بسم الله الرحمن الرحیم
 
نگارش 1 | رمضان 1430

 

صفحه اصلی | کتاب ها | موضوع هامولفین | قرآن کریم  
 
 
 موقعیت فعلی: کتابخانه > مطالعه کتاب صحیفه نور جلد 16, امام خمینی (ره)   مناسب چاپ   خروجی Word ( برگشت به لیست  )
 
 

بخش های کتاب

     FEHREST -
     SAHIFE01 -
     SAHIFE02 -
     SAHIFE03 -
     SAHIFE04 -
     SAHIFE05 -
     SAHIFE06 -
     SAHIFE07 -
     SAHIFE08 -
     SAHIFE09 -
     SAHIFE10 -
     SAHIFE11 -
     SAHIFE12 -
     SAHIFE13 -
     SAHIFE14 -
     SAHIFE15 -
 

 

 
 

 

fehrest page

back page

بـــيـــانـات امـام خـمـيـنـى در ديـدار بـا رئيـس و نـمـايـنـدگـان مـجلس شوراى اسلامى ،فرماندهانسپاه پاسداران ، علماى پاوه و اورامانات ، گروهى از سفرا و كارداران واعضاى اتحاديه انجمن هاى اسلامى دانشجويان ايرانى در هند
اسـاس اين گرفتارى هائى كه بشر به آن مبتلاست ، حب نفس است بسم الله الرحمنالرحيم
مـن هـم مـتـقـابـلا به آقايان تبريك اين عيد سعيد را عرض مى كنم و اميدوارم كه خداوند ايناعـياد را بر مسلمين و بر ملت شريف ايران مبارك فرمايد و مستضعفان جهان را بر مستكبرانغـلبـه دهـد كـه آن روز عـيـد بـزرگ مـبـاركـى خـواهـد بـود و امـيـدوارم كـهحـاصـل بـشـود يـك همچو روزى . من عرض مى كنم كه اساس اين گرفتارى هائى كه بشربـه آن مبتلا هست ، از زمان آدم صفى الله تا امروز و از امروز تا روز حشر، آنكه بشر بهآن مبتلا هست و اساس تمام فسادها و جنگ ها و ظلم ها و تعدى ها و تجاوزها بر آن محور است ،اسـاسـش ‍ حـب نـفـس اسـت كـه شـعـبـه هـائى از ايـن حـب نفس و مظاهرى دارد كه اگر ملاحظهبفرمائيد، اين مظاهر كه پايه اش حب نفس است ، بشر را به تباهى كشيده و مى كشد و انبياهم براى اصلاح اين امر آمده اند و مع الاسف آنطورى كه آنها مى خواستند، موفق نشده اند وگـمـان نـدارم كـه هـيـچ كـس مـوفـق بشود. يك شعبه از اين و يك مظهرى از اين حب نفس ، حبريـاسـت اسـت ، حـب جاه است ، حب غلبه است . از اول عالم تا حالا از اين قدرت هاى جابر هرچـه بـه مـردم رسـيـده اسـت ،از ايـن حـب اشتهار، رياست ، حب قدرت و از اينها بوده است كهاساسش همان حب نفس است ، الان هم كه ما در يك وضعى باقى هستيم در دنيا كه همه مى دانيددنـيـا الان چـه خـبـر است و بر بلاد مسلمان ها چه مى گذرد و بر كشورهاى مظلوم چه ظلم هاواقـع مـى شـود، اسـاس هـمه اينها همان حب مسند و رياست است . حب قدرت است كه آمريكا راوادار مى كند كه اين جنايت هايى كه در طول تاريخ بيسابقه است ، انجام بدهد و حب سلطهو ريـاسـت اسـت كه شوروى را برمى انگيزد كه اينطور با مردم دنيا و مظلومين دنيا رفتاركـنـد و حـب نـفـس اسـت كـه كـشـورهـاى اسـلامـى ، سـران كـشـورهـاى اسـلامـى درمـقـابـل جناياتى كه از اين قدرت ها واقع مى شود و از وابستگان آنها واقع مى شود، بىتـفـاوتـنـد. اگـر چـنـانـچـه اين حب نفس در اين سران كشورهاى اسلامى نبود و اين حب جاه وقدرت نبود، با اين فجايع كه واقع شده است ، با اين ظلم كه واقع شده است بر ايران وبدتر از او بر لبنان ، نمى نشستند و تماشا كنند. همه ترس از اين دارند كه اين قدرتتـخـيـلى كـه بايد بگويم كه هيچ ارزش ندارد، ازشان گرفته بشود، از اين جهت آنطورخـاضـع شـدنـد در مـقـابـل امـريـكـا و بـدتـر از او و فـجـيـع تـر از او درمقابل اسرائيل كه الان همه جست و
خـيـزهـائى كـه در ايـن ، اكـثـر ايـن كـشـورهـاى اسـلامـى مـى شـود، بـراى ايـن اسـت كـهاسرائيل را به رسميت بشناسند و آن قرار كمپ ديويد را تحكيمش ببخشند. اگر حب اين چندروز ريـاسـت ، ايـن چـنـد روز سـلطـه نـبـود، هـر انـسـانـى ادراك ايـن مـعـنـا را مـى كـنـد كـهمـثـل اسـرائيـل بـر بـلاد مـسـلمـيـن ايـنـطـور رفـتـار كـنـد و ايـنـطـور جـسـورانـه درمـقابل همه ، همه را تحقير كند. ننگى بر چهره اين كشورهاى اسلامى نقش بست كه هيچ چيزايـن نـنـگ را نـمـى تـوانـد بـزدايـد، مـگـر ايـنـكـه توجه بكنند، مگر اينكه منقلب بشوند،مـتـحـول بـشـونـد. و نـنگى كه بر همه اين كشورهاست اين است كه با علم به اينكه دارندخلاف مى كنند، به صدام كمك مى كنند كه صدام ، اسلامى كه در ايران دارد پاى مى گيردانـشاءالله ، اين آدم ، اين را زايل كند و همه كوشش شان بر اين معناست . بعضى تصريحمـى كـنـنـد و بـعضى هم خلافش را مى گويند و دروغ مى گويند. اگر اين حب جاه نبود كهارث شـيـطـان اسـت و از اول شـيـطـان بـراى هـمين خصيصه اى كه داشت ، مطرود شد و چونخـودش را از آدم بـالاتـر مى دانست و خودش را نار مى دانست و آدم را طين و آن نورانيت آدم راادراك نكرده بود، موجب اين شد كه مطرود شد و قسم خورد كه همه را مطرود كند، يعنى همهبـشـر را و الان دارد او مـوفـق مـى شـود در مقابل همه انبيا. اين حمله اى كه صدام به ايرانكـرد، خـوب ، هـمـه مـى دانـيـد كـه بـراى ايـن بـود كـه سـردار قـادسـيـه بـشـود و آنمـسـائل و ايـن حـمـله اى كـه اسـرائيـل بـر لبـنـان درمقابل چشم همه مسلمانان منطقه و دولت هاى منطقه كرد، همه مى دانيد كه براى قدرت طلبىو جـاه طـلبـى و آمـريـكـا هـم هـمـين و همه قدرت ها هم همين و اين ممكن است كه در شما هم پيدابشود، در ما هم پيدا بشود. شيطان فقط نمى رود سراغ صدام و امريكا و شوروى ، او همهجا هست و مظاهر شيطان كه نفس اماره خود ما هست ، پيش همه هست . اگر چنانچه يك وقت ديديدكـه حـب ايـن را داريـد كه به مردم زور بگوئيد، حب اين را داريد كه مردم پيش شما خاضعبـاشـنـد، بـدانـيـد كـه از آن حـظ شـيـطـانـى پـيشتان هست و اين حظ شيطانى است كه پيشقـدرتـمـنـدها هست و قدرتمندها را آنطور جسور مى كند و همين حظ شيطانى پيش آنهايى كهخـاضـع در مـقابل اين قدرتمندان مى شوند، با اينكه امكانات اينكه در جلوى آنها بايستنددارند، اين همان حظ شيطانى است ، همان است كه شيطان را با آدم درگير كرد و مطرود شدو حـرف خـدا نـشـنيد و امر خدا را نشنيد و اين را نفهميد كه اطاعت امر خدا قضيه سجده بر آدمنيست ، سجده بر خداست . مع الاسف در بين اين دولت هاى اسلامى به اصطلاح و سران ايندولت هـاى اسلامى به اين امر مبتلا هستند. اگر چنانچه اين قدم را برداشته بودند كه حبايـن ريـاسـت را كـم كـرده بـودنـد يـا مـوفـق مـى شـدنـدزايل مى كردند، ممكن نبود كه بدون تفاوت بنشينند و اينطور بار ذلت بكشند.
