بسم الله الرحمن الرحیم
 
نگارش 1 | رمضان 1430

 

صفحه اصلی | کتاب ها | موضوع هامولفین | قرآن کریم  
 
 
 موقعیت فعلی: کتابخانه > مطالعه کتاب اسلام همان اسلام است,   مناسب چاپ   خروجی Word ( برگشت به لیست  )
 
 

بخش های کتاب

     01 -
     02 -
     03 -
     04 -
     05 -
     06 -
     07 -
     08 -
     09 -
     10 -
     11 -
     12 -
     13 -
     14 -
     15 -
     16 -
     17 -
     18 -
     19 -
     20 -
     21 -
     22 -
     23 -
     24 -
     25 -
     26 -
     27 -
     28 -
     29 -
     30 -
     31 -
     32 -
     33 -
     34 -
     35 -
     36 -
     37 -
     38 -
     39 -
     40 -
     41 -
     42 -
     43 -
     44 -
     45 -
     46 -
     47 -
     48 -
     49 -
     50 -
     fehrest - فهرست مطالب
 

 

 
 

اتحاد و هوشياري

آري, موضع پيامبرصلى الله عليه و آله و سلم در برابر دشمنان, با توجه به يگانگي و هوشياري مسلمانان, موضعِ دفاع و دفع تجاوز بود, چه اين‏كه كافران, با مجهز كردن سپاهيان خود, مسلمانان را در مدينه مورد هجوم قرار مي‏دادند. همان‏گونه كه در دو جنگِ بدر و اُُحد, اتفاق افتاد؛ چون دشمنان در خارج از مدينه آمادة يورش به مسلمانان بودند و مسلمانان نيز از نيت  آنان آگاه شدند و به همين خاطر در سرزمينِ خود آماده رويارويي با دشمنان شدند. آن‏گونه كه در دو جنگِ حُنين و خيبر, رخ داد. در هر حال اين كافران بودند كه عليه مسلمانان توطئه مي‏كردند و آنان را مورد هجوم قرار مي‏دادند. زماني كه كافران مدينه را محاصره كردند و پيامبرصلى الله عليه و آله و سلم با مقابله خود محاصرة آنان را شكست, به گونه‏اي كه خود حضرت با حمله به كاروان  بازرگانان مكّه, به نوعي مكّه را, تحتِ محاصره قرار داد, و يا زماني كه كافران در منطقة حنين, گردآمدند و آمادة نبرد با مسلمانان شدند و پيامبر صلى الله عليه و آله و سلم پي به نيت سوءِ آنان برد آنها را در سرزمينِ خودشان مورد حمله قرار داد و با آنان جنگيد تا سرانجام آنان را از آن‏جا بيرون راند؛ البته اين درگيري پس از آن‏كه پند و اندرزها و تهديد‏هاي پيامبرصلى الله عليه و آله و سلم در آنان مؤثر واقع نشد, به وقوع پيوست. البته بقيه جنگ‏هاي پيامبرصلى الله عليه و آله و سلم نيز, به همين ترتيب جنبة دفاعي داشت و در تمامي جنگ‏ها, هر گاه پيامبرصلى الله عليه و آله و سلم مسلمانان را براي جنگ با كافران فرامي‏خواند مسلمانان آماده دفاع از اسلام مي‏شدند و با مقاومت شگفت‏انگيز ضربات دشمنان را تحمل مي‏كردند, و آنان را از مواضع خويش دور مي‏كردند و بدينوسيله آنان را از آسيب رساندن  به مسلمانان باز مي‏داشتند. و اين حوادثي است كه در تاريخ زندگي پيامبرصلى الله عليه و آله و سلم اتفاق افتاده و تا آن‏جايي كه كلام الاهي ) وردّ الله الذين كفروا بغيظهم, لم ينالوا خيراً(1در مورد آنان تحقق يافت.

بي‏شك همة اين پيروزي‏ها, پيشرفت‏ها و موفقيت‏ها در سايه پيروي مسلمانان از قوانين حكيمانة اسلام بود كه آنان را, به يگانگي و بيداري و فرمان برداري از پيامبر گرامي‏شان امر نموده بود. پيامبري كه احكام اسلام را مو به مو, تطبيق مي‏نمود و آن‏را به طور دقيق و كامل إجرا مي‏كرد.

1. و خداوند آنان را كه كفر ورزيدند, بي آن‏كه به مالي رسيده باشند, با غيظ و حسرت برگرداند. سوره احزاب, آية 25.
 
 

کلیه حقوق این سایت محفوظ می باشد.

طراحی و پیاده سازی: GoogleA4.com | میزبانی: DrHost.ir

انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما جمادی الثانی رجب شعبان رمضان شوال ذی القعده ذی الحجة محرم صفر ربیع الثانی ربیع الاول جمادی الاول نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس دیتاسنتر فن آوا سرور اختصاصی سرور ابری اشتراک مکانی colocation