بسم الله الرحمن الرحیم
 
نگارش 1 | رمضان 1430

 

صفحه اصلی | کتاب ها | موضوع هامولفین | قرآن کریم  
 
 
 موقعیت فعلی: کتابخانه > مطالعه کتاب صحیفه نور جلد 17, امام خمینی (ره)   مناسب چاپ   خروجی Word ( برگشت به لیست  )
 
 

بخش های کتاب

     FEHREST -
     SAHIFE01 -
     SAHIFE02 -
     SAHIFE03 -
     SAHIFE04 -
     SAHIFE05 -
     SAHIFE06 -
     SAHIFE07 -
     SAHIFE08 -
     SAHIFE09 -
     SAHIFE10 -
     SAHIFE11 -
     SAHIFE12 -
     SAHIFE13 -
     SAHIFE14 -
     SAHIFE15 -
 

 

 
 

 

next page

fehrest page

back page

مـا آزادى مـى خـواهـيـم ، تنفر از اينكه ما در تحت رهبرى و نمى دانم در تحت ذلت كشورهاىچـيـز بـاشـيـم بـراى شكم مان . بايد ملت اين را احساس كند كه ما عروسك خارجى را نمىخواهيم كه به ما عروسك بدهيد و ما خودمان را تسليم كنيم . ما اين زرق و برق خارجى كهبـرايـمـان بـيـايد نمى خواهيم ، ما مى خواهيم مستقل باشيم خودمان درست كنيم . اگر اين راملت احساس كرد، هيچ وقت اين آزادى و اين استقلال را از دست نمى تواند بدهد، هيچ وقت بهآن طمع نمى كنند. همه طمع ها اين است كه توجه كنند، اين را با او دعوا بدهند، اين قاضىرا بـا آن قـاضـى ، ايـن حـاكـم را با آن حاكم ، آن استاندار را با آن استاندار، مردم را باآنـهـا، امـام جـمـعـه هـا را بـا مـردم ، مـردم را بـا امـام جـمـعـه هـا، از ايـن حـرف هـا. اگـر ايـنمسائل پيش بيايد، بترسيد كه به زودى خداى نخواسته عنايات خدا از ما سلب بشود و مابرگرديم به همان حال فضاحتى كه آنوقت بود، به حالى كه جوان هاى ما را مى بردندتا بكلى تباه كنند، مى بردند تا تمام حيثيت انسانى را از آنها بگيرند. و اگر انشاءاللههـمـيـن طـورى كـه شـمـا بـيـدار هـسـتـيـد، هـمـيـن طـورى كـه تـوجـه بـهمـسـائل داريـد، هـمين طورى كه توجه به امور الهى داريد، همين طورى كه توجه داريد كهدشمن هايتان كى هستند، توجه داريد كه دوست هايتان كى هستند، اگر اينطور پيش برويد،بـدون اينكه جنگى باشد و بدون اينكه نزاعى باشد، كسى با شما چيز نمى كند. اين همكـه مـى بـيـنـيـد يـك گـوشـه كـشـور مـا فـرض كـنـيـد جـنـگ واقـع شـد و دوسـال هم هست كه آنهمه هم به ما و خودشان ضرر زده اند، براى اينكه يك ديوانه اى پيداكـرده انـد، يـك نـفـر آدم كـه نـفهميد چه مى كند. الان هم آنطورى كه در روزنامه ها بوده (مننمى دانم صحت و سقمش را) الان هم مى گويند كه اين آدم به واسطه اينكه شكست خورده وبايد فرار كند، بنا دارد كه مخازن خودشان را از بين ببرد و از اين آدم بعيد ندانيد شما.امـا اشـخـاص مـتـفـكـر، اشـخاص متوجه ، فرض كنيد كه همين دولت هاى ابر قدرتى ملتفتمـسـائل هستند، آنها هيچ وقت خودشان نمى آيند در ميدان ، آنها هميشه از اين حيوانات را وا مىدارنـد كه بريزند به جان هم اينها و از بين ببرند اينها را. و ما بايد ايستادگى كنيم وايـن تـوجـه را داشـتـه بـاشيم كه شما خيال نكنيد كه جنگ است و ما سختى جنگ داريم . آقا!شما هر كدامتان ادراك كرده باشيد، اين جنگى كه در دنيا پيدا شد، جنگ ثانى ، اين جنگ دوم، جـنـگ اولش را هـم من يادم هست ، اما اين جنگ دومى كه بسيارى از شما يادتان هست ، اين جنگبـا ايـنـكـه بـه ما هيچ ارتباط نداشت ، ما داخل جنگ نبوديم ، ما هيچى ، كنار بوديم ، در عينحـال بـه واسـطه همين جنگ ، ايران قحطى شد، در ايران نان پيدا نمى شد، يك چيزى بودسـياه ، مثل اين عباى من سياه بود، يك چيز اينطور قلمبه اى مى دادند به مردم . يك دانه نانسـنـگـكـى شـما در تهران پيدا نمى كرديد. در قم كه ما بوديم ، تمام دكان ها بسته شدهبـود و هـيـچ پيدا نمى شد. امروز بحمدالله نعمت مى بينيد دارد. مى گوييد گرانى است ،شـمـا يـك تـوجـهـى بـه سـايـر جـاهـا بـكـنـيـد. كـجـا گـرانـى نـيـسـت ؟قـبـول دارم كـه بـايـد گـرانـى را جـلويـش را بـگـيـرنـد،قبول دارم كه بايد زحمت بكشند، اما يك دولتى است كه با تمام كوشش دارد زحمت مى كشدو خـدمت مى كند، حالا يك دسته فاسق غرغر مى كنند براى اينكه حكومت دست آنها نيفتاده استو دسـت يك آدم هايى صحيح افتاده است . خوب آنها حسابشان عليحده است ملت ما كه حسابشاين نيست ، ملت ما حسابش اين است كه ببيند كه اين دولت كارش
مـوازيـن اسـلامـى دارد، البـتـه اگـر يك اعوجاجى هم پيدا بشود مجلس رفع مى كند، اگراعوجاجى در مجلس هم پيدا بشود شوراى نگهبان ديگر اغماض نخواهد كرد.
بـنـابـرايـن مـشكلات جنگ كه در دنيا اگر يك جائى واقع بشود مردم ، هم را مى خورند، درايـران بـا ايـن مـشـكـلات جـنـگ ارز شـمـا بـالا رفـتـه اسـت ، ارزى كـه دراول جنگ كم بوده است حالا بهتر از آنوقت شده است ، ارزى كه در بين جنگ يك وقت پائين آمدالان بـالا رفـتـه است و اين براى اين است كه دولت ما يك دولت دانشمندى است و خدمت داردمـى كند، ساير ارگان ها هم همه خدمت دارند مى كنند. البته در هر جا دو نفر آدم هم كه پيشقـاضـى مـى رونـد، يـكـى شـان نـاراضـى در مـى آيـد و ايـن حـكـم بـهعـدل هـم نـاراضى درست مى كند، اما اين را نبايد پاى حساب آورد. ما بايد توجه كنيم بهايـنـكه گرفتارى در حال جنگ و انقلاب هست ، خود انقلاب هر جا واقع شده است ، در بعضىجاها بيشتر از چند ميليون آدم كشته شده است در انقلابشان . اينجا انقلاب شده است ، انقلابهـم البته ما ضايعات داشتيم اما نه ضايعات انقلاب ، كم بود ضايعات در اينجا. الان همبـحـمـدالله هـمـه جـا امـن وامـان اسـت ، يـك جـنـگ بـيـن يـك ديـوانـه وعاقل هم در سرحدات هست ، اين هم كه بيرونش كردند تمام شد و تمام مى شود انشاءالله .بـايـد هـركـس كه غر به گوشش ‍ مى خوانند، جوابش را بدهد كه آقا كجا گرانى نيست .خوب ، البته يك مملكت اينطورى است . اگر شما پيدا كرده اى يك جائى كه نعمت اينطورىكـه الان هست در ايران ، البته يك چيزهائى كه اساسى نيست فرض كنيد سيگار كم است ،حـالا هـم كـه سـيـگـار زياد شده ، فرض كنيد يك چيزهاى تجملى نيست ، شما تجملى را مىخواهيد چه كنيد؟ تجملى همان ها بود كه آنها وارد مى كردند و شما را اسير مى كردند، ارزشـمـا را از بين مى بردند. اما آنهائى كه اساس زندگى است نان است و نمى دانم گوشتاست و اينها هست حالا گران است من هم قبول دارم گران است ، اما نبايد ما وقتى كه يك جنسىگـران شـد در حـالى كـه خوب بود اصلش به حسب قاعده دنيا قحطى باشد، پيدا نشود،اصـلا گـوشـت ، مـن خـودم بـا اين چشم هايم ديدم كه يك اسبى كه مرده بود يك عده ريختندسرش و گوشتش ‍ را بردند، من خودم اين را ديدم . امروز گوشت هست منتها گران است ما همقـبـول داريـم ، امـا در صـدد هستند كه درست كنند. و من به شما نويد مى دهم كه انشاءاللهكـشـور شـمـا كـشـور صـحـيح خوب بشود به شرط اينكه متعهد به اسلام باشيد و متوجهباشيد به اينكه خداى تبارك و تعالى عنايت به ما كرد. و ما حفظش بايد بكنيم ناشكرىنـكـنـيـد. من مى ترسم خداى نخواسته از اينكه اگر ناسپاسى خداى تبارك و تعالى از ماديـد، بـا ايـنكه اينهمه نعمت به ما عنايت كرده است ، اگر ناسپاسى ببيند خداى نخواستهعـنـايتش را كم بكند و ما تباه بشويم . شكر نعمت خدا بكنيد، توجه به خدا داشته باشيد،انـشـاءالله هـمـه مـوفـق خـواهـيد شد و همه پيشبرد خواهيد كرد و مملكت شما يك مملكت نمونهخواهد شد و همه تان سلامت و سعادت داشته باشيد.
