بسم الله الرحمن الرحیم
 
نگارش 1 | رمضان 1430

 

صفحه اصلی | کتاب ها | موضوع هامولفین | قرآن کریم  
 
 
 موقعیت فعلی: کتابخانه > مطالعه کتاب صحیفه نور جلد 18, امام خمینی (ره)   مناسب چاپ   خروجی Word ( برگشت به لیست  )
 
 

بخش های کتاب

     FEHREST -
     SAHIFE01 -
     SAHIFE02 -
     SAHIFE03 -
     SAHIFE04 -
     SAHIFE05 -
     SAHIFE06 -
     SAHIFE07 -
     SAHIFE08 -
     SAHIFE09 -
     SAHIFE10 -
     SAHIFE11 -
     SAHIFE12 -
     SAHIFE13 -
     SAHIFE14 -
     SAHIFE15 -
 

 

 
 

 

next page

fehrest page

back page

نـه مـال شماها، مال همه . هم مسوولين كشور است و هم مردم . ما تجربه هايى كه برايماننـقـل شـده است يا از تجربه هايى كه خودمان در جريانش بوديم بايد يك مطالبى را درنـظـر داشـتـه بـاشـيـم . در دوران مشروطه را كه همه آقايان شنيده اند يك عده اى كه نمىخـواسـتـنـد كـه در ايـن كـشـور اسـلام قـوه داشـتـه بـاشـنـد و آنـهـادنـبـال اين بودند كه اينجا را يا به نحوى طرف خودشان بكشانند، آنها جوسازى كردندبـه طـورى كـه مـثـل مـرحوم آقا شيخ فضل الله كه آنوقت يك آدم شاخصى در ايران بود ومـورد قـبـول بود همچو جوسازى كردند كه در ميدان علنى ايشان را به دار زدند و پاى آنهـم كـف زدنـد. و ايـن نـقـشـه اى بـود بـراى ايـنـكـه اسـلام رامـنـعـزل كـنـنـد و كـردند. و از آن به بعد ديگر نتوانست مشروطه يك مشروطه اى باشد كهعـلمـاى نـجـف مـى خـواسـتـنـد، حـتـى قـضـيـه مـرحـوم آقـا شـيـخفضل الله را در نجف هم يك جور بدى منعكس كردند، كه آنجا هم صدائى از آن در نيامد. اينجـوى كـه سـاخـتـنـد در ايـران و در سـايـر جـاهـا، ايـن جـو اسـبـاب ايـن شـد كـه آقـا شـيـخفـضـل الله را با دست بعضى از روحانيون خود ايران محكوم كردند و بعد او را آوردند دروسـط مـيـدان و بـه دار كـشـيـدنـد و پاى آن هم ايستادند كف زدند و شكست دادند اسلام را درآنـوقـت . و مـردم غـفلت داشتند از اين عمل ، حتى علما هم غفلت داشتند. اين كه آنجا بود. ما درزمـان خـودمـان هـم آقـاى كـاشـانى را ديديم . آقاى كاشانى از جوانى در نجف بودند و يكروحـانـى مـبـارز بـودنـد. مـبارزه با استعمار، آنوقت البته انگلستان بود مبارزه با او. درايـران هـم كـه آمـدنـد تـمـام زنـدگـى شان صرف همين معنا شد و من از نزديك ايشان را مىشـنـاخـتـم . در يـك وقـت وضـع ايـشـان طـورى شـد كـه وقـتـى كـه ازمنزل مى خواست حركت كند فرض كنيد بيايند به مسجد شاه ،
مـسـجـد شاه مطلع مى شد، در نظر داشتند، اعلام مى شد، اينطور بود وضع ايشان ، بعدشديدند كه اگر چنانچه يك روحانى در ميدان باشد لابد اسلام را در كار مى آورد، اين حتمىاسـت و هـمـيـن طور هم بود. از اين جهت شروع كردند به جوسازى . آنطور جوسازى كردندكـه يـك سگى را عينك به آن زدند و آنطور كه من شنيدم عينك زدند و از طرف مجلس آوردنداين طرف و به اسم آيت الله . و من خودم در يك مجلسى بودم كه مرحوم آقاى كاشانى واردشـد در آن مـجـلس ، مجلس روضه بود، هيچ كس پا نشد، من پا شدم و يكى از علماى تهرانكـه الان هـم هستند و من جا دادم به ايشان (جا هم ندادند). اين جو را درست كرده بودند براىآقـاى كاشانى كه ديگر از منزلش نمى توانست بيرون بيايد، در يك اطاقى محبوس بوددر منزلش طورى كه نمى توانست بيرون بيايد. چند دفعه هم گرفتند چه كردند. آنجا همشكست دادند، مسلمين را شكست دادند.
مـن حـالا مـى خـواهـم يك هشدارى به آقايان بدهم . مساله الان به يك وضعى در آمده است كهانـسـان مـى بـيـنـد كـه مـشـغـول جـوسـازى هـسـتـنـد، مـى شـنـود كـهمـشـغـول جوسازى هستند و به تدريج مى خواهند اين كار را عملى اش كنند. يعنى ديدند كهايـران بـا ايـن مـسـائلى كـه در دنـيـا مـى خـواهـند حل كنند نتوانسته اند كاريش بكنند، حملهكردند، حمله نظامى كردند !!! عرض مى كنم كه !!! اقتصادش را چه كردند، محصور كردندو هـمـه كـارى كـردنـد، نـشـد آن كـارى را كـه آنـهـا مـى خـواهـنـد، يـعـنـىمـنـعزل كردن اسلام را مى خواهند. الان آنها آنقدرى كه از اسلام خوف دارند، نه شوروى ازآمـريـكا آنقدر خوف دارد، نه امريكا از شوروى براى اينكه تمام اين مصالحى كه آنها بهخيال خودشان مى خواهند !!! از مصالحى كه براى خودشان تهيه كنند و تمام سوء استفادههـايى كه از تمام دنيا مى خواهند بكنند، مى بينند كه اگر چنانچه اين ترتيبى كه ايرانروى كار آمده است و مشغول است ، اين عملى بشود همه جا لنگ خواهد شد، مساله ، مساله ايراننـيـسـت حـالا، آنـوقـت ها صحبت ، صحبت ايران بود. الان وضع جورى شده است كه هر جا مىبـينى كه الان فرض كنيد كه در پاكستان دارند مى گويند كه اسلام ، خوب ، دولتش هممـلغـى مـى شـود، ايـن را مـى گـويـنـد. در جـاهـاى ديـگـر هم همين طور دارند مى گويند، درسـياهپوستان امريكا هم صدا در آمده است . اينها الان خودشان هم مى بينند كه در شوروى همكـه ... صـدا در آمـده ، خـوب ، مـسـلمين هم آنجا زيادند، آنها مى بينند كه اگر مهلت به اينكـشـور بـدهند ممكن است كه منافع آنها را در تمام دنيا به خطر بيندازد. جنگ عمومى هم كهنـمـى تـوانند راه بيندازند بخواهند جنگ راه بيندازند دنيا به هم مى خورد، نمى كنند. آنهاعـاقـل تـر از آن هـستند كه جنگ عمومى راه بيندازند. اينها مى خواهند با وسيله هايى با حيلههـايـى از ايـنجا شروع كنند، از ايران شروع كنند. از ايران شروع كردن هم يكدفعه نمىشـود بـرونـد سـراغ روحـانـيـون . مـى دانـنـد كـه نـمـى شـود كـه ازاول بـرونـد سراغ روحانيون ، روحانيون را شكست بدهند. مى آيند هى از پايين تر شروعمـى كـنـنـد، از پائين تر جوسازى مى كنند. مثلا حالا براى دولت جوسازى مى كنند، براىدولت جـوسـازى مـى كـنـنـد. انسان هر جا كه الان اطلاع پيدا مى كند مى بيند كه با دولتدارنـد ور مـى رونـد. ايـن مساله اين نيست كه ما نظرمان به اين است كه دولت ، دولت خيلىمثلا اعلائى هست ، هيچ .
الان شـمـا مـلاحـظـه بـفـرمـائيـد بـا ايـن وضـعـى كـه ايـران دارد كـه در جـنـگ اسـت چـنـدسال ، انقلاب است ، آن
انقلاب و هجوم طوايف مختلف از همه جا به اينجا، افغانستان نمى دانم بيشتر از يك ميليونو يـك مـيـليـون و نـيـم !!! عـرض مـى كـنـم كـه !!! از عـراق آنـهـمـه اسـير، آنوقت خود ما درداخـل كـشـورمـان ايـنهمه فرارى وارد شده و اينهمه مردم آمده اند ريخته اند از جاهاى ديگر.ايـنـهـا يـك چـيـزهـايـى است كه اگر در يك كشورى غير از كشور ايران بود، به هم خوردهبود، يعنى شيرازه اش به هم ريخته بود. لكن ايران از باب اينكه مردم در صحنه هستنداينطور نشده ، اما مى خواهند اين كار را شروع كنند.
