بسم الله الرحمن الرحیم
 
نگارش 1 | رمضان 1430

 

صفحه اصلی | کتاب ها | موضوع هامولفین | قرآن کریم  
 
 
 موقعیت فعلی: کتابخانه > مطالعه کتاب صحیفه نور جلد 16, امام خمینی (ره)   مناسب چاپ   خروجی Word ( برگشت به لیست  )
 
 

بخش های کتاب

     FEHREST -
     SAHIFE01 -
     SAHIFE02 -
     SAHIFE03 -
     SAHIFE04 -
     SAHIFE05 -
     SAHIFE06 -
     SAHIFE07 -
     SAHIFE08 -
     SAHIFE09 -
     SAHIFE10 -
     SAHIFE11 -
     SAHIFE12 -
     SAHIFE13 -
     SAHIFE14 -
     SAHIFE15 -
 

 

 
 

 

next page

fehrest page

back page

پـيـام آرامـش بـخش و افتخارآميزتان پيرو پيروزى هاى بزرگ سلحشوران ظفرمند عملياتفـتـح المـبـيـن واصـل و مـوجـب سـرافـرازى گـرديـد. گرچه اين شجاعت ها و فداكارى ها وپيروزى هاى عظيم كم سابقه يا بى سابقه در بعد نظامى و ميدان نبرد از طرف نيروهاىمـسـلح عـظيم القدر جمهورى اسلامى ، آنچنان افتخارآفرين و اعجاب آميز است كه با مقياسهـاى عـادى و مـعيارهاى نظامى و جنگى نتوان ارزش پرعظمت و غرورآفرين آن را با الفاظمحدود و عبارات معدود، و شجاعت و حمله برق آساى سلحشوران ايران بزرگ را به ذهن آوردو بـا قـلم و بيان اظهار كرد، گرچه اين شكل پيروزى ها و سلحشورى ها در باب خود بىنـظـير يا كم نظير است ، گرچه اين نحو تاختن بر نيروهاى زمينى و هوائى دشمنانى كهتـا بـن دنـدان با سلاح هاى سنگين و سبك مدرن غربى و شرقى مسلح بودند، در جنگ هاىجهان نمونه است كه در ظرف كمتر از يك هفته آنچنان مات شوند كه هر چه دارند بگذارندو فرار نمايند و يا تسليم شوند به صورتى كه قواى مسلح ما تاكنون نتوانند اسيرانو كـشـتـگـان و غـنـائم را بـشمار آورند، و گرچه تمام اين امور برخلاف عادت بصورتىمـعـجـزه آسـا تـحـقـق يـافـت ، لكـن آنـچـه انـسـان را درمـقـابـل رزمـنـدگـان جـبـهـه هـا و پـشـتـيـبـانـان آنـان در مـيـدان رزممـثـل جـهـاد سـازندگى و هم فيلمبرداران جان بر كف عزيز و پزشكان و پرستاران متعهد ووالامـقـام و خـبـرنـگـاران جـسـور و مردمان ميليونى پشت جبهه به خضوع وادار مى كند، بعدمـعنوى آن است كه با هيچ معيارى نمى توان سنجيد و با هيچ ميزانى نمى توان عظمت آن رادريافت .
مـا عـقب ماندگان و حيرت زدگان وآن سالكان و چله نشينان و آن عالمان و نكته سنجان و آنمـتـفـكران و اسلام شناسان و آن روشنفكران و قلم داران و آن فيلسوفان و جهان بينان و آنجـامـعـه شـنـاسـان و انـسـان يـابـان و آن هـمـه و هـمـه ، بـا چـه مـعـيـار ايـن مـعـمـا راحل و اين مساله را تحليل مى كنند كه از جامعه
مـسـمـومـى كـه در هر گوشه آن عفونت رژيم ستمشاهى فضا را مسموم نموده بود، بازار ومـغازه هايش مسموم ، خيابان ها و گردشگاه هايش مسموم ، تفريحگاه ها و سينماهايش مسموم ،مـطـبـوعات و رسانه هاى گروهيش مفتضح و مسموم ، وزارتخانه ها و اداراتش مسموم ، مجلسشـورا و دادسـراهـا و دادگـاه هـايـش مـسـمـوم ، مـراكـز تـعـليـم و تـربيتش از كودكستان تادانـشـگاهش مسموم و بدتر از مسموم و فضاى حاكم بر سرتاسر كشور مسموم ، كه هر يكبـراى مـسـمـوم نـمـودن جـوانـان و بـه فـسـاد كـشـانـدن آنـان عـامـلىفعال بود و نونهالان و تازه جوانان ما در يك چنين محيطى به جوانى و رشد رسيده بودندكـه بـه حـسـب مـوازيـن و عادت بايد سرشار از مسموميت و فساد اخلاق و عقيدت باشند كهاگـر مـعـلم و مـربـى اخـلاق و مـهـذب نـفـوس بـخـواهـد تـنـهـا يـكـى از آنـهـا را با صرفسـال هـاى طـولانـى مـتـحـول گـردانـد مـيـسـر نـگـردد، چـگـونـه در ظـرفسـال هـاى مـعدود از بطن اين جامعه و انقلاب كه خود نيز اگر معيارهاى عادى را حساب كنيمبـايـد كـمـك بـه فـسـاد كـنـد، يـك هـمـچـو جـوانـان سرشار از معرفت الله و سراپا عاشقلقـاءالله و بـا تـمـام وجـود داوطـلب براى شهادت جان نثار براى اسلام كه پيران هشتادسـاله سـالكـان كـهنسال به جلوه اى از آن نرسيده اند، بسازد؟ جز دست غيبى و دستگيرىالهـى و تـصـرف ربـوبـى ، بـا چـه مـيـزان و مـعـيـار مـى تـوانتحليل اين معما كرد؟
اينجانب هر وقت با يكى از چهره ها روبرو مى شوم و عشق او را به شهادت در بيان و چهرهنـورانـيـش مـشـاهـده مـى كـنـم احساس ‍ شرمسارى و حقارت مى كنم و هر وقت در تلويزيون ،مـجالس و محافل اين عزيزان كه خود را براى حمله به دشمن خدا مهيا مى كنند و مناجات رازو نـيـازهـاى ايـن عاشقان خدا و فانيان راه حق را در آستانه هجوم به دشمن مى نگرم كه بامـرگ دسـت به گريبان هستند و از شوق عشق در پوست نمى گنجند، خود را ملامت مى كنم وبـر حـال خـويـش تـاسـف مـى خـورم . اكـنـون مـلت مـا دريـافـتـه اسـت كـه(كـل يـوم عـاشـورا و كـل ارض كـربـلا). مـجـالسحـال و دعـاى ايـنـان شـب عـاشـوراهـاى اصـحـاب سـيـدالشـهـدا را دردل زنده مى كند.
جوانان عزيزم و فرماندهان محترم ! شما توقع نداشته باشيد كه من بتوانم از عهده ثناىشـما و شكر عمل شما برآيم . شما را همان بس ‍ كه محبوب خداى تعالى هستيد و خداى شمافـرمـوده كـه شـمـا را كـه چـون سـدى مـحـكـم و بـنـيـانـى مـرصـوص درمـقـابـل دشـمنان خدا و براى رضاى او ايستاده ايد دوست مى دارد و اين است جزاى شما و ايناست عاقبت عمل شما. پس ، از اين مرحله بگذرم و از گروه هائى كه از جهات مختلف در جبهههـا با آن حال جنگ و نزديكى خطر، شما را كمك كرده و مى كنند و در خدمت شما بوده و هستندبـايـد تـشـكـر كـنـم . خـدايـتـان يـار و مـددكـار و رحـمت حق بر شهداى عزيزتان و خاندانمحترمشان كه با شجاعت و شهامت به شهادت فرزندان و نزديكانشان افتخار مى كنند، خودرا و فرزندان خود را از اسلام و براى اسلام مى دانند. سلام خدا و بزرگان دين بر شهداو خاندانشان و بر رزمندگان در راه اسلام و ايران .
والسلام عليكم و رحمه الله و بركاته
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 12/1/61
پـيـام امـام خـمـيـنـى بـه مـنـاسـبـت سومين سالگرد رسميت يافتن جمهورى اسلامى ايران
بسم الله الرحمن الرحيم
در آغـاز چـهـارمـيـن سـال رسـمـيـت جـمـهـورى اسـلامـى حـمـد و ثـنـاى بـى پـايـان خـداونـدمـتـعال را كه با نصرت خود و جنود غيبى ، رزمندگان سلحشور و متعهد ايران را در دو بعدمـعـنوى و ظاهرى پيروز و با سرافرازى هر چه تمامتر به جائى رساند كه معجزه عصربه دست مبارك و تواناى آنان به صورتى آشكار، تحقق پيدا كرد و لشكرهاى مجهز بهجـهـازهـاى مـدرن قدرت هاى شيطانى در فاصله اى اندك شكست مفتضحانه خورده يا تسليمشدند و يا فرار نمودند و يا كشته شدند.
