بسم الله الرحمن الرحیم
 
نگارش 1 | رمضان 1430

 

صفحه اصلی | کتاب ها | موضوع هامولفین | قرآن کریم  
 
 
 موقعیت فعلی: کتابخانه > مطالعه کتاب صحیفه نور جلد 18, امام خمینی (ره)   مناسب چاپ   خروجی Word ( برگشت به لیست  )
 
 

بخش های کتاب

     FEHREST -
     SAHIFE01 -
     SAHIFE02 -
     SAHIFE03 -
     SAHIFE04 -
     SAHIFE05 -
     SAHIFE06 -
     SAHIFE07 -
     SAHIFE08 -
     SAHIFE09 -
     SAHIFE10 -
     SAHIFE11 -
     SAHIFE12 -
     SAHIFE13 -
     SAHIFE14 -
     SAHIFE15 -
 

 

 
 

 

next page

fehrest page

back page

اسـلام امـروز چـيـسـت و در رژيـم پهلوى چه بود. اگر ملى هستيد ببينيد كه امروز ايران درجـهـان به عنوان تنها كشورى كه در مقابل امريكا و شوروى ايستاده است داراى چه قدرتىاسـت و داراى چـه شـهـرتـى اسـت و بـه هـمـيـن دليل است كه تمام هم دولت ها و قدرت ها ورسـانـه هـا بـراى جـلوگـيـرى از اين شهرت و نفوذ است بياييد و ببينيد كه ايران در چهوضـعـى است . در حالى كه در رژيم سابق كه شاهش ‍ در رديف نوكرهاى آمريكا و ملتش راآنـطـور وابسته كرده بودند كه در چنگال امريكا بود، چه بدبختى و ذلتى گريبانگيرهمه بود. البته روى سخن با آنان نيست كه خوردند و دزديدند و بردند و هم اكنون هم درلجنزار شهوات و فسادها دست و پا مى زنند بلكه روى سخن با اشخاص شريفى است كهوجدان انسانى خود را از دست نداده اند.
11 !!! عـرض مـن بـه روحانيت محترم و ائمه جمعه و جماعات آن است كه هميشه آقايان محوروحدت كلمه در مردم بوديد و چنانچه مى دانيد امروز بيشتر از هر وقت محتاج به وحدت كلمههـسـتـيم . امروز كه دست هاى ناپاك براى تفرقه افكنى در فعاليت هستند و از وحدت كلمهملت خوف دارند و ممكن است ساده دلان را كه از انقلاب هاى جهان بيخبرند تحت تاثير قراردهـنـد، بـهـترين قشرى كه با اين طبقه تماس دارد شما هستيد كه مى توانيد با روشنگرىخـود آنـان را از دسـت بدخواهان و توطئه گران نجات دهيد و به آنان گوشزد نماييد كهانقلاب را شماها كرديد و خود را از قيد و بند اسارت امريكا و ديگر جهانخواران و از ستمهـاى رژيـم پـهـلوى رهـا كـرديـد. اكـنـون اگر به سمپاشى هاى بدخواهان و وسوسه هاىوابـسـتـه و پـيـوسـتـه بـه امريكا و ديگران گوش فرا دهيد و خداى نخواسته در صفوففـشـرده شـمـا تفرقه پيدا شود، تمام زحمات طاقت فرسايتان و خون هاى پاك شهدايتانبـه هـدر مـى رود و بـاز اسـلام و كـشـورهـاى اسـلامـى ونـسـل هـاى آيـنـده تـان در دست اجانب و دشمنان اسلام و ميهن اسير خواهد شد و اسلام كه بهدسـت تـوانـاى شـمـا تـجـديـد حـيـات كـرد، بـا دسـت شـمـاسـال هـا و قـرن هـا شـكـسـتـى جـبـران نـاپـذيـر خـواهـد خـورد و در نـزد خـدا ونـسـل هـاى آيـنـده مـسـوول و مـحـكوم خواهيد شد. و به ملت عزيز و توده هاى ميليونى ايرانعـرض مـى كـنـم كـه هـيـچ انـقلابى بدون شهادت خواهى و فداكارى و سختى و گرانى وفشارهاى مادى موقت تحقق نيافته و پس از اين نيز تحقق پيدا نخواهد كرد، ولى با مقايسهبا انقلاب هاى ديگر، هيچ يك از انقلاب ها چون انقلاب اسلامى ايران براى محتواى اسلامىخـود كـه تـوده هـاى اسـلامـى را بـه دنـبـال خـود كـشـيـد و بـهدنبال آن ساير هم ميهنان همچون اقليت هاى مذهبى به ميدان آمدند و ملت بحمدالله تعالى بايـكـپـارچگى به پيروزى رسيد، پيروزى آنچنانى اى كه جهان را تكان داده است و موج آنسـراسـر جهان را فرا گرفته است ، كم ضايعه تر و پرثمرتر نبوده است و اگر هيچنبود جز مطرح شدن اسلام در جهان و به عزا نشاندن ابرقدرت ها و ستم پيشگان ، براىمـلت عـزيـز افـتـخـارى بـزرگ كـسب گرديده بود و اكنون براى حفظ اين افتخار بزرگصبر و بردبارى و كوشش و مجاهده لازم است و شما بحمدالله تعالى تاكنون به تكليفاسـلامـى و ملى و ميهنى خود به طور شايسته عمل نموده ايد و انشاءالله تعالى از اين پسنـيـز عـمل خواهيد كرد. و به آن دسته از تحصيلكردگان و روشنفكران و دانشمندان كه بهمرض غرب و شرقزدگى مبتلا نيستند و حاضر نيستند شرف اسلامى ، ملى و ميهنى
خـود را فـداى امـيال قدرتمندان كنند يا در راه لذات و شهوات زودگذر فدا نمايند، عرضمـى كنم همت بگماريد كه قلم و بيان خويش را براى تعالى اسلام و كشور و ملت خود بهكـار گـيـريـد و بـا تـوده هـاى مـحـروم هـمـصـدا و هـمـدسـت شـويـد كـه آزادى ازچـنگال شرق و غرب را كه امروز نصيب تان شده حفظ كنيد و در اين خدمت از هيچ كوششى ومـجـاهـده اى دريـغ نـنـمـايـيد كه براى هيچ يك از ملت هاى جهان اين فرصت نبوده است و يابـراى كـمـتر ملتى اين فرصت پيش آمده است . خداوند همه ما را توفيق شناخت وظيفه عنايتفرمايد.
12 !!! دسـت گـنـاهـكـارمـان را بـه سـوى خداوند بخشنده بلند مى كنيم و از درگاه مقدسشعاجزانه استدعا مى كنيم كه ما را لحظه اى به خود وامگذارد و سايه عنايت خود را بر سرمـسلمين جهان بويژه ملت ايران مستدام بدارد. ما مى دانيم كه بى نظر رحمت آن وجود مقدس ،مـا را توان مقاومت با تبهكارانى كه عالم را تحت سلطه شيطانى خود قرار داده اند نيست وايـن حـفـظ تـوسـت كـه ايـن كـشـور را بـا آنـهـمه فشارهاى سياسى و نظامى و اقتصادى وتبليغاتى حفظ كرده است . تو خود، ما را توفيق عنايت فرما كه به راه تو، براى تو وبندگان مظلوم تو ادامه دهيم ، و تو خود، ما را از لغزش ها حفظ فرما.
بـار الهـا! شـهيدان ما را كه دلباخته تو بوده اند به جوار خود بپذير و در صف اولياىخـود قـرار ده و بـه شـهـداى زنـده ما كه تا مرز شهادت پيش رفتند و سلامت خود را در راهدفـاع از اسلام و بندگان مظلوم تو از دست داده اند اجر شهداى صدر اسلام را عنايت فرماو سلامت شان را به آنها بازگردان .
خـداونـدا! تـمـام مـفـقـوديـن عـزيـز مـا را هر چه زودتر به دامن پر مهر و عطوفت اين ملت وخانواده هاى عزيزشان برگردان .
بـار الهـا! اسراى ما اسير جانى ترين دژخيم زمان مى باشند، مقاومت آنها دنيا را شگفت زدهكـرده اسـت ، هر چه زودتر آنها را براى خدمت به تو و بندگانت آزاد فرما. و به خاندانمـحـترم همه صبر و اجر و سلامت و مغفرت عنايت فرما. و به ملت شريف و بزرگوار ايرانسـعـادت و سـلامـت و بـركت مرحمت كن و به رزمندگان عزيز پيروزى نهايى را به اسرعوقت عطا فرما و به همه ما قصد خالص ‍ لطف كن و از شر شيطان و نفس اماره نجات ده .
