|
|
 |
|
 |
|
هـسـت زديـم . در صورتى كه همه راديوها مى دانند كه اينها شهرهايى كه هيچ ربطى بهنـظـامى ندارد دارند مى زنند. پشت هر شكستى صدام حمله كرده است و يك عده بيگناه ، زن ومـرد، بـچـه و صـغير و كبير را به خاك و خون كشيده و آمريكا يك كلمه راجع به اين حرفنـزده است براى اينكه انساندوست است ايشان ! اما انسان آمريكايى پسند! انسانى كه بهدرد او مـى خـورد مى پسندد! همين عمل اگر امريكا كرده بود، همان عراق كه الجزاير را، كهطياره الجزاير را، ساقط كرد و عده اى هم از مردم عادى در آن بودند و يكى از وزراى آنجاهـم در آن بودند، آمريكا هيچ واكنشى نشان نداد، اما حالا عزا گرفته براى اينكه يك طيارهاى از كره جنوبى ساقط شده است و اين عزا براى اين است كه مى خواهد شوروى را محكومبكند، نه اينكه آن انسان هايى كه آنجا هستند دوست دارد. انسان ها پيش از اين دو ابرقدرتاصـلا ارزش نـدارنـد. ايـنـهـا بـراى انـسـان الا آنـى كه گاو شيرده براى آنها باشد هيچارزشى برايش قائل نيستند. شما ببينيد امروز لبنان چه خبر است . الان كه من و شما اينجانـشـسته ايم در لبنان چه حمام خونى دارند چيز مى كنند. اين حكومت غاصب و جائر لبنان ،ايـن امـيـن خـائن چـه بـسـاطـى در سـر ايـن جـمـعـيـت مـردم در آورده اسـت .اسـرائيـل چـه بـساطى در آنجا در آورده بود، حالا به جاى او اينها دارند در مى آورند. لكنآمريكا نديديم كه يك كلمه بگويد. خودش فرستاده آنجا و تفنگدارهايش را فرستاده آنجاكمكش براى اين جنايات ، يك اسمى رويش مى گذارند شايد هم خودشان درست كنند صحنهرا، دو تـا فـرض كـنـيد ترقه مى اندازند به يك جايى و يكى دوتا را زخمى مى كنند يافـرض كـنيد او نكرده باشد، آنوقت اينها مى ريزند خانه به خانه مى گردند جوان ها رامى گيرند، جوان ها را حبس مى كنند، جوان ها را مى كشند. اين فجايع در دنيا دارد واقع مىشود و آمريكا نشسته دامن به آن مى زند و اسفناكتر اين است كه مسلمين نشسته اند و تماشامى كنند. اين مهره دومى كه حالا آمده است و اسحاق شاميرى كه الان آمده است و مى خواهد نخستوزيـر بـشـود، از اول بـرنـامـه خـودش را گـفـتـه اسـت . ازاول گـفـتـه اسـت كـه اسـرائيـل بـزرگ بايد تحقق پيدا كند، بايد فلسطين بكلى از بينبـرود، تـمـام جـاهـايـى كـه دسـت اسـرائيـل اسـت ايـنـهـا لايـنـفـك ازاسـرائيـل اسـت . اسـرائيـل بزرگ يعنى از نيل تا فرات ، يعنى تمام منطقه كه عرب نشيناسـت ، حـجـاز هـم جـزء اين بايد باشد، مصر هم جزء اين است و اينها نشسته اند آنجا دارندتـمـاشـا مـى كـنـنـد و عـده كـثـيـرشـان هـم هـمـراهـى مـى كـنـنـد واسرائيل را مى خواهند بشناسند و امثال ذلك . اينها يك مصيبت هايى است كه در قرن ما واقعشـده اسـت و مع الاسف مسلمين يعنى حكومت هاى اسلامى بى تفاوت هستند و آنها نمى گذارندكه كشورهاى خودشان ، مردم عاديشان راجع به اينها صحبت بكنند. واقعا در يك محيط خفقانايـن دنـيـا دارد بسر مى برد، خفقان از اين دو ابرقدرت . اين افغانستان دست شوروى ، هرروز فـاجعه درست مى كند. البته ملت افغانستان هم همچو در مقابلش ايستاده اند كه شايداو را پشيمان كرده باشند. آن هم فلسطين و لبنان و نمى دانم همه جا در دست امريكا و همهمـشـغـول بـه جنايت كردن ، آنوقت در اين بين از يك طياره كه 160 نفر، 260 نفر يك همچوچـيزى كشته شده است همه متاءسف بايد باشيم لكن امريكا به اينطورى كه شما متاءسفيدنيست . شما براى اينكه آنها را اصلا نمى شناسيد لكن يك انسانند بيگناه طعمه شوروى شـدنـد. امـا آمـريـكـا نـه از بـاب اينكه انسان مى خواهد، امريكا در اين يك چيزى پيدا كردهبـراى ايـنـكه شوروى را از ميدان در كند، مردم را يعنى دنيا را بر ضد شوروى چى بكند.شـوروى هـم فـردا يـك بـهـانـه اى پـيـدا مـى كند آن هم امريكا را مى خواهد چه بكند اللهماشغل الظالمين بالظالمين . ايرانى ها از بچه و بزرگ مصمم اند كه امريكا و شوروى را در ايران راه ندهند و بـالاخـره مـا بـايـد در ايـن بـيـن خـودمـان تـوجـه بـهمـسـائل دنـيـا داشـته باشيم . امروز نبايد ما فكر بكنيم ايران چه جور است . ما امروز فكربـكـنـيـم دنـيـا چه خبر است ، تكليف ما در مقابل دنيا چه خبر است . همين جنگ تحميلى را درستكـردنـد، نـقـشـه اى كه صهيونيست ها دارند عملى بشود. از يك طرف نگذارند اسلام در اينتحقق پيدا كند، اگر اسلام در ايران تحقق پيدا كند و قهرا در ممالك ديگرى هم خواهد رفتو رفـتـه اسـت هـم ، آنـوقـت آن بـسـاط آنها، بساط صهيونيست ها برچيده مى شود، امريكا وشـوروى دسـتـش از ممالك اسلامى قطع مى شود. اينها براى اينكه نگذارند اسلام از چهارچوب ايران بيرون برود و اگر بتوانند در خود ايران هم منحرف كنند اذهان را، الان دارندكـوشـش مـى كـنـنـد و مـى خـواهـند كه ، مقصد اولشان اين است كه ايران ساقط بشود و يكجـمـهـورى اسـلامـى امـريـكـايـى پـيـش بيايد. البته ديگر سلطنت طلبى توى كار نيست ،جـمـهـورى اسلامى هم اسمش را مى گذارند اما جمهورى اسلامى آن قسم امريكايى اش ، آنىكه بعضى ها هوسش را دارند، اين را كه انشاءالله موفق نمى شوند، ايرانى ها مصمم اندهـمـه ، مـرد و زن پـير و برنا، بچه و بزرگ مصمم اند به اينكه امريكا و شوروى را درايـران ديـگـر راه نـدهند. و اما مقصد دومشان اين است كه اسلام را در همين ايران محبوس كنند.تبليغات دامنه دارى كه ايران الان چه شده است ، بچه هاى كوچك را چه مى كنند، بچه هاىدون پـانـزده سـال و چهارده سال را به زور مى فرستند به جبهه ها كه تازه همين مساءلهبـوده اسـت و نـمـى دانـم طرفدار حقوق بشر اعتراض كرده ، آنها نشسته اند آنجا و گوششان به اين است كه راديو امريكا چه بگويد، راديوى بى بى سى چه بگويد، راديوىكذا چه بگويد. خودشان مسائل را مى دانند، نه اينكه ندانند اينها، لكن براى اينكه ايرانرا محكوم كنند اين مسائل را مى گويند. نه اين است كه اين راديوهاى خارجى ندانند مسائلىكه در ايران واقع شود و ندانند تجاوزاتى كه عراق به ايران كرده و ندانند آنهمه ظلمىكـه بـه كـشـورهـاى ايران و عراق كرده است ،اينها مى دانند اينها را لكن انسان براى آنهامطرح نيست ، آنها مقاصد خودشان را مى خواهند اجرا بكنند. مقاصدشان اين است كه اسلام رادر ايـران بـد نـام بـكـنند، جمهورى اسلامى و مردم ايران را بد نام بكنند كه نبادا ديگرانبـه فـكر اين بيفتند كه همين معنا را در آنجا هم اشاعه بدهند، تحقق بدهند. و من اميدوارم كهدر اين معنا هم انشاءالله