بسم الله الرحمن الرحیم
 
نگارش 1 | رمضان 1430

 

صفحه اصلی | کتاب ها | موضوع هامولفین | قرآن کریم  
 
 
 موقعیت فعلی: کتابخانه > مطالعه کتاب صحیفه نور جلد 20, امام خمینی (ره)   مناسب چاپ   خروجی Word ( برگشت به لیست  )
 
 

بخش های کتاب

     FEHREST -
     SAHIFE01 -
     SAHIFE02 -
     SAHIFE03 -
     SAHIFE04 -
     SAHIFE05 -
     SAHIFE06 -
     SAHIFE07 -
     SAHIFE08 -
     SAHIFE09 -
     SAHIFE10 -
     SAHIFE11 -
 

 

 
 

 

next page

fehrest page

back page

7 !!! بـهـره بـردارى صـحـيـح از كـمـك هـاى مـردمـى در تمامى زمينه ها قواى قواى مقننه واجـرايـيـه و قـضـايـيه موظفند تمامى امكانات وسياست هاى خود را جهت نيازهاى جنگ به كارگيرند.
از مـردم عـزيـز ايـران و نـيـروهـاى نـظـامـى و انـتـظامى مى خواهم تا با صبر و شكيبايىانـقـلابـى و بـا قـدرت و استقامت در مقابل توطئه هاى استكبار جهانى ايستادگى نمايند ومطمئن باشند كه پيروزى از آن صابران است .
جـهان امروز غرق در نامردمى ها و حيله هاست و شما ياران اسلام در اوج قداست و شرافت مىباشيد. من به همه شما دعا مى كنم ، خداوند يار و پشتيبان مبارزان راه خدا باد.
توفيق جناب عالى را از خداى تعالى مساءلت دارم .
والسلام عليكم و رحمة الله
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 17/3/67
پـــاســـخ امـام بـه نـامـه حـجـت الاسـلام واعـظ طـبسى نماينده امام و توليت آستان قدسدربارهحفظ اموال و موفوفات آستان قدس رضوى
بسمه تعالى
جناب حجت الاسلام آقاى طبسى توليت آستان قدس رضوى دامت افاضاته
بـا سـلام و آرزوى مـوفـقـيـت بـيـشـتـر بـراى شـمـا. زحـمـات وتـحـمـل سـخـتـى هـاى شـما قبل از انقلاب تا به ثمر رسيدن آن و تلاشتان بعد از انقلاببـراى تـثـبـيت نظام نوپاى جمهورى اسلامى بر كسى پوشيده نيست . جناب عالى از چهرههاى درخشان مديريت و انقلاب اسلامى در ايران و بخصوص در استان خراسان مى باشيد.
تمامى مسؤ ولان نظام اسلامى از جمله جناب عالى بايد موانع را از سر راه برداشته و باصبر و تدبير بدانگونه كه رضاى خداست پيش ‍ روند. شما در راه حق و شيرين كمك بهمـسـتـضـعـفـيـن و مـحرومين از هيچ كوششى فروگذار ننموده و نخواهيد نمود. و چون گذشتهتـوجه داشته باشيد كه بايد بدون كوچكترين گذشتى به موقوفات حضرت امام رضاعـليـه السـلام بـدانـگـونـه كـه واقـفـيـن وقـف كـرده انـد،عـمـل كـنـيـد. مـن امـيدوارم با هماهنگى شما و مسؤ ولان آن ديار مقدس ، تمامى موقوفات ثامنالحـجج عليه السلام به طور جدى حفظ گردد و مسؤ ولان ذيربط بايد كمك لازم را در هرمـوردى كـه لازم داشـتـه بـاشـيـد، بـنـمايند تا به كمك همه مسؤ ولان به فقرا و مستمندانخـدمـات بـيـشـتـرى گـردد و رضـاى خداوند تحصيل شود. توفيق جناب عالى را از خداوندمتعال خواستارم .
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 23/3/67
نامه امام خمينى خطاب به نخست وزير و وزيران
بسم الله الرحمن الرحيم
جناب آقاى نخست وزير، آقايان وزرا ايدهم الله تعالى
مساءله اى را كه لازم ديدم تذكر بدهم ، اين است كه قوام نظام اسلامى ايران بر اتحاد درروش و حركت در كليت سياست مورد قبول اسلام است . همگى بايد سعى كنيم هر حركتى اعماز سـيـاسـى ، نـظـامـى ، اقتصادى و اجتماعى كه انجام مى دهيم ، به آن كليت صدمه نزند.تـرسـيـم كليت ...از اصول اساسى قوانين اسلامى است كه هدايت فرد و جامعه را بر عهدهدارد.
هر مسؤ ولى و هر متعهد به نظامى بايد سعى كند براى پيشبرد نظام در چهارچوب محدودهوظايفش عمل كند، كه در غير اين صورت احتمال پاشيدگى نظام جمهورى است . لذا اگر هروزيـرى دخـالت در كـار وزيـر ديگر نمايد كه حتى دخالت او باعث رشد كار گردد، موردقـبـول نـيـسـت ، چرا كه خروج از چهارچوب اختيارات ضررش بسيار بيشتر از رشد كار درنقطه اى ديگر است . روشن است كه مشورت و هماهنگى و همكارى مورد بحث نيست .
ايـن جـانـب گـاهـى بـه مـوضـعـگـيرى هاى وزرا و نمايندگان در خارج از محدوده وظايفشانبـرخـورد مـى كـنـم كه متعجب مى شوم . از باب مسائل سياست خارجى كشور بر عهده وزيرامور خارجه است . اگر آقايان اعتراضى دارند بايد برادرانه در هياءت دولت مطرح كنند.اگـر بـه اعـتراض جواب قانع كننده اى داده شد، كه چه بهتر و الا وزير امور خارجه استكـه در چـهارچوب سياست ترسيمى از رهبرى نظام و يا مجلس ، تصميم گيرنده است . اينشـيـوه پـسنديده اى نيست كه هر وزير و يا نماينده اى هر چه دلش خواست در مجامع عمومىبگويد.
آقـايـان وزرا! مـن به شما و به نمايندگان محترم نصيحت مى كنم كه سياست هاى يكديگررا تضعيف و يا تخريب نكنيد، كه اگر وحدت روش و حركت در نظام نوپاى اسلامى صدمهبـبـيـنـد، نتايجى كه دنياى استكبار از اين برخوردها مى گيرد، بسيار شكننده است . كارىنكنيم كه دنيا فكر كند نظام اسلامى ايران با اين اختلاف سليقه ها و با اين ابراز اختلافهـا هـيـچ گـاه راه ثبات را نخواهد پيمود. خداوند به تمامى شما توفيق خدمت به بندگانخوب خود را... ارزانى دهد.
والسلام
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 4/4/67
انتصاب حجت الاسلام محمد يزدى به عضويت شوراى نگهبان
بسم الله الرحمن الرحيم
جناب حجت الاسلام آقاى حاج شيخ محمد يزدى دامت افاضاته
بـا تـقـديـر از زحـمـات صـادقـانـه جـنـاب حـجـت الاسلام آقاى صافى دامت افاضاته طبقاصـل 92 قانون اساسى ، جناب عالى را كه از افراد متدين مورد وثوق و دردآشناى اسلامو انـقلاب مى باشيد، به عنوان يكى از فقهاى شوراى نگهبان منصوب مى نمايم . توفيقبـيـشـتـر شـمـا را در راه تـاءييد قوانين مورد رضايت خداوند و در جهت كمك به مستضعفين ومحرومين جامعه اسلامى ايران خواستارم .
والسلام عليكم و رحمة الله و بركاته
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 13/4/67
پـــاســـخ امـام خـمـيـنـى بـه پـيـام تـسـليـت آيـت الله مـنتظرى به مناسبت فاجعه سقوطهواپيماىمسافربرى توسط آمريكا
بسم الله الرحمن الرحيم
جناب آيت الله آقاى منتظرى دامت افاضاته
پـيام جناب عالى تسكينى بود بر آلام تمامى كسانى كه از شيطان بزرگ ، آمريكاى حيلهگـر ضـربه خورده اند. مردم آزاده جهان هميشه از ابرقدرت ها خصوصا آمريكاى جنايتكارصدمه ديده اند و تا عزم خود را براى رويارويى با كفر و شرك جهانى و آمريكاى سلطهگر جزم ننمايند، هر روز شاهد جنايتى تازه خواهند بود.