يـك وقـت امـريـكـا بـر مـردم غـلبـه مـى كـنـد و شـوروى غـلبـه مـى كـنـد، يـك وقـتاسـرائيـل غـلبه مى كند، اسرائيل امروز فرمانفرماى اين بلاد اسلامى دارد مى شود و اگرايـن بـى تـفـاوتـى و ايـن كـمـك و ايـن طـفـره زدن بـراى ايـنـكـه بـشـنـاسـنـداسـرائيـل را به رسميت ، اگر اين به نتيجه برسد، او فرمانفرماى همه شان خواهد شد وهـمـيـن طـور كـه حـالا تـحـقـيـرشـان كـرد و ذليـلشـان كـرد درمـقـابـل خودش به امر امريكا، به طرح امريكا، اين مطلب توسعه پيدا مى كند و در همه جاريـشـه مـى دوانـد. مـكـرر ايـن مـسـاله ذكـر شـده اسـت كـهاسرائيل قناعت نمى كند به آنجائى كه هست ، قدم قدم پيش مى رود و هر قدمى كه رفت ،
هى مى گويد ما كارى نداريم ، ما همين هست ، فردا قدم بالاترى بردارد. امروز لبنان است، فردا خداى نخواسته سوريه ، پس فردا عراق است و همين طور.
و مـع الاسـف ايـن دولت هـا بـه جاى اينكه در مقابل اين آدم و اين غير انسان قيام كنند، نهضتكـنند، اتفاق حاصل كنند براى جلوگيرى ، يك انكار هم نكردند، الان هم جست و خيز مى كنندبراى اينكه تثبيت كنند مقام او را و اين يك ننگى است كه در كشورهاى اسلامى بر چهره همهاسـت ، بر سران ، بيواسطه و بر مردم كشورها هم كه سران را اينطور به جاى خودشانگـذاشـتـند كه هر كارى مى خواهند بكنند و هر ذلتى مى خواهند براى اسلام و مسلمين تهيهكـنـنـد و جـلو ايـنـهـا را نـگـرفتند، بر آنها مع الواسطه . ما اين مصيبت ها را به كجا بايدبـبـريـم ؟ مـا را مـبـتـلا كـردنـد بـه جـنـگ عـراق ، تـوطـئه ديـدنـد كـه مـا بـرويـم سـراغاسـرائيـل تـا عـراق تـقـويـت بـشـود، آنـوقـت عـراق واسـرائيـل بـيـايند سراغ ما. ما اين توطئه را فهميديم و آقايانى كه متوجه امورند، توجهكردند و گفتند راه ما اين است كه از اين راه برويم ، اگر از آن راه ما رفته بوديم ، امروزعـراق وضـعـش بـا مـا غـيـر از ايـن بـود و اسـرائيـل هـم بـهدنبال او با ما طور ديگرى بود.
مـلت ايـران همانطورى كه تاكنون عمل كرده است و پيروزى سياسى اخير را كه پيدا كردهاسـت ، ايـن يـك امـر خـيـلى چشمگيرى است . صدام با تمام قوا كوشش كرد به اينكه سرانكشورهاى غير متعهد را در بغداد جمع كند و اين جمهورى اسلامى و اين قدرت اسلامى در اينگـوشـه دنـيـا بـاعـث شد كه سران كشورها توجه كنند و دست رد به سينه صدام بزنند،بـعـد هـم بـا كـمـال وقـاحـت مـى گـويـد مـن براى اينكه وحدت اسلامى محفوظ باشد، از اوگذشتم ، پس خوب است وزراى خارجه بيايند اينجا، آنهم هر چه توانست اين ور، آن ور زدو بـه دريوزگى فرستاد افراد را به همه جا، منتهى به اين شد كه حالا باز اعلام كردهاست كه نه ، ما براى وحدت مسلمين از اين مطلب هم گذشتيم . و من عقيده ام اين است كه ايشانبراى وحدت مسلمين به جهنم برود.
آنـهـائى كـه اسـاس اخـتـلاف بـيـن مسلمين را درست مى كنند، خوب يكيش هم از آن افراد، همينصـدام اسـت كـه اسـاس اخـتـلاف اسـت . دولت ايـران بـا هـيچ دولتى هيچ وقت جنگ نداشت ومـخـالفـت نداشت ، الا با آنهائى كه برضدشان مى خواهند كارى بكنند. اين هجوم ابلهانهصـدام بـه ايـران اسباب اين شد كه دولت هاى منطقه بسيارشان باايران يعنى با اسلامبـه مـخـالفت برخيزند. آنها هم كم كم خواهند فهميد كه صرفه اين نيست كه با يك همچومـلتـى كـه همه چيزش را در راه اسلام دارد فدا مى كند، مخالفت كنند، آنها هم خواهند توجهپيدا كرد، لكن ما هم بايد به مسائل يعنى به آن شيطنت هائى كه نفس اماره انسان مى كند،توجه كنيم ، آن ريزه كارى هائى كه در انسان ايجاد مى كند. چه بسا يك نفر آدم زاهد متقىدر طـول عـمـرش بـه زهـد و تـقـوا و اينها باشد معروف باشد و شيطان يك گوشه اى ازدل او را ربـوده بـاشـد كه همه اين اعمال و اين زهد و تقوا، همه و همه فاسد بشوند و چهبـسـا بـاشـد كه شما آقايانى كه در مجلس تشريف داريد و اميدوارم كه موفق باشيد، باهمه كوششى كه مى كنيد براى اسلام ، لكن آن حظ شيطانى از پيش شما نرفته باشد.
ايمان است كه شما را وادار مى كند برويد و براى اسلام فداكارى كنيد
بـايـد خـودتـان مراقبت خودتان را بكنيد و وادار كنيد كسانى از شما مراقبت كنند و چه بسابـاشـد كـه اين سپاه پاسداران و اين سران فرماندهان سپاه پاسداران با همه جديتى كهمـى كنند براى اينكه به اسلام خدمت بكنند، در باطن قلبشان غير خودآگاه از اين خصيصههـاى شيطانى باشد كه يك وقت ببينند كه كارهائى كه كرده اند، دست شيطان در آن بودهاست . بايد هميشه انسان مراقب خودش باشد. مى خواهد نماز بخواند، مراقبت كند از نمازشكـه مـبـادا دست او در اين كار باشد، دست نفس اماره در كار باشد. بخواهد پاسدارى بكند،مـتـوجـه بـاشـد كـه مـبـادا دسـت او در كار باشد و او را به كارى وادار كند كه خودش تباهبـشـود و جمهورى اسلامى را هم چهره اش را يك طور ديگر نمايش بدهد. شماهائى كه دستاندر كار هستيد در اين جمهورى اسلامى ، چه آن آقايان سفرا و كاردارهائى كه در خارج مىروند و خارج بيشتر توقع هست و چه شما سپاه پاسداران و ساير قواى نظامى و انتظامىكـه در داخـل خـدمـت مـى كـنـيـد و چـه وكـلاى محترم كه در مجلس خدمت مى كنند و چه همه ، قوهقضائيه ، قوه اجرائيه ، همه بايد از خودشان مراقبت كنند.
بـدانـنـد آن كه آنها را به اين قدرت رسانده است كه قدرت هاى بزرگ دنيا حساب براىآنـهـا باز كرده اند و همين مخالفت هائى كه هر روز مى كنند و توطئه هائى كه هر روز اينقـدرت هـاى بزرگ مى كنند، دليل بر قدرتمندى شماست . اگر شما قدرتمند نبوديد كهآنها با شما مقابله كردند، چون مى بينند كه يك قدرتى اينجا هست ، شما بايد بدانيد كهايـن قـدرت ، قـدرت بـازوى شـمـا و من و ساير افراد نيست ، اين يك قدرت الهى است ، يكقـدرت اسـلامى است ، يك قدرت ايمان است كه اين كار را انجام داده . ايمان است كه شما راوادار مـى كند برويد و براى اسلام فداكارى كنيد و ايمان است كه در جبهه ها اين عزيزانمـا در جـنـگ تـا حـد شـهـادت حـاضر هستند و تا اين ايمان را حفظ كرديد و تا اين تعهد بهاسلام را حفظ كرديد، هرگز نخواهيد آسيب ديد.
