بسم الله الرحمن الرحیم
 
نگارش 1 | رمضان 1430

 

صفحه اصلی | کتاب ها | موضوع هامولفین | قرآن کریم  
 
 
 موقعیت فعلی: کتابخانه > مطالعه کتاب صحیفه نور جلد 16, امام خمینی (ره)   مناسب چاپ   خروجی Word ( برگشت به لیست  )
 
 

بخش های کتاب

     FEHREST -
     SAHIFE01 -
     SAHIFE02 -
     SAHIFE03 -
     SAHIFE04 -
     SAHIFE05 -
     SAHIFE06 -
     SAHIFE07 -
     SAHIFE08 -
     SAHIFE09 -
     SAHIFE10 -
     SAHIFE11 -
     SAHIFE12 -
     SAHIFE13 -
     SAHIFE14 -
     SAHIFE15 -
 

 

 
 

 

next page

fehrest page

back page

بـحـمـدالله تـعـالى با قواى مسلح و پشتيبانى ملت اكثر آنها كشف شده است . و از هر چيزجـنـايـت بـارتـر، گـول زدن دخـتـران و پـسـران كـمسـال نـاآگـاه و بـه فـساد كشاندن آنها و همچنين وادار نمودنشان به ترور و آتش سوزىاسـت كـه بـه خـواسـت خـداونـد، بـسـيـارى از آنـان از فريبكارى همدستان خود مطلع شده وتـوبـه نـموده اند. برادران و خواهران محترم ! اين تذكرات براى آن است كه از جوانان ودوستان كم اطلاع خود جلوگيرى نمائيد كه با اين گرگان در لباس آدم و جنايتكاران بااسم اسلام راستين ، معاشرت ننموده و كوچكترين تماسى نگيرند. اينان كه از امپرياليزمانـتـقـاد سـرسـخـتـانه ء منافق گونه مى كردند، اكنون معلوم شد كه چهره واقعى آنان چهچـهره كريهى است و امروز به خوبى روشن است كه اينان به دامان امپرياليست ها پناهندهو بـا كـمـك آنـان بـه تـوطـئه عليه جمهورى اسلامى برخاسته اند و با شايعه سازى ودروغـپـردازى مـى خـواهـنـد جـوانـان مـعصوم را به دام بكشند و با استفاده از خون مظلومان وگول خوردگان ، اوامر اربابانشان را اجرا كنند.
شما دوستان ، به حسب وجدان و شرع مطهر موظفيد هر قدر مى توانيد جرايم ايشان را فاشكـنـيـد و نگذاريد جوانان كه ذخاير ملت اند در دام آنان افتند. و شما بدانيد كه اگر ما درتـحـت لواى اسـلام و پرچم توحيد باشيم ، از آسيب دشمنان مصون خواهيم بود. امروز چونگـذشـتـه هـمـه بـدبـخـتـى هاى مسلمانان از تفرقه و عدم اجتماع در زير پرچم پرافتخاراسلام است . پيروز باشيد و خداوند يارتان باد.
والسلام عليكم و رحمه الله و بركاته
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 21/1/61
بـــيـــانـــات امـام خمينى در جمع نمايندگان عشاير كشور، گروهى از كاركنان سازمانهـاىصـــدا و ســـيـــمـــا و خـــبـــرگـــزارى جــمـهـورى اسـلامـى ، شـركـت تـوانـيـر،جـمـعـيـتهلال احمر، اعضاى جهاد سازندگى و خانواده هاى شهدا
رژيـم سـابـق گـروه هـائى را كـه احـتـمـال مـى داد درمقابل ابرقدرت بايستند، سركوب مى كرد
بسم الله الرحمن الرحيم
اين گروه هاى مختلفى كه امروز تشريف آوردند و ما از نزديك خدمتشان رسيديم كه همه درارتـبـاط با اين جنگ و در خدمت در جبهه بوده اند، از همه آنها من تشكر مى كنم و اميدوارم كههـمـه آنـها موفق باشند و همانطور كه تاكنون دين خودشان را به اسلام و كشور خودشانادا كـردنـد، ايـن خـدمـت را ادامـه بـدهـنـد تـا انـشـاءالله كـشـورشـان ، كشور عزيزشان بهاسـتـقـلال تام و آزادى كامل برسد و اشرار را در اين كشور از بين ببرند و انشاءالله همهموفق باشند.
مـن بـه مـنـاسـبـت ايـنـكـه از عـشـايـر مـحـتـرم كـشور عددى اينجا تشريف دارند و از راديو وتـلويـزيـون هـم عـددى هـسـتـنـد، بـعـضـى از مـسـائلى كـه در رژيـم سـابق ، در اين پنجاهسال با برنامه ريزى مسلم تحقق پيدا كرده است ، عرض مى كنم ، گرچه همه آنها را نمىشـود. و مـن امـيـدوارم كـه تـاريـخ نـويـسـان مـا و آنـهـائى كـهاهـل مـطـالعـه هـسـتـنـد ايـن پـنـجـاه سال را تحت نظر قرار بدهند و ببينند كه در اين پنجاهسـال ايـن پـدر و پسر چه به روز اين كشور آوردند. ما يك بررسى كوتاه از اين ارگانهـائى كـه در ايـن كـشـور مـى تـوانـستند منشا اثرى باشند و گروه هائى كه ممكن بود درمـقـابـل قـدرت هـاى بـزرگ بـايستند، ما يك بررسى مختصر گذرائى مى كنيم ببينيم كهاينها در همه اين گروه ها و در همه اين ارگان ها چطور با اين كشور بازى كردند و چطورخـدمـت خـودشـان را بـه ابـرقـدرت هـا اثبات كردند. در يك كشور، ما يك نظرى به مراكزسـيـاسـى آن كـشور بايد بكنيم و يك نظرى به مراكز اقتصادى كشور و اجتماعى كشور ويـك نـظـرى بـه قـدرت نـظامى كشور و يك نظرى به گروه هاى تبليغاتى و مطبوعاتىكـشـور و يـك نـظرى به گروه هائى كه مى توانستند براى اين كشور يك قدرت باشند،مـثـل عـشـايـر، بـبـيـنـيـم كـه در طـول ايـن پـنـجـاه و چـنـدسـال ايـنـهـا بـا آن قـدرت هـائى كـه مـمـكـن بـود درمـقـابـل ابـرقـدرت هـا بـايـسـتـنـد چـه كـردنـد. رضـاخـان كـه آمـداول با يك صورت ظاهر اسلامى آمد و كم كم قدرت را به دست گرفت و به حسب آن چيزىكـه انـگـلسـتـان تـصـويـب كـرد، او را آنـهـا آوردنـد، آنـوقـت قـدرتمـال آنـهـا بـود و ايـن مـامـور بـود بـه ايـنـكـه ايـن كـشـور را آن مـقـدارى كـه امـكان دارد درمقابل قدرت هاى بزرگ ايستادگى بكند، آن ارگان ها
را در هـم بـشـكند با اختلاف رويه ها. دنبال اين هم پسرش كه به نظر من خبيث تر از پدربـود هـمـان مـعـنـا را دنـبـال كـرد بـا يـك وضـع ديـگـرى .اول هدفى كه رضاخان در نظر گرفت ، كوبيدن روحانيون بود به اسم اينكه مى خواهماصـلاح بـكـنـم . تـمـام كـارهايشان از اول تا آخر به اسم اصلاح و به اسم ترقى دادنكشور. اجانب ، قدرت هاى بزرگ كه مطالعات زيادى در اين كشور دارند ملاحظه كردند كهيـكـى از گـروهـائى كـه مـى تـوانـد مـردم را بـسـيـج كـنـد درمـقـابـل قـدرت هـاى خـارجى ، روحانيت است . ابتدا شروع كردند با اينها دست و پنجه نرمكـردن ، يـعـنـى ايـنـها را كوبيدن . اگر شما هم مطبوعات آنوقت را و رسانه هاى گروهىآنـوقت را و نويسندگان و گويندگان آنوقت را در نظر بگيريد، يا آن مقدارى كه از آنهابـاقـى مـانـده اسـت مـطالعه كنيد، مى بينيد كه تمام رسانه هاى گروهى و تمام مطبوعاتكشور و راديو، سينما و تئاتر و تمام اينهائى كه در يك كشورى مى تواند كار صحيحىبـكـند همه آنها در خدمت اجانب و در خدمت اين رژيم فاسد، به ضديت با روحانيت برخاستهانـد. خـود او مـامـوريـن را وادار مـى كـرد به اينكه آنها را در هر جا هستند، سركوب كنند بااسـماء مختلف و اين مطبوعات ، اين رسانه هاى گروهى ، اينها هم در بى آبرو كردن اينهاو جـدا كـردن مـلت از آنـهـا كـوشش داشتند. اين خودش يك تاريخ طولانى است و كسانى كهدرسـت نـظـر بـكـنـنـد بـه تـاريـخ پـنجاه