مردم شريف ايران بايد توجه كنند كه امروز، روز مبارزه و جنگيدن با تمام شياطينى استكـه حـقـوق حـقـه تـمـامـى پـابرهنگان جهان را صرف عيش و نوش و تهيه سلاح هايى مىنمايند كه براى هميشه حاكم دنياى گرسنگان باشند.
جنگ امروز ما، جنگ با عراق و اسرائيل نيست . جنگ ما، جنگ با عربستان و شيوخ خليج فارسنيست . جنگ ما، جنگ با مصر و اردن و مراكش نيست . جنگ ما، جنگ با مصر و اردن و مراكش نيست. جنگ ما، جنگ با ابرقدرت هاى شرق و غرب نيست . جنگ ما، جنگ مكتب ماست عليه تمامى ظلم وجـور. جـنگ ما جنگ اسلام است عليه تمامى نابرابرى هاى دنياى سرمايه دارى و كمونيزم .جـنـگ مـا جـنـگ پـابـرهـنـگـى عـليـه خوش گذرانى هاى مرفهين و حاكمان بى درد كشورهاىاسـلامـى اسـت . ايـن جـنـگ سلاح نمى شناسد، اين جنگ محصور در مرز و بوم نيست ، اين جنگخـانه و كاشانه و شكست و تلخى كمبود و فقر و گرسنگى نمى داند. اين جنگ ، جنگ اعتقاداسـت ، جـنـگ ارزش هـاى اعـتـقـادى انـقـلابـى عـليـه دنـيـاى كـثـيـف زور وپـول و خـوش گـذرانـى اسـت . جـنگ ما، جنگ قداست ، عزت و شرف و استقامت عليه نامردمىهاست .
رزمـنـدگـان مـا در دنـياى پاك اعتقاد و در جهان ايمان تنفس مى كنند و مسلمين جهان هم كه مىدانند جنگ بين استكبار و اسلام است ، جهانخواران را آرام نخواهند گذاشت و ضربه هاى خودرا بر همه كاخ ‌نشينان وارد مى كنند.
جناب عالى كه يكى از ذخاير اين انقلاب مى باشيد، با پشتيبانى از آقاى هاشمى وقت خودرا مـصـروف در سـاخـتـن دنـيـايـى از كرامت و بزرگوارى نماييد. و مردم شريف ايران نيزبـدانـد كـه ايـن روزهـا دسـت هاى ناپاك شرق و غرب براى هدم اسلام و مسلمين در يكديگرگره خورده
اسـت ، بـايـد نـگـذاريـم كه تلاش فرزندان انقلابى مان در جبهه ها از بين برود. براىبـرپـايـى احـكـام اسـلام عـزيـز دست اتحاد به يكديگر داده ، محكم و استوار تا پيروزىاسلام حركت كنيم .
مسؤ ولين نظام بايد تمامى هم خود را در خدمت جنگ صرف كنند. اين روزها بايد تلاش كنيمتـا تـحـولى عظيم در تمامى مسائلى كه مربوط به جنگ است به وجود آوريم . بايد همهبـراى جـنگى تمام عيار عليه آمريكا و اذنابش به سوى جبهه رو كنيم . امروز ترديد بههـر شـكـلى خـيـانـت بـه اسـلام اسـت ، غـفـلت از مـسـائل جـنـگ ، خـيـانـت بـهرسـول الله صـلى الله عـليـه و آله و سـلم اسـت . ايـن جـانـب جـانناقابل خود را به رزمندگان صحنه هاى نبرد، تقديم مى نمايم .
انفجار هواپيماى مسافربرى ، زنگ خطرى است براى تمامى مسافرت هاى هوايى بايد باتمام وجود تلاش كنيم تا چنين صحنه هاى دردناكى پيش نيايد.
اين جانب به تمامى بستگان اين فاجعه تسليت عرض نموده و خود را در غم و اندوه از دستدادن عـزيـزانشان شريك مى دانم . من به جناب عالى و تمام كسانى كه براى رسيدن بههدف مقدس پيروزى اسلام تلاش مى نماييد، دعا مى كنم .
والسلام عليكم و رحمة الله
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 29/4/67
پـــيـــام بـــه مـــنـــاســـبـــت ســـالگـــرد كـــشـــتـــار خـــونـــيـــن در مـــكـــهوقبول قطعنامه 598
بسم الله الرحمن الرحيم
لقد صدق الله رسوله الرءيا بالحق لتدخلن المسجد الحرام انشاءالله امنين .
عـلى رغـم گـذشت يك سال از كشتار فجيع و بى رحمانه حجاج بى دفاع و زايران مومن ومـوحـد بـه وسـيـله نـوكـران آمـريكا و سفاكان آل سعود، هنوز شهر خدا و خلق خدا در بهت وحـيرتند. آل سعود با كشتن ميهمانان خدا و به خاك و خون كشيدن بهترين بندگان حق ، نهتنها حرم را، كه جهان اسلام را آلوده به خون شهيدان نمود و مسلمانان و آزادگان را عزادارساخت .
مـسـلمـانـان جـهـان در سـال گـذشـته براى اولين بار عيد قربان را با شهادت فرزندانابـراهـيـم عـليـه السـلام كـه ده هـا بـار از مـصـاف با جهانخواران و اذناب آنان برگشتهبـودنـد در مـسـلخ عـشـق و در مـنـاى رضـايـت حـق جـشـن گـرفـتـنـد، و بـار ديـگـر آمـريكا وآل سـعـود بـر خـلاف راه و رسـم آزادگـى ، از زنان و مردان ، از مادران و پدران شهيد، ازجـانـبـازان بى پناه ما كشته ها گرفتند و در آخرين لحظات نيز با ناجوانمردى و قساوتبـر پـيكر نيمه جان سالخوردگان و بر دهان تشنه و خشكيده مظلومان ما تازيانه زدند وانتقام خود را از آنان گرفتند. انتقام از چه كسانى و از چه گناهى ؟ انتقام از كسانى كه ازخـانـه خـويـش بـه سـوى خـانـه خدا و خانه مردم هجرت نموده بودند! انتقام از كسانى كهسـال هـا كـوله بـار امـانـت و مـبـارزه را بر دوش كشيده بودند! انتقام از كسانى كه همچونابراهيم عليه السلام از بت شكنى برمى گشتند! شاه را شكسته بودند! شوروى و آمريكارا شـكسته بودند! كفر و نفاق را خرد كرده بودند! همان ها كه پس از طى آن همه راه ها بافـرياد: (اذن فى الناس بالحج ياتوك رجالا). پابرهنه و سربرهنه آمده بودند تاابـراهيم را خوشحال كنند، به ميهمانى خدا آمده بودند تا با آب زمزم گرد و غبار سفر رااز چهره بزدايند. و عطش خويش را در زلال مناسك حج بر طرف نمايند و با توانى بيشترمـسـؤ وليـت پـذير گردند و در سير و صيرورت ابدى خود نه تنها در ميقات حج ، كه درميقات عمل نيز لباس و حجاب پيوستگى و دلبستگى به دنيا را از تن به در آورند. همانهـا كه براى نجات محرومان و بندگان خدا راحتى راحت طلبان را بر خود حرام و محرم بهاحرام شهادت شده بودند و عزم را جزم كردند تا نه تنها بنده زر خريد آمريكا و شوروىنـبـاشـنـد كه زير بار هيچ كس جز خدا نروند. آمده بودند كه دوباره به محمد صلى اللهعـليـه و آله و سـلم بـگـويـنـد كـه از مبارزه خسته نشده اند و به خوبى مى دانند كه ابىسفيان و ابى لهب و ابى جهل براى انتقام در كمين نشسته اند و با خود
مـى گـويند: مگر هنوز لات و هبل در كعبه اند؟ آرى ، خطرناك تر از آن بت ها، اما در چهره وفريبى نو.
آنـهـا مـى دانـند كه امروز حرم ، حرم است اما نه براى ناس ، كه براى آمريكا، و كسى كهبـه آمـريـكـا لبـيـك نـگـويـد و بـه خـداى كـعبه رو آورد سزاوار انتقام خواهد شد. انتقام اززايرانى كه همه ذرات وجود و همه حركات و سكنات انقلابشان مناسك ابراهيم را زنده كردهاسـت ! و حـقـيـقـتـا مـى رود تا فضاى كشور و زندگى خويش را با آواى دلنشين (لبيك ،اللهم لبيك ) معطر سازد.
