|
|
 |
|
 |
|
تـاريـخ را سـياه كردند، ملت هاى آنها هم امروز مبتلا هستند به سرانى كه روى تاريخ راسـيـاه مى كنند و انبيا را سرشكسته در پيش خداى تبارك و تعالى (نعوذ بالله ) مى كنند.شما ببينيد كه اگر پيغمبر اسلام را ببرند در محضر خدا و به او بفرمايد خداى تبارك وتـعالى ، وحى كند به او كه اين افرادى كه ، حكومت هائى كه ادعاى اسلام مى كنند ببينيدچـه مـى كـنـنـد بـا مـردم ، بـبـيـنـيـد كـه ايـن حـكومت ها بر خلاف مصالح كشورهاى خودشانعمل مى كنند، جوابى ندارند جز اينكه من تبليغ كرده ام لكن آنها نشنيدند. و اگر هر يك ازانبيا را ببرند در محضر خدا و خداى تبارك و تعالى به آنها وحى كند كه اين حكومت هائىكـه از مـذهب شما هستند، ببنيد الان در جهان چه مى كنند، امريكا با مردم چه مى كند با دعوىمـسـيـحـيـت . آن مـسـيـحـى كـه تـمـام وجودش بر اين بوده است ، اين مسيحى كه تمام وجودشروحـانى بوده است و بر اين معنا بوده است كه مردم را روحانى كند، الان آنهائى كه ادعاىمسيحيت مى كنند، اقبالشان به دنيا از آنهائى كه مشرك هستند كمتر نيست . آنهائى كه اصلامبداء و معاد را قبول ندارند، با آنهائى كه دعوى مسيحيت مى كنند، دعوى يهوديت مى كنند ازاين سران ، فرق با آنها معلوم نيست چيزى باشد، بلكه شايد اينها جلو باشند از آنها دراينكه به دنيا توجه دارند و مردم مظلوم را زير پاى خودشان خرد مى كنند. امروز شما مىبـيـنـيـد كـه صـهـيـونـيـسـت در عـالم كـه مـدعـى يـهـودى بـودن هـسـت و يـهـوديـان او راقـبـول نـدارنـد، بـا مردم چه كند و معذلك ادعا مى كند كه من تابع حضرت موسى هستم . وبـالاتر و بدتر از او دولت هاى بزرگ مسيحى با مردم چه مى كنند، با آن روحانيتى كهحـضـرت مـسـيـح داشته است ، با مردم چه مى كنند و با ملت هاى خودشان ، حتى با ملت هاىمـظـلوم خـودشـان . و ديـگـران چـه مـى كـنـند كه روى مسيحيت را سياه كرده اند، البته روىخـودشـان سـيـاه اسـت . و هـمـين طور ساير قشرها و آنهائى كه ادعاى اسلام مى كنند. امروزصـدمـه اى كـه مـلت مـسـلمـان مـا از صـدام دارد مـى كشد و ملت مظلوم مسيحى و غير مسيحى ازصـهـيـونيست ها در لبنان و امثال لبنان مى كشند، كى از ديگرى كشيده است اين رنج ها را؟ايـنها همه مدعى هستند، لكن در عمل بينيد كه چه هستند. و ما ملت ها، ما همه كه در تحت پرچمتـوحـيـد هـسـتـيـم ، تـا بـا هـم مـجـتـمـع نـبـاشـيـم ، تـا دراصل مليتى كه مال همه است با هم مجتمع نباشيم و با هم وحدت نداشته باشيم و در صحنهحـاضـر نـبـاشـيـم ، نـمـى تـوانـيـم در مـقـابـل ايـن سـيـل كـفـر و ايـنسيل فزاينده اى كه همه عالم را دارد مى برد، نمى توانيم مقاومت كنيم . اينكه مى بينيد درظرف چهار سالى كه ، قريب چهار سالى كه ايران بحمدالله ايستاده است و رزمندگان درحـدود بـيـش از سـه سال ، بيش از دو سال در جنگ هست ، شما مى بينيد كه اينها همه ايستادهاند و با همه مشكلات ايستاده اند و ملت هم پشت سر آنها و اين است كه موجب پيروزى ما شدهاست . دولت اسـلامـى بـراى هـمـه ديـن هـائى كـه رسـمـى هـسـتـنـد احـتـرامقائل است شـمـا ايـن مـطـلب را بـايـد بـدانـيـد كـه دولت اسـلامـى بـراى اگـر بـه وظـايـف اسلامىعـمـل كـنـد، بـراى هـمه قشرها، براى همه دين هائى كه رسمى هستند در ايران ، براى همهايـنـهـا احـتـرام قائل است ، براى همه اينها همانطورى كه براى ساير قشرهاى ملت مسلماناحترام قائل است ، براى آنها هم قائل و اين نيست جز اينكه اسلام اينطور است . شـمـا در تـاريخ شايد ديده باشيد كه وقتى كه لشكر معاويه آمد و چند نفر را چه كرد ويـكـى از زن هـاى اهـل مـذاهـب رسـمى را، آن خلخال را از پايش درآورد، حضرت امير كه حكومتآنـوقـت بـود (بـر حـسـب نـقـل ) فـرمـوده اسـت كـه شـنـيـدمخلخال از پاى يك كسى كه با اسلام است و تابع اسلام است درآوردند و اگر كسى در اينامـر بـمـيـرد، ايـن را نبايد ملامت كرد. اينطور پشتيبان است . ملت ايران همه با هم بايد درصـحـنـه بـاشـنـد، هـمـه بـا هم بايد تشريك مساعى كنند براى حفظ ايران و براى اينكهانـشـاءالله ايـن كـشـورهـاى ديگر را هم از آن اسارت هائى كه داشته اند بيرون بياورند.شما مقايسه يك حساب ، پيش خود !!! كه !!! يك حساب را مقايسه كنيد مابين آن رژيم سابقو رژيم هائى كه الان هم در دنيا هست و بوده است ، با رژيمى كه امروز در ايران برقراراست ، شما مقايسه كنيد بين اين دو تا ببينيد كه وضع همه ملت در عين حالى كه گرفتارىهـاى هـمـه جـانـبـه دارد دولت و مـلت مـا، در عين حالى كه ملت و دولت ما در فشار اقتصادىدولت هاى بزرگ هستند، در عين حالى كه دولت و ملت ما مورد تهاجم نظامى دولت ها هستند،مـعـذلك آنـقـدرى كـه در ايـن چـنـد سـال ، در ايـن دو سـهسـال كـم ، بـا هـمـه ايـن گـرفـتـارى هـا، بـراى مـسـتـمـنـدان كـار شـده اسـت ، درطـول سـلطـنت اين پدر و پسر غير انسان ، حاصل نشده بود. و مطمئن باشيد شما كه دولتاسلامى خدمتگزار است براى همه قشرهاى ملت ، اختصاص به يك طايفه ، دو طايفه ندارد ومـا از طرف اسلام ماءمور به اين معنا هستيم . ما ماءمور به اين هستيم كه تا آقايان در تعهدخـودشـان بـه دولت اسـلامـى و جـمـهـورى اسـلامـى بـاقـى هـسـتـند، ما در تعهد خودمان درخدمتگزارى به آنها باقى باشيم . و من اميدوارم كه ملت مطلقا از مسلمين و اين قشرهاى غيرمـسـلم مـربـوط بـه اسـلام و ايـنـهـائى كه به رسميت شناخته شدند در اسلام و در قانوناسـاسـى ، هـمـيـشـه توجه به اين داشته باشند كه پيروزى ما با اين است كه همه با همبـاشيم . پيروزى ما، پيروزى شما در اين است كه همه در صحنه باشيم ، در اين است كهاخـتـلافاتى كه جزئى بين تان هست برطرف باشد و اختلاف در كار نباشد. در چيزهائىكـه مـربـوط بـه دولت اسـت ، در چـيـزهـائى كـه مربوط به مجلس است ، در چيزهائى كهمـربـوط به قانون است ، بايد همه ما تشريك مساعى كنيم ، همه ملت با هم باشند. مجلسخـبـرگان تقويت رهبرى است امروز در ملت ما مطرح است قضيه مجلس خبرگان براى تعيينرهـبـرى . ايـن مـسـاءله اى اسـت كـه نـبـايـد مـلت ايـران بـراى آن كـم ارجقائل باشد. الان يك دسته از قرارى كه شنيدم دوره افتاده اند كه اين مجلس خبرگان نبايدباشد براى اينكه تضعيف رهبرى است . مجلس خبرگان تقويت رهبرى است گـول ايـن حـرف ها را نخورند، بايد همه وارد بشوند، اين يك تكليف است . حفظ اسلام يكتـكـليـف شـرعى است براى همه ما. حفظ مملكت توحيدى يك تكليفى است براى همه قشرهاىملت و اگر چنانچه همه با هم نباشند و در صحنه حاضر نباشند و راءى به وكلا ندهند وراءى بـه مـجـلس خـبرگان ندهند و وكلائى كه بايد تعيين بشود و كسرى دارند راءى كمبياورند، اين بر خلاف تكليف عمل كرده اند. بايد همه در صـحنه باشند و همه وارد باشند و من به قشر روحانيت هم عرض مى كنم كه كناره گيرىموجب اين مى شود كه همانطورى كه در زمان سابق از كناره گيرى علماى مذاهب ، اسباب اينشـد كـه مـلت مـا و بـزرگانشان جدا شدند و هر كارى خواستند دولت كردند و دولت ها رابـه حـال خـود گـذاشـتند و هر طور سركشى خواستند كردند، اگر چنانچه شما از صحنهبيرون برويد، علما، دانشمندان از صحنه بيرون بروند، اين اسباب اين مى شود كه بازآن مسائل سابق پيش يبايد. امروز تكليف است . مجلس خبرگان تكليف است براى همه كه همدر آن كـه مى خواهد خبره بشود بايد برود اسم نويسى كند، آن كه لايق است برود و اسمنـويـسـى كـند، ملت به آنها راءى بدهند. در هر صورت اگر چنانچه ما همه مان در صحنهنباشيم و همه به فكر اين نباشيم كه اين كشور را از شر مفسدان نجات بدهيم ، اگر بهفكر اين نباشيم ، خداى نخواسته اگر حاضر هم ، در وضع حاضر هم خيلى تاءثير نكند،در وضـع آيـنـده مـلت بـاز تـاءثـيـر مـى كـند و خداى نخواسته دوباره ملت ما را گرفتارآنـطور اشخاص مى كند كه بر صغير و كبير ما رحم نكنند. و من اميدوارم كه خداوند تباركو تعالى به همه ما توفيق بدهد كه خدمت كنيم به اين كشور، خدمت كنيم به اين ملت و همهبـا هـم بـاشـيم و بر ضد كسانى كه بر خلاف اين ملت هستند، بر خلاف مصالح اين ملتهـسـتـنـد، نـهـضـت خـودمـان را حـفـظ كـنـيـم و انـشـاءالله درطـول تـاريـخ ، ديـگـر گـرفـتـار آن حـكومت هايى كه خودشان را از مردم جدا مى دانستند وبراى خودشان دستگاه هاى سلطنتى درست كرده بودند، گرفتار انشاءالله نشويم . والسلام علينا و على عبادالله الصاحين تاريخ : 27/8/61 فرمان امام خمينى به حجت الاسلام موحدى كرمانى بسم الله الرحمن الرحيم جناب مستطاب حجت الاسلام آقاى حاج شيخ محمد على موحدى كرمانى دامت افاضاته بـه دنـبـال شـهادت جانگداز حجت الاسلام والمسلمين آقاى حاج عطاءالله اشرفى رحمة اللهعـليـه ، جـنابعالى را به سمت امام جمعه باختران منصوب مى نمايم كه انشاءالله تعالىضمن انجام اين فريضه بزرگ ، مردم را به وظايف ديگرى كه در رابطه با اسلام عزيزو انـقـلاب خـونـبـار مـلت شـريـف ايـران دارنـد، آشـنـا سازند. اميد است اهالى محترم عموما وحضرات علماى اعلام خصوصا و نهادهاى انقلابى فرصت را مغتنم شمرده همكارى هاى لازمهرا در انجام هر چه باشكوهتر نماز وحدت آفرين جمعه با جنابعالى داشته باشند. موفقيتهمگان را از خداى تعالى مسئلت دارم . والسلام عليكم و رحمة الله و بركاته تاريخ : 3/9/61 بيانات امام خمينى در جمع ائمه جمعه استان خراسان امروز ملت در مراكز نماز جمعه اجتماع و با يكديگر تفاهم مى كنند بسم الله الرحمن الرحيم هـمـانـگـونـه كه كرارا گفته ام ، يكى از بركات اين انقلاب و پيروزى ما اين است كه باآقايان علما و خصوصا برادران اهل سنت كه قبلا خدمتشان نمى رسيديم ملاقات مى كنيم و مناميدوارم كه اين مساءله ادامه پيدا كند و وحدت كلمه براى هميشه برقرار باشد. بـرپـائى نـمـاز جـمـعـه يـكـى از بـركـات بـسـيـار عـظـيـم اسـلام بـود كـه مـع الاسـفقـبـل از پـيـروزى انـقـلاب در بـيـن عـلمـاى شـيـعـه بـسـيـار كـم جـلوه و بـرادراناهـل سـنت هم كه اقامه كردند، خطبه هايشان محدود به حدودى خاص بود. اما امروز از بركتنـمـاز جمعه است كه ملت از خانه هايشان بيرون ريخته و در مراكز نماز جمعه اجتماع و بايـكديگر تفاهم مى كنند و به مسائل سياسى و دينى گوش مى دهند، كه اين مساءله بسيارارزشمند است و همانطور كه مى بينيد روز به روز هم بحمدالله رشد كرده و بر اين جمعيتافزوده مى شود و هيچ گاه تزلزلى در آن ديده نشده است . ايـن رسـانـه هاى گروهى بيگانگان هستند كه تبليغ مى كنند مردم علاقه زيادى به نمازجـمـعـه نـدارنـد شـمـا در كـجـاى دنـيـا مـى تـوانـيـد جـائى رامـثـل اسـتان اصفهان پيدا كنيد؟ همين چند روز پيش فقط در شهر اصفهان حدود سيصد و هفتادنـفـر را تـشـييع كردند معذلك همين شهيد داده ها و داغديده ها همچنان به خدمت خود به اسلامادامـه مـى دهـنـد. امـروز مردم ما فهميده اند كه تا فداكارى نباشد، اسلام را نمى شود پيشبرد و مى دانند كه همه ما بايد براى اسلام فدا شويم . سـيـره انـبـيـاء عـظـام خـصـوصـا نـبـى اكـرم و اصـحـابـش درطـول تـاريخ ، فدا شدن در راه اسلام بوده است و مردم ما هم اين سيره را پيش گرفته واز آنان تبعيت مى كنند. اين زمزمه هائى كه گاهى مى شود مبنى بر اينكه گرفتارى زياداست و مثلا گرانى زياده شده است و مردم دلسرد شده اند، بى اساس است . شما مى بينيدكـه ايـنـگونه مسائل در كشورهائى كه سال هاى طولانى انقلاب كرده اند وجود دارد و شماكـشـورى را سـراغ نداريد كه چهار سال از پيروزى انقلابش گذشته باشد و همه چيزشدرسـت بـاشـد و هـر روز مـردم بـيـشـتر در صحنه باشند و بيش از پيش از انقلاب و دولتپـشـتيبانى كنند و اين چيزى نيست جز اينكه اين انقلاب ، اسلامى و مربوط به اسلام است .اگر اين انقلاب مثل ساير انقلاب ها مربوط به طايفه و حزبى خاص بود. و يا عده اى باكودتا قدرت را به دست مى گرفتند ممكن نبود كه ملت اينطور يـكـپـارچـه دنبالش حركت كنند و از آنها حمايت كنند و اين نعمتى است كه اسلام به ما عنايتفرموده و ما بايد قدر اين عنايت خدا را بدانيم . اين از عنايات اسلام است كه همه برادراناهل سنت و شيعه با هم هستند و اختلافى هم با يكديگر ندارند و بحمدالله كسانى را كه دردو طرف بودند و تفرقه ايجاد مى كردند را هم شناختند و كنار زدند و امروز صادقانه دركنار يكديگر خدمت مى كنند و من اميدوارم كه اين رويه مستدام باشد. ائمه جمعه يكى از مؤ ثرترين قشرهاى جامعه به حساب مى آيند ائمـه جـمـعـه بايد توجه داشته باشند كه يكى از مؤ ثرترين قشرهاى جامعه به حسابمـى آيـنـد و بـايـد تـوجـه داشته باشند كه مردم گوششان به اينهاست و در اجتماع ائمهجـمـعـه سـعـى مـى كـنند ببينند امام جمعه چه مى گويد. از اين رو بايد سعى شود خطبه هاپـرمـحـتـوا بـاشـد. در خـطـبـه هـا هـم بـايـد امـر بـه تـقـوا و ايـنـگـونـهمسائل رعايت شود و هم مردم را به وحدت و حضور در صحنه دعوت نمايند. ايـنكه مى بينيد اجانب اينگونه بر ضد ايران تبليغ مى كنند و رسانه هاى گروهى شانبـى وقـفـه عـليـه مـا به كار گرفته مى شوند، براى اين است كه اين قيام براى اسلاماسـت و مـا مـى خـواهيم فرهنگ اسلامى را در همه جا گسترش دهيم و اينها مى ترسند كه مبادااسلام در كشورشان رشد پيدا كند و ديگر جائى براى آنها نباشد. از جمله امورى كه اجانببـه آن دامـن مـى زنـنـد، هـمين مساءله انتخابات است . هر انتخاباتى كه در ايران مى شود.