بسم الله الرحمن الرحیم
 
نگارش 1 | رمضان 1430

 

صفحه اصلی | کتاب ها | موضوع هامولفین | قرآن کریم  
 
 
 موقعیت فعلی: کتابخانه > مطالعه کتاب صحیفه نور جلد 16, امام خمینی (ره)   مناسب چاپ   خروجی Word ( برگشت به لیست  )
 
 

بخش های کتاب

     FEHREST -
     SAHIFE01 -
     SAHIFE02 -
     SAHIFE03 -
     SAHIFE04 -
     SAHIFE05 -
     SAHIFE06 -
     SAHIFE07 -
     SAHIFE08 -
     SAHIFE09 -
     SAHIFE10 -
     SAHIFE11 -
     SAHIFE12 -
     SAHIFE13 -
     SAHIFE14 -
     SAHIFE15 -
 

 

 
 

 

next page

fehrest page

back page

مـن از شـمـا آقـايـان و از عـلمـايـى كـه در بـيـن شـمـامـشـغـول هـدايـت هستند و از آقاى كنى تشكر مى كنم و اميدوارم كه علماى بلاد و علماى اسلامراجـع بـه مـسـائل اسـلامـى هـدايت كنند هميشه شماها را و مادامى كه اينها در بين شما هستند،امـيـدوارم كـه اعـوجـاجـى حـاصـل نـشود، لكن هر يك از شما ضامن نفس خودش هست و بايد ازهواهاى نفسانى جلوگيرى كند كه مبادا خداى نخواسته اين وجهه خوبى كه شما داريد و اينتـوجـهـى كه به شما شده است ، سست بشود. جوان هايى كه در بين شما هستند اگر خداىنـخواسته يك وقت تندى دارند، آنها را نصيحت كنيد و همه ما محتاج به نصيحت هستيم كه درامـور اسـلامـى بـا روش اسـلامى رفتار كنيم و با اخلاق اسلامى با مردم برخوردار كنيم .خداوند همه تان را حفظ كند.
والسلام عليكم و رحمه الله
تاريخ : 11/12/60
بـيـانـات امـام خـمـيـنـى در جـمـع قـضـات و حـاكـم شـرع دادگـاه هـاى انـقـلاب اسـلامـىمركز
بسم الله الرحمن الرحيم
امـروز مـسـؤ وليـت آقايان قضات شرع بسيار سنگين است چون هم بايد حيثيت اسلام را حفظكـنند و از طرفى بايد حيثيت روحانيت را در نظر بگيرند. دشمنان اسلام با اشاعه دروغ وبـا بـزرگ جـلوه دادن نـقـاط ضعف شما تلاش مى كنند حيثيت روحانيت را لكه دار كنند تا ازنـفـوذى كـه روحـانـيـت در پـيـشـبـرد اسلام دارد كاسته شود و آنها بتوانند اسلام را از بينبـبـرنـد و بـه مقاصد شوم خود برسند. امروز مسؤ وليت آقايان قضات از صدر اسلام هممـهـمتر است ، چون در صدر اسلام به قضات شرع نسبت به رعايت حقوق مردم سفارش ‍ مىشـد، امـا امروز علاوه بر آن ، حيثيت و كيان روحانيت هم مطرح است كه شما بايد در رفتار واعـمـال خـود كـامـلا دقـت و مـواظـبـت داشـتـه بـاشـيـد. البـتـه شـمـا صـد در صـد هم اسلامىعـمـل كـنيد، دشمنان اسلام دست از دروغ و اعتراض بر نخواهند داشت ، چون آنها به اسلام وانـقـلاب عـقـيـده نـدارنـد. بـايد كارى كنيد كه آنها مصداق معينى از نقاط ضعف شما نداشتهباشند...
امـام امـت هـمـچـنـيـن ضـمـن آرزوى مـوفـقـيـت براى مسوولان ، نسبت به ارشاد زندانيان تاكيدفـرمـودنـد تـا در جـهـت ارشـاد و هـدايـت زنـدانـيـان تـلاش بـيـشـتـرى بـهعمل آيد.
تاريخ : 17/12/60
بـــيـــانـــات امـــام خـــمـــيـــنـــى در جـــمـــع اعـــضـــاى تـــيـــمهـاىفوتبال منتخب تهران
من خودم ورزشكار نيستم اما ورزشكارها را دوست دارم
بسم الله الرحمن الرحيم
مـن خـودم ورزشـكـار نيستم اما ورزشكارها را دوست دارم .(احب الصالحين و لست منهم ) ازخداى تبارك و تعالى خواهانم كه شما جوانان را كه ذخيره اين كشور هستيد و مايه اميد ملتو اسـلام هـستيد هر چه بيشتر موفق كند كه در همه ابعاد انسانى ورزش كنيد. يك بعدش آنبـعدى است كه شما متخصص در آن هستيد و اميد است كه بعدهاى ديگرى هم كه انسان دارد وانـسـانـيـت دارد در شـمـا رشـد كـنـد. ورزشـكـارها هميشه اينطور بودند كه يك روح سالمىداشـتـنـد، از باب اينكه توجه به شهوات نداشتند، توجه به لذات نداشتند، توجه بهيـك فـعـاليـت جـسـمـى داشـتـنـد كـه عـقـل سـالم در بـدن سالم است . شما اگر دقت كنيد درحـال جـوان هـا و طـبقات جامعه مى بينيد كه آنهائى كه در عيش و عشرت مى گذرانند، حقيقتاعيش و عشرت نيست . بدن ها افسرده ، روح ها پژمرده و كسالت سرتاپاى آنها را گرفتهاسـت . اگـر دو سـاعـت عـشـرت مى كنند، بيست و دو ساعت در ناراحتى آن هستند و آنهائى كهاهل خدا هستند، توجه به خدا دارند، ورزش جسمى مى كنند و ورزش روحى ، آنها در تمام مدت، اشـخاصى هستند كه پژمردگى در آنها نيست ، افسردگى در آنها نيست و اين نعمتى استاز خداى تبارك و تعالى كه خداوند نصيب همه بكند انشاءالله .
يكى از وجوه صدور اسلام ، شما جوانانيد
شـما نمونه باشيد در كشورهاى ديگر كه شماها از جمهورى اسلامى هستيد. ما امروز احتياجبـه ايـن داريـم كـه اسلام را در هر جا تقويت كنيم و در هر جا پياده كنيم و در مملكت خودماناسـلام را بـه جـاهـاى ديـگـر بـه آن مـعـنـايـى كـه در مـمـلكـت الانحـاصـل شـده اسـت صادر كنيم . يكى از وجه صدورش همين شما جوان ها هستيد كه در سايركـشـورهـا مـى رويد و جمعيت هاى زيادى به تماشاى شما مى آيند، به تماشاى قدرت هاىشـمـا مى آيند. بايد طورى بكنيد كه اين جمعيت هاى زياد را دعوت كنيد عملا به اسلام . دراعـمـالتـان ، در رفتارتان ، در كردارتان طورى باشد كه نمونه باشيد براى جمهورىاسلامى و جمهورى اسلامى با شما به جاهاى ديگر هم انشاءالله برود.
همه موفق و مويد باشيد و ادامه بدهيد به كارتان و همانطورى كه آقا خواندند و گفتند،
هـمـانطورى كه در ورزشكارى داريد قدم بر مى داريد، براى ملت تان هم قدم برداريد واين هم براى ملت است ، لكن امروز احتياجات زيادى ملت دارد، پشت جبهه ها، در خود جبهه ها وشما بازوان قدرتمند اين جامعه هستيد.
و مـا در بـيـن دولت هـاى مـرتـجـع و دولت هـايـى كـه مـردم را مـى خـواهـنـدچپاول كنند، ما در بين دولت ها منزوى هستيم براى اينكه آنها همه بر ضد ما هستند، لكن بينمـلت هـا ايـنطور نيست . ملت ها باحقند، ملت ها با چيزهايى هستند كه ، ارزش هايى هستند كهارزش هـاى انـسـانـى است . اين دولت ها هستند كه بسيارى از آنها از اين ارزش هاى انسانىهيچ اطلاعى ندارند. شماها هم با ملت ها وقتى كه آنجاها مى رويد با ملت ها تماس داريد ومـلت هـا بـه تـمـاشـاى شـمـا مـى آيـنـد، همانطورى كه عرضه مى داريد ارزش هاى بدنىخـودتـان را، قـدرت هـاى بـدنـى خـودتـان را، بـراى ايـران ارزشقـائل مـى شـويد و ارزش ايران را به آنها نمايش مى دهيد، ارزش هاى اخلاقى ، ارزش هاىاعـمالى ، ارزش هاى عقيدتى ، اينها هم توسط خود شما انشاءالله در آنجاها منتشر بشود ودر اين ايران هم كه هستيد به خدمت اين جامعه باشيد. جامعه ما احتياج به جوان ها دارد و خدمتجـوان هـا. اسـلام امـروز احتياج دارد به اينكه اين جوان ها كه در اينجا هستند و زورمند هستند،قدرتمند هستند و قدرت خوبى هم دارند، اينها همه كوشش كنند تا اين كشور از شر مفسديننجات پيدا كند. خداوند همه شما را موفق و مويد و منصور كند و براى ما نگهدارد شما را.