من الان به شما آقايان و به ملت ايران اين گزارش را مى دهم كه سن من ديگر مقتضى ايننـيـسـت كـه بـبـينم اين چيزها را، من مى روم ، اما شما توجه بكنيد، شما متوجه باشيد. اينهاشـروع كـردنـد كـه از اول يـك جوى بسازند كه اين حكومت را بشكنند و بعد بروند سراغرئيـس جـمـهورتان و مجلس تان و بعد بروند سراغ روحانيون و مساله را از حالا !!! از !!!اينجورى شروع كردند و شما از حالا بايد بيدار اين مطلب باشيد. بيخود نيست كه انسانيكدفعه مى بيند كه در قم حرف در مى آيد، در بازارها حرف در مى آيد، در مساجد حرف درمـى آيد، در منابر حرف در مى آيد، در منزل هاى علما حرف در مى آيد، همه اش هم شبيه هم .اگـر شما ديديد كه يك مطلبى شبيه به هم در همه جا شد بدانيد كه اين دست ديگرى دركار است ، همين طور من باب اتفاق نشده است .
الان وضع اين شده است كه انسان مى نشيند در اينجا مى بيند كه همه چيز يادشان رفته ،الا اينكه كمبود، گرانى . مگر كسى منكر اين است كه گرانى است . اما شما يادتان رفتهاسـت و شـايد بعضى هايتان يادتان است قضيه زمانى كه متفقين ريختند اينجا، شما ديديدكـه نـان چه وضعى داشت ، برنج چه وضعى داشت ، گرانى ها چه وضعى داشتند. آنوقتبـه پول آنوقت كه يك قرانش به قدر صد تومان حالا گاهى ارزش داشت ، آنوقت برنجنـمـى دانـم شـده بـود 12 تومان ، قند شده بود 40 تومان ، نمى دانم چى از اين بساطىبـود كه بعضى آقايان مطلع اند. الان شما با اين وضعى كه داريد، كه همه دنيا با شمادشـمن هستند بلا استثناء، مگر بعضى ها كه خيلى كم است ، همه با شما مخالفند، همه دنيادست شان به اين دراز است كه يك بساطى اينجا درآورند. شما راديوها را ملاحظه كنيد. دركويت يك قصه اى واقع شده است ، الان هم عراق اعلام كرده است به اينكه اين عراقى بودهو ايـن ... بـوده ، مـعـذلك دسـت بـر نمى دارند مى گويند عراقى ها طرفدار ايرانند، چونطرفدار ايرانند، پس ايران كرده . ايران همه مردم دنيا طرفدارش هستند، ايران كارى كردهاست كه مظلوم هاى دنيا همه طرفدارش هستند. پس مظلوم هاى دنيا هر جا كارى مى كنند ايرانكـار مـى كـند؟ وضع اينجور شده است كه الان براى شما همه راديوها دست مى گيرند. يكقـضـيـه اى !!! در چـيـز واقع مى شود !!! در فرض كنيد كه كويت واقع مى شود، يكى درلبـنان واقع مى شود، يكى در جاى ديگر واقع مى شود، هى ايران . الان شروع كردند درخود ايران اين كار را دارند مى كنند.
اسلام اگر اينجا سيلى بخورد بدانيد كه ديگر تا آخر سرش بلند نمى شود
من به شما عرض مى كنم نه دولت با من !!! عرض مى كنم كه !!! قوم و
خويش است و نه من افرادش را اكثرش را مى شناسم ، اما من كلى قضيه را دارم مى گويم .دولت بـا ايـنـهمه كارى كه مى بينيد كرده است ، يعنى اين مملكتى كه به هم خورده است واينطورى است ، نگذاشته به هم بخورد. نگذاشته كه اينهمه جرح هائى كه ، اينهمه ، اينمـصـايبى كه و مجروحينى كه هر روز دارند مى آورند، اينها زمين بمانند. نگذاشته است كهمـردم گـرسـنـه بـمـانـنـد. نـگـذاشـتـه چـه بـشـود. البـتـه هـمـهقبول دارند، خود دولت هم قبول دارد، گرانى هست . گرانى اولا همه جا هست ، اينجاى تنهانيست ، ثانيا وضع انقلابى همچو اقتضا مى كند، وضع جنگ اينطورى است . نبايد ما وقتىكـه وضـع جنگ را مى بينيم داريم ، ما وضع انقلاب را مى بينيم داريم ، وضع دشمنى همهدنـيـا را داريـم ، هـمـه مان بريزيم سر دولت . الان مى بينيم در مجلس به دولت حمله مىشـود، در مـحـضـر عـلمـا بـه دولت دارد حـمـله مـى شود، در بازار به دولت حمله مى شود،مصاحبه هاى تلويزيونى !!! با !!! به دولت ور مى روند، عرض مى كنم كه بساط وقتىدرسـت مـى كـنـنـد بـه دولت ور مـى روند، اين بى جهت نيست . خود آقايان ملتفت نيستند. آقاخـودش خـيـلى خـيـلى آدم خـوبـى اسـت مى رود ده نفر آدم از همين اشخاصى كه مى خواهند اينكـارهـا را بـكـنند، ايران فراوانند از اين اشخاص ، الان در ايران سلطنت طلب ما داريم ، درايران مخالف با جمهورى اسلامى در اين طبقات بالائى كه مى خواستند عياشى بكنند، حالانـمـى گـذارنـد عـيـاشـى بكنند داريم ، از منافقين موجودند، از اقليت موجود است ، از احزابمـوجـود اسـت ، هـسـتـند همه ، زيادند. آقايان عرض مى كنم كه با ظاهر خيلى خوب مى روندپيش فلان آقا مى نشينند مى گويند هى اسلام دارد از بين مى رود، ديديد چى شد، چه شد،ايـنـهـا مى خواهند اينجا را چيزش ‍ بكنند مثل شوروى بكنند. آقا فورا باور مى كند، مى رودمـى گـويـد نـخـير آقا، چه واقع شد، ادارات چه شده ، چه شده در ادارات الان همچو اداراتصـد در صد مورد مطلوبيت نيست ، اما ما اساس را بايد حفظش بكنيم . اگر اساس را ما حفظنـكـنـيـم ، نه اداره براى ما باقى مى ماند، نه مجلس باقى مى ماند، نه مدرسه باقى مىمـانـد، هـيـچـى . ايـنـدفـعـه اگـر ايـنـهـا تـسـلط پـيـدا بـكـنـند بر ما، هيچى نمى گذارند.مـثـل زمـان آقـاى كـاشـانـى نـيـسـت حـالا، مـثـل زمـان مرحوم !!! عرض مى كنم كه !!! آقا شيخفـضـل الله نيست حالا. حالا يك زمانى است كه ادراك كردند كه اگر اين جمهورى رشد پيدابـكـنـد نـخـواهد گذاشت كه اينها منافع خودشان را ببرند و اين را با همه جديت مى خواهندبـبـرنـد. و اسـلام اگـر ايـنـجـا سيلى بخورد، بدانيد كه ديگر تا آخر سرش بلند نمىشود، مگر اينكه باز يك وضع ديگرى در دنيا پيش بيايد.
الان ماييم كه بايد اين را حفظ بكنيم . ايران است كه بايد حفظ كند خودش را، مجلس بايدهـمـراهـى بكند. مى دانم شكايت هست ، مى دانم كه همه چيز هست ، لكن همه همراهى بكنيد آقا،دسـت بـه دسـت هـم بـدهيد كه هيچ ارگانى به زمين نخورد. زمين خوردن دولت امروز براىروحـانيت هم مضر است ، براى مجلس هم مضر است . همين طورى كه مجلس زمين بخورد براىهمه مضر است . همين طور كه مجلس زمين بخورد براى همه مضر است همين طور كه عرض مىكـنـم كـه ايـن دسـتـگـاه قـضائى به زمين بخورد. من هم مى دانم شكايت زياد هست . مگر كجاشكايت نيست ؟ در امريكا شما خيال مى كنيد شكايت نيست ؟ در امريكا بيشتر از اينجا هست ، درهـر چـنـد دقـيـقـه اى يـكـى كـشته مى شود، در هر چند دقيقه فحشا واقع مى شود، در هر چندثانيه حتى چه مى شود.