آرى در مـنـطـق اسـتـكـبـار جهانى هر كه بخواهد برائت از كفر و شرك را پياده كند متهم بهشـرك خـواهـد شـد، و مـفـتـى هـا و مـفـتـى زادگـان ايـن نـوادگـان (بـلعم باعورا) ها بهقـتـل و كـفر او حكم خواهند داد. بالاخره در تاريخ اسلام مى بايست آن شمشير كفر و نفاقىكـه در لبـاس ‍ دروغـيـن احـرام يـزيـديان و جيره خواران بنى اميه عليهم لعنه الله براىنـابـودى و قـتل بهترين فرزندان راستين پيامبر اسلام يعنى حضرت ابى عبدالله الحسينعـليـه السـلام و يـاوران بـا وفاى او پنهان شده بود، مجددا از لباس همان ميراث خوارانبـنى سفيان به درآيد و گلوى پاك و مطهر ياوران حسين عليه السلام را در آن هواى گرم، در كـربـلاى حـجـاز و در قـتـلگـاه خـرم پـاره كـند و همان اتهاماتى را كه يزيديان بهفـرزنـدان راستين اسلام زدند و آنان را خارجى و ملحد و مشرك و مهدورالدم معرفى كردند،درسـت همان را به رهروان راه آنان وارد آورند كه انشاءالله ما اندوه دلمان را در وقت مناسببـا انـتـقـام از آمـريـكـا و آل سـعـود بـرطرف خواهيم ساخت و داغ و حسرت حلاوت اين جنايتبزرگ را بر دلشان خواهيم نهاد، و با برپايى جشن پيروزى حق بر جنود كفر و نفاق وآزادى كعبه از دست نااهلان و نامحرمان به مسجدالحرام وارد خواهيم شد.
امـا زايـران كـشـورهـا كه يقينا با كنترل و ارعاب دولت و حكومت هايشان به مكه سفر كردهانـد، جـاى دوسـتـان و برادران و حاميان و همسنگران واقعى خود را در ميان خود خالى خواهنديـافـت . آل سـعـود بـراى پـرده پـوشـى جـنـايـات هـولنـاكسال گذشته خود و همچنين توجيه (صدعن سبيل الله ) و منع حجاج ايرانى از ورود بهحـج ، زايـران را زيـر بمباران شديد تبليغات خود قرار خواهد داد، و آخوندهاى دربارى ومـفـتـى هـاى خـود فـروخـتـه لعـنـه الله عليهم در كشورهاى اسلامى خصوصا حجاز توسطرسانه ها و مطبوعات دست به نمايش ها و سخنرانى ها زده و عرصه را بر تفكر و تحقيقزايـران در بـاره فـهـم و درك فـلسـفـه واقـعـى حـج و نـيز پى بردن به ماجراى از پيشطـراحـى شده شيطان بزرگ در قتل ميهمانان خدا، تنگ خواهند نمود و مسلم در چنين شرايطىرسـالت زايـران بـسـيـار سـنـگـيـن اسـت . بزرگترين درد جوامع اسلامى اين است كه هنوزفـلسـفه واقعى بسيارى از احكام الهى را درك نكرده اند، و حج با آن همه راز و عظمتى كهدارد هـنـوز بـه صـورت يـك عـبـادت خـشـك و يـك حـركـت بـىحاصل و بى ثمر باقى مانده است .
يـكـى از وظـايـف بـزرگ مـسلمانان پى بردن به اين واقعيت است كه حج چيست و چرا براىهميشه بايد بخشى از امكانات مادى و معنوى خود را براى برپايى آن صرف كنند. چيزىكـه تـا به حال از ناحيه ناآگاهان و يا تحليل گران مغرض و يا جيره خواران به عنوانفلسفه حج ترسيم شده است ، اين است كه حج يك عبادت
دسـت جـمعى و يك سفر زيارتى سياحتى است . به حج چه كه چگونه بايد زيست و چطوربايد مبارزه كرد و با چه كيفيت در مقابل جهان سرمايه دارى و كمونيسم ايستاد! به حج چهكـه حـقـوق مـسـلمـانـان و مـحـرومـان را از ظـالمـين بايد ستاند! به حج چه كه بايد براىفـشـارهـاى روحـى و جسمى مسلمانان چاره انديشى نمود! به حج چه كه مسلمانان بايد بهعـنـوان يـك نـيـروى بزرگ و قدرت سوم جهان خودنمايى كنند! به حج چه كه مسلمانان راعـليـه حـكـومـت هاى وابسته بشوراند، بلكه حج همان سفر تفريحى براى ديدار از قبله ومـديـنـه اسـت و بـس ! و حـال آن كـه حـج بـراى نـزديـك شـدن واتـصـال انـسـان بـه صـاحـب خـانـه اسـت و حـج تـنـهـا حـركـات واعمال و لفظها نيست و با كلام و لفظ و حركت خشك ، انسان به خدا نمى رسد. حج كانونمعارف الهى است كه از آن محتواى سياست اسلام را در تمامى زواياى زندگى بايد جستجونـمـود، حـج پـيـام آور و ايـجـاد و بـنـاى جـامـعـه اى بـه دور ازرذايـل مـادى و مـعـنـوى اسـت ، حـج تـجـلى و تكرار همه صحنه هاى عشق آفرين زندگى يكانسان و يك جامعه متكامل در دنياست ، و مناسك حج مناسك زندگى است و از آن جا كه جامعه امتاسـلامـى از هـر نـژاد و مـليـتـى بـايـد ابـراهـيـمـى شـود تـا بـهخـيـل امـت محمد صلى الله عليه و آله و سلم پيوند خورد و يكى گردد و يد واحده شود، حجتـنـظـيـم و تـمـريـن و تـشكل اين زندگى توحيدى است . حج عرصه نمايش و آيينه سنجشاسـتـعدادها و توان مادى و معنوى مسلمانان است . حج بسان قرآن است كه همه از آن بهره مندمـى شـونـد ولى انـديـشـمـنـدان و غـواصـان و دردآشـنـايـان امـت اسـلامـى اگـردل بـه دريـاى مـعـارف آن بـزنـنـد و از نـزديـك شـدن و فرو رفتن در احكام و سياست هاىاجتماعى آن نترسند. از صدف اين دريا، گوهرهاى هدايت و رشد و حكمت و آزادگى را بيشترصـيـد خواهند نمود و از زلال حكمت و معرفت آن تا ابد سيراب خواهند گشت ، ولى چه بايدكـرد و ايـن غـم بـزرگ را به كجا بايد برد، كه حج بسان قرآن مهجور گرديده است ، وبـه هـمـان انـدازه اى كـه آن كـتـاب زنـدگـى و كـمـال وجـمـال در حـجـاب هـاى خـود سـاخـتـه مـا پـنـهـان شـده اسـت و ايـن گنجينه اسرا آفرينش دردل خـروارهـا خـاك كـج فـكـرى هـاى مـا دفـن و پـنـهـان گـرديده است و زبان انس و هدايت وزنـدگـى و فـلسـفـه زنـدگـى سـاز او بـه زبـان وحـشـت و مـرگ و قـبـرتـنـزل كـرده اسـت ، حـج نـيـز بـه هـمـان سرنوشت گرفتار گشته است ، سرنوشتى كهمـيـليـون هـا مـسـلمـان هـر سـال بـه مـكـه مـى رونـد و پـا جـاى پـاى پـيـامـبـر و ابـراهـيم واسـمـاعـيـل و هـاجر مى گذارند، ولى هيچ كس نيست كه از خود بپرسد ابراهيم و محمد عليهمالسـلام كه بودند و چه كردند، هدفشان چه بود، از ما چه خواسته اند؟ گويى به تنهاچـيـزى كـه فكر نمى شود به همين است . مسلم حج بى روح و بى تحرك و قيام ، حج بىبرائت ، حج بى وحدت و حجى كه از آن هدم كفر و شرك برنيايد، حج نيست ، خلاصه همهمـسـلمـانان بايد در تجديد حيات حج و قرآن كريم و باز گرداندن اين دو به صحنه هاىزنـدگـى شـان كـوشـش كـنند و محققان متعهد اسلام با ارائه تفسيرهاى صحيح و واقعى ازفلسفه حج همه بافته ها و تافته هاى خرافاتى علماء دربارى را به دريا بريزند.
امـا آنـچـه زايـران عـزيـز بـايـد بـدانـنـد ايـن كـه آمـريـكـا وآل سعود حادثه مكه را يك مبارزه فرقه اى و نزاع قدرت ميان شيعه و سنى ترسيم نمودهو ايران و رهبران آن را به عنوان كسانى كه هوس رسيدن به يك