والسلام عليكم و رحمه الله و بركاته
تاريخ : 17/12/60
بـــيـــانـــات امـــام خـــمـــيـــنـــى در ديـــدار بـــا مـــديـــرعـــامـــل و كـاركـنـان گـسترش شبكه راديويى وتلويزيونى سازمان صدا و سيماىجمهورى اسلامى
شما جوانان موفق شديد كه باورهاى غلط را بشكنيد
بسم الله الرحمن الرحيم
مـن قـدم شـمـا جوانانى كه براى اسلام ، براى كشور خودتان كوشش مى كنيد گرامى مىدارم . ايـن نـكـتـه را مـن سـابـق هـم گـفـتـه بـودم كه تبليغات دامنه دار مخالفين با بشر،مخالفين با اصلاح بشر، اينها كوشش كرده بودند كه در همه جاهايى كه مى خواهند تحتسـلطـه خـودشـان درآورند، طورى كنند كه باور بياورند به اهالى آنجا كه ما خودمان هيچنيستيم و هر چه هست ما بايد از آن طرف هاى مرز، از امريكا، از روسيه بياوريم . و يكى ازعلل عقب ماندگى اين كشورها همين بود كه اصلا افكار خودشان را نمى گذاشتند كه اينهابـه راه بـيـنـدازنـد و تـبـليـغـات طـورى شـده بـود كه مى ترسيدند اصلا وارد يك عملىبـشـونـد. و خـداونـد تـبـارك و تـعالى به ما منت گذاشت كه اين جمهورى اسلامى را موفقشـديـد شما جوانان اينجا متحقق كنيد و موفق شديد كه از اين باور غلطى كه در بين كشورما معروف شده بود، اين باور غلط بشكنيد. شما مگر چه چيزتان از ساير بشر كمتر است ،بـشـر هـمـه جـا يـك جـنس است و يك نوع است و يكى است . و اينجا اگر بهتر نباشد از آنهابـدتـر نـيـسـت ، لكـن نـگـذاشتند كه اين بهترها و اين مغزهاى متفكر به كار بيفتند. آن مغزمـتـفـكـرهـايـى كـه از ايـران فرار كردند، آنها بودند كه تفكرشان را براى آنها داشتند،بـراى خـارجـى هـا به كار مى انداختند و اگر چنانچه يك نفر متفكرى كه وطن خودش را مىخواهد، اسلام را مى خواهد كشور خودش را مى خواهد، اين معنا ندارد كه فرار كند. كجا فراركـنـد؟ و لهـذا بـهـتـر ايـن بـود كـه ايـن مغزهايى كه براى خارجه و براى امريكا و براىشـوروى در ايـران كـار مـى كـردنـد، ايـنـهـا بروند و مغزهاى متفكرى كه براى خود كشورعـمـل مى كنند، آنها باشند. و بحمدالله در اين دو سه ساله شماها اثبات كرديد، جوان هاىما اثبات كردند كه مى توانند خودشان عمل بكنند و شما مطمئن باشيد كه در دراز مدت شماهـمـه كـار مـى تـوانيد بكنيد. و اميدوارم كه مغزها را به كار بيندازيد و آن خوف هايى كهايـجـاد كـرده بـودنـد در كـشـور ما، آن را هم كنار بگذاريد و با شجاعت وارد بشويد و كارخـودتـان را انجام بدهيد. همانطورى كه با شجاعت ابرقدرت ها را خارج كرديد با شجاعتدر فـرهـنـگ خـودتـان كـار بـكـنـيـد و در كـارهـاى خـودتـان ، خـودتـانعمل بكنيد و اتكاء خودتان را هر روز به كم خارج بكنيد و يك وقتى برسد كه هيچ اتكاءبه خارج ما نداشته باشيم ، همه چيز خودمان را خودمان تهيه كنيم ، انشاءالله .
و يـكى از امور ديگرى هم كه باز من گفته ام اين است كه ما را جورى بار آورده بودند كهيـا بـايـد فـرنـگـى مآب باشيم يا هيچى . يك نفر جوان ، يك نفر خانم اگر سرتاپايشفـرنـگـى مـآب اسـت ، ايـن مـعـلوم مـى شـود خـيـلى عـاليـمـقـام اسـت و اگـر چـنـانـچـهمثل ساير مسلمان ها است ، اين خيلى عقب افتاده است . عقب افتادگى و جلو رفتن را به اين مىدانـسـتـنـد كـه فـرنگى مآب باشد، يعنى فرض كنيد فرم لباسش ‍ چه جور باشد، فرمكفشش چه جور باشد، يا مثلا هر چه كه از خارج مى آيد صرف بكند. مصرفى بار آوردندمـا را، بـراى هـمـيـن جـهـت مـا را مـصـرفـى بـار آورده انـد.امـثـال تـقـى زاده كـه در ايـن ايـران يك وقتى قدرت داشته اند، تقى زاده گفته بود كه مابايد سرتاپامان انگليسى باشد يا فرنگى باشد و بايد اينطور باشيم تا اينكه آدمبـشـويـم . آدم بـودن را بـه كـلاه و كـفـش و لبـاس و بـزك وامـثـال ذلك مـى دانـسـتـنـد. و آن چيزى كه تعليمات انبيا بود كه انسان را با تقوا، قدرتتقوا، قدرت انسانيت ، با علم ، با عمل ، آنها را اينطور مى دانستند، ميزان انسانيت را تقوا وعلم مى دانستند، اينها به جورى كرده بودند كه بين ماها اينطور بين خودشان اينجور نيست، بـيـن مـاهـا ايـنـطـور جلوه داده بودند كه آدم اگر بخواهد پيشرفته باشد زبان و حرفوقتى مى زند به حرف خود مادريش نزند، وقتى صحبت مى كند در هر چند كلمه ، دو سه تاكـلمـه انـگـليـسى هم باشد، دو سه تا كلمه فرض كنيد كه اروپايى هم باشد. اين تمامايـنها چيزهايى بود كه به ما تزريق كرده بودند، خائن هاى داخلى زيادتر و الهام هم مىگـرفتند از خان هاى آن آن خائن هاى خارجى و ما را اينطور داشتند بزرگ مى كردند. اگريـك مـدت ديـگـرى اين ايران خداى نخواسته به دست اين رژيم فاسد باقى مانده بود، ماديگر هيچ بايد باشيم ، از بين تمام رفته باشيم .
كشور مال خودمان است و خودمان بايد اداره اش كنيم
خـداونـد به ما منت گذاشت كه اسلام را و ايران را به ما برگرداند و ما خودمان انشاءاللهالان كار خودمان را انجام مى دهيم و بايد بدانيم كه بايد فكرمان اين باشد كه ما خودمانمـى خـواهـيـم كـار بـكنيم اصلا فكر اينطور بايد برگردد كه مملكت ، مملكت خودمان است ،خـودمـان هـم بـايـد آبـادش كـنـيم . كشاورز بايد همين فكر را داشته باشد، آنهائى كه دركـارخـانـه هـا عمل مى كنند بايد همين فكر را داشته باشند، آنهايى كه در موارد صنعتى وايـنـهـا كـار مـى كـنـنـد بـايـد كـارشـان هـمـيـن ، فـكـرشـان ايـن بـاشـد كـه كـشـورمـال خـودمـان اسـت ، وقـتـى مـال خودمان است ، معنا ندارد كه يكى ديگر بيايد اداره اش كند،بـايـد خـودمـان اداره اش كـنـيـم . آنجور نباشد كه سر هر كارخانه اى بايد كسان ديگرىبـيـايـنـد و بيايند كه نگذارند اينجا پيشرفت كند. آمدن ، براى اين بود كه كارها را آنهاتكفل كنند، پادوئى را به اينها بدهند. شما، ايرانى ها بيش از اينكه پادو باشند، بيش ازايـنـكـه در يـك اداره اى پـادو بـاشـنـد، در يـك جـايـى كـه صنعت است كارى به آن نداشتهباشند. اينها براى اين جهت مى آمدند اينجا و حالا بحمدالله گور خودشان را گم كردند ورفـتـنـد و شـما خودتان هستيد و خودتان و پشتيبان شما خداست . انشاءالله خداوند به همهشـمـا سـلامـت بدهد و تشكر مى كنم از شما كه راديو تلويزيون را راه انداختيد. و ما بايدتبليغاتمان زياد باشد و پوشش !!! چيزمان !!! راديومان ، تلويزيونمان زياد بشود تابتوانيم مطالب خودمان را به عالم برسانيم .
