بسم الله الرحمن الرحیم
 
نگارش 1 | رمضان 1430

 

صفحه اصلی | کتاب ها | موضوع هامولفین | قرآن کریم  
 
 
 موقعیت فعلی: کتابخانه > مطالعه کتاب تاریخ معاصر ایران از دیدگاه امام خمینی (ره), مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینى (ره)   مناسب چاپ   خروجی Word ( برگشت به لیست  )
 
 

بخش های کتاب

     FEHREST -
     FOOTNT01 -
     FOOTNT02 -
     FOOTNT03 -
     FOOTNT04 -
     IRA00001 -
     IRA00002 -
     IRA00003 -
     IRA00004 -
     IRA00005 -
     IRA00006 -
     IRA00007 -
     IRA00008 -
     IRA00009 -
     IRA00010 -
     IRA00011 -
     IRA00012 -
     IRA00013 -
     IRA00014 -
     IRA00015 -
     IRA00016 -
     IRA00017 -
     IRA00018 -
     IRA00019 -
     IRA00020 -
     IRA00021 -
     IRA00022 -
     IRA00023 -
 

 

 
 

 

next page

fehrest page

back page

حوادث قيام 15 خرداد (4) 
يك سال از فاجعه خونين 12 محرم 83 (15 خرداد1343) گذشت ، يكسال از مرگ فجيع عزيزان ملت سپرى شد، يكسال از بى خانمان شدن و بى سرپرست شدن يتيمان بى پدر و زن هاى بى شوهر ومادران داغديده گذشت واقعه 15 خرداد ننگ بزرگى براى هيات حاكمه به بار آورد، اينواقعه فراموش شدنى نيست ، تاريخ آنرا ضبط كرد، آيا ملت مسلمان چه جرمى مرتكب شدهبود؟ زن ها و اطفال صغيرچه گناهى كرده بودند؟ چرا آنها را بهمسلسل بستند؟ علماى اسلام و خطباء مذهبى چه جرمى داشتند؟ گناه آنها دفاع از حق بود،دفاع از قرآن كريم بود، به جرم نصايح مشفقانه و صلاح انديشى اهانت شدند، به حبسكشيده شدند، محصور گرديدند، مبتلا به مصائب شدند.(767)
حوادث قيام 15 خرداد (5) 
مادر زمان شاه فعلى شاهد فجايعى بوديم كه روى چنگيز را سفيد كرد شاهدقتل عام فجيع غير انسانى پانزدهم خرداد دوازدهم محرم بوديم كه عدد كشتگان آن بهقرارى كه مى گويند بر 15 هزار نفر بالغ و تعداد زخمى ها را خدا مى داند.(768)
حوادث قيام 15 خرداد (6) 
15 خرداد هم مردم البته خودشان براى فرض كنيد كه مصالحى قيام كرده بودند لكنشلوغ كارى نبود در كار اينها يك دسته اى خودشان در تهران چيز كردند، كتابخانه اى راآتش زدند و جايى را، دكانى را كردند و بهانه درست كردند، با بهانه مردم را بهمسلسل بستند، بهانه درست كردند.(769)
حوادث قيام 15 خرداد (7) 
نهضت ملت بزرگ ايران كه در 12 محرم 83، 15 خردادسال 42 به شكوفائى گرائيد، پرده هاى تزوير و عوام فريبى شاه را پاره كرد وقتل عام شاهانه و فداكارى ها ملت مبدا عظيمى در تاريخ ايران گرديد و مفتاح نجات اسلامو عدالت به دست آمد و نطفه مقاومت ملى منعقد و با تربيت و روشنگرى روشنگران ، رو بهرشد و تكامل نهاد.(770)
حوادث قيام 15 خرداد (8) 
پانزده خرداد چرا بوجود آمد؟ و مبداء وجود آن چه بود؟ در دنباله آن در سابق چه بود؟ والان چيست ؟ و بعدها چه خواهد بود؟ پانزده خرداد را كى بوجود آورد؟ و دنباله آن را كىتعقيب كرد؟ و الان كى همان دنباله راتعقيب مى كند؟ و پس از اين اميد به كيست ؟ پانزدهخرداد براى چه مقصدى بود؟ و تاكنون براى چه مقصدى است و بعدها براى چه مقصدىخواهد بود؟ پانزده خرداد را بشناسيد و مقصد پانزده خرداد را بشناسيد. و كسانى كه رابوجود آورند بشناسيد كه پانزده خرداد پانزده خرداد، رادنبال كردند بشناسيد و كسانى كه از اين به بعد اميد تعقيب آنها هست بشناسيد و مخالفينپانزده خرداد و مقصد پانزده خرداد را بشناسيد. پانزده خرداد از همين مدرسه (771) شروع شد عصر عاشورا در همين مدرسه اجتماع عظيم بود و بعد از اينكه صحبت هائى وافشاگرى هائى شد، دنباله آن منتهى به پانزده خرداد شد. پانزده خرداد براى اسلامبود و به اسم اسلام بود و به مبدائيت اسلام و راهنمائى روحانيت و همين جمعيت ها كه الاناينجا هستند، اينها بودند كه 15 خرداد را بوجود آوردند. همين صنف جمعيت بودند كه 15خرداد را بوجود آوردند و همين صنف جمعيت بودند كه كشته شدند. همين طبقه از افراداسلامى كه براى اسلام قيام كردند و هيچ نظرى جز اسلام نداشتند،15 خرداد را بوجودآوردند. همين جمعيتى كه مقصدى غير از اسلام ندارند، در تعقيب 15 خرداد تا حالا دنبالهكردند. از همين جمعيت كه مقصدى غير از اسلام ندارند اميد آن است كه تعقيب كنند و نهضت مارا به ثمر برسانند. بايد ديد اين جمعيت كى هستند، اينها كه 15 خرداد را بوجود آوردندو آنها كه در 15 خرداد به طورى كه مشهور است 15000 فدائى دادند و آنهائى كه پساز پانزده خرداد و پانزده هاى خرداد و پس ازقتل عام 15 خرداد و قتل عام هاى ديگر در ميدان ها آمدند، چه قشرى از جمعيت بودند؟ آنهائىكه پانزده خرداد را بوجود آوردند، آنهائى كه دنباله 15 خرداد را تاكنون رساندند،آنهائى كه براى شكستن سد رژيم فعاليت كردند، آنهائى كه به خيابان ها ريختند وفرياد الله اكبر كردند، همين قشر از جمعيت بودند. حقمال همين قشر از جمعيت است ، ديگران هيچ حقى ندارند.(772)
حوادث قيام 15 خرداد (9) 
يادتان نرود كه ما يك پانزده خرداد داشتيم ، پانزده خرداد مبدا نهضت اسلامى ايران است.(773)
حوادث قيام 15 خرداد (10) 