والسلام عليكم و رحمه الله و بركاته
تاريخ : 13/9/61
بـيـانـات امـام خـمـيـنى در جمع اعضاى شوراى مركزى و نماينده امام در جهاد سازندگى
اگر جنبه ايمان مردم تقويت شد، همه امور به راحتى انجام مى شود.
بسم الله الرحمن الرحيم
از مسائلى كه شما و ديگران گزارش داده اند، بسيارى از خيانت هائى كه به اين كشور ومردم گرديده است ، كشف مى شود كه چه كوشش هائى در جهت بازداشتن ما از همه چيز، انجامشـده و جـلوى مـغـزهـائى كـه مـى تـوانـسـتـنـد كار بكنند و پيشرفت علمى داشته باشند راگرفته و كشاورزى ما را از بين بردند. شما مى بينيد كه چقدر از زمين ها هنوز بلااستفادهو چـه مـقـدار از آب آنـهـا مـانـند آب كارون به هدر مى رود. آنها به اسم اينكه ما مى خواهيمپيشرفت داشته باشيم و مملكت ما مملكت صنعتى باشد، مساءله اصلاحات ارضى را بهانهكـردنـد. قـضـيـه آنـهـا قضيه كلاغى شد كه مى خواست راه رفتن كبك را ياد بگيرد كه راهرفـتـن خـودش را هـم فـرامـوش كـرد، كـه خـدا خـواسـت و مـمـلكـت را از دسـت آنـهـا گـرفت ومسائل و تصميمات به دست خود مردم افتاد.
ايـنـكـه شـمـا گفتيد در كارها هماهنگى وجود دارد، كار بسيار خوب و صحيح است . زيرا تاامـور آنـگونه اجتماعى نباشد و همه افراد، يك رويه و هدف را نداشته باشند، كارها پيشنمى رود. امروز همه مردم ما مى خواهند به اسلام و كشورشان خدمت كنند و ما مى بينيم در عينحـال كـه ايـن كـشـورى كه به دست ما افتاده هيچ پيشرفتى نداشته است ، اما انسان هاى آنتـبـديـل بـه انـسـان هـاى پـرشـور و فـعـال گـرديـده انـد كـه هـمـيـندليـل اسـت كـه مـا مى توانيم همه كارها را خودمان انجام دهيم . اگر چه امريكا نمى خواهد ونـمى گذارد كه كار بكنيم ، ولى ما و ملت ما به يارى خداوند، بنا داريم كارى بكنيم كهآنها نتوانند مانع باشند و در اين جهت لازم است افراد با علوم آشنا شوند، البته علمى كهدر خدمت مردم باشد. در هر صورت مسؤ وليت ما امروز زياد است و بايد خودمان مملكت مان راآبـاد كـنـيـم و اگـر ايـن كـار را نكنيم شكر خدا را بجاى نياورده ايم . مساءله كشاورزى دركشور ما در راءس امور است . بحمدالله مملكت از نظر منابع طبيعى ، همه چيزش خوب است ،آب و زمين خوب دارد و مردمش آگاه و در فكر كشاورزى هستند. دولت بايد آنها را تشويق وتـقـويت بنمايد و امكانات لازم را در اختيار آنها بگذارد. من از زحماتى كه آقايان مى كشندخـيـلى تـشـكـر دارم و عـمـده ايـن اسـت كـه ايـن كـارها را خدا اجر مى دهد. خدمت به اين مردم وخصوصا روستائيان از بين نمى رود. و شما كوشش كنيد با افرادى كه تماس داريد، بااستفاده از روحانيون و موعظه ، روح ايمان را در آنها تقويت كنيد كه اگر جنبه ايمان
مـردم تـقـويت شد، همه امور به راحتى انجام مى شود. مثلا همى جهاد، در جنگ چقدر كار كردهاسـت . ايـن به خاطر جديتى است كه جوان ها دارند و كشور را از خودشان مى دانند و براىخـدا كار مى كنند. وقتى ايده آنها اين باشد، كارها به خوبى پيش مى رود. اينطور نباشدكـه اگـر كـسـرى پـيـدا كـرديـد و يـا مـشكلى در كارتان پيش آمد، دلسرد شويد. به كارخودتان ادامه دهيد. من همه شما را دعا مى كنم و اميدوارم خداوند به شما توفيق خدمت به اينمستمندان را كه از بزرگترين عبادات نزد اوست ، عنايت فرمايد.
والسلام عليكم و رحمه الله و بركاته
تاريخ : 16/9/61
پيام امام خمينى به مناسبت انتخابات مجلس خبرگان
بسم الله الرحمن الرحيم
بـا ايـنـكـه در اهـمـيـت مـجـلس خبرگان براى تعيين رهبر يا شوراى رهبرى ، اينجانب كراراتذكراتى داده ام و حضرات علماء اعلام دامت بركاتهم به قدر كافى صحبت فرموده و اهميتآن را گوشزد نموده اند، لازم دانستم كه نكته مهمى را به عرض ملت شريف برسانم و آناهميت ويژه اى است كه اين مجلس دارا مى باشد. واضح است كه حكومت به جميع شؤ ونه آنو ارگان هائى كه دارد، تا از قبل شرع مقدس و خداوند تبارك و تعالى شرعيت پيدا نكند،اكـثـر كـارهاى مربوط به قوه مقننه و قضائيه و اجرائيه بدون مجوز شرعى خواهد بود ودسـت ارگـان هـا كـه بـايد به واسطه شرعيت آن باز باشد بسته مى شود و اگر بدونشـرعـيـت الهـى كارها را انجام دهند، دولت به جميع شؤ ونه طاغوتى و محرم خواهد بود ولهـذا تـعـيـيـن خبرگان و فقيه شناسان از تكاليف بزرگ الهى است و هيچ كس را عذرى درمقابل اسلام و پيشگاه خداوند قهار نخواهد بود و من تكليف خود را در اين موضوع ادا نمودم .و همانطور كه قبلا تذكر دادم مردم در دادن راءى به اشخاص واجد شرايط آزاد هستند و هيچكـس را حـق الزام كـسـى نـيـسـت و مـن امـيـدوارم كـه مـلت شريف ايران در اين امر مهم الهى كهمـنـحـرفـان از هـر چـيـزى بـيشتر با آن مخالفت كرده و مى كنند و اين نيز از اهميت آن است ،يـكـدل و يـكـجـهـت در روز انـتـخـابـات بـه سوى صندوق ها هجوم برند و آراى خود را بهصندوق ها بريزند و اميد است علماى اعلام كثرالله امثالهم ، هم خود شركت نمايند و هم ملترا ارشـاد فـرمـايـنـد. و لازم اسـت مـطلبى را كه گاهى شنيده مى شود كه براى تبليغاتانـتـخـابـاتـى بـعضى از كانديداها خداى نخواسته بعضى ديگر را تصعيف يا توهين مىكـنـنـد، در رابـطـه بـا آن تـذكـر دهـم كـه امـروز ايـن نـحـو مـخـالفـت هـا خـصوصا از چنينكـانـديـداهـايـى ، بـراى اسلام و جمهورى اسلامى فاجعه آميز است . اگر فرضا كسى درديـگـرى مناقشه دارد، ابراز آن و اظهار در بين مردم هيچ مجوزى ندارد و حيثيت و آبروى مومندر اسلام از بالاترين و والاترين مقام برخوردار است و هتك مومن ، چه رسد به مومن عالم ،از بـزرگـتـريـن گـنـاهـان اسـت و مـوجب سلب عدالت است . اميد است انشاءالله چنين مطلبىنباشد و اگر غفلتا اتفاق افتاده است تكرار نشود. از خداوند تعالى عظمت اسلام و مسلمين وبقاى عزت براى ملت بزرگ ايران را خواستارم .
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 20/9/61
پـيـام امـام خـمـيـنـى بـه خـانـواده شـهـدا، بـه مناسبت چهارمين سالگرد پيروزى انقلاباسلامى
بسم الله الرحمن الرحيم