امـپـراطورى بزرگ را در سر مى پرورانند معرفى مى كنند، تا بسيارى از كسانى كه ازمسير حوادث سياسى جهان اسلام و نقشه هاى شوم جهانخواران بى خبرند، تصور كنند كهفـريـاد بـرائت مـا از مـشـركـيـن و مـبـارزه مـا بـراى كسب آزادى ملت ها و در مسير كسب قدرتسـيـاسـى مـان و گـسـتـرش قـلمـرو جـغـرافـياى حكومت اسلامى است . البته براى ما و همهانـديـشـمـنـدان و مـحـقـقـانـى كـه از نـيـات پـليـد تـشـكـيـلاتآل سـعـود بـاخـبرند، جاى تعجب نيست كه به ايران و حكومتى كه از بدو پيروزى تا بهحـال فـريـاد وحـدت مـسلمين را سر داده است و در همه حوادث جهان اسلام خود را شريك غم وشـادى مـسـلمـانـان مى داند، تهمت افتراق و جدايى مسلمانان را بزنند، و يا بالاتر از آن ،زايـرانـى را كـه بـه عـشـق زيـارت مـرقـد پـيامبر و حرم امن الهى به حجاز رفته اند بهلشـكـركـشى و تشكل براى تصرف كعبه و آتش زدن حرم خدا و تخريب مدينه پيامبر متهمنـمـايـنـد، و دليـل و مـدرك ايـن كار را حضور پاسداران و نظاميان و مسؤ ولين كشورمان درمـراسم حج ذكر كنند، آرى ، در منطق آل سعود نظامى و پاسدار كشور اسلامى بايد با حجبـيـگـانـه بـاشـد، و ايـن گـونـه سـفـرها براى مسؤ ولين كشورى و لشكرى تعجب آور وتـوطـئه انـگـيـز مـى شـود، از نظر استكبار، مسؤ ولين كشورهاى اسلامى بايد به فرنگبـرونـد، آنـهـا را بـه حـج چـه كـار! دست نشاندگان آمريكا آتش زدن پرچم آمريكا را بهحـسـاب آتـش زدن حـرم ، و شـعـار مـرگ بـر شـوروى و آمـريـكـا واسـرائيـل را بـه حـسـاب دشـمـنـى با خدا و قرآن و پيامبر گذاشته اند و نيز مسؤ ولين ونظاميان ما را با لباس احرام به عنوان رهبران توطئه معرفى كرده اند.
واقـعـيـت اين است كه دول استكبارى شرق و غرب و خصوصا آمريكا و شوروى عملا جهان رابه دو بخش آزاد و قرنطينه سياسى تقسيم كرده اند. در بخش آزاد جهان ، اين ابرقدرت هاهـسـتـند كه هيچ مرز و حد و قانونى نمى شناسند و تجاوز به منافع ديگران و استعمار واسـتـثـمـار و بردگى ملت ها را امرى ضرورى و كاملا توجيه شده و منطقى و منطبق با همهاصـول و مـوازيـن خـودسـاخـتـه و بـيـن المـللى مى دانند. اما در بخش قرنطينه سياسى كهمـتـاءسفانه اكثر ملل ضعيف عالم و خصوصا مسلمانان در آن محصور و زندانى شده اند، هيچحـق حـيـات و اظـهـار نـظـرى وجـود نـدارد، هـمـه قـوانـيـن و مـقـررات وفـرمـول هـا هـمـان قـوانين ديكته شده و دلخواه نظام هاى دست نشاندگان و در بر گيرندهمـنـافـع مـسـتـكـبـران خـواهـد بـود و مـتـاءسـفـانـه اكـثر عوامل اجرايى اين بخش همان حاكمانتـحـمـيـل شده يا پيروان خطوط كلى استكبارند كه حتى فرياد زدن از درد را نيز در دروناين حصارها و زنجيرها جرم و گناهى نابخشودنى مى دانند، و منافع جهانخواران ايجاب مىكـنـد كـه هـيـچ كـس حـق گـفـتن كلمه اى كه بوى تضعيف آنان را بدهد يا خواب راحت آنان راآشـفـتـه كند ندارد. و از آن جا كه مسلمانان جهان به علت فشار و حبس و اعدام ، قدرت بيانمـصـيـبـت هـايـى را كـه حـاكـمـان كـشـورشـان بـر آنـهـاتـحـمـيـل كـرده انـد را نـدارنـد، بـايـد بـتوانند در حرم امن الهى مصايب و دردهايشان را باكـمـال آزادى بـيان كنند تا ساير مسلمانان براى رهايى آنان چاره اى بينديشند. لذا ما برايـن مـطـلب پـافـشـارى و اصـرار مـى كـنـيـم كـه مـسـلمـانـان ،حـداقـل در خانه خدا و حرم امن الهى ، خود را از تمامى قيد و بندهاى ظالمان آزاد ببينند و دريك مانور بزرگ از چيزى كه از آن متنفرند اعلام برائت كنند و از هر وسيله اى براى
رهايى خود استفاده نمايند.
حكومت آل سعود مسؤ وليت كنترل زايران خانه خدا را به عهده گرفته است و اين جاست كهبـا اطـمينان مى گوييم كه حادثه مكه جداى از سياست اصولى جهانخواران در قلع و قمعمـسـلمـانـان آزاده نـيست . ما با اعلام برائت از مشركين تصميم بر آزادى انرژى متراكم جهاناسلام داشته و داريم ، و به يارى خداوند بزرگ و با دست فرزندان قرآن روزى اين كارصـورت خـواهـد گـرفـت . و انـشـاءالله روزى هـمـه مـسلمانان و دردمندان عليه ظالمين جهانفـريـاد زنـنـد و اثـبـات كـنند كه ابرقدرت ها و نوكران و جيره خوارانشان از منفورترينموجودات جهان هستند.
كـشـتـار زايـران خـانـه خدا توطئه اى براى حفظ سياست هاى استكبار و جلوگيرى از نفوذاسـلام ناب محمدى صلى الله عليه و آله و سلم است . و كارنامه سياه و ننگين حاكمان بىدرد كشورهاى اسلامى حكايت از افزودن درد و مصيبت بر پيكر نيمه جان اسلام و مسلمين دارد.
پـيـامـبـر اسـلام نـيـازى بـه مـسـاجـد اشرافى و مناره هاى تزييناتى ندارد. پيامبر اسلامدنـبـال مـجـد و عـظـمت پيروان خود بوده است كه متاءسفانه با سياست هاى غلط حاكمان دستنـشـانـده بـه خـاك مـذلت نـشـسـتـه انـد. مـگـر مـسـلمـانـان جـهـان فـاجـعـهقـتـل عـام صـدهـا عـالم و هـزاران زن و مـرد فـرقـه هـاى مـسـلمـيـن را درطـول حـيـات ننگين آل سعود و نيز جنايت قتل عام زايران خانه خدا را فراموش مى كنند؟ مگرمـسـلمـانـان نـمـى بـينند كه امروز مراكز وهابيت در جهان به كانون هاى فتنه و جاسوسىمـبـدل شـده انـد كـه از يـك طـرف اسـلام اشـرافـيـت ، اسـلام ابـوسفيان ، اسلام ملاهاى كثيفدربـارى ، اسـلام مـقدس نماهاى بى شعور حوزه هاى علمى و دانشگاهى اسلام ذلت و نكبت ،اسـلام پـول و زور، اسـلام فـريـب و سـازش و اسـارت ، اسلام حاكميت سرمايه و سرمايهداران بـر مـظـلومـيـن و پـابـرهـنه ها و در يك كلام اسلام آمريكايى را ترويج مى كنند و ازطرف ديگر سر بر آستان سرور خويش ، آمريكاى جهانخوار مى گذارند.
مـسـلمـانـان نـمـى دانـنـد ايـن درد را بـه كـجـا بـبـرنـد كـهآل سـعـود و خادم الحرمين به اسرائيل اطمينان مى دهد كه ما اسلحه خودمان را عليه شما بهكار نمى بريم و براى اثبات حرف خود با ايران قطع رابطه مى كنند. واقعا چقدر بايدرابـطـه سـران كـشـورهـاى اسـلامى با صهيونيست ها گرم و صميمى شود تا در كنفرانسسـران كـشـورهـاى اسـلامـى مـبـارزه صـورى و ظـاهـرى هـم بـااسـرائيـل از دسـتـور كـار آنـان و جـلسـات آنان خارج شود. اگر اينها يك جو غيرت و حميتاسـلامـى و عـربـى داشـتـنـد، حـاضـر به يك چنين معامله كثيف سياسى و خودفروشى و وطنفروشى نمى شدند.
