بسم الله الرحمن الرحیم
 
نگارش 1 | رمضان 1430

 

صفحه اصلی | کتاب ها | موضوع هامولفین | قرآن کریم  
 
 
 موقعیت فعلی: کتابخانه > مطالعه کتاب صحیفه نور جلد 16, امام خمینی (ره)   مناسب چاپ   خروجی Word ( برگشت به لیست  )
 
 

بخش های کتاب

     FEHREST -
     SAHIFE01 -
     SAHIFE02 -
     SAHIFE03 -
     SAHIFE04 -
     SAHIFE05 -
     SAHIFE06 -
     SAHIFE07 -
     SAHIFE08 -
     SAHIFE09 -
     SAHIFE10 -
     SAHIFE11 -
     SAHIFE12 -
     SAHIFE13 -
     SAHIFE14 -
     SAHIFE15 -
 

 

 
 

 

next page

fehrest page

back page

كـه اگـر چـنـانـچه جنگ عراق پيش ببرد ايران ، و عراق را، جنگش را به نفع خودش شكستبـدهـد عـراق را، عـراق به ايران متصل مى شود، يعنى ملت عراق ، ملت مظلوم عراق از زيرچـنـگـال ايـن حـزب سـتـمـگـر، خـودش را اخـراج مـى كـنـد ومـتـصـل مـى كـنـد بـه مـلت ايـران و يـك حـكـومـتـى خـودش تـاسـيـس مـى كـنـد مـوافـقمـيـل خـودش ، اسـلامـى . و اگـر ايـران و عـراق بـه هـم پـيـونـد پـيـدا كـنـنـد، واتصال پيدا كنند، ساير اين كشورهاى كوچولويى كه در منطقه هست ، آنها هم به اينها مىپـيـوندند و آمريكا از اين منطقه زرخيز كه براى او حاضر است هزاران لشكر خودش را ازبـيـن بـبـرد و هزاران مردم را از بين ببرد، محروم خواهد شد. اين نقشه اين است كه بگين راوادار كـنـد بـه ايـنـكـه تو حمله كن به لبنان ، لبنان كه تو حمله كردى ، ايران حساسيتنسبت به او دارد و همه قوايش را متمركز مى كند در اينكه تو را از بين ببرد و اگر ايراناز جنگ عراق غافل بماند، عراق كار خودش را انجام مى دهد و ايران در اينجا هم نمى تواندكارى بكند. نقشه اين است . بايد همه ملت ما و همه دولتمردان ما توجه به اين معنا داشتهباشند كه در عين حال كه ما لبنان را با ايران از حيث مصالح و مفاسد جدا نمى دانيم ، لكنبـايد كارى بكنيم كه نتوانيم هم لبنان را و هم ايران را نجات بدهيم ، از اين كار اجتنابكـنـيـم . اگر امروز تمام نظرها متوجه به لبنان بشود و تمام قدرت ها و گويندگان ازلبـنـان بگويند و تمام نويسندگان از لبنان بگويند، اين ، توفيقى است براى آمريكاكـه ايـران جنگ خودش را فراموش كرد، و هم عراق را از دست مى دهد و هم لبنان را، نه مىتـوانـد در عـراق كارى بكند و نه مى تواند در لبنان . ما راه مان اين است كه بايد از راهشـكـسـت عـراق دنـبـال لبـنان برويم ، نه مستقلا. شما ملاحظه كنيد اخيرا تمام رسانه هاىگـروهـى ، تـمامش ، آنچه كه من ديده ام ، رسانه هاى گروهى راجع به جنگ عراق و ايرانديـگـر صـحـبـتـى نـمـى كـنـنـد، شـايـد يـك كـلمـه بگويند، همه رفتند سراغ لبنان ، همهراديـوهـائى كـه قـبل از اين حمله اين مرد، اين نامرد به لبنان آغاز شد، تمام حرف هايشانايـران بـود و جنگ عراق ، وقتى نقشه آمريكا اينطور شد كه ايران را از جنگ عراق منصرفكـنـيـد و بـرش گردانيد به آن جائى كه حساسيت دارد و آن ، راجع به لبنان است ، از آنروز، ايـن راديوها و گويندگان خارجى راجع به ايران و اين حرف ها چيزى نمى گويند.شما بدانيد كه اين چيزى كه از عراق در چند روز پيش ، از آن مجلس عراق صادر شد كه مابـلاد ايـران را خالى مى كنيم ، اين يك مساله توطئه است . نه اينكه مى خواهند خالى كنند،ايـنها مى خواهند تخدير كنند ما را، و جوان هاى ما را از جبهه منصرف كنند و داوطلبانى كهبـايد وقتى اعلام مى كنند كه ما، ده هزار جمعيت ، بيست هزار جمعيت مى خواهيم ، صد هزار مىرونـد اسـم نويسى كنند، سردشان كنند كه نروند. وقتى نرفتند، عراق در اين مساله ممكناست خداى نخواسته پيروز از كار در بيايد. اگر عراق پيروز شد، مطمئن باشيد كه شمادر لبـنـان هـم هـيـچ كـارى نـمـى توانيد بكنيد. بايد ما اين نقشه اى كه آمريكا كشيده استبراى ما، خنثى كنيم ، يعنى همه گويندگان ما در سرتاسر كشور و همه ائمه جماعت ما درسـرتـاسـر كـشـور، ايـن مـساله را بگويند كه ما بايد از راهى كه شكست عراق است ، بهلبـنـان بـرويـم . عـراق را نـگذاريم سرجاى خودش بايستد و جمع كند قدرت خودش را وديگران هم به او كمك كنند و مرزهاى خودش را قوى كند و بعد هم يك حمله ناگهانى به مابكند، باز برگردد به آن چيزهائى كه از اول بود. غفلت از اين ، انتحار است .
هـمـه گـويـنـدگـان مـوظفند، چه ائمه جمعه و چه ائمه جماعت و چه خطبا و همه نويسندگانمـوظـفـنـد كـه ايـن توطئه را افشا كنند و ذكر كنند و مردم را از توجه به جبهه جنگ خودمانغـافـل نـكنند و بيدار كنند. ما مى خواهيم كه قدس را نجات بدهيم ، لكن بدون نجات كشورعـراق از ايـن حـزب مـنـحـوس نـمى توانيم . ما لبنان را از خود مى دانيم ، لكن مقدمه اينكهلبـنـان را مـا نـجـات بـدهيم اين است كه عراق را نجات بدهيم . ما مقدمه را رها نكنيم و بىربط برويم سراغ ذى المقدمه و همه چيز خودمان را صرف كنيم در آن و عراق براى خودش‍ محكم كند جاى خودش را.
مـن نـمـى دانـم ديـشـب ايـن اعـلامـيـه اى كه ، اطلاعيه اى كه صدام داده است و طولانى ، خيلىطـولانـى اسـت ، آقـايـان مـلاحـظـه كـردنـد، اگـر مـلاحـظـه نـكـردنـد،دنـبـال كـنـنـد، پـيـدايـش كنند. به نظر من مى آيد كه اين را نوشتند و آنهائى كه نقشه دردسـتـشـان اسـت ، نـوشـتـنـد و دادنـد دسـت صـدام كـه او بـخـوانـد. و مـن آنـطـورى كـه ازحـال صـدام در نـظـرم است اين است كه حال صدام اين نيست كه بتواند تفكر كند يا بتوانديـك چـيزى بنويسد. او اين چيزها را از دست داده است . شما نمى دانيد كه چقدر هذيان در اينگـفـتـار اسـت . اگـر يـك آدمـى بـود كـه بـه قـدر يـك جـوان كـلاساول ادراك داشـت ، ايـن را نمى خواند، اين چيزى كه برايش نوشتند، نمى خواند. نمى دانيدچقدر از پيروزى هاى خودش نقل كرده ، چقدر از شجاعت هاى لشكر خودش كه در همه جبهه هاپـيـروز شـدنـد، چـقـدر ذكر كرده است . اين را بخوانيد و بخنديد. مى گويد كه ما اين عقبنـشـيـنـى مـان پـيروزى بزرگى است براى ملت عراق ، ما ملت عراق را نجات داديم از اينكـشـور، مثلا كى ؟ از اين كشور اسلامى ، اينها ريختند در كشور ما و جنگ شروع كردند و ماجـلو آنـها را گرفتيم و عقب زديم آنها را و برديم تا آبادان و اهواز! يك آدمى كه عقلش تايك اندازه يك جوانى سر جا باشد، آنهمه از اول ، آنهمه صحبت ها كرده و اشتلم ها خوانده وبـراى خـودش سـردارى كـذا را نـقـشـه چينى كرد و آن روز هم بازيش داده بودند، امروز همبـرايـش نـوشـته اند يك ورقه اى مثل يك ورقه هائى كه مى نويسند دست يك بچه مى دهندبـخـوانـد، مـفـادش را خـودش نـمـى دانـد چـه اسـت ، لكـن ديـگـران مـى فـهـمـنـد. مـنمـيـل دارم كـه آقـايـان پـيـدا كـنـنـد ايـن را، كـسـانـى كـه ايـن اطـلاعـيـهمطول را كه يك ساعت بيشتر وقت من را صرف خودش كرد، مطالعه كنند، ببينند كه اين مردچى دارد مى گويد، اول چى مى گفت ، حالا چى مى گويد. مى گويد ما براى اثبات اينكهصلح طلبيم ، صلح جو هستيم همه لشكر خودمان را امر مى كنيم كه از خاك ايران تا ده روزديگر بيرون بروند. اگر راست مى گويد اين مطلب را، بسيار خوب ، اين يكى از مسائلىكـه مـا داشـتـيـم ، حـاصـل ، ولى چـنـد تـا مـطـلب ديـگـر داريـم بـايـدحـاصل بشود، تا حاصل نشود ما در حال جنگ هستيم . يكى اينكه اينهمه خساراتى كه به ماوارد گـرديـد كه خودش نوشته ، اين را اقرار كرده كه خساراتى كه بر ايران وارد شد،قـابـل شمارش ‍ نيست (شبيه به اين تعبير) و از يك طرف هم مى گويد كه ما هزاران اسيرگـرفـتـيـم و نـمـى فـهـمـد ايـن را كـه فردا بايد جواب اين را بدهد كه تو هزاران اسيرگـرفـتـى بـيا تحويل بده . ما كه مى گوئيم هزاران اسير گرفتيم ، همه اين اشخاصىكه ، نويسنده ها و مخبرين كه از خارج آمدند، برديم نشانشان داديم كه بابا اينها در اينشـهر، اينها هستند، در شهرهاى ديگر هم آنجا، آنجا، آنجا. در تلويزيون هم نشان داديم يكمقدارش را البته و
مـا مـى گـوئيـم داريـم ايـن مـقـدار و هـر وقـت بـخـواهـيـمتـحـويـل بـدهـيـم ، تـحـويـل مـى دهـيـم . امـا ايـن آدمـى كـه تـوجـه بـهمـسـائل سـيـاسـى نـدارد، مـى گـويـد كـه خـسـاراتـى كـه بـه ايـران وارد شـده اسـتقـابـل شمارش نيست ، نمى شود ارزيابى كرد. فردا از تو مى گيرند اينها را. ما از الانهـم اعـلام مـى كـنـيـم كـه مـا نـه هـيچ روزى جنگجو بوديم به اين معنا كه حمله كنيم به يككـشـورى اسـلامـى ، بـراى اينكه كشور اسلامى ، ما همه كشورهاى اسلامى را از خودمان مىدانيم ، بناى بر اين نداشتيم كه در يك كشورى دخالت كنيم و تا حالا هم دخالت نكرده ايم، و نـه تـاكـنـون ارتـش مـا، سـپـاه پـاسـداران مـا بـه كـشـور عـراق حـمـله كـرده انـد، ازاول شما بوديد كه حمله كرديد و همه دنيا مى دانند اين را. براى كى اين حرف را مى زنى، بـراى دلخـوشـى خـودت ايـن حـرف را مـى زنى ، چرا اينى كه نوشتند، يك دفعه ديگرمطالعه نكرديد؟ به يك كسى بگوئيد بخواند كه و بفهماند كه اين چه چيزى نوشته درايـنـجـا. كـى بـاور مـى كـنـد در دنـيـا كـه ارتـش ايـران حمله كرده بعضى شهرهاى آنها راگـرفـتـه ، آنـهـا آمـده انـد حـالا دفـاع كـرده انـد و عـقـب نـشانده اند اينها را تا آوردند بهخـوزستان و حالا هم پيروزمندانه اين شهرها را رها مى كنند و مى روند؟! بسيار خوب ، توبمير و بدم ، پيروزمندانه بيرون برو و بعد هم اين چيزهائى را كه ما از عراق مى خواهيميـعـنى از دولت عراق و اين خساراتى را كه شما مى گوئيد به شمارش نمى آيد، از شماكـه بـه طـور مـعـقـول مـطـالبـه مـى كـنـيـم و اگـر نـداديـد، مـا درحـال جـنـگ هـسـتـيم ، به طور اجبار از شما مى گيريم . و بعد هم ، و بعد هم بايد به حسبوجـدان دنـيـا و به حسب دستورات الهى ، بايد آن كسى كه اينقدر جنايت وارد كرده است بهكـشـور خـودش و كـشـور مـا، بـايـد اين مشخص بشود. بايد اشخاص بياند، اشخاصى كهطـرفـيـن قـبول دارند، بيايند بنشينند و ببينند كه ما حمله كرديم به عراق يا او حمله كردهاسـت . خـرابـى هـائى كـه آنـهـا وارد كرده اند، ببينند و بروند در شهرهاى آنها هم ببينند،خـرابى از ايران چه شده . ممكن است يكدفعه اشتباهى واقع شده باشد و بخواهند يك جاىديـگـر را بـزنند، اشتباها يك جائى را هم زده باشند، اما هر روز، الان كه اينها مى گويندكـه مـا يك طرفه آتش بس داديم ، هر روز از آبادان تنها بيست نفر، سى نفر زخمى و چندنـفـر شـهـيـد مـى شـونـد. ايـن قـضـيـه آتـش بـس آنـهـاسـت ،مثل آتش بس بگين كه آتش بس مى كند و دنبالش ‍ اينطور جنايات مى كند.
آن روزى كـه آمـريـكـا و شـوروى در كـار نـبـاشـنـد، دنيا از اين گرفتارى ها بيرون مىآيد
دنيا مبتلاست به يك همچو اشخاصى ، دنيا مبتلاست به اينطور مغزهاى پوك متفرعن كه همهچيز را فداى يك روز سلطه خود مى كنند. و چه وقت بايد اين دنيا از اين گرفتارى بيرونبيايد؟ آن روزى كه آمريكا در كار نباشد و آن روزى كه شوروى در كار نباشد. و اميدوارمكـه خداى تبارك و تعالى با همه شماها و با همه ما و با همه ملت ما و عنايت داشته باشدو آن عـنـايـاتـى كـه از اول داشـتـه است و ما خود هيچ بوديم و همه چيز را او به ما داد، اينعنايات محفوظ باشد و در اين ماه مبارك رمضان همه آقايان دست به دعا بلند كنند و به اينجمهورى اسلامى و به لبنان و به فلسطين و به محرومان و مستضعفان دنيا دعا كنند.
والسلام عليكم و رحمه الله و بركاته
تاريخ : 6/4/61
پيام امام خمينى به مناسبت سالروز فاجعه 7 تير
بسم الله الرحمن الرحيم
انالله و انا اليه راجعون
بـا فـرارسـيـدن سـالروز هـفـتـم تـيـر، خـاطـره قـبل از آن فاجعه و پس از آن تجديد شد.قبل از آن ، هجوم هاى ددمنشانه بازيگران آمريكائى به فرزندان راستين اسلام و انقلاب ونـهـادهـائى كـه ايـنـان بـراى مـقـصـدى الهـى در آنها فعاليت مى كردند، از مجلس شوراىاسـلامـى و دولت اسـلامـى و قـوه قـضـائيـه و دادگـاه هـاى انقلاب و شوراى نگهبان و همهنـهـادهـاى اسـلامـى تـا شـخـصـيـت هـاى عـزيـزى كـه ازقبل از انقلاب تا پيروزى آن در صحنه بوده و به خدمت و فداكارى ادامه مى دادند و هر چهشـخـصـيـت هـا بـراى انـقلاب اسلامى عزيز مفيدتر و ارزشمندتر بودند، سنگينى توطئهبراى شكستن شخصيت آنان افزونتر و دامنه تهمت ها و افتراها وسيع تر بود. آن كوردلاندلباخته به آمريكا و سر از پا نشاخته در راه رسيدن به هدف هاى شيطانى ، به گمانآنكه توطئه آنان كارگر شده و با برداشتن اين عزيزان متعهد از سر راه خود، ملت مسلمانو مـتـعـهـد بـه سوى آنان روى آورده و مقاصد طاغوتى آنان به ثمر مى رسد و با انگيزهآنـكـه پـس از آن شـهـيـدان ، هـمـه چـيـز بـه هـم مـى ريزد و شاهد پيروزى خود و اربابانجـهـانـخـوار خـويش را در آغوش مى گيرند، دست به اين جنايت بزرگ زدند و در لحظاتىدردنـاك هفتاد و چند نفر مومن متعهد و فرزندان برومند اسلام را كه هر يك با فداكارى خودنـخـلى پـربـار بـود، از دسـت مـلت گـرفـتـند كه ناگهان صحنه هاى عظيم شورانگيز وانـفـجـارات بـزرگ آدم ساز، از آن فاجعه رخ داد، چنانكه در يك شب كه مزدوران آمريكائىهـمـه چـيـز را بـه هـم ريـخته و آشفته و جمهورى اسلامى را سركوب شده پنداشتند و ملتعزيز را به سوى خود و پشتيبان خود مى انديشيدند، چهره نورانى اسلامى از وراى چهرههـاى نـورانـى حـزب الله جـلوه نـمـود و تـمـام قـصـرهـاى تـخـيـلى وآمـال شـيـطـانـى آنـان فـرو ريخت . اين سيه روزان ، انفجارى ايجاد كردند كه نور خدا راخاموش نمايند و خداوند قادر به دست مبارك حزب الله انفجارى در واكنش آن ايجاد فرمود،كـه انقلاب اسلامى و همه نهادهاى آن چون سدى آهنى و صفى مرصوص از آسيب دهر مصونماند.
