بسم الله الرحمن الرحیم
 
نگارش 1 | رمضان 1430

 

صفحه اصلی | کتاب ها | موضوع هامولفین | قرآن کریم  
 
 
 موقعیت فعلی: کتابخانه > مطالعه کتاب صحیفه نور جلد 18, امام خمینی (ره)   مناسب چاپ   خروجی Word ( برگشت به لیست  )
 
 

بخش های کتاب

     FEHREST -
     SAHIFE01 -
     SAHIFE02 -
     SAHIFE03 -
     SAHIFE04 -
     SAHIFE05 -
     SAHIFE06 -
     SAHIFE07 -
     SAHIFE08 -
     SAHIFE09 -
     SAHIFE10 -
     SAHIFE11 -
     SAHIFE12 -
     SAHIFE13 -
     SAHIFE14 -
     SAHIFE15 -
 

 

 
 

 

next page

fehrest page

back page

عيد شما آنوقتى است كه جبهه را محكم نگه داريد و فتح نهائى را بكنيد
يـك مـسـئله ديـگـرى كه مى خواستم عرض كنم اين است كه حالا نزديك به ايام عيد است . منتـوقـعـم از آقـايـان ، از هـمـه ايـن اسـت كـه يـك لحـظـه فـكـر كـنـنـد بـهحـال مـردم ، يـك لحـظه فكر كنند به حال اين مادرهايى كه جوان هايشان در جبهه ها از دسترفـتـه است يا عليل شده است و همين طور. از قرارى كه به من گفته اند مثلا همين هايى كهبـسـيـجـى هـسـتـنـد فـكـر كـردنـد كـه ايـام عـيـد را بـيـايـنـد بـه ايـنـجـا. خـوب ، شـمـامـشـغول يك عبادت بزرگ هستيد الان ، شما بخواهيد جبهه را اگر خداى نخواسته رها كنيد وبـراى عيد چند روزى هم بياييد اينجا، خوب ، چه بكنيد. عيد! چه عيدى شما داريد؟ شمايىكه در آنجا آنطور گرفتار هستيد و در آنجا بمب هاى مسموم به سر شما مى ريزند، خوب، شـمـا چـه عـيـدى داريـد كـه حالا بياييد عيد براى عيد جبهه را خالى بكنيد؟ جبهه را قوىنـگـه داريـد. عـيـد شـمـا آنـوقتى است كه شما جبهه را محكم نگه داريد و آنها را از صحنهبيرون بكنيد و انشاء الله فتح بزرگتر و فتح نهايى را بكنيد.
انشاء الله عيدها بعد مى آيد براى شما در همين جا، جبرانش را انشاء الله خواهيد كرد.
آيـا صـلح كردن با كسى كه بعد خنجر را از پشت محكم تر خواهد زد شرافتمندانه است؟
!!! خـداونـد انـشـاء الله بـه هـمـه شـمـا !!! يـك كـلمـه ديـگـرى هـم عـرض كنم كه بعضىاشخاصى كه به نظر انسان مى آيد مغرض هم نيستند، به نظر انسان مى آيد كه متدين همهـسـتـند اينها صحبت مى كنند از اينكه اصلاح چرا نمى شود، بياييد اصلاح بكنيد، جوان هاتا كى كشته بشوند.
اينها هم ديدشان ناقص است . اينها توجه به اين ندارند كه ما در اينوقتى كه هستيم ، باايـن وضـعـى كـه هـسـتـيـم اگـر چـنـانـچـه پـيـشـنـهـاد صـلح راقـبـول بـكنيم و ما بنشينيم پشت ميزى كه صدام يك طرفش نشسته ، آقاى رئيس جمهور ما هميـك طرفش نشسته ، دنيا به ما چه مى گويد؟ اسلام به ما چه مى گويد؟ عراق به ما چهمـى گـويـد؟ ايـران بـه مـا چـه مـى گـويـد؟ يـك كـسـى كـه 4سـال اسـت ، 5 سـال اسـت ( عـراق كـه چـنـديـن سـال اسـت ) مـا چـهـار پـنـجسـال اسـت كـه گرفتارش هستيم كه هر چه توانسته كرده ، هر چه توانسته ، اگر كارىنـكـرده بـاشـد نـتـوانـسـتـه والا آنـچـه تـوانـسـتـه ايـنعـمـل كـرده و هـرچـه بـتـوانـد عـمـل مـى كـنـد و بـعـدهـا هـم هـر چـه بـتـوانـدعمل مى كند، ما اين را مهلتش بدهيم و بنشينيم با او صلح بكنيم ،(آقا! خوب ، بسيار خوبشـما تشريف ببريد ديگر به كشور خودتان و برويد و فلان و ما هم برويم سراغ كارخودمان ). اين بار عزت اسلام نمى سازد، با شرف انسان نمى سازد. اين نمى شود كهيـك هـمـچـو مـطـلبـى بـگـوئيـم . آقـايـان اشـتـبـاه مـى كـنـنـد،خـيـال مـى كـنـنـد كه خوب ، حالا ما جوان داديم ، من هم مى دانم كه بسيار ما خسارت ديديم ،بـسيار ما جوان ديديم ، لكن صلح كردن با يك كسى كه بعدش خنجر را از پشت محكم ترخواهد زد، اين يك صلح شرافتمندانه است ؟ يك صلح عقلايى است ؟ و عجب اين
است كه بعضى آقايان مى گويند كه اگر چنانچه راجع به آنها آمده بودند توى كشورما، ما تا فرد آخر جوان هامان را مى داديم .
خـوب ، ايـن آن مـلى گرايى است كه اسلام مخالف با آن هست . مگر ما اسلام را كمتر از ملتخودمان مى دانيم ؟ اسلام را كمتر از كشور خودمان مى دانيم ؟ ما براى اسلام داريم فكر مىكـنيم . ما ملت عراق را با ملت خودمان جدا نمى دانيم . ملت عراق همانى است كه الان از ما همآنـجـا، بـسـيـارى علماى ما هم در آنجا هستند، كسان ديگر ما هم هست . يعنى ما و آنها جدا از همنيستيم . وقتى جداى از هم نيستيم ما بياييم فكر بكنيم كه اگر براى خاك ما بود تا فردآخـرمان كشته مى شد اشكال هم نداشت ، همانى كه مى گويد حالا چرا، چرا اينقدر كشته مىدهيد، مى گويد كه اگر براى چيز ما، آنوقتى كه آنها در خاك ما بودند تا آخر فرد را همخوب بود بدهيم ، حالايى كه آنها رفته اند در يك جاى ديگر، كنار رفتند با اينكه !!! باهم !!! باز هم نرفتند، حالا ديگر چرا؟ بنشينيد يك صلحى بكنيد، يك صلح شرافتمندانه .آيـا شـرافـتـمندانه است ؟ اين برخلاف ديد اسلام نيست كه ما براى خاكمان همه جوانان رابـدهـيـم هـيـچ اشـكـالى هـم نـداشـتـه بـاشـد، بـراى ديـنـمـان اگـر يـك جـوان بـدهـيـماشـكـال دارد؟ مـا الان بـراى ديـنـمـان داريـم جنگ مى كنيم ، براى خاك جنگ نمى كنيم ، ما هرروزى كـه جـنـگ تـمـام شـد، بـا روى گـشـاده ، آغـوش بـاز همه ملت عراق را به آغوش مىگـيـريـم و جـنـگ ديـگـر نداريم با آنها. جنگ ما جنگى است بين اسلام و كفر، نه جنگى استمابين يك كشور و يك كشور، مابين اسلام و كفر است . امروز اگر ما عقب نشينى كنيم اسلام راشـكـسـت داديـم . امروز ما نمى توانيم عقب نشينى كنيم . ما امروز نمى توانيم صلح كنيم بااينها. اينها مى خواهند صلح ، اظهار صلح مى كنند از آن ور و از آن ور هم آن جنايتكارى ها رامى كنند، خوب ، اينها صلح طلب كه نيستند دروغ مى گويند، بر فرض اينكه يك وقت همسـر چـيـز بـيـايـنـد اما جنايتكارى كه مسلما جنايتش طورى است كه انسان نمى تواند با اوبـنـشيند و اصلاح كند و يك چيزى را امضا كند، آقاى رئيس جمهور ما آن طرفش را امضا كند،آقاى صدام هم آن طرفش را، آخر اين مساءله اى است كه مى پذيرد كسى از ما؟ دنيا از ما مىپـذيـرد؟ بـر فـرض ايـنكه قدرت هاى بزرگ مى گويند (خيلى خوب شد، الحمدلله مابـرديـم مـسئله را) !!! آنها !!! برد آنهاست ديگر ( مسئله را برديم )، اما ملت ها چه مىگـويـند به ما، اسلام به ما چه مى گويد پيغمبر اسلام ، امام زمان به ما چه مى گويند؟خوب ، ما مسؤ ول هستيم بنابراين خوب است آقايان فكر بكنند و حرف بزنند، فكر بكنندو اشـكال بكنند. من اميدوارم كه انشاء الله شما آقايان موفق باشيد در همه امور و ما متوقعنـيـسـتيم كه شرق و غرب به ما كمك بكنند. ما كمك مان را از خدا مى خواهيم ، تا حالاهم كمككـرده و ما هم نتيجه اش را تا حالا ديديم و من اميدوارم از اين به بعد هم ببينيم ، به شرطايـنـكـه مـا هـم خـدمـتگزار به اسلام باشيم ، خدمتگزار به خدا باشيم .( ان تنصروااللهينصركم ) ما هم نصرت بكنيم انشاء الله .