و صـلوات و سـلام بـى پـايان خداوند بر انبياء عظام خصوصا اشرفهم و خاتمهم و براولياى عظام سيما ولى عصر و امام زمان ارواحنا لمقدمه الفداء باد.
والسلام عليكم و رحمة الله و بركاته
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 22/11/62
بـــيـانـات امـام خـمـيـنـى در ديدار با وزير، فرمانده نماينده امام و اعضاى شورايعالىسپاهپاسداران انقلاب اسلامى
الان حفظ اسلام به عهده همه ماست
بسم الله الرحمن الرحيم
مـتـاءسـفـانـه عـراق دچـار آدمـى شـده اسـت كـه ديـوانـه اسـت و صـدام چـون مـى بـيـنـد درحـال غـرق شـدن اسـت خـواهـد هـمـه را بـا خـود غـرق كـنـد و مـردم عراق را هم غرق كند و اينديـوانـگى ديشب او با علم به اين بوده است كه بى جواب نمى ماند. متاءسفانه دنيا هم ازحـقـوق بـشـر صـحـبـت مـى كند، لكن عمل نيست . امام امت درباره پاره اى از مشكلات سپاه نيزاشـاره فـرمـودنـد: هـر انـسـانـى كـه مـشغول كارى مى شود البته مشكلات دارد و كسى كهبخواهد مشكلى در كارى نباشد بايد مثل مرده ها در قبرستان برود و يا منزوى باشد. اگرقـرار بـاشد افراد متعهد كنار بروند، مسوول هستند. آنان كه كمر براى حفظ اسلام بستهانـد بـايـد اگـر هـمـه هـم رفـتـنـد، آنـهـا بـمانند. انشاءالله همه موفق و مؤ يد باشيد كههـمـانـطـور كـه تـا بـه حـال عـمـل كـرديـد، بـعـد از ايـن هـمعـمـل كـنـيـد. الان حفظ اسلام به عهده همه ماست ، آنهايى كه با اسلام و ايران مخالفند مىخـواهـنـد بـيـن ارتـش و سـپـاه و مـردم و ديـگـران شـكـاف ايـجـاد كـنـنـد و مـا نـبـايـدغـافـل بـاشـيـم و بـايـد به خداوند تعالى اتكال كنيم ، تا انشاءالله به پيش ببريم وپيش هم خواهيم برد.
تاريخ : 26/11/62
پيام امام خمينى به حجت الاسلام محتشمى سفير جمهورى اسلامى در سوريه
بسم الله الرحمن الرحيم
جـنـاب حجت الاسلام آقاى حاج سيد على اكبر محتشمى سفير محترم جمهورى اسلامى ايران درسوريه دامت افاضاته
از حادثه ناگوار كه توسط ايادى استكبار جهانى برايتان اتفاق افتاد متاءثر گرديدم. انـشـاءالله هـر چه زودتر سلامت تان را باز يافته و در سنگر اسلام و انقلاب به نفعمـسـتضعفان و مظلومان جهان به مبارزات سخت خود ادامه دهيد. براى فرزندان اسلام و قرآنتمام مشكلات و صدمات در راه خداوند، شيرين و آسان است .
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 9/12/62
بـــيـــانـــات امـــام خـــمـيـنـى در جـمع مديران و كاركنان سازمان صدا و سيماى جمهورىاسلامىسراسركشور
بـايـد كـوشـش كـنـيـم بـه ايـنـكـه آن چـيـزهـائى كـه نـداريـمتحصيل كنيم
بسم الله الرحمن الرحيم
مـن از دوسـتـان محترمى كه در اين مجلس حاضر هستند تشكر مى كنم و اميدوارم كه همه موفقبـشـونـد بـه ايـنـكـه مـوافـق رضـاى خـدا عـمـل كنند. همانطورى كه شما گفتيد اين دستگاهتـبـليـغـاتـى در زمـان سابق به طورى فاسد بود كه تبديلش را به يك وضع سالم ،مجاهدات زياد لازم دارد و من از مجاهداتى كه در اين راه كردند آقايان و بحمدالله بسيار همعمل شده است تشكر مى كنم . لكن ما نبايد اكتفا كنيم به آن چيزى كه داريم ، بايد كوششكـنـيـم بـه ايـنـكـه آن چـيـزهـائى كـه نـداريم تحصيل كنيم . ما نبايد در تحت تاءثير هيچقـدرتـى واقـع بشويم و در تحت تاءثير هيچ تبليغاتى در عالم واقع بشويم . ما بايددر همه امور مستقل باشيم و خودمان كار كنيم ، توقع نداشته باشيم كه خارج براى ما كاربكند. خارجى ها همه الان در صددند كه كارشكنى بكنند، براى ما كار نمى كنند. سابق همهـمـيـن طور بوده است ، منتها به صورت اينكه براى ايران مى خواهند كار بكنند، ايران رابه دام كشيدند و آن كردند كه همه ديديد.
صـدا و سيما دستگاهى است كه با صحت آن مردم صحيح مى شوند و با فساد آن فاسد
اين دستگاه صدا و سيما امروز وضعى دارد كه مسؤ وليت شما آقايان را خيلى زياد مى كند.سـابـق تـبـليـغـات عـبـارت از ايـن بـود كـه اهـل مـنـبـر يـا عـلمـا در هـمـانمحل محدودى كه داشتند، در مسجدى كه داشتند مى رفتند و براى يك چند نفرى يا يك عده اىصـحـبـت مـى كـردنـد و ارشاد مى كردند. امروز اين دستگاه در همه كشور پهن شده است و ازراديـو گـمان ندارم كه قشرى باشند كه محروم باشند. همه گوش ‍ مى كنند حتى آنهايىكـه در صـحـرا دارنـد زراعـت مـى كنند، راديو هم گوش مى كنند و سيما راهم همانطورى كهگفتيد توسعه اش زياد شده است و علاوه بر اين ، اين دستگاه خصوصا راديو در خارج ازكشور بسيار گسترده است . بنائاعليه مى تواند اين دستگاه با اندك انحرافى ميليون هامردم را منحرف كند و با اندك اشتباهى ميليون ها مردم را به اشتباه بيندازد و مى تواند كهاگـر چـنـانـچـه انـشـاءالله صـد در صد در راه ارشاد و در راه اسلام شد، ميليون جمعيت را،صـدهـا مـيـليـون جمعيت را هدايت كند. بنابر اين يك دستگاهى است اين كه نبايد ما اين را كمبـشـمـريـم . دسـتـگـاهـى اسـت كـه بـا صـحـت او بـسـيـارى از مـردم درداخل و خارج صحيح مى شوند و با فساد او فاسد مى شوند. از آن طرف مسؤ وليت بسيار
اسـت و از آن طـرف كـه راه ارشـاد اسـت ، ارزش زيـاد اسـت . هـمـانطورى كه ارزش دارد ايندسـتگاه براى اسلام و جمهورى اسلامى ، اسلام از اين مى خواهد كه بهره بردارى زياد درراه اسـلام بـشـود، تـبـليغات زياد در راه اسلام بشود. صداى جمهورى اسلامى كه تقريبابـه اكثر كشورها، به بسيارى از كشورها مى رسد، اين صدا بايد يك صدايى باشد كهمردم را ارشاد كند و اسلام را معرفى كند. امروز دارند همه گروه هايى كه در خارج هستند،چه تبليغات راديو و تلويزيونى شان و چه تبليغات از راه مطبوعاتشان دارند با اسلاممـعـارضـه مـى كـنند. مساءله ، مساءله ايران نيست . اگر تنها مساءله ايران بود چندان اهميتنداشت ، اما مقابله با اسلام است ، نه مقابله با ايران است . منتها اينها چون فهميدند كه آنچيزى كه در ايران واقع شده است ، آن اين است كه اسلام را به آنطورى كه هست ، (نه بهآنـطورى كه غربى ها معرفى مى كردند، حالا هم باز منحرفين معرفى مى كنند)، اسلام راآنـطـورى كـه هـسـت مـعـرفـى كـنند، آنطورى كه هست پياده كنند، آنطورى كه هست به خارجارائه بدهند اين يك خطر بسيار عظيمى است براى قدرت هاى بزرگ . چنانچه ملاحظه مىكـنـيـد كـه با تصريح مى گويند كه اسلام يك خطرى است و صحيح هم مى گويند. نسبتبـه اشـخـاص