بسم الله الرحمن الرحیم
 
نگارش 1 | رمضان 1430

 

صفحه اصلی | کتاب ها | موضوع هامولفین | قرآن کریم  
 
 
 موقعیت فعلی: کتابخانه > مطالعه کتاب صحیفه نور جلد 17, امام خمینی (ره)   مناسب چاپ   خروجی Word ( برگشت به لیست  )
 
 

بخش های کتاب

     FEHREST -
     SAHIFE01 -
     SAHIFE02 -
     SAHIFE03 -
     SAHIFE04 -
     SAHIFE05 -
     SAHIFE06 -
     SAHIFE07 -
     SAHIFE08 -
     SAHIFE09 -
     SAHIFE10 -
     SAHIFE11 -
     SAHIFE12 -
     SAHIFE13 -
     SAHIFE14 -
     SAHIFE15 -
 

 

 
 

 

fehrest page

back page

در هـر منطقه و مردم دخالت نداشتند و اگر دخالت داشتند چشم و گوش بسته بودند. رعيتهـا را جـمـع مـى كـردنـد و مـى آوردنـد پـاى صندوق و به آنطورى كه به آنها دستور دادهبودند راءى مى دادند بدون اينكه بفهمند چه دارند مى كنند، راءى چى هست و چه كار دارندانجام مى دهند. فقط همان خان مى دانست كه براى منفعت او و براى منفعت دولت ها اينها دارندراءى مـى دهـنـد و اصـلا كارى به اينكه كشور به كجا برسد در كار نبود، كارى به اينكار نداشتند. بعد هم كه زمان رضاخان پيش آمد و ما بعد رضاخان كه اكثرا مى دانيد و همههم در آخر، در اين دوره هاى آخردانيد كه آن بلاهايى كه به سر ملت آمد، مادرش مجلس بود.يعنى عده اى را اينها خودشان ليست مى دادند و به طورى كه محمدرضا اقرار كرد منتها مىگـفـت زمـان قـبـل ، مقصودش زمان پدرش بود، ليست را از سفارتخانه مى آوردند كه اينهابـايد تعيين بشوند. بعد از زمان ايشان هم بدتر از آنوقت بود، وكلاى ما را بايد آمريكايـا قـبـل از او انـگـلستان تعيين كند و مردم و دولت ايران و هيچ كس هيچ نظرى در اين بابنـداشـت . وكـلا بـا دسـتـور آنـهـا، با اسم و رسم تعيين ميشد مگر بعضى ها كه در تهراننـمـيشد كه غير او بشود كه يك اقليت بسيار نادر بود، البته به تدريج اينطور شد تازمان اينها كه به اوج خودش رسيد تمام بدبختى ها در حكومت از مجلس سرچشمه گرفت .هر كارى مى خواستند انجام بدهند، هر امر فاسدى را كه مى خواستند انجام بدهند ديكته مىكـردند و مى آوردند مجلس و مخالف و موافق هم به حسب صورت درست مى كردند و بعد همهمانطورى كه ديكته شده بود رء ى مى دادند. و خداى تبارك و تعالى خواست كه آن وضع، هـم وضـع خـان خـانى و هم وضع دخالت سفارتخانه ها در ايران برچيده بشود و در ايندوره اى كـه انـتـخابات شد بحمدالله به طور اكثريت قاطع ، مردم دخالت داشتند و خانىدخـالت نـداشـت ، آنـجـاء ى هم كه دخالت داشت در مجلس رد شد. و در آتيه هم اگر چنانچهانـشـاءالله اين ملت به همين طور در صحنه حاضر باشند با تعيين وكلائى كه متعهد برهـمـه جـهـات اسـلام و مـصـالح كـشـور هـسـتـنـد، تـعـيـيـن كـنـنـد، امـيـد اسـت كـه در آتـيـه