« و يحيی ميت الكتاب و السنة » " . يعنی جنگ قد علم خواهد كرد در حاليكه دندانهای خود را نشان میدهد .پستانهايش پر است و آماده است ، شروع كار شيرين است و عاقبت آن تلخهمانا فردا و فردا چيزی ظاهر خواهد كرد كه او را نمی شناسيد و انتظارشرا نداريد آن حاكم انقلابی هر يك از عمال حكومتهای قبلی را بسزای خويشخواهد رسانيد ، زمين پارههای جگر خود را از معادن و خيرات و بركات برایاو بيرون خواهد آورد و كليدهای خود را با تمكين به او تسليم خواهد كرد .آن وقت به شما نشان خواهد داد كه عدالت واقعی چيست و كتاب خدا و سنتپيامبر را احياء خواهد كرد . علی عليه السلام نيز از يك آينده عبوس و خشمناك و جنگهای وحشتزا يادمیكند ولی علی در پايان اين شب سيه يك سفيدی ميمونی را نويد میدهد .قرآن كريم هم میفرمايد : " « و لقد كتبنا فی الزبور من بعد الذكر ان الارض يرثها عبادیالصالحون »" يعنی ما از پيش اطلاع دادهايم كه وارث اصلی زمين ، بندگانصالح و شايسته ما خواهند بود . برای هميشه زمين در اختيار ارباب شهوت وغضب و بندگان جاه و مقام و اسيران هوای نفس نخواهد بود . آری اينست فلسفه بزرگ مهدويت ، در عين اينكه پيشبينی يك سلسلهتكانهای شديد و نابسامانيها و كشتارها و بی عدالتیها است : پيش بينیيك آينده سعادت بخش و پيروزی كامل عقل بر جهل ، توحيد بر شرك ، ايمانبر شك ، عدالت بر ظلم ، سعادت بر شقاوت است . |