فـاسـد خـطـر دارد اسـلام ، نسبت به چپاولگرها، نسبت به دزدها، نسبت بهزورگـوهـا اسـلام خـطـر اسـت . امـا اسـلام مـى خـواهـد كـه ايـنـطـورمـسـائل در دنـيا نباشد. اسلام مى خواهد كه همه در آرامش باشند، همه در صلاح باشند. و ماكـه مـى گـوئيـم اسـلام را مـا مـى خـواهـيـم صادر كنيم ، معنايش اين نيست كه ما سوار طيارهبـشـويـم و بريزيم به ممالك ديگر. يك همچو چيزى نه ما گفتيم و نه ما مى توانيم . اماآنـكـه مـا مى توانيم اين است كه مى توانيم به وسيله دستگاه هائى كه داريم ، به وسيلههـمـيـن صـدا و سـيـمـا، بـه وسيله مطبوعات ، به وسيله گروه هائى كه در خارج مى روند،اسـلام را آنـطـورى كـه هـسـت مـعـرفـى كـنـيـم . اگـر آنطورى كه هست معرفى بشود، موردقـبول همه خواهد شد. بشر فطرتش يك فطرت سالم است ، اگر يك چيزى را القا بكنند،روى فـطـرت سـالم خودش قبول مى كند و قدرتمندها از همين معنا مى ترسند. بنابراين مايـك وظـيـفـه بـسـيـار بزرگ در عهده داريم . نه ما تنها، همه مسلمان ها و نه شما تنها، همهقـشـرهـائى كـه در ايـران و در خارج ايران هستند و متعهد به اسلام هستند، وظيفه بزرگىداريـم و آن ايـنـكـه اسـلام را آنطورى كه هست ، آنطورى كه خداى تبارك و تعالى فرمودهاسـت ، آنـطـورى كـه در روايات و در قرآن ما هست ، آنطور به مردم ارائه بدهيم و به دنياارائه بـدهيم و همين خودش از هزارها توپ و تانك بيشتر مى تواند موثر باشد. آن چيزىكـه بـا ارشاد حاصل بشود، قلب مردم را برگرداند و اين كار، اين هنر از اسلام مى آيد وايـن هـنـر از احكام اسلام مى آيد، نه با يك توپ و تانك بخواهد كار بكند، او نمى تواندكارى بكند و شما بينيد كه با اينكه قدرت هاى بزرگ داراى آن قدرت ها هستند هر روز دردنيا دارند شكست مى خوردند.
امروز امريكا از لبنان فرار كرده و اسمش را گذاشته جابجائى !!
شـمـا وضـع آمـريكا را در سابق با حالا مقايسه كنيد. وضع انگلستان را در سابق با حالامـلاحـظـه كـنـيـد و هـمين طور ساير قدرت ها را در سابق آمريكا نسبت به ايران و نسبت بهساير كشورهاى اسلامى
بـه خـيـال خودش يك آقائى بود كه با يك كلمه كارها را اصلاح مى كرد. آنطور بود كهاگر مثلا فرض كنيد شاه يك كشورى ، رئيس ‍ جمهور يك كشور اسلامى مى خواست برود درامـريـكـا، بـايـد مـدت هـا زحـمت بكشد تا اجازه به او بدهند، وقتى هم مى رفت مدت ها زحمتبـكـشـد كـه پـيـش رئيـس جـمـهـور بـرود. وضع اينطور بود، با يك كلمه كارها را اصلاحكـردنـد. امـروز وضع امريكا اينطور شده است كه از لبنان با اينكه لبنان در دست اوستبـسـيـارى اش ، بـا اينكه رئيس جمهورش با اوست ، با اينكه بسيارى از جبهه هايش با اوهستند، همين مسلمان هاى معدود كارى كردند كه از لبنان فرار كرده ، منتها اسمش را گذاشتهاسـت كـه مـا جـابـجـا شـديم ، جابجائى اسمش راگذاشته !! اين فرار است ، چرا اسمش رادرست نمى گوئيد؟ و فرار كرده و دنبال فرارش از خارج توپ به روى مردم بسته است، ايـن از شدت عجز اين كشور است كه برود خارج و از خارج توپش را سوار كند به مردمجـهان ، موشكش را بفرستد طرف مردم . اين كمال عجز است از براى او، لكن اينها با اينكهادراك اين مطلب را كردند به روى خودشان نمى آورند، باز هم آن حرف هاى زمان سابق رامى زند.
رئيـس جـمـهـور امـريـكـا گـفـت مـا اجـازه نـمـى دهـيـم كـه تـنـگـه هـرمـز بـسـتـه بـشـود. اينخـيـال مى كند حالا هم زمان سابق است كه اجازه مى خواهد اجازه ايشان تاءثير دارد! حالا اينمـردم لبـنـانند كه اجازه ندادند شما در آنجا باشيد و اين مردم ايرانند كه اجازه ندادند كهشـمـا دراينجا باشيد و اين مردم ايرانند كه بايد به شما اجازه بدهند. و عمده اشتباه آنها،اگـر اشـتـباه كرده باشند، عمده اين است كه نمى دانند كه با كى مقابلند. آنوقتى كه بادولت هـا مـقابل بودند. ملت ها كارى نداشتند با دولت ها، كارهايشان را به دست دولت هاانجام مى دادند. دولت ها هم نوكر آنها بودند، حالا هم در بسيارى جاها همين كار را مى كنند،بـراى ايـنـكه دولت ها نوكر هستند، ملت ها هم كار ندارند. آنجائى كه مواجه با ملت هستندهـمـه جـا شـكـسـت مـى خـورد. لبنان با اينكه ملتش يك مقدارى اش در ميدان است ، مابقى اشطرفدار امريكاست و يا كارى ندارد، آنطور كرده امريكا را كه با همه چيزهائى كه هى مىگفت مامانيم در اينجا، مكرر اين معنا را بزرگانشان مى گفتند، رئيس جمهورشان گفتند كهما ماندنى هستيم در امريكا، حالا مى بينيد كه فرار كردند، مى گويند ما جابجا شديم .
ايـران غـيـر لبـنـان اسـت ، ايـران دولتـش ، ملتش ، تمام اقشارش با هم هستند. آنجا با همنـيـسـتـنـد، آنـجـا دولتشان مخالف است با ملت . ايران تمام اقشارش با هم موافقند، با همهـسـتـنـد، بـا يـك هـمـچـو مـلتـى نـمـى تـوانـد هـيـچ قدرتى مقابله كند. ملت ها ايستاده اند،مـثـل ايـران ايـسـتـاده انـد و در راه اسلام دارند از همه چيزشان گذرند. يك ملتى كه از همهچـيزش در راه اسلام دارد مى گذرد و جوانانش هر روز دارند در راه اسلام فداكارى مى كننداين را نمى شود يك دولتى بيايد به او زور بگويد يا فشار به او بياورد.
امروز مظلومين بايد برخيزند و داد خودشان را از ستمكاران بگيرند
امـروز وضـع غير آنوقت است ، آن اشتباهات را بايد از مغزهاشان بيرون كنند. اشتباه اينكهوضـع حـالاى دنـيـا بـا سـابـق يـك طـور اسـت ، اشـتـبـاه ايـنـكـه مـقـابـله بـا مـلت هـامثل مقابله با دولت هاست ، اينها از
اشتباهاتى است كه اينها دارند، يا مى فهمند نمى خواهند به روى خودشان بياورند. از اينجـهـت نـمـى تـوانـد امـريـكـا، نـه شـوروى ، نه امريكا، نه ساير قدرت ها با ملت ها نمىتـوانـنـد مـقـابـله كـنـنـد. آنـهـا مـى تـوانـنـد بـا دولت هـا و هـمـيـن طـور هـم كـردنـد. ازاول هـم بـنـابـر هـمين بود كه اينها دولت ها را تحت سلطه خودشان قرار مى دادند، نوكرخـودشان قرار مى دادند، به وسيله آنها هر كارى مى خواستند مى كردند. اما امروزى وضعتغيير كرده دنيا امروز بيدار شده است . دنيا از امريكاى لاتين گرفته تا كشور شوروى ،امريكاى مركزى و همه جا، تمام دنيا، مظلومين دنيا بيدار شده اند. مظلومين دنيا نمى پذيرنداز آنها آن چيزهايى را كه در سابق پذيرفتند. امروز قدرت ها بايد گوش كنند به حرفملت ها، نمى فهمند اين را كه نبايد بنشينند بگويند كه ما اجازه مى دهيم يا اجازه نمى دهيم. ايـن اجـازه مـى دهـيـم و اجـازه نـمـى دهـيـم مـال آنـوقـت هـا بـود، نـهمـال حـالا و اينكه ما فلان جا را چه مى كنيم ، حمله نظامى مى كنيم ، خوب ، شما حمله نظامىتـان را كـرديـد و ديـديـد چـه شد، شوروى هم حمله نظامى اش را كرده و دارد مى كند و مىبيند كه چه مى شود. با اينكه در آنجا افغانستان هم يك دسته هستند كه با اينها مقابله مىكـنـند و الان فشل كردند آنها را. اينها بايد تجديد كنند نظر خودشان را، بايد بفهمند ينمعنا را كه امروز غير سابق است و ملت ها غير دولت ها هستند.