از شـهـيـدان ارجـمـنـدى كـه خـداونـد تـعـالى در شـان آنـان كلمه بزرگ (احياء عند ربهميـرزقـون ) را فـرمـوده اسـت ، بـشرى قاصر مثل من چه تواند گفت . آيا بار يافتن نزدخـداوند و ضيافت مقام ربوبى از آنان را مى توان با قلم و بيان و گفت و شنود توضيحداد؟ آيـا ايـن همان مقام (فادخلى فى عبادى و ادخلى جنتى ) نيست كه حديث شريف برسيدشهيدان و سرور مظلومان منطبق نموده است ؟ آيا اين جنت همان است كه مؤ منان در آن راه دارند،يـا لطـيفه الهى آن است ؟ آيا اين بار يافتن و ارتزاق نزد رب الارباب همان معنى بشرىآن است ، يا رمزى الهى و بالاتر و فوق برداشت بشر خاكى ؟
بـار الهـا! اين چه سعادت عظيمى است كه نصيب بندگان خاص خود فرموده اى كه ما از آنمـحـرومـيـم . اكـنـون مـن بـه مـادران و پـدران مربى اين بندگان خاص خدا و به همسران وبازماندگان اين عزيزان به جاى تسليت تبريك عرض مى كنم .
(يا ليتنى كنت معهم فافوز فوزا عظيما)
والسلام على عبادالله الصالحين
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 24/9/61
فـــرمـان 8 مـاده اى امـام خـمـيـنـى خطاب به قوه قضائيه و تمام ارگان هاى اجرائى درمورداسلامى شدن قوانين و عملكردها
بسم الله الرحمن الرحيم
در تـعـقـيـب تـذكـر بـه لزوم اسـلامى نمودن تمام ارگان هاى دولتى بويژه دستگاه هاىقضائى و لزوم جانشين نمودن احكام الله در نظام جمهورى اسلامى به جاى احكام طاغوتىرژيم جبار سابق لازم است تذكراتى به جميع متصديان امور داده شود. اميد است انشاءاللهتعالى با تسريع در عمل ، اين تذكرات را مورد توجه قرار دهند.
1 !!! تـهـيـه قـوانـيـن شـرعـيه و تصويب و ابلاغ آنها با دقت لازم و سرعت انجام گيرد وقـوانـيـن مربوط به مسائل قضائى كه مورد ابتلاى عموم است و از اهميت بيشتر برخورداراسـت در راءس سـايـر مـصـوبـات قـرار گـيـرد كـه كـار قـوه قـضـائيـه بـه تـاءخـير ياتـعـطـيـل نـكـشـد و حـقـوق مـردم ضـايـع نـشـود، و ابـلاغ و اجـراى آن نـيـز در راءسمسائل ديگر قرار گيرد.
2!!! رسـيـدگـى بـه صـلاحـيـت قـضـات و دادسـتـان هـا و دادگـاهـهـا بـا سـرعـت و دقـتعمل شود تا امور شرعى و الهى شده و حقوق مردم ضايع نگردد و به همين نحو رسيدگىبـه صـلاحـيـت سـايـر كـارمـنـدان و مـتـصـديـان امـور، بـا بـيـطـرفـىكـامـل بـدون مـسـامـحـه و بـدون اشـكـالتـراشـى هـاى جـاهـلانـه كـه گـاهـى از تـنـدروهـانـقـل مـى شـود، صـورت گـيـرد تـا در حالى كه اشخاص فاسد و مفسد تصفيه مى شونداشـخـاص مـفـيـد و مـؤ ثـر بـا اشـكـالات واهـى كـنـار گـذاشـتـه نـشـونـد. و مـيـزان ،حـال فـعلى اشخاص است با غمض عين از بعض لغزش هائى كه در رژيم سابق داشته اندمگر آنكه با قرائن صحيح معلوم شود كه فعلا نيز كارشكن و مفسدند.
3 !!! آقـايـان قـضات واجد شرايط اسلامى ، چه در دادگسترى و چه در دادگاه هاى انقلاببـايـد بـا استقلال و قدرت بدون ملاحظه از مقامى احكام اسلام را صادر كنند و در سراسركـشـور بـدون مـسامحه و تعويق به كار پر اهميت خود ادامه دهند و ماءمورين ابلاغ و اجرا وديگر مربوطين به اين امر بايد از احكام آنان تبعيت نمايند تا ملت از صحت قضا و ابلاغو اجـرا و احـضـار احـسـاس آرامـش قـضـائى نـمـايـنـد و احـسـاس كـنـنـد كـه در سـايـه احـكامعـدل اسـلامـى جـان و مـال و حـيـثـيـت آنـان در امـان اسـت . وعـمل به عدل اسلامى مخصوص به قوه قضاييه و متعلقات آن نيست ، كه در ساير ارگانهاى نظام جمهورى اسلامى از مجلس و دولت و متعلقات آن و قواى نظامى و انتظامى و سپاهپاسداران و كميته ها و بسيج و ديگر
مـتـصـديـان امـور نيز به طور جدى مطرح است و احدى حق ندارد با مردم رفتار غير اسلامىداشته باشد.
4!!! هـيـچ كـس حق ندارد كسى را بدون حكم قاضى كه از روى موازين شرعيه بايد باشدتـوقـيـف كـند يا احضار نمايد، هر چند مدت توقيف كم باشد. توقيف يا احضار به عنف جرماست و موجب تعزير شرعى است .
5 !!! هـيـچ كـس حـق نـدارد در مـال كـسـى چـه مـنـقـول و چـه غـيـرمـنـقـول و در مـورد حق كسى دخل و تصرف كند يا توقيف و مصادره نمايد مگر به حكم حاكمشرع ، آن هم پس از بررسى دقيق ثبوت حكم از نظر شرعى .
6 !!! هـيـچ كـس حـق نـدارد بـه خـانـه يـا مـغـازه و يـامحل كار شخصى كسى بدون اذن صاحب آنها وارد شود يا كسى را جلب كند يا به نام كشفجـرم يـا ارتـكـاب گـنـاه تـعـقـيـب و مـراقـبـت نـمـايـد و يـا نـسـبـت بـه فردى اهانت نموده واعمال غير انسانى اسلامى مرتكب شود، يا به تلفن يا نوار ضبط صوت ديگرى به نامكـشـف جـرم يـا كشف مركز گناه گوش كند و يا براى كشف گناه و جرم هر چند گناه بزرگبـاشـد، شـنـود بـگـذارد و يـا دنـبـال اسرار مردم باشد و تجسس از گناهان غير نمايد يااسرارى كه از غير به او رسيده ولو براى يك نفر فاش كند. تمام اينها جرم و گناه استو بعضى از آنها چون اشاعه فحشا و گناهان از كبائر بسيار بزرگ است و مرتكبين هر يكاز امـور فـوق مـجـرم و مـسـتـحـق تـعزير شرعى هستند و بعضى از آنها موجب حد شرعى مىباشد.
7 !!! آنـچـه ذكـر شـد و ممنوع اعلام شد، در غير مواردى است كه در رابطه با توطئه ها وگـروهـك هاى مخالف اسلام و نظام جمهورى اسلامى است كه در خانه هاى امن و تيمى براىبراندازى نظام جمهورى اسلامى و ترور شخصيت هاى مجاهد و مردم بيگناه كوچه و بازار وبـراى نـقـشـه هـاى خـرابـكـارى و افـسـاد فـى الارض اجـتـمـاع مـى كـنـنـد و مـحـارب خدا ورسـول مـى بـاشـنـد، كـه بـا آنـان در هـر نـقـطـه كه باشند و همچنين در جميع ارگان هاىدولتـى و دسـتگاه هاى قضائى و دانشگاه ها و دانشكده ها و ديگر مراكز با قاطعيت و شدتعمل ولى با احتياط كامل بايد عمل شود، لكن تحت ضوابط شرعيه و موافق دستور دادستانهـا و دادگـاه ها، چرا كه تعدى از حدود شرعيه حتى نسبت به آنان نيز جايز نيست ، چنانچهمـسـامـحـه و سـهـل انـگـارى نـيـز نـبـايـد شـود. و در عـيـنحـال مـاءمـوريـن بـايـد خارج از حدود ماءموريت كه آن هم منحصر است به محدوده سركوبىآنان حسب ضوابط مقرره و جهات شرعيه ، عملى انجام ندهند. و موكدا تذكر داده مى شود كهاگر براى كشف خانه هاى تيمى و مراكز جاسوسى و افساد عليه نظام جمهورى اسلامى ازروى خطا و اشتباه به منزل شخصى يا محل كار كسى وارد شدند و در آنجا با آلت لهو ياآلات قـمار و فحشا و ساير جهات انحرافى مثل مواد مخدره برخورد كردند حق ندارند آن راپيش ديگران افشا كنند، چرا كه اشاعه فحشا از بزرگترين گناهان كبيره است و هيچ كسحق ندارد هتك حرمت مسلمان و تعدى از ضوابط شرعيه نمايد. فقط بايد به وظيفه نهى ازمـنـكر به نحوى كه در اسلام مقرر است عمل نمايند و حق جلب يا بازداشت يا ضرب و شتمصـاحـبـان خـانـه و سـاكـنـان آن را ندارند و تعدى از حدود الهى ظلم است و موجب تعزير وگاهى تقاص ‍ مى باشد. و اما كسانى كه معلوم