حـالا هـمـه مـطـالبـى كـه مـا داريم ، همه چيزهايى كه داريم اصلا نمى گذارند به جايىبرسد. بله اگر يك چيز خلافى يك ذره وارد بشود، آنوقت راديوها ببينيد چه خواهند كرد.در هـر صـورت خدا همه شما را حفظ كند و موفق باشيد و من هم آنقدرى كه سهم خودم است ،دعا كردن به شماهاست و دعا مى كنم شما را. سلامت باشيد انشاءالله .
والسلام عليكم و رحمه الله و بركاته
تاريخ : 18/12/60
پيام امام خمينى به مناسبت رحلت آيت اللّه ربانى شيرازى
بسم الله الرحمن الرحيم
انالله و انااليه راجعون
با كمال تاسف رحلت غم انگيز حجت الاسلام والمسلمين مجاهد عزيز آقاى ربانى شيرازى رابه اسلام و اولياى معظم اسلام بويژه حضرت بقيه الله ارواحنا فداه و به ملت شريف وحوزه هاى علميه و اهالى محترم فارس و بازماندگان اين فقيد سعيد تسليت عرض ‍ مى كنم. در طول تاريخ ، مدعيان فضيلت و مجاهدت و شجاعت و تعهد به حق و دين بسيار بوده اندو هستند، لكن صاحبان فضائل و مجاهده و تعهد به حق و حقيقت در اقليت اند و تنها در سختىهـا و گـرفـتـارى هـا و حـقگوئى ها در مقابل قدرت هاى شيطانى است كه مدعيان لاف زن ازمتعهدان بى سر و صدا و خالصان فداكار از مغشوشان رياكار متمايز مى شوند.
مـرحـوم مـجـاهد سعيد ارزشمند، ربانى شيرازى كه اكنون در جوار حق آرميده و ما از بركاتوجـودش مـحـروم شـديـم از ايـن اقـليـت بـود. او درطـول زنـدگـانـى شـرافـتـمـنـدانـه خـود، چـه قـبـل از انـقـلاب و چـه بـعـد از آن درمـقـابـل بـاطل و باطل ها ايستاد و از خود نرمش نشان نداد. او در حبس ها و زجرها و ناملايماتبـا قامت راست انسان هاى متعهد ايستادگى كرد و تسليم نشد. او كه خدايش رحمت كند و بهجـوار قـرب حـضـرتـش بـپـذيـرد، بـا روحـى مـلايـم درمـقـابـل دوسـتـان و مـومـنـان و مـقـاوم در بـرابـر دشمنان خلق به لقاءالله پيوست و ما عقبمـانـدگـان كـه احـتـيـاج بـه ايـن مـردان حـق داريـم ، از آنكمال و جمال محروميم .
از خـداونـد مـتـعـال تـوفيق خدمت براى همگان سعادت و صبر در اين مصيبت براى دوستان وبازماندگان ايشان را خواستارم .
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 18/12/60
بـــيـــانـــات امـــام خـــمـيـنـى در جـمـع رزمـنـدگـان ارتش جمهورى اسلامى ايران و سپاهپاسدارانانقلاب اسلامى
بسم الله الرحمن الرحيم
اوليـاء مـا نـشـان دادنـد كـه در مـقـابل مستكبران گاهى با تبليغ و گاهى با اسلحه بايدايـسـتـاد مـن هم وفات و شهادت بانوى بزرگ اسلام را بر همه مسلمين و بر شما برادرانعزيز ارتشى ، سپاهى و بسيج و بر حضرت بقيه الله اروحنافداه تسليت عرض مى كنم .ايـن خـانـه كـوچـك فاطمه سلام الله عليها و اين افرادى كه در آن خانه تربيت شدند كهبـه حـسـب عـدد، چـهـار پـنـج نفر بودند و به حسب واقع ، تمام قدرت حق تعالى را تجلىدادنـد، خـدمـت هـايـى كـردنـد كه ما را و شما را همه بشر را به اعجاب در آورده است . خطبهفاطمه زهرا سلام الله عليها در مقابل حكومت و قيام اميرالمومنين و صبر اميرالمومنين در مدتبيست و چند سال و در عين حال كمك كارى به حكومت موجود و بعد هم فداكارى در راه اسلام وفـداكـارى دو فرزند عزيزش امام مجتبى كه يك خدمت بسيار بزرگ و دولت جابر اموى رابا آن خدمت رسوا فرمود و خدمت بزرگ برادر ارجمندش حضرت سيدالشهدا، چيزهايى بودكـه هـمـه مـى دانـيد و مى دانيم و با اينكه عده كم و اسباب و ابزار جنگ پيش آنها كم بود،لكن روح الهى و روح ايمان آنها را آنطور كرد كه بر همه ستمكاران عصر خودشان غلبهپـيـدا كردند و اسلام را زنده كردند و براى ما و شما برادرهاى عزيز الگو شدند كه مااز كمى عده و كمى عده و كمى ابزار جنگ در مقابل تمام قدرت هايى كه امروز با ما به جنگبـرخـاسـتـه انـد، مـقـاومـت كـنيم و همانطورى كه اولياء ما عليهم السلام نشان دادند كه درمـقـابـل مستكبران گاهى با تبليغ و گاهى با اسلحه بايد ايستاد و مستكبران را بايد بهجـاى خـودشـان نـشاند، ما هم الگوى آنها را، تبعيت از آنها را مى پذيريم . و شما جوان هانـشـان داديـد كـه در ايـن مـيـدان هـاى نـبـرد بـيـن حـق وبـاطـل بـا ايـنـكـه آنـها از ابزار جنگى فراوان و از افراد هم همين طور و از مصر و اردن وآنـجـاها هم مستقيما به آنها كمك مى شد و از ساير كشورها هم كمك مالى و كمك اسلحه و همهايـنـهـا مـى شـد، مـعـذلك يـك جمعيت كمى به حسب عدد، و قوى و شوكتمندى به حسب روح درمقابل همه ايستادند و شكست دادند آنها را.
پيروزى را شمشير نمى آورد، پيروزى را خون مى آورد
بـرادرهـا! ايـن ايـمان را حفظ كنيد، اين قدرت الهى را حفظ كنيد و اين تعهد خودتان را بهاسـلام و بـه مـلت حـفظ كنيد و به پيش برويد. صدام به حسب آن مثلى كه گفته شده استكه يك ديوانه سنگ را
در چـاه مـى اندازد و پنجاه عاقل يا بيشتر نمى توانند بيرون بياورند، اين يك ديوانه اىبـود كـه يـك اقـدامـى كـرد و يـك سنگى را در چاه انداخت و موجب زحمت ملت خودش ، ملت ما وساير ملت ها گرديد كه حالا دست به دامن دولت ها شده است تا آنها بيايند و وساطت كنندو مـيـانـجـيـگـرى كـنـنـد كـه او را نـجـات بـدهـنـد. او ديـگـرقابل نجات نيست و ما هم يك قدم عقب نخواهيم نشست .
مـصـالحـه بـا جـنـايـتكار و سازش با جنايتكاران ، اين يك جنايتى است بر مردم متعهد و يكجـنـايـتى است بر اسلام . ما حرفمان از روز اول تا حالا و بعدها معلوم است . ما جنايتكار راكـه در كشورمان هست ، مى گوئيم بايد برود. مسلمان ها هم موظفند به حسب شرع مطهر بهايـنـكه بيايند و اينها را بيرون كنند. شارع مطهر فرموده اند كه در قرآن كريم كه اگريـك طـايـفه اى بر طايفه ديگر از مسلمين بخواهند طغيان كنند و تجاوز، بر همه مسلمين واجباسـت كـه ايـن جـنـايتكار و طاغى و ياغى را با او جنگ بكنند و اگر برگشت به اطاعت خدا،آنـوقـت بـنـشـيـنـنـد بـا او صـحـبـت بـكـنـنـد. مـا حـزب بـعـث را جنايتكارانى مى دانيم كه درحـال صـلح و جـنـگ در جـنـايـتـنـد. در طـول حـكـومـتـشـان در عـراق درحـال جـنـگ نـبودند، لكن جنايت آنها بر اسلام ، بر مسلمين ، بر ملت عراق ، بر مراجع عظامعـراق و بـر علماء اسلام هر روز واقع مى شد و بعد هم آن ديوانگى را كه در فطرت آنهابـود و طـغـيـانـگـرى را كـه خـمـيـره ذاتـى صـدام اسـت ، آن ديـوانـگـى راعـمـل كـرد و عـقـلاى اسـلام و عـقـلاى جـهـان دسـت بـه هم دادند كه اين سنگ را از چاه بيرونبـيـاورنـد لكـن كـار اين ديوانه آنطور است كه نمى شود اين سنگ را بيرون آورد مگر بااسـلحـه و قـوت ايـمـان ، شـمـا ثـابـت كـرديـد كـه مـى تـوانـيـد درمقابل قدرت ها بايستيد و شما ميدان هاى نبردتان در تاريخ ظبط خواهد شد.
