بسم الله الرحمن الرحیم
 
نگارش 1 | رمضان 1430

 

صفحه اصلی | کتاب ها | موضوع هامولفین | قرآن کریم  
 
 
 موقعیت فعلی: کتابخانه > مطالعه کتاب اسلام همان اسلام است,   مناسب چاپ   خروجی Word ( برگشت به لیست  )
 
 

بخش های کتاب

     01 -
     02 -
     03 -
     04 -
     05 -
     06 -
     07 -
     08 -
     09 -
     10 -
     11 -
     12 -
     13 -
     14 -
     15 -
     16 -
     17 -
     18 -
     19 -
     20 -
     21 -
     22 -
     23 -
     24 -
     25 -
     26 -
     27 -
     28 -
     29 -
     30 -
     31 -
     32 -
     33 -
     34 -
     35 -
     36 -
     37 -
     38 -
     39 -
     40 -
     41 -
     42 -
     43 -
     44 -
     45 -
     46 -
     47 -
     48 -
     49 -
     50 -
     fehrest - فهرست مطالب
 

 

 
 

سپاس گزاري نكردن مردم از خالق

امروزه اين احكام در بين مسلمانان متروك و مهجور مانده است, هم ‏چنان‏ كه امروزه در برخي كشورهاي اسلامي ديده مي‏ شود دولت  زمين را مي‏ فروشد و آن را وسيله ‏اي براي تجارت و درآمدِ خود تبديل مي‏ كند و گاهي نيز از آباداني و ساخت و ساز در آن جلوگيري مي‏كند و حتّي گاهي جز با گرفتن پول اجازة دفن ميّت نمي‏ دهد, لذا همة درب‏ ها به روي مردم بسته شده است و در نتيجه بحران مسكن و غيره پديدار گشته است.اينجانب به خوبي بياد مي ‏آورم كه در حدود شصت سال قبل, چگونه مسلمانانِ عراق قانونِ «الأرض لله و لمن عَمّرها» را تنفيذ مي‏ نمودند و لذا, زمين جهت خانه سازي, كشاورزي, درخت‏كاري, و بناي مؤسسات و موقوفات و حتي گورستان و دفن مردگان و غيره, براي عموم مردم آزاد و مباح بود و مردم در رفاه و آسايش و بركت و سعادت به سر مي‏بردند.

زمين, در كشورهاي خليج و حجاز و ديگر كشورهاي اسلامي, براي دفن مردگان و بناي قبرستان, بي هيچ و جهي در اختيار مردم قرار داده مي‏شد, در حالي كه در برخي از كشورهاي اسلامي زمين را حتّي براي گورستان و دفن مردگان نيز به فروش مي‏رسانند و اين برخلافِ احكام اسلام و قوانين الاهي است. نيز اين‏جانب به ياد دارم زماني كه مسئله قبر فروشي در عراق باب شد؛ يكي از اديبان قصيده ‏اي به نام دفتر اعزام به آخرت, سرود و آن را بدعتي در دين خواند. از يك روحاني, در راديوي يكي از كشورهايي كه حكومتش ادعاي اسلاميّت مي‏كند سخنراني مي ‏كرد؛ شنيدم كه مي‏گفت: دولت هم به اسلام و هم به قوانين موضوعه عمل مي‏كند در حالي كه هركس اسلام را مي‏ شناسد مي‏داند كه تنها عمل كردن به احكام و قوانين اسلام, واجب است, امّا قوانين ساخته دست بشر كه بر خلاف اسلام است, از اين جهت كه جايگاهي نزد مسلمانان ندارد بايد كنار گذاشته شود. خداي متعال مي‏فرمايد: (و لا تقولوا لما تصف السنتكم الكذب هذا حلال و هذا حرام لتفترو علي الله الكذب انّ الذين يفترون علي الله الكذب لا يفلحون)1.

1. و براي آنچه زبان شما به دروغ ميپردازد, مگوييد «اين حلال است و آن حرام» تا بر خدا دروغ بنديد,  زيرا كساني كه بر خدا دروغ مي‏بندند رستگار نمي‏ شوند. سوره نحل, آية 116.

 
 

کلیه حقوق این سایت محفوظ می باشد.

طراحی و پیاده سازی: GoogleA4.com | میزبانی: DrHost.ir

انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما جمادی الثانی رجب شعبان رمضان شوال ذی القعده ذی الحجة محرم صفر ربیع الثانی ربیع الاول جمادی الاول نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس دیتاسنتر فن آوا سرور اختصاصی سرور ابری اشتراک مکانی colocation