بـنـابـرايـن ما بايد اين مطلب را به مردم دنيا بفهمانيم كه هر كسى نمى داند، بداند كهامروز وضع غيرسابق است و مظلومين بايد برخيزند از جا و مظلومين بايد داد خودشان را ازستمكاران بگيرند. و اين يك مطلب شدنى است و مسلمين بايد با هم باشند و مع الاسف بازبسيارى از سران مسلمين كارشكنى مى كنند. مسلمين با هم باشند، اگر مسلمين با هم باشند،يـك قـدرتـى را تـشـكـيـل مـى دهـنـد كـه هـيـچ يـك از ايـن قـدرت هـامـثـل آن قـدرت نـيست براى اينكه يك ميليارد جمعيت ايماندار غير يك ميليارد جمعيت بى ايماناسـت ، غـيـر صـد مـيـليـارد جمعيت بى ايمان است . شما ملاحظه كرديد كه يك جمعيت كمى درايـران و هـيـچ وسـايـل نـداشت ، لكن ايمان داشت چه معجزه اى در دنيا ايجاد كرده و دنيا الانچـطـور تحت تاءثير ايران واقع شده است . بنابراين ما بايد توجه بكنيم ، شمايى كهدسـتـگـاه تـبـليغات در دستتان است ، آنهايى كه مى خواهند صحبت كنند براى مردم ، گروههـايـى كـه در خـارج مـى رونـد، بايد معرفى كنند اسلام را كه اسلام اين است و انشاءاللهمورد قبول است .
انـتـخـابات در انحصار هيچ كس نيست و مال همه مردم است از امورى كه لازم است امروزتـذكـر بـدهـم شايد بعد دير بشود، قضيه انتخابات است . همانطورى كه مكرر من عرضكـرده ام و سـايـريـن هـم گـفـتـه انـد انـتـخابات در انحصار هيچ كس نيست ، نه در انحصارروحـانـيـيـن اسـت ، نـه در انـحـصـار احـزاب اسـت ، نـه در انـحـصـار گروه هاست انتخاباتمـال هـمـه مـردم اسـت . مـردم سـرنـوشـت خـودشـان دسـت خـودشـان اسـت و انـتـخـابات براىتـحـصيل سرنوشت شما ملت است . از قرارى كه من شنيده ام در دانشگاه بعضى از اشخاصرفته اند گفته اند كه دخالت در انتخابات ، دخالت در سياست است و اين حق مجتهدين استتا حالا مى گفتند كه مجتهدين در سياست نبايد دخالت بكنند، اين
مـنـافـى بـا حـق مجتهدين است ، آنجا شكست خورده اند حالا عكسش را دارند مى گويند. اين همروى همين زمينه است ، اينكه مى گويند انتخابات از امور سياسى است و امور سياسى هم حقمـجـتـهدين است هر دويش غلط است . انتخابات سرنوشت يك ملت را دارد تعيين كند انتخاباتبـر فـرض ايـنـكه سياسى باشد و هست هم ، اين دارد سرنوشت همه ملت را تعيين مى كند،يـعـنـى آحاد ملت سرنوشت زندگى شان در دنيا و آخرت منوط به اين انتخابات است . اينايـنـطـور نـيـسـت كـه انـتـخـابـات را بـايـد چـنـد تـا مـجـتـهـدعـمـل كـنـنـد. ايـن مـعنى دارد كه مثلا يك دويست تا مجتهد در قم داشتيم و يك صد تا مجتهد درجـاهـاى ديـگـر داشـتـيـم ، ايـنـها همه بيايند انتخاب كنند، ديگر مردم بروند كنار؟! اين يكتـوطـئه اى اسـت كـه مـى خـواهـنـد هـمـانـطـورى كـه در صـدهـاسال توطئه اين بود كه بايد روحانيون و مذهب از سياست جدا باشد و استفاده زياد كردندو مـا ضـررهـاى زيـاد از ايـن بـرديم ، الان هم گرفتار ضررهاى او هستيم ، حالا ديدند اينشـكـسـت خـورد، يـك نـقـشـه ديـگـر كـشـيـدنـد و آن ايـن اسـت كه انتخابات حق مجتهدين است ،انـتخابات يا دخالت در سياست حق مجتهدين است . دانشگاهى ها بدانند اين را كه همانطورىكـه يـك مـجـتـهـد در سـرنـوشـت خـودش بـايـد دخـالت كـند، يك دانشجوى جوان هم بايد درسرنوشت خودش دخالت كند. فرق ما بين دانشگاهى و دانشجو و مثلا مدرسه اى و اينها نيست، هـمـه شـان بـا هـم هـسـتـنـد. ايـنـكه در دانشگاه رفتند و يك همچو مطلبى را گفتند، اين يكتوطئه اى است براى اينكه شما جوان ها را ماءيوس كنند.
بـيـدار بـاشـيـد، توجه كنيد، اينها با توطئه هايشان مى خواهند كار را انجام بدهند، نمىتـوانـنـد بـا دخـالت نـظامى كار بكنند، اينها مى خواهند با شيطنت هايشان كار خودشان راانجام بدهند. آنوقت شيطنت اين بود كه سياست از مذهب خارج است و بسيار ضرر به ما زدندو مـا بـسـيـار ضـرر خورديم و آنها هم بسيار نفع بردند، اين مطلب شكست خورده ، حالا مىگـويـنـد كـه سـيـاست حق مجتهدين است يعنى در امور سياسى در ايران پانصد نفر دخالتكنند، باقى شان بروند سراغ كارشان . يعنى مردم بروند سراغ كارشان ، هيچ كار بهمسائل اجتماعى نداشته باشند و چند نفر پيرمرد ملا بيايند دخالت بكنند. اين از آن توطئهسـابـق بـدتر است براى ايران ، براى اينكه آن يك عده از علما را كنار مى گذاشت ، منتهابـه واسـطـه آنـهـا هـم يـك قشر زيادى كنار گذاشته مى شوند، اين تمام ملت را مى خواهدكـنـار بـگـذارد. يـعـنـى نـه ايـنـكـه ايـن مـى خـواهـد مـجـتـهـد راداخـل كـنـد، ايـن مـى خـواهد مجتهد را با دست همين ملت از بين ببرد. بايد دانشگاهى ها متوجهبـاشند كه اگر چنانچه افرادى در دانشگاه هستند كه شيطنت دارند مى كنند، اينها را بايدتوجه كنند كه گول اينها را نخورند. خودشان دخالت در امور انتخابات بكنند. انتخاباتسـرنـوشت حتى شمايى كه در آنجا هستيد را تعيين مى كند. يك امرى كه سرنوشت آحاد ملتدر دسـت اوسـت ، وظـيـفـه آحـاد مـلت اسـت كـه در آن دخالت كند، مربوط به يك قشرى ، دونقشرى نيست ، همه بايد در اين دخالت بكنند. و اين شيطنت هايى كه الان دارند مى كنند، بهطـورى كـه به من گفته اند براى ماءيوس كردن بعضى از جوان هاى ماست . اين شيطنت راخـنـثـى كنيد و فعال وارد بشويد در انتخابات ، مى خواهيد خودتان كسانى را تعيين كنيد وانتخاب بكنيد، مى خواهيد ببينيد هر قشرى كه مى پسنديد حرف هاى آنها
