بسم الله الرحمن الرحیم
 
نگارش 1 | رمضان 1430

 

صفحه اصلی | کتاب ها | موضوع هامولفین | قرآن کریم  
 
 
 موقعیت فعلی: کتابخانه > مطالعه کتاب صحیفه نور جلد 20, امام خمینی (ره)   مناسب چاپ   خروجی Word ( برگشت به لیست  )
 
 

بخش های کتاب

     FEHREST -
     SAHIFE01 -
     SAHIFE02 -
     SAHIFE03 -
     SAHIFE04 -
     SAHIFE05 -
     SAHIFE06 -
     SAHIFE07 -
     SAHIFE08 -
     SAHIFE09 -
     SAHIFE10 -
     SAHIFE11 -
 

 

 
 

 

next page

fehrest page

تاريخ : 19/3/65
ديـــدار بـــا رئيـــس جـمـهـور، رئيـس مـجـلس ديـوان عـالى كـشـور، نخست وزير، سفرا وكاردارانكشورهاى اسلامى مقيم تهران به مناسبت عيد سعيد فطر
آنـچـه كـه بـراى مـا و شـمـا مـى مـانـد، آن چـيـزى اسـت كـه در درون خـودمـانتحصيل كرده باشيم
بسم الله الرحمن الرحيم
امـيـدوارم كـه اين عيد سعيد براى همه مسلمين عيد به معناى واقعى باشد و براى ملت ايرانبـركـات عـيد از جانب خداى تبارك و تعالى نازل شود. عيد واقعى آن وقتى است كه انسانرضـاى خـدا را بـه دسـت بياورد، درون خود را اصلاح كند. امورى كه مربوط به اين عالماسـت گـذراسـت ، زودگـذر هم هست و پيروزى ها و شكست ها و خوشى ها و ناخوشى اين دنيابـيـش از چند روزى و مقدار اندكى پايدار نيست . آنچه كه براى ما و شمامى ماند، آن چيزىاسـت كـه در درون خـودمـان تـحـصـيـل كرده باشيم ، باور بكنيم كه خداى تبارك و تعالىحاضر است ، باور بكنيم كه همه چيز به دست اوست و ما چيزى نيستيم ، باور بكنيم كه ماقاصر هستيم براى شكرگزارى نعمت هاى خدا.
ايـن مـاه مـبـارك رمـضان با آن همه بركاتى كه دارد، ما نمى توانيم از عهده شكر يكى اشبـرآييم ولى بايد كوشش كنيم كه در اين ماه مبارك رمضان كه بر ما گذشت ، اگر حالىپيدا شد، اين حال را تا ماه رمضان ديگر نگه داريم و اگر حالى پيدا نشد، متاءسف باشيمو كـوشـش ‍ كـنـيـم كه پيدا كنيم . اين هياهوها همه رفتنى است ، تمام شدنى است ، آنچه كههست آنى است كه پيش خود ماست ، آن باقى است و با ماست و ما بايد كوشش كنيم كه باطنخودمان را اصلاح كنيم .
شكرگزارى به اين است كه ما مقام اين ملت را بشناسيم
بـحـمدالله كشور ما، كشور شما، كشورى است كه امروز بايد بگوييم نمونه است . آنچهكـه مـى خـواسـتم عرض كنم اين است كه اين اقبال مردم بر امور معنوى و بر امور ظاهرى ،خـصـوصـا ايـن جـوان هـاى مـا در جـبـهـه هـا و ايـن روز قـدس كـهامـسـال مـن هـر چـه نـگـاه كـردم بـه نـظـرم عـظـيـم تـر ازسـال قـبـل بـود و نـمى تواند انسان قدر اين نعمت را و شكر اين نعمت را به اندازه كافىبجا بياورد، اينها براى ما تكليف درست مى كند، تكليف ما را زياد مى كند، تكليف قوه مقننهرا دوچـنـدان مـى كـنـد، تـكـليف قوه مجريه را همين طور، قضاييه را همين طور، تكليف براىروحانيت عظيم الشان زياد مى شود. ما
نـمـى تـوانـيـم از عـهـده شـكـر اين نعمت برآييم لكن بايد حتى الامكان شكرگزارى كنيم .شكرگزارى به اين نيست كه ما بگوييم الحمدلله . آن هم يك شكر است ، شكرگزارى بهايـن اسـت كـه مـا مـقـام ايـن ملت را بشناسيم و اين جبهه و پشت جبهه را هميشه در نظر داشتهباشيم كه حجت را بر ما اينها تمام كرده اند. خدا مى داند كه من هر وقت نظرم به اين جوانهـايـى كـه عـازم جبهه هستند و به شور و شعف دارند به جبهه ها مى روند، وقتى من آنها رانـگـاه مـى كـنم ، از خودم خجالت مى كشم ، ما كى هستيم ، ما چى هستيم ؟ ما قريب هشتاد و چندسـال در ايـن دنـيـا (خـودم را مـى گـويـم ) بـودم و بـه قـدر ايـن چـنـد روزى كـه ايـنـهـامشغول خدمت هستند، ما خدمت نكرديم ، ما خودمان را نساختيم . از من گذشت لكن شما توجه كنيدكه خود را بسازيد، توجه كنيد كه دنيا را به چيزى نگيريد، توجه كنيد كه همه رفتنىهستيم و بايد به خداى تبارك و تعالى نزديك بشويم تا آن جا ما را راه بدهند. شما ادعيهائمـه اطـهـار را مـلاحـظـه كنيد، اينها ادعيه شلاق هايى است كه بر فرق ماها زده مى شود،اينهايى كه به واقعيت و به عقيده ما معصوم از هر خطا هستند، ببينيد كه در ادعيه ها چه جورعـجـز و نـاله مى كنند، براى اين كه مطلب بزرگ است . مقام بشر هر چه باشد، مقام خاتمالنـبـيين بالاترين مقام ، لكن وقتى كه اين مقام را با مقام الوهيت ملاحظه بكنيم كه خود آنهامـى بينند، هيچ است در مقابل همه چيز. آنى كه آنها فهميدند از عظمت خدا، آنها را وادار كردهاسـت آن طـور راز و نـيـاز كـنـنـد و اعـتـراف بـه تـقـصـير. شما در ادعيه اميرالمؤ منين ، خودرسـول خدا، حضرت سجاد سلام الله عليه ، ساير ائمه ملاحظه كنيد چه جملاتى هست و ماچطور بعيديم از اين معانى ، چه معارفى در اين ادعيه هست كه ما محروميم از آن معارف ، چهسـوزى در قـلب ايـن خاصان خدا بوده است كه براى فراق خدا مى سوختند و آتش جهنم رامـى گـفـتـنـد اگـر صـبـر كـنـيـم ، صـبـر در فـراق را چـه كـنـيـم ؟ ايـنـهـا بـراى مـامثل يك افسانه است لكن واقعيت است ، واقعيتى است كه آنها فهميده اند و ما نفهميديم . ما الانتـكـليـف زيـاد داريـم ، مـا مـواجـه هـسـتـيم با يك ملتى كه همه چيز خودش را در طبق اخلاصگذاشته است و براى اسلام دارد صرف مى كند. جوان ها را مى دهد، جوان ها جان خودشان رامـى دهـنـد، زن ها جوان هاى عزيز خودشان را مى دهند و با آن شور و شعف آنها به ميدان مىروند و مردم با آن شور و شعف در جبهه و خارج جبهه دارند فداكارى مى كنند. تكليف ما باايـنـهـا چـى هـسـت ؟ مـا چه جواب بدهيم از اين همه جهاتى كه اينها عرضه مى دارند؟ ما چىداريم كه در جواب آنها بدهيم ؟ معذلك بايد آن مقدارى را كه توان هست انجام بدهيم . شكراين نعمت به اين است كه ما مردم را شريك بزرگ بدانيم در اين حكومت . حكومت نيست ، بايدهمه خدمتگزار باشيم براى اين ملت ، براى اين جوان ها و براى اين پيرها و زن ها و مردها.
دولت بـه تـنـهـايـى نـمـى تـواند كه اين بار بزرگى كه الان به دوش اين ملت هستبردارد
مـردم را در هـمـه امور شركت بدهيم ، دولت به تنهايى نمى تواند كه اين بار بزرگىكـه الان بـه دوش ايـن مـلت هـسـت بردارد. همان طورى كه ملاحظه مى كنيد اگر چنانچه اينشور و شعف ملت و جوان هاى عزيز نبود هيچ دولتى نمى توانست مقابله كند با اين قدرتهايى كه همه قدرتشان را، قوه شان را پهلوى