ايـنها مى گويند مردم اين دفعه نمى آيند، مردم سست و خسته شده اند. و شما ديديد كه درانـتـخابات گذشته ، از انتخابات اصل نظام جمهورى اسلامى گرفته تا مجلس خبرگانبـراى قـانـون اسـاسـى ، مـجـلس و رؤ سـاى جـمـهـور، مـردم هـر دفـعـه بـهـتـر از دفـعـهقـبل شركت كردند. الان هم عده اى در خارج نشسته اند و تبليغ مى كنند كه اين دفعه ديگرمـردم خـسـتـه شـده انـد و شـور سـابـق را نـدارنـد و از ايـنقبيل حرف ها. اينها اكثر عقده هائى در دل دارند و روى همين عقده هاست كه اين صحبت ها را مىكـنند. اگر عقده هاى درونى آنها حل مى شد، چنين صحبت هائى را نمى كردند. همين منافقين وديـگـران كـه مـردم آنـها را از ايران بيرونشان كرده اند، در خارج نشسته اند و مى گويندمردم با ما هستند. شما ائمه جمعه موظفيد براى جلوگيرى از شيطنت هائى كه اينها مى كنندو مـى گويند مردم اعراض كرده اند و در انتخابات شركت نمى كنند، مردم را به شركت درانـتـخـابـات دعـوت كـنـيـد و مردم نيز ثابت كنند كه اعراض نكرده اند و با شركت شان درانتخابات ثابت كنند كه از اسلام رويگردان نيستند. اسلام چيزى نيست كه كسى بتواند ازآن رويگردان باشد. ما هر روز شاهديم كه مادران شهدا، كسانى كه حتى چند شهيد داده اند،فـرياد مى زنند كه اگر باز هم داشتيم در راه خدا مى داديم و تاءسف مى خورند كه ديگرفـرزنـدى ندارند كه در راه خدا بدهند. اجانب تبليغ مى كنند كه در ايران بچه هاى كوچكرا بـا زور بـه جـبـهه مى فرستند، در حالى كه چنين نيست . مردم مى خواهند جلوى اين جوانهـاى چـهـارده پانزده ساله را بگيرند كه به جبهه نروند، ولى آنها از دست پدر و مادرهافرار مى كنند و به جبهه مى روند. مسلما فردى را كه بالغ نيست نه كسى مى گويد بهجبهه برو و نه كسى چنين حقى دارد كه بگويد. مردم ما بـحـمـدالله خـودشـان از رفـتـن بـه جـبـهه ها استقبال مى كنند و جبهه ها را پر مى كنند. منامـيـدوارم كـه شـمـا آقـايان با صفاى قلب در كنار يكديگر باشيد و مردم را به صلاح وسـداد دعـوت كـنـيـد و هـمـه در صـحـنـه بـاشيد و مردم را به حضور در صحنه دعوت كنيد.اينطور نيست كه آدم خوب كسى باشد كه در كنارى نشسته باشد و تسبيحى دست بگيرد ودر مـسـجـد ذكـر بـگـويـد. اگـر انـسـان خـوب ايـنـگـونـه بـود حـضـرترسـول صـلى عـليـه و آله و سـلم و حـضـرت امـيـر مـومنان (ع ) هم اين كار را مى كردند. مانـديـديم در تاريخ كسى گفته باشد رسول اكرم و امير مؤ منان در جائى از صحنه كنارهگـيـرى كنند و در مسجد بنشينند و ذكر بگويند، بلكه بعكس در همه جا حضور داشتند و درصـحـنـه بودند. بنابراين اينكه عده اى نشسته اند و مى گويند بايد كناره گيرى كرد،درسـت نـيـسـت . روحـانيت بايد عضو فعال جامعه باشد و مردم را هدايت و ارشاد نمايد. شماآقايان هم بر امور جارى در محل خودتان نظارت داشته باشيد و مردم را هدايت كنيد. من هم ازخداوند مى خواهم كه به شما توفيق دهد تا به اسلام و مسلمين خدمت كنيد. والسلام عليكم و رحمه الله و بركاته تاريخ : 3/9/61 بـــيـــانـــات امـــام خـــمـــيـنى در جمع گروهى از رزمندگان اسلام مستقر در كردستان واعضاىخانواده هاى شهداى انقلاب اسلامى شما برادران موجب سرافرازى حضرت امام زمان سلام الله عليه در پيشگاه خداى تباركو تعالى شديد بسم الله الرحمن الرحيم مـن امـروز بـنـا نداشتم كه صحبت بكنم و حالا هم به طور اختصار يك كلمه مى گويم و دعامـى كـنم به شما. من الفاظ را و گفتار را ناقص تر از اين مى دانم كه در ستايش از شماجـوانـان عزيز و همه ارگان هايى كه در ايران خدمت مى كنند، از ارتش و سپاهى و كميته وبسيج و هم اينها، الفاظ كوتاه هستند كه از شما برادران و از اين چهره هاى نورانى مستعدبـراى شـهـادت مـديـحـه بـگـويـنـد. شـمـا آبـروى اسـلام را و آبـروىرسـول خـدا را در پـيـشـگـاه مـقدس حق تعالى حفظ كرديد و شما برادران موجب سرافرازىحـضـرت امـام زمـان سلام الله عليه در پيشگاه خداى تبارك و تعالى شديد. حماسه هايىكـه شـمـاهـا در كـردسـتـان و نـيـز دوسـتـان شـمـا در جـاهـاى ديـگـر ازقـبـيـل جـبـهـه مـسـلم و مـحـرم و سـايـر جـبـهـه هـا آفـريـديـد،قـابـل تـوصيف نيست و شما مستعد اين باشيد كه امام زمان سلام الله عليه از شما توصيفكند و خداى تبارك و تعالى به شما عنايات خاصه خودش را بكند و انشاءالله خواهد كرد.شـمـائى كـه از جـان خـودتـان در راه اسـلام گـذشـتـه ايـد و در مـيـدان هـاى نـبـرد حـق بربـاطـل پيشقدم شديد و سركوبى كرديد از اين دشمنان اسلام و دشمنان ملت و دشمنان ملتكرد و غير كرد، شماها موجب سرافرازى همه ملت شديد. ما به وجود شما افتخار مى كنيم ومن از خداوند تعالى سعادت شما را در اين دنيا و آن دنيا و سلامت شما را و رحمت بر شهيدانشـمـا را خـواستارم و اميدوارم خداى تبارك و تعالى به شما عزيزان پيروزى عنايت كند وثـواب شـهـدا را بـه شـمـا مـرحـمت فرمايد. خداوند تمام رزمندگان ما را در همه جبهه ها ازبليات حفظ كند و پيروزى آنها را كه پيروزى اسلام است ، پيروزى قرآن مجيد است ، ثبتكند در لوح محفوظ. شما اهالى كردستان گول اين گروهك ها را نخوريد مـن يـك كلمه به شما و اهالى كردستان عرض مى كنم كه شما اهالى كردستان و ديگرانىكـه در آن نـواحـى هـسـتـند گول اين گروهك ها را نخوريد. اينها نغمه اى بلند كردند برخلاف قرآن مجيد و بر خـلاف اسـلام . نـغـمـه نـژادپـرستى ، طرح اينكه كرد، لر، فارس ، اينها بايد از هم جدابـاشـنـد و هـر يك مستقلا براى خود چيزى داشته باشند، اين آن است كه اسلام آمده است كهبـردارد از مـيـان ، ايـن ديـوارهـا را اسـلام آمـده است كه خراب كند و همه شما و همه ما و همهمـسـلمـيـن در تـحـت لواى لااله الاالله و توحيد همقدم باشيم و هم نفس باشيم و اسلام را بهپـيـش بـبـريم . و اميدوارم كه موفق بشويد به اينكه اسلام را در همه كشورهاى اسلامى وحقايق اسلام را در همه دنيا پياده كنيد و شما بحمدالله