اگـر امـروز هـمـه قـدرتـمـنـدان و هـمـه يـاوه سـرايان تبليغاتى به ضد شما و به ضدجـمـهـورى اسـلامى قلمفرسايى مى كنند با سخنرانى يا توطئه لكن نمى توانند روى حقپـرده پـوشـى كنند. شما بحقيد، همانطورى كه امام سيدالشهدا بحق بود و با عده قليلىمقابله كرد و در عين حالى كه به شهادت رسيد و فرزندان او هم به شهادت رسيدند، لكناسـلام را زنـده كـرد و يـزيد و بنى اميه را رسوا كرد. شما هم شيعيان همان حضرت هستيد،شـمـا هـم در ايـن نـبـردهـاى بـزرگـى مـثـل نـبـرد آبـادان ومـثـل تـنـگـه چزابه و مثل بستان كارى كرديد كه اعجاز بود، اعجاز بود از باب اينكه يكجـمـعـيـت كـم با عده و عده كم و با ايمان بزرگ اين اعجاز را آفريدند و صدام كه اين كارغـلط را بـه تـخـيـلاتـى كه كرده بود انجام داد، الان پشيمان شده است و به همه دولت هابـراى كـمـك دست دراز كرده است و از همه كشورها كمك خواسته است و همه هم ، تقريبا اكثرقـريـب به اتفاق هم به او كمك مى كنند و همه كمك هايى را كه آنها كرده اند نتوانسته انديك ايمانى براى او بفرستند، براى اينكه در خودشان هم نبود.
اشـتـبـاهـشـان در همين است كه خيال مى كنند زيادى جمعيت و زيادى اسلحه كار انجام مى دهد ونـمـى دانـنـد كـه آن چـيـزى كـه كار را انجام مى دهد بازوى قوى افراد است . افراد كم بابازوان قوى و قلب مطمئن و قلب متوجه به خداى تبارك و تعالى و عشق به شهادت و عشقبـه لقـاءالله ، ايـنـهاست كه پيروزى مى آورد. پيروزى را شمشير نمى آورد پيروزى راخون مى آورد. پيروزى را افراد و جمعيت هاى زياد نمى آورد پيروزى را افراد و
جـمـعـيـت هـاى زيـاد نـمـى آورد پـيـروزى را قـدرت ايـمـان مـى آورد (مـا اكـثـر الضجيج واقـل الحـجـيـج ) حاجى خيلى مى رود به مكه ، لكن آن كه حج الهى را بجا مى آورد، آن كماسـت . و سـپـاه پـاسـدار و بسيج و همه اينها، ارتشى و اينها. آن اقليتى هستند در جنگ و آناقليتى هستند در نبرد كه (كم من فئه قليله غلبت فئه كثيره باذن الله ).
شـمـا در تـمـام جـهـات مـعـنـوى و مـادى پـيـروز هـستيد و پيروزى شما پشتوانه پيروزىمستضعفين جهان است
فرق است مابين ايده شماها و دشمن هاى شما. آنها براى قدرتمندى ، براى نمايش قدرت ،بـراى شـيطان ، با اسلام به جنگ برخاستند و شما براى خدا و براى رضاى او و براىقـوت دادن بـه اسلام و پياده كردن احكام اسلام به دفاع برخاستيد. شما مدافع از انسانهـاى مـظـلوم در طـول تـاريـخ هـسـتـيـد. مدافعات شما از اسلام و پيروزى شما انحصار بهپيروزى در ميدان ندارد. شما در تمام ابعاد پيروز هستيد و شما در تمام جهات معنوى و مادىپـيـروز هـسـتـيـد و شـمـا در طـول تـاريخ پيروز هستيد و پيروزى شما پشتوانه پيروزىمستضعفين جهان است در طول تاريخ . شمايى كه با آغوش باز و با روى گشاده به طرفالله و بـه طـرف لقـاءالله و بـه طـرف شـهادت مى رويد پيروز هستيد، چه در ميدان جنگپـيـروز بشويد و مى شويد و چه خداى نخواسته شكست بخوريد و نخواهيد خورد. شما آنچيزى را كه همراه داريد دشمنان شما ضد او را همراه دارند شما رضاى خدا را همراه داريد وآنـهـا سـخط خدا را. شما ايمان را همراه داريد و آنها طرفدارى از كفر را. شما آرامش قلبىداريد و در اين جنگ با آرامش ، با خاطر آسوده ، با اين ايده كه اگر شهيد بشوم پيروزم واگر پيروز بشوم هم پيروزم ، شما اين را داريد و آنها از مرگ فرار مى كنند. بين اين دوطـايـفـه بـسـيـار فـرق است ، آن كه مرگ را در آغوش مى گيرد براى اينكه شهادت است ،بـراى ايـنـكـه از اسـلام اسـت ، براى اينكه دفاع از حق است و آن كه از مرگ فرار مى كندبـراى اينكه براى طعمه جنگ مى كند. فرق است مابين ملتى كه داوطلب براى شهادت هستو بـراى پـيـروزى هـست و من اميدوارم كه داوطلب ها بيشتر بروند و اسم بنويسند و خواهندرفت با آنهايى كه ، بين اينها و آنهايى كه با سرنيزه به جنگ مى آيند، اگر اقدام نكننداز پشت كشته خواهند شد، آنهايى كه با اسم داوطلب ، با فشار و زور و با هزار جور اذيتوادار به جنگ مى شوند، آنهايى كه ملت هايشان به آنها پشت كرده است . بين شما كه ملتپشتيبان شماست و نگهبان از شماست و به همين جهت خداى تبارك و تعالى نگهبان شماست وپـشـتيبان شماست با آن كه براى شيطان مى خواهد جنگ بكند، براى شيطان نفس مى خواهدجنگ بكند فرق است مابين اينها، فرق است مابين انقلاب اسلامى ايران با انقلاب هاى دنيا.انقلاب هاى دنيا بى استثنا براى ايمان نيست ، براى خدا نيست ، انقلاب ايران براى خداستو از اول هم فرياد خدا بوده است ، الله اكبر بوده است و تا آخر هم همين است .
ايـن بـدبـخـت هـائى كه از ايران فرار كرده اند يا در خارج بوده اند و به تبع طمع هاىپـوچ شـيـطـانـى نـشـسـته اند و صحبت مى كنند و دروغپردازى مى كنند و يكى از دروغ هاىبزرگشان كه در راديوها هر
شـب شـايـد بـاشـد و هـمـيـن ديـشـب دو مـرتـبـه يـا سـه مـرتـبـه بـود ايـنـكـه ايـران ازاسـرائيـل !!! چـيـز مـى آورد !!! ابـزار جـنـگ مـى آورد و مـى خـرد. ايـرانـى كـه بـيـسـتسـال اسـت بـا اسـرائيـل در جـنـگ اسـت ، اسـرائيـل را مـى كـوبـد و بـه حسب حكم شرعش بااسـرائيل نمى تواند هيچ تناسبى داشته باشد و نخواهد داشت . چند مرتبه همين ديشب بودكـه از كـى گـفـتـه اسـت ، چـى گـفـتـه اسـت ، كـى گـفـتـه اسـت ، كـه ايـنـهـا ازاسـرائيـل چـيز مى خرند و آنها هم كه در خارج نشسته اند و فكر اين را مى كنند كه بيايندايـران بـعـد از ايـنـكـه شـما جوان ها جانبازى خودتان را كرديد ايران را تسليم يك دستهاشخاص منحرف كنند، اينها هم افكارشان مثل افكار همان صدام است . صدام هم پيش ‍ خودشفـكـر كرد و اين فكر را هم تقويت كردند شيطان هاى بزرگ در او كه توبه ايرانى كهالان به هم خورده است و هرج و مرج است و ارتشى ندارد و چيزى ندارد حمله كن و اسم خودترا مـثـل اسـم سـعـد وقـاص كـن و خـودت را بـگـو فـاتـح قـادسـيـه .غـافـل از ايـنـكـه ايـنـجـا بـچـه هـاى نـارسـشـان هـم ، بـچـه هـاى كـوچـكـشـان هـم درمقابل او ايستاده اند و تا هستند نمى توانند اينها يك همچو كارهائى را انجام بدهند.