هرسـال بـهتر از سال قبل بشود. و بحمدالله در اين دوره هم كه چهره هاى بسيار نورانى درمـجـلس هـسـت و اشـخـاص مـتـفـكـر و فـقـيـه و امـثـال ايـنـهـا در مـجـلس هـسـت و يـكسـال هـم مـانـده اسـت تـا بـه آخـر بـرسـد. مـن امـيـدوارم كـه در ايـنسـال جـديـت بـيـشـتر بشود براى رسيدگى به امور كشور و محرومين كشور و مستضعفين واگـر چـنـانـچـه مـجـلس در ايـن سـال جـديـد هـم خـودش را صـرف كـنـد در ايـنـكـهمـسـائل مـشـكـل را اسـلامـى كـنـد و بـا دقـت ، هـمـان دقـت هـايـى كـهاهـل عـلم در مـسـائل عـلمـى دارند. مسائل علمى همانطورى كه آن دقت هاى بسيار ارزنده را لازمدارد، مـسـائل سـيـاسـى كـمـتـر از آن نـيـسـت ، بـراى ايـنـكـهمـسـائل سـيـاسـى ، مـقـدرات كـشـور در دسـت آنـهـاء ى هـسـت كـه ايـنمـسـائل را خواهند تفكر كنند. آقايان در فكر اين معنا نباشند كه زياد طرح بدهند و زياد ازمـجـلس بـگـذرد. در فـكـر اين باشند كه خوب طرح بدهند و خوب از مجلس ‍ بگذرد. يعنىهـمـانطورى كه بناى اهل علم است كه در هر مساءله اى دقت مى كنند، جستجو مى كنند و مباحثهمـى كنند، مجادله مى كنند، در اين مسائل هم بايد اينطور باشد كه سروته مطلب به طوركـافـى مـورد بـررسـى قـرار بـدهـنـد، مـورد دقـت قـرار بـگـيـرد و بـا دقـت و هـمـت زيـادمسائل طرح بشوند، در مجلس كه آمد يك مساءله پخته از حيث جهات مختلف باشد كه راهگشاباشد
بـراى ايـن كـشـور و مـشكلات اين كشور و در اين چند سالى كه گذشت من تشكر مى كنم اززحـمـات پـر ارزش آقـايـان كـه زحـمـت كـشـيـدنـد و مـشـكـلات زيـادى كـه بـود درداخل مجلس و در خارج مجلس و آنها را پشت سر گذاشتند و الان با قدرت كافى دارند انجاموظـيـفـه مـى دهـنـد مـجـلس ايـن سـال بـا مـجـلس سـال هـاى سـابـق فـرق دارد مـجـلس ايـنسـال قـدرتـش بـيـشـتـر اسـت يعنى آنهايى كه كارشكنى كردند براى مجلس و براى همهارگـان هـاى دولتـى و اصـل اسـاسـش كارشكنى براى اسلام بود، آنها يا رفتند و فراركـردنـد يـا مـنـزوى شـدنـد. و بـحـمـدالله امـروز مـجـلس بـادل راحـت و بـا قـامـت مـسـتـقـيـم تـواند كه مسائلى كه پيش آمده و خواهد آمد در اين سالى كهسـال آخـر اسـت ، به طور شايسته حل كنند تا اينكه اين مجلس الگو بشود براى مجالسديـگـر. و اگـر در سـال آتـيـه فـرض كنيد غيرآقايان يك دسته ديگرى آمدند، بدانند كهبـايـد چـه بـكـنـنـد و ايـنـهـا چه كردند و آنها هم بايد دنباله اين ، بايد چه كار بكنند. وبـالاخـره مـجـلس است كه اساس ‍ يك كشور را به صلاح مى كشد يا اساس يك مجلس را روبه فساد مى برد. و مجلس بود كه در رژيم پهلوى آنهمه فساد ايجاد كرد و آنهمه خيانتكرد و همين مجلس است كه در زمان كنونى اينهمه خدمت كرده است و در صدد خدمت است من نمىخـواهـم بگويم كه كارها تمام شده و همه