12 فروردين سال 61 درخشندگى ديگرى در تاريخ ايران دارد. درخشندگى پرتو نورخدا، درخشندگى حمايت و عنايت خاص ‍ پروردگار جهان بر ملت ستمديده و غارت زده ايران. كـسى كه اين حمايت و اعجاز را نبيند خفاشى است كه نور خورشيد جهان افروز را نتواندديـد. بـا تـمـام اسـبـاب اطـمـيـنـان و سـكـون خاطر در دشمن و تمام اسباب وحشت و خوف دررزمـنـدگـان ايران ، كدام سبب ، اطمينان و سكينه را در اينان ايجاد و رعب و وحشت را در آنانمـتـحـقـق كـرد؟ آنـهـا بـرخـوردار از پشتيبانى ابرقدرت ها بويژه شيطان بزرگ ، آمريكابـودنـد و مـى بـاشـنـد. اكـثر قدرتمندان منطقه به آنها انواع سلاح را از اطراف جهان مىرسـاندند و ميلياردها دلار در اختيار آنها مى گذاشتند و به پشتيبانى از آنان از فرستادنارتـش هـم دريـغ نـداشتند و تمام رسانه هاى گروهى موثر در خدمتشان بود و هست و ما درمـحـاصـره اقـتـصـادى و در حال انقلاب و در هم ريختگى و مواجه با توطئه هاى جانفرساىداخـلى و خـارجـى . آنـهـا غافلگيرانه به ما هجوم آوردند و از دريا و زمين و هوا به ما حملهكـردنـد و مـقـدار زيـادى از كـشـور مـا را تـصـرف نـمـودنـد و بـه خـرابـى وقـتـل و غارت شهرهاى ما و ملت مظلوم ما پرداختند كه اين نيز از اسباب بزرگ براى رعب ووحـشـت مـا و آرامـش و سـكـون بـراى مـهـاجمين به كشور ما بود. آيا آنچه خداوند تعالى مىفـرمـايـد: (وقـذف فـى قـلوبـهـم الرعـب فـريقا تقلتون و تاسرون فريقا)، مصداقظـاهـرش در فـتـح مـبـيـن مـتـحـقـق نـيـسـت ؟ آيـا آيـه (هـوالذىانـزل السكينه فى قلوب المومنين ) مصداق ظاهرش رزمندگان اين جبهه نيست ؟ مگر آنچهدر صدر اسلام واقع شد و موجب فتح لشكر اسلام گرديد جز اينها بود؟ آيا در ظرف يكهـفـتـه آنـچـه تـاكـنـون شـمـارش شـده اسـت بـيـش از پـانـزده هـزار اسـيـر و هـزارانمـقـتـول و هـزاران مـجـروح و آنـهمه غنايم جنگى امرى عادى است ؟ آيا فوج فوج تسليم درمقابل عده اى غير معادل با خصم امرى عادى و طبيعى است ؟
بـارالهـا! جـوانان رزمنده ايران فتح را از تو مى دانند و به قدرت خويش مغرور نيستند واگر غرور و سرافرازى هست براى آن است كه مورد عنايت و حمايت ذات مقدس تو هستند. توطـمـانـينه و سكينه را در دل آنان نازل فرمودى و رعب و وحشت را در قلوب دشمنان آنان كهدشمنان اسلامند انداختى . خداوند! هر چه هست از توست و اميد آن داريم كه اين عنايت و حمايترا ادامـه دهى تا پيروزى نهائى و پس از آن نيز تا آنگاه كه دشمنان تو و اسلام در نبردبا جنودالله و حزب الله هستند و تا استقرار حكومت الله .
اينك بعضى تذكرات كه ملت و دولت و ارتش و سپاه و بسيج و ديگر قواى مسلح به آنهاتوجه دارند عرض مى كنم :
1!!! هـمـه بـايـد بـدانـيـم كـه تـمـام امـور و از آن جـمـله فـتـح و نـصـر بـه دسـت خـداوندمتعال است . (و ماالنصر الا من عندالله العزيز الحكيم ). بايد توجه داشته باشيم كهدر اين فتح مبين و ساير فتوحات ، غرور به قدرت خويش پيدا نكنيم و شيطان نفس بر ماغلبه نكند، كه غرور موجب سردى و سستى مى شود و در جنگ لازم است قواى مسلح تا آخريننـقـطـه و تـا پـيـروزى نـهـائى داراى آمـادگـى لازم بـوده و از نيرنگ و خطر دشمن در هيچحال غافل نباشند، بويژه دشمنى كه تمام قدرت هاى شيطانى براى حفظ او كوشش دارندو خود، خوب مى داند كه شكست براى او نابودى است . رزمندگان معظم در مرزها، سنگرها وپايگاه هاى خود را محكم كنند و لحظه اى از هجوم دشمن غفلت نورزند كه لحظات پيروزىبـسـيـار حـساس است . با ياد خداوند منان و دلبستگى به نصرت او آماده و مجهز باشيد ودشمن را حقير و بيچاره نشمريد. خدايتان نصرت نهائى را عنايت فرمايد.
2!!! از ايـنكه بوق هاى تبليغاتى دروغپرداز و شايعه ساز كه در خدمت ابر جنايتكاراننداز پـيروزى هاى رزمندگان شجاع ما نامى نمى برند و در سكوت مرگبار فرو رفته اندو گـاهـى از پـيـشـروى هـاى صـدامـيـان شـكـسـت خـورده و نـاتـوان در شـوش ودزفـول سـخـن مـى گـويـنـد، نـاراحـت نـبـاشيد. بحمدالله تعالى نخواهند توانست بر اينپيروزى ها كه چون خورشيد عالمتاب مى درخشد سرپوش نهند، چنانچه اخيرا كه رسوائىسـكـوت بـه حـد اعـلى رسـيـد مـجـبـور شـدنـد مـخـتـصـرا" خـبـرهـا را بـا حـالتـىمـتـزلزل بـيـان كـنـنـد. شـمـا رزمـنـدگـان عـزيـز و شـجـاع كـه بـا ذكـر خـداونـدمـتـعـال و نـداى الله اكبر به پيش مى رويد و به دشمن مى تازيد از بوق هاى قدرت هاىسـيـلى خـورده چـشـمـداشـت انـعـكـاس صـحيح پيروزى هاى خدا داده را نداريد و نبايد داشتهباشيد. شما چون ماه نورافشانى كنيد و آنان بوق مخالف بزنند. شما براى عقيده ، جهادو دفـاع مـى كـنـيـد و از خـداوند چشمداشت رحمت داريد و بگذاريد تا تبليغات استعمارى ازآنـان از خـدا بـيـخـبـر كـه براى دنيا و شيطان به جنگ با اسلام برخاسته اند پشتيبانىنـمـايـنـد. پـيـروز بـاشـيـد و سـرافـراز و بـه خـداى قادر اعتماد كنيد و به پيش برويد(والعاقبه للمتقين ).
3!!! هـر چند جنگ و دفاع از حق و ميهن ، زحمت ها و خسارت ها دارد و جوانان پر ارزش را از ماگرفت و جنگزدگان مظلومى را آواره و بى خانمان كرد، لكن به خواست خداى منان محتواىپـرعـظـمـت و شكوهمندى داشت . اين جنگ تحميلى ، شكوه و عظمت ايمان و اسلام را در پهناورجهان
مـنـتـشـر نـمود و ايران بزرگ كه مى رفت با خيانت هاى خاندان پهلوى و بستگان آنان يككـشـور وابـسـتـه و مـصـرفـى و يك ملت مرده و سر به زير براى ضربه خوردن و ستمپـذيـرفـتـن مـعـرفـى شـود، نـاگـهـان بـا يك جهش بى سابقه و يك انقلاب الهى در جنگغافلگيرانه با توطئه جهانخواران ستم پيشه و مزدوران بى فرهنگ و پشتيبانى آشكارو نـهـان ابـرقـدرت هـا آنـچـنـان پـيـروزمـنـدانـه و شـجـاعـانـه بر پيكر پليد صداميان وآمـريكائيان منطقه تاخت و آنچنان اسطوره هاى شيطانى را يكى پس از ديگرى در هم شكستكـه گوئى دست مبارك على ابن ابيطالب سلام الله عليه در روز خندق از آستين پر عظمتلشـكـريـان مـا بـيـرون آمـده اسـت و در مـبـارزه تـمـامـى اسـلام درمقابل تمامى كفر ظفرمندانه و سرافراز با قامتى به بلندى ابديت استوار ايستاده است .
امـروز ايـران در جـهـان پـيـش دوسـت و دشـمـن بـه نـام يـك كـشـور مـكـتـبـى مـقـاوم درمـقـابـل قـدرت هـاى بـزرگ مـطـرح اسـت ، حـتـى آنـان كـه از روىجـهـل و نـادانـى و يـا حـسـد و عـقـده هـاى درونى با اين جمهورى و اين جوانان پرتوان بهدشمنى برخاسته اند در باطن و سير ذاتشان با اعجاب و بزرگى به آن مى نگرند و ازپيروزى هاى آن خون دل مى خورند.