شـمـا بـرادرهـا بـا قـدرت ايـمانى و با قدرت اسلامى اين پيروزى ها را به دست آورديدخـصـوصا با اين پيروزى اخير تنگه چزابه به آنها فهمانديد كه افكارتان غلط بودهاسـت و آرزوهـايـتـان برباد است . و من همانطورى كه گفتيد دعا كنم ، من هميشه به شما دعامى كنم ، من دعاگوى شما هستم و من شما را دوست مى دارم . شما برادران من هستيد، فرزندانمـن هستيد و من در محضر خداى تبارك و تعالى به اين پيروزى هاى شما كه پيروزى هايىاسـت كـه بـا تـعـهـد اسـلامـى ، بـراى اسـلام است و من افتخار مى كنم ، مباهات مى كنم بهدرگاه خدا كه يك همچو در يك همچو مقطع از زمان واقع شدم كه جوانان ما اينطور هستند. دريـك مـقطع از زمان واقع شديم كه دست آنهايى كه به واسطه تبعيت از آمريكا جوان هاى مارا بـه فـساد مى كشاندند و با همه قدرت ، همه تبليغات و با درست كردن مراكز فحشا،مراكز قمار، مراكز خمارى و جلسه هاى فاسد، جوان هاى ما را مى خواستند به فساد بكشندو خداى تبارك و تعالى به داد ما رسيد، به داد كشور ما رسيد، به داد ملت ما رسيد و شماجـوان هـا را بـسـيـج كرد، بسيج الهى شما را كرد كه حفظ كنيد اين كشور را و دست رد بهسينه تمام شياطين و قدرتمندان بزنيد و شما پيروز هستيد.
خـداونـد انـشـاءالله شـمـا را هـمانطور كه در اينجا پيروز كرده است بعدها هم پيروز كند،خـداونـد شـمـا را پـيروز كند بر شيطان باطنى و شما را بر نفس خودتان پيروز كند تاانشاءالله وقتى كه به محضر خدا رفتيد با نشانه هاى افتخارآميز در خدمت او برويد.
والسلام عليكم و رحمه الله و بركاته
تاريخ : 19/12/60
بيانات امام خمينى در جمع ائمه جمعه استان مازندران و دشت گرگان
ما ماموريم كه مردم را ارشاد نمائيم و به خير و صلاح دعوت كنيم
بسم الله الرحمن الرحيم
من از آقايان تشكر مى كنم كه تشريف آوردند و از نزديك خدمتشان رسيدم . مطالبى را كهمى خواهم به شما تذكر دهم اين است كه شما توده هاى ميليونى مردم را مى بينيد كه چقدرخـوبـنـد و مـن بـا جـرات مـى تـوانـم عـرض كـنـم كـه درطـول تـاريـخ چـنـيـن وضـعـى پـيـش نـيامده است . امروز ايران سى و چند ميليون نفرى بهاستثناى يك اقليت بسيار كم ، متحول شده اند و همه به فكر اين هستند كه اسلام تحقق پيداكـنـد و در حـل مـشـكـلاتـى كـه بـراى دولت پيش مى آيد، پيشقدم هستند. امروز كه داوطلبينبـراى رفـتـن بـه جـبـهـه هـا ايـنـگـونـه بـا آغوش باز شهادت را پذيرا هستند، حتى زمانرسـول الله (ص ) و امـيـرالمـومـنـيـن سـلام الله عـليـه بـه ايـنشكل نبوده است .
در قرآن آمده است وقتى پيامبر اكرم افراد را دعوت به جنگ مى كرده است ، آنها به بهانههـايـى نظير اينكه امروز نه ، فردا، يا اينكه امروز گرم است يا سرد، اطاعت نمى كردند.از حضرت امير هم در كوفه آنطور كه بايد اطاعت نمى كردند.
اگـر هـمـراهـى ايـن تـوده هـاى محروم نبود، حكومت نمى توانست برقرار باشد و ارتش مىتوانست اين جنگ را آنطور كه حالا به پيروزى رسانده اند، برسانند و اين موجب تشكر ازهمه است . آنچه ما بايد به آن توجه زياد داشته باشيم ، اين است كه در اين انقلاب حفظحـيـثيت روحانيت بسته به وجود آقايان است . ملاحظه مى كنيد كه از هر طرف به ما حمله مىكـنـنـد خـصـوصـا به روحانيون . ما بايد به فكر باشيم كه بهانه اى به دست دشمناننـدهـيـم . شـمـا مـردم را ارشاد كنيد. اگر در منطقه شما خلافى پيش آمد به دولت و مراجعقـانونى ارجاع دهيد. شما آقايان بايد تبليغاتى را كه دشمنان عليه ما مى كنند، در نمازجمعه و جماعت جبران كنيد و به مردم اطمينان دهيد كه امروز دولت و كسانى كه در راس امورهـسـتـنـد كـوشـش مـى كـنـنـد امـور را اصـلاح نـمـايـنـد ومسائل اقتصادى را حل كنند. ما همانگونه كه ماموريم ، بايد مردم را ارشاد كنيم و به خير وصلاح دعوت نمائيم . ايران امروز بحمدالله با همه گرفتارى هائى كه قدرت ها برايش‍ بـوجـود آورده اند، همچنان راه خود را مى رود. از خداى تبارك و تعالى توفيق همه آقايانرا مـى خـواهم . آنچه وظيفه من است اينكه به شما آقايان و همه ملت دعا كنم ، كه انشاءاللهبه اين وظيفه عمل خواهم كرد.
تاريخ :21/12/60
فرمان امام خمين به آيت اللّه مهدوى كنى
بسم الله الرحمن الرحيم
جناب حجت الاسلام آقاى حاج شيخ محمدرضا مهدوى كنى دامت افاضاته
طـبـق اصـل 91 قـانـون اسـاسى جمهورى اسلامى كه به منظور پاسدارى از احكام اسلام وقـانـون اسـاسـى از نـظـر عـدم مغايرت مصوبات مجلس شوراى اسلامى با آنها شورائىتـشـكـيـل مـى شـود و انـتـخاب اعضاى فقهاى آن شورا بر طبق شرايط تعيين شده به عهدهايـنـجـانـب مـى بـاشـد، بدين وسيله جنابعالى را به عنوان يكى از شش فقيه به عضويتشوراى نگهبان منصوب مى نمايم . از خداى تعالى موفقيت هر چه بيشتر شما را اميدوارم .
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 23/12/60
پاسخ : امام خمينى به تلگرام آيت اللّه العظمى مرعشى نجفى
بسمه تعالى
حضرت آيت الله آقاى مرعشى نجفى دامت بركاته
تـلگـراف تـسـليـت آن حـضـرت بـه مـنـاسـبـت ضـايـعه ناگوار رحلت مرحوم حجت الاسلاموالمـسـلمـيـن آقـاى ربـانـى شـيـرازى قـدس سـره واصـل و مـوجـب تـشكر گرديد. از خداى تعالى علو درجه براى آن مرحوم و صبر و اجر جهتبازماندگان ايشان مسئلت داشته و طول عمر و سلامت جنابعالى را خواستارم .
والسلام عليكم و رحمه الله و بركاته
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 24/12/60
بـــيـــانـــات امـــام خـــمـــيـــنـــى در جـــمـــع گـــروهـــى ازپـرسـنـل هوانيروز، كاركنان ، كارداران وسـركـنـسـولان جـديـد وزارت امـور خـارجـه، اعـضـاى خـانـواده هـاى شـهـداى حـادثـه آمل ، گروهى از كاركنان وزارت دفاعو مربيان سپاه پاسداران انقلاب اسلامى
آنـهـا حـربـه ايـران را كه ايمان ، توحيد و اسلام است نمى شناسند و تاييدات غيبى رامنكر هستند
بسم الله الرحمن الرحيم
