بسم الله الرحمن الرحیم
 
نگارش 1 | رمضان 1430

 

صفحه اصلی | کتاب ها | موضوع هامولفین | قرآن کریم  
 
 
 موقعیت فعلی: کتابخانه > مطالعه کتاب صحیفه نور جلد 20, امام خمینی (ره) ( )
 
 

بخش های کتاب

     FEHREST -
     SAHIFE01 -
     SAHIFE02 -
     SAHIFE03 -
     SAHIFE04 -
     SAHIFE05 -
     SAHIFE06 -
     SAHIFE07 -
     SAHIFE08 -
     SAHIFE09 -
     SAHIFE10 -
     SAHIFE11 -
 

 

 
 

 

next page

fehrest page

back page

ملتى كه افرادش اين است كه دست و پايشان وقتى قطع مى شود، گله مى كنند كه خدايا!چطور؟ مگر ما لايق نبوديم كه جان ما را بگيرى . يك همچو ملتى را نترسانيد از اين كه ماچـه مى كنيم ؟ شما هر غلطى مى خواهيد بكنيد و نمى توانيد هم بكنيد، اين ابرقدرت ها مىخـواهـنـد بـه هـمـه جـا مـسـلط بـشـونـد و ايـن بـدبـخـت هـاى خـليـج هـممـثـل كـويـت گـرفـتـار ايـن وسـوسـه شده است ، خيال مى كند كه اگر در دامن آمريكا برودخـلاص مى شود، اين اشتباه است . آمريكا مى خواهد همه چيز شما را از بين ببرد و مسلط برهمه حيثيت ملت شما بشود، با همين بازى ها. توجه به عواقب امر خودتان بكنيد. شما فرداكـه آمـريـكـا دست از روى سرتان برداشت ، باز ايران همراه هست ، هستش ! آن روزى هم كهدسـتـش روى سـر شماست ، هستش ، هيچ ترس از اين كه او چه مى كند ندارد. تا حالا هر چهكـردنـد، هر چه خواستند كردند معذلك /هر چه خواستند كردند و/ ملت ما قوى تر شد. عمدهايـن اسـت كـه همه ملت همصدا باشند، مناقشات را دست بردارند، بگذارند براى بعد، وقتزياد است . امروز كه همه چيز همه شما، همه چيزتان خداى نخواسته اگر چنانچه غلبه اىپـيـدا بـشـود از يـك قـدرتـى به باد مى رود، بايد راجع به اين چيزهاى جزيى كه اهميتنـدارد، هى ننشينيد و بگوييد، هى بنويسيد، او بنويسد، او بگويد. بايد دست برداشت ازايـن چـيـزهـا، با هم باشيد تا اين شيطان ها را بيرون كنيد بعد، وقتى كه بيرون كرديد،بـنـشـيـنـيـد خودتان هر كارى خواهيد بكنيد. هر چيزى وقتى دارد، امروز وقت مناقشات نيست ،امـروز وقـت ايـن نـيـسـت كـه يـك دسـتـه اى يـك طـرفى را بگيرند، يك دسته يك طرفى رابـگـيـرنـد، يـك دسـتـه اى نـصـيـحـت كـنـنـد مـا را كـه شـمـا بـايـد صـلح بـكـنـيـد، ايـنمـال ضـعـفـاسـت ، آن اشـخـاص ‍ ضـعـيـفـى كـه هـمـيـشـه در دام آمـريـكـا بـودنـد يـاامـثـال ايـنـهـا از ايـن مـسـائل مى گويند لكن ما تازه خارج شديم از اين دام ، دوباره حاضرنـيستيم وارد بشويم ، ملت ما حاضر نيست به اين كه دوباره در اين دام وارد بشود، دوبارهمستشارهاى آمريكا بيايد و هر حكومتى مى خواهد بكند. تا حالا ما را عقب نگه داشتند بس استاين مى خواهند باز هم نگه دارند، عقب تر ببرند؟
من دعا مى كنم از خداى متعال ، مى خواهم كه خداوند ما را بيدار كند و خداوند دشمن هاى اسلامرا اگر قابل اصلاح نيستند، از بين ببرد و ما را آشنا كند به وظايف همين عالم و به وظايفعالم هاى ديگر و ما را از اين ضيافت ، يك حظى به قدرت خودش عنايت كند.
والسلام عليكم و رحمة الله
تاريخ : 9/3/66
تـــلگـــرام بـه آيـت الله گـلپـايـگانى به مناسبت عيد سعيد فطر و بازگشت ايشانازمسافرت
بسم الله الرحمن الرحيم
حضرت آيت الله آقاى گلپايگانى دامت بركاته !!! قم
پـس از اهـداء سـلام و تـحيت و تبريك عيد مبارك فطر، از بازگشت جناب عالى با سلامت وامـيـد سـلامـت هـر چـه بـيـشـتـر بـراى جـنـاب عـالى ، خـداونـدجـل و اعـلى را شـكـرگـزارم . ايـن جـانب از ادعيه خالصانه براى سلامت وجود با بركت آنجناب غفلت نكرده و نمى كنم .
والسلام عليكم و رحمة الله و بركاته
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 11/3/66
پـــاســـخ بـــه پـــيــشـنـهـاد حـجـج اسـلام آقـايـان خـامـنـه اى و هاشمى رفسنجانى دربارهتعطيل و فعاليتهاى حزب جمهورى اسلامى
بسمه تعالى
جـنـابـان حـجج اسلام آقاى خامنه اى و آقاى هاشمى دام توفيقهما موافقت مى شود. لازم استتـذكـر دهـم كـه حـضـرات آقـايـان مـؤ سسين محترم حزب ، مورد علاقه اين جانب مى باشند.امـيـدوارم هـمـگـى در ايـن مـوقـع حساس با اتفاق و اتحاد در پيشبرد مقاصد عاليه اسلام وجـمـهـورى اسـلامـى كـوشـا باشيد. ضمنا تذكر مى دهم كه اهانت به هر مسلمانى چه عضوحزب باشد يا نه ، بر خلاف اسلام و تفرقه اندازى در اين موقع از بزرگترين گناهاناست .
والسلام عليكم و رحمة الله
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 13/3/66
بيانات امام در جمع نمايندگان مجلس شوراى اسلامى
كوشش كنيد خدشه اى پيدا نشود در مجلس
بسم الله الرحمن الرحيم
مـن بـنـا نـدارم كه امروز صحبت كنم ، لكن دعا منافات ندارد با بنا. من هميشه دعاگوى همهاقـشـار مـلت بـوده ام خـصـوصـا آن جـمعى كه ارزشمندند در اين نظام . من اميدوارم كه خداىتـبـارك و تـعـالى بـه شـما آقايانى كه عمرتان را داريد صرف مى كنيد براى اسلام وپـيـشـبـرد اسلام ، توفيق بيشتر عنايت كند و اميدوارم كه در اين مجلس و در مجلس هاى آتيهمسائل ، مسائل اسلامى باشد و روش ، روش ‍ اخلاقى و اسلامى .
البـتـه مـن نبايد نصيحت كنم شما را، شما بحمدالله خودتان همه چيز را مى دانيد، لكن درايـن زمـان بـايـد فكر كنيد كه مجلس اگر يك خدشه پيدا بكند چه خواهد شد. كوشش كنيدخـدشـه اى پـيـدا نـشـود در مـجـلس ، كـوشـش كـنـيـد كـه هـمـان طـورى كـه اسـلام ايـنمـسـائل را پـيـش آورده و مـا در سـايـه اسـلام تـوانـسـتـيـم ايـنمسائل را حل كنيم ، اين مساءله محفوظ بماند و همه چيز در سايه اسلام محفوظ بماند. البتهمـن مـشـكـلات مجلس را، مشكلات دولت را مى دانم ، از اين جهت توقع ندارم كه همه امور همينطـورى حـل بـشـود لكن در عين حال چون اتكاء شما آقايان به خداى تبارك و تعالى است ،امـيـدوارم كـه خـداونـد هـدايـت كـند شما را و راه حقيقى اى كه اسلام مى خواهد، شما در آن راهبـاشـيد و خواهيد بود و اميدوارم كه هميشه كوشا باشيد در اين كه اين ملتى كه زير بارظـلم بـوده اسـت ، از ايـن بـه بعد اين ملت سرفراز باشد و نمايندگان اينها كه خلاصهملت و عصاره ملتند، سرفراز باشند و قويدلمشغول خدمت باشند.
ما مى خواهيم تكليفمان ادا بشود، دنبال اين نيستيم كه يك منصبى به دست بياوريم
ايـن هـيـاهـوهـا كـه در عـالم هـسـت ، ايـنها هميشه بوده است و هميشه هم خواهد بود لكن اين كهباقى است خداست و اعتماد به خدا، شما اين اعتماد را حفظ كنيد و مشكلات را با تدبيرهايىكـه داريـد حـل كـنـيـد و امـيـدوارم كـه خداوند همه را تاءييد كند !!! وقتى براى خدا باشد،تـاءيـيد مى كند. وقتى كار براى خدا باشد، ما چه پيروز بشويم و چه نشويم ، (كارمانخداست براى ) ما تكليف ادا كرديم ،