اش هم صددرصد تمام است ،. اما وقتى ما مقايسهبـكـنـيـم افـراد ايـن مـجـلس را با افراد دوره رضاخان (به استثناء نادر) و دوره محمدرضاتقريبا بى استثناء اگر ما مقايسه كنيم و همان افراد را ببينيم كه سابقه شان چى است وچـه زنـدگى كردند و چه هستند، كافى است كه ما به ارزش اين مجلس پى ببريم . از آنجـنـس كـه در سـابق بود هيچ الان نيست در مجلس . اگر فرض كنيد يك كسى باشد كه باوضـع شـمـا يـك مـخـالفـتـى دارد، لكـن ايـن اخـتـلاف سـليـقـه است ، نه اين است كه واقعاانـحـرافى باشد كه آنها داشتند كه در سابق بود. سابق انحراف بود يعنى منحرفين رامـى آوردنـد سر كار، دستور بود، نمى توانستند خلاف او را هم بكنند و اگر در بين شانيـكـى دو نـفـر بـود كـه مـخالفت مى كردند، در اقليت بودند كه صداشان به جائى نمىرسيد، امروز عكس است ، بحمدالله همه آقايانى كه در مجلس هستند، اينها وابسته به شرقو غرب نيستند و خدمت مى خواهند بكنند ولو اختلاف سليقه داشته باشند. بحث در مجلس ‍ ازمـسائل بسيار مهم است كه بايد بحث بشود، بايد هر مساءله اى با دقت رسيدگى بشود ودر كـمـيـسـيـون هـا اولاو بعد در مجلس ثانيا و بعد هم در شوراى نگهبان ثالثا رسيدگىبـشـود كـه وقـتى يك قانون از مجلس بيرون آمد، يك قانون صددرصد شرعى باشد، چهمـوافـق بـا احـكـام اوليـه كـه مـال اسـلام اسـت يـا مـوافـق بـا احـكـام ثـانـويـه كـه آن هـممال اسلام است و اين رويه رويه اى است كه اگر انشاءالله باقى بماند مطمئن باشيد كهمـجـلس بـا قـوت خودش وقتى كه باقى بماند دولت هم اصلاح مى شود و ساير قوايىكه در ايران هستند، آنها هم اصلاح مى شوند يعنى كجروى نمى شود ديگر بشود. كجروىاز مجلس شروع مى شد نه اينكه از خارج مى شد خارج دستور مى داد، اينها راه مى رفتند واگـر مجلس مستقيم باشد و كارها را آنطورى كه مصالح كشور اقتضا مى كند. آنطورى كهاحـكـام اسلام اقتضا مى كند، آنطور بررسى دقيق بشود و با علاقه مندى بررسى بشود،وقـت صـرف بـشـود. تـا اينكه مساءله ، هر مساءله اى هست خصوصا مهمات كه بايد مهماتمـسـائل را بـه طور دلسوزانه و به طور جدى بحث طلبگى در آن بكنند. آقايان كه عادتدارند به اينكه
بـحـث طـلبـگـى مـى كـنـنـد و در مـدرسـه هـا تـربـيـت شـدنـد و بـااشـكـال رد و دفـع و هـمـه اين امور، در قانون هم بايد همين طور باشد براى اينكه اين هماهـمـيـتـش هـمان اهميت است ، آن هم اسلام بود، اين هم اسلام است . بنابراين در اين سالى كهانـشـاءالله مـى گـذرد و امـيـد اسـت بـه خـوبـى بـگـذرد و آقـايـان بـاخـيـال راحـت مـشـغـول بـاشـنـد بـه خـدمـت بـه ايـن مـسـتـمـنـدان ، بـه ايـن مـظـلومـان درطـول تـاريـخ انـشـاءالله امـيـدواريـم كـه ايـن سـال را بـه مـبـاركـى بـگـذرانـيـد و درسـال آتـيه انشاءالله مجلس باز همين جور مجلس باشد و همين طور افراد در آن باشند كهانشاءالله مسائل حل بشود. مسائلى كه ما الان در مقابلش هستيم و اميدوارم كه مجلس هاى بعدديگر مواجه با آن نشوند.