مردم به تنگ آمدند، منتظر اين بودند كه يك صدائى بلند بشود، دنبالش ‍ بروند، درپانزده خرداد، جلوى پانزده خرداد، يك چنين صدائى درآمد، از قم شروع شد، از قم علماىقم شروع كردند به اينكه يك مخالفتى بكنند، مخالفت كردند و صحبت ها، چى ها شد تااينكه منتهى شد به پانزده خرداد، پانزده خرداد يك قيام بسيار بزرگى شد، آنها هم يككشتار بسيار بزرگى كردند من كه در حبس بودم ولى وقتى كه بيرون آمدم ، بيرون رااطلاعى خيلى از آن نداشتم ، هيچ اطلاعى نداشتم وقتى بيرون آمدم و بعدش هم يك مدتى درحصر بودم و در يك منزلى (774) حبس بودم ، منتها خوب فرق داشت به آن حبس آنجا،به من رساندند كه پانزده هزار آدم را كشتند، حالا چقدر هم گرفتند، خدا مى داند، نمىدانم مردم به يك حالى در آمدند كه ديگر بر ايشان زندگى يك چيزى نبود كه خيلىدنبالش ‍ بودند، زندگى اين بود كه با اشرار بايد زندگى كنند، زندگى با اشراريك زندگى صحيحى نيست ، زندگى كه پدر فرزندش را مى بيند گرفتار است ،فرزند پدرش را مى بيند گرفتار است ، زن شوهرش را مى بيند گرفتار هست و هكذا يكزندگى سختى براى مردم شده بود، دنبال اين بودند كه يك جرقه اى بلند بشود وتحريك كنند، پانزده خرداد آن جرقه اى كه قبلش ‍ پيدا شد و پانزده خرداد را بوجودآورد.(775)
حوادث قيام 15 خرداد (11) 
پانزده خرداد يك نقطه عطفى است در تاريخ كشور ما كه از همان وقت شروع به فعاليتسياسى شد و روحانيون از همان وقت خودشان را مجهز كردند. روز پانزده خرداد آنطورىكه من بعد از اينكه از حبس بيرون آمدم براى مننقل كردند، عمال شاه در بسيارى از شهرستان ها كه قيام كرده بودند دست به كشتار زدندو آنطورى كه به من مى گفتند حدود پانزده هزار شهيد داشتيم در پانزده خرداد و ما اين قلمرا آنوقت خيلى بزرگ شمرديم و بزرگ هم بود لكن بعدها جناياتى كه از طرف شاه ،شاه مخلوع به كشور ما وارد شد بيشتر از اين معانى بود. ما نمى توانيم تصور كنيم اينجناياتى كه از پانزده خرداد تا رفتن بختيار(776) از اين مملكت به دستعمال شاه و به دست عمال آمريكا در اين كشور واقع شد، قدرت اينكه احصاء كنيم آنها رانداريم . ما اجمالى از اين جنايات را مى توانيم بگوئيم يا تصور كنيم ، تفسير اينجنايات اصلا قابل احصاء نيست . ما چطور مى توانيم پانزده خرداد- معلولينش - را بفهميمچقدر بود، معدومينش و شهدا مى گويند پانزده هزار بوده است ، لكن مصدومين و معلولين ،كسانى كه اعضاى خودشان را در آن گيرودار از دست دادند ما چطور مى توانيم بيان كنيميا تصور كنيم . لكن در عين حالى كه پانزده خرداد يك مصيبتى بود براى ملت ما، لكنمبداء جنبش بود.(777)
حوادث قيام 15 خرداد (12) 
در 15 خرداد 42 كه مصادف بود با دوازده محرم ، سوم شهادت بزرگ شهيد فداكارتاريخ ، گرچه ملت غيور ايران با فداكارى عظيم خويش و تسليم قريب پانزده هزارشهيد به درگاه خداوند متعال ، به ظاهر سركوب شد و دژخيمان رژيم جنايتكار پهلوى ،ننگى ابدى بر ننگ هاى پنجاه ساله خود افزودند لكن سرلوحه پيروزى اسلام و ملتبود همان سان كه شهادت سيد مظلومان و هواخواهان قرآن در عاشورا، سرآغاز زندگىجاويد اسلام و حيات ابدى قرآن كريم بود، آن شهادت مظلومانه و اسارتآل الله ، تخت و تاج يزيديان را كه با اسم اسلام ، اساس وحى را بهخيال خام خود مى خواستند محو كنند، براى هميشه به باد فنا سپرد و آن جريان ، سفيانيانرا از صحنه تاريخ به كنار زد، اين شهادت دلاورانه ملت مظلوم ايران ، تخت و تاجپهلويان ، جريان پهلوى صفتان را كه با اسم اسلام مى خواستند اسلام را از صحنهخارج نمايند و افكار غرب و نشخوار امريكا را جانشين وحى كنند، از تاريخ ايران بيرونراند در حقيقت دستاورد نهضت 15 خرداد،42 پيروزى 22 بهمن 57 بود.(778)
حوادث قيام 15 خرداد (13) 
مهمترين فصل خونين مبارزه در عاشوراى 15 خرداد رقم خورد. در 15 خرداد 42 مقابله باگلوله تفنگ و مسلسل شاه نبود كه اگر تنها اين بود مقابله را آسان مى نمود بلكه علاوهبر آن از داخل جبهه خودى گلوله حيله و مقدس مابى و تحجر بود: گلوله زخم زبان و نفاقو دورويى بود كه هزار بار بيشتر از باروت سرب جگر و جان را مى سوخت و مىدريد.(779) (780)
ماهيت قيام 15 خرداد (1) 
اين قيامى كه از پانزده خرداد شروع شد و تاكنون باقى است و اميد است باقى باشد تاهمه اهداف اسلام جامه عمل بپوشد قيامى اسلامى است ، قيامى ايمانى است ، پيرو هيچ قيامىنيست . همه مى دانيم كه پانزده خرداد مبدا عطفى بود در تاريخ ، نه پيرو نهضت هاىديگر، قيام هاى ديگر اين شعار بايد محفوظ باشد كه اين قيام ، قيام ملى نيست ، اين قيام ،قيام قرآنى است ، اين قيام ، قيام اسلامى است .(781)
ماهيت قيام 15 خرداد (2) 
من هر قشرى را كه ملاقات مى كنم مى بينم كه حق خاصى به ما دارند. آقايان محترم وجوانان معظم ورامين (782) به ما حق ويژه اى دارند. آنها در پانزده خرداد زحمت كشيدند وجوانان خودشان را از دست دادند و براى اسلام فعاليت كردند.(783)
ماهيت قيام 15 خرداد (3) 
آن كه فعاليت دارد، همين جمعيتى است كه امروز قيام كرده و 15 خرداد قيام كرد، اينها براىبشر دلسوزند براى اينكه مسلم اند، اينها مسلم اند.(784)
ماهيت قيام 15 خرداد (4) 