موفق نشوند. اسلام مظلوم است الان در دنيا و ما موظفيم كه اسلام رابـه دنـيـا معرفى كنيم و ما موظفيم كه اسلام را در همه جاى دنيا معرفى كنيم . اسلام مظلوماست الان در دنيا، غريب است در دنيا، ما يك دسته كوچكى هستيم تبليغاتمان ناقص ، مبلغ كمداريم و آنها همه رسانه هاى گروهى دست شان است و هر چه مى خواهند پول هاى زيادى هم دارند و خرج اين كارها را مىكـنـنـد. مـا مـعـذلك نـبـايـد مـاءيـوس بـشـويـم ، مـا بـا هـمـيـن عـدهقليل همانطورى كه آن قدرت بزرگ شيطانى محمدرضا را كه دنبالش همه قدرت ها بودبـه همت همين جوان هاى ايران شكستيم و كنارش زديم و اسلام را انشاءالله به آنطورى كهخـواسـت خـداسـت در ايـنـجـا پـيـاده خـواهـيم كرد و مشغول پيشرفت در اين امر هستيم . ما نمىگذاريم ديگر كسى ديگراينجا بيايد و من اميدوارم كه هماهنطور كه اينها شد، با همت والاىدانشگاه و فيضيه تبليغات دامنه دار پيدا بشود و در يك مدت كوتاهى انشاءالله تبليغاتبه جايى برسد كه همه دنيا را ما پر از مظاهر اسلامى بكنيم . از خـداى تـبـارك و تـعـالى سـلامـت و سعادت همه آقايان را خواستارم و اميدوارم كه در اينمـشـروعـى كـه هـمـه اشـتـغـال بـه آن دارنـد و آقـايـان ريـاسـتـش را دارنـد ومـشـغـول كـار هـسـتـنـد تـوفيق پيدا بكنند و دست جنايتكار قدرت هاى بزرگ از ايران قطعبشود و اسلام آنطورى كه هست در دنيا جلوه كند. والسلام عليكم و رحمة الله تاريخ : 27/6/62 بـــيـــانـــات امـــام خـــمــينى در ديدار با رئيس جمهور، رئيس ديوانعالى كشور، اعضاىهـيـاءتدولت و شـــورايــعـالى قـضـايى ، فرماندهان نيروهاى سه گانه ، اعضاىجـامـعـه روخـانـيـتمـــبـارز تـهـران و گـروهـى از مسؤ ولين لشكرى و كشورى (بهمناسبت عيد سعيد قربان) عـيـد شـريـف فـطـر كـه ضـيـافـت الله اسـت مـقـدمه اى است براى عيد شريف قربان كهلقاءالله است متقابلا اين عيد مبارك را به همه آقايان و بسم الله الرحمن الرحيم همه ملت مسلمان ايران و به همه محرومان جهان تبريك عرض كنم . در اسلام دو عيد است كهبـه عـنـوان عـيـد اسـلامـى بـه رسـمـيـت شناخته شده است ، عيد شريف فطر عيد است براىضـيـافـت الله و عـيـد شريف قربان عيد است براى لقاءالله . و آن عيد كه ضيافت الله ،مـقـدمـه است براى لقاءالله و اينكه امر شده است به حضرت ابراهيم كه فرياد بزن تابـيـايـنـد پـيـش تو، براى اينكه راه راهى است كه از طريق ولى الله بايد طى بشود، ازطريق اولياءالله بايد طى بشود و حضرت ابراهيم سلام الله عليه ولى وقت بود و ولىاسـت بـراى هـمه نسل ها و رسول اكرم ولى اعظم است و ولى است براى همه عالم ، و از راهايـنـها بايد رسيد به آنجا كه بايد رسيد. ابراهيم عليه السلام بعد از اينكه مراحلى راطى فرمود، آخرش فرمود، عرض كرد: و جهت وجهى للذى فطرالسموات و الارض او و جهتوجهى را مى گويد و براى رسول اكرم ثم دنى فتدلى فكان قاب قوسين او ادنى است وبـيـن ايـن دو تـا فـرق اسـت بـا ايـنـكـه هـر دو در غـايـتكـمـال اسـت . و از بركاتى كه ما داريم ، براى ما هست ، بركات ادعيه اى است كه از ائمهاطـهـار وارد شـده است . ادعيه ائمه اطهار همانطورى كه خود قرآن شريف هم آنطور است كهيـك سـفـره اى اسـت كـه پـهـن شـده است براى اينكه همه قشرها از آن استفاده كنند. قرآن راچـنـانـچـه ملاحظه فرماييد در آن اكثرا آيات شريفه اى است كه اكثر مردم از آن استفاده مىكـنـنـد و در قرآن شريف آياتى است كه فقهاى عظام از آن استفاده مى كنند، آياتى است كهفـلاسـفـه از آن اسـتفاده مى كنند، آياتى است كه عرفا از آن استفاده كنند، آياتى است كهخـاصـه اوليـا از آن اسـتـفـاده مـى كـنـنـد و آيـاتـى اسـت كـهرسول اكرم صلى الله عليه و آله و سلم به او رسيده است و به وسيله او به كسانى كهلايـق هـسـتـنـد رسـيـده اسـت . قـرآن ، آيـاتـى كـه در ايـن زمـيـنـه اسـت كـهاهـل مـعـرفـت از آن اسـتـفـاده مـى كـنـنـد زيـاد اسـت ، مـثـل الله نـورالسـمـوات والارض ،هـوالاول والاخـر والظـاهـر والبـاطـن هـو مـعـكـم ايـنـمـا كـنـتـم وامثال اينها كه در لفظ و در بيان ممكن اسـت كـه انـسـان بـراى آنـهـا بـيـانـاتـى بـكـنـد، ولى بـه حـسـب واقـع و حـظ واقـعـىمـشـكـل اسـت كـه كـسـى غـيـر از آنـچـه خـوطـب بـه ، بـه ايـنـطـورمـسائل برسد. هوالظاهر، هوالباطن خوب ، وقتى دست ماها دادند گفتيم به اينكه هوالمظهرلكـن مـسـاءله ايـن نـيـسـت . الله نـورالسموات و الارض وقتى دست بشر عادى رسيده منورالسموات و الارض معنا كردند، لكن مساله اين نيست . در روايات هم همين طور است . ادعيه اىكـه از ائمـه اطهار وارد شده است اين هم يك سفره اى است پهن شده است براى اينكه همه ازآن استفاده كنند، هر كس به مقدار فهمش و اكثرا چيزهايى است كه عامه مردم از آن استفاده مىكنند و فقراتى در ادعيه هست كه فلاسفه از آن استفاده مى كنند، فقراتى هست كه عرفا ازآن اسـتـفـاده كـنـنـد، فـقـراتى هست كه خاصه اولياء بايد از آن استفاده كنند. همين در دعاىعـرفـه اى كـه حـضـرت سـيدالشهداء سلام الله عليه در روز عيد خوانده ، در روز عرفهخـوانـده انـد، ايـن دعـا اكثرا چيزهايى است كه اكثر بينندگان از آن استفاده مى كنند لكن دربـيـن آن يـك چـيـزهـاى ديـگـرى هـسـت كـه اسـتـفـاده از اومشكل است حتى براى عرفاى بزرگ ايكون لغيرك الظهور حتى اينكه ماليس لك اين تعبيرغـير از اين است كه هوالمظهر ايكون لغيرك الظهور ماليس لك يعنى ظهور همه از توست ،ظـهور توست متى غبت حتى تحتاج الى دليل چه وقت غائب بودى ؟ هيچ وقت غائب نبودى ، ازتـو بـايـد اسـتـدلال بـه ديـگـران بـشـود، نـه از ديـگـراناسـتـدلال بـه تـو و هـكذا. اين از نعمت هاى بزرگى است كه براى بندگان خدا آمده است وهـركـس به اندازه خودش از او استفاده مى كند و بسيارى هم هستند كه گمان مى كنند استفادهكـردنـد لكـن واقـع مطلب بسيار مشكل است ، يعنى بعضى از امور است كه تصديقش آساناسـت لكـن تـصـورش مـشكل بعضى از مسائل هست كه تصور، انسان نمى تواند بكند، لكنتـصـديـقـش مـى كـنـد و مـسـائل كـه مـال اهـل مـعـرفـت اسـت از ايـنـجـورمـسائل هستند، تصديق مى شود كرد به اينكه هوالظاهر لكن تصور هوالظاهر يك تصورىاسـت كـه بسيار مشكل است مگر براى آنهايى كه خاصه اوليا هستند و عيد شريف قربان واينكه همه را خواستند، فى الناس ، فرياد بزن بين ناس كه بيايند و بيايند به سوىتـواى ابـراهـيـم ، و بـه سـوى رسـول خـدا در وقـتـى كـهرسـول خدا هست و به سوى ولى در وقتى كه ولى هست به سوى او بيايند و به سوى اوآمـدن ، بـه سـوى خـدا رفـتـن اسـت نـه ايـنـكـه بـه سـوى او بـيـايـنـد درمـقـابـل بـه سـوى خـدا رفـتن ، به سوى او رفتن عين به سوى خدا رفتن است . از اين جهتدعـوت بـه اين است كه به سوى خدا بروند، لكن راه اين است ، طريق اين است . و ابراهيمسـلام الله عـليه ، عيد براى او براى ذبيح الله است كه ثمره وجود خودش را حاضر شدكـه فـدا كـند و براى رسول الله هم ، براى ذبيح الله در اين امت است كه ذبيح الله هم ،فـديـه هـم تفسير شده است به بعضى از روايات به حضرت سيدالشهدا. ابراهيم تا آنحـدى كـه حـد فـداكـارى هـست رفت ، منتها خداى تبارك و تعالى براى او فديه فرستاد وپـيـغـمـبـر اكرم هم تا آن حدى كه هست و و اصل هم آن امر شد براى اينكه ذبح واقع شد. ونـمـونـه هايى از اين مسائل در بين بشر هست ، لكن با تفاوت بسيار زياد كه آن تفاوت هامربوط به مراتب معرفت است . جـوان هـايـى هـسـتـنـد كـه واقـعـا فـداكـارى مـى كـنـنـد و درمقابل اينطور فداكارى براى اسلام ، آنطور جنايات در دنيا واقع مى شود الان شـما در اين عصر كه ملاحظه مى كنيد جوان هايى هستند كه واقعا فداكارى كنند، واقعارو به شهادت مى روند. كسانى هستند كه واقعا جوان هايشان را به شهادت مى فرستند وخـوشـحال هم هستند. اين همان سنخ هست لكن تفاوت اين است كه آنجا معرفت يك معرفت عالىمقام است و اينجا به آن مرتبه نرسيده است ، اينجا نمونه اى از اوست . فداكارى هاى جوانهـاى عـزيـز مـا و پـدرهـاى آنها و مادرهاى آنها همان نحو است كه آنها كردند. اينها ذبح مىشـونـد بـه هـمـانـطـورى كـه اسـمـاعـيـل ذبـح شـد و بـه هـمـانـطـورى كـه فـديـهاسـمـاعيل به حسب روايات ذبح شد. و ما بايد بگوييم كه عاجزيم از اينكه همين فداكارىكـه ايـنـهـا دارنـد هم ، ما عاجزيم كه تصور كنيم ، و بحمدالله اين فداكارها براى اسلامآنـچـنـان سـرافـرازى ايـجـاد كـردنـد كـه در طـول تاريخ خواهد ماند، آنطور براى كشورخـودشـان سـرافرازى ايجاد كردند كه در طول تاريخ خواهد ماند. و ما آرزو داريم كه اينسـرافـرازى بـراى هـمـه مـلت هـا حـاصـل بـشـود و انـقـلاب به همين معنا براى همه ملت هاحـاصـل بـشـود، بـراى هـمـه مـسـتـضـعـفـيـن حـاصـل بـشـود. از آن طـرف هـم درمـقـابـل ايـنـطور فداكارى و اينطور تزكيه براى اسلام ، آنطور جنايات در دنيا واقع مىشـود. جـنـايـات عـظيمى كه از دولت هاى بزرگ بر همه بشر واقع مى شود و امروز دنياگـرفـتـار ايـن دو قـطـب اسـت و بـشـر گرفتار اين دو قطب است كه خداى تبارك و تعالىانـشـاءالله نـجـات بـدهـد بشر را از اين دو قطب فاسد. هر جا بتوانند خودشان دخالت مىكـنـنـد و هـر جا هم كه به حسب ظاهر عذرى باشد ديگران را وادار مى كنند به دخالت ، بهفـسـاد. صـدام را ملاحظه كنيد كه در طول اين مدت با اين ملت چه كرده است و با اسلام چهكـرده اسـت و بـا مـلت عـراق چـه كـرده اسـت و از آن طرف مشاهده مى كنيد كه او صلح دوستخـودش را حـسـاب مى كند و رسانه هاى گروهى هم هر جا هستند او را به همين عنوان معرفىمى كنند. من گاهى ياد آن شاعر مى افتم كه قصه اى دارد، قصه صدام ، به ياد آن شاعرانسان را مى اندازد. نقل شده است كه كسى به يك شاعرى گفت كه اشعر شعراى عرب كىاسـت ؟ گـفـت بيا برويم من نشانت بدهم . رفت همراهش در يك خانه اى ، ديد كه يك پيرمردبسيار كثيفى نشسته و پستان يك بزى را به دهنش گرفته است و مى مكد. آن شخص شاعرگفت كه اين شخص كه مى بينى پدر من است . و اينكه پستان را در دهن گرفته است براىايـنـكـه ايـنـقـدر بـخـيـل اسـت كـه نمى خواهد يك قطره شير به كاسه ماليده بشود. اشعرشعراى عرب اين است كه در سال هاى طولانى افتخار به عرب كرده براى اين پدر. من عقيده ام اين است كه يعنى عقيده نه ... يا خوب است اينطور باشد كه به صدام بگويندكـه اخـطـب خـطباى عرب كى است در عصر، او بگويد كه بياييد من نشان بدهم ، بياورد درخـرمـشـهـر و هويزه و سوسنگرد و اينجاها ببيند كه ، نشان بدهد كه ببينيد اينها همه آثارشـكـستى است كه ما خورده ايم از ايران . اخطب خطباى عرب اين است كه با اينهمه شكست هادر هـر شـكـسـتى مدال شجاعت بدهد به ارتش خودش و داد شجاعت ارتش اش را بزند. صدامبيش از اين هم مى تواند بگويد، او بگويد اخطب خطباى عرب آن است كه اين خرابى ها راكه مى بينيد به دست ما واقع شده است و هر روز هم دارد به سـر مردم موشك ريخته مى شود و هر روز هم من دارم از همه دولت ها كمك براى اين خرابىها مى گيرم . اخطب خطباى عرب اين است كه آن خودش را معرفى كرده است به اينكه صلحطـلب اسـت . وضـع ايـنـطـورى شـده است كه كسى كه دارد هر روز از اين ور و آن ور سلاحتـهـيـه مـى كند براى اينكه بريزد به جاهايى كه ربطى به ارتش ندارد. او دستش بهآنها كه نمى رسد وقتى آنجا شكست مى خورد، مى گيرد از اين سلاح هاى دور زن و مى زندبـه شـهـرهاى عرب نشين و كردنشين و فقرا و آنوقت اين دنيا را معرفى مى كنند به اينكهايـن صلح طلب است و خودش هم داد صلح طلبى مى زند اخيرا هم كه از طرف يكى از رئيسجـمـهـورهـا، رئيس جمهور گينه يك تقاضاى صلح شده بود، ايشان يك كاغذ مفصلى به اونـوشـتـه بـود كـه مـا هـمـه جـور بـراى صـلح حـاضـريـم . ايـشـان ازاول هم همين طور مى گفت ما براى صلح حاضريم ، ولى صلح چى ؟ صلح بين كى و كى ؟در عـيـن حـالى كه مى كوبد، صلح طلب است . در عين حالى كه فرار مى كند، شجاع است .اصـلا الفـاظ در عـصـر مـاهـويـت خـودشـان را از دسـت داده انـد، كـانـه برگشته است ، يكتـحـولى پيدا شده است در الفاظ و معانى الفاظ و اينها. فرانسه هم خودش را يك كشورمـتـمـدن و آزاديـخـواه و نـمـى دانـم ايـن چيزها معرفى مى كند، مردم شايد باشند، لكن او هماسلحه مى فرستد، طياره هاى زننده مى فرستد، كوبنده مى فرستد براى اينكه نگذارندايران غلبه پيدا كند. من عقيده ام اين است كه اگر در فرانسه پيش اين بزرگان فرانسهكـه دارنـد بـه اصـطـلاح دارنـد ايـنـهـا را فـرسـتـنـد، اگـرعـقـل پـيـدا بـشـود، آن را بـفـرسـتند براى صدام ، براى اينكه او با بى عقلى اش رسيدهخـودش را بـه ايـنـجـا رسـانـده ، اگـر چـنـانـچـه آنعقل داشت كه از اول گول آمريكا را نمى خورد كه بگويد تو برو چند روز ديگر تمام مىشود قضيه ، كه آن آمد ديد كه نشد و تا حالا هم نشده است و همين دو سه روز هم كه ديديدكه ريختند و جوان هاى ما در خود عراق جلو رفتند و حالا هم دارند جلو مى روند. خوب ، ببينهـمـه تـجـربـه ، مـگـر آن مـقـدار از مـيـراژهـايـى كـه فـرسـتـاد، شـصـت تـامـثـل اينكه مى گويند فرستاد، كارى از آن آمد؟ اين سلاح ها بايد دست كسى باشد كه آدمداشته باشد، كسى كه ندارد كسى را كه بتواند اين سلاح ها را به كار ببندد، كسى كهچـنـد تـا از ايـن پـاسدارهاى عزيز وقتى كه به يك فوجى از اينها حمله مى كند فرار مىكنند، آنها نمى توانند اين كارها را انجام بدهند. بله ، اينها در شهر خودشان نشسته اند ودر مـرز خـودشان نشسته اند و با آن توپ هاى دور برد مى زنند به آبادان هر روز يا مىزنند به جاهاى ديگر. اين وضع دنياست كه ما در آن گرفتار هستيم كه همه با اين كمك مىكنند در عين حالى كه مى بينند كه از اين كارى بر نمى آيد. مگر اين چيزهايى كه روسيهبه صدام داده كمتر از اينهايى است كه فرانسه داده ؟ خوب ، آنها هم دستش بود و نتوانستكارى بكند، البته خرابكارى كرد، اما پيشروى نكرد، شكست خورد در همه جا. و اين شكستبراى اين است كه آن چيزى كه پيش پاسدارهاى ما هست پيش آنها نيست . ايشان بنا دارد كهتـقـليـد كند در اين امور، تا گفته مى شود كه مردم ايران هديه آورند، آن هم درست مى كنديـك طـايـفـه اى را كـه بـيـايـيـد هـديـه بـيـاوريـد. در خـود آنجا هم آنهائى كه هست حتى درراديـوهـاى خـارجـى و در نـوشـته هايى كه آورده اند، مى گويند كه ماءمورين او خانه بهخانه روند و مى گويند قبض و رسيد بده ، اگر كسى قبض و رسيد نداشته باشد، رسيدطلا، رسيد جواهر اگر نداشته باشد او را مى برند و به عنوان مجرم . آن شنيده كه اينجا طلامـى دهـنـد آن هـم مـى خـواهـد صـورتـش را درسـت كـنـد، شـبيه اش را درست كند، يك صفى ازخـودشـان درسـت مـى كـنـنـد كـه بـيـاييد بدهيد، لكن ماءمورين مى روند از مردم به زور مىگيرند. اين شنيده است كه بچه هاى ، خردسال هاى ما دعوا مى كنند كه ما مى خواهيم برويمبه جنگ ، ما مى خواهيم چه ، آن هم در يك وقتى گفت يك بچه اى به من گفت كه من مى خواهمبه جنگ بروم ، فرق است ما بين اينها. در هر صورت ما گرفتار هستيم امروز به يك همچووضعى در دنيا و اسف بار وضع دنياست . ايـنـهـايـى كـه پـيـش مـى بـرنـد بـراى ايـن اسـت كـهدنبال حضرت ابراهيم سلام الله عليه هستند ايـنـهـايـى كـه پـيـش مـى بـرنـد بـراى ايـنـكـه ايـنـهـادنـبال حضرت ابراهيم سلام الله عليه هستند، اينها لبيك گفتند به حضرت ابراهيم سلامالله عـليـه . آنـهـا كـه مـى خـواهند پيش ببرند چى مى گويند؟ آنها به عفلق گفتند، خوبنمى شود يك كسى كه به عفلق چيز مى كند، لبيك مى گويد يا به كسى كه به ابراهيمخـليـل الله لبـيـك مـى گويد، اينها يك جور باشند. اين است كه آنها فرارى هستند و اينهااگر چنانچه يك وقت اقتضا بكند تا هر جايى كه صلاح باشد خواهند رفت . خـوب امـروز شـمـا مـلاحـظـه مى كنيد كه لبنان آن گرفتارى را دارد، آنقدر در آن الان داردجـنـايـت واقـع مـى شـود، ديـروز تـوسـط صـهـيـونـيـسـت هـا مـسـتـقـيـمـا و حـالا تـوسـطجـمـيـل ، امين جميل ، يعنى آمريكاست كه اين كارها را دارد انجام مى دهد. آمريكا نمى خواهد كهمـنـطـقـه آرام بـاشد و بخواهند فكر بكنند كه بايد چه بكنند، آمريكا هر جا بتواند خودشدخـالت مـى كـنـد، هـر جـا نـتـوانـد ايـاديـش را مـى فـرسـتـد كـهلااقـل نـفـاق بـيـنـدازنـد بين مردم . اين منافقينى كه مى خواستند در ايران آنطور وقايع راايـجـاد كنند و جنايات را ايجاد كنند و كردند و فرار كردند و حالا هم باز تتمه شان هست ،ايـنـهـا هـمـان راه را دارنـد مـى رونـد، اگـر قـبـل از رفـتـن بـه فـرانـسـهاشـكـال مـى شـد كـه شـايـد نـه ، خـودشـان چـى بـاشـنـد، خـوب ، حالا معلوم شد كه نه ،ايـنـطـورنـد. ايـنـهايى كه خلقى هستند با صدام دست دوستى مى دهند، در صورتى كه هرروز دارد ايـن خـلق اسـلامى راكوبد. اينها ديگر برايشان آبرويى باقى نمانده است لكنخـارج نشسته اند و فحش مى دهند، خوب ، اين يكى برايشان مانده كه فحاشى كنند. در هرصـورت مـا بـايـد خـودمـان لبـيـك بـه حـضـرت ابـراهـيـم بـگـويـيـم و لبـيـك بـهرسـول الله بـگـويـيـم و بـا ايـن لبيك فداكارى بكنيم و حفظ كنيم عزت خودمان را، عزتاسلام را. بـايـد جـوان هاى ما، پيرهاى ما، زن هاى ما، مردهاى ما، بچه هاى ما، همه در راه اسلام براىعـزت اسـلام و بـراى عـزت مـيـهـن خودشان و براى عزت ميهن خودشان و براى عزت قرآنكريم فداكارى كنند. يكى از فداكارى ها اين است كه با هم اختلاف نكنند. اگر يك اختلافجـزئى هـسـت خـودشـان اصلاح كنند و بحمدالله الان در بين ارتش ما و سپاهيان و همه اينهاوحـدت هـسـت و بـا ايـن وحـدت دارنـد جـلو مـى رونـد و تا اين وحدت هست انشاءالله پيروزىدنـبـال هـم است . و ما بايد هميشه توجه به اين داشته باشيم كه آنچه هست از خداست علىغيرك من الظهور ماليس لك هر چى هست از اوست . اگر ما توانستيم اين مطلب را به قلب خودمان وارد كنيم كه هر چه هست از اوست ، ديگر نه از شكست مى ترسيم، نـه از چـيـز ديـگـر. هـمـه از اوسـت و اگـر ايـن مـعـنـا در قـلب مـاحاصل باشد شكست هم نيست در كار. براى خدا قيام كنيد انما اعظكم بواحده ان تقوموالله ،يـك از تـمـام مـوعـظـه هـا خـداى تـبـارك و تـعـالى انـتـخـاب كـرده ايـن يـك مـوعـظـه راقـل انـمـا اعـظكم بواحده يعنى همين يكى را من موعظه مى كنم چون همه چيز تو اينجاست انمااعـظكم بواحده ان تقوموالله همه چيز در قيام لله است . قيام لله معرفت الله مى آورد. قياملله فـدايـى براى الله مى آورد. قيام لله فداكارى براى اسلام مى آورد. همه چيز در اينقـيام لله است و لهذا تنها موعظه اى كه انتخاب كرده خداى تبارك و تعالى از بين موعظههـا هـمـيـن مـوعـظـه اسـت كه ان تقوموالله مثنى و فرادى اجتماعى و انفرادى قيام لله بكنيد.