بسم الله الرحمن الرحیم
 
نگارش 1 | رمضان 1430

 

صفحه اصلی | کتاب ها | موضوع هامولفین | قرآن کریم  
 
 
 موقعیت فعلی: کتابخانه > مطالعه کتاب صحیفه نور جلد 20, امام خمینی (ره)   مناسب چاپ   خروجی Word ( برگشت به لیست  )
 
 

بخش های کتاب

     FEHREST -
     SAHIFE01 -
     SAHIFE02 -
     SAHIFE03 -
     SAHIFE04 -
     SAHIFE05 -
     SAHIFE06 -
     SAHIFE07 -
     SAHIFE08 -
     SAHIFE09 -
     SAHIFE10 -
     SAHIFE11 -
 

 

 
 

 

next page

fehrest page

back page

و از نـكـاتـى كـه حجاج محترم بايد به آن توجه كنند، اين كه مكه معظمه و مشاهد مشرفهآيـنـه حـوادث بـزرگ نـهضت انبيا و اسلام و رسالت پيامبر اكرم است ، به جاى ، جاى اينسـرزمـيـن محل نزول و اجلال انبياء بزرگ و جبرئيل امين و يادآور رنج ها و مصيبت هاى چندينسـاله اى اسـت كـه پـيـامـبـر اكـرم (ص ) در راه اسـلام و بـشـريـتمتحمل شده اند و حضور در اين مشاهد مشرفه و امكنه مقدسه و در نظر گرفتن شرايط سختو طـاقـت فرساى بعثت پيامبر، ما را به مسؤ وليت و حفظ دستاوردهاى اين نهضت و رسالتالهى بيشتر آشنا مى كند، كه واقعا پيامبر اكرم !!! صلى الله عليه !!! و ائمه هدى در چهغربت هايى براى دين حق و امحاء باطل ، استقامت و ايستادگى نموده اند و از تهمت ها و اهانتهـا و زخـم زبـان هـاى ابـولهـب هـا و ابـوجـهـل هـا و ابـوسـفـيـان نـهـراسـيـده انـد و در عـيـنحـال شـديـدتـريـن محاصره هاى اقتصادى در شعب ابى طالب ، به راه خود ادامه داده اند وتـسـليـم نشدند و سپس با تحمل هجرت ها و مرارت ها در مسير دعوت حق و ابلاغ پيام خدا وحضور در جنگ هاى پياپى و نابرابر و مبارزه با هزاران توطئه و كارشكنى ها به هدايتو رشـد هـمـت گـمـاشـتـه انـد كـه دل صـخره ها و سنگ ها و بيابان ها و كوه ها و كوچه ها وبـازارهاى مكه و مدينه پر است از هنگامه پيام رسالت آنان كه اگر آنها به زبان و بهسخن مى آمدند و از راز و رمز تحقق ععع (فاستقم كما امرت ) عععع پرده برمى داشتند،زائران بـيـت الله الحـرام در مـى يافتند رسول خدا براى هدايت ما و بهشتى شدن مسلمانانچـه كـشيده اند و مسؤ وليت پيروان او چقدر سنگين است . و ملت شهيد داده ايران اگر چه درطول دوران مبارزه و جنگ و حوادث ديگر انقلاب مظلوميت ها و درد و رنجهاى فراوان ديده استو جـوانـان و عـزيـزان گـرانقدرى را تقديم راه خدا كرده است ولى يقينا وسعت مظلوميت ها وسـخـتـى هـايـى كـه بـر پـيـشـوايـان مـا رفـتـه اسـت ، بـه مـراتـب بـالاتـر ازمـسـائل ماست . حجاج محترم سلام خالصانه ملت عزيز و مسؤ ولين پرتلاش و خانواده هاىمعظم شهدا و جانبازان و اسرا و مفقودين را به پيشگاه مقدس پيامبر رحمت !!!
صلى الله عليه و آله و سلم !!! و اهل بيت هدا !!! عليهم السلام !!! ابلاغ كنيد و ملتمسانهو عـاجـزانـه از آنـان تفقد و رحمت بيشتر براى اين پيروان صادق خود خواسته و پيروزىملت ما را در جنگ بر كفر جهانى از خدا بخواهند و از اين فرصت مناسب در دعا كردن به همهمسلمانان و رفع گرفتارى ها استفاده كنند.
خـداونـدا! اگـر هـيچ كس نداند تو خود مى دانى كه ما براى برپايى پرچم دين تو قيامكـرده ايـم و بـراى بـرپـايـى عـدل و داد در پـيـروى ازرسول تو در مقابل شرق و غرب ايستاده ايم و در پيمودن اين راه لحظه اى درنگ نمى كنيم. خـداوندا! تو مى دانى كه فرزندان اين سرزمين در كنار پدران و مادران خود براى عزتديـن تـو بـه شـهادت مى رسند و با لبى خندان و دلى پر از شوق و اميد به جوار رحمتبـى انـتـهـاى تـو بـال و پـر مـى كـشـنـد. خـداونـدا! تـو مـى دانـى كـه امـترسـول تـو در ايـن مـمـلكـت مـواجـه بـا هـمـه تـوطـئه هـاسـت و ايـادى شـيـطـان درداخـل و خارج او را آرام نمى گذارند و تلاش ها هر روز براى در تنگنا و مضيقه قرار دادناين ملت در امور اقتصاد فزون تر مى شود.
خـداونـدا! تـو مـى دانـى مـردم مـا مـشـكـلات را بـه جـان ودل خـريـده انـد و از هـيـچ كـس غـيـر تـو تـرس و بـيـم نـدارنـد و تـمـام زجـرهـا و دردها راتـحـمـل مى كنند، همه پيروزى ها را از آن تو و به عنايت تو مى دانند، پس ما را به عنايتدوبـاره خـود هـمـراهـى نـمـا و دل هـاى ملت ما را به نصر و پيروزى خود اميدوارتر ساز ورزمندگان جبهه ما را به مدد غيبى و جنود مخفى خود غالب و پيروز گردان و توان و صبرو استقامت ما را در تحمل سختى ها و مشكلات افزون نما و نعمت رضايت در شكست و پيروزىرا بـه مـا ارزانـى فـرما و دل مردم ما را كه براى دين تو شهيد، مفقود، مجروح و اسير دادهانـد و سـخـتـى هـجـران عـزيـزان را بـه عـشـق لقـاء و رضـاى تـوتـحـمـل كـرده انـد، شـادمان فرما و همه ما را در مسير بندگى خود عاشق و درد آشنا فرما وشهيدان ما را از كوثر زلال ولايت خود و رسول اكرم !!! صلى الله عليه و آله و سلم !!! وائمـه هـدى !!! عـليهم صلوات الله !!! سيراب نما و انقلاب اسلامى ما را به انقلاب مصلحكل متصل فرما. (انك ولى النعم .)
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 12/5/66
پيام به حجت الاسلام كروبى درباره فاجعه خونين مكه
بسم الله الرحمن الرحيم
عـعـع والذين هاجروا فى سبيل الله ثم قتلوا او ماتوا ليرزقنهم الله رزقا حسنا و ان اللهلهو خيرالرازقين جناب حجت الاسلام آقاى حاج شيخ مهدى كروبى دامت افاضاته
پيام استقامت و مظلوميت شما و زائران عزيزتر از جانمان را از كنار كعبه مظلوم و حرم خونآلود خـدا شـنـيـدم . سـلام خالصانه اين جانب و همه ملت ايران را به همه عزيزانى كه دركـنـار خـانـه خود و حرم امن خدا مورد تهاجم و گستاخى اجيرشدگان شيطان بزرگ ، يعنىآمـريـكـاى جنايتكار قرار گرفته اند، ابلاغ كنيد. اين حادثه بزرگ نه تنها احساسات وعـواطـف مـلت ايـران را كـه يـقـيـنا دل همه آزادگان جهان و ملت هاى اسلامى را جريحه دار ومـتـاءلم سـاخـتـه اسـت ولى بـراى مـلت بزرگ و قهرمانى همچون مردم عزيز كشورمان كهتـجـربه چندين ساله انقلاب را ديده اند و نقاب از چهره ها و نيرنگ هاى ايادى آمريكا چونشـاه و صدام را در حمله به عزاداران حسينى و آتش زدن قرآن ها و مساجد برداشته اند، اينحـوادث غـيـر مـتـرقـبـه و شـگـفـت آور نـيـسـت كـه دوبـاره دسـت كـثـيـف آمـريـكـا واسـرائيـل از آسـتين رياكاران و سردمداران كشور عربستان و خائنين به حرمين شريفين بهدرآيد و قلب بهترين مسلمانان و عزيزان و ميهمانان خدا را نشانه رود و مدعيان سقايت حاج وعمارت مسجدالحرام ، خيابان ها و كوچه هاى مكه را از خون مسلمانان سيراب كنند.
مـا در عـيـن حـال كـه شـديـدا مـتـاءثـر و عـزادار از ايـنقـتـل عام بى سابقه امت محمد !!! صلى الله عليه و آله و سلم !!! و پيروان ابراهيم حنيف وعاملين به قرآن كريم گرديده ايم ولى خداوند بزرگ را سپاس مى گزاريم كه دشمنانمـا و مـخـالفـيـن سـيـاسـت اسـلامـى مـا را از كـم عـقلان و بى خردان قرار داده است ، چرا كهخـودشـان هـم درك نـمـى كـنند كه حركت هاى كورشان سبب قوت و تبليغ انقلاب ما و معرفمظلوميت ملت ما گرديده است و در هر مرحله اى سبب ارتقاء مكتب و كشورمان را فراهم كرده اندكه اگر از صدها وسيله تبليغاتى استفاده مى كرديم و اگر هزاران مبلغ و روحانى را بهاقطار عالم مى فرستاديم تا مرز واقعى بين اسلام راستين و اسلام آمريكايى و فرق بينحـكومت عدل و حكومت سرسپردگان مدعى حمايت از اسلام را مشخص كنيم ، به صورتى چنينزيـبـا نـمـى تـوانـسـتـيـم و اگـر مـى خواستيم پرده از چهره كريه دست نشاندگان آمريكابـرداريـم و ثـابـت كـنـيم كه فرقى بين محمدرضا خان و صدام آمريكايى و سران حكومتمرتجع عربستان در اسلام زدايى و مخالفتشان با
قـرآن نـيـسـت و هـمـه نـوكـر آمـريـكـا هـسـتـنـد و مـاءمـور خـراب كـردن مـسجد و محراب و مسؤول خاموش نمودن شعله فرياد حق طلبانه ملت ها، باز به اين زيبايى ميسر نمى گرديد،و هـمـچـنـين اگر مى خواستيم به جهان اسلام ثابت كنيم كه كليدداران كنونى كعبه لياقتمـيـزبـانـى سـربـازان و مـيـهـمـانـان خـدا را نـدارنـد و جـز تـاءمـيـن آمـريـكـا واسـرائيـل و تـقديم منافع كشورشان به آنان كارى از دستشان برنمى آيد، بدين خوبىنـمـى تـوانـسـتـيـم بـيـان كـنـيـم و اگـر مـى خـواسـتـيـم بـه دنـيـا ثـابـت كـنـيم كه حكومتآل سـعود، اين وهابى هاى پست بى خبر از خدا به سان خنجرند كه هميشه از پشت در قلبمـسلمانان فرو رفته اند، به اين اندازه كه كارگزاران ناشى و بى اراده حاكميت سعودىدر اين قساوت و بيرحمى عمل كرده اند، موفق نمى شديم و حقا كه اين وارثان ابى سفيانو ابى لهب و اين رهروان راه يزيد روى آنان و اسلاف خويش را سفيد كرده اند.
جـمـهـورى اسـلامـى ايران الحمدلله در ميان زائران خانه حق از مليت ها و نژادها و كشورها وحـتـى در خود عربستان طرفداران بسيار زياد و دوستان صادق و وفادارى پيدا نموده استكـه بـراى گـواه و شـهـادت حـقـانـيـت مـا و مـعـرفـى ابـعـادقـتـل عـام خـونـبـار مـسـلمـانـان بـه دسـت خـادم الحـرمـيـن وانـتـقال حقايق تلخ روز حادثه به مردم جهان ما را يارى دهند. و چه بهتر كه بلافاصله ودر حـالى كـه اجساد عزيزان ما بر زمين افتاده اند، صدام و حسين اردنى و حسن مراكشى بهحـمـايت از جنايت آل سعود اعلام همبستگى نمايند، گويى عربستان سنگر بزرگى را فتحكـرده اسـت و در كـشـتـن صـدهـا زن و مـرد بـيـدفـاع مـسـلمـان و بـه رگـبـارمـسـلسـل بـسـتـن آنـان و عـبـور از روى اجـسـاد مـطـهـر آنـان بـه پـيـروزى نظامى بزرگىنـايـل آمـده اسـت كـه بـه يـكـديـگـر تـبـريـك مـى گـويـنـد وحـال آن كـه جـهـان در ايـن ماتم نشسته و دل پيامبر خاتم شكسته است . و چه كسى است كهنـدانـد توسل به زور و سرنيزه و لشكركشى در برابر زائران خانه حق و تهيه آن همهمقدمات و توسل به بهانه هاى پوچ براى درگيرى با زنان و مردان و جانبازان و مادرانو هـمسران شهيدان چيزى جز استيصال و خشم و ضعف آمريكا و عجز و نااميدى سرسپردگانآنـان نـخـواهـد بـود. يـقـينا آمريكا و عربستان از شرايط خلع سلاح مسلمانان در حرم خدا واحترام مؤ منين به احكام قرآن و پرهيز از جدال در كنار خانه خدا سوء استفاده كرده اند و باوسـايـل از پـيـش فـراهـم شـده و نـقـشـه هـاى دقيق روبه صفتانه به صفوف شيرمردان وشـيـرزنـان مـا حـمله نموده اند و آنان را غافلگير كرده اند. حكومت سعودى مطمئن باشد كهآمـريـكا لكه ننگى بر دامنش نهاده است كه تا قيام قيامت هم با آب زمزم و كوثر پاك نمىشـود و خـونـى كـه از دل اقـيانوس بزرگ ملت ما بر سرزمين حجاز جارى شده است ، زمزمهـدايـتـى بـراى تـشـنـگـان سـيـاسـت نـاب اسـلام گـرديـده اسـت كـه مـلت هـا ونسل هاى آينده از آن سيراب و ستمكاران در آن غرق و هلاك مى شوند و ما همه اين جنايت ها رابـه حـسـاب آمـريـكـا گذاشته ايم و به يارى خدا و در موقع مناسب به حساب آنان خواهيمرسـيـد و انتقام فرزندان ابراهيم را از نمرودها و شياطين و قارون ها خواهيم گرفت و مجدداتـاءكـيـد مـى كـنـم كـه ايـنـهـا بـهـاى گـران حـاكـمـيـت نـه شـرقـى و نـه غـربـى واستقلال و آزادى و اسلام خواهى ماست .
و ايـنـك از فـرصـت اسـتـفـاده كـرده بـه يـكى از آيات كتاب كريم اشاره مى كنم آن جا كهفرموده
اسـت : عـعـع (اجـعلتم سقايه الحاج و عمارة المسجد الحرام كمن امن بالله واليوم الاخر وجاهد فى سبيل الله لا يستوون عندالله والله لا يهدى القوم الظالمين .) عععع گويى آيهكـريـمـه در هـمـيـن عـصـر نـازل شـده و گـويـى بـراىآل سـعـود و امـثـال آل سـعـود در طـول تاريخ و براى ملت مجاهد بزرگ ايران و حجاج بيتالله الحـرام در عـصـر حـاضـر و امـثـال آنـان در هـمـه اعـصـار آمده است . خداوند تعالى مىفـرمـايـد: شما كوردلان آب رسانى به حجاج و تعمير مسجدالحرام را با ارزش آنانى كهايـمـان به خدا و به روز جزا آورده و در راه خدا مجاهده مى كنند، مساوى قرار داده ايد، حاشاكـه ايـنـان بـا شـمـا مـسـاوى نـيستند و خداوند ستمگران را هدايت نمى كند. آيا سعودى ها وامـثـال آنـان در طـول تـاريـخ ارزش خـود را بـراى تـهـيـه آب در مـواقف حج و زرق و برقتـعـميرات مسجدالحرام را با ارزش هاى مسلمانانى به خداوند و روز جزا ايمان دارند و بانثار خون خود و جوانان مجاهد خود در راه خدا و براى دفع دشمنان خدا از حريم اسلام و حرمخـداونـد تـعـالى بـه پـا خـاسـته اند مقايسه نكرده اند و سعودى هاى عصر حاضر، پا رافـراتـر از آن نگذاشته و بر مسلمانان افتخار نمى كنند و با مجاهدان راه خدا آن نمى كنندكه روى آمريكاى جهانخوار و ارباب خود را سفيد كرده است . و جالب توجه اين كه خداونددر ايـن آيـه ايـمـان بـه خـدا و روز جزا را ذكر فرموده و از ميان تمام ارزش هاى اسلامى وانسانى مجاهده در راه خدا را با دشمنان خدا و بشريت انتخاب كرده است و در اين انتخاب بههـمـه مـسـلمانان تعليم فرموده است كه ارزش جهاد فوق همه ارزش هاست . و آيا خداوند باذكر والله ععع (لايهدى القوم الظالمين ) عععع نمى خواهد بفرمايد خداوند سعودى هاىعـصـر را و تـمـام اعـصـار تـاريـخ را سـتـمـگـرانـى بـيـش نـمـى دانـد كـهقـابـل هـدايت نيستند و خداوند آنان را هدايت نمى فرمايد. آيا ستمكارى بر حق و خلق و بررسـول خـدا و امـت بـزرگـوار حـضـرت رسـول خـاتـم ، بـالاتـر از آنـچـهآل سعود با كعبه و حرم امن الهى و با زائران مجاهد آن كه همه چيز و همه كس خود را در راهدوسـت و آرمـان اسـلام تـقـديـم كـردنـد، مى توان تصور كرد؟ آيا جرم اين مجاهدان كه بهفـرمـان خـداونـد تـعـالى نـداى بـرائت از مـشـركـين را انجام داده اند، جز برائت از خدايانآل سعود و سعودى هاى عصر حاضر و شاه حسين و شاه حسن و مبارك نامبارك و صدام عفلقىاسـت ؟ آيـا سـكـوت در مـقـابـل ايـن سـتـمـگـرى هـا كـه درطـول تـاريـخ سـابقه نداشته است ، چيزى جز رضاى به اين جرم و شركت در ظلم و ستمظـالمـيـن و سـتمگران است ؟ و در هر صورت آل سعود براى تصدى امور كعبه و حج لياقتنـداشـتـه و عـلمـا و مـسلمانان و روشنفكران بايد چاره اى بينديشند. زائران شريف ايرانىامسال پيام انقلاب و برائت خود را با خونشان به جهان و به امت اسلام ابلاغ نمودند و باتـقـديم شهداى بزرگ به پيشگاه مقدس حق از سازندگان و بانيان سياست نه شرقى ونـه غـربـى كـعـبـه خـداونـد گـشـتـه انـد و مـلت بـزرگ ايـران نـيـز بـاتـجـليـل گـسـتـرده خود از شهدا و شركت ميليونى خود در راهپيمايى و اعلان برائت از كفرخـصـوصـا آل سـعـود بـه وظـيـفـه انـقـلابـى و الهـى خـودعـمـل نـمـوده انـد كـه در ايـن جـا لازم اسـت از حـضور گسترده آنان و همه اقشار و خواهران وبـرادران تـشـكـر كنم . اكنون نوبت زائران ديگر كشورها و خصوصا علما و روشنفكران وگـويـنـدگـان اسـت كـه پـيـام مـظـلوميت ما را به جهان ابلاغ كنند. انشاءالله زائران محترمايرانى با مقاومت و صبر بقيه اعمال خود را به اتمام برسانند و با گام هاى محكم
و دلى آرام و قلبى سرشار از رضايت و لبى خندان ، شادى پيروزى خون بر شمشير وشـهـادت در كنار خانه خدا را جشن بگيرند و افرادى كه به مدينه منوره مشرف مى شوند،سـلام شـهـيـدان بـه خـون خـفـتـه كـعـبـه و مـجـروحـيـن خـانـه امـن را بـهرسـول خـدا و ائمـه هـدى عـليهم السلام ابلاغ كنند و اين موفقيت بزرگ را به محضرشانتـبـريـك بـگـويـنـد و بـه راه خود با صلابت و اطمينان ادامه دهند و مشكلاتى كه آمريكا وعـربستان بر آنان تحميل نموده اند به حساب خدا و دفاع از پيامبر بگذارند و از اين كهخداوند هديه ها و قربانيان هاجروار و اسماعيل گونه اين ملت بزرگ را در كنار خانه خودپـذيـرفـته است سپاسگزار و شاكر باشند كه انشاءالله خداوند شهداى بزرگ ما را باشـهـداى صدر اسلام محشور و به بازماندگان آنان صبر و اجر و به مصدومين و مجروحينشـفـا عـنايت فرمايد و شر متجاوزان را به خودشان باز گرداند و آنان را به عقوبت خودكيفر دهد.
از خداوند مساءلت مى كنم كه از اين زمان كه همه كفر و همه شرك دست به دست هم داده اندو تـصـميم و عزم خود را براى شكست امت اسلام جزم كرده اند و همه ضربه ها را بر عليهمـا بـه كـار گـرفـتـه اند، خود ما را در حصار محكم خود و در لواى مرحمت و لطف خود حفاظتفرمايد.
والسلام عليكم و رحمة الله و بركاته
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 22/5/66
انـــتـــصـاب حـجـت الاسـلام سـراج الديـن مـوسـوى بـه نمايندگى امام در كميته انقلاباسلامى
بسم الله الرحمن الرحيم
فـرزنـدان عـزيـزم ، فـرمـانـدهـان و مـسـؤ وليـن و اعضاى دلاور كميته هاى انقلاب اسلامىسراسر كشور ايدهم الله تعالى .
كـمـيته هاى انقلاب اسلامى اين نهاد انقلابى و برگزيده از متن مردم مسلمان كه در روزهاىقـبل از پيروزى انقلاب اسلامى شكل گرفت و بعد از پيروزى بلافاصله هسته هاى مقاومترا در سراسر كشور تشكيل داد و حافظ اسلام و انقلاب گرديد، مسلمانان را شاد و دشمناناسـلام و كـشـور را ذليل كرد. اين جانب از زحمات اعضاى دلير و رشيد پاسداران كميته هاتشكر مى كنم .
از آن جا كه خواسته ايد نماينده اى در آن نهاد تعيين نمايم . جناب حجت الاسلام آقاى سراجالدين موسوى ايده الله تعالى فرمانده كميته هاى انقلاب اسلامى كه از افراد با سابقهو سـخـتـى كـشـيده قبل و بعد از انقلاب مى باشد را به نمايندگى از جانب خود در آن نهادمـنـصوب مى نمايم . توفيق ايشان و تمامى پاسداران شجاع كميته هاى انقلاب اسلامى رااز خداوند متعال خواستارم .
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 23/5/66
ديدار با مسؤ ولين و پرسنل جهاد سازندگى به مناسبت عيد غدير خم
آيـا حـضـرت امـيـر براى خاطر اين كه توجه به اين دنيا دارد اين قدر فرياد مى زند؟!
بسم الله الرحمن الرحيم
مـن قـبـل از ايـن كه وارد صحبت بشوم لازم است كه از اين جهاد سازندگى تشكر كنم . از مندعـا مـى آيـد و مـن دعا مى كنم ، دعا به شما كه عمرتان را صرف براى اسلام و مسلمين مىكنيد و شما هم از هيچ كس پاداش نخواهيد الا از خدا و هيچ كس هم نمى تواند به شما پاداشبـدهـد !!! پـاداشـى كـه حـق شـمـاسـت !!! مـگر خداى تبارك و تعالى . من از خداى تبارك وتـعـالى در ايـن روز سـعـيد خواستارم كه تمام كسانى كه خدمتگزار هستند به اين جمهورىاسـلامـى و تـمـام كـسـانـى كـه جـانـشـان را صـرف مـى كـنند، مالشان را صرف مى كنند،پـشـتـيـبـانـى مـى كـنـنـد از ايـنـهـا، خـداونـد آنـهـا را بـه سـعـادتكامل برساند.
مـن تـبـريـك ايـن عـيد مبارك را به همه مسلمين جهان ، مستضعفين جهان و خصوصا ايران مظلومعـرض مـى كـنـم . مـن واقـعـا نـمـى دانـم راجـع به حضرت امير از كجا شروع كنم ، مساءلهبـغـرنجى است ، مساءله اى نيست كه انسان بتواند بفهمد اين همه ناله هايى كه ايشان مىزده اسـت ، سر در چاه مى كرده ناله مى كرده ، هر جا مى رسيده ناله مى كرده ، اين دعاهايىكـه از ايـشـان وارد شده است كه در آن ، آن همه ناله است ، اينها چى است ؟ آيا حضرت امير!!! سـلام الله عليه !!! براى خاطر اين كه توجه به اين دنيا دارد و از مرتبه وحدت بهسـوى كـثـرت آمـده است اين قدر فرياد مى زند؟ آيا توجه به كثرت موجب اين همه فريادايشان هست ؟ آيا در آن ناله هاى شب و در آن چاه ها كه ايشان ناله مى زده است و در آن مواردىكـه ايـشـان بـا خـداى تـبـارك و تعالى مناجات مى كرده است راجع به اين معنا بوده است ؟راجـع بـه اين بوده است كه خدايا! مرا از جوار خودت برگرداندى به عالم كثرت و همانحـرفـى كـه رسـول اكـرم !!! صـلى الله عـليـه و آله و سـلم !!! فـرمـودنـد، از ايـشـاننـقـل شـده اسـت كـه : عـعـع (يـغـان عـلى قـلبـى و انـى لاسـتـغـفـرالله فـىكل يوم سبعين مره ) عععع . اين ععع (يغان على قلبى ) عععع يعنى /من / همين طورى يككـدورت حـاصـل مـى شده يا همين رجوع به كثرت كدورت بوده ؟ توجه به اين عالم طبيعتبـا ايـن كـه در نـظـر آنها جلوه خداست معذلك از آن جلوه باطنى و از آن مرتبه غير حضرتالوهيت آنها را واداشته است ، از اين جهت ناله مى زدند. اين مساءله اى است كه ما نمى توانيمادراكـش را بـكـنـيـم . ما خيال مى كنيم كه اين حرف هايى كه فلاسفه مى گويند، اين حرفهايى كه عرفاى علمى مى گويند، اين حرف هايى كه حكما مى گويند، اينها نمونه اى ازاين مسائل است . نمونه اى از آن مسائلى است كه براى ولى اعظم ، ولى الله اعظم و براىاولياء