شـود شـغـل آنـان جـمـع مواد مخدره و پخش بين مردم است ، در حكم مفسد فى الارض و مصداقسـاعـى در ارض بـراى فـساد و هلاك حرث و نسل است و بايد علاوه بر ضبط آنچه از اينقـبـيـل مـوجـود اسـت آنـان را بـه مقامات قضائى معرفى كنند. و همچنين هيچ يك از قضات حقندارند ابتدائا حكمى صادر نمايند كه به وسيله آن ماءموران اجرا اجازه داشته باشند بهمـنـازل يـا مـحـل هـاى كـار افـراد وارد شـونـد كـه نـه خـانـه امـن و تـيـمـى اسـت و نـهمحل توطئه هاى ديگر عليه نظام جمهورى اسلامى ، كه صادر كننده و اجرا كننده چنين حكمىمورد تعقيب قانونى و شرعى است .
8 !!! جـنـاب حجت الاسلام آقاى موسوى اردبيلى رئيس ديوانعالى كشور و جناب آقاى نخستوزيـر مـوظـفـنـد شـرعـا از امـور مذكوره با سرعت و قاطعيت جلوگيرى نمايند و لازم است درسـراسـر كـشـور، در مراكز استاندارى ها و فرماندارى ها و بخشدارى ها هيات هائى را كهمورد اعتماد و وثوق مى باشند انتخاب نمايند و به ملت ابلاغ شود كه شكايات خود را درمـورد تـجـاوز و تـعـدى مـاءمـوريـن اجـرا، چـه نـسـبـت بـه حـقـوق وامـوال آنـان سر مى زند بدين هيات ها ارجاع نمايند و هيات هاى مذكور نتيجه را به آقايانتـسـليـم و آنـان بـا ارجـاع شـكـايـات بـه مـقـامـات مـسـؤول و پـيـگـيرى آن متجاوزين را موافق با حدود و تعزيرات شرعى مجازات كنند. بايد همهبـدانيم كه پس از استقرار حاكميت اسلام و ثبات و قدرت نظام جمهورى اسلامى با تاييدو عـنـايـات خـداونـد قـادر كريم و توجه حضرت خاتم الاوصيا و بقيه الله اروحنا لمقدمهالفـداء و پـشـتـيـبـانـى بـى نـظـيـر مـلت مـتـعـهـد ارجـمـنـد از نـظـام و حـكـومـت ،قـابـل قـبـول و تحمل نيست كه به اسم انقلاب و انقلابى بودن خداى نخواسته به كسىظـلم شـود و كـارهاى خلاف مقررات الهى و اخلاق كريم اسلامى از اشخاص بى توجه بهمـعـنـويـات صـادر شـود. بـايـد مـلت از ايـن پـس كـهحـال اسـتـقـرار و سـازنـدگى است احساس آرامش و امنيت نمايند و آسوده خاطر و مطمئن از همهجـهات به كارهاى خويش ادامه دهند و اسلام بزرگ و دولت اسلامى را پشتيبان خود بدانندو قـوه قـضـائيـه را در دادخواهى ها و اجراى عدل و حدود اسلامى در خدمت خود ببينند و قواىنـظـامـى و انـتـظـامـى و سـپـاه پاسداران و كميته ها را موجب آسايش و امنيت خود و كشور خودبـدانند. و اين امور بر عهده همگان است و كار بستن آن موجب رضاى خداوند و سعادت دنيا وآخرت مى باشد و تخلف از آن موجب غضب خداوند قهار و عذاب آخرت و تعقيب و جزاى دنيوىاسـت . از خـداونـد كـريم خواهانم كه همه ما را از لغزش ها و خطاها حفظ فرمايد و جمهورىاسـلامـى را تـايـيـد فـرمـوده و آن را بـه حـكـومـت عـالمـى قـائمآل محمد صلى الله عليه و آله متصل فرمايد. (انه قريب مجيب )
والسلام على عبادالله الصالحين
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 28/9/61
بـــيـــانـــات امـــام خـمـيـنى در ديدار با فرماندار سپاه ، سرپرست ، مربيان و اعضاىبسيجمستضعفين سپاه پاسداران انقلاب اسلامى سراسر كشور
ادعاى پوچ رضاخان در مورد ارتش
بسم الله الرحمن الرحيم
مـن اول تـشـكـر كـنـم از شـمـا جـوانـان عـزيـز كـه عـلاقـه مـن بـه شـمـامـثـل عـلاقه يك پدر به فرزند و يك برادر به برادر است . تشكر كنم كه تشريف آوردهايد و من از نزديك جمال شما را زيارت مى كنم . آقاى رضائى راجع به فعاليت هايى كهشـمـا آقايان كرده ايد، يك گوشه اى را تذكر دادند و من مى خواهم چون دانشگاه ها هم بازشـده اسـت و انـشاءالله باز مى شود، از فرهنگ شروع كنم تا به شما برسد. ببينيم كهفرهنگ وارداتى به ما چه كرد و ما در مقابلش بايد چه بكنيم . من از ارتش شروع مى كنمكـه فرهنگ وارداتى در ارتش ‍ و در همه ارگان هاى دولتى و در قشر توده ها و جمعيت هاىمـا چه كرد. زمان رضا خان ، زمانى بود كه ادعا مى كردند كه ارتش ‍ قدرتمندترين زمانخـودش را دارد و از هـمـه زمـان هـا به ادعاى آنها قدرتمندتر است . من تاريخى براى شمابـگـويـم كـه گـمـان نـدارم هـيـچ يـك از شـمـا در آنـوقـت بـوده بـاشـيـد و آنمسائل را از نزديك لمس كرده باشيد. وقتى كه ارتش انگلستان و شوروى (روسيه آنوقت )جنگ داشتند با آلمان و طرفدارهاى او، قبلا به دستور آنها در ايران راه ها را ساختند و خطآهـن كـشـيدند براى اينكه تجهيزات آنها عبور كند از اينجا، و بعد در يك ساعتى ، از ارتشروسـيـه و ارتـش انـگـلستان هجوم كردند به ايران . به مجرد اينكه در سرحد (سرحدهاىدور) ايـنـهـا وارد شـدنـد، وضـع ارتـش ايـران بـه هـم خـورد. در سـرحـدات ، ادعـااول شده بود كه سه ساعت مقاومت كردند و بعد كه رضا شاه پرسيده بود چرا (از قرارىكـه نـقـل كرده اند) چرا اينقدر كم مقاومت كرديد؟ گفته بودند: اينكه گفتند سه ساعت ، يكدروغ بـوده ، ما همچو كه آمدند، فرار كرديم . و آنوقت معروف شد كه آن يكى كه دو نمىشـود اعـلاميه ارتش ايران است در اين هجوم كه يك اعلاميه داد، دوم نداشت . اين در سرحداتبـود. در تـهـران ، مـن آن روز تـهـران بـودم و در يـك مـيـدانـى كه نزديك به اين خط آهن ،ايـسـتگاه خط آهن بود، آنجا بودم و ديدم كه سربازها در تهران از سربازخانه ها بيرونآمـدنـد و دارنـد فرار مى كنند. هيچ در تهران خبرى نبود، فقط در سرحدات بود كه خبرشرسـيـده بـوده كه بله اينطور شده است . سربازها از سربازخانه ها بيرون آمده بودند ويـكـى شـان را، يـكـى دو نـفرشان را من ديدم كه دنبال يك شترى كه يك بارى به بارشبود مى گرديدند كه چيز ازش بيفتد بخورند. تمام ، تقريبا تمام فرماندهان ارتش
چـمـدان هـاى خـودشـان را بـسـتند و فرار كردند، از تهران فرار كردند، فرار كردند كهبـرونـد بـيـرون ، شايد از ايران بروند بيرون . و ارتش ما كه آنقدر برايش صحبت مىكـردنـد كـه قـدرتـمـنـد اسـت ، فقط اين كار را مى كرد و همين طور قواى نظامى و انتظامىديـگـرش كه مردم را سركوب مى كرد. مازندران را تمامش را املاكش را گرفت رضا شاه ،تمام قدرتش اين بود كه به ما و به مردم و به ملت بخصوص ‍ روحانيت فشار مى آورد وزورگـوئى مـى كـرد و در مـقابل آنها، در صورتى كه آنها با ما جنگ نداشتند مى خواستندبـيـايـنـد و عـبـور كـنـنـد از ايـنـجـا و ايـنـجـا را بـگـيـرنـد، ايـنـقـدر مـقـاومـت كـردنـد كـهاصل به حسب حرف اول و دروغ اول ، سه ساعت و به حسب حرف دوم كه شايد آن صادقانهبـوده ايـنـكـه اصـلا مـقـاومـتـى در كار نبوده ، آنها آمدند و ما هم رفتيم ، فرار كرديم . اينوضـع ارتـش بـود در آنوقت و وضع ژاندارمرى آنوقت . اين را كسانى كه حتى ژاندارمرىزمـان مـحـمـد رضـا را اطـلاع دارنـد (گفتن ندارد) مى دانند چه خبر بود و وضع شهربانىآنـوقـت كـه پـاسـبـان ها با مردم چه مى كردند. پاسبان ها كه بايد پاسبانى كنند از اينمردم و از اين كشور، به جاى پاسبانى ، يا زور مى گفتند يا دزدى مى كردند يا رشوه مىگرفتند و فشار مى آوردند به مردم . اين وضع قواى نظامى و انتظامى ما بود كه از اينبدتر بود، حالا كسانى كه اطلاعات عميق دارند، از آنها بايد بپرسيد. اين را مقايسه كنيدبـا حـالا و پـاسدارن عزيز ما و ارتش ما و ژاندارمرى ما و شهربانى ما. چه شد كه آنوقتآنـطـور بـود، در مـقـابـل اجـنـبى آنطور زبون بودند و اينوقت اينطور است كه جوان ها درمقابل آمريكا ايستاده اند و شعار مى دهند و مى گويند كه مرگ بر آمريكا؟