انـفـرادى بـراى وصـول بـه مـعـرفـت الله ، اجـتـمـاعـى بـراىوصـول بـه مـقـاصد الله . و من اميدوارم خداى تبارك و تعالى به ما و شما و به همه ملتتوفيق عنايت كند كه اين راه را برويم و براى خدا كارها را انجام بدهيم . مبارك آن روزى است كه دست خيانتكارها و جنايتكارها از سر مظلومين جهان قطع بشود و خـداى تـبـارك و تـعـالى ايـن مـلت هـا را تـوجـه بـدهـد بـه ايـنمـسـائل ، و ايـن دولت هـايى كه در كشورهاى اسلامى هستند از خواب بيدار كند. اينها گمانمى كنند كه اسرائيل پشت و پناه آنها هست كه كمك به او مى كنند. اسرائيلى كه بنايش برايـن اسـت كـه كـشـورهـاى عـربـى را بـگـيـرد، ايـن راخـيـال مى كنند كه اين پشت و پناه او هست يا آمريكا پشت و پناه است ، آمريكا از شما نفت مىخـواهـد و آمـريـكا از شما نفع مى خواهد و مى خواهد شما بازار باشيد براى او. و همين طورشـوروى ، ايـنـهـا فرق نمى كند، اينها مى خواهند كه از شما استفاده بكنند، از مخازنى كهخـدا بـه شـمـا داده آنـهـا اسـتـفـاده اش را بـكـنـنـد، شـمـاحـمـال باشيد براى آنها. والا در آنجايى كه شما گرفتار بشويد هيچ يك از اينها به دادشـمـا نـخواهند رسيد، آنها آنوقت مى گويند ما اينها را نمى شناسيم . بناى اين اشخاصىكه توجه شان به خودشان و به دنياى خودشان است اين است كه مادامى كه به نفع آنهاچـيـزى بـاشـد بـا آنـها همراهند و با آنها هم كاسه هستند، آن روزى كه ببينند اين به نفعنـيـسـت ولو دوسـت شـان بـاشـد كـنـارش مـى گـذارنـد. ايـن قـصـهچـرچـيـل را شـنـيـديـد شايد، خوب ، چرچيل در جنگ عمومى رئيس انگلستان بود، شوروى همهمراه اينها بودند در جنگ با آلمان ، شوروى هم همراه اينها بود، آمريكا هم همراه اينها بود.بـه مـجـرد ايـنـكـه هـيـتلر را شكست دادند، چرچيل گفت كه الان وقتى است كه ما به شوروىبـزنـيـم . شـوروى كه با آنها دوستى داشت و با آنها مى خواست كه وارد بشود يعنى جنگآلمـان را او بـرد، گـفت الان وقتش است ، منتها مجلس انگلستان اجازه نداد اين را، آنوقت معلومشـد ايـن مـجـلس انگلستان اجازه نداد اين مطلب را وضع اينها اينطور است ، همان دوستى راكـه دارنـد، آن روزى كـه بـبـيـنند يك دوست ديگرى بهتر از اين است و اين برايشان ديگرخـوب نـيـسـت ، ايـن را پـرتـش مـى كـنـنـد دور يـا ايـن را مـى زنندش به زمين ، وضع اينهااينطورى است . كسى كه به خدا اعتقاد ندارد، كسى كه به معاد اعتقاد ندارد، كسى كه نمىشناسد آن ارزش هـاى انـسـانـى را، ايـنـهـا نمى شود بهش اعتماد كرد كه ما با آمريكا باشيم و ياايـنـكـه آمـريـكـا با ما در وقت خودش چه بكند. آمريكا از شما نفت مى خواهد، آمريكا از حكومتحـجـاز، نفت حجاز را مى خواهد براى او نفعى به شما نمى رساند او از شما مى گيرد ومىدوشـد !!! بـراى !!! شما را. براى چه براى او خودتان را به زحمت مى اندازيد و ما را همبه زحمت مى اندازيد؟ انـشـاءالله خـداونـد هـمـه را بيدار كند و هشيار كند و اين عيد سعيد را مبارك كند. و مبارك آنروزى اسـت كـه دسـت قـدرت هـا، دسـت خيانتكارها، دست جنايتكارها از سر مظلومين جهان قطعبشود و انشاءالله اميدوارم نزديك باشد يك همچو وقتى . والسلام عليكم و رحمة الله تاريخ : 28/6/62 بـــيـــانـــات امـام خـمـيـنـى در ديـدار بـا مـسـؤ ول سـتـاد تـبـليـغـات جنگ واعضاى كميتهبرگزاريثمراسم سومين سالگرد جنگ تحميلى گمان ندارم با آمارهاى بشرى جناياتى كه بر ايران وارد شده است را بشود آمارگيرىكرد البـتـه كـار، كـار بـسـيـار ثـمـربـخـشـى اسـت ، درعـيـنحال بسم الله الرحمن الرحيم كـه گـمـان نـدارم بـا آمـارهـاى بـشـرى جـنـايـاتـى كـه بر ايران وارد شده است را بشودآمـارگـيـرى كـرد. شـمـا مـقـدار كـمـى را مـنـعـكس مى كنيد اما بعد معنوى قضيه را نمى شودآمـارگـيـرى كـرد. آن تـپـش قـلب هـا و آن دل هـاى سـوخـتـه ولى بـا شـجـاعـت ، مـصـيـبـت راتـحـمـل كـرده اسـت و آن چـشـم هـايـى كـه گـريسته ، اينها را چگونه مى خواهيد آمارگيرىنماييد؟ بالاخره جنايات ابرقدرت هاست . اگر با پيروزى اسلام جنگ تمام شد تمامى اينمـصيبت ها با پيروزى ترميم مى شود و اگر نشد باز هم هفته جنگ داريم كه خداوند نياوردكـه مـدت يـك سـال ديـگـر جنگ طول بكشد و ما باز هم هفته جنگ داشته باشيم . ما گرفتارچـنـگـال گـرگ هايى هستيم كه با تمام وجود در فكر نگه داشتن صدام هستند و به او كمكمـى كـنـنـد، ولى چـنـين آدمى كه اينقدر به كشور خودش و ايران و اسلام خيانت كرده است رانمى شود نگه داشت . امروز صدام اظهار اسلام و نماز خواندن (كه آن را هم غلط مى خواند)مـى كـنـد، حـتى اين اظهار هم از بركات جنگ است والا اينها ضد اسلامند و حزب بعث اساسشبـر نـفـى اسـلام مـى بـاشد. اينها از اسلام برى هستند و اسلام هم از آنها برى . در عراقتـعـدادى از عـلمـا را گـرفـتـه انـد كـه مـن بـعـضـى از آنـهـا را مـى شـنـاسـممـثل آقاى حاج سيد يوسف حكيم و عده اى را كشته اند. اينها را به آن صورتى كه هست نمىشـود نوشت و يا به نمايش گذاشت ، ولى آنچه را كه مى شود ارائه داد بايد سعى كردو انجام داد و عمده ارائه آن به دنياست . امـروز آمـريـكـا و شـوروى و فرانسه و ساير قدرت ها از اسلام احساس خطر كردند و بههـمـيـن جهت به سود صدام تبليغاتى را راه انداخته اند آنها اينطور در ذهنشان آمده است (كهدرسـت هـم هـسـت ) كـه اگـر جمهورى اسلامى پا بگيرد و باقى بماند، جاى پائى از آنهابـاقـى نـخـواهـد مـانـد و مـى تـرسـنـد كـه از هـمـه مـنطقه دستشان كوتاه شود. جنگ در عينحـال كـه ناگوار بود و شهرهاى ما را خراب كرد، ولى بركاتى داشت كه اسلام به دنيامـعـرفـى شـد و ايـنـكـه چـه اشـخـاصـى و قـدرت هـايـى درمقابل اسلام ايستادند و چه كسانى از اسلام مى ترسند و چه قدرت هايى عليه اسلام قيامكردند، همه اينها در جنگ معلوم شد. ابرقدرت ها نه شخص صدام را خواهند نگه دارند و نهما را مى خواهند بكوبند، بلكه آنها از اسلام مى ترسند و اسلام را مى خواهند بكوبند، از اين جهت با ما مخالفند و از او طرفدارى كنند.آنها مى دانند كه مردم كشورهاى اسلامى در مقابلشان مى ايستند و همچنين است مردم كشورهاىغيراسلامى كه متوجه ما هستند، مثل سياهپوستان . ما بايد آنچه كه در ايران مى گذرد را منعكس و منتشر كنيم تا جنايات معلوم شود پـس مـا بـايد آنچه كه در ايران مى گذرد منعكس و منتشر كنيم تا اولا جنايات معلوم شود وثـانـيـا كـسـانـى كه اين جنايات را مرتكب شده اند و از آن مهمتر كسانى كه به اين افرادقـدرت داده انـد و آنـهـا را تـقـويـت كـرده انـد تـا مـا را بـكـوبـنـد و بـه آنها ابزار جنگىمـثل تانك و طياره و موشك داده اند و الان هم مى دهند بايد به دنيا معرفى نمود و اعلام كردو فـهـمـانـد كـه اگر بخواهيد به صدام پيش از اين كمك كنيد، دستتان را از نفت كوتاه مىكـنـيم و اگر به صدام كمك هايى كنيد كه منابع اقتصادى ما را بزند، رنگ نفت را نخواهيدديـد، امـيـدوارم كـه ايـنطور نشود. و عمده ، جنايات اين ابرقدرت هاست و همچنين فرانسه ،ولى آن كه از همه به ما بيشتر صدمه زده است امريكاست . امـيـدوارم مـلت ايـران بـه