ما مى خواهيم تكليفمان ادا بشود، دنبال اين نيستيم كه يك منصبى به دست بياوريم ، شماهانيستيد. و ما مى دانيم كه از عهده شكر خدا نمى توانيم به در بياييم . من خودم را عرض مىكـنم ، من شهادت مى دهم كه خودم تاكنون دو ركعت نماز براى خدا نخوانده ام ، هر چه بودهبـراى نـفس بوده . دليلش هم اين است كه اگر چنانچه جنت و نارى نباشد، آيا ما باز همانطـور مشغول مى شويم به دعا يا خير؟ دعاى ما آنى كه هست براى اين است كه خداى تباركو تـعالى به ما عنايت كند و به ما روزى كند بهشت را و محترز كند از جهنم . آنى كه عنايتآمـال مـاست همين است والا براى خدا آن وقت معلوم مى شود كه اگر كليد بهشت و جهنم را بهشما بدهند و بگويند كه شما مختاريد و هيچ كس از شما به جهنم نمى رود، هيچ كس از شماهـم از بـهـشـت مـحـروم نـيست ، آن وقت آيا ما باز قيام مى كرديم به دفع شهوات ؟ قيام مىكـرديـم بـه خـواندن نماز؟ اينها پيش خود ماست . من خودم مى دانم كه نيست اين جور، نيستمايـن طـور. امـيـدوارم كـه خـداونـد بـه شـمـا تـوفـيـق بـدهـد،اتكال به خدايتان زياد بشود و هر چى داريد از خداست و از خدا بخواهيد و من دعاگوى شماهستم ، در مواقعى كه وقت دعاست به شما دعا مى كنم و اميدوارم خداوند مستجاب كند.
والسلام عليكم و رحمة الله
تاريخ : 25/3/66
انتصاب حجت الاسلام على فلاحيان به سمت دادستانى دادسراى ويژه روحانيت
بسم الله الرحمن الرحيم
جناب حجت الاسلام آقاى على فلاحيان دامت افاضاته
نظر به اهميت و لزوم حفظ شوون روحانيت و حوزه هاى علميه ، جناب عالى را با حفظ سمت ،به عنوان دادستان دادسراى ويژه روحانيت منصوب مى نمايم تا بر طبق موازين شرع مقدس، بـر جـرايـم روحـانـى نـمـايـان و ديـن بـه دنيا فروشان رسيدگى نماييد. ضمنا كليهدادگـاه و دادسـراهـا مـوظفند تا با ارسال پرونده هاى درخواستى كه در حدود اختيارات ايندادگاه و دادسراست به شما كمك نمايند.
از آن جا كه جناب عالى با فعاليت هاى ضدانقلاب در هر صورت و لباس آشنايى داريد،بـجـاسـت تـا بـدون در نـظـر گـرفـتن فشارهاى جانبى از طرف هر شخص و شخصيت بهوظـيـفـه خـطـير خود با كمال دقت و قاطعيت عمل نماييد و نيز خدا را حاضر و ناظر بدانيد وعـدل و انـصاف اسلامى را در تمام زمينه ها رعايت نماييد. خداوند به شما توفيق خدمت بهاسلام و مسلمين و روحانيت را عطا فرمايد.
والسلام
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 25/3/66
انتصاب حجت الاسلام على رازينى به سمت حاكم شرع دادگاه ويژه روحانيت
بسم الله الرحمن الرحيم
جـنـاب حـجـت الاسـلام آقـاى عـلى رازيـنـى دامت افاضاته نظر به اهميت و لزوم حفظ شوونروحانيت و حوزه هاى علميه ، جناب عالى را با حفظ سمت ، به عنوان حاكم شرع دادگاه ويژهروحـانـيـت مـنـصـوب مـى نـمـايـم تا بر طبق موازين شرع مقدس به جرايم روحانى نمايانرسـيـدگـى نـماييد. بديهى است كه شوراى عالى قضايى در زمينه صدور ابلاغ قضاتدادگـاه و دادسـرا و تـاءمـيـن نـيـرو و امـكـانـات لازمكـمـال مـسـاعـدت را خـواهـد نـمـود. ضـمنا كليه دادگاه ها و دادسراها موظفند تا پرونده هاىدرخـواسـتـى كـه در حـدود اخـتـيـارات ايـن دادگـاه و دادسـراسـت راارسـال دارنـد. جـنـاب عـالى بـا كـمـال دقـت و ظـرافـت و قـاطـعـيـت بـه وظـيفه شرعى تانعمل نماييد و خداوند متعال را حاضر و ناظر دانسته و تحت تاءثير هيچ كس و هيچ چيز قرارنگيريد.
از خداوند متعال موفقيت شما و ساير افرادى كه در اين ماءموريت با شما همكارى مى نمايندرا خواستارم .
والسلام
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 2/4/66
تاءييد اساسنامه كمتيه امداد
بسم الله الرحمن الرحيم
اعـضـاى مـحـتـرم شـوراى مـركـزى كـمـيـتـه امـداد شـمـا آقـايـان از انـقـلابـيـوناول نـهـضـت اسـلامـى بـوده ايـد، زنـدان ها كشيده ايد و زجرها ديده ايد. اميدوارم براى هدفمـقـدسـى كـه داريـد كه آن خدمت به محرومين جامعه است ، توفيق بيشترى داشته باشيد. منبه شما دعا مى كنم كه در مقابل زحماتى كه مى كشيد خداوند پاداش نيكويى به شما دهد.اساسنامه اى كه تنظيم كرده ايد، انشاءالله موجب رضاى خداوند است .
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 8/4/66
بيانات امام خمينى در ديدار با رئيس شوراى عالى قضايى
بسم الله الرحمن الرحيم
اگـر فـرض كـنـيـم مـا كـارهـايـى را نـتـوانـسـتـيـم انـجـام بـدهـيـم ، مـا بـه وظـيـفه مانعمل مى كنيم
مـن هـمـيـشـه دعـاگـوى هـمـه اقـشـار مـلت خـصـوصـا ايـنـهـايـى كـه خـدمـتـگـزار هـسـتـنـد ومشغول به خدمت هستند، هستم . البته آقاى رئيس ديوان عالى كشور مبالغه كرده اند، هر چههـسـت از اسـلام اسـت و از بـركـات وجود مبارك حضرت بقيه الله . ما، همه ما چيزى نيستيم .امـيـدوارم كـه خـداونـد شـمـا را تـوفـيـق بـدهـد و مـن دعـا مـى كـنـم بـه شـمـا و مى دانم كهمـشـكـل قـضـا يـك مـشـكـل بـسـيـار دسـت بـالايـى اسـت و بـه ايـن زودى هـا هـمقـابـل حـل نـيـسـت ولى بـا همت آقايان ، با وقت صرف كردن آقايان انشاءالله كه مشكلاتقـضـا هـم رفـع مـى شـود. و اگـر فـرض كـنـيـم كـه نـتـوانـسـتـيـمحـل كـنـيـم يـا مـا كـارهـايـى را نـتـوانـسـتـيـم انـجـام بـدهـيـم ، مـا بـه وظـيـفـه مـانعـمـل مـى كـنـيم . و خداى تبارك و تعالى از ما بيشتر از آنچه قدرت داريم ، نمى خواهد. ماانشاءالله كه قدرت خودمان را صرف مى كنيم و شما آقايان هم وقت خودتان را صرف مىكـنـيـد و قـضـا چـون يـك مـسـاءله بـسـيـار بـسـيـار مـشـكل و مهمى است ، بايد در ناملايماتتـامـل كـنيد و تحمل كنيد و از خداى تبارك و تعالى بخواهيد كه شما را قدرت بدهد در اينكه حل كنيد قضايا را.
مـن از هـمـه شما و از شوراى عالى قضايى ملتمس دعا هستم و تشكر به خدمتشان عرض مىكنم و اميدوارم خداوند تبارك و تعالى به شماها اجر بدهد و در يك همچو مقامى ، زمانى كهمـا گـرفـتـار ايـن هـمـه بليات هستيم ، خودمان با هم مجتمع باشيم و همه اقشار ملت با همباشند تا انشاءالله مسائل حل بشود.
انـشـاءالله خـداونـد بـه همه شما توفيق بدهد، به همه ملت ما توفيق بدهد كه خدمتگزاراسـلام بـاشـنـد و خـدا دشـمـنـان اسـلام را، دشـمنان اين جمهورى اسلامى را اگر هدايت نمىشوند، خودش به مقام خودش به آنها برسد.