4!!! گـر چـه مى دانم مكتبى بودن و تعهد به اسلام راستين اقتضاء مى كند تا رزمندگاناسـلام بـا اسـراء جنگى و پناهندگان با عطوفت و فتوت ، به گونه اى اسلامى رفتاركـنـنـد كـه بـحـمـدالله مـى كـنـنـد، هر چند صدام و صداميان برخلاف اينان رفتارشان غيرانـسـانى و سبعانه باشد، لكن تذكر و تاكيد سودمند است . بايد جوانان ما و كسانى كهعهده دار نگهدارى اسيران و پناهندگان هستند طعم شيرين رحمت و بزرگوارى اسلام را بهآنان بچشانند و با آنان آنگونه رفتار كنند كه مولاى آنها و پيشواى عظيم الشانشان بابـدتـريـن خـلق خـدا و جـنايتكارترين انسان ها اين ملجم لعنت الله عليه رفتار فرمود، تااسـيـران كه ضربه روحى خورده اند احساس آرامش و جبران در حكومت اسلامى نمايند و پساز آزادى در سلك مبلغين اسلام و احيانا فداكاران آن درآيند كه اين خود خدمت پر ارزشى بهاسـلام و جمهورى اسلام است و چه بسا كه اين اسيران و پناهندگان با اجبار و تهديد بهمـرگ خـود و خـانواده هايشان به جبهه ها فرستاده شده باشند، چنانچه بعضى از آنها اينادعـا را دارنـد. و گـمـان نـكـنـيـد آن خـوى جـنـايـتـكـارى و سـبـعـيـتـى كـه درامـثـال صـدام اسـت در ايـنـان بـاشـد و چـه نـيـكـوسـت كـه جـوانـان عـزيـز و نـگـهبانان اينبـازيـخـوردگـان از يـك موجود صدامى يا در خدمت جنايت ، يك انسان اسلامى و در خدمت مكتبمـقـدس قـرآن بـسـازنـد، و بدانند كه (من احيا نفسا فكانما احيا الناس جميعا) و هدايت ازبزرگترين مظاهر احياء است .
5!!! امـروز دنـيـا، حتى كوردلان هم مى دانند كه ايران از موضع قدرت كه موهبت الهى استصـحـبـت مـى كـنـد. امـروز ايـران بـه آن حـرفـى كـه از روزاول گـفـتـه اسـت پاى بند است . ما با هيچ كشورى ، چه اسلامى و چه غير اسلامى سر جنگنـداريـم و طـالب صـلح و صفا براى همه هستيم و تاكنون نيز به دفاع كه براى هركسفـريـضـه اى اسـت الهـى و حـقـى اسـت انـسـانـى برخاسته ايم و هرگز قصد تجاوز بهكـشـورهاى ديگر را نداريم و مى خواهيم كشورهاى اسلامى در كنار هم با تعهد اسلامى بهدفاع از حقوق
مـسـلمـيـن و كـشـورهـاى اسـلامـى در مـقـابـل مـتـجـاوزان و مـتـجـاسـران مـانـنـداسـرائيـل تـجـاوزگـر بـايـسـتـنـد. و اگـر ايـن آرزوى ديـريـنـه مـلت و دولت ايران جامهعـمـل بـپـوشـد هيچ قدرتى هر چند هم بزرگ نمى تواند به كشورهاى اسلامى يا يكى ازآنـهـا تـجـاوز كند يا اعمال قدرت و زور نمايد. و ما صلاح تمام كشورها بويژه كشورهاىمـجـاور و مـنـطـقـه را در آن مـى دانيم كه براى ارضاء شهوت بلند پروازى و ماجراجوئىصـدام و مـنفعت طلبى و سلطه جوئى قدرت هائى كه او را به دام و مهلكه انداخته اند خودرا بـه تـبـاهـى و هـلاكـت دنـيـوى و عـذاب اليـم اخروى مبتلا نكنند و با كشورى كه با همهمـسـلمـانـان جـهـان خواهد دست برادرى دهد و اخوتى كه خداوند عطا فرموده است به رسميتبـشـنـاسد و جامه عمل پوشد به طور مسالمت آميز رفتار نمايند و از حركت جنون آميز صدامعـفـلقـى و عـاقـبـت امـر آن عبرت بگيرند و بدانند كه اگر خداى نخواسته قدرت به دستصدام جاه طلب بيفتد، با آنان كمتر از اسرائيلعـمـل نـخـواهـد كـرد و آن روز پـشـيـمـان خـواهـنـد شـد كـه گـرفـتـاراسرائيل دوم يا بدتر از او شوند. پس سزاوار است كه اين نصيحت اسلامى را بپذيرند وبـا آتـش بـازى نـكـنـنـد و سـزاوارتـر آنـكـه با ملت بپاخاسته مظلوم در اراضى اشغالىفـلسـطـيـن هـمـصـدا شـده و از تـظـاهـرات و قـيـام آنـان درمقابل ستم هاى اسرائيل پشتيبانى عملى كنند تا همانگونه كه ايران با تظاهرات و انقلاباسـلامـى رژيـم سـتمشاهى را ساقط نمود آنان نيز بر اين ديو آدمخوار و غاصب ملحد غلبهكـنـنـد. و امـيـد اسـت كـه مـظـلومـان مـراكـز اشـغـالى بـه تـظـاهـرات واعـمـال ضـد صـهـيـونـيـسـتـى خـويـش ادامـه دهـنـد تا پيروزى را به دست آورند. از خداوندمتعال ، تعالى اسلام و هواداران آن را خواستار و سرنگونى پرچم هاى شيطانى را اميدوارم.
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 14/1/61
بـــيـــانـــات امـــام خـــمـــيـــنــى در ديـدار با دبيركل ، مسؤ ولان و اعضاى دفاتر حزبجمهورىاسلامى در سراسر كشور و اعضاى انجمن اسلامى كاركنان بانك هاى تهران
راس همه خطاها همين خودخواهى هاست
بسم الله الرحمن الرحيم
مـن امـيـدوارم كـه ايـن سـال جـديد و سالروز جمهورى اسلامى به همه ملت ايران و ملت هاىمـسـتـضـعـف جـهـان و به شما آقايانى كه در اينجا مجتمع هستيد مبارك باشد و قشر مستضعفانـشـاءالله پـيروز باشد و مستكبران جهان در سراشيب سقوط باشند. و از شما آقايان كهاعـضاى حزب جمهورى اسلامى و چه اعضاى بانك و چه اعضاى آن كسانى كه در بانك ها ودر سـايـر جـاهـا بـه عنوان جمعيت اسلامى كار مى كنند، من تشكر كنم و اميدوارم كه همه ما وهـمـه شـمـا و هـمه ملت ما هر چه بيشتر رو به اسلام و تحقق اسلام و انگيزه هاى الهى پيشبرويم و اين انگيزه هاى الهى و اسلامى در همه نقاط جهان متحقق بشود.
آن چـيـزى كـه دنـيـا را تـهـديـد مـى كـنـد، سـلاح هـاو سـرنـيـزه هـا و مـوشـك هـا وامـثـال ايـن نـيـسـت . آن چـيـزى كـه دارد ايـن سـياره ما را در سراشيبى انحطاط قرار مى دهد،انـحـراف اخـلاقـى اسـت . اگـر انـحراف اخلاقى نباشد هيچ يك از اين سلاح هاى جنگى بهحـال بشر ضرر ندارد آن چيزى كه دارد اين انسان ها را و اين كشورها را رو به هلاكت و روبـه انـحـطاط مى كشاند، اين انحطاطهائى است كه در سران كشورها و در دست به كارهاىاين حكومت ها از انحطاط اخلاقى دارد تحقق پيدا مى كند و همه بشر را دارد سوق مى دهد بهسـراشـيب انحطاط و نمى دانيم كه عاقبت امر اين بشر چه خواهد شد. شما ملاحظه بفرمائيدكـه اين سلاح هاى بزرگ مدرن كه الان در دست ابرقدرت هاست ، اين سلاح ها در چه امرىاز امـور بـه كـار مـى رود؟ آيا براى خير بشر است ؟ براى تامين صلح است چنانچه مدعىهستند؟ يا براى هلاكت بشر و براى خودخواهى هائى كه اين سران دارند؟
ايـنكه در روايات ما هست كه (حب الدنيا راس كل خطيئه ) اين يك واقعيتى است و اساس حبدنـيـا هم ريشه حب دنيا هم حب نفس است كه آن هم حب دنياست . تمام فسادهائى كه در بشريتپـيـدا شـده است از اولى كه بشريت تحقق پيدا كرده است تاكنون و تا آخر، منشاش همين حبنـفـس اسـت . از حـب نـفـس اسـت كـه حـب بـه جـاه ، حـب بـه سـلطـنـت ، حـب بـه مـقـام حـب بـهمـال و حـب بـه هـمه انگيزه هاى شهوانى پيدا مى شود و انبيا اساس كارشان اين بوده استكه اين حب نفس را تا آن مقدار كه ممكن
