بسم الله الرحمن الرحیم
 
نگارش 1 | رمضان 1430

 

صفحه اصلی | کتاب ها | موضوع هامولفین | قرآن کریم  
 
 
 موقعیت فعلی: کتابخانه > مطالعه کتاب صحیفه نور جلد 5, امام خمینی (ره)   مناسب چاپ   خروجی Word ( برگشت به لیست  )
 
 

بخش های کتاب

     FEHREST -
     SAHIFE01 -
     SAHIFE02 -
     SAHIFE03 -
     SAHIFE04 -
     SAHIFE05 -
     SAHIFE06 -
     SAHIFE07 -
     SAHIFE08 -
     SAHIFE09 -
     SAHIFE10 -
     SAHIFE11 -
     SAHIFE12 -
     SAHIFE13 -
     SAHIFE14 -
 

 

 
 

 

fehrest page

back page

استقلال و آزادى در سايه اسلام
من از خداوند تبارك و تعالى توفيق تمام ملت ايران را خصوصا عشاير محترم ايران را وخصوصا شما عشاير محترم ايل بختيارى را خواهان هستم و اميدوارم همانطور كه تاكنون باايـن نـهـضـت هـمـراه بوديد، از اين به بعد هم اين نهضت را حفظ كنيد. برادران من در سايهاسـلام مـى تـوانـيـد سـعـادت در دنيا و آخرت پيدا بكنيد، در سايه اسلام مى توانيد مفاخرخـودتـان را بـرگـردانـيـد، در سـايـه اسـلام مـى تـوانـيـد آزاد ومـسـتـقـل بـاشـيد. اين اسلام را حفظ كنيد، اين نهضت اسلامى را حفظ كنيد و همانطورى كه دررفـرانـدوم راى داديـد و تـقريبا صد در صد رفراندوم پيروز شد، همانطور در مجلس مؤسـسان نيز جديت كنيد و آراء خودتان را براى اشخاص بيدار، امين ، مومن ، مسلم ، وطنخواه ،بـه صـنـدوق هـائى كـه بـعـدهـا نسبت به او درست مى شود بريزيد و بعد از آن نيز كهقـضـيـه مـجـلس شـورا پـيـش ‍ مـى آيد باز افراد سالم ، افراد وطنخواه ، افراد وطن دوستافـرادى كـه نـه شـرقـى بـاشـنـد نـه غـربى ، بلكه در صراط مستقيم اسلاميت و انسانيتباشند، انتخاب كنيد و به آنها راى بدهيد.
مـن از خـداى تـبارك و تعالى سلامت شما را مى خواهم و متشكرم از اينكه آمده ايد و از نزديكتفقد از ما مى كنيد. خداوند همه شما را سعادتمند كند.
والسلام عليكم و رحمة الله و بركاته
تاريخ : 21/1/58
بيانات امام خمينى در جمع لشكر يك پياده  
اسلام و ملت حامى و پشتيبان ارتش اسلامى
بسم الله الرحمن الرحيم
شـمـا لشـكـر اسـلام هـسـتـيد و ملت موظف است به شما احترام بگذارد، ملت موظف است از شماپـشـتـيـبـانـى كـنـد. مـا و اسـلام پـشتيبان شما هستيم ، شما دلخوش باشيد، آزرده نشويد ازبعضى اخلالگران كه حرفهاى بيجا مى زنند. ما شما را از خود مى دانيم و خود را از شمامى دانيم . ما در همه مراتب با شما هستيم و تا آخر نهضت شما با ما و ما با شما.
اسـلام اگـر آنـطـور كـه هـسـت ، مـوفق بشويم كه احكام آن را اجرا بكنيم ، براى همه شماسـعـادت ايـجـاد مـى شـود، بـراى هـمـه مـلت سـعـادت ايـجـاد مـى شـود. اسـلام دين آزادى واستقلال است ، اسلام دينى است كه همه كس به حقوق خودش مى رسد و مراعات همه حقوق رامـى كند. ارتش اسلامى در پناه اسلام است ، ارتش اسلامى براى ملت و براى اسلام است وامروز طاغوت از بين رفت و انشاءالله ديگر بر نخواهد گشت .
وظيفه ارتش اسلامى ، حفظ استقلال و آزادى مملكت
