بسم الله الرحمن الرحیم
 
نگارش 1 | رمضان 1430

 

صفحه اصلی | کتاب ها | موضوع هامولفین | قرآن کریم  
 
 
 موقعیت فعلی: کتابخانه > مطالعه کتاب صحیفه نور جلد 5, امام خمینی (ره)   مناسب چاپ   خروجی Word ( برگشت به لیست  )
 
 

بخش های کتاب

     FEHREST -
     SAHIFE01 -
     SAHIFE02 -
     SAHIFE03 -
     SAHIFE04 -
     SAHIFE05 -
     SAHIFE06 -
     SAHIFE07 -
     SAHIFE08 -
     SAHIFE09 -
     SAHIFE10 -
     SAHIFE11 -
     SAHIFE12 -
     SAHIFE13 -
     SAHIFE14 -
 

 

 
 

 

next page

fehrest page

back page

رمز پيروزى نهضت ، اتكال به الله و حفظ وحدت كلمه
پـيـروزى مـا بـراى ايـن بود كه همه رو به خدا كردند و پيروزئى كه قدرت اسلام استحـفـظ كـنـيم و وحدت كلمه را. گمان نكنيد كه حالا تمام شد مطلب و دوباره برگرديد بهحـالات اوليـه ، خـيـر، تـمـام نـشـده اسـت و الان بـايـد وحدت را حفظ كنيد واين نهضت را باگـرمـى ، ايـن نـهـضـت را بـا تمام قوا حفظ كنيد. خداوند همه شما را سعادتمند كند، دنيا وآخرت همه شما را تعمير كند. سلام بر شما.
تاريخ : 5/1/58
بيانات امام خمينى در جمع گروهى از نمايندگان عشاير لرستان  
رژيم سر سپرده پهلوى ،عامل استعمار فرهنگى و اقتصادى
بسم الله الرحمن الرحيم
دوسـتـان مـن خـوش آمـديـد. خـداونـد شما را در پناه خودش حفظ كند. من مى دانم كه شماها هممـثـل سـايـر اقـشار ملت در اين پنجاه و چند سال زير حكومت طاغوتى چه كشيديد. ما همه درتحمل ظلم و چيزهايى كه دولت طاغوتى به اين ملت وارد آورد شريك بوديم و بحمداللهبـا كـمـك هـمـه اقـشـار مـلت و عـشـايـر مـحـتـرم ايـران ايـن پـيـروزى تـا ايـنـجـاحـاصـل شـد و البـتـه الان مـا يـك مـقدار زيادى در پيش رو داريم كه خرابى هائى است كهرژيم طاغوتى سابق براى ما به ارث گذاشته است . اينها تمام حيثيات ملى ما و خزائن مارا بـردنـد و چـپاول كردند، دست اجانب را در ايران بازگذاشتند، پايگاه براى دولت هاىابـرقـدرت در ايـران درسـت كـردند، خزائن ما را به باد دادند، دامدارى ما را ممنوع كردند،ملى كردند به اصطلاح خودشان جنگل ها و مراتع ما را، لكن مراتع خوب ما را به ديگراندادنـد، جـنـگـل هاى ما را به ديگران و به اجانب دادند، زراعت و كشاورزى ما را فلج كردند،خـزائن مـا را بـه بـاد فـنـا دادنـد، مـلت مـا را عـقـب مـانده نگه داشتند، مدارس و فرهنگ ما رااستعمارى كردند و الان ما با يك اقتصاد فلج ... و با دانشگاه هاى غير صحيح و يك اقتصادورشـكـسـتـه روبـرو هـسـتـيـم لكن اميد است به همت همه ملت ، اقشار همه ملت ، عشاير محترمايـران ، تـمـام اقـشـار مـلت ، ايـن بـار سـنـگـيـن بـهمنزل برسد.
وحدت كلمه را با جلوگيرى از تبليغات سوه و طرد تفرقه افكنان حفظ نمائيد
من اميدوارم كه شما آقايان آگاهانه وحدت كلمه خودتان را حفظ كنيد، اختلافات بين عشايررا ريـشـه كـن كـنـيـد. ريـش سـفـيـدهـاى شما وساطت كنند بين جوانان عشاير و آنها را با هماصـلاح بـدهـنـد. اگـر چـنـانـچـه خـداى نـخـواسـتـه اخـتـلافـى بـيـن امـتحـاصـل بـشـود مـن خـوف ايـن را دارم كـه بـاز بـه فـرم ديـگـرمـسـائل تـازه عـود كـنـد و شـمـا تـلخـى ايـن مـسـائل را چـشـيـديـد نـگـذاريـد ايـنمسائل عود كند.
بـا هـم بـاشـيـد. همه اقشار با هم باشند. روستاهايى را كه شما در آنجا ساكن هستيد حفظكـنـيد، از شر اشرار حفظ كنيد. اگر كسانى بين شما آمدند و اختلاف اندازى كردند آنها راطرد كنيد. از تبليغات سوئى كه به نفع اجانب مى كنند جلوگيرى كنيد.
ملت برادروار به جمهورى اسلامى راى بدهند
الان مـملكت از خود شماست و دولت از خود شماست و دولت در خدمت شما هست و من در خدمت همهشـمـا هـسـتم و من از خداى تبارك و تعالى خواستارم كه عزت و سعادت شماها را با قدرتاسلام حفظ كند. شماها برادران ما هستيد و ما برادران شما هستيم و همه ملت با هم برادرند وبـايـد بـا هـم ايـن راه را طـى بـكـنـند و به جمهورى اسلام راى بدهند و بعد هم انشاءاللهبـدانـيـد كـه تـابـع قـوانـين اسلام است ، راى بدهند و بعد هم انشاءالله جمهورى اسلامىبرقرار بشود و گرفتارى هاى ما بلكه ترميم بشود. خداوند همه شما را حفظ كند.
والسلام عليكم و رحمة الله و بركاته
تاريخ : 7/1/58
بيانات امام خمينى در ميان گروهى از اهالى تبريز 
مردم آذربايجان هميشه در راس قيامها بوده اند
اعوذ بالله من الشيطان الرجيم
بسم الله الرحمن الرحيم
بـرادران تـبـريـزى مـن ! خـوش آمـديـد، عـزيـزان مـن ! بـهمـنـزل خـودتان آمديد. من نسبت به همه شما خدمتگزارم ، من به همه شما محبت دارم ، شما همهبـرادران مـن ، فـرزنـدان مـن هـسـتـيـد. مـن از مجاهدات شما در اين نهضت تشكر مى كنم . من ازگرفتارى هايى كه براى ملتمان و خصوصا آذربايجان پيش آمده است متاسفم . من مى دانمكه در دوره سابق بر ملت ما، بر شما چه گذشت .
ملت ما بحمدالله قيام كرد و آذربايجان هميشه در راس قيام ها بود، پيشقدم بود در قيام هاو در ايـن نـهـضت هم بحمدالله آذربايجان پيشقدم بود. خداوند آذربايجان را براى ما حفظكند. خداوند ملت ما را همه با هم پيوند بدهد.
وحدت كلمه و اتكال به خدا رمز پيروزى است
مـا هـمـه بـرادر هـسـتـيـم و هـمـه بـا هم بايد باشيم . رمز پيروزى ما همين وحدت كلمه و همپـيـوسـتـگى ما به هم بود. رمز پيروزى ما توجه به خداى تبارك و تعالى و پاسدارىاسـلام بـود. ايـن رمـز را حـفـظ كـنيد، اين وحدت را حفظ كنيد، اين همبستگى را حفظ كنيد، اينتوجه به اسلام را حفظ كنيد. خداوند شما را پيروز كند بر همه امور.
همه با هم با اتكال به خدا و قطع مابقى ريشه هاى فساد،نهضت را تداوم بخشيد
ما الان باز پيروزى مطلق بر ايمان حاصلنـشـده اسـت . مـا نـصـف راه را رفتيم . الان مملكت ما باز آشوب است ، آشفته است . مفسدين دراطـراف مـمـلكـت شـلوغكارى مى كنند. بايد به همت شما جوان ها، هر كدام در هر جا كه هستيد،مـرزهـاى اين مملكت را حفظ كنيد، دست خرابكارها را كوتاه كنيد. شما بوديد كه پيروزى راتـا ايـنـجا رسانديد و شما بايد باشيد كه پيروزى را به آخر برسانيد. دولت ما تنهانمى تواند اين كار را انجام بدهد، روحانيون ما تنها نمى توانند اين كار را انجام بدهند،بـايـد هـمـه با هم باشند، دولت با ملت ، ملت با دولت . الان دولت ديگر دولت اسلامىاست دولت سابق نيست كه دولت طاغوتى بود.