و بايد ما توجه كنيم به اينكه ما امروز در حال جنگ هستيم ، هم جنگ سياسى و هم جنگ نظامى. الان مـا بـا تمام اين قدرت هائى كه در جهان هست و آنهائى كه تبع قدرت بزرگ هستند،در حـال جـنـگـيـم ، يـعـنـى آنـهـا بـه مـا حـمـله مـى كـنـنـد و مـا درحـال دفـاعيم . باز ما آنوقت نرسيده است كه بگوئيم خير، ما خودمان هستيم و مستقليم و همهچـيـزها تمام شده . خير، الان جبهه ها محتاج به افراد دارد، در جبهه ها بايد افراد بروند،ايـن يـك واجـب شرعى الهى است منتها واجب كفائى ، به همه واجب است ، مگر اينكه به اندازهكفايت حاصل شده باشد. هر كه مى تواند، قدرت دارد، بر او واجب است و اگر چنانچه بهانـدازه كـفـايـت ، بـه طـورى كه سران نظامى ، از سران پاسداران و سران ارتش و اينهاگـفتند ديگر احتياج نيست ، آنوقت از همه ساقط مى شود. ما بايد اين مطلب را درست توجهبـه آن داشـتـه بـاشـيـم كـه مـا در حـال جـنـگـيـم و درحـال دفـاع و اگـر خـداى نـخـواسـتـه سـسـتـى بـكـنـيـم ، يـكمـثـل اسـرائيـلى خـداى نـخـواسته به ما حمله مى كند و ما اگر سستى كنيم ، بر ما چيره مىشـود. ما از حالا بايد جلويش را بگيريم . ما تا هر حدى كه رفتيم ، همه دفاع بوده ، الانهم دفاع مى كنيم ، الان هم در عين حالى كه صدام ادعا مى كند كه ما
شـهـرهـاى ايـران را به آن كارى نداريم ، الان هم آبادان ما و بعضى ديگر از بلاد ما، هرروز آبـادان تـقـريـبا هر روز تقريبا بمباران مى شود، يعنى از خارج توپ مى اندازند وايـنـجـا را تباه مى كنند، مردم را شهيد مى كنند و ما بايد دفاع كنيم از اين مسلمان ها و بايددفاع كنيم از اين كشور اسلامى . دفاع ما تا هر جائى كه بايد دفاع كرد، پيشروى بايدكـرد و ايـن بـسـتـه به همت جوان هاى برومند متعهد جندالله است كه نقيصه ها را پر كنند وبـرونـد و انـشـاءالله بـه زودى كـار را تـمـام كـنـنـد، تـا بـعـد بـرويـمدنـبـال آن دشـمـن بـزرگـتـر، خـبـيث تر. اگر از صدام كسى هم خبيث تر باشد، آن بگين وامثال اينها.
حفظ ثغور اسلام جزء فرايضى است كه هيچ فريضه اى بالاتر از آن نيست
مـا در بـين راه هستيم آقايان . انقلاب ما در بين راه است و ما بايد او را دريابيم ، همه بايدايـن فـكـر را بـكـنند، آقايان نمايندگان محترم مردم هم بايد اين فكر را بكنند، ما بين راههـسـتيم ، اگر اينجا احتياج باشد به نمايندگانى كه بروند در جبهه ها و مردم را نصيحتبـكـنـنـد، آنـوقت تصور اين را بكنند كه آيا يك سفر مستحبى حج بايد بروند يا يك سفرتـقـريبا واجب به طرف جبهه ها و نصيحت آنها و دلدارى به آنها. الان چند روز است كه بهمـن مـكرر گفته شده است كه دارد مملكت براى اين توجهى كه دارند به سفر حج ، فلج مىشود، وكلاى مجلس مى خواهند همه مشرف شوند، 140 نفر يا بيشتر مشرف بشوند، البتهعـذر دارند، مى گويند آقاى هاشمى فرمودند كه اين تعطيلى آنهاست ، لكن ما اين فكر رابـكـنـيـم كـه مـا امـروز تـعطيل داريم ؟ ما امروز مى توانيم در اين وضعى كه كشور ما دارد،اسـتـفـاده از تعطيل بكنيم ؟ و شوراى قضائى هم مى گويند بسياريشان مى روند، شوراىنگهبان هم ، خوب ، ايشان هم مى روند و از ساير قشرها هم همين طور. اگر واجب باشد مكه، خوب ، هيچ كس جلويش را نمى تواند بگيرد، بايد هم بروند، اگر حج فريضه باشد،مـگـر ايـنـكـه يـك فـريـضـه بـالاتـر از آن حـفظ ثغور اسلام كه همه فرايض را كنار مىگذارند. اين را من عرض كردم ، باز هم به بعضى از آقايان كه اينجا تشريف داشتند كهبـا ايـنـكـه قـتـل نـفس مومن از همه گناهان كبيره شايد بعد از شرك بالله بالاتر باشد،قـتـل نفس مومن بيگناه ، لكن اسلام ، همين اسلامى كه اينقدر راجع به مومنين سفارش فرمودهاسـت و تـحـذير از قتل نفس مومن كرده ، از احكام جهادش اين است كه اگر يك دسته ء از همينمومنين ، از همين مسلمين ، از همين فقها، از همين عرض بكنم دانشمندان از كفار جلو قرار دادند وسـپـر قـرار دادنـد بـراى خودشان كه بيايند، امر فرموده است كه همه را بكشيد، اينها باآنـهـا، ايـنها همه شهيدند و به بهشت مى روند آنها هم جهنم ، براى اينكه حفظ ثغور اسلاماسـت ، حـفظ نظام اسلام است ، حفظ ثغور اسلام است . حفظ ثغور اسلام جزء فرايضى استكه هيچ فريضه اى بالاتر از آن نيست ، حفظ اسلام است . آقايان توجه كنند، خودشان همهدانـشـمـنـد هـسـتـنـد، هـمـه تـوجـه بـه مـسـائل دارنـد كـه البـتـه بـعـضـىمـسـائل ديگر هست من نمى خواهم بگويم كه موجب نگرانى است ، ولى خودتان توجه بكنيدكـه آيـا بـا اين وضعى كه كشور ما دارد، اينطور كوچ كردن به جوار بيت الله با آنهمهثـواب هـائى كـه دارد، بـر غـيـر اشـخـاصـى كه واجب عينى است ، آيا الان صلاح مى دانندآقايان كه اين مملكت را به حال تعطيل درآورند؟
و خـداى نـخـواسـتـه يك وقت يك صدمه اى وارد بشود به كشورتان علاوه بر يك نگرانىهـاى ديـگـرى كـه هست . در هر صورت توجه به اين بكنيد كه انگيزه اى كه در قلب شمابـراى رفـتن حج هست ، چه هست ، اين است كه به ثواب عالى برسيد، آنوقت ببينيد ثوابايـنـكـه بـه حـج برويد يا ثواب اينكه براى مسلمين خدمت بكنيد، كدام بيشتر است ؟ براىحـدود و ثـغـور اسـلام خـدمـت بـكـنـيـد، كـدام بـيـشـتـر اسـت ؟تـحـصـيـل عـلم از امـورى اسـت كـه واجـب كفائى است و از امور مهم است ، لكن اگر ما يك وقتاحـتـيـاج داشـتـيـم بـه ايـنـكـه عـلمـا و افـراد مـسـتـعـد الانتـحـصـيـل عـلم را كـنار بگذارند و بروند در جبهه ها و دلدارى بدهند به اينها، هدايت كننداينها را يا بروند به شهرهاى دور افتاده و هدايت كنند آنها را، اين مستحب بسيار بزرگ رابـايـد كـنـار بـگـذارنـد، بـرونـد آن كـار را انجام بدهند، براى اينكه آن واجب است . انجامبـدهـنـد، بـعـد كـه آرامـش حـاصـل شـد بـرگـردنـد آقـايـانتـحـصـيـل بـكـنند، چنانچه همه متصديان روحانى كه هستند الان از باب اينكه مى بينند كهنـمـى تـوانـد و نخواهد توانست كسان ديگر اداره اين كشور را آنطورى كه اسلام مى خواهدبكند و ما تجربه كرديم كه نشد، اين آقايان با اينكه شغلشان اين نيست و حالا من عرضمـى كـنـم كـه بـنـاى روحـانـيـون بر اين نيست كه حكومت را بگيرند. حكومت چيست ؟ اما بناىروحانيون بر اين نيست كه اسلام را حفظ كنند؟ ما گمان مى كرديم كه در بين روشنفكران مابـه اصـطـلاح ، خـوب ، اشـخاصى پيدا مى شوند كه متعهدند و حفظ مى كنند اين را. اگرحـالا هـم پيدا شد يك همچو اشخاصى ، يك همچو جمعيت هائى ، آقايان پست هاى مهمتر دارند،مـى رونـد سـراغ كـارشـان ، آقـاى هـاشـمـى هـم مى روند، آقاى خامنه اى هم مى روند و همهكسانى كه متصدى هستند. اما، ما چه بكنيم امروز وضع ما، وضع ايران ، وضع گرفتارىهـاى داخـل و خـارج بـه جـورى اسـت كه بدون اينها نمى شود اداره كرد اين مملكت را، يا مىكـشـانـندش به طرف آمريكا و كمونيسم يا مى كشانندش به طرف امريكا و سرمايه دارىياكشانندش طرف كمونيسم و آن بساط و ما لازم است برايمان حفظ كنيم .