پـاسـدار و ارتـشـى اى كـه در سـنـگـر نـمـاز شـب بـخـوانـدمثل شير مقاومت مى كند
نـكـتـه ايـنـكـه ايـن تـحـول در ارتـش پـيـدا شـد، ايـنتـحـول در سـپـاه پـاسـداران پـيـدا شـد، جـوان هـايـى كـهقـبـل از ايـن انقلاب در فكر اين معنا نبودندكه جنگى كنند و جهات جنگى را داشته باشند ونـظـامـى بـاشـنـد و در بين مردم خودشان سربلند بايستند و حفظ كنند مردم را، اين چيست ؟فـرق مـا بـيـن ايـن دو زمـان چـى است ؟ اين فرق ، در فرهنگ است . فرهنگ ما در آن زمان بافـرهـنگ در اين زمان فرق كرده است . زبان فرهنگ ما در آن زمان با زبان فرهنگ ما در اينزمـان فـرق كـرده اسـت . شـمـا از دانـشـگـاه شروع كنيد تا ادارات دولتى ، تا ارتش ، تاژاندارمرى آنوقت و تا همه اينها و تا توده هاى مردم ، جوان ها، ببينيد كه ارتش ما و سايرقـشـرهـاى مـلت و دولتى ، مجلس آنوقت و دولت آنوقت و همه اينها در اثر فرهنگ وارداتىچـه بـودنـد. مـا هـر مـطلبى را، اگر يك شخصى مريض باشد، تا احساس مرض نكند بهطبيب رجوع نمى كند، وقتى احساس مرض كرد آنوقت مى رود پيش طبيب . طبيب هم تا مرض رانشناسد، نمى تواند معالجه بكند. جامعه وقتى كه مريض باشد همين طور است . تا جامعهاحـسـاس نـكـنـد كـه مـريـض اسـت ، احـسـاس نـكـنـد كـه درحـال احـتـضـار اسـت ، تا اين را احساس نكند به فكر طبيب نمى افتد، به فكر معالج نمىافـتـد. جـامـعـه آنـوقـت خـودش احـسـاس مـرض نـمـى كـرد،خيال مى كرد كه نه ، ما خودمان سالميم ، جامعه مان سالم است ، سايه اعليحضرت به سرمـاسـت ، ارتش ما، ما را حفظ مى كند و امثال اينها. در اثر اينكه احساس درد نمى كرد و اگراحساس درد هم مى كرد طبيبى نبود كه اين مرض
را عـلاج كـنـد، بـلكـه آنـهـائى كـه دسـت انـدركـار بـودنـد، آنـهـا طبيب معالج نبودند، آنهاجـنـايـتـكـارانـى بودند كه به عوض دارو، سم به مردم مى دادند. اگر دانشگاه ما دانشگاهخـودى بـود، دانـشگاه ، دانشگاهى نبود كه دنبال فرهنگ وارداتى باز بشود، آن درآمدهائىكـه داشـت ، آن نـبـود كه در آنوقت بود. شما از آن چيزهائى كه از دانشگاه هاى آنوقت درآمد(البـتـه مـن نـمـى خواهم همه را بگويم ، استثناء دارد اما استثنايش كم است ) آنهائى كه ازدانـشـگـاه بـيرون آمدند و سيل آنها راه افتاد به طرف انگلستان و فرانسه و اخيرا آمريكا،بـبـيـنـيـد كـه ايـنـها در دانشگاه چى تهيه كردند، وقتى رفتند در خارج چى تهيه كردند وبـراى مـا چـى سـوغـات آوردنـد. افـرادى كـه آنـوقـت از دانـشـگـاه بـيـرون آمـده بـودنـد وتـحـصـيـلاتـشان را هم در خارج كرده بودند و برگشتند در ايران ، همان هائى بودند كهوزراى آنـوقـت را و بـسـيـارى از وكـلاى آنـوقـت را آنـهـاتشكيل مى دادند. اين وزراى آنوقت و آن وكلاى آنوقت چه مى كردند در ايران ؟ براى ايرانچه تحفه مى آوردند؟ تمام كوشش آنها اين بود كه رضايت در يك برهه اى انگلستان را وبعدش امريكا را فراهم كنند. در راءس همه هم كه در آن زمان رضاخان بود و در زمان بعد،مـحـمـدرضا خان بود، آن هم تمام كوشش اش اين بود كه آنها راضى بشوند، براى اينكهمـى ديـد كـه اگر آنها راضى نباشند، اين از بين مى رود. وقتى خودخواه بود و مى خواستخـودش بـاقـى بماند، به اين كار نداشت ملت است . هر چه مى خواهد باشد، من باشم ، هركـه بـاشـد، هـر كـه نـبـاشـد. شـمـا بـبـيـنيد كه منافع اين مملكت ، منافع اين كشور از نفتگـرفـتـه تا ساير منفعت هائى كه در اين كشور هست و غنى است بحمدالله اين چه مى شد.نـفت در آنوقت بيشتر از حالاها صادر مى شد، به ايران چه مى رسيد؟ به دستگاه سلطنتىچه مى رسيد؟ به خارجى ها چه مى رسيد؟ كى منافعش را مى برد؟ آنهائى كه مى خواستندمـنـفـعـت ايـران را برگردانند، دستگاه هايى بر مى گرداندند و چيزهايى ، سلاح ها و !!!عـرض مـى كـنـم كـه !!! مـهـمـات از آمـريـكـا بـر مـى گـردانـدنـد، در ازاىپول نفتى كه ما نفتش را داده بوديم ، براى خودشان پايگاه درست مى كردند و خدا خواستكه اينها را آنها آوردند براى خودشان پايگاه درست كردند و بحمدالله بر ضد خودشانشد. دانشگاه ما در آنوقت در دست يك دسته از اشخاصى كه در يك وقتى انگليسى و در اخيرآمـريـكـايى محض بودند، يعنى چشمان طرف آمريكا بود كه ببينند چه مى گويد تا اينهافرمان ببرند. يك دسته اقليتى هم كه از مردم شريف بودند در مجلس يا در دانشگاه ، اينهادر اقـليـت بـودنـد و نمى توانستند صحبت كنند، همراه كسى نداشتند. اينها بايد خون جگربخورند و در حضور آنها ببينند كه اين جنايات دارد وارد مى شود. شما دست روى هر يك ازايـن ارگـان هـاى سـابق بگذاريد، برويد سراغ مجلس ، مجلس چه فضاحتى در اين ايرانبـه بـار آورد، مـجـلسـى كـه اسـمش را مى گذاشتند مجلس شوراى ملى ايران ، با اين ملتايـران چـه كـرد ايـن مـجـلس . شـمـاهـا ديـگر اين آخرها يادتان هست كه اين قضيه آخرى كهگـذرانـدنـد بـراى ايـنـكـه كـسـانى كه آمريكايى هستند، از آمريكا آمده اند، ارتشى هستند،بـستگان آمريكا هستند، ماءمون هستند و نبايد در اينجا محاكمه شان كرد. اين را مجلس ‍ درستكـرد. البـتـه يـك بـازى هـم در آوردنـد كـه دوتايشان هم مخالفت كرد، دوتايشان چه ، امامـطـلب مـعـلوم بـود كـه از اول بايد اين بشود و اين هم شد. مجلس ما آن بود كه ما را اسيرآمريكا كرد و شاه موشان مجلس ما هم ، كشور ما هم آن بود
كـه كـشـور مـا را آنـطـور اسـير كرد، و خود ارتش هم ، چون فرهنگ ، فرهنگ خارجى بود وتـربـيـت و ارتزاق از فرهنگ خارجى مى شد، آنها بودند كه جز اينكه جيب هاى خودشان راپـر بـكـنـنـد كارى نمى كردند. طورى نبود كه ما يك ارتش فرض كنيد كه چهارصد هزارنـفـرى كـه داشتيم ، يك ارتشى باشد كه بتواند يك مقاومتى بكند. تربيت ، يك تربيتىبود كه نبايد مقاومت كرد. رفاه در بين آنها به طورى بود كه ديگر جاى اين نمى ماند كهبـخـواهـنـد براى كس ديگر يا براى حفظ كشورشان چه بكنند. در آنوقت هم دفاع از ملت ،ملت ايران بود، دفاع از كشور ايران بود، حالا هم هست . آنوقت دفاعشان آن بود كه عرضكردم كه اصلا مقاومت نشد و اساسا خراب بود و معلوم شد كه ارتش ميان تهى است و امروزهـم شـمـا حـال ارتـش را، حـال پـاسـدارهـا، حـال بـسـيـج را،حـال ايـنـهـا را مـى بـيـنـيـد كـه دو سـال و بـيـشـتـر از دوسـال اسـت كه مقاومت كرده اند و ايستاده اند اين جوانها و اين مليت كه اينها را اينجور كرده .