بـزرگ خدا حاصل شده است هست ، اينها هم مسايل علمى است ، عرفان علمى ، فلسفه علمى وحـكـمـت عـلمـى ، اينها علمى است غير آن معنايى است كه بايد باشد. يافتن ، مساءله ديگرىاسـت و غـرق شـدن در آن مـسـايـل ، مـسـاءله بـالاتـر و مـحـو شـدن در هـمـهمـسـائل ، مـرتبه بالاتر و صعق از برايشان حاصل مى شده است اين از بالاتر و رجوع ازآن جا براى آنها مشكل بوده است ، دردناك بوده است . هيچ دردى بالاتر از اين نبوده است كهاز آن مرتبه غيب ، از آن جايى كه لقاء خداست بدون اين كه كسى در كار باشد، بدون اينكـه خـودشـان هـم در كـار بـاشند، از آن جا وقتى برگشت مى كنند به اين عالم ، خوب اينخـيـلى سـخـت اسـت بـرايـشـان . ايـن مـسـاءله در همه اولياء خدا بوده است از حضرت آدم تارسـول خـدا و ايـن يـك مـطـلبـى اسـت كـه مـاهـا نـمى توانيم ادراك كنيم ، ما جز اين كه همينچيزهايى كه مربوط به همين عالم است ، همه اش طبيعى است ، حتى عرفان هم طبيعى است ،حتى حكمت هم طبيعى است و حتى فلسفه هم طبيعى است ، همه اينها يك امور طبيعى است ، ما درهمين حدود، آنى كه غايت آمال عارفين بوده همين بوده است ، عارفين علمى ، اين غير آنى استكه آنها ادراك مى كردند، ما در باره او چه مى توانيم بگوييم ؟
مـا گـله اى نـداريـم كـه چـون قـيـام كـرده ايـم بـراى اقـامـهعدل ، سيلى بخوريم
البـته وقتى رجوع به كثرت هم مى كردند، مصيبت هايى كه برشان و بر مسلمين وارد مىشـده اسـت آن هم كمرشكن بوده ، آنها همه مصائب را داشته اند، منتها مصائب معنويشان غلبهداشـتـه اسـت بـر همه چيزها، رجوعشان از عالم صعق ، صحو، از عالم محو به عالم صحو،ايـن رجوع برايشان مشكل بوده است ، دردناك بوده . اما وقتى رجوع كردند، آنها چون مظهررحـمـت خـدا هـسـتـنـد مـى خواهند همه مردم سعادتمند باشند. وقتى مى بينيد كه مردم اين طورهـسـتـنـد، مـردم دارنـد دسـته دسته به جهنم مى روند، دسته به دسته براى خودشان جهنمتهيه مى كنند، آنها از اين رنج مى برند. حتى ... براى اين كه كفار هم به جهنم مى روندآنـهـا رنـج بـبـرنـد، آنـهـا رحـمـت هـسـتـنـد. يـا وقـتـى مـلاحـظـه مـى كـنـد كـه حـكـومـتعـدل مـى خـواهـد تـشـكـيـل بـدهـد، آن وقـت بـراى حـكـومـتعـدل آن قـدر رنـج مـى برد و آن قدر سيلى مى خورد، اين هم رنج دارد، نه از باب اين كهبـراى خـودش ، بـراى اين كه مى خواهد مردم را به عدالت برساند و مردم زير بار نمىرونـد. ايـن چـيـزى اسـت كـه از صـدر عـالم تـا آخـر هـسـت ، هـر كـس قـيـام كرد براى اقامهعـدل سـيلى خورد. ابراهيم خليل الله چون قيام كرد براى عدالت ، سيلى خورد و او را بهآتـش انـداخـتـنـد، از صدر عالم تا حالا تاوان اين چيزهايى كه براى عدالت ، براى حكومتعـدل بـوده اسـت ، ايـن تـاوان را پرداخته اند و بايد هم بپردازند، هر وقت به يك نحو. مافـرض مـى كنيم اينى كه گفته مى شود، گفته شده است غلط و بر خلاف واقع كه بعضانـبـيـا قـيام براى اقامه عدل نكردند، همان موعظه كردند، همان صحبت كردند. ما فرض مىكنيم كه اين حرف ، (جنگ نكردند)، ما فرض مى كنيم صحيح باشد، اما
شـمـا ملاحظه كنيد مقدس ترين چيزهايى كه براى كفار بوده است ، بت بوده اند. اگر يككـسـى تـنـهـايـى بدون اين كه وحشت بكند، خداى نخواسته بيايد اين جا و به خدا جسارتبـكـنـد، ايـن بـه جـنـگ مـسـلمـيـن بـرنـخـاسـتـه ؟ اگـر بـه خـدا سـب كـنـد، بـهرسول خدا سب كند، اين به جنگ مسلمين برنخاسته ؟ اين تنهايى قيام كرده بر ضد مسلمين .اگـر ابـراهيم خليل الله ما فرض كنيم هيچ كارى نكرده جز اين كه عصايش را كشيده و بتهـا را شـكـسـتـه !!! مقدس ترين چيزى كه پيش بت پرست ها بوده آن بوده !!! اين قيام برضـد آنـهـا نـيـست ؟ اين قيام مسلحانه نيست ؟ اين بالاتر از قيام مسلحانه نيست ؟ /شما/ اگرچـنانچه لشكرهايى مسلحانه به شما قيام كند، براى شما، عليه شما قيام كنند، ما بين اوو مـابـيـن آن كـه مـسـلحـانـه قيام نكرده اما آمده علنا لعن مى كند به مقدسات شما، شما او رابـدتـر مـى دانـيـد يـا ايـن ؟ هيچ شك ندارد كه مسلم اين را بدتر مى داند، آنها هم همين طوربـودنـد. بـنـابراين ، اين حرف غلط كه حضرت عيسى سلام الله عليه همين موعظه كرده ونـصـيـحـت كرده يا حضرت موسى همان مقدار كارهاى مختصر را كرده . حالا بعضى شان كهخـوب قـيـام كردند، ولى اين مساءله مساءله اى بوده است كه در تمام ايام ، در تمام دنيا ازصـدر عـالم تـا حالا بوده و تا آخر هم خواهد بود كه هركس قيام كرد براى اين كه عدالتايـجـاد كند، حكومت عدل ايجاد كند، سيلى خورده . پس ما گله اى نداريم كه چون قيام كرديمبـراى اقـامـه عـدل ، بـراى حـكـومـت عدل ، براى حكومت اسلامى ، سيلى بخوريم ، ما بايدزيادتر سيلى بخوريم ، آن وقت يك نحو بوده حالا نحو ديگرى بوده اما در اين كه تاوانرا بـايد پس بدهيم مثل هم است . ابراهيم خليل الله تاوان را پس داد، موساى كليم الله دادو رسـول خـدا داد و امـيـرالمؤ منين آن همه شدت كشيد و ائمه ما آن قدر سختى كشيدند براىاين كه آنها همه در نظر داشتند كه حكومت عدل ايجاد كنند. اگر فقط حضرت ابراهيم مى آمدو دعـا مـى كـرد و ذكـر مـى كـرد، ايـن ديـگـر تـو آتـشـش نـمـى انـداخـتـنـد. اگـر حـضـرترسول سلام الله عليه فقط آن وقت كه در مكه بود، فقط دعا مى خواند، بيش از اين نبود،اما او با اين چيزهايى كه پيش آنها شريف بود، پيش آنها عظمت داشت مبارزه مى كرد، از اينجـهـت باهاش مخالفت مى كردند و اگر هر كس بنشيند همان دعا بكند، هيچ كس كاريش ندارد.اگر مسلمان ها هم بنشينند دست دراز كنند طرف خدا، خدايا! رحمت كن كى را، لعنت كن كى را وچى را، هيچ كس كارشان ندارد اما اين خلاف سيره انبياست ، خلاف شيوه انبياست . همه سيلىخـوردنـد مـا هـم داريـم سـيلى مى خوريم و اين سيلى اى است كه به اسلام مى خورد، به مانيست . اين سيلى اى است كه از صدر عالم تا حالا به مقدسات انبيا خورده است ، به شخصنـبـوده ، مـسـاءله شخص نبوده ، مساءله مكتب بوده ، به مكتبشان سيلى زدند و حالا چون عالمبـه هـم مـتـصـل شـده و ديـگـر يـك جـاى مـعـيـنـى نـيـسـت ، هـمـه جـامـثـل هـمـيـن حالا، الان شايد حرف من را خيلى جاها بشنوند، هر كه گوش كند. حالا اين طورىاسـت كـه عـالم شده يك محله ، يك مسجد، يك همچو جايى . از اين جهت الان وقتى كه شما قيامكـنـيـد و بـبـيـنـيـد كـه شما قيام كرديد بر ضد تمام مقدسات آنها، مقدسات آنها چى است ؟دنياست . مى خواهد نفوذ پيدا كند، نمى گذاريد، آن مقدساتش بوده ، شما بر ضد مقدساتآنـهـا قـيـام كـرديـد. مـى خـواهـد او جـمـع آورى مـال بـكـنـد، شـمـا بـه ضـدش قـيام كرديد،مـال حـرام را مى گوييد نبايد جمع كند. هر چه آنها مقدس مى دانند چون مربوط به دنياستشما هم مكتبتان اقتضا