اسـت سـركوب كنند و نفس ها را مهار كنند و انبيا هم آنطورى كه مى خواستند موفق نشدند وتـا آخـر هـم نـتـوانـسـتـنـد آنـطـورى كـه دلخـواه آنـهـاسـت تـحـقـق پـيـدا بـكـند. و در حكومتعـدل بـقيه الله هم عدالت جارى مى شود، لكن حب هاى نفسانى در بسيارى از قشرها باقىاسـت و هـمان حب هاى نفسانى است كه بعضى روايات هست كه حضرت مهدى سلام الله عليهرا تـكـفير مى كنند. حقيقتا راس همه خطاها، خطيئت ها همين خودخواهى هاست و تا اين خودخواهىهـا در بـشـر هـسـت ، ايـن جـنـگ هـا و ايـن فـسـادها و اين ظلم ها و ستمگرى ها هست و انبيا اينكهدنـبـال ايـن بـودنـد كـه يـك حـكـومـت عـدلى در دنـيـا مـتـحـقـق كنند، براى اين است كه حكومتعـدل اگـر بـاشـد، حـكـومـتـى باشد با انگيزه الهى ، باانگيزه اخلاق و ارزش هاى معنوىانـسـانـى ، يـك هـمـچـو حكومتى اگر تحقق پيدا بكند، جامعه را مهار مى كند و تا حد زيادىاصـلاح مـى كند و اگر حكومت ها به دست جباران باشد به دست منحرفان باشد، به دستاشـخـاصـى باشد كه ارزش ها را در آمال نفسانى خودشان مى دانند، ارزش هاى انسانى راهـم گـمـان مى كنند كه همين سلطه جوئى ها و شهوات است ، تا اين حكومت ها برقرار هستندبـشريت رو به انحطاط است و اگر آمال انبيا در يك كشورى تحقق پيدا بكند آن ولو بعضآمال انبيا، آن كشور رو به اصلاح مى رود.
شـمـا مـقـايـسـه بـكـنيد اين جمهورى اسلامى را در زمان ما، مقايسه بكنيد اين سران جمهورىاسـلامـى در كشور ما و اين حزب جمهورى اسلامى در كشور ما، مقايسه بكنيد با هر كشورىرا كـه مـى خـواهـيد انتخاب كنيد. شما هر كشورى را كه انتخاب كنيد، من گمان نمى كنم كهرويـهمرفته مثل اين كشور ايران اينطور كه ملت به حسب نوع و حكومت و مجلس و روسائىكـه هـستند و در كارها دخالت مى كنند و اداره مى كنند كشور را شما گمان ندارم كه نظيرىبرايش پيدا بكنيد.
من نمى خواهم بگويم كه ما نقيصه نداريم ، الى ماشاءالله نقيصه داريم و الى ماشاءاللهمـا هـواهـاى نـفـسـانى داريم لكن به مقايسه ما مى خواهيم حساب كنيم ، نه اينكه صددرصدجـمهورى اسلامى الان آن خطى را كه انبيا مى خواستند، طى كنند، يا حزب جمهورى اسلامىيـا ساير نهادهائى كه در كشور هست ، ما هيچ يكمان مدعى نيستيم كه تمام اينها صددرصدتمام است ، لكن مدعى اين هستيم كه يك نسيم روحانى از جانب خداى تبارك و تعالى به اينكـشـور وزيـده اسـت ، يـك بـارقه الهى به اين كشور تابيده است و به واسطه همين نسيمروح بخشى كه با عنايت حق تعالى در اين كشور وزيده است ، اين كشور را رو به اسلام وآمـال انـبـيـا دارد سوق مى دهد، ولو اينكه در بسيارى از جاهايش اشتباهات هست و بسيارى ازاشـخاص ناباب هم در گروه ها وارد شده اند، لكن ما رويهمرفته مطلب را در هر جامعه اىبـايـد حـساب بكنيم . در يك جامعه ما نمى توانيم بگوئيم كه افراد همه شان سالمند، درتـمـام دوره دنـيـا زمـان انـبـيـا و بـالاتـريـن زمـانـى كـه بـشـر يـك راسـى داشـتـه اسـتمـثل انبيا و در اسلام مثل رسول اكرم ، معذلك وقتى كه حساب مى كنند، حساب جامعه را بايدبـكـنـنـد نه حساب افراد را. ببينيم جامعه ، جامعه رو به اصلاح و صلاح هست يا جامعه روبه سوى انحطاط هست .
مـن نـمـى خـواهم بگويم كه جوامع بشرى و افرادى كه در ساير جوامع زندگى مى كنند،آنها
مـنـحـطـانـد، لكـن مـى خواهم عرض كنم تشكيلات را كه بهتر مى توانيم به آن اطلاع پيدابكنيم ، وقتى حساب بكنيم تشكيلاتى كه در ايران هست ، بدون اينكه در نظر يك عصبيتىدر كـار بـاشـد، ايـن تـشـكـيـلات از تـشـكيلاتى كه در ساير كشورها هست بهتر است . اينتـشـكـيـلات رو بـه اسـلام دارد مـى رود و ايـن تـشـكـيـلات مـى خـواهـد كـهآمـال انـبـيـا را مـتـحـقـق كـنـد و در سـاير تشكيلات لااقل ما سراغ نداريم كه اينطور باشد.آنهائى را كه اطلاع داريم ، ولو فردى ، افرادى در آن پيدا بشود كه صالح باشد، لكنتشكيلات رويهمرفته وقتى حساب مى كنيم ، تشكيلات رو به انحطاط است .
مـا از بـعـضـى مـوارد مـحـدود و جـزئى مـى تـوانـيـم كـهمسائل را تا يك حدودى به دست بياوريم . شما ملاحظه بكنيد كه از وقتى كه اين جمهورىاسلامى تحقق پيدا كرده است ، كشورهائى كه با اين جمهورى اسلامى مخالفت كرده اند چهوضعيتى داشته اند تا بفهميم كه انحطاط اخلاقى تا چه اندازه در بشر هست .
اين جمهورى اسلامى از آغاز با ذكر خدا همراه بود
ايـن جـمـهـورى اسـلامـى از اول كـه نـهضت اسلامى اين مردم تحقق پيدا كرد و كم كم انقلابتحقق پيدا كرد، از همان اول فرياد اين جمعيت ها و گروه ها در هر جا كه بودند فرياد اينبود كه با الله اكبر پيش مى رفتند، خدا و ذكر خدا در فريادهاى آنها بود و تا حالا هم واز اول تـا حـالا در ايـن بـين ها هم ، اين ذكرهاى الهى و ياد خدا در اين كشور زنده است و ايناسلام خواهى و اخلاق اسلامى خواهى در اين بشر زنده است . لكن كدام كشور است ، الا نادركه ما را مسلمان بداند حتى . ما هر چه فرياد بزنيم كه ما اسلام را مى خواهيم ، بسيارى ازايـن كشورهاست كه مى گويند كه اينها زرتشتى هستند مثلا"، گبر هستند، آتش پرست اند،ايـن جـز انـحطاط اخلاقى در دستگاه هاى دولتى ولو در بسيارى از كشورهاست ؟ ما از روزاول و اشخاصى كه توجه به اين مسائل دنيائى ، آن چيزى كه بر دنيا مى گذرد، داشتهانـد، از اول بـا اسـرائيـل مـخـالف بـوده ايـم . بـيـشـتـر از بـيـسـتسـال اسـت كـه صـحـبـتـهـاى مـا هـمـيـشـه راجـع بـه ايـن بـود كـهاسـرائيـل نـبايد كه يك كشور مستقلى باشد و بايد اين ظالم را از اين دنيا برداشت ، خطردارد، خـطـرنـاك اسـت . لكـن تـا حـالا هـم هـمـيـن كـشورهائى كه مى گويند ما مسلمان هستيم واسـلامـى هـسـتـيـم ، تـا حـالا هـم مـا را بـا اسـرائيـل هـمـدسـت مـى دانـنـد! مـا كـه ازاول آمريكا را ظالم مى دانستيم و ستمگر مى دانستيم و كشور خودمان را در دامن او به واسطهخـيانت حكومت سابق اينجا، در دامن او مى ديديم هست ، مخالفت كرديم با او، مردم قيام كردندو مـرگ بـر امريكا گفتند و عمل هم كردند و آن لانه جاسوسى را هم گرفتند و عذرشان راخوب خواستند، همه رفتند سراغ كارشان ، تا امروز همه به ما گفته مى شود كه اينها باآمـريكا همدستند! كانه امريكا و ما هر دو با هم همدست هستيم كه با آمريكا مجادله كنيم ! اينجـز انـحـطاط اخلاقى است كه در اين سران كشورها، بسيارى از كشورها رو به سراشيبىدارنـد مـى روند؟ صدام را وادار كردند كه به اين كشور اسلامى حمله كند و از زمين و هوا ودريـا حـمـله كـرد به ما و بعضى از اشخاصى كه آنوقت سردمدار بودند خيانت كردند بهاين كشور و در عين حالى كه اطلاع