(يريدون ان يطفئوا نور الله بافواههم و يا بى الله ان يتم نوره ولو كره الكافرون). مگر شهداى بزرگوار هفتم تير در مجاهدات سرسختانه خود و فداكارى بى دريغ درراه هـدف چـه مـى خـواستند جز پيروزى انقلاب و سرنگونى پرچم شيطانى كفر و نفاق وجز افتادن ماسك ريا و تزوير
چـهـره هـاى كـريه و ددمنشانه به صورت خلقى و اسلامى ؟ چه بسا اگر اين شهادت هاىدلخـراش واقـع نـمـى شـد، آنـان بـا هـمـان خوى شيطانى و با ظاهرى فريبنده در صحنهبـازى هـاى سـيـاسـى بـاقـى مـى مـانـدنـد و بـى امان ضربه هاى خويش را به انقلاب وفرزندان راستين آن وارد مى كردند و براى اسلام و مسلمانان مظلوم سنگ راه مى شدند و باضـربـه نـهـائى آمـريـكـا و ديـگـر ابـرقـدرت هـا جـمـهـورى را شـكـسـت مـى دادنـد يـالااقل پيروزى را به عقب رانده و راه را طولانى مى كردند، ولى اين فاجعه غمناك و شهادتهاى پى در پى به پيروزى اسلام انقلابى سرعت بخشيد.
سـپـاس فـراوان بـه درگـاه خـداوند متعال كه با عنايات خاصه خود اين كشور بقيه اللهاروحـنـا لمـقـدمـه الفـدا و ايـن مـلت حـزب الله را در تـمـام زمـيـنـه هـا ومراحل به پيروزى و يا آستانه پيروزى رساند و قدرت جمهورى اسلامى و ارگان هاى اوروز به روز افزايش يافته است .
امـروز مـلت عـزيز ايران كه نادانان گمان مى كردند با جنايات غير انسانى خويش و بهشـهادت رساندن شخصيات ارزنده آن از صحنه خارج مى شوند و رمز حضور آنان را نمىتـوانـسـتـنـد و نـمـى توانند ادراك كنند، همچنان با قدرت الهى خود به پيش مى روند و ماامـيـدواريم كه با شكست توطئه اخير آمريكا براى حفظ صدام و حزب غفلقى ، قواى شجاعمـا بـا شـكـست نهائى دولت عراق ، راه را براى تاختن به سوى بيت المقدس باز نمايند،چـنـانـچـه امـيـد اسـت مـا شـاهـد بـى تـفـاوتـى كـشـورهـاى مـنـطـقـه كـه بـا هـجـوماسـرائيـل و قـتـل و غارت اخير آن در كشور اسلامى لبنان همه چيز آنان در خطر تباهى استنـبـاشـيم . ملت هاى مسلمان بدانند كه با اين سكوت مرگبار بعضى از دولت هاى منطقه وايـن تـسـليـم بـى چـون و چـراى آنـان در مـقـابـل آمـريـكـا واسـرائيـل ، امـروز لبـنـان عزيز در حلقوم اين جهانخوار و تفاله او فرو مى رود و فرداىنزديك كشورهاى عزيز ديگر. و اگر امروز دولت هاى منطقه با سلاح نفت و سلاح گرم درمـقـابـل اين جنايتكاران بايستند، مساله اسرائيل و پس از آن آمريكا و هر قدرتمند چپاولگرديگر حل مى شود. ما تاسف شديد خود را از اينكه بعضى از دولت هاى اسلامى دست خود رابـه سـوى آمـريـكـا كـه جـنـايـتـكـار اصـيـل و تـوطـئه گـر دسـتاول اسـت دراز كـرده انـد و از گـرگ آدم در، نـجـات خـود را مـى خـواهـند، ابراز مى داريم وشـديدا آن را محكوم مى كنيم . و ملت سلحشور و دولت انقلابى ايران اگر مساله جنگ عراقو توطئه براى اغفال ما از آنچه به آن مبتلا هستيم و نقشه براى شكست ما در دو جبهه نبود،بـه گونه اى ديگر عمل مى كرد. و ما براى چندمين بار به دولت هاى اسلامى ، خصوصادولت هـاى مـنـطـقـه روى آورده و از آنـان مـى خواهيم و قاطعانه به آنان تذكر مى دهيم كهبراى حفظ شرف و جان و ناموس و مال ملت هاى اسلامى بپاخيزند و با ما و دولت سوريهو فـلسـطينى ها متحد شده و در صف واحد از عزت و شرف اسلام و عرب دفاع كنند و براىهـمـيـشـه دسـت ايـن جـنـايتكاران را از كشورهاى زرخيز خود قطع نمايند و فرصت را از دستندهند كه فردا دير است .
اينجانب از پيشگاه مقدس حق جل و على عظمت براى اسلام و مسلمين و بيدارى براى دولت هاىاسـلامـى و عـزت و شـرف بـراى كـشـورهـاى اسـلامـى و رحـمـت بـراى شـهـداى اسـلام درطـول تـاريـخ خـصـوصـا شـهـداى هـفـتـم تـيـر و صـبـر و شـكـيـبـائى بـراى ملت ايران وبازماندگان شهدا خواستارم و
هر چند براى همه شهدا و بويژه شهداى 7 تير عظمت و بزرگوارى قائلم و لكن شناخت مناز شـهـيـد مـظلوم بهشتى و ابعاد گوناگون او و شهيد محمد منتظرى و مجاهدات ارزشمند اوبيشتر است و نمى توان تاسف شديد خويش را در فقدان آنان پنهان كرد.
انالله و انااليه راجعون
والسلام عليكم و رحمه الله و بركاته
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 11/4/61
پيام امام خمينى به مناسبت شهادت آيت اللّه صدوقى
بسم الله الرحمن الرحيم
انالله و انااليه راجعون
طبع يك انقلاب ، فداكارى است . لازمه يك انقلاب ، شهادت و مهيا بودن براى شهادت است. قـربـانى شدن و قربانى دادن در راه انقلاب و پيروزى آن اجتناب ناپذير است بويژهانـقـلابـى كـه براى خداست و براى دين او، براى نجات مستضعفان است و براى قطع اميدجـهـانـخـواران و مـسـتـكـبـران . مـا در هـر جـمـعـه و در هـر جـمـاعـت و در هـرمـحـفـل اسـلامى و در هر گردهمايى براى يارى الله در انتظار قربانى هستيم و در انتظارشهادت .
قـربـانى براى يك انقلاب بزرگ نشانه يك پيروزى و نزديك شدن به هدف است . بىجـهـت نيست كه درباره سيد شهيدان جهان ، منقول است كه هر چه ياران بزرگوارش از دستمـى رفتند و هر چه به ظهر عاشورا نزديكتر مى شد رنگ مباركش افروخته تر و ابتهاجشزيـادتـر مـى شد، هر شهيدى كه مى داد يك قدم به پيروزى نزديكتر مى شد. مقصد، عقيدهاسـت و جـهـاد در راه آن و پـيروزى انقلاب ، نه زندگى و دنيا و رنگ و بوى ننگين آن . اينشـهـادت هـاسـت كه به ملت ما وعده پيروزى نهايى مى دهد. مگر اسلام از شهادت هفتاد و دوتن برگزيدگان خدا در حكومت جبار بنى اميه خسارت ديد و انقلاب عظيم ايران از شهادتهفتاد و چند تن در يك لحظه و هزاران جوانان بزرگوار عاشق خدا و شهادت خسارت ديد كهمـا خـوف خـسـارت در شهادت عالمى بزرگوار و بزرگى متعهد و فداكار داشته باشيم .مـگـر فـقـهـاى ارجـمـنـد و ائمه جمعه و جماعت والا مقام كه در صف مقدم انقلاب بودند و هستندنبايد در صف مقدم شهدا و جانبازان در راه دوست باشند. چه كسى اولى به شهادت است درزمـانـى كـه كـفـر بـنـى امـيـه اسـلام را تـهديد مى كرد، از فرزند معصوم پيامبر اسلام وفـرزنـدان و اصـحاب او و چه كسى اولى به شهادت است در عصرى كه استكبار جهانى وفـرزنـدان خـلف آن در داخـل و خـارج ، اسـلام عـزيـز را تـهـديـد مـى كـنـنـد، ازامـثـال شهيد بزرگوار ما و فقيه متعهد و فداكار اسلام شهيد صدوقى عزيز رضوان اللهعـليـه ، شـهـيـد بـزرگـى كـه در تـمـام صـحـنـه هـاى انقلاب حضور داشت و يار و مددكارگـرفـتـاران و مـستمندان بود و وقت عزيزش صرف در راه پيروزى اسلام و رفع مشكلاتانقلاب مى شد و براى خدمت به خلق و انقلاب سر از پا نمى شناخت . هر جا زلزله مى شدشـهـيـد صـدوقـى بـراى تـرمـيـم خـرابـى هـا آنـقـدر كـه تـوان داشـت حـاضـر، هـر جا كهسيل مى آمد او بود كه در صف مقدم براى دستگيرى خلق خدا حاضر بود. در