آيـا ايـن حـركـات بـراى جـهـان اسـلام شـرم آور نيست ؟ و تماشاچى شدن گناه و جرم نمىبـاشـد؟ آيـا از مـسـلمـانـان كـسـى نـيـسـت تـا بـپـاخـيـزد و ايـن هـمـه نـنـگ و عـار راتـحـمـل نـكـنـد؟ راسـتـى مـا بايد بنشينيم تا سران كشورهاى اسلامى احساسات يك ميلياردمـسـلمـان را نـاديـده بـگـيرند و صحه بر آن همه فجايع صهيونيست ها بگذارند و دوبارهمصر و امثال آنان را به صحنه بياورند؟ حال ، مسلمانان باور مى كنند كه زايران ايرانىبـراى اشـغـال خـانـه خدا و حرم پيامبر قيام كرده اند و مى خواستند كعبه را دزديده به قمببرند؟ اگر مسلمانان جهان باور كرده اند كه سران آنها دشمنان واقعى آمريكا و شوروىو اسرائيل هستند، تبليغات آنان هم در مورد ما را باور مى كنند.
البـتـه مـا ايـن واقـعـيـت و حـقـيـقـت را در سـيـاسـت خـارجـى و بـيـنالمـلل اسـلامـى مـان بـارهـا اعلام نموده ايم كه در صدد گسترش نفوذ اسلام در جهان و كمكـردن سـلطـه جـهـانـخـواران بـوده و هـسـتـيـم ، حال اگر نوكران آمريكا نام اين سياست راتـوسـعـه طـلبـى و تـفـكـر تـشـكيل امپراطورى بزرگ مى گذارند، از آن باكى نداريم واسـتـقـبـال مـى كـنـيم . ما در صدد خشكانيدن ريشه هاى فاسد صهيونيزم ، سرمايه دارى وكـمـونـيـزم در جـهـان هـسـتيم ، ما تصميم گرفته ايم به لطف و عنايت خداوند بزرگ نظامهـايـى را كـه بـر ايـن سـه پـايـه اسـتـوار گـرديـده انـد نـابـود كـنـيـم و نـظـام اسـلامرسـول الله صـلى الله عـليـه و آله و سلم را در جهان استكبار ترويج نماييم ، و دير يازود مـلت هـاى در بـنـد شـاهـد آن خـواهـنـد بـود. مـا با تمام وجود از گسترش باج خواهى ومـصـونـيـت كارگزاران آمريكايى حتى اگر با مبارزه قهرآميز هم شده باشد جلوگيرى مىكنيم . انشاءالله ما نخواهيم گذاشت از كعبه و حج ، اين منبر بزرگى كه بر بلنداى بامانـسـانـيـت بـايد صداى مظلومان را به همه عالم منعكس ‍ سازد و آواى توحيد را طنين اندازد،صداى سازش با آمريكا و شوروى و كفر و شرك نواخته شود. و از خدا مى خواهيم كه اينقـدرت را به ما ارزانى دارد كه نه تنها از كعبه مسلمين كه از كليساهاى جهان نيز ناقوسمـرگ آمـريـكـا و شوروى را به صدا درآوريم . مسلمانان جهان و محرومين سراسر گيتى ازاين برزخ بى انتهايى كه انقلاب اسلامى ما براى همه جهانخواران آفريده است ، احساس ‍غـرور و آزادى كـنـنـد و آواى آزادى و آزادگـى را در حيات و سرنوشت خويش سر دهند و برزخم هاى خود مرهم گذارند، كه دوران بن بست و نااميدى و تنفس در منطقه كفر به سر آمدهاسـت و گـلسـتـان ملت ها رخ نموده است . و اميدوارم همه مسلمانان شكوفه هاى آزادى و نسيمعـطـر بـهـارى و طـراوت گـل هـاى مـحـبـت و عـشـق و چـشـمـه سـارزلال جـوشـش اراده خويش را نظاره كنند، همه بايد از مرداب و باتلاق و سكوت و سكونىكـه كـارگـزاران سـيـاسـت آمـريـكا و شوروى بر آن تخم مرگ و اسارت پاشيده اند، بهدرآيـيـم و بـه سوى دريايى كه زمزم از آن جوشيده است روانه شويم و پرده كعبه و حرمخدا را كه به دست نامحرمان نجس آمريكا و آمريكازاده ها آلوده شده است با اشك چشم خويششستشو دهيم .
مـسـلمـانـان تـمـامـى كـشورهاى جهان ! از آن جا كه شما در سلطه بيگانگان گرفتار مرگتدريجى شده ايد بايد بر وحشت از مرگ غلبه كنيد و از وجود جوانان پرشور و شهادتطلبى كه حاضرند خطوط جبهه كفر را بشكنند استفاده نماييد، به فكر نگه داشتن وضعمـوجود نباشيد بلكه به فكر فرار از اسارت و رهايى از بردگى و يورش به دشمناناسـلام بـاشـيـد كـه عزت و حيات در سايه مبارزه است و اولين گام در مبارزه ، اراده است وپـس از آن تصميم بر اين كه سيادت كفر و شرك جهانى خصوصا آمريكا را بر خود حرامكنيد. ما در مكه باشيم يا نباشيم دل و روحمان با ابراهيم و در مكه است . دروازه هاى مدينهالرسـول را به روى ما ببندند يا بگشايند، رشته محبتمان با پيامبر هرگز پاره و سستنـمى شود، به سوى كعبه نماز مى گزاريم و به سوى كعبه مى ميريم . و خدا را سپاسمى گزاريم كه در ميثاقمان با خداى كعبه پايدار مانده ايم و پايه هاى برائت از مشركينرا بـا خـون هـزاران هـزار شـهـيـد از عـزيزانمان بنيان نهاده ايم و منتظر هم نمانده ايم كهحاكمان بى شخصيت بعض
كـشـورهـاى اسـلامـى و غـيـراسـلامـى از حـركت ما پشتيبانى كنند. ما مظلومين هميشه تاريخ ،مـحـرومـان و پـابـرهـنـگـانيم ، ما غير از خدا كسى را نداريم و اگر هزار بار قطعه قطعهشـويـم ، دسـت از مـبارزه با ظالم بر نمى داريم . جمهورى اسلامى ايران از مسلمانان آزادهجـهـان كـه عـلى رغـم اخـتـنـاق سـيـاسى حاكم بر آنها با ترتيب كنفرانس ها و مصاحبه ها وسـخـنـرانـى هـا، پـرده از اسـرار جـنـايـت بـار آمـريـكـا وآل سـعـود بـرداشـتـنـد و مـظلوميت ما را به دنيا نشان دادند تشكر مى نمايد. مسلمانان بايدبـدانـنـد تـا زمـانـى كـه تـعـادل قـوا در جـهان به نفع آنان برقرار نشود، هميشه منافعبـيـگـانگان بر منافع آنان مقدم مى شود. و هر روز شيطان بزرگ يا شوروى به بهانهحـفـظ مـنـافـع خـود حـادثـه اى را بـه وجـود مـى آورنـد. راسـتـى اگـر مـسـلمـانـانمـسـائل خـود را بـه صـورت جـدى بـا جـهـانـخـوارانحل نكنند و لااقل خود را به مرز قدرت بزرگ جهان نرسانند، آسوده خواهند بود؟ هم اكنوناگـر آمـريـكـا يـك كـشـور اسلامى را به بهانه حفظ منافع خويش با خاك يكسان كند، چهكـسـى جـلوى او را خـواهـد گـرفـت ؟ پـس راهـى جـز مـبارزه نمانده است و بايد چنگ و دندانابـرقـدرت هـا و خـصـوصـا آمـريـكـا را شـكست ، و الزاما يكى از دو راه را انتخاب نمود: ياشـهـادت يا پيروزى ، كه در مكتب ما هر دوى آنها پيروزى است كه انشاءالله خداوند قدرتشـكـسـتـن چهارچوب سياست هاى حاكم و ظالم جهانخواران و نيز جسارت ايجاد داربست هايىبـر مـحـور كـرامـت انـسـانـى را بـه هـمـه مـسـلمـيـن عـطـا فـرمـايـد و هـمـه را ازافول ذلت به صعود عزت و شوكت همراهى نمايد.