كـرده اسـت كـه مقابل آنها بايستيد و بايد سيلى بخوريد، چاره اى نيست . بايد همه سيلىبخوريم ، اين سيلى اى است كه اسلام دارد مى خورد.
رسانه هاى گروهى و آمريكا هر چه داد و فرياد بكنند فايده ندارد
و بـحـمـدالله الان بـرق اين مسائل در همه جاى دنيا جلوه كرده است و هر چه مى خواهند داد وفرياد بزنند رسانه هاى گروه و آمريكا و هر جا بخواهند هر چه داد و فرياد بكنند و هرچه غلط كارى بكنند، فايده ندارد. همين كار خلافى كه در مكه كردند، اين كار الان در همهجاى دنيا موجش برآمده است ، لكن راديو اسرائيل البته با ما بايد مخالفت كند، نمى شود،آن هـم از هـمـان سـنـخ اسـت . حكومت هاى جائر همه بايد با ما مخالفت كنند، تبليغات عالم ،رسـانـه هـاى گـروه عالم همه بايد با ما ضديت بكنند، ما اگر اين كار را نكنند خلاف مىدانـيـم /خـلاف / بـايـد بـگـويـيم خلاف كردند. من سابق يك وقتى مى گفتم كه اگر اينهابـخواهند من را مفتضح كنند، تعريف كنند. اين كه بدگويى مى كنيد، بيشتر مردم توجه مىكـنـنـد بـراى ايـن كـه شـمـا اگـر دسـتـتان را به دريا هم بزنيد نجس مى شود. شما اگرتـعـريـف از مـن بـكنيد مردم همه مخالفت مى كنند، اما خداى تبارك و تعالى خواسته است كهاينها دشمنى كنند تا اين كه مردم مجهز بشوند.
و مـن امـيـدوارم خـداى تـبارك و تعالى به همه ما توفيق بدهد كه ما در معارف اسلامى واردبـشـويـم ، مـا ادراك كنيم آن ادعيه اى كه ائمه خدا كردند، اينها چه مى گويند، با خدا چىصـحـبـت مـى كـنـنـد، بـبـيـنـيـم چـى اسـت قـصـه شـان ، خـدا مـا را آشـنـا كـنـد بـا آنمسائل . خداوند انشاءالله اسلام را خودش تقويت كند و وعده كرده است و وعده را انجاز كند.
والسلام عليكم و رحمة الله
تاريخ : 1/6/66
ديـدار بـا رئيـس جـمـهـور، نـخـسـت وزيـر و اعـضـاى هياءت دولت به مناسبت هفته دولت
ما جز يك خدمتگزارى كه باز هم توفيقش از اوست چيزى نيستيم
بسم الله الرحمن الرحيم
مـا خـداى تـبـارك و تـعـالى را شـكـر مـى كنيم كه با اين همه مشكلاتى كه براى جمهورىاسـلامـى پـيـش آوردنـد و پـيـش خواهند آورد، جز ذات مقدس او پناهى نداريم ، هر چه هست ازاوسـت و هر چه خواهد شد هم از اوست و ما جز يك خدمتگزارى كه باز هم توفيقش ‍ از اوست ،چـيزى نيستيم . /هم / بايد همه ما توجه داشته باشيم به اين كه ما خودمان چيزى نيستيم ،هـر چـه هـسـت اوسـت . اگـر عـنـايـات او نـبـود مـا هـيـچ بـوديـم ، چـنـانـچـه ازازل هـم هـيـچ بـوديـم و بـعـدهـا هـم از حـيث حيثيت خودمان هيچيم ، منتها ما هيچ ها اشتباه داريم ،خـيـال مـى كنيم ما هم يك چيزى هستيم و اين يك حجابى است بين ما كه اميدوارم خداى تبارك وتعالى اين حجاب را بردارد و ما بفهميم كى هستيم ، ععع (اللهم ارنى الاشياء كما هو).(ارنـى الاشـيـاء كـمـا هـو) عـعـعـع ؛ يـعـنـى بـه حـسـباحـتـمـال قـوى ايـن كـه ، آن كـه هستند كه صرف تعلق به او هستند، او را نشان بدهد، كهاگر او را نشان بدهد معرفت خدا حاصل مى شود و اگر آن چيزى كه ما همه در حجاب هستيم، آن حـجـاب بـرداشـتـه بـشود، معلوم مى شود كه غير از او كسى نيست و چيزى نيست و همهاشـكـالات در حـجابى است كه ما داريم ، گمان مى كنيم چيزى هستيم . و من اميدوارم كه خداىتبارك و تعالى به همه ما توفيق معرفت عنايت كند و توفيق خدمت به خلق الله .
ايـن دولت و اقـشـارى كـه مـربـوط بـه دولت هـسـتند در عين حالى كه محرومترين قشرهاهستند، با اخلاص ترين قشرها هستند
البـتـه مـن از مـشكلات دولت ، از مشكلات كارمندان دولت ، از مشكلات همه قشرهايى كه دربـيـن دولت كـار مى كنند، آگاهم ، چنانچه شماها بهتر آگاهيد و من مى دانم كه اين دولت وايـن اقـشـارى كـه مـربـوط بـه دولت هـسـتـند در عين حالى كه محرومترين قشرها هستند، بااخـلاص تـريـن قـشـرهـا هـسـتند و در عين حالى كه با يك زندگى درويشانه مى گذرانند،بـحـمـدالله قـدرت مـعـنـوى دارنـد و هر چه زندگى زيادتر بشود، قدرت روحى كمتر مىشود. اين /را/ مسلم است هر قدمى كه دنيا براى آدم برمى دارد، انسان عقب مى گيرد، آنهايىكه در كاخ ‌هاى بسيار مجلل زندگى مى كنند، نگرانى شان بيشتر از آنى هست كه درويشانـد و در مـحـله ها زندگى مى كنند، پس ما از اين جهت هم /كه / شكرگزار هستيم كه ما را درلباس
درويش ها درآورده است !!! نه درويش به معناى اصطلاحى ، درويش واقعى !!! و ما خدمت بهخـدا و خدمت به خلق خدا را وظيفه خودمان مى دانيم و همه را هم از او مى دانيم و مشكلات را همانـشـاءالله پـشـت سـر مـى گـذاريـم و هـمـان طـورى كـه تـاكنون ايستادگى كرديم ، همهايـسـتـادگـى كـردنـد در مـقـابـل همه مشكلات ، از اين به بعد هم /در همه / بين همه مشكلاتايستادگى خواهند كرد و من هم دعا مى كنم كه خداوند به شما توفيق بدهد.
و اشـخـاصى كه خارج ايستادند و اشكال مى كنند، از باب اين كه خودشان در گود نيستنداشـكـال كـردن يـك چـيـز آسـانـى اسـت امـا حـل اشـكـالمـشـكـل اسـت خـوب ! البـتـه اشخاص خارج نشستند، مى گويند: چرا چه شد؟ چرا نشد؟ چرابـايد بشود؟ چرا فلان كار بايد بشود؟ بايد بكنند، لكن وارد نيستند ببينند كه مشكلاتچـى هـسـت . در يـك هـمـچو زمانى كه دولت و ايران مبتلاى به همه گرفتارى هايى كه مىبـيـنـيـد هـسـتـنـد و هـمـه دولت هـا، هـمه جهان به استثناى ملت هايشان در صدد محو جمهورىاسـلامـى هـسـتـنـد. يـعـنـى در صـدد مـحـو اسـلام هـسـتـنـد، در عـيـنحـال خـداى تبارك و تعالى تاءييد كرده است و ما استقامت كرديم ، مقاومت كرديم ، بعدها همخواهيم كرد انشاءالله .
اگـر مـا از مـسـاءله قـدس بگذريم ، اگر ما از صدام بگذريم ، اگر از همه كسانى كهبه ما بدى كردند بگذريم ، نمى توانيم از مساءله حجاز بگذريم