دولت اسـلامى است . دولت از خود شماست و شما از خود دولت هستيد. ارتش از خود شماستو شـمـا از خـود ارتـش هـسـتـيـد. ارتش بايد پشتيبان شما باشد، شما بايد پشتيبان ارتشباشيد. همه بايد با هم اين نقيصه هايى كه الان در ايران هست پر كنيم . همه بايد با همبـرادر بـاشـيـم . هـمـه بـايـد بـا هـم ايـن نـهـضـتـى كـه تـاكـنـونحـاصـل شده است به آخر برسانيم . اگر خداى نخواسته اين نهضت سستى پيدا بكند و مابرويم دنبال كار خودمان و بى تفاوت بشويم راجع به مقدرات مملكت خودمان ، من خوف آنرا دارم كـه خـداى نخواسته باز مسائل سابق برگردد يا خداى نخواسته آن خيانت و جنايتهـابـه مـمـلكـت مـا بـرگـردد. ما بايد همه با هم باشيم و همه با هم اين نهضت را به پيشبـبـريـم ، ايـنـكـه بـه واسـطـه وحـدت كـلمـه مـا و اتـكـال بـه خـداى تـبـارك و تـعـالىاتـكال به قرآن مجيد، ما اين نهضت را به آخر برسانيم ، و اين ريشه هاى فاسدى كه درمملكت ما بقيه اش باقى مانده است تا يك حدودى ، اينها را بكلى از بيخ و بن در آوريم ، ومـملكت در دست خود شما، براى خود شما، مقدرات مملكت به دست خود شما باشد، براى خودشما باشد.
حدود و ثغور خود را حفظ و مانع تبليغات سوءمفسدين شويد
مـن از خـداى تـبـارك و تعالى پيروزى شما را خواستارم و من از شما خواهشمندم كه تشريفبـبريد به محل خودتان و در آنجا حفظ كنيد حدود و ثغور خودتان را و حفظ كنيد همه جهاتخودتان را و نگذاريد كه اشخاص مفسد در بين جامعه پيدا بشوند و تبليغات سوء بكنند.
ما اميدواريم كه امر كردستان هم با صلح و صفا آرام بگيرد، و همه ما با هم برادر باشيم. مـا بـا كـردسـتـانـى هـا هـم برادر هستيم ، با آذربايجان هم برادر هستيم ، با همه حدود وثـغـور ايـنـجـا بـرادر هـسـتيم و همه با هم مى خواهيم كه يك مملكت اسلامى با احكام اسلامىبـاشد كه به هيچ كس جور نشود، به هيچ كس ظلم نشود، حكومت نتواند تعدى بكند، ارتشنـتـواند تعدى بكند، همه با هم باشيم و همه با هم پيش ‍ برويم ، خداى تبارك و تعالىشما جوان ها را براى ما حفظ كند، و شما برادرها را براى ما نگهدارى كند.
والسلام عليكم و رحمة الله و بركاته
تلاش گسترده استعمار به منظور جداسازى مسلمين از يكديگر
اعوذ بالله من الشيطان الرجيم
بسم الله الرحمن الرحيم
از بـركـات ايـن نهضت يكى اين است كه ما با اين چهره هائى كه ناآشنا گذاشتند ما را باآنها، انشاءالله آشنا بشويم و آشنا شديم .
دولت هـاى تابع استعمار كوشيدند تا اينكه طبقات مختلف ايران را از هم جدا كنند، بلكهدر يك دايره وسيعى مسلمين را از هم جدا كنند، دولت اسلامى را از هم جدا كنند و در هر ناحيهاى قشرهاى آنجا را از هم جدا كنند، روحانيون را از طبقات ديگر جدا كنند.
شـمـا آقـايـان كـه پـزشـك هـستيد و اطبا هستيد، بهتر از ما مى دانيد كه اينها به سر ما چهآوردند. شما شاهد اين مصيبت ها بيشتر از ما بوديد و ما همه با هم شريكيم در اينكه در اينپـنـجـاه و چـنـد سـال شـاهـد مـصـيـبـت هـاى زيـاد بـوديـم و اگـر جـوان هـا ازاول ايـن سـلسـله را يـاد نـدارنـد لابـد ايـن اواخـر را مـطـلع هـسـتـنـد و مـا كـه ازاول اطـلاع داريـم و شـاهـد قضايا بوديم و در قم بوديم و ديديم در اولى كه اينها آمدندروى كار و رضاخان آمد روى كار با اين مردم چه كرد، با همين ملت قم چه كرد، با بانوانمـا چـه كـرد، بـا عـلمـاى مـا چـه كـرد، بـا طـلاب ما چه كرد. اينها فضايائى است كه اگربخواهد كسى بنويسد بايد يك كتاب بنويسد.
مـن گاهى كه مباحثه داشتم در مدرسه فيضيه و چند نفرى بودند، يك روز ديدم كه يك نفراسـت پـرسـيـدم گـفت : قبل از آفتاب اينها بايد بروند در باغات براى اينكه مامورين مىآيـند دنبالشان و آنها را مى گيرند قبل از آفتاب مى رفتند در باغات شهر و بعد آخرهاىشب بر مى گشتند به محل ما. خودمان اگر يك جلسه خصوصى مى خواستيم داشته باشيمبه طور متفرق و از كوچه هاى پس كوچه هاى بايد برويم و چند نفر با هم مجتمع بشويمو در دل بـكـنـيم . شما نمى دانيد كه با بانوان قم چه كردند اينها، يك رئيس نظميه بودكـه نـمـى دانـم حـالا هـسـت يـا از بـيـن رفـتـه اسـت كـه ايـن آنـطـور بـا بـانـوانعـمـل مى كرد كه از قرارى كه گفتند يك روز دماغش خون آمده بود و نشسته بود خون دماغشداشت مى چكيد چشمش افتاد به يك زنى كه چادر دارد يا روسرى دارد اعتنا به خون نكرد وپـريـد بـه او. ايـنطور با چيزها عمل مى كردند و شما شاهديد كه در اين آخر اينها با اينملت چه كردند، چه كشتارهائى در تمام شهرستان ها كردند، در خود قم چه مصيبت هائى بهبار آوردند.
مصيبت خود باختگى در مقابل بيگانگان
و يـكـى از مـصـيـبـت هـاى بـزرگـى كـه بـراى ايـن ملت بار آوردند اينكه ملت را نسبت بهخودشان هم بدبين كردند. اين معنا كه ما اگر يك مريض پيدا بكنيم در تهران ، الان هم مىگـويـنـد كـه ايـنـجـا نـمـى شود، برويد به مثلا انگلستان ، برويد به پاريس . اين يكمـطـلبـى اسـت كـه از دسـت آنـهـا بـراى مـا پـيـدا شـده اسـت ، يـعنى ما خودمان را باختيم درمقابل آنها، شما گمان مى كنيد كه در آنجا اطباى آنها همچو هستند كه اگر كسى برود آنجاچـه خـواهد شد. همين مريض هائى كه در اينجا اگر يك دقتى بكنند معالجه مى شوند وقتىبروند آنجا معلوم نيست درست معالجه بشوند، اينطور نيست كه اطباى آنها يك معجزه اى مىكنند و اطباى ما اينطور نيستند.
ايـن يـك مـطـلبـى اسـت كه براى تبليغاتى كه اينها كردند ما به خودمان هم حتى سوءظنپيدا كرديم ، يعنى خودمان هم باختيم خودمان را، شما گمان نكنيد كه اينجا اطبايش ، ايراناطـبـايـش كـمـتر از اطباء آنجا باشد. الان بسيارى از اطبا كه در امريكا هستند ايرانى هستندگـفـتـنـد شـايـد قـريـب پـانـصـد تا يا بيشتر طبيب ايرانى هست كه اگر طبيب هاى ايرانىبـيـايـنـد، اخـتـلال پـيـدا مـى كـنـد در آمـريـكـا. ايـنـطـور نـيـسـت كـه ايـنـهائى كه رفتند وتـحـصـيـل كـردند و يا در همين جا تحصيل مى كنند اينها كمتر از آنها باشند، نخير اينها همهـمـانطور هستند، اينها هم مثل آنها يا بهتر از آنها هستند. ما در آنجا هم كه بوديم گاهى مثلاگرفتارى پيدا مى كرديم اطبا را مى ديديم و خيلى از آن ها چيزى كه فوق العاده باشد منكـه نـفـهـمـيـدم و اشـخـاصـى هـم كـه رفـتـنـد بـاز بـا هـمـانحـال مـرض بـرگـشـتـنـد، ايـنـجـا جـوابـشـان دادنـد رفـتـنـد آنـجـا، آنـجـا هـم هـمـيـنحـال بـوده اسـت . اين براى اين است كه اينها جديت كردند در اين سالهاى طولانى كه ما راتـهـى كـنـند از مغز خودمان ، يعنى ما را همچو غربزده كنند كه چيزهائى هم كه پيش خودمانبهتر است به آن سوءظن پيدا كنيم و عقيده مان اين باشد كه نه اينطور خوب نيست ، خوباسـت كـه آنـطـور بـاشـد. حـال ايـنـكـه مـسـاله ايـنـطـور نـيـست و همچو نيست كه آنها در اينمـسـائل عـقـلى يـا در مـسـائل طـبى خيلى جلو باشند، خوب ، بله هستند اما نه اينطورى كه ماتوهم مى كنيم .