جـبـهـه هـا او و دوستان او و امثال او بودند كه هر چند يك دفعه سركشى كرده و آرامش قلبخـلق الله بـودنـد. اين مدعيان خدمت به خلق و قيام براى خلق كه در بيغوله ها خزيده و درحـال انـقـلاب به چپاول اسلحه و مهمات بيت المال خلق فعاليت شبانه روزى نمودند، اينككـه خـداونـد تـعـالى چـهـره كـريـه شـان را آشـكـار كـرد و دسـتـشـان را ازمـال و جـان خلق الله كوتاه نمود، چنين خدمتگزارانى را از اين خلق مى گيرند و چون دزداناز سوراخ درآمده و غافلگيرانه اينگونه مردان فداكار براى ملت و توده هاى محروم را ازمحرومين مى ستانند و آن را به حساب قدرت خويش مى آورند و فتحى بزرگ براى خود واربـابـان خـود مـى دانند و با تمام رسوايى باز خود را براى حكومت اين ملت اسلامى مهيامـى كـنند. غافل از آنكه هر شهادتى ملت را به هدف بزرگ نزديكتر مى كند، و آنان را درپـيـشـگـاه حـق و خـلق رسـواتـر و بـى آبـروتـر. مـا در عـيـنحـال كـه از شـهـادت و فـقـدان اين بزرگان خدمتگزار به اسلام و محرومين در سوكيم ، ازنـزديـك شـدن بـه هـدف اعـلا كـه قـطـرات خون اين شهيدان آن را نويد مى دهند، دلگرم وخرسنديم . آنچه پيش ما مطرح است هدف بزرگ و شخصيت هاى اين بزرگمردان شهيد استكـه بـحـمـدالله هـدف نـزديـك و شخصيت هاى اينان بارزتر و بزرگتر مى شود. اينجانبدوسـتى عزيز كه بيش از سى سال با او آشنا و روحيات عظيمش را از نزديك درك كردم ازدسـت دادم و اسـلام خـدمـتـگـزارى مـتعهد را و ايران فقيهى فداكار و استان يزد سرپرستىدانـشـمـنـد را از دسـت داد و در ازاء آن بـه هـدف نـهـايـى كـهآمـال ايـن شـهيدان است نزديك شد. من به پيشگاه مقدس بقيه الله الاعظم روحى فداه و ملتعـزيـز و اسـلام عـزيزتر تبريك و تسليت عرض مى كنم و از خداوند تعالى براى شهيدعـظـيـم رحـمـت و مـغـفرت و براى ملت بزرگ بويژه يزد متعهد صبر و اجر و براى خاندانمـحـتـرم ايـن بـزرگـوار خـصـوصـا فـرزنـد بـرومـنـد عـزيـزش صـبـرجميل و اجر جليل خواهانم . از خداوند متعال پيروزى اسلام و سرنگونى كفر را خواستارم .
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 12/4/61
پاسخ امام خمينى به نامه اعضاى شورايعالى تبليغات اسلامى
بسم الله الرحمن الرحيم
خدمت اعضاى محترم شورايعالى تبليغات اسلامى ايدهم الله تعالى
گـزارش خـدمات شوراى مذكور را ملاحظه نمودم . از همكارى با حوزه علميه قم و تشكيلاتمـنـسجم و هماهنگى كه با مقامات ذيربط بوجود آورده ايد تقدير و تشكر مى كنم . همه مىدانـيـم در ايـن مـوقـع حـسـاس كـه جـمـهـورى اسلامى و اسلام عزيز مورد تهاجم تبليغاتىرسـانـه هاى گروهى مرتبط با قدرت هاى بزرگ و وابستگان آنان قرار گرفته است وآنـان در بـاطـل خـود آن فعاليت ها و تبليغات وسيع را به راه انداخته اند، ما و شما و همهطـرفـداران اسـلام بـراى حـق خـود بـايـد به اين حربه برنده روز، مجهز باشيم و چهرهواقـعـى اسـلام و جـمـهـورى اسـلامـى را در داخـل و بيشتر در خارج ، در معرض شناخت همگاندرآوريـم و ايـن وظـيـفـه الهى و انسانى بر عهده ماست و در اين زمينه تذكراتى را لازم مىدانم :
1!!! بـا تـشـكـر عـمـيق از علما و فضلاى محترم حوزه علميه قم كه در هر گرفتارى وظيفهالهـى خود را انجام داده اند و در نقاط مختلف كشور بويژه در جبهه هاى جنگ تحميلى و مناطقدور افـتاده محروم و مراكز كارگرى حضور يافته و شايستگى خويش و حوزه هاى دينى وعـلمـى را بـه ثـبـوت رساندند، لكن نظر به حساسيت موقع و موقعيت آنان در اولويت دادنبـه امـور تبليغى به نظر مى رسد كه فعاليت چشمگيرتر و دقت بيشترى براى اين امرحـيـاتـى اخـتـصـاص دهـنـد و عـلاوه بـر اوقـات تـعـطـيـل ، در ايـاماشـتـغـال نـيز بخشى از اوقات شريف خود را در اين امر صرف نمايند و با انتخاب افرادشـايـسـته به طور متناوب نگذارند اين پست حساس خالى بشود. از خداوند تعالى توفيقهمگان را خواستارم .
2!!! لازم اسـت نـهـادهـاى دولتـى و ارگـان هـاى انقلابى و ذيربط در اين وظيفه الهى باشوراى مذكور همكارى جدى نمايند.
3!!! بـديـهـى اسـت كـه تـبـليـغـات خـارج از كـشـور از ويـژگى خاص و اهميت مخصوصىبرخوردار است و چون وزارت ارشاد عهده دار اين امر است لازم است شورايعالى تبليغات درجـذب و آمـوزش نـيـروهـاى صالح و افرادشايسته براى اعزام به خارج از كشور و براىمـقـصـد نـشـر فـرهـنـگ اسـلامـى بـه وزارت ارشـاد كـمـك و هـمـكـارى نـمايند و با هماهنگىكامل اين وظيفه الهى را عمل نمايند.
اميد است خداوند قادر از عنايت خاص خود همگان را برخوردار فرمايد.
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 14/4/61
پاسخ امام خمينى به تلگرام تسليت آيت اللّه العظمى مرعشى نجفى
بسم الله الرحمن الرحيم
حضرت آيت الله آقاى مرعشى نجفى دامت بركاته
تلگرام محترم در تسليت شهادت شهيد محراب و فرزند اسلام حجت الاسلام والمسلمين مرحومشـهـيـد صـدوقـى مـوجـب تشكر گرديد. اينجانب متقابلا به جنابعالى و عموم ملت عزيز وحـوزه هـاى علميه تسليت عرض و از خداوند متعال رحمت براى اين سرباز فداكار اسلام كهعـمـرى در خدمت به حوزه هاى علميه و خدمت به محرومان گذراند و به دست منافقين انتقامجوكه كارهايشان خلاصه در ضربه زدن به اسلام و طبقه محروم ملت است ، مسئلت مى نمايم.
در طـول پـيروزى انقلاب از اعمال وحشيانه منحرفان وابسته به امريكا ظاهر مى شود كهدشـمـنـى بـا طـبـقـه عـلمـا و روحـانـيـون متعهد در راس برنامه هاست و شهادت هر يك از اينعـزيـزان مـشـت آنـان را كـه مدعى طرفدارى ملت از آنان است باز نموده . از خداوند تعالىعـظـمت اسلام و مسلمين را خواستار و از جنابعالى اميد دعاى خير براى نظام جمهورى اسلامىرا دارم .
والسلام عليكم و رحمه الله و بركاته
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 15/4/61
فرمان امام خمينى به آيت اللّه خاتمى
بسم الله الرحمن الرحيم
جناب مستطاب حجت الاسلام والمسلمين آقاى حاج آقا روح الله خاتمى دامت افاضاته
بـه دنبال شهادت جانگداز سومين شهيد محراب صدوقى عزيز و اتفاق نظر علماى بزرگيـزد و محبوبيت در نزد اهالى محترم ، جنابعالى را كه موصوف به علم و تقوا مى باشيدبـه سـمـت نـماينده و امام جمعه يزد منصوب مى نمايم . انشاءالله ضمن انجام اين فريضهبـزرگ مـردم را به كليه وظايف خود در رابطه با اسلام عزيز و مسلمين و انقلاب خونين ومـسـتـحكم ملت شريف ايران آشنا فرمائيد. انشاءالله جنابعالى در تمشيت امور و رسيدگىبـه احـتـيـاجـات مـردم قـاطـعـانـه عـمـل مى نمائيد. اميد است اهالى محترم و متدين يزد عموما وحضرات علماى اعلام خصوصا و نهادهاى انقلابى فرصت را مغتنم شمرده همكارى هاى لازمهرا در انـجـام هـر چـه باشكوهتر نماز وحدت آفرين و دشمن شكن جمعه با جنابعالى داشتهباشند.
موفقيت همگان را از خداوند متعال مسئلت دارم .
والسلام عليكم و رحمه الله و بركاته
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 23/4/61
