بسم الله الرحمن الرحیم
 
نگارش 1 | رمضان 1430

 

صفحه اصلی | کتاب ها | موضوع هامولفین | قرآن کریم  
 
 
 موقعیت فعلی: کتابخانه > مطالعه کتاب صحیفه نور جلد 16, امام خمینی (ره)   مناسب چاپ   خروجی Word ( برگشت به لیست  )
 
 

بخش های کتاب

     FEHREST -
     SAHIFE01 -
     SAHIFE02 -
     SAHIFE03 -
     SAHIFE04 -
     SAHIFE05 -
     SAHIFE06 -
     SAHIFE07 -
     SAHIFE08 -
     SAHIFE09 -
     SAHIFE10 -
     SAHIFE11 -
     SAHIFE12 -
     SAHIFE13 -
     SAHIFE14 -
     SAHIFE15 -
 

 

 
 

 

next page

fehrest page

back page

به برادران ارتش و پاسدار و ژاندارمرى و شهربانى و بسيج و گروه هاى مسلح مردمىتوصيه مى كنم خود را چنانچه قرآن كريم امر فرموده با هم برادر بدانيد و در جبهه ها ودر پشت جبهه ها چون برادران هم خط و همفكر و همصدا باشيد كه در اين صورت مى توانيداز نـيـروهـاى مـعـنـوى و غـيـبـى الهـى بـرخـوردار بـاشـيـد و بـر تمام مشكلات غلبه كنيد.انشاءالله تعالى موفق و پيروز باشيد. خداوند يار و نگهدار شما.
3 !!! از امـور مهمى كه بايد تمام نيروهاى مسلح از آن پيروى كنند و اغماض از آن به هيچوجـه نـمـى توان كرد و باز هم تذكر داده ام آن است كه هيچ يك از افراد نيروهاى مسلح چهرده هـاى بالا يا پائين در حزب و گروهى با هر اسم و عنوان نبايد وارد شوند، هر چند آنحـزب و گـروه صـددرصـد اسلامى و به جمهورى اسلامى وفادار باشند. و هر كس در يكحزب و گروه وارد شد بايد از ارتش و سپاه و ساير قواى انتظامى و نظامى و قواى مسلحخـارج شـود. و فرماندهان و مسوولان موظف هستند كه هر كس در يكى از احزاب يا گروه هاىسـيـاسى يا دينى وارد شد به او تذكر دهند كه از حزب و يا گروه ها و يا سازمان خارجشـود و اگر تخلف كرد او را از ارتش يا ديگر قواى مسلح اخراج كنند و همه افراد موظفندچـنـيـن اشـخاصى را به فرماندهان معرفى نمايند. و بايد توجه داشته باشند كه ورودقـواى مـسـلح در احـزاب و گـروه هـا و سـازمـان هـا پـايـه قـواى مـسـلح رامتزلزل خواهد كرد و غفلت از اين امر موجب پيگرد خواهد بود.
4 !!! هـمـه مى دانيم كه ارتش و ساير قواى مسلح از پشتيبانى بى دريغ ملت در سراسركـشور آنچنان برخوردارند كه در طول تاريخ بى نظير يا بسيار كم نظير است . گمانندارم كسى بتواند ادعا كند كه ملتى جز ملت عظيم الشان ايران از كوچك و بزرگ و زن ومرد سراسر كشور اينگونه پشتيبان قواى مسلح خود باشند و ايثارگر و داوطلب به جبهههـاى جـنـگ بـراى فداكارى و شهادت سبقت گيرند و گمان ندارم هيچ معيارى جز عقيدت بهمـكـتـب و ايـثـار در راه خـدا و هـدف مـعـنـوى قـادر بـهحـل ايـن مـعـما باشد. اينجانب به ارتش عزيز و ساير عزيزان نصيحت مى كنم كه قدر ايننعمت الهى را بدانيد و با تمام قوا بكوشيد كه اين حضور عمومى ملت را در صحنه و اينپشتيبانى بزرگ را حفظ نمائيد، و راه آن استقامت و پايدارى در راه هدف و فداكارى براىاسلام عزيز و ايران و جمهورى اسلامى است . مادام كه شماها در حفاظت ميهن خودتان و اسلامو جمهورى اسلامى با اتحاد و انسجام كامل در صحنه باشيد، از توطئه هاى دشمنان اسلامبـراى بـرانـدازى جـمـهـورى اسـلامـى نـهـراسـيـد و چـون سـدى آهـنـيـن درمـقـابـل آنـان بايستيد و با سرافرازى بر مهاجمين تبهكار بتازيد و آنان را در هم كوبيد.مـلت بـزرگ يـكـدل و يـكـجـهـت پـشـتـيـبـان شماست و دست عنايت حق تعالى و پرتو قدرتلايزال او بر سر
شـمـاسـت . پـيـروز بـاشـيـد و بـا قـدرت بـه پيش برويد و دشمنان خدا را از كشور خودبرانيد و دست تباهكاران داخل و خارج را قطع كنيد و از خداوند قادر استعانت نمائيد.
5 !!! مـلت ايـثـارگـر ايـران عـزيـزان بـسـيـارى در جـبـهـه ها و پشت جبهه ها از دست داده وتـحمل رنج ها و سختى بسيارى نموده و از دشمنان قسم خورده و دوست نمايانى خيانتكار وتـبـه روزگـار، دغـلبـازى هـاى زيـادى ديـده انـد لكـن درمـقـابـل در پـيـشـگـاه خداوند متعال سرافراز و روسفيد و در جهان نمونه و الگو و در نزدنـسـل آيـنـده مـاجـور و سـربـلنـد است . از خداوند تعالى براى ملت سعادت ابدى و براىرزمـنـدگـان در جـبـهـه هـا و پـشت جبهه ها استقامت و پايدارى و براى شهداى بزرگوار ازاول نـهـضـت تـاكـنـون و پـس از ايـن رحمت و مغفرت و براى آسيب ديدگان عافيت و سلامت وبراى بازماندگان و ستمديدگان صبر و شهامت و براى ارتش و ديگر قواى مسلح شجاعتو اخـلاص و مـروت و بـراى جـمـهورى اسلامى بقا و براى گردانندگان آن حسن تدبير وسـيـاسـت و بـراى مـخـالفـان جاهل و بى غرض آن بيدارى و انصاف و براى غرضمندان ودشمنان آن خذلان و ذلت و براى مسلمانان جهان همبستگى و وحدت و براى كشورهاى اسلامىاستقلال و عظمت و براى سران آنها خروج از قيد خودخواهى و سرپيچى از تبعيت بيگانگانو براى همگان شناخت اسلام عزيز و عظمت و قدرت آن را خواستارم .
بـار الهـا! ارتـشـيـان و ساير رزمندگان اسلام را بر كفر جهانى هر چند فزونتر پيروزفـرما و توفيق خدمت و اخلاص به همه ما عنايت فرما. سلام بر ارتشيان محترم و درود برسپاهيان و ديگر قواى مسلح .
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 8/2/61
بـــيـــانـــات امـــام خـــمـــيـــنـــى در جـمـع مسؤ ولان و نويسندگان دايره انتشارات سپاهپاسدارانانقلاب اسلامى
شهدا را قلم ها مى سازند و قلم ها هستند كه شهيد پرورند
بسم الله الرحمن الرحيم
ابـتـدا بـايد از شما آقايان و سپاه پاسداران تشكر كنم كه به حسب غالب افراد، متعهد وبـراى اسـلام و جـمـهورى اسلامى خدمت مى كنند. خداوند آنان را تقويت و شهداى آنان را باشهداى صدر اسلام محشور كند و بازماندگان آنان كه همه هستند را تاييد كند تا جمهورىاسـلامـى كـه هـمـه قـدرت هـا بـر عـليـه آن قـد عـلم كـرده انـد را بـهمنزل برساند.
اهـمـيـت انـتـشارات ، مثل اهميت خون هائى است كه در جبهه ها ريخته مى شود. و (مداد العلماءافـضـل مـن دمـاء الشـهـدا دمـاء شهدا) اگر چه بسيار ارزشمند و سازنده است ، لكن قلم هابـيـشـتـر مـى تـوانند سازنده باشند و اصولا شهدا را قلم ها مى سازند و قلم ها هستند كهشـهـيـد پـرورنـد. از ايـن روسـت كـه شما بايد به ارزش كار خود توجه داشته باشيد وبـدانيد هر عملى كه ارزشش بيشتر باشد، مسووليتش ‍ سنگين تر است . شما كه در گروهفرهنگى سپاه هستيد، بايد كارى كنيد كه نشريات شما مفيد باشد. انتشارات رژيم سابق، عـامـلى قـوى درجـهـت بـه فـسـاد و تـبـاهـى كـشـانـدننـسـل جـوان دخـتـر و پـسـر بـود كـه شـما بايد آن را جبران كنيد و بايد در نشريات سپاهفـصـلى را به نصيحت خود پاسداران اختصاص دهيد تا كار شما، هم نسبت به افراد سپاهپاسداران سازنده باشد و هم تبليغات براى ديگران .