والسلام عليكم و رحمة الله
تاريخ : 9/4/66
پـــاســـخ بــه اسـتـجـازه دبـيـرخـانـه مركزى ائمه جمعه براى عدم دخالت ائمه جمعهدرانتخابات
بسمه تعالى
بـا تـشـكـر از زحمات ارزنده دبيرخانه ائمه جمعه و ائمه جمعه محترم بلاد و درخواست ازمحضر مقدس خداوند متعال براى توفيق هر چه بيشتر به همه نهادها و ملت شريف ، موافقتمى شود.
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 10/4/66
پاسخ امام به نامه چهارتن از نمايندگان مجلس شوراى در مورد انتخابات
بسمه تعالى
با اين كه اين گونه سؤ ال ها اكنون زود است ، معذلك بايد مردم را براى انتخابات آزادگـذاريـم و نـبـايـد كـارى بـكـنـيـم كـه فـردى بـر مـردمتـحـمـيـل شود. بحمدالله مردم ما داراى رشد دينى سياسى مطلوب مى باشند و خود، افرادمـتدين و درد مستضعفان چشيده و آگاه به مسائل دينى سياسى و همگام با محرومين را انتخابخـواهـنـد كرد و در چنين اوضاعى هيچ فرد و گروهى و هيچ نهاد و سازمان و حزب و دفتر وتجمعى نمى تواند در حوزه انتخابات ديگران دخالت نمايد و براى غير حوزه خود، فرديا افرادى را كانديدا نموده و از آنان تبليغ نمايد. در شرايط كنونى ، اين جانب به هيچوجـه و بـه هـيـچ كـس اجـازه نـمـى دهـم تـا از سـهـم مـبـارك امـام عـليـه السـلام و يـا ازامـوال دولت و امـوال دفـاتـر و سـازمـان هـا و مـجـامـع وامـوال عـمـومـى خـرج انـتخابات كند. بايد مردم را براى شركت در انتخابات تشويق كرد.انشاءالله نظرم را در اين مورد بعدا اعلام خواهم كرد.
روحانيون محترم حوزه هاى انتخاباتى سعى كنند در حوزه خود از افراد و گروه هاى مسلمانكه در انتخابات كانديد شده و يا از كانديداهاى مورد علاقه خود طرفدارى مى كنند، چونپدرى مهربان باشند و آنان را با ديده محبت بنگرند.
از خداوند توفيق شما را خواستارم .
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ /11/4/66
بيانات امام در جمع اعضاى مجلس خبرگان
دنبال اين برويد كه معارف اسلامى را در بين مردم تقويت كنيد
بسم الله الرحمن الرحيم
مـن تـشكر مى كنم از حضرات آقايان كه عنايت كردند و اين جا تشريف آوردند تا از نزديكخـدمـتـشـان بـرسـيـم و من دعاگوى همه هستم ، خصوصا اين نخبگانى كه از سراسر كشوربـسـيـار مورد اهميت هستند. من نبايد به آقايان تذكر بدهم لكن براى اين كه صحبتى شدهباشد، دو سه كلمه عرض مى كنم .
عـرض مـن ايـن اسـت كـه تـمـام تشكيلاتى كه در اسلام از صدر اسلام تا حالا بوده است وتـمـام چـيـزهـايـى كـه انـبـيـا از صـدر خـلقـت تا حالا داشتند و اولياء اسلام تا آخر دارند،مـعـنـويـات اسـلام اسـت ، عـرفـان اسـلام اسـت ، مـعـرفت اسلام است ، در راءس همه امور اينمـعـنـويـات واقـع اسـت . تـشـكـيـل حـكـومـت بـراى هـمـيـن اسـت . البـتـه اقـامـهعـدل اسـت لكـن غـايـت نهايى معرفى خداست و عرفان اسلام ، در هيچ كتابى از كتب الهى وفـلسـفـى مـثـل قـرآن نـيست كه حقايق معارف را به طور صريح در بعضى جاها و به طوركـنايه بسيارى جاها فرموده است و آقايان بايد توجه به اين معنا داشته باشند كه مردمرا آشـنـا بـه مـعـارف الهى كنند. اسلام بسيار غنى است هم از حيث جهات معنوى كه در رتبهعالى است ، از جهت عرفانى كه بالاتر از آن است و هم غنى است از حيث تشكيلات ادارى . والبـته آقايان مى دانند اين را، در عين حالى كه عنايت به طبيعت نبوده است و عمده هدايت بهغـيـب بوده ، معذلك مى بينيد كه قرآن در /بسيار از/ بعضى جاها برخلاف آن چيزى كه دربـيـن مـثـلا هـيـاءت دان هـاى سـابـق بـوده اسـت ، بـر خـلاف آنـهـا مـى گـويـد. قـرآناول كـتـابـى اسـت كـه حـركـت زمـيـن را بـيـان كـرده بـا صـراحـت .جـبـال را فـرمـودنـد مـثـل ابرها حركت مى كنند، خيال نكنيد كه اينها جامدند، منتها چون سابقهـيـاءت بـطـلمـيـوس غلبه داشته است ، بعضى از آقايان اين را تعبير كرده اند به حركتجـوهـرى و حـال آن كـه حـركـت جـوهـرى حـركـتـى اسـتمثل حركت سحاب نيست ، هيچ ربطى به او ندارد. و همين طور در بسيارى از جاها قرآن شريفمـسـائلى فـرمـوده انـد كـه در سـابـق نبوده است نظيرش ، اصلش نبوده است . از اين جهت مابـايـد عـمـده تـوجـه مـان به عرفان اسلامى باشد. اگر ملاحظه فرموده باشيد در آياتشـريـفه اى كه مربوط به معنويات و عرفان و عرض مى كنم كه سلوك و اين طور چيزهاهـسـت ، در هـيـچ كـتـابـى نـظـير قرآن نيست و هيچ كتابى سابقه ندارد كه اين طور عرفانداشته باشد، اين طور فلسفه داشته باشد منتها از باب اين كه ما
عـقـب بـوديـم و عـقـب هـم هستيم ، نمى توانيم اين طورى كه قرآن شريف فرموده است ، ما همبـتوانيم آن طور بگوييم . همين قدر مى دانيم كه بايد ما هم مان را صرف كنيم و آن قدرىكـه اسـتـعـداد داريـم ، قـدرت داريـم تـا آن اندازه ما معارف اسلامى را به مردم بفهمانيم .مـعـارف اسلامى بسيار غنى است ، بسيار بزرگ است و بايد اين را فهماند. مثلا /همين / درعين حالى كه توجه به ماديات نبوده است و عمده نظر روى معنويات است معذلك بر خلافهـيـاءت بـطـلمـيـوس ، قـرآن مـى گـويد كه تمام ستاره ها /در زمين / در آسمان پايين واقعشدند، در صورتى كه هياءت سابق اين طور نمى گفتند /آسمان پايين / هر چه ستاره هستدر آسمان پايين است و سبع سموات از اين جا معلوم مى شود كه غير آن سبع سمواتى استكـه بـطـلمـيـوسـى ها گفته اند، آنها مى گويند كه هفت آسمان يكى اش كره كذا دارد، يكىكـره كـذا، يـكـى كـره كـذا و آن آخـريـش عـبارت از آنى است كه ستاره ها را دارند. قرآن مىگويد كه نجوم در دنياى آسمان ها واقع شده است ، تمام نجوم اين طور است . بنابراين آنچـيـزى كـه مـاوراى اينهاست مثلا سماء دوم ما نمى دانيم چى است قصه اش ، بالاترش هم مانمى دانيم چى است . زينا السماء الدنيا بزينه الكواكب ، اين آسمان پايين را تزيين بهزيـنـت كـواكـب كـرده . در هـر صـورت آن چـيـزى كـه مـن تـوصـيـه مـى كـنـم بـه هـمـهاهـل عـلم و بـه هـمـه آقـايـان ، بـه هـمـه دانـشـمـنـدان ايـن كـهدنـبـال ايـن برويد كه معارف اسلامى را در بين مردم تقويت كنيد كه راءس امور اين معارفاسلامى است و اگر او درست بشود همه كارها درست مى شود.
اگر انسان حقيقتا مومن به معارف اسلامى باشد ديگر اختلاف پيدا نخواهد شد