سال ، مى توانند بفهمند كه قضيه چه بود، ودنـبـال آن هـم در شـكـسـتـن اسـلام و شـكـسـتـن قدرت اسلام كوشش هاى فراوان كردند و همهگـروهـائى كـه نـويـسـنـده بـودنـد و انحراف داشتند، گوينده بودند و انحراف داشتند ورسانه هاى گروهى ، همه در خدمت آنها با خود اسلام مخالفت كردند. در روزنامه هايشان منخـودم ديـدم كـه بـه پـيـغـمـبـر اسـلام سـب كـردنـد. ايـن يـك دسـتـه ، كـهاحـتـمـال مـى دادنـد كـه ايـنـهـا بـتـوانـنـد مـردم را بـسـيـج كـنـنـد درمـقـابـل مـنـافـع اجـانـب و ابـرقـدرت ها. يك جاى ديگرى هم كه به طور ديگر با آن مبارزهكـردنـد، دانـشـگـاه هـا بـود. دانـشـگـاه ها هم اگر چنانچه يك دانشگاه هاى اسلامى ملى بود،كـسـانـى كـه از آنـهـا بـيـرون مـى آمـدنـد تـوانـسـتـنـد در مـجـلس بـرونـد و دولتتـشـكـيل بدهند و امثال اينها و نگذارند نفوذ اجانب در اين كشور زياد بشود. اينجا را هم بهيـك وضـع ديـگـرى كـوبـيـدنـد، يـعـنـى خـود دانـشـگـاه هـا را نـريـخـتـنـد وتـعـطـيـل بـكـنند، براى اينها برنامه هائى گذاشتند، معلم هائى درست كردند، استادهائىدرسـت كـردنـد كـه آنـهـا در خـدمت آنان بودند و دانشگاه را يك دانشگاه وابسته به خارج ووابسته به انگلستان در يك وقت و به آمريكا در آخر، اينطور درست بكنند كه افرادى كهاز ايـنـهـا بـيـايـنـد، الا كـمى از آنها، در خدمت اجانب باشند. اين هم يك باب مفصلى است كهمـحـتـاج بـه بـحـث زياد است كه دانشگاه ما را به صورتى درآوردند كه فرآورده هاى ايندانـشـگاه ، آنهائى كه از دانشگاه خارج مى شدند و به خارج مى رفتند و از خارج سوغاتمـى آوردنـد، تـمـامـش در خـدمـت آنـهـا بـاشـد، آنـهـا ايـنـطـورمـيل داشتند. البته در بين اينها بعضى هم بودند كه اينطور نبودند اما در يك اقليت ناچيزواقع بودند. اين هم مراكز تعليم ما.
مـجلس هم يكى از مراكز بود كه مركز سياست يك كشور، قانونگذارى يك كشور، مجلس راهـم بـا فـشـار و بـا طـرح هـاى مـختلف از اشخاصى فراهم كردند. اشخاصى را در مجلسآوردند كه همه در خدمت آنها باشند، الا قليلى از آنها، الا كمى از آنها، كه كم كم اين كم راهم از بين بردند
و اخـيـرا مـن ديـگـر سراغ ندارم كه يك نفر وكيلى كه در مجلس هاى اخير بود، بعد از آنكهامـثـال مـدرس را از بـيـن بـردنـد، مـن ديگر سراغ ندارم كه يك كسى آنطورى كه اسلام مىخـواهـد، بـاشد. مجلس را هم قبضه كرد، يعنى مجلس را هم به خدمت اجانب وا داشتند. تبع اودولت هـم ايـنـطـور مى شود، دولتى كه اين مجلس تعيين بكند و با دستور اين شاه و شاهنما عمل بكند، مجلس هم افرادى را بر سر كار مى آورد كه همه در خدمت آنها باشند و راديوو تلويزيون و دستگاه هاى تبليغاتى تمام در خدمت آنها يكسر بودند. هر كس روزنامه هاىآنـوقـت را بـخواند يا اگر نوارهائى از آنوقت باقى بود بشنود، مى فهمد كه نقشه اينبـود كـه يـا در خـدمـت دولت هـاى اجـانـب بـاشـنـد و اخـيرا خصوصا در خدمت آمريكا و يا يكافـرادى باشند كه بى تفاوت باشند. اين مراكزى كه براى عيش و عشرت جوان ها تهيهكـردنـد و ايـن مـغـازه هـاى زيـادى كـه بـراى فـروش عروسك ها و فرآورده هاى خارجى كهبـوجـود آوردنـد و ايـن دكـان هـاى مـشروب فروشى ، اينها به يك طبع خودش واقع نشده ،ايـنـهـا روى يـك بـرنـامـه بـود كـه آنقدرى كه مى توانند در دانشگاه ها جوان ها را از بينبـبـرنـد و بـه خـط آنـهـا بـكـنـند، آنقدرى كه در آنجا نمى شود، يعنى مراكز فحشا، بىتفاوتشان كنند و راجع به كشور خودشان بى تفاوت باشند، هر كارى مى خواهند بكنند،بـكـنـنـد، آنـهـا كـارى نـداشـتـه بـاشـنـد. عـشـرتـكـده بـاشـد، سـيـنـمـاى مـوافـقميل و شهوات جوان ها باشد، ديگر اين مملكت هر چه بر آن بگذرد، گذشته است . ذخايرشرا دارنـد مـى بـرنـد، بـرده انـد. نـفـتـش را دارنـد مـى خـورنـد، خـورده انـد وامثال ذلك .
رضاخان عشاير را بكلى مى خواست از بين ببرد و بسيار هم موفق شد
و يـك چيز ديگر هم ارتش بود. ارتشى كه ده ها هزار نفر از خارج مستشار برايش مى آيد وآقـابـالاسـر بـرايـش مـى آيـد، نـمى تواند يك ارتشى باشد كه براى كشور خودش مفيدباشد. او براى كشور ديگرى مفيد است ، در خدمت ديگرى است . اين هم يك باب مفصلى استكه دانشمندان بايد مطالعه كنند و بنويسند مسائل آنوقت را. اين هم راجع به ارتشش بود.راجـع بـه عـشـايـر، يكى از چيزهائى كه آنها احتمال مى دادند كه يك وقت اين عشايرى كهبـه ديـانـت اسـلام اعـتـقـاد دارنـد و مـى خـواهـنـد كـه اسـلام تـحـقـق داشـتـه بـاشـد،احـتـمـال مـى دادنـد كـه ايـنـها برخلاف آنها قيام بكنند، عشاير بودند. رضاخان عشاير رابكلى مى خواست از بين ببرد و بسيار هم موفق شد در از بين بردن ، يك افرادى از آنها راتـربـيـت كـنـنـد كـه عـشـاير را اينها به طريقى كه آنها مى خواهند، استعمالشان كنند كهبسيارى از آنها در خارج بودند و در ايران بودند و انحراف داشتند. آنها مامور اين بودندكه عشاير را منحرف كنند و تضعيف كنند روحيه آنها را. همه اينها دست به دست هم داد و اينكشور را اينطور كه مى بينيد كرد.
شما در هر مركزى پا بگذاريد، پاى اجانب را در آنجا مى بينيد
از ايـن طـرف كـارخـانـه هـا و مـزرعـه هـا و كـشـتـزارهـاى ما، با اسم اصلاحات بكلى مسالهكـشـاورزى را از بـيـن بـردنـد. ايـرانـى كـه اگـر كـشـاورزيـش ‍ سـرجـاى خـودش درسـتعمل بكند بايد ميليون ها تن صادر
بـكـنـد، امـروز نـشـسـتـه اسـت و دسـتـش طـرف ديـگران دراز است كه گندم بدهيد. اين هم ازكـارهـائى بـود، از جناياتى بود كه رژيم براى اين مملكت پيش آورد. كارخانه ها هم بالاسـرش افـرادى بـودنـد كـه نـمـى گـذاشـتند كه اشخاصى كه در آنجا از خود ايرانى هاهـسـتـنـد، در آنـجـا ياد بگيرند مطالب را. كارشناس هاى خارجى آمدند كارهاى كليدى را دردست گرفتند و مردمى كه آنجا بودند پادوى آنها بودند.
شـمـا در هـر مركزى كه پا بگذاريد، در هر جائى كه پا بگذاريد، پاى اجانب را در آنجامى بينيد، يعنى سابقا اينجور بود بحمدالله امروز اينجور نيست . اگر يك كسى وارد مىشـد در ايـن مـمـلكـت و بـازار مى رفت ، پاى اجانب بود. اگر آدمى فهيمى بود، مى ديد چهقـضـيـه اسـت . اگـر بـازار مى رفت ، مى ديد كه پاى آنها آنجا هست ، بازار را مى خواهندفـاسد كنند. اگر در دانشگاه ها رفت ، مى ديد پاى آنها در آنجا بيشتر از جاهاى ديگر هستمـى خـواهند آنجا را معوج كنند. اگر در ارتش مى رفت ، پاى آنها را در آنجا مى ديد و اگردر كارخانه ها مى فت ، پاى آنها را مى ديد و اگر در مجلس هم مى رفت ، در دولت و هر جامـى رفـت ، پـاى آنـهـا در آنـجـا بـود. هـمـه جـا نـفوذ داشتند و اين كشور را با تمام قدرتكـشـاندند به طرف غرب اخيرا يا به طرف شرق ، و كشور ما را يك كشور وابسته شكستخـورده كـه اگـر چـنـد سـال ديـگـر دسـت آنـهـا بـود، غـيـرقابل اصلاح بود.