اگـر مـليـت بـود، آنـهـا هـم داشـتـنـد ايـن را. ايـن آقـايـانـى كـهخيال مى كنند كه از مليت است اين امور، اينها نمى فهمند. اگر !!! مى فهمند خودشان !!! مىفـهـميدند، خودشان را به اين روز نمى انداختند. اين ايمان است كه اينها را اينطور كرده .آن پـاسـدار و آن ارتـشـى كـه در سـنـگـر خـودش نـمـاز شـب بـخـوانـد، ايـن ارتـشـىمـثـل شـيـر مـقاومت مى كند، براى اينكه براى خداست . آن ارتشى كه مشروب بخورد آنجا وقمار بازى كند آنجا، براى كى كند؟ آن تا ببيند پاسدار آمد، سى هزار نفرشان اسير مىشـونـد، مـى آيـنـد خـودشـان را بـه بـنـد هـم مـى انـدازنـد. شـمـاخـيـال مـى كـنـيـد كـه مـا در مـقـابـل هـمـيـن عـراق كـه همه كشورها دارند از آن حمايت مى كنند،پول سرشار را اين شيوخ بدبخت به اين جانى مى دهند و اسلحه هاى بسيار هم كه از همهجـا بـرايـشان مى آيد، شما خيال مى كنيد كه اگر يك روزى در آن زمان اتفاق مى افتاد، اوبـا آن وضعى كه داشت و كشور ما با اين وضعى كه داشت كه ملت هيچ كار نداشت به اينمـسـائل ، فـقـط بود ارتشش ، ارتش آنطورى ، يك ساعت اينها مى توانستند مقاومت كنند؟ خداخواست كه آنوقت به اين فكر نيفتادند. يعنى آن هم از باب اين بود كه شاه تسليم آمريكابـود و ديـگـر ادعـايـى نـداشـتـنـد كـه نـوكـر خـودشـان را چـى بـكـنـنـد. امـروز كـه دوسـال بـيـشـتـر اسـت شـمـا مـقـاومـت كـرده ايـد و دنـبـال شـمـا ايـن مـردم ، زن و مـردشـان دردنـبال شما هستند و دارند كوشش مى كنند براى پيشبرد شما، اين فرهنگ اسلام است كه اينرا آورده اسـت ، نـه فـرهـنـگ مـلى اسـت و نـه فـرهـنـگ شـاهـنـشـاهـى ، ايـنـها بود قبلا و اينمسائل نبود. اين اسلام است كه جوان را، جوان ها را از كنار دريا و از آن بازى كه برايشاندرسـت كـرده بـودنـد، از آن چـاه هـايـى كـه بـرايشان كنده بودند، نجات داد و به سعادترسـانـد و مـقـابـل هـمـه قدرت هاى دنيا ايستاد و خم به ابرو نياورد. اين فرهنگ اين كار راكرد.
دشمنان دست به هم داده بودند كه اسلام را بكوبند
از دانـشگاه اسلامى ، انشاءالله بعد از چند سال خواهيد ديد كه نتيجه چه خواهد شد. دولتهـا از دانـشـگـاه تـشـكـيـل مـى شـود، مـجـلس هـا از دانـشـگـاهتـشـكـيـل مـى شود، دانشگاه در ارتش دخالت دارد، دست دارد، فرهنگ در ارتش تاءثير دارد،فرهنگ در كوچه و بازار و مردم تاءثير دارد. آن روز روزنامه ها را
مـى ديـدى ، روزنـامه هايى بود كه همه برخلاف مصالح خود كشور ما و چون اسلام را مىديـدنـد كـه اگـر بـاشـد نـمـى شـود كه اين اسلام را جلويش را گرفت ، برخلاف اسلامبـودنـد. در زمان رضاخان ، خوب شد كه شما آنوقت نبوديد، خون دلى خوردند اشخاصىكـه در آنـجـا بـودند، در آنوقت بودند. آقا، در روزنامه يا در مجله اى كه آنوقت منتشر شدبـه صراحت به رسول اكرم (ص ) جسارت كرد، يك نفر جواب نداد. به صراحت ، شعراىآنـوقـت ، نـويـسـنـده هـاى آنـوقت ، روشنفكران آنوقت ، همه اينها دست به هم داده بودند كهاسـلام را بـكـوبـنـد. البـتـه استثناء داشت ، اما آنها در اقليت بودند، نمى توانستند چيزىبگويند. مجلات آن روز، خدا مى داند كه آن مجلات با اين جوان ها چه كرده است . سينماهاىآن روز، تـئاتـرهاى آن روز، هنرهاى آن روز، اينها همه دست به هم داده بودند كه اسلام رااز ايـنـجـا بـيـرون كـنـنـد و امـريـكـا را وارد كـنـنـد. خـدا بـه مـاتـفـضـل كـرد، تـرحـم كـرد و ايـن تـحـول حـاصـل شـد و تـا ايـن مـطـلب هـسـت ، ايـنتـحـول هـسـت و بـاقـى هـسـت ، شـمـا از هـيچ چيز نترسيد. كسى كه از خدا مى ترسد از كسديـگـرى نـبـايـد بـتـرسـد. بـيـن شـمـا و آنـهـا، هـمـيـن بـود كـه شـمـا بـراى خـدا، فـىسـبـيـل الله داريـد جهاد مى كنيد. آنوقت ، اصل صحبت از خدائى در كار نبود (اعليحضرتفرمودند، چه فرمان يزدان چه فرمان شاه ) اين منطق اينها بود. اينكه روحانيون فريادمـى زنـند به اينكه اسلام را بايد تقويت كرد در يك كشورى ، بايد ايمان مردم را تقويتكـرد، ايـنـهـا بـراى همين است كه ديدند كه كجاهائى كه ايمان هست ، جاهائى كه ايمان هستچـى هـست و جاهائى كه ايمان نيست چى هست . حالا شما خودتان لمس كرديد اين را. همين جوانهـائى كـه الان هـسـتند، نظير آنها سابق هم بودند. سابق اينطور نبود كه ما جوان نداشتهبـاشـيـم . بـه هـمين مقدار يك خرده كمتر البته ، چون جمعيت زياد شده ، جوان آنوقت بود وهـمـيـن مـقـدار اشـخـاص بـودند، مردم بودند، جمعيت همين طور بود، اما چى بود؟ خيابانش راوقتى مى گشتيم همه فساد، اين فرهنگ اجنبى است . در خيابان ها كسى وارد مى شد مى ديدسر تا ته خيابان ها يا مشروب فروشى است يا بساط زدن و چه كردن است ، يا زن هاىلخـت در بـيـن مـردم راه افـتـادن اسـت . بـازارش را مـى ديـدى هـمـيـن بـود، هـمـيـنمـسـائل بـود. تـوى مـدارسـش مـى رفـتـى ، تـوى مـدارس دانـشـگـاهـى !!! و چيزيش !!! همينمـسـايـل بود. در ديوارهاى دانشگاه بدگويى بود به اسلام و به قرآن كريم . حتى بعداز انـقـلاب ، آنـوقـتـى كـه دانـشـگـاه در قـبـضـه مـنـافـقـيـن وامـثـال مـنافقين بود، در ديوار دانشگاه به اسلام جسارت مى كردند. وقتى كه ما دست مان رادراز كـرديـم كـه هـر چـه آمـريـكـا مـى دهـد بـخـوريـم و هـر چـه هـم خـط مـى دهـدعـمـل بـكـنـيـم و خـودمـان گـوش و چـشـمـهـا را بـبـنـديـم نبينيم ، وقتى اينطور مى شود، آنحال مى شود كه ديديم و ديديد.
آن چيزى كه ملت ها را مى سازد فرهنگ صحيح است
و ايـن خداست كه ما را از اين لجنزار و از اين چاه هلاكت بيرون آورد و به مقام انسانيت شماهارا رساند. مقامى كه براى خدا، براى پيشبرد اهداف اسلام شما جنگ مى كنيد. نظير مجاهديناين زمان ، نظير اين جوان هاى اين زمان ، از اول تاريخ تا حالا نبوده است . اگر آنها بودهاند، اما كم بودند. زمان رسول الله صلى الله عليه و آله و سلم تا مى آمد به زمان ائمهما عليهم السلام ، آن زمان رشد اسلام