شـمـا بـايـد حافظ استقلال مملكت خودتان باشيد، حافظ آزادى مملكت خودتان باشيد، همهقـشـرهـاى مـلت مـوظـفـنـد از شـمـا پـشـتـيـبـانـى كـنـنـد. شـمـا كـسـانـى هـسـتـيـد كـه بـايـداستقلال اين مملكت را حفظ كنيد و ما از شما تشكر مى كنيم و ما پشتيبان شما هستيم ، همه ملتمـوظـفـند كه از شما پشتيبانى كنند و اگر كسى به شما جسارت كرد، به لشكر امام زمانجـسـارت كـرده اسـت . مـن بـه شـمـا اطمينان مى دهم كه شما در جوار اسلام با طمانينه ، باسلامت و با سعادت زندگى خواهيد كرد.
والسلام عليكم و رحمة الله و بركاته
تاريخ : 21/1/58
بيانات امام خمينى در جمع گروهى از عشاير لرستان  
عدالت الهى در سايه جمهورى اسلامى
بسم الله الرحمن الرحيم
+ مـن هـم جـمهورى اسلامى را به شما اهالى محترم لرستان و به ساير اقشار ملت تبريكعرض مى كنم . انشاءالله جمهورى اسلامى بر همه شما مبارك باشد.
بـا جـمـهـورى اسـلامـى سـعادت ، خير، صلاح براى همه ملت است . اگر احكام اسلام پيادهبـشـود مـسـتضعفين به حقوق خودشان مى رسند، تمام اقشار ملت به حقوق حقه خودشان مىرسـنـد، ظـلم و جـور و سـتـم ريـشـه كن مى شود. در جمهورى اسلامى زورگويى نيست ، درجـمـهـورى اسـلامـى سـتـم نـيـسـت ، در جـمـهـورى اسـلامـى آزادى اسـت ،اسـتـقـلال اسـت . هـمـه اقـشـار مـلت در جـمـهورى اسلامى بايد در رفاه باشند. در جمهورىاسـلامـى بـراى فـقـرا فـكـر رفـاه خـواهـد شـد، مـستمندان به حقوق خودشان مى رسند. درجـمـهورى اسلامى عدل اسلامى جريان پيدا مى كند، عدالت الهى سايه مى افكند بر تمامملت . آن چيزهائى كه در طاغوت بود در جمهورى اسلامى نيست .
ضرورت دفع تبليغات سوء شياطين
من جمهورى اسلامى را به شما تبريك عرض مى كنم . اميدوارم در زير سايه اسلام همهمـا بـا رفـاه و سـعـادت بـسـر بـبـريم . شما اهالى محترم لرستان متوجه باشيد كه اگرشياطين آمدند آنجا و خواستند تبليغات سوء بكنند آنها را دفع كنيد. اين شياطين اشخاصىهـسـتـنـد كـه تـابـع شـياطين بزرگند، اينها اشخاصى هستند كه براى قدرت هاى بزرگخـدمـتـگـزارنـد. آنـهـا را بـه جـمـعيت هاى خودتان راه ندهيد. جلوى آنها را و تبليغات آنها رابگيريد. آنها مى خواهند بر خلاف اسلام تبليغ كنند، شما بايد جلوى آنها را بگيريد.
من از خداى تبارك و تعالى سعادت و سلامت و عزت و عظمت شما را خواستارم .
والسلام عليكم و رحمة الله و بركاته
تاريخ : 22/1/58
بيانات امام خمينى در جمع كارمندان بانك هاى قم و كاشان  
تـحـول در مـؤ سـسـات و ادارات دولتـى امـرى ضـرورى بـراىحل مشكلات است
بسم الله الرحمن الرحيم