خـداى تـبـارك و تـعـالى بـر هـمـه ما، بر همه ملت ما و بر مسلمين منت گذاشت و عنايت كرد،الطـاف خـودش را در ايـن كـشـور عـنـايت كرد، جلوه داد و اين كشور را سرتاپايش را بيداركـرد. بـا ايـنـكـه اين مسائل كه من عرض مى كنم ، شايد اكثر مردم نسبت به آن بى تفاوتبودند و توجهى نداشتند، لكن يك مطلب را همه يكدفعه متوجه شدند كه آمريكا مى خواهدمـا را از بين ببرد. اين مطلبى بود كه سرتاپاى اين كشور توجه به آن كرد به اينكهآمريكا مى خواهد ما را مستعمره خودش بكند و تمام حيثيت ما را، حيثيت اسلامى ما را، حيثيت ملى مارا و ذخـايـر مـا را مـى خواهد از بين ببرد. اين يك مطلبى بود كه در سرتاپاى اين كشورمـنـعكس شد و مردم باورشان شد و باوركردنى هم بود براى اينكه همه چيز را مى ديدند.ايـن روحـيـه اى كـه در ايـن كـشـور پـيـدا شد، به عنايت خدا پيدا شد. اين را هيچ كس ‍ نمىتـوانـد ادعا كند كه من اين كار را كرده ام . امكان نداشت كه بشر بتواند، از بچه كه تازهزبـان درآورده تـا پـيـرمـردى كـه در بـيـمـارستان خوابيده و دم مرگش هست ، اين كشور راايـنطور توجه بدهد به اينكه ما مى خواهيم مسلمان بشويم و ما مى خواهيم مملكت مان مملكتىآزاد بـاشـد، مـسـتـقـل باشد، اسلامى باشد، اين يك دست غيبى ، يك عنايت غيبى بود كه بهسر اين كشور انعكاس پيدا كرد، كشيده شد و اين كشور را بيدارش كرد. و امروز اين كشورمـا بـحـمدالله تعالى طورى است كه هر جا بروى توجه به اسلام هست . شما در هرجا، درعـشـايـر بـروى ، عـشـايـر از ايـن زيـر بـارهـاى سـنـگـيـن كـه رژيـم سـابـق بـه آنـهـاتـحـمـيـل كـرد، بـيـرون آمـده اند، متوجه به اسلام شده اند. برويد در دهات دور افتاده اينكـشـور، هـر جـا شـمـا بـرويـد، مـى بـيـنـيـد كـه بـچـه و بـزرگـشـان از ايـنـكـهاسـتقلال و آزادى را ما مى خواهيم ، مى گويند و از آمريكا انتقاد مى كنند و از اجانب انتقاد مىكنند.
منحرفين بدانند با كشورى كه مردمش عشق به فداكارى دارند نمى توان مبارزه كرد
ايـن اشـخـاص منحرفى كه در داخل و خارج شيطنت هائى مى خواهند بكنند، اينها بسيار ابلههـسـتـنـد. ايـنـهـا عـقـلشـان را از دسـت داده انـد و حـب مـقـام و جـاه ايـنها را اصلا نابينا كرده ،بـصيرتشان را از آنها گرفته ، اينها نمى دانند در يك كشورى كه وضعش اينطورى است، هـمـه مـردمـش فـريـاد مى زنند و به جنگ مى روند و عشق به فداكارى دارند، در يك همچوكـشورى نمى شود از اين كارها كرد، نمى شود با اين كشور مبارزه كرد، نمى شود در اينكـشـور كـودتـا كـرد. كـشـورى كـه هـمـه قـواى نـظـامـيـشدنبال شهادت دارند مى روند و همه قواى نظامى و انتظامى ، پاسدار مسلحش و همه عشايرىكـه آنها هم در جنگ ها وارد مى شوند، همه دارند با روى گشاده طرف شهادت مى روند، بايك همچو كشورى نمى شود با يك گروه چند صد نفرى يا بيشتر يا كمتر معارضه بكنند.ايـنـها اشتباهشان همه اش اين است كه نه قدرت اسلام را اينها مى توانند بفهمند و نه ملتخودشان را شناخته اند. از اين جهت خارج و داخل توطئه هاى بچگانه ، توطئه هاى ابلهانهاى بـه خـيـال خـودشـان درسـت مـى كنند. در هر رشته اى كه مى خواهند توطئه بكنند، نمىدانند كه چشم هاى بيناى اين كشور به همه كارهاى اينها از صبح تا آخرشان نظارت دارد.نـمـى فـهـمـنـد ايـن مـسائل را اينها، از اين جهت خودشان را به مهلكه مى اندازند. بچه هاىعـزيـز مـا را مـى خـواهـنـد گول بزنند. اين بچه هاى ما، جوان ها، دختر و پسر كه از اينهاگول خورده اند، مطالعه كنند ببينند كه اينها چه وضعى دارند و مملكت ما چه وضعى دارد،دولت چـه وضـعـى دارد و آنها چه وضعى دارند، آنها به كجا پناه بردند و دولت چه مىگويد در مقابل آنها.
مـن امـيـدوارم كـه انـشـاءالله ايـن روحـيـه قـوى كـه در اين كشور هست ، اين روحيه اسلامى وتوحيدى كه در اين كشور هست ، باقى باشد. اين كشور را ما به صاحب اصلى او امام زمانسلام الله عليه تحويل بدهيم . انشاءالله به خدمت ايشان ، همه ، انشاءالله همه برسيم وكـشـور را و مـلت را تـسـليم ايشان بكنيم ، خداوند انشاءالله همه شما را و همه ما را و همهمـلت را و هـمـه مـسـلمـيـن را مـوفـق كـنـد كـه بـه تـكـاليـف اسـلامـى مـانعمل بكنيم .
والسلام عليكم و رحمه الله و بركاته
تاريخ : 24/1/61
بـــيـــانـــات امـــام خـــمـــيـــنـــى در ديـــدار بـا دادسـتـانكل انقلاب اسلامى و ائمه جمعه استان هاىآذربايجان غربى و شرقى
شـمـا در تـمـام دنـيـا يـك حـكـومـت و يـك مـردم و يـك روحـانـيـتمثل ايران پيدا نمى كنيد
بسم الله الرحمن الرحيم
من قبلا بايد از آقايان تشكر كنم كه زحمت كشيدند و از راه هاى دور تشريف آوردند اينجا ومن خدمت شان رسيدم و اين را من كرارا گفته ام كه يكى از بركات اين انقلاب همين است كه مامـحـروم بوديم از فيض زيارت آقايان در طول عمر، مگر آنهائى كه مثلا در قم بودند چهآنها را ما آقايانى كه بعيد بودند، ما محروم بوديم و حالا بحمدالله هر چند وقت يك دفعهاز علماى بلاد تشريف مى آورند و ما را سرافراز مى كنند و از همه تشكر مى كنم و از خداىتـبـارك و تـعـالى تـشـكـر مـى كـنـم كـه ايـن تـوفـيـق بـراى بـنـدهحاصل شد و اميدوارم كه همه مان موفق بشويم در اينكه اين راهى كه ابتدايش است و موانعبحمدالله اكثرا برداشته شده است ، ما بتوانيم ادامه بدهيم . و من الان مى توانم خدمت شماايـن ادعـا را بـكنم كه عجالتا در عصر ما (تا برسيم به عصرهاى سابق ) در اين عصرىكـه مـا الان هـسـتـيـم شـمـا در تـمـام دنـيـا يـك حـكـومـت و يـك مـردم و يـك روحـانـيـتمـثـل ايـران پـيـدا نـمـى كنيد. اين را من به طور اطمينان عرض مى كنم . شما ملاحظه كرديدسـابـق هـم در ايـران چـه جـور بـود وضع ، وضع حكومت ها در هر بلادى چه بود. بنده درجوانى خوب ، آن حكومت هاى زمان قاجار را ديدم بعد هم حكومت زمان اينها را، يك حكومت در يكبـلدى كـه مـى آمـد مـالك جـان و مـال مـردم كـانـه بـود و مـردم درمـقـابـل او بـايـد هـيـچ حـرف نـزنـنـد. مـن خـودم مـشـاهـده كـردم كـه حـكـومـتـى كـه درمال ولايت ثلاث ها بود، در مركزش گلپايگان بود و آمده بود خمين (من بچه بودم ) يك آدمبـسـيار متدين بود، بسيار آدم خوبى بود، حالا چه بهانه اى اين مرد خبيث پيدا كرد، توىاطـاقـش رفـتـه بودند نشسته بودند، كشيدندش آوردندش توى حياط بستندش به چوب وبـه كـف پـايـش چـوب زدنـد بـعد هم آن فراش خبيثى كه همراهش ‍ بود (من توى دالان وقتىداشـت مـى رفـت ديدم ) با چك به پشت گردنش زد تا بردند، حالا چى از او گرفتند آن راديـگـر من نمى دانم . وضع حكومت ها اينطور بود، وضع آن بالاتر از حكومت ها هم كه شمامـى دانـيـد، خـودتـان كـه ادراك كـرديـد زمـان رضـاشاه چه بود، حالا چه بود. و شما نمىتـوانـيـد الان پـيـدا كـنـيـد يـك رئيـس جـمـهـورى در تـمـام روسـاى جـمـهـورمـثل اين رئيس جمهورى كه ما داريم كه روحانى باشد و واقعا روحانى باشد، واقعا علاقهمند به روحانيت باشد، يا يك دولتى كه مردم همراهش باشند.