بـعـضـى افـراد تـا قـبـل از حـادثـه تـلخ و شـيـريـن حـج درسـال گذشته ، فلسفه اصرار جمهورى اسلامى ايران را بر راهپيمايى برائت از مشركينبـه خـوبـى درك نـكـرده بـودنـد و از خـود و ديـگـران سـؤال مـى كـردنـد كـه در سـفر حج و در آن هواى گرم چه ضرورتى به راهپيمايى و فريادمبارزه است و اگر هم فرياد برائت از مشركين هم سر داده شود، چه ضررى متوجه استكبارمـى شـود؟ و چـه بـسـا افـراد سـاده دلى تـصـور مى كردند كه دنياى به اصطلاح متمدنجـهـانـخـواران نـه تـنـهـا تـاب تـحـمـل ايـن گـونه مسائل سياسى را خواهد داشت ، كه بهمـخـالفـان خـود حـتـى بـيـش از ايـن هـم اجـازه حـيـات و تـظـاهرات و راهپيمايى خواهند داد، ودليـل ايـن مـدعـا اجـازه راهپيمايى هايى است كه در كشورهاى به اصطلاح آزاد غرب داده مىشـود. ولى ايـن مـسـاءله بايد روشن باشد كه آن گونه راهپيمايى ها هيچ گونه ضررىبراى ابرقدرت و قدرت ها ندارد. راهپيمايى مكه و مدينه است كه بسته شدن شيرهاى نفتعـربـسـتـان را بـه دنـبـال دارد، راهپيمايى هاى برائت در مكه و مدينه است كه به نابودىسـرسپردگان شوروى و آمريكا ختم مى شود، و درست به همين جهت است كه با كشتار دستجمعى زنان و مردان آزاده از آن جلوگيرى مى شود، و در پناه همين برائت از مشركين است كهحـتـى سـاده دلان مـى فـهـمـند كه نبايد سر بر آستان شوروى و آمريكا نهاد. ملت عزيز ودلاور ايـران مـطـمـئن بـاشـنـد كـه حادثه مكه منشاء تحولات بزرگى در جهان اسلام زمينهمناسبى براى ريشه كن شدن نظام هاى فاسد كشورهاى اسلامى و طرد روحانى نماها خواهدبود. و با اين كه بيشتر از يك سال از حماسه برائت از مشركان نگذشته است ، عطر خونهاى پاك شهداى عزيز ما در تمامى جهان پيچيده و اثرات آن را در اقصى نقاط عالم مشاهدهمى كنيم . حماسه مردم فلسطين يك پديده تصادفى نيست ، آيا دنيا تصور مى كند كه اينحماسه را چه
كسانى سروده اند و هم اكنون مردم فلسطين به چه آرمانى تكيه كرده اند كه بى محابا وبـا دسـت خـالى در برابر حملات وحشيانه صهيونيست ها مقاومت مى كنند؟ آيا تنها آواى وطنگـرايى است كه از وجود آنان دنيايى از صلابت آفريده است ؟ آيا از درخت سياست بازانخـودفـروخـته است كه بر دامن فلسطينيان ميوه استقامت و زيتون نور و اميد مى ريزد؟ اگرايـن چـنـيـن بود، اينها كه سال هاست در كنار فلسطينيان و به نام ملت فلسطين نان خوردهاند! شكى نيست كه اين آواى الله اكبر است ، اين همان فرياد ملت ماست كه در ايران شاه راو در بـيت المقدس غاصبين را به نوميدى كشاند. و اين تحقق همان شعار برائت است كه ملتفلسطين در تظاهرات حج ، دوشادوش خواهران و برادران ايرانى خود فرياد رساى آزادىقـدس را سـر داد و مـرگ بـر آمـريـكـا، شـوروى واسـرائيـل گـفـت ، و بر همان بستر شهادتى كه خون عزيزان ما بر آن ريخته شد، او نيزنـثـار خـون و بـه رسـم شهادت آرميد.آرى ، فلسطينى راه گم كرده خود را از راه برائت مايافت و ديديم كه در اين مبارزه چطور حصارهاى آهنين فرو ريخت و چگونه خون بر شمشيرو ايـمـان بـر كـفـر و فـريـاد بـر گـلوله پـيـروز شـد و چـطـور خـواب بـنـىاسرائيل در تصرف از نيل تا فرات آشفته گشت ، و دوباره كوكب دريه فلسطين از شجرهمـبـاركـه لاشـرقـيـه و لاغـربـيـه ما برافروخت . و امروز به همان گونه كه فعاليت هاىوسـيـعـى در سـراسـر جـهـان بـراى بـه سازش كشيدن ما با كفر و شرك در جريان است ،بـراى خـامـوش كـردن شـعـله هـاى خـشـم مـلت مـسـلمـان فـلسـطـيـن نـيـز بـه هـمـانشـكـل ادامـه دارد و ايـن تـنـهـا يـك نـمـونـه از پـيـشـرفـت انـقـلاب اسـت . وحال آن كه معتقدين به اصول انقلاب اسلامى ما در سراسر جهان رو به فزونى نهاده استو مـا ايـنـهـا را سرمايه هاى بالقوه انقلاب خود تلقى مى كنيم ، و هم آنهايى كه با مركبخون طومار حمايت از ما را امضا مى كنند و با سر و جان دعوت انقلاب را لبيك مى گويند وبه يارى خداوند كنترل همه جهان را به دست خواهند گرفت .
امروز جنگ حق و باطل ، جنگ فقر و غنا، جنگ استضعاف و استكبار و جنگ پابرهنه ها و مرفهينبـى درد شـروع شـده اسـت . و مـن دسـت و بازوى همه عزيزانى كه در سراسر جهان كولهبـار مـبـارزه را بـر دوش گـرفـته اند و عزم جهاد در راه خدا و اعتلاى عزت مسلمين را نمودهانـد، مـى بـوسـم و سـلام و درودهـاى خـالصـانـه خـود را بـه هـمـه غـنـچـه هـاى آزادى وكـمـال نثار مى كنم و به ملت عزيز و دلاور ايران هم عرض مى كنم خداوند آثار و بركاتمعنويت شما را به جهان صادر نموده است ، و قلب ها و چشمان پرفروغ شما كانون حمايتاز مـحـرومـان شـده اسـت ، و شـراره كـينه انقلابى تان جهانخواران چپ و راست را به وحشتانـداخـتـه اسـت . البـتـه هـمـه مـى دانـيـم كـه كـشـور مـا درحـال جـنـگ و انـقـلاب ، سـخـتى ها و مشكلاتى را تحمل كرده و كسى مدعى آن نيست كه طبقاتمـحـروم و ضـعـيـف و كـم درآمـد و خـصـوصـا اقـشـار كـارمـنـد و ادارى در تـنـگـنـاىمسائل اقتصادى نيستند، ولى آن چيزى كه همه مردم ما فراتر از آن را فكر مى كنند، مساءلهحـفـظ اسـلام و اصـول انـقـلاب اسـت . مـردم ايـران ثـابـت كـرده انـد كـهتـحـمـل گـرسـنـگـى و تـشـنـگـى را دارنـد، ولى تـحـمـل شـكـسـت انـقـلاب و ضـربـه بهاصـول آن را هـرگـز نـخـواهـنـد داشـت . مـلت شـريـف ايـران هـمـيـشـه درمـقـابـل شـديـدتـريـن حـمـلات تـمـامـى جـهـان كـفـر عـليـهاصـول انـقـلاب خـويـش مـقـاومـت كـرده اسـت كـه در ايـن جـامجال ذكر همه آنها نيست .
آيـا مـلت دلاور ايـران در مـقـابل جنايات متعدد آمريكا در خليج فارس اعم از حمايت نظامى واطـلاعاتى به عراق و حمله به سكوهاى نفتى و كشتى ها و قايق ها و سرنگونى هواپيماىمـسـافـربرى مقاومت نكرده است ؟ آيا ملت ايران در جنگ ديپلماسى شرق و غرب عليه خود وايـجـاد بـازى هـاى سـيـاسـى مجامع بين المللى مقاومت نكرده است ؟ آيا ملت شجاع ايران درمقابل جنگ اقتصادى ، تبليغاتى ، روانى و حملات ددمنشانه عراق به شهرها و موشك بارانمناطق مسكونى و بمباران هاى مكرر شيميايى عراق در ايران و حلبچه مقاومت نكرده است ؟ آيامـلت عزيز ايران در مقابل توطئه منافقين و ليبرال ها و زراندوزى و احتكار سرمايه دارانو حيله مقدس مابان مقاومت نكرده است ؟ آيا همه اين حوادث و جريانات براى ضربه زدن بهاصـول انقلاب نبوده است ؟ كه اگر نبود حضور مردم ، هر يك از اين توطئه ها مى توانستبه اصول نظام ضربه بزند كه خدا را سپاس مى گزاريم كه ملت ايران را موفق نمودتا با قامتى استوار به رسالت خود عمل كند و صحنه ها را ترك نگويد.