اى كسانى كه احتمال مى دهيد كه غير مسلمين و غير اسلام كس ديگر دخالت داشته است ، شمامطالعه كنيد، بررسى كنيد اشخاصى كه در پانزده خرداد جان دادند، سنگ هاى قبرهاىآنها را ببينيد كى بودند اينها، اگر يك سنگ قبر از اين قشرهاى ديگر غير اسلامى پيداكرديد، آنها هم شركت داشته اند اگر در قشرهاى اسلامى ، يك سنگ قبر از آن درجه بالاپيدا كرديد، آنها هم شركت داشته اند ولى پيدا نمى كنيد، هر چه هست اين قشر پائين است، اين قشر كشاورز است ، اين قشر كارگر است ، اين تاجر مسلم است ، اين كاسب مسلم است ،اين روحانى متعهد است هر چه هست از اين قشر است . پس 15 خرداد را به تبع اسلام اينهابوجود آوردند و به تبع اسلام اينها حفظ كردند و به تبع اسلام اينها نگهدارىكنند.(785)
ماهيت قيام 15 خرداد (5) 
15 خرداد براى همين بود. قبل از 15 خرداد براى اسلام بود قيام روحانيون ، قيام 15خرداد براى همين بود، بعد از آن هم دنباله همين بود، اسلام بود ليس الا.(786)
ماهيت قيام 15 خرداد (6) 
15 خرداد و سالروز 15 خرداد ثابت كرد كه اين مردم در صحنه هستند و براى اسلام هم درصحنه هستند.(787)
ماهيت قيام 15 خرداد (7) 
سالروز خرداد 42 خمير مايه نهضت مبارك ملت بزرگ ايران و روز بذر انقلاب اسلامىماست ملت عزيز بايد اين خميرمايه و بذر پربركت را در عصر عاشوراى 83 جستجو كند،عصر عاشوراى مصادف با ساعات شهادت نصرت آفرين سيد مظلومان سرور شهيدان ،عصر عاشورائى كه خون طاهر و مطهر ثارالله و ابن ثاره به زمين گرم كربلا ريخت وريشه انقلابات اسلامى را آبيارى نمود ملت عظيم الشان در سالروز شوم اين فاجعهانفجارآميزى كه مصادف با 15 خرداد 42 بود با الهام از عاشوراى آن قيام كوبنده را بهبار آورد اگر عاشورا و گرمى و شور انفجارى آن نبود، معلوم نبود چنين قيامى بدونسابقه و سازماندهى واقع مى شد واقعه عظيم عاشورا از 61 هجرى تا خرداد 61 و از آنتا قيام عالمى بقيه الله اروحنا لمقدمه الفدا، در هر مقطع انقلاب ساز است آن روزيزيديان با دست جنايتكاران گور خود را كندند و تا ابد هلاكت خويش و رژيم ستمگرجنايتكار خويش را به ثبت رساندند، و در 15 خرداد 42 پهلويان و هواداران و سردمدارانجنايتكارشان با دست ستمشاهى خود گور خود را كندند و سقوط و ننگ ابدى را براىخويش بجا گذاشتند كه ملت عظيم الشان ايران بحمدالله تعالى با قدرت و پيروزىبر گور آتشبار آنان لعنت مى فرستد.(788)
ماهيت قيام 15 خرداد (8) 
شما گمان نكنيد كه اگر اين مجالس عزا نبود و اگر اين دستجات سينه زنى و نوحهسرائى نبود، 15 خرداد پيش مى آمد هيچ قدرتى نمى توانست 15 خرداد را آنطور كند،مگر قدرت خون سيدالشهدا.(789)
نقش روحانيت در قيام 15 خرداد (1) 
اين نهضت آخرى هم كه منتهى شد به 15 خرداد و اينهمه كشته دادند مردم ، اين هم در صفاولش اهل علم بودند، علما بودند، تا حالا هم دنباله اش كشيده شده است ، تا حالا هم آن كهبيشتر هياهو مى كند باز اهل علم است ، البته دانشگاهى هم حالاداخل است ، آنها هم داخلند، ساير مردم هم به تبعيت علما مى رفتند نه به تبعيت ديگرانعلماى تهران را تقريبا اكثرشان را گرفتند حبس كردند، از خطبا، از علما گرفتند حبس ‍كردند، چندين روز حبس بودند، زجر ديدند اينها.(790)
نقش روحانيت در قيام 15 خرداد (2) 
قدم اول را روحانيين برداشتند، پانزده خرداد، پانزده خرداد روحانى است و بايدتعطيل بشود براى روحانى ، نهضت روحانيت .(791)
نقش روحانيت در قيام 15 خرداد (3) 
با فرا رسيدن پانزدهم خرداد خاطره غم انگيز و حماسه آفرين اين روز تاريخى تجديدميشود، روزى كه بنابر آنچه كه مشهود است قريب به پانزده هزار نفر از ملت مظلوم وستم كشيده ما به خاك و خون كشيده شد، روزى كه طليعه نهضت اسلامى اين ملت شجاع وغيور گرديده نهضت عظيمى كه بيش از شانزدهسال پيش به دنبال قيام روحانيت مسؤ ول و متعهد، درمقابل محمدرضا پهلوى كه مخالفتش با اسلام عزيز آشكار و آشكارتر شد،شكل گرفت . روحانيت به اعتراض برخاست و عصر عاشورا پس از حادثه اى ناگواراعتراض با موج عظيم انسانى اسلامى بالا گرفت و به اوج رسيد و پس از آن دست ناپاكاستعمار از آستين شاه مخلوع در آمد و غائله 15 خرداد 12 محرم را هر چه دردناكتر بوجودآورد.
محرم چه ماه پرغائله اى و چه ماه خونى ، و چه ماه حماسه آفرينى ، ماهى كه دستگاهشاهنشاهى بنى اميه را در هم كوبيد و ماهى كه رژيم شاهنشاهى دو هزار و پانصد سالهجنايتكاران را درهم پيچيد. ملت ما نه محرم را كه شاهدقتل عام هاى وحشيانه جباران است فراموش مى كند و نه پانزده خرداد را كه سرآغاز نهضتاسلامى روحانيت است . نهضت از حوزه علميه قم مركز فقاهت راستين برخاست و برق آسا درساير حوزه هاى علميه و دانشگاه ها و در تهران و ساير شهرها قشرهاى عظيم ملت را فراگرفت و همه را به ميدان مبارزه كشيد و در سال هاى اخير كه حوادث بهدنبال حوادث به وجود آمد و ملت بزرگ با شعار اسلام و فرياد الله اكبر و نور ايمان ووحدت كلمه بنياد پهلوى را از بن كند و ملت ما اين روز را عزيز مى شمارد و من روزپانزدهم خرداد را براى هميشه عزاى عمومى اعلام مى كنم و براى بزرگداشت شهداىخويش در اين روز بزرگ در مدرسه فيضيه به سوگ مى نشينيم .(792)
نقش روحانيت در قيام 15 خرداد (4) 
