بسم الله الرحمن الرحیم
 
نگارش 1 | رمضان 1430

 

صفحه اصلی | کتاب ها | موضوع هامولفین | قرآن کریم  
 
 
 موقعیت فعلی: کتابخانه > مطالعه کتاب اسلام همان اسلام است,   مناسب چاپ   خروجی Word ( برگشت به لیست  )
 
 

بخش های کتاب

     01 -
     02 -
     03 -
     04 -
     05 -
     06 -
     07 -
     08 -
     09 -
     10 -
     11 -
     12 -
     13 -
     14 -
     15 -
     16 -
     17 -
     18 -
     19 -
     20 -
     21 -
     22 -
     23 -
     24 -
     25 -
     26 -
     27 -
     28 -
     29 -
     30 -
     31 -
     32 -
     33 -
     34 -
     35 -
     36 -
     37 -
     38 -
     39 -
     40 -
     41 -
     42 -
     43 -
     44 -
     45 -
     46 -
     47 -
     48 -
     49 -
     50 -
     fehrest - فهرست مطالب
 

 

 
 

پيشي گرفتن ديگران بر مسلمانان

آري, مسلمانان در صدر اسلام به گونه‏اي بودند كه امروزه بيشتر مسلمانان عكس آن را عمل مي‏كنند, در عبادات, حتي در نمازهاي پنجگانة روزانه سُستي مي‏ورزند, و از نظر مادّي, به همياري هيچ‏يك از برادران ايماني خويش نمي‏شتابند. فقط اندكي خمس و زكات پرداخته و صدقاتشان بسيار ناچيز است, در حالي كه بر عكسِ اين اعمال در ميان غير مسلمانان مشهود است. از نظر عبادت, هرچند به ظاهر, در بين آنان مرداني راهب و زناني راهبه وجود دارند. و اموال فراواني را مي‏بخشند. داراي مؤسسات خيريه‏ فراواني هستند.

اين‏جناب اخيراً در مجلة المشاهد مي‏خواندم: كه تنها يك آمريكايي در حدود مبلغ صد ميليارد دلار را در اختيار بعضي از مؤسسات خيريّه قرارداده است.

و بدينسان غير مسلمانان از مسلمانان سبقت گرفته و در همة زمينه‏هاي زندگي بر آنان پيشي گرفته‏اند. لذا, آنان ثروتمند شده و سروري يافته‏اند و ما بي‏چيز و زير دست قرار گرفته‏ايم.

آري, مسلمانان به دستورات اسلام نسبت به اداي نماز و پرداخت زكات بي‏توجه شدند و رغبتي از خود نشان نمي‏دهند. لذا, جايگاه نماز كه خداوند آن‏را در وقت‏هاي معين برمؤمنان مقرر داشته است ضايع شده و زكاتي كه خداوند آن‏را براي ايشان تعيين نموده مهجور مانده است, و حال آن‏كه خداي سبحان آن‏را بر ايشان واجب كرده است و در اين خصوص مي‏فرمايد: ( إنما الصدقات للفقراء و المساكين و العاملين عليها و المؤلفة قلوبهم و في الرقاب و الغارمين و في سبيل الله و ابن السبيل فريضة من الله و الله عليم حكيم)1. اگر مسلمانان نماز را آن‏طوري كه شايستة نماز است اقامه مي‏كردند, معنويت مسلمانان بيشتر از آنچه كه امروز دارا هستند, مي‏بود و همان‏طور  اگر زكات را, مانند مسلمانان صدر اسلام مي‏پرداختند امروز در جامعة اسلامي  فقيري باقي نمي‏ماند و به طور يقين عمل خير و مشروعي به سستي .

1. صدقات, تنها به تهيدستان و بينوايان و متصدّيان گردآوري و پخشِ آن, و كساني كه دلشان به دست آورده مي‏شود, و در راه آزادي بردگان, و وامداران, و در راه خدا, و به درمانده, اختصاص دارد. اين به عنوان فريضه از جانب خداست, و خدا داناي حكيم است. سوره توبه, آية 60.

 
 

کلیه حقوق این سایت محفوظ می باشد.

طراحی و پیاده سازی: GoogleA4.com | میزبانی: DrHost.ir

انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما جمادی الثانی رجب شعبان رمضان شوال ذی القعده ذی الحجة محرم صفر ربیع الثانی ربیع الاول جمادی الاول نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس دیتاسنتر فن آوا سرور اختصاصی سرور ابری اشتراک مکانی colocation