اگـر انـسـان مـعارف اسلامى را داشته باشد و حقيقتا مومن به معارف اسلامى باشد، ديگراخـتـلاف پـيـدا نـخـواهـد شـد بـيـن دستجات ، اختلاف اساسى . البته رايى هست اما اختلافاسـاسى كه بخواهد اين دسته ، دسته ديگر را محكوم كند يا فرض كنيد كه توهين كند آندسـتـه ، دسته ديگر را، اين براى اين است كه ما ضعيفيم در ايمان . اگر ما قوى در ايمانبـوديـم ، شما ملاحظه مى كنيد اگر همه انبيا در يك روز جمع بودند هيچ همچو اختلافاتىنداشتند. خوب ! البته ما اين طور نيست كه بتوانيم اختلافات آرا را رفع كنيم ، اختلافاتآرا هـسـت و بـايـد هـم بـاشـد امـا آن چـيزى كه لازم است اين است كه به مردم ، به دستجاتمـخـتلف ، به همه ائمه جمعه ، ائمه جماعات ، روحانيون سراسر كشور و ساير قشرها اينمـعـنا توصيه بشود كه در سر يك چيزهايى كه مربوط به نفسانيت است نزاع نكنند و اينطـور نـيـسـت كـه بـعـضى نزاع ها مربوط /به نفسانى / به اسلام باشد، به خدا باشد.بـراى خـدا انـسـان نـمى شود اهانت كند به مومن ، براى خدا انسان نمى شود كه كشف سترمومن بكند، اينها همه براى اين است كه نفسيت انسان اين جورى است .
و /مـن / امـيدواريم كه ما همه موفق بشويم كه اين پرده را، اين حجاب را برداريم . خداوندانـشـاءالله هـمـه آقـايـان را حـفـظ كند، سالم نگه دارد و در خدمتشان مستدام نگه دارد و همهالحـمـدلله خـدمـتـگـزار اسـلام هـسـتـنـد و هـمـه مـتـوجـه بـهمسائل .
والسلام عليكم و رحمة الله
تاريخ : 16/4/66
موافقت با شرايط پيشنهادى وزير اطلاعات
بسم الله الرحمن الرحيم
بـا تـشـكـر از زحـمـات اعـضـاء مـحـترم وزارت اطلاعات ، اين سربازان گمنام امام زمان !!!عـجـل الله تـعـالى فـرجـه كـه در جـنـگ بـا ايـادى اسـتـكـبـار درداخـل كـشـور صـدمـات بـسـيـار ديـده انـد و از طـعـن و لعـن ضـد انـقـلاب واغفال شده ها نرنجيده و وظيفه اسلامى ميهنى خود را انجام مى دهند، با شرايط وزير محترماطلاعات آقاى رى شهرى موافقت مى نمايم و انشاءالله خداوند به همه شما توفيق بيشترعنايت فرمايد.
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 20/4/66
انتصاب حجت الاسلام محمد رضا ناصرى يزدى به امامت جمعه شهر كرد
بسمه تعالى
جناب حجت الاسلام آقاى حاج شيخ محمد رضا ناصرى يزدى دامت افاضاته
بـر حـسـب درخـواسـت اهالى محترم شهركرد ايدهم الله تعالى ، بدين وسيله جناب عالى رابـه سمت امام جمعه شهركرد منصوب مى نمايم كه انشاءالله تعالى ضمن برگزارى اينفـريضه الهى ، مردم را نسبت به وظايف خطير و حساسى كه در رابطه با اسلام عزيز وانـقـلاب خـونـبـار مـلت شـريـف ايـران دارند آشنا ساخته و از تفرقه و اختلاف كه مهمترينعامل نفوذ دشمنان مى باشد، بر حذر داريد. ضمنا جناب عالى از طرف اين جانب نمايندگىداريـد در آن اسـتـان در مـورد اخـذ وجـوه شـرعـيـه و رسـيـدگـى بـه امـور مـذهـبـى وحـل مـشـكـلات ديـنـى مـردم ، كـه امـيـد اسـت بـا هـمـكـارى عـلمـاء اعـلام و اهـالى مـحـتـرممحل بتوانيد وظايف محوله را به نحو احسن انجام دهيد.
والسلام عليكم و رحمة الله
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 5/5/66
ديدار با فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامى
هم وحدت را حفظ كنيد و هم اخلاص را
بسم الله الرحمن الرحيم
مـن چـند كلمه دعا مى كنم به شما، من هميشه دعاگوى شماها هستم . از خداى تبارك و تعالىمـسـالت مـى كـنـم كـه شـمـا را در كـارهـايتان موفق كند و اسلام را به دست شما، به دستدوستان شما، به دست رفقاى شما، به دست همه قواى مسلحه ، اسلام را /پيشبرد كند/ پيشببرد و كفر را ساقط كند. البته مى دانيد كه زمينه سقوط كفر را خدا دارد فراهم مى كند واز ما نيست اين چيزها، شما هم بايد اين را از خودتان ندانيد. اين خداى تبارك و تعالى استكـه بـه شـمـا قـدرت داده اسـت و خـداى تـبـارك و تعالى است كه شما را همت داده است و هرتيرى كه رها مى كنيد، با دست شما خداى تبارك و تعالى كار را انجام مى دهد چنانچه تاحالا تجربه كرديد.
مـن دعـاى شـمـا، دعـاى به همه شما را بر خودم لازم مى دانم و از خداى تبارك و تعالى مىخـواهـم كـه شـمـا را مـوفـق كـنـد و از شـمـا تـشـكـر مـى كـنـم كـهمشغول خدمت به اسلام هستيد و تقاضا دارم كه وحدت خودتان را حفظ كنيد و اخلاص تان را،هـم وحـدت را حفظ كنيد و هم اخلاص را، هم خودتان را چيزى ندانيد و هم قدرت خداى تباركبه دست شما انشاءالله اجرا بشود و شرط اين است كه همه با هم ، تمام قوا با هم باشيدو اميدوارم كه خداوند به همه شما سلامت ، صحت و توفيق و پيروزى عنايت كند.
والسلام عليكم و رحمة الله
تاريخ : 6/5/66
پيام برائت به زائرين بيت الله الحرام
بسم الله الرحمن الرحيم
و مـن يـخرج من بيته مهاجرا الى الله و رسوله ثم يدركه الموت فقط وقع اجره على اللهالحـمـدلله عـلى الائه والصـلوه والسـلام عـلى انـبـيـائه سـيـمـا خـاتمهم و افضلهم و علىاوليائه و خاصه عباده سيما خاتمهم و قائمهم ارواح العالمين لمقدمه الفداء.
قلم ها و زبان ها و گفتارها و نوشتارها عاجز است از شكر نعمت هاى بى پايانى كه نصيبعـالمـيـان شده و مى شود. خالقى كه با جلوه سراسر نورانى خود، عوالم غيب و شهادت وسـر و عـلن را بـه نـعـمـت وجـود آراسـته و به بركت برگزيدگانش به ما رسانده كه :(الله نـورالسـمـوات والارض ) و بـا ظـهـور جـمـيـلش پـرده از جـمـالش برافكنده كه(هوالاول والاخر والظاهر والباطن ) و به كتب مقدس ‍ آسمانى اش كه از حضرت غيب برانـبـيـائش از صـفـى الله تـا خليل الله و از خليل الله تا حبيب الله صلوات الله و سلامهعـليـهـم و سـلم نـازل فـرمـوده ، راه وصـول بـه كـمـالات و فـنـاى دركـمـال مـطـلق را تـعـليـم فـرمـوده و سـلوك الى الله را گوشزد كرده چون كريمه (و منيـخـرج مـن بـيـتـه مـهاجراالى الله ) و طريق برخورد با مومنين و دوستان خود و ملحدين ومـسـتـكـبـريـن و دشـمـنـان خـويـش را آمـوخـتـه : (مـحـمـدرسـول الله و الذيـن مـعه اشداء على الكفار رحماء بينهم ). و هزاران شكر كه ما را از امتخـاتـم النـبـيـيـن مـحـمـد مـصـطـفـى صـلى الله عـليـه و آله و سـلم قـرار داد،افـضـل و اشـرف مـوجـودات و از پـيـروان قـرآن مجيد، اعظم و اشرف كتب مقدسه و صورتكتبيه حضرت غيب مستجمع جميع كمالات به صورت وحدت جميعه و ضمانت حفظ و صيانت آنرا از دسـتـبـرد شـيـاطـيـن انس و جن فرموده (انا نحن نزلنا الذكر و انا له لحافظون )،قرآنى كه نه يك حرف بر آن افزوده شده و نه يك حرف كاسته . كتاب كريمى كه ما رااز بـرخـورد انـبـيـاء مـعـظـم الهـى بـا مـسـتـكـبـريـن جـهـان و جـهـانـخـوارانطـول تـاريـخ آگـاه نـمـوده و از طـريـقـه حـضـرت خـاتـمالرسـل صـلى الله عـليـه و آله و سـلم بـا مـشـركان و زورگويان و كفار و در راءس آنانمنافقان ، مطلع كرده و اين برخورد، جاويدان و براى هر عصرى و هر مصرى است .