را و كانديداى آنها را. شما هم با آنها باشيد. در هر صورت ما بايد از كيد اين خائنين هيچوقـت غـافـل نـشـويـم . ايـنـهـا دائمـا مـشـغـول نـقـشـه كـشـى هـسـتـنـد و دائمـامـشـغول توطئه هستند براى اينكه اين سيلى اى كه از اسلام خورده اند اينها، به اين زودىجـبـران پذير نيست . اينها مى خواهند و مى دانند كه با زور نمى شود اين كار را انجام داد.اگـر هـم يـك وقـتـى مـى گـويـنـد كه ما با زور و نظامى مى كنيم ، اين بيخود مى گويد.خـودشـان هـم مى فهمند كه بيخود مى گويد. آنها اگر بخواهند كارى بكنند همين از ناحيهخود مردم ، از ناحيه دانشگاه ، از ناحيه بازار، از ناحيه كارگرها، از ناحيه كارخانه ها، ازايـن جاها مى خواهند صدمه بزنند و شما اگر بخواهيد براى خدا باشد يا براى ملت تانباشد يا براى زندگى خودتان باشد، بخواهيد كه اسير نباشيد بايد همه توجه كنيد وگـول ايـن حـرف هـا را نـخـوريـد و در انـتـخـابـات بـه طـورفـعـال هـمـه دخـالت بـكـنـيد و من اميدوارم كه انشاءالله همه موفق بشويد و اميدوارم كه باسـلامـت و سـعـادت بـه كـار خـودتـان ادامـه بدهيد كه كار بسيار عظيمى است و كار بسيارپراهميتى است .
صدام رفتنى است ، نه امريكا مى تواند نگهش دارد و نه ديگران
و شـمـا مـى بينيد كه الان تبليغات در دنيا همه كارها را دارد انجام مى دهد. شما ملاحظه مىكـنـيـد كـه صدام آنطور بيچاره شده است ، تبليغاتش آنطور است ، تبليغات ديگران نسبتبـه او آنـطـور اسـت . آن بـيـچـاره آنـطـور مفلوك شده ، دور افتاده به اين طرف و آن طرفقرض مى كند. دور افتاده به اين ور و آن ور استدعا مى كند كه بياييد ما را صلح بدهيد ودروغ هـم مـى گـويـد، نـمـى خـواهـد صـلح بـكـنـد، مـى خـواهـداغـفـال كـنـد، از آن طـرف مستاصل شده ، از آن طرف رسانه هاى گروهى همه جا مى گويندايـران ايـنـجـور گـفـت و عـراق آنـطـور گـفـت . او را بـا آب و تـابنـقـل مـى كـنـنـد، اين هم يك كلمه نقل مى كنند و اخيرا مى گويند كه خير، حالا ديگر كار بهجـاهـاى مهم رسيده و ممكن است امريكا وارد بشود و ممكن است چه بشود. اينها همه حرف است .صـدام رفـتـنـى اسـت و نـه امـريـكـا مـى تـوانـد نگهش دارد و نه ديگران . و من اميدوارم كهانـشـاءالله ايـن غـده سرطانى در بلاد مسلمين و آن غده سرطانى در آن طرف بلاد مسلمين كهآنجا اسرائيل است و اينجا حزب بعث است ، انشاءالله خداوند ريشه اين را بكند و ملت عراقخودشان سرنوشت خودشان را به دست خودشان انجام بدهند و ملت ايران هم انشاءالله باقدرت به پيش بروند.
والسلام عليكم و رحمة الله
تاريخ : 13/11/62
بـــيـــانـــات امـــام خــمينى درجمع اعضاى شوراى هماهنگى تبليغات اسلامى و ستاد دههفجرانقلاب اسلامى
مساءله تبليغات از مسائل بسيار مهمى است كه شايد در راس امور واقع است
بسم الله الرحمن الرحيم
از كـارهـاى چـشـمـگـيـرى كـه در اين نهاد شده است تقدير و تشكر كنم و توفيق آقايان رابـيـشـتـر از خـداى تـبـارك و تـعـالى مـسـئلت مـى كـنـم . مـهـم ايـن اسـت كـه در ايـنـطـورمسائل چون مسائلى است كه مربوط به اسلام است ، همه مردم شركت دارند، امروز كارهايىكه در ايران مى شود، كارهايى كه مربوط به جمهورى اسلامى است ، از باب اينكه مردماز خودشان مى دانند و جدا نمى دانند هيچ نهادى را از خودشان ، از اين جهت فعالند در كارهاو مـا بـايـد هـرچـه بـيـشـتـر مردم را حفظ كنيم و مردم بايد هر چه بيشتر در صحنه حاضربـاشـنـد. مـا الان در بـين راه هستيم . يعنى آن چيزى را كه اسلام از آحاد ما خواسته است و اوايـنـكـه اسـلام را آنـطـورى كـه هـسـت مـعـرفـى كـنـيـم بـه هـمـه جـا آن را، مـا الان دراول راه هـسـتـيـم كـه بـايـد ايـن كـار را انـجـام بـدهـيـم . مـسـاءله تـبـليـغـات يـكـى ازمسائل بسيار مهمى است كه شايد در راس ‍ بيشتر از امور واقع بشود و ملاحظه مى كنيد كهدنـيـا تـمام تبليغاتشان به ضد ماست ، تقريبا بايد اينطور گفت آنهايى كه به ضد مانـيـسـتـند ساكت اند والا تمام راديوها، تمام مطبوعاتشان ، مصاحباتى كه در خارج واقع مىشود همه را ملاحظه كرديد كه به ضد جمهورى اسلامى است . يعنى به ضد اسلام است وچـون اسـلام را آنـهـا نـمـى خـواهـنـد و ايـران را مى بينند كه در صدد اين است كه اسلام رامـعـرفـى كـنـد بـه عـالم و اگـر مـعـرفـى بـشـود بـه عـالمقـبـول خواهند كرد و منافع آنها را به هدر خواهد داد. از اين جهت با ايران مخالفت مى كنند،نـه ايـنـكه ايران به اينكه يك جمعيتى در ايران هستند، يا يك انسان هايى در ايران هستند،بـا ايـران بـه ايـنـكـه عنوان اسلامى پيدا كرده است . والا اين ايران بوده زمان محمدرضا،زمان ديگر با آن مخالفت نداشتند، بلكه موافقت هم داشتند. براى اينكه آن ايران ، ايرانىبود كه در دست آنها بود و درخواست آنها بود، اما ايرانى كه در دست آنها نباشد و مخالفبـا آنـهـا بـاشـد و خـواسـت آنها را نخواهد انجام بدهد، آنها اين ايران را نمى خواهند و بهعـنـوان ايـران ، اسـلام را دارنـد مـى كوبند و ما بايد هر چه بيشتر مساءله تبليغاتمان راخـصوصا در خارج بايد دولت و بايد ملت هرچه بيشتر تبليغات را دامن به آن بزنند درمقابل آن تبليغاتى كه الان در دنيا هست .
شـمـا مـى بـينيد در همين دهه فجر و در 22 بهمن كه آن جمعيت عجيب و غريب در صحنه بود،قبلش بعضى از اين ايرانى هايى كه بيرون رفتند، فراركردند، اينها يك شيوه خاصى
دارنـد، مـى گـويـنـد كـه مـردم بـيـرون نـياييد. دنبال او هر چه بيرون آمده باشد آنها كارنـدارنـد. بـعـد مـى گـويـنـد كـه ديـديد هيچ كس بيرون نيامد. وضع شان اينطورى شده .يـكـجـور شـكـسـت خوردگى مفتضحانه اى هست كه مبتذل شده است . يك كلمه ، خوب ، بيروننـيـايـد، كـه مـعـلوم نـمـى شـود كى بيرون آمده ، كى نيامده . بيرون آمده ها معلوم مى شود،بـيـرون نيامده . ها اينها يكدفعه نمى گويند بابا بيرون بياييد شما هم يك طرف شهربـاشـيـد تـا بـبـينيم چى اند، آنها كه بيرون مى آيند كى اند . از آن طرف مى گويند همهايـران بـا مـا هـسـتند از آن طرف مى گويند اگر بخواهند بيايند بيرون آنها را چه خواهندكـرد. خـوب ، اگـر هـمـه ايران با شما هستند، چطور چه خواهند كرد؟ 22 بهمن كه به اينوضـع بـوده نـه در رسـانـه هـاى گـروهـى خـارج يـك چـيـزى گـفـتـنـد كـهقـابـل ذكـر بـاشـد و نـه !!! در !!! كسانى كه درخارج نشسته اند و به ضد ما صحبت مىكـنـنـد. 