الگو هستيد براى تمام كشورهائىكـه هستند و مسلم بدانيد كه چشم همه كشورها يعنى مسلمان هاى كشورها و مستضعفان كشورهابـه شـمـا دوخته شده است و دعاى ما بدرقه شماست . و خدايا! تو را به اوليايت قسم مىدهيم كه اين عزيزان ما را حفظ كن ، اين دوستان خدا و دوستان امام زمان را پيروز كن . والسلام عليكم و رحمه الله و بركاته تاريخ : 4/9/61 بـيـانـات امـام خـمـيـنـى در ديـدار بـا فـرمـانـده ژانـدارمرى و نماينده امام در ژاندارمرىجمهورىاسلامى سعى كنيد روح ايمان و اسلاميت را در پرسنل زنده نگه داريد بسم الله الرحمن الرحيم نـكـتـه اى كـه بـايد تذكر دهم اين است كه اولا هيچ گاه از حجم كار زياد نترسيد كه كارهرقدر هم زياد باشد در مقابل اراده انسان ناچيز است و اگر انسان بخواهد، مى تواند همهكارهاى عظيم را با حجم هر قدر هم زياد به انجام برساند. دوم ايـنـكـه سـعـى كـنـيـد روح ايـمـان و اسـلامـيـت را درپرسنل زنده نگه داريد. اگر روح اسلام در افراد باشد همانطور كه امروز در سرتاسرجبهه ها مى بينيد، همه مسائل حل مى شود. همه مى خواستند ژاندارمرى را از اخلاق اسلامى وايـمان جدا كنند و آنها را بد تربيت كنند. انشاءالله سعى شود كه تربيت اسلامى در بينافـراد احـيـا شـود. امـروز مـردم از هـر لحـاظ كـمـك خـواهـنـد كـرد و بـه هـمـيـن جـهـت مـشكلاتحل خواهد شد. والسلام عليكم و رحمه الله و بركاته تاريخ : 6/9/61 بـــيـــانـــات امــام خمينى در جمع گروهى از دانشجويان عضو دفتر تحكيم وحدت انجمنهاىاسلامى دانشجويان دانشگاه هاى سراسر كشور مراقب باشيد كه منحرفين در انجمن هاى اسلامى نفوذ نكنند بسم الله الرحمن الرحيم از شـمـا دانـشـجـوهـاى عـزيـز كـه اميد آينده كشور اسلامى هستيد تشكر مى كنم كه تشريفآورديـد در اين روز سرد و با شما ملاقات مى كنم . شما مى دانيد كه هر چه از خوبى ها وبـدى هـا بـراى يـك مـلتـى تـحـقـق پـيـدا مـى كـنـد، وابـسـتـگـى يـااستقلال ، در قيد و بند بودن و اختناق يا آزادى ، تابع تربيت هاى دانشگاهى است . آنچهكـه دانـشـگاه در يك كشورى نقش دارد از امور مهمه اى است و نقش بزرگى دارد كه اين نقشبـزرگ را اگـر ايـفـا كند و به طور صحيح ايفا كند، كشور را به مقصد اعلاى خودش مىرسـاند. اين دو جناح دانشگاه و فيضيه كه بحمدالله امروز با هم تحكيم وحدت كرده اند وبـا هـم يـك عـضـو بـراى جـامـعـه شـده انـد، ايـنـهـا مـى تـوانـنـد كـه كـشـور را بـهاسـتـقـلال حـقـيـقى و آزادى برسانند و اگر خداى نخواسته اين دو قشر انحراف پيدا كنند،مـطمئن باشيد كه كشور و احكام اسلام به انحراف كشيده مى شود. از اين جهت اين كارى كهشـمـا دانـشـجـوهـاى عـزيـز داريـد و آن كـار تـوجـه بـهمسائل اسلامى دانشگاه ، از امور بسيار با اهميت و ارزشمند است و از آن طرف بسيار با مسؤوليت . آن چـيـزى كـه مـن بـه نـوع قشرهايى كه ملاقات كرده ام سفارش كرده ام و امروز به شماجـوان هـاى عـزيـز سـفـارش مـى كـنـم و تاكيد مى كنم اين است كه انجمن هاى اسلامى بايدتـوجـه كـنـنـد كه در بين اين انجمن ها از اين منحرفين نفوذ نكنند. شما مطمئن باشيد كه اينمـنـحـرفـيـن و منافقين و آنهائى كه دستشان از اين كشور كوتاه شده است با هر حيله اى كهشده است مى خواهند در همه جاى كشور خصوصا در دانشگاه كه مركز علم و مركز همه جهاتكـمـالى انـسانى است ، مى خواهند نفوذ كنند و چه بسا اشخاصى با ظاهر بسيار صالح ودر حـضـور شـماها بيشتر از شماها قيد و بند اسلام و فرياد (وا اسلاما) مى زند، خداىنـاخـواسته از منحرفين باشد. آنها همانطورى كه شيطان با هر صورتى در مى آيد و باهر حيله اى انسان را منحرف مى كند، اينها هم شياطين انسى هستند كه به هر صورتى و بههـر شـكـلى در مـى آيـند و ممكن است كه در بين شما خداى نخواسته يك نفوذى بكنند و اگرخـداى نـخـواسـتـه يـك هـمـچـو نـفوذى بشود، بدانيد كه انحراف در پيش است . گرچه بهكـوتـاه مـدت نشود، در دراز مدت انحراف خواهد شد. و لهذا بايد سعى خودتان را، كوششخودتان را در انتخاب افراد براى اين انـجـمـن هـا بـكـنـيـد و دقـت كـنـيـد كـه افـراد، افـرادى بـاشـنـد كـه سـابـقـه آنـهـا وقـبـل از انـقـلاب آنـهـا و در انـقـلاب درسـت مـعـلوم بـاشـد و بـا شـنـاخـتكـامـل در ايـن انجمن ها راه داده بشوند. اين انجمن ها فعاليت شان بسيار ارزش دارد، لكن يكهـمـچـو مسؤ وليت هائى دارند كه مسؤ وليت شان هم بزرگ است . چنانچه مسؤ وليت توجهبـه هـمـه جـهـات دانـشگاه و نظارت به همه جهات دانشگاه راجع به اينكه انحرافى واقعنـشـود، اسـتـاد منحرفى خداى نخواسته وارد نشود و متصديان امور خداى ناخواسته منحرفنباشند، اين هم از امور مهمى است كه بايد بسيار رويش دقت بشود، لكن توجه به اين معناكـه براى هر امر جزئى نبايد شما به عنوان اينكه حزب الله هستيد، براى يك امر جزئىافـرادى كه صالح هستند ولو سابق يك خطائى يا يك كارى كه الزامى بوده است كردند،نـبـايـد كـنـار بـگذاريد. بايد هر چه بكنيد جاذبه داشته باشيد و اشخاصى كه اينها درحـال حـاضـر خـوب كـار مـى كـنـند و مفيد هستند، در دانشگاه ها باشند و تعليم و تربيت رابكنند با نظارتى كه همه دانشجويان در امور دارند. در هـر صـورت كـار، كـار مـهـمى است و اين كار مهم مسؤ وليتش هم مهم است و من اميدوارم كهشـمـا بـرادرهـاى عزيز و عزيزان ملت موفق بشويد در اين كار اسلامى انسانى و دانشگاههاى ما انشاءالله باز بشود و به كارهاى خودش ادامه بدهد و براى اين ملت امورى كه لازمدارد، مهيا كند. مجلس خبرگان يك مجلسى است پشتوانه كشور البـتـه مسائل زيادى در پيش داريم و شما در پيش داريد كه باز شياطين دوره افتاده اند ونـمـى خـواهـنـد بـگـذارند اين مسائل تحقق پيدا كند. يكى همين مجلس خبرگان است كه امروزمـحـل ابـتـلاء همه است . مجلس خبرگان يك مجلسى است كه بايد شما و ملت بدانند كه اينمـجـلس پـشـتـوانـه كـشـور اسـت بـراى حـفـظ امـنـيـت كـشـور و حـفـظاستقلال كشور و حفظ آزادى براى كشور و اگر مسامحه در اين امر بشود، يك تقصيرى استكـه ممكن است جبران بعدها نشود اين تقصير. بايد همانطورى كه اعلام مى كنند و آن روزىكـه اعـلام مـى كـنـنـد، آقـايـان بروند و افرادى را كه تعيين كرده اند بزرگان ، به آنهاراءى بـدهـنـد و كسانى هم كه خودشان ميل دارند كه راءى بدهند بروند و شركت بكنند. درآراء آزادنـد، هـركس را مى خواهند انتخاب كنند، و ليكن شركت داشته