شـما مى خواهيد بعد از انقلاب ، بعد از دشمنى همه كشورهاى عالم همين طور به طور رفاهبـنـشـيـنيد كار بكنيد و به طور رفاه زندگى بكنيد؟ نمى شود بازار مى بيند كه دولتنـمـى رسـد، خـوب خـودش همراهى بكند. الان دولت در اطراف ، در جاهايى كه بايد باشدبـرنـج دارد، گـنـدم دارد، همه چيز دارد، كاميون نيست . خوب همه علماى بلاد بنشينند با همفـكر بكنند كاميون درست كنند. اگر در هر شهرى چهار تا كاميون برود به اينجاها، تمامحـل مى شود مساله اگر همه بلاد دست به هم بدهند. بدانند كه مى خواهند ريشه اين اسلامرا بـكـنـنـد، هـمه مردم اين توجه را داشته باشند، علماى بلاد اين توجه را داشته باشند،وكلا اين توجه را داشته باشند، دولت اين توجه را داشته باشد، اين اسباب اين مى شودكـه اگـر شـكـايـت بـشـود بـدانـنـد كـه ايـنـطـورى اسـت ،حـل كـنـنـد خـودشـان ، بـا هـم بـنـشـيـنـنـد صـحـبـت بـكـنـنـد. نـمـى شـود، ايـن شـكـايـتحـل نـشـدن اسـباب اين نمى شود كه ما به دولت فشار بياوريم ، دولت را تضعيفش كنيمكـه دولت نـاتوان بشود. دولتى كه الان بايد همه كارها را انجام بدهد، ناتوانش نبايدبـكنيم . مجلسى كه بايد همه كارها را تسهيل بكند، نبايد ناتوانش بكنيم و همين طور قوهقضائيه هم همين طور.
دشمن ، دشمن ايران نيست ، دشمن اسلام است
و مـسـاله ، مـساله مجلس نيست ، مساله دولت نيست ، مساله قوه قضائيه نيست ، مساله روحانيتنـيست ، مساله اسلام است ، مساله اين است آنهائى كه دشمن اند، با اسلام دشمن اند. با قوهقـضـائيه دشمن نيستند، با مجلس كار ندارند، با روحانى هم كار ندارند، همه اينها براىاينكه اينها دارند براى اسلام سينه مى زنند، با شما مخالفند. نه براى اينكه خودشان ،مـجـلس يـك چـيـزى اسـت ، نـه ، بـراى ايـنـكـه اگـر مـجـلس مـطـابـقمـيـل آنـهـا بـود، خـيـلى هـم خـوب بـود، چـنـانـكـه بـود و ديـديـد. اگـر دولت هـم مـطـابـقمـيـل آنـهـا بـود خـيـلى هـم تـاءييدش مى كردند، اما آنها دولتى كه بخواهد مخالف با آنهابـاشـد، مجلسى كه بخواهد مخالف با آنها باشد، از ارتشى كه بخواهد مخالف آنها، باهمه اينها مخالفند و شما بدانيد كه اگر ما دست به دست هم ندهيم ، همه مان با هم نباشيم، زمـيـن مـان خـواهـنـد زد. مـجـلس را زمين مى زنند، دولت را زمين مى زنند، روحانيت را زمين مىزنـنـد، هـمـه زمـيـن مـى خـورنـد. پـس عـقـل اقـتـضـا مـى كـنـد كـه مـا الان مـشـكـلات راتـحـمـل كـنـيـم ، مـردم مـشـكـلات را تـحـمـل كـنـنـد. مـشـكـلات كمتر است از مشكلات ما تا زمانرسـول الله . و آن مـشـكـلات زمـان رسـول الله ، آن مـسـووليـترسـول الله بـدتـر از ايـن مـسـووليـتى است كه ما داشتيم . مشك را مجبور بودند بخورندبـراى رفـع حـاجت شان ، آنجا آنطور بود اميرالمؤ منين بدتر از ما زندگى كرد و از بينبـردنـدش . الان ايـنطورى است كه ما بايد تحمل بكنيم ، مملكت ما دشمن دارد، يعنى دشمن ،دشمن ايران نيست . دشمن دشمن اسلام است .
الان دشـمـن هـاى مـا از ايـرانـى اش گـرفـته كه در خارج نشسته اند دارند بر ضد اسلامصـحـبـت مـى كـنـند، منتها شما، اين را من گفتم ساير جاها، در مجالس اينها ضد اسلام اصلاصـحـبـت مـى شود، اينهائى كه در خارج رفتند، اينها همه اينطورى هستند. خوب ، ما يك عدهاينجا مانديم ، خودمان هم بريزيم به جان خودمان چه خواهد شد؟ مجلس با دولت مخالف ،دولت با مجلس مخالف ، اينها چه خواهد شد؟ اينها البته
انشاءالله مخالف هم نيستند. اما بايد بيشتر توجه بكنيم ، علماى بلاد بايد توجه بكنندكـه هـر كه آمد يك نقى زد فورا باور نكنند و صحبت بكنند و به راديو برسد و به نمىدانم چه برسد. اينطور صحبت نكنند، به مجالس نبرند، !!! به !!! ائمه جمعه نبرند بهمـجـالس ‍ صـحـبـت هـا را، مـى تـوانـنـد حـلش بـكـنـنـد، نـتـوانـستند حزم كنند. ما بايد امروزتـحـمل كنيم ، صبر بايد بكنيم . (فاستقم كما امرت و من تاب معك ) اين چيزى بود كهپـيـغـمـبـر اكرم گفت : (من شيبتنى سورة هود) من به واسطه اين ، آن هم به خاطر اينكه(و من تاب معك ) بود براى اينكه مى ديد نمى تواند استقامت كند، ما بايد استقامت كنيم، بايد حفظ كنيم ، بايد صبر كنيم .
ملت بايد چشمش را باز كند تا اين جمهورى اسلامى را حفظ كند
خداوند انشاءالله همه را توفيق مى دهد. و اين مسائلى كه مى فرماييد، من هم اطلاع دارم كهايـن مـسـائل سـوال مـى خـواهد وليكن اينطور نباشد كه هر روز يك وزير را بياوريد اينجابـنشانيد، دعوا بكنيد با او و تضعيف كنيد دولت را. كارى بكنيد تضعيف نشود. همه تان رادارنـد تـضـعـيـف مـى كـنـنـد، شـمـا نـيـسـتـيـد، هـمـه اسـت .خيال نكنيد كه شما دولت را تضعيف مى كنيد، نخير. شما هم دولت را تضعيف كنيد، تضعيفشـمـاسـت . ايـن مـقـدمـه است براى او و الان يك خطى در اين كار هست ، مشغولند الان . و شمابـايـد خيلى توجه كنيد، چشم هايتان را باز بكنيد. ملت بايد چشمش را باز كند، اين دولترا، ايـن مـجلس را، اين جمهورى اسلامى را حفظ كنند، مردم بايد حفظ كنند، بازار بايد حفظكند اينها را.
آقا مى نويسد ماليات نبايد داد. آخر شما ببينيد بى اطلاعى چقدر. آقا، ما امروز روزى نمىدانم چند صد ميليون ما الان خرج اين !!! چيزمان است !!! جنگ مان است . روزى چند صد ميليونخـرج جـنگ با سهم امام مى شود درستش كرد حالا؟ حالا ما مى توانيم مردم را همه را بنشانيمايـنجا و به زور از سهم امام بگيريم ؟ سهم امام حالا به اندازه اى است كه همين حوزه ها رابـگـردانـيـم ، بـيـشـتـر از ايـن هـم نـيـست ، يك كمى اگر بيشتر باشد مى دهند به دولت .يكدفعه آدم بگويد كه نخير، ما مى گوييم كه دولت ماليات نگيرد، سهم امام بگيرد. چهجـور؟ از كـجـا بـيـاوريـم سـهم امام اينقدر؟ ما از كجا سهم امام و سهم سادات پيدا كنيم كهدولت را اداره بكنيم ، مملكت را اداره بكنيم ، اينهمه اشخاصى كه ريخته اند به جان دولتو خرج دارند و چى دارند اداره بكنيم .
خوب ، بى فكر حرف مى زنند آقايان ، يك كسى مى رود يك چيزى به آنها مى گويد آنهاهم باورشان مى آيد. آقايان ديگر هم همين طورند، با سلامت نفسى كه دارند باورشان مىآيـد. بـايـد آقـايـان فـكـر بـكـنـنـد كـه هـر كـس آمـد هـر چـى زد، بـايـد ازاول حـمـل بـر فـسـاد بـكـنـنـد كـه او مـى خـوهـد يك كارى بكند. امروز كه فساد زياد است ،حـمـل به صحت صحيح نيست ، كه هر كه آمد فكر كنيم راست مى گويد... خوب ، من يك ماه ،بـيـست و چند روز يكى از همين منافقين با صورت صالح ، با ژ!!! 3، با همه چيز آمد آنجانـشـسـت در نـجـف ، مـن بـودم . براى من گفت ، هر روز گفت ، هر روز گوش كردم ، از مرحومآقـاى طـالقـانى سفارش آورده بود، از يكى از علماى ديگر سفارش ‍ آورده بود، آنها را همبازى داده بود