پـــيـــام امـــام خـمـيـنـى بـه مـلت مسلمان عراق به مناسبت آغاز آغاز عمليات پيروزمندانهرمضان
بسم الله الرحمن الرحيم
ملت مظلوم در بند عراق ! عزيزان زجرديده و شكنجه كشيده محترم بين النهرين ! اكنون كهبـرادران مـجـاهـد شما در دفاع از ميهن خود و دفع حملات دشمن اسلام مجبور شدند به خاكعـراق بـيـايـنـد تـا بـه خـواسـت خـداوند متعال ملت ستمديده عراق را از شر حزبى كه درطـول سـلطـه غـيـر مشروعش بر كشور اسلامى ، آنچنان ضربه ها به اين ملت شريف واردكـرده كـه قـابـل شـمـارش نـيـسـت نـجـات دهـنـد چـه عـلمـاى بـزرگـىمـثـل مرجع عظيم الشان آيت الله حكيم قدس سره از جور و ستم و فشارهاى غير انسانى اينحـزب كـافـر در مـنـزل خـود مـنـزوى و بـا دل خـون بـه جـوار رحـمـت حـق رخـت بـربـستند ومـثـل شـهـيـد مـظـلوم ، عـالم آگـاه آيـت الله صـدر و خواهر بزرگوارش كه در تحت شكنجهدژخيمان صدام عفلقى جان خودشان را فدا كردند و چه جوانان عزيز و برومند عراق كه درحبس و شكنجه بسر برده و بالاخره به دست اين حزب به لقاءالله شتافتند و اكنون كهقـريب دو سال است كه به جمهورى اسلامى به جرم اسلامى بودنش ‍ حمله كرده اند و روىمـغـول را سـفـيـد كـرده انـد، هـزاران جـوان عـراقى و ايرانى را كه سرمايه هاى ملت خويشبودند فداى هواهاى نفسانى خودشان نمودند كه شما بهتر جنايات اين حزب و صدام ، اينابرجنايتكار را مى دانيد بپاخيزيد و با برادران صميمى خود دست اخوت اسلامى دهيد و اينحـكـومـت سـتـمـگـر را از صـحـنـه خارج كنيد و خود با تضمين خود، حكومت اسلامى دلخواه راتشكيل دهيد. ملت عزيز عراق ! اكنون كه برادران شما با فداكارى جان بر كف براى حفظميهن خود و نجات برادران عزيز در بند خود به سوى شما آمده اند، قيام كنيد و با الهام ازاسـلام بـزرگ بـر دشـمـنـان اسلام بتازيد كه برادران عزيز شما و ملت شريف ايران ازپـشـت جـبـهـه هـا بـه جـبـهـه مى آيند و با كمك شما عزيزان و برادران ايمانى اين غده هاىسـرطانى را از قلب يك كشور اسلامى بيرون ريخته و ملت شريف عراق را بر سرنوشتخـود حـاكـم مـى گـردانـنـد. اى اهـالى غـيـور بـصـره ! بـهاسـتـقـبـال برادران مومن خود بيائيد و دست ستمكار عفلقى هاى كافر را از بلاد خود كوتاهكـنـيـد. اى اهـالى مـحترم اعتاب مقدسه ! اى جوانان غيور كه در هر فرصت بر اين ناپاكانتاخته ايد! فرصتى را كه خداوند به شما عنايت نموده ، غنيمت شمريد و مردانه قيام كنيدو سـرنـوشـت خـويـش را بـه دسـت گـيريد. اى ارتشيان گرفتار حزب كافرى كه براىهـواهـاى نـفسانى خويش جوانان شما را به قربانگاه فرستادند! برادران ما براى نجاتشـمـا آمـده انـد و بـا فـداكارى و توكل به خداى تعالى اين رژيم كافر و ستمگر را بهجهنم مى فرستند. شما
عـزيـزان در بند بپا خيزيد و خود و ميهن خود را با كمك برادران ايرانى خود نجات دهيد ونـگـذاريـد مـقـدرات كـشـورتـان در امـريـكـا طرح ريزى شود. و شما اى برادران و جوانانايـرانـى ! بـه كـمـك بـرادران رزمـنـده خود بشتابيد كه اين لحظه از، حساسترين لحظاتسرنوشت ساز است ، يا پيروزى اسلام بر كفر عفلقيان و يا خداى نخواسته اگر غفلتىو يا اهمالى شود شكست اسلام و ننگ ملت براى هميشه ، و هيهات كه شما جوانان غيور زيربـار ذلت بـرويـد. پـس تـكـليـف اسـلامـى و مـيـهنى شما اقتضا دارد كه به سوى جبهه هاجـوانـمردانه هجوم آوريد و بكوشيد تا جامه ذلت نپوشيد و بدانيد كه روحيه ارتش عراقبكلى از دست رفته است و اسلام امروز احتياج به شما جوانان برومند دارد. به سوى نبردبـا كـفـر بـشـتـابـيـد و بـرادران عـراقـى خـود را نجات دهيد و برادران جان بر كف رزمندهجـمـهـورى اسـلامـى را كـمـك كـنـيـد كـه فـردا ديـر اسـت . از خـداونـدمتعال نصرت اسلام و مسلمين را خواستارم .
روح اللّه الموسوى الخمينى
تاريخ : 25/4/61
پيام امام خمينى به مناسبت روز جهانى قدس
بسم الله الرحمن الرحيم
انالله و انااليه راجعون
در سـالروز قـدس سـال 1361 غـم انـگـيـزتـريـن و دردنـاكـترين روزها را مى گذرانيم واسـفـنـاكـتـريـن و مـصيبت بارترين ايام را پشت سر مى گذاريم ، نه فقط غم و درد براىشـهـداى بـى پـنـاه و بـيـگـنـاه لبـنـان مـظـلوم و نـه فـقـط اسـف و مـصـيبت از حمله دامنه داراسـرائيـل جـانـى بـا بمب هاى خوشه اى و آتش زا به ساكنين عرب و مسلمانان بيروت كهموجب شهادت و آسيب هزاران پير و جوان و زن و مرد و كودك بيگناه بى پناه شده است و نهبراى نقشه هاى شوم آمريكاى ابرجنايتكار و نه براى هدم اساس اسلام در ايران و سايركـشـورهـا و نـه بـراى كـمـك هـاى مـادى و مـعـنـوى مـصر و اردن و ديگر همقطارانشان به دوجنايتكار افسار گسيخته (بگين ) و (صدام )، كه اينان خوى درندگى و جنايتكارىدارنـد و زنـدگـى و حيات مادى آنان بستگى به تجاوز به حقوق ملت ها و مستضعفان جهاندارد و تـحـت سـتم قراردادن و سركوبى ملت هاى مظلوم از افتخارات آنان است و نه براىتجاوز بيرحمانه صدام عفلقى و حزب بعث عراق به كشور اسلامى ايران و كشتار هزارانكـودك ، پـيرزن و پيرمرد و به ويرانه بدل كردن شهرهاى آباد و سرسبز عرب نشين وفـارس نـشـيـن ايـران ، كـه ايـن حـزب مـشـرك نـمـى تـوانـد اسـلام راتـحـمـل كـنـد و بـرنـامـه آن براندازى اسلام و هواداران آن است ، مصيبت و تاسف و غم و دردبـراى ابـتلاء مسلمانان به اين حكومت هاى خود فروخته و دلباخته به ابرقدرت آمريكا وچـشـم بـسـتـه بـه فرمان دشمنان اسلام و مسلمانان است . اينان براى مخالفت با جمهورىاسـلامـى و كمك هاى نظامى و تسليحاتى و مادى و معنوى به صدام كه اسلام را دشمن خودمـى دانـد عـذرهـائى مـى تـراشـيـدند و مساله فارس و عرب را برخلاف دستورات اسلام وقـرآن مـجـيـد پـيـش مـى آوردنـد و در بـوق هاى تبليغاتى و مطبوعات در خدمت ابرقدرت هاپشتيبانى اسرائيل از ايران را با دروغ شاخدار بهانه مى كردند.
امروز كه اسرائيل به يك كشور مسلمان عربى حمله نموده و مسلمانان را به خاك و خون مىكـشـد، چـه عـذرى در خـفـقـان مرگبار خود دارند؟ چه عذرى در پيشگاه خداى قهار و ملت هاىاسـلامـى در كـمك به اسرائيل و ارباب جنايتكارش دارند؟ چه عذرى در تعقيب پيشنهاد ذلتبار (كمپ ديويد) و (طرح فهد) دارند؟ چه عذرى در سازش با اين جانيان با لذاتو خـوانـخـواران حـرفه اى دارند؟ آيا آمريكا با آمريكاى سابق كه ما را به دروغ متهم بهسـازش بـا آن مـى كـردنـد فـرق كـرده اسـت ؟ و يـااسرائيل با
اسـرائيلى كه به بهانه دروغين دادن اسلحه به جمهورى اسلامى به كمك صدام شتافتندو به دشمنى با ما براى نجات حزب بعث عفلقى يقه پاره مى كردند، تفاوت كرده است ؟
بـارالهـا! مسلمانان منطقه گرفتار يك چنين حكمفرمايانى هستند چنانچه مولاى آنان على ابنابـيـطـالب گـرفـتـار مـنـافـقـانـى ظـاهـرالصـلاح بـود و بـه دسـت آنـان درمثل اين ايام به لقاءتو شتافت و از گرفتارى ها نجات پيدا كرد.