من از شما تشكر مى كنم كه از نزديك آمديد كه با هم صحبت بكنيم و مشكلاتى كه كشور مابه آن مبتلاست با هم راه حل پيدا كنيم . ما تاكنون از شماها دور بوديم و شما از ما، براىايـنـكـه نـمـى خواستند اقشار ملت به هم نزديك باشند و با هم تفاهم كنند. حالا بحمداللهتـوفيق حاصل شد كه ما با شما دوستان ، برادران از نزديك تفاهم كنيم و مشكلات خودمانرا در مـيـان بـگـذاريـم . تـنـهـا قـضـيـه بـانـك نـيـسـت كـه در ايـران بـه يـكشـكـل طـاغـوتى در آمده است ، تمام چيزهائى كه ، بنيادهائى كه در كشور است همه اينطوراسـت . فـرهـنگ ، دادگسترى و ساير مؤ سسات دولتى در زمان طاغوت به طورى بود كههـيـچ شـبـاهـتـى نـه بـه اسـلام داشـت و نـه هـيـچ فـايـده اى بـراى كـشـور. بـايـدتـحـول حـاصـل بـشـود. اگـر هـمـه بـنـيـادهـا تـحـول پـيـدا نـكـنـد، ازشـكـل طـاغـوتـى بـه شـكـل تـوحـيـدى و اسـلامـى بـيـرون نـيـايـد، مـا بـاز بـه هـمـانمـسـائل و بـه همان مشكلات مبتلا خواهيم بود و شايد خداى نخواسته بدتر هم بشود. بايدهمه قشرهاى مملكت در صدد اصلاح باشند، تحول باشند.
ربا در اسلام حرام است
سيستم بانكدارى به اين وضعى كه الان در ايران هست ، اين وضع ، وضع طاغوتى است .ربـا در اسـلام حـرام اسـت ، در قـرآن اعلام به حرمت شده است . كسى كه ربا بخورد، ربابـگـيـرد، در اسـلام ، در قـرآن گـفـتـه شـده اسـت كـه جنگ با خدا مى كند. اين سيستم بايدمـتـحـول بـشـود. سيستم بانكى بايد عوض بشود و ما اميدواريم كه با همت همه كارمندان وكارگران اينطور مسائل حل بشود.
اگـر چـنـانـچـه ايـن مـسـائل حـل نشود فرهنگ ما همان فرهنگ باشد، وزارتخانه هاى ما همانوزارتخانه باشد، افراد وزارتخانه ها باز همان باشد، ادارات ما باز همان ادارات باشدو مـردم مـا بـاز هـمان افكار را داشته باشند كه در زمان طاغوت داشتند من خوف اين را دارمكه شكستى به ما وارد بشود كه ديگر جبران نتوانيم بكنيم . بايد همه با هم ، همه ملكفيم. تكليف ، تكليف خدائى است ، همه مكلفيم كه اسلام و كشور را نجات بدهيم .
چهره واقعى اسلام را، حتى از مسلمين هم مخفى نگه داشتند
كـوشـش كردند در سالهاى طولانى براى اينكه اسلام را مخفى نگه دارند، نگذارند اسلامآنـطـور كـه هـست ، در خارج عرضه بشود. اگر اسلام به آنطورى كه هست عرضه بشود،مـكتب هاى ديگر عقب مى نشينند، مكتب هاى ديگر شكست مى خورند لكن آنهائى كه مى خواستنداين مملكت ما را هر چه دارد ببرند و همه چيزهاى ما را غارت كنند، مخازن ما را ببرند، آنها درسـال هـاى طـولانى نقشه كشيدند و اسلام را به آنطورى كه بود مخفى كردند حتى از خودمـسـلمـيـن ، حـتـى جـوان هـاى مـا بـى اطـلاعـنـد از اسـلام و جـز صورتى اطلاع ندارند. اگرانشاءالله ما توفيق پيدا بكنيم و جمهورى اسلامى را با همه احكامى كه دارد، با همه احكامنـورانى كه از طرف خداوند تعالى براى سعادت بشر آمده است ما بتوانيم پياده بكنيم وبا همت همه اقشار ملت و شما جوان هاى برومند بتوانيم پياده بكنيم ، سعادتمند خواهيم شد.