باشند، اينطور نباشدكه خداى نخواسته آمال و آرزوى استعمار را در ايران انجام بدهند. شركت نكردن در اين امرمـورد آمـال آن كـسـانـى است كه مى خواهند اين كشورها را و كشور اسلامى ما را به انحرافبـكشانند و هر چه ذخاير دارند ببرند. از اين جهت من به همه ملت سفارش مى كنم ، به زنو مرد سفارش مى كنم كه هر كس به حد قانونى رسيده است ، در اين مجلس ، در اين انتخابشـركـت كند و افرادى كه پيشنهاد مى شود و انتخاب شده است يعنى پيشنهاد شده است ، هريـك را كـه خـواسـتـنـد، بـه او راءى بـدهـنـد، لكـن شـركـت كـنـنـد. ايـن يـكـى ازمسائل مهمى است كه ما داريم و امروز دنبال اين هستند كه نگذارند اين كار بشود. كارشكنىهـا مـى كـنـنـد، اشكالات مى كنند و اين اشكالات و كارشكنى ها همه براى اين است كه از اينمـجلس مى ترسند، از اينكه اين مجلس تحقق پيدا كند و در موقع خودش بتواند كار خودش را انجام بدهد مـى تـرسـنـد، از ايـن جـهـت نـمـى خـواهند كه اين انجام بگيرد، چنانچه امروز بعد از اينكهدسـتـشـان از امـور تـخـريـبـى تـقـريبا كوتاه شده است و در جبهه ها شكست خورده اند و درداخـل و خـارج رو بـه شـكـسـتـنـد و شـكـسـت خـورده انـد بـازدنـبـال ايـن هـسـتـنـد كـه مـجـلس را، دولت را، ايـنـهـا را تـضـعـيـف كـنـنـد.دنـبال اين هستند كه در بين مردم اشكالتراشى براى دولت بكنند يا براى مجلس . و شمابـدانيد كه اين اشكالتراشان و اين اشخاصى كه دوره مى افتند و چيزهايى را اشاعه مىدهـنـد، ايـنـهـا بـه خـير ملت نيست ، به خير شما نيست ، به خير اسلام نيست . امروز مجلس ودولت از ارگـان هـائى اسـت كـه مـا بـايـد حـفـظشان كنيم ، بايد كوشش كنيم در اينكه ايندولت مـحفوظ بماند و اين مجلس محفوظ بماند و اين دولت خدمتگزار است و خدمت هاى بسيارچشمگيرى كرده است و دارد مى كند، لكن خرابى ها از بس زياد است و از بس كه گرفتارىها زياد است ، جنگ هست در كار، محاصره هست ، محاصره اقتصادى هست ، مخالفت همه كشورهاىخـارج بـه اسـتثناء بعضى از آنها هست و كمك كردن به دشمنان ما و كمك نكردن به ماست ،كـارشـكـنـى بـراى مـلت ايـران اسـت و در يـك هـمـچـو وضـعـيـتـى آنـهـا مـى خـواهـنـد كه درداخل يك ايجاد اختلافى بكنند كه از آن اختلاف آنها بهره گيرى كنند. مخالفت با دولت ، مخالفت با اسلام است و شـمـا بـدانـيـد كـه اگر چنانچه اين وحدتى كه بين مسلمين هست و خصوصا در بين ايرانتـحقق پيدا كرده است ، اگر اين وحدت از دست برود ما بر مى گرديم خداى نخواسته بههـمـان رژيـم هـاى فاسدى كه همه چيز اين كشور را به باد دادند و نگذاشتند مغزهاى متفكرايـن جـوان هـاى مـا بـه كـار بـيـفـتـد. و مـا الان در صـورتـى كـه سـهسـال ، چـهـار سـال از جـمـهورى اسلامى گذشته است ، مى بينيم كه در همه جا به كوششدولت و به كوشش جوان ها كارها دارد راه مى افتد، كارخانه ها با كوشش خود جوان ها داردراه مـى افـتـد و در عـين حالى كه ما در سه سال تقريبا در جنگ هستيم ، معذلك دولت آنطوراقدام كرده است و آنطور خدمت كرده است كه نگذاشته است كه قرض بكند كشور ما از خارج. در حـالى كـه صـدام در عـيـن حالى كه همه كشورهاى متمكن و داراى قدرت با او موافقند وهـمـراهـى مى كنند و مجانى به او مى دهند و چه ، معذلك ميلياردها ارز خودش را از بين بردهاسـت و مـيـليـاردهـا قـرض كـرده است و دولت ما بحمدالله با كوششى كه دارد و با وحدتنـظـرى كـه هـسـت بين شان انشاءالله و با وحدتى كه ما بين ملت و دولت است ، هم ارز رابـالا بـرده انـد به طور چشمگير و هم از هيچ جا تاكنون قرض نكرده اند و ما بايد تشكركـنـيـم از يـك هـمچو دولتى و اگر اشكالى فرض كنيد يك وقتى داريم كه حتما بدانيد ازروى سوء نيت آنها كارى نمى كنند، اگر چنانچه يك وقت اشتباهى داشته باشند، اشتباه رابـايـد بـه طـور مـعـقـول تـذكـر داد و وقـتـى كـه بـه طـورمـعـقـول تذكر دادند آنها درصدد رفعش بر مى آيند. من اعلام مى كنم به همه ملت كه امروزمـخـالفـت با دولت ، مخالفت با مجلس ، مخالفت با جمهورى اسلامى ، مخالفت با ارگانهائى كه در جمهورى اسلامى است مخالفت با اسلام است و موجب تباهى اين كشور و اين ملتخـواهـد شـد. بـايـد هـمه پشتيبان باشند و همه توجه كنند به اينكه در يك همچو مشكلاتىاينطور گـرفـتـارى هـا را دارنـد بـه تـدريج انشاءالله رفع مى كنند، اين موجب تشكر ملت بايدباشد. به مجرد اينكه در ذائقه يكى يك مطلبى درست نيست ، فورا هجوم نكنند و كارشكنىبـكـنـنـد و عـرض بكنم تضعيف بكنند دولت را. و همين طور راجع به مجلس ، كه مجلس درراءس هـمـه امـور واقـع اسـت ، بـايـد تاييد بكند ملت و هيچ وقت اينطور نباشد كه تضعيفبـكـند. و من اميدوارم كه ملت توجه كامل داشته باشد و اين تحكيم وحدتى كه شما در نظرداريد، باز موفق بشويد و ملت موفق بشود كه در بين همه افرادى كه در كشور هست ، بينهـمـه افـرادى كـه مـشـغـول خـدمـت هـسـتـنـد، تـحـكـيـم وحـدت بـشـود و هـمـه آنـهـامـشـغـول كار باشند و دلگرم مشغول كار باشند، موجب سستى و سردى فراهم نشود، موجبدلگـرمـى بـاشـد مـلت بـراى مجلس و دولت ، تا اينكه بتوانند انجام خدمت بكنند. خداوندانشاءالله همه شما را و همه ملت را هدايت به راه راست بكند و همه ما را خدمتگزار به اسلام، خدمتگزار به مسلمان ها و خدمتگزار به كشور. والسلام عليكم و رحمه الله تاريخ : 11/9/61 فرمان امام خمينى به حجت الاسلام نور مفيدى بسم الله الرحمن الرحيم جـنـاب حجت الاسلام آقاى حاج سيد كاظم نور مفيدى امام جمعه محترم گرگان دامت افاضاتهبـديـن وسـيـله جنابعالى را به سمت نماينده خود در منطقه گرگان منصوب مى نمايم كهانـشـاءالله تعالى در رفع نيازمندى هاى مذهبى و مشكلات سياسى و دينى اهالى آن ساماناقدام نموده و در امورى هم كه نياز به اذن ولى فقيه دارد جنابعالى از طرف اينجانب مجازدر تصدى و تصرف مى باشيد. دوام توفيقات آنجناب را از خداى تعالى مسئلت دارم . والسلام عليكم و رحمه الله و بركاته روح الله الموسوى الخمينى تاريخ : 11/9/61 بـــيـــانـــات امـام خـمـيـنـى در جـمـع ائمـه جـمـعـه و روحانيون استان همدان ، گروهى ازروحـانيوناصـفـهـان ، اعـضـاى نـهادهاى مختلف اجرايى ، كاركنان مركز اسناد انقلاباسلامى و وزيرمشاور و سرپرست سازمان برنامه و بودجه تحول روحى ملت از عنايات و تفضلات الهى است بسم الله الرحمن الرحيم اولا بـايـد تشكر كنم از آقايان علماى استان همدان و از علماى