از همان وقت و جلوتر از آن وقت روحانيون قيام كردند و به دست روحانيون نهضت شروعشد، از قم شروع شد و پانزده خرداد يك انعكاسى بود از همان قيام روحانيت را گرفتند وقريب تمام - تقريبا- علماى تهران را گرفتند و حبس كردند و شايد مدتى هم علماىتهران ، وعاظ تهران در حبس بودند و بعد به تدريج رها شدند و از آنجا شروع شد بهنهضت و مخالفت . در عين حالى كه پانزده خرداد مصيبت براى ما بود لكن اين موهبت را همخداى تبارك و تعالى به ما عطا كرد كه مردم بيدار شدند و لبيك گفتند به صداىروحانيون و در همه جا، در همه مملكت اين نهضت شروع كرد و مبداش از همان پانزده خردادبود و بعد كم كم تدريجا ريشه گرفت و بعد كه در اين آخرى ديگر زيادتر شد وپيشتر شد نهضت مردم ، پيشتر رفت نهضت مردم و قيام همگانى شد و بحمدالله ريشه اجانباز اين مملكت كنده شد.(793)
نقش روحانيت در قيام 15 خرداد (5) 
در هر نهضت و انقلاب الهى و مردمى علماى اسلام اولين كسانى بوده كه بر تارك جبينشان خون و شهادت نقش بسته است . كدام انقلاب مردمى - اسلامى را سراغ كنيم كه در آنحوزه و روحانيت پيش كسوت شهادت نبوده اند و بر بالاى دار نرفته اند و اجسادمطهرشان بر سنگفرش هاى حوادث خونين به شهادت نايستاده است ؟ در 15 خرداد و درحوادث قبل و بعد از پيروزى ، شهداى اولين از كدام قشر بوده اند؟(794)
نقش شاه در كشتار 15 خرداد (1) 
15 خرداد را خود اين خبيث از قرارى كه گفتند در طياره ، در هليكوپتر چرخ مى زد و فرمانمى داده ، فرمان مى داده كه به لشكرهاى خارجه دنيا، لشكرهايى كه هجوم آوردند بهايران ، به آنها حمله كنند.(795)
نقش شاه در كشتار 15 خرداد (2) 
شما احتمال مى دهيد كه رئيس شهربانى قم يك همچو كارى بكند؟ اصلا نمى تواند يكهمچو كارى بكند هى نگوييد كه مامورين اين كار را كردند، آن كسى كه اين كار را مى كندشخص خود شاه است يعنى شخص خود شاه امر مى دهد، شخص خود شاه مى گويد بكشيد،تا نگويد، نمى كشند مگر يك امر ساده اى است كه يك ملت را به تفنگ ومسلسل ببندند، يك حوزه علميه را كه مردم به آن علاقه دارند، مردم آن را بزرگ مىشمرند، اين را به مسلسل ببندند؟ مگر يك امر ساده اى است كه شهربانى تهران وشهربانى قم و رئيس سازمان تهران ، رئيس سازمان قم و نمى دانم نخست وزير تهران ونخست وزير چه ، مگر اينها مى توانند يك همچو كارى بكنند؟ همه اش شخص خود آقاست ،مجرم اصلى خود اين است .(796)
نقش شاه در كشتار 15 خرداد (3) 
ما آن وقت كه قم بوديم ، وقتى كه آمدند مدرسه فيضيه را به آن فضاحت ريختند و طلبهها را آنطور زدند و بعضيشان را كشتند و بعد به هركس كه مراجعه مى شد مى گفتند امراعليحضرت است ، هركس ، شهربانى قم گفت امر اعليحضرت است ، به هر كه مراجعه مىكردند همه اش امر اعليحضرت كه كسى نيست در كار.(797)
نقش شاه در كشتار 15 خرداد (4) 
بچه هاى مردم را، جوان هاى مردم ، دخترهاى مردم ، بچه هاى كوچك مردم را اين مرد، اين آدمسفاك به كشتن داده است ، خودش در پانزده خرداد متصدى فرمان بوده و به طورى كه مىگويند پانزده هزار نفر جمعيت را با فرمان او كشتند و امكان ندارد كه اين كشتارهايى كهمى شود بى فرمان او باشد، جرات نمى كنند بى فرمان او آدم بكشند، يك دفعه همايشان نگفته است كه من نكردم و مامورهاى من كردند براى اينكه معلوم است مسئله .(798)
نقش شاه در كشتار 15 خرداد (5) 
مگر جرئت مى كنند كه آدم بكشند اينها اگر اذن اين نباشد؟ اگر امر اين ، امر اكيد ايننباشد؟ در پانزده خرداد خود ايشان فرمانده بود، فرمانده قوا از قرارى كهنقل مى كنند بود همه اين جاها فرمانده اش خود اين آقا است .(799)
نقش شاه در كشتار 15 خرداد (6) 
تمام اين جنايت هايى كه واقع شده و مى شود با امر مستقيم شاه است كه (بايد بزنيد)در 15 خرداد از قرارى كه معرف شد كه فرمان دار خود او بوده است و با آنكه خودشبالاى آنها چيز مى كرده است و امر مى كرده ، امرش اين بوده است كه به جاهائى بزنيدكه ديگر زخمى نباشد مريضخانه ها، به جاهائى بزنيد كه بكشد.(800)
نقش شاه در كشتار 15 خرداد (7) 
در قضيه مدرسه فيضيه كه ريختند و در مدرسه فيضيه آن كارها را كردند، ما آن وقت مىديديم كه به هر كس مراجعه مى شد، مى گفتند كه اعليحضرت فرموده است چنانچه ما آنروز در يكى از اعلاميه ها همين مطلب را نوشتيم كه به هر جا مراجعه مى شود، مى گويندكه اعليحضرت فرموده اند، اعليحضرت فرموده اند كه برويد مدرسه فيضيه را بهمبريزيد و چه بكنيد و راست هم مى گفتند، كسان ديگر يك چنين كارهائى را اجازه نمى دادنمى توانستند بدهند بدون اطلاع شاه ، شاه كه تمام نظام ايران در تحت رهبرى ايشانهست (ايشان هم خودشان قبول دارند اين را) و در نظام نمى شود حكمقتل كسى را يا حكم غارت يك جائى را يا حكمقتل عام يك ناحيه اى را يك رئيس شهربانى بدهد يا يك ارتشبد بدهد، هيچ كدام نمىتوانند. همه اينها بايد با امر خود شاه يا اجازه او باشد اينها بايد اجازه بخواهند از او واو اجازه بدهد.(801)
نقش شاه در كشتار 15 خرداد (8) 
پانزده خرداد را اينها اصلش ذكرى از آن نمى كنند پانزده خرداد به طورى كه گفته اند(من در حبس بودم لكن آنطورى كه براى من بعد از بيرون آمدن گفتند) قريب پانزده هزارنفر را آنها كشتند و از قرارى كه باز گفتند خود محمد رضا با هليكوپترعامل قتل هم بوده است خودش اينها، اين طرفدارى هاى حقوق بشر، اين پانزده هزار جمعيتىكه در يك روز كشته شد اينها را مثل اينكه بشر نمى دانند يابشر مى دانند و براى آنهاحقوق قائل نيستند.(802)
