|
|
 |
|
 |
|
بـه وظـيـفـه اى كـه اسـلام بـراى شـمـا مـعـيـن كـرده ، بـه آن وظـيـفـهعمل كنيد و شـمـا هـم بدون اين كه در نظر بگيريد كه من چى هستم و او چيست ، همه در نظر بگيريدخـدا بـه مـا وظـيـفـه داده ، وظـيـفـه مـعـيـن كـرده ، وظـيـفـه خـدايـى را داريـمعـمـل مـى كـنـيم ، بدانيد كه اين سعادت دنيا و آخرت شما را انشاءالله حفظ خواهد كرد. و منامـيـدوارم كـه شـمـا هـمه توجه به اين معنا داشته باشيد و به وظيفه اى كه قانون براىشـمـا مـعـيـن كـرده ، بـه وظـيـفـه اى كـه اسـلام بـراى شـمـا مـعـيـن كـرده ، بـه آن وظـيـفـهعـمـل بـكـنيد و شما و سپاه و سايرين دست واحد باشيد براى حفظ آبروى خودتان ، براىحـفـظ اسـلام ، براى حفظ كشور خودتان كشورى كه الان الگو شده براى همه جا و بعدهابه شما ملحق خواهند شد، ناچار ملحق خواهند شد، كشورهاى ديگر ملحق به شما خواهند شد. وامـيـدواريـم كـه يـك انـقـلابـى پـيـدا بشود، همين انقلابى كه در ايران پيدا شد در همه جاانشاءالله پيدا بشود، انشاءالله . و من اميدوارم كه همه تان مويد و موفق باشيد و باز همتـاكيد مى كنم كه در ذهنتان نياورد كسى به اين كه ارتش مثلا چطور است و ارتش كذا، اينحرف هاى سابق منافقين بود، اگر كسى يك همچو كلمه اى بگويد آن هم جزو منافقين است ،و الا كسى كه مسلمان است ارتشش را مى داند بايد حفظ بكند. آدمى كه مسلمان است ، آدمى كهعـلاقـه دارد بـه كشور اسلامى ، مى داند كه ارتش از ارگان هايى هستند كه اسلام را حفظمى كنند، همين طورى كه سپاه حفظ مى كند، همين طورى كه بسيج حفظ مى كند، وقتى همه باهـم شـديد، يك جمعيت عظيم هستيد و در مقابل ديگران انشاءالله قدرت نمايى مى كنيد و حفظمـى كـنـيد كشور خودتان را، دفع مى كنيد دشمن خودتان را. و من هم كه وظيفه ام دعاگويىاست به شما و من بى اشكال هر شب به شماها دعا مى كنم ، بدون استثناء يك شب نيست كهمـن بـه شما قواى مسلحه دعا نكنم ، همه تان را و كسانى كه بر ضد شما هستند نفرينشاننـكـنـم . و خـدا انـشـاءالله بـه هـمـه شـما عزت و سلامت عنايت كند و همه تان در درگاه خداروسفيد باشيد، وقتى وارد مى شويد در آن جا، در جمعيتى كه سيدالشهدا سلام الله عليهدر راسش هست ، شماها هم باشيد. والسلام عليكم و رحمة الله تاريخ : 16/11/64 اســـتـــفـتـاء آيـت الله مـوسـوى اردبـيـلى رئيـس ديـوان عالى كشور از محضر امام خمينىدربارهتعزيرات مـحـضر انور حضرت آيت الله العظمى امام خمينى ادام الله ظله پس از عرض سلام مستدعيستمسائل زير را جواب فرمائيد در هيئت بررسى تعزيرات مورد نياز است . 1!!! حـبـس ، نـفـى بـلد، تـعـطـيـلمحل كسب ، منع از ادامه خدمت در ادارات دولتى ، جريمه مالى و به طور كلى هر تنبيهى كهبـه نـظر برسد موجب تنبيه و خوددارى از ارتكاب جرائم مى گردد، جائز است به عنوانتعزير تعيين شود يا در تعزيرات به مجازاتهاى منصوص بايد اكتفا كرد؟ 2!!! بـراى اداره امـور كـشـور قـوانـيـنـى در مـجـلس تصويب مى شود مانند قانون قاچاق ،گمركات و تخلفات رانندگى و قوانين شهردارى و به طور كلى احكام سلطانيه و براىايـنـكه مردم به اين قوانين عمل كنند براى متخلفين ، مجازاتهايى در قانون تعيين مى كنند،آيـا ايـن مـجازاتها از باب تعزير شرعى است و احكام شرعى تعزيرات از نظر كم و كيفبـر ايـنـهـا بـار است يا قسم ديگر است و از تعزيرات جدا هستند و اگر موجب خلاف شرعنباشد بايد به آنها عمل كرد؟ 3!!! در مـورد تـعـزيـرات حـسب نظر حضرتعالى قضاة ماءذون نمى توانند تعيين تعزيركـنـنـد، آيـا مـانـنـد قضاة واجد شرايط كه در موارد تعزيرات حق عفو دارند آنها نيز حق عفودارند يا مانند اصل قضاء استفاده از حق عفو احتياج به اجازه دارد؟ ادام الله عمركم الشريف عبدالكريم موسوى اردبيلى تاريخ : 16/11/64 پـاسـخ امـام خـمـيـنى به استفتائات آيت الله موسوى اردبيلى ريئس ديوان عالى كشور بسمه تعالى 1 !!! در تـعـزيـرات شـرعيه احتياط آن است كه به مجازات منصوصه اكتفا شود مگر آنكهجـنـبـه عـمـومـى داشـتـه بـاشـد مـثـل احـتـكـار و گـرانـفـروشـى كـه بـا مـقـررات حـكـومـتـىداخل در مساءله دوم است . بسمه تعالى 2 !!! در احـكام سلطانيه كه خارج است از تعزيرات شرعيه در حكم اولى است ، متخلفين رابـه مـجـازات هـاى بـازدارنـده بـه امـر حـاكـم و يـاوكيل او مى توانند مجازات كنند. بسمه تعالى 3 !!! حق عفو ندارند مگر به اذن فقيه جامع الشرايط. روح الله الموسوى الخمينى تاريخ : 17/11/64 پـــيـــام امـــام در تـــجــليل از شهدا، اسرا، جانبازان ، مفقودين و خانواده هاى آنها در دههفجر بسم الله الرحمن الرحيم سـپـاس بى پايان از خداوند تبارك و تعالى كه با عنايات خاصه خود منت بر ما نهاده ومـا را بـه مـلتـى كـه بـا قيام خونين و انقلاب الهى خويش و روح ايمان و عرفان برابرقـدرت هـا تـاخـتـه اسـت ، سـرافـراز فـرموده است ، ملتى كه با فداكارى ارزشمند، دستسـتـمـگـران را از كـشـور عـزيـز اسـلامـى قـطـع نـمـوده و شـرف واستقلال آن را برگردانده است ، ملتى كه مجد و عظمت ميهن اسلامى را تجديد و خود را برمـقـدرات و سـرنـوشـت خـود آزادانـه مـسـلط و حـكـومـتعـدل اسـلامى را به جاى حكومت طاغوت ستمشاهى جايگزين كرده است و اسلام عزيز را برمـلت هـاى تـحـت سـتـم در شـرق و غـرب عـرضـه نـمـوده اسـت . رحمت خداوند و سلام و درودصالحان و مخلصان بر روان شهداى بزرگ و نثار جانبازان و مفقودين و اسراى عزيز كهبا نثار جان و خون و سلامت و دورى از ميهن خود، در راه شرف ، عزت كشور و اسلام ، راه رابـراى نـيـل بـه سـعـادت دنـيـا و آخرت باز، خود و ملت خود را در پيشگاه مقدس حق تعالىسرافراز و روسفيد نمودند. اكـنون پس از گذشت چندين سال از انقلاب اسلامى شكوهمند و فشارهاى جانكاه قدرتمندانو تـوطـئه هـاى بـى امـان هـمـه جـانـبـه سـتـمـگـران بـزرگ و كوچك براى اطفاى نور خدا،بـحـمـدالله تـعـالى بـا قدرت عظيم روحى و به بركت خون پاك شهدا و جانبازان در راهاسـلام ، تـمـام تـوطـئه ها خنثى ، و كيد ستمگران به خودشان برگشت و بارقه با عظمتاسـلام در جـهـان رو بـه گـسـتـرش اسـت و وعـده خـداونـدمـتـعـال بـر امـامـت و وراثـت مـسـتـضـعـفـان ، گـويـى نـزديـك اسـت . و بـحـمـداللهتـحـليـل هـاى عـليـل وابـستگان به بلوك شرق و غرب بى خبر از اسلام و قدرت ملت هاىاسـلامـى ، غـلط از كـار درآمد و جمهورى اسلامى ايران با قدرت عظيم خود كه از موهبت هاىالهى نشات مى گيرد، به راه خود كه همان راه مستقيم اسلام است به پيش مى رود. خداوندا!