اصفهان و از برادرهائى كهاز خارك آمده اند و از برادرهائى كه از تمام كشور راجع به برنامه و اينها تشريف آوردهانـد كه از نزديك با هم ملاقات كنيم . و من اميدوارم كه همه آقايان در هر جا كه هستند موفقباشند و مؤ يد به تاييدات خداى تبارك و تعالى . يـك صـحـبـت مـن بـا هـمـه آقايان ، مشترك بين همه آقايان و همه ملت و همه علماى سرتاسركـشـور و هـمـه رزمـنـدگـان و قـشـرهـاى ديـگـرى كـه در هـر جـا هـسـتـنـد، چـه آنـهـائى كـهمـشـغـول بـه يـك خـدمـت دولتـى يـا مـجـلسـى يـا مـلى هـسـتـنـد و چـه آنـهـا كـهمـشغول به جهاد هستند در مقدم جبهه ها و در پشت جبهه ها و بالاخره تمام خواهران و برادرانكـشـور اسـلامـى ايـران ، و آن ايـن اسـت كـه هـمانطورى كه آقا فرمودند، خداوند تبارك وتـعـالى بـه مـا عـنايت فرمود و تفضل فرمود، تفضلى كه ما نمى توانيم از عهده شكر اوبـرآئيـم . يـك تـفـضـل در جـنـبـه نـفـى كـه بـحـمـدالله مـلت مـا بـافـضـل الهـى مـوفـق شد كه رژيم فاسدى كه مى رفت همه ايران را، همه جوانان ايران رافاسد كند، از چنگال ظلم آن و ابرقدرت هائى كه دندان و چنگ شان بر اين مملكت مسلط شدهبـود، از ظـلم آنـهـا و از گـرفتارى ها به بركت اسلام و به بركت ملت بزرگوار ايرانرهـائى يـافـتـيـم . و يـك جـنبه مثبت كه تحولى در ايران پيدا شد كه نمى توانيد شما درتـاريـخ نـظـيـر ايـن تـحـول را پـيـدا بكنيد، تحولى كه تمام قشرها را از آن وضعى كهداشتند، از آن گرفتارى هائى كه داشتند، چه گرفتارى هاى اخلاقى و چه گرفتارى هاىمـادى و چـه گـرفـتـارى هـاى مـعـنوى متحول كرد به يك انسان هائى كه براى خدا، براىاسـلام ، براى استقلال و آزادى ، همه با هم كوشش مى كنند. نمى تواند انسان تصور كندكـه چـه انـگـيـزه اى در تـمـام ايـن كـشـور، در بچه هاى كوچك دو سه ساله تا پيرمردهاىمـريـض در بـيـمـارسـتـان هـا پـيـدا شـد كـه هـمـه از يـك حـالت طـبيعى به يك حالت الهىبـرگـشـتـنـد. شـما الان در هر جاى اين كشور كه برويد مى بينيد كه توجه عمومى مردم ،تـوجـه توده هاى مردم به اسلام است و هر گرفتارى كه براى دولت پيش بيايد، براىارگـان هـائى كه در دولت هستند، براى ارتش پيش بيايد، براى پاسدارها پيش بيايد،بـراى كـمـيـتـه هـا پـيـش بـيـايـد و بـراى سـايـر رزمـنـدگـان ، مـردم بـهدنبال آنها و به حمايت آنـهـا مـهـيا هستند و عمل مى كنند. كه اگر نبود اين تحولى كه خداى تبارك و تعالى نصيبكـشـور مـا كـرده اسـت ، ايـن اگـر تـحـول الهـى نـبود و اين تجلى ايمان نبود، هرگز نمىتـوانست كسى باور كند كه آن گرگ هائى كه بر اين كشور تسلط پيدا كردند و با چنگو دنـدان هـمـه چيز اين كشور را در تحت سلطه خود قرار داده بودند، آنها بيرون بروند ونـمـى شـد تـصـور كـرد كـه همه قدرت هاى بزرگ و آنهائى كه دنباله آنها هستند، چه درمـنـطـقـه و چـه در خـارج منطقه با هم دست به هم دادند از حيث تبليغات ، تسليحات و قواىنـظامى شان و همه بر ضد اين ملت مظلومى كه براى خدا قيام كرده است كوشش مى كنند وخـداى تبارك و تعالى معذلك قدرتى به اين ملت عنايت فرموده است كه تمام توطئه هاىآنـهـا را خـنـثى كرده است و مى كند انشاءالله . و اين از امورى است كه ما شكرگزارى او رانمى توانيم بحق بجا بياوريم ، لكن آن مقدارى كه براى ما ميسور است در سپاسگزارى وشكرگزارى در اين نعمت بزرگ ، اين است كه اولا تقوا را پيشه خود كنيم و خداى تبارك وتـعـالى را در تـمـام امـور حـاضـر و نـاظـر بـبـنـيـم در خـلوت و جـلوت ، درحـال جـنـگ و در حـال صلح ، در تهيدستى و در غنا خداى تبارك و تعالى را حاضر ببينيم .هـمـه عالم محضر خداست ، هر چه واقع مى شود در حضور خداست ، هر خطراتى كه در قلبمـا واقـع مـى شـود در حضور خداست . ما بايد به شكر نعمتى كه خداى تبارك و تعالى ،نـعمت هاى غير متناهى كه به ما عنايت كرده است و به شكر اين نعمتى كه اخيرا به ما عنايتفرموده است ، توجه به او داشته باشيم و تقوا را پيشه كنيم و از خداى تبارك و تعالىبخواهيم كه ما را به حال خودمان باز ندارد و عنايت خودش را از ما سلب نفرمايد. علماى بلاد و ائمه جمعه و جماعات مردم را دعوت كنند به تقوا و حضور در صحنه و يـك كـلمه به علماى اسلام و خصوصا علماى ايران و آقايانى كه از استان همدان تشريفآورده انـد و از اصـفـهـان و بـالاخـره تـمـام علما و ائمه جمعه و جماعاتى كه در تمام كشورهـسـتـنـد و يـا امـام جـمعه هستند يا مبلغ هستند و مشغول به خدمت هستند، مردم را دعوت كنيد بهتـقـوا. در نـمـاز جـمـعه در خطبه اول واجب است دعوت به تقوا. با همين عنوان عربى اش رابـگـوئيد، فارسى اش را بگوئيد و مردم را دعوت كنيد كه متقى باشند. و در خطبه دوم هماحـتـيـاط لازم اسـت كـه مـردم را دعـوت كـنـنـد بـه تـقـوى . و ايـندليـل بـر ايـن اسـت كـه در ايـن خـطـبـه واجـب فرموده است كه مردم را به تقوا دعوت كنند،دليـل بـر اين است كه عنايت حق تعالى به تقوا در درجه بالايى از ساير عنايت هاست . ومـا مـردم را، شما آقايان علمائى كه ائمه جماعت هستيد، علمائى كه ائمه جمعه هستيد، علمائىكـه مـبـلغ هستيد، در هر جا هستيد مردم را به تقوا و توجه به خداى تبارك و تعالى دعوتكـنـيد، كه اين دعوت به تقوا و دعوت به توجه به خدا (كه انشاءالله مؤ ثر خواهد بوددر هـمه نفوس ) موجب اين بشود كه عنايت حق تعالى به ما ادامه پيدا كند و خداوند اين نعمترا بـراى مـا حـفـظ بـفـرمايد. و يك چيز ديگرى كه باز مربوط به علما هست و مربوط بهساير ملت ، و آن اين است كه علماى بلاد، ائمه جمعه و جماعات ، مبلغين ، مردم را دعوت كنندبه حضور در صحنه . تاكنون هر چه بركات به ايـن جـمـهـورى اسـلامـى رسـيـده اسـت و هـر چـه پـيـروزىنـايـل ايـن مـلت مظلوم ، كه در طول تاريخ مظلوم بود عايد شده است ، از حضور ملت و همهقـشـرهـاسـت كـه در صـحـنـه اند و از اينكه جمهورى اسلامى را از خود مى دانند، چنانچه ازخـودشـان هـسـت . اسـلام اخـتـصـاص بـه شـخصى ندارد. اسلام ، اسلام همه است و جمهورىاسلامى خدمتگزار به همه است و مال همه است . مـن عـرض مى كنم كه هم علما اين مطلب را هميشه به مردم گوشزد كنند و هم مبلغين گوشزدكـنـنـد كـه ايـن حـضور شما در صحنه و پشتيبانى شما از جمهورى اسلامى و از مجلس و ازدولت و از قـوه قضائيه و از ارتش و از سپاه پاسداران و همه ، اين رمز پيروزى است كهعـايد شما شده است و به شكرانه نعمت پيروزى ، مردم را دعوت كنيد به اينكه در صحنهبـاشـنـد و مـردم دنـبـال اين باشند كه مشكلاتى كه براى دولت يا براى مجلس يا براىارتـش پـيش مى آيد، ننشينند و نگاه كنند و ناظر باشند، در صحنه باشند و فعاليت كنند.