پيوند و اتحاد اطبا و روحانيون از بركات نهضت اسلام
بنابراين يكى از بركاتى كه در اين نهضت هست اين است كه ماها را با هم مواجه كرده است. ما از هم دور بوديم و اين هم باز دست اجانب بود كه ماها را از هم دور كرده بود. با اينكهمـا بـا شـما همكاريم ، ما طبيب روحانى هستيم ، شما طبيب جسمانى ، همه طبيب انسان هستيم ، مابـايـد با هم متصل باشيم مثل يك بدن كه روح دارد و جسم دارد، روحانيين و اطبا هم يك بدنهستند كه يكى آن جنبه است ، يكى اين جنبه لكن مع الاسف ما تا حالا يك همچو اجتماعى را غيراز ايـن آخرى در تهران هم ( البته اطباء مى آمدند) اين اجتماعات را ما قبلا نداشتيم ، نه باشـمـا نـداشتيم با دانشگاهى ها هم نداشتيم ، با قضات هم نداشتيم ، با وكلا هم نداشتيم ،يـكـى از بـركـات ايـن نـهضت اين است كه ما مواجه حالا مى شويم با شماها و حرف هايمانرابا هم مى زنيم .
مـا مـى خـواهـيـم كه اين ايران ما تاكنون كه زير دست و پاى اجانب بوده و همه مخازن ما رابـردنـد، هـمـه حـيثيات ما را بردند، نيروهاى ما را يا عقب راندند يا ما را نسبت به نيروهاىخـودمـان طـورى كـردنـد كـه بـدبين بشويم ، ما مى خواهيم از حالا به بعد انشاءالله ورقبـرگـردد و مـا دسـت آنها را كوتاه كنيم و دست ظالم ها را كوتاه كنيم . بحمدالله دست اينظالم كوتاه شد و البته همه مخازن ما را برد و دستش كوتاه شد و من اميدوارم كه بتوانيماز چنگش بيرون بياوريم . و عرض مى كنم كه منتها اين نكته الان بايد معلوم باشد كه ماتـا آخـر نـرفتيم ، باز ما نصف راه هستيم ، همه ريشه هاى استعمار را ما بيرون نياورديم ،اسـتـبـداد الان رفته است از بين يعنى الان كسى نيست كه به ما زور بگويد، به شما زوربـگـويـد، نه دولت اسلامى زورگو هست و نه ما ديگر سازمان امنيتى داريم كه از ترسشمثلا بعضى ها خوابشان نبرد و يا فرض كنيد كه شهربانى و اينها يا نظامى ها اينها هيچكـدام ، الان هـمـه در خـدمـت مـلت هـسـتند و در خدمت اسلام هستند. از اينها الحمدلله ديگر ممنونهستيم و نمى ترسيم ولكن استعمار باز ريشه هايش هست ، يعنى توطئه هايش هست الان .
جمهورى اسلامى نويد دهنده (آزادى و استقلال )
الان در ايـن حالى كه ما مى خواهيم برويم رفراندم كنيم و انشاءالله بعد از دو روز ديگررفراندم خواهد شد، در همين حال اينها توطئه دارند مى بينند كه يا نگذارند يا يك شلوغىبـكنند يا يك دزدى بكنند يا يك كارى بكنند نگذارند اين كار انجام بشود. بايد همه ملتفتبـاشـيـد، تـوجـه داشـتـه باشيد كه اين كيد آنها را خنثى كنيد و جوان هاى شما و اشخاصديـگـرى كـه هـسـتـنـد در قـم ، در سـايـر بـلاد بـايـد با هم مجتمع بشوند و قرار بر اينبـگـذارند كه از صندوق ها و اطراف صندوق ها حفاظت كنند اگر چنانچه اشخاص نابابىآمدند و خواستند شلوغ كند تودهنى به آنها بزنند نگذارند كه شلوغ بكنند تا انشاءاللهرفراندم به طور صحيح انجام بگيرد و اگر رفراند م انشاءالله به طور صحيح انجامبگيرد، آنها عددى نيستند عدد با شماست با مسلمين است و همه جمهورى اسلامى را مى خواهندو مـن امـيـدوارم كـه جـمـهـورى اسـلامـى بـراى مـا يـك نـويـد آزادى واسـتـقـلال بـيـاورد و مـا انـشـاءالله از ايـن قـيـد و بـنـدهـا خارج بشويم و انشاءالله ايرانمتحول به يك صورت ديگرى غير از آن صورتى كه تاكنون داشته است و غربزده بودهاسـت تـاكـنـون داشـتـه اسـت و تـحـت حـمـايـت ديـگـران بـهقول خودشان بوده است ، انشاءالله هم استقلال حقيقى پيدا بكنيم و هم آزادى انشاءالله حفظكنيم و عمده اين است كه اين نهضت را نگه داريم .
ايـنـكه ما را تا اينجا آورده است اين نهضت بوده است كه متكى به همه مردم و بالاتر اينكهاسـلامـى بـوده اسـت ، مـتكى به ايمان بوده يعنى همه مردم با هم گفتند كه ما اسلام را مىخواهيم و ما رژيم كذا را نمى خواهيم . اين معنا را بايد حفظ كرد، اگر انشاءالله اين معنا راحفظ بكنيم تا آخر خواهيم پيروز شد و اگر خداى نخواسته سستى بشود سردى بشود درايـن مـعـنـا، مـن خـوف ايـن را دارم كـه سـردى و سـسستى ماها يك وقت خداى نخواسته اوضاعبرگردد و اگر خداى نخواسته برگردد، از آن
بـرگـشـت هائى ست كه ديگر ما رفته ايم از بين ، ولى من اميدوارم كه برنگردد و با همتهـمـه آقـايـان و خـدمـتـگـزارى هـمـه ما به ملت خودمان و به ملت اسلام انشاءالله ما پيروزباشيم و تا آخر پيروز باشيم ، همه با هم جلو برويم ، انشاءالله .
خـداونـد شما همه را حفظ كند و ما همه را آشنا به وظائف خودمان بكند و من از شما پزشك هاتـشـكـر مـى كنم كه در اين نهضتى كه شده و در اين زحمت هائى كه براى رفقاى خودتانپـيـدا شـده و بـراى اهـل شـهـرتـان پـيدا شده ، زحمت كشيديد و رنج ديديد. معلوم است كهكـسـانى كه شاهد بودند به اينكه مثلا زخمى ها چقدر بوده است ، جوانها چقدر بوده است ،چـقـدر ايـنها در زحمت بودند يا كشته ها چقدر بوده ، اينها در رنج بيشترند از اينهائى كهمى شنوند اينطور بوده . شما شاهد بوديد و ما مى شنيديم اين مطالب را. خداوند به شماانشاءالله عزت و سلامت و قدرت عنايت كند. سلام بر شما.
والسلام عليكم و رحمة الله و بركاته
تاريخ : 9/1/58
بيانات امام خمينى در ميان اقشار مختلف مردم  
تـــوصـــيـــه بـــه شـــركـــت فــعـالانـه مـردم در رفراندم سرنوشت ساز جمهورىاسلامى
بسم الله الرحمن الرحيم
در آستانه رفراندم لازم است تذكر دهم كه اين رفراندم سرنوشت ملت ما را تعيين مى كند.ايـن رفـرانـدم يـا شـمـا را بـه آزادى و اسـتـقـلال مـى كـشـد و يـامـثـل سـابـق بـه اخـتـنـاق و پيوستگى . اين رفراندم چيزى است كه همه ملت ما بايد در آنشـركـت كـنـنـد. من توصيه مى كنم به همه ملت كه در اين رفراندم كه سرنوشت ملت ما وكـشـور مـا و مـذهـب مـا را تـعـيـيـن مـى كند شركت كنيد، اهمال نكنيد، تنبلى نكنند، بعضى بهكـارهـاى ديـگـر اشـتغال پيدا نكنند، فردا از همان وقت كه اعلام شد براى رفراندم همه ازخانه ها بيرون بياييد و همه بشتابيد براى راى دادن و سرنوشت خودتان را تعيين كردن.