تـو ايـن تـحـول عـجـيـب را در مـلتـى كـه مـى رفـت فـداىامـيـال جـهـانـخـواران بـه وسيله وابستگان آنان ، اين بردگان بى چون و چرا شود، ايجادفـرمـودى و مـنـت بـر ايـن مـلت تـحـت سـتـم در طـول تـاريـخ نـهـادى و مـا را از(دل بـردگـى غـيـربـه ) عـز عـبـوديـت خـود رسـاندى و ملت عزيز را الگو براى همهمستضعفان جهان قراردادى . بـار الهـا! ايـن كـشـور وابـسـتـه بـه رسـول اكـرم صـلى الله عـليـه و اله واهـل بـيـت گـرامى او است ، و كشور حضرت بقيه الله ارواحنالمقدمه الفداء است . به حرمتآنان دربارگاه قدس تو، عنايات خود را مستدام بدار! و پيروزى نهايى را به زودى نصيب رزمندگان عزيز فرما! و شهداى عزيزو جـانـبـازان مـكـرم را از رحمت خود نصيب وافر عنايت فرما! و به رزمندگان آنان و خانداناينان صبر و اجر مرحمت فرما! و اسرا و مفقودان ما را با سلامت به كشور خود باز گردان! و راهيان عزيز كربلا، اين سلحشوران فداكار در راه حق را به مقصد والاى خود برسان !و دسـت سـتمكاران را از كشورهاى اسلامى كوتاه فرما! و اخلاص و عز بندگى خود را بهمـا عـنايت فرما و صلوات بى پايان بر انبياى عظام ، خصوصا سيد آنان ، و به اولياىمـعظم بويژه خاتم آنان روحى فداه نثار فرما! و ما را از شر شيطان و نفس اماره نجات ده!(انك ولى النعم ) روح الله الموسوى الخمينى تاريخ : 21/11/64 بـــيـــانـــات امـــام خـــمـــيـــنـى در جمع آقايان سيد على خامنه اى ريئس جمهور، موسوىاردبـيـلىرئيـــس ديـــوان عـــالى كــشور، مير حسين موسوى نخست وزير، حجت الاسلامفلسفى و ميهمانانخارجى دهه فجر انقلاب درونى اين ملت موجب شد كه اين انقلاب پيدا شد بسم الله الرحمن الرحيم مـن اين جشن بزرگ را و فى الحقيقه عيد اسلامى بزرگ را بر همه ملت هاى اسلامى بلكهمحرومان تمام دنيا تبريك عرض مى كنم . تبريك براى اين كه اين انقلاب ، انقلاب ايراننـيـسـت . ايـن انـقـلاب با انقلاب هاى ساير كشورها و انقلاب هايى كه در دنيا اتفاق افتادهاسـت ، فرق دارد. انقلاب هايى كه در دنيا تاكنون اتفاق افتاده است ، قدرت را از دست يكقـدرتـمـنـد، يـك جـابـر، بـه دسـت يـك جـابـر ديـگـرى كـه يـامـثـل ايـن يـا بـالاتـر از ايـن اسـت مـنـتـقـل كـردنـد. شـمـا مـطـالعـه كـنـيـد درحال انقلاب هايى كه در دنيا پيدا شده است يا كودتاهايى كه هر روز واقع مى شود و شدهاسـت ، بـبـيـنـيـد كـه آيـا وضـع آن جـا چـطـور اسـت ، جـز ايـن اسـت كـه بـااغفال مردم يك انقلاب پيدا شده است و يك قدرتى را كنار گذاشته اند، يك قدرت مشابه اويـا بـدتـر از او را سـر كـار آورده انـد، هـيـچ در حـال مـلت هـا فـرقحاصل نشده است يا حال ملت ها بدتر شده است . اين انقلاب فرانسه ، آن انقلاب شوروى ،مـطالعه كنند اشخاص ببينند كه آيا قبل از اين انقلاب ها چه بوده است و حالا چى هست و آيابـه حـال مـلت هـا يك اثرى حاصل شده است ، فكرى براى ملت هاشان كرده اند يا همه اشاعـمـال زور اسـت و قـدرت ؟ انـقـلابـى كـه در ايـران واقـع شـد،قـبـل از انـقـلاب مـهـم كـه كـوبـنـده بـود، يـك انـقـلابـى در بـاطـن مـردمحاصل شد، آن انقلاب گرايش اقشار ملت به اسلامى كه تا اين عصر خصوصا در اين سدههـاى آخـر بـه طـاق نـسـيـان سـپـرده شـده بـود و از اسـلام جـز يـك آداب خـشـك كـه هيچ بهحـال ديـگـران ضـررى نداشت و هيچ در فكر ملت ها نبودند، همين باقى مانده بود. اين ملتبـه خـواسـت خـداى تـبـارك و تـعـالى و بـا عـنـايـات خـاصـه اواول مـنـقـلب شـد در مـعـنـويـات ، جـوان هـااز آن حـال سـابـق بـرگـشـتـنـد بـه يـكحـال اسـلامـى و فـهـمـيـدنـد كـه اسـلام چـه بـايـد بـاشـد و چـه بـايـد بـكـنـد،دنـبـال او ايـن انـقـلاب حـاصـل شـد. اگـر ايـن مـسـاءلهحـاصـل نـشده بود، انقلاب اين جا هم مثل يكى از انقلاب هاى ديگرى بود كه حالشان را مىبينيد و ديديد. آن چيزى كه در اين جا حاصل شد و بايد او را جزء معجزات ما حساب بكنيم ،هـمان انقلاب درونى اين ملت بود. انقلاب درونى اين ملت موجب شد كه اين انقلاب پيدا شدو هـمـان انـقلاب درونى آنها و شناخت آنها از اسلام و توجه آنها به خداى تبارك و تعالىموجب شد كه در تمام اين دوره اى كه ما در آن هستيم ، از اولى كه قيام شد و بعد اين انقلاب مـبـدل شـد و بعد پيروز شد و تا الان ، روز به روز مى بينيد كه حضور ملت و تعهد ملترو به افزايش است . اين نه براى انقلاب است ، براى انقلاب درونى است . انقلاب همه جابوده است ، بسيارى از جاها بوده است . اين انقلاب درونى است كه پيدا شد در اين كشور ودر ايـن مـمـلكـت ، و نيست الا به عنايات خداى تبارك و تعالى . ما از خود چيزى نداريم ، هرچـه بود عنايات او بود كه اين عنايات موجب شد كه اين انقلاب باطنى پيدا بشود و از آنحـالتـى كـه هـمـه خـود مـلت مـا مـى دانـنـد در سـابق بود، به اين حالت كه حالا مى بينندمـتـحـول شـده اسـت ، ايـن مـوجـب شـد كـه انـقلاب پيروز شد. پيروزى را ما بايد از انقلابدرونـى / درونـى / مـردم جـسـتـجـو كـنـيـم و تـا ايـن مـعـنـاحاصل نشود، انقلاب ها يك انقلاب هاى تحويل قدرت از او به قدرت ديگر و وضع براىملت همان جور كه بود باشد. تحول معنوى در ملت حاصل شده و اين تحول به دست خداست ايـن آقـايانى كه از خارج آمدند و من از آنها تشكر مى كنم ، ملاحظه كنند در كجاى دنيا الانشـما پيدا مى كنيد يك همچو جلسه اى كه در اين جا هست ، كشاورزش پهلوى رئيس جمهورش، نـخـسـت وزيـرش پـهلوى كارگرش ، همه مقاماتش پهلوى هم نشستند به طورى كه كسىوارد ايـن جـلسـه بـشـود نـمـى دانـد كه آيا رئيس جمهور كدام است ، نخست وزير كدام است ،كـشـاورز كـدام اسـت ، كـجـا پـيـدا مـى كـنـيـد ايـن را؟ ايـنتـحـول اسـت كـه مـوجـب بـروز اين اعجاز شده است . شما كجا پيداكنيد كه يك رئيس جمهوربـيـايـد هـمـدوش يـك كشاورز بنشيند؟ شما هر جا ملاحظه مى كنيد رئيس جمهورهايش به يكوضـعى هستند كه با مردم تماس ندارند، مردم را جزء موجودات حساب نمى كنند، هر چه مىبـيـنـنـد خـودشان است . ما كه رژيم هاى سابق را ديديم و من كه از زمان قدرت قاجاريه وبـعد هم قدرت رضاخان و اذنابش و اولادش مشاهد اين كشور بودم و ديدم كه يك حكومت جزءدر يـك بـلد كـوچـك بـا مـردم چـه مـى كـرده اسـت ، دسـت مـردم بـه يـك حـكـومـتـى كـهمـال يـك ده بود يا يك قصبه بود نمى رسيد، مردم از دور حشمت او را مى ديدند، آنها وقتىكـه بيرون مى آمدند به مردم كار نداشتند، اتكال به سرنيزه بود. الان هم در دنيا وضعايـن طـورى اسـت ، ايـن طـور نـيـسـت كـه يـك جـلسـه اىحـاصـل بـشـود و نـخست وزيرش آن جا بنشيند و كشاورزش آن جا و رئيس جمهورش آن جا و /عـرض مـى كـنـم كـه / عـالمـش آن جـا و غـيـر عـالمـش آن جـا، ايـن طـور نـيـسـت مـسـاله . ايـنتـحـول اسـبـاب ايـن شـد كه اين پيروزى پيدا شد. من خدا را شكر مى كنم كه در يك ملتىواقـع هـسـتـم ، يـك فـرد از يـك مـلتـى ، يـك خـدمـتـگـزار يـك مـلتـى هـسـتـم كـهتـحـول مـعـنوى حاصل شده و اين تحول به دست خداست . امكان نداشت كه كسى بتواند يكنـفـر را ايـن طـور مـتحول كند، از مركز فحشا به مركز عبادت و عرفان بياورد، به مركزجـنـگ بـا كـفـار بياورد، اگر همه ماها جمع مى شديم كه ده نفر را يك همچو قدرتى به آنبدهيم هرگز ممكن نبود براى ما، اين يك مساءله معنوى است كه دست خداست چنانچه همه چيزدسـت اوست . اين تحول يك تحولى است كه نمونه است در دنيا. هر حكومتى را شما ملاحظهكـنـيـد در طـول تـاريـخ ، هـر مـلتـى را مـلاحـظـه كـنـيـد درطول تاريخ ، وضع اين طور نبوده است . شما آقايان برويد ملت هايتان را الهى كنيد، بيدار كنيد آقايانى كه از خارج آمده اند بايد ملاحظه كنند اين معنا را كه بايد ملت هايشان را تربيتكنند و متحول كنند، نروند سراغ آن كسانى كه قدرتمند هستند و با آنها صحبت كنند، زبانملت را متوجه بشوند، با ملت صحبت كنند. اگر بخواهند كه از زير بار گران اين جرم هاو ايـن جـنـايـت هابيرون بيايند، بايد ملت ها را بيدار كنند، اين طور نباشد كه دهه فجرىتشريف بياوريد، همه ما اين جا با هم بنشينيم صحبت بكنيم ، چه بكنيم و وقتى رفتيم تمامبـشـود، اگـر ايـن طـور بـاشـد تـا قيامت هم ما نمى توانيم كارى انجام بدهيم . ما دلخوشنبايد باشيم به اين كه وضع حاضر چى هست ، ما بايد نگران وضع آتيه باشيم . شماكـه از اطراف آمديد اين جا مشاهد هستيد و داريد مى بينيد وضع اين ملت را و داريد مى بينيدو مى شنويد تبليغات بر ضد اين ملت را، اين ملتى كه همه جا شما ديديد، در همه شهرهاهـر جـا تـشـريـف برديد ديديد و فردا هم مشاهده خواهيد كرد انشاءالله ، اينها را زور آوردهاسـت به اين جا؟ آورده اند اينها را يا آمدند آنها؟ آن طورى كه تبليغات خارجى مى گويد،مـى گـويـد: آوردنـد اينها را. يك ملت را آوردند؟! كدام قدرت مى تواند يك ملت را بياورد؟يك ملت متحول شده است ، وقتى به آن گفتند شرع اين طور مى گويد، خدا اين طورگويد،خـداسـت كه در دل اينها اين طور علاقه را ايجاد كرده است . شما آقايان برويد ملت هايتانرا الهـى كـنيد، ملت هايتان را بيدار كنيد، بيدار كنيد كه دنيا دست يك دسته اقليت ظالم ، وميلياردها انسان مظلوم در تحت يك سلطه هاى كوچك ظالم ، كوچك نسبت به ملت ها. مع الاسف /بـه انـدازه اى / تـبـليـغـات سـوء مـبـلغـيـن خـارجـى درطـول ايـن صـدهـا سـال بـه انـدازه اى بـوده اسـت كـه بـه هـمـه مـاهـا بـاورانده اند كه درمـقـابـل ايـن قـدرت هـانـمـى شـود مـقـابـله كـرد. مـا را تـرسـانـدنـد از ايـنها، با تبليغاتتـرسـاندند. وقتى كه يك قضيه اى پيدا مى شد، كافى بود كه يك نفر از خارجى ها كهدر ايـن جـا مـامـوريـت داشـت بـيـايـد بگويد اين نبايد بشود، تمام مى شد ديگر. / در/ همانقدرت هاى بزرگى كه در اين جا بودند آن قدر ترسيده بودند از خارجى ها كه يك سفيرفـرض كـنـيـد انـگـلسـتان در آن وقت ، وقتى كه مى آمد يك چيزى مى گفت ، امكان نداشت كهسلطانش بتواند خلاف بكند، براى اين كه تبليغات اين طور بود. ايران را خداى تبارك وتـعـالى آن طـور مـتـحول كرد كه اگر الان رئيس جمهور هر جا بيايد در اين جا، يك نفر آدمعـادى بـه او اعـتـنـا نـمـى كـنـد، اين تحول معنوى است كه پيدا شده است . اگر اعتنا بكند،براى اين كه يك آدم است ، اگر آدم باشد. آنها كه مى گويند ايران منزوى است ، خوب ! بيايند تجربه كنند اينها مى گويند كه ما، ايران منزوى است ، الان هم مى گويند، مقصودشان اين كه پيش ملتهـا مـنـزوى اسـت يـا مقصود اين است كه پيش دولت ها منزوى است ؟ اگر مقصود اين است كهپـيـش مـلت مـنـزوى اسـت ، خـوب ! بـيـايـنـد تـجـربـه كـنـنـد، چـنـد تـااتومبيل بياورند، يكى رئيس جمهور آمريكا را تويش بنشانند، يكى هم رئيس صدر كذاى شـوروى را بنشانند، يكى هم رئيس جمهور فرانسه را بنشانند، يكى هم ملكه انگلستان رابـنـشـانـنـد، يـكـى هـم آقـاى رئيـس جـمـهـور مـا را، بـرونـد تـوى جمعيت . اينها، اين چند تااتومبيل راه بيفتند توى جمعيت ها در دنيا، ما نمى گوييم ايران ، مى رويم در آمريكاى لاتين، مى رويم در خود انگلستان ، مى رويم در بلاد ديگر حتى بلاد غير مسلمين ، بينيم كه معاملهمـردم بـا ايـن چند نفر سركرده فرض كنيد كه هست چه جورى است . آيا معامله همان معامله اىنـيـسـت كـه پـاكستان با رئيس جمهور كردند؟ با آنها چى ؟ با تخم مرغ و با چه تنفر ازآنـهـا پـذيـرايـى مـى كـنـنـد. اگـر مـقصود اين است كه پيش ملت ها ما منزوى هستيم ، خوب !بـيـايند ببينند قضيه را. و اگر مقصود اين است كه پيش دولت ها منزوى هستيم ، امروز هيچدولتـى نـيـست كه انتظار نداشته باشد كه ايران به او يك نرمش نشان بدهد، آمريكا اينطـور است ، شوروى اين طور است ، فرانسه اين طور است ، آنها منزوى هستند. اين تبليغاتزيـاد هى گفته مى شود، گفته مى شود و يك عده هم باور مى كنند. قبلا البته باور زيادبـود، حـالا در ايـران بـاور كم شده است و يك عده اى خودشان را به باور مى زنند وليكنتوده مردم ديگر اين حرف هاى تبليغاتى را باور نمى كنند. شـمـا نـرويـد سـاكـت بـنـشـيـنـيد، برويد مردم را متحول كنيد و وضع ايران را به اينهابگوييد آن كـه مـى خـواهـم بـه آقـايـانـى كه از خارج آمده اند اين جا عرض كنم اين است كه نياييدبـبـينيد و برويد ساكت بنشينيد تا آخر. بياييد ببينيد اين جا را، برويد وضع زندان هاىايـن جـا را بـبـينيد، برويد وضع اسراى عراقى اين جا را ببينيد، برويد وضع توده هاىمـردم را بـبـيـنـيـد، برويد وضع كشاورزى ما را در دهات دور افتاده ببينيد، زمان سابق چهجـور بـوده ، حالا چه جور هست ، در صورتى كه ما الان مبتلا هستيم به آن همه مخالفت ها ازهـمـه دولت هـا، الا مـسـتـثـنـايـش كـم اسـت . مـعـذلك درطـول ايـن چـند سال كه انقلاب پيروز شده و جنگ هم از طرف آمريكا شروع شده است ، شمابـبـينيد كه اين ملت براى اين كه دولتش مردمى است ، از خود همين مردم است ، يكى بازارىبـوده آمده نخست وزير شده است ، يكى / فرض كنيد / كشاورز بوده آمده چيز شده ، در دنياكـجـايـك هـمـچـو مسائلى شما پيدا مى كنيد؟ كجا پيدا مى كنيد طلبه اى بيايد رئيس جمهوربـشـود، يـك بـازارى هـم بـيـايد نخست وزير بشود، يك كشاورز هم بيايد / نمى دانم / چهبـشـود؟ ايـن يـك نـمـونـه اسـت . دنـيـا ايـن نـمـونـه را نـدارد. ايـن بـراى اين است كه مردممـتـحـول شـدنـد، ايـنـهـا هـم جـزء مـردمـنـد. شـمـا نـرويـد سـاكـت بـنـشـينيد، مردم را برويدمـتـحـول كـنـيـد، بـرويـد وضـع ايـنـهـا را، ايران را به آنها بگوييد، به اين رسانه هاىگـروهـى اعـتـراض كـنيد. آنها مى خواهند اسلام را كنار بگذارند، آنها به ما كارى ندارند،بـه اسـلام كـار دارنـد و ايـن قدرت مال ما نيست ، اگر ما بوديم يك روز هم نمى توانستيمادامـه بـدهـيـم حـيـاتمان را. اين قدرت اسلام است ، برويد به آنها بگوييد كه اين قدرتاسـلام را شـمـا نمى توانيد بشكنيد. اعتراض كنيد به اينهايى كه تبليغات سوء مى كنندايران چه مى كند. شما حالا در بين مردم كه مى رويد، آيا بين مردم كه مى رويد در خيابانها مى ريزند مردم را مى كشند؟ آيا زن ها در ايـران ديـگـر كنار رفتند بكلى يا همدوش مردها در كارهاى سازنده داخلند؟ شما مى خواهيدكـه زن هـاى اين جا هم بى بند و بار باشند، هر جور مى خواهند باشند؟ اين بر خلاف آنتـحـولى اسـت كـه در خود زن ها پيدا شده ، بر خلاف آن تحولى است كه در كشور ما برملت ما پيدا شده است ، شما تماشاچى نباشيد كه بياييد ببينيد و برويد سراغ كارتان ،ديـگـر كـار نـداريـم تـا سـال ديـگـر دوبـاره دعـوت كـنـنـد بـيـايـيـد ايـن جـا. صـدسال هم اگر اين طور بشود يك پول سياه ارزش ندارد. اين جا كه مى آييد، برويد هم بهمردمتان ، هم به چه ، خيال نكنيد نمى شود، ما ديديم شد. مردم را با خدا آشنا كنيد، با اسلام و اخلاق اسلامى آشنا كنيد تا نتيجه بگيريد ايـران خـيـال كـرديـد اول ايـن طـورى بـوده اسـت ؟ نـخـيـر،اول ايـن جـور نـبـود. چقدر اين ملت رنج كشيد، چقدر اين ملت جوان داد، چقدر اين ملت همه چيزخودش را فدا كرد و حالا هم دارد مى كند، اين براى اين است كه اين ملت بيدار شد، يك قدمبـرداشـت براى خدا، خداى تبارك و تعالى عنايت كرد. برويد ملت تان را بيدار كنيد، هركـدام هـر جـا هـسـتـيـد بـگـويـيـد مـسـائل را، خـيـال نـكـنـيـد كـه اگـرمسائل را بگوييد دولتتان چه مى كند، وقتى بكند بهتر است ، بيشتر احترام پيدا مى كنيد.تـبـعـيدتان كند بالاتر مى شويد، حبستان كند بالاتر مى شويد، اگر دنيا را مى خواهيد،اگـر بـراى خـدا هم هست كه كسى نبايد از اين چيزها بترسد. مردم را با خدا آشنا كنيد، بااسـلام آشـنـا كنيد، با اخلاق اسلامى آشنا كنيد تا نتيجه بگيريد. ملت ما هم مادامى كه همينحـال را دارد، هـمـين حال راهيان كربلا را دارد، اين روبه رشد مى رود. اگر خداى نخواستهيـك وقـت يـك لغـزش پـيـدا بـكـنـد ايـن حـال از او بـرود، هـمـانمـسـائل سابق است و همان اعليحضرت هاى سابق يا بدتر از آنها، يك رئيس جمهور بدتراز آنها مى آيد. اگـر بـخـواهـيـد كه كارهايتان براى خدا باشد به نتيجه برسد، بايد دست از هواهاىنفسانى برداريد شـمـا هـم اگـر بـخـواهـيد انسان باشيد، ارزش انسانى داشته باشيد، براى شكم نباشد،براى شرف باشد كارهايتان ، براى انسانيت باشد، براى خدا باشد، اگر بخواهيد كهكـارهايتان كه براى خدا باشد به نتيجه برسد، بايد دست از هواهاى نفسانى برداريد.شـيـطـان از انسان دست بردار نيست ، قسم خورده است براى خدا، من در ذهنم اين است كه بهخـدا تشر رفته است ، كه قسم خورده است كه نمى گذارم اينها چيزى بشوند، (الا عبادكمـنـهم المخلصين ). شما با يك همچو دشمن قسم خورده اى مواجه هستيد، به جنگ او برويد،در شـهـرهـايـتـان كـه مـى رويـد به جنگ او برويد، مردم را آگاه كنيد به اين كه يك همچودشـمـنى در باطن است كه موجب شده است اين دشمن باطنى كه دشمن هاى جبار ظاهرى هم بهمـا غـلبـه كـنـنـد. اگـر آن دشـمـن را شـمـا از بـيـن بـبـريـد يـك انـسـجـام بـيـن تـانحـاصـل مـى شـود، يـك وحـدت بـيـن تـان حـاصـل مـى شـود، يـك اخـوت و برادرى بين تانحـاصـل مى شود، قلب شما از خوف خالى مى شود، قلب شما از حب دنيا خالى مى شود، مىتوانيد همه كارى را بكنيد، آن وقت يك همچو اعجازى مى شود. ما اگر چنانچه دستمان برسد با همه جبارهاى دنيا معارضه مى كنيم من اميدوارم كه خداى تبارك و تعالى به همه ملت هاى اسلامى و به همه مظلومان در جهان ،بـه هـمـه محرومان در جهان يك قدرت معنوى عنايت بفرمايد كه با آن قدرت معنوى بتوانندبـر جـبـاران و بـر شياطين تسلط پيدا بكنند. و من اميدوارم كه اين آقايانى كه از شهرهاىمـخـتـلف آمـدنـد و قـدم رنـجـه فـرمـودنـد بـه / ايـن / ايـران آمـدنـد، تـوجـه كـنـنـد بـهمـسـائل ايـران و بـراى مـلت هـاى خـودشـان نـقـل كـنـنـد،حـامـل پـيـام ايـن مـلت بـاشـنـد بـر كـشـورهـاى خـودشـان ،حـامـل ايـن شـورش و جـوشـى كـه در ايـن مـلت هـسـت ،حـامـل ايـن وضعى كه در اين ملت الان هست باشند براى كشور خودشان . ما كشور را، كشورايـران نمى دانيم ، ما همه ممالك اسلامى را از خودمان مى دانيم ، مسلم بايد اين طور باشد.ما دفاع از همه مسلمين را لازم مى دانيم . ما اگر چنانچه دستمان برسد با همه جبارهاى دنيامـعـارضـه مـى كـنـيـم . مـا / اگـر بتوانيم فرق / ما بين آن مسلمى كه در حبشه است ، با آنمـسـلمـى كـه در ايـن جـاسـت نـمـى تـوانـيم فرق بگذاريم ، اسلام نگذاشته اينها را فرقبـگـذاريـم ، همه مثل هم هستند، تفاوت تقواست . شما هم به ملت هاى خودتان سفارش كنيد،بـگـويـيـد گـوش بـه ايـن حـرف هـايى كه در اين رسانه هاى گروهى دنيا زده مى شود،گـوش نـدهـيـد به اين حرف ها، اينها مى خواهند شما را دور كنند از اسلام ، اينها مى خواهندبـه شـمـا بـگـويـنـد كـه بـبـيـنـيـد در ايـران وقـتـى كـه مـى خـواهـنـد بـه اسـم اسـلامعـمـل كـنـند، الان بدترين جاهاست از حيث ظلم ، از حيث ستم ، مردم در خيابانشان كه مى روندجانشان خطر است ، مى ترسند يك وقت پاسدارها بريزند بكشندشان . به مردم بفهمانيدكـه ايـن بـراى انـزواى اسـلام اسـت ايـن تـبـليـغـات ، نـه بـراى مـن وامـثـال مـن ، بـراى اسـلام اسـت . شـما ببينيد دنبال آن چيزى كه آقاى رئيس جمهور رفتند درپـاكـسـتـان و آن طـور بـا ايـشـان مـلت پـاكـسـتـان عـمـل كـرد،دنـبـال او يـك ورقـه ، يـك كـتـابـى آمـد، يـك رسـاله اى آمـد،دنبال او تبليغات بر ضد. فتواى كى است ؟ اين است فتوايش اين است ، فتوايش اين است ،فـتـوايـش اين است ، و لعن به خواجه نصير. اين براى چى است ؟ براى اين كه اين آخونداگـر هست اين آخوند يك آخوندى است كه امريكايى است / در اين چيز / نشسته در پاكستان .ايـن يـك هـمچو آدمى است براى اين كه ديده است كه يك همچو قصه اى واقع شده ، ترسيدهنبادا يك وقتى اسلام در آن جا هم بيايد، همان طورى كه در ايران آمده ، به آن جا هم آن طورسرايت كند، پشت سر او برداشت يك همچو كتابى منتشر كرد. آحاد مردم يكى يكى شان تكليف دارند براى حفظ جمهورى اسلامى در هـر صـورت تـكـليف زياد است ، بزرگ است براى همه مان ، ما براى ادامه اين انقلابىكه هست و ادامه اين ، تكليف زياد داريم ، دولت تكليف دارد، رئيس جمهور تكليف دارد، رئيسمجلس تكليف دارد، كشاورز تكليف دارد، كارگر تكليف دارد، هر كس در هر گوشه اى از ايـن كشور واقع شده است تكليف دارد، تكليف مال يك نفر دو نفر نيست ، آحاد مردم يكى يكىشـان تـكـليـف دارنـد بـراى حـفـظ جـمـهـورى اسـلامـى ، يـك واجـب عـيـنـى ، اهـممسائل واجبات دنيا، اهم است ، از نماز اهميتش بيشتر است ، براى اين كه اين حفظ اسلام است ،نـمـاز فـرع اسلام است . اين تكليف براى همه ماست ، هيچ فرقى ما بين ترك و فارس و /عـرض مـى كـنـم كـه / كـجـا و كـجايى ندارد، سيستانى و بلوچستانى و اينها. و اين تكليفبراى همه دنياست . حفظ دين حق ، يك حكمى است براى همه دنيا، در راءس واجبات براى همهدنـيـا واقـع شده ، منتها غير مسلمين چون اعتقاد به اسلام ندارند مى گويند خوب اسلام واجبكـرده ، بـه مـا چـه ! امـا مـسـلمين كه اعتقاد دارند. آن مسلمى كه در افريقاست ، حفظ جمهورىاسـلامـى بـرايـش واجـب است ، براى اين كه از اين جا ممكن است كه ، يعنى انشاءالله خواهدشد، انعكاسش در همه جا خواهد شد و شده است الان . آنها معنويات اسلام را نمى توانند بفهمند الان وضـع دنـيـا مـنـقـلب شـده اسـت ، الان دنـبـال ايـن هـسـتـنـد (در آمـريكا هم همين طور است )دنبال اين هستند كه يك چيزى پيدا كنند، يك اسلام شناسى ببينند چه خبر است قضيه ، اينهاخـيـال مـى كـنـنـد بـا ايـن كـه چـنـد تـا قـصـه از اسـلام بـشـنـونـد مـطـلبحـل اسـت ، آنـهـا مـعـنـويـات اسـلام را كـه نـمـى تـوانـنـد بـفـهـمـنـد. آنـهـادنبال اين هستند، خيال كردند كه با اين كه فلان جنگ واقع شده در اسلام ، فلان چيز واقعشده كار درست مى شود. حالا دنبال اين هستند كه اين قضيه چى است كه در ايران واقع شدهاسـت ، بـرويـم بـبـيـنـيـم چـه خـبـر اسـت قـضـيـه . نـمـى دانـنـد كـه ايـنـهـا نـمـى تـوانـنداصـل بـفـهـمند اين مسائل را، اصل نمى توانند معنويات را بفهمند، آنها چشمشان جز به اينزرق و بـرق دنـيـا بـه هـيـچ نـيـست و اگر ما هم خداى نخواسته يك همچو مردمى باشيم كهنـظـرمـان به اين باشد كه من بالا باشم و تو پايين باشى ، ما هم از آنها منحطتر هستيمبـراى ايـن كه ما در كشور اسلامى واقع شديم ، در يك همچو زمانى اگر يك همچو اخلاقىداشته باشيم ، از آنها هم منحطتر هستيم . خداوند انشاءالله به همه ما توفيق بدهد كه بهآداب اسلام عمل كنيم . خداوند انشاءالله پيروزى عنايت كند به رزمندگان ما و همه مسلمين رابر كسانى كه ظالم هستند غلبه دهد. والسلام عليكم و رحمة الله تاريخ : 3/12/64 پيام امام خمينى به مناسبت شهادت حجت الاسلام محلاتى بسم الله الرحمن الرحيم انالله و انا اليه راجعون جـنـايـتـكـاران عـفـلقـى كه در جنگ جبهه ها و بويژه جبهه (فاو) خود را عاجز مى بينند وسـراسـيـمـه بـه هـر درى مـى زنـنـد و بـراى نـجـات خـود بـه هـر حـشـيـشـىمـتـوسـل مـى شـونـد، به جنايت مفتضحانه ديگرى دست زدند كه آبروى نداشته آنان را درمجامع جهان آزاد برباد داد و آن فاجعه هوايى اخير بود كه جمع كثيرى از هموطنان عزيز مارا به شهادت رساندند. اسـلام عـزيـز و بـويـژه ، جـهـان تـشـيع در طول تاريخ از صدر اسلام تاكنون ، سوابقدرخـشـانـى در مـيـدان هـاى خـون و شـمـشـيـر داشـتـه و بـه حـكـم قـرآن كـريـم و سـنـترسول الله صلى الله عليه و آله وسلم و سيره ائمه معصومين عليهم صلوات الله ، براىاهـداف مـقـدسه اسلامى و قطع فساد با شمشير و خون دست به گريبان بوده و فداكارىهـاى عـظـيمى در اين راه مقدس نموده است . و ملت بزرگ ايران به پيروى از اولياى عظيمالشـان اسـلام ، ايـن دفـاع مـقـدس را آغاز نموده و در انجام آن و رسيدن به هدف هاى اعلاىقرآنى جان و مال را داوطلبانه فدا كرده و آنچه وظيفه الهى بوده به طور شايسته انجامداده اسـت و بـحـمـدالله تـعـالى قـدم هـاى بزرگى در راه شناساندن اسلام الهى و محمدىصلى الله عليه وآله وسلم برداشته است . گر چه وجودهاى عزيز و ارزشمندى را از دستداده اسـت ، لكـن ارزش هـاى بـالاتـر و والاتـرى بـه دسـت آورده و آن رضـاى خـداونـدمتعال است و چه چيزى مى تواند از آن بالاتر باشد. ملتى كه براى رضاى حق تعالى انقلاب كرد و براى ارزش هاى معنوى و انسانى به پاخـاسـتـه اسـت ، چـه بـاك دارد از شـهـادت عـزيـزان و آسـيـب ديـدن نـور چـشـمـانـش وتحمل سختى ها و مكاره ، كه جنت لقاءالله كه فوق تصور عارفان است ، محفوف به مكارهاسـت . چـه مـى گـويـم ! ايـن جـنـت اوليـا، مـكـاره را در كـام مـلت مـا شـيـريـن تـر ازعسل كرده . مگر ما و شما هر روز شاهد اين كاروان هاى كربلا نيستيم كه با شور و شوق وعـشـق و عـطـش بـه پـيـشـبـاز شـهـادت مـى رونـد. مگر شما هر روز شاهد ميدان هاى با عظمتقتال با متجاوزين نيستيد كه به مرگ لبخند مـى زنـنـد و مـعـجـزه مـى آفـرينند. راستى اين چه تحولى است كه بر سراسر اين كشورصـاحـب الزمـان روحـى فـداه نور افشانى مى كند و چه آتشفشانى است كه منحرفان و كجانديشان و بدخواهان را در خود فرو برده و ذوب مى كند؟ اين جز اراده خدا و جلوه اوست كهخـفـاشـان از آن مـى گـريـزنـد و اوليـاى خـدا و عـارفـان بـه آندل بـسـتـه انـد؟ مـن بـا ايـن قـلم شـكـسـته و اين چشم بسته در حق اين ملت و اين عزمش و اينسـلحـشـوران و ايـن رزمـش چـه مـى تـوانـم بـگـويـم ؟ پـس بـهتر آن است ، قلم بشكنم و دمفروبندم و اجر و مزد رزمندگان و وابستگان به آنان و آسيب ديدگان و دلبستگان آنان رااز خـداى بـزرگ بـخـواهـم . اميد آن است كه ولى نعم ، اين ميهمانان را كه به سوى او مىروند از محضر خود كامياب فرمايد و به اين رزمندگان غرورآفرين قدرت بيشتر و قوتوالاتـر عـنـايـت نـمـايـد و بـه هـمـه مـلت عـزيـز بـويـژه آنـان كـه در ايـن جـهـاد فـىسـبيل الله فعاليت و دخالت داشته اند، عزت و عظمت مرحمت كند و به اين عزيزانى كه درايـن جـنـايـت هـوايـى بـه سـوى او پـرواز كـرده انـد، اجـازه ورود بـهمحفل خاص خود دهد. و حـجـت الاسلام حاج شيخ فضل الله محلاتى شهيد عزيز را كه من و شما او را مى شناختيمكـه عـمـر خـود را در راه انـقـلاب صرف كرد و بايد گفت يكى از چهره هاى درخشان انقلاباسـلامـى بـود و در ايـن راه !!! كـه راه خـداونـد اسـت !!!تـحـمـل سـخـتـى هـا نـمود و رنج ها كشيد و با قامت استوار ايستادگى كرد، اجازه ورود بهمحضر شهداى صدر اسلام مرحمت نمايد. و به بازماندگان محترم تمامى شهدا صبر و اجرمـرحـمـت فرمايد و به روحانيون عزيز و قضات محترم و وكلاى ارجمند و محافظين عزيز وخـدمـه مـحترم هواپيما و سايرين كه در اين جنايت عظيم عفلقيان و با جاسوسى منافقين ملحدبه شهادت رسيده اند، جزا و اجر فوق تصور ما عنايت فرمايد. و به رزمندگان در جبهههـاو بـسـيـجـيان اين راهيان كربلا پيروزى نهايى عنايت فرمايد و قلب حضرت بقيه اللهارواحـنـا فـداه را از هـمـه مـا راضـى فـرمـايد و به دعاى آن بزرگوار، به همه ما استقامتمرحمت كند. والسلام عليكم و رحمة الله روح الله الموسوى الخمينى تاريخ : 11/12/64 بـيـانـات امـام خـمـيـنـى در ديـدار بـا گـروهـى از خواهران به مناسبت ولادت با سعادتحضرتزهرا سلام الله عليه و روز زن اگـر شما زن ها پذيرفتيد كه روز تولد حضرت زهرا روز زن است ، اين به عهده شمامسؤ وليت بزرگى مى آورد بسم الله الرحمن الرحيم مـن عـيـد سـعـيـد مولود اعظم حضرت زهرا سلام الله عليها را به همه شما خانم هاو زن هاىتـمام كشورهاى اسلامى تبريك عرض مى كنم و از خداوند تعالى مساءلت دارم كه همه زنهـاى مـحترمه را در راهى كه خداى تبارك و تعالى مقرر فرموده است ، همان راه را بروند وبـه مـقـاصـد عـاليـه اسـلامـى بـرسـنـد. بـراى زن هـاكـمـال افـتخار است كه روز تولد حضرت صديقه را روز زن قرار داده اند، افتخار است ومسووليت . مـن راجـع بـه حضرت صديقه سلام الله عليها خودم را قاصر مى دانم ذكرى بكنم ، فقطاكـتـفـا مـى كـنـم بـه يـك روايـت كـه در كـافـى شـريـفـه اسـت و بـا سـنـد مـعـتـبـرنـقـل شـده اسـت و آن روايت اين است كه حضرت صادق سلام الله عليه مى فرمايد: فاطمهسـلام الله عـليـهـا بـعد از پدرش 75 روز زنده بودند، در اين دنيا بودند و حزن و شدتبـرايشان غلبه داشت و جبرئيل امين مى آمد خدمت ايشان و به ايشان تعزيت عرض مى كرد ومـسـائلى از آيـنـده نـقل مى كرد. ظاهر روايت اين است كه در اين 75 روز مراوده اى بوده استيـعـنـى رفـت و آمـد جـبـرئيـل زيـاد بـوده اسـت و گـمـان نـدارم كـه غـيـر از طـبـقـهاول از انـبـيـاء عـظـام دربـاره كـسـى ايـن طـور وارد شـده بـاشـد كـه در ظـرف 75 روزجـبـرئيـل امـيـن رفـت و آمـد داشـتـه اسـت و مـسـائل را در آتـيـه اى كـه واقـع مـى شـده اسـت ،مـسـائل را ذكر كرده است و آنچه كه به ذريه او مى رسيده است در آتيه ، ذكر كرده است وحـضـرت امـيـر هـم آنـها را نوشته است ، كاتب وحى بوده است حضرت امير، همان طورى كهكـاتـب وحـى رسـول خـدا بـوده اسـت و البته آن وحى به معناى آوردن احكام ، تمام شد بهرفـتـن رسـول اكـرم كـاتـب وحـى حـضـرت صديقه در اين 75 روز بوده است . مساءله آمدنجـبـرئيـل بـراى كـسـى يـك مـسـاءله سـاده نـيـسـت ، خـيـال نـشـود كـهجبرئيل براى هر كسى مى آيد و امكان دارد بيايد، اين يك تناسب لازم است بين روح آن كسىكـه جـبـرئيـل مـى خـواهـد بـيـايـد و مـقـام جـبـرئيـل كـه روح اعـظـم اسـت . چـه مـاقـائل بـشـويـم بـه ايـن كـه قـضـيـه تـنـزيـل ، تـنـزلجـبـرئيـل ، بـه واسـطـه روح اعـظـم خـود ايـن ولى اسـت يـا پـيـغـمـبـر اسـت ، اوتـنـزيـل مـى دهد او را و وارد مى كند تا مرتبه پايين يا بگوييم كه خير، حق تعالى او رامـاءمـور مـى كـنـد كـه بـرو و ايـن مـسـائل را بـگـو. چـه آن قـسـم بـگـويـيـم كـه بـعـضاهـل نـظـر مـى گـويـنـد و چـه ايـن قـسـم بـگـويـيـم كـه بـعـضاهل ظاهر مـى گـويـنـد، تـا تـنـاسـب مـا بـيـن روح ايـن كـسـى كـهجـبـرئيـل مـى آيـد پيش او و بين جبرئيل كه روح اعظم است نباشد، امكان ندارد اين معنا و اينتـنـاسـب بـيـن جـبـرئيـل كـه روح اعـظـم اسـت و انـبـيـاء درجـهاول بـوده اسـت مـثـل رسـول خـدا و مـوسـى و عـيـسـى و ابـراهـيـم وامـثـال ايـنها، بين همه كس نبوده است بعد از اين هم بين كسى ديگر نشده است ، حتى دربارهائمـه هـم مـن نـديـده ام كـه وارد شـده بـاشـد ايـن طـور كـهجبرئيل بر آنها نازل شده باشد، فقط اين است كه براى حضرت زهرا سلام الله عليهاستكـه آن كـه مـن ديـده ام كـه جـبـرئيـل بـه طـور مـكـرر در ايـن 75 روز وارد مـى شـده ومـسـائل آتـيـه اى كـه بـر ذريـه او مـى گـذشـتـه اسـت ، ايـنمـسـائل را مـى گـفـتـه اسـت و حـضرت امير هم ثبت مى كرده است و شايد يكى از مسائلى كهگـفـتـه اسـت ، راجـع بـه مسائلى است كه در عهد ذريه بلند پايه او حضرت صاحب سلامالله عـليـه اسـت بـراى او ذكـر كـرده اسـت كـه مـسـائل ايـران جـزو آنمـسـائل بـاشـد، ما نمى دانيم ، ممكن است . در هر صورت من اين شرافت و فضيلت را از همهفـضـايـلى كـه بـراى حـضـرت زهـرا ذكـر كـرده انـد !!! بـا ايـن كـه آنـهـا هـمفـضـايـل بـزرگـى اسـت !!! اين فضيلت را من بالاتر از همه مى دانم كه براى غير انبياعـليـهـم السـلام ، آن هـم نـه هـمـه انـبـيـا، براى طبقه بالاى انبيا عليهم السلام و بعض ازاوليـايـى كـه در رتـبـه آنـهـا هـسـت ، بـراى كـسـى ديـگـرحـاصـل نـشـده . و بـا ايـن تـعـبـيـرى كـه مـراوده داشـتـه اسـتجبرئيل در اين هفتاد و چند روز، براى هيچ كس تاكنون واقع نشده و اين از فضايلى است كهاز مختصات حضرت صديقه سلام الله عليهاست . و شما افتخار كنيد كه و همه ما كه اين روز را روز زن قرار داده اند و بايد كه مسووليتشهـم بـه عهده بگيريد. اگر شما پذيرفتيد كه روز بيستم جمادى الثانيه كه روز تولدحـضرت زهراست ، پذيرفتيد كه روز زن باشد، اين روز را پذيرفتيد، اين به عهده شماخـيـلى مـسائل را مى آورد. اگر يك ملتى پذيرفت كه فلان روز، روز جهاد است ، اين بايددر