اين تحول الهى را كه در كشور ايجاد شده حفظش كنيد
شـما مى بينيد در اين جنگى كه واقع شده است اين مردم چطور فداكارى دارند مى كنند، اينجـوان هـا و ايـن مـادرها و اين پدرها چطور دارند فداكارى مى كنند و اينهائى كه پشت جبهههـسـتـنـد از هـمـه صـنـف ، از آقـايـان روحـانـيـيـن گـرفـتـه تـا مـردم ديـگـر. ايـنتـحـول يـك تحول الهى است ، هيچ نمى شود غير از اين حساب كرد. اين يك بارقه ء الهىاسـت كـه دمـيده است به اين كشور و اين كشور را اينطورى زنده كرده است و تا اين بارقههـسـت هـيـچ تـرس از آسـيـب نـداريـم . خـدا نكند كه يك وقتى ما اسباب اين بشويم كه خداىتبارك و تعالى اين عنايت را بردارد، دستش را از روى سرما بردارد. ما بايد به تمام معنامـتـوجـه ايـن بـاشيم كه حفظ كنيم اين عنايت خدا را، اين چيزى كه به ما عنايت كرده ما بايدحـفـظـش كـنيم . و من از همه آقايان كه همه از خودمان هستند مى خواهم درخواست كنم كه هر جاكـه تـشـريـف داريـد، هـم بـا مـردم و هـم با كسانى كه از طرف دولت مى آيند آنجا، با همهـمـفـكـرى كـنـيـد و كـارهـا را بـا معاونت هم با فكر هم پيش ببريد. خداى نخواسته يك وقتفـرض كـنـيـد !!! يـك خـطـائى از يـك فـرض كـنـيـد كـه اجـزاى دولتـىحـاصـل مـى شـود نـصـيـحـتـش كـنـنـد، چـه كـنـنـد، يـا اگـر نـصـيـحـت راقبول كرد به مركز اطلاع بدهند كه اين آدم چطور است .
علت مخالفت دشمنان ترس از اسلام است
در هـر صـورت مـن از هـمه شما آقايان ، اميدوارم كه به اين جمهوريى كه الان همه قلم ها وقـدم هـاى خـارجى تقريبا برضد اوست ، كمى ما داريم از حكومت هاى خارج ، كمى هستند كهمـخـالفـت نداشته باشند، همه مخالفت دارند، همه ، در صدد اين هستند كه اين اسلام را كهايـنـجا آمده ، نباشد. با صراحت يك فرض كنيد آدم مسلمان ، يك حاكم مسلمان ادعاى اسلام مىكند، مى گويد كه هر جا صحبت اسلام بشود ما از بين مى بريمش . خوب ، حكومت مصر اينرا گـفـت هـر جـا كلمه اسلام در كار باشد ما اين را از بين مى بريم براى اينكه اين درستنيست . الان همه اينهائى كه با شماها مخالفند براى اين است كه شما مى خواهيد يك حكومتاسـلامـى بـاشـد، ايـنـهـا مـخـالفـنـد. براى اين هم مخالف هستند، به اينكه اگر يك حكومتاسـلامـى در يـك كـشـورى بـاشـد نـمـى تـوانـنـد بـه طور هرج و مرج دارائى آن كشور راابرقدرت ها ببرند.
تا اسلام تضعيف نشود، روحانيت تضعيف نشود، از بين نرود، نمى توانند اينها كارهايشانرا بـكـنـنـد و لهـذا از اولى كـه رضـاخـان آمـد بـه سـركـار تـا آخـر، ازاول تا آخر در صدد اين بودند كه اسلام را تضعيفش كنند با هر ترتيبى كه مى توانند،احـكـامـش را يـكـى بعد از ديگرى تضعيف كنند و روحانيت را هم كه خادم اسلام است اين را همتـضعيفش كنند و از بين ببرند و ديديد كه رضاخان چه كرد با روحانيت و پسرش هم همينطور، هر كدام به يك راهى و اين براى همين معناست كه مى خواهند اين اسلام نباشد در اينجا،تـا آنـهـا افـسـارشـان بـاز بـاشـد، هـر كارى دلشان مى خواهد بكنند و از اسلام اينها مىترسند. از هيچ چيز نمى ترسند الا از اسلام و اگر چنانچه كسى باشد كه با آنها كارىنداشته باشد البته آنها هم
كارى با او ندارند. همانطورى كه از قرارى كه گفته اند انگليسى ها كه آمده بودند بهعـراق ، كـسى بالاى مناره اذان مى گفت ، گفت اين چه مى گويد، گفتند اين اذان مى گويد،گـفـت بـه امـپـراطـورى انـگـلسـتان كه لطمه اى نمى زند، گفت نه ، گفت هر چه مى خواهدبـگـويـد. مـيـزان ، لطمه نزدن به امپراطورى هاست ، آنوقت به انگلستان حالا به آمريكا.انسان اين معناست .
مادامى كه مردم مهيا و در صحنه اند دشمن قادر به كارى نيست
و مـن كرارا اين را گفته ام كه آذربايجان يك خصوصيت خاصى دارد در ايران ، يك همسايهاى دارد كـه خـصـوصـيت خاصى دارد آذربايجان و آذربايجان هميشه يك سدى بوده است درمقابل اين كارهائى كه مى خواسته بشود و حالا انشاءالله بيشتر بايد باشد، يعنى علماىآذربـايـجـان مـردم را هـمين طورى مهيا نگه دارند، براى اينكه تا مردم در صحنه اند و مهياهستند اينها ولو زور هم دارند، نمى كنند كارى . آن روزى كه در بين مردم يك اختلافى پيدابـشـود، بـيـن مـردم و حـكومت اختلاف پيدا بشود، بين خود روحانيون خداى نخواسته يك وقتاخـتـلاف پـيـدا بـشود، آن روز است كه ممكن است آنها يك وقتى دخالت بكنند. مادامى كه همهمـردم با هم هستند، روحانيت هست در صحنه و مردم هم هستند در صحنه ، حكومت هم با!!! مردمىاسـت ، اسـلامـى اسـت ، آنـهـا نـمـى تـوانـنـد كـارى بـكـنـنـد، قـدرت دارنـد امـاعـقـل هـم دارنـد، نـمـى تـوانـنـد كـارى بـكـنـنـد. آنـوقـت ايـنـها مى توانند كار بكنند كه ازداخـل مـا را بـپـوسـانـنـد. اگـر از داخـل مـا را بـا تـبـليـغـات ، بـا كـارهـاى اعـوجـاجـى ازداخـل يـك كارى كردند، آنوقت مى توانند، و ما بايد حفظ كنيم . واقعا ما اگر چنانچه اسلامرا مـى خـواهـيـم كـه بحمدالله مى خواهيد، همه مى خواهيد اسلام را، اگر اسلام را مى خواهيمبـايد اين جمهورى را حفظش كنيم و اينكه از دهن بعضى ها در مى آيد كه اين از زمان شاه همبدتر است ، خوب معلوم است اين از دهان آمريكا مى خواهد دربيايد، از دهان اينها در مى آيد.آنها خودشان ابتدائا نمى گويند، از اين راه مى گويند. ما بايد حفظ كنيم اين جمهورى را،مـا بايد اين نعمتى كه خدا به ما داده است حفظ بكنيم . شما مى دانيد كه آن روزى كه اينهابـودند روحانيت اصلا منسى بود، داشتند كنارش مى زدند كه ببرندش از بين ، اگر اينهايـك مـدتـى مـانـده بـودنـد بـكـلى از بـيـن مـى بـردنـد، خـدا خـواست كه رفتند اينها و حالابحمدالله روحانيت كارهاى خودش را دارد اينجا مى دهد.
همه چيز در راه شدن است و احتياج به همراهى ملت دارد