كـشـور مـا هـمـه چيز دارد. كشور ما يك كشور غنى اى است كه مخازن زير زمينى بسيار دارد،بـيـشـتـر از آن مـقـدارى كـه احـتياج دارد، دارد. يك كشور غنى اى است لكن دست هائى كه مىخـواسـتـنـد ايـن ثروت ما را ببرند، اينها نمى گذارند كه ايران به آنطورى كه بايد وشـايـد اداره بـشـود و در هـر چـنـدى يـك مـامـورى گـمـارنـد بـراى ايـنـكـه مـردم را يـاغـافـل كـنـنـد يـا بـه عـقـب بـرانـنـد. چـنـانـچـه در ايـن پـنـجـاه و چـنـدسال ما خودمان شاهد بوديم كه رضاخان آمد و همه مآثر ما را از بين برد، تمام قشرهائىكـه مـى توانستند خدمت بكنند به اين مملكت سركوب كرد و بعد از او هم اين خلفش كه بهخوبى خلف اوست يعنى همانطور كه او خائن و جنايتكار بود، اين هم خائن و جنايتكار بود،بر ما مسلط كردند و سال هاى طولانى همه چيز ما را به عقب زدند و همه ثروت ما را بردندو اين تتمه را بايد نگه داريد.
در هر مقامى كه هستيد براى اصلاح و آبادانى ايران همت گماريد
الان ايران به يك صورت خرابه در آمده است . اينها خراب كردند، همه چيز ما را بردند ومـا بـايـد ايـن تتمه را حفظ كنيم و اين تتمه را براى اعقاب خودمان محفوظ نگه داريم . اينمـسـائل با همت همه اقشار اين ملت است ، با همت شما جوان هاست . هر كس در هر مقامى كه هستبـايـد كـمر همت به خدمت به اين مملكت ، به خدمت به اسلام ببندد تا مشكلات رفع بشود.شـمـايـى كـه در بـانك هستيد و كارمند بانك يا رؤ ساى بانك هستيد بايد بانك را اصلاحبـكـنـيد. كسانى كه در فرهنگ هستند بايد فرهنگ را اصلاح بكنند. بايد فرهنگ را اصلاحبـكـنـنـد. كـسـانى كه در وزارتخانه هستند بايد وزارتخانه ها را تصفيه كنند و همين طوربـايد همه ما دست به هم بدهيم تا اين كشورى كه خرابه كردند و رفتند و بردند هر چهمـا داشـتـيـم ، انـشـاءالله دوبـاره بـه حـال اول و بـلكـه بـهـتـر بـرگـردد بـهحال اول . خداوند همه شما را تاييد كند، موفق باشيد، سعادتمند باشيد.
والسلام عليكم و رحمة الله و بركاته
تاريخ : 22/1/58
بـــيـــانـــات امـــام خـــمـــيـــنـــى در جـــمـــع گـــروهـــى ازمـردمبابل
ايران در دوران پهلوى يك حبسى بود از براى اهالى محترمش
بسم الله الرحمن الرحيم
از آقـايـان كـه از راه دور آمـدند براى تفقد از اينجانب ، از آقايان تشكر مى كنم . سلامت وسعادت همه را از خداى تبارك و تعالى خواستارم .
شـمـا مـحـرومـيـت خـودتـان را اطـلاع داريد. تمام مردم ايران در دوره اين پدر و پسر محرومبـودنـد، مـحـروم از آزادى ، مـحـروم از استقلال . جوان هاى ما در همه اطراف ايران در حبس وشـكـنـجـه بسر برده اند و محروم از آزادى و استقلال بوده اند. علماء ايران محروم از آزادىبـوده انـد و بسيارى از آنها در تبعيد و حبس بسر برده اند. مردم تهران ، اين محلاتى كهزاغـه نـشـيـن گـفـتـه مـى شـود يـا چـادرنـشـيـن ، شـايـد ازمـحـل هـاى شـمـا مـحـروم تـر باشند. اينها در خانه هاى گلى يا زير چادر، هر يك با چندينعائله بسر مى برند، مثل يك سوراخى كه جانورها در آنجا باشند. ايران يك حبسى بود ازبـراى هـمـه اهـالى مـحـتـرمـش و بحمدالله اين حبش شكسته شد و آزادى به شما برگشت واستقلال پيدا كرديد.
با پشتيبانى از قواى انتظامى به سركوبى مفسده جويان بپردازيد
