بسم الله الرحمن الرحیم
 
نگارش 1 | رمضان 1430

 

صفحه اصلی | کتاب ها | موضوع هامولفین | قرآن کریم  
 
 
 موقعیت فعلی: کتابخانه > مطالعه کتاب صحیفه نور جلد 20, امام خمینی (ره)   مناسب چاپ   خروجی Word ( برگشت به لیست  )
 
 

بخش های کتاب

     FEHREST -
     SAHIFE01 -
     SAHIFE02 -
     SAHIFE03 -
     SAHIFE04 -
     SAHIFE05 -
     SAHIFE06 -
     SAHIFE07 -
     SAHIFE08 -
     SAHIFE09 -
     SAHIFE10 -
     SAHIFE11 -
 

 

 
 

 

next page

fehrest page

back page

آمـريـكا به تصور اين كه ملى گراها و منافقين و ديگر وابستگان چپ و راست او به زودىپاشنه سياست انقلاب و حاكميت نظام و اداره كشور را به نفع او به حركت در مى آورند چندروزى سـيـاسـت خـوف و رجـاء را در پـيـش گـرفـت و بـه طـرح و اجـراى كـودتـا واعـمـال سـيـاسـت فشار و ترويج چهره هاى وابسته خود و نيز به ترور شخصيت انقلاب وانـقـلابـيـون واقـعـى كـشـور پـرداخـت كـه خداوند مجددا بر ما منت نهاد و در صحنه حماسىتـسـخـيـر لانـه جـاسـوسـان ، مـردم ايـران برائت مجدد خويش را از آمريكا و اذناب آن اعلامنـمودند، كه دوباره آمريكا همان تيغى كه به دست محمدرضا خان سپرده بود در كف صدامايـن زنـگـى مـسـت نـهـاد. صـدام چـه كـرد؟ آيـا صـدام هـمـان كـارى را كـه شـاهقبل از انقلاب انجام داده بود انجام نداد؟ شاه قبرستان هاى ما را از سروهاى بلند آزادى پرنـسـاخـت ؟ آيا صدام كه از قدرت برتر و مانور بيشترى برخوردار بود غير از اين كرد؟آيـا شـاه كشورمان را به آمريكا نفروخته بود؟ آيا صدام براى فروختن ايران به آمريكابـه صورت ديگرى عمل نكرد؟ گفتم كه خرابى هاى شاه را اگر مهلت مان دهند با تلاشهمه دست اندركاران و ملت شريف در بيست سال هم نمى توانيم آباد كنيم . آيا خرابى هاىصـدام را مـى شـود در كـمتر از بيست سال آباد نمود؟ مردم شريف ايران و مسلمانان و آزادىخـواهـان تـمـامـى جـهـان بـايـد بـدانـنـد كه اگر بخواهند بدون گرايش به چپ و راست ومـسـتـقـل از هـر قـدرت و ابـرقـدرتى روى پاى خويش بايستند، بايد بهاى بسيار گراناستقلال و آزادى را بپردازند.
تـجـربـه انـقـلاب اسـلامـى در ايران ، با خون بهاى هزاران شهيد و مجروح و خراب شدنمنزل ها و
بـه آتش كشيده شدن خرمن هاى كشاورزان و كشته شدن تعداد بسيارى در بمب گذارى ها واسير شدن فرزندان انقلاب و اسلام به دست دژخيمان بعث عراق و هزاران گونه تهديد وفشار اقتصادى و جانى به دست آمده است . ملت ايران تجربه پيروزى بر كفر جهانى رادر خـراب شـدن مـنـازل خـود بـر سـر كـودكـان در خواب به دست آورده و با فداكارى ها ومـجـاهدات ، انقلاب و كشور خود را بيمه نموده است . و ما به تمام جهان تجربه هايمان راصـادر مـى كـنـيم و نتيجه مبارزه و دفاع با ستمگران را بدون كوچكترين چشمداشتى ، بهمـبـارزان راه حـق انـتـقـال مـى دهـيـم و مـسلما محصول صدور اين تجربه ها، جز شكوفه هاىپـيـروزى و اسـتـقـلال و پـيـاده شـدن احـكام اسلام براى ملت هاى دربند نيست . روشنفكراناسـلامى همگى با علم و آگاهى بايد راه پر فراز و نشيب دگرگون كردن جهان سرمايهدارى و كمونيزم را بپيمايند و تمام آزاديخواهان بايد با روشن بينى و روشن گرى ، راهسـيـلى زدن بـر گونه ابرقدرت ها و قدرت ها، خصوصا آمريكا را بر مردم سيلى خوردهكشورهاى اسلامى و جهان سوم ترسيم كنند. من با اطمينان مى گويم اسلام ابرقدرت ها رابـه خـاك مـذلت مـى نـشـانـد، اسـلام مـوانـع بـزرگداخـل و خـارج محدوده خود را يكى پس از ديگرى بر طرف و سنگرهاى كليدى جهان را فتحخواهد كرد.
مـلت شـريـف ايـران تـوجه داشته باشيد كه كارى كه شما مردان و زنان انجام داده ايد آنقـدر گـران بـهـا و پر قيمت است كه اگر صدها بار ايران با خاك يكسان شود و دوبارهبا فكر و تلاش فرزندان عزيز شما ساخته گردد، نه تنها ضررى نكرده ايد، كه سودزيستن در كنار اولياءالله را برده ايد و در جهان ابدى شده ايد و دنيا بر شما رشك خواهدبرد، خوشا به حالتان !
مـن بـه تـمـام دنـيـا بـا قـاطـعـيـت اعـلام مـى كـنـم كـه اگـر جـهـانـخـواران بـخـواهـنـد درمـقـابل دين ما بايستند، ما در مقابل همه دنياى آنان خواهيم ايستاد و تا نابودى تمام آنان ازپاى نخواهيم نشست ، با همه آزاد مى شويم و يا به آزادى بزرگترى كه شهادت است مىرسـيـم و هـمـانـگـونـه كـه در تـنـهـايى و غربت و بدون كمك و رضايت احدى از كشورها وسـازمـان هـا و تـشـكيلات جهانى ، انقلاب را به پيروزى رسانديم ، و همان گونه كه درجـنـگ نـيـز مظلومانه تر از انقلاب جنگيديم و بدون كمك حتى يك كشور خارجى متجاوزان راشـكـسـت داديـم ، بـه يـارى خـدا بـاقيمانده راه پرنشيب و فراز را با اتكاء به خدا، تنهاخـواهـيـم پـيـمـود و به وظيفه خويش عمل خواهيم كرد، يا دست يكديگر را در شادى پيروزىجـهـان اسلام در كل گيتى مى فشاريم و يا همه به حيات ابدى و شهادت روى مى آوريم واز مـرگ شـرافـتـمـنـدانـه اسـتـقـبـال مـى كـنـيـم ولى در هـرحال پيروزى و موفقيت با ماست و دعا را هم فراموش نمى كنيم .
خـداونـدا! بـر مـا مـنـت بـنـه و انقلاب اسلامى ما را مقدمه فروريختن كاخ ‌هاى ستم جباران وافـول ستاره عمر متجاوزان در سراسر جهان گردان . و همه ملت ها را از ثمرات و بركاتوراثت و امامت مستضعفان و پابرهنگان برخوردار فرما.
حـال بـا ايـن مـقـدمـه هـا قـضـاوت در جـنـگ بـا خـود مـسـلمـانـان اسـت كـهتـعـقـل و انـديـشـه كـنـند كه ما در مسير چه هدف و آرمانى مورد تهاجم قرار گرفته ايم وشـهـيـدان گـرانقدرى را به پيشگاه مقدس حق تقديم كرده ايم و صدام پليد چه نياتى ازتهاجم خود در سر پرورانده است و دنيا نيز به چه انگيزه اى به