و آن چيزى كه من امروز خيال دارم عرض كنم قضيه اسفبارى است كه در مكه اتفاق افتاد. مااز اول قـيـام !!! انـشـاءالله !!! بـراى خـدا و بـراى نـجـات مـلت ، شـهدا خيلى داشتيم ، چهقـبـل از ايـن كـه انـقـلاب واقـع بشود !!! در زمان ستمشاهى !!! شهداى بزرگ داشتيم و چهبـعـدش كـه مـى بـيـنـيـد /كـه داشـتيم / شهداى بسيار ارزشمند داشتيم ، لكن مساءله حجاز،مـسـاءله ديـگـرى اسـت ، غـيـر مسائل است ، ما آن وقت هر چه بوده اين كه كتك مى خورديم ياگـاهـى مـى زديـم ، گاهى خورديم بعد هم همين طور، ما شهدا خيلى داديم و در همه جا شهيدداديم . در زمان رضاشاه آن همه رنج هر كس يادش است مى داند چه خبر بود، در زمان محمدرضا هم كه همه يادتان است چه بساطى داشتيم ، چه داشتند و چه شهدايى در آن وقت داديمو چـه شـهـدايـى در بـيـن اين وقت ها. لكن همه قضيه شهادت بود، قضيه بزرگ بود لكنقضيه ، قضيه مساءله حجاز نبود، مساءله قدس مساءله بزرگى است ، روز قدس هم ديديدكه چه ، اما روز قدس مساءله اى است و روز جمعه خونين مكه مساءله ديگرى است . روز قدسمـا بـراى ايـن كه نجات بدهيم قدس را از دست غاصب ، لكن آنها اين طور نبود كه قدس راتوهين بهش بكنند، از بين ببرند. آنها هم مدعى بودند ما قدس را مى خواهيم و چه مى كنيم .البـتـه نـبايد قدس ‍ دست آنها باشد اما اين طور نبود كه روز قدس ما براى خاطر اين كهاسـلام آن طـور صـدمـه ديده ، ما براى خاطر اين كه قدس كه بايد دست صاحبانش باشد،غـاصـب آمـده غـصـب كـرده . در ايـن انـفـجـارهـا كـه حاصل شد، در اين ترورها كه شد بسيارعـزيـزان بـزرگـى را مـا از دسـت داديـم كه هر خاك پاى آنها بر اين كاخ ‌نشينان ارزششبـيـشـتـر بـود !!! اگـر آنها ارزشى داشتند كه ندارند !!! لكن همه اين بود كه ما كتك مىخوريم و مى زنيم ، در جنگ با
صـدام هـم كه تحميل به ما كردند، ما خيلى از دست داديم ! شهيد از دست داديم ، خيلى ضرربرديم لكن ما ضرر برديم ، مساءله ، مساءله حجاز نيست . مساءله حجاز مساءله اى است كهمـا بـاز خواب هستيم ، دنيا هم باز خواب است كه چه شد. مساءله حجاز، مساءله بزرگترينمـقـامـات قـدس اسـلامى و دنيايى شكسته شد، كعبه احترامش پيش ما تنها نيست ، پيش مسلمينتـنـهـا نـيـسـت ، كعبه را همه ملل محترم مى شمرند. همه مللى كه به دين چيز دارند. كعبه ،كعبه اى است كه از زمان اول خلقت بوده است و همه انبيا در او خدمتگزار بودند. شكستن كعبهمساءله اى نيست كه بشود ازش همين طورى گذشت . اگر ما از مساءله قدس بگذريم ، اگرما از صدام بگذريم ، اگر ما از همه كسانى كه به ما بدى كردند بگذريم ، نمى توانيماز مساءله حجاز بگذريم ، مساءله حجاز يك باب ديگرى است غير مساءله چيزهاى ديگر.
و آنـچـه لازم اسـت زنـده نگه داشتن اين روز است ، آن روزى كه اين خيانت شد به اسلام . والان مـاه مـحـرم نـزديـك مى شود، ماه محرم براى ما خيلى عزا هست لكن سيدالشهدا سلام اللهعـليـه هـم فدا شد براى اين كه در مكه نماند كه نبادا به ساحت قدس مكه جسارت بشود،هـمـه فداى مكه هستند. مكه جايى است كه همه انبيا خدمتگزار او بودند و حالا گرفتار شدهمكه به دست يك دسته اشخاص ‍ ملحد كه اصلا نمى فهمند بايد چه بكنند و نمى فهميدندو نمى دانند چه تحميلى برشان شد و /مسلمين / يك ننگى هست الان براى همه مسلمين دنيا كهمـكـه ، مـحـل قـدس الهـى ، مـحـلى كه مقدس ترين مقامات الهى است اين طور شكسته بشود ومسلمان ها نشسته باشند تماشا كنند. مسلمان ها خودشان تكليف خودشان را مى دانند. مساءلهرا بـايـد زنـده نـگـه داشت ، در ماه محرم تمام كسانى كه منبر مى روند، واعظ هستند، نوحهخـوان هـستند، تمام دستجات بايد در راءس امورشان اين مساءله قرار داده شود. سيدالشهدابـراى ايـن بـود شـهـادتـش ، بـراى ايـن بـود كـه اقـامـه بـشـودعدل الهى ، اقامه بشود خانه خدا، محفوظ باشد خانه خدا و در يك زمان ما كه همه نشستيم وتماشا مى كنيم ، ما تماشاچى هستيم ؟ چه بايد بكنيم ؟
البـتـه ايـن مـعـنا را من تذكر بدهم كه معنى اين كه ما بايد با اين مساءله برخورد داشتهباشيم ، اين نيست كه كسانى كه الان در اين جا از سعودى ها هستند يا از ساير، از كويت ،از جاهاى ديگر اينها را ما كارى داشته باشيم ، اينها در پناه ما هستند بايد محفوظ باشند وايـن جـوان هـاى مـا البـتـه حسن نيت دارند، لكن من بهشان عرض مى كنم كه در بين شما ممكناست اشخاصى باشند كه حسن نيت نداشته باشند، بخواهند مملكت ايران را، بخواهند دولتايـران را آلوده كـنـنـد. شما متوجه باشيد كه اينها چيزى نيستند كه ما به اينها كار داشتهباشيم ، چون مساءله بالاتر از اين مسائل است و بايد ما با همه قوايى كه داريم ، مسلمينبا همه قوايى كه دارند و دنيا، آنهايى كه به خدا اعتقاد دارند، با همه قوايى كه دارند،بـايـد بـا اين مساءله محاربه كنند، به هر طورى كه خودشان صلاح مى دانند. اين ننگ رانـبايد ما به گور ببريم كه ما بوديم ديديم در حضور ما بزرگترين جنايت واقع شد وحالا هم آنها طلبكار هستند از ما.
بـعـد بـزرگـتـر مـسـاءله حـجـاز هـمـيـن اسـت كـه احـتـرام يـكمحل مقدسى از بين رفت و مسلمين ساكت نخواهند نشست
اين توطئه بى اشكال يك توطئه سابقى بود هيچ اشكالى در اين نيست كه يك سابقه اىداشـت ايـن تـوطـئه . بـنـا داشـتـنـد بـر ايـن كـه ايـن امـر واقـع بـشـود،تحميل كرده بودند بر آل سعود احمق كه يك همچو كار احمقانه اى بكند و خودش را در تمامدنـيـا مـنـحـط كـند، با اين كه منحط بود و منحط خواهد بود و ما واقعا متحيريم كه بايد چهبـكـنيم ؟ خداى تبارك و تعالى خانه خودش را حفظ مى كند. ععع (ان الله بيتا يحميه )عـعـعـع و خـواهد سيلى را خورد از مسلمين ، از مؤ منين ، از حجازى ها. خود حجازى ها كه در اينامـر وارد نـبـودنـد الا دسـتـجـاتـى كـه مـربـوط بـه ايـن حـزببـاطـل و ايـن دولت بـاطـل اسـت . ايـن تـوطـئه از سـابـق بـود، هـيـچ سابقه نداشت كه درسـال هـاى سـابـق ، قـبـل از اين كه حجاج بروند، ملك سعود براى من پيام بفرستد و از منتشكر كند كه شما گفتيد كه اين جا آرامش باشد و با ما چه بكنند و اينها، بنابراين نبود.امسال اين اتفاق افتاد، براى چى ؟ براى چى ايشان براى من پيام فرستاد؟ براى اين كهبـگـويـد كـه مـن حـسـن نـيـت دارم ، چـه دارم ، فـلان ، يـا يـك نـمـايـشـى بـود. بـهـتـريـندليـل بـر اين كه اين مساءله ، مساءله توطئه بود همان كيفيت عملشان بود. خودشان اقراركردند به اين معنا، مى گويند كه ايرانى ها مى خواستند بيايند كعبه را آتش بزنند و قمرا كـعـبـه قـرار بـدهـنـد !!! يـك هـمـچـو حـرف ابـلهـانـه !!! خـوب ! مـعـلوم مـى شـود ازاول بـنـا داشـتند /به / اين كار را بكنند به بهانه اين كه ايرانى ها آمدند كعبه را خرابكنند، ما هم مهيا شديم پدرشان را درآوريم . قضيه كشته شدن نيست ، قضيه هتك احترام است. مـسـاءله حـجـاز /مـسـاءله / ابعاد مختلف دارد منتها بعد بزرگترش ‍ همين است كه احترام يكمـحـل مـقـدسـى از بـيـن رفـت و مـسـلمـيـن سـاكـت نـخـواهـنـد نشست . بعدها خواهد فهميد فهد وامـثـال فـهـد خواهد فهميد كه چه چيزى تحميلش كرده اند و چه قضيه اى واقع شد و مسلمينخـودشـان مـى دانند تكليف خودشان را، حجازى ها هم مى دانند اين را، اگر اين كشتار كه درحـرم واقـع شـده بـود، اگـر در طـايـف واقـع مـى شـد، خـوب ! بـازقابل تحمل بود براى اين كه طايف بود، كشتار بود فقط. ما كشته خيلى داريم ، ما در جنگهـا كـشـتـه داريـم ، قبلش هم داشتيم ، بعدها هم داريم . اگر در طايف واقع شده بود اين يكمـسـاءله اى بـود، مـى گـفـتـيـم كشتند يك عده اى را، اما در حرم واقع شده ، حرمى كه خدا ازاول امـنـش قـرار داده و الان حـرم مـغـصـوب اسـت در دسـت ايـنـهـا، ازاول هـم ايـن طـور بود براى اين كه اينها چكاره اند كه آمدند خادم الحرمين !!! خائن الحرمين!!! شـدنـد؟ كـى ايـنـها را خادم الحرمين قرار داده ؟ با چه وجهى اينها اسم مملكت اسلامى راتـغـيـيـر دادنـد از آنـى كـه بـود، حـجاز را مملكت سعودى قرار دادند، مملكت سعودى به چهمـنـاسـبـت ؟ ايـنـهـا مسائلى است كه همه اش بغرنج است و ما نمى دانيم كه از اين عار چطورخـارج بـشـويـم . مـن واقـعـا در مـسـائل خـيـلى تـحـمـل داشـتـم . درمـسـائل جـنـگ ، در هـمـه ايـنـهـا تـحـمـل داشـتـم امـا ايـن بـىتحمل كرده من را، مساءله غير از اين مسائل است .
آنـچـه مـا امـيـدواريـم ايـن اسـت كـه خـداى تـبـارك و تـعـالى بـا قـدرت خـودشحـل كـنـد. مـسائل را و اميدواريم خداوند به همه ما توفيق بدهد كه در اين باره بى تفاوتنباشيم ، در اين ماه محرم بى تفاوت
نباشند، مسلمين در دنيا بى تفاوت نباشند.
خداوند انشاءالله همه شما را توفيق بدهد و اميدوارم كه خدمتگزار باشيد به اين بندگانخـدا كـه مـظـلوم هـسـتـنـد و مـظـلوم بـودنـد و حـفـظ كـنـيد اين شيوه خدمتگزارى به اينها را وبـحـمدالله شما خودتان از آن طبقه هستيد، از طبقه بالا نيستيد، يعنى از طبقه پايين ، شمااز طـبـقـه مـمـتـاز هـسـتيد، آنهايى كه آن وقت ها متكفل حكومت بودند از طبقه اى بود كه ناچيزبودند و خداوند شما را موفق كند كه هميشه خدمتگزار باشيد.
والسلام عليكم و رحمة الله
تاريخ : 18/6/66
پـــاســـخ امـام خـمـينى به نامه حجت الاسلام كروبى در مورد كسب اجازه از امام جهت ادامهكاررسيدگى به امور حجاج
بسم الله الرحمن الرحيم
جناب حجت الاسلام آقاى حاج شيخ مهدى كروبى دامت افاضاته
پـس از تـشـكـر از مـقـاومت اسلامى و وصف ناپذير حجاج مظلوم و محترم بيت الله الحرام درمقابل هجوم آل سعود، اين روسياهان تاريخ و عمال چشم و گوش بسته آمريكاى جهانخوار ونـيـز تـشـكـر از مـقـاومـت مـتـعـهـدانـه و شـجـاعـانـه جـناب عالى كه با وجود گرفتارى درچـنـگـال خون آشام آل سعود با پيام ها و مصاحبه هاى آتشين ، پرده از روى چهره كريه اينجـنـايـتـكـاران تـاريـخ بـرداشته و كوس رسوايى فراموش ناشدنى امريكاى جنايتكار وعـمـال خـبـيـث آن را در عـالم بـه صـدا درآورديـد، جـنـاب عـالى را كـه بـحـمـدالله در صـفاول مـجـاهـدان اسلام بوده و هستيد، چون سال هاى گذشته به نمايندگى از طرف خود بهسرپرستى حجاج بيت الله الحرام منصوب مى نمايم .
جـنـايـت تـاريـخـى شـكـسـتـن احـتـرام حـرم امـن الهـى كـهدل مـسـلمـانـان متعهد جهان را آتش زد چيزى نيست كه تا ابد بشود آن را فراموش ‍ كرد و ياساكت بود.
در ايـن جا لازم مى دانم كه از زحمات تمامى دست اندركاران و مسؤ ولين حج و از جناب حجتالاسـلام آقـاى امـام جـمـارانـى دامـت افـاضـاتـه كـه با تعهد و مقاومت خود موجب سرافزازىجـمـهـورى اسـلامـى ايـران گـرديـده انـد و بـاعـث شادى روح شهدا شده اند، تشكر كرده وتـوفـيـق هـر چه بيشتر همه را در خدمت به اسلام و احكام نورانى آن از خداوند خواستارم وبراى شهداى گرانقدر مكه خونين مان كه با اهدا خون خود پرچم سرخ توحيد، رسالت وامـامـت را در آسـمـان و زمـيـن بـه اهـتـزاز درآوردنـد، طـلب رحـمـت و مـغـفـرت نـمـوده و بـراىبـازمـانـدگـان آنـان كـه افـتـخـار بـزرگى نصيب شان شده است ، صبر واجر مسالت مىنمايد.
والسلام عليكم و رحمة الله
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 31/6/66
پيام امام به مناسبت آغاز هشتمين سال جنگ تحميلى
بسم الله الرحمن الرحيم
و من يقاتل فى سبيل الله فيقتل او يغلب فسوف نوتيه اجرا عظيما
ايـن اجـر عـظـيـم كه به قلم با عظمت عظيم مطلق وعده داده شده است ، چگونه آن را با فكرناچيز بشر مى توان تحليل كرد. گويى اين اجر عظيم همان حب خداوند تعالى است كه درسـوره مـبـاركـه صـف آمـده اسـت : ان الله يـحـب الذين يقاتلون فى سبيله صفا كانهم بنيانمرصوص . محبوبيت نزد بارگاه احدى را كدام فيلسوف توانا يا عارف علمى بزرگ دانامـى تـواند درك كند تا از آن سخن گويد و يا به سخن قلم در آورد؟ آيا اين حب نافله استكـه در نـتـيـجـه تـقـرب بـه آن بـنـده خـاكـى پـا بـر سـر مـلك و مـلكـوت اعـلا نـهـد و حقجـل و عـلا بـا جـاذبـه غـيبى خويش سمع و بصر و قلب او شود و آنچه بشنود يا ببيند ياذوق عـرفـانـى كـنـد بـا سـمـع و بـصـر و قـلب حـقجـل و علا باشد و نبيند جز به بصر حق و نشنود جز به سمع حق و نداند جز به علم حق وحـجـاب ها مرتفع شود و جهان را آنچه كه هست مشاهده كند كه (اللهم ارنى الاشياء كماهى) يـاقـرب فـريـضـه اسـت كـه در آن شـخص و شخصيت محو شود و صعق رخ دهد و خود وخودى از ميان برود و كثرت به تمام معنى رخت بربندد و نه چشمى باشد و نه گوشى ونـه بـاطـنـى و نـه ظـاهـرى . (هـوالاول و الاخـر والظـاهـر والبـاطـن ). ديـگـرسبيل اللهى در كار نيست و اسم و رسمى بجا نمى ماند، اينان از خانه خارج شدند و موتآنـان را ادراك نـمـوده و قـدم هـا و قـلم ها شكسته شده است . بارالها! اين وصف مجاهدان فىسـبـيـل الله و اجـر عـظـيـم آنـان اسـت كـه در صـحـنـه هاى كارزار با دشمنان تو و دشمنانرسـول مـعـظـم تـو و دشـمـنان قرآن كريم تو به شهادت رسيده اند يا در اين راه پيروزگرديده اند و تو خود شاهدى كه در اين سال ما جانبازان و مهاجران و مجاهداتى داشتيم كهبه سوى تو و به سوى خانه امن تو كه از صدر خلقت تاكنون مامن هر موجودى بوده استهجرت كردند و در پيش چشمان حيرت زده مسلمانان كشورهاى جهان به دست پليد آمريكا كهاز آسـتـيـن آل سـعـود بـه در آمـده است ، به خاك و خون كشيده شدند و در آستانه عاشوراىولى الله اعـظـم سلام الله عليه عاشورايى ديگر با ابعاد مختلف در جوار تو و خانه امنتو در جمعه خونين پديد آوردند كه اى كاش نبودم تا آن ببينم و يا