الان وقـتـى اسـت كـه هـمـه بـا هـم همصدا و هم راى ، همه با هم باشيد و اين نهبضت را پيشبـبـريـد. اگـر چـنـانچه در سرحدات كه شما هستيد شلوغى هائى هست و فرصت طلب ها درآنـجـا مـى خـواهند كارهاى زشتى بكنند، شماها جلو بگيريد، البته از طرف دولت هم اقداممـى شـود. مـن از شما خواستارم كه به دولت كمك كنيد، به ژاندارمرى كمك كنيد. فقط ايننـبـاشـد كـه مـنتظر باشيد دولت همه كارها را بكند. دولت نمى تواند همه كارها را انجامبـدهـد. شماها بايد پشتيبانى كنيد، هم از ارتش ، هم از ژاندارمرى و هم از قواى انتظامى وكـلانـتـرى هـا و هـمـه با هم جلوى مفسده جويان را بگيريد. اين مفسده جويان مى خواهند بازشما را به حال اول برگردانند و زير ستم هاى سابق قرار دهند و ذخائر شما را ببرند.ما اميدواريم با برقرارى حكومت عدل اسلامى و توانائى بر اينكه احكام اسلام را در ايرانجارى بكنيم ، براى همه قشرها سعادت ، هم سعادت دنيا و هم سعادت آخرت پيش بيايد. مناز خداى تبارك و تعالى سلامت و سعادت همه ايرانى ها و شما جوانانى كه در اينجا مجتمعهستيد مى خواهم و سلام و درود بر شما.
والسلام عليكم و رحمة الله و بركاته
تاريخ : 22/1/58
بيانات امام خمينى در جمع پرسنل نيروى هوائى قلعه مرغى  
تبعيت از خاندان نبوت
بسم الله الرحمن الرحيم
من نيز رحلت بانوى عالم را به همه ملت ايران و شما آقايان ، جوانان غيور تسليت عرضمـى كـنـم . مـا بـايد سرمشق از اين خاندان بگيريم ، بانوان ما از بانوانشان و مردان ما ازمردانشان ، بلكه همه از همه آنها. آنها زندگى خودشان را وقف كردند از براى طرفدارىمـظـلومين و احياى سنت الهى . ما بايد تبعيت كنيم و زندگى خود را براى آنها قرار بدهيم .كـسـى كـه تـاريـخ اسـلام را مـى دانـد، مـى دانـد كـه ايـن خـانـدان هـر يـكـشـانمـثـل يـك انسان كامل بلكه بالاتر، يك انسان الهى ، روحانى براى ملت ها و مستضعفين قيامكردند در مقابل كسانى كه مى خواستند مستضعفين را از بين ببرند.
قرآن كتاب تربيت انسان است
اسـلام بـراى مستضعفين آمده است ، اسلام براى ساختن انسان آمده است . كتاب آسمانى اسلامكـه آن قـرآن مـجـيد است ، كتاب تربيت انسان است ، انسان را به همه ابعادى كه دارد، بهبعد روحانى و به بعد جسمانى ، بعدهاى سياسى ، اجتماعى ، فرهنگى ، همه بعدها، بعدارتـشـى !!! انـسـان !!! اسلام آمده است كه به ما راه تربيت را نشان بدهد، ما هم بايد بهتـبـع اسـلام تـربـيـت كـنـيـم جوانان خودمان را، تربيت كنيم بانوان خودمان را، بانوان ماتـربـيت كنند اطفال خودشان را در دامن خودشان ، وقتى كه بزرگ شدند، تربيت كنند آنهارا تـا بـرسـنـد بـه آنـوقـتى كه برومند شوند و براى اسلام و براى انسانيت خدمتگزارباشند.
اساس ارتش اسلام ايمان است ، نه سلاح
ارتـش اسـلام در صدر اسلام با آنكه ارتشى ضعيف بود به حسب ساز و برگ ، شايد هرچند نفر يك شمشير داشتند، هر چند نفر يك اسب داشتند لكن چون قوت ايمان داشتند در ظرفكمتر از نيم قرن بر تمام قدرت هائى كه در آنوقت بود، غلبه كردند، تمام قدرت ها راخـاضـع كـردند. اگر چنانچه ارتش معظم ما كه از خود ماست و ما از او هستيم ، قدرت ايمانخودش را تقويت كند، انشاءالله تعالى بر همه مشكلات و بر همه چيزهائى كه براى مادرپيش است ، انشاءالله همه مشكلات را حل خواهد كرد.