حمايت ضمنى و علنى از او برخاسته است و تا امروز هم متجاوزين در تنگناى تسليحات وامـكـانـات نـظـامى و اقتصادى و سياسى نبوده اند و دنيا هر روز به بهانه اى آنان را بهبهترين و مدرن ترين سلاح ها مسلح نموده است ولى از دادن امكاناتى كه حق مسلم ملت ماستو حـتـى پـول آنـهـا را گـرفـتـه انـد خـوددارى نـمـوده انـد، ولى بـا تـمـام ايـناحـوال مـا افـتـخـار مـى كـنيم كه در اين نبرد طولانى و نابرابر فقط با تكيه بر سلاحايـمـان و تـوكـل بـر خـداى بـزرگ و دعـاى بـقـيـه الله !!!عـجل الله تعالى فرجه !!! و اعتماد به نفس و همت دلاور مردان و شير زنان صحنه كارزاربـه پـيـروزى رسـيـده ايـم و خـدا را سـپـاس مـى گـزاريـم كـه مـنـت هـيچ قدرت و كشور وابـرقـدرتـى در جـنـگ ، بـر گـردن مـا نـيـسـت و مـردم كـارآزمـوده ومـتـوكـل مـا بـا اسـتـعانت از ذات مقدس كبريا يكه و تنها و مظلومانه بر مشكلات بسيارى ازطـرح و عـمـليـات و بـسـيج و آموزش نيروها تا نياز تسليحاتى كشورمان فائق آمده اند. وعـلاوه بـر موفقيت هاى اعجاز گونه اى كه در صحنه هاى دفاع از كشور اسلامى و بيرونرانـدن مـتـجـاوزيـن از هـزاران كـيـلومـتـر، بـه تـحـولات شـگـرف صـنـعـتـى ازقـبـيـل راه انـدازى كـارخـانـجـات و دگـرگـونـى در خـطـوط توليد و ساختن و اختراع ده هاوسايل پيشرفته و مدرن نظامى ، آن هم بدون حضور هيچ مستشارى و بدون هيچ گونه كمكخـارجـى ، دسـت يـافـتـه ايم ، و هم اكنون كه به مرز پيروزى مطلق رسيده ايم و قدم هاىآخـرمـان را بـرمـى داريـم ، صـداى نـاآشـنـاى صـلح طـلبـى آن هـم از كـام ستمگران و جنگافـروزان بـه گـوش مـى رسـد و در جهان غوغا به راه انداخته و عزا و ماتم صلح طلبىبـرپـا نـموده است و مدافع آزادى و امنيت انسان ها شده و براى خون جوانان و سرمايه هاىمـادى و مـعـنـوى در كـشـور ايـران و عـراق مرثيه سرايى مى كنند. راستى چه شده است كهاسـتـكـبـار جـهانى و در راءس آن آمريكا اين قدر طرفدار ملت ها شده است و جنگ افروزان وآتـش بـباران معركه ها و جلادان قرن به شرف انسانيت و همزيستى مسالمت آميز اعتقاد پيداكـرده انـد و از عـطـش سـيـراب ناشدنى و خصلت خونخوارى خود كه طبيعت فرهنگ سرمايهدارى و كـمـونـيـزم اسـت ، منصرف شده اند و شمشيرها و خنجرها و قداره هاى فرو رفته درقـلب و جـگـر ملت ها را به غلاف كشيده اند! آيا اين حقيقت است يا فريب و آيا اين همان جلوههاى ديگر شبيخون ها و بى انصافى هايى نيست كه روزى سكوت را مصلحت خويش مى ديدو امـروز صـلح طـلبـى را؟ آيا به راستى از اين طريق جهانخواران نمى خواهند از ضربهآخـر مـا جـلوگـيـرى كـنـنـد و بـراى حـفـظ مـنـافـع خويش سياست جنگ و صلح جهانى را بهتـصـمـيـمـات و فـكـرهـاى پـوسـيـده و شـيـطـانـى خـود گـره بـزنـنـد و عـمـلا جـان ومـال و مـمـلكـت و امـنيت ملل عالم را به قبضه قدرت خود در آورند كه به طور قطع و يقين ،عـلت و فـلسـفـه سـمـاجـت و اصـرار جـهـانـخـواران درتحميل صلح بر ملت ايران ، نشات گرفته از همين تفكر است . و از همه اينها كه بگذريمايـن مـسـاءله كـه چـه كـسـى خـواهـان صـلح واقـعـى و چـه كـسـى جـنـگ طـلب اسـت خـوداول بحث ماست .
آيـا واقـعـا صـدام از گذشته ها و كرده ها و تجاوزات و ظلم ها و ستم هاى خود پشيمان شدهاسـت و اظـهار ندامت مى كند و از خيانتى كه به ملت ها و كشورهاى اسلامى و در جهت تضعيفبنيه دفاعى ملل
اسـلامى نموده است عذر تقصير مى خواهد؟ آيا صلح طلبى صدام از روى دلسوزى و تنبهو آگـاهـى اوسـت و اصـلا بـا ايـن همه جنايت و غارتگرى ها، براى صدام وجدان و شعور وعـاطـفـه اى مـى تـوان تـصـور كـرد، بـا ايـن كـه ايـن افـعـى زخـم خـورده بـه خـاطـراسـتـيـصـال و درمـاندگى خود به طناب صلح طلبى چسبيده است ؟ و عجبا كه بعض مدعيانعـقل و سياست و دورانديشى چگونه طرح مى دهند و با تحريف آيات كتاب خدا و استناد بهسـنـت پـيامبر !!! صلى الله عليه و آله و سلم !!! مسير عزت و كرامت مسلمين را دگرگون ومـردم مـا را از شـرافـت جـهـاد بر حذر دارند، كه خداوند را سپاس مى گزاريم كه به ملتايـران آگاهى و رشد مرحمت فرموده است كه نه تنها تحت تاءثير اين القائات نرفته ونـمـى رود، بـلكـه ايـن مـوضـع گـيـرى هـاى نـاشـيـانـه و بـچـه گـانـه رادليـل كـمـبـود و ضـعـف مـبـانـى فـكـرى و عـقـيـدتـى صـاحـبـان ايـنتـحـليـل دانـسـته و به آن لبخند تمسخر مى زند. كدام انسان عاقلى است كه با وجود همهشـرايـط مـنـاسـب و مقدمات لازم و فدا كردن هزاران قربانى بزرگ ، از نبرد با دشمن روبـه احـتـضـار مكتب و جامعه و كشور خود چشم پوشى نموده و به او مهلت توان دوباره دهدتـا در مـوقـع مـنـاسـب بـه كشور ما حمله كند؟ آيا رياست چند روزه دنيا ارزش اين همه خفت وزبونى را دارد؟ دنيا در شروع تجاوز به ما پيشنهاد نمود كه براى جلوگيرى از تهاجمبيشتر به كشورتان ، حاكميت و خواسته هاى صدام را بپذيرد و به زورگويى صداميانگـردن نـهـيد و امروز هم در راستاى همان سياست ها و در زير بمباران مناطق مسكونى و حملهشـيـمـيـايـى و حمله به نفت كش ها و هواپيماى غيرنظامى و قطارهاى مسافربرى به زبانديـگـرى مـا را به پذيرش حكومت زور و تجاوز صداميان دعوت مى كند. و اين را ديگر همهآگـاهـان جـهـان درك كـرده انـد كـه نـه تنها صدام از خلق و خوى سبعيت و درندگى ذره اىعـدول نـنموده است كه متاءسفانه با حمايت جهانخواران و يا سكوت سازمان ها و مراكز بينالمللى به گرگ زخم برداشته اى بدل شده است و مى رود تا شعله هاى آتش و جنگ را دركشورهاى منطقه و خصوصا خليج فارس بر افروزد.
و مـن بـا وجـود چـنـين شرايطى به همه سران كشورهاى خليج فارس و همه ابرقدرت هاىشرق و غرب و خصوصا آمريكا و شوروى هشدار مى دهم و آنان را از دخالت و ماجراجويى وتـصـمـيـمـات عـجـولانـه بـرحـذر مـى دارم و بـه مـلت آمـريـكـا از ايـن كـه عـنـانعقل و اراده خويش را در مهمترين مسائل سياسى و بين المللى و نظامى به دست افرادى چونريـگـان بـسـپـارد نـصـيـحـت مـى كـنـم . چـرا كـه ريـگـان در كـارهـا و خـصـوصـا درمسائل سياسى و و تصميم گيرى ها ناتوان شده است و به كمك عقلا و انديشمندان نيازمندشـده است كه مردم آمريكا را به ورطه سقوط نكشاند. من به سران كشورهاى خليج فارسسـفـارش مـى كنم كه به خاطر يك عنصر ورشكسته سياسى ، نظامى اقتصادى بيش از اينخـود و مـردم كشورتان را تحقير نكنيد و با توسل به دامن آمريكا ضعف و ناتوانى خود رابـرمـلا نـسازيد و از گرگ ها و درنده ها براى شبانى و حفظ منافع خود استمداد نطلبيدهابـرقـدرت هـا آن لحـظـه اى كـه مـنـافـع شان اقتضا كند شما و قديمى ترين وفاداران ودوستان خود را قربانى مى كنند و پيش آنان دوستى و دشمنى و نوكرى و صداقت ارزش ومفهومى ندارد، آنان منافع خود را ملاك قرار داده اند و به صراحت و در