مـن از شـمـا جـوان هـاى برومند از هر طبقه كه هستيد، از نظاميان و كارمندان وزارت خارجه وبـازمـانـدگان شهداى آمل تشكر مى كنم و سلامت و سعادت همه را از خداى تبارك و تعالىمـسـئلت مى نمايم . اشتباهى كه همه اين گروه هاى مخالف با ايران و اسلام دارند اين استكه چون يك حكومت اسلامى و يك رژيمى كه تمام اجزاء او منسجم باشد و يك دولتى كه ازمـردم و ارتـشـى كـه از مـردم باشد نبوده است ، يا اگر بوده است همان در صدر اسلام يكمدت كوتاهى بوده و بعدش نبوده است ، لهذا اينها آشنايى ندارند با يك همچو طرز حكومت. ايـنها هميشه در ذهنشان از حكومت ها مثل حكومت هيتلر و رضاخان و ديگر اشخاص غير انسانىو غـيـر اسـلامـى و غير مكتبى در ذهنشان هست و مقايسه مى كنند مابين حكومت هائى كه در تمامدنـيا هستند با حكومتى كه در ايران هست و نفهميدند كه اين طرز حكوكت غير آن طرزهاست ، ولهـذا بـه فـكر ناقص خودشان در اين كشور كودتا امكان دارد و به فكر ناقص ‍ خودشانخـرابـكـارى هـا در ايـن كـشـور بـراى تـضـعـيـف روحـيـه ملت تاثير دارد يا حمله نظامى درمـقـابـل ايـن كـشـور و ايـن مـلت فايده دارد. اينها حتى آنهائى كه از خود ايران بودند و درايـران هـم در زمـان انـقـلاب بودند نشناختند ايران را و نشناختند قدرت ايمان را و نشناختنداسلام را. اينها اعتقاد داشتند كه كشور ايران به واسطه انقلابى كه شده است ، ارتشش درهـم ريـخـتـه و مـردمـش مـتـفـرق و سـر و سـامـان نـدارد ايـن كـشـور و اگـر يـك قـدرتـى درمـقابل او بايستد، در ظرف چند روز مى تواند كه ايران را قبضه كند. اين اشتباهات براىهـمين است كه ادعا مى كنند ما اسلام را مى شناسيم و نشناختند، ادعا مى كنند كه ما جامعه ها رامـى شـنـاسـيـم و نـشـنـاخـتـنـد و نـكـتـه اش هـم هـمـيـن بـود كـه عـرض كـردم كـه يـك جـامعهمـثـل جـامـعـه امـروز ايـران سـابقه نداشته يا سابقه اى كه آنها مطلع بر آن شده باشند،نـداشـتـه و لهذا هر يك از اينها كه با آن جهالتى كه دارند و عدم ديد سياسى و شناخت ازاسـلام و جـامـعه ما دارند، در يك گوشه اى با هم جمع مى شوند و مى خواهند توطئه كنند،به خيال خودشان مى خواهند كه يا ايران را
بـرگـردانـنـد بـه حـال سـلطـنـتـى ، كـه يـك طـايـفـه زيـادشـان ايـنخـيـال را دارنـد، يا ايران را از جمهورى اسلامى اش برگردانند به جمهورى دموكراتيك ،كـه آنـهـا هـم يـك دسـتـه هستند و روى هم رفته اينها اسلام را نمى خواهند، حتى آنهائى كهادعـاى اسـلام مـى كـنـند هم حكومت اسلامى را به اين وضعى كه در ايران هست ، نمى خواهند.آنـهـا نـمـى خـواهـند كه دولتشان يك دولتى باشد كه با مردم آميخته است و ارتششان يكارتشى باشد كه در دامن ملت است و ملت در دامن او. آنها مى خواهند كه يك رژيمى باشد كهيـكـى در آن بـالا بـاشـد و حـكـومـت كـنـد بـا يـك اقليت و همه مردم هم خاضع باشند، آن همخـاضـعـى كـه بـا سـرنـيـزه خـاضـع بـاشـنـد. شـمـا اگـرخـيـال كـنيد كه در سرتاسر دنيا حكومتى باشد كه سرنيزه را بردارد و بتواند به جاىخـودش بـنـشيند، نداريم همچو حكومتى ، يعنى خود ملت ها و خود مردم توده هاى ميليونى باحـكـومـت ها موافق نيستند و يا تا كنون نديدند يك حكومتى كه وقتى كه جنگ بشود همه مردمجـنـگـجـو هـستند، وقتى كه محاصره اقتصادى بشود افكار همه مردم توجه به اين پيدا مىكـنـد كـه مـا بـايـد خـودكـفـا بـاشـيـم و مـتـخـصـصـيـن مـامـشـغـول مـى شـوند و افكار خودشان را به راه مى اندازند و قدرت خودشان را به راه مىانـدازنـد و ايـران را مـسـتغنى مى كنند از خارج و من به شما اطمينان مى دهم كه اگر تا يكمـدتـى مـا در ايـن فـشـارهـا باشيم ، ايران بيشتر ثبات پيدا مى كند و مغزهاى متفكر مكتبىايـران بـيـشـتـر بـه كـار مـى افتد و ايران را !!! از !!! خودكفا مى كند. آنها حتى كارمنداندولت را، كـاركـنان در كشور، آنهايى كه در كارخانه ها كار مى كنند و كارگرانى كه درمزارع مشغول زراعت هستند، در يك رژيم اسلامى نشناختند، آنها مقايسه كردند اينجا را يا بهبـعـض كـشـورهـاى غربى يا به بعض ‍ كشورهاى شرقى و روى آن ديد است كه تا اينجاوارد مى شوند. آن حربه اى كه در دست ايران است ، پيش آنها نيست و آنها نمى شناسند آنحربه را، آن حربه ايمان است ، حربه توحيد است ، حربه اسلام است ، حربه قرآن مجيداسـت كـه در تـحـت بـيرق يك همچو اسلام و قرآن و توحيد همه مجتمع هستند و آنها تاييداتغـيـبـى الهـى را مـنكر هستند، نمى توانند بفهمند، اينها نمى توانند چشمشان را باز كنند وببينند كه در هرگوشه از ايران يك امور خارق العاده واقع مى شود كه با دست عادى بشرنمى تواند واقع بشود. آنها در طبس آمدند و گمان كردند كه مى توانند نيرو پياده كنند ومـى تـوانـنـد بـيـايـنـد و به بهانه خارج كردن گروگان ها ايران را قبضه كنند و خداىتبارك و تعالى شن ها و بادها را فرستاد و آنها را شكست داد.
ايـنـهـا نـمـى تـوانـنـد بفهمند و نخواهند توانست بفهمند كه سربازهاى ايران از نظامى وپـاسـدار و سـايـر قـواى مـسـلح بـا ايمان است كه دارند پيش مى روند. تمام قدرت ها يكطـرف ايـسـتادند و يك قدرت ايمان هم در مقابل آنها يك طرف و قدرت ايمان بر آنها غلبهكرد و غلبه مى كند. اينها جامعه اى كه اسلام در او وجود پيدا كرده است و پياده شده است ،ايـن جـامـعـه را نديدند تا بفهمند، در كتاب ها هم همچو جامعه اى را نخوانده اند تا بفهمند،افكار كوتاه آنها هم نمى رسد به اين امر كه بتوانند بفهمند جامعه اسلامى يعنى چه . درتـاريـخ ، در عـين حالى كه خوانده اند كه عده هاى بسيار كم و ارتش بسيار كم اسلام بردولت هـاى طـاغـوت بـسـيـار قـدرتـمـنـد مـثـل ايـران سـابـق ومـثـل روم غـلبـه كـردنـد و ايـن غـلبـه ، غـلبه ايمان بود، آنها را آنطور غربى ها غربزدهكردند و تبليغات برضد اسلام و برضد ايمان و برضد انبيا
كـردنـد كـه غـفـلت كـردنـد از ايـمـان و اسـلام و روى آن غـفـلتمـشـغـول ايـنـطـور خـرابـكـارى هـا هـسـتـنـد. اگـر ايـن عـده اى كـه درجـنـگـل بـودنـد، اسـلام را فـهـمـيـده بـودنـد، حـمـله بـهآمـل نـمى كردند. اين حمله در عين حالى كه براى ما تاسف انگيز بود و عده اى از برادرهاىما را از دست ما گرفت لكن فهماند به اين دسته هاى غير انسانى كه اينطور نيست كه شماخـيـال مـى كـنيد كه اگر يك صدايى بلند كنيد مردم با شما هستند. چطور يك مردم مسلمانىكـه دل بـسـته اند به اسلام و دل بسته اند به قرآن و شهادت را براى خودشان افتخارمى دانند و هر كس شهيدى دارد براى خانمان خودش يك افتخارى مى داند و هست ، چطور امكاندارد كه چند تا دزد سرگردنه و چند تا اشخاصى كه هيچ از قرآن و اسلام اطلاع ندارندو هـيـچ ايمان ندارند، بيايند و يك شهر مومن را بخواهند به هم بزنند؟ اين معنا واضح شدكـه مـسـاله آنـطـور نـيـسـت كـه اينها فكر كردند. صدام يا آنهايى كه صدام را وادار كردهبـودنـد بـه ايـنـكـه به ايران حمله كند، نشناخته بودند ايران را، نشناخته بودند قدرتاسـلام را، نـشـناخته بودند قدرت ايمان را و حمله كردند و به اين دام افتادند و حالا دارنددست و پا مى زنند كه از اين دام بيرون بروند و نمى توانند بيرون بروند.