در ايـن كـتـاب جـاويـد مـى بـيـنـيـم كه فرموده (قل ان كان اباوكم و ابناوكم و اخوانكم وازواجـكـم و عـشـيـرتكم و اموال اقترفتموها و تجاره تخشون كسادها و مساكن ترضونها احباليكم من الله و رسوله و جهاد فى سبيله فتربصوا حتى ياتى الله بامره والله لا يهدىالقـوم الفـاسـقـيـن ). خـطاب به مصلحت انديشان و سازشكاران و متاسفان براى شهادتجوانان و از دست رفتن مال ها و جان ها و خسارت هاى ديگر
وارد شـده و جـالب آن كـه بـعـد از حـب خـداى تـعـالى ورسـول اكـرم صـلى الله عـليـه و آله در بـيـن تـمـام احـكـام الهـى ، جـهـاد فـىسـبـيـل الله را ذكـر فـرمـوده و تـنـبـه داده كـه جـهـاد فـىسـبـيـل الله در راس تـمـام احـكـام اسـت كـه آن حـافـظاصـول اسـت و تـذكـر داده كـه در صـورت قعود از جهاد، منتظر عواقب آن باشيد، از ذلت واسـارت و بـربـاد رفـتـن ارزش هاى اسلامى و انسانى و نيز از همان چيزها كه خوف آن راداشتيد از قتل عام صغير و كبير و اسارت ازواج و عشيره . و بديهى است كه همه اينها پيامدتـرك جـهـاد، خصوصا جهاد دفاعى است كه ما اكنون گرفتار آن هستيم و اشاره به اين امراست آيه كريمه (فليحذرالذين يخالفون عن امر ربه ان تصيبهم فتنه او يصيبهم عذاباليم ). و كدام فتنه و بليه بالاتر از آنچه دشمنان اسلام ، خصوصا در اين زمان براىبـرچـيـدن اسـاس اسـلام و بـرپـا كـردن حـكـومـت هـايـىمـثـل سـتـمـشـاهـى و بـرگـردانـدن مـسـتـشـاران غـارتـگـر و بـر بـاد رفـتـن حـرث ونـسل ملت و بر سر كشور و ملت ايران ، آن آيد كه بر سر كشور عراق و ملت مظلوم آن دراين چند سال آمد.
و حـمـد و شكر بى پايان بر ذات مقدس ربوبيت كه با تربيت هاى معنوى خود ملت ايرانرا از غـرقـاب فـسـاد شـتـمـشـاهـى نـجـات بـخـشـيـده و راه و رسـم زمـيـنمـسـتـقـل در پـنـاه بـيرق شكوهمند اسلام را به آنان آموخت و امروز در جهان كشورى نيست جزايـران كـه در دخـالت ابـرقـدرت ها پيراسته باشد و سرنوشت خويش را خود بر اساساسلام عزيز تعيين كند و دست به سينه اغيار زند و خداوند بر ما منت نهاده كه در سايه اينمـلت زنـدگـى مـى كـنـيـم . و شـكـر بـى پـايـان بـر عـنـايـات حـقجـل و عـلا كـه در آسـتـان عـزيـمـت حـجـاج محترم ايرانى به سوى معبد عشق و مرقد معشوق وهـجـرت بـه سـوى خداى تعالى و رسول معظمش !!! صلى الله عليه و آله و سلم !!! نداىاسـلام بـر اقـصا بلاد جهان طنين افكنده و بيرق معنوى اسلام در اقطار عالم به اهتزاز درآمده و چشم هاى جهانيان به سوى كشور ولى الله اعظم !!! ارواحنا لمقدمه الفداء !!! دوختهشـده و بـه رغم بدخواهان و منحرفان كه كوس رسوايى شان بر سر بازارها زده شده وبـر خلاف خواب هاى خرگوشى آنان كه وعده سقوط جمهورى اسلامى را در سه ماه با يكسـال بـه خـود و اربـابـان خـود مـى دانـد، امـروز پـس ازسـال هـا، كـشـور عـزيز اسلامى ايران از هميشه پايدارتر و ملت عظيم آن سرافرازتر وقواى مسلحه آن پرقدرت تر و جوانان و سالمندان آن مصمم تر و حوزه هاى مقدس علميه آندر سايه مراجع معظم و علماء اعلام كثرالله امثالهم پر شورتر و پيوند حوزه ها و دانشگاههـا اسـتوارتر و قواى سه گانه آن فعال تر و جهات سياسى ، فرهنگى و نظامى آن روبـه رشـدتـر. و دشـمـنـان آن كـه در حـقـيـقـت دشـمـنـان اسـلام واسـتـقـلال كـشـور هستند ضعيف تر و زبون تر و كاخ ‌هاى مستكبران لرزان تر و رسوايىكـاخ سـيـاه بـر مـلاتـر و پريشان گويى و دلهره كاخ نشينان افزون تر و سردرگمىرسـانه هاى گروهى جهان !!! كه انعكاس سردرگمى كاخ نشينان !!! واضح تر گرديدهاسـت ، لازم اسـت در ايـن جـوى كـه پـيـش آمـده اسـت ، مـسلمين و مستضعفان جهان آگاهانه از آناسـتـفـاده كـرده و جـمـيـع فـرق مـسـلمين و مستضعفان دست در دست هم داده و خودشان را از قيداسارت ابرقدرت ها خارج
نمايند. اينك تذكراتى را عرض مى كنم :
1 !!! اعـلان بـرائت از مـشركان كه از اركان توحيدى و واجبات سياسى حج است ، بايد درايـام حـج بـه صـورت تـظـاهـرات و راهـپـيـمايى باصلابت و شكوه هر چه بيشتر و بهتربـرگـزار شـود و حـجـاج مـحـتـرم ايـرانـى و غـيـر ايـرانـى بـا هـمـاهـنـگـىكامل با مسؤ ولين حج و نماينده اين جانب ، جناب حجت الاسلام آقاى كروبى در كليه مراسمشركت نمايند و فرياد كوبنده برائت از مشركان و ملحدان استكبار جهانى و در راءس آنانآمـريـكـاى جنايتكار را در كنار خانه توحيد طنين اندازند و از ابراز بغض و كينه خود نسبتبه دشمنان خدا و خلق غافل نشوند. مگر تحقق ديانت جز اعلام محبت و وفادارى نسبت به حقو اظـهـار خـشـم و بـرائت نـسبت به باطل است ؟ حاشا كه خلوص ‍ عشق موحدين جز به ظهوركـامـل نفرت از مشركين و منافقين ميسر شود و كدام خانه اى سزاوارتر از كعبه و خانه امن وطهارت والناس كه در آن به هر چه تجاوز و ستم و استثمار و بردگى و يا دون صفتى ونـامـردمـى اسـت عـملا و قولا پشت شود و در تجديد ميثاق (الست بربكم ) بت آلهه ها واربـابـان مـتـفـرقـون شكسته شود و خاطره مهم ترين و بزرگترين حركت سياسى پيامبر(ص ) در و اذان مـن الله و رسـوله الى الناس يوم الحج الاكبر زنده بماند و تكرار شود،چـرا كـه سـنـت پـيامبر (ص ) و اعلان برائت كهنه شدنى نيست و نه تنها اعلان برائت بهايـام و مـراسـم حـج منحصر نشود، كه بايد مسلمانان فضاى سراسر عالم را از محبت و عشقنـسـبت به ذات حق و نفرت و بغض عملى نسبت به دشمنان خدا لبريز كنند و به وسوسهخناسان و شبهات ترديد آفرينان و متحجرين و منحرفين گوش ‍ فرا ندهند و لحظه اى ازايـن آهـنـگ مقدس توحيدى و جهان شمولى اسلام ، غفلت نكنند كه مسلما جهانخواران و دشمنانمـلت هـا، بـعـد از ايـن آرام و قـرار نـخـواهـنـد داشـت و بـه حـيـله هـا و تـزويرها و چهره هاىگوناگون متمسك مى شوند و روحانى نماها و آخوندهاى دربارى و اجير شدگان سلاطين ومـلى گراها و منافقين به فلسفه ها و تفسيرها و برداشت هاى غلط و منحرف روى مى آورندو بـراى خـلع سـلاح هـاى مـسلمانان و ضربه زدن به صلابت و ابهت و اقتدار امت محمد !!!صلى الله عليه و آله وسلم !!! به هر كارى دست مى زنند و چه بسا جاهلان متنسك بگويندكـه قـداسـت خـانـه حـق و كـعبه معظمه را به شعار و تظاهرات و راهپيمايى و اعلان برائتنـبـايد شكست و حج جاى عبادت و ذكر است نه ميدان صف آرايى و رزم و نيز چه بسا عالمانمـتـهـتـك القا كنند كه مبارزه و برائت و جنگ و ستيز، كار دنياداران و دنياطلبان بوده است وورود در مسائل سياسى ، آن هم در ايام حج دون شاءن روحانيون و علما مى باشد كه خود اينالقـائات نـيـز از سـيـاسـت مـخـفى و تحريكات جهانخواران به شمار مى رود كه مسلمانانبـايـد بـا هـمـه امـكانات و وسايل لازم به مقابله جدى و دفاع از ارزش هاى الهى و منافعمـسـلمـيـن بـرخيزند و صفوف مبارزه و دفاع مقدس خويش را محكم و مستحكم نمايند و به اينبـيـخـبـران و دل مـردگـان و پـيـروان شـيـاطـيـن بـيـش از ايـنمـجـال حـمـله را بـه صـفـوف عـقـيـده و عـزت مـسـلمانان ندهند و از همه جا و همه سرزمين ها وخـصـوصـا از كعبه حق به جنود خدا متصل شوند و زائران عزيز، از بهترين و مقدس ترينسـرزمـيـن هاى عشق و شعور و جهاد به كعبه بالاترى رهسپار شوند و همچون سيد و سالارشهيدان حضرت ابى عبدالله الحسين
