|
|
 |
|
 |
|
در مقابل شما همه جور دشمنى هست ، دشمن هاى نظامى و دشمن هاى تبليغاتى و شما مى بينيد كه در مقابل شما جوان هاى عزيز سرتاسر ملت ، سرتاسر كشور، جوانهاى برومند سرتاسر كشور، در مقابل شما همه جور دشمنى هست ، دشمن هاى نظامى هست ، دشمنهاى تبليغاتى هست . شما الان ملاحظه مى كنيد كه اين نفتى كه الان نشت كرده است در خليجو بـرادرهـاى خليجى ما را به زحمت انداخته است و ملت عرب را دارد به زحمت مى اندازند والان در حـال زحـمـت هـسـتـنـد، شما ملاحظه بكنيد كه تمام اين تبليغات خارجى باز به ضدمـاسـت . نظير اين است كه بگويند كه چرا شما نفت داريد تا اينكه صدام بزند و نفت تانبـيـايـد، ايـن تـقـصـيـر بـا شـمـاسـت كه نفت داريد، اين تقصير با شماست كه مردمتان درخـوزسـتـان هـسـتـند، تقصير از صدام نيست كه اينها را مى كشد، تقصير از آنهاست كه آنجاهـسـتـند و كشته مى شوند. اينها وضع شان اينطورى است كه يك كلمه راجع به صدام كهچـرا ايـن كـار را كـردى ، چرا اين نفت را، حالا ما كار نداريم به ،!!! ما !!! ما كه احتياج بهايـن نـفـت جزيى نداريم بحمدالله ، ما راجع به اين حرف مى زنيم كه خوب اين برادرهاىعـربـى كـه الان در اطـراف خـليـج هـسـتـند، از كويت و نمى دانم قطر و دوبى و بحرين وامثال اينها، اينها الان در مضيقه آب هستند، نمى گويند كه چرا اين كار را كردى ، اين دولتهـا نـمـى گـويند صدام چرا اين كار را كرده ، مى گويند نفت هاى ايران آمده اينجا! نفت هاىايران خودش راه افتاده رفته آنجا! اصلا وضع دنيا يك وضع تاءسف بارى است كه نمىشـود گفت كه اين چه جور وضعى پيدا كرده ، اين چه روحيه اى است كه اين مردم دنيا پيداكردند. يعنى اينهايى كه رسانه هاى گروهى دست شان است و اينهايى كه قدرت ها دستشان است اجتماع مى كنند كه ببينيم چه بايد كرد. خوب ، چه بايد كرد؟ هر چه صدام اجازهفرمايند آنطور بايد عمل كرد! يك نفر آدمى كه اينهمه تاكنون جنايت كرده است و يك كلمهنـگـفـتـيـد شـمـاها، خوب اين جنايت به ما بوده ، تقصير ما هم اين است كه مى گوئيم اسلامبـايد باشد. اما اين جنايت اخيرى كه كرده است و به اعراب اين جنايت را كرده است ، به ماكـه ايـن جنايت نشده ، جنايت به ما اين است كه نفت ما رفته است ، اما بيچاره زن و بچه اينعـرب چـه كـرده ؟ زن و بچه خليج چه كرده ؟ در عين حالى كه اين جنايت به خود آنها واردشـده اسـت ، حـالا هـم كـه اشـتـبـاه مـى كـنند نمى توانند جلوى اين را بگيرند، جلوى اين رابـگـيـرنـد كـه تـضـمين بدهد كه حمله نكند تا بروند درست كنند اينجا را. اين وضع ، يكوضـع عـجـيـبـى پـيدا كرده است اين دنيا، و خداوند انشاءالله اصلاح كند اين بشر را و اينوضـعـى كـه الان ، اين روحيه اى كه الان بشر به خودش گرفته است ، اين خود باختگىكـه الان ايـن دولت هـاى اطـراف خـليـج و غـيـر خليج و اينها از خود نشان مى دهند نسبت بهقـدرت هاى بزرگ . اينها گمان مى كنند كه اگر صدام مثلا دستش برسد يكى از اينها رامـى گـذارد سـركـار بـاشـد؟ صـدام يـك روحـى دارد كه نمى شود جلويش را بگيرد، نمىتـوانـد جـلويـش را بـگيرد، اگر مى توانست جلويش را بگيرد كه خودش را به اين وضعنـرسـانـده بـود. بـاز ايـنـهـا كـمـك او مـى كـنـنـد، ايـنـهـاخـيـال مـى كـنـند كه اگر اينها گرفتار شدند، امريكا مى آيد و جلوى اين را مى گيرد كهمبادا به آنها صدمه اى وارد بشود. امريكا شماها را براى نفت تان مى خواهد، امريكا شما رابـراى ايـن مـى خـواهـد كـه بـازار درسـت كـنـد كـه نـفـت تـان را بـبـرد وبـنـجل ها را بياورد به شما بفروشد به قيمت گران ، چه كار دارد امريكا به اينكه شماچـه حـال داريـد. شـمـا هـر حـالى مـى خـواهـيد داشته باشيد، ملت هاى شما هر چه مى خواهندگـرسـنـه بـاشند، ملت هاى شما هر چه مى خواهند تشنگى بكشند الان ، او چه كار به اينكـارهـا دارد. او مى خواهد كه از شما استفاده ببرد، نه استفاده اى كه يك انسان از انسان مىبـرد، نـه اسـتـفـاده اى كـه يك انسان از يك عبد مى برد، استفاده اى كه حتى از حيوانات همپست تر ما را حساب مى كنند و مى خواهند استفاده ببرند. ما دنبال اين نيستيم كه امريكا برايمان كار بكند، ما امريكا را زير پا مى گذاريم تـا مـجـتـمـع نـشـويـد، تـا دسـت تان را به هم ندهيد، تا اخوت اسلامى را حفظ نكنيد، نمىتـوانيد در مقابل اين قدرت ها بايستيد. تمام شيره جان شما را مى كشند و مى برند و ملتشـمـا را آنـطـور ضعيف و زبون و بيچاره مى كنند و همه نشسته ايد هى منتظريد كه امريكابرايتان كار بكند. همانطورى كه ما ننشستيم كه امريكا يك كارى براى ما بكند، ما نشستهايـم كـه امريكا اگر بخواهد شيطنت كند جلويش را بگيريم ، نشسته ايم كه اگر شوروىبـخـواهـد كـارى بـكـنـد جـلويـش را بـگـيـريـم ، دفـاع بـكـنـيـم از خـودمـان . مـادنـبـال اين نيستيم كه امريكا براى ما كار بكند، (ما امريكا را زير پا مى گذاريم ) دراين امور، نمى گذاريم كه دخالت در امور ما بكند، نمى گذاريم كسى ديگر هم دخالت برمـا بـكـنـد، بـخواهند هم اگر چنانچه هجمه بكنند، ما نمى گذاريم اينها طياره هايشان پيادهبـشـونـد. چتربازهايشان را بين هوا مى كشيم ، از بين مى بريم . مگر آنها مى توانند بهايـنـجـا هـجـمـه كـنـنـد؟ ولى آنـها هيچ وقت عقل شان به اين كمى نيست كه بخواهند يك هجمهبكنند، آنها دنبال نقشه اند كه ما را به جان هم بيندازند. آن روزى كـه ايـن وحـدت از بـين برود همه نواميس ما و زحمت هاى انبياء عليه السلام بهباد فنا خواهد رفت مـن اين را كرارا عرض كرده ام و كرارا هم به شما خواهم گفت اگر زنده باشم ، كه مادامىكه شما با هم هستيد، كميته اى نمى گويد من كميته بايد چه باشم ، كميته اى مى گويدمـا مـسلمان ها بايد چه جور باشيم ، ارتشى هم نمى گويد من ارتشى بايد چكاره باشم ،اين هم مى گويد كه ما قواى