والسلام عليكم و رحمه الله
تاريخ : 16/12/62
بـــيـــانـــات امـــام خـــمـــيــنى در ديدار با سرپرست وروحانيون بنيادهاى مسكن انقلاباسلامىسرار كشور
بسم الله الرحمن الرحيم
امـيـدوارم بـا كـوشـش شـمـا و تـمـامـى افـراد ايـن بـنـيـاد، مـردم مـحروم و مستضعف ما كه درطـول تـاريـخ اسـيـر خـان هـا و سـرمـايـه دارهـا بودند، داراى مسكن شوند. لازم است دولتاسـلامـى هـم كـمك هاى لازم را به شما بنمايد. انشاء الله مردم ما كه هميشه به استضعافكـشـيـده شـده بـودنـد بـا تـلاش و كـوشـش داراى هـمه چيز گردند. خدمت شما تنها به يكنـسـل نـيـسـت ، بلكه از خدمات شما نسل هاى آينده هم استفاده مى كنند . سعى كنيد محرومين راهـمـيـشه در نظر داشته باشيد و هر كارى كه مى كنيد، خدا را در نظر بگيريد. انشاء اللهموفق و مؤ يد گرديد
تاريخ :20/12/62
بـــيـــانـــات امـــام خـمـيـنـى در ديـدار بـا وزيـر و قـاء م مـقـام وزارت ارشـاد اسـلامى ونمايندگانفرهنگى اين وزارتخانه در خارج از كشور
اميدوارم شما بتوانيد چهره اسلام را آنگونه كه هست نشان دهيد
بسم الله الرحمن الرحيم
امروز دولت ها مى خواهند ايران را به صورت زننده اى به دنيا معرفى كنند. رسانه هاىگـروهـى و سـازمان هاى آنچنانى وقتى پيروزى ايران و اسلام را مى بينند و يا وقتى مىفهمند كه عراق آنهمه ظلم به ما كرده است ، به دروغ مساءله نقض حقوق بشر در ايران راعـنوان مى كنند و ادعا ميكنند كه بهايى ها در ايران هيچ آزادى ندارند و آنها به خاطر بهاءيگرى زندانند. حتى مى گويند زنان آبستن را در خيابان ها مى كشند. آنها هر چه مى خواهندبـگـويند، ولى شما بدانيد مردم محروم دنيا يعنى آنهائى كه وابسته به دولت ها نيستندبا ما هستند و بالاخره اسلام راه خودش را باز نموده و چهره اش را به همه نشان مى دهد. ماهم بايد هر كداممان به اندازه قدرتمان سعى كنيم تا در راه تحقق اسلام قدم برداريم .
اميدوارم همه خصوصا وزارت ارشاد بيشتر ازديگران زحمت بكشند تا همه را ارشاد نمايند.انشاء الله موفق شويد تا به اين كشورى كه از حيث فرهنگى هم عقب افتاده بود و هيچ كسدر سابق براى اصلاح و ارشاد كارى انجام نمى داد، خدمت كنيد
تاريخ :30/12/62
پـيـام امـام خـمـيـنـى بـه مـنـاسـبـت حـلولسال نوبسم
الله الرحمن الرحيم
از خـداى تـبارك و تعالى خواستارم كه به بركت حضرت ولى امر( سلام الله ) عليهكه اين كشور، كشور اوست ، اين سال جديد را بر همه مسلمين جهان خصوصا بر ملت عزيزمـبـارك كـنـد. مـبـارك بـاد ايـن پيروزى بزرگ اسلام بر كفر و مبارك باد اين جهاد بزرگمـجـاهـدين ما در راه اسلام . انشاء الله اين روز عيد مبارك باشد بر همه و اميد است كه خداىتـبـارك و تـعالى با عنايت خاص خودشان اين ملت را همانطورى كه تاكنون به پيروزىرسيده است به پيروزى بيشتر برساند و اميدوارم كه خداى تبارك و تعالى شهدايى كهدر ايـن پـيـروزى جـان خـودشـان را از دسـت دادنـد بـه رحـمـت خـودش واصـل كـنـد و به همه ملت ما خصوصا به بازماندگان شهدا و به مجروحين و معلولين ما وبـه مـفـقـوديـن و بـه خانواده هاى همه اينها، به همه مجاهدين از هر طريقى كه هستند، از هرقـشرى كه هستند انشاء الله اين عيد مبارك باشد و در سايه عنايات حق تعالى و در سايهعـنـايـات حـضـرت ولى امـر سـلام الله عـليه و روحى فداه ، اين ملت آن چيزى را كه خداىتبارك و تعالى از او خواسته است به او برساند و دست ستمكاران را از اين كشور كوتاهكـنـد. ايـن عيد و اين روز جديد طليعه اى است انشاء الله بر اينكه اين ملت به آن خواستىكـه دارد، بـه آن خـواسـتـى كـه آن خـواسـت ، خـواست خداى تبارك و تعالى است به زودىبـرسـد و همانطورى كه تاكنون با قدرت به پيش رفته است و دست ستمكاران را از اينكشور كوتاه كرده است ، باز هم با همين قدرت به پيش برود و كشور خودش را نگه دارد.و اميدوارم كه اسلام پرچم خودش را بر سر همه مسلمين جهان افراشته كند و دست ستمكارانرا از كـشـورهـاى اسـلام كـوتـاه كند و اين ملت را توفيق بدهد كه در راه رضاى او صرفبشود و در راه رضاى او عمل كند. البته عيدهايى كه اسلام تاءسيس فرموده است برداشتهـاى مـخـتـلفـى از آن بـه حـسـب نـظـرهـاى مـخـتـلفـى كـهاهـل نـظر دارند و به حسب قشرهاى مختلفى كه برخورد مى كنند با آن بسيار مختلف است .آن بـرداشـتـى كـه اهـل مـعرفت از عيد مى كنند، با آن برداشتى كه ديگران مى كنند بسيارمختلف است . آنها بعد از اينكه در ماه مبارك رمضان آن رياضت ها را مى كشند و كشيدند روزعـيـد روز لقاى آنهاست ، لقاء الله است آن روز براى آنها.(الغيرك من الظهور ماليس )آنـهـا هـمـه چـيـز را از او مى دانند و آن روز را عيد مى كنند براى اينكه بعد از رياضت يومورود است به حضرت و عيد قربان را بعد از اينكه تمام عزيزان خودشان را از دست دادندمهيا براى ملاقات مى شوند، آن هم ملاقات است بعد از اينكه
نـفـس خـودشـان را كـشـتـند و هرچه عزيز است در راه خدا از آن گذشتند، آنوقت است كه روزلقـاسـت و جـمـعـه هـم اجـتـمـاعـاتـى كـه مـسـلمـيـن بـا هـم مـى كـنـنـد مـهـيـا مـى شـونـداهـل مـعـرفـت براى لقاء الله . پس برداشت آنها از عيد غير برداشت ماست و ما هم اميدواريمكـه بـه تبع اولياء خدا به جلوه اى از آن جلوه ها برسيم و ذره اى از آن معارف در قلب ماواقع بشود.