هـمـان انـدازه كـه تـا بـهحـال خوب آمده است ، از اين پس هم بيايد. اميدوارم ملت ايران با هم باشند و عزت خودشانرا حـفـظ كـنـنـد. مـا قـبـلا وابـسـتـگـى ذلت بـارى داشـتـيـم كـه مـحـمـدرضـاقـبـول كـرده بود و ما در مقابل امريكا يك عبد ذليل بوديم ، ولى ايران اين ذلت را شست وعزت پيدا كرد. شكم و نان و آب ميزان نيست ، عمده شرافت انسانى است ، و شرافت به ايننـيـسـت كـه انـسـان دسـتش را روى سينه بگذارد تا چند شاهى به او بدهند. بلكه شرافتانـسـانـى بـه ايـن اسـت كـه در مـقـابـل زور بـايـسـتـد. و جـوانـان مـا ايـسـتـادنـد و درمقابل آنها حصر اقتصادى كردند كه همين حصر اقتصادى جوانان ما را بيدار كرد و فهميدندكـه خـودشـان بـايـد كار كنند و زحمت بكشند تا احتياجى به خارج نداشته باشند. خداوندبـه شـمـا تـوفـيـق دهـد تا در كارهاى فرهنگى و تبليغى موفق باشيد. والسلام عليكم ورحمة الله تاريخ : 29/6/62 بيانات امام خمينى در جمع اعضاى مجلس اعلاى انقلاب اسلامى عراق تـوجـه كـنـيـد در سـرتـان هـواى غـلبـه و حـكـومـت نـبـاشـد بـلكـهتشكيل حكومت اسلامى و اجراى احكام خدا باشد از اينكه تشريف آورديد تا از نزديك صحبت بسم الله الرحمن الرحيم كـنـيم از شما تشكر مى كنم . آنچه كه خود شما مى دانيد ولى باز هم بايد تذكر داد، ايناست كه مجلس اعلا كه از مجاهدين عراقى تشكيل شده است بايد سعى كند كه تمام كارها رابـراى خـدا انـجام دهد و جهات اسلامى و دينى را كاملا ملاحظه نمايد. شما بايد سعى كنيدتـا تـمام توجه تان به خداى متعال باشد. باطن ذات انسان محفوف است به چيزهايى كهتـمـام هـدايـت هـا و انحرافات از آن سرچشمه گيرد. بايد توجه داشته باشيد كه در سرسـرهـم هـواهـاى نفسانى بر شما غلبه نكند، يعنى در سرتان هواى اينكه ما غلبه كنيم وحـكـومـت كـنـيـم نـبـاشـد بـلكـه در نـظـرتـان ايـن بـاشـد كـه حـكـومـت اسـلامـىتـشكيل دهيم و احكام خدا را جارى سازيم . حضرت امير عليه السلام در راس زهاد، حكومت مىكـرد، ولى حـكـومـت بـراى خـودش نبود بلكه هرچه كوشش مى كرد براى اسلام بود. شمامـجـاهـده كـنـيـد تـا هـر چـه در دل داريـد زدوده شـود كـه اگـر بـراى خـدا خالص شديد درپـيـروزيتان موثر است . بايد اتكائتان فقط به خدا باشد و اين نمى شود مگر اينكه ازنـفـسـانـيـات بكاهيد منشاء اختلافات از هواى نفس است . هر كجا اختلاف بين خودتان ديديد،مـطـمـئن بـاشـيـد كه از هواى نفس سرچشمه گرفته است . البته اختلاف بين انبيا و افرادمـقـابـل آنـهـا و اسلام و كفر هميشه بوده است ولى آن اختلاف از عبوديت سرچشمه مى گيرد.شـما اختلافاتى را كه از نفسانيت سرچشمه مى گيرد بايد از بين ببريد و مطمئن باشيدكـه اگـر كـارهـايـتـان از الوهـيـت سـرچـشـمـه نـگـيـرد و از وحدت اسلامى بيرون برويد،مخذول مى شويد. تـلاش نـمـائيـد كـه عـراق از سـلطـه جـباران آزاد گردد همانگونه كه حضرت موسى درمقابل فرعون قيام كرد اميدوارم موفق باشيد تا براى آزادى و استقلال عراق كوشش كنيد و تلاش نماييد كه عراقاز سـلطـه جـبـاران آزاد گـردد. بـايـد هـمـانـگـونـه كـه حـضـرت مـوسـى درمقابل فرعون قيام كرد و نظرش اين بود كـه حـق را مـسـتـقر كند و به هيچ وجه در نظرش نبود تا خودش حكومت كند، شما هم در قلبتـان ايـن مـعـنـا باشد كه مجلس را الهى كنيد، زيرا اگر اختلاف در مجلس تان پيدا شود،هـمـه از بـيـن مى رويد و اگر با هم بوديد همه پيروز مى شويد. چون شما براى خدا مىخـواهـيـد ايـن ظـلم را ريـشـه كـن كـنـيـد، انـشـاءالله مـوفـق مـى شـويـد و اين توفيق زمانىحـاصـل مـى شود كه بين خود آقايان نگرانى نباشد. و سر اينكه ايران پيروز شد براىايـن بـود كـه بـيـن تـمام افراد اتحاد بود و هيچ اين حرف ها نبود كه هر كس طرف خودشبـكـشـد. شـمـا بـا هـم مـتـحـد بـاشـيـد كـه بـحـمـدالله هـسـتـيـد و وقـتـى در حـلقـهاول اتـحاد بود، در حلقه هاى بعد اختلاف پيدا نمى شود. شما سعى كنيد كه در سر قلبتـان چـيـزى مخالف الوهيت نباشد و اگر ديديد هست سركوبش كنيد. كرارا عرض كردم كهاگـر انبيا در يك مكان جمع شوند با هم اختلاف پيدا نمى كنند، زيرا مقصد و هدف و مقصوديـكـى و الهـى اسـت . اگر در مجلس شما توحيد واقعى به معناى واقعى آن تحقق پيدا كند،قهرا افرادى كه متصل به شما مى شوند اختلاف پيدا نخواهند كرد و وحدت واقعى ، يعنىقـلب هـمـه شـمـا بـراى يـك چـيـز تپيد كه آن اسلام است . اگر اينطور شد خداوند شما راتاءييد مى كند. مردم ايران مجتمع شدند و با نيروى ايمان پيروز گرديدند مـا بـايـد همه چيز خودمان را از او بدانيم . شما نه افراد زياد داريد و نه سلاح و ساز وبـرگ جـنـگـى زيـاد، ولى طـرف مقابل شما از همه دنيا به او كمك مى شود. وقتى اينطورشـد، آن كـسـى كـه هـيـچ ندارد بايد با جهات معنوى مقابله كند، با جهات صورى كه نمىشود. شما خوب مى دانيد كه شاه سابق مجهز بود به جهاز بسيار و امريكا بود كه ايرانرا پـر از سلاح و مهمات كرد براى اينكه خواست ايران پايگاه آنها باشد و شاه همه چيزداشـت ، پـشـتـيـبـانـى تمام ابرقدرت ها، لشكر منظم تا دندان مسلح ، ولى مردم ايران هيچنداشتند. از مدرسه فيضيه شروع شد و وقتى مردم ديدند كه اختلافى نيست ، مجتمع شدندو با نيروى ايمان پيروز گرديدند. مردم ايران كه سلاح نداشتند، آنها با مشت گره كردهو فـريـاد بـر دشـمـن پيروز شدند. اينقدر فرياد كشيدند كه دشمن تا بن دندان مسلح راشـكـسـت دادنـد. بـعـد هـم خـود مـردم ، كـمـيـتـه هـا و سـپـاه راتـشـكيل دادند. امروز ايران وضعى الهى دارد. وقتى جوانان ما در جبهه ها آن فداكارى ها رامـى كـنـند، يا آيند و با من صحبت مى كنند، از روح بزرگ و صافى آنها حسرت مى خورم .ايـن وضـع هـر كجا پيدا شود پيروزى را به دنبال دارد. اين مطلب هر كجا باشد، عناياتخـدا را بـه دنـبـال دارد، پس از عنايت خدا، پيروزى حتمى است . خداوند ما را اصلاح كند تابتوانيم خدمت كنيم . امـروز در مـقـابـل شـمـا چه درندگانى واقع شده اند، وقتى انسان مى بيند كه شهيد آقاىصـدر آن عـالم فاضل را و همچنين همشيره ايشان ر با چه وضعى شهيد كردند و بعد هم بابـيـت مـرحـوم آقـاى حـكـيـم كه آنقدر خدمت كردند و با آقاى آقا يوسف حكيم كه وقتى انسانايـشـان را مى ديد، به ياد قيامت افتاد آنگونه رفتار نمودند و 90 نفر از بيت مرحوم حكيمرا گـرفـتـنـد، شـديدا متاثر شده و مى فهمد كه اينها چه سبع هائى هستند. من مى دانم كهمردم عراق از اين جهت متزجر هستند. آخر كدام انسانى است كـه ايـن فـشـارهـا را بـبـيـند و متاءثر نشود. اميدوارم كارها به زودى درست شود. قدرت هاگمان كردند مى توانند كه آنها را نگه دارند. در رژيم سابق هم چه امريكا و چه شوروى، چـه فـرانسه و ساير قدرت ها مى خواستند شاه را نگاه دارند و عده اى هم از ايران آمدنددر فـرانـسـه كه بگذاريد شاه باشد و سلطنت كند نه حكومت ، ولى نشد. او رفت ، حالا همتـمـام قـدرت مـى خواهند صدام را نگه دارند، ولى نمى شود. شما سعى كنيد ملت عراق رابـيـدارتـر كـنـيـد و امـيـدوارم كـه مـلت عـراق تـوجه كند و وضع ايران را در نظر بگيرد.