مسلحه بايد چه جور باشيم ، ملت ما بايد چه باشد، سپاهىهـم همين را مى گويد، عشاير هم همين را مى گويد، بازارى هم همين را مى گويد، كوچه اىهـم هـمـيـن را مـى گـويـد، مـادامـى كـه ايـنـطـور هـسـتـيـدمحال است كه قدرتى بتواند به شما غلبه بكند. نمى شود، براى اينكه اين قدرت هاىبـزرگ دنـبـال ايـن هـسـتـنـد كـه يـك مـنـافـعـى پـيـدا كـنـنـد،دنـبـال ايـن نـيـستند كه يك ضررى بزنند، مى خواهند منفعت براى خودشان پيدا بكنند منتهااگـر عـالم هـم بـاد بـرود منفعت براى آنها باشد، خوب است . اما يك كشور اينجورى را مىبـيـنـنـد كـه مـنـفـعـت ايـنجا ندارند، اينها با آن قدرتشان در افغانستان فهميدند كه ضرركـردنـد. من هم از آن روز اولى كه سفيرشان آمد پيش من و گفت !!! ما!!! دولت افغانستان ازمـا خـواسـتـه ، گـفـتـم نـكـنـيـد اين كار را شما ضرر مى بريد، حالا هم فهميدند كه ضرربردند. مى دانند كه نمى شود يك مملكتى كه وضعش اينطورى است نمى شود به آن هجمهكـرد، مـنـفـعـت در ايـنـجـا نـيـسـت ، هـمـه اش ضـرر اسـت . لكـندنـبـال ايـن هـسـتـنـد كـه بـيـن شـمـاهـا اخـتـلاف بـيـنـدازنـد،دنبال اين هستند كه زمزمه اختلاف ايجاد كنند، يك جا بگويند كمبود هست ، يـك دسـتـه هـى فـريـاد بـزنـنـد كـه مـا كـم داريـم ، كـم داريـم . ايـنـهـاخـيـال مـى كـنـند كه جاهاى ديگر زياد دارند. آقا در جاهاى ديگر صف هاى طولانى بيشتر ازايـنـجـا اسـت ، ايـنجا قحطى نيست كه ، اينجا فراوانى است منتها گرانى است ، گرانى همعلاج مى شود. ما نواميس خودمان را، اسلام خودمان را، جان خودمان را، جان جوانانمان را بهخـطـر بـيندازيم كه گوشت گران است ! ميوه گران است ! و اگر بخواهد اين شكاف پيدابـشود كه يك دسته نق بزنند يك دسته هم كمك او بكنند و يك دسته هم نمى دانم تبليغاتسـوء بـكـنـنـد و بـيـن خـود مـلت هـى داخـل هـم و خـصـوصـا بـيـن سـپـاه و ارتـش و كـمـيته وامثال اينها خداى نخواسته اين وحدتى كه هست از بين برود، آن روزى كه اين وحدت از بينرود مـرگ هـمـه مـا و بـه بـاد رفـتـن هـمه نواميس و به باد رفتن همه زحمت هاى انبيا عليهمالسلام نسبت به اين كشور خودمان و نسبت به كشورهاى ديگر به باد فنا خواهد رفت . شـمـا بدانيد و بايد بدانيد اشخاصى كه روشنفكرند به اصطلاح ، اشخاصى كه كنارنـشـسـتـه انـد و فـحـش مـى دهـنـد، اشـخـاصـى كـه بـيـرون نـشـسـتـه انـد و تـوجـه بـهمـسـائل داخـل نـدارنـد، بدانند كه اگر يك سيلى بخورد امروز اسلام در اين كشور، تا آخرديـگـر بـايـد مـلت هـا تحت اين فشارها باشند. امروز اسلام در اينجا سربلند كرده است وبـيرقش بلند شده است و من اميدوارم كه اين جلوه اش به همه جا برسد و مستضعفين از زيربـار ايـن ظـلم هـا بـيـرون بـرونـد. آنـهـايـى كـه نـق مـى زنـنـد بـراى ايـن كـشـور و بـهخـيـال خودشان دلشان براى اسلام مى سوزد، آنها بدانند كه اگر اين اسلامى كه الان دراينجا هست سيلى بخورد اسلام تا آخر سيلى خورده است بايد هى بنشينيد و حسرت ببريد.