و امـيـدواريـم كـه مـلت مـا هـمـانـطـورى كـه جـوانـان مـاتـحـول پـيـدا كـردنـد و راه صـد سـاله را بـا يـك شـب پـيـمـودنـد ايـنتـحـول نـصـيـب مـلت مـا هـمـه بـشـود. بـحـمـدالله نـسـيـمـى از ايـنمـسـائل در ايـن كشور وزيده است و لهذا پيروزى هائى كه ما داريم پيروزى هايى نيست كهمال يك ملت 40 ميليونى كه داراى هيچ نيست باشد، اينها پيروزى اى است كه اسلام براىمـا آورده اسـت ، خداى تبارك و تعالى به ما عنايت فرموده است . هر كس از شرق و غرب هرچـه مـى خـواهـد بـگويد، ما راه خودمان را داريم مى رويم و اميدواريم كه اين راه را به آخربرسانيم ، آنها البته از باب اينكه ناراحت هستند از اينكه دست شان از منافع خودشان دراين كشور كوتاه شده است و خوف اين را دارند كه از كشورهاى ديگر هم كوتاه بشود، ايناسـت كـه توطئه هاى خودشان را مى كنند و خواهند كرد بعد از اين و خداى تبارك و تعالىهم اين توطئه ها را خنثى خواهد كرد انشاء الله .
و مـن امـيدوارم كه به يمن بركات حضرت صاحب سلام الله عليه و روحى فداه اين كشور،كشور پيشرفته اى بشود از حيث اخلاق ، از حيث ديانت ، از حيث معنويات و از حيث همه چيزها،ماديات و همه چيز. و بحمدالله ما هر روزى را كه مى گذرانيم از روز سابق براى ما بهتراست و من اميدوارم كه اين سال بهتر از همه سال ها باشد و خداوند همه را توفيق بدهد كهقـدر نـعمت هاى خدا را بدانند و بدانند كه همه چيز از اوست . اگر همه چيز را از او دانستندديگر در هيچ چيز ناراحت
نمى شوند. ناراحتى ها براى اين است كه انسان از خودش مى بيند. ما در فقدان عزيزانمانكه ناراحت مى شويم براى اينكه اينها را از خودمان مى دانيم . اگر ما همه را از خدا بدانيمو بـبـيـنـيم كه اينها نعمتى هست كه خدا داده ، نعمتى هست كه خدا مى برد پيش خودش ، شهدامـهـمـان خدا هستند، اگر اينها را ما واقعا در قلب مان ادراك بكنيم عيد مى شود براى كسانىكـه شـهـيد دارند، عيد مى شود براى كسانى كه مجروح شدند، عيد مى شود براى كسانىكـه در راه خـدا عـزيـزان خـودشـان را از دست دادند، براى اينكه اين عزيزان ، عزيزان خداهـسـتند، اينها همه از او هستند. و من اميدوارم كه اين حس و اين ايمان در ما پيدا بشود و تقويتبـشود. اميدوارم كه اين مسلمين به خود بيايند. شما مى بينيد كه در حالى كه صدام آن كاررا كـرد، آن جـرم را مـرتـكـب شـد، مـا را مـحـكوم كردند به جاى اينكه اينها بنشينند با هم وبـگـويـنـد كسى كه روى مسلمين ، روى ملت عرب ، روى ملت غير عرب ، روى فارس ، روىهـمـه چـيزهاى شيميائى مى ريزد، بمب هاى شيميائى مى ريزد، اين محكوم است در دنيا، لكنمـجـامـع دنـيـا يـك كـلمـه مـى گـويـنـد، بـاز هـم مـى گـويـنـد بـاز مـعـلوم نـيـسـت كـهمال آنجا باشد، معلوم نيست كه اينها آن باشد و ما را محكوم مى كنند در مقابلش در عين حالىكـه سـازمـان بـيـن المـللى اين مساءله را تعقيب دارد مى كند، دنبالش بى فاصله ايران رابراى نقض حقوق محكوم مى كند. اين توطئه است
بـراى پـوشـانـدن او. يـا بـعـدهـا نمى گويند يا اگر بگويند با اين توطئه مى خواهندروپـوشـى از آن بـكنند، لكن ما متوسل هستيم به خداى تبارك و تعالى و اميدواريم كه اينسـالى كـه مـى آيـد يـك سـال پـر بـركـتـى بـراى ايـن كـشور و براى مسلمان ها باشد وامـيـدواريـم كه خداوند تبارك و تعالى ما را توفيق بدهد كه در خدمت او باشيم . وقتى درخـدمـت او هـسـتـيـم از چـيـزى بـاك نـداريـم و امـيـدوارم كـه ايـنسـال بـاز مـبـارك بـاشـد بـر هـمه قشرهاى ملت و همه كسانى كه در زير سايه جمهورىاسلامى هستند و بر همه ملت هاى ضعيف .
والسلام علكيم و رحمه الله
تاريخ :19/1/63
بـــيـــانـات امـام خـمـيـنـى در جمع گروهى از بانوان عضو مكتب اسلامى قم و مسجد جامعنارمك
در رژيم طاغوتى پهلوى آن ظلمى كه به بانوان محترم ايران شد به مردها نشد
بسم الله الرحمن الرحيم
مـوجـب تـشكر است كه خواهران ، بانوان محترم در اين مجلس آمدند تا من بعض چيزهايى كهبـر خـواهـران مـا، در دوره هـاى سـابـق گـذشـت و آنـچـه كـه نـقـش زن هـا بـود درطول تاريخ صد و چند ساله ايران ، عرض كنم .
در رژيم طاغوتى پهلوى آن ظلمى كه به بانوان محترم ايران شد، به مردها آن ظلم نشد.بـانـوانـى كـه مـقـيـد بـودنـد بـه ايـنـكـه بـر طـبـق اسـلامعـمل كنند و موافق آنچه كه اسلام امر كرده است زى خودشان را قرار بدهند، در آن رژيم درزمان رضاشاه به وضعى و در زمان محمدرضا به وضع ديگر. زمان رضاشاه كه من يادماسـت و خـوب اسـت كـه شـمـاهـا يـادتـان نـيـسـت ، آنـچـه بـر بـانـوان گـذشـتقـابـل توصيف نيست . آن ظلمى كه بر اين قشر از ملت در آن دوران گذشت نمى شود بيانكـرد. آن فـشـارى كـه بـر ايـنـهـا وارد شـد و آن مـصـيـبـت هـا كـه ايـنـهـاتحمل كردند در زمان آن شاه فاسد نمى شود گفت كه چه اندازه بود. در زمان محمدرضا آنعـصـر و آن وضع تبديل شد به يك وضع ديگرى كه عمق جنايت زيادتر بوده از زمان او.او بـا قـلدرى و فـشـار و زدن و گـرفـتـن و چـادر پـاره كـردن و دسـت به گيس هاى زن هاگـرفـتـن و كشاندن و اينها گذراند و اين اساسا بر خلاف عفت زن ها قيام كرد، يعنى برخـلاف هـمـه چيز ايران ، يكى اش هم زن هاى ايران بودند كه اينها با يك وضع خاصى وبـا يـك تـوطـئه خـاصى اينها را مى خواستند كه به فساد بكشند و عفت را از جامعه ما بردارنـد و بـحـمـدالله بانوان ايران مقاومت كردند و جز يك دسته اى كه جزءدار و دسته خودآنها بودند و غربزده بودند و با رژيم او مناسب بودند، ساير خواهرها مقاومت كردند.
بنابراين اسلام كه در ايران زنده شد، آن خدمتى را كه به بانوان كرده است و خواهد كردارزشـش بـه اندازه اى است كه نمى توانيم ما توصيف كنيم . اگر نبود اين انقلاب و نبودايـن تـغـيـيـر و تـحـولى كـه در ايـران واقـع شـده بـود، بـعـد از چـنـدسال ديگر اثرى از اخلاق اسلامى در ايران نبود.
شما بانوان امروز موجب افتخار هستيد
و بحمدالله اين مسئله حل شد و حالاطورى شده است كه خانم ها همدوش با ساير برادران در