بـه حـكـم قـرآن تـجـاوزگـر بـاغـى اسـت و بـايـد بـا اوقتال كرد
تـبليغات زيادى كه شما مى دانيد در همه بوق هاى تبليغاتى هست ، اخيرا ديگر به اينجارسـيـده انـد كـه از ايـن راه تـبـليـغ كـنـنـد كـه صـدام صـلح طـلب اسـت و ايـرانقـبـول نمى كند ايران كه گويد ما از آن راهى كه داريم عقب نمى نشينيم ، ببينند چه راهىرا او مـى گـويـد، ايـران چـه مـى گويد، در عين حالى كه مى دانند باز هم نخست وزير ما،رئيـس جـمـهـور مـا، رئيـس مـجـلس مـا، وزيـر خـارجه ما، همه اينها تكرار مى كنند كه بياينداشـخـاص ببينند كه ما چه مى گوئيم ، آيا ما صلح طلب نيستيم ؟ صدام صلح طلب است ؟!اگـر يـك دزدى آمـد در خـانـه يـك انـسـانى و اثاث او را يك مقدارى غارت كرد و خانه او راگـرفـت و بـه آتـش زد بعض اثاث او را، بعد بگويد كه مردم بيائيد ما را صلح بدهيد،صـلح بدهند كه توى دزد يك قدرى از خانه را داشته باشى و صاحبخانه هم يك قدرى ؟تـوى دزد ايـن ضـررهـايـى كـه زدى ، ناديده بگيرند؟ توى دزد اين شرارت هايى را كهكـردى ، نـاديده بگيرند؟ اگر ناديده نگيرند، صلح طلب نيستند؟ اگر صلح به اين معنامـى گـويـنـد كـه مـا كـشـورى كه به آن حمله شده است ، تجاوز شده است ، دزدها آمده اند ومـقـدارى از مـنـزل مـا را، مـقـدارى از خانه هاى ما را غارت كردند، آتش زدند، خراب كردند وجـوان هـاى مـا را كشته اند، حالا مى گويند ما سرجاى خودمان هستيم ، بيائيد اى دنيا ببينيدكه ما صلح طلبيم ، بيائيد صلح بكنيم ، خوب ، ما هستيم در اينجا، آنجايى كه با تجاوزآمـديـم و گرفتيم ، آنجا هستيم ، لكن بيائيد ما را صلح بدهيد، اين صلح را كدام انسان مىتـوانـد بـپـذيـرد؟ ايـن اسـمـش صـلح هـست اصلش ؟ ايران كه مى گويد كه تا از خانه مابيرون نرويد و تا جرم هايى كه كرديد، معلوم نشود كه شما مجرم هستيد و تا ضررهايىكـه بـه ايـران زديـد، جـبـران نشود و حكم به جبران نشود، صلح معنا ندارد، براى اينكهصـلح بدون اينها يعنى يك مقدار از خاك ما دست آنها باشد و بعد بگويند گرفتيم اين راو مال خودمان ، اين ضررهايى كه به ايران وارد شده است كه ضررهاى انسانى اش بسياربا اهميت و ضررهاى مادى اش
هـم هـمـيـن طـور، ايـن ضـررهـا را زديـم ، حـالا بـيائيد صلح كنيم ، يك مقدارى از خاك ايرانمـال مـا باشد و حدش را بياوريم اين ور آبادان مثلا"، حدش را قرار بدهيم خونين شهر. اينصلح است ؟! ما مى گوئيم كه ، به همه كشورهاى اسلامى و همه كشورهاى اسلامى ، تمامكـشـورهـاى عـرب و غـيـر عرب ما مى گوئيم كه ما حكم را قرآن قرار مى دهيم ، قرآن كتابآسـمـانـى مسلمين است ، طايفه يا طايفه ديگرى ندارد، ما حكم را قرآن قرار مى دهيم ، ما يكآيـه اى از قـرآن كريم را حكم قرار مى دهيم و عقلاى عالم ، اشخاصى كه مى خواهند صلحبـدهـنـد ما را، با همين يك آيه عمل بكنند و ما قبول داريم . صدام هم كه مى گوئيد و خودشاقرار مى كند كه من مسلمان هستم ، در عين حالى كه ما بعيد مى دانيم ، اين قرآن است ، سايركـشـورهـاى اسـلامـى هـم كـه مـى گـويـنـد كـه مـا، مـلت هـا قـرآن راقبول دارند، حتما دولت ها هم مى گويند ما به قرآن اعتقاد داريم ، بيايند بنشينند نمايندهبفرستند. ما قرآن كريم را باز مى كنيم ، سوره حجرات را باز مى كنيم و يك آيه از آياتسـوره حـجـرات را بـرايـشـان مـى خـوانـيـم ، مـى گـوئيـم بـيـائيـد بـا ايـنعمل كنيد. در آن آيه اين است كه اگر دو طايفه اى از مومنين با هم جنگ كردند، شما صلحشانبدهيد و اگر يك طايفه اى از اينها تجاوز به طايفه ديگر كرد، همه تان مكلفيد كه با اوقتال كنيد، جنگ كنيد تا اينكه به اطاعت خدا برگردد. وقتى به اطاعت خدا برگشت ، صلحكـنيد به عدالت ، به قسط. ما مى گوئيم به دنيا كه بيائيد ببينيد كه ما در خاك عراقيميـا عـراق در خـاك مـاسـت ؟ اگر ما در خاك عراقيم ، شما با ما جنگ كنيد و اگر عراق در خاكمـاسـت ، بـه حـسب قرآن كريم تجاوز كرده ، وفئه باغيه است وفئه باغيه را بايد با اوقـتـال كـنـيـد. مـا از قـتـال شـمـا هـم گـذشـتـيـم و امـيـدى بـه ايـن نـداريـم ،لااقـل مـحـكـوم كـنـيـد. اگـر بـه قـرآن عـمـل نـمـى كـنـيـد كـهقـتـال كـنـيـد و او را بـا سـرنـيـزه بـيـرون كـنـيـد از كـشـور اسـلامـى ،لااقـل مـحـكـوم كـنـيـد او را و اگـر مـحـكـوم هـم نـمـى كـنـيـدلااقـل بـى صدا باشيد، بى طرف باشيد. چه شده اينها را كه نه به قرآن اعتنا دارند ونـه بـه حـكـم عـقـل اعـتنا دارند و نه مسائل بين المللى ، به هيچى اعتنا ندارند، هر روز يكشـايـعه درست مى كنند، هر روز مى گويند بحرين را بنا بود ايران ، مى خواست بحرينرا چه بكند. يك طياره از يك جا عبور مى كند يك جائى ديگر ساقط مى شود، شايعه درستمـى كـنـنـد كـه اسـرائيـل داشـت هـمـراهـى مى كرد و اسنادش موجود است . اين كدام اسناد؟ يككـشـورى كـه بـيـسـت و چـنـد سـال اسـت بـا اسـرائيـل مـخـالفـت كـرده ، دسـتاسرائيل را از نفتش ‍ كوتاه كرده ، روابط بكلى قطع است و او را غاصب مى داند و مسلمين رادعوت به اتحاد مى كند كه اين را بايد بيرون بكنيد و او به ريش ‍ مسلمين دارد مى خندد وامـريـكـاى فـاسـد هـم هـمـيـن طـور، بـاز ايـن مـسـلمـيـن ازاسرائيل دست برداشتند و مى خواهند با او مصالحه كنند بعضى از آنها به تبع امر امريكاو هـمـه تـبـليـغـات خـودشـان را متمركز كردند به ضد ايران ، يك دفعه از خودشان نمىپـرسـنـد كـه آخـر قـضيه چيست . اينقدر سرسپردگى به امريكا، اينقدر سر سپردگى وترس ، ذخاير خودتان را تقديم امريكا مى كنيد و از او هم با او هم روابط داريد و از او همعذر مى خواهيد و خوش خدمتى و خوش رقصى هم مى كنيد. ما با اينكه ملت ضعيف هستيم و بهحـسـب افـراد، افـراد مـا حـدود سـى و پـنـج مـيـليـون يـاچـهـل مـيليون است و ابزار جنگى ما يك ابزار محدودى است بسياريش هم غارتگرها در وقتىكه انقلاب بود، غارت كردند