هـمـه جا از آن سخن مى گويند. چه خوب است كه بعض سران سرسپرده كشورهاى اسلامىبـه اربـابـان و خـدايـان زر و زور و تزوير خود، اين نكته را جدى گوشزد كنند كه اينقـدر از مـنـافع خود در خليج فارس سخن نگويند، براى اين كه همين مساءله موجب حساسيتشـديـد مردم منطقه است كه آمريكا و فرانسه و انگليس چه منافعى در آب هاى خليج فارسدارنـد كـه تـا پـاى دخالت نظامى و جنگ هم مى خواهند آن را حفظ كنند؟ البته سياست ما درمـورد خليج فارس از اول تاكنون صريح و روشن بوده است . جمهورى اسلامى ايران بهامـنـيـت در خـليـج فـارس اهـمـيـت زيـادى مـى دهـد و بـه هـمـيـندليـل و عـلى رغـم فـراهم بودن همه نوع امكانات دريايى و هوايى و زمينى در بستن تنگههـرمـز و صـدمـه وارد كـردن بـه كـشـتـى هـا و نـفـت كـش هـا و مـنـافع و مراكز صدور نفت وپالايشگاه ها و بنادر منطقه تا به حال از سياست صبر و انتظار و جلوگيرى از گسترشجـنـگ پـيـروى نموده است و فقط در حد نشان دادن مقدار كمى از قدرت و حضور و توانايىخـود و مـقـابـله به مثل وارد عمل گرديده است . و دنيا به اين حقيقت رسيده است كه ناامنى درخـليـج فـارس ‍ فـقـط بـه ضـرر ايـران تـمـام نـمـى شود، بلكه قوى ترين قدرت ها وابرقدرت ها هم اگر مثل آمريكا تمامى امكانات هوايى و دريايى و جاسوسى !!! خبرى خودو هـم پـيـمـانـان خـود در مـنطقه را بسيج كنند، كه حتى يك كشتى را بدون خطر اسكورت وحـفـاظـت نـمـايـنـد، از اين خطر و ضرر مصون نخواهند ماند و در اين گرداب ناامنى غرق مىشـونـد و عـلى رغـم آن هـمـه مـقـدمـات و تـمـهـيـدات و جـار وجنجال هايى كه در جهان آمريكا بر پا نموده است و ده ها خبرنگار و فيلمبردار را به منطقهگـسـيـل داشـتـه انـد تـا خـبـر مـوفـقيت نقشه هاى شوم آمريكا را مخابره كنند، خداوند زمينهرسـوايـى و زبونى آمريكا را به دست غيب خود فراهم مى آورد و اقتدار معنوى پرچم لاالهالاالله را بـر پـرچـم كـفـر بـه نـمـايـش مـى گـذارد ودل بـنـدگـان خـالص خـويـش را شـادمـان مى سازد و چه بهتر كه آمريكا و ريگان از مسيرسياست مين گذارى شده خليج فارس كه كوس رسوايى آنان را در جهان به صدا در آوردهاسـت مـجـددا عـبـور نـكـنـد و بـر مـركـب غـرور و جـهـلى كـه تـا بـهحـال ده هـا بـار صـاحـب خـود را بـر زمـيـن كـوبـانـيـده اسـت ، سـوار نـشـود ولااقـل شـبـح قـدرت و قـدرت نـمـايـى خـود را پـيـش ‍ نـوكـران خـودمـثـل كـويـت حفظ كند و بيش از اين آنان را از شكست و خفت خود شرمسار و سرافكنده نسازد ومطمئن باشند كه ادامه جولان در خليج فارس منطقه را به كانون خطر و بحران ناخواستهعـليـه خـود آنـان سـوق مـى دهـد. و دنيا اگر خودش را آماده بحران نفت و به هم خوردن همهمـعـادلات اقتصادى و تجارى و صنعتى كرده است ، ما هم آماده ايم و كمربندها را محكم بستهايم و همه چيز براى عمليات آماده است . و حتما آمريكا بايد به اين نكته برسد كه دخالتنظامى در خليج فارس صرفا يك آزمايش نيست كه يك دام بزرگ و يك بازى خطرناك استو ما و همه مسلمانان منطقه خليج فارس ، حضور نظامى ابرقدرت ها را نقشه و مقدمه تهاجمو حـمـله به ممالك اسلامى و كشور جمهورى اسلامى ايران و در ادامه حمايت از صدام تلقىمـى كـنـيـم . مسلمانان جهان با همراهى نظام جمهورى اسلامى ايران عزم خود را جزم كنند تادنـدان هـاى آمـريـكـا را در دهـانـش خـرد كـنـنـد و نـظـاره گـر شـكـوفـايـىگل آزادى و توحيد و امامت جهانى نبى اكرم باشند.
البـتـه لازم اسـت ايـن نكته را براى چندمين بار به سران كشورهاى اسلامى حاشيه خليجفارس
بـازگـو كـنـم كه القاء شبهه و بزرگ جلوه دادن خطر اسلام و انقلاب و جمهورى اسلامىايـران بـراى كـشـورهاى منطقه همان ترفند قديم و جديد جهانخواران بوده و است ، كه ازايـن طـريـق از پـيـدايـش جـو تـفـاهـم و هـمكارى مسالمت آميز جلوگيرى نمايند و احساس نيازكـشـورهـا را بـه شـرق و غـرب تـشـديـد كـنـنـد. جـمـهـورى اسـلامـى ايـرانمـايـل اسـت بـر اسـاس حـفـظ وحدت و حمايت از منافع كشورها و ملت هاى اسلامى آنان را درمـشـكـلات يـارى نـمـايـد و در بـروز حـوادث تـحميلى سياسى !!! نظامى از ناحيه استكبارجـهـانـى بـا قـدرت و نـفـوذ خـود آنـهـا را رفـع و در جـهـتكـنـتـرل و نـفـى سـلطـه سـيـاسـى شرق و غرب برنامه اى دقيق و قوى ارائه دهد، ولى مامـطـمئنيم كه با وجود صدام و حزب عفلقى عراق اين مساءله به كندى پيش مى رود، چرا كهبـه هـمـان مـيزانى كه ابرقدرت ها از ائتلاف و وحدت ملت هاى اسلامى واهمه دارند، صدامنـيـز از هـمـكـارى ايـران بـا كـشـورهـاى اسـلامـى در هـراس اسـت . بـه هـرحـال اصـرار مـا در نبرد، تا رفتن صدام و حزب كثيف عراق و رسيدن به شرايط بر حق وعادلانه ديگرمان يك تكليف شرعى و واجب الهى است كه از آن هرگز تخطى نمى كنيم كهانـشـاءالله بـا تـحـقق آن ، در كنار كشورهاى اسلامى ، سياستى محكم و بنيادين براى همهكشورها و ملت هاى اسلامى پايه ريزى شده است و در پرتو آن منافع مردم از آفت و خطرمـهـاجـمـيـن و مـتـجـاسـريـن مـحـفـوظ خواهد ماند و همه كسانى كه به فكر تجاوز به حريمكشورهاى اسلامى شده اند از سرنوشت صداميان عبرت مى گيرند و خودشان را به خشم وغضب ملت ها گرفتار نخواهند ساخت .
امـروز بـدون شـك سـرنـوشـت هـمه امت ها و كشورهاى اسلامى به سرنوشت ما در جنگ گرهخـورده اسـت . جـمـهورى اسلامى ايران در مرحله اى است كه پيروزى آن به حساب پيروزىهـمـه مـسـلمـانـان و خـداى نـخـواسته شكست آن ، به ناكامى و شكست و تحقير همه مومنان مىانـجـامـد و رها كردن يك ملت و يك كشور و يك مكتب بزرگ در نيمه راه پيروزى ، خيانت بهآرمـان بـشـريت و رسول خداست ، لذا تب جنگ در كشور ما جز به سقوط صدام فرو نخواهدنشست و انشاءالله تا رسيدن به اين هدف فاصله چندانى نمانده است . و خدا را سپاس مىگزاريم كه ملت و دولت و مسؤ ولين ارتش و سپاه و بسيج و نيروهاى مردمى و همه اقشاردلاور كـشـورمـان در آمـادگـى كـامـل بـه سـر مـى بـرنـد و هـمـهاهـل جـنـگ و هـنـرآفرينان مدرسه عشق و شهادتند و به خوبى از پس توطئه هاى استكبار وايـادى جـاسـوس و مـنـافـق آنـان برآمده اند و مى روند كه به يارى خداوند بزرگ آخرينمـعـابـر پـيـروزى را بـاز كنند و علاوه بر حضور برتر خود در خليج فارس و جزاير وسـواحـل و مـنـاطـق غـرب و جـنـوب ، هـم اكـنـون نـيـز بـه سـازمـانـدهـى و بـسـيـج وتـشـكـل مـردم سـتـمديده عراق پرداخته اند كه اين از مهمترين خواسته ها و هدف هاى ما بودهاسـت ، چـرا كـه از اول جـنـگ بـه صـراحت اعلام كرده ايم كه ايران حتى به يك وجب از خاكعـراق چـشـم نـدوخـتـه اسـت و مردم عراق در تصميم گيرى و انتخاب حكومت خود آزادند و چهبهتر آن كه قبل از سقوط حاكميت مطلق بعث عراق ، به دست رزمندگان دلاور اسلام در جبهههاى نبرد،