هم گذاشتند و به ما حمله كردند. بدون اين كه اين ملت همراهى كند ما نمى توانستيم كارىبـكـنـيـم . هـر چـى داريـم از ايـنـهـاسـت و هـر چـى هـسـتمـال ايـنـهـاسـت ، دولت عـامـل ايـنـهـاسـت ، قـوه قـضـايـيـهعـامـل ايـنـهـاسـت ، قـوه اجـرايـيـه عـامـل ايـنـهـاسـت ، قـوه مـقـنـنـهعـامـل ايـنـهاست . ادا تكليف بايد بكنند، شركت بدهند مردم را در همه امور. همان طور كه باشركت مردم در اين جنگ ، شما بحمدالله پيروز شديد و پيروزتر هم خواهيد شد، با شركتايـنـهـا شـمـا مـى تـوانـيد اداره كنيد اين كشور را. مردم را در امور شركت بدهيد، در تجارتشـركت بدهيد، در همه امور شركت بدهيد، مردم را در فرهنگ شركت بدهيد، مدارسى كه مردممـى خـواهـنـد درسـت كنند كارشكنى نكنيد برايشان ، البته نظارت لازم است ، انتقاد هم لازماست لكن كارشكنى نكنيد.
تكليف است براى همه ما كه اين جمهورى كه به اين جا رسيده است تا آخر حفظ كنيم
بـيـن خـودتـان بـرادر بـاشـيد، حفظ كنيد اين برادرى را، با حفظ برادرى شما به اين جارسـيـديـد و بـا حـفـظ بـرادرى بـايـد جـلو بـرويـد. اگـر خـداى نـخـواسـتـه خـللىحـاصل بشود، در اين برادرى ، چه در خود تهران ، چه در خارج تهران ، هر جا باشد، چهبـيـن روحـانيون ، چه بين مردم ، چه بين جناح هايى كه هستند، اگر خداى نخواسته يك وقتيـك خـللى واقـع بـشـود شـكست همراه اوست . شما فكر اين را بكنيد كه حافظ اسلاميد، نهحـافـظ خـود. شـمـا بايد حفظ اسلام را بكنيد، آن هم نه در زمان خود، همان طورى كه انبياءعـظام دنبال اين بودند كه بعد از خودشان تا آخر حافظ باشند، تكليف است براى همه ماكـه ما اين جمهورى كه به اين جا رسيده است تا آخر حفظ كنيم . تا آخر حفظ كردن اين استكـه هـر روز محكم كنيم برادرى خودمان را، سر اغراض جزييه كه زود مى گذرد، لطمه اىخـداى نـخـواسـتـه بـه اسـلام وارد نـكـنـيـم ، لطـمـه اى بـه جـمـهـورى اسـلام وارد نـكنيم .اشـكـال اگـر هست به من و ديگران ، اشكال را بايد گفت لكن نبايد تضعيف كرد دولت را،نـبـايـد تـضـعيف كرد قوه مقننه را، قوه قضاييه را، روحانيت را. اينها جرم است ، اينها گناهنابخشودنى است . شما توجه بايد بكنيد. ملت ما توجه بكنند كه يك ملت با هم هيچ قوهاى بـر آنـهـا غلبه نخواهد كرد، هيچ قوه اى نمى تواند بر يك ملتى كه همراه هم هستند وبـا هـم هستند، هيچ قدرتى نمى تواند با او مقابله كند و لهذا شياطين در پى اين هستند كهاز اين راه پيش بروند كه بين جناح ها اختلافى ايجاد كنند. اعتنا نكنيد به اين شياطين ، درشهرها اعتنا نكنند آقايان به شياطينى كه مى خواهند اختلاف ايجاد كنند.
حفظ اسلام به حفظ وحدت است
قـوى بـاشـيـد و پـشـت هـم بـاشـيد، دولت و ملت با هم باشد، ملت پشتيبان دولت در اموربـاشـد، دولت خـدمـتـگزار ملت باشد در امور، شركت بدهند مردم را در همه امور. دانشگاه هابـايـد مـردم در آن دخـالت داشـتـه باشند، مردم خودشان به طور آزاد بايد دانشگاه داشتهبـاشـنـد، منتها دولت نظارت بايد بكند. نظارت دولت حتمى است لكن اين طور نباشد كهخيال كنيد كه / خود ملت / خود دولت
مـى تـوانـد هـمه اين كارها را انجام بدهد، مى بينيد كه نمى تواند، اعتراف دارند همه براين ، دولت اعتراف دارد، همه اعتراف دارند اين كه بدون ملت ما نمى توانيم . اين ملت را ازدسـت نـدهـيـد، نـگـهـش داريـد. روحـانـيون مكلفند، خودشان هم مى دانند مكلفند حفظ اسلام رابـكـنـند، حفظ اسلام به حفظ وحدت است و بايد بكنند و اين واجب است بر همه كه حفظ كنندوحـدت را، مـردم را نـگـه دارنـد. اگـر در يـك شهرى از شهرها بنا بود يك اختلافى واقعبشود، بدانند كه دست شيطان در كار است ، بايد اين را از بين ببرند و نگذارند يك وقتخـداى نـخـواسـته / در / ولو در يك شهرى ، در يك روستايى اختلاف واقع بشود. برادرانروحانى قويا با هم باشند و كناره گيرى نكنند، همه در ميدان باشند، با هم باشند. ما مىخـواهـيـم حـفـظ اسـلام را بـكـنـيـم ، بـا كـنـاره گـيـرى نـمـى شـود حـفـظ كـرد،خيال نكنيد كه با كناره گيرى تكليف از شما سلب مى شود، تكليف دوچندان است . بايد درصـحـنـه بـاشـيـد، بـيـايـيـد، همه روحانيت بيايد، كنار رفتن از مكايد ابليس است كه نمىگـذارد كـه هـمـه با هم باشند، قدرت را روى هم بگذاريد. ارتش ، سپاه ، بسيج و گروههـاى مـردمـى همه با هم باشيد، اگر باشيد با هم ، خداى تبارك و تعالى نصرت مى كندشـما را. نصرت خدا اين است كه همه با هم براى رضاى خدا باشيد، همه با هم براى اينبـاشـيـد كـه اسـلام را تـقويت كنيد و اسلام را به جاهاى ديگر هم برسانيد و اين نصرتخـداسـت و خـداونـد وعده كرده است كه اگر نصرت كنيد، من هم نصرت مى كنم . و مى بينيدكـه دارد نصرت مى كند، مى بينيد كه ما يك روزى بود كه همه اوضاع به هم ريخته شدهبـود و هـمـه جـا خـراب بـود و حالا بحمدالله همه چيز صحيح است و خوب است و همه جهاتتـمام است و جبهه هاى ما قوى و داخل و خارج همه درست ، همه جهات درست است و ليكن بايدمـردم تـوجـه كـنـنـد به اين كه آنها پشتيبان هياءت حاكمه باشند و هياءت حاكمه خدمتگزارآنها.
خداوند همه ما را از شر شيطان نگه دارد و خداوند همه ما را قدرت اين بدهد كه با خودمانجنگ كنيم و با باطن خودمان ستيزه كنيم و اصلاح كنيم خودمان را.
والسلام عليكم و رحمة الله
تاريخ : 22/3/65
انـــتـــصـــاب مـجـدد حـجـج اسـلام آقـايـان : لطف الله صافى ، احمد جنتى و ابولقاسمخزعلىبه عضويت شوراى نگهبان
بسمه تعالى
بـا تـشـكـر وافـر از زحمات ارزنده حضرات فقهاى محترم شوراى نگهبان دامت بركاتهم ،چـون ادامـه ايـن خـدمـت بـزرگ بـه اسـلام و جمهورى اسلامى امرى ضرورى است و حضراتفـقـهـاى مـذكور در متن ، لياقت و تعهدشان محرز است و در مدت طولانى اين خدمت ، آشنايىوافر به مسائل جاريه دارند، براى دوره جديد نيز خود حضرات حجج اسلام آقاى حاج آقالطـف الله صـافى و آقاى حاج شيخ احمد جنتى و آقاى حاج شيخ ابوالقاسم خزعلى ايدهمالله تعالى را به عضويت در شوراى محترم نگهبان منصوب نمودم .