درتـحـليـل عـلم و عـرفـان و فـلسـفه و تمام شعب علم و انشاء الله صنعت ، فعاليت مى كنند.آنـوقـت مـى گفتند كه نيمى از جمعيت ايران كه در پرده هستند ديگر كارى ازشان نمى آيد.نـه ايـنـكـه مـى خواستند كارى ازشان بيايد، براى اينكه مردها را هم آنها محروم كردند ازكـارهاى فعال ، بلكه مى خواستند كه اينها را وارد كنند در جامعه به آن ترتيبى كه خودآنـهـا و رفـقـا و هـمراهان آنها بودند و به فساد بكشند جامه را. و خداوند خواست كه موفقنشدند و شما بانوان امروز موجب افتخار هستيد كه همانطورى كه برادران شما در حوزه هامـشـغول تحصيل و تدريس و ساير كارهاى اسلامى هستند، شماها هم با آنها هستيد و اميدوارمفـعـالتـر بـاشـيـد. و البـتـه بـايـد شـمـا تـوجـه بـكـنـيـد و عـكـسعـمـل آن چـيـزى كـه در رژيـم سـابـق گـذشـت ، شـمـاعـمل كنيد. آنها اخلاق اسلامى را مى خواستند ببرند و به جاى او اخلاق اروپايى بنشانند.شـمـا عـكـس عـمـل او را كنيد كه بعضى از اين گول خورده هايى كه باز در ايران ممكن استپـيـدا بـشـونـد، تـحـت تـاءثـيـر شـمـا واقـع بـشـونـد و آنـهـا هـم بـه طـريـقـه شـمـاعمل بكنند.
و امـا نقش زن ها در جامعه آنقدرى كه من يادم است و آنقدرى كه تاريخ به ماگفته است ، درچـنـد نـهضت كه در ايران واقع شد، نهضت تنباكو، نهضت مشروطه ، قضيه 15 خرداد، نقشزن هـا بـالاتر از مردها اگر نبود، كمتر نبود. آنان در ميدان ها حاضر شدند و به واسطهحضور آنها در ميدان ها، مردها اگر قوتشان كم بود، زياد شد و اگر قوى بودند دوچندانشد. و آنچه كه خود شما شاهد بوديد در اين نهضت اسلامى و انقلاب اسلامى حاضر است ،در ايـن انـقـلاب اسلامى نقش شما بانوان از نقش مردها بالاتر بود. يعنى شما هم خودتانفـعـاليـت مـى كـرديد و هم مردها را به فعاليت مى كشانديد، بنابراين افتخارى كه شماايجاد كرديد قابل تقدير فراوان است .
و شـمـا بـايـد در هـمـه صـحـنـه هـا و مـيـدان هـا آنـقـدرى كـه اسـلام اجـازه داده وارد باشيد.مثل انتخابات كه امروز عملى است كه بايد انجام بگيرد و صحبت روز است در ايران ، خانمهـا همانطورى كه مردها فعاليت مى كنند براى انتخابات ، خانم ها هم بايد فعاليت بكنندبـراى ايـنـكـه فـرقـى مـا بـين شما و ديگران در سرنوشت تان نيست . سرنوشت ايران ،سرنوشت همه است . يعنى آنقدرى كه اسلام خدمت به شما كرد، به مردها آنقدر خدمت نكرد.اسـلام ، شـما را حفظ كرد و شما متقبالا اسلام را حفظ بكنيد. حفظ اسلام به اين است كه اينانـتـخـابـات كه مى خواهد مجلس دوم را متحقق كند بدانيد كه انتخابات از امورى است كه درسـرنـوشت شما و در سرنوشت ما نقش ‍ مهم دارد. و بالاترين نقش است و اين انتخابات استكه همه امور كشور را چه در داخل و چه در خارج بايد بگذارند.
ولهـذا بـايـد شما خانم ها يك نقش بسيار فعال داشته باشيد كه خداى نخواسته مجلس يكمـجـلسـى نـشود كه به واسطه ورود بعض ‍ عناصر غيرصالح به تدريج كشانده بشودبـه طـرف شـرق يا به غرب و همان بشود كه در زمان سابق بود و همان بگذرد بر ما وشما كه در زمان سابق مى گذشت .
زن ها هم بايد درفعاليت هاى اجتماعى و سياسى همدوش مردها باشند
بحمدالله امروز مجلسى كه بپا بشود، اين مجلس اميدوارم كه بهتراز مجلس سابق باشد و
بـحـمـدالله خـواهـد شـد. بـراى ايـنـكـه هـمـه قـشـرهـا مـشـغـولفـعـاليـت هـسـتـنـد و كـسـانـى كـه بـررسـى كـردنـد از ايـنمسائل ، امروز مى گويند مردم در صحنه هستند و خودشان هم نظر دارند، بايد همه شما درايـن امر نظر داشته باشيد. در امور سياسى نظر داشته باشيد براى اينكه امور سياسىمـخـصوص يك طبقه نيست ، همانطورى كه علم مخصوص يك طبقه نيست . همانطورى كه مردهابـايـد در امـور سـيـاسـى دخالت كنند و جامعه خودشان را حفظ كنند، زن ها هم بايد دخالتكـنـنـد و جـامعه را حفظ كنند. زن ها هم بايد در فعاليت هاى اجتماعى و سياسى همدوش مردهابـاشـنـد، البـتـه بـا حفظ آن چيزى كه اسلام فرموده است ، كه بحمدالله امروز در ايرانجارى است .
اگـر اشـتـبـاهـى در مـجـلس واقـع بـشـود شـوراى مـحـتـرم نـگـهـبـان بـاكمال قدرت و استقلال عمل خواهد كرد
و من اميدوارم كه مجلس يك مجلس بسيار خوبى باشد و مجلسى باشد كه با آزادى همه ملتشـركت كنند و اعتناء به اينكه به ما بعدها خواهند گفت چه ، نكنند براى اينكه آنهائى كهبـا مـا دشـمـن انـد، امـروز در فـعـاليـت هـسـتـنـد كـه ايـن مـجـلس را لوث كـنـنـد. در خـارج وداخل فعاليت هست و شما بايد آن فعاليت ها را با حضور خودتان ، با اجتماع خودتان ، بارفـتـن خـودتـان بـر سـر صـندوق هاى انتخابات ، آنها را همه را خنثى كنيد. و مجلس اگرباشد انشاء الله مجلس خوب باشد. با داشتن علما و قانون دان هاى ، حقوقدان هاى نگهبان، شـوراى نـگـهـبـان ، ما آرام هست دلمان براى اينكه در مجلس انشاء الله مسائلى بر خلافاسـلام و بـر خـلاف مـصـالح مـسـلمـين نخواهد گذشت و اگر اشتباهى در مجلس واقع بشود،شـوراى مـحـتـرم نـگـهـبـان كـه در ايـن دوره بـا كـمـال قـدرت واسـتـقـلال عـمل كرد، در دوره هاى ديگر هم همين طور باشد و اين ملت را و اين دولت را و اينكشور را به پيش ببرد. و اميدوارم كه جنگ هم به نفع ايران تمام بشود و دست و پا كردنهـائى كـه الان در تـمـام دنـيـا دارنـد دسـت و پـا مى كنند براى اينكه صدام را حفظش كنند،نـتـوانـنـد يـك همچو امرى را انجام بدهند و اين جانى را نتوانند به جاى خودش حفظ كنند. وجـنـگ بـه خـوبـى انـشـاء الله تـمـام بـشـود. و هـمـه شـمـا و مـامـشـغـول فـعـاليت براى اينكه از حيث معنويت و از حيث ماديت اين كشور را به پيش ببريم وانـشـاء الله ايـن كـشـور را بـه نحو شايسته اسلامى كنيم كه الگو بشود از براى تمامكـشـورهـاى اسـلامـى . و شـمـا مـطـلعـيد كه اين عده اى كه آمدند براى رسيدگى به جنايتبـزرگ صـدام كـه بشريت را تهديد مى كند، گزارش دادند، لكن آنهائى كه بايد محكومكنند صدام را محكوم نكرده بودند و بهتر اين بود كه اينها را نفرستند، كه مشت خودشان رادر دنـيـا بـاز نـكـنـنـد. آنـهـائى كـه ادعـا مـى كـنـنـد كـه مـامـسـتـقـل هـسـتـيـم و مـا حـامـى بـشـر هـسـتيم ، اينها مشت شان باز شد و نتوانستند به واسطهمـلاحـظـاتى كه از شرق و غرب داشتند، نتوانستند به اسم عراق را محكوم كنند و به طوركلى گفتند كه موادشيميايى را هر كه استعمال كند، محكوم است . ديگر اين كى هست كه موادشـيـمـيـائى را مـحـكوم مى كنند كه آنها محكوم ميكنند، را ديگر نتوانستند بگويند. بهتر اينبود كه اينها اقدام به اين عمل نكنند و ما خودمان بدون اينكه به اين جنايت ها دست