!!! عـليـه السـلام !!! از احرام حج به احرام حرب و از طواف كعبه و حرم به طواف صاحببـيـت و از تـوضـوء زمـزم بـه غـسـل شـهـادت و خون رو آورند و به امتى شكست ناپذير وبنيانى مرصوص مبدل گردند كه نه ابر قدرت شرق ياراى مقابله آنان را داشته باشدنـه غـرب كـه مـسـلمـا روح و پـيام حج چيز ديگرى غير از اين نخواهد بود كه مسلمانان ، همدستورالعمل جهاد با نفس را بگيرند و هم برنامه مبارزه با كفر و شرك را.
بـه هـر حـال اعـلان بـرائت در حـج ، تـجـديـد مـيـثـاق مـبـارزه و تـمـريـنتـشـكـل مجاهدان براى ادامه نبرد با كفر و شرك و بت پرست هاست و به شعار هم خلاصهنـمـى شـود كـه سـرآغـاز عـلنـى سـاخـتـن مـنشور مبارزه و سازماندهى جنود خداى تعالى دربـرابـر جـنـود ابـليـس صـفـتـان اسـت و از اصـول اوليه توحيد به شمار مى رود و اگرمسلمانان در خانه ناس و خانه خدا از دشمنان خدا اظهار برائت نكنند، پس در كجا مى تواننداظـهـار نـمـايـنـد و اگـر حـرم و كـعـبه و مسجد و محراب ، سنگر و پشتيبان سربازان خدا ومدافعان حرم و حرمت انبيا نيست ، پس ‍ مامن و پناهگاه آنان در كجاست ؟
خـلاصـه ، اعـلان بـرائت مـرحـله اول مـبـارزه و ادامـه آنمراحل ديگر وظيفه ماست و در هر عصر و زمانى جلوه ها و شيوه ها و برنامه هاى متناسب خودرا مـى طـلبـد و بـايـد ديد كه در عصرى همانند امروز كه سران كفر و شرك همه موجوديتتـوحيد را به خطر انداخته اند و تمامى مظاهر ملى و فرهنگى و دينى و سياسى ملت ها رابـازيـچـه هـوس هـا و شـهـوت هـا نموده اند چه بايد كرد. آيا بايد در خانه ها نشست و باتـحـليـل هـاى غـلط و اهـانـت بـه مـقـام و منزلت انسان ها و القاء روحيه ناتوانى و عجز درمـسـلمـانـان ، عـمـلا شـيـطـان و شـيـطـان زادگـان را تـحـمـل كـرد و جـامـعـه را ازوصول به خلوص كه غايت كمال و نهايت آمال است ، منع كرد و تصور نمود كه مبارزه انبيابـا بـت و بـت پـرسـت هـا مـنـحـصـر بـه سنگ و چوب هاى بى جان بوده است و نعوذباللهپيامبرانى همچون ابراهيم در شكستن بت پيشقدم و اما در مصاف با ستمگران ، صحنه مبارزهرا ترك كرده اند؟ و حال آن كه تمام بت شكنى ها و مبارزات و جنگ هاى حضرت ابراهيم بانـمـروديـان و مـاه و خورشيد و ستاره پرستان مقدمه يك هجرت بزرگ و همه آن هجرت ها وتـحـمـل سـخـتـى هـا و سـكـونـت در وادى غـيـر ذى زرع و سـاخـتـن بـيـت و فـديـهاسماعيل مقدمه بعثت و رسالتى است كه در آن ، ختم پيام آوران سخن اولين و آخرين بانيانو مـوسـسان كعبه را تكرار مى كند و رسالت ابدى خود را با كلام ابدى (اننى برى مماتـشـركـون ) ابـلاغ مـى نـمـايـد كـه اگـر غـيـر از ايـنتـحـليـل و تـفـسـيـرى ارائه دهـيـم ، اصلا در زمان معاصر، بت و بت پرستى وجود ندارد وراسـتـى كـدام انـسـان عـاقـلى اسـت كـه بـت پـرسـتـى جـديـد و مـدرن را درشكل ها و افسون ها و ترفندهاى ويژه خود نشناخته باشد و از سلطه اى كه بتخانه هايىچـون كـاخ سـيـاه بر ممالك اسلامى و خون و ناموس مسلمين و جهان سوم پيدا كرده اند، خبرنداشته باشد.
امروز فرياد برائت ما از مشركان و كافران ، فرياد از ستم ستمگران و فرياد امتى استكـه جـانـشان از تجاوزات شرق و غرب و در راءس ‍ آنان آمريكا و اذناب آن به لب رسيدهاسـت و خـانـه و وطـن و سـرمـايـه اش بـه غارت رفته است . فرياد برائت ما، فرياد ملتمـظلوم و ستم !!! ديده !!! كشيده افغانستان است و من متاسفم كه شوروى به تذكر و هشدارمـن در مـورد افغانستان عمل ننمود و به اين كشور اسلامى حمله كرد. بارها گفته ام و اكنوننـيـز تـذكر مى دهم كه ملت افغانستان را به حال خود رها كنيد، مردم افغانستان سرنوشتخـودشـان را تـعـيـين نموده و استقلال واقعى خود را تضمين مى كنند و به ولايت كرملين باقـيـمـومـت آمـريـكـا احتياجى ندارند و مسلم بعد از خروج نظاميان بيگانه از كشورشان ، بهسلطه ديگرى گردن نمى نهند و پاى آمريكا را اگر قصد دخالت و تجاوز در كشورشانكرده باشد، مى شكنند.
و نيز فرياد برائت ما فرياد مردم مسلمان آفريقاست ، فرياد برادران و خواهران دينى ماكه به جرم سياه بودن تازيانه ستم سيه روزان بى فرهنگ نژادپرست را مى خورند.
فـريـاد بـرائت مـا، فرياد برائت مردم لبنان و فلسطين و همه ملت ها و كشورهاى ديگرىاسـت كـه ابـرقـدرت هـاى شـرق و غـرب ، خـصـوصـا آمـريـكـا واسـرائيـل بـه آنان چشم طمع دوخته اند و سرمايه آنان را به غارت برده اند و نوكران وسـرسـپـردگـان خـود را بـه آنـان تـحـمـيـل نـمـوده انـد و ازفـواصـل هـزاران كـيـلومـتـر راه بـه سـرزمـيـن هاى آنان چنگ انداخته و مرزهاى آبى و خاكىكشورشان را اشغال كرده اند.
فـريـاد بـرائت مـا، فـريـاد بـرائت هـمـه مـردمـانـى اسـت كـه ديـگـرتحمل تفرعن آمريكا و حضور سلطه طلبانه آن را از دست داده اند و نمى خواهند صداى خشمو نـفـرتـشـان بـراى ابد در گلوهاى شان خاموش و افسرده بماند و اراده كرده اند كه آزادزندگى كنند و آزاد بميرند و فريادگر نسل ها باشند.
فرياد برائت ما، فرياد دفاع از مكتب و حيثيات و نواميس ، فرياد دفاع از منابع و ثروتهـا و سـرمايه ها، فرياد دردمندانه ملت هايى است كه خنجر كفر و نفاق قلب آنان را دريدهاست .
فرياد برائت ما، فرياد فقر و تهيدستى گرسنگان و محرومان و پابرهنه هايى است كهحـاصـل عـرق جـبين و زحمات شبانه روزى آنان را، زراندوزان و دزدان بين المللى به يغمابرده اند و حريصانه از خون دل ملت هاى فقير و كشاورزان و كارگران و زحمتكشان ، بهاسم سرمايه دارى و سوسياليزم و كمونيزم مكيده و شريان حيات اقتصاد جهان را به خودپيوند داده اند و مردم جهان را از رسيدن به كمترين حقوق حقه خود محروم نموده اند.