از خداوند تعالى مزيد توفيق آنان در اين خدمت را خواهانم .
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 7/4/65
انتصاب مجدد حجت الاسلام موسوى اردبيلى به رياست ديوان عالى كشور
بسمه تعالى
جناب حجت الاسلام آقاى موسوى اردبيلى دامت افاضاته
بـا تـشـكـر از زحـمـات ارزنـده جـنـاب عالى در مدت تصدى مقام محترم رياست ديوان عالىكـشـور، چـنـانـچـه پس از نظرخواهى حضرات قضات محترم صحت و حسن اجراى امور محولهمـورد تـصـديـق آقـايـان واقـع شـد، جـناب عالى را براى بار ديگر به مقام محترم رياستديوان عالى كشور منصوب نمودم . از خداوند تعالى توفيق جناب عالى و ساير متصديانرا در خدمت به اسلام و مسلمين درخواست مى نمايد.
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 15/4/65
پيام تسليت به حجت الاسلام سيد على خامنه اى به مناسبت رحلت والد ايشان
بسمه تعالى
جناب حجت الاسلام آقاى حاج سيد على خامنه اى رئيس محترم جمهور دامت افاضاته
رحـلت والد مـعـظـم جـناب عالى كه عمرى با علم و تعهد و تقوا بسر بردند، موجب تاءسفگـرديـد. ايـن مـصـيـبـت را بـه جـنـاب عـالى و اخـوان مـحـتـرم و خـانـدانجليل تسليت گفته ، سلامت و موفقيت آن جناب را از خداى تعالى مساءلت دارم .
والسلام عليكم و رحمة الله
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 26/4/65
اجازه مصرف سهم مبارك امام (ع ) براى احداث مدارس آموزش و پرورش
بسمه تعالى
چـنـانـچـه قـبـلا هم تذكر داده ام ، مقصود اين جانب اين است كه كسانى كه مجازند مقدارى ازسـهـم مـبـارك امـام (ع ) را شـخـصا در موارد مقرره شرعيه صرف كنند، از اين مقدار مجاز مىتـوانـنـد بـه وزارت آمـوزش و پـرورش كـمـك كـنـنـد تـاوسايل آموزش و پرورش ‍ فرزندانشان بهتر فراهم شود. اميد است جناب آقاى وزير محترمآموزش و پرورش و ساير دست اندركاران در اين خدمت ارزنده موفق باشند.
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 28/4/65
ديـدار بـا فـرمـانـدهـان سـپـاه پـاسـداران انقلاب اسلامى و ارتش جمهورى اسلامى بهمناسبتميلاد خجسته حضرت امام رضا (ع )
بسم الله الرحمن الرحيم
ايـن عيد سعيد به همه ملت ها خصوصا ملت ايران و خصوصا رزمندگان ما انشاءالله مباركبـاشـد. خـداونـد انـشـاءالله شـمـا پـيروان اسلام را حفظ كند كه در راه اسلام ، در راه ملتخودتان كوشش كنيد انشاءالله .
آن چـيـزى كـه مـى خـواهم عرض كنم اين است كه ما و شما پيروان مكتبى هستيم كه اين مكتب ،ائمـه هـدى عـليـهـم السـلام جـريـان دهـنـده او بـودنـد بـعـد ازرسول خدا و حضرت رضا سلام الله عليه كه مهمان ما ايرانى ها هست و ما مفتخريم به اينكه زير سايه ايشان هستيم ، مجرى اين بودند. ماها پيروان آنها هستيم و پيروان آنها بايدلااقـل يـك پـرتـوى از آن چـيـزى كـه آنـهـا داشـتـنـدتحصيل كنند و دقت كنند و كوشش كنند كه تحصيل بكنند. آنها تمام عمر خودشان را صرفكـردنـد بـراى اسـلام . تـاريـخ ، از پـيـغـمـبـر اسـلام آن طـورنـقـل مـى كـنـد، از ائمـه هـدى هـم نـقـل مـى كـنـد كـه ايـنـهـا دايـمـامـشـغـول مـجـاهـده بـودنـد، عـلاوه بـر آن مـجـاهـدات مـعـنـوى كـه فـوق طـاقـت مـاهـاسـت ،مـشـغول مجاهده بودند براى تحكيم مبانى اسلام و كوتاه كردن دست كسانى كه به ملت هاظلم مى كنند، منتها هر كدام به آن مقدارى كه آن وقت قدرت داشتند. و مع الاسف نگذاشتند كهآن قدرتى كه بايد، براى آنها حاصل بشود تا ما طعم او را بچشيم و بتوانيم تبعيت كنيم. امـا امـروز مـا در يك كشورى هستيم كه به حسب واقع و به حسب ادعاى همه ماها كشورى استكه اسلامى است و براى اسلام خدمت مى شود، اين يك وظايفى دارد كه ما بايد در آن وظايفكـوشا باشيم . وظيفه اى كه از همه وظايف بالاتر است اين است كه اخلاص داشته باشيمبـراى كـارهـايى كه مى كنيم . شما گمان نكنيد كه اتكاء به ماوراى خدا براى ما بتوانديـك كـارگـشـايـى بـكـنـد، اتـكـاء بـه خـدا بـكـنيد. اگر ما يك روز اتكاء خودمان را از خدابـرداشـتـيـم و روى نفت گذاشتيم يا روى سلاح گذاشتيم ، بدانيد كه آن روز، روزى استكـه ما رو به شكست خواهيم رفت . شما امروز بحمدالله موجب سرافرازى ملت ايران شديدو مـلت ايـران هـم مـوجب سرافرازى اسلام . و اخلاص پيدا كنيد در كارهاى خودتان ، اتكاءخـودتـان را بـه خـداى تـبـارك و تـعـالى قـوى كـنـيـد كه نصر و نصرت بدون اتكاء اوحـاصل نمى شود. شما ملاحظه كنيد الان قدرت هاى بزرگى كه اتكاء دارند به آن سلاحهاى عجيب و غريب خودشان ، در اضطراب دارند زندگى مى كنند. گمان نكنيد كه كاخ سفيدو كرملين الان آرام نشسته اند و با وضع آرام زندگى مى كنند.
آنـهـا بـا اضـطـراب زنـدگى مى كنند و اين اضطراب براى اين است كه آنها تبع شيطانهـسـتـنـد و شـيطان نمى گذارد كه طمانينه پيدا بشود در قلب انسان . شما هم بخواهيد كهاضـطـراب نـداشـتـه بـاشـيـد و بـخـواهـيد كه ايمانتان را قوى بكنيد، بدانيد كه نصرتدنـبـالش اسـت . اول بـايـد اخـلاصـتـان را قـوى بـكـنـيـد، ايـمـانـتـان را قـوى بـكـنيد بعددنبال كار برويد به آن طورى كه خداى تبارك و تعالى امر فرموده است . و اين اخلاص وايـمان ، شما را تقوبت مى كند و روحيه شما را بالا مى برد و نيروى شما جورى مى شودكـه هـيـچ قـدرتـى نمى تواند مقابله بكند. امروز هم كه مى بينيد همين طور است ، الان همينطـور اسـت كـه قدرت هاى بزرگ هم با شما مقابله نمى توانند بكنند. يعنى آنها خودشانبه اضطراب هايى گرفتار هستند كه آن اضطراب ها نمى گذارد كه وارد بشوند در يككارهاى ديگرى .
و من به شما سفارش مى كنم كه بعد از اخلاص ، اتحاد را، وحدت را. اگر اخلالى به اينوحـدت شـيـاطـيـن پيدا بكنند و بتوانند اخلال بكنند به وحدت شما رزمندگان ، بدانيد كهشما گرفتار آن (كيد) شيطانى شديد و شكست همراهش است .
كـوشـش كنيد كه در بين ، اين نباشد كه من ارتشى هستم يا سپاهى هستم ، من بسيجى هستم .همه احساس اين را كنيد كه ما خدمتگزار اسلاميم . وقتى بنا شد همه خدمتگزار اسلام باشيد،اخـتـلاف ديـگـر پـيـش نمى آيد. شما بدانيد كه اگر تمام انبيا عليهم السلام در يك عصرمـجـتـمـع مـى شـدنـد، هيچ اختلافى نداشتند. اختلاف براى اين است كه انسان ، هر كسى مىخـواهـد پيش خودش ، براى خودش ‍ يك كارى انجام بدهد، هر اختلافى از هواى نفس پيدا مىشود. وقتى انسان بخواهد براى خودش يك مساءله اى را درست كند، مى بيند كه آن رفيقششـايـد جـلو بـيـفـتد، اين يك قدرى جلوتر مى رود، او يك قدر، يك وقت مى بينيد كه اختلافحاصل مى شود.