مـا كـه خـواهـيـم روى پـاى خودمان بايستيم بايد مردم را به استقامت و حضور در صحنهدعوت كنيم
امـروز كـه اكـثـر راديـوهـاى بـيـگانه و منشورات خارجى با جديت تمام كوشش مى كنند تاخـبـرهـاى خـوب مـا را بد جلوه دهند، ما بايد تبليغات خود را گسترش دهيم و به زبان هاىديگر از قبيل عربى و انگليسى مسائل خود را به ساير نقاط دنيا برسانيم . اين خدمتى راكـه شـمـا در ايـن زمـان مـى كـنـيـد مـى تـوانـم بگويم ارزنده تر است از خدمت هائى كه درطول تاريخ براى اسلام شده است ، چون كسانى كه در سابق بودند، همچو دشمنانى كهما داريم ، نداشتند. افراد آن زمان فقط با روم و ايران سر و كار داشتند و اينك سر و كارمـا بـا هـمه دنياست . امروز از آن طرف درياها در اينجا دخالت مى كنند، قصد دارند در امورهـمـه كـشـورهـا دخالت كنند و ما كه مى خواهيم روى پاى خودمان بايستيم بايد مردم را بهاستقامت و حضور
در صـحـنه دعوت نمائيم . شما، جوانان را به خير و صلاح دعوت كنيد و چنانچه اشكالىديـديـد جـلوگـيـرى كـنـيـد كـه بـه جاى ديگر سرايت نكند. چه بسا اشخاصى باشند كهبخواهند در بين شما وارد شوند و كارهاى خلافى انجام دهند. آنچه در كارهاى تبليغ خيلىمـهـم است و كرارا تذكر داده ام اينكه بايد افرادى را كه با آنها آشنا هستيد در اين امر مهموارد كـنـيـد و هـمـانـطـور كـه گـفـتـيـد حـوزه عـلمـيـه نـظـارت نـمـايـد تـا دچـارمشكل و اشتباه نشويد. من هم به همه شما دعا مى كنم و از خداوند مى خواهم همه شما را موفقو مـحـفـوظ فـرمـايـد و ايـن جمهورى اسلامى و ملت را كه براى خدا قيام كرده است به پيشبـبـرد تـا بـه زمـان ظـهـور حـضـرت ولى عـصـر سـلام الله عـليـهمتصل گردد.
والسلام عليكم و رحمه الله
تاريخ : 11/2/61
بـــيـــانـــات امـــام خـــمـــيـــنـــى در ديــدار بـا وزيـر كار و امور اجتماعى و گروهى ازكارگرانكارخانجات مختلف
يـك (روز) شـمـا كارگرها به يك (عمر) سرمايه دارها و كارفرماها و كذا و كذاهاارزش دارد
بسم الله الرحمن الرحيم
مـن ايـن روز مـبـارك كـارگـر را بـر شـمـا و هـمـه كـارگـرانـى كـه درطول تاريخ رفته اند و خواهند آمد، تبريك عرض مى كنم . مبارك باد بر شما قشر عزيزعـامـل ارزش هـاى بزرگ انسانى ، و مبارك باد بر شما و بر همه ملت ما اين روز مبارك كهبـحـمدالله امروز كشور ما طورى است كه روز كارگر، روز همه است و روز ارتش روز همهاسـت و روز زن ، روز هـمـه اسـت و هـمـه با هم منسجمند و يك واحد الهى را متحقق كرده اند. آنوحـدتـى را كـه خـداى تـبـارك و تعالى امر فرموده اند، بحمدالله در قشرهاى ملت مسلمانايـران مـتـحـقـق شـده است و اگر يك اقليت ناچيزى هم باشد، در اين اكثريت مستهلك است . مننمى دانم كه راجع به كار و كارگر از چه بعدى با شما سخن بگويم ، همه ابعادش كهدر ذهـن مـن اسـت يـا بـيـشـتـرش در ذهـن من است ، نمى توانم در يك جلسه محدود عرض كنم ،نـاچـارم كـه بـعضى از ابعادش را در اينجا خدمت شما عزيزان عرض كنم و مطالبى را كهعـرض مى كنم ، شما به وجدان خودتان عرضه كنيد و اگر پذيرفتيد، من متشكر مى شومو مـن مـى خـواهم كه با وجدان پاك خودتان ارزيابى كنيد و بدانيد كه شما چه وضعى دركشورتان داريد و كارگران چه وضعى در كشوهاى ديگر دارند.
مـن يـك جهت نازل كارگرى را ابتدائا عرضه مى كنم و آن اين است كه شما توجه كنيد بهگروه كارگران ، اعم از شما كارگرانى كه در كارخانه ها و در صنعت ها هستيد و زحمت مىكـشـيـد و آن گـروه هـائى كـه در مـزارع زحـمـت مـى كـشـنـد و بـالاخـره گـروهفعال زحمتكش كه امروز روز شماست و البته روز همه است . شما يك توجهى به اين مطلببـكـنـيـد كه اين گروه هاى كارگر نشاط خودشان و جهات همان ماديت را، شما ملاحظه كنيد،بـبـيـنـيـد كـه ايـن گروه كارگر از سلامت بدن و از سلامت روح بيشتر برخوردارند يا آنگـروه هـائى كـه به اصطلاح كارفرما هستند؟ و آن سرمايه دارهائى كه كار نمى كنند وكنار نشسته اند و با بيكارى عمر خودشان را مى گذرانند؟ شما به وجدان خودتان رجوعكـنـيـد، اگر يك همچو مجلسى كه الان نمونه اى از كارگر است كه بحمدالله امروز اينجاتـشـريـف آورده انـد، اگـر ايـن مـجـلس در كنارش يك مجلس ديگرى بود از سرمايه دارها وبـيـكـارها و آنهائى كه نشسته اند خانه و مى خورند و مى خوابند، اگر يك كسى از خارجبيايد و چهره هاى شما را ببيند، بازوان شما را ببيند،
سـيـنـه هـاى فـراخ شما را ببيند، بشاشت چهره هاى شما را ببيند و آهنگ صوت هاى شما رابـشنود و بعد نظر بكند به آن مجلسى كه آن عده كارفرما و سرمايه دار و بيكار و هرزهگرد نشسته اند، مى بيند كه اينها يك جوان هاى سالم ، سرنشاط و آنها يا چرت مى زنندو يا خميازه مى كشند و يا از درددل و پهلو و سر خودشان مى نالند. و اين ، براى اين استكـه كـسـانى كه كارگر نيستند به آن معناى عامش ، اينها اينطور نيست كه شما گمان كنيديـك روزگـار خـوشـى دارند، شما توجه به اين معنا شايد بسياريتان نداشته باشيد كهروزگـار تـلخـى كـه بـر سـرمـاى دارهـا و كـارفـرمـاهـا و داراى كـذا و كـذاهـا، خـان هـا وفئودال ها و امثال اينها مى گذرد، آن روزهاى سخت چقدر براى آنها ناگوارى دارد و يك روزشما به يك عمر آنها ارزش دارد. آنها براى خاطر بيكارى و پرخورى و خواب و هرزه روىپناه مى برند به ترياك ، افيون ، منقل و يا هروئين و يا مراكز فحشا، براى اينكه نمىتـوانـنـد تـحـمـل آن چـيـزهـائى كه در نفسشان مى گذرد و آن ناراحتى هائى كه دارند نمىتـوانـنـد بـكـنـنـد و مـن آنـقـدرى كـه اطـلاع دارم و در جـوانـى ديـدم ، اكـثـر ايـن خـان هـا وفئودال ها به وافور پناه برده بودند، آنهائى كه تدين شان ديگر خيلى نيست ، آنها بهمـشـروبـات و بـه هـروئيـن و بـه امـثـال ايـن چـيـزهـا يـا بـه مـراكـز فـحـشـا ودنـبـال مـراكـز فـحـشـا، آنـطـور زحـمت هائى كه دارد و آنطور مرض هائى كه هست و آنطورگرفتارى هائى كه هست ، شما كارگرها بحمدالله نديديد و اميد است كه نبينيد. شما قدرايـن كـارگـرى را بـدانـيـد كـه ايـن كارگرى ، هم مزاج شما را سالم نگه مى دارد و اگرچـنـانـچـه انـسـان بـيـكـار بـيـفـتـد، آن فـعـاليـت هـائى كـه در بـدنـش و درسـلول هـاى بـدنـش بـايد بشود، آنها هم از كار مى افتند و كسانى كه فعاليت دارند، بهاندازه اى كه فعاليت دارند، آنها هم به كار مى افتند و جبران مى كنند نقيصه ها را و شمامى بينيد كه در يك گروه زياد از كارگرها يكى دو نفر بشود پيدا بكنيد كه اينها مريضبـاشـنـد و افـسـرده بـاشـنـد و ايـنـهـا هـمـه الحـمـدلله سـرحـالنـد وخـيـال مى كنند كه آنها آسوده اند، اين ، خيالى است كه آنها مى كنند، در صورتى كه آنها،آن طـبـقـه بـه اصـطلاح خودشان بالا و به حسب واقع پائين ، آنها اينقدر افسردگى ها وگرفتارى ها را دارند كه به حساب نمى آيد.