ننشينيد كنار و هى نق بزنيد و مردم را مايوس كنيد
خـوب ، مـا جـواب خـدا را چـه بـدهـيم ؟ جواب اين شهدائى كه براى اسلام جنگ كرده اند چهبـدهـيـم ؟ و آن اشـخـاصى كه الان هم كارشكنى مى كنند، واقعا چه جوابى فكر كرده اند؟آنـهـائى كه اعتقادى به اين مسائل ندارند، خوب راحتند، مى گويند كه چيزى ، خبرى نيست(لاخـبـر جـاء ولا وحـى نزل ) آنها حالا راحت است وضعشان . آنهائى كه اسلامى فكر مىكنند، مسلمان هستند، اينها مقايسه نمى كنند.
بـيـن ايـن جـمـهـورى كـه ما الان در اسلام داريم ، در ايران داريم ، با آن حكومتى كه سابقبـود، بـا آن وضـعـى كـه سـابـق بـود؟ ايـنـهـا فـكر نمى كنند كه اين كشور ولو تا حالانـتوانسته صددرصد مسائل را اسلامى بكند، نه اينكه نخواسته ، نتوانسته ، لكن آنقدرىكـه بـه طـرف اسـلام رفـتـه اسـت ، در طول تاريخ شما يك حكومتى را پيدا نمى كنيد كهايـنـطـور بـاشـد كه اينطور طرف اسلام جهش كرده باشد. شما وقتى ملاحظه بكنيد صدراسـلام را، آيـات شـريفه اى كه وارد شده ، رواياتى كه وارد شده ، راجع به اين تساهلىكه در جنگ مى كردند
آنـهـا، آن خـون جـگـرى كـه حـضـرت امـيـرالمـومنين سلام الله عليه مى كرد كه هى شما مىگـوئيـد جـنـگ ، مـى گـوئيـد حـالا تـابـسـتـان اسـت ، بگذاريد زمستان ، زمستان مى گوئيدتابستان است . شما ببينيد امروز اين سپاه پاسداران ، اين ارتش ، اين نظامى ها، اين بسيج، ايـن مـلت در آن هـواى گـرم 60، 70 درجـه خـوزسـتـان و در آن بيابان ها كه انسان اگربرود خفه مى شود، اين جوان هاى عزيز ما به مدد الهى در آنجا دارند زحمت مى كشند، آخ همنـمـى گـويـند، يك كدام شكايت نمى كنند. من تاكنون كه اينجا نشسته ام ، يكى كه شكايتبـكـنـد از ايـنكه مادر جنگ مثلا نرويم ، چطور شد، من نديده ام همچو چيزى ، لكن هر روز مىآيـنـد بـا چـهـره گـشـاده ، هر روز مى آيند و تقاضا مى كنند كه ما برويم شهيد بشويم .خـوب ، يـك هـمـچـو تـحـولى كـه حاصل شده است در يك كشورى ، اين آقايانى كه آن كنارنـشسته اند و اشكالتراشى مى كنند، مثلا در يك دهى يك آدمى در آن ده يك كارى كرده ، پسوا اسـلامـا، فـكـر ايـن نـمـى كـنـنـد كه خوب ، در يك كشورى كه انقلاب شده است و الان درحال انقلاب است ، يك آدمى هم در يك گوشه اى از اين كشور يك كارى مى كند. مگر شما حالابـا زمـان پـيـغـمـبـر مـى خـواهـيـد خـيـلى شـمـا جـلو بـاشـيـد؟ زمـان پـيـغـمـبـر هـم هـمـيـنمـسـائل بـوده ، هـمـيـن مطالب بوده كه يك حكومت ، حضرت امير يك حكومتى كه مى فرستاد،گاهى خرابكارى مى كرد، عزلش مى كرد و مى خواست او را. مگر مى شود يكدفعه همه جا،يكدفعه ما صبح كنيم كه همه جا بهشت برين شده است ؟ ما بايد ببينيم ، اين آقايان بايدبـبـينند كه اينها دارند رو به اسلام مى روند يا خير، دارند رو به خلاف اسلام مى روند.انـصـاف داشـتـه بـاشـنـد اينهائى كه نشسته اند هيچ كارى براى اين جمهورى اسلامى ازاولش تـا حـالا نـكـرده انـد، كـارشـكـنـى كردند، كار نكردند، آن روشنفكرش آنطورى و آنمـرتجع به اصطلاح شما آنجورى ، همه ، خوب بعضى از اينها را كه ما مى دانيم يك قدمبـراى ايـن نـهـضت برنداشتند، مخالفت هم با آن داشته اند، نصيحت هم ما را مى كردند كهآقا ول كنيد، نمى شود، بگذاريد اين شاه باشد، خوب ، بهتر از ديگران است . خوب ، يكهـمـچو وضعى الان پيش آمده است كه شما مى بينيد در ايران الان اينقدر مراكز فساد از بينرفـتـه اسـت ، ايـنـهـا را حـسـاب نـمـى كـنـنـد، ايـنـقـدر شـراب فـروشـى هـايـى كـهمثل آب توى مردم جريان داشت از بين رفته ، يكى نمى تواند الان هم بيايد يك همچو كارىبـكـنـد. ايـنهمه چيزهائى كه در دولت ها بوده و در مجلس بوده و هر كه مجلس را در آنوقتديـده مـى دانـد چـه خـبـر بـود، حـالا مـى بـيـنـد كـه ايـنطور است ، خوب ، شما نبايد اين راقـدردانـى و تـشكر كنيد از خداى تبارك و تعالى كه همچو عنايتى كرده اند؟ همراهى كنيد،مـى تـوانـيـد بـيـائيـد قـضـاوت كـنيد، خوب ، بيائيد قضاوت كنيد، مى توانيد بيائيد يكاسـتـانـى را اسـتاندارى كنيد، بيائيد بكنيد، ننشينيد كنار و هى نق بزنيد و مردم را مايوسكـنيد، با اينكه نمى شوند اينها مايوس . آن اشخاصى كه در خارج رفتند و فرار كردندو حـالا هـى اعلاميه پخش مى كنند و خودشان هم با خودشان در جنگ هستند و اينها، آنها از يكطـرف يـك جـورى صدمه به اينجا مى زنند، اين آدم ماب هم كه در بازار است يا در مدرسهاست يا در كجا هست ، اين هم يك جور ديگر صدمه مى زند.
در محضر خدا ما نبايد يك كارى بكنيم كه برخلاف چيز خدا باشد برخلاف حكم خدا
بـاشد. ما يك جمهورى الان به دستمان آمده ، اين هم با جديت ماها نبوده ، خدا يك همچو كارىكـرد. آن كـه مـقـلب قـلوب اسـت ، خـداسـت . كـى مى تواند سرتاسر كشور را، از آن بچهكـوچـولوهـائى كه زبان تازه درآورده اند تا آن پيرمردهائى كه روى تختخواب خوابيدهانـد، ايـنـهـا را يـكـدل و يـكـجـهـت بـراى اسـلام بـسـيج كند؟ كدام وقت شما ديده بوديد كهبـرادرهـاى اهـل سـنـت و بـرادرهاى اهل تشيع با هم مجتمع بشوند و در يك مقصد راه بروند؟اگـر بـگـذارنـد ايـن فـاسـدهـا، اگـر بـگذارند كه اين دو تا برادر، اين دو قشر بزرگاسلامى با هم پيوند كنند و در مقابل ديگران بايستند. و بالاخره ما بايد هميشه توجه بهخـدا داشـتـه بـاشـيـم و بـدانـيـم كـه يـك روزى هـمـه مـا در مـحـضـر خـدا مـى رويم و همه مامسوول هستيم ، اين را بايد احساس بكنيم ، وقتى اين احساس شد، اداره خوب مى شود، مجلس‍ خوب مى شود، الحمدلله خوب هم هستند اينها، خوبتر مى شود، سپاه خوب مى شود، ارتشخـوب مـى شود، شهربانى خوب مى شود، شهردارى ، همه چيزها خوب مى شود و همه امورانشاءالله اميدوارم كه با تعهد اين ملت عزيز بر وفق اسلام انشاءالله به پيش ‍ برود وخداوند همه ما و شما را موفق كند كه خدمتگزار اسلام ، خدمتگزار اين مستمندان و اينهايى كهدر طـول تـاريـخ شـاهـنـشـاهـى تـوسـرى خـورده اند و محروم بوده اند، نگذارند اينها بهمـحروميت باقى باشند. دولت توجه به اين معنا داشته باشد كه در اين جاهاى دور افتادهتـوجـه زيـادتر بكنند و اينها را يك قدرى به آنها رسيدگى بكنند و خداوند همه شما راموفق و ما را هم انشاءالله از خدمتگزاران شما حساب كند.
والسلام عليكم