الان در ايـن مـقطع زمانى كه ما موجود هستيم و مى بينيد كه همه قدرت ها بر خلاف ما دارندفـعـاليـت مـى كـنـنـد و اسـتـثـنـايـش بـسـيـار كـم اسـت ، شـمـا اگـر درداخـل خـودتـان يـك خـللى پيدا بشود، يك اختلافى پيدا بشود خداى نخواسته و انشاءاللهنـخـواهد شد و اگر خداى نخواسته شياطين بخواهند يا شياطين داخلى يا شياطين خارجى !!!رسانه هاى گروهى بخواهند يك اختلالى ايجاد كنند، شما بدانيد كه علاوه بر اين كه درايـن جـا شـكـسـت خـورديـد، در آن عـالم هـم پـيـش خـدا مـسـؤول هستيد، براى اين كه حفظ جمهورى اسلامى يك فريضه است بر همه ما و ما اگر چنانچهايـن فـريـضه را به درستى بخواهيم انجام بدهيم ، بايد همه با هم همراه باشيم . يعنىنـه هـمـيـن شـما، نه همين سپاه و عرض كنم ارتش ، نه همين قواى مسلحه ما، همه ايران ، همهافـراد ايران از روحانيون گرفته تا بازارى ها تا مجلس ‍ تا همه جا، وقتى همه اينها همشـدنـد يـك قـدرت ، يـك قـوه هـسـتـنـد و ايـن قـوه مـى تـوانـد درمـقـابـل هـمـه چـيز ايستادگى كند. و بدانيد كه امروز كه از جهات ديگر ماءيوس شدند، ازجهات اين كه در جبهه ها آنها يك پيشرفتى بكنند يا بتوانند (فاو) را برگردانند يابـتـوانـنـد در مـهـران كارى بكنند، آنها ماءيوس شدند، از اين نكته ماءيوس نيستند كه بينخـودتـان بـيـايـنـد ايـجـاد كـنند اختلاف را، اين اختلاف از زبان هر كس باشد، از زبان هرمـوجـودى بـاشـد، ايـن زبـان ، زبـان شيطان است ، چه از زبان يك روحانى باشد، چه اززبان يك مقدس ‍ باشد،
چـه از زبـان يـك نـمازگزار باشد و چه از ساير زبان ها، بدانيد كه اين زبان ، زبانشـيـطـان اسـت و گـاهـى هـم خـود آن آدم مـلتـفت نيست كه تحت تاءثير شيطان است يا زبانشيطان در او دارد فعاليت مى كند.
بـنـابـرايـن ، از امـور مـهـمـه اى كه بر همه ما واجب است دفاع از اسلام ، دفاع از جمهورىاسـلامـى اسـت و آن بـسـتـگـى دارد به وحدت ، هر كس در هر لباسى باشد و در هر مكانىباشد و زبانش / به / جريان پيدا كند براى اين كه ولو به واسطه هايى بخواهد ايجاداخـتـلاف بـكـنـد بـيـن شـمـا، ايـن از جـنـود ابـليـس اسـت و مـطـرود اسـت پـيـش خـدا و مـسـؤول اسـت پـيـش خدا ولو اين كه يك آدمى باشد كه نماز شبش ‍ ترك نمى شود. اين مساءله ،مساءله مهمى است ، مساءله وحدت بين شما و وحدت همه قشرهاى مختلف ايرانى يك امر مهمىاسـت بـراى حـفظ كيان اسلام كه واجب است بر همه ما، چنانچه بر همه واجب است كه به هرطور مى توانيم دفاع كنيم از اسلام . امروز قضيه ، قضيه دفاع است ، دفاع از يك قدرتهـايـى كـه مـى خـواهـنـد حـمـله كـنـنـد، مـى خواهند به هر طورى شده است باز شما را و ما رابـرگـردانـنـد بـه اسـارت اولى و ايـن دفعه اگر اينها خداى نخواسته يك قدرتى پيداكنند، مثل سابق نيست ، آنها اساس اسلام را از بين مى برند براى اين كه ديدند اسلام استكـه مـى تـوانـد كار بكند و در مقابل بايستد. و اين يك فريضه اى است بر همه ما، از اهمفرايض ‍ است حفظ اسلام . يعنى حفظ اسلام از حفظ احكام اسلام بالاتر است . اساس اسلاماول اسـت ، دنبال او اساس احكام اسلام است . بر همه ما، بر همه شما به مقدارى كه قدرتداشـته باشيم ، به مقدارى كه توانايى داشته باشيم واجب است كه جديت كنيم در اين كهاين دفاع مقدس را ما به طور شايسته عمل بكنيم .
شما در جبهه ها هيچ نگذاريد آرامش پيدا كند دشمن ، اگر بگذاريد آرامش پيدا كند مى رود وتـجـهـيـز زيـادتـر مـى كـنـد و شما را به زحمت مى اندازد. بايد نگذاريد كه او يك شب ازاضـطـراب بـيـرون بـيايد، الان در اضطراب هستند، نگذاريد كه آنها از اضطراب بيرونبـيـايـند و ثانيا همه ملت ايران بايد در اين امر شركت داشته باشند. مساءله ، مساءله يكحـكـومـت نـيست ، مساءله ، مساءله يك جنبه نيست ، مساءله ، مساءله اسلام است . مساءله اسلام .يـعنى بر زن و مرد اين كشور واجب است كه دفاع كنند، هر كس به اندازه اى كه مى تواندبـايـد دفـاع بـكـند و اين دفاع را بايد تعقيب بكنيم تا انشاءالله به پيروزى هايى كهخـداى تـبـارك و تـعـالى مى خواهد، برسيم كه من اميدوارم كه خداوند به همه شما توفيقعـنـايـت كـند، همه شما را حفظ كند و وحدتتان را حفظ كند و جديت تان را دوچندان كند و شمامـطـمـئن بـاشـيـد كـه شـمـا پـيـروزيـد، بـراى ايـن كـه كـسـى كـه بـراى خـداعمل مى كند پيروز است .
ايـن پـيـروزى بـراى شـمـا هـسـت ، خدا وعده كرده است كه اگر نصرت كنيد خداى تبارك وتعالى را، شما را نصرت مى كند. نصرت ها هم كه همه ديديد و همه اوقات ديديد كه چهنـصـرت هـايـى حـاصـل شـده اسـت و حـاصـل مـى شـود وحاصل خواهد شد.
مـطـمـئن بـاشيد، قلب هايتان قوى باشد و !!! هيچ !!! از هيچ امرى نترسيد، از هيچ قدرتىنترسيد، اين قدرت ها قدرت هايى نيستند كه بتوانند با اسلام مقابله كنند. شما انشاءاللهامـيـدوارم كه موفق باشيد و انشاءالله من هم كه دعا مى كنم به شما و واقعا مفتخرم به اينكه ما يك وقتى واقع هستيم كه يك
همچو ملتى داريم و يك همچو سپاهى داريم و يك همچو ارتشى داريم و يك همچو قواى مسلحهاى داريـم و يـك هـمـچـو ملت و اشخاصى داريم و همچو دست اندركارانى داريم كه همه آنهاانشاءالله براى خدا عمل مى كنند.
والسلام عليكم و رحمة الله و بركاته
تاريخ : 11/5/65
مـــوافـــقـــت بـــا پـــيـــشنهاد انتصاب سركار سرهنگ حسين حسنى سعدى به فرماندهىنيروىزمينى ارتش جمهورى اسلامى
بسم الله الرحمن الرحيم
بـا تـقـديـر از زحـمـت هـاى طـاقـت فـرسـاى سـركـار سـرهـنگ صياد شيرازى كه با تعهدكـامـل بـه اسـلام و جـمـهورى اسلامى در طول دفاع مقدس ، از هيچ گونه خدمتى به كشوراسلامى خوددارى نكرده و اميد است در آينده نيز در هر مقامى باشد، موفق به ادامه خدمت هاىارزنـده خـود بـاشـد، بـا پـيـشنهاد مذكور موافقت نموده و سركار حسين حسنى سعدى را بهفرماندهى نيروى زمينى ارتش ‍ جمهورى اسلامى منصوب مى نمايم .