مساءله ، مخالفت همه قدرتمندان دنيا با ايران است
خوب ، مساءله مخالفت همه قدرتمندان دنياست با ايران ، مساءله هم يك مساءله اى نيست كهمـخـفـى باشد، خودشان هم اقرار دارند، خودشان هم گويند كه نبايد عراق شكست بخورد.مـيزان ، عراق نيست ، صدام نيست . ميزان ، پيشرفت اسلام است . اينطور نيست كه آنهابراىصدام دلسوزى ميكنند، صدام هم يك آدمى است كه بعد (گر بشود گفت آدم ) بعد از بين مىرود، لكـن آنـى را كـه از آن مـى تـرسـنـد از ايـران اسـت كـه تـرسـنـد يـعـنـىدنـبـال شكست ايرانند. هر چند رء يس جمهور امريكا ادعا كند كه ما بيطرفى مان ، همين تازههـم بـاز گـفـتـه است . بيطرفى مان محفوظ است . لكن يك مساءله اى است كه همه مى دانند،ديـگر لازم نيست به اينكه ما قرآن برايش اقامه كنيم همه مى دانند كه ايشان تا چه اندازهبـيـطـرف است در اين مساءله و ديگران هم همين طور، شوروى هم همين طور، فرانسه هم همينطور، ديگران هم همين طور مساءله بيطرفى نيست ، مساءله طرفدارى از هر رژيمى است غيراسـلام و كوبيدن اسلام است به هر ترتيبى كه بتوانند و بحمدالله اين مجلس و اين ملتو ايـن ارتـش و اين پاسداران و اين ساير ارگان هايى كه در اين كشور هست ايستاده اند درمـقـابـل همه اين امور و مقاومت مى كنند. و اگر انشاءالله اين جنگ يعنى تحميلى بر ما از بينبـرود و دولت سـر صـبـر رسـيـدگـى بـكـنـد بـه حـال مـسـتـضـعـفـيـن ، تـمـاممـسـائل بـه وسـيـله مـجـلس و دولت حـل مـى شـود حتى مساءله گرانى . ما همه مى دانيم كهگـرانـى امـروز سـرسـامـآور اسـت و يـك دسـتـه اى از آن رنـج مـى بـرنـد امـا درمـقـابـل آن رنـج هـايـى كـه خـود پـيغمبر و همسر بزرگ عزيزش حضرت خديجه در آن چندسـال بـردنـد كـه مـشـك را از قـرارى كـه نـقل مى كنند، مشك را مى گذاشتند توى آب و مىمـكـيـدنـد براى اينكه از آن چربى ، مثلا از آن چيزى كه در مشك هست به آنها برسد. وقتىكـه آنـهـا بـراى اسـلام ايـنـطـورى عـمـل كـردنـد و ايـنـطـور مـقـاومـت كـردنـد درمـقـابـل دشـمـن هاى اسلام ، شما هم كه ملت و امت همان بزرگوار هستيد نبايد از اينكه فلانچـيـز كـم اسـت ، آنـى كـه كـم اسـت ارزاق كـه نيست ارزاق كه كم نيست ، آنى كه كم است آنوضـع آرايـشـى است كه آنها مى خواستند، يك دسته مى خواستند باشد و ديگر انشاء اللهنـيـسـت . و بـايد از بين هم برود گرانى هست لكن كجاست كه گرانى نيست . اينطور نيستكـه گـرانـى مـال كـشـور مـا باشد، همه جا گرانى هست اگر دولت انشاءالله قدرت پيدابـكـنـد يعنى جنگ تمام بشود و ما به حال عادى برگرديم انشاء الله . به مدت كمى بهبركت اسلام و