تاريخ :14/6/61
بـيـانـات امام خمينى در جمع اعضاى هياءت هاى بازسازى نيروى انسانى وزارتخانه هاومــؤ سـسات دولتى و شركتهاى وابسته و خانواده هاى شهداى پاسداران كميته هاىانقلاباسلامى خوزستان
هـمـانـطـورى كـه بـازسـازى ، يـك مـسـاءله مـهـم حـيـاتـى بـود دراول انقلاب ، الان هم بايد تعقيب شود
بسم الله الرحمن الرحيم
انـشـاءالله تـعـالى آقـايـان حـاضـر، مـوفـق بـه خـدمـتـى كـهمـشـغـول هستند باشند. البته مساءله پاكسازى و بازسازى وزارتخانه ها و ادارات يك امرضـرورى بـوده اسـت ، براى اينكه در رژيم سابق ، اشخاص بسيارى در اين وزارتخانههـا، در اين ادارات بودند كه آنها لياقت اين مسائل را نداشتند و شايد بسيارى از آنها ضدانـقـلاب بودند و پس از پيروزى انقلاب ضرورى بود كه يك همچو هياءت هائى باشند وشـناسائى كنند اشخاصى كه مفسد هستند، اشخاصى كه مضر هستند به جمهورى اسلامى ،اشـخـاصـى كـه مـى خواهند نارضايتى در بين مردم ايجاد كنند، آنها را بايد پاكسازى مىكـردنـد، لكـن نـكـتـه اى كـه مـن بـايـد عرض كنم به آقايان و اين امرى است كه بر عمومافـرادى كـه در ايـن كـشـور مـشـغـول خـدمـت هـسـتـنـد، بـراى آنـهـا هـم هـسـت ايـن اسـت كـهاصـل اين مسائل ، هم ضرورى است كه بايد باشد و هم با نبودنش فاجعه درست مى شود،لكن در كيفيت اين امر و مواردى كه بايد اين كار بشود و افرادى كه بايد اينطور كارها راانجام بدهند، در آنها بايد خيلى دقت بشود
اول راجـع بـه افـرادى كـه انـتخاب مى شوند براى اين پاكسازى ها، بازسازى ها يا درانـجـمـن هـاى اسـلامـى كـه تـشـكـيـل شـده اسـت ، در هـمـه جـا هـسـت و خـدمـت هـم زياد مى كنند،اول امر و مهمتر از همه اين است كه افرادى كه انتخاب مى كنند، سوابقشان را، كارهائى كهدر آن رژيـم مـتـصـدى بـودنـد و كـارهـائى كه بعد از شكست رژيم انجام دادند، اينها بايدبـررسـى بـشـود شـما مى دانيد كه امروز در هر جائى كه يك خدمتگزارى است ، يك عده اىبخواهند خدمت كنند، اشخاص مفسد، منافق و منحرف با حيله هائى خودشان را وارد مى كنند چهبـسـا آنـهـائى كـه وارد مى شوند و مى خواهند كه بر خلاف آن چيزى كه اسلام اقتضا مىكند، عمل بكنند و مردم را ناراضى كنند، چه بسا از اشخاص سالم ديگر بسيار خودشان راجنداللهى و طرفدار جمهورى اسلامى معرفى كنند
امـروز بـه مـجـرد ايـنـكـه يكى بخواهد خودش را مسلم و پايدار به احكام اسلام و مؤ من بهنـهـضـت حـسـاب كند، خوب ، ما بايد از او قبول كنيم ، لكن نبايد در امورى كه مربوط بهاينطور مسائل است ،
وارد بشود، مگر اينكه آن اشخاص مورد اطمينان دولت ، مورد اطمينان قوه قضائى و سايرارگـان هـائى كـه هـسـتـنـد، آن اشـخـاص مورد اطمينان را براى اينكه شناسائى بشوند ازافـراد، آن اشخاصى باشند كه بالاخره ، شناسائى اشخاصى كه مى خواهند در اين اموروارد بـشـونـد و طـرفـيـن قـضيه اش بسيار خطرناك است ، ممكن است كسانى وارد بشوند وافـراد غير صالح را حفظ كنند، افراد صالح را كنار بگذارند و يا از خارج ، افرادى كهمـربـوط بـه ايـن دستجات مختلف است ، وارد بكنند، اين بدون شناسائى نمى شود باشدهمين طور شما بخواهيد كه اسم نويسى كنيد، هر كس مى خواهد بيايد در اين بازسازى واردبـشـود، ايـن يـك فـاجـعـه ايـجـاد مـى كند گاهى پس از چيزهائى كه مسلما بايد مورد نظرآقـايـان بـاشد و بايد به آن دقت بشود، يعنى سوابق اشخاص در رژيم سابق و خانوادهايـن چـه جـور هـسـتـند، دوستانى كه او داشته است چه جور بودند و بعد از انقلاب چه جوررفـتـار كـردنـد، چـه وضـعـى داشتند، اينها بايد بررسى بشود و محتاج به اين است كهافـراد مـطمئنى كه صد در صد مورد اطمينان دولت هست ، يا مورد اطمينان فرض كنيد مجلساسـت ، يـا مـورد اطـمـيـنـان قوه قضايى و شوراى دفاع هست ، اين افراد مورد اطمينان براىشـنـاسـايـى ايـنـهـا بـاشد چه بسا اگر يك نفر در بين آنها كه مى خواهند اين هياءت ها راشناسائى كنند، منحرف باشد، شما يك وقت توجه بكنيد كه در بين اين افرادى كه تعيينشده است ، بسياريشان افراد فاسد بودند و ضد انقلاب بودند بنابراين ، يك مساله مهمحـيـاتـى اسـت بـراى كـشـور، هـمـانـطـورى كـه بـازسـازى يـك مـسـاله مهم حياتى بود دراول انـقـلاب و الان هم بايد تعقيب بشود، همين طور كيفيت بازسازى ، افرادى كه مى خواهندوارد بشوند در اين امر، بايد افراد صالح باشند و مطمئن به اين زودى نشويد كه ما عدهاى هـسـتـيـم كه همه مان حزب اللهى هستيم ، ممكن است كه در بين شما عده اى باشند كه بهاسم حزب الله وارد بشوند و به اسم حزب الله كارهاى شما را فلج كنند، كارشكنى كنندو شما بعد از دو سال ديگر متوجه بشويد مطالب را
بـنـابراين ، يكى از امور مهم ، مساله شناسايى افرادى است كه مى خواهند اين هياءت ها راتشكيل بدهند و اين را نبايد در آن مسامحه به هيچ وجه كرد
آنـوقـت راجـع بـه كـيـفـيت عملى كه انجام مى دهند، اين از حيث افراط و تفريط، بايد انساناجتناب كند و از آن و هركس كه در آن رژيم وارد بوده ، ما بگوئيم كه اينها همه شان فسادبـودنـد، در بـيـن ايـن افراد، افرادى بودند كه در آنوقت خون جگر مى خوردند لكن الزامداشـتـنـد بـه بـعـضـى كـارهـا، البـته اگر جناياتى از آنها صادر شده باشد، آنوفت آنمساءله ديگرى است ، اما مجرد اينكه اين آدم در آنوقت در وزارتخانه بوده ، در اداره بوده يافرض كنيد در آن حزب فاسد رستاخيز بودند، مجرد اين را نبايد شما ميزان قرار بدهيد
در آنـوقـت شـمـا خـوب ، بـوديـد و مـلتـفـت هـسـتـيـد، غـالب شـمـا تـوجـه بـه ايـنمـسـائل دارنـد كه در آنوفت الزامى بود، آن مرد، آن مرد ناصالح ، آن مرد فاسد اعلام كردكه هر كس وارد نمى شود در اين حزب ، برود از ايران خوب ، در يك همچو محيطى ممكن استبـسـيـارى افـرادى كـه با آن رژيم هم مخالف بودند، مى ديدند چاره ندارند الااينكه واردبشوند و ممكن است كه در آنوقت يك افرادى در ادارات ،