راى مـن جـمـهـورى !!! اسلام است !!! اسلامى است و من تقاضا دارم كه كمك كنيد به اسلام ،كمك كنيد به كشور خودتان ، كمك كنيد به ملت خودتان و به جمهورى اسلامى راى بدهيد.آزاديد لكن با آزادى سرنوشت خودتان را تعيين كنيد. همه قشرها بايد راى بدهند و شركتكـنـنـد و هـمـه قـشـرهـا آزادنـد در راى دادن . تـمـام قـشـرها به حقوق خودشان خواهند رسيد.برادرهاى سنى ما مثل ما هستند، با ما هيچ فرقى ندارند در حقوق ، حقوق همه آنها داده خواهدشـد. شـركت كنند آنها هم در آنچه سرنوشت آنها را تعيين مى كند، به حرف اشخاصى كهبـيـن آنـهـا مـى خـواهـنـد تـفـرقـه بيندازند، مى خواهند به اسم سنى و شيعه بودن بين مابـرادرهـا را جـدايـى بـيـنـدازنـد و منافع ما را به جيب ديگران بكنند، به حرف اينها اعتنانكنيد. فردا همه ، شيعه و سنى و اقليتهاى مذهبى همه بيايند و راى بدهند و كشور خودشانرا از اين گرفتارى و آشفتگى رهايى بخشند. همه اقشار ملت با ملت شريك هستند در حقوقو هـمـه بـه آنـهـا داده خـواهد شد. اقليت هاى مذهبى در اسلام احترام دارند، حقوق دارند، حقوقآنـها داده خواهد شد. در عمل به مذهب ، به مذهب خودشان ، در راى دادن براى وكلاى خودشانآزادند، همه اقشار آزاد هستند و اين معنا كه بين شماها پخش مى كنند كه روحانيون مى خواهندحـق شـما را نگذارند به شما برسد بدانيد كه اين خيانتى است كه اينها مى كنند به ملتمـا. روحـانيون در راس آنها هستند كه حقوق را، حقوق شماها را محترم مى شمارند. روحانيونتـابـع قـرآن و اسـلام هـسـتـنـد. قـرآن و اسـلام احـتـرام بـراى شـمـاقـائل هـسـت و شما را مثل برادر مى پذيرد. با ما همراهى كنيد، با ملت خودتان همراهى كنيددست از كشتار برداريد، دست از تفرقه اندازى برداريد، با قواى انتظاميه همراهى كنيد،
بـا قـدرت هـاى دولت همراهى كنيد. پشتيبان دولت خودتان باشيد. دولت ، دولت اسلامىاسـت . ارتش ، ارتش اسلامى است . با ارتش ‍ خودتان رفاقت داشته باشيد. ارتش در خدمتشماست ، دولت در خدمت شماست ، ما در خدمت شما هستيم .
تبليغات تفرقه افكنانه عمال آمريكا به منظور سلطه مجدد اجانب بر ملت و كشور
من از خداوند تعالى مسئلت مى كنم كه شما ملت شريف را در هر قشرى كه هستيد سعادتمندكند و شما ملت شريف را در هر قشرى كه هستيد از زير بار اختناق و از زير بار اجانب آزادكند. ما همه با هم بايد اين نهضت را حفظ كنيم .
اگـر خـداى نـخـواسـتـه در راى دادن اهـمـال كـنـيـد مـن خـوف آن دارم كـه بـازمـسائل سابق عود كنند. اگر به حرف تفرقه اندازها گوش كنيد من خوف آن را دارم كه دومـرتـبـه بـا فـرم ديگر همان معانى كه سابق از آن فرار مى كرديد دوباره مبتلاى به آنبشويد.
برادرهاى ما! عزيزان ما! دست از تفرقه برداريد، به حرف اشخاصى كه انحراف دارندگوش ندهيد، اينها عمال امريكا هستند به صورت چپ گراييى ، اينها مى خواهند همان مخازنمـا را بـاز بـه امـريـكـا بـدهـنـد، ايـنـهـا مـى خـواهـنـد هـمـانمـسـائل سـابـق را بـا فـرم ديـگـر پـيـاده كـنـنـد. اگـر ايـنـهـا بـه مـلت ، بـراى مـلت ارجقـائل هستند، اگر اينها به ملت دلسوز هستند، براى ملت دلسوز هستند، ملت الان تمام بپاخـواسـتـه و مى خواهد راى بدهد، مى خواهد راى به جمهورى اسلام كه همه جهات را اصلاحمـى كـنـد بـدهـد، چرا اينها تفرقه مى اندازند؟ سابق مى گفتند كه اختناق است و با اختناقمـخـالفـيـم و براى ملت كار مى كنيم ، اجنبى هست و با اجنبى مخالفيم و براى ملت كار مىكـنـيم . حالا نه اختناقى هست نه اجنبى هست ، حالا شماها مواجه ايد با يك ملتى كه همه شانطـالب يـك مـطـلب هـستند، شما هم با آنها همراهى كنيد. اگر چنانچه شما صلاح ملت را مىخواهيد، همراهى كنيد با ملت . اگر همراهى نكنيد، معلوم مى شود صلاح ملت را نمى خواهيد،معلوم مى شود مى خواهيد تفرقه بيندازيد و اجانب را بر ما مسلط كنيد.
خـداونـد انـشـاءالله بـا هـمـه شـما با سلامت و با رحمت رفتار فرمايد. فردا همه از خانهبـيـرون بـيائيد و همه راى بدهيد به جمهورى اسلامى . من تقاضا دارم كه همه راى بدهيدبـه جـمـهورى اسلامى ، البته آزاد هستيد هر چه خواستيد راى بدهيد و اين كه در اين ورقههـاى آرى و (نـه ) هـسـت شـمـا مـى تـوانيد در (نه ) هر فرمى را كه مى خواهيد در آنبـگـنجانيد، لازم نيست كه همان (نه ) باشد، شما حق داريد، مى توانيد كه در آن ورقهبـنـويـسـيد جمهورى دموكراتيك ، بنويسيد رژيم سلطنتى ، هر چه خواستيد بنويسيد مختارهـسـتـيـد لكـن البته رفراندم به معنى (آرى ) و (نه ) است . انتخاب نيست رفراندماست ، رفراندم (آرى ) و (نه ) است لكن شما مختاريد كه انتخاب كنيد و يكى از !!!آنـچـه !!! چـيـزهـائى كه مى خواهيد بنويسيد. خداوند همه ملت ما را حفظ كند از شر اجانب وعقل بدهد به اقشارى كه دارند تفرقه مى اندازند بين مسلمين ، در صورتى كه مسلمين همهبا هم دوست ، همه با هم رفيق و اسلام حق همه اقشار ملت را ملاحظه كرده است و شما براىشكرگزارى از اينكه از اين اختناق بيرون رفتيد و از اين
سـلطـه طـاغـوتـى خـارج شـده ايـد بـيـائيـد در خـيـابـان هـا و در بـيـرون ازمـنـازل و راى بـدهـيـد. شـما آزاديد كه به هر چه بخواهيد راى بدهيد لكن رفراندم معنايش(آرى ) و (نه ) است و لكن شما آزاد هستيد. به همين نكته هم توجه كنيد كه (نه )مـعنايش رژيم سلطنتى نيست ، (نه ) معنايش اين است كه جمهورى اسلامى را نمى خواهيد.بعد مى شود كه شما رژيم سلطنتى خواستيد و (نه ) گفتيد مى شود كه جمهورى مطلقخـواسـتـيـد و (نـه ) گـفـتـيـد و مـى شـود كـه جـمـهورى دموكراتيك خواستيد و (نه )گفتيد.(نه ) معنايش ‍ رژيم سلطنتى نيست كه از آن فرار كنيد.
عنايت اسلام نسبت به حقوق زنان بيشتر از مردان است
