شاخ شيطان از جمله شيطان صفتانى كه در اين زمان بروز كرده اند وقتل و غارت و كشتارشان ، جنايت و ضربه زدن به اسلام و قرآن و توحيدشان ، بر هيچكس پوشيده نيست ، فرقه وهابى هاى مرتد و گمراه كننده مى باشند كه بر كشور حجازحكومت مى كنند و بر حرمين شريفين تسلط دارند. در خبر است كه : در شب هفدهم ماه مبارك رمضان كه پيغمبر صلى الله عليه و آله به معراجتشريف برد و همه جا را ديد و در همان شب مراجعت فرمود. صبح آن شب ، شيطان خدمت آنسرور مشرف شد و عرض كرد: يا رسول الله ! شب گذشته كه به معراج تشريفبرديد، در آسمان چهارم طرف چپ (بيت المعمور) منبرى بود، شكسته و سوخته و به روافتاده . آيا شناختى آن منبر را و متوجه شديد كه از كيست ؟ همان طور كه انسان به جايى نياز دارد - چه در دنيا و چه در عالم برزخ و قيامت - شيطانها هم به مكان احتياج دارند. جاى هر كدام از نظر پستى و بلندى فرق دارد، براى هر كدامجايگاه مخصوصى است . وقتى انسان مرد وارد عالم برزخ مى شود. اگر از نيكان و پاكانباشد جايگاه او در (وادى السلام ) نجف و در كنار پيامبران و امامان معصوم و اولياء اللهعليهم السلام مى باشد، اگر از بدن و ناپاكان بوده جايگاهش در چاه هاى وادى برهوت ،كه در سرزمين يمن قرار دارد، مى باشد. در دنيا هر كس يك جايى براى خود برمى گزيند تا دارايى اش را در آن نگه دارد و يا درآن جا خريد و فروش كند، مانند تجار و كسبه بازار كه براى كسب و تجارت خود دكانىتهيه مى كنند و اجناس خود را در آن جا مى گذارند. اگر كسى چيزى از آن مغازه ببرد،صاحب مغازه او را تعقيب كرده و مجازات و زندانى مى كند. شيطان هم مانند سرمايه داران بزرگ و پول داران حرفه اى ، سرمايه ومال التجاره اى آماده كرده و براى فروش ، دنبال مشترى مى گردد. كارگاه و كارخانه ، محل كار و جاى كارگران را مى گويند، جايى كه انسانمشغول كرا و وسايل كا در آن جا آماده و مهيا است و دايما به آنمحل رفت و آمد مى شود. هر قوم و ملتى و هر دين و مذهبى باورها و فرهنگ ويژه اى دراند و روى همان معتقدات شعارمى دهند. شعار از قلب و افكار درونى كه انسان پاى بند به آنها است سرچشمه مىگيرد. و آن ، بيان گر انگيزه درونى شخص است . معمولا شعار در زمان جنگ و مبارزه و زدو خورد داده مى شد .انگيزه و شور آفرين است . شيطان با آن خباثت ذاتى كه دارد، گاهى به درگاه خداوندمتعال التماس مى كند و دعا مى نمايد، به اولياء اللهمتوسل مى شود تا خداوند او را از جهنم نجات دهد وداخل بهشت كند. ولى دروغ مى گويد. دعا و توسل او جنبه ظاهرى دارد و حقيقت ندارد، از جملهجاهايى كه متوسل شده بود داستان ذيل است : جا دارد اول اين مطلب را بيان كنيم كه آتش بر دو قسم است : يكى آشكار و عادى ، ديگرىآتش ناپيدا و پنهانى ، آتش آشكار آتشى است كه به وسيله كبريت و چوب و نفت روشنمى شود و مى سوزاند. يكى از جاهايى كه شيطان با تما نيرو به جنگ انسان مى رود و در اين راه ، از اين كهخودش آسيب ببيند يا فرزندان و پيروانش دهد بيمى ندار، هنگامى است كه انسان سرگرمذكر خدا و درود بر پيامبر صلى الله عليه و آله و سلم و آلش مى باشد. شيطان ملعون با هر وسيله اى كه بتواند انتقام خود را از اولاد آدم مى گيرد. گاهى بهوسيله جنگ ، گاهى با منحرف كردن مردم از راه حق و حقيقت ، گاهى با القاى شبهه دردل سست ايمانان . در اين جا لازم است داستانى را كه حضرت على عليه السلام از زبانشيطان نقل مى فرمايد بيان كنيم . شيطان هم مانند آدميان ، هم جنس هايى دارد كه با آنها نشست و برخاست مى كند. هم جنسشيطان (تارك الصلوه ) است . كسانى كه براى نماز ارزشىقائل نيستند و آن را ترك مى كنند. شيطان كسانى را به خدمت مى گيرد تا نگهبان و نگه دار دارايى اش باشند؛ همان گونهكه آدميان انبار دارانى براى حراست از اموال خود به خدمت مى گيرند. شيطان آنان راوزير خود ساخته تا آدم هايى را كه بدهى هاى شرعى خود را نيم دهند و ذخيره مى كنند،تحريك نمايند كه هر چه بيشتر سرمايه اندوزى كنند. شيطان براى پيروزى بر دشمن تيرهايى دارد كه به وسيله آنها با دشمن روبه رو مىشود. آنها بر چند قسم است : همان طور كه انسان در رفت و آمدها به (مركب ) سوارى نياز دارد شيطان هم به (مركب )احتياج دارد كه براى گشت و گذار سوار بر آن شود. بعد از آن شيطان به آسمان هفتم راه پيدا كرد، در كنار عرش الهى منبرى مى گذاشتند وعلم نور نصب مى كردند. آن ملعون بالاى منبر مى رفت و ملائكه را اندرز مى داد؛ چون بهاين مقام و مرتبه رسيد. پيش خود گفت : اگر روزى اين امر تبليغ به ديگرى واگذارشود من از او اطاعت نمى كنم ؛ چون وى خود را در علم وعمل يگانه دهر و از همه بالاتر مى دانست . انسان براى اين كه برخى حيوانات (از قبيل نهنگ ،فيل ، شير و پلنگ ) را به اختيار خود در آورد به دام نياز دارد. شيطان هم دام هايى دارد كهبه وسيله آنها انسان ها را صيد مى كند. دام ها ممكن است با هم فرق داشته باشند.
|