بـه فعاليت شماهاست كه اين جمهورى زنده مانده است و انشاءالله با فعاليت هاى شما همزنده و شكوفا خواهد بود. از جـمـله چـيـزهـائى كـه باز تكليف همه ماست و تكليف آقايان است كه مردم را به آن دعوتكنند و دنباله حضور در صحنه است اين است كه مجلس خبرگانى كه ما امروز در پيش داريم، ايـنـطـور نـباشد كه آقايان ، ديگران كناره گيرى كنند، سستى كنند. ملت را دعوت كنند،خـودشان تشريف ببرند به پاى صندوق راى ، راءى بدهند، ملت را دعوت كنند به راى .منتها ملت و شما و هر كس آزاد است هميشه و به هر كس كه مى خواهد، راءى مى دهد، ولو آنكهآقايان و فرض كنيد كه علماى حوزه علميه تهران يا قم آنها را معرفى نكرده باشند. شماالزامـى نـداريـد به اينكه هر چه آنها معرفى كردند، شما هم همان را معرفى كنيد. البتهآنـهـا بـررسـى كـرده انـد، تـخـصـص در ايـن امـر دارنـد، بـررسى از امور كرده اند و بابـررسـى ايـن كـار را انـجام داده اند، لكن اين اسباب اين نمى شود كه كسى الزام كند كهكسى را كه تو بايد به فلان راءى بدهى . آزاد هستيد و رضاى خدا را در نظر بگيريد وتـوجه به خدا داشته باشيد و پاى صندوق ها بعد از اينكه اعلام كردند، تشريف ببريدو راءى خـودتـان را بدهيد. اين راءى به اسلام است . همانطور كه جمهورى اسلامى را شمارفـتيد و راءى داديد و تقريبا از صد كمى كمتر راءى داديد، اينجا هم اميد است كه به همينطورها باشد انشاءالله . مساءله برنامه از مهمات يك كشور است و يـك كـلمه هم با بعضى از گروه هائى است كه اينجا تشريف دارند. اما از آنهائى كه ازجـزيـره خـارك آمـده انـد، بـايد من بسيار تشكر كنم . اينها آنطورى كه امام جمعه محترمشاننـقـل كـرد الان بـراى مـن ، (قـبـل از ايـنـكـه مـن بـيـايـمنـقـل كـرد) بـچـه و كـوچـك ، زن و مرد دنبال اين رفتند كه اين مواردى را كه خرابكارها مىخواهند خراب كنند، اينها دورش خاك بريزند تا نتوانند خراب كنند. اين از همان تحولاتىاسـت كـه در مـلت مـا پـيدا شده است كه عرض كردم . شما گمان نكنيد كه اگر همه جزيرهخـارك را به باد فنا مى دادند در زمان طاغوت ، يكى پيدا مى شده كه بگويد چرا، شايدهم مردم خوشحال مى شدند كه ايـن شـاه و نـمى دانم شاه بازى هائى كه بوده ، بگذاريد كه به هم بخورد. امروز خداىتـبارك و تعالى به واسطه اسلام كه سايه افكنده است بر همه و سايه محبتش بر روىهـمـه مـلت اسـت ، بـا خـاطـر اوسـت كـه بـزرگ و كـوچـك در صـحـنـه انـد و در آنجائى كهاحتمال اين هم هست كه يك وقت خرابكارى بشود، معذلك مى روند و اين كارها را مى كنند. و منبسيار متشكرم از آنها و دعا مى كنم خداوند انشاءالله آنها را حفظ كند و خداوند توفيق عنايتكـنـد كه خداى تبارك و تعالى توفيقات خودش را از ما سلب نكند و توفيق عنايت كند كهما به خدمت مشهور باشيم . و يـك كـلمـه هم با اين گروه هايى كه در برنامه هستند عرض مى كنم . مساءله برنامه ازمـهـمات يك كشور است . اگر چنانچه بدون برنامه ، يك كشورى بخواهد اداره بشود، نمىشـود اداره بـشـود، بـايـد بـرنـامـه بـاشـد. بـرنـامـه ريـزى هـا را بـايـد بـاكـمـال دقـت اشـخـاصـى كـه تـخـصـص دارنـد، اشـخـاصـى كـه تـوجـه بـهمـسـائل سـيـاسـى و مـسـائل اجـتـمـاعـى و مـسـائل اسـلامـى دارنـد، ايـنـهـا بـايـد بـاكـمـال دقـت بـررسـى كـنـنـد و مـتحدا با هم برنامه ريزى كنند و براى كشور راه برنامهريـزى ، راهـى !!! اسـت !!! بـاز مـى كـنـد بـراى پيشبرد مقاصد كشورى ، لكن يك نكته راعـرض كـنـم و آن ايـنـكـه اگـر بـرنـامـه ريـزى را بدون نظارت روحانيون بكنند (يعنىمتخصصينى كه از روحانيون هستند) اين موجب اين مى شود كه برنامه را كه ريختيد ببريدمـجـلس ، مـجـلس رد كـنـد. آنـهـا قـبـول كردند، ببريد در كميسيونى كه تخصص در اين امردارنـد، آنـهـا رد كـنند. از اينجا بگذرد ببريد در شوراى نگهبان ، آنجا رد كنند. اين اسباباين مى شود كه كارها معطل بماند. شما در اين اجتماعاتى كه مى خواهيد بكنيد، روحانيونىكـه در ايـن امـر تـخـصـص دارنـد، آنـهـا را دعـوت كـنـيـد كـه نظارت كنند كه يك وقت خداىنـخـواسـتـه بـرخلاف اسلام چيزى واقع نشود، كه اگر بر خلاف اسلام واقع بشود، جزايـنـكـه شما زحمت تان هدر رفته است ، كارى نكرده ايد، براى اينكه بالاخره وقتى رسيدبه شوراى نگهبان ، شوراى نگهبان رد مى كند، آنوقت شما مدت زحمت كشيده ايد زحمت تاناز بـيـن رفـتـه اسـت ، دوبـاره از سـر بـايـد شـروع كـنـيـد. ايـن را ازاول يـك كـسـى كـه تـخـصـص داشـتـه بـاشـد در امـور اسـلامـى ، و بـيـنـائى و توجه بهمـسـائل كـشـور و بـه گـرفـتـارى هـائى كـه امـروز مـا در كـشـور داريـم ، تـوجـه به اينمـسـائل رويهمرفته داشته باشد، آن هم حاضر باشد و با شما كمك كند و نظارت كند تااينكه مسائل مطابق ارزش هاى اسلامى باشد، وقتى مطابق شد ديگر آسان مى شود، مجلسكـه بـرود مـجـلس قـبـول مـى كـنـد و شـوراى نـگـهـبـان هـم كـه بـرود شـوراى نـگـهبان همقـبـول مـى كـنـد. ايـن اسـباب تند شدن كار مى شود. آنطور، اسباب اين مى شود كه كارهاتـعـويـق بـيـفـتـد، و در حالى كه برنامه لازم داريم و محتاج است كشور ما به برنامه !!!بـرنـامـه !!! چـنـديـن مـاه هـى دسـت بـه دسـت بـرود، از ايـنكـانـال رد بـشـود، آن كـانـال رد كـنـنـد تـا آخـر هـم بـه نـتـيجه نرسد. و اما اگر چنانچهمتضصصين در اصل برنامه ريزى ، متخصصين در امور اسلامى ، اينها با هم مجتمع بشوندو بـرنامه را درست بكنند كه مطابق ارزش هاى اسلامى باشد، آنوقت ديگر به زودى كارتـمـام مـى شـود و بـهـتر هم خواهد شد. و من اميدوارم كه انشاءالله اين كار را جديت كنيد كهبـشـود و عمده اين است كه همانطور كه اول عرض كردم ، تقوا داشته باشيد. تقوا براىهمه لازم است و براى كسانى كه متصدى امور كشور هستند، لازمتر است . آنـهـايـى كـه متصدى امور نيستند، تقوا يك امرى است كه براى شخص خودشان و احيانا همبـراى يك عده اى كه با او تماس دارند موثر است و خلاف تقوا براى شخص خود آن آدم وبـراى اشـخـاصـى كـه بـا او مـعـاشـر هـسـتـند، گاهى سرايت مى كند و موثر مى شود. امامـتـصـديـان امور به حسب تصدى كه دارند، اگر خداى نخواسته تقوا نداشته باشند، يكوقـت