بـود، پـيـغـمـبـر چـقـدر خـون دل از اين مردم همان بلاد خودشان مى خورد، اميرالمؤ منين چقدرشـكـايـت كرده است ، قرآن چقدر شكايت كرده است !!! قرآن از آنها !!! شكايت از همان مسلمانها. اميرالمؤ منين از همان مسلمان ها و از همين كسانى كه در اطرافش بودند شكايت مى كردند،مـنـبـر مى رفت آروزى مرگ مى كرد. اميرالمؤ منين وقتى هم كه شمشير را خورد از آن منافق ،(فـزت و رب الكـعـبـه ) فـرمـود، براى اينكه راحت شد از اين گرفتارى كه به دستمـردم دارد. مـى خـواسـتند يك ارتشى را، يك لشكرى را به آنطورى كه سابق بود، براىدفـاع از اسـلام راه بيندازند، چقدر خون دل مى خوردند، چقدر زحمت مى كشيدند، نمى آمدند.امـروز داوطـلب شـمـا داريد مى رويد، داوطلب طرف شهادت مى رويد، طرف مرگ مى رويد.امروز شما بسيج و پاسداران و كميته ها و ارتش ‍ و قواى نظامى و انتظامى و عشاير و آنهايك جور ديگرى بودند، حالا يك جور ديگرى شده اند، همه شما اميد اسلام هستند، اسلام بهوجود شما افتخار مى كند، بگذار هر چه مى خواهند در خارج بگويند، در خارج بگويند كهمـردم ديـگر برگشته اند !!! از !!!، ديگر مردم رها كرده اند. انتخابات مى شود اولش مىگـويـنـد كـه (هـمـين انتخاب اخير) اولش در خارج مى گفتند كه مردم شركت نمى كنند، مردمشركت نكردند. مى ترساندند كه اگر شركت كنيد چه مى شود. بعد كه ديدند شركت مىكنند، حالا مى گويند دروغ است . هر چه مى شنوند از اين چيزها، يكى شان به ديگرى مىگـويـد دروغ اسـت . ايـنـهـا مـى خـواهـنـد تـحـليـل مـا را، مـا را ازتـحـليـل مـان اغـفـال كـنـنـد. ايـنطور بود. مى گويند بابا، مردم آنجا در صحنه هستند. مىگـويـنـد نخير، هيچ در صحنه نيستند. دانشگاه ها باز مى شود مى گويند مردم نخير، نمىرونـد. انـتخابات شد، نخير انتخابات نبود. انتصابات بود، دولت مردم را با زور برد.بـابـا، مـردم در دانـشـگـاه اجـتـمـاع مـى كـنـنـد بـراى نـمـاز. نـخـيـر، بـه ايـنـهـاپـول مـى دهـند. همه را مى گويند دروغ است . براى اينكه مبادا... مى گويند اين دروغ استكـه مـى خـواهـنـد اين تحليل ما، ما شك در تحليل مان بكنيم . وضع اينجور شده براى آنها.اگـر ايـنـها يك آدم هايى بودند، واقعا انسان تاسف مى خورد به بعضى اشخاص ‍ كه مىتـوانـسـتند آدم باشند، مى توانستند مفيد باشند، مى توانستند براى خودشان مفيد باشند،مـى تـوانستند براى كشور مفيد باشند، همچو جهالت كردند، نفهمى كردند با همه ، اصلانشناخته بودند اسلام چه هست ، قدرت اسلام را نمى دانستند چيست ، هى دم از مليت زدند و هىدم از چـى زدنـد. اسـلام ايـنـهـا را ايـنـطـور از خـود بـيـخـود كـرده و عاشق كرده است ، اينهانـشـنـاخـتـنـد، مـلت را نـشـنـاخـتـنـد، ايـمـان مـلت را نـشـنـاخـتـنـد، بـهخـيـال خـودشـان مـى خـواسـتـند خدمت براى ديگران بكنند كه خودشان به نوائى برسند،خودشان هم به همين نرسيدند. آنها گمان مى كردند كه بالاخره امريكا مى آيد، پس ما يكجـاى پـائى بـراى خـودمـان بگذاريم . بعضى شان هم شايد مبعوث بودند از طرف آنها،لكن امريكائى در كار نيست . تا اينها زنده اند، امريكا تو كار نيست . حالا اگر يك وقت درتـاريـخ خـداى نخواسته يك چيزى بشود، ايران باز فراموش كند اين صحنه هاى انسانىرا، آن مـسـاءله ديـگـرى اسـت ، امـا انـشـاءالله ايـنمـسـائل هـسـت و بـه قوت خودش هست و اينها باختند، بدبخت كردند خودشان را. و يك دستههـاى ديـگـر هـم هـسـتـنـد دارنـد بـدبـخت مى كنند. نكنند اينها ديگر. اين جوان ها رها كنند اينمـسـائل را، مـى بـيـنـنـد كـه ديـگـر نمى شود، مى دانند كه ديگر اين منحرفين نمى توانندبيايند اينجا
بـرسـنـد بـه يـك حـكـومتى . حكومت به كى بكنند؟ به اينها؟ در صورتى كه مى توانندخـوب ، بـيـايـنـد درسـت مـثـل آدم مـشغول كار بشوند و توبه كنند، برگردند به كارهاىخودشان . در هر صورت آن چيزى كه ملت ها را مى سازد، فرهنگ صحيح است . آن چيزى كهدانـشـگاه را بارور مى كند كه براى ملت مفيد است ، براى كشور مفيد است ، آن عبارت از آنمحتواى دانشگاه است ، نه درس است . صنعت ماعداى ايمان ، فساد مى آورد. علم ماعداى ايمان ،فسادآورد. (اذا فسد العالم فسد العالم .) هر چه علم بيشتر شد، فسادش هم بيشتر است. اهـل جـهـنم از تعفن عالم به ايذا دارند، اذيت مى كشند. عالمى كه ايمان دارد آن است كه خداتـعـريـفـش مـى كـند، پيغمبر تعريفش ‍ مى كند، اسلام تعريفش مى كند. اگر ايمان پهلوىتـخـصـص نـبـاشـد، تـخصص مضر است . تخصص در يك كشورى باشد كه ايمان تويش ‍نـبـاشد تخصص كشور را به هلاكت مى رساند، به بستگى مى رساند. اينهمه متخصص ماداشـتـيم در هر رشته اى ، در زمان سابق براى اين ملت چه كردند اين متخصصين ما؟ جز هىملت را به عقب راندند، هى وابسته كردند، همه چيز وابسته شد. هر چه اسم مى بردند مىگـفـتـند بايد برويم به سراغ اروپا. لولهنگ سازى را خوب بلدند. آنها به ما ما را مىبـردنـد براى اينكه تعليم كنند، تعليم نمى كردند، جوان هاى ما را مى بردند يك دستهرا فـاسد مى كردند، يك چيزهاى ناقصى ، ميان راه اينها را رها مى كردند بيايند. ما را هىبـازى دادنـد، كـشـور مـا را هـى بازى دادند، ملت راهى بازى دادند كه ما مى خواهيم شما رابـرسـانـيـم بـه تمدن بزرگ . وقتى رفتند ديديم كه تمدن بزرگ كه نبود هيچ ، ما رامنحط كردند تا حدى كه همه چيزمان وابسته به غير بود و همه دارائى ما را بردند اينها.ايـنـهـا كـه رفـتـند تمام بانك هاى اينجا را غارت كردند و رفتند. اينقدر بدهكار هستند اينفرارى ها به اين بانك ها. سال هاى طولانى بايد زحمت بكشند تا چيز بانك ها را حالا خودايـران بـدهـد. براى اينكه فرهنگ ، فرهنگ ايمانى نبود، ايمان توى جامعه نبود، ايمان دربـازار نبود، ايمان توى !!! عرض ‍ مى كنم !!! خيابان نبود، ايمان توى دانشگاه نبود. هرجا را منتها مؤ ثرتر مى دانستند، آنجا را بيشتر فشار مى آوردند. روحانيون هم كه الا خيلى. خـيـلى نـادر از آن مـسـائل اولى كـه صـدر اسلام داشته ، نگذاشته بودند، همان سر جاىخـودشـان بـودنـد. ايـنها را ديگر نمى توانستند منحرف كنند، از بين مى بردند، اسير مىكـردنـد، تـبعيد مى كردند، حبس مى كردند، مى كشتند. عده اى از روحانيون بزرگ را كشتنددر زمان رضا خان ، از شهرهاى خودشان بيرونشان كردند بردند يك جاى دور دستى آنجانگهشان داشتند. علماى آذربايجان را از آنجا برداشتند بردند يك جاى ديگر. علماى مشهد راهـمـه را اسير كردند آوردند تهران . يكى از بزرگترين علماى آنجا را در همين تهران بينمـن خـودم ايـن را ديـدم كـه تـوى يـك خـيـابـانى كه اجازه داشت تا اينجا بيايد از خانه اشبيرون ، با شبكلاه نشسته بود و مردم مى آمدند مى رفتند خيلى ها نمى شناختند، بعضى هاهـم مـى شـنـاخـتـند جراءت نمى كردند سلام بكنند به او. و همين را كه علماى درجه يك مشهدبـود، مـرحـوم آقازاده بزرگ كه از علماى درجه يك بزرگ بود، با پاسبان توى خيابانمى بردندش براى محاكمه ، آخرش هم كشتند او را.
خـداونـد مـردم را بـه يـك انـسـان هـاى اسـلامـى !!! انـسـانـىمتحول كرد