ايـن نـمـاز جـمـعـه اى كـه در هـمه جا هست شما ببينيد چه بركتى است اين نماز جمعه . واقعاانـسـان اگـر بـگويد كه اگر نبود الا اين نماز جمعه (تقريبا مردم را مهيا مى كند، مردم رابـيـدار مى كند اين نماز جمعه ) و اگر نبود اين ، براى ما خيلى كار شده بود و بحمداللههمه چيز الان هست و همه چيز در راه شدن است و ما البته نبايد توقع داشته باشيم كه يكحكومتى كه همه با آن مخالفند همه با آن از خارج مخالفند با آن اين يكدفعه بتواند، يكمملكت كه خرابه
بـود و اينطور با آنهمه فساد دست ما دادند، با آنهمه فسادهائى كه شما مى دانيد كه چهفسادهائى ، بازارش چه بود، خيابانش چه بود، تا برسد به عشرتكده ها و تا برسدبـه جـاهـاى ديـگـر چـه خـبـر بـود، يكدفعه بتواند حكومت اين را منقلبش كند به يك بهشتبـريـن ، خـوب ، نـمـى شـود، هـيچ وقت هم نشده تا حالا، هيچ وقت هم نخواهد شد. بنابراينهـمـراهـى مـى خواهد كه اين حكومت را همراهى كنند تا بتوانند كار را انجام بدهد و ما مطمئنيمكه اين اجزايى كه الان مجلس هست ، حكومت هست ، قوه قضائيه هست ، چيز انقلابى هست ، همهايـنـها، اينها همه مى خواهند براى خدا كار كنند، براى اسلام مى خواهند كار بكنند منتها بهاندازه قدرتشان مى خواهند كار بكنند، زايد بر قدرت نمى توانند كارى بكنند. يا فرضكـنـيـد كـه مـا بـه انـدازه قـضـاوت در تـمـام كـشـور افـراد نـداريـم ، از بـاب اينكه ما ازاول مـجـهـز بـراى ايـن كـار نـبـوديـم ، مـا سـال هـا، يـعـنـى ازاول تـا حـالا دسـت ما نبوده است قضاوت ، دست ديگران بوده ، حالا كه آمده ما افراد نداريمكه شرايط را داشته باشد. اين افراد هم افرادى هستند كه خوب ، تا حتى الامكان بهتر ازايـن اسـت كه شارب الخمرى بيايد قاضى بشود. شما وضع دادگسترى را نمى دانيد چهخبر بوده است ، ما هم درست الان نمى دانيم كه وضع دادگسترى چه خبر بود، شايد از همهجاها فساد دادگسترى بيشتر بوده ، حالا بخواهيم اين دادگسترى را يكدفعه متحولش كنندبه يك دادگسترى اسلامى ، افراد لازم دارد، كار لازم دارد و بايد با تدريج ، كمك ، كمكمـى خـواهـد، يـعـنى ملت ، روحانيت خصوصا در باب قضاوت روحانيت بايد خيلى كمك بكندوالحـمـدلله مـشغول هم هستند براى اينكه تهيه بكنند. من از خداى تبارك و تعالى سلامت وسعادت همه آقايان را مى خواهم .
والسلام عليكم و رحمه الله
تاريخ : 25/1/61
پيام امام خمينى به مناسبت روز زن
بسم الله الرحمن الرحيم
مـبـارك بـاد بـر مـلت عـظـيـم الشـان ايـران بـويژه زنان بزرگوار روز مبارك زن ، روزشـرافـتمند عنصر تابناكى كه زير بناى فضيلت هاى انسانى و ارزش هاى والاى خليفهالله در جهان است .
و مـبـاركـتـر و پـر بـهـاتـر انـتـخـاب بـسـيار والاى روز بيستم جمادى الثانى است ، روزپـرافـتـخـار ولادت زنـى كـه از معجزات تاريخ و افتخارات عالم وجود است ، زنى كه درحـجـره كـوچـك و خـانـه اى مـحقر انسان هائى تربيت كرد كه نورشان از بسيط خاك تا آنسـوى افـلاك و از عـالم مـلك تـا آن سـوى ملكوت اعلى م ى درخشد. صلوات و سلام خداوندتعالى بر اين حجره محقرى كه جلوه گاه نور عظمت الهى و پرورشگاه زبدگان اولاد آدماست .
نـقـش زنـان در عـالم از ويـژگـى هاى خاصى برخوردار است . صلاح و فساد يك جامعه ازصلاح و فساد زنان در آن جامعه سرچشمه مى گيرد.
زن ، يـكـتـا مـوجـودى اسـت كـه مـى تـوانـد از دامـن خـود افـرادى بـه جـامـعـهتحويل دهد كه از بركاتشان يك جامعه ، بلكه جامعه ها به استقامت و ارزش والاى انسانىكـشـيـده شـونـد، مـى تـوانـد بـعـكـس آن بـاشـد. بـدون شـك آنـچـه در ايـن پـنـجـاهسـال روزگـار سـيـاه ايـران بـه دسـت ايـن رژيـم سـيه روى به ملت عزيز ايران بويژهبانوان مظلوم آن گذشت با طرح و نقشه از پيش حساب شده ابرجنايتكاران جهان بوده است. رضـاخـان و فـرزند جنايتكارش با فكر عليلشان به چنان جنايات عميقى دست زدند كهدر طول تاريخ اين كشور، بى نظير و يا كم نظير بوده است .
ابـرجنايتكاران كه ادامه حيات خويش را در اسارت ملت ها بويژه ملت هاى اسلامى مى داننددر ايـن سـده هـاى اخـيـر كـه راهـشـان بـه كـشـورهـاى اسلامى نفت خيز و ثروتمند باز شددريـافـتـند كه تنها قشر مذهبى است كه مى تواند خار راهى در راه استعمار و استثمار آنانباشد و ديدند كه حكم نيم سطره يك مرجع مذهبى مورد علاقه مردم داراى چنان قدرتى استكـه دولت انگلستان و دربار قدرتمند قاجار را به زانو درآورد و نيز دريافتند كه زناندر آن نـهـضـت نـقـش اسـاسـى داشـتـنـد و متوجه شدند كه در مشروطه و پس از آن نيز زنانبـويـژه قـشـر مـتـوسـط مـحـروم آنـان هستند كه مى توانند با قيام خود، مردان را به ميدانبـكـشـنـد و احـسـاس كـردنـد كـه تا اين عوامل به قوت خودباقى هستند نقشه هاى آنان نقشبرآب است و لازم ديدند براى دست يافتن به اين كشورها و مخازن سرشار آنها پايه هاىمذهب و رهبرى مذهبى قشرهاى مذهبى
سست شود و از همان زمان ها به فكر اين نقشه و عملى نمودن آن افتادند و توفيق هائى همبـه دسـت آوردند تا آنكه رضاخان را براى اين خدمت يافته و او را به قدرت رساندند واو با اين سه عامل به پيكار سرسختانه پرداخت و كسانى كه آن زمان را به ياد دارند مىدانند اين خائن تبهكار با دستيارى عمال بى وطنش با اينان چه كردند و براى پيروزى هرچـه سـريعتر نقشه هايشان چه راه هائى را براى انحرافى و مصرفى نمودن و به فسادكـشـانـدن بـانـوان مـظـلوم در پـيـش گـرفـتـنـد. كـافـى اسـتنـسـل حـاضـر كـه آن روزگـار سـيـاه را درك نـكـرده انـد بـه كـتاب ها، شعرها، نوشته ها،نمايشنامه ها، تصنيف ها، روزنامه ها، مجله ها و مراكز فحشا و قمارخانه ها و شرابفروشىهـا و سينماها كه همه يادگار آن عصر بودند بنگرند و يا از آنان كه ديده اند بپرسند ونـيـز سـوال كـنـنـد كـه نسبت به زن ، اين قشر انسان پرور و آموزگار، چه ظلم ها و خيانتهـائى در ظـاهـر فـريـبـنده اى به اسم زن مترقى روا داشتند. شك نيست كه توده هاى زنانمـذهـبى ، خصوصا محرومان جامعه مقاومت نمودند ولى براى استعمارگران خائن در بسيارىاز قـشرهاى مرفه و عشرت طلب توفيق حاصل شد و اينان بازار را براى اربابان گرمكردند و اكنون نيز كه با عنايت خداوند متعال و فعاليت ملت عظيم الشان بويژه بانوان وزنان شير دل دست ستمكاران كوتاه شده است ، هنوز اقليتى ناچيز به كارهاى جاهلانه خودادامـه مـى دهند و اميد است انشاءالله تعالى آنان هم از حيله هاى شياطين بزرگ و كوچك آگاهشـده و از دم فـريب آنان برهند. ما بايد امروز كه روز زن است و به حقيقت در ايران عزيزروز زن اسـت ، بـه زنـان خـويـش افـتـخـار نـمائيم . چه افتخارى بالاتر از اين كه زنانبـزرگـوار مـا در مـقـابـل رژيـم سـتـمـكـار سـابـق و پـس از سـركـوبـى آن ، درمقابل ابرقدرت ها و وابستگان آنان در صف اول ايستادگى و مقاومتى از خود نشان دادند كهدر هـيـچ عـصـرى چنين مقاومتى و چنين شجاعتى از مردان ثبت نشده است . مقاومت و فداكارى اينزنـان بـزرگ در جـنـگ تحميلى آنقدر اعجاب آميز است كه قلم و بيان از ذكر آن عاجز بلكهشرمسار است .