در هـر صـورت شـمـا مختاريد كه (آرى ) بگوييد يا (نه " بگوييد يا هر چه دلتانمى خواهد در ورقه بنويسيد كسى جلوى شما را نمى گيرد و اما اينكه پخش كردند در بينمـردم به اينكه حقوق زن ها را اسلام نمى دهد و بعد از رفراندم چه خواهد شد، اين هم جزوهـمـان هـاسـت كـه عـمـال اجـانـب دارنـد ايـن مـسـائل را طـرح مـى كـنـنـد وعـمـال اجـانبند كه دارند به اشكال مختلفه بين ملت ما جدايى مى اندازند و نمى خواهند اينرفـرانـدم تـمـام بـشـود، و شـايـد اميد اين را داشته باشند كه رژيم سلطنتى باز باقىبـاشـد يـا يـك رژيـم ديـگـرى پيش بياورند. در هر صورت همانطورى كه حقوق مردها دراسلام مطرح است ، حقوق زنها، اسلام به زن ها بيشتر عنايت كرده است تا به مردها، اسلامزن ها را بيشتر حقوقشان را ملاحظه كرده است تا مردها. اين هم معنا كه بعد از اين چه خواهدشـد، زن هـا حـق راى دادن دارنـد. از غـرب بـالاتـر اسـت ايـن مـسـائلى كـه بـراى زن هـاقائل هستيم حق راى دادن دارند، حق انتخاب دارند، حق انتخاب شدن دارند. همه اينها هست تماممـعـامـلاتـشـان بـه اخـتـيـار خـودشـان هـسـت و آزاد هـسـتـنـد، اخـتـيـارشغل را آزاد هستند، البته در شرق براى مردها يك محدوديت هائى هست كه آن محدوديت ها بهصـلاح خـود مـردهـا هـسـت و آن مـحـدوديـت ها، يعنى در آن جاهائى كه مفسده هست براى مرد، ازقماربازى جلوگيرى مى كند اسلام ، از شرابخوارى جلوگيرى مى كند اسلام ، از هروئينجلوگيرى مى كند اسلام ، براى اينكه مفسده دارند.
بـراى هـمـه يـك محدوديت هائى هست ، محدوديت هايى شرعى و الهى ، محدوديت هايى است كهبه صلاح خود جامعه است ، نه اين است كه براى جامعه يك چيزى مثلا نافع بوده است كهمحدوديت برايش ايجاد كرده اند.
ما قول مى دهيم به شما كه در حكومت اسلامى همه ، همه و همه آزاد، همه و همه به حقوق حقهخـودشـان خـواهـنـد رسـيـد و تـمـام ايـن مـسـائلى كـه طـرح مـى كـنـنـدقـبـل از رفراندم و مشغول شده اند به فعاليت ، اينها به نفع اجانب است و بيائيد و مملكتخودتان را نجات بدهيد. فردا همه با هم مى رويم پاى صندوق و من خودم پاى صندوق مىروم و راى خـودم را مـى دهـم . هـمـه شـمـا با هم به پيش ، انشاءالله براى درست كردن يككشور آزاد، يك كشورى مستقل ، كشورى كه براى خودمان باشد و خودمان در آن زحمت بكشيمو خودمان استفاده بكنيم .
والسلام عليكم و رحمة الله وبركاته
تاريخ : 9/1/58
بيانات امام خمينى در جمع همافران بخش كامپيوترى نيروى زمينى  
اهداف شيطانى رژيم طاغوتى ازطرح اختلاف ميان ملت و روحانيت  
بسم الله الرحمن الرحيم
درود بـر شـمـا جـوانان نيرومند. سلام بر شما سربازان اسلام . من از شما تشكر مى كنمكـه در صـف اسـلام دين خودتان را به اسلام ادا كرديد و خواهيد كرد. چرا ما را از شما دورنـگـه داشـتند؟ چرا در مدت پنجاه سال ما شما را نبايد ببينيم و شما ما را نبايد ببينيد؟ جزاين بود كه ما مى خواستيم شما را مستقل ، آزاد و مملكت شما دست خودتان اداره بشود؟ كشورشـمـا بـه دسـت خـودتـان اداره بـشـود؟ و آن هـا نـمـى خـواسـتـنـد ايـنمـسـائل را و لهـذا روحانيت را از شما جدا كردند و شما را از روحانيت . چرا اينها مى خواستندبـا اسـلام شما آشنا نباشيد؟ چرا اينها مى خواستند با روحانيت روبرو نشويد؟ آنها اسلامرا مخالف مصلحت خودشان مى دانستند. روحانيت را مخالف حرف هائى كه مى خواستند بزنندمى دانستند. آنها مى خواستند مخازن ما را ببرند، اسلام و روحانيت مخالف حرف هائى كه مىخـواسـتـند بزنند مى دانستند. آنها مى خواستند مخازن ما را ببرند، اسلام و روحانيت مخالفبـود. آنـهـا مـى خـواسـتـند ارتش ما را تبع ارتش اجنبى قرار دهند، اسلام و روحانيت مخالفبـود. روحـانـيـت مـخـالف بـود بـا ايـن رژيـم طـاغـوتـى . ازاول كـه اين رژيم پيدا شد، قيام هاى پى در پى روحانيت كه از اصفهان ، از آذربايجان ،از طـاغوتى از ساير بلاد ايران ، از خراسان ، قيام هاى پى در پى نشان دهنده اين مطلببـود كـه روحـانـيـت بـا ايـن رژيـم مخالف بود، چرا مخالف بود؟ براى اينكه اين رژيم ،رژيـم شيطانى بود و در نظر داشت مملكت ما را عقب نگه دارد. چرا مملكت ما را نگذاشتند جلوبـرود؟ چـرا نيروهاى انسانى ما را نگذاشتند شكوفا بشود؟ براى اينكه آنها از انسان مىتـرسـنـد. اجـنبى ها نمى خواهند در اين بلاد انسان باشد، آنها مى دانند كه اگر يك انسانمـتـعـهـد بـاشـد نـمـى گـذارد ايـنـهـا آنـطـور كـه مـى خـواهـنـدعـمـل كـنـنـد نـمـى گـذارنـد كـه همه چيز ما را به باد بدهند. آنها نگذاشتند دانشگاه هاى ماشـكـوفـائى پـيـدا كـنـد، آنـهـا حـوزه هـاى ديـنـى مـا را نـگـذاشـتـنـد بـهاعمال خودشان براى اسلام و براى مسلمين دنبال كنند.
راى من و هر مسلمان ديگرى (جمهورى اسلامى ) است
شـمـا جـوانـان كـه تاكنون در اين نهضت شركت داشتيد، من به شما درود مى فرستم ، لكننـيمه راه است ، راه باز باقى مانده است . شما جوان ها، شما نيروهاى جوان بايد اين نيمهراه ديگر را هم با قدرت پيش ببريد. بايد با وحدت كلمه ، با اسلام ، با ايمان ، از ايننهضت تا اينجا كه آمده ايد، از اينجا به
بـعـد هـم جـلو بـرويـد. بـايـد هـمه ريشه هاى استبداد و ريشه هاى استعمار را از اين مملكتبـكـنـيـد. بـايـد ايـن مـمـلكت را پاكسازى كنيد. اين مملكت عقب مانده است ، اين مملكت اقتصادشورشكسته است ، اين مملكت الان آشفته است ، به نيروى شما جوان ها بايد اين مملكت اصلاحبشود. ما همه مسوول هستيم ، ما همه بايد دنبال اين كار را بگيريم تا به آخر برسانيم .
الان از فردا شروع مى شود به رفراندم و همه پرسى ، همه شما موظف هستيد كه برويدو راى بـدهيد، آزاد هستيد در راى دادن لكن من رايم جمهورى اسلامى است و هر مسلمى هم رايشجـمـهـورى اسـلامـى اسـت و شـمـا جـوانـان مـسـلم رايتان جمهورى اسلامى است و برويد راىخـودتـان را در صـنـدوق هـا بـريـزيـد و مـن امـيـدوارم بـا اقـامـه جـمـهـورى اسـلامـى هـمـهمـسـائل مـا عـلاج بـشـود. مـن امـيـدوارم خداى تبارك و تعالى به شما جوانان عزت وسلامت ،سـعـادت عـنـايـت فـرمـايـد. مـن از خـداى تـبـارك و تـعـالىاسـتـقـلال كـشـور خـودمـان را و آزادى خودمان را مسئلت مى كنم . شما جوان ها كه در اين مدتزحمت كشيديد و از حالا به بعد هم وظيفه داريد، شما ذخيره ما هستيد و من خدمتگزار شما هستم.
والسلام عليكم و رحمة الله و بركاته
تاريخ : 19/1/58
بيانات امام خمينى در جمع گروهى از قواى نظامى جمهورى اسلامى ايران  
دو خـاصـيـت بـارز مـومـنـيـن عـبـارت اسـت از رحـمـت در مـيـان خـودشـان و شـدت درمقابل اجانب