و قايم كردند، حالا به روى خود همين ملت مى كشند، ما با همه اين گرفتارى ها كه داريم ،در مـقـابـل هـمـه كـشـورهـايـى كـه مـى خـواهـنـد تـعـدى بـكـنـنـد ايـسـتـاديـم ، درمقابل همه قدرت هائى كه با ما مى خواهند مخالفت كنند و با اسلام مى خواهند مخالفت كنند،ايـسـتـاده ايـم و مـع الاسـف ايـن دولت هـاى اسـلامـى بـسـيـاريـشـان بـه جـاى ايـنـكـه بـااسـرائيـل جـنـگ كـنـنـد، بـه جـاى ايـنـكـه دسـت اتـحـاد بـه ايـران بـدهـنـد كـهاسـرائيـل را دفـن كـنـنـد، اسرائيلى كه به همه چيز مسلمين طمع دوخته است ، اسرائيلى كهبرنامه اش اين است كه از نيل تا فرات مال اوست ، اين اسرائيلى كه مكه و مدينه مكرمه رااز خـودش مـى دانـد و مـى خـواهـد دسـت درازى كـند، مع الاسف اين حكومت ها به او كار ندارندبـلكـه مـى خواهند بشناسند او را و همه تبليغات خودشان را و همه هم و غم خودشان را بهاسـلام و بـه حـكومت اسلامى ايران متمركز كرده اند. تا گفته مى شود كه ما از اين حدودىكه داريم و چيزى كه از اول گفته ايم ، هيچ قدمى كنار نمى گذاريم ، فورا مى بينيد كهيـك جـا مـى گـويد كه ديگر صلح امكان ندارد براى اينكه ايران سر صلح ندارد. مگر آنحـدودى كـه مـا گفتيم چيست ؟ جز اين است كه بايد بيرون برود تا ما بنشينيم با او صلحكـنـيـم ؟ مـا قـرآن مـى گوئيم ، ما حكم قرآن را مى گوئيم كه همه مسلمين بايد به اين جنگكـنـنـد تـا ايـن بـيـرون بـرود. اگـر بـعـد از جـنگ سر فرود آورد به احكام اسلام ، آنوقتبـنـشـيـنـنـد صـلح كنند، آن هم صلح به قسط و عدل . مسلمين بيايند ببينند، بابا بى خودصـرف وقـت در تـبـليـغـات نـكـنند و حسن قضيه اين است كه تبليغات اينقدر اختلاف دارد واينقدر اعوجاج دارد و اينقدر خلاف ضرورى است كه ديگر هركس بشنود، هم ، اگر راست همايـنـهـا بـگـويـنـد، مى گويند دروغ است . اين بوق هاى تبليغاتى كه هر روز يك چيز مىگـويـند و هر روز يك مطلب واضح الفساد را مى گويند، طورى اينها حيثيت خودشان را ازدسـت داده انـد كـه هـر كـه بـشـنود كه راديوى كذايى چه گفت ، مى گويد راديو دروغ مىگـويـد. راديويى كه مى گويد كه زن و مرد ايران ديگر برگشته اند از حكومت اسلام ،از اين حكومت پشت كردند، يا نقل مى كند از بعض اشخاص فاسدى كه به واسطه فسادشنـتـوانـسـتـه اسـت در ايـران بـمـانـد و فـرار كـرده ،نـقل مى كنند كه اينها جوان ها و زن هاى آبستن و بچه ها و اينها را در خيابان ها هر روز مىكـشند، در عين حالى كه خود اين تروريست ها دارند اين كارها را مى كنند، اين كارها را انجاممى دهند و بعد مى گويند ايرانى ها اين كار را مى كنند. بله ايرانى است ، اما كدام ايرانى؟ آن ايرانى كه به اسم مجاهد خلق بر ضد خلق ، با اسم فدايى خلق بر ضد خلق قيامكرده است ، آن هم ايرانى است لكن انسان نيست .
اصـل وارد شـدن در حـزب بـراى ارتش ، سپاه پاسداران و قواى انتظامى و نظامى جايزنيست
بـرادرهـا! مـا بايد خودمان ، خودمان را حفظ كنيم ، نبايد ما منتظر اين باشيم كه قدرت هاىخـارجـى به ما كمك كنند، ما از كمك آنها گذشتيم . مرا به خير تو اميد نيست ، شر مرسان .شـر هـم بـخـواهند برسانند ما با آنها مقابله مى كنيم . ما بايد كلاه خودمان را خودمان حفظكـنـيـم و حـفـظ ايـن بـه ايـن اسـت كـه ارتـشـى و ساير قواى نظامى و انتظامى ، پاسدار،اينهايى كه عشايرى هستند، اينهايى كه قدرت هاى
نـظـامـى و انـتـظامى هستند، با هم يكصدا باشند، اختلاف در بين نباشد. و من عرض مى كنمبـه هـمه اين قوا و به فرماندهان اين قوا كه اين افراد در هيچ يك از احزاب سياسى ، درهـيـچ يـك از گـروه هـا وارد نـشـوند. اگر ارتش يا سپاه پاسدار يا ساير قواى مسلحه درحزب وارد بشود، آن روز بايد فاتحه آن ارتش را خواند. در حزب وارد نشويد، در گروههـا وارد نشويد. اصلا تكليف الهى شرعى همه شما اين است كه يا برويد حزب يا بيائيدارتـش بـاشـيـد. مـخـتـاريـد، از ارتـش كـنـاره گـيـرى كـنـيـد بـرويـد در حـزب ،مـيـل خـودتان است اما هم ارتش ‍ و هم حزب ، معنايش اين است كه ارتشى بايد از ارتشى اشدسـت بردارد، بازى هاى سياسى بايد توى ارتش هم وارد بشود. در هر گروهى كه واردهستيد بايد از آن گروه جدا بشويد، ولو يك گروهى است كه بسيار مردم خوبى هم هستند،ولو يـك حـزب اسـت كـه بـسـيـار حـزب خـوبـى هـسـت ، لكـناصل حزب وارد شدن براى ارتش ، براى سپاه پاسداران ، براى قواى نظامى و انتظامىوارد شـدنش ‍ جايز نيست ، به فساد مى كشد اينها را. و من عرض مى كنم كه كسانى كه درراس ارتش هستند و كسانى كه در راس سپاه پاسداران هستند موظف هستند كه ارتش را و سپاهرا و سـايـر قـواى مسلح را از احزاب كنار بزنند و اگر كسى در حزب هست ، بايد او را ازارتش بگويند يا در آنجا يا در اينجا، و همين طور سپاه پاسداران و همين طور ساير قواىمـسـلح بـايـد وارد در جـهـات سـيـاسـى نـشـونـد تا انسجام پيدا بشود. اگر وارد بشويد،بـالاخـره بـه هـم خـواهـيـد زد خـودتـان را و بـالاخـره درمقابل هم خواهيد ايستاد و نظام را به هم خواهيد زد و اسلام را تضعيف خواهيد كرد. تكليف همهشما اين است كه با هم باشيد بدون اينكه در يك حزب يا در گروهى وارد شده باشيد، هرگـروهـى مى خواهد باشد. گروه فاسد كه انشاءالله وارد نمى شويد، گروه هاى بسيارخـوب هم وارد نشويد، بايد شما مستقل ، بدون اينكه پيوند به يك گروهى داشته باشيدمـسـتـقـل بـاشـيـد و از حزب الله تعالى شانه . همه افراد ايران موظفند كه با هم باشند.اگر احزاب هستند، خودشان را با ساير افراد كشور هماهنگ كنند، افراد كشور هم خودشانرا بـا آنـها برادر بدانند. گروه هاى مختلفى كه اسلامى هستند، اين گروه هاى اسلامى همنـبـايـد دخـالت در امـور ارتـش بكنند و نبايد در آنجا افراد داشته باشند، تا بتوانيد يكعـضـو صـالح و يـك ارتـش و سـپـاه پـاسـداران مـنـسجم و صالح و قدرتمند باشيد. ورودسـيـاسـت در ارتـش شكست ارتش است . اين را بايد بدانيد و شرعا جايز نيست . و من امر مىكـنـم بـه شـمـا كـه يا در ارتش يا در حزب . دوم ندارد كه بخواهيد هم ارتشى باشيد، همحزبى ، نمى شود، يا مثل ساير مردم هر طورى هستيد.

next page

fehrest page

back page

 

 
 

کلیه حقوق این سایت محفوظ می باشد.

طراحی و پیاده سازی: GoogleA4.com | میزبانی: DrHost.ir

انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما جمادی الثانی رجب شعبان رمضان شوال ذی القعده ذی الحجة محرم صفر ربیع الثانی ربیع الاول جمادی الاول نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس دیتاسنتر فن آوا سرور اختصاصی سرور ابری اشتراک مکانی colocation