آن روز مـشـغـول مـجـاهده بشود، اگر كسى مشغول مجاهده نشد، اين نپذيرفته است كه آنروز، روز جـهـاد اسـت . اگـر چـنـانـچه يك وقت يك ملتى پذيرفت كه امروز روز جنگ است ،اگـر كـسـى پـذيـرفـت كـه روز جـنـگ اسـت و تـخلف كند، بر خلاف وظيفه انسانى خودشعمل كرده . اگر شما زن ها هم و زن ما هم همه ، كشور ما همه ، پذيرفتند كه امروز روز زناسـت ، يـعـنـى روز تـولد حـضـرت زهـرا كـه آن وقـت و آنكـمـال و آن وضـعـيـت را دارد، پـذيـرفـتـيـد كـه روز زن اسـت ، بـه عـهـده شـمـامـسـائل بـزرگـى از قبيل مجاهده ، كه حضرت مجاهده داشته است ، حضرت به اندازه خودشكـه در ايـن ظرف كوتاه مجاهده داشته است ، مخاطبه داشته است با حكومت هاى وقت ، محاكمهمى كرده است حكومت هاى وقت را، شما بايد اقتداء به او بكنيد تا پذيرفته باشيد كه اينروز، روز زن است ، يعنى روز تولد اين حضرت روز زن است ، زهد و تقوا و همه چيزهايىكـه داشـتـه است و عفافى كه او داشته است و همه چيز، شما بايد اگر پذيرا شديد، آنهارا تـبـعـيـت كـنـيـد و اگـر تـبـعـيـت نـكـرديـد، بـدانـيـد كـه شـمـاداخـل در روز زن نـيـسـتـيـد. شـمـا، هر كس نپذيرفت ، اين در روز زن وارد نشده است و در اينشرافت وارد نشده است . هم در ميدان تحصيل كه يكى از امور مهمه است مجاهده كنيد و هم در ميدان دفاع از اسلام و مـن امـيـدوارم كـه شـمـا بـپـذيـريـد و شـمـا هـم بـه آن وظـايـفـى كـه بـايـدعـمـل كنيد، كه هم در ميدان تحصيل كه يكى از امور مهمه است مجاهده كنيد و هم در ميدان دفاعاز اسـلام ، ايـن از مـهـماتى است كه بر هر مردى ، بر هر زنى ، بر هر كوچك و بزرگىجزء واجبات است . دفاع از اسلام ، دفاع از كشور اسلامى ، احدى از علماى اسلام ، احدى ازاشـخـاصـى كـه در اسـلام زندگى كرده اند و مسلم هستند، در اين جهت خلاف ندارند كه اينواجـب اسـت . آن چـيـزى كـه مـحـل حـرف اسـت / قـضـيـه /مـحـل صـحبت است ، قضيه جهاد اولى است ، آن بر زن واجب نيست . اما دفاع از حريم خودش ،از كـشـور خـودش . از زندگى خودش ، از مال خودش و از اسلام ، دفاع بر همه واجب است .اگـر دفـاع بـر هـمـه واجـب شـد، مـقـدمـات دفـاع هـم بـايـدعـمـل بشود، از آن جمله قضيه اين كه ترتيب نظامى بودن ياد گرفتن انواع نظامى بودنرا بـراى آنـهايى كه ممكن است ، اين طور نيست كه / ما / واجب باشد بر ما كه دفاع كنيم ونـدانـيـم چـه جور دفاع كنيم ، بايد بدانيم چه جور دفاع مى كنيم / اين را نبايد هيچ كس /البـتـه در آن مـحـيـطـى كـه شـما تعليم نظامى مى بينيد بايد محيط صحيح باشد، محيطاسلامى باشد، همه جهات عفاف محفوظ باشد، همه جهات اسلامى محفوظ باشد. پـيـشـقـدم شـدن شـمـا در هـمـه مـسـائل اسـبـاب ايـن مى شود كه مردها هم بيشتر وارد شوندبـحـمـدالله زن هـا در ايـن جمهورى اسلامى چنانچه در همه مسائلى كه عمومى پيش آمده استبـراى ايـران پـيـشـقـدم بـوده اند، در مساءله تنباكو پيشقدم بوده اند، در مساءله مشروطيتپـيـشقدم بوده اند، در مسائلى هم كه ما الان مبتلا به آن هستيم حظ وافر دارند، بلكه بايدبگوييم كه دو چندان حظ دارند. اگر چنانچه يك عده از زن وارد بشوند در فرض كنيد يكمـحـلى كـه مـحـل جنگ است ، علاوه بر اين كه خودشان جنگ مى كنند، مردها را كه يك احساسىدارند نسبت به زن ها، حساسيت دارند نسبت به زن ها، مردها را قوه شان را دو چندان مى كنند.اين طور نيست كه اينها اگر فرض كنيد بروند دفاع كنند، فقط خودشان دفاع كرده اند،خـيـر، دفاع كرده خودشان دفاع كرده اند و ديگران هم به دفاع وارد كرده اند. مرد حساساسـت نـسبت به زن ، مرد اگر صد نفر مرد را ببيند كه مى كشند، ممكن است خيلى چيز نشود،امـا اگـر يـك زن را بـبيند كه بى احترامى مى كنند حساسيت دارد ولو اجنبى باشند آن زن ،هـيچ كار هم به او نداشته باشد، اين يك حساسيتى است كه مردها دارند. بنابراين پيشقدمشـدن شـمـا در هـمـه مـسـائل مـنـجـمـله مـسـائل دفـاع ، مـسـائل جـهـاد،مـسـائل كـمك كردن به جبهه ها، مسائل ورد شدن در هر طريقه اى / اين / اسباب اين مى شودكـه مـردهـا هـم بـيشتر وارد بشوند، مردها هم قوى تر بشوند. و ما امروزى كه در يك همچومرحله اى واقع شديم كه در مقابل اين طور تبليغات بزرگ دنيا واقع شديم و آن طور جنگهـايى كه به ما تحميل كردند و الان هم ما بحمدالله در هر دو جبهه ، در هر دو جبهه پيروزهستيم و خداوند تاءييد كند اين جوان هاى ما را كه در آن جا اين طور دارند جانفشانى مـى كـنـند. و من بايد تشكر كنم از آنها كه همه با هم هستند، يك دست شدند همه با هم ، اينطـور نـيـسـت كـه الان در آن جـا صـحبت از ارتشى باشد، صحبت از سپاهى باشد، صحبت ازبسيجى باشد، صحبت از شهربانى باشد، صحبت از ديگران باشد، اين طور نيست . الانهـمـه آنها با هم مشغول به عقب راندن اين قواى فاسد هستند و تمام اينها بحمدالله در همهايـن جـبـهه هايى كه بودند تاكنون همان طورى كه شنيديد همه تان تاكنون در همه اينهاپـيـروز بـودنـد و از آن طـرف سـرشـكـسـتـگـى صـدام از ايـن جـا ظـاهـر مـى شـود كـهمـدال مـى دهـد بـه اينها، مدال شجاعت مى دهد. در خرمشهر اگر يادتان باشد با اين كه عقبزدنـد آنـهـا را، بـيـرون كـردند آنها را، معذلك مدال داد. حالا هم از قرارى كه گفتند در همينقـضـيـه فـاو، بـا ايـن كـه ايـنـهـا هـمـه شـان ، الان دنـيـاقـبـول دارد كه فاو اين طور شده ولو مبلغين شان يك قدرى خلاف مى گويند، اما معذلك درايـن جـا هـم مـن شـنـيـدم كـه نـشـانه شجاعت دادند. بنابراين در اين روزها بايد خيلى ايشاننـشـانـه شجاعت بدهد! براى اين كه در هر روز اينها شكست مى خورند، در هر روز او بايدنشان شجاعت بدهد! شـمـا خـانـم هـا هـمـان طـورى كـه مـردهـا در جـبـهـه هـاى عـلمـى و فـرهـنـگـىمشغول هستند، بايد مشغول باشيد شـمـا خانم ها، شما زن ها توجه به اين معنا داشته باشيد كه همان طورى كه بر مردها درجبهه لازم است كه جلو بروند و پيشقدم باشند، شما هم در خارج ، در پشت جبهه بايد كمككنيد و مهيا بشويد كه اگر چنانچه خداى نخواسته يك وقت دفاع عمومى واجب شد بر همه ،يعنى همه ما بى استثناء، هر كس قدرت دارد بى استثناء، دفاع بر او واجب شد، مهيا باشيداز براى دفاع . و البته سنگر علم هم يك سنگر دفاعى است ، دفاع از همه فرهنگ اسلام .