نقش شاه در كشتار 15 خرداد (9) 
ما نمى توانيم يك نفر آدمى كه به اندازه محمدرضا ارتكاب جرائم كرده ، بشر با تمامقوايش نمى تواند او را، اين جنايت هائى كه او كرده است جزا بدهد براى اينكه بالاخرهتا آخرش اين است كه يك نفر آدم مرده است ، يك نفر آدممقابل يك نفر آدم است . كسى كه هزاران جمعيت را، بسيارى از اشخاص را خودش در 15خرداد، آنطورى كه مى گفتند خودش در هليكوپتر، در آن بالاها، خودش مرتكب اينقتال شده است و با امر او - اين ملت با امر او - به اين قتلگاه ها خيابان هاى مامبدل شد. يك ملت را از بين برده است ، يك ملت را، ما چه جورى مى توانيم او را ارتكاباين جنايت را ما عوضش را به او بدهيم .(803)
نقش شاه در كشتار 15 خرداد (10) 
اين جنايت هائى كه كرد مردم را به كشتن داد، دستجمعى پانزده خرداد خود او از قرارى كهبه ما اطلاع داده اند عامل مستقيم قتل عام ما بوده است .(804)
نقش شاه در كشتار 15 خرداد (11) 
مردم در پانزده خرداد چه مى گفتند؟ اين پانزده خردادى كه فردا سالروزش هست ، مردم چهمى گفتند كه مستحق اين بودند كه آنطور كه گفتند پانزده هزار مظلوم را اينها به خاك وخون كشيدند و از قرارى كه گفتند هدايتش هم خود شخص شاه مخلوع مى كرده ، اينها چه مىگفتند كه مستحق اين مسائل شدند؟ ملت ايران درطول اين قريب بيست سال كه از اول پانزده خرداد تا حالا هست ، اينها چه مى گفتند؟ چه مىگويند؟ مع الاسف تمام رسانه هاى گروهى خارج و بعضى از داخلى ها همه در خدمتابرقدرت ها هستند ما نمى توانيم صداى مظلوميت اين ملت را به دنيا برسانيم ، ما وسيلهنداريم .(805)
حمايت ابرقدرتها از كشتار 15 خرداد (1) 
ديديم كه در 15 خرداد اينهمه جمعيت از ايران كشته شد و شوروى روزنامه هايش از اينهاتاييد كردند و گفتند كه آنها يك دسته ارتجاعى بودند و يك دسته چه بودند كه مىخواستند چه بكنند.(806)
حمايت ابرقدرتها از كشتار 15 خرداد (2) 
كاخ ‌نشينان كرملين . 15 خرداد كه پانزده هزار (آنطورى كه مشهور شد) از اين مردم كشتنددر روزنامه هاى شوروى تاءييد كردند از آنها.
حمايت ابرقدرتها از كشتار 15 خرداد (3) 
از روز نخست شروع مبارزه و از پانزده خرداد تا بيست و دوم بهمن رسيده ايم و به خوبىدريافته ايم كه براى هدف بزرگ و آرمانى اسلامى - الهى بايد بهاى سنگينى پرداختنماييم و شهداى گرانقدرى را تقديم كنيم و جهانخواران ما را راحت و آرام نخواهند گذاشتو با استفاده از ايادى داخلى و خارجى شان به ما شبيخون زده و خون عزيزان ما را بربستر كوچه ها و خيابان ها و مرزهايمان جارى مى كنند و همين گونه شد وقتى كه فرياداسلامخواهى مردم كشور ما در پانزده خرداد به گوش ‍ آمريكا رسيد و وقتى كه براىاولين بار غرور آمريكا و اقتدار و ابرقدرتى او در اعتراض به مصونيت كارگرانش درايران شكسته شد و آمريكا متوجه اقتدار و رهبرى علما و روحانيت اسلام و عزم جزم و ارادهپولادين ملت ايران براى كسب آزادى و استقلال و رسيدن به نظامعدل اسلامى گرديد، به نوكر بى اراده و وطن فروش و فرومايه خود محمدرضاخاندستور داد كه صداى اسلامخواهى ملت ما را خاموش ‍ كند و از او پيمان گرفت تا همهافرادى كه در برابر آمريكا قد علم كرده اند را نابود كند و همه ديديم كه اين خائنان وسرسپردگان در اين ماموريت شوم لحظه اى درنگ ننمودند و به نام ماموريت و آزادى ورسيدن به دروازه تمدن بزرگ ، از كشته هاى اين ملت پشته ها ساختند و در و ديواركشور ما را از فيضيه گرفته تا دانشگاه و از دانشگاه تا كوچه و بازار و خيابان و ازخيابان تا مسجد و محراب به خون عزيزان و جوانان تكبيرگوى پير و خدا ورسول خدا(ص )، رنگين كردند.(807)
نتيجه قيام 15 خرداد (1) 
نهضت دوازده محرم و پانزده خرداد در مقابل كاخ ظلم شاه و اجانب به پيروى از نهضت مقدسحسينى چنان سازنده و كوبنده بود كه مردانى مجاهد و فداكارتحويل جامعه داد كه با تحرك و فداكارى روزگار را بر ستمكاران و خائنان سياهنمودند و ملت بزرگ را چنان هشيار و متحرك و پيوسته كرد كه خواب را از چشم بيگانه وبيگانه پرستان ربود و حوزه هاى علميه و دانشگاه و بازارها را به صورت دژ مدافع ازعدالتخواهى و از اسلام و مذهب مقدس درآورد.(808)
نتيجه قيام 15 خرداد (2) 
پانزده خرداد هم از ايام الله بود كه يك ملت ايستاد درمقابل يك قدرت و كارى كرد كه پنج ماه تقريبا حكومت نظامى شد منتها قدرت نداشت ملت ،باز اجتماع درست نشده بود. بيدار نشده بودند ، شكست خوردند، نه شكست ، به حسبظاهر، والا از همانجا مبدا پيروزى ملت است .(809)
نتيجه قيام 15 خرداد (3) 
آنها پانزده خرداد را هم شكستند لكن ملت آنطور نشد كه يك شكست تا آخر بخورد ملت درصدد نبودند، اينطور كم و زياد هى بود، تا حوادثى پيدا شد، كه اين حوادث از دوسال پيش از اين تقريبا تا حالا يك حوادثى دنبال هم هى پيدا شد، مردم هم مستعد بودند،از حكومت ناراضى ، از زندگى به تنگ آمده بودند، و يكتحول روحى هم كه خدا به آنها داد و آن اين بود كه در اين آخر يك جور تحولى پيدا شدهبود كه حالا هم باز يك مقداريش هست .(810)