حكومت دلخواه و مورد نظر خود را انتخاب كنند كه بحمدالله طليعه اين حركت بزرگ آشكارشـده اسـت و هـمـه ابـرقـدرت و حـامـيـان رژيـم رو بـهزوال بـعـث مـطـمـئن بـاشـنـد كـه بـيـن المللى كردن درگيرى ها در جنگ و ايجاد جو فشار وجريانات ساختگى سياسى ، تبليغاتى و ديپلماسى عليه جمهورى اسلامى ايران در جهانو دخـالت هـاى نـظـامـى و غـيـرنـظـامـى در خليج فارس و بزرگ نمايى مشكلات و اختلافتـراشى و ارائه تحليل هاى كور و بى ثمر، ما را از هدف سرنگونى صدام و حزب بعثعراق و تنبيه متجاوز باز نخواهد داشت و به لطف خدا تمامى فشارها و محاصره هاى جهانىرا براى نيل به اين هدف بزرگ تحمل مى كنيم و از جنگ كردن در راه خدا خسته نمى شويم. و ايـن مـلت بـزرگ ايران است كه با قامتى استوار بر بام بلند شهادت و ايثار ايستادهاسـت و هـر روز نشاط و تحرك و فرياد او براى ادامه راه بيشتر مى شود. البته ممكن استغـرب زده هـا و بزدلان و همان ها كه نه در روزهاى آغازين در ميدان دفاع بوده اند و نه تابه امروز به حمايت از حماسه آفرينان و وطن بانان خدمتى كرده اند و نه در آينده لياقتحـضـور در جـنـود و سـربـازان خـدا را خـواهـنـد يـافـت ، براى خوش خدمتى به اربابان ودل گـرم نـمـودن آنـان از خـسـتـگـى و بـن بـسـت در جـنـگ تـحـمـيـلى ، داد سـخـن دهـنـد و بهخـيـال خام خود افكار را از جنگ منحرف نمايند و احيانا آنها كه در خارج از مرزها نشسته اندبـاورشـان بيايد كه مردم و مسؤ ولين و ارتش و سپاه و بسيج از جنگ و ادامه آن خسته شدهانـد و يـا در مـيـان آنـان بـر سـر جـنـگ اخـتـلاف افـتـاده اسـت . وحـال آن كـه به لطف خدا در حاكميت جمهورى اسلامى ما اختلافى بر سر مواضع اصولى ،سـيـاسـى و اعـتـقـادى وجـود نـدارد و هـمـه مـصـمـم انـد تـا تـوحـيـد نـاب را در بـيـنالملل اسلامى پياده نموده و سر خصم را به سنگ بكوبانند، تا در آينده اى نه چندان دوربه پيروزى اسلام در جهان برسند.
الحـمـدلله ايـن كـشور رسول خدا (ص ) امروز ميليون ها جوان داوطلب جنگ و شهادت در خودپـرورانـده اسـت و دل و ديـدگان ملت ما را جز رضايت حق چيزى بر نخواهد كرد و به همينجهت از بذل مال و جان و فرزندان خويش در راه خدا لذت مى برند و ملاك ارزش و برترىدر نزد آنان تقوا و سبقت در جهاد گرديده است و از تفرعن ها و خودنمايى هاى جاهليت قديمو جديد متنفرند و من خودم را خادم يك چنين ملتى مى دانم و به اين خدمت افتخار مى كنم و همهايـن بـركـات معنوى را از توجه پيامبر رحمه للعالمين و خاتم المرسلين (ص ) مى دانم ومـردم و جوانان كشورهاى اسلامى را به كشف و شناخت و ايجاد روابط گرم و برادرانه باايـن عـصـاره هـاى فـضـيلت و تقوا دعوت نموده و در اين فرصت به همه مسوولان كشورمانتـذكر مى دهم كه در تقدم ملاك ها، هيچ ارزش و ملاكى مهمتر از تقوا و جهاد در راه خدا نيستو هـمين تقدم ارزشى و الهى بايد معيار انتخاب و امتياز دادن به افراد و استفاده از امكاناتو تـصـدى مسؤ وليت ها و اداره كشور و بالاخره جايگزين همه سنت ها و امتيازات غلط مادى ونـفـسـانـى بـشود، چه در زمان جنگ و چه در حالت صلح ، چه امروز و چه فردا، كه خدا اينامـتـيـاز را به آنان عنايت فرموده است و صرف امتياز لفظى و عرفى كفايت نمى كند، كهبـايـد هـم در مـتـن قـوانـين و مقررات و هم در متن عمل و عقيده و روش و منش جامعه پياده شود ومصلحت زجركشيده ها
و جبهه رفته ها و شهيد و اسير و مفقود و مجروح داده ها و در يك كلام ، مصلحت پابرهنه ها وگودنشين ها و مستضعفين بر مصلحت قاعدين در منازل و مناسك و متمكنين و مرفهين گريزان ازجـبـهـه و جـهـاد و تـقـوا و نـظـام اسـلامـى مـقـدم بـاشـد ونـسـل به نسل و سينه به سينه شرافت و اعتبار پيشتازان اين نهضت مقدس و جنگ فقر و غنامـحـفـوظ بـمـانـد و بـايـد سـعـى شـود تـا از راه رسيده ها و دين به دنيا فروشان ، چهرهكـفـرزدايـى و فـقـرستيزى روشن انقلاب ما را خدشه دار نكنند و لكه ننگ دفاع از مرفهينبـى خـبـر از خـدا را بـر دامـن مـسـؤ وليـن نـچـسـبـانـنـد و آنـهـايـى كـه در خـانـه هـاىمـجـلل ، راحـت و بـى درد آرمـيده اند و فارغ از همه رنج ها و مصيبت هاى جان فرساى ستونمـحـكـم انـقـلاب و پابرهنه هاى محروم ، تنها ناظر حوادث بوده اند و حتى از دور هم دستىبـر آتـش نگرفته اند، نبايد به مسؤ وليت هاى كليدى تكيه كنند، كه اگر به آن جا راهپـيـدا كـنـنـد چـه بـسـا انـقـلاب را يـك شـبـه بـفـروشـنـد، وحاصل همه زحمات ملت را بر باد دهند، چرا كه اينها هرگز عمق راه طى شده را نديده اند وفـرق و سـينه شكافته نظام و ملت را به دست از خدا بى خبران مشاهده نكرده اند و از همهزجـرها و غربت هاى مبارزان و التهاب و بى قرارى مجاهدان كه براى مرگ و نابودى ظلمبيگانگان دل به درياى بلا زده اند، غافل و بى خبرند.
3 !!! روحـانـيـون و مـديـران و مـسـؤ وليـن مـحـترم كاروان ها و حج با توجه به مسؤ وليتخـطـيـرى كه در اداره و توجيه زائران محترم پذيرفته اند و با در نظر گرفتن شرايطاسـتـثـنـايـى كـشـور جـمهورى اسلامى ايران بايد تمام همت و تلاش خود را در برگزارىصـحيح و منظم حج به كار گيرند و با سعه صدر و به دور از هر گونه توقع و منتىزائران مـحـتـرم بـيـت الله را در آمـوزش و تـعـليـم مـنـاسـك ومـسـائل حـج هـمـراهـى نمايند و متناسب با حضور قشرهاى مختلف اعم از بى سواد و باسوادبـراى آنـان بـرنامه ريزى كنند و از نقش سازنده خود و تاءثير بزرگى كه حج براىهميشه در سرنوشت انسان مى گذارد غافل نشوند، چرا كه در آن فضا و شرايط معنوى همهدل هـا بـراى تـحـول و پـذيـرفـتـن حـق آمـاده اسـت ، لذا ازاعـمـال نـظـرهـاى شـخـصـى در امـور حـج و خـصـوصـا درمـسـائل و مـنـاسـك جـدا خـوددارى شـود و مـسائل حج را با علم و يقين و در موارد ضرورت بامـراجـعـه بـه اشـخـاص مـطـلع و يـا مـنـابـع فـقـهـى آن بـيـان فـرمـايـنـد، چـرا كـه دراعمال و مناسك حج مسائل جديد و مورد ابتلاء فراوان است و خداى نا كرده بيان ناقص و غلطمسائل ، موجب بطلان عمل و گرفتارى حجاج محترم و عسر و حرج مى گردد.