بـزنيم . با مشت محكم انشاء الله صدام را و حزب بعث را به كنار مى زنيم و ملت عراق راآزاد مى كنيم از اين قيد و بندى كه اين مرد فاسق به آنها گذاشته است .
علم همراه تهذيب نفس است كه انسان را به مقام انسانيت مى رساند
من از خداى تبارك و تعالى توفيق شما بانوان و خواهران را مى خواهم كه هم در علم كوشابـاشـيـد و هـم در عـمـل و هـم در تهذيب اخلاق . همانطورى كه علم تنها فايده ندارد، تهذيبتـنـهـا كـوركـورانـه فـايـده ندارد. علم و تهذيب نفس است كه انسان را به مقام انسانيت مىرسـانـد. و مـن از خـداى تـبـارك و تـعـالى خواستارم كه شما بانوان را موفق كند و سايرخـواهران كه در سطح ايران هستند و همين طور برادران را موفق كند، كه اين دو جناح را كهجناح علم و عمل باشد، توام با اخلاق اسلامى به پيش ببرد و اسلام در ايران پياده بشودبه آنطورى كه خداى تبارك و تعالى مى خواهد.
والسلام عليكم و رحمه الله و بركاته
تاريخ :7/2/63
پيام امام خمينى به مناسبت شهادت حجت الاسلام مهدى شاه آبادى
بسم الله الرحمن الرحيم
انالله و انااليه راجعون
بـا كـمـال تـاءسف و تاءثير شهادت استادزاده محترم جناب حجت الاسلام آقاى آقاشيخ مهدىشـاه آبـادى را به پيشگاه معظم حضرت بقيه الله ارواحنا لمقدمه الفداء تبريك و تسليتعـرض مـى كـنـم . مبارك باد بر آن حضرت چنين فداكاران و جانبازان در راه هدف بزرگ واسـلام عـزيـز كـه بـا شـهـادت افـتـخـارآمـيـز خود ملت عظيم الشان ايران بويژه روحانيتعاليقدر را سرافراز مى نمايند.
اين شهيد عزيز علاوه بر آنكه خود مجاهدى شريف و خدمتگزارى مخلص براى اسلام بود ودر همين راه به لقاء الله پيوست ، فرزند برومند شيخ بزرگوار ما بود كه حقا حق حياتروحـانـى بـه اينجانب داشت كه با دست و زبان از عهده شكرش بر نمى آيم . و از خداوندمـتـعـال بـراى ايـن شـهـيـد سـعيد و ساير شهداى در راه اسلام ، رحمت در جوار خود و براىفـامـيـل مـعـظـم و حـضـرات آقـازادگـان محترم شاه آبادى دامت افاضاتهم صبر و اجر عظيمخواستارم .
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 9/2/63
بـــيـــانـــات امـــام خـــمـــينى در سالروز بعثت رسول اكرم (ص ) در جمع رئيس جمهور،اعـضـاىهـيـاءت دولت ، رؤ سـاى مـجـلس و ديـوانـعالى كشور و مسؤ ولين لشكرى وكشورى
امـروز هـم مـا مـبـتـلاى بـه ايـن هـسـتـيـم كـه بـا اسم اسلام مى خواهند نگذارند اسلام محققبشود
بسم الله الرحمن الرحيم
مـتـقابلا اين عيد سعيد را به همه حضار و به همه مسلمان هاى عالم و مستضعفين جهان تبريكعرض مى كنم .
مسائلى كه در اطراف بعثت و بعدهاى مختلفى كه اين پديده دارد، امكان ندارد كه ما حتى آنمـقـدار ضـعـيـفـى كـه فـهـمـيـديـم ، بـتـوانـيـم در ايـن مـجـالس بـيـان كـنـيـم .اصـل بـعـثـت چـى هـسـت ؟ نـزول وحـى يـعـنـى چـه ؟ كـيـفـيـتنزول وحى چى هست ؟ اينها از امورى است كه سربسته و دربسته باقى مى ماند. آنچه كهمـا از بـعـثـت مـى تـوانـيـم بـفـهـمـيـم بـركـاتـى اسـت كـه از ايـن پـديـدهحـاصـل شـده اسـت و مـع الاسـف بـراى خـاطـر گـرفـتـارى هـايـى كـه در زمـان خـودرسـول اكـرم بـود، در مـديـنـه آنهمه گرفتارى ها كه نتوانست پيغمبر در آنجا آنطور كهبـخـواهـد عـمل بكند و در مدينه آنهمه جنگ كه از اول ورود ايشان تا آخر مبتلابهشان بودندنشد كه يك حكومتى كه دلخواه خود ايشان بود عرضه كند و نه آن معارفى كه دلخواه خودايـشـان بـود عـرضـه كـنـد به بشر، بعد قرآن آمد و قرآن همه چيز است ، اما بيانات خودايـشان براى ابتلائاتى كه داشتند نشد و آن حكومتى كه دلخواه خود ايشان هم بود نشد وحـتـى در حـجـاز هـم نـتـوانستند براى خاطر آن مخالفت هايى كه مى شد انجام دهند و پس ازايـشـان هـم حـضـرت امـيـر سـلام الله عـليه ابتلائشان بيشتر از ايشان بود و ما بايد اينتـاسـف را بـه گـور بـبـريـم كـه نـگـذاشـتـنـد آنطورى كه حضرت امير مى خواست حكومتتـشـكـيـل بدهد. جنگ هايى كه در داخل پيش آوردند آنهايى كه مدعى اسلام بودند و با اسماسـلام بـا ايـشـان مـعـارضـه كـردند و با اسم اسلام ، اسلام را كوبيدند و با اسم قرآنكـريـم ايـشـان را از مـقـصد باز داشتند، اگر آن حيله اى كه معاويه و عمر و عاص به كاربرده بودند، آنهايى كه از طبقه مقدسين به اصطلاح بودند مانع نشده بودند از اين كهحضرت امير بشكند آن حيله را و آن حيله شكسته مى شد، سرنوشت اسلام غير از اين بود كهحـالا هست ، نه غير از آن بود كه بعدها بود. شايد قضاياى امام حسن سلام الله عليه و آنابـتـلائاتـى كـه او پـيـدا كرد و قضيه كربلا پيش نمى آمد و جرم گناه همه اين امور بهگردن آن مقدسين نهروان بود كه لعنت خدا از ابد تا... با آنها باشد.
اگـر آن روز در خـود زمـان پـيـغـمـبـر ابـتـلائات گذاشته شده بود، مى گذاشت ايشان آنحـكـومـتـى كـه مـى خـواهـد و آن وضـعـى كـه مى خواست پيش بياورد پيش مى آمد باز هم اينمـسـائل پيش نمى آمد، لكن نگذاشتند، يك دسته به اسم اسلام به دشمنى برخاستند و يكدسـتـه احـمـق هـم كه در اطراف ايشان بودند باز به اسم قرآن دست ايشان را بستند، دستامـيـرالمـؤ مـنـيـن را. و ايـن يـك تـاءسفى است كه براى مسلمين تا ابد بايد باشد. اگر ازاول آن نـحـوى كـه مـى خـواسـت ايـشـان ، تـحـقـق پـيـدا كـرده بـود ودنـبـال او هـم حـضـرت امـيـر آن نـحـوى كـه مـى خـواسـتعمل شده بود اين گرفتارى ها پيش نمى آمد لكن تقديرات الهى اينطور بود و ما بخواهيممـسـائل آنـجـا را بـگـوئيـم ، از مـسـائل روز خـودمـان كـه شـبـيـه هـمـانمـسـائل اسـت بـاز مـى مـانـيـم . مـا امـروز هـم گـرفـتـار بـه هـمـانمـسائل هستيم . همان مسائلى كه آنها مبتلا به آن بودند با وضع ديگرى هستيم . دامنه اش ،مـنـتـهـا تـوسـعـه اش بـراى خـاطر وضع دنيا عوض شده و بيشتر شده است . آن روز اگرچنانچه حضرت رسول سلام الله عليه و حضرت امير سلام الله عليه مبتلا بودند به يكنـحـو محدودى و نگذاشتند صداى آنها برسد و همان مقدار كه رسيد مى بينيد كه نورانيتشعـالم را گـرفـتـه اسـت ، امروز با يك وضع بسيار توسعه دارى اسلام مبتلا به آن هست .