امـيـد اسـت خـداى تـعـالى بـه ايـشان توفيق خدمت به اسلام و ايران و جمهورى اسلامى رامرحمت فرمايد.
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 16/5/65
پيام به زائران بيت الله الحرام
بسم الله الرحمن الرحيم
و اذان من الله و رسوله الى الناس يوم الحج الاكبر ان لله برى من المشركين و رسوله .
صدق الله العلى العظيم
ستايش و نيايش مخصوص ذات مقدسى است كه با عنايات خاص خود و فرو فرستادن وحىبر انبياى عظام !!! از آدم صفى الله تا محمد حبيب الله عليهم صلوات الله و سلم !!! راه وروش چگونه زيستن و براى چه آفريده شدن و مقصد آفرينش را بر جامعه بشرى آموخت .و درود بى پايان بر پيامبران اولوالعزم چون ابراهيم بت شكن و موساى طاغوت براندازو عيساى مسيح كه اگر فرصت يافته بود همانند آنان بود، و محمد شكننده تمامى بت ها وبـرائت جـويـنـده از تـمـامـى مـشـركـان و سـتمكاران . و سلام جاويدان بر ائمه مسلمين ، اينراهـگـشـايـان پـيـكـارگـرى عـليـه ستمكاران مسلمان نما و جباران غاصب حقوق الله و حقوقالنـاس و كـج فـهـمـان داغ بـر پـيـشـانـى . و سـلام بـر آن ابـراهـيـمخليل الله كه يك تنه بر بت ها و بت پرست ها يورش برد و از تنهايى و آتش نهراسيد،و آن مـوساى كليم الله كه با عصاى چوپانى بر فرعونيان خروش كشيد و از بى كسىبـاك نـداشـت . و سـلام و درود بـر مـحـمـد حـبيب الله كه به تنهايى قيام كرد و تا آخرينساعات زندگانى با كفار ظلم پيشه به جنگ برخاست و از كمى عده و عده نناليد. و سلامبر مسلمانان صدر اسلام كه با اندك تداركات جنگى به سلاطين جور روم و ايران تاختندو از كـمى ياران به خود ترس راه ندادند. و درود بى پايان بر على بن ابى طالب كهبـا دژخـيـمـان بـه صـورت مـسـلمـان و مـقدس نماهاى بدتر از كفار جنگيد و از هيچ قدرتىنـهـراسـيـد. و سـلام بر حسين بن على كه با ياران معدود خويش براى برچيدن بساط ظلمغـاصـبـان خـلافـت بـپـاخـاسـت و از نـاچـيـز بـودن عـده و عـده بـه خـودخـيال سازش با ستمگر را راه نداد و كربلا را قتلگاه خود و فرزندان و اصحاب معدودشقـرار داد و فـريـاد (هـيـهـات مـنـاالذله )اش را به گوش حق طلبان رساند كه در نظردنـيـاگـرايـان و مـلت پـرسـتـان ، آنـچـه از ايـن اولياى معظم الهى صادر شده بر خلافعـقـل و شـرع اسـت . قـيـام بـدون تـجـهـيـزات كـافـى راعقل آنان نمى پسندد و شرع آنان اجازه نمى دهد. و نيز به عقيده آنان حركت از كشورى بهكـشـورى ديـگـر كـه داراى حـكـومـت و تـشـكـيـلاتـى مـى بـاشـد، مـخـالف بـاعـقـل و مـليـت بـوده و بـالاخـره مـخـالف بـا مـوازيـن شـرعـى و الهى است و همچنين صلح بانـمـروديان و فرعونيان و ملحدان و ستمگران و سازش با ظالمان به صورت مسلمان و بازهـد فـروشـان داغ بـر پـيـشـانـى ، طـريـق صـواب وعقل و شرع بوده و هست . و
بـا ايـن انـگـيـزه تـسـليـم و سازش با آمريكاى جهانخوار و وابستگان به او لزوم عقلى وشـرعـى دارد و تـخـلف از آن مـخالف شرع و عقل است . و دفاع از ملت مظلوم عراق كه زيرچـكـمـه دژخـيـمـان بـه جـان آمده اند و فوج فوج علماى عظام و ابرار بى پناه آنان را بهشـهـادت مى رسند و زنان و كودكان آنان زير لگدهاى ستمگران مى سوزند و مى ميرند وفـريـاد (يـا للمـسـلمـيـن ) مـى كـشـنـد، بـر خـلافعـقل و شرع مى باشد! اين انگيزه ملى گرايى و خلود در ارض است كه مصالح مسلمانان رافـرامـوش كـرده و دفـاع از مصالح مسلمين را در حصار ملت خاص قرار داده و قلم سرخ برقـرآن كـريـم و احـاديـث رسـول الله صـلى الله عـليـه و آله و سلم و ائمه معصومين عليهمالسـلام و سـيـره مـسـتـمـره انـبـيـاى عـظـام و اوليـاى مـعـظـم عـليـهـم السـلام درطول تاريخ كشيده است .
ملت غيور متعهد ايران در آن روزهاى سخت مصيبت بار كه دشمن جنايتكار از زمين و هوا و درياغـافـلگـيـرانـه بـه كشورشان حمله كرد و قسمت عظيمى از آن را متصرف شد و جنايتكارانداخـل و قـدرت هـاى بـزرگ خـارج و عـمـالشـان در سـطـح كـشـور بـه خـرابـكـارى وقـتـل و غـارت دسـت زدند، با ارتش از هم پاشيده و قواى مسلح ناچيز آرايش نديده فقط بااتـكـال بـه خـداى مـتـعـال و نيروى ايمان دشمن را با شكست و زبونى از كشور عزيز خودبـيـرون رانـد و هـيـچ گـاه ضـعـف و سـسـتـى و زبـونـى بـه خـود راه نـداد و از شـهـادتاسـتـقـبـال نـمـود و به سازش و صلح با افعى زخم خورده تن در نداد و جز معدودى ضعيفالقلب يا خيانتكار و دنياطلب و راحت خواه كه به اسلام و مصالح مسلمين اعتنايى نداشتند ونـدارنـد، بـا ضعف و دلهره از صلح و صفا دم مى زدند و مى زنند و تعمد داشته و يا نمىدانـسـتـنـد كـه صـلح با اين جنايتكاران در هر موقع باعث بر باد دادن حيثيت اسلام و كشوراسـلامـى بـوده و نـيـز مـوجـب گـرفـتـارى هـمـيـشـگـى مـيـهـن عـزيـزمـان درچنگال ابرقدرت هاست .
اكنون كه با عنايات خداوند تعالى و توجه بقيه الله روحى فداء نظام جمهورى اسلامىمـا از هـر جـهـت در مـوضـع قـدرت قـرار گـرفـتـه اسـت و ارتش نيرومند و سپاه عظيم مؤ منسـلحـشـور و قـواى مـسـلح قـدرتـمـند و ملت حاضر در صحنه دارد و پشت دشمن را در ابعادمختلف شكسته است ، برايمان سازش و صلح تحميلى بدتراز جنگ چه معنى دارد؟ چه كسىاسـت كـه نـمى داند صلح طلبى دشمن براى مجهز شدن بيشتر و غافلگيرى اى است ، كهجـمـهـورى اسـلامـى بـايد براى احتراز از آن در طول بيش از هزار كيلومتر قواى مجهز آمادهداشـته باشد؟ و كيست كه نداند صلح با اين حزب به رسميت و شرعيت شناختن حكومت بعثاسـت كـه بـا قـتـل و جنايت بر يك كشور اسلامى حكومت مى كند؟ و كيست كه نداند اين امر ازبـزرگـتـريـن گـنـاهـان اسـت و از واضـح ترين خيانت ها به مسلمين است ؟ ملت عزيز ما باتـعـهـدى كـه بـه اسـلام دارنـد، جـنگ را تا سرحد شهادت و لقاء الله كه از بزرگترينآمال اولياى خدا و ارباب معرفت است ادامه مى دهند، گرچه آن را بيخبران نابودى انگارندو ماديگران لقاء الله را نابودى لقب مى دهند.
اكنون كه حجاج بيت الله الحرام از خانه تن و دنيا مهاجرت الى الله و رسوله ، كه خانهدل است مى كنند و همه چيز محبوب حقيقى در وراى آنان است بلكه چيزى جز او نيست كه درونو برون داشته باشد، بايد