بـه مـدت كـمـى بـه بـركـت اسـلام و مـلت در صـحـنـه حـاضـر ايـران ايـنمسائل حل مى شود انشاء الله .
ورود تركيه به عراق براى سركوبى كردها
از مـسـائل مـهـمـى كـه هـست و من از يك جنبه اش مى خواهم صحبت كنم ، جنبه هاى ديگرش حالاصـحبت از آن نمى شود من فقط يك جنبه اش راخواهم صحبت كنم ، آن قضيه ورود تركيه درعـراق اسـت براى كردها سركوبى كردها. آنى كه من مى خواهم صحبت كنم اين است كه كردايـران و كـرد عـراق و كـرد تـركـيـه همه كرد هستند . تفاوت اين است كه در كردهاى ايراناكـثـريـت شـان بـا جـمـهـورى اسلامى موافقند و با اين چند دسته فاسدشان مخالفند. الانسـرتـاسـر كردستان ائمه جمعه شان ، علماى آنجا، مردمشان با جمهورى اسلامى موافقند،آنـى كـه فـساد كنند عبارت از يك دو تا دسته اى است كه بعض شان كمونيست اند و بعضشـان بـدتـر از كـمـونـيست . چى شد كه تمام رسانه هاى گروهى عالم راجع به كردهاىايران اينقدر حساس هستند كه از خود كردها هم حساس ترند. خود كردها مى گويند كه ما مىخـواهيم كه اين فاسدها از بين بروند، لكن رسانه هاى گروهى هميشه ايران را محكوم مىكـنـنـد و لحن شان نسبت به ورود تركيه در عراق براى سركوبى كردها يا همفكرى عراقبـا آنـها اگر راست باشد، اين ديگر مساءله اى نيست ، خوب آنها آمده اند خواهند مملكت شانرا نـگـذارنـد كه چيز بشود، آنى كه مساله است اين است كه كرد ايران چرا؟ اگر مساله اىاسـت كـه آنـها مى گويند تجزيه طلبند، خوب كردهاى فاسد ما بيشتر هستند، چى شد كههمه عالم سنگينى شان را انداخته اند روى ايران كه اين ايران است كه كردها را چه مى كندو چـه ، چـقـدر مـى كـشـد. و هـمـين فاسدهايى كه در خارج نشسته و نسبت به كردهاى ايرانسـيـنـه چـاك مى كنند، اينها چطور شد كه راجع به قضيه كردهاى عراق و كردهاى تركيهصـحـبـتـى ايـنـقـدرهـا نـدارنـد، اگـر بـاشـد هـم يـك كلمه اى مى گويند و مى گذرند. اينگرفتارى هايى كه بشر به آن مبتلاست اين نحو گرفتارى هاست ، اينطور حق كشى هاستكـه سـرتـاسـر عـالم را فـرا گرفته است و اگر چنانچه يك منجى براى اين بشر پيدانـشـود (و انـشـاء الله امـيـدوارم كـه به زودى پيدا بشود و خداوند منجى بزرگ را به دادبـشـريـت بـرسـانـد) اگـر دير بشود اصلا هلاكت در بين همه شان يك امر ساده عمومى مىشـود. يـك دسـتـه بـيـچـاره مـظـلوم در سـرتـاسـر دنـيـا زيـر لگـد دارنـدپايمال مى شوند، از هيچ جا خبرى نيست كه راجع به آنها صحبتى بشود. در آمريكا آنقدرمظلومين دارند پايمال مى شوند اصلا راجع به آمريكا صحبتى نيست كه اين چرا اين كار رامى كند. در شوروى هم آنقدر مظلومين پايمال مى شوند، صحبتى از آن هم نيست . در منطقه همهمين طور، آنقدر مردم و ملت هاى خودشان را، آن هم صحبتى نيست . اين فقط اينجاست ، ايراناسـت كـه حـكـومـتـش دارد اخـتـنـاق ايـجـاد مى كند و مردم همه شان مخالف با حكومت هستند لكنسـرنـيـزه است كه اينها را حاضر كرده و اينها مى آيند در خيابان ها، كه اين در دنيا بايداسـم ايـن را چـى گـذاشـت ؟ آنـى كـه قـلم دسـتش مى گيرد و اينها را مى نويسد، بايد چهاسـمـى رويـش بگذاريم ؟ آنى كه دستور مى دهد به اين رسانه ها و همه را هماهنگ مى كنديك وقت مى بينى از همه جا يك صدا بلند