بـارالهـا! امروز اسلام گرفتار منافقانى جنايتكارتر از نهروانى هاست كه با نام اسلامآن را مـى كـوبـنـد و بـا دشـمـنـان اسـلام بـه اسـم اسـلام و در حـقـيـقـت بـراىچپاول اموال ملت هاى مظلوم و محروم و دربند كشيدن آزادگان ملت ها سازش مى كنند.
خـداونـدا! ايـن دولتمردان نادان بار ذلت اسرائيل را به دوش مى كشند كه چند روزى برملت هاى مسلمان حكومت كنند.
خـداونـدا! اين حكومت هاى نادان با داشتن همه امكانات براى پيروزى بر ابرقدرت ها، بهجنايات آمريكا و اسرائيل صحه مى گذارند و براى تحكيم پايه هاى كفر شب و روز خودرا نمى فهمند.
بـارالهـا! ايـن خـلق مسلمان و مظلوم را از چنگال آنان نجات ده . اما اكنون چه بايد كرد؟ آياراهپيمائى و فريادها و بيقرارى ها از دست دشمنان اسلام و مستضعفان جهان كافى است ؟ ياآنـكـه ايـن وسـيـله اسـت ، نـه هـدف . گـرچـه دولت مـنـطـقـه وعـمـال اسـتـعـمـارگـران و سـتـم پـيـشـگـان هـمـيـن فـريـادهـا را نـيـزتـحـمـل نـمـى كنند و مطمئن باشيد كه فريادها را در حلقوم ستم زدگان و محرومان خفه مىكـنـنـد. هـم آنـان كـه از هـم اكـنـون از فـريـاد مـظـلومـانـى كـه در هـرسـال يـك مـرتبه در حول كعبه آمال خود مى گردند و ناله و فغان مى كنند و در مجمعى كهاسـاسـش ‍ بـر امـور سـيـاسـى بـنـيـان گـذاشته شده به مخالفت برمى خيزند، خروش وپرخاش مسلمانان براى رهائى قدس ، به هر وسيله اى كه باشد خفه خواهند كرد.
اسـلام عـزيـز و پيامبر عظيم الشانش و شهيد محرابش كه در شب مبارك قدر براى محرومينبه خاك و خون كشيده شد، اين شكوه را به كجا سردهند كه سلطه گران در بلاد اسلامىمـى گـويـنـد درد و رنـج بـكـشـيـد و نـاله نـكـنـيـد، در زيـر شـكـنـجـه هـاى امـريـكـا واسـرائيـل پـليـد و ديـگر قدرتمندان خرد شويد و دم در نياوريد. دردها زياد است لكن چارهچـيـسـت ؟ مـلت ايـران بـه پـيروى از قرآن كريم و اسلام بزرگ راه چاره را يافت و رژيمآمـريـكـائى پـهـلوى را پـس از فـريـادهـا و اعـتـصـاب هـا بـا مـشـت و دنـدان درمـقـابـل تـانك ها و مسلسل ها از پاى درآورد و صدام جنايتكار و حزب مشرك او را با ايمان وقـيـام لله از پـاى درآورد و صـدام بـلنـد پـرواز را كـه لاف سـردارى قـادسيه مى زد بهدريـوزگـى و ذلت كـشـانـد و تمام توطئه ها را با هدايت الهى در نطفه خفه كرد و اكنوننـيـز از پـاى نـمى نشيند تا آنچه از روز اول به عنوان غرامت و براى تاديب مجرم خواستجـامـه عمل پوشد و تصميمات شوراى امنيت و سازمان هاى بى ارزش را جز ورق پاره هائىدر خدمت وتوكنندگان نمى داند.
آنان با همه عربده ها و تبليغات بى پايه سر تعظيم به پيش صهيونيزم ها فرو آوردهو براى تحكيم پايه هاى حكومت آنان و وابستگانشان چون صدام در آستانه مرگ ننگين بهتشكيل جلسه و صدور
قـطـعـنـامه پرداخته اند و گمان كرده اند دولت متكى به خدا و ملت عظيم ايران بيدى استكـه از ايـن بـادهـا بلرزد. ملتى كه اكنون طعم شيرين شهادت را چشيده است و پيرو مولاىخـود امـيـرالمـومـنـيـن و اولاد عظيم القدر او كه شهادت را فوز عظيم مى دانسته و در محرابشـهادت و ميدان نبرد نداى (فزت و رب الكعبه ) را سر مى دادند از سازمان هاى نوكرابـرقـدرت ها نمى هراسد. ملتى كه ابرقدرت آمريكا را از كشور بقيه الله اروحنالمقدمهالفـدا، بـا ذلت و خـوارى رانـد و نـفـت و خـزايـن خـود را از حـلقـوم آن بـيـرون كـشـيـد، ازطـبـل هـاى تـوخـالى سـازمـان هـاى سـاخـتـه آن نـمـى تـرسـد و اين ملت و دولت پيرو آن ،هـمـانگونه كه كرارا اعلام نموده اند، خواست هاى مشروع خود را از صدام و حزب عفلقى مىگيرند و براى احقاق حق مشروع خود به هر اقدامى دست مى زنند (بلغ ما بلغ ).
و امـا تـكـليـف مـلت هـا در آسـتان روز قدس و آستان سالروز شهادت بزرگ انسان تاريخبشريت آن است در اجتماعات و راهپيمائى هاى خود از دولت هاى خويش به طور جدى بخواهندكـه بـا قـدرت نـظـامـى سـلاح و نـفـت در مـقـابـل آمـريـكـا واسـرائيـل بـه مـقـابـله بـرخـيـزنـد و اگـر گـوش نـكـردنـد واسـرائيـل جـنـايـتكار را كه تمام منطقه حتى حرمين شريفين را تهديد مى كند و هم اكنون عمقخـواسـته هاى او واضح شده است را تاييد كردند، با فشار و اعتصابات و تهديد آنان رامـجـبـور بـه عـمـل كـنند. در حالى كه اسلام و اماكن مقدسه آن مورد تهديد به تجاوز قرارگـرفته هيچ فرد مسلمانى نمى تواند در مقابل آن بى تفاوت باشد و آنچه در اين موقعكه اسرائيل تجاوز گسترده به بلاد مسلمين نموده و مسلمانان بيگناه و بى پناه را به خاكو خـون كـشـيـده اسـت دولت هـاى مـنطقه انجام مى دهند جز يك كلام بى محتوا و سازشكارانهنيست و مصيبت بارتر آنكه از دست اسرائيل به آمريكا جنايتكار اصلى پناه مى برند و درحـقيقت از خوف مار به اژدها روى مى آورند و با داشتن ابزار مقابله با آنان حاضر به يككـلمـه خـشـن يـا يـك تـهـديد نيستند و با اين وضع بايد همه حاضر براى محو و نابودىشوند و در طول زندگى خود به هر ذلتى تن در دهند. ايران همانگونه كه اعلام كرد جزاز راه عـراق و بـركـنـارى حـكـومـت حـزب بـعـث نـمـى تـوانـد اقـدامـى مـوثـر كـند و پس ازحـصـول خـواسـتـه هـاى مـشـروع خـود داوطـلب اسـت كـه خـيـلى بـيـشـتـر ازحـال در كـنـار سـايـر مـسـلمـانـان و بـويـژه مـلت هـا و دولت هـاى عـربـى در نـبـرد بـااسـرائيـل تـشـريـك مـسـاعـى نمايد و به عنوان يكى از قدرت هاى بزرگ مسلمان منطقه باقـدرت هـاى ديـگـر مـنـطـقـه بـسـيـار كـوبـنـده تـر از ايـن زمـان در نـبـرد بـااسـرائيـل هـمـكـارى كـنـد. و اگـر خـداى نـخـواسـتـه اوضـاع واحـوال كـشـورهـاى اسـلامـى و عـربـى و حـكـومـت هـاى مـنـطـقـه بـه هـمـيـنمنوال باشد كه نه تنها سراپا سازش و تسليم و تاييد از دشمن اصلى و وابستگان بهاوسـت ، كـه كـمـك هـاى مادى و معنوى به آنان مى كنند، ايران مجاهد در پيشگاه مقدس خداوندعـذر دارد و از مـلت هـاى اسـلامـى منهاى دولت ها استمداد مى كند كه اگر آنان اجابت كردنددسـت بـه اقـدام مـوثرتر و جدى تر خواهد زد. من به سران فلسطينى نصيحت مى كنم كهدسـت از رفـت و آمـدهـاى خـودشـان بـرداشـتـه و بـا اتـكـاء بـه خـداونـدمـتـعـال ، مـردم فـلسـطـيـن و اسـلحـه خـويـش تـا حـد مـرگ بـااسـرائيـل بـستيزند چرا كه اين رفت و آمدها موجب مى شود كه ملت هاى مبارز از شما دلسردشـونـد. شـمـا اطـمـيـنـان داشته باشيد كه نه شرق به درد شما مى خورد و نه غرب . باايمان بر خدا و تكيه بر سلاح با
اسـرائيـل بـجـنـگـيـد و هـمـچـون مـلت و نـيـروهـاى مسلح ايران كه بى اتكا به قدرت ها وابـرقـدرت هـا و بـا ايـمـان بـه خـداى تـعـالى و قـدرتلايزال او تا حصول خواسته هاى مشروع خويش دست از اسلحه بر نمى دارند.