روحـانـيـون عـزيـز در عـين حالى كه مسائل را به طور واضح و دقيق بيان مى كنند ولى ازمـشـكـل تراشى و حالت هاى وسواس گونه اى كه زائران را در شك و ترديد و احتياطهاىبـى مـورد قـرار مـى دهـد خـوددارى كنند، چرا كه وسواس در برنامه و مراسم و عبادت ها وادعيه موجب كسالت و بى توجهى در واجبات مى شود. و يكى از فرصت هاى بسيار مناسب ومـغـتـنم براى روحانيون ، ارتباط با صاحب نظران و انديشمندان و علماى كشورهاى اسلامىاسـت . هـر چند كه استكبار جهانى ، يا سران بعض كشورهاى اسلامى به شدت از اين نوعملاقات ها و رابطه ها بيمناك و از آن جلوگيرى و مراقبت
مـى نـمـايـنـد، ولى بـرنـامـه ريـزى سـالم و اسـتـفـاده كـردن از ايـن مـوقـعيت مناسب براىتبادل افكار و انديشه ها و پيدا كردن راه حل براى معضلات جوامع اسلامى از خواسته هاىجـمـهـورى اسـلامـى ايـران بـوده اسـت و در ايـن فرصت مغتنم ، روحانيون معظم و مسؤ ولينتـبـليـغـات حج براى انتقال تجارب انقلاب و ارائه خط مشى هاى سياسى در پرتو احكامقـرآن و نـقـش عـظـيـم روحـانـيـت اسـلام در رهـبـرى مـردم و جامعه ، نقش كارسازى بايد ايفابنمايند.
مـتـاءسـفـانه نه تنها مردم كشورها، بلكه روحانيون ممالك اسلامى اكثرا از كارآيى و نقشسـازنـده و تـعيين كننده خود در مسائل روز و سياست هاى بين المللى بى خبر هستند و متاثراز القـائات و بـرداشـت هـاى مـادى ، تصور مى كنند كه در عصر تمدن و تكنيك و صنعت وتحولات علمى و پيشرفت هاى مادى ، نفوذ روحانيت كم شده است و نعوذبالله اسلام از ادارهكشورها عاجز مانده است ، كه بحمدالله پيروزى انقلاب اسلامى ايران به رهبرى روحانيت، خلاف اين تصورات را ثابت نمود و على رغم همه كارشكنى ها و سنگ اندازى ها و توطئههـاى شـرق و غـرب و حـسـادت و كـينه توزى ايادى آنان توانمندى و اقتدار روحانيت اسلامآشكار گرديد. كه من از تمامى علما و متفكرين و دانشمندان اسلامى سراسر جهان دعوت مىكـنـم كـه در فـرصـت هـاى مـنـاسـب بـه كـشـور عـزيز اسلامى ايران سفر كنند و در وضعگـذشـتـه ايـن مـمـلكـت كـه نظام شاهنشاهى آن را به مملكتى غرب زده و تهى از ارزش هاىاسـلامـى مـبـدل سـاخته بود و ايران مى رفت تا پايگاهى براى اسلام زدايى و محو آثاررسـالت گـردد و از تـاريـخ تـا فـرهـنـگ و هـمه مظاهر اسلام نابود شود، فكر نمايند وهـمـچـنـيـن بـه بـررسى وضعيت كنونى بپردازند كه اساس قوانين و مقررات اين كشور راوحـى و اسـلام مـعـيـن نـمـوده اسـت و تمامى مظاهر كفر و شرك و معاصى علنى حتى المقدوربـرچيده شده و على رغم همه نغمه هاى شوم التقاطى ها و چپ ها و راست ها و ملى گراها كهدر روزهـاى اول پـيروزى انقلاب و براى قبضه نمودن قدرت و تفكر ملت ايران از حلقومآنان برمى خاست ، خداوند بر ما منت نهاد كه توطئه آنان كشف و در تمامى كشور ما قوانينو بـرنـامـه هـاى اسـلامى در حال پياده شدن است و از ميدان هاى نبرد و كارزار گرفته تامراكز تحقيقات علمى ، دانشگاه ها و حوزه ها و از مجالس قانونگذارى و تدوين همه مقرراتكـشـورى و لشـكـرى تـا قـوه مـجـريـه كـه دسـت انـدر كـارحـل و فـصـل بـزرگـتـريـن مـسـائل ادارى و اجـرايـى يـك كـشـور بـزرگ و درحال جنگ و محاصره و با جمعيتى متجاوز از پنجاه ميليون نفر است و از قوه قضاييه كه مسؤوليـت اجـراى حـدود و احـكـام الهـى و در حـقـيـقـت بـار سـنـگـيـن تـامـيـن امـنـيت جان و نواميس وامـوال و شـخصيت يك جامعه انقلابى را به عهده دارد تا فرماندهى قواى نظامى و انتظامىكـه مـسؤ وليت امنيت مرزها و داخل كشور و خنثى نمودن صدها توطئه رنگارنگ به عهده آناناسـت و بايد جلوى تخريب و جنايات منافقين و ضدانقلاب و اشاعه فحشا و منكرات و دزدىها و قتل ها و مواد مخدر را بگيرند، كه همه اينها با رهبرى روحانيت متعهد و به بركت احكامنورانى اسلام و كتاب آسمانى پيامبر اكرم حضرت محمد بن عبدالله !!! صلى الله عليه وآله و سـلم !!! و پـيـروى از ائمه هدا !!! عليهم السلام !!! اداره مى شود و خدا را سپاس مىنهيم كه با تكيه بر آيات وحى و كتاب خدا توانسته ايم كشورمان را از وابستگى ها
نـجـات دهـيـم . البـتـه تـا پـيـاده كـردن تـمـامـى احـكـام و مـقـررات اسـلامـى وعـمـل كـامل در همه سطوح جامعه راه زيادى در پيش داريم ولى به يارى خداوند همچنان بهتـلاش و كـوشـش خـود ادامـه مـى دهـيـم و در عـمـل بـه هـمـه غـرب زدگان و شرق زدگان وخـودبـاخـتـگانى كه از مطرح كردن شعار اسلام و اعتماد به قرآن كريم واهمه داشته اند،نشان مى دهيم كه چگونه مى توان جامعه را از سرچشمه هاى معرفت كتاب خدا و هدايت اسلامعـزيـز سـيـراب نـمـود، كـه بـحـمـدالله هـمـه ايـنـهـا از بـركـات و ورود عـلمـا درمـسـائل سـيـاسـى و اسـتـنباط احكام در مسائل مستحدثه بوده است ، كه روحانيت كشور ايرانفـقـط بـه خـطـابـه و وعـظ و ذكـر مـسائل روزمره اكتفا ننموده است و با دخالت در مهمترينمسائل سياسى كشور خود و جهان توانسته است قدرت مديريت روحانيت اسلام را به نمايشبـگـذارد و اتـمـام حـجـتـى بـراى هـمـه قـائليـن به سكوت و سازشكاران بى تعهد و علمفـروشـان بـى عـمـل باشد و تعجب است كه چگونه بسيارى از علما و روحانيون كشورها وبلاد اسلامى از نقش عظيم و رسالت الهى و تاريخى خود در اين عصرى كه بشريت تشنهمـعـنـويـت و احـكام نورانى اسلام است غافلند و عطش ملت ها را درك نمى كنند، از التهاب وگرايش جوامع بشرى به ارزش هاى وحى بى خبرند و قدرت و نفوذ معنوى خود را دست كمگـرفـتـه انـد، كـه در هـمـيـن شـرايـط پـر زرق و بـرق حـاكـمـيـت عـلوم و تـمدن مادى برنـسـل مـعـاصـر، عـلمـا و خـطبا و ائمه جمعه بلاد و روشنفكران اسلامى با وحدت و انسجام واحساس مسؤ وليت و عمل به وظيفه سنگين هدايت و رهبرى مردم ، مى توانند دنيا را در قبضهنـفـوذ و حاكميت قرآن درآورند و جلوى اين همه فساد و استثمار و حقارت مسلمين را بگيرند واز لانه كردن شياطين كوچك و بزرگ و خصوصا آمريكا در ممالك اسلامى جلوگيرى كنند وبـه جـاى نـوشـتـن و گـفـتـن لاطائلات و كلمات تفرقه انگيز و مدح و ثناى سلاطين جور وبـدبـيـن كردن مستضعفان به مسائل اسلام و ايجاد نفاق در صفوف مسلمين به تحقيق و نشراحـكـام نورانى اسلام همت بگمارند و با استفاده از اين درياى بيكران ملت هاى اسلامى ، همعزت خود را و هم اعتبار امت محمدى !!! صلى الله عليه و آله و سلم !!! را پايدار نمايند.
