احاديث وارده اينست كه هر جا در قرآن كلمه حفظ فرج آمده است مقصود حفظاز زناء است جز در اين دو آيه كه به معنای حفظ از نظر است و مقصودوجوب ستر عورت است . چه اين تفسير را بگيريم يا حفظ فرج را به معنیمطلق پاكدامنی و عفاف بگيريم در هر حال شامل مسأله ستر عورت میباشد .در جاهليت بين اعراب ستر عورت معمول نبود و اسلام آن را واجب كرد .در دنيای متمدن كنونی نيز عدهای از غربيها كشف عورت را تأييد و تشويقمیكنند . دنيا دوباره از اين نظر به سوی همان وضع زمان جاهليت سوق دادهمیشود . راسل در يكی از كتابهايش به نام " در تربيت " يكی از چيزهائی كه ازجمله " اخلاق بی منطق " و به اصطلاح " اخلاق تابو " میشمارد ، همينمسأله پوشانيدن عورت است . وی میگويد چرا پدران و مادران اصرار میورزندكه عورت خود را از بچه بپوشانند ؟ اين اصرار ، خود سبب تحريك حسكنجكاوی بچهها میگردد . اگر كوشش والدين برای كتمان عضو تناسلی نباشد ،چنين كنجكاوی كاذبی وجود پيدا نخواهد كرد . بايد والدين عورت خود را بهبچهها نشان بدهند تا آنها هر چه كه وجود دارد از اول بشناسند . بعد اضافه میكند : لااقل گاهی اوقات - مثلا هفتهای يك بار - در صحرا ياحمام برهنه شوند و عورت خود را در معرض ديد بچهها قرار دهند .راسل مسأله مخفی كردن عورت را يك " تابو " میداند . " تابو " ازموضوعات بحث جامعه شناسی است و به تحريمهای |