خداوندا! از اين سستى ها و بى تفاوتى هاو جاه طلبى ها و خودباختگى ها در سراسر جهانبـه تـو پـنـاه مـى بـرم . خـداونـدا! براى نصرت اسلام و مسلمين جهان و مستضعفان دربندمستكبران و براى نصرت نيروهاى جمهورى اسلامى بر فريب خوردگان بعثى صدامى ازدرگاه مقدست استمداد مى طلبم .
والسلام على من اتبع الهدى
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 29/4/61
پاسخ امام خمينى به نامه فرزند آيت اللّه صدوقى
بسم الله الرحمن الرحيم
جنابعالى كه مورد علاقه اهالى محترم يزد و مورد اطمينان هستيد، مجازيد به همان نحو كهشـهـيـد سـعـيـد بـزرگـوار ابـوى مـحـتـرمـتـان صـدوقـى عـزيـز قـدس سـرهعـمـل مـى نـمـودنـد، عـمـل نـمـائيـد و آنـچـه ايـشـان در تـمـاممـراحـل بـه شـمـا مـراجـعـه كـرده انـد و نـاقـص مـانـده اسـت ،تكميل كنيد. اميد است اهالى محترم و ارگان هاى دولتى در صورت وجود مشكلاتى در رفعآن بـا شـمـا هـمـكارى نمايند و آنچه مربوط به اينجانب است پس از مراجعه به جناب حجتالاسـلام والمـسـلمـيـن آقـاى خـاتـمى دامت افاضاته و مشورت با ايشان اگر رفع نشد بهايـنـجـانـب مـراجـعـه نـمـائيـد. توفيق و تاييد جنابعالى را در خدمت به اسلام و محرومين ازخداوند تعالى خواستارم .
والسلام عليكم و رحمه الله و بركاته
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 3/5/61
بـــيـــانـــات امـــام خــمـيـنى در جمع كاركنان اداره مركزى آستان قدس رضوى ، اعضاىحـزبجـــمـــهـــورى اســـلامـــى مـــشـــهـــد و كـــاركـــنـــان اســـتـــانـــدارىوپرسنل هوايى استان خراسان
بسم الله الرحمن الرحيم
همه قدرت ها در هر جا محتاج به توجه حضرت رضا سلام الله عليه هستند
امـروز مـيـهـمـان هـاى مـا بـسـيـار عـزيـزنـد، ايـن مـيـهـمـان هـاى عـزيـز از جائى مى آيند كهدل هاى ملائكه الله به آنجا متوجه است . اصلا مركز ايران آستان قدس است و ما اميدواريمكـه هـمـه مـا را خـداونـد از خـدمـتگزاران آستان قدس رضوى سلام الله عليه قرار بدهد. وشـمـاهـا چـقـدر خـوشـبـخت هستيد كه در آن آستان زندگى مى كنيد، چه آنهائى كه خدمتگزارمستقيم آستانه هستند و چه آنهائى كه در آستان مقدس ‍ خدمتگزار به ملت و اسلام و جمهورىاسـلامـى هـسـتـنـد. همه نيروها، همه قدرت ها در هر جا هستند، محتاج به توجه خاص حضرترضا سلام الله عليه هستند. آستاندار، نيروى هوائى و انجمن هاى اسلامى و همه اينها جزءكـارمـنـدان آن آسـتـان مـقـدسـند. و شما برادرانى كه در آستان مقدس مستقيما كار مى كنيد ازخـوشـبـخـتـى بـزرگى برخورداريد كه شايد خيلى توجه به او نباشد. و من اميدوارم كهانـشـاءالله تـعـالى بـه بـركـت آن آسـتان مقدس ، جمهورى اسلامى همانطورى كه تاكنونپـيـروزمـندانه پيش رفته است از اين به بعد هم پيش برود و اين جمهورى اسلامى باقىبـاشـد با اسلاميت خود تا وقتى كه ، زمانى كه به حضور بقيه الله اين جمهورى مشرفشود و مسائل را در خدمت ايشان حل كند.
مـسـجـدالنـبـى مـركـز سـيـاسـت هـاى اسـلامـى بـوده اسـت وثقل قدرت اسلامى
مـا امـروز بـا بـسـيـارى از مـسـائل مـواجـه هـسـتـيـم كـه شـمـا آقـايـان هـم مـى دانـيـد ومـسـائل ايـران امـروز پـشت پرده نيست ، آشكار است و همه ملت از دولتند و دولت هم از ملتاست . دولت و هر چه متعلق به دولت است خدمتگزار ملت است و ملت هم پشتيبان دولت و تااين هماهنگى ميان همه قشرها هست ، آسيب نخواهد ديد اين جمهورى اسلامى .
شما مى دانيد كه امروز ما از جهات ظاهرى طبيعى تنها هستيم . تقريبا تمام شرق و غرب يامـخـالف مـستقيم با ما هستند و يا غير مستقيم . اگر در بين آنها حكومت هائى پيدا بشوند كهبـيـطـرف بـاشـند يا احيانا موافق با ما باشند، بسيار معدودند و انگشت شمار. قدرت هاىبـزرگ بـا اسـلام مـخـالفـنـد، نـه آن اسـلامـى كـه فقط خلاصه بشود در دعا و مسجد، آناسـلامـى كـه در صـدر اسـلام هـمـه احـتـيـاجـات مـلت هـا راحل
مـى كـرده اسـت و آن اسـلامـى كـه در امـور سياسى ملت ها و در امور اجتماعى ملت ها، مستقيمادخـالت مـى كـرده اسـت . شـما اگر صدر اسلام را ملاحظه كنيد مى بينيد كه اسلام از زمانپـيـغـمـبـر صـلى الله عـليـه و آله و سـلم حكومت تشكيل كرده است ، قواى نظامى و انتظامىداشـتـه اسـت ، در سـيـاست ها دخالت مى كرده است و مسجدالنبى مركز سياست اسلامى بودهاست و ثقل قدرت اسلامى .
دسـت هـاى نـاپـاك و عـقـل هـاى ضـعـيـف مـوجـب ايـن شـد كـه بـعـد ازرسـول الله و صـدر اسـلام كـم كـم مـردم را از آنمـسـائل اصـلى كـه در نـظـر اسـلام بـوده اسـت ، مـنحرف كنند و مردم را متوجه به فقط يكمـسـائل جـزئى بـكـنـنـد و در مـسـائل عـمومى كلى كه كشورهاى اسلامى به آن احتياج دارند،بـيـطـرف بـاشـند و احيانا هم مخالف باشند. اين يك نقشه شيطانى بوده است كه از زمانبـنى اميه و بنى عباس طرح ريزى شده است و بعد از آن هم هر حكومتى كه آمده است تاييداين امر را كرده است و اخيرا هم كه راه شرق و غرب به دولت هاى اسلامى باز شد، اين امردر اوج خـودش قـرار گـرفـت كه اسلام ، يك مسائل شخصى بين بنده و خداست و سياست ازاسـلام جـداسـت و نـبـايـد مـسـلمـانـان در سـياست دخالت كنند و نبايد روحانيون وارد سياستبـشـونـد، آنـهـا هـمـان در مـسجدها محبوس باشند و همه كارشان اين باشد كه بروند نمازبخوانند و چند كلمه هم دعا كنند و برگردند منزل . اين يك نقشه اى بوده است كه از صدراسلام ريشه دارد و امروز كه دولت هاى شرق و غرب ، قدرت هاى بزرگ شرق و غرب درمقابل اسلام ايستاده اند، به اوج خود رسيده .
جـمـهـورى اسـلامـى بـنـا دارد استقلال خودش را حفظ كند و آرزو دارد كشورهاى اسلامى ازخواب گران برخيزند
و بـحـمـدالله مـلت ايـران يك امر استثنائى است امروز و يك ملت استثنائى كه شبيه ندارد.امـروز شـمـا نـمـى تـوانيد يك كشورى را پيدا بكنيد كه تمام شعارهايش نه شرقى و نهغـربـى اسـت . يا از بلوك شرقند به طور رسمى ، يا از بلوك غربند به طور رسمى ويـا واسـطـه انـد به طور پنهان . همان غير متعهدها هم باور نكنيد كه غير متعهدند، اگر دربـين شان پيدا بشود، بسيار نادر است . و ما امروز مواجهيم با شرق و غرب و بلوك شرقو بـلوك غرب و همه قدرت هائى كه در منطقه ها در سرتاسر دنيا قدرت در دست آنهاست .و مـا، يعنى ملت ، همانطورى كه از اول راه خودش را پيدا كرده است و با مشت خالى ، بدونسـلاح ، لكـن بـا سلاح ايمان و صلاح در مقابل قلدرها ايستاد و ابتدائا آن رژيم منحوسىكـه اگـر خداى نخواسته چند سال ديگر باقى مى ماند اسلام را بكلى محو مى كرد، آن رابـيـرون كـردنـد و دسـت هـمـه ابرقدرت ها را از مخازن خودشان قطع كردند و مع الاسف درحالى كه بايد همه دولت هاى اسلامى دور اين مركز جمع شوند و به اسلام گرايش پيداكـنـنـد و اسـلامـى كـه اسـتـقـلال را بـراى آنـهـا بـه هـديـه آورده اسـت و آزادى را، مـعكـمال الاسف توجه به مسائل ندارند و يا دارند و هواهاى نفسانيه نمى گذارد كه آنطورىكـه بـايـد، عـمـل كـنـنـد. امـروز تـقـريـبا تمام تبليغاتى كه در رسانه هاى گروهى و درمـطـبـوعـات شـرق و غرب هست ، تمام آنها بر ضد جمهورى اسلامى يا مى نويسند و يا مىگويند و نكته هم معلوم است كه