آيـا بـراى علماى كشورهاى اسلامى ننگ آور نيست كه با داشتن قرآن كريم و احكام نورانىاسلام و سنت پيامبر !!! صلى الله عليه و آله و سلم !!! و ائمه معصومين !!! عليهم السلام!!! احكام و مقررات كفر در ممالك اسلامى تحت نفوذ آنان پياده شود و تصميمات ديكته شدهصاحبان زر و زور و تزوير و مخالفان واقعى اسلام اجرا گردد و سياست گذاران كرملينبـا واشنگتن دستورالعمل براى ممالك اسلامى صادر كنند؟ علماى بلاد و كشورهاى اسلامىبايد راجع به حل مشكلات و معضلات مسملين و خروج آنان از سيطره قدرت حكومت هاى جوربـا يكديگر به بحث و مشورت و تبادل نظر بپردازند و براى حفظ منافع مسلمين سينه هارا سـپـر كـنـنـد و جـلوى تـهـاجـم فـرهـنـگ هـاى مـبـتـذل شـرق و غـرب را كـه بـه نـابودىنسل و حرث ملت ها منتهى شده است را بگيرند، و به مردم كشورهاى خود آثار سوء و نتايجخـودباختگى در مقابل زرق و برق غرب و شرق را بازگو نمايند و به مردم و به دولتهـا خـطـر اسـتعمار نو و شيطنت ابرقدرت ها كه جنگ و مسلمان كشى در جهان به راه انداختهاند، گوشزد كنند.
مـن مـجـددا تـاكيد مى كنم كه دنيا امروز تشنه حقايق و احكام نورانى اسلام است و حجت الهىبـر هـمـه عـلمـا و روحـانـيـون تـمام گرديده است ، چرا كه وقتى جوانان كشورهاى اسلامىبـراى دفاع از مقدسات دينى خود تا سرحد شهادت پيش رفته اند و براى بيرون كردنمتجاوزان ، خود را به درياى حوادث و بلازده اند و زندان ها و شكنجه ها را به جان خريدهانـد و هـمـچـون مـسـلمانان شجاع و مبارز و عزيزان حزب الله لبنان و ساير كشورها مقاومتكرده اند و به جهاد عليه متجاوزان برخاسته اند، چه حجتى بالاتر از اين و چه بهانه اىبراى سكوت و مماشات و در خانه نشستن و تقيه كردن هاى بى مورد مانده است ؟
عـلمـا و روحـانـيـت مـتـعـهد اسلام اگر دير عمل كنند، كار از كارگذرد. البته ما درد تنهايىبـعـض از عـلمـا و مـتـعـهـدينى كه در شهرها و كشورهايشان در محاصره سرنيزه ها و فشارتـهديدها و حكم هاى نامشروع علماى سوء و دربارى گرفتار آمده اند احساس مى كنيم ولىبه همه اين عزيزان كه در فشار جباران مى باشند، موعظه خدا را يادآور مى شويم كه ان(تـقـومـوالله مـثـنـى و فـرادى ثـم تـتفكروا) براى خدا قيام كنيد و از تنهايى و غربتنـهـراسـيـد، مـسـاجـد بـهـتـريـن سـنـگـرهـا و جـمـعـه و جـمـاعـات مـنـاسـب تـريـن مـيـدانتـشـكل و بيان مصالح مسلمين مى باشند. امروز دولت ها و سرسپردگان ابرقدرت ها اگرچـه بـه جنگ جدى با مسلمانان برخاسته اند و همچون دولت هند ملسمانان بى گناه و بىپـنـاه و آزاده را قـتـل عـام مـى كـنـنـد ولى هـرگـز جـرات و قـدرتتـعـطـيـل مـساجد و معابد مسلمين را براى هميشه ندارند و نور عشق و معرفت ميليون مسلمان رانـمـى تـوانـنـد خـامـوش كـنـنـد. در عـيـن حـال اگـر آنـان مـسـاجـد ومـحافل مذهبى و سياسى علماى اسلام را به تعطيلى بكشانند و حتى علماى اسلام را در ملاءعـام بـدار كـشـنـد، خـود دليـل مـظـلومـيـت اسلام و موجب توجه بيشتر مسلمانان به روحانيت وپـيـروى از آنـان مـى شـود. مـگر نه اين است كه خداوند از علما پيمان گرفته است كه دربـرابـر سـتم ستمكاران و ظلم جنايت پيشگان ساكت و آرام نمانند؟ مگر نه اين است كه علماحجت پيامبران و معصومين بر زمين هستند؟ پس بايد علما و روشنفكران و محققان به داد اسلامبرسند و اسلام را از غربتى كه دامنگيرش شده است نجات دهند و بيش از اين ذلت و حقارترا تـحـمـل نكنند و بت سيادت تحميلى جهانخواران را بشكنند و با بصيرت و سياست چهرهمـنور و پر اقتدار خود را آشكار سازند و در اين راستا، دو چهره ها و روحانى نمايان و دينبه دنيافروشان و قيل و قال كنندگان را از خود و از كسوت خود برانند و اجازه ندهند كهعـلمـاى سوء و تملق گويان ظلمه و ستمگران ، خود را به جاى پيشوايان و رهبران معنوىامـت هـاى اسـلامى بر مردم تحميل كنند و از منزلت و موقعيت معنوى علماى اسلام سوء استفادهكـنـنـد. روحـانـيـون مـتـعـهـد اسـلام بـايـد از خطر عظيمى كه از ناحيه علماى مزور و سوء وآخـونـدهـاى دربـارى مـتـوجه جوامع اسلامى شده است سخن بگويند، چرا كه اين بى خبرانهـسـتـند كه حكومت جابران و ظلم سران وابسته را توجيه و مظلومين را از استيفاى حقوق حقهخود منع و در مواقع لزوم به تفسيق و كفر مبارزان و آزاديخواهان
در راه خدا حكم مى دهند، كه خداوند همه ملت هاى اسلامى را از شرور و ظلمت اين نااهلان و دينفروشان نجات دهد.
و يـكـى از مـسـائل بـسيار مهمى كه به عهده علما و فقها و روحانيت است ، مقابله جدى با دوفـرهـنـگ ظـالمـانـه و منحط اقتصادى شرق و غرب و مبارزه با سياست هاى اقتصاد سرمايهدارى و اشـتـراكـى در جـامعه است ، هر چند كه اين بليه دامنگير همه ملت هاى جهان گرديدهاست و عملا بردگى جديدى بر همه ملت ها تحميل شده و اكثريت جوامع بشرى در زندگىروزمـره خـود بـه اربـابـان زر و زور پـيـونـد خـورده انـد و حـق تـصـمـيـم گـيـرى درمـسـائل اقـتصاد جهان از آنان سلب شده است و على رغم منابع سرشار طبيعت و سرزمين هاىحاصلخيز جهان و آب ها و درياها و جنگل ها و ذخاير، به فقر و درماندگى گرفتار آمده اندو كـمـونـيـسـت هـا و زرانـدوزان و سرمايه داران با ايجاد روابط گرم با جهانخواران ، حقحيات و ابتكار عمل را از عامه مردم سلب كرده اند و با ايجاد مراكز انحصارى و چندمليتى ،عـمـلا نـبـض اقتصاد جهان را در دست گرفته و همه راه هاى صدور و استخراج و توزيع وعرضه و تقاضا و حتى نرخ ‌گذارى و بانكدارى را به خود منتهى نموده اند و با القاىتـفـكـرات و تحقيقات خودساخته ، به توده هاى محروم باورانده اند كه بايد تحت نفوذ مازنـدگـى كـرده والا راهـى بـراى ادامـه حيات پابرهنه ها، جز به تن دادن به فقر باقىنمانده است و اين مقتضاى خلقت و جامعه انسانى است كه اكثريت قريب به اتفاق گرسنگاندر حـسـرت يـك لقـمـه نان بسوزند و بميرند و گروهى اندك هم از پرخورى و اسراف وتـعـيـش جـانـشـان بـه لب آيـد. بـه هـر حـال ايـن مصيبتى است كه جهانخواران بر بشريتتحميل كرده اند و كشورهاى اسلامى به واسطه ضعف مديريت ها و وابستگى ، به وضعيتىاسـف بـار گـرفـتـار شده اند كه اين به عهده علماى اسلام و محققين و كارشناسان اسلامىاسـت كـه بـراى جـايـگـزيـن كـردن سيستم ناصحيح اقتصاد حاكم بر جهان اسلام ، طرح وبـرنـامـه هـاى سازنده و در برگيرنده منافع محرومين و پابرهنه ها را ارائه دهند و جهانمستضعفين و مسلمين را از تنگنا و فقر معيشت به درآورند. البته پياده كردن مقاصد اسلام درجـهان و خصوصا برنامه هاى اقتصادى آن و مقابله با اقتصاد بيمار سرمايه دارى غرب واشـتـراكـى شرق ، بدون حاكميت همه جانبه اسلام ميسر نيست و ريشه كن شدن آثار سوء ومخرب آن چه بسا بعد از استقرار نظام عدل و حكومت اسلامى همچون جمهورى اسلامى ايراننـيـازمـنـد بـه زمـان باشد، ولى ارائه طرح ها و اصولا تبيين جهت گيرى اقتصاد اسلام درراسـتـاى حفظ منافع محرومين و گسترش مشاركت عمومى آنان و مبارزه اسلام با زراندوزان ،بـزرگـترين هديه و بشارت آزادى انسان از اسارت فقر و تهيدستى به شمار مى رود وبـيـان ايـن حـقـيقت كه صاحبان مال و منال در حكومت اسلام هيچ امتياز و برترى اى از اين جهتبـر فـقـر انـدازند و ابدا اولويتى به آنان تعلق نخواهد گرفت ، مسلم راه شكوفايى وپرورش استعدادهاى خفته و سركوب شده پابرهنگان را فراهم مى كند. و تذكر اين مطلبكـه ثـروتـمـنـدان هـرگـز بـه خـاطـر تـمـكـن مالى خود نبايد در حكومت و حكمرانان و ادارهكنندگان كشور اسلامى نفوذ كنند و مال و ثروت خود را به بهانه فخرفروشى و مباهاتقرار بدهند و به فقرا و مستمندان و زحمتكشان افكار و خواسته هاى خود را