آنها نگذاشتند كه يك حكومت اسلامى تحقق پيدا بكند، با اسم اسلام . امروز هم ما مبتلاى بههـمـيـن معنا هستيم كه با اسم اسلام مى خواهند نگذارند كه حكومت اسلام محقق بشود يك دستهغـيـرمـتـوجـه و جـاهـل و يـك دسـتـه عـالم مـتـهـتـك . پـيـغـمـبـر اكـرم فـرمـود كـه ،مـنـقـول از ايـشـان اسـت كـه دو طـايـفه كمر من را شكستند: آن عالم هائى كه متهتك هستند و آنجـاهل هايى كه متنسك هستند. و من نمى دانم اسلام از كدام طايفه بيشتر صدمه ديده است ، آيااز عالم متهتك يا جاهل متنسك . در هر صورت از هر دو طايفه صدمه ديده است اسلام . و اين همهست و بعدها هم خواهد بود و خواهد بود حتى در زمان حضور حضرت ولى امر كه در بعضىروايـات هـسـت كـه عـلمـا تـكـفيرش مى كنند. اين ابتلايى است كه در دنيا هست . شيطان هم ازاول بـه خـدا عـرض كرد يا !!! عرض كنم !!! تهديد كرد خدا را كه من تا آخر نمى گذارمكار انجام بگيرد و خيلى هم موفق است . ما بايد توجه بكنيم به اينكه مسائلى كه خودمانداريم چى هست .
بايد ايران بداند كه دست هايى در كار است تا حتى بين خانه ها اختلاف بيندازد
مـا گـمـان نـكـنـيم كه دست هاى قدرت هاى بزرگ قطع شده است از اينجا. ملت ايران بايدتـوجـه كـنـند به اينكه توطئه ها هست الان . شما ملاحظه بفرماييد كه در همين انتخاباتىكـه بـا آن خـوبـى و آزادى انـجام گرفت و بحمدالله مردم همه در صحنه حاضر بودند وامـيـد اسـت كـه در دوره دوم هـم در آن بعد هم كه بايد انتخابات بشود آن هم حاضر باشندمـردم و ايـن تـكـليـف الهـى را بـه آن عـمـل كـنـنـد، الان دسـت هـايـى ازداخـل و خـارج هـسـت كـه بين آقايانى كه در انتخابات دخالت داشتند اختلاف بيندازند. شماگـمـان نـكـنيد كه خارجى ها و اذناب آنها در اين كشور كودتا مى كنند، نمى كنند چون نمىتـوانـنـد. كـشـورى كـه هـمه اش مهياست براى شهادت ، نمى توانند كه آنها در اينجا واردبشوند لكن از داخل ما را مى پوسانند. يكى از مواردى كه الان انگشت آنها در كار است و باجديت دارند
توطئه مى كنند اين است كه دودستگى بيندازند بين اشخاصى كه در انتخابات بردند يابـه اصـطـلاح بـاخـتـنـد. بـا ايـن تـعـبـيـر زشـت برد و باخت ، شكست و پيروزى ، با اينتـعبيرهاى زشت مى خواهند بين ملت ما اختلاف بيندازند. انتخاباتى كه بايد همه دست بههـم بـدهـنـد و آن را بـه وجـه صـحـيـح بـه آخر برسانند و بايد وحدت زيادتر بشود ازاول ، مـن مـى تـرسم كه خداى نخواسته موجب اختلاف بشود. و اين از مكايد شيطان است بهدسـت شـياطين . اگر براى خدا كسى كار بكند خودش را انتخاب كرده است كه خدمت كند بهاسـلام و مـسـلمين اگر چنانچه پيروز بشود پيروزى نبايد بگويد، براى اينكه يك خدمتىاسـت بـه عـهـده اش آمده است و گرفتارى اين خدمت بسيار شديد است و اگر چنانچه در ايندوره او كنار رفته است خيال نكند كه كنار رفته است و اين عيبى است . قضيه برد و باختنيست ، قضيه خدمت است در اين پست يا در آن پست . بايد ايران بداند كه دست هايى الان دركـار اسـت كـه حـتـى بين خانه ها اختلاف بيندازد. در يك خانه بين افراد اختلاف بيندازد. مابايد از تاريخ عبرت ببريم و اين تاريخ در زمان مشروطه اينطور بود. در زمان مشروطهآنـهـايـى كه مى خواستند ايران را نگذارند به يك سامانى برسد و چماق استبداد تا آخربـاقـى بماند بين افراد، دستجات ، احزاب اختلاف انداختند حتى آنهايى كه آنوقت بودندمـى گـفـتند كه در يك خانه بين برادر با برادر، پدر و پسر اختلاف بود يك دست مستبد،يـك دسته مشروطه . اين اختلاف موجب شد كه نتوانست مشروطه آنطورى كه علماى اسلام مىخـواسـتـنـد تـحـقـق پـيدا بكند بعد هم اين اختلافات موجب شد كه يك دسته از آن غربزده هابريزند و به اسم مشروطه بگيرند مقامات را و استبداد به صورت مشروطه بر اين ملتتـحـمـيـل كـنـنـد و ديـديد كه چه شد امروز همان روز است اگر ملت بيدار نشود، اگر علماءاسـلام بـيـدار نـبـاشـند، غفلت كنند، اگر چنانچه علماى قم ، مدرسين قم ، طلاب قم ، علماءتهران ، روحانيت مبارز تهران ، علماء همه بلاد و روحانيون همه بلاد و مردم بيدار نشوند،الان دارنـد وضـعـى را، يـعـنـى مـى خـواهـنـد وضعى را كار كنند كه زمان مشروطه كردند وبدانيد گناهش به گردن همه ماست .
در تمام دنيا چنين انتخابات آزادى كه در ايران شده ، نبوده است
مساءله كرسى مجلس در اسلام مطرح نيست ، مساله رياست مطرح نيست ، مسئله رياست جمهورمـطـرح نـيـسـت ، مـسـاله وزارت مـطـرح نـيـسـت ، اگـر كـسـى ايـنـهـا راخيال كند مطرح هست اسلام را نشناخته است . شماها شيعه همان هستيد كه مى گويد كه من بهانـدازه ايـن كـفـش كـهـنـه اى كـه هـيـچ نـمى ارزد امارت شما را به اندازه اين برايش ارزشقـائل نـيـستم مگر اينكه حقى را ايجاد كند. شما كه مى خواهيد حق را ايجاد كنيد، شما كه مىخواهيد اسلام را به پيش ببريد، چه در مجلس پيش ببريد يا در مدرسه پيش ببريد يا درمـحـافـل ديـگر. بايد پيش تان فرق نكند. بايد توجه كنيد به اينكه مبادا آن گرفتارىهـاى آن زمـان بـراى مـا پـيـش بـيـايـد، نمى آيد انشاء الله حالا فردا رسانه هاى گروهىنگويند كه معلوم شد ايران به هم خورده است و ديگر نخير نوبت ما رسيده است . خير آنهابـايـد آرزوهـايشان را به گور ببرند. اينكه من عرض مى كنم ، نه اينكه ما الان مبتلا بهقضيه اى هستم ، ما هميشه مى خواهيم جلوى فسادها را كه آنها مى خواهند ايجاد
