شايد تو آن زن را بوسيدی و میگوئی زنا كردم ( حرف به دهانش میگذارد ) .اگر میگفت بله بوسيدم حالا میخواستم بگوی بوسيدن هم مثل زناست ، قضيهتمام شده بود . گفت نه يا رسول الله ! زنا كردم . « لعلك غمزت » شايدتو طرف را نيشگون گرفتی ( شايد بگويد بله ، بيشتر ازاين نبود ) گفت نهيا رسول الله ! زنا كردم . شايد تا نزديك به حد زنا رسيده و زنای واقعیتحقق پيدا نكرده است . گفت : نه يا رسول الله ! من آلوده شدهام ، مننجس شدهام ، من آمدهام تا حد بر من جاری كنی و در همين دنيا مرا مجازاتكنی كه من نمیخواهم برای دنيای ديگر بماند . اين حديث را كه عرض میكنم در كافی است ( 1 ) . زنی آمد خدمتاميرالمؤمنی علی ( ع ) و گفت : يا اميرالمؤمنين ! من زنای محصنه كردهام. من شوهردار هستم ، در نبودن شوهرم زنا كردهام و از راه زنا هم حاملهشدهام طهرنی مرا پاكيزه كن ، من آلودهام . امام فرمود يك بار اقرار كافینيست ، بايد چهار بار اقرار بكنی . ( و اصلا بنای اسلام بر اين نيست كهقاضی حتی برود و تجسس بكند يا به لطايف الحيل اقرار بكشد ، بلكه وقتیكه شخص اقرار میكند به يك بهانهای ردش میكند . ) فرمود : خيلی خوبيك زن شوهردار اگر زنا بكند بايد " رجم " يعنی سنگسار شود . ما اگر توراسنگسار كنيم ، آنوقت تكليف آن بچهای كه در رحم داری چه میشود ؟ بچهرا كه ما نمیتوانيم سنگسار بكنيم حالا برو هر وقت وضع حمل كردی . مابخاطر اين بچه نمیتوانيم تو راسنگسار بكنيم . آن زن رفت . بعد از پاورقی : 1 - فروع كافیج 7 ص . 185 |