يـا بـشـنـوم ، نـه بـراى شهادت عزيزانى مجاهد و مهاجر، كه شهادت امرى است كه آرزوىعـزيـزان مـا اسـت و شـهـدى اسـت آشـنـا بـراى زنان و مردان و كودكان ما كه در يورش هاىمـغـولانـه صـدام عـفـلقـى شـديدتر و فجيع تر آن را چشيده اند و ديده ايم ، بلكه براىمصيبتى است كه نه تنها براى پيغمبر اسلام صلوات الله عليه !!! كه براى تمامى انبياو مـرسـليـن از آدم تـا خـاتـم پـيـش آمـد و بـه فـرمـان كـاخ سـيـاه بـه دسـت نـاپـاكآل سـعـود، ايـن شـقـى تـرين جانيان عصر، بالاترين مقام قدس الهى شكسته شد. اگر درعاشوراى حسينى ولى خدا با يارانش در راه تو جنگيدند و شهيد شدند، در عاشوراى جمعهخـونـيـن مـكـه بـا تـو و رسـول تـو و زائران مـا، ايـن رسـولان مـكـتـبرسـول تـو كـه بـه خـاطر دين تو هيچ گونه وسيله اى حتى براى دفاع از خود نداشتندچـنـان كـردنـد كـه تنها از دست آمريكا، شيطان بزرگ و اذنابش ‍ ميسر بود. امريكا و دستنـشـانـدگـانـش در ايـن كـشـتـار سـبـعـانـه انـتـقـام از اسـلام عـزيـز و مـحـبـط وحـى ومـحـل امن خدا باز گرفتند. اسلامى كه در آينده اى نه چندان دور مكتب تمامى كشورهاى زيريوغ شرق و غرب مى گردد.
خـداونـدا! امـروز تـمـامـى قـدرت هـا و ابـرقـدرت هـا مـصـمم شده اند تا ريشه اسلام نابرسول گرامى مان صلى الله عليه و آله و سلم را قطع كنند. بارالها! امروز صداميان باكـيـنـه اى كـه از ديـن تو دارند، دست در دست تمامى شياطين جهان داده اند تا صداى اسلاممـحـمـدى را خـامـوش سازند. از تو مى خواهم تا ما را در راهت صبورتر و شكيبايى خانوادههـاى عـزيـز و بـزرگـوار شـهـدا، جـانـبـازان ، مـفـقـوديـن و اسـرامـان را بيشتر گردانى .پـروردگـارا! شـهـداى مـا را با سيدالشهدا عليه السلام محشور فرما و جانبازان عزيز ومـقـتـدر انـقـلاب اسـلامـى خـودت را شفا عنايت فرما. اسرا و مفقودين ما را هر چه زودتر بهاوطـانـشـان بازگردان . خداوندا! به تمام ملت هاى اسلامى خصوصا ملت شجاع و حماسهساز ايران تحمل بيشتر فشارهاى نظامى استكبار از زمين و دريا و هوا و فشارهاى اقتصادىو سـيـاسـى روزافـزون كـانـون هـاى فـسـاد را عـنـايـت فـرمـا. خـداونـدا! بـاطـندل هـاى مـعتقدان به دين رسول اكرم (ص ) را تنها از رضايت خود لبريز گردان . (انكمجيب الدعوات ). روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 7/7/66
ديدار با ائمه جمعه سراسر كشور
يك حسنه در كار است و آن عبارت از اين است كه ما به مقام قرب خدا برسيم
بسم الله الرحمن الرحيم
من قبلا از آقاى مشكينى گله كنم . ما آن قدرى كه گرفتار به نفس خودمان هستيم كافى است، ديـگر مسائل نفرماييد كه انباشته بشود در نفوس ما و ما را به عقب برگرداند. شما دعاكـنـيـد كـه آدم بـشـويـم ، دعـا كـنـيـد كـه حـتـى بـه هـمـيـن ظـواهـر اسـلامعـمـل بـكـنـيـم ، مـا كـه دسـتـمـان بـه آن بـواطـن نـمـى رسـدلااقل به اين ظواهر عمل بكنيم .
من زايد مى دانم كه در خدمت آقايان كه هستم مطلبى بگويم ، من دعا مى كنم و بنايم هم براين است كه به دعا كفايت كنم . من دعا مى كنم كه خداوند تبارك و تعالى ما را از قيد و بندنـفـس امـاره نجات بدهد. من عرض مى كنم كه خداوندا! ما گرفتار هستيم ، گرفتار در دستخـودمـان هـسـتيم ، گرفتار به نفوس خودمان هستيم و گرفتار به نفوس خبيثه اى كه برضـد اسـلام و مـسلمين عمل مى كند، ما را و همه را از اين گرفتارى نجات بده . خداوندا! توفـرمـودى كه ما دعا كنيم و تو استجابت كنى ، (ربنا اتنا فى الدنيا حسنه و فى الاخرهحـسـنـه ) و مـن بـايـد عـرض كـنـم كـه احـتـمـالا حـسـنـه ايـن نـيـسـت كـه مـا حـسـنـه دنـيـا،مـال و امـوال تـهـيـه كـنـيـم ، مـا مقام تهيه كنيم . در اين آيه شريفه خيلى نكات هست ولى منحـال گـفـتـنـش را ندارم ولى اجمالا اين كه حسنه عبارت از اين است ، حتى حسنه دنيا (ربنااتنا فى الدنيا حسنه )، حسنه در دنيا اين است كه انسان در هر قدمى كه بر مى دارد، درهـر مـقـامـى كه پيدا مى كند. در هر نعمتى از خداى تبارك و تعالى كه به او اعطا مى شودآنـهـا را بـرگـردانـد بـه صـاحـبـش . اگـر مـقـام و دنـيـا هـر چـه پـيـش مـا بـه مـااقـبـال كـنـد، اگـر ما به او اقبال كرديم اين حسنه نيست . روايات مختلفى كه در اين بابهست و تاءليف شده است ، مصاديقى را ذكر كردند اختلاف ندارند اين روايات ، آنها مصاديقرا ذكـر مـى كـنـنـد و لهـذا مـصـاديق مختلفه در روايات ذكر شده است و در لسان مفسرين همجـهـات مـخـتـلف گـفـتـه شـده اسـت . لكـن آن چـيـزى كـه مـناحـتـمـال مـى دهم حسنه ، آن هم به طورى كه كانه يك حسنه در كار است ، يك حسنه است كهايـن حـسـنـه در دنـيـا هست و حسنه واحد است بر آخرت و همه عبارت از اين است كه ما به مقامقـرب خدا برسيم ، ما بفهميم كه چه بكنيم . اگر مقامى ما را توجه به دنيا داد، به عالممـاده داد، ايـن حسنه نيست . اگر نماز بخوانيم براى رسيدن به يك ماربى ولو در آخرت ،ايـن هـم حـسـنـه نـيـسـت . حـسـنـه عـبـارت از ايـن اسـت كـه مـا را بـرسـانـد به آن جايى كهعقل ما نمى رسد.
تمام قشرهاى ملت با هم باشند، پشتيبان هم باشند
شـمـا آقـايـان تـوجـه داريـد و مـن نـبـايـد عـرض كـنـم كه ما امروز گرفتار هستيم به چهگـرفتارى هايى . تمام تبليغات بر ضد ماست ، تمام دنيا به ضد اسلام قيام كرده اند.ما بايد براى خاطر خدا، براى به دست آوردن حسنه خودمان با هم باشيم ، تمام قشرهاىمـلت بـا هم باشند، تمام علماى اعلام و تمام ائمه جمعه با هم باشند، پشتيبان هم باشند،پشتيبان دولت باشند، پشتيبان مجلس باشند، پشتيبان قوه قضايى باشند، پشتيبان قوهاجـرايـى بـاشـنـد، آنـهـا خـدمتگزار باشند به مردم و شما هم خدمتگزار. اينها بندگان خداهستند، خدمت به بندگان خدا خدمت به خداست و خدمت به بندگان خدا امروز اين است كه همهمـجـتـمـعـا در صـدد ايـن باشند كه با كلمه واحده از اسلام و مسلمين و خصوصا از مستضعفانجـهـان و ملت شريف ايران پشتيبانى كنند. شما آقايان نفوذ كلمه داريد در بين مردم ، شما،حـرف شما در بين مردم گوش شنوا دارد، بايد مردم را دعوت كنيد به اين كه وحدت با همداشته باشند، دعوت كنيد به اين كه پشتيبان هم باشند، پشتيبان دولت باشند، پشتيبانمـجلس باشند و اين طور نباشد كه هر كدام با ديگرى مخالفت كنند و انشاءالله نمى كنندهـم ، لكـن شـمـاهـا و هـمـه مـا بـايـد، مـوظـف هـسـتـيـم كـه مـردم را بـه هـمـه ايـنمسائل دعوت كنيم .

next page

fehrest page

back page

 

 
 

کلیه حقوق این سایت محفوظ می باشد.

طراحی و پیاده سازی: GoogleA4.com | میزبانی: DrHost.ir

انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما جمادی الثانی رجب شعبان رمضان شوال ذی القعده ذی الحجة محرم صفر ربیع الثانی ربیع الاول جمادی الاول نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس دیتاسنتر فن آوا سرور اختصاصی سرور ابری اشتراک مکانی colocation