انـشـاءالله خـداونـد بـه شـمـا تـوفـيـق بـدهـد كـه مـجـاهـد فـىسـبـيـل الله بـاشـيـد و انـشـاءالله بـرگـرديـد بـه عراق و ما هم به شما در حرم حضرتسيدالشهداء عليه السلام ملحق مى شويم . والسلام عليكم و رحمة الله تاريخ : 30/6/62 بـــيــانـات امـام خـمـيـنـى در ديـدار بـا رئيـس جمهور، وزير نفت و گروهى از كارگرانومتخصصين وزارت نفت جمهورى اسلامى ايران دستش را پيش امريكا تا ابد دراز نمى كند ولو اينكه فانى بشود بسم الله الرحمن الرحيم مـن بـسـيـار خـوشـحـالم هـسـتـم از ايـنـكـه اين برادرهاى عزيز را امروز مى بينم و براى ماسـرافـرازى ايـجاد كردند و مساءله بعد معنويش اهميتش بسيار بيشتر از بعد ماديش است .بـعـد مـاديش ، خوب يك مقدارى نفت رفته و الحمدلله جلوگيرى كردند. اما بعد معنوى هماناسـت كـه شـمـا اشـاره كـرديـد كـه ايـنـهـا مـاهـا را هـمـيـشـه بـا ايـنمـسـائل مـى تـرسـانند. دست به آن نزنيد كه نخواهد شد، غير از امريكا كارى نمى تواندبـكـنـد، غير از فرانسه و نمى دانم چى نمى توانند بكنند. در صورتى كه ثابت كردندجوان هاى ما و كارمندهاى ما و همه اشخاصى كه در اين امور مربوط هستند، به اينكه : نه ،آن كـارهـائى كه آنها ممتنع مى دانند، اينجا ممكن است و ما بايد اين را راهى باز كنيم براىكارهاى بزرگتر. نترسيم از مطلب كه ما نمى توانيم بكنيم . نخير مى توانيم بكنيم . خـوب ، يـك هـمـچـو مـطلبى كه من ديشب فيلمش را آوردند ديدم ، البته من درست نمى توانمبفهمم مسائل را، اما سختى و مشكلى اش را فهميدم كه اين كار با چه سختى انجام گرفته، با چه مشكلى انجام گرفته است و همانطورى كه گفته شده است ، اين را آنطور نمايش داده بـودنـد كـه غـيـر از امـريـكـا و امـثـال او از آنها نمى آيد اين كار را بكنند و با اين مىخـواسـتـنـد كـه مـا را بـه يك نحوى گرايش بدهند به آن طرف و اين بايد به دولت هاىكـشـورهـاى اسـلامـى و خـصـوصـا بـه ايـن خـليـجـى هـا تذكر داده بشود كه شما خودتانبـرخـيـزيـد از جـا. ايـنـقدر خودتان را اسير اين قدرت هاى بزرگ نكنيد. شما خودتان مىتـوانـيد كار بكنيد. شما خودتان شريان حيات امريكا و امثالش دست شماست و خودتان مىتـوانـيـد كار را انجام بدهيد و معنا ندارد كه دولت هاى اسلامى همه كوشش كنند به اينكهايـران هم بايد مثل خود ما باشد و مربوط به امريكا باشد. اين كوشش ها بى فايده استو ايـران دسـتـش را پـيـش آمريكا انشاءالله تا ابد دراز نمى كند، ولو اينكه فانى بشود.آنها گمان مى كنند كه ما براى فرض كنيد كه يك نفت و يا براى چيزى تسليم امريكا مىشـويـم در صـورتـى كـه نه ، ما تا فناى خودمان تسليم ديگر نمى شويم . مى توانندآنـهـا اگـر يـك وقـتـى تـوانـسـتـنـد البـتـه آنـطـور كـه بـاز آنـهـاخـيـال مـى كـنـند كه مى توانند هر كارى بكنند. باز مساءله آن نيست . اينها امتحانشان را درافـغـانـسـتـان داده انـد. آن شـوروى قـلدتـر از امـريـكـاسـت ولو اين شيطان تر است ، اينهاامتحانشان را آنجا دادند و ديدند چه . خود آمريكا هم در جاهاى ديگرى !!! عرض شود !!! درويتنام و امثال اينها امتحانش را داد. اين در صورتى است كه فرق هاى زياد است ما بين آنجاو ايـنجا. آنجا دولتش همراه با آمريكا بوده . در افغانستان حزبش موافق با امريكا بوده ،ارتـش اش مـوافـق بـوده ، هـمـه چـيـزش مـوافـق بـوده . آن چـريك هاى قدرتمند بودند كهمـقابل ايستادند و تو دهنى به آنها زدند و الان هم دارند مى زنند. اينجا بحمدالله همه ملتبـا هـم هـسـتـنـد، كـارگرش ، كارمندش ، زارعش ، دولتش ، رئيس جمهورش !!! نمى دانم !!!مجلس اش ، همه ، همه يكى هستند. ارتش اش ، سپاه پاسدارهايش ، بسيج اش ، اينها همه يكمـوجـود الان هـسـتـنـد، يـك ارگـان را تـشـكيل مى دهند با اسماء مختلف . ولهذا مى بينند و مىگـويند كه اينهمه چيزهايى كه براى ما پيش آوردند، مشكلاتى كه براى ما پيش آوردند،خـود هـمـيـن آقـايـان حـل كـردنـد. و مـشـكـلات بـعـدهـا هـم بـه دسـت خـود هـمـيـن آقـايـانحـل مـى شـود كـه مـا بتوانيم مشكلاتمان را با زحمت خودمان و حفظ شرافت خودمان ، خودمانانـجـام بدهيم . چرا بايد ما دستمان را پيش ديگران دراز كنيم براى اين امور؟ بايد افكارخـودمـان را بـه راه بـيـنـدازيـم ، يـعـنـى هـمـه ايـران اين كار را بكند. همه دانشگاه ها، همهكـارخـانـه هـا، همه افكارشان را به كار بيندازند. از آنها مى آيد، راه را خدا باز مى كند.ابـتدا به نظر آدم مى آيد كه يك كارى نمى شود، وقتى كه وارد شد كم كم مى بيند نه ،خـدا راه را بـاز كـرد و شد. خوب يك همچو كارى كه اين جوان هاى عزيز ما كردند، يك كارمـهـمـى بـود، كـار كـوچـكـى نبود، اين كار مهم را همت گماشتند و با همت كار را انجام دادند.كارهاى ديگر را هم مى توانند انجام بدهند. و ما بايد ماءيوس نباشيم . ما بايد خودمان رااز ديـگـران ، از غـير خدا ماءيوس كنيم و بگوييم آنها هيچ ، و با اتكاء به خداى تبارك وتـعالى و قدرت ملى خودمان ، اسلامى خودمان كارهايمان را پيش ببريم و پيش مى رود اينكارها، منتها بعضى هايشان زود پيش مى رود، بعضى هايشان هم يك قدرى ديرتر پيش مىرود. بـايـد مـا عزم مان را جزم كنيم به اينكه نه دستمان را پيش آمريكا دراز كنيم نه پيششـوروى و نـه پـيش ديگران و بايد خيلى آدم متاءسف باشد اين از اين دولت هائى كه بهاسم اسلام در اين اطراف هستند كه همه دارند كوشش مى كنند كه اسارت خودشان را تحكيمكـنـند. نه اينكه اينها نمى فهمند، بسيارشان مى فهمند مساءله را كه اگر اينها با دولتاسـلامـى ، جـمـهـورى اسـلامـى ، مـربـوط بـشـونـد، بـرايـشان خوب است . اما يك وسوسهشـيـطانى در قلب آنها ايجاد كرده اند كه نمى شود اينها را، با آمريكا نمى شود چه شد.