ايـن يـك مـسـاله اى اسـت كه بايد شما خودتان بعد فكرش را بكنيد و مطالعه كنيد در بينخـودتـان ، جوان هاى خودتان را مقايسه كنيد با آنهائى كه بيكار مى گذرانند و به هرزهدرى و بـه هـرزه گـرى عـمـر خـودشـان را مـى گـذرانند و آن ارزشى كه شما داريد، شمابـرادران داريـد و آن ارزشـى كـه اسـلام بـه شما داده است ، از پيغمبر اكرم شنيده ايد كهنقل شده است كه كف دست يك كارگر را، يعنى همان محلى كه كار درش تاثير كرده و پنبهبـسـتـه ، آنـجـا را بـوسـيـد و ايـن ، يـك نـشـان ارزش اسـت بـراى كـارگـر درطـول تـاريـخ . پـيـغـمـبـر اسـلام كـه اوليـن فـرد انـسـان هـاسـت و بـزرگـتـريـن انـسـانكـامـل اسـت ، نـسـبـت بـه كـارگـر ايـنطور تواضع بكند و كف دست او را كه علامت كار استبـبـوسـد، ايـن نـكته دارد كه كف دست را بوسيده ، نه پشت دست را. كف دست آثار كار درشهـسـت ، مى خواهد ارزش كار را به عالميان اعلام كند، به مسلمين اعلام كند كه ارزش كار ايناسـت كـه آنـجـائى كـه كارگر كه كار كرده است ، در اثر كار يك نشانه اى پيدا كرده منآنجا را مى بوسم كه ملت هاى اسلامى و بشر ارزش اين كارگر را بداند.
امروز شما كارگرها با كار خودتان يك كشور را نجات مى دهيد از وابستگى
و مـن امروز عرض مى كنم كه كارگر امروز، با كارگر آنوقت بسيار فرق دارد. آنوقت درآن مـحـيـطـى كـه رسـول خـدا صـلى الله عـليه و آله و سلم زندگى مى فرمودند و سايرجـاهـائى كـه مـردم ديـگـر هـم زندگى مى كردند، خصوصا حجاز كه پيغمبر اكرم تشريفداشتند، آنجا روابط با ساير كشورها يا هيچ نبود، يا اگر بود بسيار كم و اگر چنانچهكمبودى براى يك شهر پيدا مى شد، آن كمبود از شهرهاى ديگر بايد جبران بشود، احتياجبه همان ، هم كشورى هاى خودشان داشتند و رفع نقيصه را اگر يك وقتى نمى توانست درخود يك شهرى بكند، از يك شهر ديگرى انجام اين كار را مى دادند. اين وابستگى هائى كهامروز در دنيا هست و اين زندگى كه محيط دنيا را و وضع دنيا را با سابق جدا كرده است وايـنـطـور روابـط زيـادى كـه امـروز وقـتـى شـمـا ايـنـجـا يـك صـحـبـت بـكـنـيـد،قـبـل از ايـنـكـه بـه فـرض كنيد كه بيرون اينجا برسد، آمريكا هم از آن مطلع مى شود ووابـسـتـگـى هـائى كه دنيا به هم دارد و وابستگى هائى كه كشورها به كشورهاى بزرگسـرمـايـه دارى يـا كـمـونـيـسـتـى دارد، آنـوقـت در زمـانرسـول خـدا نـبوده است . ارزش كار در آنوقت همين مقدار بوده است كه خود كار شريف است وخود كار براى انسان و روحيات انسان مفيد است و كار، اثرش هم علاوه بر اينكه براى خودانـسـان و مـزاج انـسـان مـفيد است و در روح انسان هم تاثير دارد براى يك شهرى هم فايدهدارد، امـا ديـگـر مـطرح نبود كه اگر كار نكنم وابسته به امريكا مى شوم يا وابسته بهشـوروى ، ايـن مـساله آنوقت مطرح نبود. امروز ارزش كار شما به همان اندازه است كه دنياپـيـشـرفـت كـرده ، هـمـان مـعـنـائى كه در دنيا، پيشرفت هائى كه در دنيا شده است و اگركـارگر به آنطورى كه بايد كار كند، كار نكند، وابستگى هائى كه در يك كشورى ، دريـك مـحـيـطـى مـى شـود غير از آن وابستگى هائى است كه در سنين سابق ، در قرون سابقبـوده ، در زمـان رسـول الله بـوده اسـت . امـروز شـمـا بـا كار خودتان مى توانيد كه يكارزشـى ايجاد كنيد كه اصلش آنوقت مطرح نبوده است . با كار خودتان مى توانيد كه اينوابستگى هائى كه در طول تاريخ ، از آنوقتى كه شرق و غرب به اينجا راه پيدا كردندو در طـول سـلطـنـت مـنـحوس پهلوى پيدا كرده اين كشور كه مى دانيد همه چيزهايش وابستهشـده اسـت و هـمـه افـرادش را ايـنـهـا وابـسته كرده بودند و همه گروه ها را وابسته كردهبـودنـد، امروز اگر شما كار بكنيد و فعال در كار كردن باشيد، ارزش اين است كه علاوهبـر آن ارزش هـاى معنوى و مادى كه براى شخص خود شما دارد، علاوه بر اين يك كشور راشما نجات مى دهيد از وابستگى . ما تا كى بايد وابسته به امريكا، وابسته به شوروىبـاشـيم ؟ بالاخره بايد يك عمل داشته باشد. ما بايد ادراك اين معنا را بكنيم كه ما كه درهـر جـا كار مى كنيم ، در امر كشاورزى كار مى كنيم ، در امر صنعت و در كارخانه ها كار مىكـنـيـم ، بـايـد خـودمـان بـه خـودمـان تـلقـيـن كـنـيـم كـه مـا مـسـتـقـليـم و مـا بـايـدمـسـتـقل باشيم و ما نبايد دستمان را به ديگرى دراز كنيم براى امورى كه كشورمان محتاجاست . ارزش كار شما امروز ارزش يك امرى است كه نمى شود مقايسه اش كرد با زمان هاىسـابـق . رسـول الله در آن محيط، ممكن است كه توجه ، لابد توجه به همه محيطها داشتهاسـت ، در آن مـحـيـط دسـت كـارگـر را آنـطـور كـه نـقـل مـى كـنـنـد، كـف دسـت كـارگـر ومحل كار را بوسيده تا ارزش كار را در تاريخ عرضه كنند