نتيجه قيام 15 خرداد (4) 
پانزده خرداد در عين حالى كه مصيبت بود لكن مبارك بود براى ملت كه منتهى شد به يكامر بزرگى و آن استقلال كشور و آزادى براى همه مملكت .(811)
نتيجه قيام 15 خرداد (5) 
اگر 15 خرداد پيش نيامده بود و آن كشتار ناهنجار و ظلم و ستم بزرگ واقع نشده بود،باز ممكن بود كه منتهى به اين مسائل نشود. در هر قصه اى كه واقع مى شد، يك بهره اىقهرا برداشته مى شد.(812)
بزرگداشت قيام 15 خرداد (1) 
ما از واقعه دوازدهم محرم ، 15 خرداد خجلت مى كشيم واقعه شوم 15 خرداد و مدارس علميهفيضيه و غير آن پشت ما و هر مسلم غيرتمند را مى شكند، تا هيئت حاكمه چه عقيده داشتهباشد، ملت اسلام اين مصيبت را فراموش نمى كند ما روز دوازدهم محرم را عزاى ملى اعلام مىكنيم ، بگذار ما را مرتجع بخوانند، كهنه پرست بدانند.(813)
بزرگداشت قيام 15 خرداد (2) 
تظاهرات بى سابقه مدارس و دانشگاه هاى سراسر ايران به حسب اعتراف شاه براىبزرگداشت 15 خرداد كه شاه را دچار هيجان و سرگيجه نمود بروز رشد ملت و عكسالعمل فشار و اختناق است .(814)
بزرگداشت قيام 15 خرداد (3) 
15 خرداد نيامده ، از قبل از اينك چندين روز مانده به 15 خرداد براى اينكه مبادا در 15خرداد يك چند نفرى ناله كنند و شكايت كنند از كشتارى كه در 15 خرداد شد، از جناياتىكه با امر خود شاه ، با امر خود شاه در 15 خرداد شد و خودش فرمانده نيروها بود براىكشتار مردم ، براى اينكه مبادا يك ناله اى بكنند مردم ، مبادا يك صحبتى بكنند مردم ،قبل از اينكه حالا 15 خرداد بيايد مشغول گرفتن مردم هستند الان تهران عده اى را گرفتند،قم عده زيادى را گرفتند از طلاب ، از مردم ، حتى از جوان هاى كوچك ، بچه ها هر كس راسراغ مى گيرند، مى گويند مى گيرند اينها را و شهربانى قم را مى گويند ديگر جاندارد از بس كه جمعيت در آن هست ، انباشته شده است .(815)
بزرگداشت قيام 15 خرداد (4) 
ما يك چنين تمدن بزرگى داريم كه قبل از آمدن 15 خرداد جوان هاى ما را مى گيرند حبسمى كنند، قانون جنگل هم معلوم نيست اين جور باشد،مغول هم كه اين جور نبوده ، حالا اينكه آنها هم ياسا(816) داشتند، قانون داشتند، بهچه قانونى بايد گرفت فلان را، به چه قانونى بايد كشت فلان را، به چه قانونىبايد چه كرد شما كه مردم را مى كشيد، بى قانون مى رويدمنزل علماى اسلام ، تا يك كسى بلند مى شود كه ما كارى نكرديم ، بعد مرديكه مى زند،مى كشد يكى هم نيست كه بگويد چرا؟ 15 خرداد كه جناياتى كه اين مرد در 15 خرداد كردمعلوم نيست در تاريخ نظيرش ‍ اتفاق افتاده باشد (الا نادر) كه مردم بيگناه را همين طوردرو كردند، اشخاصى كه ديده بودند مى گفتند، مى گفتند كه همين طور مى آمدند، اينكاميون ها مى آمدند، اين زره پوش ها همين طور مردم را درو مى كردند و مى ريختند توىخيابان ها اين 15 خرداد را نمى گذارند يك كسى آه بكشد براى آن ، لكن ملت ايران نبايداين 15 خرداد را از ياد ببرند، خوب 15 خرداد بايد زنده بماند، يك جنايتى است كمآثارش بايد محو نشود حالا بحمدالله به دست خودشان يكقدرى دارد زنده مى شود براىاينكه همين جلوگيرى و همين آدم گيرى و همين ها زنده مى كند 15 خرداد را. ملت ايران نبايد15 خرداد را از ياد ببرند و نبايد هيچ يك از جناياتى كه از 15 خرداد به اين طرف شدهاست و جلوترش به دست پدر اين شده است نبايد ملت ايران آنها را از ياد ببرد، اينهابايد سرلوحه قضاياى آنها باشد براى اينكه مبدا تفكر باشد، بايد سران قوم تفكركنند در اين امور، 15 خرداد را بايد حفظش كنند.(817)
بزرگداشت قيام 15 خرداد (5) 
عاشورا با (نه ) خود يزيديان را در طول تاريخ نفى كرد و به گورستان فرستاد15 خرداد پهلويان و پهلوى صفتان و ابرقدرت ها را مدفون كرد بزرگداشت وراهپيمائى روز 15 خرداد فريادى كوبنده است از مستضعفان بر سر مستكبران و از متعهدانبه مكتب مترقى قرآن در مقابل تسليم شدگان بى چون و چرا به مكاتب انحرافى ياالتقاطى شرق و غرب كه به طور خزنده در انحراف ملت مظلوم ما دست به قلم و زبان ،در كوشش بى امان هستند. بر ملت شريف ماست كه اين ايام الله را كه هديه هائى از عالمغيب ربوبى است با جان و دل حفظ و با چنگ و دندان نگهدارى كنند.(818)
بزرگداشت قيام 15 خرداد (6) 
اينان از بزرگداشت 15 خرداد وحشت دارند چون اين روز بزرگ تاريخى سرآغازشكوفائى اسلام و استقلال و آزادى ملت است . در سايه اسلام است كهاستقلال به معناى واقعى آن و آزادى به معناى منزه آن تحقق يابد. روز 15 خرداد در عينحال كه چون عاشورا روز عزاى عمومى ملت مظلوم است ، روز حماسه و تولد جديد اسلام ومسلمانان است بزرگداشت روز حماسه آفرين 15 خرداد، بزرگداشت ارزش هاى انسانىدر طول تاريخ است ، همان سان كه بزرگداشت روز سرنوشت ساز عاشورا، بزرگداشتاسلام و قرآن كريم است ملت شريف ما، بلكه ملت هاى مظلوم ، از هر چه غفلت كنند، از ايندو روز الهى نبايد غفلت كنند.(819)
بزرگداشت قيام 15 خرداد (7) 
ملت بزرگ ايران سالروز 15 خرداد را كه 5 يوم الله است زنده نگه دارد و افتخار قيامملت را كه با مشت گره كرده و خون طاهر خويش درمقابل ستم شاهى پهلوى ايستاده و پايه استوار انقلاب اسلامى را كه سرنگونىقدرتمندترين جنايتكار منطقه را در پى داشت ريخت ، از ياد نمى برد.(820)