بـاز هـم بـرگـردد بـه آنـجـايى كه يك نفر پاسبان بيايد همه تان را وقتى كه از بينبـبرد به همه اهانت كند جراءت حرف زدن نداشته باشيد. زمان رضا شاه را يادتان هست ،زمـان اوايل محمدرضا هم يادتان هست ، اخيرا البته زورش به اينقدرها نمى رسيد. تا دستبـه هـم نـدهـيـد، تـا هـمـه بـا هـم نـبـاشـيـد، تـا آنـهـايـى كـه بـه نـوايـى نـرسـنـدخـيـال كـنـنـد آن نـواست . والله خدا مى داند كه اينهايى كه الان گرفتار هستند، اين وزيركشور كه اينجا نشسته گرفتار است الان ، نه اينكه نوا دارد، بى نواست . رئيس جمهورشهـمـيـن طـور، مـجـلسـش هـم هـمين طور و دولتش هم همين طور، پاسبان هايش و نمى دانم قواىمـسـلحـش هـم همين طور، اينها جانفشانى دارند براى اين مملكت مى كنند بايد اينها را حفظشانكـرد. نـبـايـد نـق زد، بـايـد نـگـهـدارى كـرد از ايـنها براى خاطر خدا، براى خاطر نواميسخـودتـان ، بـراى خـاطـر كـشـور خـودتان ، اگر دلسوز براى كشور هستيد بايد كه چيزبكنيد، هى ننشينيد آنجا بگوييد ما كشورمان دارد از بين مى رود. شما داريد تبليغ مى كنيد.بـا تـبـليغ ، شماها مى خواهيد كشور را از بين ببريد والا عهد و پيمان بستن با نمى دانمصـدام ، كـشـور ما را حفظ مى كند؟! وادار كردن نمى دانم دولت هاى خارج را به اينكه بهايـنـجـا چـه بـكـنـد كـشـور را حـفـظ مـى كند؟! خوب ، يك قدر آدم بشويد، توجه بكنيد بهمـسـائل . و مـن اميدوارم كه هر كس هر كارى مى خواهد بكند، شما جوان هاى ما، اين ملت ما، اينمـلت عـزيـز مـا همه شان با هم همين طورى كه الان برادر هستند برادر باشند و همين طورىكه با هم متحد هستند و من و تو ندارد در كار، اينطور باشند تا انشاءالله كشورشان حفظبشود و هيچ كس هم نتواند به شما آسيب برساند. خداوند انشاءالله همه شما را حـفـظ كـنـد و مـوفـق باشيد و مؤ يد باشيد و به كارهايتان ادامه بدهيد و با قدرت بهپيش برويد كه اسلام را انشاءالله صادر كنيد به جاهاى ديگر و خداوند همه شما را حفظو موفق نگه دارد. والسلام عليكم و رحمة الله تاريخ : 4/2/62 فرمان امام خمينى به حجت الاسلام يثربى بسم الله الرحمن الرحيم جناب حجت الاسلام آقاى حاج سيد مهدى يثربى امام جمعه محترم كاشان دامت افاضاته بـديـن وسـيـله جـنـابـعـالى را به سمت نماينده خود در منطقه كاشان منصوب مى نمايم كهانـشاءالله تعالى در رفع نيازمندى هاى مذهبى و مشكلات دينى اهالى آن سامان اقدام نمودهو در امورى هم كه نياز به اذن ولى فقيه دارد، جنابعالى از طرف اينجانب مجاز در تصدىو تـصـرف مـى بـاشـيد. اميد است اهالى محترم ، ارگان ها و نهادهاى انقلابى در هماهنگى وهمكارى با ايشان كوشش نمايند. دوام توفيقات آنجناب را از خداى تعالى مسئلت دارم . والسلام عليكم و رحمة الله و بركاته تاريخ : 4/2/62 