تحميل كنند، اين خود بزرگترين عامل تعاون و دخالت دادن مردم در امور و گرايش آنان بهاخـلاق كـريـمـه و ارزش هـاى مـتـعـالى و فـرار از تـملق گويى ها مى گردد و حتى بعضثـروتـمـنـدان را از ايـن كـه تـصـور كـنـنـد كـه مـال و امـكـانـاتـشـاندليل اعتبار آنان در پيشگاه خداست متنبه مى كند.
خلاصه كلام اين كه بيان اين واقعيت كه در حكومت اسلامى بهاى بيشتر و فزون تر از آنكـسـى اسـت كـه تـقـوا داشـتـه بـاشـد، نـه ثـروت ومـال و قـدرت و هـمـه مـديـران و كـارگـزاران و رهـبـران و روحـانـيـون نـظـام و حـكـومـتعـدل مـؤ ظـفند كه با فقرا و مستمندان و پابرهنه ها بيشتر حشر و نشر و جلسه و مراوده ومـعـارفـه و رفـاقـت داشـتـه باشند تا متمكنين و مرفهين ، و در كنار مستمندان و پابرهنه هابودن و خود را در عرض آنان دانستن و قرار دادن ، افتخار بزرگى است كه نصيب اولياءشده و عملا به شبهات و القائات خاتمه مى دهد، كه بحمدالله در جمهورى اسلامى ايران، اساس اين تفكر و بينش در حال پياده شدن است .
و همچنين مسؤ ولين محترم كشور ايران على رغم محاصرات شديد اقتصادى و كمبود درآمدها،تـمامى كوشش و تلاش خود را صرف فقرزدايى جامعه كرده اند و همه آرمان و آرزوى ملتو دولت و مسؤ ولين كشور ماست كه روزى فقر و تهيدستى در جامعه ما رخت بربندد و مردمعـزيز و صبور و غيرتمند كشور از رفاه در زندگى مادى و معنوى برخوردار باشند. خدانـيـاورد آن روزى را كـه سـيـاسـت مـا و سـيـاست مسؤ ولين كشور ما پشت كردن به دفاع ازمـحـرومـيـن و روآوردن بـه حـمـايـت از سرمايه دارها گردد و اغنياء و ثروتمندان از اعتبار وعنايت بيشترى برخوردار بشوند. معاذالله كه اين با سيره و روش انبياء و اميرالمؤ منين وائمه معصومين !!! عليهم السلام !!! سازگار نيست ، دامن حرمت و پاك روحانيت از آن منزه است، تا ابد هم بايد منزه باشد و اين از افتخارات و بركات كشور و انقلاب و روحانيت ماستكه به حمايت از پابرهنگان برخاسته است و شعار دفاع از حقوق مستضعفان را زنده كردهاسـت . از آن جـا كـه مـحروميت زدايى ، عقيده و راه و رسم زندگى ماست ، جهانخواران در اينمـورد هـم مـا را آرام نـگـذاشـته اند و براى ناتوان ساختن دولت و دست اندركاران كشور ماحلقه هاى محاصره را تنگ تر كرده اند و بغض و كينه و ترس و وحشت خود را در اين حركتمـردمـى و تـاريـخـى تا مرز هزاران توطئه سياسى !!! اقتصادى ظاهر ساخته اند و بدونشـك جـهانخواران به همان ميزان كه از شهادت طلبى و ساير ارزش هاى ايثارگرانه ملتما واهمه دارند، از گرايش و روح اقتصاد اسلام به طرف حمايت از پابرهنگان در هراسند ومـسـلم هر قدر كشور ما به طرف فقرزدايى و دفاع از محرومان حركت كند، اميد جهانخواراناز ما منقطع و گرايش ملت هاى جهان به اسلام زيادتر مى شود و روحانيت عزيز بايد بهايـن اصـل تـوجـه عـمـيـق داشـتـه باشند و افتخار تاريخى و بيش از هزار ساله پناهگاهىمحرومان را براى خود حفظ كنند و به ساير مسؤ ولين و مردم توصيه نمايند كه ما نبايدگـرايـش و تـوجـه بـى شائبه محرومين را به انقلاب و حمايت بى دريغ آنان را از اسلامفراموش كنيم و بدون جواب بگذاريم .
البته پرواضح است كه همه اقشار كشور ما در انقلاب سهيم و شريكند و همه براى خدا وانجام
وظـيـفـه الهـى خـود وارد صـحـنـه هـا شـده انـد و مـقـصـد خـداسـت و هـرگـزآمـال بـلنـد و الهـى خـود را به مسائل مادى آلوده نمى كنند و با كمبودها از ميدان بدر نمىرونـد، چـرا كـه كـسـى كه براى خدا جان و مال فدا مى كند به خاطر شكم و دنيا از پا درنـمـى آيـد، ولى وظـيـفـه مـا و همه دست اندركاران است كه به اين مردم خدمت كنيم و در غم وشـادى و مـشـكـلات آنـان شـريـك بـاشـيـم كـه گمان نمى كنم عبادتى بالاتر از خدمت بهمـحـرومين وجود داشته باشد. راستى وقتى كه پابرهنه ها و گودنشينان و طبقات كم درآمدجـامـعه ما امتحان و تقيد خود را به احكام اسلامى تا سر حد قربانى نمودن چندين عزيز وجوان و بذل همه هستى خود داده اند و در همه صحنه ها بوده اند !!! و انشاءالله خواهند بود!!! و سـر و جـان را در راه خـدا مـى دهـنـد، چـرا مـا از خـدمت به اين بندگان خالص حق و اينرادمـردان شـجـاع تـاريـخ بـشـريت افتخار نكنيم ! ما مجددا مى گوييم كه يك موى سر اينكوخ ‌نشينان و شهيد دادگان به همه كاخ و كاخ ‌نشينان جهان شرف و برترى دارد.
و آخـريـن نـكـتـه اى كـه در اين جا ضمن تشكر از علماء و روحانيون و دولت خدمتگزار حامىمـحـرومـان بـايد از باب تذكر عرض كنم و بر آن تاءكيد نمايم ، مساءله ساده زيستى وزهدگرايى علماء و روحانيت متعهد اسلام است كه من متواضعانه و به عنوان يك پدر پير ازهـمـه فـرزنـدان و عـزيـزان روحـانـى خـود مـى خـواهـم كـه در زمانى كه خداوند بر علما وروحـانـيـون مـنـت نـهـاده اسـت و اداره كـشـور بـزرگ و تـبـليـغ رسـالت انـبياء را به آنانمـحـول فـرموده است ، از زى روحانى خود خارج نشوند و از گرايش به تجملات و زرق وبرق دنيا كه دون شاءن روحانيت و اعتبار نظام جمهورى اسلامى ايران است ، پرهيز كنند وبـر حذر باشند كه هيچ آفت و خطرى براى روحانيت و براى دنيا و آخرت آنان بالاتر ازتـوجـه بـه رفـاه و حـركـت در مـسـيـر دنـيـا نيست كه بحمدالله روحانيت متعهد اسلام امتحانزهدگرايى خود را داده است ، ولى چه بسا دشمنان قسم خورده اسلام و روحانيت بعد از اينبـراى خـدشه دار كردن چهره اين مشعل داران هدايت و نور دست به كار شوند و با كمترينسوژه اى به اعتبار آنان لطمه وارد آورند كه انشاءالله موفق نمى شوند.