كـنـنـد جـلويـش را بگيريم . آنها گمان نكنند كه الان يك ، ايران يك خبرى شده . ايران يكانـتـخـابـاتـى آزاد كـه در تـمـام دنيا يك همچو انتخابات آزادى نبوده است اينطور نيست كهكـسـى گـمـان كند كه حالا وقت اين شده است كه ما نتيجه بگيريم . نه اين وقت براى شمانخواهد آمد و نتيجه اى از اين مسائل دست شما نخواهد رسيد و چيزى نيست در كار. من تنبه مىدهـم كـه مـبـادا بـشـود والا مـسـاءله نـيـسـت . در هـر صـورت من بايد تذكر بدهم به اينكهآقـايـانـى كـه در انـتـخـابـات دخـالت كـردنـد بـاز هـم بـاكـمـال خـلوص نـيت دخالت بكنند و هرگز از اين معنا كه من نبردم و !!! او نبرده !!! او بردهاسـت دلخـور نـبـاشند شما همه برادر هستيد، دوستيد. اين دوست باشد در مجلس يا آن دوستبـاشد يا من باشم ، اينها مطرح نبايد باشد پيش ملت ايران و مطرح نيست انشاء الله . منامـيـدوارم كه در اين دوره اى كه باز پيش ‍ مى آيد و بايد انتخابات بعد از چند روز ديگربـا جـديـت آقـايـانـى كـه دسـت انـدر كـار هـسـتـنـد مـثـل وزيـر كـشـور ومـثـل شـوراى نـگـهـبـان به زودى اين امر شروع بشود كه مجلس ما، ايران ما يك روز بدونمـجـلس نباشد و آقاى امامى مژده اين معنا را الان به من دادند كه نه همين طور خواهد شد. و منامـيـدوارم كـه مـلت ايران به همانطورى كه اين دفعه آمدند پاى صندوق ها دفعه ديگر همبـيـايـنـد و آراء خـودشـان را در صـنـدوق هـا بـريزند و قدر اين آزادى را بدانند كه تحتتاءثير هيچ كس نبودند و احدى در سرتاسر ايران الزام نكرده است كسى را كه راءى بهاين بده يا به او بده . الزام به راى دادن هم نكرده است لكن تكليف شرعى گفته است .
از همه ملت تقاضا مى كنم مبادا تحت تاءثير عناصر اختلاف انگيز واقع بشوند
ما اگر مى گوئيم ، تكليف شرعى مى گوئيم و الا نه اين است كه ما الزامشان بكنيم . اينمـكـلفـنـد شـرعا به اينكه حفظ بكنند جمهورى اسلامى را و حفظ به اين است كه در صحنهبـاشـنـد و حـفـظ بـه ايـن است كه اختلافات نداشته باشند و حفظ به اين است كه مبادا آنكـسـى كـه فـرض كـنـيـد كـه برده است به اصطلاح برود به رخ او بكشد، آن كسى كهنبرده است خيال كند كه يك چيزى از دستش رفته است . اين حرف ها نيست در كار. چيزى نيستاصـلش . اسلام است ، اسلام در دست همه شماست شما مى خواستيد آنجا خدمت بكنيد نشد حالادر جاى ديگر خدمت مى كنيد. مى خواستيد در مجلس خدمت كنيد نشد حالا در دولت خدمت مى كنيد،حـالا در پـسـت هـاى ديـگـر خـدمـت مـى كـنـيـد، حـالا در مـدرسـه خـدمـت مـى كـنـيـد، حـالامـشـغـول بـه چـيز مى شويد. من اين امر را كه عرض مى كنم از همه ملت تقاضا مى كنم كهمبادا تحت تاثير اين عناصرى كه الان در كار هستند و مى خواهند القاء اختلاف بكنند، تحتتـاثير اينها واقع بشويد و همه برادر هم هستيد و برادروار با هم باشيد و اگر چنانچهدر انـتـخـابـات اشـتـبـاهـاتـى شـده يـا فـرضـا تـقلبى شده است ، خوب ، مواردى هست كهرسـيـدگى مى شود و شوراى نگهبان هم يا ابطال مى كند يا فرض كنيد بعضى صندوقها را يا اصل انتخابات را. يك مساءله عادى است كه در همه جا هست و اين امر مهمى نيست .
ما دنبال اين باشيم كه زحمات انبياء را حفظ كنيم
من اميدوارم كه آقايان با كمال اخلاص اين دفعه هم وارد بشوند و آراء خودشان را بريزندو اين مبعثى كه نورش به همه عالم رسيده است در صورتى كه نتوانستند آنطورى كه مىخـواسـتـنـد بـشـود مـا دنـبـالش بـاشـيم كه زحمات انبياء را حفظ كنيم و نگذاريم كه خداىنـخـواسـتـه آن زحـمـتى كه تا حالا در ايران كشيده شده است و بحمدالله به قدرت خودشرسـيـده است ايران و الان در همه دنيا مطرح است و تنها چيزى كه مطرح است الان بيشتر درهـمـه جـا هـمين معناست و اين هم براى اين است كه اينها مى ترسند كه مبادا اسلام تحقق پيدابـكـنـد و آرزوهـاى خـودشان از بين برود. لابد شما مى بينيد كه الان صلح طلب ها دور همجـمـع شـدنـد آمـريـكـا رفـته چين و با هم شعر مى خوانند، اين براى او شعر مى خواند، اوبراى او شعر مى خواند و همه هم دم از صلح مى زنند و دم از صفا و (ما مى خواهيم جوانانمـان در صفا و در صلح و در آرامش زندگى كنند) وضع دنيا اين شده است كه آنها آنطورآرامـش را در دنـيـا مـى خـواهند و ما هم كه واقعا مى خواهيم اينطور، نمى گذارند آنها. پس مابـايـد خـودمـان تـوجـه كـنيم به مسائل . ما دنبال اين باشيم كه خودمان ملت را حفظ كنيم وانشاء الله همانطورى كه ايران را نجات داديم از شر شاهنشاهى ، عراق را هم نجات بدهيماز دست اين حزب بعث فاسد. خداوند انشاء الله همه شما را توفيق عنايت كند. و به همه ماتـوفـيـق خـدمـت عنايت كند. و خدا انشاء الله پشتيبان همه شما باشد و ملت ايران و عراق راپيروز كند. والسلام عليكم و رحمة الله
تاريخ : 22/2/63
پيام امام خمينى به نمايندگان دوره اول مجلس شوراى اسلامى
بسم الله الرحمن الرحيم
مـجـلس شـوراى اسـلامى كه در راس تمام نهادهاى نظام جمهورى اسلامى است ، از ويژگىهـاى خـاص برخوردار است كه مهمترين آنها اسلامى !!! ملى بودن آن است . اسلامى است كهتـمـام تـلاشـش در راه تـصـويـب قـوانين غيرمخالف با احكام مقدس اسلام است خصوصا بابرخوردارى از شوراى محترم نگهبان . و ملى است كه از متن ملت جوشيده است و دست شرق وغـرب و وابستگان به آنان از سرنوشت آن كوتاه است . امروز مجلس خانه واقعى ملت استو برخلاف دوران طاغوت بخصوص رژيم ستمگر پهلوى بر آراء توده متعهد به اسلام واصـيـل و زحـمـتـكـش و مـحروم استوار است و دست ناپاك دولتمردان و قدرتمندان و خانان وغرب و شرق زدگان از آن كوتاه است .
امـروز دولت مـورد اعـتـمـاد مـجـلس حقا دولت مستضعفان كه وارثان روى زمين اند مى باشد.خـداونـد مـتـعـال نـعـمـت بـزرگ اسـلام و اسـتـقلال و آزادى را بر ملت ستمديده ايران مستدامفرمايد و ساير ملل تحت ستم را از بند ستمگران نجات دهد.
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ سخنرانى : 23/2/63
بـــيــانـات امـام خـمـيـنـى در جمع ميهمانان شركت كننده در دومين كنگره جهانى ائمه جمعهوجماعات
دعـوت بـه خـلوت بـا خـداونـد مـعـنـايـش ايـن نبوده كه مردم در خانه هايشان بنشينند و ازمصالح مسلمين غفلت كنند
بسم الله الرحمن الرحيم