مـى شـود، ايـن را بـايـد چـى اسم بگذاريم رويش كه اينها چى مى گويند؟ اينها چه جورجـمـعيتى هستند؟ بافت مغزى اينها چه جور است ؟ اين گرفتارى هاست كه جمهورى ما در اينچـنـد سـالى كـه تـحـقـق پـيدا كرده است داشته و مجلس هم داشته و همه دولت و ديگران همداشـتـنـد. اگـر چـنـانـچـه ايـن گـرفـتـارى هـاى مـرتـفـع بـشـود و دنـيـا سـرعـقـل بيايد و آن چيزى كه واقعيت است بگويد، آن چيزى كه واقعيت است تبليغ بكند، كار ماآسان است .
حـالا مـن نـمـى دانـم كـه اين آقايانى كه آمدند و رسيدگى كردند به خرابى هاى ايران ورفـتـند در عراق هم يك دسته فقط مجروح جنگى را آوردند به آنها نشان دادند كه اينها دربـيـن شـهـرها اينطور شدند لكن خرابى اى نداشتند كه نشان بدهند شايد دو تا ديوار همخـراب كـردنـد كـه نـشـان بـدهـند، آيا اينها بعد چه خواهند گفت ؟ خواهند گفت كه هم ايرانخـلاف كـرده و هـم عـراق ، ديـگـر هـيـچ حرف ديگرى نيست ؟ كه خوب واقعا اينها مى خواهندرسـيدگى كنند و مى خواهند بفهمند كه اندازه چى بوده ، ايران چه كرده ، آنها چه كردند؟در همان وقتى كه اينها مشغول رسيدگى بودند، آنها مى زدند ايران را. اين دلالت بر اينمى كند كه آمدند اينها با ما هستند، شما بيخودى خواستيد كه اينها بيايند. حالا ما منتظر اينهـسـتيم كه ببينيم اينها چه مى كنند و چه خواهند كرد و چه خواهند گفت . اميدوارم كه اينها همبـه حـسـب وجـدان انـسـانـى عـمـل بكنند و آنچه كه هست گزارش بدهند بعد هم كه گزارشدادنـد،. آنـهـائى كه گزارش را مى گيرند، كارى به اين ندارند كه امريكا چه نظرى دراين مساءله دارد و شوروى چه نظرى دارد و فرانسه چه نظرى دارد، به اينها كار نداشتهبـاشـنـد و حـكـومـت واقعى بكنند و آنچه هست به حسب واقع بگويند. ما هيچ توقعى از آنهانداريم الا اينكه آنها همان كه هست بگويند. و من اميدوارم كه اين مردم در صحنه ما بيشتر درصـحـنـه بـاشـند، از جنگ خسته نشوند. جنگ در اسلام يك امرى بوده است كه از آنوقتى كهاسـلام حـكـومـت پـيـدا كـرد جـنـگ هـم هـمـراهـش بـود، قـبـل از آن هـمدنـبـال ايـن بـودنـد كـه نـقـشـه هـا را درسـت كـنـنـد، لابـد ايـنـطور است همچو كه مدينه آمدرسول خدا و حكومت تشكيل شد، جنگ يا حنگ تحميلى بود يا هر چى بود در جنگ بود تا آخرعـمـرش . آن روز هـم كـه بـه لقـاءالله مـى خـواسـت پـيـوند كند، بپيوندد، آن روز هم