آمـد گفت ، من ديدم خيلى اين مسلمان است ، خوب ما كه اينقدر مسلمان نيستيم . من به او سوءظنپـيـدا كـردم ، مـن هـيـچ جـوابش را ندادم . فقط گفت ما مى خواهيم قيام مسلحانه بكنيم ، گفتمنمى توانيد، خودتان را به كشتن ندهيد و ولو ديگر جوابى به او ندادم . اينها از آن وقتنـقـشـه مـى كـشـيـدند براى اين كار، حالا هم هستند در ميدان ، نرفته اند. حالا آن جهانى كهرفـتـه است البته كارى نمى توانند بكنند، اما اين شيطنت را مى توانند بكنند كه بيايندبـرونـد در قـم پـيش آقايى ، بروند در فرض كنيد كه اصفهان پيش آقايى ، بروند درشـيـراز پـيـش ‍ آقـايـى ، يـك كـارى بـكـنـنـد كـه صـدا در بـيـايـد. حـالا ازاول !!! از !!! كـى از هـمـه ضعيف تر است براى اين كار، به روحانيت حمله كنيم ، نه . بهمـجـلس ، نـه به دولت بايد حمله كنيم ، حالا به دولت . مجلس را وادار مى كنند به دولت!!! عـرض مـى كـنـم !!! روحـانيون را وادار مى كنند به دولت ، بازار را وادار مى كنند بهدولت ، همه جا به دولت ، خوب دولت از بين رفت . فردا مى آيند سراغ شماها. فردا مىرونـد سـراغ رئيـس جـمـهـور و يـا !!! نـمـى دانـم !!! مـجـلس . هـمـه ايـنـهـامـسـائل ، مـسـاله دولت نـيست . مساله ، مساله اسلام است . من اين را براى خاطر اينكه آقايانتـوجـه بـكـنـنـد و بـراى خاطر اينكه تكليفى را ادا كرده باشم عرض كردم و اميدوارم كهخـداونـد بـه هـمـه مـا توفيق بدهد كه همه مان با هم در رفع اين گرفتارى ها بكوشيم .خـوب ، اگـر آمـدنـد شـكـايـت كـردند، برويد سراغ رفعش ، نرويم سراغ اينكه دولت راتضعيف كنيم يا برويم مجلس تضعيف بكنيم يا برويم اشخاص را چه بكنيم . اين مساله اىاست كه من عرض كردم و من اميدوارم كه موثر واقع بشود در اين امور.
والسلام عليكم و رحمة الله
تاريخ : 26/9/62
فرمان امام خمينى به حجت الاسلام محلاتى
بسم الله الرحمن الرحيم
جـنـاب حـجـت الاسلام آقاى حاج شيخ فضل الله محلاتى نماينده اينجانب در سپاه پاسدارانانقلاب اسلامى ، چون جناب حجت الاسلام آقاى طاهرى قصد مسافرت دارند، جنابعالى علاوهبـر مـسـؤ وليت هاى گذشته خود در سپاه پاسداران ، كليه مسووليتهاى ايشان را در سپاهپـاسـداران انـقـلاب اسـلامـى به عهده گيريد. بديهى است كه اعضا و فرماندهان سپاه وبـسـيـج مـوظـف بـه همكارى و پشتيبانى از جنابعالى مى باشند. از خداوند تعالى توفيقشما را در خدمت به اسلام و جمهورى اسلامى خواستار است .
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 28/9/62
بـــيـانـات امـام خـمينى در جمع اعضاى شوراى مركزى جهاد سازندگى و نماينده امام درايننهاد
زحمات جهاد در سراسر ايران چشمگير و مورد تصديق همه ما بوده است
بسم الله الرحمن الرحيم
از زحمات جهاد در روستاها و جبهه ها تشكر و تقدير مى نمايم . كرارا درباره زحمات جهاددر جـبـهـه هـا گـفته ام . زحمات جهاد در سراسر ايران چشمگير و مورد تصديق همه ما بودهاسـت . توجه كنيد كه كارهايتان براى خدا باشد. شما از خدا پاداش بخواهيد نه از دولتو ملت ، بايد كارى كنيم كه او راضى باشد.
اما راجع به بودجه جهاد، انشاءالله وقتى وزير تعيين شد، تجديد نظر لازم را مى نمايد.مـن هـم سـفـارش مـى كـنـم كـه انـشـاءالله دولت بـه مـحـرومين نظر مهمترى بنمايد. كار درروسـتـاهـا بـسـيـار ارزشـمـند است . در سابق به روستاها هيچ نمى رسيدند و كار اساسىبـراى روسـتـاها نشده بود. امروز هم اگر پشتوانه مردم نبود، دولت توان رسيدگى بهتـمـام روسـتـاهـا را پـيدا نمى كرد. امروز بحمدالله با همت جوان ها وضع روستاها رو بهبهبود است .
ايران كشورى است كه بايد كشاورزى آن اساس همه كارها باشد. آن عده اى كه مى گوينداز نـظـر كشاورزى نمى شود خودكفا شد، اطلاع دقيق ندارند. روستائيان هم سعى كنند بهشـهـرهـا نـيـايـنـد و در روسـتـاهـاى خـود بـمـانـنـد، چـون آنـهـا كـه نـمـى خـواهـنـدمـثـل بـالا شهرى هاى ما زندگى كنند، پس در روستاها بمانند. انشاءالله دولت به وضعآنـهـا رسـيـدگـى مـى نـمـايـد. انـشـاءالله جـهـاد سـازنـدگى بتواند محروميت هايى را كهروسـتـائيـان دارنـد بـه تـدريـج دفـع نـمـايـد. جـهـاد هـم خـوبعمل كرده است . وقتى دست در دست يكديگر دهيد انشاءالله تمامى كارها به صورت خوبىانـجـام مـى گـيـرد. اگـر بـا هـم بـاشـيد مطمئن باشيد مشكلات رفع مى شود. كوشش كنيدكـارهـاى بـسـيـار خـوب و عـالى بـراى اسـلام و مـسلمين داشته باشيد و مظلومين را از ظلم وگرفتارى نجات دهيد. نماينده من در جهاد مى ماند و به كارهايش ادامه مى دهد.
تاريخ : 1/10/62
بـيـانـات امـام خـمـيـنـى در ديدار با رئيس جمهور و رؤ ساى مجلس و ديوانعالى كشور وسـتـادمـشـتـرك ارتـش ؛ نـخست وزير و اعضاى هياءت دولت جمهورى اسلامى و اعضاىشوراى نگهبان
كمال تاسف است براى انسان ها كه در راه معرفت خدا قدم بر نداشته
بسم الله الرحمن الرحيم
مـتـقـابـلا اين عيد بزرگ را، عيد مبارك ميلاد رسول اكرم و فرزند بزرگ امام صادق سلامالله عـليـه را بـه همه حضار و همه مسلمين جهان و مستضعفان سرتاسر عالم تبريك عرضمـى كـنـم . مـن بايد عرض كنم كه اين ولادت كه دنبالش بركات پى در پى بود و منتهىشـد بـه بـعـثـت و نـزول وحـى از جـانـب خـداى تـبـارك و تعالى بر قلب مبارك آن سرور،ابـعـادش بـراى بـشـر تاكنون معلوم نشده است . آنكه قرآن كريم دنبالش بوده است حتىبـراى مـتـعمقان آخر الزمان هم به آنطورى كه بايد كشف نشده است و همين مقدارى كه معلومشـده اسـت و كـشـف شـده اسـت ، وقـتـى كـه مـلاحـظـه كـنـيـد بـاقـبـل از اسـلام و مـعـارف قـبـل از اسـلام و فـلسـفـه قـبـل از اسـلام و عـدالت هـاى اجـتـمـاعىقبل از اسلام مى بينيد كه همين مقدار هم يك تحول عظيمى در دنيا پيش آورده است كه سابقهنداشته است و لاحقه هم ندارد.
در سـيـر عـرفـانـى ، شـمـا مـلاحـظـه بـفـرمـايـيـد كـهقـبـل از اسـلام چـى بوده است و بعد از اسلام و با تعليمات اسلام مقدس و قرآن كريم چهشـده اسـت . اشـخـاصى كه قبل از اسلام بودند در عين حالى كه اشخاص بزرگى بودندمـثـل ارسطو و امثال او، معذلك وقتى كتاب هاى آنها را ما ملاحظه مى كنيم بوئى از آن چيزىكه در قرآن كريم است در آنها نيست .