بـدانـنـد كـه حـج ابـراهـيـمـى مـحـمـدى صـلى الله عـليـهـمـا و آلهـمـاسـال هـاسـت غـريـب و مـهـجـور اسـت ، هم از جهات معنوى و عرفانى و هم از جهات سياسى واجـتـمـاعـى و حـجـاج عزيز تمامى كشورهاى اسلامى بايد بيت خدا را در همه ابعادش از اينغـربـت درآورند، اسرار عرفانى و معنويش به عهده عرفاى غيرمحجوب . و ما اينك با بعدسـيـاسـى و اجـتـماعى آن سر و كار داريم كه بايد گفت فرسنگ ها از آن دوريم . ما ماءموربـه جـبـران مـافـات هـستيم . اين كنگره سراپا سياست كه به دعوت ابراهيم و محمد صلىالله عـليـهـما و آلهما برپا مى شود و از هر گوشه دنيا و از هر فج عميق در آن اجتماع مىكـنـند، براى منافع ناس است و قيام به قسط است و در ادامه بت شكنى هاى ابراهيم و محمداسـت و طـاغـوت شـكـنـى هـا و فرعون زدودن هاى موسى است . و كدام بت به پايه شيطانبزرگ و بت ها و طاغوت هاى جهانخوار مى رسد كه همه مستضعفان جهان را به سجده خود وسـتـايـش خـويـش فـراخـوانـند و همه بندگان آزاد خداى تعالى را بنده فرمانبردار خويشدانند؟
در فـريـضـه حج كه لبيك به حق است و هجرت به سوى حق تعالى به بركت ابراهيم ومـحـمد است ، مقام (نه ) بر همه بت ها و طاغوت هاست و شيطان ها و شيطان زاده هاست . وكـدام بـت از شـيـطـان بـزرگ آمـريـكـاى جـهانخوار و شوروى ملحد متجاوز بزرگتر و كدامطاغوت و طاغوتچه از طاغوت هاى زمان ما بالاترند؟
در لبـيـك لبـيـك (نـه ) بـر هـمـه بـت ها گوييد و فرياد (لا) بر همه طاغوت ها وطـاغـوت چـه هـا كـشـيـد و در طـواف حـرم خـدا كـه نـشـانـه عـشـق بـه حـق اسـت ،دل را از ديـگـران تهى كنيد و جان را از خوف غيرحق پاك سازيد و به موازات عشق به حقاز بـت هـاى بزرگ و كوچك و طاغوت ها و وابستگان شان برائت جوييد كه خداى تعالى ودوستان او از آنان برائت جستند و همه آزادگان جهان از آنان برى هستند.
و در لمس (حجرالاسود) بيعت با خدا بنديد، كه با دشمنان او و رسولانش و صالحان وآزادگان دشمن باشيد و به اطاعت و بندگى آنان هر كه باشد و هر جا باشد سر ننهيد وخوف و زبونى را از دل بزداييد كه دشمنان خدا و در راءس آنان شيطان بزرگ زبونند،هر چند در ابزار آدمكشى و سركوبى و جنايتشان برترى داشته باشند.
و در سعى بين صفا و مروه ، با صدق و صفا سعى در يافتن محبوب كنيد كه با يافتن اوهـمـه يـافـت هـاى دنـيـاوى گـسـسته شود و همه شك ها و ترديدها فرو ريزد و همه خوف ورجاهاى حيوانى زايل شود و همه دلبستگى هاى مادى گسسته شود و آزادگى شكفته گرددو قيد و بند شيطان و طاغوت كه بندگان خدا را به اسارت و اطاعت كشند، در هم ريزد.
و بـا حـالشـعـور و عـرفـان به مشعرالحرام و عرفات رويد و در هر موقف به اطمينان قلب بر وعدههاى حق و حكومت مستضعفان بيفزاييد و با سكوت و سكون تفكر در آيات حق كنيد و به فكرنجات محرومان و مستضعفان از چنگال استكبار جهانى باشيد و راه هاى نجات را از حق ، در آنمواقف كريمه طلب
كـنـيـد. پـس بـه مـنـا روبـد و آرزوهـاى حـقانى را در آن جا دريابيد كه آن قربانى نمودنمـحـبـوبـتـريـن چـيـز خـويـش در راه مـحـبـوب مـطـلق اسـت . و بـدانيد تا از اين محبوب ها كهبـالاتـريـنـش حب نفس است و حب دنيا تابع آن است ، نگذريد به محبوب مطلق نرسيد و درايـن حـال است كه شيطان را رجم كنيد و شيطان از شما بگريزد. و رجم شيطان را در مواردمـختلف با دستورهاى الهى تكرار كنيد كه شيطان و شيطان زادگان همه گريزان شوند.و شـرط هـمـه مـنـاسـك و مـواقـف بـراى رسـيـدن بـه آرزوهـاى فـطـرى وآمـال انـسـانـى ، اجتماع همه مسلمانان در اين مراحل و مواقف و وحدت كلمه تمامى طوايف مسلميناست بدون اعتنا به زبان و رنگ و قبيله و طايفه و مرز و بوم و عصبيت هاى جاهلى ، و هماهنگخروشيدن بر دشمن مشترك است كه دشمن اسلام عزيز است و در اين عصر از آن سيلى خوردهاست و آن را مانع غارتگرى هاى خود مى داند و با تفرقه افكنى و نفاق پراكنى مى خواهدايـن مـانـع مـلموس را از سر راه خود بردارد. و عمال مزدور آنان كه در راءس آنها آخوندهاىحـسود دنياگراى دربارى اند و در هر جا و هر وقت خصوصا در ايام حج و مراسم الهى آن ،مـاءمور اجراى اين مقاصد شوم مى باشند. مسلمانان در مواقف و مراسم اين عبادت كه يكى ازمـقـاصد بزرگ آن اجتماع مسلمين از تمام بقاع زمين براى منافع مستضعفان جهان است و كدامنـفع بالاتر از كوتاه كردن دست جهانخواران از ممالك اسلامى است لازم است با هوشيارىمراقب اعمال ضداسلامى و قرآنى اين عمال خبيث و آخوندهاى نفاق افكن باشند و آنان را كهبـا نـصـحـيت به اسلام و منافع مسلمين وقعى نخواهند گذاشت ، از خود برانند كه اينان ازطاغوتيان شيطان تر و پست ترند.
ايـنـك ايـن جـانـب بـه تـذكـراتـى كـه لازم مـى دانـم ، حـسـبمعمول مى پردازم و از خداوند توفيق همگان را براى خدمت به اسلام مى خواهم :
1 !!! بـه زايـران بـيـت الله الحـرام ايـدهـم الله تـعـالى عـرض مـى كـنـم كـهاعمال و مناسك را به طور دقيق از روحانيون محترم كه در كاروان ها هستند فراگيريد و بههـيـچ عـمـلى بـدون راهـنـمـايـى آنـان دسـت نـزنـيـد، چـه بـسا باشد كه خداى نخواسته باسـهـل انـگـارى ، عملتان باطل شود و جبران را تا آخر نتوانيد بكنيد و يا به احرام باقىبـمـانـيـد و در بـرگشت موجبات زحمت خود و نزديكان خويش شويد و اين يك تكليف شرعىاسـت كـه از آن غـفـلت نبايد كرد. و به روحانيون محترم عرض مى كنم كه علاوه بر آن كهمـسـائل را بـه طـور وضوح كه همه كس بفهمد در جلسات متعدد به گروه خود ياد دهيد، دروقت اعمال آنان نيز مواظب آنها باشيد و آنها را هدايت فرماييد.
2 !!! بـه زايـران مـحـتـرم تـذكـر مـى دهـم كـه در ايـن مـواقـف مـعـظـمـه و درطـول سـفـر به مكه مكرمه و مدينه منوره ، از انس با قرآن كريم اين صحيفه الهى و كتابهـدايـت غـفـلت نـورزنـد كـه مـسـلمـانـان هـر چـه دارنـد و خـواهـنـد داشـت درطول تاريخ گذشته و آينده از بركات سرشار اين كتاب مقدس است . و از همين فرصت ازتـمـامـى عـلمـاى اعلام و فرزندان قرآن و دانشمندان ارجمند تقاضا دارم كه از كتاب مقدسىكه (تبيان كل شى ) است و صادر از مقام جمع الهى به قلب