مـى بـيـنـيـد كـه اينهائى كه در راءس امورند اگر تقوا نداشته باشند، اين به همهكـشـور سـرايـت مى كند، همه كشور را يك وقت خداى نخواسته به باد مى دهد و لهذا براىآنـهـا اهميت تقوا بسيار بيشتر است تا براى اشخاص . آنها، هم براى خودشان خوب است ،هـم براى دوستانشان خوب است و هم براى كشورشان خوب است ، براى تمام كشور. اگربا بى نظرى و حسن نظر و تقوا در همه جا عمل بشود، اختلافاتى پيش نمى آيد. همه ايناخـتـلافـات كـه مـى بينيد گاهى پيش مى آيد، همانطورى كه اختلافاتى كه در دولت هاىبـزرگ پـيـش مـى آيـد، براى اينكه تقوا ندارند، تقواى سياسى ندارند، تقواى اجتماعىنـدارنـد، تـقـواى شخصى و اخلاقى ندارند. اين اسباب اين مى شود كه اين مى خواهد او رابـچاپد، او هم مى خواهد اين را بچاپد، اين موجب اين مى شود كه دعوا بشود. اما اگر تقوادر كـار بـود و اگـر چـنـانـچـه هـر كـسـى روى مـرز خـودشعمل مى كرد، اينهمه جنگ و جدال پيش نمى آمد. اگر بخواهيد شما به اسلام خدمت كرده باشيد بايد كارهائى كه انجام مى دهيد با تقواو با حسن نيت باشد حـالا مـا در كـشـور خـودمان كه بحمدالله مردمش رو به تقوا و رو به اسلام و رو به احكامقـرآن و اسـلام هـستند و دارند از آن راه مى روند و آن سير را مى كنند، براى ما، براى خودمـا، ايـن مـسـاءله لازم اسـت كه آنهائى كه متصدى امور اين كشور هستند، چه دولت ، چه قوهقـضـائيـه و چـه مجلس ، اينهائى كه متصدى راه انداختن كار اين ملت هستند و آنهائى كه درجـبـهـه هـا هـسـتـنـد و مـشـغـول جنگ يا تهيه جنگ هستند، همه مردم و خصوصا اينها، اينها اگرچـنـانـچـه بـخـواهند اين كشور پيش برود، اختلافات از بين برود، اختلافاتى كه همه مىدانيم كه اگر خداى نخواسته پيش بيايد و ملت را به تباهى خواهد كشيد، اگر اختلافاتدر سران قوم پيش بيايد سرايت خواهد كرد و يك وقت مى بينيم كه دسته دسته شدند و هركسى يك طبلى مى زند، اگر بخواهيد شما به اسلام خدمت كرده باشيد، بخواهيد به قرآنمجيد خدمت كرده باشيد، بخواهيد كه در پيشگاه خدا رو سفيد باشيد، بخواهيد كه فردا كهاز ايـنـجـا بـه آن در مـى رويـد رو سـفـيد برويد، بايد اينطور باشد كه كارهائى را كهانـجـام مـى دهـيـد، بـى غـرض و بـى مـرض و بـا تـقـوا و بـا حـسـن نـيـت بـاشـد.اشـكـال خـيـلى خـوب اسـت ، در مـجـلس مـثـلا، خـوب ، بـايـد يـك مـطـلب رد وبـدل بـشود، اشكال بشود، لكن اشكال طلبگى . دو تا طلبه وقتى كه با هم مى نشينند و!!! عـرض مـى كـنم كه !!! صحبت مى كنند، گاهى مى رسد به فرياد، اين فرياد مى زندسـر او، او فـريـاد مـى زنـد سـر او بـراى مـطـلب ، امـا هـمـهدنبال اينند كه حق را پيدا كنند، بعد هم كه مباحثه تمام شد دو تا رفيق هستند، مى روند باهـم مـى نـشـيـنـنـد و چـاى مـى خـورنـد. ايـنـجـور اشـكـال ،اشكال سازنده است . اشكال مدرسه اى ، اشكال طلبگى ، اشـكـال سازنده است . طلبه ها آزاد در پاى درس مراجع خودشان مى نشينند، آزاد صحبت مىكنند، اينطور نيست كه حق صحبت دادن به اين ندهند، به آن ندهند، به همه هم مساوى حق مىدهـنـد، يـك بـچـه اى هـم بـرود، بـچـه طـلبـه اى هـم بـرود وقـتـىاشـكـال بـكـنـد گـوش بـه او مـى دهـنـد، جـوابـش را مـى دهـنـد. ايـناشـكـال سـازنـده اسـت هـر دو مـى خواهند حق را پيدا بكنند. شما هم همين طور است ، ملت ما همبايد همه همين جور باشند. اگر بخواهند تربيت اسلامى داشته باشند بايد توجه كنند،گـوشـشـان بـه ايـن بـاشـد كـه اسـلام چـه فـرمـوده ، مـا هـمدنـبـال آن بـاشـيـم . اگـر آراى خـودشـان را، اغـراض خـودشـان را خداى نخواسته در پيشبياورند، هم خودشان تباه مى شوند و هم ديگران را تباه مى كنند. برنامه ريزى اش همينطـور اسـت و وزارتخانه هايش همين طور است و مجلسش همين طور است ، ارتش و قواى مسلحشهمين طور است ، ساير ملتش هم همين طور است ، قوه قضائى اش هم همين طور است و خصوصادر قـوه قـضـائيه از جاهاى ديگر اهميتش بيشتر است ، براى اينكه قوه قضائيه سر و كاربـا همه چيز مردم دارد، اينها بايد با توجه به خداى تبارك و تعالى و حسن نيت و توجهبـه مـسائل اسلامى (چنانچه دارند) با اينطور مشى كنند و همين طور ساير برادرهائى كهدر اين كشور هستند. اگر ما مشى مان را اينطور قرار بدهيم مطمئن باشيد كه آسيبى به ماها نمى رسد. آن روزآسـيـب بـه ما مى رسد كه از باطن بگنديم ، افراد باطن شان بگندد و اين گند هم سرايتكـنـد و يك دسته اى را از بين ببرد و متعفن كند. آن دسته ، دسته ديگر را، آن دسته ، دستهديـگـر را. آنـوقـت است كه كودتا مى شود و از بين مى رويد، آنوقت است كه ممالك بزرگبه شما طمع مى كنند و با دست خودتان شما را از بين مى برند. غالب آن جاهائى كه ايندولت هـاى بزرگ و اين قدرت هاى فاسد غلبه كرده اند بر مردم ، با دست خود مردم بهمـردم غـلبـه كـرده انـد. كـم اتـفاق مى افتد كه يك دولتى بيايد بريزد و خودش بخواهدكـارى را انـجـام بـدهد. هميشه نشسته اند آنجا توطئه مى كنند، آدم تراشى مى كنند در خودمـلت . اگـر تـوانـسـتـنـد از خـود ملت يك بساطى درست مى كنند و ملت را از بين مى برند،كشورها را از بين مى برند. بايد ما كه يك كشورى هستيم توجه به خدا مى خواهيم داشتهباشيم ، مى خواهيم خودمان مستقل باشيم ، مى خواهيم خودمان همين كار فقيرانه اى كه داريم، مال خودمان باشد. ما نمى خواهيم كه همه چيزهاى بزرگ را داشته باشيم و اسير باشيم. ما البته اگر الان هم تسليم هر كدام از قدرت ها بشويم ، هر چه بخواهيم به ما مى دهند.الان هـم اگـر شما دولت تان ، ملت تان تسليم بشويد به آمريكا، سرشار همه چيز بهشما مى دهند، اما چى ، همان چيزى را مى دهند كه به حيواناتشان مى دهند، همان چيزى را مىدهـنـد كـه بـه اسـب هايشان مى دهند، همان چيزى را مى دهند كه به نوكرهايشان مى دهند. امااگـر مـا بايستيم و بگوئيم نه ، ما نه شرقى هستيم و نه غربى ، نه اين را مى خواهيم ،نـه آن را مى خواهيم و با هيچ كس هم دعوا نداريم ، هر كس با ما مصالحه دارد و حاضر استكه ما با استقلال خودمان زندگى كنيم ، ما با او هم روابط داريم و هركس اين معنا را ندارد،ما نمى خواهيم روابط داشته باشيم . بـالاخـره اسـاس يـك كـشـورى بـا اتـحـاد مـردمـش مـى شـود.اسـتـقـلال يـك كـشـورى اگـر بـخـواهـد حـفـظ بـشـود بـايـد مـردم احـسـاس كـنـنـد كـه مـااستقلال مى خواهيم . آزادى يك كشورى بايد مردم احساس كنند كه
|
|
|
|
 |
|
 |
|