هـمـيـن آيـاتـى كـه در روايـات مـا وارد شـده است كه براى متعمقين آخرالزمان وارد شده استمـثـل سـوره تـوحيد و شش آيه از آيه سوره حديد، گمان ندارم كه واقعيتش براى بشر تاالان و تـا بـعـدهـا بـشـود آنـطـورى كـه بـايـد بـاشـد، كـشـف بـشـود. البـتـهمسائل در اين باب خيلى گفته شده است ، تحقيقات ، تحقيقات بسيار ارزنده هم بسيار شدهاسـت ، لكـن افـق قـرآن بـالاتـر از ايـن مـسـائل اسـت . هـمـيـن آيـه شـريـفـههـوالاول والاخـر والظـاهـر والبـاطـن انـسـان خـيـال مـى كـنـد كـه خـوب ،اول خـلق الله اسـت و آخـر هـم هـمان است و عرض مى كنم كه ظاهر هم به حسب آثارش است وبـاطـن هـم بـه حـسب اسمائش . لكن اصلا اين مساله اين نيست كه ما مى فهميم و فهميده اند،مـسـائل بيش از اين مسائل است . هوالظاهر اصل ظهور را به غير خودش مى خواهد نفى كند ازغـيـر خـودش ، مـال اوسـت . واقع مطلب همين است ، منتها فهم اين معنا كه ظهور، ظهور اوست وعالم و تمام هستى ظهور اوست ، فهم اين مشكل
اسـت . و هـو مـعـكـم كه در همين آيات وارد شده است ، معكم يعنى همراه ماست ، او اينجاست و ماايـنـجـا. ايـن مـعـيـت ، مـثـلا فـلاسـفـه مـعـيـت قـيـومـه مـى گـويـنـد قـيـومـه ولى مـسـاله راحـل مـى كـنـد؟ مـثـل مـعـيـت عـلت و مـعـلول اسـت ؟ مـثـل مـعـيـت جـلوه و ذى جـلوه اسـت ؟مـسـائل اين نيست ، متعمقين آخرالزمان هم به اندازه عمق ادراكشان بهتر از ديگران فهميده اندوالا حد قرآن آن است كه انما يعرف القرآن من خوطب به اين يعرف القرآن من خوطب به ايننحو آيات است والا بعضى آياتى كه مربوط به احكام ظاهريه است و مربوط به نصايحاسـت كـه هـمـه مـى فـهـمـنـد، آنـى كـه لايـعـرفـه الامـن خـوطـب بـه يـعـنـى خـودرسـول اكـرم ، يـعـنـى واسـطـه هـم نـمـى تـوانـد بـفـهـمـد،جـبـرئيـل هـم نـتـوانـسـتـه اسـت . جبرئيل امين هم يك واسطه اى بوده است كه خوانده است برحـضـرت ، ايـن آياتى كه از غيب بر او وارد شده است و مامور شده است كه برساند، اما آنهـم مـن خـوطـب بـه نـيـسـت . مـن خـوطـب بـه فـقـط خـودرسـول اكـرم اسـت و ديـگـران هـم كـه بـه واسـطـه آن نـورى كـه از حـضـرترسول صلى الله عليه وآله در قلب آن تعليم نورانى اى كه از قلب او به قلب خواصاو بـوده اسـت ، بـه واسـطـه او فـهـمـيـده انـد. و امـا دسـتامـثـال ما و بشر عادى كوتاه است از اينكه واقعا بداند كه هومعكم يعنى چه ، چه معيتى استايـن ؟ و هـوالنورالسموات والارض الله نورالسموات والارض اين چى است ؟ نوالسمواتچـى اسـت ؟ چـطور نور سموات است ؟ ولهذا منورالسموات گفته اند و هيچ ربطى به آيهنـدارد. تـحـول مـعـنـوى و تـحـول عـرفانى كه به واسطه قرآن پيدا شده است فوق همهمـسائل است . و بشر، هر كس از يك بعد به قرآن نگاه كرده است و بعضى بعد ظاهرش را،بـعـد مـسـائل اجـتـمـاعـى را، بـعـد مـسـائل سـيـاسـى را، بـعـدمـسـائل فلسفى ، بعد مسائل عرفانى ، لكن آن بعد حقيقى كه بين عاشق و معشوق است ، آنسرى كه بين خدا و پيغمبر اكرم است ، آن يك مطلبى نيست كه ماها بتوانيم بفهميم چى استايـن سـر. ايـنـكـه از حـضـرت بـاقـرسـلام الله عـليـهنـقـل شـده اسـت كـه فـرمـوده است كه من از صمد، تمام احكام و شرايع را، تمام حقايق را ازصـمـد مـى تـوانـم نـشـر كـنـم ، مـسـاله هـسـت ايـن . البـتـه مـا هـم از صـمـد مـى تـوانـيـماصول معارف را بفهميم لكن او زائد بر اين مسائل مى گويد.
در هر صورت كمال تاسف است براى انسان ها كه نمى خواهند بدانند، در راه دانستن نيفتادهانـد، در راه مـعرفت كتاب خدا قدم برنداشته اند، ارتباط با مبدا وحى برقرار نكردند كهاز مبدا وحى تفسير بشود برايشان .
ايـن ارتـبـاط فـقـط بـين رسول خدا و خدا بود و به تبع او هم بين خواصى كه بوده اند.مسائل فلسفى هم همين طور، مسائل فلسفى هم وقتى شما فلسفه ارسطو كه شايد بهترينفلسفه ها قبل از اسلام باشد، ملاحظه كنيد مى بينيد كه فلسفه ارسطو با فلسفه اى كهبـعـد از اسـلام پـيـدا شـده اسـت فـاصـله اش زمـيـن تـا آسـمان است در عين حالى كه بسيارارزشـمـند است در عين حالى كه شيخ الرئيس راجع به منطق ارسطو مى گويد كه تاكنونكـسـى نـتـوانـسـتـه در او خـدشـه اى بـكـنـد يـا اضـافـه بـكـنـد، در عـيـنحـال فـلسـفـه را وقـتـى كـه مـلاحـظـه مـى كـنـيـم فـلسـفـه اسـلامـى بـا آن فـلسـفـهقبل از اسلام زمين تا آسمان فرق دارد.
قرآن وارد شده است براى تربيت انسان به جميع ابعادى كه دارد
و راجـع بـه امـور اخـلاقـى ، راجع به امور تربيتى و بالاخره قرآن وارد شده است براىانـسـان به جميع شوونى كه انسان دارد، براى تربيت انسان به جميع ابعادى كه انساندارد، و ابعاد انسان ، ابعاد غيرمتناهى است . براى همه وارد شده است ، براى همه چيز و يكسـفـره اى اسـت كـه پـهـن شـده اسـت براى بشر كه هر كس مى تواند از آن سفره به مقداراسـتـعـداد خودش استفاده كند. و مع الاسف استفاده كم شده است و بايد عرض كنم كه انبيا ازآدم تـا خـاتـم بـه آن مـقـصـدى كـه داشـتـنـد نـرسـيـدنـد، در عـيـن حـالى كـه هـر چـهكمال در دنيا هست از آنهاست ، معذلك به آن مقصدى كه آنها داشتند نرسيدند.
و نـكته اى كه بايد عرض كنم اين است كه اين شرايع معروفى كه الان بين بشر معروفاست ، حالا ما شريعت حضرت موسى ، شريعت عيسى و شريعت اسلام ، وقتى كه ملاحظه مىكـنـيـم حـال مـشـرع را، حضرت موسى سلام الله عليه را، وضع زندگى حضرت موسى وكـيـفـيت تبليغ او و مبارزه اى كه او كرده است با طاغوت ، او را وقتى كه ملاحظه مى كنيم ،بـعـد مـى رويـم سـراغ امـت مـوسى ، آنهايى كه مى گويند ما امت حضرت موسى هستيم و ماپـيـرو حـضرت موسى هستيم . موسى معارضه مى كرد با طاغوت و اينها كه مى گويند ماپـيـرو حـضـرت مـوسـى هـسـتـيـم خـودشـان طـاغـوتـنـد، در عـيـنحـال مـى گـويـنـد مـا پـيـرو حـضـرت مـوسـى هـسـتـيـم . راديـواسـرائيـل بـسـيـار نـصـايـح حـضـرت مـوسـى را هـم نـقـل مـى كـنـد امـااسـرائيـل چـه جـور اسـت ؟ وضـع او چـى اسـت ؟ آنهائى كه خودشان را انتساب مى دهند بهحـضـرت مـوسـى و مـوسى وضع زندگى اش آن بود كه يك شبان بود و يك عصا داشت ووضـع شـبـانـى اش هـم آن وضـع بـود كه تاريخ مى گويد، آنوقت هم پاشد رفت سراغبـزرگـتـريـن قدرتى كه در آنوقت بود و با او معارضه كرد و از دنيا و توجه به دنيابـه هـيـچ وجه نداشت . آنوقت ببينم كه اينهائى كه خودشان را از حضرت موسى مى دانندچـقـدر بـه دنـيـا چسبيده اند. سرمايه بزرگ آمريكا در دست آنهاست ، قدرت مادى آمريكا دردسـت آنـهـاست و مى گويند ما هم به شريعت موسى معتقديم . از آن بدتر پيروان حضرتعيسى است . حضرت عيسى را خوب ، همه مى گويند كه يك شخص ، (همين طور هم بوده است) يـك شـخـص روحـانـى الهـى بـوده اسـت كـه هـيـچ تـوجـه بـه ايـنمـسـائل مـادى نـداشته است و به حسب قول آنهائى كه پيروانش مى گويند هستيم ، اين استكـه ايـشـان بـه هـيـچ وجـه تـوجـه بـه ايـنـطـور مـواردمسائل مادى نداشته است ، يك شخص روحانى به تمام معنا، روح الله به تمام معنا، آنوقتمـى آئيـم سـراغ پـيـروانـش . پـيروانش كى هستند الان ؟ تمام مفاسدى كه الان ، يعنى نصفكـنـيـد، نـصـف مـفـاسدى كه الان در دنيا هست از پيروان حضرت عيسى سلام الله عليه هست ؟يـعـنـى پيروان ادعائى . الان دارند خودشان را مهيا مى كنند براى عيد ميلاد حضرت عيسى ،چه اشخاصى ؟ اشخاصى كه با عيسى مخالفت دارند، با خداى عيسى مخالفت دارند، اعتقادبـه عـيـسـى نـدارنـد، لكـن خـودشـان را مـى چـسـبـانـنـد بـه او. آن نـصـف ديـگـر عـالممـال آنـهـائى اسـت كـه ادعـا مـى كـنند كه ما براى توده هاى مردم ، براى ضعفا، براى چىداريـم زى مـى كنيم ، نمى خواهيم ديگر آن جهات قلدرى در عالم باشد، مى خواهيم همه مردميـك جـور بـاشـنـد. آنـهـا هـم آن طـايـفه اكثرا وقتى سراغ سران اش مى رويم مى بينم كهكرملين از آمريكا بدتر است . لنين بامردم
آن كـرد، اسـتـاليـن آن كـرد، ايـنـهـا هـم دارنـد ايـن را مـى كـنـنـد. آن ادعـا و آنعـمـل . وقـتـى مـى آئيم سراغ خودمان ، خودمان هم همين . مسلمين هم در عين حالى كه همه سراندول اسـلامـى ادعـاى اسـلامـيـت مـى كـنـنـد، ادعـاى پـيـروى از پـيغمبر اسلام مى كنند، در عينحال مى بينيد كه هيچ شباهتى ما بين سران آنها با اسلام ، هيچ شباهتى نيست ، هيچ ارتباطىنـيـسـت . ادعـا زيـاد اسـت ، ادعـاهـا هـسـت مـا پـيـرويـم ولى پـيـروى در مـقـامعـمـل . سـيـره پـيـغمبر چى بوده است ، سيره شماها چى است ؟ پيغمبر در بين بشر چه جورزندگى كرده است ، شما در بين بشر چه جور زندگى مى كنيد؟ پيغمبر با مردم مظلوم چهجـور بـوده ، شما با مردم مظلوم چه هستيد؟ پيغمبر با طاغوت ها چه جور بوده و شما علاوهبر اينكه خودتان طاغوتچه هستيد با طاغوت ها چطور هستيد؟ پيغمبر با مستضعفين عالم چهوضـع داشـته و شما چه وضع داريد؟ پيغمبر وضع زندگى ظاهريش چى بوده و شما چههستيد و چه داريد؟ مجرد اينكه من بگويم من تابعم كه درست نمى شود مطلب . سران دولتهاى اسلام همه اينطور هستند.
پـيـغـمـبـر مـى گـويـد مـسـلمـيـن بـا هـم مجتمع باشيد، شما متفرق مى كنيد. قرآن مى گويدواعتصموا بحبل الله جميعا شما چسبيديد به حبل آمريكا و شوروى . ادعاها زياد است . من نمىگـويم كه ماها كه حالا در ايران هستيم ما هم تابع هستيم به آن معنا، ما ادعامان اين است كهمـيـل داريـم تـابـع بشويم ، در خط اين هستيم كه تبعيت بكنيم . شما كه مى گوييد تابعهـسـتـيـد، كـه ، قـرآن خـدا مـى گـويـد كه با اينها يك طور نباشيد والذين كفروا اوليائهمالطـاغـوت خـوب ، شـمـا اوليـاءتـان كى هست الان ؟ با كى ارتباط داريد الان ؟ خوب ، يكدسته با آن طرف ارتباط داريد، يك دسته با آن طرف ، ايران هم كه مى خواهد با هيچ كسنـباشد، شما به فشارش مى گذاريد، فشار به اينكه چرا آن طرف نيست يا چرا آن طرفنيستى .
ما نمى خواهيم بيائيم ممالك شما را بگيريم ، لكن مدافع از حق خودمان هستيم
آن روزى كـه خـداى نـخـواسـتـه ايـران هـم بـغـلطـد در يـك طـرفـى ،مسائل حل است ، تمام است . ايران گناهش چى هست كه از آن ور صدام هجوم مى كند آنطورى وآنطور جنايات را بر او وارد مى كند و او تودهنى مى خورد، بعدها مى خواهد يك راه ديگرىپـيـدا بـشود. تا آنوقتى كه هجوم مى كرد و مى گفت كه اين مجوسى ها را ما مى خواهيم چهبـكنيم ، ما همه مجوسى بوديم ، همه ايران جزو مجوس ‍ بودند، همه فارس زبان ها يعنىمجوس . تا آنوقتى كه قدرت داشت اينطور بود، آن روزى كه برگشت و تودهنى خورد ازمسلمين ايران ، از آن روز شروع كرد به اينكه ما همه مسلمانيم ، چرا با هم دعوا بكنيم ؟ آخرشـمـا آن صـفـحـه صـحـبت هايشان را پهلوى هم بگذاريد، آن روز مى گويد ما مى خواهيم ،مجوس است اينها مجوس هستند، چه ، ما مى خواهيم برويم چه بكنيم ، بگيريم اينجاها را چهبـكـنـيم اين عربستان ، عربستان است بايد ما بيائيم چه بكنيم ، براى عربستان اسم مىگـذارنـد و نمى دانم اهواز را با حاى حطى مى نويسند و اينها. آن روزى كه هجوم مى كنندآن حرف را مى زنند امروزى كه تودهنى خورده اند براى اينكه فرصت پيدا بكنند دوبارههـجـوم كـنـنـد، ادعـا مـى كنند كه آقا ما صلح طلبيم ، هى صلح ، صلح ، صلح . و اين مجامععمومى نمى آيند بنشينند بگويند كه آقا
تـوئى كـه مـى گـوئى كـه صـلح ، چـرا آنطور كردى ؟ چرا حمله كردى كه حالا بگوئىصلح بكنم ؟ اينهائى كه ادعا مى كنند كه ما چه و چه هستيم ، در يك محلى يك انفجارى واقعمـى شـود هـمـه مردم ، مستضعفين دنيا با شما مخالفند. انفجار همه دنيا هست . در يك محلى يكانـفـجـار واقـع شـود بـعـدش صـدام ايـلام را و ايـنها را بمباران مى كند، آنوقت در آنجا مىگويند خوب ، تلافى درآورده ، انتقام گرفته . همين طرفدارهاى حقوق بشر از اين حرفها مى زنند
اين دنيا چه وضعى الان پيدا كرده است ؟ اين مسلمان ها كه ادعا مى كنند كه ما تابع پيغمبراكرم هستيم ، ما تابع قرآن كريم هستيم ، خوب ، اين قرآن ، بياييد ببينيد اين قرآن چه مىگـويـد و شما چه مى كنيد. آنها مى بينيد كه براى خاطر امريكا تمام اين گرفتارى ها رابـراى مـا دارند پيش مى آورند و مى گويند ما مسلمان هستيم ، خوب ، اين اسلام شد كه شمابـگوييد كه مسلم هستيم ، لكن چون آمريكا چطور است شما بايد چه بكنيد؟ نفت شان را بهامـريـكـا مـى دهـند، تمام چيزهائى كه مال خود ملت شان است تقديم مى كنند. ملتشان به آنضـعـيـفـى و بـه آن بـيـچـارگـى دارد زيـر سـتـم خـود آنـهـاپايمال مى شود و باز ادعا مى كنند كه ما مسلمان هستيم ، مگر با ادعا انسان مسلمان مى شود؟