فرياد برائت ما، فرياد امتى است كه همه كفر و استكبار به مرگ او در كمين نشسته اند وهـمـه تيرها و كمان ها و نيزه ها به طرف قرآن و عترت عظيم نشانه رفته اند و هيهات كهامـت مـحـمـد !!! صلى الله عليه و آله وسلم !!! و سيراب شدگان كوثر عاشورا و منتظرانوراثـت صـالحـان بـه مـرگ ذلت بـار و بـه اسارت غرب و شرق تن در دهند و هيهات كهخـمـيـنـى ، در بـرابـر تـجـاوز ديوسيرتان و مشركان و كافران به حريم قرآن كريم وعـتـرت رسـول خـدا و امـت مـحـمد !!! صلى الله عليه و آله و سلم !!! و پيروان ابراهيم حنيفساكت و آرام بماند و يا نظاره گر صحنه هاى ذلت و حقارت مسلمانان باشد. من خون و جانناقابل خويش را براى اداى واجب حق و فريضه دفاع از مسلمانان آماده نموده ام و در انتظارفـوز عـظـيـم شهادتم . قدرت و ابرقدرت ها و نوكران آنان مطمئن باشند كه اگر خمينىيـكـه و تـنها هم بماند به راه خود كه راه مبارزه با كفر و ظلم و شرك و بت پرستى استادامـه مـى دهـد و بـه يـارى خـدا در كـنـار بسيجيان جهان اسلام ، اين پابرهنه هاى مغضوبديكتاتورها، خواب راحت را از ديدگان جهانخواران و
سـرسپردگانى كه به ستم و ظلم خويشتن اصرار مى نمايند سلب خواهد كرد. آرى شعارنـه شـرقى ، نه غربى ما، شعار اصولى انقلاب اسلامى در جهان گرسنگان و مستضعفينبـوده و تـرسـيم كننده سياست واقعى عدم تعهد كشورهاى اسلامى و كشورهايى است كه درآينده نزديك و به يارى خدا اسلام را به عنوان تنها مكتب نجاتبخش بشريت مى پذيرند وذره اى هـم از ايـن سياست عدول نخواهد شد و كشورهاى اسلامى و مردم مسلمان جهان نه بايدوابـسته به غرب و اروپا و آمريكا و نه وابسته به شرق ، شوروى كه انشاءالله ، بهخـدا و رسـول خـدا و امـام زمـان وابـسـتـه اسـت و بـه طور قطع و يقين ، پشت كردن به اينسـيـاسـت بـيـن المـللى اسـلام ، پـشـت كـردن بـه آرمـان مـكـتـب اسـلام و خـيـانـت بـهرسـول خـدا !!! صـلى الله عـليـه و آله و سـلم !!! و ائمه هدى !!! عليهم السلام !!! است ونـهـايـتـا مـرگ كـشـور و مـلت ما و تمامى كشورهاى اسلامى است و كسى گمان نكند كه اينشـعـار، شـعـار مـقـطـعـى اسـت كـه ايـن سـيـاسـت ، مـلاكعـمـل ابدى مردم ما و جمهورى اسلامى ما و همه مسلمانان سرتاسر عالم است . چرا كه شرطورود بـه صـراط نـعـمـت حـق بـرائت و دورى از صـراط گـمراهان است كه در همه سطوح وجـوامـع اسـلامـى بايد پياده شود. مسلمانان بعد از شركت در راهپيمايى هاى برائت و اعلانهـمـبـسـتـگـى بـا مـلت دلاور ايـران ، بايد به فكر رمى استعمار از كشورها و سرزمين هاىاسلامى خود باشند و براى بيرون راندن جنود ابليس و برچيدن پايگاه هاى نظامى شرقو غـرب از كـشـورهـاى خـود تـلاش بـنمايند و نگذارند دنياخواران از امكانات آنان ، در جهتمنافع خود و ضربه زدن به كشورهاى اسلامى استفاده كنند كه اين بزرگترين ننگ و عاركـشـور و سـران مـمـالك اسـلامى است كه بيگانگان به مراكز سرى و نظامى مسلمانان راهپـيـدا كـنـنـد. مسلمانان از هياهو و طبل هاى توخالى تبليغات ظالمانه نهراسند كه كاخ ‌ها وقـدرت هـاى نـظـامـى و سـيـاسـى اسـتـكـبـار جـهـان ، هـمـانـنـد لانـه عـنـكـبـوت سـسـت و درحـال فـروريـخـتـن اسـت . مـسـلمـانـان جـهـان بـايـد بـه فـكـر تـربـيـت وكنترل و اصلاح سران خودفروخته بعض كشورها باشند و آنان را با نصيحت يا تهديد ازايـن خـواب گـرانـى كـه هـم خـودشـان و هم منافع ملت هاى اسلامى را به باد فنا مى دهد،بـيـدار نـمـايند و به اين سرسپردگان و نوكران هشدار بدهند و خودشان هم با بصيرتكامل از خطر منافقين و دلالان استكبار جهانى غافل نشوند و دست روى دست نگذارند و نظارهگر صحنه شكست اسلام و غارت سرمايه ها و منابع و نواميس ‍ مسلمين نباشند.
مـلت هاى مسلمان بايد به فكر نجات فلسطين باشند و مراتب انزجار و تنفر خويش را ازسـازشـكـارى و مـصـالحه رهبران ننگين و خودفروخته اى كه به نام فلسطين ، آرمان مردمسرزمين هاى غصب شده و مسلمانان اين خطه را به تباهى كشيده اند به دنيا اعلام و نگذارندايـن خـائنـان بـر سـر مـيـز مـذاكـره هـا و رفـت و آمـدها، حيثيت و اعتبار و شرافت ملت قهرمانفلسطين خدشه دار كنند، كه اين انقلابى نماهاى كم شخصيت و خودفروخته به اسم آزادىقدس به آمريكا و اسرائيل متوسل شده اند.
عجبا كه هر روز از فاجعه خونبار غصب فلسطين بيشتر مى گذرد، سكوت و سازش سرانكـشورهاى اسلامى و طرح مماشات با اسرائيل غاصب بيشتر و حتى از تبليغ و شعارهايىبـيـت المـقدس هم خبرى به گوش نمى رسد و اگر دولت و مردم كشورى همانند ايران كهخـود نـيـز در حـالت دفـع تـجـاوز و جـنگ و محاصره است ، به پشتيبانى از مردم فلسطينبرخاسته و فرياد مى زند، او را محكوم مى كنند و حتى از اين كه يك روز هم به نام قدسبرگزار شود، وحشت نموده اند. نكند كه اينان تصور كرده اند كه گذشت زمان ، سيرت وصـورت جنايت هاى اسرائيل و صهيونيزم را دگرگون ساخته است و گرگ هاى خون آشامصـهـيـونـيـزم ، از فـكـر تـجـاوز و غـصـب سـرزمـيـن هـاى ازنيل تا فرات دست برداشته اند. مسؤ ولين محترم كشور ايران و مردم ما و ملت هاى اسلامىاز مـبـارزه با اين شجره خبيثه و ريشه كن كردن آن ، دست نخواهند كشيد و به يارى خداوندتعالى از قطرات پراكنده پيروان اسلام و توان معنوى امت محمد !!! صلى الله عليه و آلهوسـلم !!! و امـكـانـات كـشـورهـاى اسـلامـى بـايـد اسـتـفـاده كـرد و بـاتـشـكـيـل هـسـتـه هـاى مـقـاومـت حـزب الله در سـراسـر جـهـاناسـرائيـل را از گـذشـتـه جـنـايـت بـار خود پشيمان و سرزمين هاى غصب شده مسلمانان را ازچـنـگـال آنـان خـارج كـرد. مـن هـمـان گـونـه كـه بـارهـا و درسـال هـاى گـذشـتـه قبل و بعد از انقلاب هشدار داده ام ، مجددا خطر فراگيرى غده چركين وسـرطـانـى صهيونيزم را در كالبد كشورهاى اسلامى گوشزد مى كنم و حمايت بى دريغخود و ملت و دولت و مسؤ ولين ايران را از تمامى مبارزات اسلامى ملت ها و جوانان غيور ومـسـلمان در راه آزادى قدس ، اعلام مى نمايم و از جوانان عزيز لبنان كه موجب سرافرازىامـت اسـلام و خـوارى و ذلت جـهـانـخـواران گـرديده اند، تشكر مى كنم و براى موفقيت همهعزيزانى كه در داخل سرزمين هاى اشغالى و يا در كنار اين كشور غصب شده ، با تكيه بهسـلاح ايـمان و جهاد به اسرائيل و منافع آن ضربه مى زنند دعا مى كنم و اطمينان مى دهمكـه مـلت ايـران ، شـمـا را تـنـهـا نـخـواهـد گـذاشـت . بـه خـداى تـعـالىتـوكـل كـنـيـد و از قدرت معنوى ملسمانان بهره بجوييد و با سلاح تقوا و جهاد و صبر ومقاومت بر دشمنان حمله ببريد كه (ان تنصروا الله ينصركم و يثبت اقدامكم ).