ايـن ملت ، همان ملت بود، اما چرا حرف نزد، براى اينكه فرهنگ خارجى نگذاشته بود. اينچـشـمـش را ايـن جـوان وقـتـى بـاز مـى كـرد، بـه مـجـله نگاه مى كرد مى ديد كه همه اش يكمـسـائل جـنسى ، به روزنامه نگاه مى كرد، يا فحش به آخوند بود يا !!! فحش عرض مىكنم !!! كه به ملا بود يا به اسلام يا به اين چيزها. بچه را از كوچكى بزرگش كردندبـه ضـداسـلام ، بـه ضد وطن . به ضد ايمان و اگر خداى تبارك و تعالى به اين ملتمـظـلوم تـرحـم نـفـرمـوده بـود، آن خـواب هـائى كـه ايـنـهـا ديـده بـودنـد، بـيـشـتـر از ايـنمـسـائل بـود. شـمـا يـكـى دو سـه تـا مـساءله اش كه در اين آخر واقع شد ازدواج پسر يكسرهنگى به پسر سرهنگ ديگر، ازدواج پسر به پسر، اين يكى از مسائلى بود كه راهشبـاز شـد، بـعـدها هم اگر مهلت داده بودند مساءله رايج مى شد، چرا كه در بعضى جاهاىديـگـر هـست . فحشاى علنى در خيابان ، در شيراز، اينها خيلى خواب ديده بودند براى ما.ديـگر قضيه دريايش را كه همه آنهائى كه رفته اند، ديده اند !!! و عرض مى كنم !!! ياشـنـيـده ايـد و قضيه كاباره ها و قضيه ميخانه ها و قضيه قمار بازى ها و اين قضايائىكـه سـرتـاتـه ايـران پـر از ايـن مسائل بود.صحبت از اسلام توى كار نبود. خداوند رحمكرد، همه شما را متحول كرد، تمام جوان هاى ما را از آن منجلاب نجات داد و وارد كرد در يكمحيط اسلامى انسانى كه در مقابل شرق و غرب ايستاده است و ابدا خم به ابرو نمى آوردكـه ايـنـهـا داراى !!! نـمـى دانـم !!! چـه چـيزهاى پيشرفته اى هستند و آنها هم ، شما اين رابـدانـيد كه آنها، هميشه اينطور بوده كه استعمارگر كوشش اش اين بوده است كه از خودمـردم بـه جـان خـود مـردم بـريـزد. هـميشه بنابراين بوده كه يك كودتائى در خود كشورايـجاد كند، يك اختلافى در خود كشور ايجاد كند. اينها در اين صدد هستند هميشه ، دست از مابـرنـمـى دارنـد. بـيـدار باشد ملت ما، بيدار باشد ارتش ما، بيدار باشد پاسدارهاى ما،كميته ها، بسيج نمى دانم عشاير، همه اينها بيدار باشند بفهمند كه اگر يك وقت بنا شدكـه يـك زمـزمـه خـلاف پـيـدا شـد بـدانيد كه نمونه اين است كه يك مساءله اى درست كنند.دانـشـگاه كه باز شده است ، بدانند اين جوان ها كه دست ها ممكن است در كار باشد كه بازمسائل را طور ديگرى كنند و شماها را منحرف كنند. همان دفعه اولى كه شما از يك استاد يااز يـك دانـشـجـو يـك چـيـز انـحـرافـى ديـديـد، هـمـان دفـعـهاول گـزارش بـدهيد تا جلويش گرفته بشود. و من اميدوارم كه خداى تبارك و تعالى بهشـمـا عـزيـزان كـه عـزيز اسلام هستيد، عزيز پيغمبر اسلام هستيد، عزيز حضرت ولى امرهـسـتـيـد بـه شـمـا تـوفـيـق عـنـايـت كـند كه در راه اسلام ، در راه ميهن خودتان جديت كنيد وانشاءالله آن بسيج عمومى كه براى ياد گرفتن باشد، هم تعليمات دينى و ياد گرفتنقـرآن و كتاب و هم تعليمات نظامى و اينها، يك كشور نظامى بشود، نظامى !!! الهى . يكهـمـچـو كـشـورى كـه ايـنـطـور شد، ديگر كسى به آن طمع نمى كند، براى اينكه مى داندضـررش ‍ بيشتر از نفعش است . توجه كنيد به افغانستان ، در صورتى كه كمونيست !!!هـايـش ، دولتـش نـمـى دانـم مـخـالف بـودنـد بـا مـردم ، هـمـيـن عـده مـردمـى كـهمـال مـلت بـودنـد و مـال اسـلام بـودند، همه طريقه اسلامى داشتند، همين ها تاكنون بعد ازبـيـشـتـر از يك سال مقاومت كردند و شوروى را پشيمان كردند از اين كارى كه كرده است ويكى از كسانى كه از ارتشى هاى شوروى بود و فرار
كرده بود مى گفت تاكنون سى هزار جمعيت ارتشى شوروى در افغانستان كشته شده است .اينها مى بينند نمى شود در يك كشورى كه ملتش يك چيزى را مى خواهند، نمى شود خلافشكـرد. حـالا آنـجا دولت شان هم موافق با آنها بود و حزب !!! نمى دانم !!! زهر مارشان همموافق با آنها بود. اينجا كه ما نه يك حزب مخالفى داريم و نه يك دولت مخالفى داريمو نـه يـك مجلس مخالفى ، هيچى نيست . در اينجا بيايند چه بكنند؟ هر كوچه بروند كشتهمـى شـونـد، هـر كـوچـه ، ايـنـهـا بايد بروند از ماوراءى ابرها عبور كنند. بالاخره كشورگـيـرى و مـنـفعت از كشور با آسمان نمى شود، زمين مى خواهد، زمين هم نمى توانند بيايند.انـشـاءالله خداوند به شما توفيق بدهد كه ايمانتان قوى بشود. ايمان همه ما، ايمان همهمـا انـشـاءالله قـوى بـاشـد. تـوجـه به خدا و آن قرب به خداى تبارك و تعالى هر روززيـادتر بشود و وحدت كلمه و اجتماع ما كه در راءس امور است ، درباب حفظ كشور بيشتربشود انشاءالله .
والسلام عليكم و رحمة الله و بركاته
تاريخ : 1/10/61
بـــيـــانـــات امـــام خـــمـــيـــنـــى در ديـدار بـا وزيـر كشور و معاونين اين وزارتخانه واستاندارانسراسر كشور
اين قدرت اسلام است كه مردم را اينطور در صحنه نگه مى دارد
بسم الله الرحمن الرحيم
از جـمـله مـسـائلى كـه بـايـد بـه آن تـوجـه كـنـيم و شكر خداى تبارك و تعالى را بجاىبـياوريم ، اينكه ببينيم ملت با ما چه كرده است . شما اگر در تمام ادوار و دنيا بگرديد،ملتى را همانند مردم ايران نمى توانيد پيدا كنيد كه در رفع همه مشكلات پيشقدم باشند.و هـمـيـشـه مـيـزان ، نـوع مـلت و تـوده هـا هـسـتـنـد. مـردمماقبل از انقلاب و بعد از آن ، چنان در صحنه هستند كه انسان متحير مى شود. شما ببينيد كهدر هـمـيـن انتخابات مجلس خبرگان ، چون مردم آن را مى خواستند، بيش از هيجده ميليون راىدادنـد و مـلت مـى دانـد كـه فشارى در كار نبود. حتى يك مورد هم ماموران دولتى به كسىنگفتند كه برو راءى بده . اين قدرت اسلام است كه از يك طرف مردم را اينطور در صحنهنگه دارد و از طرف ديگر قواى مسلح ، از سپاه پاسداران گرفته تا ارتش و ژاندارمرىو شـهـربـانـى و بـسـيـج و عـشـايـر، هـمـه و هـمـه بـيـشـتـر از دوسال با تحمل آنهمه فشارها و سختى ايستاده و از اين كشور دفاع مى كنند و شهيد مى دهند.در مـورد خـانـه هـاى تـيـمـى هـم كـه در سـراسـر كـشـور گـروهـى از مـفـسـديـن در آنـهـامشغول به توطئه بوده و هستند، مى بينيد كه شهربانى و كميته ها و پاسداران و ماموراندادسـتـانـى و سايرين چه اقدام هاى موثرى انجام مى دهند كه همين ديشب اعلام كردند پنجاهخـانـه تـيـمـى بـه هـمراه عده زيادى از اين مفسدين را گرفته اند اگر در رژيم سابق يكخـانه تيمى كشف مى شد، مى دانيد كه چه هياهوئى راه مى انداختند. امروز چه ؟ من اين را يكظلم مى دانم كه فرزندان عزيز ما اينگونه شبانه روز كار كنند و در راديو و تلويزيونو روزنامه ها فقط چند كلمه بگويند و رد بشوند. همين فقط گفته شود كه چه شد، بدونتـشـكـر از مـردم ما كه با ماءمورين همكارى داشتند و بدون تشكر از تمام دست اندركاران .امروز پاسداران عزيز ما براى كشف خانه هاى تيمى آنهمه كشته مى دهند تا خانه اى كشفشود و محل فسادى از بين برود. من از آنها تشكر مى كنم .
خدمت به ملت و دولت ، خدمت به اسلام است
ايـن شـكـر نعمت است ، نعمتى كه خداوند به ما داده است . شكر نعمت اين است كه ما به جاىصحبت ، عمل كنيم . آن هم طبق ضوابط اسلام ، نه تجاوز كنيم و نه تقصير.

next page

fehrest page

back page

 

 
 

کلیه حقوق این سایت محفوظ می باشد.

طراحی و پیاده سازی: GoogleA4.com | میزبانی: DrHost.ir

انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما جمادی الثانی رجب شعبان رمضان شوال ذی القعده ذی الحجة محرم صفر ربیع الثانی ربیع الاول جمادی الاول نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس دیتاسنتر فن آوا سرور اختصاصی سرور ابری اشتراک مکانی colocation