و مـا مـفـتخريم و شما و همه مفتخرند به اينكه يك همچو نشانى پيغمبر اكرم به شما داده ،يـا در بـعـضـى روايـات فـرمـوده انـد كـه قـطـره عـرقـى كـه از بـدن كـارگـر مـى آيـدمـثـل قطره خونى است كه از شهداى در راه خدا مى آيد. چقدر اين ارزش دارد. آنهائى كه الاندر جـبـهه ها جنگ مى كنند و در جبهه بحمدالله پيروزمندانه جنگ مى كنند و اخيرا هم پيروزىبـزرگى به دست آوردند و اميد است پيروزى نهائى را به دست بياورند انشاءالله ، اينچقدر ارزش دارد، عرق شما هم كه در كارخانه ها مى ريزد، همان ارزش را دارد، براى اينكهشـمـا هـم بـراى احـيـاء يـك كـشـور، بـراى وابـسـتـه نـبـودن يـك كـشور به خارج ، براىاسـتـقلال كشور اسلامى زحمت مى كشيد، آنها هم براى دفاع از يك كشور اسلامى ، دفاع ازاسـلام زحـمـت مـى كـشـنـد. آنـهـا كـارگـرنـد مـثـل شـمـا و شـمـا مـجـاهـديـدمثل آنها و اين يك نعمت بزرگى است كه نصيب كارگرها در قشر وسيع و شما عزيزان كهدر كارخانه ها و در مواردى كه صنعت در آنجا حكمفرماست ، كار مى كنيد. و بايد توجه كنيدكـه نـگـذاشـتـنـد شـمـا، آن اشـخـاصـى كـه خـائن بـودند به اين كشور، آن اشخاصى كهوابـسـتـگـى داشـتـنـد بـه كـشـورهـاى ابـرقـدرت ، آنـها كوشش كردند كه شما نتوانيد آنچـيـزهـائى كـه كـشـورتـان احـتـيـاج دارد، بـسـازيـد. اگـر نـبـود درطول تاريخ ، در اين سده هاى آخرى كه خارجى هاى به اينجا راه پيدا كردند، و نبود خيانتهـائى كـه حـكـومت هاى ما بر ما كردند، شما هم امروز، الان از همان صنعت هاى پيشرفته مىتـوانـسـتيد تحقق بدهيد و امروز هم بايد در اين فكر باشيد. تا در اين فكر نباشيد، نمىتـوانـيـد كـشور خودتان را و نسل هاى آينده را نجات بدهيد. بايد به اين فكر باشيد كهخودتان قادر بر اين هستيد كه آن چيزهائى كه در خارج درست مى كنند و شما احتياج به آنداريد و كشور شما احتياج به آن دارد، خودتان درست كنيد.
دو بـلوك سـرمـايـه دارى و كـمـونـيـسـتـى كـارگـر را ابزار قرار داده اند براى منافعخودشان
و مـن يـك نـكـتـه ديـگـرى هـم بـه شـمـا عـرض مـى كـنـم كه توجه كنيد كه اينهائى كه ازكـارگـرهـا پـشـتـيـبـانى مى خواهند بكنند و آنهائى كه مى خواهند كشور را به سوى غرببـكـشند به اسم شرق و خود كشورهاى كمونيستى و سرمايه دارى ، اين دو بلوك سرمايهدارى و كمونيستى ، نسبت به كارگر چه جور هستند و اسلام نسبت به كارگر چه جور است. اول شـخـص اسلام را من عرض كردم ، اول شخص اسلام ، مصدع اسلام بود و شارع اسلاماز قـبـل خـداى تـبارك و تعالى ، رفتار او با كارگر، آن بود كه عرض كردم كه كف دستكارگر را با تواضع بوسيد و اين نشان كارگرى را بوسيد و براى كارگران افتخارايـجـاد كـرد. ارزش انـسـانـى را تـوجـه داشـت كـه كـارگـر، كـارگـر آن روزاسـتـقـلال داشـت و هـر چـه كـاركـرد بـراى خـودش بـود واسـتـقـلال داشت و ارزش داشت و آن ارزش را، محل ارزش را بوسيد پيغمبر اكرم و اعلام كردارزش كـارگـر را و دوم شـخص اسلام على ابن ابيطالب سلام الله عليه ايشان خودش يككـارگـر بـوده يـعنى قنات حفر مى كرده ، مى رفته است قنات مى كنده است آب بيرون مىآورده ، لكـن بـراى خـودش نـه ، بعد از آنكه بيرون مى آمده وقف مى كرده براى مستمندان ،بـراى آنـهـا. يـك نـفـر كارگر بوده است كه براى اعاشه خودش هم كار مى كرده و در عينحالى كه آنطور قنات ها را (چندين قنات
از ايـشـان هـسـت ) كـنـده بـا دسـت خـودش و هـمـان روز (بـه حـسـبنقل ) همان روزى كه بيعت به امامت كردند براى او، به خلافت ، وقتى بيعت تمام شد، همانروز بـيـل و كـلنـگ خـودش را بـرداشـت دنـبـال كـار... ايـن دو نـفـر شـخـصاول اسـلام كه كارشان بايد سرمشق باشد براى همه ما. شما مقايسه كنيد اين احترامى كهكـارگر در اسلام به واسطه عمل اين دو بزرگمرد تحقق پيدا كرده و اين ارزشى كه بهشـمـا داده اسـت كـه خـودش هـم در عـرض شما آمده است . و اين فقط على ابن ابيطالب سلامالله عـليـه نـيـسـت ، حـضـرت صـادق ، حـضـرت بـاقـر، آنـهـا هـم ، از آنـهـانـقـل كـرده انـد كـه در يـك مـحـلى كـه داشتند، مى رفتند كار مى كردند. به حضرت صادقبـعـضـى مـى گـفـتـنـد آقـا (حـضـرت صـادق شـغـلش خـيـلى بـود.شـغـل مـعـنـويش زياد بود و كار تبليغاتى و كار تعليماتى اش زياد بود، معذلك خودشتـشريف مى برد به حسب اين نقل و در آن جائى كه داشت كار مى كرد) به او عرض كردندكـه خـوب ، ايـن را بـه مـا واگـذار كـن . فـرمـود مـنميل دارم كه كارى كه مى خواهم براى خودم بكنم ، حرارت آفتاب را در بدن خودم حس كنم .ايـن ، چـقـدر ارزش مـى دهـد كـه يـك نـفـر كـه در زمـان خـودش ‍ شـخـصاول بود و داراى آن مقامات بود، خودش كار مى كند و تعليم مى دهد كه ارزش كار چى است. شـمـا در بـلوك كـمـونـيـسـتـى سـران ايـنـهـا را بـبـيـنـيـد، ادعـاها و شعارها زياد است ، درطـول زمـان ايـنـهـا شـعـار داده انـد و ادعـا كـرده انـد، لكـن وقـتـى كه مى بينيد كه خود آنهاوضـعـشـان چه جورى است ، سلوكشان با كارگر چى است ، به كارگر چه نظرى دارند،چـه جـور نگاه مى كنند، سرمايه دارى هم ملاحظه كنيد آنها چه مى كنند، هر دو اينها كارگررا آلت استفاده خودشان قرار داده اند. اين هر دو بلوك اينها را، آن به يك وضعى ، آن بهوضـع ديـگر آلت قرار داده اند و ابزار قرار داده اند براى منافع خودشان و براى چى .در كـشـورهـاى كـمـونـيـسـتـى اصل براى كارگر (من نمى توانم كه نسبت به كارگر اينتـعـبـيـر را بـكـنـم ) ايـنـهـا را مـثل يك حيوان كارگر را فرض كردند كه هيچ نبايد داشتهبـاشـنـد، فـقـط خـوراك بـه شـما مى دهند، شما بايد كار كنيد خوراك بگيريد، آنوقت كهكارى ازشان نمى آيد، طردشان مى كنند و به راى بعضى شان بايد ريختشان به دريا.آن دسته ديگر هم شما را بازى داده اند كارگرها را بازى داده اند و از راه ديگر مى چاپندآنها را.
صلاح و فساد اين كشور امروز به دست خود ملت است
اسـلام بـراى كـارگـر ارزش قـائل اسـت ، بـراى كـارگـر و كـار ارجقـائل اسـت و احـتـرام قـائل اسـت ، يعنى همانطورى كه يك شخص عالم ، يك شخص مجاهد راتـوصـيـف مـى كـنـد، شـخـص كـارگـر، زارع ، هـر كـارگـرى را، مـى گـويـد هـمـه شـانمـثـل هـمـنـد، مـثـل شـانـه اى كـه ايـن رده هـائى كـه دارد، هـمـه هـم قـد هـسـتـنـد،مثل هم هستند، آن شانه هاى آنوقت اينطور بودند، اينها همين طور همه برابر هستند. در قرآنكـريـم هـم تـصـريـح مى كند كه امتيازها به اين مسائلى كه سرمايه داشتن ، قدرت داشتننمى دانم و امثال اينها نيست ، ارزش ها و بزرگى ها به تقواست ، به ارزش انسانى است. ارزش انـسـانـى را ايـن دو بلوك اصلا فراموش كرده اند، توجه به اينكه اينها انسانندمـثـل خـود ما هستند. آنوقتى كه استالين متولد شده ، با يك رعيت ديگرى ، يك رعيتى فرقىبـا هـم نـداشـتـنـد، بـعـدا او بـه قـدرت رسـيـده آنـطـورعمل كرده و اين