اينجانب در طول اين جنگ ، صحنه هائى از مادران و خواهران و همسران عزيز از دست داده ديدهام كـه گـمـان نـدارم در غـيـر ايـن انـقـلاب نظيرى داشته باشد و آنچه براى من يك خاطرهفـرامـوش نـشـدنـى است ، با اينكه تمام صحنه ها چنين است ، ازدواج يك دختر جوان با يكپاسدار عزيز است كه در جنگ هر دو دست خود را از دست داده و از هر دو چشم آسيب ديده بود.آن دخـتـر شـجـاع بـا روحـى بـزرگ و سـرشـار از صـفـا و صـمـيـمـيـت گـفـتحال كه نتوانستم به جبهه بروم ، بگذار با اين ازدواج دين خود را به انقلاب و به دينمادا كـرده بـاشـم . عـظـمـت روحـانـى ايـن صـحـنه و ارزش انسانى و نغمه هاى الهى آنان رانـويـسـنـدگـان ، شـاعـران ، گويندگان ، نقاشان ، هنرپيشگان ، عارفان ، فيلسوفان ،فـقـيـهـان و هـر كـس را كـه شـمـاهـا فـرض كـنـيـد، نمى توانند بيان و يا ترسيم كنند، وفـداكـارى و خـداجوئى و معنويت اين دختر بزرگ را هيچ كس نمى تواند با معيارهاى رايجارزيـابـى كـنـد. و ايـن روز مبارك ، روز اين زن و اين زن هاست كه خدايشان براى اسلام وايران عظمت آن پايدار نمايد. و هم اكنون يك نصيحت مخلصانه و پدرانه به بانوانى كهجـوانـنـد و همسرانشان به لقاءالله پيوسته اند مى نمايم كه از ازدواج ، اين سنت ارزندهالهـى سـربـاز نـزنـنـد و بـا ازدواج خـود يـادگـارهائى چون خود، مقاوم و ارزنده به جاىگذارند
و بـه وسـوسـه بـعضى اشخاص بى توجه به صلاح ها و فسادها گوش فرا ندهند. ونيز به پاسداران و سربازان و جوانان عزيز تذكر مى دهم كه ازدواج با اين بانوان راغنيمت شمرده و با انتخاب همسرانى چنين ارزنده به زندگى شرافتمندانه خويش ادامه دهند.خداوند تعالى يار و مددكارتان باد. درود و سلام بى پايان بر زن و زن ها، اين عناصرارزنـده و مـقـاوم . مـبـارك بـاد بـر همه روز ارزشمند زن . خداوند پشتيبان اين كشور عزيزباشد و يار و ياور همه .
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 25/1/61
پيام امام خمينى به مناسبت مردم فلسطين در سرزمين هاى اشغالى
بسم الله الرحمن الرحيم
مـسـاله قـدس يـك مـسـاله شـخـصـى نيست و يك مساله مخصوص به يك كشور و يا يك مسالهمـخصوص به مسلمين جهان در عصر حاضر نيست ، بلكه حادثه اى است براى موحدين جهانو مـومـنـان اعـصـار گـذشـتـه و حال و آينده ، از روزى كه مسجد الاقصى پى ريزى شد تاآنـگاه كه اين سياره در نظام هستى در گردش است . و چه دردناك است براى مسلمانان جهاندر عـصـر حـاضـر كـه بـا داشـتـن آنـهمه امكانات مادى و معنوى ، در مرئى و منظر آنان بهپـيـشـگـاه خـداونـد مـتـعال و رسولان عاليقدرش اينچنين جسارت واقع شود، آن هم از يك مشتاوبـاش جـنـايـتـكـار. و چـه ننگ است براى دولت هاى اسلامى كه با در دست داشتن شريانحياتى ابرقدرت هاى جهان بنشينند و تماشاگر باشند كه آمريكا ابرجنايتكار تاريخ ،يـك عـنـصـر فاسد بى ارزش را در مقابل آنان علم كند و با عده اى ناچيز عبادتگاه مقدس وقـبـله گـاه اول آنـان را از آنـان غـصـب نـمـوده و بـاكـمـال وقـاحـت در مـقـابـل هـمـه آنـان قـدرت نـمـائى كـنـد. و چـه شـرم آور اسـت سـكـوت درمقابل اين فاجعه بزرگ تاريخ و چه زيبا بود كه بلندگوهاى مسجد اقصى از همان روزكـه اسـرائيـل ايـن عنصر خبيث دست به كار اين جنايت عظيم شده بود به صدا در مى آمدند.اكـنـون كـه مسلمانان انقلابى و شجاع فلسطين با همتى عالى و با آواى الهى از معراجگاهرسـول خـتمى صلى الله عليه و آله و سلم خروش برآورده و مسلمانان را به قيام و وحدتدعـوت نـمـوده انـد و در مـقـابـل كـفـر جـهـانـى نـهـضـت نـمـوده انـد، بـا كـدام عـذر درمـقـابـل خـداونـد قادر و وجدان بيدار انسانى مى توان در اين امر اسلامى بى تفاوت بود؟اكـنـون كـه خـون جـوانـان عـزيـز فـلسـطـين ديوارهاى مسجد قدس را رنگين كرده است و درمـقـابـل مـطـالبـه حـق مـشـروعـشـان از مـشـتـى دغـلبـاز بـامـسـلسـل جـواب شـنـيـده انـد، براى مسلمانان غيرتمند عار نيست كه به نداى مظلومانه آنانجـواب نـدهند و همدردى خود را با آنان اظهار نكنند؟ باشد كه فرياد همدردى آنان دولت هارا بـيـدار كـنـد كـه از قـدرت عـظـيـم اسـلامـى اسـتفاده كرده و دست آمريكاى جهانخوار، اينجنايتكار تاريخ را كه از آن طرف درياها به پشتيبانى ستمگران ، دست پليد اسرائيليانرا مى فشارد قطع كنند و خود و ملت هاى مظلوم جهان را نجات دهند. اميد است خداوند منان بربـشـر منت عطا فرموده و وعده قرآنى خود را هر چه زودتر انجاز فرمايد و مستضعفان جهانرا بر مستكبران غلبه دهد. درود بر قدس و بر
مـسـجـد اقـصـى . درود بـر مـلت هـاى بـپـاخـاسـتـه درمقابل اسرائيل جنايتكار و درود بر مسلمانان و مستضعفان جهان .
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 28/1/61
بـــيـــانـــات امـام خـمـيـنـى در جـمـع گروهى از دلاوران سپاه اسلام و دانشجويان مسلمانايرانىمقيم خارج كشور
شما جوانان از اين اخلاص و ايثار، جمهورى اسلامى را بيمه كرديد
بسم الله الرحمن الرحيم
مـن اين ميلاد بزرگ را متقابلا، ميلاد حضرت فاطمه سلام الله عليها را به همه آقايان كهدر ايـنـجـا تـشـريـف دارند و به همه ملت و همه ملت مستضعف تبريك عرض مى كنم و از همهآقايانى كه دو سه گروه اند ظاهرا در اينجا تشريف دارند، چه آنهائى كه از خارج كشورآمـده انـد و چـه شـما آقايانى كه در داخل بوديد، تشكر مى كنم . من عرض مى كنم كه شمارزمـنـدگـان مـتـوقـع نباشيد كه از مثل من يا هر كس ‍ كه از سنخ بشر است ، از شما تقديركـنـد، نـمـى تـوانـد تـقـديـر كـنـد. خـداوند تعالى مشترى شماست . شما آنچه كه داشتيد،بزرگترين موونه اى كه داشتيد و آن جان بود و روح ، در راه خدا داده ايد، چه آنهائى كهشهيد شدند و به لقاءالله انشاءالله رسيدند و چه شما كه حاضر براى شهادتيد، عمدهاين حضور است .
