون انهم يحسنون صنعا
25- اشـاره بـآيـه شـريـفـه يـمـنـون عـليـك اءن اءسـلمـوا،قل لا تمنوا على اسلامكم بل الله يمن علكم اءن هديكم للايمان .

 

 
 

کلیه حقوق این سایت محفوظ می باشد.

طراحی و پیاده سازی: GoogleA4.com | میزبانی: DrHost.ir

انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما جمادی الثانی رجب شعبان رمضان شوال ذی القعده ذی الحجة محرم صفر ربیع الثانی ربیع الاول جمادی الاول نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس دیتاسنتر فن آوا سرور اختصاصی سرور ابری اشتراک مکانی colocation