بـيچاره ها تحت ستم ، اينطور بايد عمل كنند براى آنها. يا آن بلوك سرمايه دارى هم همينطـور ارزش بـراى انـسـان هـا قـائل نـيـسـتند، آنها ارزش براى قدرت خودشان قائلند، هركشورى كه تحت قدرت آنها باشد به او كمك مى كنند.
الان اگر يك گرايش بكند اين كشور اسلامى به يك طرف از اينها، برايش سرشار، همهكارى مى كنند، لكن ارزش انسانى و ارزش ‍ اسلامى اقتضاء مى كند كه به هيچ يك از آنهاگـرايـش پـيـدا نـكـنـد. هـر مـمـلكـتـى كـه از آنـهـا بـخـواهـداسـتـقـلال داشـتـه بـاشـد، جـدا بشود مثل كشور ما، گرفتار اينها مى شود. الان كشور شماگـرفـتـار اين دو بلوك هستند، هر كدام به يك راهى ، به يك طورى و تمام اين فسادهائىكـه واقـع مـى شـود در ايـن كشور از اين گروهك هاى فاسد و تمام تبليغاتى كه خود اينگـروه هـا در خـارج مى كنند، اينها همه براى خاطر اين است كه دستور از آنها گرفتند. آنروزى كـه كـشـور ايـران خـداى نخواسته ، خدا نياورد آن روز را به گرايش پيدا كند بهآمريكا، خواهيد ديد كه تمام اينهائى كه در !!! چيز هستند !!! پاريس جمع شده اند و اسبابزحـمـت ايـرانـى ها را خيال مى كنند مى توانند فراهم كنند، همه قلم هايشان بر مى گردد وثـنـاگـو مـى شـود، از ايـن طـرف هـم هـمـيـن طـور، مـا مـى خـواهـيـممـسـتـقـل بـاشـيـم ، مـا مـى خـواهيم كه آمريكا در طول زمان ، قبلا انگلستان و بعد آمريكا، درطـول سـلطـنت اين دو مرد فاسد به سرما آمده است ، تمام ارزش هاى انسانى را مى خواستنداز ما بگيرند و جوان هاى ما را به فساد بكشند و جوان هاى ما را به مراكز فساد بكشند وانـسـانـيـت را از آنها بگيرند، اينها، مى خواهيم ما كه ديگر تحت آن سلطه نباشيم و خودمانيك انسان مستقل باشيم . شما كوشش كنيد، صلاح و فساد اين كشور امروز به دست خود ملتاسـت . شـمـاهـا هـم يـك عـضـو بسيار مهمى در اين كشور هستيد و بسيار موثرى براى رفعوابـسـتـگـى كشورتان به خارج ، كشاورزان هم يك عضو بزرگ اين كشورند براى رفعوابـسـتـگـى ايـن كـشور به خارج . شما دو بازوى بزرگ اين كشور كوشش كنيد كه ما دركـشـاورزى محتاج به اينكه به ديگران مراجعه كنيم و از ديگر جاها بياوريم نباشيم و درامـور صـنـعـتـى هـم نـبـاشـيـم . و بـدانـيـد كـه از حـالا كـه شـروع كـنـيـد مـى تـوانـيـد اينعـمـل را بـكـنـيـد، مـنـتـها كشاورزها زودتر مى رسند به آنجا و شما يك قدرى ديرتر، منتهاارزش عـمـل شـمـا بـسـيـار زيـاد اسـت و كـارهـاى شـمـا فـنـى اسـت .خـيـال نـكـنـيـد كـه فـقـط آنها مى توانند كه اين كارها را بكنند، آنطورى كه تبليغاتشانتاكنون در گوش ما خوانده شده است كه ما بايد وابسته باشيم . ما نبايد وابسته باشيم، ما بايد مستقل باشيم ، ما بايد هر مقدارى كه خودمان كار مى كنيم به همان مقدار اكتفا كنيم، در صدد باشيم كه خود را به آن حدى برسانيم كه از كشور ما هم ارزاق و گندم و جو وامـثـال ايـنها صادر بشود و اين كشور بسيار مستعد براى اين معناست ، و هم كوشش كنيم كهديـگران به ما محتاج باشند در امور صنعتى و مى توانيم ، و مى توانيد و مى توانيم . مافرضا هم نتوانيم ، ما فرض مى گيريم كه خير، نمى توانيم ، اما كوشش خودمان كه يكعبادتى است ، يك كار ارزشمندى است ، ما كوشش خودمان را مى كنيم . من كرارا اين مطلب راگـفـتـم كـه مـا صـد در صـد ايـنـطـور نـيـسـت كه كار مى كنيم كه پيروز بشويم ، البتهميل داريم ، اما اينطور نيست كه حتم داريم كه ما پيروز مى شويم . نه ، اما در عين حالى كهحتم به پيروزى نداريم ، تكليف خودمان را
عـمـل مى كنيم ، ما يك انسان هستيم ، شما انسان هستيد و ارزشمند هستيد، شما مى خواهيد ارزشخـودتـان را حـفـظ كـنيد، شما مى خواهيد كه به شما فرض كنيد كه عروسك ها را بياورندبـفـروشند، يا شما را به مراكز فحشا بكشانند و ارزشتان را از بين ببرند و شكمتان راسـيـر كـنـنـد. شـمـا مـى خـواهـيـد ارزشـتـان را حـفـظ كـنـيـد ودنـبـال آن ارزش كـه در مركز اعلاء واقع شده است ، كشور خودتان را هم نجات بدهيد. ما وشما و همه دوستان و همه كشاورزان و همه كارگران و همه ملت ايران توجه به اين داشتهباشند كه اين ارزشى كه خداى تبارك و تعالى نصيب شما كرد و اين استقلالى كه نصيبشما كرد و اين امرى كه الان در تمام دنيا شما مطرحيد، هر چه مى خواهند اين قلم هاى فاسداز شـمـاهـا تكذيب كنند، از ايران تكذيب كنند، هر چه مى خواهند از دادگاه ها تكذيب كنند، ازدولت تـكـذيـب كنند، لكن دنيا فهميده است كه شما ارزش داريد و دنيا فهميده است كه شمايك ملتى هستيد كه نظير شما در طول تاريخ تا حالا نبوده است .
همه آثارى كه از آقاى مطهرى هست ، بى استثنا خوب است
و مـن اميدوارم كه ملت هاى ديگر هم به تبعيت از شما و به تبعيت از اسلام عزيز نظير شمابـشـونـد، اسـتـقـلال خـودشان را و آزادى خودشان را به دست بياورند. خداوند همه شما راانـشـاءالله صـحـت و سـلامـت بـدهـد. و چون روز مطابق است ، منطبق است با سالروز وفاتمـرحـوم مـطـهـرى رحـمـه الله ، مـن بايد يك كلمه هم از آن به شما عرض كنم . مرحوم آقاىمـطـهـرى يـك فـرد بـود، جـنـبـه هـاى مـخـتـلف در او جـمـع شـده بـود و خـدمـتـى كـه بـهنـسـل جـوان و ديـگران مرحوم مطهرى كرده است ، كم كسى كرده است . آثارى كه از او هست ،بـى اسـتثنا همه آثارش خوب است و من كس ديگرى را سراغ ندارم كه بتوانم بگويم بىاسـتـثـنـا آثـارش خوب است . ايشان بى استثنا آثارش خوب است ، انسان ساز است ، براىكـشور خدمت كرده ، در آن حال خفقان خدمت هاى بزرگ كرده است اين مرد عاليقدر. خداوند بهحـق رسـول اكرم او را با رسول اكرم محشور بفرمايد و خداوند همه شهداى ما را انشاءاللهرحـمـت بفرمايد و خداوند جنگنده هاى ما را كه الان درصدد پيروزى آخرى هستند و انشاءاللهتـحـقـق پـيـدا مـى كـنـد، آنـهـا را، پـيـروزى آخـرى را نصيب به آنها فرمايد و خداوند شماكارگران عزيز را و همه كارگران را انشاءالله اجر شهدا عنايت كند.
والسلام عليكم و رحمه الله
تاريخ : 20/2/61
فرمان امام خمينى به حجت الاسلام قرائتى
بسم الله الرحمن الرحيم
جناب حجت الاسلام آقاى حاج شيخ محسن قرائتى دامت افاضاته
نـظـر بـه اهـمـيـت امـر سـوادآمـوزى و گـسـتـرش فـرهـنـگ و مـعـارف اسـلام و با توجه بهتـجـربـياتى كه در اين باره داريد، جنابعالى را به سمت نماينده خود در سازمان نهضتسوادآموزى تعيين مى نمايم .