مـى گـويـنـد مـا مسلمان هستيم و مى خواهيم كه اتحاد باشد، ايران هفته وحدت درست مى كندآنـها مى گويند ايران دارد تفرقه مى اندازد. در بعضى راديوهايشان بود كه ايران داردتـفـرقه مى اندازد. ايران هفته وحدت درست كرده ، مى گويند تفرقه مى اندازد. ايران مىگـويـد كه آقا! اى يك ميليارد مسلم ! جمع بشويد با هم اين قدرت هاى بزرگ را نگذاريداينطور چى بكنند تعدى بكنند به دنيا. اينها هر گوشه مى گويند ايران چه ، ايران چه، كـه نـگذارند اصلا اين حرف از حلقوم ايران بيرون بيايد. بالاخره نه آنهائى كه ادعامى كنند ما تابع حضرت موسى هستيم ادعايشان صحيح است نه آنهائى كه ادعا مى كنند ماتـابـع حـضـرت عيسى هستيم ادعايشان صحيح است ، نه اينهايى كه ادعا مى كنند ما تابعپـيـغـمـبـر اسـلام هـسـتـيـم . ادعـاسـت ، هـمـه اش ادعـاسـت .اعـمـال را بـايـد ديـد چـى هست . آن كه طرفدار حضرت موسى است ببينيم چطورى حضرتمـوسـى عـملش آن بود؟ تاريخ ثبت شده است ، قرآن هست ، تاريخ هست ، تورات هست ، همههـسـت ، ثـبـت شـده اسـت . اعـمـال شـمـا هـم حـالا بـيـائيـد بـبـيـنـيـد چـى هـسـت ،اعـمـال هـم مـشاهد. آن هم كه تابع حضرت عيسى است ، تاريخ حضرت عيسى مضبوط است وخـود آنـها هم مى دانند البته با يك انحرافاتى اعمالشان را كه همه مردم دارند مى بينند.آن هـم كـه ادعـا مـى كند من طرف ، آن كه الحاد است ، در طرف الحاد واقع شده و هيچ چيز رادرست نمى داد، آن هم كه ادعا مى كند كه ما طرفدار ملت هستيم و توده ها هستيم و چه ، آن همهر جا دستش برسد مى كوبد و مى زند و مى كشد و از بين مى برد و افغانستان را اينطوركـرده الان . ايـنـهـا هـم كـه مسلمانند، خوب ، همين طور. تاريخ اسلام را مى بينند، دست شاناسـت ، قـرآن كـريـم دسـت شـان هـست ، سيره پيغمبر دست شان هست ، همه را دارند مى بينندمـعـذلك عـمـل شـان بـر ضـد اسـت ، نـه ايـنـكـه مـثـل سـايـر مـتـعـارف مـردم بـاشـد.عـمـل سـران دولت دولت هـاى اسـلامـى بـه ضـد اسـلام اسـت و فـرق دارد بـاعمل هاى اشخاصى كه يك قدرى فرض كنيد كه خلاف مى كنند. آنها در راس ‍ واقع شدند وآنها اعمالشان بر خلاف حكومت اسلامى است ، بر خلاف سيره پيغمبر اسلام
است ، بر خلاف عمل هاى اهل بيت اسلام است ، بر خلاف اينهاست الان . و ما دنيايمان يك همچودنـيـايى است . مدعى ها خيلى زياد وليكن واقعيت همين است كه همه مى بينيم و مى بينيد و تاچـه وقـت بـشود كه يك همچو مطلبى منعكس بشود و منقلب بشود. البته انقلاب كلى اش باظـهـور امـام زمـان سـلام الله عـليـه است ولى خوب ، ما تكليف داريم ، اين درست است ، اما ماتكليف داريم
تكليف اين است كه ما جديت كنيم در اينكه هر چه مى توانيم قوه هايمان را سر هم بگذاريمكـه جـلو بـگـيـريـم از اين مسائل . و ما نصيحت مان هميشه ، ملت ايران و گويندگان ايراننـصـيـحـت شـان هـمـيـشـه بـر دولت هاى اسلامى اين بوده است كه آقا! بياييد با هم مجتمعبـشـويـم ، بـيـاييد با هم باشيم ، ما نمى خواهيم بياييم ممالك شما را بگيريم ، ما مملكتگـيـر نـيـسـتـيم ، لكن مدافع از حق خودمان هستيم . خوب ، ما به اين حرف مان هميشه پايبندبـوده ايـم ، از اول حـرف مـا يـك كـلمـه بـوده تـا حـالا، نـه آنـوقـت مـى گـفـتـيـم كـه عربمـقابل عجم ، مجوس اند اينها يا آنها چه هستند، نه آنوقت ما اين حرف را زديم ، نه حالا، نهبـعـدهـا. حـرف ما يكى است كه مسلمان ها با هم مجتمع بشوند و اين گرگ هائى كه ريختهانـد بـه جـان مسلمين ، اينها را از بين ببرند، كنارشان بزنند، دستشان را كوتاه كنند. مىگويند نمى شود، خوب ، ما ديديم ايران كرد و شد. ايران با يك جمعيت كمى و با نداشتنهـيـچ نـيروى صحيحى ، خوب ، ريختند در خيابان ها كار خودشان را كردند و طاغوت را ازبين بردند و دست امريكا و شوروى و همه را هم كوتاه كردند. چرا نمى شود؟ وقتى ملت هابـخـواهـنـد چـرا نـمـى شـود؟ مـا حـرف مـان ايـن اسـت كـه دولت هـا بـيـايـنـدقبل از اينكه خود ملت ها قيام بكنند خود دولت بيايند خاضع بشوند با هم ، دوست بشوندبـا هـم ، يـك جـلسـه اى درسـت كـنـنـد هـمـه رئيـس جـمـهـورهـا بـنـشـيـنـنـد پـيـش هـم وحـل كـنـند مسائل شان را. هر كس سر جاى خودش باشد، لكن در مصالح كلى اسلامى ، در آنچـيـزى كـه هـمه هجوم آورده اند به اسلام ، در او با هم اجتماع كنند، جلويشان را بگيرند وآسـان هـم هست . يك چيزى نيست كه نشود، اگر همه با هم مجتمع بشويد آنها اصلا كنار مىرونـد، كار ندارند ديگر. آنها از ضعف شما از نفهمى شما، از جهالت شما استفاده مى كنند.زمـان محمدرضا از ضعف اين بدبخت استفاده مى كردند. يك كلمه مى گفتند اين خاضع بود.نمى خواستند بيايند بريزند چى بكنند اما همچو ترسانده بود نشان كه اگر ما يك كلمهراجـع بـه امـريـكـا بـگوئيم ، كذا و كذا مى شود، ايران گفت و نشد. من نمى گويم به ماخـسـارت وارد نـشد، اما ارزش ندارد كه انسان ارزش انسانى خودش را، ارزش اسلام را حفظبـكـنـد ولو ايـنكه شهيد هم مى داد البته پيغمبر هم شهيد داد، انبيا هم همين طور. سيره انبيابـر ايـن معنا بوده است ، سيره بزرگان بر اين معنا بوده است كه معارضه مى كردند باطاغوت ولو اينكه زمين بخورند، ولو اينكه كشته بشوند و يا كشته بدهند. ارزش دارد كهانسان در مقابل ظلم بايستد، در مقابل ظالم بايستد و مشتش را گره كند و توى ذهنش بزند ونگذارد كه اينقدر ظلم زياد بشود، اين ارزش دارد. ما تكليف داريم آقا! اينطور نيست كه حالاكـه مـا مـنـتـظـر ظـهـور امام زمان سلام الله عليه هستيم پس ديگر بنشينيم در خانه هايمان ،تـسـبـيـح را دسـت بـگـيـريـم و بـگـويـيـم عـجـل عـلى فـرجـه .عـجـل ، بـا كـار شـمـا بـايد تعجيل بشود، شما بايد زمينه را فراهم كنيد براى آمدن او. وفراهم كردن اينكه مسلمين را با هم مجتمع كنيد، همه با هم بشويد، انشاءالله ظهور
مـى كـنـد ايـشـان . و مـن امـيدوارم خداى تبارك و تعالى قلب هاى همه ما را متوجه به خودشبـكـنـد و از مـعـارف قرآن به ما يك نسيمى عنايت بفرمايد و مسلمين را به تكاليف خودشانآشـنـا كـند و سران مسلمين را انشاءالله به تكليف الهى خودشان آشنا كند و آنهائى كه بااسلام و مسلمين مخالفند انشاءالله قلع و قمع كند.
والسلام عليكم و رحمة الله
تاريخ : 12/10/62
بـــيـــانـــات امـــام خــمـيـنى در ديدار با آقايان : حبيب الله عسكر اولادى ، سعيد امانى ،محسنلبانى ، رخ صفت ، ابوالفضل حيدرى و شفيق
امروز بايد همه با هم باشيم ، اگر چنين نباشيم ما را از بين خواهند برد
بسم الله الرحمن الرحيم