بسم الله الرحمن الرحيم
چقدر موجب افتخار است كه جوان برومندى در مملكت ما، در خدمت اسلامند. چقدر من شاد هستم ازاينكه ما با هم در يك مجلس مجتمع هستيم و يك محيط محبت است .
ديروز هم من با يك دسته از آقايان كه آمده بودند (از ارتشى ها) اين مطلب را گفتم و حالاهـم بـايـد عـرض كـنم !!! يك فرق بين !!! يكى از فرق هاى بين دولت هاى غير اسلامى ،دولت هـاى طـاغـوتـى و دولت اسـلامـى ايـن اسـت و بـايـد هـم ايـن باشد كه در دولت هاىاسـلامـى ، مـحيط محيط محبت است ، محيط برادرى است ، نه ارتش با مردم جدا هست و نه مردمبا ارتش ، جدا نيستند و نه يك محيط رعب در كار هست .
خـداى تـبـارك و تـعـالى بـراى مـومـنـيـن كـه در خـدمـت اسـلام هـسـتـنـد دو خـاصـيـتنـقـل مـى فـرمـايـد يـكـى ايـنكه بين خودشان محيط محبت است (رحماءبينهم ) با هم دوستهـسـتـنـد، رحـيـم هـسـتـنـد، هـمـه بـه ديـگـرى مـحـبـت دارنـد، درمـقـابل غير، اشداء، در مقابل كفار و در مقابل اجانب شديد هستند، محكم ، بين خودشان دوست ورفيق هستند.
حركات و سكنات بزرگمرد عالم حضرت امير (ع ) سرمشقى براى دولت اسلامى
شـمـا مـلاحـظـه كـنـيـد، بـزرگـتـر مـرد عـالم كـه بـعـد ازرسـول الله حـضـرت امـيـر (ع ) در حـالى كـه مـمـلكـت چـنـديـنمقابل مملكت ايران بوده است ، آنوقتى كه ايشان خلافت داشتند، از مصر و تمام عربستان وعراق و ايران و مقدارى از اروپا زير سلطه ايشان بوده است ، وقتى كه ما ملاحظه مى كنيمرفـتـار يـك همچو سردار بزرگ ، يك همچو رئيس دولت با مردم خودش ، با اشخاصى كهبـيـن خـودشـان هـسـتـند، ملاحظه مى كنيم كه چه جور ايشان رفتار مى كرده است ، زندگيشپـائيـنـتـر مـى خـواسـته باشد از همه افرادى كه در مملكتش زندگى مى كنند، مى فرمايدشـايـد در يـمـامـه در سـرحـدات ، يـك كـسـى بـاشـد كه گرسنه باشد. آنوقت ايشان بهخـودشـان ايـنـطـور سـخـتى مى دهند به طورى كه خانواده ايشان نگران بودند از اينطورزنـدگـى كـه ايـشـان مى كنند و ايشان ، همين رئيس دولت ، يك !!! چيز !!! غذاى زبرى كهداشته
اسـت ، تـوى يـك ظـرفـى مـى كـرده اسـت ، سر آن را مهر مى كرده است مبادا سر اين را بازبكنند و داخلش يك روغنى بكنند، يك چيزى بكنند، با مردم چه جورى بود؟
شـب هـا بـه طـورى كـه نـقـل شـده اسـت ، دور مـى گـرديدند تنها و بر دوش مباركشان غذاحـمل مى كردند دور خانه ها به اشخاصى كه يتيم بودند، فقير بودند !!! چه بودند !!!تـقـسـيـم مى كردند و اين معلوم نبود، الا بعد از اينكه فوت شدند !!! شهادتشان !!! شهيدشـدنـد آنـوقـت مـعـلوم شـد !!! و در !!! طـورى كـه نـقـل كـردنـد، در يـكـى ازمـنـازل كـه رفـتـنـد، چـند تا بچه كوچك در آن منزل بود، بعد از اينكه گريه مى كردند،بـچـه گرسنه بودند، بعد از اينكه رفتند و خودشان غذا دادند به آنها، بعد چه كردند،بـعـد حـضـرت شـروع كـرد براى آنها !!! يك !!! يك كارى كرد كه اينها را بخنداند، حتىمـثـل ايـنـكـه مثلا صداى شتر كرد، گفت من آمدم اينجا، اينها گريه مى كردند، دلم مى خواهدحـالا كـه مى روم ، اينها خندان باشند. در زندگى روزمره اش با مردم همچو بود كه شنيدهبود كه در يك لشگرى كه از معاويه ظاهرا آمده بود، در يك جائى ، يك خلخالى را از پاىيـك زن يـهـودى در قـلمـرو امـارت ايـشـان و خـلافت ايشان !!! يك خلخالى را از پاى يك زنيهودى !!! بيرون آوردند، همچو ناراحت مى شود كه مى فرمايد كه اگر انسان (قريب بهايـن مـعـنـا) بـمـيـرد، ايـن كـارش عـيـبـى نـيـسـت ، نـبـايـداشـكال گيرى كنند. بين خودشان رحيم ، دوست و رفيق به طورى كه هيچ رعبى در آن محيطنبوده است ، اگر يك كسى وارد مى شد بر آن همچو نبود كه حشمتى داشته باشد بترسد،تـرس تـوى كـار نـبـوده اسـت ، عـدل بـوده اسـت . در حـكـومـتعدل ، هر كسى بايد از خودش !!! بايد !!! بترسد اينكه نبايد تخلف كند والا از سربازمـمـلكـت عـدل ، از ارتـش مـمـلكـت عـدل ، از شـهـربـانـى مـمـلكـتعدل هيچ ترس نيست براى اينكه همه با محبت با مردم رفتار مى كنند.
هـمـيـن حـضـرت امـيـر سـلام الله عـليـه كـه رفـتـارش بـا داخـله ايـنـطـور بـود ومـثـل يـك نـفـر عمله گاهى كار مى كرد، خودش همان وقتى كه بيعت كردند با آن ، آن اسبابكـارش را برداشت و رفت يك قناتى را داشت خودش مى كند، بعد هم كه آب داد، وقفش كرد.ايـن آدم كـه وضـعـش ايـنـطـور بـود، وقـتـى در مـقابل دشمن مى ايستاد، فرياد كه مى كرد،دل هـا را چـه مـى كـرد، شـمـشـيـر را كـه مـى كـشـيـد !!! از ايـنور !!! وقتى (مى گويند كهضـربـات عـلى يـكى بوده )، از اينور كه مى زد و نيم پاره مى شد، از اينور هم مى زد دوتا مى شدند، شدت داشتند در مقابل آنها.
اين حال سرباز اسلامى است كه بين خودشان محبت ، محيط، محيط محبت ، همين طور كه الان ما،ايـن مـحـيـطـى كـه الان مـا نـشـسـتـيـم ، يـك مـحـيـط مـحـبـتـى اسـت ديـگـر،قـبـل از ايـن نـه آقاى سرتيپ در يك همچون مجالس ، اينطور اجتماع با ما گاهى در پاريسمـى آمـدنـد !!! امـا !!! نـه ايـشان در يك همچون مجالس و نه شما در اين مجالس بوديد، نهشـما با اينها مجتمع ، همه را جورى كرده بودند كه همه را از هم جدا كرده بودند و بدبينكـرده بـودنـد، اگـر يـك نـفـر وارد بـازار مـى شـد مـردم مـى ترسيدند، مردم را ترساندهبودند، چرا؟ اين چرا، در محيط اسلام ، مملكت اسلامى ، رعب نيست و در محيط طاغوت رعب استبـراى ايـنكه محيط اسلامى نه شخص اولش و نه سردارهايش ، با مردم جورى نكردند كهاز مـردم بـتـرسـنـد، بـا مردم محبت كردند، مردم همه برادر او هستند، خدمتگزارش هستند، همانطورى كه اينها خدمت به
مـردم مى كنند، مردم همه خدمت به آنها مى كنند. در يك همچون محيطى كسى ترس ندارد، لازمنـيـسـت كـه ايـجـاد رعـب بـكـنـند اما در محيط طاغوتى از باب اينكه با مردم بدرفتارى مىكـردنـد، مال مردم را خوردند، اذيت كردند به مردم ، از مردم مى ترسيدند، چطور بكنند كهاز ايـن تـرس نـجات پيدا بكنند. و مبادا چه بكنند، ايجاد يك محيط رعب مى كنند، محيط را يكمحيط وحشت آور درست مى كنند كه مبادا يك كسى ...