نـور اول و ظـهور جمع الجمع تابيده است ، غفلت نفرمايند. اين كتاب آسمانى !!! الهى كهصورت عينى و كتبى جميع اسماء و صفات و آيات و بينات است و از مقامات غيبى آن دست ماكـوتـاه اسـت و جـز وجود اقدس جامع (من خوطب به ) از اسرار آن كسى آگاه نيست و بهبـركـت آن ذات مقدس و به تعليم او خلص اولياى عظام دريافت آن نموده اند و به بركتمـجـاهـدات و ريـاضـت هـاى قـلبـيـه ، خلص اهل معرفت به پرتوى از آن به قدر استعداد ومـراتـب سـيـر بـهـره مـنـد شـده انـد و اكـنـون صـورت كتبى آن كه به لسان وحى بعد ازنـزول از مـراحـل و مـراتـب ، بى كم و كاست و بدون بك حرف كم و زياد به دست ما افتادهاسـت ، خـداى نـخـواسـتـه مـبـاد كـه مـهـجـور شـود و گـرچـه ابـعاد مختلفه آن و در هر بعدمـراحـل و مراتب آن از دسترس بشر عادى دور است لكن به اندازه علم و معرفت و استعدادهاىاهل معرفت و تحقيق در رشته هاى مختلف ، به بيان ها و زبان هاى متفاوت نزديك به فهم ازايـن خـزيـنـه لايـتناهاى عرفان الهى و بحر مواج كشف محمدى صلى الله عليه و آله و سلمبـهـره هـايى بردارند و به ديگران بدهند و اهل فلسفه و برهان با بررسى رموزى كهخاص اين كتاب الهى است و با اشارات از آن مسائل عميق گذشته ، براهين فلسفه الهى راكـشـف و حـل كـرده ، در دسـتـرس اهـلش قرار دهند. و وارستگان صاحب آداب قلبى و مراقباتبـاطـنـى رشـحـه و جـرعـه اى از آنـچه قلب عوالم از (ادبنى ربى ) دريافت فرموده ،بـراى تـشـنـگـان ايـن كـوثـر به هديه آورند و آنان را مؤ دب به آداب الله تا حد ميسورنـمـايـنـد. و مـتـقـيان تشنه هدايت بارقه اى از آنچه به نور تقوا از اين سرچشمه جوشان(هـدى للمـتقين ) هدايت يافته اند، براى عاشقان سوخته هدايت الله به ارمغان آورند. وبـالاخـره هـر طـايفه اى از علماى اعلام و دانشمندان معظم به بعدى از ابعاد الهى اين كتابمـقـدس دامـن بـه كـمـر زده و قـلم به دست گرفته و آرزوى عاشقان قرآن را برآورند و درابـعـاد سـيـاسـى ، اجتماعى ، اقتصادى ، نظامى ، فرهنگى و جنگ و صلح قرآن وقت صرففـرمـايـنـد تا معلوم شود اين كتاب سرچشمه همه چيز است . از عرفان و فلسفه تا ادب وسياست ، تا بيخبران نگويند عرفان و فلسفه بافته ها و تخيلاتى بيش نيست و رياضتو سير و سلوك كار درويشان قلندر است ، يا اسلام به سياست و حكومت و اداره كشور چكاردارد كه اين كار سلاطين و روساى جمهور و اهل دنياست . يا اسلام دين صلح و سازش است وحـتـى از جـنـگ و جـدال بـا سـتـمـكـاران بـرى اسـت . و بـه سـر قرآن آن آورند كه كليساىجاهل و سياستمداران بازيگر به سر دين مسيح عظيم الشان آوردند.
هـان اى حـوزه هاى علميه و دانشگاه هاى اهل تحقيق ! بپاخيزيد و قرآن كريم را از شر جاهلانمـتـنـسـك و عـالمـان متهتك كه از روى علم و عمد به قرآن و اسلام تاخته و مى تازند، نجاتدهـيد. و اين جانب از روى جد، نه تعارف معمولى ، مى گويم از عمر به باد رفته خود درراه اشتباه و جهالت تاسف دارم . و شما اى فرزندان برومند اسلام ! حوزه ها و دانشگاه ها رااز تـوجـه بـه شـوونـات قـرآن و ابـعاد بسيار مختلف آن بيدار كنيد. تدريس قرآن در هررشـتـه اى از آن را محط نظر و مقصد اعلاى خود قرار دهيد. مبادا خداى ناخواسته در آخر عمركـه ضـعـف پـيرى بر شما هجوم كرد از كرده ها پشيمان و تاسف بر ايام جوانى بخوريدهمچون نويسنده .
3 !!! بايد بدانيم حكمت آن كه اين كتاب جاويد ابدى كه براى راهنمايى بشر به هر رنگو مليت و در هر قطب و قطر، تا قيام
سـاعـت نـازل گـرديـده است ، آن است كه مسائل مهم حياتى را چه در معنويات و چه در نظاممـلكى زنده نگه دارد و بفهماند كه مسائل كتاب براى يك عصر و يك ناحيه نيست . و گماننـشـود قـصد ابراهيم و موسى و محمد عليهم و على آلهم السلام مخصوص به زمان خاصىاسـت . فـريـاد برائت از مشركان مخصوص به زمان خاص نيست ، اين دستور است و جاويد،در صورتى كه مشركان حجاز منقرض شده اند. و (قيام ناس ) مختص به زمانى نيست ودسـتور هر زمان و مكان است و در هر سال در اين مجمع عمومى بشرى از جمله عبادات مهم استالى الابـد. و هـمـيـن اسـت نـكته سفارش اكيد ائمه مسلمين عليهم السلام بر اقامه عزاى سيدمـظـلومـان تـا آخـر ابـد و فـريـاد مـظـلومـيـت آل بـيـترسول الله صلى الله عليه و آله و ظالميت بنى اميه عليهم لعنه الله با آن كه بنى اميهمـنـقـرض شـده انـد، فـريـاد مـظلوم بر سر ظالم است . و اين پرخاش و فرياد بايد زندهبـمـانـد و بـركاتش امروز در ايران در جنگ با يزيديان واضح و ملموس است . و لازم استحجاج بيت الله الحرام در اين مجمع عمومى و سيل خروشان انسانى فرياد برائت از ظالمانو ستمكاران را هر چه رساتر برآورند و دست برادرى را هر چه بيشتر بفشارند و مصالحعـاليـه اسلام و مسلمين مظلوم را فداى فرقه گرايى و ملى گرايى نكنند و برادران مسلمخـود را هـر چـه بـيـشـتـر مـتـوجه به توحيد كلمه و ترك عصبيت هاى جاهلى كه جز به نفعجـهانخواران و وابستگان آنان تمام نمى شود بنمايند، كه اين خود نصرت خداوند تعالىاسـت و وعـده حـق تـعـالى بـه امـيـد واثـق شامل حالشان مى شود. و اگر خداى نخواسته ازعـمـال جـهـانـخـواران كـه در راءس آنان آخوندهاى جيره خوار تفرقه افكن واقع اند پيروىكـنـند، به معصيت بزرگى دست زده اند و مشمول غضب قادر جبار خواهند شد و در قيد و بندابرقدرت ها باقى خواهند ماند و بايد به خداوند از آن پناه برد.
