بسم الله الرحمن الرحیم
 
نگارش 1 | رمضان 1430

 

صفحه اصلی | کتاب ها | موضوع هامولفین | قرآن کریم  
 
 
 موقعیت فعلی: کتابخانه > مطالعه کتاب انسان وایمان, استاد شهید آیت الله مطهرى   مناسب چاپ   خروجی Word ( برگشت به لیست  )
 
 

بخش های کتاب

     FEHREST -
     nav -
     start -
     10 - انسان و ايمان - صفحه : 10
     11 - انسان و ايمان - صفحه : 11
     12 - انسان و ايمان - صفحه : 12
     13 - انسان و ايمان - صفحه : 13
     14 - انسان و ايمان - صفحه : 14
     15 - انسان و ايمان - صفحه : 15
     16 - انسان و ايمان - صفحه : 16
     17 - انسان و ايمان - صفحه : 17
     18 - انسان و ايمان - صفحه : 18
     19 - انسان و ايمان - صفحه : 19
     20 - انسان و ايمان - صفحه : 20
     21 - انسان و ايمان - صفحه : 21
     22 - انسان و ايمان - صفحه : 22
     23 - انسان و ايمان - صفحه : 23
     24 - انسان و ايمان - صفحه : 24
     25 - انسان و ايمان - صفحه : 25
     26 - انسان و ايمان - صفحه : 26
     27 - انسان و ايمان - صفحه : 27
     28 - انسان و ايمان - صفحه : 28
     29 - انسان و ايمان - صفحه : 29
     30 - انسان و ايمان - صفحه : 30
     31 - انسان و ايمان - صفحه : 31
     32 - انسان و ايمان - صفحه : 32
     33 - انسان و ايمان - صفحه : 33
     34 - انسان و ايمان - صفحه : 34
     35 - انسان و ايمان - صفحه : 35
     36 - انسان و ايمان - صفحه : 36
     37 - انسان و ايمان - صفحه : 37
     38 - انسان و ايمان - صفحه : 38
     39 - انسان و ايمان - صفحه : 39
     40 - انسان و ايمان - صفحه : 40
     41 - انسان و ايمان - صفحه : 41
     42 - انسان و ايمان - صفحه : 42
     43 - انسان و ايمان - صفحه : 43
     44 - انسان و ايمان - صفحه : 44
     45 - انسان و ايمان - صفحه : 45
     46 - انسان و ايمان - صفحه : 46
     47 - انسان و ايمان - صفحه : 47
     48 - انسان و ايمان - صفحه : 48
     49 - انسان و ايمان - صفحه : 49
     5 - انسان و ايمان - صفحه : 5
     50 - انسان و ايمان - صفحه : 50
     51 - انسان و ايمان - صفحه : 51
     52 - انسان و ايمان - صفحه : 52
     53 - انسان و ايمان - صفحه : 53
     54 - انسان و ايمان - صفحه : 54
     55 - انسان و ايمان - صفحه : 55
     56 - انسان و ايمان - صفحه : 56
     57 - انسان و ايمان - صفحه : 57
     58 - انسان و ايمان - صفحه : 58
     59 - انسان و ايمان - صفحه : 59
     6 - انسان و ايمان - صفحه : 6
     60 - انسان و ايمان - صفحه : 60
     61 - انسان و ايمان - صفحه : 61
     62 - انسان و ايمان - صفحه : 62
     63 - انسان و ايمان - صفحه : 63
     64 - انسان و ايمان - صفحه : 64
     65 - انسان و ايمان - صفحه : 65
     66 - انسان و ايمان - صفحه : 66
     67 - انسان و ايمان - صفحه : 67
     68 - انسان و ايمان - صفحه : 68
     69 - انسان و ايمان - صفحه : 69
     7 - انسان و ايمان - صفحه : 7
     70 - انسان و ايمان - صفحه : 70
     71 - انسان و ايمان - صفحه : 71
     72 - انسان و ايمان - صفحه : 72
     73 - انسان و ايمان - صفحه : 73
     74 - انسان و ايمان - صفحه : 74
     8 - انسان و ايمان - صفحه : 8
     9 - انسان و ايمان - صفحه : 9
     bookinfo - شناسنامه کتاب :انسان و ايمان
     toc - فهرست مطالب کتاب: انسان و ايمان
 

 

 
 
مطرح كنيم و تفصيل آنها را به فرصتی مناسبتر موكول می‏نماييم .
الف . ايدئولوژيها دو گونه‏اند : انسانی و گروهی ايدئولوژيهای انسانی‏
يعنی ايدئولوژيهائی كه مخاطب آنها نوع انسان است نه قوم يا نژاد يا
طبقه خاص ، و داعيه نجات نوع انسان را دارد نه نجات و رهائی گروه يا
طبقه معين ، طرحی را كه ارائه می‏دهد شامل همه انسانهاست نه دسته مخصوصی‏
، پشتيبانان و حاميانی كه جلب می‏كند از ميان همه قشرها ، گروهها ، ملتها
و طبقات است نه يك قشر يا گروه معين .
ايدئولوژی گروهی ، برعكس ، مخاطبش گروه يا طبقه يا قشر خاص است و
داعيه رهائی و نجات يا سيادت و برتری همان گروه را دارد و مخاطبش هم‏
تنها همان گروه است و طرحی هم كه ارائه می‏دهد ويژه همان گروه است و
تنها از ميان همان گروه هم پشتيبان و حامی جذب می‏كند و سرباز می‏گيرد .
هر يك از اين دو نوع ايدئولوژی ، مبنی بر نوعی ديد درباره انسان است‏
ايدئولوژی عام و انسانی مانند ايدئولوژی اسلامی نوعی شناخت از انسان دارد
كه از آن به فطرت تعبير می‏شود از نظر اسلام ، انسان در جريان خلقت ،
مقدم بر تاثير عوامل تاريخی و عوامل اجتماعی ، دارای بعد وجودی خاص شده‏
و استعدادهايی والا كه او را از حيوان متمايز می‏كند و به او هويت می‏بخشد
به او داده شده است طبق اين نظر انسان در متن خلقت او نوعی شعور و
وجدان نوعی كه در همه انسانها وجود دارد بهره‏مند شده و همان وجدان فطری‏
به او تعين نوعی و صلاحيت دعوت ، مخاطب واقع شدن ، حركت و جنبش داده‏
است اين ايدئولوژی‏ها با تكيه به وجدان فطری مشخص نوع انسان دعوت خود
را آغاز می‏كنند و حركت می‏آفرينند .
 
 

کلیه حقوق این سایت محفوظ می باشد.

طراحی و پیاده سازی: GoogleA4.com | میزبانی: DrHost.ir

انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما جمادی الثانی رجب شعبان رمضان شوال ذی القعده ذی الحجة محرم صفر ربیع الثانی ربیع الاول جمادی الاول نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس دیتاسنتر فن آوا سرور اختصاصی سرور ابری اشتراک مکانی colocation