و اما زائران محترم ايرانى كه انصافا شخصيت و شعور و رشد سياسى و اجتماعى خود رادر مراسم حج سال هاى گذشته به نمايش ‍ گذارده اند و باعث حفظ آبرو و اعتبار جمهورىاسـلامـى ايـران شـده انـد، امـسـال نـيـز عـلاوه بـر دقـت و تـوجـه بـهاعـمـال و واجـبـات حـج و اسـتـفاده از اين نعمت بزرگ تشرف به مكه مكرمه و مدينه منوره وزيـارت خـانـه خـدا و مـرقـد پـاك نـبى اكرم !!! صلى الله عليه و آله و سلم !!! و بقيع وتـشـرف بـه جـوار تـربـت مطهر حضرت زهرا !!! سلام الله عليها !!! و ائمه معصومين !!!عـليـهـم السـلام !!! در راهـپـيـمـايـى كـوبـنـده بـرائت بـا هـمـاهـنـگـى و انـسـجـامكامل در صفوف و شعارها و برنامه ها شركت نمايند و از بركات اين اجتماع مقدس عبادى !!!سـياسى كه نشان دهنده اقتدار مسلمين و كشور عزيز و اسلامى ايران است بهره مند شوند وبـا بـرخـوردهـاى اخـلاقـى و سـالم و سـازنـده در تـمـام مـراسـم حـج و خـصوصا در مسيرراهـپـيـمـايـى بـا مـردم سـاير كشورها و يا ماءمورين كشور عربستان سعودى ، آنان را بهضـرورت حـضـور در ايـن اجـتـمـاعـات دعـوت كـنـنـد و از هـر گـونـهاعمال سليقه هاى شخصى و
كارهاى خودسرانه اى كه خداى ناكرده موجب هتك احترام اين اجتماع عظيم شود خوددارى كنند واز درگـيـرى و اهـانـت و جـدال احـتـراز نـمـايـنـد، هـر چـنـد كـه زائران مـحـتـرم بـا آگـاهـىكـامـل نـقـشـه هـا و تـوطـئه ها را خنثى مى كنند ولى چه بسا افرادى به منظور بر هم زدنشكوه و جلوه اجتماعات حج و مخدوش كردن چهره انقلاب به كارهاى بدون حساب خودسرانهدسـت بـزنـنـد. البته بعيد به نظر مى رسد كه دولت يا ماءمورين عربستان كه ميزبانزائران خـانه خدا و حرم پيغمبر اكرمند، از اين نمايش قدرت اسلام و مسلمين در برابر كفرو ابـتـكـار عـمـلى سـيـاسـى مـلت ما كه به خاطر سربلندى جهان اسلام و مسلمين مى باشدجـلوگـيـرى كـنـنـد. در هـر حـال زائران ايـرانـى بـه نـقـش و رسـالت خـود در تـمـامـىمـراحـل حـج توجه كنند كه تمامى اعمال و رفتار آنان با دقت مورد توجه و نظر دوستان ودشـمـنـان انـقـلاب ماست ، دشمنان انقلاب درصدد دست يافتن به سوژه اى ولو مختصر جهتتـخريب قداست و اعتبار الهى مردم كشور ما مى باشند و دوستان و طرفداران انقلاب مشتاقآشـنـايـى بـا روش و سـيـره و خـصـوصيات اين ملتى كه آوازه نام و نشانش !!! به يارىخداوند !!! در سراسر عالم طنين افكنده است ، گرديده اند. و حج بهترين ميعادگاه معارفهمـلت هـاى اسـلامى است كه مسلمانان با برادران و خواهران دينى و اسلامى خود از سراسرجـهان آشنا مى شوند و در آن خانه اى كه متعلق به تمام جوامع اسلامى و پيروان ابراهيمحـنـيـف اسـت ، گرد هم مى آيند و با كنار گذاردن تشخص ها و رنگ ها و مليت ها و نژادها بهسـرزمـيـن و خـانـه اولين خود رجعت مى كنند و با مراعات اخلاق كريمه اسلامى و اجتناب ازمـجـادلات و تـجـمـلات ، صـفـاى اخـوت اسـلامـى و دورنـمـاىتـشـكـل امـت مـحـمدى !!! صلى الله عليه و آله و سلم !!! را در سراسر جهان به نمايش مىگذارند.
زايران محترم كشور ايران ، ارزش دستاوردهاى معنوى و سياسى جمهورى اسلامى ايران رادر بـرخـورد با ساير مسلمانان بهتر درك مى كنند و با توجه و اطلاع از گرفتارى ها ومـشـكـلاتـى كـه بـه اشـكـال مـخـتـلف بـر مـلت هـاى اسـلامـىتـحميل شده است ، به ابعاد عظمت انقلاب و عنايات خاصه حق تعالى و توجه امام زمان !!!ارواحـنـا فداه !!! به اين ملت بيشتر پى مى برند و قدر بركات اين انقلاب را بيشتر ازگذشته مى دانند و از كار و تلاش مسؤ ولين محترم و دولت خدمتگزار كه شب و روز خود راوقـف خـدمـت نـموده اند، مطلع مى گردند و از تحولى كه در جوانان و اقشار ديگر ملت بهوجود آمده است و آنان را به بهشت صلابت و عفت و حيا و شرافت و آزادى و جهاد رهنمون شدهاند، خدا را سپاس مى گزارند.
خـداوندا! اين نعمت هاى بزرگ را از ما و ملت ما نگير. خداوندا! ما را به ارزش بركات خودبـيـشـتـر آشنا فرما. خداوندا! بر بندگى ما و خلوص ما و اظهار عجز و ذلت ما در برابرخـودت بيفزا. خداوندا! به ما توكل و صبر و مقاومت و رضا و توفيق جلب عنايت خود كرامتفـرمـا و در مـسـيـر خـدمـت بـه بندگانت ما را تا مرز قربانى خود و فرزندان و هستى مانهمراهى و مدد بنما.
زائران محترم مبادا كه از احساس رشد و عظمت انقلاب خود در برابر مسلمانان ديگر كشورهابـه غـرور و عـجـب گـرفـتـار شـونـد و خـداى نـخـواسـتـه بـهاعمال و رفتار مسلمانان به ديده اهانت و تحقير
بـنـگـرنـد و از هـمـدلى و انس با دوستان خدا در مكه مكرمه محروم شوند و از شكر اين نعمبـزرگ الهـى ، كـه تـواضـع در بـرابـر مـسـلمـانـان و مـستضعفان و برادران دينى است ،غـافـل بـمـانـنـد. در كنار خانه خدا و مرقد پيامبر اكرم !!! صلى الله عليه و آله وسلم !!!بـيعت ها و پيوندهاى دوستى و ارتباط آينده را با مسلمانان محكم كنند و حديث انقلاب و لطفخـدا را بـه آنـان بـازگـو نـمـايند. و از جانب من و همه ملت ايران به همه مسلمانان اطمينانبـدهـيـد كـه جـمـهـورى اسـلامى ايران پشتيبان شما و حامى مبارزات و برنامه هاى اسلامىشـمـاسـت و در هـر سـنـگـرى عـليه متجاوزان در كنار شما ايستاده است و از حقوق گذشته وامـروز و آيـنـده شـمـا انـشـاءالله دفـاع خـواهـد كـرد و به آنان بگوييد كه اقتدار و اعتبارجـمـهورى اسلامى ايران متعلق به همه ملت هاى اسلامى است و دفاع از ملت قهرمان و دلاورايـران در حـقـيقت دفاع از همه ملت هاى تحت ستم است و ما با خواست خدا دست تجاوز و ستمهمه ستمگران را در كشورهاى اسلامى مى شكنيم و با صدور انقلابمان كه در حقيقت صدورانـقـلاب راسـتـيـن و بـيـان احـكام محمدى (ص ) است ، به سيطره و سلطه و ظلم جهانخوارانخـاتـمـه مـى دهـيـم و بـه يـارى خـدا راه را بـراى ظـهـور مـنـجـى مـصـلحكل و امامت مطلق حق امام زمان !!! ارواحنا فداه !!! هموار مى كنيم .

next page

fehrest page

back page

 

 
 

کلیه حقوق این سایت محفوظ می باشد.

طراحی و پیاده سازی: GoogleA4.com | میزبانی: DrHost.ir

انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما جمادی الثانی رجب شعبان رمضان شوال ذی القعده ذی الحجة محرم صفر ربیع الثانی ربیع الاول جمادی الاول نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس دیتاسنتر فن آوا سرور اختصاصی سرور ابری اشتراک مکانی colocation