22 بـهمن را به حسب آنطورى كه همه گزارش داده اند، خوب ما صحنه هايش را مىبـيـنـيـم يـك چـيـز چـشـمـگـيـرى بـود، خـيلى زياد بود. بعضى ها مى گفتند كه اين تقريبامـثل آن اجتماعات اول عاشورا و آنوقت ها بوده است . ولى معذلك در دنيا منعكس نشد و اينطورشـد. وضـع جـنـگ را بـبينيد. امروز وضع جنگ اينطور است كه در هر صحنه اى كه وارد مىشـونـد. ايـنـهـا و ارتـش اسـلام وارد مـى شـود، سـپـاه پـاسـداران ، بسيج ، وارد مى شوندپـيـشـروى مـى كـنـنـد، اسير مى گيرند. در همين آخر دو هزار مى گويند، دو هزار نفر اسيرگـرفـتـنـد هيچ صحبتى نيست . اما از آن ور يك چيز تلويزيونى درست مى كنند، حالاالبتهآنـهـا اهـل فـن انـد مى توانند درست بكنند. آنوقت پريشب بود يا ديشب بود مى گفت كه درتلويزيون كجا كه در لندن درست شده است و نمايش داده شده است و در فلان جايى از اينخـليـج مـثـل اينكه بود آنجا نمايش داده شده است ، فهمانده اند به مردم كه چقدر ايرانى هاكـشـتـه شـده انـد تمام لاشه هاى اينها افتاده است در بيانان ها و عراقى ها با شادى دارنددور و بـر آنـهـا مـى گـردنـد اين عراقى هاى بيچاره اى كه گرفتار شدند خودشان ، اينارتـش عراقى كه بيچاره شده است ، هر وقت چهارتا پاسدارها را مى بينند، فرار مى كنندهـمـه شـان ، آنـوقـت يك همچو چيزى نمايش مى دهند وضع دنيا اينطورى شده در تبليغات .تـبـليـغـات وضعش بر اين شده است كه هر چه بتواند بر خلاف اسلام ، بر خلاف ايرانبه عنوان اينكه اين يك جمهورى اسلامى هست و اسلام را مى خواهد، دارند تبليغ مى كنند ازهـر طـرف . جـنگ با اين اهميتى كه هست الان پيشروى دارد مى كند و اينطور پيشروى كرده وهـمـه را بيرون كرده اند تقريبا، تقريبا از ايران بيرون كردند و الان دارند پيشروى مىكنند. وقتى كه راديوها مى گويند، آنجايى كه خيلى خوب مى گويند، مى گويند بعضىايرانى ها اينجور مى گويند، عراقى ها اينجورى مى گويند، اما معلوم نيست چه جورى است. آنـوقتى كه زياد سيلى خوردند از آن ور مى افتند مى گويند كه عراقى ها پيش بردند،جـلو آوردنـد، رانـدنـد ايرانى ها را. انداختند به دريا، آنها نتوانستند شنا كنند رد بشوند،انداختند به آن !!! چيزها !!! آب ها و آنها بيچاره ها همه خفه شدند و مردند. اسير گرفتند،اسـيـرهـاى بچه هشت ساله ، اين ايران بچه هاى هشت ساله را مى فرستند به جنگ . وضعتـبـليـغـات ايـنـطـور شده . ما تبليغاتمان هر چه هم زياد بشود البته به پاى آنها نمىرسد. خوب همه رسانه هاى گروهى دست آنهاست . اما ما بايد تبليغ كنيم
الحمدالله خوب در صحنه هستند مردم ، لكن بايد باقى بمانند در صحنه
مـا بـايـد بـگوء يم به مردم . و من اميدوارم كه موفق بشوند آنهايى كه تبليغ مى خواهندبكنند و آنهايى كه در خارج مى روند و آنهايى كه در راديو و تلويزيون صحبت مى كنند!!! ايـن !!! مـعـلوم بـشـود كـه وضـع چه جورى هست ، آنها چه وضعى دارند و ما چه وضعىداريم و آنها چه مى گويند و ما چه مى گوئيم . اينها اسلام را يك جورى معرفى دارند مىكـنـنـد كـه اسـلام جـنـگ مـى خـواهـد بـكـنـد. بـا ايـنكه اسلام هيچ وقت جنگ نخواسته يعنى مانـخـواستيم جنگ بكنيم ، آنها جنگ را آوردند براى ما، ما دفاع مى كنيم . الان هم اگر چنانچهمـا مـهـلت بـدهـيـم بـه صـدام ، اگـر ايـن دو ماه مهلت پيدا بكند دوباره تجهيزش مى كنند،مجهزش مى كنند و دوباره يك جاى ديگر حمله مى كند. يك همچو حيوانى را كه نمى شود كهمـا رهـايـش كـنـيـم كـه سـرخـود هر كارى مى خواهد بكند. اين تا خفه نشود، اين منطقه درستنـخـواهـد شـد و آنـهايى كه به اين كمك مى كنند نمى فهمند، متوجه نيستند. امريكا اينها رابـازى مى دهد، اينها را آلت دست قرار داده . همانطورى كه صدام مبتلا شده است . با اينكهعـراق طـرف نـسـبت نيست قدرتش با ديگر جاهايى كه الان در خليج و اينها هستند، همانطوركـه ايـنـهـا مـبتلا شدند، امريكا مى خواهد اينها را مبتلا كند، ديگران را هم مى خواهد مبتلا كندبايد اينها بفهمند كه تكليف شان چى هست با اسلام تكليف شان چى هست ، با ايران تكليفشان چى است .
آنـهـا بـعـد مـى خـواهـند زندگى كنند، بعد كه صدام رفت اينها مى خواهند زندگى كنند. مامـيـل داريـم كـه ايـنـهـا زنـدگـى شـان زنـدگـى صـحـيـح بـاشـد. مـا هـمـيـشـهمـيـل داريـم كـه در منطقه كه هستيم اسباب آسايش مردم بشويم نه اينكه اسباب گرفتارىمـردم بـشـويـم . نـمـى گـذارنـد مـا كـار خـودمـان را انـجـام بـدهـيـم اگـر يـكسـال مـهلت به ايران بدهند، آنوقت مى فهمند كه هم منطقه خوب خواهد شد، هم دست قدرتهـا بريده خواهد شد، هم هر منطقه اى در محل خودش براى خودش زندگى مرفه خواهد پيداكـرد. لكـن خـوب امريكا نمى گذارد، از آن ور از اين ور هر طور دلش بخواهد مى كند. و منامـيـدوارم انـشـاء الله كـه دسـت هـمـه كـوتـاه بـشـود و شـمـا هـم مـوفـق بـشـويـد. به خدمتمـال خـودتان است الان ايران ، دست همه كوتاه شده ، خودتان بايد درستش كنيد. الحمدللهخـوب در صـحـنـه هـسـتـنـد مردم ، خوبند خيلى ، بسيار خوبند، لكن بايد باقى بمانند درصحنه ، اگر بخواهند يك زندگى شرافتمندانه داشته باشند، يعنى آدم باشند. ما را آدمحـسـاب نـمـى كردند قبلا. ما را مثل !!! يك !!! ساير چيزها حساب مى كردند. كه يك كالايىبـوديـم دسـت آنـها كه برايمان مى فروخت اين به آن مى فروخت ، آن به آن مى فروخت وچه مى كرد، ما اينطورى بوديم . حالا بحمدالله خودمان هستيم ، براى خودمان هست و اميدوارمانشاء الله كه موفق بشوند به اينكه خدمت كنند به اسلام ، خدمت بكنند به ايران .
والسلام عليكم و رحمه الله
تاريخ :14/12/62
بيانات امام خمينى در ديدار با وزير كشور و استاندارن سراسر كشور
امروز مردم مى دانند كه دولت از خودشان است و انتخابات هم از خودشان است
بسم الله الرحمن الرحيم