2 !!! از آن جـا كـه جـنـگ در راءس امـور و برنامه هاى كشور ماست ، جهانخواران در آستانهپـيـروزى قـاطـع مـلت ايـران بـر نـظـام پـوسـيـده و رو بـهزوال عـفـلقـيـان ، تـلاش گـسـتـرده اى را در جهت مشوه ساختن افكار عمومى جهانيان به كارگـرفـته اند تا بعد از آن همه تجاوزات و جنايات صداميان و سكوت مجامع بين المللى ،مـا را جـنـگ طـلب مـعـرفـى نـمـايند. و چه بسا با اين حربه جديد، افراد ناآگاهى را تحتتـاءثـيـر قـرار داده بـاشـنـد. لازم اسـت براى روشن شدن افكار عمومى ملت هاى در بند وخصوصا زائران محترم نكاتى را يادآور شوم .
دنـيـا از آغـاز جـنـگ تـاكـنـون و در تـمـام مـراحل دفاعى ما، هيچ گاه با زبان عدالت و بىطـرفى با ما سخن نگفته است . آن روزى كه صدام و حزب بعث از روى غرور و بى خردىبـه مـنـظـور ساقط نمودن نظام نوپاى جمهورى اسلامى ايران به كشور عزيزمان ايرانحـمـله نـموده و قراردادهاى بين المللى را پاره كرد و شخصا تجاوزات هوايى و دريايى وزمينى ارتش را رهبرى مى نمود و نه تنها خانه هاى يك
شـهـر و روسـتـا، كـه مراكز ده ها شهر و صدها روستا را با خاك يكسان مى كرد و كودكانمعصوم ملت ما را در آغوش مادرانشان به شهادت مى رساند و تجاوزات و وحشى گرى ها راتـا آن جـا ادامـه داد كـه قلم از نوشتن و زبان از بيان آنان شرم مى كند و نيز در آن روزىكـه صدام اولين جرقه و شعله هاى آتش جنگ را در خرمن امنيت همه كشورهاى اسلامى و خليجفارس برافروخت ، هيچ كس ‍ از اين مدعيان صلح ، جلوى آتش افروزى او را نگرفته و ازامـكـانـات و اهـرم هـاى فـشـار و قـراردادهـاى خـود در جـهـتكنترل و مهار او بهره نجست و به دفاع از ملت مظلوم و ستمديده ايران و عراق برنخاست وبـه صـدام !!! ايـن آغـاز كـنـنـده جـنگ !!! نگفت كه به كدام گناه و به چه جرمى ملت ايرانبـايـد كـشـتـه شـوند! و به كدام گناه ميليون ها زن و مرد و پير و جوان آواره شوند و ياخـانـه و كـاشـانـه شـان ويـران گـردد! و بـه كـدام جـرم و گـنـاهحـاصـل زحـمـات ده هـا سـاله تـلاش و سـرمايه گذارى يك ملت در صنايع و كارخانجات ومـزارع و كـشـتـزارهـا سـوخـتـه و بـربـاد بـرود! آيـا جـرم ما، ايرانى بودن ماست ، جرم مافـارسى بودن ماست ، جرم ما اختلافات و تنازعات گذشته مرزى ماست ؟ خير، چنين نيست .امـروز هـمـه مى دانند جرم واقعى ما از ديد جهانخواران و متجاوزان ، دفاع از اسلام و رسميتدادن بـه حـكومت جمهورى اسلامى به جاى نظام طاغوت ستمشاهى است ، جرم و گناه ما احياءسـنـت پـيـامـبـر !!! صـلى الله عـليـه و آله و سـلم !!! وعـمـل بـه دستورات قرآن كريم و اعلان وحدت مسلمانان اعم از شيعه و سنى ، براى مقابلهبـا تـوطـئه كـفر جهانى و پشتيبانى از ملت محروم فلسطين و افغانستان و لبنان و بستنسفارت اسرائيل در ايران و اعلان جنگ با اين غده سرطانى و صهيونيزم جهانى و مبارزه بانـژادپرستى و دفاع از مردم محروم آفريقا و لغو قراردادهاى بردگى رژيم كثيف پهلوىبـا آمـريـكاى جهانخوار بوده است . و نزد جهانخواران و نوكران بى اراده آنان چه گناهىبـالاتـر از ايـن كـه كـسـى از اسـلام و حـاكـمـيـت آن سخن بگويد و مسلمانان را به عزت واستقلال و ايستادگى در مقابل ستم متجاوزان دعوت كند.
ما به اين نكته نه فقط در جنگ تحميلى ، كه از روز نخست شروع مبارزه و از پانزده خردادتا بيست و دوم بهمن رسيده ايم و به خوبى دريافته ايم كه براى هدف بزرگ و آرمانىاسلامى !!! الهى بايد بهاى سنگينى پرداخت نماييم و شهداى گرانقدرى را تقديم كنيم وجـهـانـخـواران مـا را راحت و آرام نخواهند گذاشت و با استفاده از ايادى داخلى و خارجى شانبـه ما شبيخون زده و خون عزيزان ما را بر بستر كوچه ها و خيابان ها و مرزهايمان جارىمى كنند و همين گونه شد وقتى كه فرياد اسلامخواهى مردم كشور ما در پانزده خرداد بهگوش آمريكا رسيد و وقتى كه براى اولين بار غرور آمريكا و اقتدار و ابرقدرتى او دراعتراض به مصونيت كارگرانش در ايران شكسته شد و آمريكا متوجه اقتدار و رهبرى علما وروحـانـيـت اسـلام و عـزم جـزم و اراده پـولاديـن مـلت ايـران بـراى كـسـب آزادى واسـتـقـلال و رسـيـدن بـه نـظـام عدل اسلامى گرديد، به نوكر بى اراده و وطن فروش وفرومايه خود محمدرضا خان دستور داد كه صداى اسلامخواهى ملت ما را خاموش كند و از اوپـيـمـان گرفت تا همه افرادى كه در برابر آمريكا قد علم كرده اند را نابود كند و همهديـديـم كـه اين خائنان و سرسپردگان در اين ماموريت شوم لحظه اى درنگ ننمودند و بهنام ماموريت و آزادى و رسيدن به دروازه تمدن بزرگ ، از كشته هاى اين ملت
پـشـته ها ساختند و در و ديوار كشور ما را از فيضيه گرفته تا دانشگاه و از دانشگاه تاكـوچـه و بـازار و خـيـابـان و از خـيـابـان تـا مـسـجـد و محراب به خون عزيزان و جوانانتـكـبيرگوى پير و خدا و رسول خدا (ص )، رنگين كردند و در شرايطى كه جلادان رژيمستمشاهى پر و بال و برگ و شاخه شجره طيبه آزادى را مى شكستند، همه جهانخواران دريك اقدام هماهنگ تبليغاتى و بين المللى شاه را متمدن و مترقى ، و آزادى طلبان و مسلمانانرا مـرتـجـع و خـواسـتـه هـاى اسـلامـى آنان را ارتجاع سياه معرفى كردند و در ادامه همانسـيـاسـت سـركـوب بود كه در كربلاى خون رنگ ايران جنايات يزيديان را ده ها بار درعـاشـوراهـا و تـاسـوعـاها تكرار نمودند و مملكت ما را به جزيره آرام و ثبات آمريكا و بهقـبـرسـتـان و خـرابـه ايـن مـلت مبدل ساختند كه من در روز ورود به كشور عزيز ايران دربهشت زهرا گفتم كه شاه مملكت ما را ويران و قبرستان هاى آن را آباد نمود و الان نيز همانسـخـن را تكرار مى كنم كه شاه كشور ما را ويران و قبرستان ها را آباد كرد ولى شاه كهبـود و بـه دسـتـور چـه كـسـى عـمل مى كرد؟ كه اگر او به تنهايى و به فكر فاسد وتـبـهـكار خود عمل مى كرد چه بسا قضايا بعد از رفتن او خاتمه مى يافت . ولى چه كسىاسـت كـه نـدانـد شـاه نـوكـر و مـامـور آمـريـكـا و تـمـامى شهيدان و عزيزان ما، خون بها وقـربـانيانى بودند كه به خاطر آزادى از آنان گرفته شد و كار او ماموريتى بوده استكـه بـراى اربـابان خود به انجام رسانيد و تا توانست انتقام آمريكا را از اسلام و مسلمينگـرفـت ولى كـارگـزار اصـلى مـاجرا يعنى خود آمريكا در پشت صحنه باقى مانده بود،آمـريـكـايـى كـه از اسـلام راسـتـيـن مـى تـرسـيـد و از قـيـام مـنـتـهـى بـه حـكـومـتعدل واهمه داشت .

next page

fehrest page

back page