آنـچـه كه بايد همه به آن توجه داشته باشيم اين است كه امروز اكثر حكومت ها با ما بدمـى بـاشـنـد، پـس مـا هـم بايد همه با هم خوب باشيم . اگر بنا باشد كه بازارها همراهجـمـهـورى اسلامى نباشند، جمهورى شكست مى خورد. امروز ما احتياج به اتحاد داريم امروزبـايـد هـمه با هم باشيم ، اگر چنين نباشيم ما را از بين خواهند برد. همه قدرت ها احساسكـرده انـد كـه اسلام برايشان ضرر دارد و بعضى از آنها صراحتا مى گويند كه با ايناسـلامـى كـه در دنـيا ما مطرح كرده ايم مخالفند. آنها اسلامى مانند اسلام سعودى ها را مىخـواهـنـد. مـنـافـقين هم مى گويند كه اسلامى كه دست ببرد اسلام نيست ، با اينكه در قرآنصـراحـتـا آمـده اسـت . البته گرانى هست ، كمبود هست ، و بيشترين صدمه اش به كارمنداندولت مـى خـورد، ولى بـايد تحمل كرد. اگر امروز گله هايمان به بازار، مجلس و دولتكـشـيـده شـود و ايـن گـله هـا بـه اخـتـلاف تـبـديـل گـردد، هـمـه مـانمـسـوول هـسـتيم . اگر امروز اسلام سيلى بخورد ديگر سربلند نمى كند. به خاطر اسلامبايد مقدارى از ناراحتى هايمان را كنار بگذاريم .
نبايد از دروغ و حرف زشتى كه به ما نسبت مى دهند از ميدان به در برويم
مـن كـه قريب هشتادوپنج ساله هستم ، با ضعف بسيار آنقدر كه براى من ناراحتى و خستگىهـسـت بـراى شـماها نيست ، اگر بنا باشد كنار رويم من بايد كنار روم . ولى همه وارد درمـيـدانـى شـده ايـم كه اگر يك قدم عقب بنشينيم شكست مى خوريم . البته اينطور نيست كهكـسـى بـتـوانـد به شما و امثال شما توهين كند. اگر در روزنامه اى يا در مجلس به شماتـوهين شد نبايد از ميدان به در برويد. اصلا براى خاطر از ميدان در كردن عده اى متعهد،نـاگـوارى هـايـى بـرايـشـان پـيـش مى آورند، بايد محكم در ميدان بود. به اندازه اى كهبـراى پـيـغـمـبـر اكـرم گـرفـتارى پيش آمد براى هيچ كس پيش نيامد، ولى ايشان تا آخرايـسـتادند و به تكليف شان عمل كردند، همين طور براى ائمه عليهم السلام ، ولى آنها همايـسـتادند. بيخود نبود كه حبس مى شدند، براى اين زندان مى شدند كه جلوى آنهائى كهبـر ضـد اسـلام قـيـام كـرده بـودنـد مـى ايـستادند. ما هم كه انشاءالله متعهد به اسلام مىباشيم و رشد اسلام را مى خواهيم ، تصميم داريم
جـهـان را بـرگـردانـيـم و اميدواريم كه ملت ها انجام دهند. نبايد از دروغ و بدنامى و حرفزشـتـى كـه بـه مـا نـسـبـت مى دهند از ميدان به در برويم . البته معارضه كار را بدترخـواهـد كرد، همه وقتتان صرف نوشتن و جواب دادن به روزنامه و مجلس مى شود، با لحنبرادرى و ملايمت ، كارها به خوبى تمام مى شود. اگر كسى به ما بد كرد به بهترينوجه با او رفتار كنيم ، كار به دعوا كشيده نمى شود.
شـمـا در انـقـلاب سـهم زيادى داريد، بازار هم همين طور. اگر بازارها همراهى نمى كردندانـقـلاب پـيـروز نـمـى شد، پس پيه اين مسائل را به خودتان بماليد. انسان كه يك قدماصـلاحـى و زنـدگـى سـاز بـر مى دارد نبايد توقع داشته باشد كه مورد پذيرش همهقـرار گـيـرد، ايـن نـخـواهـد شـد، امـيـرالمـومـنـيـن را هـم تـا آخـر عـمـر عـده اىقبول نداشتند. اگر انسان بخواهد براى اسلام خدمت كند نبايد توقع اين را داشته باشدكـه هـمـه او را بـپـذيـرنـد. كـسى كه مى خواهد براى خدا كار كند بايد پيه حبس ، تبعيد،بدنامى و ساير چيزها را به خود بمالد. اگر به شما فحشى مى دهند، شما براى خاطرخدا بپذيريد و ثواب كنيد. اين را نبايد فراموش كنيم كه ما همه يك چنين كار بزرگى راانـجـام داده ايـم ، حـالا از شـرق و غـرب فـحـاشـى نـشـنـويـم يـا درداخل با فساد كسانى مواجه نگرديم ؟! عده اى فاسد مى خواهند بازار را بر ضد دولت ودولت را بر ضد بازار بشورانند. من همين حرف هايى را كه به شما مى زنم هر كسى كهاينجا بيايد به او هم مى گويم . انشاءالله همه با هم خوب بوده و موفق باشيد.
اگر در انتخابات مسامحه كنيم مطمئن باشيد كه از راه مجلس به ما لطمه مى زنند
امـروز مـسـاله مـهـم ، مـسـاله انـتـخـابـات اسـت ، بـه انـتـخـابـات تـوجه داشته باشيد. دراول مـشروطه اصناف بازار هم وكلائى داشتند، انتخابات تا اندازه اى دست مردم بود بعدكم كم آنهائى كه فاسد بودند كار را طورى كردند تا متدينين را از مجلس كنار گذاردند،آنـهـا هـم مـقـاومـت نـكـردنـد و كـنار رفتند. بعد ديديد كه مجلس را چه كردند، هر كارى كهخواستند انجام دادند. اگر در مجلس آينده يك قدم عقب نشينى كنيم ، در آينده نزديك ما را كنارخـواهـنـد گـذاشـت . بـايـد قـهـر نـكنيم و كوشش كنيم تا بازار هم خودش براى انتخاباتاشـخـاصـى را مـعـرفـى كند. ما نبايد مقلد كسى باشيم كه هر چه را عده اى تشخيص دادندهمان را عمل كنيم ، بلكه بايد كاملا توجه كنيم كه مثلا در تهران چه كسانى لياقت دارندكـه هـم مـسـائل روز را بـفـهمند و هم متدين باشند و هم براى اسلام كار كنند، اشخاصى راانـتخاب كنيم كه از هر جهت صالح باشند. اگر كسان ديگرى هم اشخاص صالحى داشتندبـه آنـهـا راى دهـيـد و الا نـه . بـازار اخـتـيـارش دسـت خودش است ، آنچه بينى و بين اللهتـشـخـيص مى دهد آن را انتخاب كند. اگر در انتخابات مسامحه كنيم مطمئن باشيد كه از راهمـجـلس بـه مـا لطـمه مى زنند. بايد دانست مسلمان بودن تنها فايده ندارد، بايد جمهورىاسـلامـى را قـبـول داشـتـه بـاشـد و از مـسـائل روز اطـلاع داشـتـه بـاشـد. سـعـى كـنـيـدمثل مرحوم مدرس را انتخاب كنيد، البته مثل مدرس كه به اين زودى ها پيدا نمى شود، شايدآحـادى مـثـل مـدرس بـاشـنـد. كـسـانـى را كـه انـتـخـاب مـى كـنـيـد بـايـدمـسـائل را تـشـخـيص دهند، نه از افرادى باشند كه اگر روس يا امريكا يا قدرت ديگرىتشرى زد بترسند، بايد بايستند و مقابله كنند. شما بازارها را بيدار
كنيد تا در تهران و ساير جاها اشخاص خوبى را به مجلس بياورند تا مجلس آينده ما ازمـجـلس فـعـلى بـهـتـر بـاشـد، البته مجلس فعلى هم خوب است . انشاءالله موفق باشيد.اميدوارم سربازى براى اسلام باشيد. والسلام عليكم و رحمة الله
تاريخ : 13/10/62

next page

fehrest page

back page

 

 
 

کلیه حقوق این سایت محفوظ می باشد.

طراحی و پیاده سازی: GoogleA4.com | میزبانی: DrHost.ir

انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما جمادی الثانی رجب شعبان رمضان شوال ذی القعده ذی الحجة محرم صفر ربیع الثانی ربیع الاول جمادی الاول نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس دیتاسنتر فن آوا سرور اختصاصی سرور ابری اشتراک مکانی colocation