گفتگوى امام با عمال رژيم (1) 
آن مردك (يكى از مقامات دولتى ايران )(821) وقتى كه آمد در زندان پيش ‍ من ، منبودم و آقاى قمى (822) ، سلمه الله ، كه اكنون هم گرفتارند - گفت : (سياست عبارتاز بدذاتى ، دروغگويى و... خلاصه پدرسوختگى است و اين را بگذاريد براى ما!)
گفتگوى امام با عمال رژيم (2) 
ما وقتى كه از آن حبس بنا بود بياييم به حصر ت اين پاكروان(مثل اينكه مقتول هم شده و آن وقت رئيس سازمان بود) آمد آنجا من و آقاى قمى هر دو با همنشسته بوديم آن هم آمد و گفت به اينكه اين سياست كارى است كه دروغگويى در آن هستبدجنسى مثلا در آن هست چه هست آخر كلمه اش اين بود كه پدر سوخته اى در آن هست و اين رابگذاريد براى ما من گفتم سياست به اين معنايى كه شما مى كوييدمال شماست .
گفتگوى امام با عمال رژيم (3) 
ما را وقتى كه از حبس مى خواستند بيرون بياورند آمدند گفتند كه بيائيد توى آن اتاق .از حبس درآمديم رفتيم توى اتاق مجللى هم بود نشستيم . پاكروان (823) آمد پيش ما وآن مولوى هر دو آنها هم رفتند، آمدند آنها و پاكروان در ضمن صحبت هايش گفت كه سياستعبارت از دروغ گفتن است ، عبارت از تقلب است ، عبارت از خدعه است ، عبارت از فريباست ، عبارت از پدر سوختگى است (اين تعبير آخرش بود) اين را بگذاريد براى ما. مىخواست ما را وادار كند به اينكه ما دخالت در سياست نكنيم . من به آن گفتم خوب اگر اينسياست عبارت از اينهاست اين كه مال شما هست ، بله . بعد هم برداشتند توى آنجا نوشتندكه تفاهم شد بين ما و فلان . من هم كه آمدم سر منبر حسابش را رسيدم .(824)
گفتگوى امام با عمال رژيم (4) 
پاكروان به من گفت در همان روز آخرى كه ديگر از همانجا از حبس به حصر ما را آوردند(حبس دوم ) گفت كه سياست دروغ گفتن است ، خدعه است ، فريب است و كلمه اش هم اين بودكه پدرسوختگى است ، همين جا مى خواست پدر سوختگى كند يعنى مى خواست كلاه سر منبگذارد، به من گفت ، به اين معنا كه شما مى گوئيد ما هيچ وقت همچو سياستى رانخواستيم ، خدعه و فريب و از اين چيزها، بعد آمد بيرون و منتشر كرد در روزنامه كه ماتفاهم كرديم و فلان و اينكه دخالت در سياست نكند، من هم بالاى منبر گفتم كه ايشان اينرا گفت ، من هم اين را گفتم كه بيخود گفته ، آنها مى خواهند كه ماها با همين خدعه و فريبكه سياست ، خدعه است ، شما نكند از سياست كنار برويد، سياست خدعه نيست ، سياست يكحقيقتى است ، سياست يك چيزى است كه مملكت را اداره مى كند، خدعه و فريب و اينها نيست ،اينها همه اش ‍ خطاست .(825)
گفتگوى امام با عمال رژيم (5) 
يك قصه هم من خودم دارم . وقتى كه ما در حبس بوديم و بنا بود كه حالا ديگر از حبسبيرون بيائيم و برويم قيطريه و در حصر باشيم آن رئيس ‍ امنيت آن وقت در آنجا حاضربود كه ما بنا بود از آن مجلس برويم ، ما را بردند پيش او، او ضمن صحبت هايش گفتكه آقا سياست عبارت از دروغگويى است ، عبارت از خدعه است ، عبارت از فريب است ،عبارت از پدرسوختگى است ، اين را بگذاريد براى ما. من به او گفتم اين سياستمال شماست . البته بعدش آمد دروغى گفت كه بنا گذاشتند كه در سياست دخالت نكنند وما هم جوابش را داديم .(826)
گفتگوى امام با عمال رژيم (6) 
در دفعه اول كه مرا از قم گرفتند و بردند، در بين راه اين بعضى از اين مامورينى كهبودند در آن اتومبيل من ، مى گفت كه ما آمديم سراغ شما، از اين چادرهائى كه در قم بودمى ترسيديم كه مبادا اينها مطلع بشوند و ما نتوانيم انجام وظيفه كنيم .(827)
توطئه رژيم عليه روحانيت (1) 
ما را آزاد كردند ولى بعدا به خيال سمپاشى افتادند، فكر كردند با مطبوعات مى توانندما را در نظر مردم خوار كنند، خيال كردند مى توانند بين مردم و روحانيت جدايى ايجاد كنند.
چند روز است آزاد شده ام ، فرصت مطالعه روزنامه نداشتم ، در زندان فراغت داشتم ومطالعه مى كردم تا اينكه روزنامه اطلاعات مورخ سه شنبه 18 فروردين 43 را به مندادند، من از آقايان گله دارم كه چرا زودتر به من ندادند، در اين روزنامه كثيف اطلاعاتتحت عنوان اتحاد مقدس در سرمقاله نوشته بودند كه با روحانيت تفاهم شده و روحانيونبا انقلاب سفيد شاه و ملت موافق هستند، كدام انقلاب ؟ كدام ملت ؟ اين انقلاب مربوط بهروحانيت و مردم است ؟
آقايان كه در دانشگاه هستيد برسانيد به همه كه روحانيت با اين انقلاب موافق نيست ، ماكه وسيله انتشاراتى نداريم ، همه چيز را از ما گرفته اند، تلويزيون و راديو را از ماگرفته اند، تلويزيون كه در دست آن نانجيب (828) است ، راديو هم كه در دستخودشان هست ، مطبوعات ما كثيف است آنها مطلبى را مى نويسند يا مى گويند، فورا بهتمام نقاط دوردست مى رسانند، آن وقت مردم بى اطلاع فكر مى كنند كه روحانيون هم باآنها هستند، روحانيون با اين مفاسد دوستى ندارند، اگر روزنامه اطلاعات جبران نكند باعكس العمل شديد ما مواجه خواهد شد.(829)
توطئه رژيم عليه روحانيت (2) 
خمينى را اگر دار بزنند تفاهم نخواهد كرد با سرنيزه نمى شود اصلاحات كرد، بانوشتن خمينى خائن به ديوارهاى تهران كه مملكت اصلاح نمى شود، ديديد غلط كرديد؟ديديد اشتباه كرديد؟ خاضع به احكام اسلام شويد، ما شما را پشتيبانى مى كنيم اگر ازآزاد نمودن ما برنامه ديگرى دارند، اگر خيال ديگرى در سر دارند، اگر مى خواهندآشوب كنند بسم الله بفرمايند.(830)