از خـداى تـبـارك و تعالى توفيق همه آقايان را و همه خدمتگزارها را مى خواهم كه به اينملت مظلوم براى خاطر خدا خدمت كنند. در قضيه استانداران و آنهائى كه توابع آنها هستند،دو مطلب را مى خواهم عرض كنم . يكى اينكه توجه دارند آقايان كه تا ملت در كار نباشدنه از دولت و نه از استانداران كارى نمى آيد، يعنى همه دستگاه هاى دولتى به استثناىمـلت كـارى ازشـان نـمـى آيـد. از اين جهت همه مان و شما آقايان همه و آنهائى كه در اختيارشـمـا هـستند، همه بايد كوشش بكنيد كه رضايت مردم را جلب بكنيد در همه امور. در سابقمـردم نـه دولت را از خودشان مى دانستند، نه انتخابات را از خودشان مى دانستند، نه همهروسـا را، هـيـچ كـدام را از خـودشان نمى دانستند جدا مى دانستند ولهذا نه شركت مى كردندبـه طـورى كـه بـايـد، مگر آنجاء ى كه فشار و اينها بود و نه در مشكلات با دولت هيچوقـت هـمـراهـى نـمى كردند، اگر كارشكنى نمى كردند.، همراهى نمى كردند. شما مطمء نبـاشيد كه در اين مشكلاتى كه براى كشور ما پيدا شد بعد از پيروزى كه يك مشكلاتىبـود كـه هـر دولتـى را كـمرش را خم مى كرد، اينكه دولت ايستاده است و به خوبى داردعمل مى كند. براى اين است كه مردم هستند،. كمك مردم است هر جا هر نقيصه اى پيدا مى شودمـردم دنـبـالش هـستند، براى رفعش دنبالش هستند. امروز مردم اينطور نيست كه دولت را ازخـودشـان جـدا بـدانند يا انتخابات را انتخابات فرمايشى بدانند و از غير بدانند. امروزمردم مى دانند كه دولت از خودشان است و انتخابات هم از خودشان است . شما بايد كوششكـنـيـد كـه ايـن چـيـزى كـه الان در ذهـن مـردم هـست ، كه دولت را از خودشان مى دانند، اين ازدل آنـها بيرون نرود. يعنى شما در طول خدمتى كه انجام مى دهيد خداى تبارك و تعالى رادر نـظـر داشـتـه بـاشـيـد شـمـا مـسـؤ ول هـسـتـيـد پـيـش خـدا، فـردا از شـمـاسـوال مـى شـود. ايـنـجـا هـم بـر فـرض ايـنـكـه بـتـوانـيـد يـك چـيـزى را خداى نخواستهعمل كنيد و مخفى نگه داريد، پيش خدا مخفى نيست ، پيش ملاء كه الله مخفى نيست ، يك روزىبه آن مى رسد انسان از اين جهت نسبت به مردم هر چى مردم ضعيف ترند بيشتر، عكس سابقكـه هـر چـى قـوى تـر بـودنـد، بـا خان ها رفتارشان چطور بود، با مثلاآنهائى كه دارابـودنـد چـطور بود، با سرمايه دارها چه جور بود، با مردم ضعيف هيچى . شما عكس ‍ كنيدمسئله را، يعنى آنطورى كه با مردم ضعيف و مستضعف و محروم رفتار مى كنيد بهتر باشد ازآنى كه با ديگران
رفـتـار مـى كـنـيـد، بـا هـمـه خـوب ، امـا ايـنـهـا شـكـسـتـه انـد، ايـنـهـا مـحـكـوم بـودنـد درطـول تـاريـخ ، اينها زحمت ديدند، اينها در انقلاب خدمت كردند، اينها امروز جوان هايشان رامـى دهـنـد، آن طـبـقـه مـرفـه اگـر هـم بـاشـد كـمـى از آنـهـاداخـل ايـن امـور هستند، خيلى نيستند. بنابراين ما بايد اين طبقه از مردم را براى خاطر خدا وبـراى حـفـظ حـيـثـيـت جـمـهـورى اسـلامى حفظ بكنيم . در همه قشرها در در همه كارها با آنهاخـوشـرفـتـارى كنيد، يك وقت خداى نخواسته يكى را كار دارد بيايد در آنجا، فراش راهشنـدهـد. يـا مـدتـى مـعـطـل بـشـود يا توى اتاق نگذارند بيايد، اينها اينطور نباشد. اينهاكارهائى بود كه بر خلاف رضاى خدا بود و سابق مى كردند، شما بايد عكسش باشد.
اين مسئله است كه راجع به همه كارهائى كه شما مى كنيد متوجه باشيد كه خدا حاضر استدر همه جا و متوجه همه مسائل هست و ثبت مى شود كارهاى ما و پيش خدا ميرود، بعدها در قيامتپـيـش يعنى خودمان هم باز مى شود اعمالمان ، از اين جهت اين يك سفارش است كه عرض مىكنم .
مـردم در انـتـخـابـات حاضر مى شوند و مى دانند كه سرنوشت كشور با انتخابات است
يـك سـفـارت ديـگـر راجع به انتخابات است . شما هر چه هم خوب رفتار كنيد آنهايى كهبـايـد اشـكـال كـنـنـد مـى كـنـنـد. مـا كـارى بـه اشـكـال آنـهـا نـداريـم آنـهـا !!!اشـكـال !!! از اول اشـكـال مـى كـردنـد حـالاهـم اشـكـال مـى كـنـنـد.قـبـل از ايـن هـم كـه انـتـخابات در كار باشد صحبت انتخابات همچو كه نزديك شد شروعكـردنـد بـه ايـنـكه اين انتخابات آزاد نيست ، مردم هيچ وقت نمى روند پاى صندوق ها، چهخواهند كرد. اينها بعدها هم خواهند گفت ، اينجا ما كار نداريم ، ما خودمان بين خودمان و خداىتـبـارك و تـعـالى بـايـد فـكـر بـكـنـيـم كـه شـمـا مـسـؤول ايـن مـسـئله هـسـتـيـد، هـم مـسـوؤ ل كـار خـودتـان و هـم مـسـؤول مـسـؤ وليـن ديـگـرى كـه تـحـت نـظر شما هستند هستيد، كه جريان انتخابات يك جريانصحيح باشد. هيچ كس در انتخابات بر ديگرى مقدم نيست ، همه افراد ملت يك جو هستند درانـتخابات ، يعنى همان آدمى كه يك كار كوچكى انجام مى دهد با آن كسى كه در راءس همهامور هست در باب انتخابات هيچ با هم فرقى ندارند، اين يك راى دارد، آن هم يك راى دارد.ايـن يـك جـور بـايـد بـا او عـمـل بـشـود، بـا آن هـم يـك جـورعـمـل بـشـود بـنابراين توجه به اينكه انتخابات جورى باشد كه مردم پسند باشد، نهجورى باشد كه فرض كن خان پسند باشد، ما او را نمى خواهيم . مردم پسند باشد، يعنىمـردم احـسـاس بـكـنند به اينكه مسء له انتخابات به آنطورى كه قانون انتخابات گفتهاسـت ، بـه آنـطـورى كـه اسـلام مـى خـواهـد دارد عـمـل مـى شـود.عـمـل مـال شماست ، قانون يك ثبتى است كه مى شود، يك وظيفه اى تعيين مى كند، لكن آنىكه مهم است در مقام عمل است ، مقام عمل جورى باشد كه تطبيق بكند با قانون و مردم راضىبـاشـنـد در عـمـل . و تـوجـه به اين معنا هم از لازمات است كه توجه بكنيد كه اخلالگرهانـيـايـنـد خـرابـكـارى بـكنند. بلااشكال در زمان انتخابات يك دسته اخلالگر هم پيدا مىشـونـد كـه مـى خواهند خدشه دار بكنند و مى خواهند هياهو بكنند، اين كارها را بكنند، اين رابـا شـدت جـلويـش را بگيرند كه اخلال نكنند. بايد آرام هر كه مى آيد رايش را آرام بدهد.كسى بيايد مثلا نزديك صندوق باشد بخواهد كه
اخـلال بـكـنـد يـا كـسانى باشند كه در نزديك صندوق بخواهند به مردم بگويند به اينراءى بـدهـيد. نزديك صندوق ديگر اين كارها نيست . تبليغات كه هركس كرده است در مواردخـودش يـك حدودى دارد، مى كند آنجا ديگر جاى اين حرف نيست كه آنجا بايستند و بگويندفـلانـى خـوب اسـت فـلانى بد است . اين حرف ها همه اش !!! را اينها !!! بايد جلوگيرىبشود تا انشاء الله يك انتخابات خوبى داشته باشيم .
و مـن اميدوارم كه موفق بشويد در اين امر و مردم هم حاضرند در انتخاب ، حاضر مى شونددر انتخابات براى اينكه مردم ، كشور را حالااز خودشان مى دانند و مى دانند كه سرنوشتكـشـور بـا انـتـخـابـات اسـت . ايـنـطـور نيست كه حالا بگويند ما انتخاب كنيم براى كى .انـتـخـاب مـى كنند براى خودشان . پيش تر اين حرف بود كه خوب ، به ما چه ربط داردانتخابات ، به ما كارى ندارند، آنها به مصالح ما كارى ندارند. اما امروز اين حرف نيست، مـردم شركت مى كنند و من اميدوارم كه هر چه بيشتر شركت بكنند در انتخابات . اين وظيفهاى اسـت الهـى ، وظـيـفـه اى اسـت مـلى ، وظـيـفه اى است انسانى ، وظيفه اى است كه ما بايدعـمـل بـه آن بـكـنـيم ، همه مان بايد در انتخابات شركت بكنيم . شما بايد در حسن جريانانـتـخـابـات جـديـت بكنيد، و مردم هم انشاء الله وارد بشوند و راى بدهند. و شما منتظر ايننـبـاشـيـد كـه انـتـخاباتى كه مى كنيد بعدها به شما چيزى نگويند، ولو مى گويند اينمـعـلوم اسـت ، يعنى به شما نه ، به همه مى گويند، (نه ، انتخابات چيزى نبود و مردمهـم نـرفـتند و مردم چه نكردند) و از اين مسايل گفته مى شود، لكن ما بايد راه خودمان راپيش بگيريم .