امـيـد اسـت بـا هـمـاهـنـگـى هـر چـه بـيـشتر با مسوولان محترم اين سازمان و وزارت آموزش وپرورش مسؤ وليت سنگين خويش را بهتر انجام دهيد.
بـديـهـى اسـت كـه كـمـك و مساعدت دست اندركاران امر نهضت و وزارت آموزش و پرورش واسـتـفـاده از تـمامى امكانات موجود، پيروزى شما را بر عفريت بيسوادى كه يكى از ميراثهاى شوم نظام طاغوتى است سريع تر مى نمايد.
از خداى تعالى موفقيت شما را در اين راه مسئلت دارم .
والسلام عليكم و رحمه الله و بركاته
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 20/2/61
بـــيـــانـــات امـام خـمـيـنـى در جـمـع اعضاى اصلى واحد اطلاعات سپاه پاسداران انقلاباسلامى
بسم الله الرحمن الرحيم
امـروز هـر چـه مـى بـيـنـيـد امـور غـيـر عـادى اسـت . تـمـام كـارهـائى كـه درداخـل شـهـرهـا و در جـبـهـه هـا مـى شـود از امـورى اسـت كـه خـداونـدمـتـعـال بر ما منت گذاشته است . شما ببينيد چگونه لشكريان كفر با آن سلاح ها و آنهمهافـراد از تـعـداد انـدك مـا شـكست مى خورند. اين همان نصر به واسطه رعب است كه خدا دردل دشـمـنـان مـا رعـب ايـجـاد كـرده اسـت . در صـدر اسـلام لشـكـريـان كـفـر درمـقـابـل مـسـلمـانـان چـنـان مـى ترسيدند كه با همه تجهيزاتشان خودشان را يا تسليم مىكـردنـد و يـا فـرار مـى نـمـودند. امروز هم در ايران وضع چنين شده است كه هر كجا حرفپـاسـدار مـى شود، دشمنان ما، چه منافقين و چه صداميان شديدا مى ترسند. آنها هم كه درخـارج نـشـسـتـه اند از پاسداران ما در ايران مى ترسند. در اينجا لازم است شما را به يكنكته نصيحت كنم و آن اين است كه اتحاد و انسجامتان را حفظ كنيد. شما بايد بدانيد كه هراخـتـلاف و نـزاعـى شـروع شـود، از بـاطـن خـود انـسـان اسـت و هـر اتـحـاد و انـسـجامى كهحاصل شود، از خداست . اميدوارم قوى باشيد و به پيش رويد. مطمئن باشيد كه پيروزيد.
والسلام عليكم
تاريخ : 21/2/61
پاسخ امام خمينى به تلگرام آيت اللّه العظمى مرعشى نجفى
بسم الله الرحمن الرحيم
حضرت آيت الله آقاى نجفى دامت بركاته !!! قم
پـس از اهـداء سـلام و تـحـيـت ، تـلگـراف شـريـف مـبـنـى بر تبريك پيروزى هاى بزرگرزمـنـدگـان اسـلام مـوجـب تـشكر گرديد. اينجانب متقابلا پيروزى غرورآفرين رزمندگاناسلام را به جنابعالى و جميع علاقه مندان به اسلام و قرآن كريم تبريك عرض مى كنم. اسـلام از اول ظـهـورش گرفتار دشمنان خودخواه و سركشانى عنان گسيخته بوده است وبـحمدالله با عنايات خداوند متعال و نصرت هاى غيبى ، راه خود را به پيش مى برد. حملهگستاخانه رژيم كافر بعث عراق كه با تحريك ابرقدرت ها خصوصا امريكاى جهانخوارانـجـام گرفت و با انگيزه خدمت به دشمنان اسلام و بشريت بود، از طليعه آن پيش بينىمـى شـد كـه بـا شـكـسـت مـفـتـضـحانه روبرو خواهد شد و بدبختى و نفرت و ذلت براىدشـمـنـان خـداى تـعـالى بـه بـار خواهد آورد و عظمت و سربلندى براى اسلام و مسلمانانخـواهـد آفـريـد. ايـن پـيـروزى و ديـگـر پـيـروزى هـا مـرهـون عـنـايـات غـيـبـى خـداونـدمـتـعـال و پـشـتيبانى بقيه الله اروحنا له الفدا و ادعيه خالصه صاحب نفسان و بزرگاناسـت و ايـن روحـيـه مـعـجـزه آسـاى سلحشوران قواى مسلح از ارتش و سپاه و بسيج و سايرقواى نظامى و انتظامى و مردمى در جبهه ها و ملت عظيم الشان ايران در پشت جبهه ها كه ازنـوادر تـاريـخ اسـت ، مـرهـون خـلوص نـيـت آنـان و ايمان سرشار و عزم استوارشان است .خـداونـد ايـن روحيه انسانى !!! الهى را هر چه افزونتر فرمايد. از جنابعالى و از سايرمراجع عظام و علماى اعلام اميد دعاى خير براى پيروزى نهايى اسلام بر كفر را دارم .
والسلام عليكم و رحمه الله
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 26/2/61
بـــيـــانـات امـام خمينى در جمع اعضاى شورايعالى تبليغات اسلامى ، ائمه جماعات قموغرب تهران و كاركنان دفتر مركزى سازمان تبليغات اسلامى
هـيـچ انـقـلابـى تـاكـنون به اندازه انقلاب اسلامى مورد هجوم تبليغاتى و تسليحاتىواقع نشده است
بسم الله الرحمن الرحيم
بـحـمـدالله ايـن مـجـلس ، مـجـلس عـلمـاست ، مجلس دانشمندان متعهد است و ما موفق شديم بهزيارت آقايان و اميدواريم كه همه توفيق پيدا كنيم در خدمت به اسلام .
مساله تبليغات از صدر اسلام تا ابد يكى از امورى است كه اسلام بر آن پافشارى كردهاسـت و در ايـن زمـان كـه مـا هـسـتـيـم يـك اولويـت خاصى دارد همه مى دانيم كه هيچ انقلابىتـاكـنـون بـه اندازه انقلاب اسلامى مورد هجوم تبليغاتى و تسليحاتى واقع نشده است .انـقـلاب هـائى كه در دنيا واقع شده است يا گرايش به راست داشته اند، راستى ها با اومـوافـقت مى كرده اند و اگر مخالفتى بوده است ، از چپى ها بوده است ، يا گرايش به چپداشته اند، بعكس بوده است . لكن اسلام چون نه شرقى و نه غربى است و صراط مستقيماسـت ، جـمـهـورى اسلامى هم با همان برداشت از اسلام متحقق شده است و امروز چون نه چپىاسـت ، چـپـى هـا بـا او مـخـالفند و نه راستى است ، راستى ها با او مخالفند و ملاحظه مىفـرمـائيـد كـه تـمام رسانه هاى دنيا به استثناى كمى از آنها و تمام رسانه هاى بزرگدنيا الان يا با صراحت و يا با تلويح با اين جمهورى اسلامى و اسلام مخالفت مى كنند ودر هـر شـب و روز ساعات بسيار را براى سركوبى جمهورى اسلامى صرف مى كنند و ازآن طـرف اشـخـاصـى امـثال صدام را كه من از اول گفتم كه اين آدم ، آنوقت هم كه ما در نجفاشرف مشرف بوديم ، آن را يك مرد خطرناكى معرفى مى كردند و يك جنون عجيبى در اينآدم هـسـت كـه بـراى خودخواهى خودش ‍ حاضر است كه تمام ملت هاى دنيا را به خاك و خونبـكشد، اينها را وادار كرده اند كه با ما مخالفت كنند و حمله كنند و امروز هم كه به خواستخداى تبارك و تعالى و تاييدات او جبهه جنگ دارد، تكليفش كنند و حمله كنند و امروز هم كهبـه خـواسـت خـداى تـبـارك و تـعـالى و تـاييدات او جبهه جنگ دارد تكليفش معين مى شود وسقوط صدام و انشاءالله حزب بعث نزديك مى شود، رسانه هاى گروهى كه نمى توانندمـنـكـر ايـن بـشـونـد كـه پـيـشـرفـت هـائى ايـران كـرده اسـت ، مـعـذلك از راه هـاى ديـگرىمشغول سمپاشى شده اند. از اين راه كه اگر اين جمهورى موفق بشود و غلبه پيدا كند برعـراق ، بر رژيم عراق ، آيا با منطقه چه خواهد كرد، آيا با شيخ ‌نشينان حكومت هاى منطقهچه خواهد كرد. اين حرف ها الان رايج شده است و در رسانه هاى