بـــيـــانـــات امـــام خـــمـــيـــنـى در جـمـع گروهى از كارگران سراسر كشور، معلمان ومـربـيـانپـرورشـى و اعـضـاى سـتـاد بزرگداشت سالگرد شهادت استاد مرتضىمطهرى بايد ارزش هاى انسانى را از ايران به همه جا صادر كنيد بسم الله الرحمن الرحيم تـصادف خوبى است كه در روز ولادت با سعادت حضرت جواد سلام الله عليه ما در خدمتدو قـشـر عـظيم الشاءن معلمين و كارگران هستيم . و من اميدوارم كه اين دو قشر محترم كه دوبـازوى كـشـور هـسـتـنـد و مـلت ، مـوفـق بـاشند كه هر كدام در سنگر خودشان مبارزه عليهستمكاران را هر چه بيشتر تقويت كنند. معلمين و آموزگاران تربيت كنند جوانانى را براىخدمت به كشور و اسلام ، و كارگران بسيار عزيز ما جديت كنند كه كشور خودشان را از آنظـلمـاتـى كـه در زمـان طـاغـوت بـود نـجـات بـدهـنـد. اينها در آموزش و پرورش و آنها درعـمـل و كـار به همه كشورهاى عالم بفهمانند كه ملتى كه مى خواهد خودش سرپاى خودشبايستد، هم خودش آموزش مى بيند و هم خودش كار مى كند. بـرادران عـزيزم ! ما در عصرى واقع شده ايم كه ظلمت دنيا را گرفته است . ما در عصرىواقـع شـده ايـم كـه ارزش هـاى انـسـانـى بـكـلى از بـيـن رفـتـه و بـه جاى آن ارزش هاىغـيـرانـسـانـى و شـيطانى نشسته است . ما در عصرى واقع هستيم كه شياطين عالم هجوم بهانسان ها و ارزش هاى انسانى آورده اند و مى خواهند كه دنيا را به سلطه شيطان در آورند.مـا در ايـن عـصـر بـا اتـكـاء به خداى تبارك و تعالى و استمداد از اسلام و قرآن كريم وولى عصر سلام الله عليه بايد خودمان كوشش كنيم و خودمان جهاد كنيم ، جهاد در دانشگاههـا و دانـشـكـده ها، جهاد در كارخانه ها و كارگرى ها، جهاد در كشاورزى ها، جهاد در مدارس ،جـهـاد در دانـشگاه ها، جهاد در همه جا، جهاد در جبهه ها و جهاد در پشت جبهه ها. شياطين در همهاين گروه هائى كه براى خدا قيام كرده اند ممكن است نفوذ كرده باشد. مـا بـايـد تـمـام قـشـرهـائى كـه داريـم ، خـودشـان درمقابل شياطين و در مقابل منافقان بايستند. در كارخانه ها ممكن است افرادى نفوذى باشند وبخواهند دوباره اين كشور را به زير سلطه ابرقدرت ها بكشانند. لازم است كه برادرانكـارگـر متعهد در داخل كارخانه ها و اين جهاد بزرگ اسلامى با آنها مقابله كنند و نگذارندتـبـليـغـات سـوء آنـها جوان هاى عزيز ما را منحرف كند. در دانشگاه ها و در دانشكده ها و دردبـيـرسـتـان هـا و مـراكـز عـلمـى بايد خود معلمين و متعلمين ، خود اساتيد و خود دانش آموزانتوجه كنند به اينكه نبادا در اينجا باز از اين قشرهاى فاسد و منافقين و غير منافقينى كه هـمـه فـاسـد هـستند و نفوذ كردند و خداى نخواسته دانشگاه را به آن وضعى كه در سابقبـود درآورنـد. بـايـد معلمين و قشر دانشگاهى و دانش آموزى با فيضيه پيوند خودشان راقـوى كـنـند و عزيزان كارگر ما و كشاورز ما كه همه اينها از اشخاص بزرگى هستند كهمـحـور