ميزان دز اينكه جنگ ما خوب است يا بد، تبليغاتى است كه در خارج مى شود
يـك مـسئله ديگر اين مس . له جنگ است كه من يك نكته را. مى خواستم عرض كنم به آقايان ومـردم هـم بـدانند اين نكته را ميزان در اينكه جنگ ما خوب است يا بد، تبليغاتى است كه درخـارج مـى شـود. هـر جـا هـر چـه بـيـشتر تبليغ بر ضد مى شود، معلوم مى شود كه اينجازيـادتـر اسـت . مـثـلا در آنـجـايـى كـه در طـول ايـن مـدت آنـجـاهـايـى كـه مـا بـيـشـتـر،مـثـل خـرمـشـهـر، كـه بـيـشـتـر از جاهاى ديگر ما پيروزى داشتيم ، آنجا بيشتر تبليغات مىكـردنـد. من امروز وقتى ملاحظه مى كنم مى بينم از هميشه الان بيشتر تبليغات بر ضد مىشود، از هميشه ، مثلادر راس اخبار، هيچ وقت بنابراين نبود. آنوقت دروغ هايى كه در آنجاهاگـفـتـه مـى شـود ايـنكه اين ايرانى ها چطور شدند، اينها از بين رفتند، دور و برشان راگـرفـتـنـد، مـحاصره شان كردند، از بين بردند. يك دفعه مى گويد، عراق مى گويد ماسى هزار نفر كشتيم ، يك دفعه مى گويد هجده هزار نفر، امروز مى گفتند پنجاه هزار نفر،خـوب ، فـردا هـم لابد مى گويند دويست هزار نفر. آنها هر وقت شكست زيادتر باشد، بهعـبـارت ديـگـر حجم شكست آنها موافق با حجم تبليغاتشان است . هر چه تبليغاتشان زيادبـشـود، ايـن ميزانى است كه بايد ملت توجه كند، هر جا ديدند كه زيادتر هياهو مى كنند،زيـادتـر راجـع بـه شـكـسـت مـا مى گويند، بدانيد كه آنجا ما پيروزمند زيادتر بوديم .مثل حالا، حالايى كه موارد حساس !!! چيز را، آن !!! جبهه را گرفتند اينها، حالاآنهاآمدند مىگويند يك وقت مى گويند كه ما اصلا در عراق هيچ وقت جنگ نبوده اين در راديو عراق بودكه ما در ايران جنگ
كـرديـم و هـمه كشته ها در ايران افتاده ، فردايش يادش مى رود اين را گفته است يا اينكهنـمـى فـهـمـد، مى گويد كه از عراق ما بيرون كرديم اينها را. يك وقت هم مى گويد تماملاشـه هـايـشـان در عراق افتاده اند چطور يا محاصره شان كرديم !!! نمى دانم !!! ريختيمشـان بـه دريا، به آب ريختيم آنها هم شنا بلد نبودند نتوانستند خارج بشوند رفتند چهشـدنـد. مـمـكـن اسـت كـه بـعـض اذهـان سـاده يـك وقـت بـاور كـنـنـد ايـنمسائل را، باور نكيند، مسئله اينطور نيست . پيروزى حالابهتر از همه پيروزى هايى است كهمـا تـا حـالا داشتيم و آنطورى كه بعض آقايان آمده بودند مى گفتند، يك مساله اى است كهبايد جنگ هاى دنيا از آن چيز ياد بگيرند، مسائلى كه اينها در اين چيز كردند آنطورى كهبـه مـن نـقـل كـردنـد مـسـائلى كـه در ايـنـجـا ايـنـهـا عـمـل كـردنـدمـسـائل بـسـيار بزرگى بوده است كه بايد دنيا آنهايى كه جنگ مى خواهند بكنند از اينهاياد بگيرند.
در هـر صـورت بايد ما توجه بكنيم به اينكه نبادا يك وقتى مردم تحت تاءثير يك همچومسائلى بروند، خيال كنند كه پس لابد يك مطلبى هست كه اينها اينطور مى گويند، وقتىمطلبى باشد آنها صد مقابلش مى كنند. وقتى آن چيزى كه زياد بر آنها صدمه وارد كردهآنـهـا زيـادتـر مـى كـنـنـد. الان معلوم است صدمه اين جنگ بر دوش امريكا وارد شده است مىبينيد كه چه مى كند در اينجا، مى آيد در خليج فارس چه مى كند، نمى دانم در كجا چه مىكـنـد هـياهو مى كند كه ما نمى گذاريم چه بشود، از اين حرف هايى كه مى زنند و هيچ وقتهم فايده اى ندارد . در ساير جاها، فرانسه هم همين طور، انگلستان هم همين طور، همه اينهاچـون سـنـگـيـنـى جـنـگ بـر آنـهـا واقـع شـده اسـت و ايـنـجـا مـى بـيـنـيـدغـيـرمـسـائل ديـگـرى اسـت ، ايـنـجـا يـك مـسـئله بـالاتـر ازمـسـائل ديگر است از اين جهت آنها تبليغاتشان هى زياد مى شود و تشرهايشان هى زياد مىشود به خيال اينكه ما از اين تشرها مثلا مى ترسيم . خوب ، ما ديديم كه امريكا هيچ كارىاز او نـمـى آيـد آن آمـد ايـران آمـد مـعـلوم شـد چـكـاره است در لبنان با اينكه يك عده زيادىنـبـودنـد، لبـنـانـى هـا بـسـيارشان با خود آنها هستند،. دولت شان هم كه با آنهاست ، درلبـنـان آنطور وضع برايشان پيش آوردند كه هيچ كدامشان نماندند فرانسه هم حالا داردبـهـانـه پـيـدا مـى كـنـد و فـرار مـى كـنـد. خوب ما اينها را مى شناسيم كه اينها هياهوشانزيـادتـر اسـت ، يـعنى اصل بناى استعمار از اول اين بوده است كه با هياهو كارش را پيشببرد،. با تشر كارش را پيش ببرد مثلا فرض كنيد يك مسئله اى در مجلس سابق واقع مىشد، در زمانى كه مرحوم مدرس هم در آن مجلس بودند، يك قضيه اى واقع مى شد، آنها يكمـسـئله اى را مـى خـواسـتـنـد از ايـران ، يك وقت مى آمدند اگر ايران يك سستى مى كرد، يككـشـتـى از انـگـلستان مى آمد در نزديك هاى درياهاى ما، همين اسباب اين مى شد كه اينها عقبنـشـيـنـى مى كردند. از اين ور روسيه يك وقتى يك اولتيماتو مى داده بود و ارتش اش همشروع كرده بود به آمدن و در خود آنها هم اين را گفتند، يك چيزى را از مجلس مى خواستندهيچ كس جراءت نمى كرد صحبت كند، مرحوم مدرس رفت گفت حالا كه ما بايد از بين برويم!!! چـرا بـا دسـت آنـها از بين مى رويم چرا با دست خودمان از بين برويم ، بگذار آنها ازبـيـن بـبـرند. اين را ديگران هم قبول كردند و راءى بر خلاف دادند و هيچى هم نشد. اينهاهميشه بنايشان اين است كه با هياهو
و جـنـجـال يـا خـودشـان يـا بـه دسـت نـوكـرهـايـشـان هـيـاهـو كـنـنـد،جنجال بكنند كه ما را عقب بنشانند و مسئله اينطور نيست . و من اميدوارم كه انشاء الله اين جنگبه زودى خاتمه پيدا كند و انشاء الله به نفع اسلام به نحو احسن خاتمه پيدا كند.

next page

fehrest page

back page

 

 
 

کلیه حقوق این سایت محفوظ می باشد.

طراحی و پیاده سازی: GoogleA4.com | میزبانی: DrHost.ir

انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما جمادی الثانی رجب شعبان رمضان شوال ذی القعده ذی الحجة محرم صفر ربیع الثانی ربیع الاول جمادی الاول نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس دیتاسنتر فن آوا سرور اختصاصی سرور ابری اشتراک مکانی colocation