تـا هـمين كه سابقا مى گفتند براى ما كه با امريكا اصلا نمى شود طرف شد، باشاه همنمى شود طرف شد. خوب ، طرف شدند ملت ما، ديدند كه مى شود با امريكا، با شوروى، همه را دست شان را قطع كرد و ديدند كه خبرى هم نشد و نخواهد هم شد. وقتى بنا شد همه ملت در يك راه برود نمى شود از اين راه منحرفش كرد و مـساءله اينطور است كه يك ملتى اگر يك چيزى را خواست ، نمى شود تحميلش كرد. مىشود تحميل به يك گروهى ، يك حزبى ، نمى دانم يك چيزهايى كرد، اما به يك ملت نمىشـود يـك چـيـزى را تحميل كرد. ملت وقتى بنا شد، همه شان را در يك راه روند، نمى شودديگر اين را از اين راه منصرفش كرد. با قدرت نمى شود ملت را از آن طريقى كه دارد منصرف كرد. ممكن است كهيـك وقـت فـرض كـنـيـد يـك قدرت هايى سركوب كنند يك ملتى را، لكن نمى شود تا آخربـرود، در بـيـن راه فـلج مـى شـود. بـحـمـدالله مـمـلكـت مـا جـورى اسـت كـه ازاول هـم نـمـى تـوانـنـد، نـه ايـنـكـه بـيـايـنـد و بـيـن راه ، انـشـاءالله ازاول هم نمى توانند. و ما به خدا متكى هستيم و خداوند انشاءالله همه جوان هاى ما را حفظ كندو دولت ما را، ملت ما را همه را حفظ كند. و بايد من واقعا تشكر كنم از شما جوان هاى عزيزكـه بـعـد معنويش بسيار زياد است براى اسلام و براى ايران ، شما محقق كرديد و خداوندبه شما اجر مجاهدين را انشاءالله عنايت كند. والسلام عليكم و رحمة الله تاريخ : 31/6/62 پـيـام امـام خـمـيـنـى بـه خـانـواده هـاى شـهـدا، اسـرار، مفقودين ، جانبازان و مجروحين جنگتحميلى بسم الله الرحمن الرحيم شـهـادت در راه خـداونـد چـيـزى نـيـسـت كه بتوان آن را با سنجش بشرى و انگيزه هاى مادىارزيابى كرد. و شهيد در راه حق و هدف الهى را نتوان با ديدگاه امكانى به مقام والاى آنپـى بـرد. كـه ارزش عـظـيم آن معيارى الهى و مقام والاى اين ديدى ربوبى لازم دارد و نهتـنـها دست ما خاك نشينان از آن و اين كوتاه است كه افلاكيان نيز از راه يافتن به كنه آنعـاجـزند، چه كه آنها از مختصات انسان كامل است و ملكوتيان با آن مقام اسرار آميز فاصلههـا دارنـد. قـلم ايـنجا رسيد و سر بشكست و ما بازماندگان و عقب افتادگان در آرزوى آن وايـن بـايـد روز شمارى كنيم و حسرت شهادت و شهيد و شهيد پروران اينچنانى را كه باايثار ثمره حيات خود عاشقانه به اين شهيدان شاهد افتخار مى كنند به گور بريم و ازشـجـاعـت هاى بى نظير شهيدان و دوستان اسير و مفقودشان و آسيب ديدگان و اشتياق زايدالوصف اينان براى بازگشت به ميدان شهادت احساس خجلت و حقارت كنيم . زنان و مردانو كودكان نمونه اى كه در زير بمباران ها و از بستر بيمارستان ها سرود شهادت سر مىدهند و با دست و پاى قطع شده بازگشت به جبهه هاى انسان ساز را آرزو مى كنند، فوقآنـچـه مـا تـصور مى كنيم و فلاسفه و عرفا به رشته تحرير در مى آورند و هنرمندان ونـقـاشـان عرضه مى كنند، مى باشند. آنچه آنان با قدم هاى علمى و استدلالى و عرفانىيـافـته اند اينان با قدم عينى به آن رسيده اند و آنچه آنان در لابلاى كتاب ها و صحيفههـا جـسـتـجـو كرده اند اينان در ميدان خون و شهادت در راه حق يافته اند. بارالها! ما را بهخـدمـتـگزارى در راه آنان و براى هدف بزرگشان توفيق ده و شهداى عزيزمان را در خوانضـيـافت معنوى خود از جلوه هاى خاص خويش ارزانى بخش و خاندان بزرگوار آنان را باصبر و اجر قرين فرما و آسيب ديدگان عزيز ما را شفا مرحمت نما و اسيران و مفقودان معظمرا هـر چـه زودتـر بـه آغـوش ملت عظيم الشان برگردان و به پدران و مادران و همسرانآنان شكيبائى و پايدارى عنايت فرما و از بركات حضور بقيه الله ارواحنا فداه همه آنانو ملت را نصيب وافر مرحمت فرما. روح الله الموسوى الخمينى تاريخ : 31/6/62 پيام امام خمينى به مناسبت آغاز هفته جنگ تحميلى بسم الله الرحمن الرحيم سه سال از حمله وحشيانه و احمقانه سردار قادسيه گذشت . تجربه سه ساله و مطالعهاوضـاع نـظـامـى ، سـيـاسـى ، اقـتـصـادى ايـران كـه بـهخـيال پوچ عفلقيان و منافقان و حزب توده وابسته و دلباخته شوروى و ديگر گروه ها ودسـتـه هـاى نـوكـر مـاب ، در هـمـان هـفـتـه اول و يـا مـاه هـاىاول ، شـكـسـت ايـران و سـقـوط جمهورى اسلامى و اسلام حتمى بود، كه اكنون بر جهانيانخـلاف آن ثـابت شده است ، خوب است چشم كوردلان را باز كند و از كارهاى جنون آميزى كهتـاكـنـون كـرده اند و امروز جز حربه دروغ و گزاف چيزى برايشان بجاى نمانده است ،تـوبـه كـنـنـد و در پيشگاه خداى متعال اگر اعتقاد دارند عذر تقصير بخواهند و در پيشگاهمـلت بـزرگ ايـران بـه جـهـالت و كـوتـاه انـديـشـى شـان اعـتـراف كـنـند. اكنون عليرغمدروغـپـردازى هـا و عـربـده كـشيدن ها آنچه براى صدام مانده است شكست هاى پى در پى وجـنـايت هاى وحشيانه نسبت به مردم مرزنشين بخصوص مناطق عرب نشين و كردنشين و همچنينديـگـر شـهـرهـاى ايران و به شهادت رساندن زنان و كودكان و مردان بيگناه مى باشد وآنـچـه بـراى دشـمـنـان اسـلام و انـقـلاب چـه آنان كه در راءس كشورهاى كفر و دولت هاىالحادى هستند و چه آنهايى كه به اين دولت ها پناه برده اند مانده است شايعه سازى هاىواضح البطلانى است كه جز عده اى بيخبر از اوضاع ايران و منطقه كسى باور نمى كند.بـى تـرديـد بـايـد بـراى صـدامـيـان و وابـسـتـگـان آن درداخـل كـشـور ثـابـت شده باشد كه كمك هاى همه جانبه ابرقدرتها و وابستگان به آنها وبـوق هـاى تـبـليـغـاتـى شـبـانـه روزى آنـان تـاكـنـون بـهحـال آنـان مـفـيـد نبوده و پس از اين نيز به خواست خداوند تعالى مفيد نخواهد بود. و اگرچـشـم خـود را بـاز كـنـنـد براى آنها واضح شده است كه قدرت هاى بزرگ يعنى امريكا وشـوروى از بـى عـقـلى آنـان اسـتـفـاده نـمـوده و مـى خـواهـنـد بـا دسـت آنـان ولو بـهاحـتـمـال بـسـيـار ضـعـيـف ، در مـنـطـقـه يـا در ايـران بـهخيال واهى خود ناراحتى ايجاد كنند. تمام اين مسائل و رسوائى هايشان به خاطر آن است كهاسلام و نفوذ معنوى آن را در توده هاى ميليونى مردم نشناخته اند و چشم و گوش خود را ازشناخت حقيقت ها بسته اند. اينان آيا نديده اند كه در ظرف مدت كوتاهى جوانان غيور ايراندر سـايـه مـعـنـويت اسلام از پرتگاه هايى كه قدرت نفتخوار و مفتخوار براى سقوط آنانايـجـاد كـرده بـودنـد به صورتى معجزه آسا نجات يافته و به قله بلند ايمان و تعهدبه اسلام صعود نموده اند و با شجاعت و شهامت كم نظير بر كفر جهاى و عفلقيان تاخته وآنان را از كشور عزيز خود بيرون رانده اند و ملت اسلامى خود را از دست
|
|
|
|
 |
|
 |
|