اقـتـصـاد ما در دست آنهاست بايد پيوند خودشان را با اسلام و قرآن و علماى اسلامقـوى كـنـنـد. اگـر بـخـواهـيـد بـه همه مشكلات پيروز بشويد بايد همه محكم بايستيد درمـقـابـل هـمـه قـدرت هـا، بـايـد مـهـيـا كـنـيـد خـودتـان را درمـقـابـل هـمـه مـشـكـلات ، بـايـد ارزش هـاى انـسـانـى را از ايـنجا به همه جا صادر كنيد، واسـتـقـلال خـودتـان را هـمـه جـور، اسـتـقـلال فـرهـنـگـى ،استقلال اقتصادى ، استقلال اجتماعى همه اينها را بايد شما محكم نگاه داريد و اين در سايه، اين است كه توجه به مكتب اسلام و اتكال به خداى بزرگ و با هم هم پيمان شدن و همهقـشـرهـا برادر دانستن يكديگر است . دشمن ها در كمينند، شما ملاحظه مى كنيد كه از اطرافدشـمـن ها در تبليغاتشان چه مى كنند با ما و در تاءييد دشمن هاى ما چه كارها مى كنند و ماجـز خـداى تـبـارك و تـعـالى بـه كـسى اتكاء نداريم ، آنها هر چه دارند ما ارزش انسانىداريـم . و خـدا داريـم . شما ببينيد كه اينهائى كه ادعاى طرفدارى از خلق و طرفدارى ازعرب مى كنند با خوزستان چه مى كنند و با دزفول عزيز چه كرده اند. به گمان فاسدايـنـكـه بـا مـوشـك انداختن در خانه ها و اطفال و زن هاى پير و جوان را كشتن اسباب اين مىشـود كـه مـا تـسـليـم بـشـويـم . آنـهـا بـاز خـوزسـتـان را نـشـنـاخـتـنـد،دزفـول را نـشـناختند، با اينكه از اول جنگ تا حالا كرارا تجربه كرده اند و تخريب كردهاند مكان اين عزيزان ما را و به شهادت رسانده اند اقشار كثيرى از دوستان خدا را و ديدندكـه مـقـاوم ايـسـتـادنـد و مـلت ايـران و دزفـول عـزيـز مـقـاوم ايـسـتـاده اسـت درمـقابل آنها و امروز هم كه اينهمه مصيبت وارد كرده اند باز فرياد جنگ ، جنگ تا پيروزى ازجوان هاى ما در دزفول بلند است . آنهائى كه با ادعاى پوچ طرفدارى از خلق با خلق ايران اينطور مى كنند و علماء بزرگايران و عزيزان بزرگ ايران و دانشمندان بزرگ ايران و همه قشرها را ترور مى كنند وبـا دولت صـدام كـه ايـن جـنـايـت هـا را بـه ايـران كـرده اسـت و ايـن جـنـايت بزرگ را بهدزفـول كـرده اسـت پـيـوند دوستى دارند اينها مشت خودشان را در دنيا باز كرده اند، اينهاامـروز هـم حـاضـر نـيـسـتـند كه اين عمل وحشيانه سبعانه اين خبيث را محكوم كنند. وضع دنياايـنـطور شده است . شما ملاحظه مى كنيد كه يك همچو جنايت بزرگى كه واقع شده است ودر ايـن سـال هـا كـرارا واقـع شـده اسـت و ايـن چـنـد روزدنـبـال هـم واقـع شـد، در تمام رسانه هاى گروهى محكوميتى در كار نبود. عبور مى كردندبـه طـور گـذرا و يـك كـلمـه مـى گـفـتـنـد كـه ايـران ايـنـطـور مـى گـويـد، عـراق هـم درمقابل او مى گويد كه ما تلافى كرديم . ارزش هاى انسانى دفن شده است در دنيا. انسانيتدر دنـيـا دفـن شـده اسـت . آنـهـائى كـه دعوى حقوق بشر مى كنند و سازمان ها و كذا كه باعـرض و طـول و طـمـطـراق زيـاد در دنـيـا هـسـتـنـد، نـديـديـم كـه مـحـكـوم كـنـنـد ايـنعـمـل را. بـه دروغ از آنـهـائى كـه بـا مـا دشـمـنـنـد چـيـزى را مـى گـيـرنـد و درمـقابل ، مقابل اسلام و در مقابل ايران ، ملت عزيز ايران اطلاعيه صادر مى كنند و هشدار مىدهـنـد بـه مـا و دليـلشـان ايـن اسـت كـه دشـمـن هـا ايـنـطـور گـفـتـه انـد.