شـمـا دو مـطـلب را مـتـحـقـق كـرديد كه با اين دو مطلب كسى كه از سنخ بشر جز آن كه ازاوليـاء خـدا بـاشـد و الهـام از خـدا گـرفته باشد نمى تواند تقدير شما را بكند. يكىبزرگتر سرمايه خودتان كه آن حيات است ، در طبق اخلاص گذاشتيد و ديگرى اينكه اينهـديـه را بـا اخـلاص در طـبـق اخـلاص تـان گـذاشـتـيد. عمده اين اخلاصى است كه در شماجوانان ظاهر است . شما از اين اخلاص و ايثار، جمهورى اسلامى را بيمه كرديد. فتح هايىكـه نـصـيـب شما شده است ، خصوصا در فتح مبين ، گرچه با هيج معيارى نمى توان آن راسـنـجـيـد و بـا هـيـچ زبـانـى نمى توان از آن توصيف كرد، لكن آنچه كه بالاتر از همهآنـهـاسـت ايـن صداقت شما و اين اخلاص شما در بارگاه حق تعالى است . آنچه كه در نزدخـدا ارزشـش از هـمـه بـالاتـر اسـت ، اين ايثار از روى اخلاص است همان كه خداى تبارك وتـعـالى در سـوره (هـل اتى ) اهل بيت عصمت را به آن توصيف مى كند كه : (ويطمعونالطعام على حبه )... طعام چيزى نيست ، آن هم يك قرص نان جو، آنچه اهميت دارد (على حبه) هست .
آنـچـه در پـيـشـگـاه حق تعالى ارزش دارد و هيچ بشرى نمى تواند آن را توصيف كند، ايناخلاص و محبتى است كه شما داريد. شما جان خودتان را فدا مى كنيد و بسيار اشخاص همهـسـتـنـد كـه در راه هـاى انـحـرافـى بـاز هـم ايـن كـار را مـى كـنـنـد. صـورتعـمـل ، يـك صـورت اسـت لكـن مـعـنـى دو تـا و مـحـتـوا دوتـاسـت . مـيـزان مـحـتـواىعـمـل اسـت ، نـه صـورت عـمـل . شـمـشير على ابن ابيطالب سلام الله عليه و فرود آوردنشـمـشـيـر و به دشمن آن شمشير را ضربه زدن و او را كشتن ، اين امرى است كه در همه جاواقع
مـى شـود و بـسـيـارى از اشـخـاص اين اعمال را كرده اند و مى كنند. ارزش به اينها نيست ،ارزش بـه آن اسـت كـه در قلب على ابن ابيطالب چه گذشته است و مرتبه اخلاص او چهاندازه بوده است .
آن مـرتـبـه اخـلاص اسـت كـه يـك ضـربـت را بـا عـبـادت ثـقـليـن ، عـبـادت جـن و انـسمـقـابـل كـرده است . شما اين اخلاص تان و اين شهادت طلبى و اين ايثارتان براى خداستكـه ارزش بـه شـمـا داده اسـت و ايـن ارزش را هـيـچ مـعـيارى نمى تواند اندازه گيرى كند.عـزيزان من ! حفظ كنيد اين نعمت را. خداوند به شما يك همچو نعمتى داده است كه شما را باعـنايت ذاتى خودش ، با دست غيبى خودش متحول كرده است به يك انسان هاى خالص براىخـود و انـسـان هـائى كه جان و هر چه دارند، در راه خدا ايثار مى كنند. (ان الله اشترى منالمـومـنين انفسهم و اموالهم بان لهم الجنه ) اين جنتى كه مشترى به شما عطا مى كند، باجـنـتى كه ديگران براى آنها تحقق پيدا مى كند، فرق دارد. اميدوارم كه اين جنت ، جنت لقاءبـاشـد. امـيـدوارم كـه مـشترى شما، شما را در حضور خود پذيرايى كند. اولياء خدا در آنعالم هم كه هستند، به غير خدا سرگرم نيستند. نعمت هاى بهشت را از آن مى گذرند و متوجهبـه لقـاء حـق تـعالى هستند و شما كه جان نثارى داريد مى كنيد و ايثار مى كنيد و با ايدهشـهـادت بـه مـيـدان هـاى جـنـگ مـى رويد و از اسلام دفاع مى كنيد و از مكتب دفاع مى كنيد وكشورهائى را كه طمع به اين كشور دوخته اند مايوس مى كنيد همه اينها ارزشمند و بسيارارزشمند است ، لكن آن اخلاص و محبت شما و آن ايثار در راه خدا بالاترين ارزش است براىشـمـا. آن ايـثار و اخلاص است كه حتى در ترازوى عالم غيب هم نمى شود كه سنجش بشود.آن پـيـش خداى تبارك و تعالى سنجش مى شود و ما مفتخريم كه در يك همچو برهه از زمانواقـع شـديـم كـه مـثـل شـمـا عـزيزان در آنجا و در آن زمان و در آن مكان واقع شديد و ما ازهـوائى تـنـفـس مـى كـنـيم كه شما از آن هوا تنفس مى كنيد. شما ايثار گريد و شما اخلاصمـنـديـد، شـمـا بـر نـفـس خـود پـيـروز شـديـد و مـا عـقـب مـانـديـم . شـمـااحـتـمـال ايـن مـعـنـى را نـدهـيـد كـه تـفـنـگ و ژ 3 و مـسـلسـل شـمـا پـيـروز شـده اسـت .مـقـابل شما بالاتر از اين را هم داشتند، شما اندك داشتيد و آنها بسيار، لكن آنچه كه شمارا پيروز كرد و پيروز مى كند، آن ايمان شماست و آن اخلاص شماست كه در شما هست و درآنـهـا نـيـسـت . شـمـا بـراى خـدا در مـيدان ها وارد مى شويد و آنها براى شيطان . آنها حزبشـيـطـانـنـد و شـما حزب خدا. آنچه شما را در دو جبهه پيروز كرد و پيروز كرده و مى كندانـشـاءالله (جـبـهـه بـاطـنى و نفسانى و جبهه جنگ با گروه شيطانى ) آن اخلاص و ايمانشـمـاسـت كه شما را پيروز مى كند. شما شيعه همان هستيد كه مى فرمود اگر همه عالم درمـقـابـل مـن بـايـسـتـنـد، تـنـهـا در مـقـابـل مـى ايـسـتـم . آن ايـمـان اسـت كـه او را آنـطـور درمـقابل همه چيز مى ايستاند. آن اخلاص ‍ اوست ، آن روحانيت و معنويت اوست و شما هم شيعه اوهـسـتـيـد. امـيدوارم كه از روحانيت او و از علومى كه خداى تبارك و تعالى به او عنايت كردهاسـت و نـفـخـات الهـى كـه در روح مـبـارك او دمـيـده شده است ، به شما و همه ما نصيبى دادهبشود.
بـرادران ! شـمـا پـيـروزيد و شهداى شما پيروزند، ملت شما پيروز است . شما يك ملتىداريـد كـه در تـمـام دنـيـا مـثـل آن مـلت پـيـدا نـمى شود و ملت يك شمائى دارد كه در تماممثل شما پيدا نمى شود. آنها كه داوطلب براى جنگ هستند، داوطلبى شان براى شيطان است. آنها هم داوطلب مى شوند،
شـمـاهـم داوطـلب هـسـتـيـد و لكن فرق هست مابين داوطلبى و ايثار شما با داوطلبى و ايثارمـنـحـرفـيـن . آنـهـا بـراى بـراى رسـيـدن بـه دنـيـا و رسـيـدن بـهآمال و شهوات نفسانى وارد مى شوند در ميدان ها و شما براى شهادت و براى رسيدن بهلقـاءالله وارد مـى شـويـد. شـمـا پـيـروزيـد، چـه شهيد بشويد و چه انشاءالله پيروزىظـاهـرى هـم حاصل بشود. شما به نفس خودتان پيروز شديد، به شيطان باطنى خودتانپـيـروز شـديـد، وسـوسـه هـاى شـيـطـانـى را از بـيـن بـرديـد ودل خـودتـان را بـراى خـدا صـاف كـرديـد و بـه مـيـدان هـا بـادل صـاف و نـيـت خـالص و عـزم مـصـمم و رسيدن به پيروزى نهائى مى رويد و پيروزىنهائى از آن شماست . خداوند همه شما و همه رزمندگان را و همه قواى مسلح را پيروز كندو خداوند شما را در دو جبهه باطن و ظاهر به پيروزى نهائى برساند و خداوند انشاءاللهايـن كشور را از شر شرق و غرب حفظ بفرمايد. خداوند همه شما را به عنايت خودش غريقرحمت هاى غيبيه خود بفرمايد.
والسلام عليكم و رحمه الله و بركاته
تاريخ : 29/1/61
پيام امام خمينى به مناسبت روز ارتش
بسم الله الرحمن الرحيم
گـرچـه روز ارتـش در جـمـهـورى اسـلامـى از روز مردم جدا نيست ، بحمدالله تعالى ارتشآنـچـنـان مردمى است و در خدمت مردم است و مردم آنچنان با ارتش منسجم و پيوند ناگسستنىدارند كه هر دو يك واحد را تشكيل مى دهند و روز ارتش روز مردم است ، لكن انتخاب يك روزبـراى ارتـش بـه مـنـظـور تـجـليـل بـيشتر و تقدير سزاوارتر و نمودار تكريم از چهرهسلحشور و رزمنده آنان است .