ملت عزيز ما كه مبارزان حقيقى و راستين ارزش هاى اسلامى هستند، به خوبى دريافته اندكـه مـبـارزه بـا رفـاه طـلبـى سـازگـار نـيـسـت و آنـهـا كـه تـصـور مى كنند مبازره در راهاسـتـقلال و آزادى مستضعفين و محرومان جهان با سرمايه دارى و رفاه طلبى منافات ندارد،بـا الفـبـاى مبارزه بيگانه اند. و آنهايى هم كه تصور مى كنند سرمايه داران و مرفهانبـى درد بـا نـصـيـحت و پند و اندرز متنبه مى شوند و به مبارزان راه آزادى پيوسته و يابه آنان كمك مى كنند، آب در هاون مى كوبند. بحث مبارزه و رفاه ، بحث قيام و راحت طلبى، بحث دنياخواهى و آخرت جويى دو مقوله اى است كه هرگز با هم جمع نمى شوند، و تتهاآنهايى تا آخر خط با ما هستند كه درد فقر و محروميت و استضعاف را چشيده باشند. فقرا ومـتـديـنـيـن بـى بضاعت ، گردانندگان و بر پادارندگان واقعى انقلاب ها هستند. ما بايدتـمـام تـلاشـمـان را بـنـمـايـيـم تـا بـه هـر صـورتى كه ممكن است خط اصولى دفاع ازمـسـتضعفين را حفظ كنيم . مسؤ ولين نظام ايران انقلابى بايد بدانند كه عده اى از خدابىخـبـر بـراى از بين بردن انقلاب ، هر كس را كه بخواهد براى فقرا و مستمندان كار كند وراه اسـلام و انـقلاب را بپيمايد فورا او را كمونيست و التقاطى مى خوانند. از اين اتهاماتنـبـايـد ترسيد، بايد خدا را در نظر داشت و تمام هم و تلاش خود را در جهت رضايت خدا وكـمـك به فقرا به كار گرفت و از هيچ تهمتى نترسيد. آمريكا و استكبار در تمامى زمينههـا افـرادى را بـراى شـكـسـت انقلاب اسلامى در آستين دارند. در حوزه ها و دانشگاه ها مقدسنـمـاهـا را كه خطر آنان را بارها و بارها گوشزد كرده ام ، اينان با تزويرشان از درونمحتواى انقلاب و اسلام را نابود مى كنند، اينها با قيافه هاى حق به جانب و طرفدار دين وولايـت ، هـمـه را بى دين معرفى مى كنند، بايد از شر اينها به خدا پناه بريم . و همچنينكسانى ديگر كه بدون استثنا به هر چه روحانى و عالم است حمله مى كنند و اسلام آنها رااسـلام آمريكايى معرفى مى نمايند، راهى بس خطرناك را مى پويند كه خداى ناكرده بهشـكـسـت اسـلام نـاب مـحمدى منتهى مى شود. ما براى احقاق حقوق فقرا در جوامع بشرى تاآخرين قطره خون دفاع خواهيم كرد.
امروز جهان تشنه فرهنگ اسلام ناب محمدى است و مسلمانان در يك تشكيلات بزرگ
اسـلامـى رونـق و زرق و بـرق كـاخ ‌هـاى سـفيد و سرخ را از بين خواهند برد، امروز خمينىآغـوش و سـيـنه خويش را براى تبرهاى بلا و حوادث سخت و برابر همه توپ ها و موشكهـاى دشمنان باز كرده است ، و همچون همه عاشقان شهادت ، براى درك شهادت روزشمارىمـى كـنـد. جنگ ما جنگ عقيده است و جغرافيا و مرز نمى شناسد و ما بايد در جنگ اعتقادى مان ،بـسـيج بزرگ سربازان اسلام را در جهان به راه اندازيم ، انشاءالله ملت بزرگ ايرانبـا پـشتيبانى مادى و معنوى خود از انقلاب ، سختى هاى جنگ را به شيرينى شكست دشمنانخـدا در دنـيـا جـبـران مـى كـنـد، و چـه شـيـريـنـى بـالاتـر از ايـن كـه مـلت بـزرگ ايـرانمـثـل يـك صاعقه بر سر آمريكا فرود آمده است ! چه شيرينى بالاتر از اين كه ملت ايرانسقوط اركان و كنگره هاى نظام ستمشاهى را نظاره كرده است و شيشه حيات آمريكا را در اينكشور شكسته است ! و چه شيرينى بالاتر از اين كه مردم عزيزمان ريشه هاى نفاق و ملىگـرايـى و التـقـاط را خـشـكـانيده اند! و انشاءالله شيرينى تمام ناشدنى آن را در جهانآخـرت خـواهـنـد چشيد. نه تنها كسانى كه تا مقام شهادت و جانبازى و حضور در جبهه پيشرفـتـه انـد، بـلكه آنهايى كه در پشت جبهه با نگاه محبت بار و با دعاى خير خود جبهه راتـقـويـت نـمـوده انـد، از مـقـام عـظـيـم مجاهدان و اجر بزرگ آنان بهره برده اند. خوشا بهحال مجاهدان ! خوشا به حال وارثان حسين عليه السلام !
اذناب آمريكا بايد بدانند كه شهادت در راه خدا مساءله اى نيست كه بشود با پيروزى ياشـكـسـت در صـحنه هاى نبرد مقايسه شود، مقام شهادت خود اوج بندگى و سير و سلوك درعالم معنويت است ، نبايد شهادت را تا اين اندازه به سقوط بكشانيم كه بگوييم در عوض‍ شـهـادت فرزندان اسلام ، تنها خرمشهر و يا شهرهاى ديگر آزاد شد، تمامى اينها خيالاتبـاطـل ملى گراهاست و ما هدفمان بالاتر از آن است . ملى گراها تصور نمودند ما هدفمانپـيـاده كـردن اهـداف بـيـن المـلل اسلامى در جهان فقر و گرسنگى است ، ما مى گوييم تاشـرك و كـفر هست ، مبارزه هست و تا مبارزه هست ، ما هستيم . ما بر سر شهر و مملكت با كسىدعـوا نـداريـم ، مـا تـصـمـيـم داريـم پـرچـم (لا اله الا الله ) را بـرقلل رفيع كرامت و بزرگوارى به اهتزاز درآوريم . پس اى فرزندان ارتشى و سپاهى وبـسـيـجـى ام ! و اى نـيروهاى مردمى ! هرگز از دست دادن موضعى را با تاءثر و گرفتنمـكـانـى را بـا غرور و شادى بيان نكنيد كه اينها در برابر هدف شما به قدرى ناچيزندكه تمامى دنيا در مقايسه با آخرت .
پـدران و مـادران و هـمـسران و خويشاوندان شهدا، اسرا، مفقودين و معلولين ما توجه داشتهبـاشـنـد كـه هيچ چيزى از آنچه فرزندان آنان به دست آورده اند كم نشده است . فرزندانشما در كنار پيامبر اكرم و ائمه اطهارند، پيروزى و شكست براى آنها فرقى ندارد. امروزروز هـدايـت نـسـل هـاى آيـنـده است ، كمربندهاتان را ببنديد كه هيچ چيز تغيير نكرده است .امـروز روزى اسـت كـه خـدا ايـن گونه خواسته است و ديروز خدا آن گونه خواسته بود وفـردا انـشـاءالله روز پـيـروزى جـنـود حـق خـواهـد بـود، ولى خـواسـت خدا هر چه هست ما درمـقـابـل آن خـاضـعـيـم و مـا تـابـع امـر خـدايـيـم و بـه هـمـيـندليل طالب شهادتيم و تنها به همين دليل است كه زير بار ذلت و بندگى غير خدا نمىرويـم . البـتـه بـراى اداى تـكـليـف هـمـه مـا مـوظـفـيـم كـه كـارهـا ومسائل مربوط به خودمان را به بهترين وجه و با درايت و دقت انجام دهيم .
هـمه مى دانند كه ما شروع كننده جنگ نبوده ايم ، ما براى حفظ موجوديت اسلام در جهان تنهااز خـود دفـاع كـرده ايـم و ايـن ملت مظلوم ايران است كه همواره مورد حمله جهانخواران بودهاست ، و استكبار از همه كمينگاه هاى سياسى و نظامى و فرهنگى و اقتصادى خود به ما حملهكـرده است . انقلاب اسلامى ما تاكنون كمينگاه شيطان و دام صيادان را به ملت ها نشان دادهاسـت . جـهـانـخـواران و سـرمـايـه داران و وابـسـتگان آنان توقع دارند كه ما شكسته شدننـونـهـالان و بـه چـاه افـتـادن مـظـلومـان را نـظـاره كـنـيـم و هـشـدار نـدهـيـم ، وحـال آن كـه ايـن وظيفه اوليه ما و انقلاب اسلامى ماست كه در سراسر جهان صلا زنيم كهاى خواب رفتگان ! اى غفلت زدگان ! بيدار شويد و به اطراف خود نگاه كنيد كه در كنارلانـه هـاى گرگ ، منزل گرفته ايد. برخيزيد كه اين جا جاى خواب نيست ! و نيز فريادكشيم ! سريعا قيام كنيد كه جهان ايمن از صياد نيست ! آمريكا و شوروى در كمين نشسته اندو تـا نـابـودى كـامـلتان از شما دست بر نخواهند داشت . راستى اگر بسيج جهانى مسلمينتـشـكـيـل شـده بـود، كـسـى جـرات ايـن هـمـه جـسـارت و شـرارت را بـا فـرزنـدان مـعـنوىرسول الله صلى الله عليه و آله و سلم داشت ؟