داشتند، چيزى نگفتند. لكن همين صدامى كه حمله كرد به كشور ما، با اسم اسلامى و اينكهبـا گـبـرها مى خواهم مبارزه كنم ، با اين اسم خودش را آرايش مى داد، و اين جز يك انحطاطاخـلاقـى كـثـيـف هـسـت ؟ و آنـهـائى كـه از اول تـا حـالا بـه صـدام اسـلحـه دادنـد،پـول دادنـد و ارتـش بـرايـش فـرستادند، اينها همه مى گويند ما مسلمان هستيم و طريقه ماطـريـقـه اسـلام اسـت . بـا كـى ايـنـهـا دارنـد مـبـارزه مى كنند؟ با آن جمعيتى كه از بچه وبـزرگـشـان ، از مـرد و زنشان ، از حكومت تا مجلس و تا هر جا كه انسان ملاحظه مى كند وآنـهـا هـم مى دانند، همه هر چه دارند هى فرياد اسلام را مى زنند. آنهائى كه مى گويند مامسلم هستيم و مسلمان هستيم و طريقه اسلام را داريم ، آنها در راديوهايشان ، در تبليغاتشان، در تلويزيونشان و در نطق هايشان و در ساير چيزها وقتى كه ملاحظه كنيد مى بينيد كههـمان آثارى است كه زمان شاهنشاهى در اينجا بود، همان وضع است و حالا ما اين بنگاه هاىتـبليغاتى مان ، اين مطبوعاتمان و اين راديو و تلويزيونمان و اين ارگانهايى كه هستندو ايـن قـواى ثـلاثـه اى كه هستند، اينها وقتى كه صحبت مى كنند يا راديو از آن پخش مىشـود امـور، اكـثـرا پـخـش ‍ اسـلام و احـكام اسلام نيست ؟ كجاى دنيا شما سراغ داريد كه درراديويش درس فقه باشد، در راديويش درس فلسفه الهى باشد؟ و كجا سراغ داريد كهراديو اكثر وقتش را در تبليغات اسلامى دارد صرف مى كند، و همين طور راديو تلويزيون؟ و كـدام حـزب را سـراغ داريـد كـه سـران آن حـزبمـثـل سـران حزب جمهورى اسلامى باشد؟ البته من افراد را نمى شناسم لكن سران را مىشناسم و چيزى كه آنها تصديق بكنند ما هم تصديق مى كنيم . من نمى خواهم بگويم كه درحزب جمهورى اسلامى افرادى خودشان را وارد نكردند يا افرادى هم نيستند كه اشتباهاتىداشـتـه بـاشـنـد يـا تعمداتى ، لكن رويهمرفته را ما بايد حساب بكنيم كه رويهمرفتهوقتى كه حساب بكنيم اين حزب را با حزب هاى ديگرى مثلا با حزب توده يا احزابى كهدر زمـان مـحـمـدرضـا بـود، سـران آنـهـا بـا سـران اينها، افراد آنها با افراد اينها، طرزعـمـل آنـها با طرز عمل اينها مقايسه بكنيم و انصاف داشته باشيم مى بينيم كه اين وجهه ،وجهه انسانى و اسلامى است و آنها به حسب نوع اينطور نيستند.
اسلحه هاى ما در راه تحقق آرمان هاى اسلامى و الهى دارد به كار مى رود
ايـنكه مخالفت مى كنند با سران اينها، با خود اينها، با ساير ارگان هائى كه در ايرانالان هست ، اين مخالفت جز اين است كه مخالفت با اخلاق انسانى و ارزش هاى انسانى است ؟اسلحه دست سپاه پاسداران ما و همين طور ارتش ما هست ، دست صدامى ها هم هست ، دست اردنىهـا يـعـنى حكومت هست و دست آمريكا و شوروى هم هست ، همه اينها اسلحه دارند، ما اسلحه هاىكوچك داريم آنها اسلحه هاى بزرگ دارند، اين اسلحه ها وقتى به كار مى رود خود اسلحهفى نفسه اشكالى ندارد، چيزى نيست ، خود شمشير فى نفسه چيزى نيست ، شمشير حضرتعـلى ابـن ابـيـطـالب بـا شـمـشـيـر ابن ملجم يك شمشير، يك جور بودند، شايد شمشير اوتـيـزتـر هـم بـود لكـن او كـه ايـن شـمـشـير را به كار مى برد، اين ميزان است . آنكه يكضربت را با عبادت ثقلين مساوى مى داند و افضل ، با آن ضربتى كه همين
موجودى كه يك ضربتش افضل از عبادت ثقلين است به خاك و خون مى كشد، آن ميزان است ،آن كه ضربت ها را وارد مى كند ميزان است .
از اول ايـن جـنـگ تـحميلى ، ما ببينيم كه سپاهيان ما و ارتش ما اسلحه هاى خودشان را در چهكـار بـه كـار بـردنـد، در چـه جـهـت بـه كـار بـردنـد و امـريـكـا و آنـهـائى كـهدنـبـال يـعـنى صدام را وادار كردند به اين امر، آنها در چه كار. وقتى ملاحظه مى كنيم مىبـيـنـيـم كـه طـيـاره هـاى آنـهـا دزفـول و آبـادان را، اهـواز و انـديـمـشـك را،امـثـال ايـنـهـا را مـى كـوبـد و آن مـردم را كوبيده است و آنجاها را خراب كرده است و الان يكخرابه اى بعد از اينكه بروند، يك خرابه اى دست كشور ما هست ، و اسلحه هاى ما دفاع ازايـن مـلت ضـعيف است به كار مى رود، در راهى كه خدا فرموده است ، اسلحه هاى ايران الانغـيـر آن كـه دسـت منحرفين است ، آن كه به حسب توده هاى مردم ميزان است ، به حسب اجتماعمـيـزان اسـت ، اين اسلحه ها در راه تحقق آرمان هاى اسلامى و الهى دارد به كار مى رود و آناسلحه ها در راه تخريب و براندازى اسلام دارد در كار مى رود. اينكه من عرض مى كنم كهدنـيـا تـهديد به فنا، از راه سراشيبى در اخلاق دارد حركت مى كند، براى اين است كه ايندو طـايـفـه اى كـه يك طايفه حمله كردند و زن و بچه مردم را آواره كردند و همين طور زن وبـچـه مـردم را از عـراق هـم آواره كـردنـد و كـشـور مـا را آنـطـور خـراب كـردنـد كـه مـاسـال هـا بـايـد زحـمـت بـكـشـيـم تـا بـرش گـردانـيـم بـهحـال اول ، مى بينيم كه كشورهاى مختلفى با يك همچو ستمگر و يك همچو خبيثى دارند كمكمـى كـنـنـد، اسـلحه مى فرستند و همه چيز، هم افراد مى فرستند، تبليغات مى كنند، اكثراوقـت صـرف مـى شود براى اينكه اين جمهورى اسلامى را از بين ببرند. از قرارى كه درايـن نـوشـتـه هـا يـا در گـفـته ها بود، رئيس جمهور آمريكا گفته است كه اين جنگ را ديگربايد به هم يك كارى بكنيم از بين برود، براى اينكه اين جنگ ديگر به نفع آمريكا نيست، شـمـا بـبـيـنيد اين چه اقرارى است كه يك نفر آدم ، رئيس جمهور يك كشور ابرقدرت بهاصطلاح ، همچو اقرار مى كند كه جنگ تا حالا به نفع آمريكا بوده است ، براى اينكه جنگبـراى بـه هـم زدن اين جمهورى اسلامى بوده است ، حالا كه مى بينيم نمى شود اين كار ومـمـكن است كه جمهورى اسلامى رشد زياد بكند و ساير كشورهاى مسلمان هم بيدار بشوند،پس حالا يك خطرى است براى آمريكا، ديگر به نفع امريكا نيست . حالا تقاضا كرده است ازهـمـه اشـخـاصـى كـه دسـت انـدركـارنـد كـه بـيايند و اين جنگ را به يك طورى به صلحبـرگـردانـنـد. و مـا كـه از اول مـى گـفتيم كه ما جنگ با كسى نداريم ، ما با همه عالم مىخـواهـيـم صـلح داشـتـه بـاشـيـم ، مـا اخـتـلافـى بـا كـسـى نـداريـم ، ما مى خواهيم برويمكشورگيرى كنيم ، ما دفاع مى كنيم ، دفاعى كه اسلام به ما دستور داده ، ما تابع اسلامهـسـتـيـم ، هـر چـه فرموده است عمل مى كنيم ، اگر فرموده بود كه دفاع هم نكنيد، ما هم مىنـشـسـتـيـم و كـارى نـمى كرديم ، فرموده دفاع بكنيد، بايد بكنيم ، آنها هجوم كردند و مادفـاع . بـه جـاى ايـنـكـه ايـنـهايى كه مى گويند ما مسلمان هستيم ، اين كشورهائى كه مىگـويـنـد مـا اسـاس كـارمـان بـر اسـلام اسـت ، ايـنـهـا بـه يـك آيـه اى از قـرآنعمل مى كردند، ما همه قبول داشتيم كه اگر يك طايفه اى بغى كردند و طغيان كردند و بهطـايفه اى ديگر از مسلمين چه كردند، همه بايد با او جنگ كنند تا او برگردد به حكم خداوقتى برگشت آنوقت بنشينند اصلاح كنند.