قـبـلا بـايـد تـشـكـر كـنم از آقايانى كه از راه هاى دور براى اين مقصد شريف به كشورخـودشـان ، بـه كـشـور تـحت ستم در طول تاريخ و به كشورى كه براى پيشبرد مقاصداسـلامـى متحمل رنج و شهادت شدند تشريف آوردند، تشكر كنم و از خداى تبارك و تعالىتـوفـيـق هـمـه را بـراى آرمـان هـاى بـزرگ اسـلامـى هـر چه بيشتر عنايت بفرمايد. در ايناجـتـمـاعـاتـى كه از آقايان محترم ائمه جمعه و جماعات كشورهاى مختلف در ايران شده استمـسـائل لابد تا حد وافى راجع به گرفتارى هاى مسلمين و راه هاى علاجى كه بايد اتخاذبـشود، گفته شده است و ديگر جاى گفتن نمانده است . من به يك نكته اى آقايان را توجهمـى دهـم و آن سـيـره رسـول اكـرم (ص ) و ائمـه مـسـلمـيـن اسـت .رسـول اكـرم (ص ) در آن وقتى كه تنها بود و هيچ كس با او نبود، الا يك نفر، دو نفر، درآنـوقـت با وحى الهى مردم را دعوت كرد منتظر نشد كه عده و عده زياد پيدا كند، منتظر نشدكـه جـمـعـيـت هـا همراه او باشند. از همان اول شروع به دعوت كرد و شروع به دعوت مردمبـراى گـرويـدن بـه اسـلام و بـراى پـيـدا كـردن راه حق فرمود. آنوقت هم كه به مدينهتـشـريـف آوردنـد و تشكيل حكومت دادند باز هم منتظر اين نشدند كه قدرت زياد پيدا بكنند.باز هم دعوت خودشان را به طور گسترده ترى بجا آوردند و مردم را به وظايف شخصىو اجـتـماعى ، سياسى دعوت كردند. دعوت هاى قرآن هم در مكه مكرمه و هم در مدينه مشرفهدعـوت هـاى شـخـصى بين فرد و خداى تبارك و تعالى نبود. مى شود گفت كه بى استثنادعـوت هـاى خدا حتى در آن چيزهائى كه وظايف شخصى افراد است ، روابط شخصى افراداسـت بـيـن خـود و خـدا از مـعـنـاى اجـتـمـاعـى و سـيـاسـى بـرخـوردار اسـت . بـعـد ازرسـول خـدا صـلى الله عـليـه و آله و سـلم مـا مـلاحظه مى كنيم كه در زمان هائى كه ائمهمـسـلمـيـن عـليـهم السلام در فشار سخت بنى اميه و بنى العباس بودند مطالب خودشان راآنـطور كه ممكن بود به مردم مى رساندند، حتى در ادعيه آنها. شما اگر ادعيه امام سجاد وساير ائمه را ملاحظه بفرمائيد مشحون است از اينكه مردم را بسازند براى يك امر بالاتراز آن چيزى كه مردم عادى تصور مى كنند. دعوت به توحيد، دعوت به تهذيب نفس ، دعوتبه اعراض از دنيا، دعوت به خلوت با خداى تبارك و تعالى ، معنى اش اين نبوده است كهمردم توى خانه هايشان بنشينند و از مصالح
مـسـلمـيـن غفلت كنند و مشغول ذكر و دعا باشند. چنانچه خود آنها كه ملاحظه مى كنيد اينطورنبودند.
پـيـغـمـبـر اكرم در عين حالى كه وظايف شخصى خودش را بجا مى آورد و خلوت ها با خداىتـبـارك و تعالى داشت ، تشكيل حكومت داد و به انحاء عالم براى دعوت آدم فرستاد و مردمرا دعوت كرد به ديانت و دعوت كردند بعد به اجتماع اينطور نبود كه بناى او اين باشدكـه بنشيند توى خانه و ذكر بگويد. ذكر مى گفت ، لكن همان ذكر هم خودسازى بود. دعامـى كـرد، ولى هـمـان دعـا هـم ، هم خودسازى و هم مردم سازى بود و مردم را تجهيز مى كردبـراى مـقاومت . تمام ادعيه اى كه در لسان او و ائمه مسلمين واقع شده است ، تمام اين ادعيهدر عـيـن حـالى كـه دعـوت بـه مـعـنـويـات اسـت ، از راه دعـوت مـعـنـويـات تـمـاممـسـائل مسلمين اصلاح مى شود. مع الاسف اعوجاج واقع شد يا واقع كردند و شايد در صدراسـلام هم بنى العباس بيشتر اين كار را كردند، اعوجاج واقع شد در مصالح اسلامى و درمـطـالب اسـلامـى . ايـن قـرآن كـريـم كـه در بـيـن يـد مـسـلمـيـن هـسـت و از صـدراول تـا حـالا يك كلمه ، يك حرف در او زياد و كم نشده است ، اين قرآن را وقتى كه به عينتـدبـير مشاهده بكنيد مى بينيد كه مساءله ، مساءله اين نيست كه دعوت براى اين بوده استكـه مـردم تـوى خـانـه بـنـشـيـنـنـد و ذكر بگويند و با خدا خلوت كنند. او بوده است ، لكنانحصار نبوده است . مساءله ، مساءله دعوت به اجتماع ، دعوت به سياست ، دعوت به مملكتدارى و در عـيـن حـال كـه هـمـه ايـنـها عبادات است . عبادات جداى از سياست و مصالح اجتماعىنـبـوده اسـت . در اسـلام تـمـام كارهائى كه دعوت به آن شده است جنبه عبادى دارد. حتى دركـارخـانـه كـار كردن ، در كشاورزى كردن و در مدارس ‍ تعليم و تربيت كردن ، همه شانمـصـالح اسلامى است و جنبه عبادى دارد. !!! نكنيد ما !!! نكردند اينطور را از صدر اسلام ،مـصـالح اسـلام را همانطورى كه قرآن شريف فرموده است ، پياده كنند، چون مى ديدند كهبـا قـدرت هـاى خـودشـان مـخالف است از آن اول آنچه را از قرآن كه مى ديدند با مصالحخـودشـان مخالف است چون نمى توانستند از قرآن بردارند، تعبير مى كردند، كج معنا مىكـردنـد به روحانيونى كه وابسته به خودشان بود وادار مى كردند كه اينها را كج معناكـنـنـد، مـنـحـرف كـنند قرآن را از آن چيزى كه هست . ولى بحمدالله قرآن ماند بين مسلمين ونـتـوانـسـتـند قرآن را تحريف كنند و بردارند، اگر مى توانستند، مى كردند. لكن يكى ازآنهائى كه مى خواست يك حرف را از قرآن بردارد يك عربى شمشير را كشيد گفت : با اينشـمـشـيـر مـا جـواب مـى دهـيم . نگذاشتند قرآن شريف دست بخورد و همانطورى كه در زمانرسول الله وارد شد الان هم همان است به غير او نيست . بنابراين ما يك همچو كتابى داريمكه مصالح شخصى ، مصالح اجتماعى ، مصالح سياسى ، كشوردارى و همه چيزها در آن هست. البته با آن تفسيرهائى كه از اهل تفسير وارد شده است و ما به راى خودمان نمى توانيمقرآن را تاءويل كنيم . ما بايد (انما يعرف القرآن من خوطب به ) ما از طريق وحى و ازطـريـق وابـسـتگان به وحى قرآن را اخذ مى كنيم و بحمدالله از آن راه هم غنى هستيم . لكنانـحـرافـاتى كه از قدرتمندان در اول تا حالا واقع شده است و حالا ما مبتلاى به آن هستيمايـن انـحـرافـاتـى اسـت كـه آقـايـان مـلاحظه مى كنند كه بر خلاف قرآن مجيد، دعوت بهتـفـرقـه ، دعـوت بـه جـدائى ، قـرآن مـجـيـد مـى فـرمـايـد كـه : (واعـتـصـمـوابحبل الله جميعا و لا تفرقوا) آنها دعوت به تفرقه مى كنند.

next page

fehrest page

back page

 

 
 

کلیه حقوق این سایت محفوظ می باشد.

طراحی و پیاده سازی: GoogleA4.com | میزبانی: DrHost.ir

انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما جمادی الثانی رجب شعبان رمضان شوال ذی القعده ذی الحجة محرم صفر ربیع الثانی ربیع الاول جمادی الاول نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس دیتاسنتر فن آوا سرور اختصاصی سرور ابری اشتراک مکانی colocation