جدائى ميان اقشار ملت از اقدامات طاغوت بود
ارتـش ما پشتوانه ملت ماست ، ارتش ما ضامن استقلال كشور ماست ، ارتش ما از ماست و ما ازارتـش ، مـلت و ارتـش از هـم جدائى ندارند. در زمان طاغوت بود كه بين اقشار ملت جدائىانـداخـتـنـد، ارتـش را از مـردم جـدا كـردنـد و مردم را از ارتش ، فرهنگيان را از روحانيين جداكـردنـد و روحـانيين را از آنها، بازارى ها را از احزاب سياسى جدا كردند و آنها را از آنها،بـراى ايـنـكـه اسـتـفـاده كـنند و از اختلاف ما نتيجه ببرند. امروز روز هوشيارى است ، روزبيدارى است ، شما با وحدت كلمه بر ابرقدرت ها و بر قدرت شيطانى شاه سابق ، برايـن قـدرت هـا غـلبـه كـرديد و پيروز شديد. اين وحدت كلمه را حفظ كنيد، قدرت خودتانرابه واسطه ايمان حفظ كنيد. شما برادرهاى ما هستيد و شما بايد ايران را از هر گزندىحـفـظ كـنـيـد و مـا بـايد و ايران بايد پشتيبان شما باشند، ملت ايران بايد پشتيبان شماباشند و همه ما با هم به پيش انشاءالله .
والسلام عليكم و رحمة الله و بركاته
تاريخ : 22/1/58
بيانات امام خمينى در جمع گروهى از پاسداران انقلاب اسلامى  
من از همه شما تشكر مى كنم كه پاسداران اسلام هستيد
بسم الله الرحمن الرحيم
مـن از مـلاقـات شـمـا جـوان هـاى بـرومـنـد و چـهـره هـاى تـابـنـاكخـوشـحـال هـسـتـم و مـايـلم بـه ملاقات شماها، مايلم كه باشما مصافحه كنم و لكن وضعمـزاجى من و كارهاى زياد من اين فرصت را به من نمى دهد. من از همه شما تشكر مى كنم كهپـاسـداران اسـلام هـستيد و براى اسلام و براى كشور خدمت مى كنيد و در اين مواقع سخت ،شـما زحمت مى كشيد. من اجر شما را از خداى تبارك و تعالى مى طلبم و براى شما سعادتو سلامت مى خواهم .
مـا از ايـن بـه بـعـد هـم احـتـياج به شما داريم ، ما هميشه محتاج به شما جوان ها هستيم . مابـعـدهـا هم براى كشورمان احتياج به فعاليت شما جوانهاى برومند داريم و من اميدوارم كهدر هـمـه مـراحل ، شما با مردانگى با ما همراهى كنيد و اين نهضت را به پيش ببريد. امروزكـشـور مـال خـود شـمـاسـت و شـمـا بـايـد مـال خـودتـان را حـفـظ كـنـيـد.مـثـل زمـان طـاغوت نيست كه شما زحمت بكشيد و ديگران بهره ببرند. من اميدوارم كه با بهكـار رفـتـن احكام اسلام مملكت مال خود شما باشد و شما در مملكت خودتان زحمت بكشيد و درمملكت خودتان بهره را براى خودتان برداريد. از خداوند تعالى سلامت و سعادت همه شمارا خواستارم .
والسلام عليكم و رحمة الله و بركاته

fehrest page

back page

 

 
 

کلیه حقوق این سایت محفوظ می باشد.

طراحی و پیاده سازی: GoogleA4.com | میزبانی: DrHost.ir

انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما جمادی الثانی رجب شعبان رمضان شوال ذی القعده ذی الحجة محرم صفر ربیع الثانی ربیع الاول جمادی الاول نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس دیتاسنتر فن آوا سرور اختصاصی سرور ابری اشتراک مکانی colocation