ما همان حرف اولى كه گفتيم ، همان حرف اول را همه زديم . در مجلس صحبت شده همان بوده، رئيس جمهور صحبت كردند همان بوده ، نخست وزير صحبت كردند همان بوده ، رئيس مجلسصحبت كردند همان بود. حرف ما يك حرف منطقى صحيح انسانى است . يك كسى كه تجاوزكرده به ما و اينهمه خسارات به ما وارد كرده است و در كشور ما هست الان هم ، خوب ، حرفصحيح ما اين است كه خوب ، از كشور ما برو. متعدى آن است كه توى كشور ديگرى است وشـمـا اگـر چـنـانـچـه از ايـن جـوامع بين المللى كه ما مى شناختيم شان (يعنى تا حدودى )بـخـواهـيـد دعـوت كـنيد كه بنشينيد و ببينيد متجاوز كى است ، مطمئن باشيد كه اگر از يككـشـورهـاى صـالح (اگـر باشد) نخوانيد اشخاص را براى رسيدگى ، آنها قبلا شما رامـحـكـوم كـرده انـد، قـبلا آنها ما را متجاوز شايد محسوب كرده باشند و اينها همان انحطاطىاسـت كـه مـن عـرض مـى كـنم . رو به انحطاط اخلاقى ما هستيم و ما بايد چه بكنيم و اسلامبـايـد چـه بـكـند با اينكه با اين اخلاقى كه ديگر به افتضاح كشيده شده است ، با اينوضـعى كه ديگر آن روزى كه اينها شكست خوردند و رفتند بيرون و زدند ايرانى ها آنهارا بيرون كردند، آن روز هم باز هى گفته مى شود كه صدام افراد خودش را خواسته استديـگـر! بـعـد از ايـنـكـه واضح شده اين مساله در همه جا، از خارج آمدند ديدند و گفتند كهمـسـاله چـى بـوده ، حـالا هم باز آنجا را نمى خواهند به رو بياورند كه شكست خورده ، مىگـويـد كـه ايـشان خواستند افرادش را، لابد صلح جويى بوده اين ! اينها همه علائم ايناسـت كـه دنـيـا رو بـه سراشيبى است ، يعنى اين قشرهائى كه دارند دنيا را اداره مى كنندايـنـهـا رو به سراشيبى هستند و ملت ها بايد متوجه به اين معنا باشند كه ملت ها را اينهانـكـشـانند همراه خودشان رو به سراشيبى . ملت عراق بايد متوجه اين معنا باشد كه اگرچنانچه صدام در عراق باقى بماند آنها را رو به فساد مى كشد، جوان ها را رو به فسادمـى كـشد و خدا مى داند كه آنقدر لطمه اى كه بر عراق وارد شده است ، از اين حزب كافرعفلقى و بر جوان هاى آنها وارد شده است ، چه صدمات اخلاقى بوده كه وارد شده است . آنكـه انـسان را و كشورها را تهديد مى كند اين انحرافات اخلاقى است كه تهديد مى كند، والا سلاح فى نفسه كه چه اشكال دارد.
بايد ملتفت باشيد كه اشخاصى كه در بين شما هست انحراف نداشته باشند
يـعـنى ما از مساله بگذريم ، يك چند كلمه اى با آقايانى كه در اينجا تشريف دارند عرضكنيم . من اطمينان به اين آقايانى كه مى شناسم شان كه در راس اين حزب بودند و سابقهـم بـعـضـى ديگرى كه بودند، اينها را ما با آنها بوديم و مى شناسيم ، لكن اين آقايانچـنـد نـفر هستند و احاطه به تمام كشور و حزب جمهورى اسلامى در تمام كشور را ندارند.بـايـد اشـخـاصـى كـه در هـر جـا هـسـتـند و متكفل اين امر هستند و اشخاص صالح هستند، باكـمـال دقـت و با كمال وسوسه ملاحظه كنند كه افرادى كه خداى نخواسته انحراف دارد وافـرادى كـه مـى خـواهـنـد خـودشـان را وارد كـنـند در اين چيزهايى كه به نفع اسلام است ومـنـحرفش كنند، مبادا باشد در آنها. حتى يك فردشان هم خطر دارد به اندازه خودش . جمعيتزيـادى انـد الان كه در حزب هستند، بايد توجه كرد به اينكه آنهائى كه در راس ‍ هستند،خيلى درباره آنها،
يـعنى در هر جا هستند، در راس به طور مطلق نه ، رده بالا را نمى گويم ، آنهائى كه درجـاهـاى ديـگـر هستند و اداره مى كنند حزب جمهورى اسلامى را بايد توجه كنند كه در همانمركز اداريش و تبليغاتى اش و چيزهاى ديگرى كه دارند مبادا يك نفر از اشخاص ‍ منحرفبا يك صورت بسيار مثلا اسلامى ، وارد نشود. توجه به سوابقشان بكنند، به لواحقشان، بـه خانواده هاشان و به كارهائى كه مى كنند، توجه بكنند. يك وقت انسان مى بيند كهيـك چـيـزى بـسـيـار خـوب اسـت لكـن آمـدنـد و مـنـحـرفـش كـردنـد ولااقـل بـدنـامش كردند. اينها الان به همين قدر كافى اند كه يك چيزى كه مورد توجه مردمهـست بدنامش كنند. اينها در صدد اين هستند كه هر چه ما داريم بدنام بشود دولت را، مجلسرا و جـمـهـورى اسلامى را و حزب جمهورى را. بايد ما توجه بكنيم به اينكه راهى كه خداپـيـش پـاى مـا گـذاشـتـه اسـت و مـا مـى خواهيم همان راه را برويم ، اشخاصى نيايند واردبـشـونـد و راه را مـنـحـرف كـنـنـد. ايـن شـيـطـان از روزاول خـداى تـبـارك و تـعالى را اگر ملاحظه فرموديد تهديد كرده كه من بنده هاى تو را،مـى نشينم و منحرف مى كنم . اين تهديدى است از طرف شيطان به خدا. اينها اينطور هستندكـه تا آن آخرين نفسشان وقتى نرسيدند به آنى كه بايد برسند، تا آن آخرين نفسشانلااقـل اگـر دست شان نمى رسد كه بكشند اينها را، بدنام كنند اينها را و اين چه بهتر كهوارد بـشـونـد در ايـن جـمـعـيـت هـايـى كـه بـه اسـم اسـلام دارنـد كـار مـى كـنـنـدمثل انجمن هاى اسلامى كه در همه جا هست . اين انجمن هاى اسلامى ، خود انجمن اسلامى يك چيزخـوبـى است ، مطلوبى است و افرادش هم انشاءالله اكثرا خوبند، لكن بايد توجه داشتهباشد اين انجمن ها كه افرادى كه در اين انجمن وارد مى شوند، اينها چكاره هستند و وارد مىشـونـد. يك وقت شما مى بينيد كه انجمن اسلامى منحرف شده است و بدنام شده است . اگرچند جا يك خلاف هايى را انجام بدهند تعمدى ، و بخواهند بدنام كنند اين انجمن هاى اسلامىرا، يـك وقـت مـى بـيـنيد در سطح كشور انجمن هاى اسلامى را مى گويند اشخاص مخالفىهـسـتـنـد ايـنها. بايد خود اشخاصى كه تماس دارند با افراد، در هر جا كه هستند خودشانبـايـد دنـبـال ايـن مـطـلب بـرونـد كـه اصـلاح كـنند قضيه را و افراد با شناسائى ، باشـنـاسائى بروند. اگر فرض كنيد يك انجمن اسلامى باشد كه بيايد و كم كم بخواهديـك جـايـى كـه هست آنجا را به هم بزند، اداره اى را حيثيت اداريش را به هم بزند، بدانيدايـن انـجـمـن اسـلامـى نـيست . انجمن اسلامى بايد ناظر به امور باشد و معين هر جا كه هستبـاشـد. اگـر چـنـانـچـه انـجـمـن اسلامى مثلا در بانك كه هست بخواهد افراد صالح را هىبگويد چطور است و بيرون كند و افراد ناصالح وارد بكند، اين انجمن اسلامى نيست .