4 !!! از زايـران مـحـترم كشور ايران تقاضا دارم كه توجه كنند از چه كشورى مى روند وبـه سـوى كـى رو آورده انـد. از كـشـورى مـى رونـد كـه براى اسلام عزيز و اجراى احكامنـورانـى آن بـه جـاى احـكام طاغوت بپاخاسته و زن و مرد و پير و جوان هر چه داشته اندفـدا كردند. جوانان عزيز متعهدى كه هر يك از آنها ارزش هاى الهى اى دارند كه ما از دركآن عـاجـزيـم ، شـهـيـد شـده انـد و مـعـلول گرديده اند و به اسارت در آمده اند و ملتى كهمـشـتـاقـانـه در راه خـدا از جـان و مـال و منال خود گذشته اند و داغ عزيزان خود را به جانخـريـده انـد. و بـه سـوى كـشـورى مـى رونـد كـه خـانـه خـداونـد تـعـالى و كـعـبـهآمـال انـبـيـاى عـظـام و اوليـاء كـرام و مـحـط وحـى و مـهـبـطجـبـرئيـل امـيـن و مـلائكـه الله اسـت . به سوى خدا مى روند تا هر حركت و سكونشان الهىبـاشـد و بـه سوى قربانگاه اسماعيل عزيز مى روند كه دستور گذشتن از هر چيز را درراه او به ما داد و به سوى مدينه محمد صلى الله عليه و آله مى روند تا محمدى شوند وچگونه زيستن و چگونه مجاهدت كردن و چگونه رفتن به سوى معشوق را بياموزند. رفتهانـد بـه سوى قبر رسول عظيم الشان و قبور اولياى عظيم المنزله اى كه لحظه اى بهدنـيـا و زخـارف آن تـوجـه نـكـرده انـد و بـه جز به خدا و اوامر او نينديشيده اند و به جزرضـاى او قـدم بـرنداشته اند، پس آگاه باشيد كه از كجا به كجا مى رويد. پس تكليفشـمـا جـدا زيـاد اسـت و حركات و اعمال شما علاوه بر آن كه در محضر حق تعالى و حضوراوست و در مراقبت اولياء الله و
ملائكه الله است ، در پيش چشمان هزاران زايرى است كه از كشورهاى اسلامى و از سراسرجـهـان بـه آن جـا آمـده انـد و چه بسا تحت تاءثير تبليغات دامنه دار رسانه هاى گروهىدشـمـنـان اسـلام و ايران قرار گرفته اند كه از هر صبح تا شام بسيارى از وقت خود راصـرف دروغـپـردازى در بـاره اسـلام و مـلت ايران و دست اندركاران خدمتگزاران اين كشورمظلوم كرده و مى كنند و مردم بپاخاسته اين مرز و بوم را به غير از آنچه هستند معرفى مىكـنـنـد، كه شايد به واسطه اين تبليغات بسيارى از مردم ملسمان جهان يا باور نموده يادر ابهام بسر برند.
و نـيـز از ملت عزيزمان ، معلولين و شهيدان زنده و بازماندگان و وابستگان به آنان كهدر كـاروان ها كم نيستند، مراقب اعمال شما هستند و اينك شماييد و اين بار سنگين امانت الهىو تكليف اسلامى و وجدان و فطرت خود، يا انشاءالله تعالى به پاس خون شهيدان و بهپـاس آبـروى اسـلام و مـلت مظلوم عزيزتان با سرافرازى منادى حق و مبلغ عملى و قولىاسـلام و جـمـهـورى اسـلامـى مـى شـويـد و عـلاوه بر ثواب عظيم زيارت بيت الله و قبوراوليـاى خـدا به ويژه رسول اكرم صلى الله عليه و آله و سلم مورد عنايات حق تعالى ودعاى بقيه الله ارواحنا لمقدمه الفداء و غريق رحمت بارى تعالى و خير و ثواب در دنيا وآخـرت خواهيد شد و يا خداى نخواسته منادى شيطان و مروج تبليغات دشمنان اسلام و موجبهـتـك حرمت اسلام و جمهورى اسلامى و شهيدان شاهد و رنجديدگان امت خود مى شويد و دسترد الهى بر سينه شما نامحرمان مى زنند.
اكـنـون شـمـا عـزيـزان بـر سـر دوراهـى سـعـادت ابـدى وتحصيل رضاى حق و خاصان او و شقاوت و محروميت ابدى هستيد و اميدوارم به بركت مواقيتو مـواقـف مـتـبـركـه و دعـاى مـلت مـحـروم كـه بـدرقـه راه شـمـاسـت ، از طـبـقـهاول بـاشـيـد و اسـلام و شـهدا و جانبازان و ملت و ميهن خود را سرافراز كنيد و دست رد بهسـيـنـه دشـمـنـان اسـلام و مـسـلمـانـان زنـيـد و دشـمـنـان رامـخـذول و دل شـكـسته و دوستان را شاد نماييد و شما گرچه مى دانيد بايد چه بكنيد و ازچـه پـرهـيـز نماييد لكن اين جانب نيز براى اداى تكليف و اتمام حجت به مهمات آنها اشارهمى كنم :
الف !!! اخـلاق كـريمه انسانى اسلامى را با همه زوار از هر طبقه و هر طايفه و هر رنگ وهـر زبان و هر كشور باشند، با دقت مراعات نماييد و در برخوردها و رفت و آمدها در جميعاوقات و احوال و پيشامدها صبور و بردبار باشيد و كريمانه با همه رفتار نماييد و درمقابل درشتى ها، نرمى و سلم و در مقابل بدرفتارى ها، خوبى و محبت كنيد و براى رضاىخداوند تعالى تحمل هر پيشامد بدى از هر كس باشد، با روى گشاده و سعه صدر نماييدكـه آن مـواقـف كـريـمـه و بـقـاع شـريـفـه مـحـل نـزاع وجدال نيست . و آن چنان كنيد كه معلوم شود شما از كشور امام صادق سلام الله عليه آمده ايدو ايـن خـود يـك خـدمت شايان به اسلام و جمهورى اسلامى و هم ميهنان عزيز است . و بدانيدكـه پـس از رجـوع از سـفـر، لذت ايـن امـر را بـه طـور شـايـسـتـه خـواهيد برد، علاوه برتحصيل رضاى حق و پيامبر عظيم الشان صلى الله عليه و آله و حضرت بقيه الله روحىلمقدمه الفداء كه شاهد و حاضر است .
ب !!! در راهـپـيـمـايـى هـا لازم اسـت در وقـت ، كـيـفـيـت ، شـعـار وامثال آنها از متصديان امور پيروى كنيد و نظم و آداب اسلامى را به
طـور شـايـسته مراعات نماييد و به هيچ كس اجازه ندهيد كه سر خود و بدون دستور شعاردهد، كه ممكن است عمال دشمنان اسلام و جمهورى اسلامى كه براى تفرقه افكندن و بدنامنمودن شما آمده باشند در بين شما نفوذ كنند و با تحريكات و شعارهاى غلط مخالف اخلاقاسـلامـى ، به آبروى شما و ملت شما و اسلام و مذهب لطمه وارد كنند و در هر صورت لازماسـت هـمـه گـوش بـه دسـتورات و شعارهاى نماينده اين جانب حجت الاسلام آقاى كروبى وديگر متصديان امور فرا دهيد و از غير آنها جدا پرهيز نماييد.
ج !!! كـالاهـايى كه در حجاز به حجاج محترم عرضه مى شود، آنچه به آمريكاست مخالفبـا آرمـان هـاى اسـلامـى و اسـاسـا مـخالف با اسلام است و خريدارى آنها كمك به دشمناناسلام است و ترويج باطل است و از آنها بايد احتراز شود. انصاف نيست كه جوانان عزيزمـا در جـبـهه ها جان دهند و جانبازى كنند و شما با خريد اين كالاهابه جنايتكاران جنگى كمككـنـيـد و بـه اسـلام و جـمـهـورى اسـلامـى و مـلت مـظـلوم خـود بـا ايـناعـمـال دهن كجى نماييد. شما براى خودتان يا دوستانتان مى توانيد چيزهاى مناسب از خودايـران تـهـيـه نـمـايـيد كه به دشمنان ايران و اسلام كمك نشود. اين جانب وظيفه خود را ادانـمـودم و شـمـايـيـد كـه در زيـارت خـدا و رسـول ، بـه دشـمـنـان آنان كمك ننماييد و موجبسـرافـكـنـدگـى مـلت و مـيـهن خود نشويد. اينها تذكراتى است كه به واسطه اهميت آن درسال هاى قبل داده شد و تكرار آن وظيفه اين جانب است .

next page

fehrest page

 

 
 

کلیه حقوق این سایت محفوظ می باشد.

طراحی و پیاده سازی: GoogleA4.com | میزبانی: DrHost.ir

انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما جمادی الثانی رجب شعبان رمضان شوال ذی القعده ذی الحجة محرم صفر ربیع الثانی ربیع الاول جمادی الاول نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس دیتاسنتر فن آوا سرور اختصاصی سرور ابری اشتراک مکانی colocation