در وزارتـخـانـه ها وارد شدند براى يك تخفيف ظلم ، شما گمان نكنيد هركس در آنوقت واردشده ، پس او ظالم است ممكن است يك افرادى وارده شده باشند براى اينكه ظلم هائى كه درايـن ادارات ، در ايـن وزارتـخـانـه هـا در آن رژيـم داده مـى شد، تا يك حدودى تخفيف به آنبـدهند اينها يك امورى است كه اگر خداى نخواسته شما يك بيگناهى يا يك آدم خدمتگزارىكـه در آن رژيـم هـم مـيـخـواسـتـه خـدمت به اسلام بكند، خدمت به ايران بكند، شما يك وقتكـنـارش بـگـذاريـد به مجرد اينكه وارد در حزب است يا وارد در وزارتخانه است ، اين يكامـرى اسـت كـه صحيح نيست و براى شما صالح نيست از آن طرف هم بايد افرادى كه مىبينيد كه در آن رژيم مشغول بودند به يك فسادكارى ، خرابكارى ، ظلم و تعدى و حالا ازايـنها باقى ماندند در اينجاها، آنها هم كه آن نحو هستند، آنها هم احتياط اين است كه بيرونبـرونـد، ولو حـالا خـيـلى هـم خـودشـان را جـنـدالله حـسـاب مـى كـنـنـد اگـر در آن رژيـممـشـغـول يـك كـارهاى فاسد بودند، مشغول ظلم و تعدى به مردم بودند، اين به اين زودىاصلاح نمى شود، اگر بين خودش و خدا هم اصلاح شد، لكن ما تكليفمان اين است كه اينهارا در يـك مـواردى كـه كـار بـراى مردم دارند مى كنند، در آن موارد آنها را ابقا نكنيم پس مابايد نه از آن طرف ، هركس اظهار كرد كه من مثلا آدم صالحى هستم ، حزب الله هستم و چه، ابـقـا كـرد، نـه از ايـن طـرف ، هـركـس در رژيـم سـابـق يـك كـارى انـجـام داده اسـت ،داخـل در يـك اداره اى بـوده است ، داخل در يك وزارتخانه اى بوده ، شما بخواهيد پاكسازىكـنـيـد، ايـن هـم درسـت نـيـسـت يك امر مسلمانى ، يك امر موافق با شرع كه افراد شناسائىبـشـوند، اگر چنانچه واقعا الان دارند كارشكنى مى كنند، ناراضى در بين مردم درست مىكـنـنـد و امثال اينها، اينها را حتما بايد معرفى كنيد و پاكسازى بشوند، يك اشخاصى كهخـدمـتـگـزارنـد، در رژيـم سـابـق بـودنـد، اما آنوقت هم اينطور نبود كه جنايتكار باشند ومـشـغـول فـسـاد باشند، آنها را نبايد ما كنار بگذاريم ، بالاخره اين كشور محتاج به ادارهاست ، محتاج به خدمتگزار است و بايد افرادى را كه كارشناس هستند، باشند در اين اداراتبـه مـجـرد اينكه يك احتمالى مى دهيد يا فرض كنيد كه در، همين كه آنوقت در رژيم سابقيـك كـارى كـرده ، آنـوقـت فـرض كـنيد كه در يك محضرى بوده است كه آنجا شاه هم در آنمـحـضـر بـود، ايـن ، مـجـرد اين ، مجوز براى بيرون كردن نيست ، اگر هم هيچ وقت با آنهانـبـوده لكـن بـا عملشان موافق بوده ، هيچ وقت با شاه يك جائى نبوده كه عكس بيندازد، امابا عمل موافق بوده ، كارهاى آنها را اجرا مى كرده ، ظلم هاى آنها را اجرا مى كرده ، يك همچوآدمـى هـم نـبـايـد الان در وزارتـخـانـه هـا و در جـاهـائى كـهمحل كار مردم است ، محل مراجعات مردم است ، آنجا هم نبايد باشد
خوب ، شما كه سركشى مى كنيد در همه وزارتخانه ها و ادارات ، توجه به اين معنا داشتهبـاشـيـد كـه بـا مـردم ايـنـهـا چـه مـى كـنـنـد يـكـى از امـور مـهـمـه ايـن اسـت كـه مـا نـبـايدمـثـل سـابـق بـاشـيم كه اگر يك بيچاره اى مى خواهد مراجعه كند به يك اداره اى ، به يكرئيـس اداره اى ، آنقدر اشكال تراشى و آنقدر فساد باشد و بالاخره هم امروز برو، فردابيا، فردا برو، پس فردا بيا، اينطور چيزها اگر افرادى در آنجا هست كه اينطور با مردمعامله مى كنند، شما بدانيد كه اينها مى خواهند ناراضى درست بكنند يك كسى آمده يك كارىدارد، كـار جـزئى هـم هـسـت ، بـرو سـر آن ميز، آن برو سر آن ميز، آن برو سر آن ميز، آنكارهائى
كـه سابق مى كردند، اگر شما در ادارات ديديد يك همچو چيزى هست ، بايد به آنها تنبهبـدهـيد، ارشادشان كنيد كه اين كارها، كارهاى اسلامى نيست اگر تكرار كردند، آنها را همبايد كنار بگذاريد
كار شما در حالى كه يك كار اسلامى مهمى است ، مسؤ وليت بسيار بزرگى هم دارد
در هـر صـورت ، كار شما در عين حالى كه يك كار مهمى است ، يك كار اسلامى مهمى است ،يـك خـدمـت بـسـيـار بـزرگ اسـت ، مـسـؤ وليـت بـسـيـار بـزرگـى هـم دارد از مـسـؤ وليـتشغـافـل نـبـاشـيـد نـبـادا شـمـا بـخواهيد خدمت بكنيد، يك وقت خداى نخواسته خلاف آن بشود،بـخـواهـيـد عـبـادت بـكـنـيـد، يـك وقـت خـداى نـخـواسـتـه مـعـصـيـت بـشـود بـايـد هـمـه ايـنمسائل ، نه همه شما، همه كسانى كه در كارهائى كه در اين جمهورى اسلامى هست ، وارد مىشـونـد، هـمـه ايـنـهـا، ايـن را توجه كنند كه ما ميخواهيم براى اسلام خدمت كنيم ، مى خواهيمهـمـانـطـور كه اسلام مى خواهد، عمل كنيم اسلام هم نسبت به افراد، افراد پائينى كه نمىشود اصلاحشان كرد را كنار مى گذارد اشخاصى اگر هم يك كار خلافى يك وقتى كردندو بعد برگشتند و شما سوابق شان را ديديد، ديديد كه نه ، اينها اشخاصى بودند كهدر آنـجـا بـه واسـطـه الزام ، بـه واسـطه اجبار، به واسطه ترس ، به واسطه اينطورامـور، يـك كارى كردند، به مجرد اين شما اخذ نكنيد و يك كسى را در جامعه ، اين كار مهمىاست كه كار بسيار با ارزش است ، لكن مسؤ وليت هم بسيار دارد و اين را بايد همه آقايانمـتـوجـه بـاشـنـد و هـمين طور آنهائى كه در جاهائى كه آن انجمن هاى اسلامى است ، آنها همبـايـد ايـن تـوجـه را داشـتـه بـاشـنـد كـه در عين حالى كه انجمن هاى اسلامى خدمت كنند وخـدمـتـشـان هـم ارزشمند است ، در عين حال ،پ مسئوليت شان هم زياد است چه بسا كه در بينانجمن هاى اسلامى هم يك فرد يا افرادى پيدا بشوند كه بخواهند انجمن اسلامى را بكشندبـه خلاف اسلام و فساد ايجاد كنند آنها هم بايد افرادشان را شناسائى كنند، ببينند كهايـن آدمـى كـه بـه اسـم انـجـمـن اسلامى آمده آيا خودش تعهد به اسلام دارد، چه جور بودهوضـعـش ، خـانواده اش چه بوده ، اينها يك مسائل مهمى است كه امروز ما به آن مبتلا هستيم وشما مى دانيد كه در بين اين چپ ها، در بين اين منحرفين ، در بين اين منافقين ، افرادى هستندكـه بـا طـراحـى وارد مـى شوند و در همه جا سر مى كشند و وارد مى شوند و يك وقت خداىنـخـواسـتـه غـائله ايجاد مى كنند، اينها يك مسائلى است كه بايد خود آقايان توجه داشتهباشند
مـنـافـقين و آن اشخاصى كه در خارج با هم جمع شده اند، همه موافق اين هستند كه اسلامنباشد