شـمـا مـى دانـيـد كـه فـرهـنـگ اسـلام در ايـن مـدت مـظـلوم بـود، در ايـن مـدت چـنـد صـدسال ، بلكه از اول بعد از پيغمبر سلام الله عليه تا برسد به حالا فرهنگ اسلام مظلومبـود، احـكام اسلام مظلوم بودند، و اين فرهنگ را بايد زنده كرد و شما خانم ها همان طورىكـه آقـايـان مـشـغـول هـسـتـنـد، هـمـان طـورى كـه مـردهـا در جـبـهـه عـلمـى و فـرهـنـگـىمـشـغـول هـسـتـند، شما هم بايد مشغول باشيد. و من اميدوارم كه خداوند به همه شما توفيقعـنـايـت كـنـد و در ايـن سـنـگـر هـم پـيـشـروى كـنـيـد و دعـا كـنـيـد كـه آنـهـايى كه در جبههمـشـغـول بـه دفاع از كشور خودشان و از اسلام هستند، آنها هم انشاءالله پيروز باشند. وهمه شما انشاءالله مويد و موفق و سالم و سلامت باشيد. والسلام عليكم و رحمة الله تاريخ : 15/12/64 پيام امام خمينى به مناسبت رحلت آيت الله حائرى بسم الله الرحمن الرحيم انالله و انا اليه راجعون رحـلت اسـف انـگـيـز حـضـرت آيت الله آقاى حاج آقا مرتضى حائرى رحمة الله عليه موجبكـمـال تـاءثـر و تـاءسـف گـرديـد. ايـشـان در عـلم وعمل بحق خلف بزرگوار مرحوم آيت الله العظمى استاد معظم حضرت آقاى شيخ عبدالكريمرضوان الله تعالى عليه بودند (و كفى به شرفا و سعاده ). ايـن جانب از اوايل تاسيس حوزه علميه پربركت قم كه به دست مبارك پدر بزرگوارشانتاسيس شد و موجب آن همه بركات شد، آشنايى با ايشان داشته و پس از مدتى از نزديكمعاشر و دوست صميمى بوديم و در تمام مدت طولانى معاشرت ، جز خير و سعى در انجاموظيفه علميه و دينيه از ايشان مشاهده ننمودم . اين بزرگوار علاوه بر مقام فقاهت و عدالت ،از صـفـاى بـاطـن بـه طـور شـايـسـتـه بـرخـوردار بـودنـد و ازاوايـل نـهـضـت اسـلامـى ايـران ، از اشخاص پيشقدم در اين نهضت مقدس بودند (و جزاء عنالاسلام خيرا). اين جانب به ملت محترم ايران بويژه به اهالى وفادار قم و حضرات علماى اعلام و مدرسينمـعـظـم حـوزه عـلمـيـه قـم تـسـليـت عـرض مـى كـنـم و بـراى خـانـدان مـعـظـم ايـشـان وفـامـيـل مـحـتـرمـشـان خـصوصا حضرت حجت الاسلام آقاى حاج آقا مهدى حائرى اعزالله ، ازخـداونـد تـعـالى طـلب صـبر جميل و اجر جزيل مى نمايم . اميد است عنايت حضرت بقية اللهروحى و ارواح العالمين لمقدمه الفدا شامل حال همه آنان و همه ملت مسلمان باشد. والسلام على عبادالله الصالحين روح الله الموسوى الخمينى تاريخ : 1/1/65 پـيـام امـام خـمـيـنـى بـه مـنـاسـبـت حـلولسال نو بسم الله الرحمن الرحيم يـا مـقـلب القـلوب والابـصـار يـا مـدبـر الليـل والنـهـار يـامحول الحول والاحوال حول حالنا الى احسن الحال . خـدايـا! مـا را در اين سال نو از اين حالى كه داريم عوض كن ، ما گرفتار هواهاى نفسانىهستيم و تودانى ، و تو مى توانى ما را نجات بدهى . خـداونـد ايـن پـيـروزى چـشـمـگـيـرى كـه بـراى مـا و مـلت مـا و بـراى اسـلامحـاصـل شـده است ، طورى كن كه در قلوب ما تاءثير سوء نگذارد و ما را مغرور نكند، ما رااز آن راهـى كـه انـبـيـا عـليـهـم السـلام داشـتـنـد، مـنـحـرف نـكـنـد، مـن امـيـدوارم كـه ايـنسـال نـو، بـه هـمـه مـلت هـاى اسـلامـى و خـصـوصـا مـلت تـحـت سـتـم ايـران كـهسـال طـولانـى در گـرفتارى بودند، مبارك كند و همان طورى كه اين رزمندگان عزيز ما،ايـنـهـا در جـبـهه ها حاضر هستند و انشاءالله بيشتر هم حاضر خواهند شد و آن طور آن روحآنها را تبديل كردى ، روح ما را هم متحول كن به يك روحى كه مورد رضايت تو باشد. تمام مقاصد انبيا، برگشتش به يك كلمه است و آن معرفت الله ، تمام مقدمه اين است . اگردعـوت بـه عـمـل صـالح شده است ، اگر دعوت به تهذيب نفس شده است ، اگر دعوت بهمـعـارف شـده اسـت ، تـمام برگشتش به اين است كه آن نقطه اصلى را كه در فطرت همهانـسـان هـاهست ، حجاب را ازش بردارند تا انسان برسد به او، و او معرفت حق است ، مقصدعالى همين است . انبيا نمى خواستند كه جنگى باشد و نمى خواستند كه دعوتى باشد بهغير از اين دعوت ، دعوت به گرفتن كشور و دعوت به اينها، هيچ وقت در آنها نبوده است .مـا اگـر چـنـانـچـه در ايـن پـيـروزى هـا كـه بـحـمـدالله بـه طـور چـشـمـگـيـرحـاصـل شـده اسـت ، مـا از آن راهـى كـه انـبـيـا دارنـد مـنـحـرف نـشـديـم ، ايـنسال نو بر ما مبارك است و ما پيروز هستيم . و اگر خداى نخواسته اينها اسباب يك غرورىشـد، اسـبـاب يـك دلبـسـتـگـى بـه دنـيـا شـد، مـا هـم بخواهيم يك توسعه اى در كشورمانحاصل بشود، حكومتى بكنيم بر مردم ، ما هم با ساير ابرقدرت ها فرقى نداريم ، بلكهما عقب تر از آنها هستيم ، آنها به صراحت حرف هاى خودشان را مى زنند (كه ما مى خواهيمدنيا را بگيريم . اين را مى گويند كه ما همه بايد چيزهايى كه منافع ماست محفوظ باشدولو بـه لگـدمـال شدن همه كشورها. ما كه اين طور نمى گوييم ، ما كه خودمان را تابعاسلام مى دانيم ، اگر خداى نخواسته در قلب ما اين معنا باشد كه ما هم يك قدرت زيادترى پيدا بكنيم ، ما هم براى خودمان يك شخصيت بيشترى پيدا بكنيم ، يكحـكـومـتـى بـكـنـيـم ، توسعه اى در ملك خودمان حاصل كنيم ، ما از آنها حالمان بدتر است ،براى اين كه مساءله ريا هم در كار مى آيد. مـن بـايـد تشكر كنم از اين جوان هايى كه ، طبقات مختلفى كه الان از همه جاى ايران مدتهـاسـت بـه طـرف جـبـهه ها مى روند. اينها متحول شدند اينها اين دعايى كه در روز عيد مىكـنيم ، در حق آنها به يك مقدار زيادى مستجاب شده است . اينها وضع روحى شان يك وضعروحـى ديـگرى است ، غير از آنى است كه ما داريم . اينها به ميدان جنگ مى روند، به ميدانقتال مى روند، به آغوش مرگ مى روند با آن روى گشاده ، با آن قلب قوى . انسان وقتىهـر يـك از ايـنها را مى بيند، مى بيند كه با ما فرق دارند، ما از خدا مى خواهيم كه ما را همنـظـيـر آنها متحول كند، ما از آنها بايد تشكر كنيم ، ما بايد دعا كنيم به آنها، و من دعا مىكنم به آنها. وظيفه همه مان همان هست كه به اين جوان هايمان ، به اين راهيان كربلا، بهايـن پـاسـدارهـا، بـه ارتش ، به همه قواى مسلحه ، به بسيج ، به همه دعا بكنيم . اينهادارنـد اسـلام را حـفظ مى كنند و در اين سال نو من اميدوارم كه پيروزى چشمگيرى عايدشانبـشـود و اسـلام تـقويت بشود و آن چيزهايى كه در دنيا الان دنبالش هستند كه تقويت كننددشـمـن هـاى مـا را و مـا را بـه عـقـب بـزنـنـد، انـشـاءالله كـه در ايـنسـال ، كـيـد ايـنـها به خودشان برگردد، چنانچه تا حالا خداى تبارك و تعالى اين طورفرموده است و عمل كرده است و ما بايد همه شكرها را در محضر او بكنيم .
|
|
|
|
 |
|
 |
|