مـلت عـظيم الشان ايران روز 29 فروردين را به عنوان روز مبارك ارتش به آنان تبريكمـى گـويند. امسال با سپاس بى حد به درگاه خداوند تعالى با پيروزى هاى بزرگىكـه ارتـش و سـايـر قـواى مـسـلح نـصـيـب مـلت ايـران نمودند و با افتخار جاويدى كه درفـتـوحات ، بويژه فتح مبين براى كشور اسلامى آفريدند تبريك ها بيشتر و جدى تر وتـوام با سزاوارى است . جاويد باد قواى مسلح و ارتش و سرافراز باد كشور بقيه اللهاعظم اروحنالمقدمه الفداء كه اينچنين سربازان متعهد و فداكارى دارد.
در ايـن جـنـگ تـحـمـيـلى و دفـاع از حق ، ارتش ايران و ديگر قواى مسلح بر جهانيان ثابتكـردند كه مجاهدين در راه هدف و اسلام عزيز و ميهن معظم از يك قدرت غيبى مافوق طبيعت وبـرتر از محاسبات كاخ نشينان ستمگر برخوردارند كه با ارزيابى كوردلان خدانشناسنمى توان سنجيد و با معيارهاى الحادى درست نخواهد شد. با كدامين سنجش ها و معيارها مىتوان فتح مبين را تحليل كرد و با كدام معادلات مى توان ارزيابى نمود نبرد نابرابرىكـه يـك طرف آن قدرت شيطانى مجهز به تمام ابزار جنگى سبك و سنگين و برخوردارىاز پـشـتـيـبـانـى بـى دريـغ ابـرقدرت ها و اكثر دولت هاى منطقه كه با دست باز و روىگـشـاده تمام امكانات خويش را در اختيار آن قرار داده اند و تمام بوق هاى تبليغاتى جهاننـيـز از آن پـشـتـيـبـانى نموده اند و همه جهات تقويت در آن موجود بوده است و طرف ديگرقـواى مـسلحى كه ولادت او پس از انقلاب و پيروزى آن بود و ارتشش تازه از زير سلطهمستشاران امريكائى و فرماندهان ستمشاهى نجات پيدا كرده و از رژيم طاغوتى به رژيماسـلامـى انـسـانـى انـتـقال يافته اند و سپاه پاسدارانش و بسيجش از متن ملت برخاسته وتـازه تـفـنـگ بـه دسـت گـرفـته و دانشگاه هاى نظامى آنچنان نديده اند و از ابزار جنگىكـامل برخودار نبوده و تمام اسباب ظاهرى ضعف در آنان موجود بوده است و تنها ايمان بهخـداونـد و عـشـق بـه شـهادت در راه اسلام و روح ايثار و فداكارى ، ابزار نبرد نابرابرايـنـان بـود و در ظـرف قـريـب بـه يك هفته آنچنان قواى عظيم شيطانى را در هم كوبيد وآنچنان
طـومـار ارتـش مـجـهـز بـرخـوردار از آرايـش را در هـم پـيـچـيد كه فوج قواى دشمن با همهتـجـهـيـزات تـسـليـم يـا فـرارى و يـا مـقـتـول گـرديـدنـد. كـدام روشـنـفـكـرانتـحـليل گر و دانشگاه جنگ رفتگان متفكر اين پيروزى معجزه آسا را توجيه مى كنند؟ اگرارتـش و سـايـر قـواى مـسـلح از نـصـرت معنوى الهى برخوردار نبودند پس اين امر خارقالعـاده چـگـونـه تـحـقق يافت ؟ آرى فرق بسيار است بين جوانانى كه شب را با مناجات وقـرائت قـرآن و نـمـاز و نيايش بسر مى برند و حمله را با ذكر خدا و الله اكبر شروع مىكنند با آنانكه شب را با معصيت خدا و روز را در جنگ با خدا آغاز مى كنند. فرق است ميان آنسنگرها كه كتاب خدا و نهج البلاغه و كتاب هاى دعا در آن است با آن سنگرها كه بنا بهگـفـتـه فـاتحان ، ابزار قمار و شراب و مسكرات و بدتر از آن در آنها يافت مى شود. وفـرق اسـت مـيـان آنـان كه با اعتقاد به اينكه صاحب الزمان روحى فداه فرمانده آنهاست وجنگ مى كنند و آنان كه صدام عفلقى ابرجنايتكار فرمانده آنان است . و فرق است ميان آنانكه خود را برادر ملت مسلمان عراق مى دانند و هرگز به خود اجازه نمى دهند كه به شهرهايـا روسـتـاهـاى بـرادران خود تجاوز كنند با آنان كه هر روز به هر شهر و دهكده (هر چندعـرب نـشـيـن ) كـه بـتـوانند آتش گشوده و با دعوى جنگ براى عربيت ، كودكان و زنان وپيرمردان بيگناه را قتل عام مى كنند. فرق است ميان آنان كه با اسراى جنگى خويش كه درحال جنگ با آنان به اسيرى درآمده اند چون برادران خويش رفتار مى كنند با آنان كه بااسـرائى كـه از ايـران گرفته اند و اكثر آنها مردم عرب روستاها يا شهر بوده و در جنگدخـالت نـداشـته آنچنان دژخيمانه رفتار مى كنند كه از ترس رسوائى بيشتر اكنون نيزنتوانند خويشاوندان و نزديكان آنان را براى ملاقات بپذيرند. ما بحمدالله تعالى امروزارتشى داريم كه با سرافرازى و قامتى استوار در جهان مى درخشد.
امـسـال مـلت ايـران بـا چـنـان سـرافـرازى و افـتـخـار، روز ارتـش را مـى گـذرانـد كه درسـال هـاى پـيـش بـى سـابـقـه بـوده اسـت و ارتـش بـا چـنـان درخـشـنـدگـى درمقابل دشمنان ايستادگى مى كند كه در تاريخ حياتش كم نظير و يا بى نظير بوده است واميد است كه هر سال از سال پيش افتخار آفرين تر گردد. و در اينجا از بعضى تذكراتهر چند بدان توجه داشته باشيد نگذرم :
1 !!! از عنايات غيبى الهى غافل نباشيد و تمام قواى نظامى و انتظامى و قواى مسلح از هرارگـانـى كـه هستيد سعى كنيد اين عنايات الهى را براى خودتان و براى ملت حفظ كنيد وراه آن اين است كه به تعهد خويش عمل كرده و در پيشگاه حق تعالى براى اسلام و جمهورىاسـلامـى تـا حـد تـوانـائى فـداكـارى نمائيد و براى رضاى خداوند تعالى ، نه هواهاىنـفـسانى و شيطانى ، براى دفاع از اسلام و ميهن خودتان در صحنه حاضر باشيد و مباداپـيـروزى هـا شـمـا را مـغـرور كـنـد و از كـمـك هـاى غـيـبـىغـافـل نـمايد كه غرور و غفلت انسان را به تباهى مى كشد و بى ترديد از قدرت نظامىمـى كـاهـد. و پـس از اتـكـال بـه خـداونـد بـه قـدرت خـود كـه از اوسـت اعـتـمـاد واتكال داشته باشيد.
2 !!! مـى دانـيـد كـه پـيـروزى در اثـر انسجام تمام قواى مسلح با نقشه واحد و فكر واحدنـصـيـب شـمـا شـد. بـايـد ايـن انـسـجـام و ايـن وحـدت حـفـظ شـود كـهتـزلزل در ايـن امـر الهـى از بـزرگـتـريـن اسـبـابفشل و خداى ناخواسته شكست است و اگر كسى يا خطى درصدد ايجاد تفرقه باشد
بى درنگ به فرماندهان خبر دهيد تا جلوگيرى كنند. تمام قواى مسلح در جمهورى اسلامىبـراى مـقـصـد واحـد و هـدف مـعـيـن كـوشـش ‍ مـى كـنند و همه بايد به منزله دست واحد عليهمـخـالفـان و مـعـانـدان بـا اسـلام و جـمهورى اسلامى باشند. و بدانيد كه تا اين وحدت وانسجام و اين هدف عالى اسلامى پابرجاست كشور شما آسيب نخواهد ديد.

next page

fehrest page

back page

 

 
 

کلیه حقوق این سایت محفوظ می باشد.

طراحی و پیاده سازی: GoogleA4.com | میزبانی: DrHost.ir

انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما جمادی الثانی رجب شعبان رمضان شوال ذی القعده ذی الحجة محرم صفر ربیع الثانی ربیع الاول جمادی الاول نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس دیتاسنتر فن آوا سرور اختصاصی سرور ابری اشتراک مکانی colocation