جـمـهـورى اسـلامـى بـنا دارد بر اينكه استقلال خودش را حفظ كند و دست ديگران را و دستجهانخواران را و آنهائى كه وابسته به آنهاست ، از كشور خودش قطع كند و آرزو دارد كهتـمـام كـشـورهـاى اسلامى ، تمام حكومت هائى كه بر كشورهاى اسلامى سلطه دارند و بهاصطلاح حاكم هستند، آرزو دارد جمهورى اسلامى كه آنها هم از اين خواب گران برخيزند.
ما بنا نداشتيم و نداريم كه به يك كشورى هجوم كنيم
شما ملاحظه كنيد يك جمهوريى كه براى تحقق اسلام و براى پياده كردن احكام تحقق پيداكـرد و يـك مـلتـى كـه سـرتـاسـر او الا بـعـض ‍ گـروهـك هاى كثيف ، براى اسلام همه چيزخـودشـان را دارنـد فـدا مـى كـنـنـد، چـطـور مـورد تـهـاجـم بـعـضـى حـكومت ها واقع شدند،مـثـل حكومت عراق ، يعنى حكومت غاصب عراق ، يعنى حكومت ظالم عراق ، يعنى حكومتى كه ملتعـراق از او مـتـنفرند و با سرنيزه دارد مردم را به جاى خودشان مى نشاند. شما ببينيد كهايـن حـكـومت فاسد به اسم اينكه شما ملت ايران مجوسى هستيد و فارس هستيد و اين جرمىاسـت كـه شـما فارس هستيد و به اسم عربيت و سردار قادسيه بودن هجوم كردند به اينكـشـور. مـا و كـشـور ما هيچ وقت بنا نداشتيم و نداريم كه به يك كشورى هجوم كنيم ، لكنبعد از آن كه به ما هجوم كردند، دفاع ، يك امرى است كه هم شرعا واجب است بر همه و همعـقـلا. مـا حـال دفـاعى داريم و امروز هم حال دفاعى داريم . بيست و چند ماه اين ارتش مزدورعـراق در ايـران بود و موارد حساس ايران را در دست داشت و آنهمه جنايات كرد كه تاريخاينها را بايد ثبت كند و از آن كشورهايى كه مى گويند ما طرفدار اسلام هستيم و جمعيتهاىحقوق بشر و سازمان كذا صحبتى نشد، گاهى اگر شد ايران را محكوم مى كردند. و امروزكه ما باز براى دفاع از كشور خودمان و دفاع از ملت مظلوم خودمان وارد شديم در عراق ،بـراى ايـنـكـه نـگـذاريـم هر روز آبادان و اهواز و آنجاها مورد حمله آنها واقع بشود و موردتوپ هاى دوربرد آنها و موشك هاى آنها باشد و مى خواهيم اينها را به حدى برسانيم كهنـتـوانند اين كار را بكنند و اين يك دفاعى است كه ما مى كنيم ، باز تمام مطبوعات و تمامراديوها يا محكوم مى كنند ما را و يا فرياد مى زنند كه براى منطقه خطر است . تحريك مىكـنـنـد كـشـورهـاى مـنـطـقـه را. و مـن و تـمـام اشـخـاصـى كـهمـسـوول هـسـتـنـد (البته من طلبه اى هستم و مسوول نيستم ، لكن من موعظه مى كنم ) تاكنونكـرارا ما به اين دولت هاى منطقه تذكر داده ايم كه با شما مى خواهيم بجنگيم ، ما آنطورنـيستيم كه وقتى زور پيدا كرديم ، با قلدرى بخواهيم در يك كشور ديگرى دخالت كنيم .مـا در عـين حالى كه قدرتمندترين دولت هاى منطقه هستيم و به بركت اسلام ، يك قدرتىايـن كشور ما و اين ملت ما دارد كه قدرت هاى بزرگ هم نمى توانند تعرض به او بكنند،در عـين حال ما مى خواهيم كه با همه اين كشورهاى اسلامى و خصوصا اينهايى كه در منطقههـسـتـنـد، در خـليج هستند و در اطراف خليج هستند، مى خواهيم برادر باشيم ، مى خواهيم همهآنـهـا بـا هـم دسـت به هم بدهيم . و خداى تبارك و تعالى آنقدر مقدورات به اين كشورهاىاسـلامـى داده اسـت ، چه از جهات معنوى و چه از جهات مادى ، كه اگر بفهمند اين حكومت ها وتـوجـه بـه مـسـائل پـيـدا بـكـنـنـد، قـدرتـى هـسـتـنـد كـه درمقابل
آنـهـا قـدرت ديـگـرى انـدك است . شما، كشور شما، كشورهاى خليج و كسان ديگرى كه درمـنـطـقـه هـسـتـند قدرت مادى دارند، يعنى نفت دارند، آن نفتى كه اگر ده روز به روى غرببـسـتـه بشود، همه تسليم خواهند شد. با همه قدرتى كه در دست دارند و دست داريم ، معالاسـف قـدرت ايـمـان نـيـست در كار. اگر به جاى نفت ما ايمان داشتيم ، احتياج به هيچ چيزنـداشـتـيـم . مـلت مـا ايـمـان داشـت و خـداى تـبـارك و تـعـالى بـه او عـنـايـت كـرد و او رامتحول كرد از آن نقشه هائى كه براى او كشيده بودند كه اگر مهلت پيدا مى كردند تمامجـوان هـاى مـا را بـه فـسـاد مـى كـشـانـدنـد، خـدا بـه مـا تـرحـم كـرد ومـتـحـول كـرد اين جوان ها را كه در رژيم سابق برايشان نقشه كشيده بودند كه در مراكزفـسـاد عـمر خودشان را تباه كنند، امروز در مراكز فعاليت و جنگ و همه چيزهائى كه براىكشور مفيد است ، مشغول فعاليت هستند. امروز آنچنان سرشار از ايمانند اين سپاه پاسدارانو ايـن پـرسنل ژاندارمرى و ارتش و سپاه ، همه ، همه رزمندگان ما چنان سرشار از ايمانندكـه در مـقـابـل هـمـه چـيز ايستاده اند و پايدارى مى كنند. و ما چقدر به اين كشورهاى منطقهبـايـد بـگـوئيم كه بابا، ما به شما كار نداريم ، شما بيائيد و با ما برادرى كنيد تاهـمـه بـا قـدرت هـاى بـزرگ مـقـابـله كـنـيـم و كـشـورهـاى خـودمان را نجات بدهيم . شماهاخـيـال مى كنيد كه آلمان ، انگلستان و در راس همه آمريكا صلاح شما را مى خواهد؟ شوروىصلاح شما را مى خواهد؟ آنها صلاح خودشان را مى خواهند، آنها شماها را به بند مى كشندتـا از شـمـا اسـتـفـاده كـنند. آن روزى كه ببينند استفاده نمى توانند بكنند، شما را دور مىانـدازنـد و همراهى با شما نمى كنند. شما بيائيد امروز كه ملت ايران قيام كرده است و مىبـيـنـيـد كـه تـا چه اندازه پيشرفت كرده است و همه قدرت ها را اجازه نداده است كه دخالتبـكـنـنـد در كـشـور خـودش ، بـا ايـنـها همقدم بشويد تا همه با هم ، هركس در كشور خودشمـسـتـقـل ، لكـن هـمـه بـا هـم در مـقـابـل قدرت هايى كه مى خواهند ما را از بين ببرند و ما رامـسـتـعـمـره خـودشـان (ولو مـسـتـعـمـره نـو بـاشـد) قـرار بـدهـنـد، ازچنگال آنها نجات پيدا كنيم . شماها تا كى مى خواهيد اسير آمريكا باشيد و اسير مستشارانآمريكا؟ شما ديديد كه ملت ايران مستشاران آمريكائى را به دور ريخت و خود الان همه چيزخـود را دارد اداره مى كند و اگر چنانچه مهلت به او داده بشود، آنچنان قدرتى خواهد پيداكرد كه نتواند كسى دخالت در كشورش بكند. و طمع طمعكاران و آدمخواران را از اين كشورتا آخر قطع كرده است و مى كند انشاءالله .

next page

fehrest page

back page

 

 
 

کلیه حقوق این سایت محفوظ می باشد.

طراحی و پیاده سازی: GoogleA4.com | میزبانی: DrHost.ir

انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما جمادی الثانی رجب شعبان رمضان شوال ذی القعده ذی الحجة محرم صفر ربیع الثانی ربیع الاول جمادی الاول نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس دیتاسنتر فن آوا سرور اختصاصی سرور ابری اشتراک مکانی colocation