خـدمـت بـه مـردم مـايـه آرامـش قـلبـى و راحـتـى وجـدان دوگـل وقـتـى آمده بود اينجا، ظاهرا دو گل بود كه با شاه با هم رفته بودند توى بازار،خـوب ، شـاه خـيـلى جـرات نـمـى كـرد بيرون بيايد، اين بيرون آمده بود رفته بود توىجمعيت ولى خوب ، نمى ترسيد از آنها مردم به او كارى نداشتند اما خود او مى ترسيد كه، چرا مى ترسيد؟ براى اينكه به مردم بد كرده ، وقتى آدم به كسى بد بكند، از آنها مىتـرسـد بـد بـكـنند به آن . اين يك مطلب كلى است ، يك سرمشق كلى است براى همه ما كهبايد با اهلى ، با رعيت مملكت با افراد مملكت رفتارمان رفتار برادرانه و رحمت آميز باشد(رحـمـاءبـيـنهم ) اينها هم تبادل رحمت مى كنند، اين رحمت به او، رحمت به اين ، اين محبتبـه او و او مـحـبت به او و همين جمعيت اگر در مقابل ديگران بايستند، خصم بايستند محكم وشـديـد هـسـتـنـد (اشـداء عـلى الكـفـار)، اين يك دستور كلى است كه اگر بخواهيد وقتىمـنـزل مـى رويـد با حال آرام بى دغدغه شب به روز بياوريد، با مردم خوبى كنيد، وقتىبـا مـردم خـوبـى كـرديـد، مـحـبـت كـرديـد، خـدمـتـگـزار مـردم بوديد، وقتى كه برويد شبمنزل آرامش براى قلبتان هست ، وجدانتان ناراحت نيست .
اينهائى كه مردم را اذيت مى كنند وجدانشان ناراحت است ، اينطور نيست كه بروند راحت ، يكنـفـر را كشتند و راحت بروند، نخير ناراحتند منتها البته بعضى ها وقتى كم كم زياد شد،عـادت مـى كـنـنـد، ايـن ديـگـر يـك درنده مى شود، اين ديگر آدم نيست . بخواهيد كه زندگىمـرفـه ، مـرفه بودن زندگى به اين نيست كه پارك چند طبقه آدم داشته باشد، چه بسااشـخـاصـى پـارك هـاى چـند طبقه دارند لكن زندگيشان جهنم است . الان شما زندگى محمدرضـا را چه جور مى بينيد؟ همه وسايل آسايش برايش هست لكن آسايش دارد؟ يك آن آسايشدارد؟ ندارد.
آسـايش انسان به اين است كه روح انسان راحت باشد. روح انسان وقتى كه راحت شد اگريـك نـاهار، هر جورى باشد، اين با آن مى سازد و اصلا ناراحتى را ادراك نمى كند. راحتىانـسـان به اين است كه انسان وضع روحيش را جورى بكند كه با اين وضع روحى آسايشبـرايـش پـيـدا بشود و اين به اسلامى شدن است . اگر انسان اسلامى بشود، تربيت كندخـودش را بـه تـربـيـتـهـاى اسـلامـى ، ارتـش ‍ تـربيت كند خودش رابه اينكه براى مردمخـدمـتـگزار باشد، نه ايجاد رعب بكند، ايجاد رحمت بكند به طورى كه همين طور كه حالا ماهـمـه بـا هـم هـيـچ كدام از هم نمى ترسيم ، نه من از ايشان نه ايشان از من ، هيچ كدام از همتـرسـى نـداريـم ، ايـن محيط محبت است ، اين محيط محبت را حفظ كنيد. ايران را يك محيط محبتكـنيد، به دست شما پاسدارها، شما ارتش ، آن ژاندارمرى ، آن پاسبان ، همه و همه ، اگرهمه با هم يك وضع
اسـلامـى !!! انـسـانـى پـيـدا بـكـنـد، محيط يك محيط محبت مى شود، همه به هم خدمتگزار مىشـوند. در اين نهضت شايد آنوقتى كه مردم مشغول بودند به مخالفت ، خوب ، ديديد كهيـك وضـع انـسـانـى پـيـدا شـده ، يـك تـحـول پـيـدا شـده بـود، يـكتـحـول پـيـدا شـده كـه سـربـاز وقـتـى كـه مـى آمـد تـوى كـوچـه هـا، مـردمگل به او مى ريختند، آن گريه مى كرد و به آنها اظهار محبت مى كرد.
ايـن تـحـول روحـى اسـت كـه خـداى تـبـارك و تـعـالى ايـنتـحـول را مرحمت فرموده بود، اين تحول روحى را حفظش بكنيد، اين محبت را بين خودتان واقـشـار مـلت حـفـظ بـكـنـيـد ولى در مـقـابـل مـخـالفـيـن ، درمـقـابـل اعـداء، در مـقـابـل مـفـسـديـن شـديـد بـاشـيـد، مـحـكـم ،مـثـل يـك سـدى در مـقـابـل آنـهـا،نـرم در مـقـابـل هـمـوطـن هـاى خـودتـان ، درمـقـابل برادرهاى خودتان ، همين كه دستور اسلام است ، قرآن اين را مى فرمايد و همانطوركـه روسـاى اسـلام ايـنـطـور بـودنـد. خـود رسـول الله (ص ) ايـشـان خودشان در جنگ ها،خـودشـان وارد مـيـدان نـمـى شـدنـد كـه آدم بـكـشند، وضع اينطور بوده است كه نبى رحمتبـودند، حتى يك نفر را مى گويند كشته نشده است به دست ايشان لكن حضرت امير با آنوضـعـى كـه در جـنگ داشته است ، از آنها نقل كرده اند كه ما در شدائد پناه مى برديم بهايـشـان ، يـك هـمـچـو !!! كـه !!! آن سـردار بـزرگ كـه در دنـيـا نـظـيـر نـدارد. بـه حـسـبنقل !!! كرده اند !!! كه از ايشان مى شد، مى فرمايد كه !!! شدائد !!! وقتى جنگ شديد مىشـد مـا پـنـاه مـى برديم به رسول الله . يك همچو قوه اى بود است ، قدرت الهى بوده .قـدرت الهـى بـوده . ايـن يـك دسـتـور كـلى اسـت كـه آن زمان ، آنها كرده اند و به سعادترسيدند و به سعادت رسانده اند.
رعايت نطم و استفاده از آزادى در حدود ضوابط
در ايـن زمـان مـا بـخـواهـيـم سـعـيـد بـاشـيـم ، بـخـواهـيـم بـه سـعـادت بـرسـيـم بـايـدعـمـل بكنيم همه با هم دوست و رفيق ، سرباز با درجه دار، درجه دار با افسر، با ارشد،رفـيـق باشد لكن اطاعت بكنند، اطاعت مساله اى ، رفاقت مساله اى ديگر، بالائى ها پائينىرا بـه چـشم رحمت نگاه كنند، پائينى ها به بالائى اطاعت بكنند. اگر بخواهند يك مملكتىمـحـفـوظ بـماند بايد ارتش روى ديسپلينى كه دارد، محفوظ بماند، روى آن نظمى كه داردروى نـظـم رفـتـار كند اگر بخواهد به هم بريزد (حتى حالا من آزاد شده ام ، نخير زيربـار كـسـى نـمـى روم ) نـه ، ايـن خـلاف آن آزادى اسـت كـه خـدا مى خواهد. آزادى در حدودضـوابـط اسـت . (مـن آزادم حـالا، مـن آزادم سيلى بزنم به ايشان ) نه آزاد نيستى . (منآزادم اطاعت از مثلا، از فرماندارم نكنم ) نه اين آزادى نيست . در حدود قواعد و قوانين آزادىهـسـت يـعـنـى شـمـا ديـگـر از كـسـى الان ايـنـجـا كـه نشسته ايد، ديگر نمى ترسيد، اگرقـبـل از ايـن بـود، شـما خوف اين را داشته ايد كه از اينجا پايتان ...، جمع نمى توانستيدبـشـويـد ايـنـجـا، حـالا اگـر هـم آمديد، خوف اين را داشتيد كه از اينجا رفتيد بيرون ، اينسـاواكـى هـا، ايـن بـيـرون نـبـاشـنـد، شـما را بگيرند و ببرند و بودند و گرفتند و مىبـردنـد.ايـن بـه ايـن مـعـنـا الحمدلله ما الان آزاديم الان لكن معناى آزادى اين نيست كه من هركارى دلم بخواهد، بكنم .
اين را باز هم گفته ام كه خداى تبارك و تعالى ما را به اين آزادى امتحان مى كند، به
ايـن نـعمتى كه به ما داده است كه از همه نعمت ها بالاتر است ، الان ما را امتحان مى كند كهبـبيند با اين آزادى ، ما چه مى كنيم ، با آزادى رفتار مى كنيم خداپسند؟ يا سوءاستفاده ازآزادى مـى كـنـيـم ؟ اگـر سـوءاسـتـفاده از آزادى كرديم ، از امتحان درست در نيامديم و اگراسـتـفـاده صحيح كرديم از آزادى ، مرضى خداست و انشاءالله خداوند نعمتش را حفظ مى كندبه ما.