گـروهـى گـفـتـه مـى شـود و تـمامش براى اين است كه آنها را وادار كنند به يك كارى درمقابل ايران ، در مقابل جمهورى اسلامى .
و ما امروز براى خاطر اينكه در تاريخ مساله بماند، عرض مى كنم كه دولت ايران و ملتايـران بـا هـمـه مـلت هـا و بـا هـمـه دسـتـگـاه هائى كه انحراف ندارند، مخالفت ندارد و ازاول هم اعلام كرده است كه ما به زمين هاى ديگران هيچ نظرى نداريم و پيش ما اصلش زمين وطـبـيـعـت و مـاديت اينقدرها نيست كه به ازاى او با مسلمانان جهان به جنگ برخيزيم . اين يكبرنامه اى است كه مخالفين اسلام دارند و سركشان دنيا و ارباب هاى آنها دارند كه بايدسـركـوبـى كـرد تمام مستضعفان جهان را تا به قدرت رسيد و به نوائى رسيد و اسلاميـك هـمـچـو امـرى را كـه مـحكوم مى كند و ما كه تابع اسلام هستيم و ملت ما كه ملتى است ،تـعـهد دارد به تبعيت از احكام اسلام ، هرگز مخالفت با احكام اسلام نمى كند و ما اعلام مىكـنـيـم كه اين حكومت هائى كه در منطقه هستند يا خارج منطقه هستند توجه داشته باشند كهآنها را دارند وادار مى كنند كه خودشان را به هلاكت بيندازند براى خاطر امريكا يا بلوكديگر.
مـا بـه ايـنها مكرر تنبه داده ايم كه شما آلت دست ابرقدرت ها هستيد و از شما استفاده مىكـنـنـد، به شما استفاده نمى دهند. شمائى را كه امروز دارند تحريك مى كنند كه اگر باصـدام هـمراهى نكنيد، چه و چه خواهد شد و ايران با شما چه ها خواهد كرد، اينها مى خواهندكه شما آليت دست آنها را داشته باشيد و به منافع آنها با صدام همراهى كنيد و به همانتـله اى كـه صـدام افـتـاد، شـمـا هـم بيفتيد و شما بدانيد كه اگر صدام نجات پيدا كند وقـدرت بـه دسـت بـگـيـرد، آدمـى نـيـسـت كـه قـدرشـنـاسـى ازامـثال شما بكند، آدمى است كه جنون بزرگ بينى خودش را دارد و با اين جنون با شما كهبا او هم همراهى كرديد به جنگ برمى خيزد و شما را اگر قدرت داشته باشد، تباه خواهدكرد. و من و دولت ايران و ملت ايران اعلام مى كنيم كه شما اگر چنانچه با صدام همراهىنكنيد و اگر چنانچه بطور اسلامى با ما رفتار كنيد و به برنامه هاى قرآن كريم با مارفتار كنيد و با ملتها رفتار كنيد، دولت ايران و ملت ايران با شما برادر است و از شماحـمـايـت خـواهـد كـرد. لكـن اگـر چـنـانـچـه خـداى نـخـواسـتـه انـحـرافـىعـمـل كـنـيـد و خودتان را به اين دام بيندازيد، مطمئن باشيد كه شما از صدام قدرتمندترنيستيد و آنهائى كه مثل دولت مصر مى خواهند به او كمك كنند، آنها هم تجربه كنند ببينندكه چه خواهد شد و من نصيحت شان مى كنم كه اين تجربه را نكنند و جوان هاى بيگناه مردمرا به تباهى نكشند و جوان ها را نياورند در يك ميدانى كه عاقبتش ‍ براى آنها هلاكت است .
ما امروز موظفيم كه تبليغات را هر چه بيشتر تقويت كنيم
و امـا در يـك هـمـچـو مـحـيطى كه تمام رسانه هاى گروهى به ضد اسلام واقعا و به ضدجـمـهورى اسلامى تبليغات مى كنند، امروز تبليغات يك ويژگى خاص دارد و بر همه لازماسـت كه تبليغات كنند. تبليغات داخلى براى اينكه مبادا خداى نخواسته مردم تحت تاثيرتبليغات سوء ابرقدرت ها واقع بشوند و بالاتر از او تبليغات در خارج بايد بشود.
مـا تـبليغاتمان در خارج بسيار ناقص است و اشخاصى كه از خارج مى آيند اينجا و با منمـلاقـات مـى كـنـنـد، هـمـه از ايـن مطلب شكايت دارند كه در خارج تبليغات كم است . البتهوزارت خـارجه و ارشاد اخيرا يك طرح هائى دارند و انشاءالله موفق خواهند شد، لكن بايدما تبليغاتمان زياد بشود كه لااقل ما بتوانيم به ملت ها حالى كنيم كه اين تبليغاتى كهايـنها بر ضد اسلام و بر ضد مسلمين و بر ضد جمهورى اسلامى مى كنند، اينها تمام غلطاسـت و شـمـا ديديد كه وقتى خبرنگارها از اطراف مى آيند و مى بينند، آنهائى كه انصافدارند اعلام مى كنند و همين چند روز پيش از اين يكى از آنها اعلام كرد كه كليه چيزهائى كهارتش ايران اعلام كرده است صحيح است ، لكن رسانه هاى گروهى دست بردار نيستند. آنهااگـر يـك قـدم فـرض كـنـيـد كـه صـدامـى هـا پيش بيايند، او را قلمداد مى كنند كه كجا راگـرفـتـند، كجا چه شد، محاصره كردند ارتش ايران را و اگر چنانچه ايران پيش ببرد،حتى الامكان ذكرى نمى كنند، آنوقتى كه خيلى رسوائى در مى آورد ذكر كمى مى كنند و مىروند دنبال اينكه آيا چه خواهد شد، اى واى كه اگر اسلام پيروز بشود چه خواهد شد. و ماامـروز مـوظفيم كه تبليغات را هر چه بيشتر تقويت كنيم و دولت و وزارت ارشاد موظف استكـه تـبـليـغـات را در خـارج تـقـويـت كـنـد و هـمـه آقـايـانـى كـه ازاول اصل شانشان تبليغ بوده است ، انبيا شانشان تبليغ بوده است ، اولياء خدا شانشانتـبـليغ بوده است ، همه آقايان علمايى كه هستند، اينها همه مبلغين اسلام هستند. بايد خطباءعـظـام مـا كه مبلغين اسلامند، علماى اعلام ما، طلاب عزيز ما و قشرهاى ديگر كه در تبليغاتدخـالت دارنـد و مـشـغـول ايـن عـمـل شـريـف هستند، بايد به سرعت خودشان زيادى بدهند وتـبـليـغات خودشان را تسريع كنند، البته روى يك موازينى و روى يك نظامى و روى يكسازمانى كه آنطور البته بهتر خواهد بود و من هم كه وظيفه ام دعا كردن به شماست و ازاول هـم دعـاگـوى شـمـا بـودم ، مـن هـم امـيـدوارم كـه مـوفـق بـشـوم بـه وظـيـفـه خـودمعمل كنم .
اينهايى كه شب ها به دعا و مناجات بر مى خيزند در جنگ ها پيروز خواهند شد
و يـك كـلمـه هم راجع به ارتش و راجع به سپاه و راجع به پيروزى هاى آنها عرض كنم .امـروز بـحـمـدالله در جـبـهـه هاى ما جوان هايى هستند از ارتشى ، از سپاهى ، از بسيج ، ازمردمى كه هر كس آنجا رفته است و آمده است با من ملاقات كرده است ، مى گويد آنها به مادل مـى دهـنـد و شـجـاعـت مى دهند. ما مى رويم كه آنها را تشجيع كنيم ، مى بينيم كه نه ، ماتـحـت تـاثـيـر آنـها واقع مى شويم و حقيقتا يك امرى است كه خداى تبارك و تعالى عنايتخـاصـش را بـه ايـنـهـا كـرده اسـت . ايـنهائى كه شب ها به دعا برمى خيزند و به مناجاتبرمى خيزند، البته در جنگ ها پيروز خواهند شد. و مطمئن باشند كه اين نفس هاى آخرى كهصـدام و صـدامـيان و طرفداران آنها دارند مى كشند، اينها آن نفس هائى است كه محتضر مىكـشـد و اميدوارم كه اسلام در همه جا چهره نورانى خودش را نمايش بدهد و خداوند تبارك وتعالى نصرت بدهد به آنها و قوت بدهد به آنها و ملت هم در دنباله آنها هستند و آنها راتـايـيـد مـى كنند و آنها را پشتيبانى مى كنند و مبلغين هم آنها را پشتيبانى مى كنند. آنها باقـلب پـاك خـودشـان و بـازوهـاى بـزرگ خـودشان و قوى خودشان به كار خودشان ادامهبدهند كه انشاءالله نصرت نزديك است . (و ما !!!