بـايـد مـلتـفـت بـاشـيد كه اشخاصى كه در بين شما هست انحراف نداشته باشند كه بهواسـطـه انـحـراف شـمـا را بـه انـحـراف بـكـشـنـد يـالااقل بدنام كنند و بالاخره ما هر چيزى كه در اين مملكت الان داريم ، چه مجلس و چه دولت وچـه حـزب و چـه بـانـك و چـه سـاير ارگان هايى كه داريم بايد ما كوشش كنيم كه اينهابـخـورد بـه جمهورى اسلامى . خوب ، ما ادعا كرديم كه ما جمهورى اسلامى را مى خواهيم ،هـمـه مـلت هـم مـوافـقـنـد با اين ، جمهورى اسلامى مى خواهيم ، آنهائى كه مخالفند معدودىهـسـتـنـد، خـوب ، مـا كـه مى گوئيم كه نظام جمهورى اسلامى را در ايران ما متحقق كرديم ،آنوقت اگر خداى نخواسته بيايند مجلس
بـبـيـنـند كه مجلس را بعضى آوردند خراب دارند مى كنند، بروند دولت ، دولت هم ببينندهمين طور است ، همين طور يك وقت بشود شير بى دم و شكم ، ما بايد كوشش كنيم كه اينهارا تـا آن انـدازه اى كـه قـدرت داريـم بـه هـمـيـن چـيـزى كـه اسـلام مـى خـواهـدمبدل كنيم .
بـانـك هـاى ما بايد توجه به اين معنا داشته باشند كه بانك ، بانك اسلامى است امروز،نـه بـانـك زمـان رضـاشـاه و مـحـمـدرضـا شـاه . بـانك ها بايد فكر اين مطلب باشند كهمـسـائل خـودشان را با اسلام تطبيق بدهند و همه جا اينطور بايد باشد. ما از رويهمرفتهجـامـعه مان هيچ نگرانى نداريم . رويهمرفته جامعه ما يك جامعه اسلامى است و دارد رو بهاسـلام مـى رود، امـا از ايـن خـصـوصـيـات و افـراد نـادر كـه گـاهى وقت ها اشخاص بسيارخـطـرناكى هستند، از اينها نگرانى هست كه مبادا در هر جا كه اينها بتوانند، وارد بشوند وبـا ورود خـودشـان انـحـراف ايـجـاد بـكـنـنـد و مـا نـبـايـدسـهـل انـگـارى كـنـيـم كـه خـوب ، يـك نـفـر آمـده اسـت فـرض كـنـيـد در ايـنمـحـل ، و خرابكارها ديگران نيستند. نه ، يك نفر فاسد يك وقت مى بينيد كه يك انجمنى رافـاسـد مـى كـنـد و يـك كـشـورى را رو بـه فـسـاد مـى كـشـانـد، مـا بـايـد تـوجـه به اينمـسـائل داشـته باشيم . اين حدود الهى كه خداى تبارك و تعالى قرار داده و يك فرد اگردر داخـل مـنـزلش هـم يك كارى بكند كه بيرون منعكس ‍ بشود او را تعقيب و مجازات مى كنند،بـراى ايـنـكه اينهائى كه اينطور فسادها را در يك مملكتى مى كنند ولو توى خانه اى اينكـار را مـى كـنند اين كم كم سرايت مى كند و جامعه را رو به فساد مى برد. خداى رحمان ورحـيـمـى كـه بـا هـمـه بندگانش رحمت دارد و مى خواهد همه بندگانش به سلامت و سعادتباشند، به حسب تشريع اينطور فرموده است . آنوقت يك نفر آدمى كه بيايد در خيابان وشـمـشـيـرش را بـكـشد، چاقويش را بكشد و بخواهد مردم را تهديد كند، بگويند كه اين رابايد بكشيد، اين براى اين نيست كه اين يك آدم يك همچو كارى كرده ، يك دشمنى با اين آدماسـت ، ايـن بـراى ايـن اسـت كـه اگـر ايـن را رهـا كنند يك كشور كم كم كشيده مى شود بهفـسـاد. فـساد يك فرد، دو فرد، چهار فرد، اين ور، آن ور، اگر منحصر به خودشان بودحرفى نبود اما فساد سرايت مى كند، اخلاق فاسد سرايت مى كند به همه ، كم كم مى بينديك وقت يك كشورى فاسد شد. اسلام از اول جلويش را خواسته بگيرد، گفته اين كسى كهايـن فـسـاد را كـرده بـايـد بـا او ايـنـجـور رفـتـار كـنـيـد تـا ازاول نـگـذارد رشد پيدا كند اين فساد. شما هم بايد، موظفيد، در بانك موظفند، در انجمن هاىاسـلامـى مـوظـفند، جمهورى اسلامى و حزب جمهورى اسلامى موظف است و دولت و همه موظفندبـه اينكه نگذارند، يك مورد هم فساد وقتى واقع شد اغماض نكنند، همان يك مورد را تعقيبكـنند و همين يك مورد را از بين ببرند تا سرايت نكند، يك وقت يك جمهورى به فساد كشيدهبـشـود يـا لااقـل بـه ايـنـطـور كـشـيده بشود كه بدنام بشود در دنيا. به اندازه كافى مااشـخـاصـى كـه ، مبلغينى كه بخواهند اين جمهورى اسلامى را به بدنامى بكشند به قدركافى در دنيا ما داريم . خودمان نبايد يك كارى بكنيم كه كمك بشود، به قدر كافى دنيابـا مـا دارد مخالفت مى كند. ولى شما اگر خودتان را حفظ بكنيد و اگر اخلاق اسلامى درخـودتـان نفوذ بكند و همه توجه به اين مسائل داشته باشيد كه از اخلاق اسلامى يكى ازامـور مهمش قضيه تفرقه نداشتن و مجتمع بودن است ، همه با هم بودن است و تا حالا هم ماهر چه پيشرفت
كرده ايم از اين معنا بوده . تاكنون اين جمهورى اسلامى از اولى كه انقلاب پيدا شده ، چهدر آنـجـائى كـه قـطـع ريـشه هاى فساد را كردند و از بين بردند تا آنجائى كه در اموركـشور كارسازى كردند، بازسازى كردند، در اثر اين وحدتى بوده است كه اينها داشتندكه يكى از اخلاق اسلامى است .
مادامى كه برادرى را حفظ كنيم ، در امان هستيم
ايـن بـرادرى يكى از امورى است كه در قرآن كريم همه ما را برادر خواندند، مسلمان ها را،مـومـنين را، و برادرها بايد با حسن نيت و برادرى مجتمع باشند و بحمدالله تعالى هستند.مـا بايد اين نعمت الهى كه خدا اين هم نعمت حساب كرده ، اين نعمت ، بزرگ ترين نعمت است، اين نعمت الهى را ما بايد حفظش كنيم . مادامى كه اين نعمت الهى را ما حفظ كرديم ، در امانهـسـتـيـم از همه شياطين و آن روزى كه ما اين نعمت را خداى نخواسته از دست بدهيم ، آن روزاسـت كـه خـلل وارد مى شود به كشور ما. و من اميدوارم كه به همين نحوى كه الان دارد پيشمـى رود و جمهورى اسلامى دارد پيش مى رود و همه كسانى كه در ايران يك كارى انجام مىدهـنـد، يك فكرى را دارند، همه با هم هستند و موافق با هم هستند و تاكنون هم بحمدالله هرچـه تـوطـئه بـوده اسـت در اثر همين بيدارى كه ملت ما دارند و بيدارى كه دولت ما دارد وسـايـريـن دارند همه خنثى شده است و انشاءالله از اين به بعد هم خنثى خواهد شد. خداوندانـشـاءالله بـه هـمـه شـمـا، بـه هـمه كشور، كشورهاى اسلامى ، به همه ملت هاى مسلمان ،آگـاهـى بـه مقدارى كه بتوانند به اسلام برگردند و بتوانند خدمت كنند به نوع بشر،انـشـاءالله توفيقش را عنايت بفرمايد و اميدوارم كه اين جمهورى اسلامى انشاءالله برسدبـه مـقـامـى كـه خودش را برساند به زمان ظهور امام زمان سلام الله عليه . و انشاءاللهخداوند ما را در اخلاق خوش ، در رفتار خوش ، در كردار خوش ‍ يارى كند و هواهاى نفسانىما را انشاءالله با عنايت خودش و قدرت خودش سركوب كند.
والسلام عليكم و رحمه الله
تاريخ : 15/1/61
پـاسـخ امـام خـمـيـنـى بـه پـيـام اتـحـاديـه انـجـمـن هاى اسلامى دانشجويان ايرانى دراروپا
اتحاديه انجمن هاى اسلامى دانشجويان در اروپا
بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم و رحمه الله و بركاته