جيش(اسـامـه )اش بـيـرون شـهر بود كه خواست جنگ بكند. اين جنگ يك چيزى است كه براىعـدالت ، جـنـگ لازم اسـت . اگـر مـردم عادل باشند كه ديگر جنگى در كار نيست . اگر مردمانـسـان بـاشـنـد كـه ديـگـر جنگى در كار نيست لكن وقتى كه يك دسته ، اكثريت مستضعفينپـايمال دارند مى شوند، وقتى كه تمام حيثيت اسلام و مسلمين در خطر است ، وقتى كه تمامحـيـثـيـت هـمـيـن مـلت مـا در خـطـر اسـت ، مـا كـه جـنـگ را شـروع نـكـرده ايـم ، مـا الان هـم درحـال دفـاع هـسـتيم ما هر روز تقريبا بايد گفت بى استثناء آبادان تقريبا بى استثناء هرروز كـوبـيـده مـى شـود، زايـد بر آن هم جاهاى ديگرى كه همه مى دانيد. ما خواهيم كه دستايـنـهـا كـوتـاه بشود كه به ما اينطور، به ملت ما اينطور تعدى نكنند. ما دفاع داريم مىكـنـيـم و مـا از اول هـم دلمـان مى خواست كه جنگى نباشد و همه صلح باشد اما مى پذيرندشـمـا ايـنـكـه مـا و صـدام كـه دشـمـن اسـلام اسـت ، ازاول دشمن اسلام بودند، آنوقت كه من نجف بودم مى دانستم كه اينها دشمن اسلام هستند، همينهـا را مـرحـوم آيـت الله حـكيم تكفير كرد. اينها مشركند، ملحدند . شما مى پذيريد كه ما باآنها سر يك ميز
بـنـشينيم و مصالحه كنيم ، مصالحه اينكه خوب ، حالاشما اين كارها را كرديد عذر بخواهيدمـا هم بگوئيم كه ما هم اين كارها را كرده ايم ؟ هيچ وجدان انسانى ، اسلامى مى پذيرد اينرا؟ يـا خـيـر، مـا بـايـد آن مـطـلبـى كه داريم ، حق است و همه عالم اگر انصاف داشتند مىپـذيرند و مى پذيرفت ما آن را مى خواهيم ما چيز زايدى نمى خواهيم ، ما همان را مى خواهيم، از اول جـنـگ هـم گـفـتـيم ما جنگجو نيستيم ، ما مدافع هستيم ، دفاع هم يك حق مسلمى است كهاسـلام و غـيـر اسـلام بـراى انـسـان قـائل اسـت . كـه بـه مـا الان درحـال دفـاع هـسـتيم . ما جوان هايمان تاكنون آنقدر شهيد داده اند، تاكنون مادرها آنقدر شهيدداده انـد، پـدرهـا آنـقـدر شـهيد داده اند، جوان ها آنقدر خون خودشان را داده اند، براى اينكهشـر ايـن قدرت هاى بزرگ از سر ايران كم بشود، حالاكه بحمدالله رسيديم به اينجاءى كه دست ها كوتاه شده ، حالاما كوتاه بياء يم تا آنها دست شان بلند بشود؟ من به شماعـرض مـى كـنـم اگـر مـا يـك قـدم عقب بنشينيم ، آنها صد قدم جلو مى آيند ما محكم بايد درمـقـابـل ايـنـهـا بـايـسـتـيـم تـا ايـنكه آن آدمى كه اين فساد را در اين منطقه ايجاد كرده استسـركـوب بـشـود و آنهايى كه وادار كردند اينكه اين آدم اينطور، اين خبيث اينطور با مردمعـمـل بـكـنـد آنـهـا هـم رسوا بشوند در دنيا، كه اينها بودند كه مى گويند كه ما طرفدارمـثـلاچـه هـسـتـيـم و مـاخـواهـيـم صـلح بـاشـد و هـمـه قـدرت هـاى مـادنبال اين است كه صلح بشود.