چـنـانـچـه مـى بـيـنـيـد كـه مـا الان مـبـتـلا هـسـتيم به جنگ و مبتلا هستيم به آن چيزهائى كه ،تـبـليـغـاتى كه در خارج بر ضد ما مى شود، شما مى بينيد چقدر تبليغ ، من گمان ندارمكـه يـكـى از ايـن رسـانـه هـاى گـروهـى بـا جـمـهـورى اسـلامـى بـخـواهـد بـه انـصـافعـمـل كـنـد طـرفـدارى را مـن نـمـى گـويـم ، بـخـواهـد بـه انـصـافعـمـل كـنـد، بـخـواهد چيزى كه مى گويد، از روى انصاف باشد، مثلا مى بينيد كه يكى ازرسـانـه هـاى گـروهـى كـه چـند شب پيش از اين ، دو سه شب پيش از اين بود، مى گفت كهعراق هم خيلى آدم كشته ، ايران هم
كشته لكن ما راجع به عراق مستند نداريم ، راجع به ايران مستند داريم ، استناد داريم بهچـيزى او چى است ؟ آن يك چيزى است كه منافقين در خارج منتشر كردند مستند يك راديوئى ،نـه ايـنـكـه نـمـى فـهـمـنـد، مـى فـهـمـنـد، مـى خـواهـنـد يـك چـيـزى بـگـويـنـد، بـهخـيـال خـودشـان و بـهانه اى دست بدهند، و الا آنها مى فهمند كه اين منافقينى كه در خارجهستند و آن اشخاصى كه حالا با هم جمع شده اند و تو سر هم مى زنند و همه موافق با اينهـستند كه اسلام نباشد، اينها مى گويند كه ما از آنها شنيديم ، چون از آنها شنيديم ، پسمستند است خوب ، ما يك همچو ابتلائى الان در دنيا داريم كه حرف دشمن هاى ما كه از اينجابيرونشان راندند و آنقدر جنايات در اين كشور كردند، مستند مى شود، براى اينكه الان هرروز، روزى صـد نـفر در ايران در زندان اوين اعدام مى شوند يكى از حرف هايش است صدنـفـر الان دارد اعـدام مـى شـود خـوب ، يـك هـمـچـو گـرفـتـارى مـا داريـم ، وقـتـى يك همچوگـرفـتـارى داريـم ، مـا بـايـد خـودمـان تـوجـه بـهمـسـائل بـكـنـيـم ، هـوشـمـنـد باشيم ، يك وقت بهانه دست ندهيم كه خداى نخواسته يك چيزكـوچـكـى را مـا عـمـل كـنـيـم ، ايـن بـهـانـه بـشـود دسـت آنـهـا، و بـهقول خودشان مستند پيدا بكنند
الان تـمام رسانه هاى گروهى به ضد ايران ، به ضد اسلام ، اصلا اسلام را آنها مضرمـى دانـند، با افراد ايرانى بد نيستند، با افرادى كه مى خواهند طرف اسلام باشند، مىخـواهـنـد اسـلام را پـيـاده كـنـنـد، بـا ايـنـهـا بـد هـسـتـنـد، آنـهـا اسـلام را مـضـر بـهحال خودشان مى دانند و مع ا لاسف ما مبتلاى به دولت هاى اسلامى كه ملت ها اسلامى هستند،بـه دولت هـائى هـستيم كه در كشورهاى اسلامى هستند، آنها هم همين طور دارند دامن مى زنندبه اينطور اختلافات .
شـمـا مـلاحـظـه كـنـيـد كـه چـقـدر اسـف بـار اسـت ايـن مـطـلب كـهاسرائيل در محضر اين دولت هاى به اصطلاح اسلامى ، آنقدر به اين زن و بچه و پير وبـزرگ لبـنان صدمه وارد آورد، آنقدر افراد را كشت و آنقدر افراد را آواره كرد، و الان همدر آنـجـا مشغول به فعاليت است چقدر اسف بار است كه در محضر اينها اين كار شده است ومعذلك الان دنبال اين هستند كه آن توطئه هائى كه آمريكا دارد درست مى كند، طرح هائى كهآمـريـكا مى دهد كه همه طرح هاشان بر ضد خلق است و بر ضد اسلام است ، اينها درصددهـسـتـنـد كه پيشنهادهائى كه قبلا كردند مثل كمپ ديويد و بعدش شبيه او را درست كردند وهمه اينها متفق بر اين هستند كه اسرائيلى كه اينقدر جنايتكار است ، حالا مسلمان ها بشناسندبه اسم يك دولت مثلا مستقل متعهد، اين چقدر براى انسان دردناك است و من الان را عرض مىكنم كه اگر چنانچه اين دولت هايى كه در خليج فارس و اطراف خليج فارس و در جاهاىديـگـر هـسـتـنـد، ايـنـهـا يـك هـمـچـو امـرى را تـصـويـب كـنـنـد، ومـثـل طـرح آمـريـكـا يـا طـرح بـعـد از او كـه طـرح شـده اسـت ، ايـنـهـا تـصـويـب كـنـنـد واسرائيل را شناسائى كنند، ملت ما و ارتش ما و سپاه پاسداران ما و اسلام و خداى تبارك وتعالى از آنها نخواهد گذشت و بترسند از آن روزى كه اين ملت احساس بكند، اين ارتش ،ايـن سـپاه پاسداران احساس بكنند كه تكليف دارند كه اين اشخاصى كه كمپ ديويد را ياشـبـيـه او را بـراى اسـتـقـلال و بـراى شـنـاسـائىاسـرائيـل تـصـويـب كـردنـد، تـكـليـف شـرعـى بـر ايـشـان يـك وقـتحـاصـل بـشـود كـه ايـنها بايد تاديب بشوند و اين مساله لبنان و همين طور مساله ايران ،مساله هجوم به ايران و مساله هجوم
لبـنـان ، يـك مـسـاله اى بـود كـه بـا طـرح آمـريـكـاعمل شد، يعنى آمريكا طرح داده ، چون ديده است كه اينجا از دستش رفته ، طرح داده است كهبـراى ايـران مـشـكـلات ايـجـاد كـنـد هـر چـه مى توانست مشكلات كرد و از بين رفت بعد هممـشـكـلات جـنـگ را ايـجـاد كـنـد و ايـن جـنـگ هـم ادامـه پـيـدا بـكـنـد و ايـن چـيـزى كـه حـق استعـمل نشود تا ادامه پيدا بكند و بهره بردارى را آمريكا بكند لبنان هم همين مساله بود كهطرحى آنها داشتند كه در آنجا اجرا بكنند و اسرائيل را وادار كردند به اينكه آنطور جنايتها را بكند، تا اينكه آن طرح هائى كه به نفع آمريكاست و همه كشورها را اسير آمريكا مىكـنـد بـيـشـتر از آنچه كه هستند، آنها اجرا بشود خوب ، اين ملت هاى اسلام ، اين دولت هاىبـه اصـطـلاح اسـلامـى ، تـا كـى مـى خـواهـنـد ايـن ذلت هـا راتـحـمل كنند و اين تحقيرها را بپذيرند؟ تا كى اينها توجه به اين ندارند كه زندگانىشـرافتمندانه بهتر از اين زندگانى هاست كه در پارك ها باشد و شرافتمندانه نباشد؟اينها به خود بيايند، توجه كنند به اين مسائل و اگر چنانچه طرح كمپ ديويد و همين طورامـثـال او براى شناسائى اسرائيل ، اينها به آن راى بدهند، هر يك از اينها كه راى دادند،يك وقت تكليف شرعى براى ما مى شود به اينكه با آنها يك معامله ديگر بكنيم
مـا نـمى خواهيم با كسى جنگ بكنيم ، شما مى بينيد كه ما با عراق جنگ نداشتيم ، ملت عراقمـلت خـود مـاست ، آنقدر كه ما علاقه به عراق داريم ، در عراق مركز تشيع است ، در عراقمـركـز امـيـرالمـومنين (ع ) است ، مركز حسين بن على (ع ) است ، مركز ساير ائمه است ، ملتاسلامى است ، ما علاقه داريم به عراق ، همانطورى كه علاقه داريم به ايران به اعتبارايـنـكـه اسـلام است ، آنجا هم علاقه داريم به اعتبار اينكه يك كشورى اسلامى است و مركزاوليـاء خـداسـت ، مـا هيچ وقت بناى بر اين نداشتيم كه به عراق يك صدمه اى وارد كنيم وتـا كنون هم هر چه به من گزارش داده شده است ، تقريبا اين بوده است كه به مردم عراقتعدى نشده است اما ما چه بكنيم با يك همچو فاسدى كه هم عراق را دارد به تباهى ميدهد وهـم ايـران را بـه خـيـال خـودش ، مـا چـه كـنـيـم بـا يـك هـمـچـو آدمـى كـه ازاول مى گويد كه ما با رژيمى كه زرتشتى هستند، نمى دانم مجوس هستند، يك رژيمى كههمه اش صداى الله اكبر است ، همه آن بناهائى كه در عراق ، بناهاى اسلامى كه در عراقهـسـت ، هـمـه اش ، اگـر نگويم همه اش اكثرش از ايرانى ها بوده ، ايرانى ها اين بناها راسـاخـتـه انـد، چـطـور آن آدم بـه اسـم ايـنـكـه ايران زرتشتى است ، نمى دانم پارسند، ازفـارسـنـد مـگـر فارس بودن اشكال دارد؟ به اسم اينكه همه ايرانى ها مجوس هستند، بهاسم اين ، حمله كرد و بعد فهميد كه نخير، اسلام با الله اكبر پشت گردنى به او ميزندو تـا كـنـون هـم ايـنـطـور بـوده و بـعـدهـا هـم اگر تسليم حق نشوند ما يك امر غيراسلامىنـمـيـخـواهـيـم ، ما يك امر حقى ميخواهيم ، ما ميگوئيم يك متجاوز آمده است و آنهمه جنايات واردكـرده اسـت ، آنـهـمـه افـراد كـشـتـه اسـت ، آنهمه خانه خراب كرده است ، آنهمه مردم را بىخـانـمـان كرده است ، آنهمه عراقى را بى خانمان كرده ، اينهمه افرادى كه از عراق فراركـردنـد آمـده انـد ايـنجا آواره شدند، همه اينها هستند، خوب ، بيايد اين آدم ، اين دولت ، اينكـذا، بـيـايـد، مـردم را بـنـشـانـنـد، اشـخـاصى كه عادل هستند، بنشانند و ببينند كه ما چهمـيـخواهيم ما مى گوئيم كه اين جناياتى كه اين كرده است ، چون پيشقدم بوده است ، ما غيردفاع ، تا كنون هيچ كارى نكرده ايم ، اين
جـنايات بايد جبران بشود اگر ما دست از جنايات برداريم جانى هستيم ، كمك به جنايت ،خودش يك جنايتى است ما مى گوئيم كه اينطور بايد باشد، ما مى گوئيم كه بايد اينهااز كشور ما بيرون بروند و تعدى نكنند به كشور ما
بايد مسلمين با هم متحد بشوند و تو دهنى بزنند به آمريكا
شـمـا مـى دانـيـد كـه هـر روز آبـادان مـورد اصـابـت گـلوله اسـت و مـوشـك اسـت وامـثـال اينها، هر روز خوب ، مى آيند كنار و از آنجا با آن چيزهاى دوربرد مى زنند به آن ،كـى را مـى كـشـنـد؟ مـردم بـيـچـاره را، مـردمى كه نه ، و يك زن بيچاره اى است و يك بچهكـوچكى است و اينها هيچ كار ندارد، جز بقال است و نمى دانم خباز است ما مى گوئيم كه مامـى خـواهيم كه اينها تا آن حد بروند كه نتوانند يك همچو كارى بكنند خوب ، بيايند عقلابـنـشـيـنند اين كار را بكنند، ما كه مخالف با آن نيستيم ، لكن اگر نكنند، خوب ، ما خودمانبـايـد بـكـنـيـم ، مـا بـا قـوه قـهـريـه بـايـد بـكـنـيـم اگـر ايـنـهـاعـمـل كردند به اينها، خوب ، ما ديگر حرفى نداريم ، اينها بروند سراغ كارشان ، ما همسـراغ كـارمـان و امـا اگـر عـمـل نكنند و هر روز براى ايران يك غائله درست كنند و هر روزايـران را بـكـوبند، خوب ما تكليف ما اين است كه جلوى اين را بگيريم ، تكليف ما اين استكـه تـا هـر جـا جـلوگـيرى از اين امر متوقف به اوست ، پيش برويم و كار خودمان را انجامبـدهـيـم ، اين يك امر عقلى است ، يك امر عقلائى است آنها كه الان هم در خاك ما هستند، الان همدر بلندى هاى ايران هستند، الان هم دارند ظلم و تعدى به ايران مى كنند، ما دفاع نكنيم ؟ ماآنـهـا را بـگـذاريـم سـرجـاى خـودشـان هر غلطى مى خواهند بكنند؟ خوب ، ما دفاع بكنيم ،همانطورى كه از خرمشهر و جاهاى ديگر بيرونشان كردند، اينها را هم عقب خواهند نشاند تااينكه آن كارى را كه ما مى خواهيم ، انجام بگيرد اگر هم يك اشخاصى هستند، دولت هائىهـسـتـند كه مى خواهند اين كار را بدون اينكه قوه قهريه در كار باشد، انجام بدهند، ما همحاضريم ما هميشه صلح طلب هستيم ، لكن نه صلحى كه جانى را سر جنايت خودش باقىبـگذاريم ، همچو صلحى ، صلح نيست ، ما صلحى مى كنيم كه با قدرت و قوت ، دفاع ازكشور خودمان ، دفاع از اسلام بكنيم .
و من انشاءالله اميدوارم كه همه مسلمين بيدار بشوند و توجه بكنند به اينكه اگر چنانچهجلوى آمريكا و اين مهره هاى آمريكا كه براى خاطر آمريكا و منافع او به اسلام صدمه واردمـى آورنـد مـثـل اسرائيل و مثل صدام ، انشاءالله مردم بيدار بشوند و بفهمند اگر به اينهامهلت داده بشود، همه مسلمين به تباهى كشيده خواهند شد و آمريكا محدود نيست آمالش به يككـشـور و دو كـشـور، و ايـنها، هر جائى را مى خواهد او تحت سيطره او باشد و امروز روزىاسـت كـه مـا اعـتـقـادمـان ايـن اسـت كه بايد مسلمين با هم متحد بشوند و تو دهنى بزنند بهآمـريـكـا و بـدانـنـد كه مى توانند، توانائى اين امر را دارند، هم قدرت پرسنلى و افراددارنـد، و هـم مـلت بـاهـاشان موافق است ، اگر امرى بكنند، كارى بكنند، و هم امكانات زياددارنـد، شـريـان حـيـات آمـريـكا و غرب بسته به نفت اين منطقه است و من اميدوارم كه همه ماخـدمـتـگـزار بـه اسـلام و مـسـلمـين باشيم و همه شما آقايان با تعهد به اسلام ، با اينكهحاضر بدانيد خدارا در
كـارهـاى خـودتـان ، آن روزى را كه مى خواهيد يك كسى را كنار بگذاريد، آن روزى كه مىخـواهيد به يك كسى فرض كنيد كه يك انگ غيراسلامى بزنيد، توجه كنيد كه خدا حاضراسـت اگـر خـداى نـخواسته بر خلاف بكنيد عمدا و اگر سهوى باشد، اشتباهى باشد كهمقدماتش دست شماست ، بدانيد كه اين خداى حاضر و ناظر بر شما ممكن است نبخشد توجهبـكـنيد كه كارها همه اسلامى باشد، براى خدا باشد، خدمت براى خدا باشد و اميدوارم كهخـداونـد بـه هـمـه شـمـا تـوفـيق عنايت كند و همه شما براى خدمت به اسلام و مسلمين موفقباشيد و همه ايرانى ها كه در مكه ؟ مشرف شدند، با سلامت ، با صحت به اوطان خودشانبـرگردند و من اميدوارم كه حجاز و كشور حجاز و دولت حجاز با اين عزيزان كه بر ضدمـخـالفـان اسلام هستند، بر ضد امريكا هستند، بر ضد آن دنباله آمريكا و آن فاسد هستند،بـه طـور اسـلامـى عـمـل كـنـنـد و موجب نگرانى دولت و ملت ما را فراهم نكنند كه اگر اينفراهم بشود، ممكن است خطرى داشته باشد
والسلام عليكم و رحمه الله و بركاته




fehrest page

back page

 

 
 

کلیه حقوق این سایت محفوظ می باشد.

طراحی و پیاده سازی: GoogleA4.com | میزبانی: DrHost.ir

انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما جمادی الثانی رجب شعبان رمضان شوال ذی القعده ذی الحجة محرم صفر ربیع الثانی ربیع الاول جمادی الاول نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس دیتاسنتر فن آوا سرور اختصاصی سرور ابری اشتراک مکانی colocation