امروز يكى از افتخارات بزرگ ملت ما اين است كه در برابر بزرگترين نمايش قدرت وآرايش ناوهاى جنگى آمريكا و اروپا در خليج فارس صف آرايى نمود. و اين جانب به نظامهاى آمريكايى و اروپايى اخطار مى كنم كه تا دير نشده و در باتلاق مرگ فرو نرفتهايـد از خـليج فارس بيرون رويد، و هميشه اين گونه نيست كه هواپيماهاى مسافربرى ماتـوسـط نـاوهـاى جـنـگى شما سرنگون شود، كه ممكن است فرزندان انقلاب ناوهاى جنگىشما را به قعر آب هاى خليج فارس بفرستند.
بـه دولت ها و حكومت هاى منطقه خصوصا به عربستان و كويت مى گويم كه همه شما درمـاجـراجـويـى هـا و جـنـايـاتـى كـه آمريكا مى آفريند شريك جرم خواهيد بود، و ما تا بهحـال از ايـن كـه هـمـه مـنـطـقـه در كـام آتـش و خـون و بـى ثـبـاتـىكامل غوطه ور نشود، دست به عملى نزده ايم ، ولى حركات جنون آميز ريگان مطمئنا حوادثغـير منتظره و عواقب خطرناكى را بر همه تحميل مى كند. شما اطمينان داشته باشيد كه درايـن برگ جديد بازنده ايد، خودتان و كشور و مردم اسلامى را در برابر آمريكا اين قدرذليل و ناتوان نكنيد، اگر دين نداريد لااقل آزاده باشيد.
بـحـمـدالله از بـركـت انـقـلاب اسلامى ايران دريچه هاى نور و اميد به روى همه مسلمانانجهان باز شده است و مى رود تا رعد و برق حوادث آن ، رگبار مرگ و نابودى را بر سرهـمـه مـسـتـكـبـران فـرو ريـزد. نـكـتـه مـهـمـى كـه هـمـه مـا بايد به آن توجه كنيم و آن رااصـل و اسـاس ‍ سياست خود با بيگانگان قرار دهيم ، اين است كه دشمنان ما و جهانخوارانتـا كـى و تـا كـجـا مـا را تـحـمـل مـى كـنـنـد و تـا چـه مـرزىاسـتـقـلال و آزادى مـا را قـبـول دارنـد. بـه يـقـيـن آنـان مـرزى جـزعـدول از هـمـه هـويت ها و ارزش هاى معنوى و الهى مان نمى شناسند، به گفته قرآن كريمهـرگـز دسـت از مـقـاتـله و سـتـيـز بـا شـما بر نمى دارند مگر اين كه شما را از دين تانبـرگـردانـند. ما چه بخواهيم و چه نخواهيم صهيونيست ها و آمريكا و شوروى در تعقيب مانخـواهـنـد بـود تـا هويت دينى و شرافت مكتبى مان را لكه دار نمايند. بعضى مغرضين ما رابه اعمال سياسى نفرت و كينه توزى در مجامع جهانى توصيف و مورد شماتت قرار
مى دهند و با دلسوزى هاى بى مورد و اعتراض هاى كودكانه مى گويند: جمهورى اسلامىسـبـب دشـمنى ها شده است و از چشم غرب و شرق و اياديشان افتاده است ، كه چه خوب استايـن سـوال پاسخ داده شود كه ملت هاى جهان سوم و مسلمانان و خصوصا ملت ايران در چهزمانى نزد غربى ها و شرقى ها احترام و اعتبار داشته اند كه امروز بى اعتبار شده اند!
آرى اگـر مـلت ايـران از هـمـه اصـول و مـوازيـن اسـلامـى و انـقـلابـى خـودعـدول كـنـد و خـانه عزت و اعتبار پيامبر و ائمه معصومين عليهم السلام را با دست هاى خودويـران نـمـايـد، آن وقـت مـمكن است جهانخواران او را به عنوان يك ملت ضعيف و فقير و بىفرهنگ به رسميت بشناسند ولى در همان حدى كه آنها آقا باشند ما نوكر، آنها ابرقدرتبـاشـنـد مـا ضعيف ، آنها ولى و قيم باشند ما جيره خوار و حافظ منافع آنها، نه يك ايرانبـا هويت ايرانى اسلامى بلكه ايرانى كه شناسنامه اش را آمريكا و شوروى صادر كند،ايـرانـى كه ارابه سياست آمريكا يا شوروى را بكشد و امروز همه مصيبت و عزاى آمريكا وشـوروى و غرب در اين است كه نه تنها ملت ايران از تحت الحمايگى آنان خارج شده استكـه ديـگـران را هـم بـه خـروج از سـلطـه جـبـاران دعـوت مـى كـنـد.كنترل و حذف سلاح هاى مخرب از جهان اگر با حقيقت و صداقت همراه بود خواسته همه ملتهـاسـت ، ولى ايـن نـيـز يـك فريب قديمى است و اين همان چيزى است كه اخيرا از گفته هاىسران آمريكا و شوروى و نوشته هاى سياسيون آنها آشكار گرديده است كه مراودات اخيرسـران شـرق و غـرب بـه خـاطـر مـهـار بـيـشـتـر جـهـان سـوم و در حقيقت جلوگيرى از نفوذپـابـرهنه ها و محرومين در جهان مالكيت هاى بى حد و مرز سرمايه داران است . ما بايد خودرا آمـاده كـنـيـم تـا در بـرابر جبهه متحد شرق و غرب ، جبهه قدرتمند اسلامى انسانى باهـمـان نـام و نشان اسلام و انقلاب ما تشكيل شود و آقايى و سرورى محرومين و پابرهنگانجـهـان جـشـن گـرفـتـه شود. مطمئن باشيد قدرت هاى شرق و غرب همان مظاهر بى محتواىدنـيـاى مـادى انـد كـه در بـرابـر خـلود و جـاودانـگـى دنـيـاى ارزش هـاى مـعـنـوىقابل ذكر نمى باشند.
مـن بـه صـراحـت اعـلام مـى كنم كه جمهورى اسلامى ايران با تمام وجود براى احياى هويتاسلامى مسلمانان در سراسر جهان سرمايه گذارى نمى كند و دليلى هم ندارد كه مسلمانانجـهـان را بـه پـيـروى از اصـول تـصـاحـب قدرت در جهان دعوت نكند و جلوى جاه طلبى وفـزون طـلبـى صـاحـبـان قدرت و پول و فريب را نگيرد. ما بايد براى پيشبرد اهداف ومنافع ملت محروم ايران برنامه ريزى كنيم ، ما بايد در ارتباط با مردم جهان و رسيدگىبـه مـشـكـلات و مـسـائل مـسلمانان و حمايت از مبارزان و گرسنگان و محرومان با تمام وجودتـلاش نـمـايـيـم و ايـن را بايد از اصول سياست خارجى خود بدانيم . ما اعلام مى كنيم كهجمهورى اسلامى ايران براى هميشه حامى و پناهگاه مسلمانان آزاده جهان است و كشور ايرانبـه عـنـوان يـك دژ نـظـامـى و آسـيب ناپذير نياز سربازان اسلام را تاءمين و آنان را بهمـبـانـى عـقـيـدتـى و تـربـيـتـى اسـلام و هـمـچـنـيـن بـهاصول و روش هاى مبارزه عليه نظام هاى كفر و شرك آشنا مى سازد.
و اما در مورد قبول قطعنامه كه حقيقتا مساءله بسيار تلخ و ناگوارى براى همه و خصوصابراى من بود، اين است كه من تا چند روز قبل معتقد به همان شيوه دفاع و مواضع اعلام شدهدر جنگ بودم و مصلحت نظام و كشور و انقلاب را

next page

fehrest page

back page

 

 
 

کلیه حقوق این سایت محفوظ می باشد.

طراحی و پیاده سازی: GoogleA4.com | میزبانی: DrHost.ir

انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما جمادی الثانی رجب شعبان رمضان شوال ذی القعده ذی الحجة محرم صفر ربیع الثانی ربیع الاول جمادی الاول نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس دیتاسنتر فن آوا سرور اختصاصی سرور ابری اشتراک مکانی colocation