ما هم آمريكا را مى شناسيم و هم شوروى را مى شناسيم كه اينها هيچ كدام صلح طلب نيستندهـر دوشان جنگجو و با اسلحه مى خواهند ديگرى را از بين ببرند، منتها خوب دو تا قدرتدر مـقـابـل هم ايستاده اند (اللهم اشغل الظالمين بالظالمين ) نه او جرات مى كند كه يككـارى بـكـنـد، نـه اينها جراءت مى كنند يك كارى بكنند لكن نتيجه اينكه همه مظلومين جهاندارنـد صـدمـه اش را مـى بينند، دارند پايمال مى شوند و ما مى خواهيم كه خداى نخواستهيـك وقـت ايـران اين نحو نشود دوباره اين افعى ها از اطراف بريزند و هر چى داريد شمابـبـرنـد و هـر فـسـادى خـواهـنـد ايـجـاد كنند و جوان هاى شما را به آن فسادى كه در زمانرضـاشـاه و مـحـمـدرضاشاه مى خواستند بكشند كشيده بشود. وقتى ما مى خواهيم حقيم و مىخـواهـيـم حـق را در اين ديار و انشاءالله در جاهاى ديگر پياده بكنيم ، ما چه باكى داريم ازاينكه مثلا ميوه گران است ؟ ميوه گران هم ما و شما و همه بر ايمان گران است . يا فرضكـنـيـد كـه فلان چيز كم است البته اگر كسى يادش باشد در اين جنگ هاى سابق مى داندكـه قـحـطـى بـود كـه پـدر مردم را در مى آورد، نه گرانى ، قحطى بود. بحمدالله حالاقـحـطى نيست و مردم از اين حيث نگرانى ندارند كه چيز نباشد. از حيث گرانى ما هم نگرانهـسـتـيـم از اين گرانى ، همه نگران هستند اما چاره چى است ؟ چه مى توانيم بكنيم ؟ البتهفـكـرهـايـى دارنـد مى كنند و انشاء الله اميدوارم موفق بشوند كه اين مساله هم انشاء اللهحـل بـشـود كـه اميدوارم كه هم مجلس و هم دولت واينها مشورت كنند با هم و راهى پيدا كنندكـه انشاءالله اين مشكل ملت هم حل بشود. و من از خداى تبارك تعالى براى همه شما سلامتو تـوفـيـق و عـزت و عـظـمـت خـواسـتـارم و بـراى شـهداى 15 خرداد و از 15 خرداد تا حالاشـهـدائى كـه در راه اسـلام جان خودشان را از دست دادند علو مقام و مرتبه مسئلت مى كنم وبراى بازماندگان آنها انشاءالله صبر و اجر مسئلت مى كنم و از همه آقايان مى خواهم كهدر مجالسى كه دارند به اين ملت دعا بكنند و از دعاهايى كه
از ائمـه مـعـصـومـيـن وارد شـده اسـت غفلت نكنند و ماه شريف رمضان در پيش است و ماه شريفشـعـبـان الان مـاهـا در آن هـسـتيم ، از ادعيه ائمه معصومين استفاده كنند و براى اين ملت خير وسلامت طلب كنند و براى دشمنان اسلام خذلان و شكست را بخواهند.
والسلام و عليكم و رحمه الله

fehrest page

back page

 

 
 

کلیه حقوق این سایت محفوظ می باشد.

طراحی و پیاده سازی: GoogleA4.com | میزبانی: DrHost.ir

انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما جمادی الثانی رجب شعبان رمضان شوال ذی القعده ذی الحجة محرم صفر ربیع الثانی ربیع الاول جمادی الاول نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس دیتاسنتر فن آوا سرور اختصاصی سرور ابری اشتراک مکانی colocation