توطئه رژيم عليه روحانيت (3) 
ملاحظه فرموديد كه اينها چه نقشه اى كشيده بودند و كشيده اند اينها ديدند كه با زور وبا قلدرى و با سرنيزه ، با 15 خرداد فراهم كردن ، با مدرسه فيضيه خراب كردن ،با مدرسه طالبيه خراب كردن و با اهانت به علماى اسلام كردن ، با تبعيد كردن ، بااخراج كردن ، با حبس كردن و اينها، هرچه كردند گندش بالا آمد، اين قدر بالا آمد كه اوهم فهميد، همه فهميدند، اينها ديدند كه خيلى بد شد، دنيا اعتراض كرد.(831)
توطئه رژيم عليه روحانيت (4) 
شما ديديد كه روزنامه اطلاعات در روز سه شنبه هجدهم فروردين نوشت كه بعضىمجلات هم نوشته بودند لكن اين بيشتر منتشر مى شود جاى خوشوقتى است كه مقاماتروحانى با دولت موافقت كردند در انقلاب شاه و ملت رفتند تهران اعتراض كردند كه آقااين روحانى را معرفى كنيد، اين خمينى است تا ما بگوييم عليه اللعنه ؟ يا ساير علماىاسلامند؟ خوب معرفى كنيد، دست بگذاريد رويش علماى طرازاول ما چند نفر در اينجا هستند، خداوند همه را حفظ كند، در تهران هستند، خداوند حفظشان كند،در مشهد هستند خداوند حفظشان كند، در نجف هستند خداوند حفظشان كند، در ساير بلاد مسلمينهستند خدا همه را تاييد كند اين علماى اسلام ، اين علماى اسلام در ماوراى جو هستند؟ اينهايىكه با شما يك قرارداد سرى كرده اند خوب اسم ببريد، آقا اگر مردى تو اسم ببر،بگو كه خمينى است ، توى حبس ما رفتيم پيش او و او گفت كه برگذشته ها صلوات ،خمينى غلط مى كند همچو حرفى مى زند خلاف دين اسلام ، خمينى مى تواند تفاهم كند باظلم ؟ غلط مى كند خمينى آنجا هم كه بود، تو حبس هم كه بود مجد اسلام را حفظ مى كرد،مى تواند حفظ نكند؟ اسلامى كه پيغمبر اسلام اين قدر زحمتش را كشيده است ، ائمه هدى اينقدر خون دلش را خورده اند، علماى اسلام اين قدر زحمت كشيده اند، خمينى وامثال خمينى مى توانند كه يك چيزى بگويند كه بر خلاف مصالح اسلام باشد؟ خمينى رااز جامعه بيرون مى كنند.
اينها نقشه اين را كشيده اند كه علماى اسلام را به معرفى كنند. به اينكه اينها هممثل ما مى مانند خودشان مرفوض جامعه هستند خواهند ما را هم مرفوض كنند جامعه خودشان رانمى پذيرد، مى خواهند ما را هم بگويند نمى پذيريم ، مى خواهند ما را با اين نقشه مشئوم، منفور جامعه كنند.(832)
توطئه رژيم عليه روحانيت (5) 
مدير اطلاعات به دست و پا افتاد و چه شد و من به او پيغام دادم كه من از آن آدم ها نيستمكه اگر يك حكمى كردم بنشينم چرت بزنم كه اين حكم خودش برود، من راه مى افتمدنبالش ، اگر من خداى نخواسته يك وقتى ديدم كه مصلحت اسلام اقتضا مى كند كه يكحرفى بزنم مى زنم و دنبالش ‍ راه مى افتم و از هيچ چيز نمى ترسم بحمدالله تعالى، والله تا حالا نترسيده ام ، آن روز(833) هم كه مى بردندم آن روز هم آنها مىترسيدند، من آنهارا تسليت مى دادم كه نترسيد.(834)
توطئه رژيم عليه روحانيت (6) 
نخست وزير(835) هم اينجا ديروز بود كه بله اين عفو از شماست ، اشتباه شده است ،خطا شده است ، يك اشتباهى شده ، شما چه بكنيد، مبادا يك وقتى يك تشنجى بشود، مبادا يكوقتى جور ديگرى پيش بيايد، يك وقت چه بشود، چه بشود، چه بشود، ما مى خواهيم كهچه باشد، ما تابعيم از اين مطالبى كه هميشه گفته مى شود ما هم گفتيم كه خوب حالاخود روزنامه اطلاعات كه مى گويد من بى تقصيرم و شماها اين كار را كرديد شما هم كهآمديد مى گوئيد ديگر بايد او ملتزم بشود و شما همقول بدهيد به اينكه تكرار نشود اين مطالب .(836)
توطئه رژيم عليه روحانيت (7) 
رفتند پيش مدير اطلاعات كه آقا كى به شما اين مطلب را گفته است ؟ خوب بگوييد تاما بفهميم كه اين روحانى كيست ؟ اين روحانى سازمانى كيست كه با شما تفاهم كرده است ومطالب شما را قبول كرده است برخلاف دين اسلام ؟ خوب بگوئيد بيچارهخجل شده است گفته من نبودم اينجا، به فلان بگوئيد ببخشند، چه ، چه ، چه ، چه ، از اينحرف ها، يك شرح مفصلى ، من سرمقاله ام حاضر است و سرمقاله را به آن آقا نشان دادهبود كه من اين را نوشته ام لكن سنجاق كرده از بعضى مقامات آورده اند داده اند كه اين رابايد بنويسى ، بايد است من چه بكنم ؟(837)
توطئه رژيم عليه روحانيت (8) 
از آن طرف من به او پيغام دادم كه بايد اين درست بشود، بايد اين تكذيب بشود، ازقرارى كه ديشب باز يك كسى آمده بود گفت كه اوقبول كرده است كه من نمى توانم با ملت مواجه بشوم ، نمى توانم با روحانيت مواجهبشوم ، فكرى بكنيد من يك سوژه اى درست مى كنم كه تكذيب بشود، دستگاه گفته ايندليل بر سستى كار ماست خوب ، ما مرتجعيم يا شما؟(838)

next page

fehrest page

back page

 

 
 

کلیه حقوق این سایت محفوظ می باشد.

طراحی و پیاده سازی: GoogleA4.com | میزبانی: DrHost.ir

انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما جمادی الثانی رجب شعبان رمضان شوال ذی القعده ذی الحجة محرم صفر ربیع الثانی ربیع الاول جمادی الاول نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس دیتاسنتر فن آوا سرور اختصاصی سرور ابری اشتراک مکانی colocation