النصر الا من عندالله )
ما از خدا مى خواهيم كه به ما كمك بدهد و اين نصرت را نصيب ارتش ما و ملت ما بكند و همهانـشـاءالله موفق بشوند كه اين نور اسلام را در همه جا پرتوافكن باشند و ما اميدواريمكه شما آقايان هم موفق و مويد باشيد و همانطورى كه در روايات ما هست كه از قم علم بهجـاهـاى ديـگـر منتشر مى شود، بحمدالله مدت هائى است كه اين معنا تحقق پيدا كرده است وامـروز امـيـدواريم كه به همت علماى قم و مدرسين بزرگ قم و خطباى قم اين مساله زيادتربـشـود و امـروز بـحـمـدالله هـمـه ايـران قـم اسـت و هـمـه عـلما هستند و همه دانشمندان و همهاشـخـاصـى هـسـتـنـد كه اسلام از آنها بهره مى گيرد و به آنها پشتيبانى مى كند. خداوندتـمـام ما را از فداكاران اسلام قرار بدهد و از فداكاران به امام زمان سلام الله عليه كهآثـار رحمت خدا و آثار حمايت اين بزرگوار در جبهه ها براى اشخاص ظاهر شده است و مىشود انشاءالله .
والسلام عليكم و رحمه الله و بركاته
تاريخ : 2/3/61
پـاسـخ امـام خـمـيـنـى بـه پـيـشـنـهاد حجت الاسلام واعظ طبسى در مورد بازسازى هويزه
بسم الله الرحمن الرحيم
خدمت حجت الاسلام آقاى واعظ طبسى توليت محترم آستان مقدس رضوى دامت افاضاته
پـس از اهـداى تـحـيـت و سـلام ، مـرقـوم شـريـف بـا پـيـشـنـهـاد مـسـرت بـخـشواصل گرديد. اگر هويزه مظلوم با دست جنايتكار صدام اين دشمن سرسخت اسلام و تشيع، بـه صـورت ويرانه اى درآمد و آن جايگاه پروانه هاى شمع ولايت در كشور ثامن الائمهعـليـه و على آبائه صلوات و تحيات چون جايگاه جغدان گرديد و مسلمانان عرب مظلوم آنشـهـر خـون و شـهـادت ، از صـغـيـر و كـبـير و مرد و زن از آتش بيداد اين كافر كيش مدعىدوسـتـى عـرب سـوخـت ، چـه كـس اولى از تـوليـت آسـتـان مطهر و خدمتگزار مرقد نورانىحضرتش ، در ترميم خرابى ها و بناى شهر دوستان معظم او است و كدام مقام والاتر از مقامولايـت آن سـرور در نـوازش دوستان عزيز او. باشد كه خيرخواهان و دوستان محترم آن مقاممـقدس اقتدا به مولاى خود نموده و در راه بازسازى خوزستان و ديگر خرابه هاى يادگاراين ابر جنايتكار قرن همت گمارند. و من از نكته اى بس لازم نمى توانم صرفنظر كنم وآن درآمـد عـظـيم سرشارى كه شهر مى سازد و در مدت توليت جنابعالى آنهمه خدمت نمودهاسـت و مـقايسه آن با غارتگرى هاى دودمان پهلوى كه اين ثروت عظيم را در راه شهوات ولذات خويش به كار بردند. و چه روسياهند آنان كه از آن رژيم حمايت كرده و مى كنند.
تـوفـيق جنابعالى را در خدمت به آستان مقدس مولا خواستار و خداى را شكر كه در عصر مامـثـل جـنـابعالى به اين سمت مقدس راه يافته و به جاى ظلمت ، نور و به جاى خيانت ، امانتجايگزين گرديده است .
والسلام عليكم و رحمه الله و بركاته
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 3/3/61
پيام امام خمينى به مناسبت فتح خرمشهر
بسم الله ارحمن الرحيم
با تشكر از تلگرافاتى كه در فتح خرمشهر به اينجانب شده است ، سپاس بى حد برخداوند قادر كه كشور اسلامى و رزمندگان متعهد و فداكار آن را مورد عنايت و حمايت خويشقـرار داد و نصر بزرگ خود را نصيب ما فرمود. اينجانب با يقين به آنكه (ما النصر الامـن عـنـدالله ) از فـرزنـدان اسلام و قواى سلحشور مسلح كه دست قدرت حق از آستين آنانبـيـرون آمـد و كـشور بقيه الله الاعظم اروحنا لمقدمه الفدا را از چنگ گرگان آدمخوار كهآلت هـائى در دسـت ابـرقـدرتان خصوصا آمريكاى جهانخوارند، بيرون آورد و نداى اللهاكبر را در خرمشهر عزيز طنين انداز كرد و پرچم پر افتخار لااله الا الله را بر فراز آنشـهر خرم كه با دست پليد خيانتكاران قرن به خون كشيده شده و خونين شهر نام گرفت، تـشـكـر مـى كـنـم . و آنـان فـوق تـشـكـر امثال من هستند، آنان به يقين مورد تقدير ناجىبشريت و بر پا كننده عدل الهى در سراسر گيتى روحى لتراب مقدمه الفدا مى باشند،آنـان بـه آرم (مـا رمـيت اذ رميت و لكن الله رمى ) مفتخرند. مبارك باد و هزاران بار مباركبـاد بـر شـمـا عـزيـزان و نور چشمان اسلام اين فتح و نصر عظيم كه با توفيق الهى وضـايعات كم و غنائم بى پايان و هزاران اسير گمراه و مقتولين و آسيب ديدگان بدبختكـه بـا فـريـب و فـشـار صدام تكرينى اين ابر جنايتكار دهر به تباهى كشيده شده اند،سـرافـرازانـه بـراى اسـلام و ميهن عزيز افتخار ابدى به هديه آورديد و مبارك باد برفرماندهان قدرتمند كه فرماندهان چنين فداكارانى هستند كه ستاره درخشنده پيروزى هاىآنـان بـر تـارك تاريخ تا نفخ صور نورافشانى خواهد كرد. و مبارك باد بر ملت عظيمالشـان ايـران ايـنـچـنـيـن فـرزنـدان سـلحـشـور و جان بركفى كه نام آنان و كشورشان راجـاويـدان كردند. و مبارك باد بر اسلام بزرگ اين متابعانى كه در دو جبهه جنگ با دشمنبـاطـنـى و دشـمـنـان ظاهرى پيروزمندانه و سرافراز امتحان خويش را دادند و براى اسلامسرافرازى آفريدند.
و هـان اى فـرزنـدان قـرآن كـريـم و نـيـروهـاى ارتـش و سـپـاهـى و بـسـيج و ژاندارمرى وشـهـربـانـى و كـميته ها و عشاير و نيروهاى مردمى داوطلب و ملت عزيز! هشيار باشيد كهپـيروزى ها هر چند عظيم و حيرت انگيز است شما را از ياد خداوند كه نصر و فتح در دستاوسـت غـافـل نـكـنـد و غرور و فتح شما را به خود جلب نكند، كه اين آفتى بزرگ و دامىخـطـرنـاك اسـت كـه بـا وسـوسه شيطان به سراغ آدم مى آيد و براى اولاد آدم تباهى مىآورد. و من با آنكه به همه شما اطمينان تعهد به اسلام دارم ، لكن از

next page

fehrest page

back page

 

 
 

کلیه حقوق این سایت محفوظ می باشد.

طراحی و پیاده سازی: GoogleA4.com | میزبانی: DrHost.ir

انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما جمادی الثانی رجب شعبان رمضان شوال ذی القعده ذی الحجة محرم صفر ربیع الثانی ربیع الاول جمادی الاول نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس دیتاسنتر فن آوا سرور اختصاصی سرور ابری اشتراک مکانی colocation