برادرهاى من ! برادرهاى من ! توجه داشته باشيد، اين نعمتى را كه خدا به شما داده حفظشكـنـيـد. يـك نـعـمـتـى بـه شـمـا داده ، آن نـعـمـت آزادى ، نـعـمـتاستقلال ، اين نعمت را حفظش كنيد و آن به اين است كه همه با هم دوست و رفيق و همه با همبـيـن خـودتان رحيم و بر ديگران شديد. آنهائى را كه مى خواهند چپاولتان كنند، مشت تودهـنـشـان مـى زنـيـد، آنـهـائى كه با شما رفيقند، دست برادرى مى دهيد و صورت هم را مىبوسيد.
انـشـاءالله خداوند همه شما را تاييد كند (انشاءالله حضار) و همه شما در لشگر امام زمان(سلام الله عليه ) صف باشيد.
والسلام عليكم و رحمة الله و بركاته
تاريخ : 9/1/58
بـيـانـات امـام خـمـيـنـى در مـيان بعضى از افسران و ماءمورين راهنمائى و پليس تهران
تشكر از پليس و قواى انتظامى
بسم الله الرحمن الرحيم
مـن از شما تشكر مى كنيم . انشاءالله خداوند شماها را حفظ كند. من از همه طبقات ملت تشكرمـى كـنـم ، مـن از قـواى انـتـظـامـى تشكر مى كنم ، از شما پليس هاى محترم كه الان در خدمتاسلام هستيد و در خدمت طاغوت نيستيد، تشكر مى كنم . خداوند شماها را حفظ كند.
مـا همه بايد در خدمت اسلام باشيم ، همه بايد در خدمت كشور باشيم . كشور ما را اينها عقبرانـدنـد و مـا بايد جبران كنيم . شما پليس ها الان پليس امام زمان هستيد و بايد به وضعاسـلامـى عـمـل بـكـنـيـد. بـا مـردم مـثـل سـابـق عـمـل نـشـود، الانمـثـل سـابـق نـيـسـت . الان كـشور، كشور اسلامى است و آداب و رسوم ، آداب و رسوم اسلامىبايد باشد. كشورى است كه بايد حكومت در خدمت مردم باشد، پليس ‍ در خدمت مردم باشد،تحميل بر مردم نباشد.
مـن از خـداى تـبـارك و تـعـالى خـواهـانـم كه همه ماها را به وظائف خودمان آشنا كند. شماهابـرادر مـن هـسـتـيـد. مـن در خـدمت ملت هستم و من اميدوارم كه در اين رفراندمى كه تا چند روزديگر مى شود همه اقشار ملت راى بدهند و من اميدورام كه راى به جمهورى اسلام بدهند كهجمهورى اسلام سعادت اين دنيا و آن دنيا را براى ما تامين خواهد كرد.
خـداونـد شـمـاهـا را حفظ كند. جوانان ملت را حفظ كند. شما پليس ها را كه الان ديگر پليساسلام هستيد در پناه خودش حفظ كند.
والسلام عليكم و رحمة الله و بركاته
تاريخ : 12/1/58
اعلاميه امام خمينى در رابطه با رفراندم جمهورى اسلامى  
ونـريـد ان نـمـن عـلى الذيـن استضعفوا فى الارض و نجعلهم الائمه و نجعلهم الوارثينصدق الله العظيم
بسم الله الرحمن الرحيم
مـن بـه مـلت بـزرگ ايـران كه در طول تاريخ شاهنشاهى كه با استكبار خود آنان را خفيفشمردند و بر آنان كردند آنچه كردند، صيمانه تبريك مى گويم . خداوند تعالى بر مامـنـت نـهـاد و رژيـم استكبار را با دست تواناى خود كه قدرت مستضعفين است در هم پيچيد ومـلت عـظـيـم مـا را ائمـه و پـيـشـواى ملتهاى مستضعف نمود و با برقرارى جمهورى اسلامىوراثـت حـقـه را بدانان ارزانى داشت . من در اين روز مبارك ، روز امامت امت و روز فتح و ظفرمـلت ، جـمهورى اسلامى ايران را اعلام مى كنم . به دنيا اعلام مى كنم كه در تاريخ ايرانچـنـيـن رفـرانـدمـى سـابـقه ندارد كه سرتاسر مملكت با شوق و شعف و عشق و علاقه بهصـنـدوق هـا هجوم آورده و راى مثبت خود را در آن ريخته و رژيم طاغوتى را براى هميشه درزباله دان تاريخ دفن كند.
مـن از ايـن هـمـبـسـتـگـى بـيـمانند كه جز مشتى ماجراجو و بيخبر از خدا، همه و همه به نداىآسـمـانـى (و اعتصموا بحبل الله جميعا لبيك گفتند و با تقريبا اتفاق آراء به جمهورىاسـلامـى راى مـثـبـت دادند و رشد سياسى و اجتماعى خود را به شرق و غرب ثابت كردند،تـقـديـر مـى كـنـم . مـبـارك بـاد بـر شـمـا روزى كـه پـس از شهادت جوانان برومند و داغدل مـادران و پـدران و رنـج هـاى طـاقـت فـرسـا،دشـمـنغول صفت و فرعون زمان را از پاى در آورديد و با راى قاطع به جمهورى اسلامى ، حكومتعدل الهى را اعلام نموديد، حكومتى كه در آن ، جمع اقشار ملت با يك چشم ديده مى شوند ونور عدل الهى بر همه و همه به يك طور مى تابد و باران رحمت قرآن و سنت بر همه كسبه يكسان مى بارد. مبارك باد شما را چنين حكومتى كه در آن اختلاف نژاد و سياه و سفيد وتـرك و فـارس و كرد و بلوچ مطرح نيست . همه برادر و برابرند، فقط و فقط كرامت درپناه تقوا و برترى به اخلاق فاضله و اعمال صالحه هست .
مبارك باد بر شما روزى كه در آن تمام اقشار ملت بهحقوق حقه مى رسد. فرقى بين زنو مـرد و اقـليـت هـاى مـذهـبـى و ديـگـران در اجـراى عدالت نيست . طاغوت دفن شد و طغيان وسركشى به دنبال او دفن مى شود كشور از چنگال دشمن هاى داخلى و خارجى و چپاولگرانو غـارت پـيـشـگـان نـجات يافت . اينك شما ملت شجاع ، پاسداران جمهورى اسلامى هستيد.اينك شما هستيد كه بايد اين ارث الهى را
بـا قـدرت و قـاطـعـيـت حـفـظ كـيـنـد و نگذاريد بقاياى رژيم متعفن كه در كمين نشسته اند وطـرفـداران دزدان بـيـن المللى و نفتخواران متخوار در بين صفوف فشر ده شما رخنه كنند.ايـنـك شـمـائيـد كـه بـايـد مـقـدرات خـود را بـه دسـت بـگـيـريـد ومجال به فرصت طلبان ندهيد و با قدرت الهى كه مظهر آن جماعت است ، قدم هاى بعدى رابـرداريـد و بـا فـرسـتـادن طـبـقه فاضله و امناى خود در مجلس موسسان ، قانون اساسىجـمـهـورى اسـلامـى را بـه تـصـويب رسانيده و همانطور كه با عشق و علاقه به جمهورىاسلامى راى داديد، به امناى امت راى دهيد تا مجالى براى بدانديشان نماند.
صـبـحـگـاه 12 فـروردين كه روز نخستين حكومت الله است از بزرگترين اعياد مذهبى و ملىمـاسـت . ملت ما بايد اين روز را عيد بگيرند و زنده نگه دارند. روزى كه كنگره هاى قصر2500 سـال حـكـومـت طـاغـوتـى فرو ريخت و سلطه شيطانى براى هميشه رخت بر بست وحكومت مستضعفين كه حكومت خداست به جاى آن نشست .

next page

fehrest page

back page

 

 
 

کلیه حقوق این سایت محفوظ می باشد.

طراحی و پیاده سازی: GoogleA4.com | میزبانی: DrHost.ir

انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما جمادی الثانی رجب شعبان رمضان شوال ذی القعده ذی الحجة محرم صفر ربیع الثانی ربیع الاول جمادی الاول نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس دیتاسنتر فن آوا سرور اختصاصی سرور ابری اشتراک مکانی colocation