خـواهـران و بـرادران عـزيـز و مـتـعـهـد! مـرقـوم شـريـفواصـل ، تـوفـيـق و سـلامـت و سـعـادت شـمـا جـوانـان مـحـتـرم را از خـداونـدمـتـعـال خـواسـتـار اسـت . سـه سـال از آغـاز جـمهورى اسلامى و تدفين ستمشاهى دو هزار وپـانـصـد سـاله مـى گذرد و اين طفل نوزاد با مواجه بودن با توطئه ها و خرابكارى ها وجـنـايـت هـا و خيانت هاى عناصر داخلى و قدرت هاى بزرگ شيطانى و دولت هاى سرسپردهمـنـطـقـه و غير منطقه ره صد ساله رفته و با دست قدرت مطلقه ء الهى ، انقلاب شكوهمندمـلت مـظـلوم و تحت ستم و شكنجه ايران تمام موانع را از سر راه برداشته و توطئه ها راخـنـثـى نـمـوده اسـت . بـا ايـنكه اكثر بوق تبليغاتى و مطبوعات در خدمت مخالفين اسلام وجـمـهـورى اسـلامـى هـسـتـنـد و در طـول مـدت انـقـلاب و بـويـژه درسـال هاى اخير با تمام شيوه براى كوبيدن اين رژيم نوپا از هيچ تهمت و دروغ و ناسزاو شـايـعـه پـراكـنـى كـوتـاهـى نـكـرده انـد و شـايـد درمـقـابـل ايـن دشـمـنـان مـقـتـدر هر رژيمى بود در هم ريخته و ساقط شده بود، ولى انقلاباسـلامى به طور معجزه آسائى به راه خود ادامه مى دهد و بسيارى از مسلمانان و مستضعفانجـهـان را بـيـدار نـمـوده اسـت و امـيـد آن است كه يك انقلاب عميق عمومى در سراسر جهان درمـقـابل جهانخواران ضد بشريت تحقق يابد. انقلاب ايران با قدرت به پيش مى رود و هرروز انسجام و استحكامش فزونى مى يابد و مخالفانش با شكست مواجه مى شوند.
نكته مهم پس از فضلخـداونـد مـتـعـال كـه پـشت و پناه مظلومان است ، خصوصا آنان كه براى رفع ظلم و كوتاهكـردن دسـت جـنـايـتـكـاران بـيـن المللى فداكارى مى كنند و جوان مى دهند، مردمى بودن اينانـقـلاب اسـت و بـزرگـترين نقش آن ايمان راسخ به خداى بزرگ و به پيروزى است . وشـمـا عزيزان كه نقش مهمى در خنثى نمودن تبليغات دروغين و تهمت هاى بى پايه را برعـهـده داريـد بـا اعـتـمـاد بـه فـضـل و يـارى خـداونـدمـتـعـال بـه راه خـود ادامـه دهـيـد و چـون مـقـصـد اقـامـهعدل و قسط است ، از پيشامدها نهراسيد.
خـواهـران و بـرادران مـن ! مشكلات زياد شما را در آن محيط احساس مى كنم ، چنانچه شما هممـشـكـلات مـا را حـس مـى كـنـيـد، لكـن هـر دو مـى دانـيـم كـه راه مـا حـق اسـت و هـمـه درمـقـابـل بـاطـل ايـسـتـاده ايـم و بـا صـبـر و اسـتـقـامـت ، حـق بـرباطل پيروز است و خداوند وعده پيروزى را داده است و اميدوارم
كه زمان آن نزديك باشد. ما كوشش داريم كه تبليغات خود را گسترش داده و نيز با همهگـرفـتـارى هـا در ايـن امر مهم به فعاليت برخيزيم و همه ما و شما كه داراى يك مقصد وايده هستيم ، بايد براى رسيدن به آن تمام توان خويش را به كار بريم و خوب است كهايـن نـكـتـه را تـذكر دهم ، تبليغات بسيار عظيم دشمنان ما چون با اختلاف زياد و تناقضگـوئى انـجـام گـرفـتـه و مـى گـيـرد، گـمـان نـمى كنم تاثير چشمگيرى داشته باشد(والامـر الى الله ) چـنـانكه ديديم و ديديد كه پيروزى عظيمى كه رزمندگان شجاع ومتعهد ما در هفته قبل در فتح مبين به دست آوردند كه همه جهان آن را با تمام كوشش تاكنوننـتـوانـسـته اند عرضه كنند و نيز اسلحه و مهماتى كه از دشمن به غنيمت گرفته شده وآنـچه از آنان منهدم گرديد، به قدرى زياد است كه مدتى وقت لازم دارد تا شمارش نمودهو يـا جـمـع آورى نـمـايـنـد و هـمـچـنـيـن عـدد كـشـتـه شـدگـان فـريـب خـورده بـاز به طوركـامـل بـه دسـت نيامده و اسيران و پناهندگان به قدرى زيادند كه تخليه آنان به مركزهنوز ميسر نشده و بيش از چهارده هزار نفر تاكنون به تهران فرستاده شده است و آنچنانشـكـسـت آشـكارى به دشمن وارد كرده اند كه در تاريخ جنگ ها بى نظير و كم نظير بودهاست ، با همه اينها و رانده شدن دشمن تا مرز عراق ، بوق هاى تبليغاتى بزرگ جهان تامـدتـى از آن يـا ذكرى نكردند و يا از پيروزى صداميان داد سخن دادند، تا آنكه رسوائىآنـان بـرمـلا شـد و پـس از آمدن خبرنگاران ، مقدارى از پيروزى مخابره شد. با اين وصفرسـانـه هـا بـا مـوذيـگـرى به زبان درآمدند و ضمن انعكاس بعضى ابعاد آن ، از فرمانصـدام بـراى عـقب نشينى به انگيزه آرايش جديد سخن به ميان آوردند و اينجانب گمان مىكـنـم ايـن رسـوائى مـفـتـضحانه كه براى رسانه هاى گروهى دشمنان انسانيت در اين جنگبـويـژه در چـند جبهه از قبيل آبادان و بستان و از همه مهمتر در فتح المبين ببار آمد، براىملت ايران يكى از پيروزى هاست . و مساله ديگرى كه بايد براى شما تذكر دهم اين استكه شما برادران و خواهران اگر گفتار و كردار گروهك هاى منحرف بويژه گروه منافقينرا بـررسـى نـمـائيـد، مـتـوجـه مـى شـويـد كـه آنها از زمانى كه با عده اى از علماى اعلاممـثـل حـضرت حجت الاسلام والمسلمين آقاى منتظرى و ديگر دوستان زندان بوده اند، تا وقتىكـه مـلت پـيـروز شـد و بـه بـركـت مـجـاهـدات مـلت شـجـاع نـجـات پـيـدا كردند و نيز درطـول ايـن سـه سـال بـا چـه چـهـره مـخـتـلف و كـردار واقوال متضاد با ملت شريف مواجه بوده و هستند. با يك بررسى كوتاه مى توانيد از عقايدالتـقـاطى آنان ، بلكه عقايد متضاد با اصول اسلامى و رفتار و كردار گوناگون منافقگـونـه آنـان ، اگـر تـاكـنون آگاه نشده ايد، آگاه شويد. ما از نزديك مشاهده نموده و مىنـمـائيـم كـه ايـن مـدعـيـان اسلام ، با عقايد و اصول اسلامى مخالفند و اين مدعيان مجاهدتبـراى خـلق ، چـه جـنـايـاتـى كه مرتكب نشده اند، از قيام مسلحانه و كشتار مردم بى گناهكـوچـه و بـازار تـا آتـش سوزى ها و انفجارها و ترورها كه اكثرا كودكان و زنان و مردانمـستمند و مظلوم طعمه جنايات غير انسانى آنان بوده اند و اكنون نيز ادامه دارد و از ابتداىپـيـروزى انـقـلاب ايـنـان در صـدد بـه دسـت گـرفـتـن قدرت بوده اند و از پادگان ها وكـلانـتـرى هـا بـيت المال مسلمين را، از مهمات تا انواع سلاح هاى كوچك و بزرگ به غارتبـرده و بـا دزدى از بانك ها كه و ده ها جنايت در سرتاسر كشور، خانه هاى تيمى تداركديده و با قيمت هاى زياد اجاره كرده و مراكز خيانت به ملت را هر چه بيشتر تقويت نمودند،كه

next page

fehrest page

back page

 

 
 

کلیه حقوق این سایت محفوظ می باشد.

طراحی و پیاده سازی: GoogleA4.com | میزبانی: DrHost.ir

انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما جمادی الثانی رجب شعبان رمضان شوال ذی القعده ذی الحجة محرم صفر ربیع الثانی ربیع الاول جمادی الاول نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس دیتاسنتر فن آوا سرور اختصاصی سرور ابری اشتراک مکانی colocation