دليل محكم سازمان هاى دنيا اين است كه شما بچه هاى كوچك را در خيابان ها مى كشيد و هرروز در اوين صدها نفر را تيرباران مى كنيد، دليـلش ايـن است كه منافقين گفته اند. اين دليل بزرگى است براى سازمان ، اما سازمانهـا نـمـى پـرسـنـد كـه صـدام چـه كـرده اسـت در ايـنجا. وضع دنيا اينطور شده است ، و مااميدواريم كه از اين مركز اسلامى ايران يك وضعى پيدا بشود كه آن ارزش هاى فاسد رادفـن كـنـد و اسـلام عزيز را ترويج كند و نور قرآن را تجلى بدهد در سرتاسر دنيا تاارزش هاى اسلامى كه دفع شده است و ارزش هاى انسانى كه دفع شده است زنده بشود واحـيـا بشود. و اين اولش اين است كه ما خودمان توجه داشته باشيم به خودمان ، ما خودمانتـوجـه داشـتـه بـاشـيـم بـه ايـنكه اگر امر داير بشود بين ارزش هاى انسانى و الهى وارزش هاى طاغوتى بايد ارزش هاى انسانى را انتخاب كنيم . اگـر امـر دايـر بـشـود بـيـن خـدمـت كـردن بـه كـشـور خـودمـان و مـتـعـهـد بـودن درمـقـابـل اسـلام و كشور خودمان يا خدمت كردن به كشورهاى شرق و غرب بايد آن چيزى كهبـراى خـودمـان است ، انتخاب كنيم . آنهائى كه در همين كشور هستند و تفاله هائى كه ماندهاند، اينها يك دسته شان براى شرق سينه مى زنند و يك دسته شان براى غرب سينه مىزنـنـد و درعـين حال دعوى مى كنند كه ما از ملت هستيم . آن كسى كه در كارخانه ها مى خواهدفرض كنيد خلل ايجاد كند،خواهد كشور خودش را بكشد تحت سلطه ديگران ، و آن كسى كهدر دانشگاه اخلال مى كند مى خواهد دانشگاه خودش را بكشد تحت سلطه ديگران ، اينها اجنبىهـايـى هـسـتـند به صورت ملى و به صورت ايرانى ، اينها از ايران اجنبى هستند و ايرانآنـهـا را ديـگـر به ايرانيت نمى شناسد. آن كه تمام ارزش هاى اسلامى را و ملى خودش رافـداى شـوروى كند يا تمام ارزش هاى خودش را فداى آمريكا مى كند او را ما ايرانى نمىدانيم . ملتى كه براى شهادت ايستاده است مشكلات در او اثر ندارد بـرادران و خـواهـران ! ما در راهى وارد شديم كه آن راه ، راه انبياست و تاريخ تا آنجا كهنـشـان مـى دهـد انـبـيـا بـا مـشـكـلات روبـرو بـودنـد، هـمـيـشـه قـشـر مـحـروم بـودنـد درمـقـابـل طـاغـوت و مـشـكلاتى كه براى آنها حاصل بوده است بسيار زياد بوده است ، طاقتفـرسـا بوده . ما تا آنجا كه از تاريخ اطلاع داريم و از انبيا به ما رسيده است مى بينيمكـه تـمـام انـبـيـا مـبتلا بودند به طاغوت هاى زمان خودشان و در مشكلات بودند. ما كه درطريق انبيا مى خواهيم قدم برداريم از مشكلات نبايد هراس كنيم براى اينكه همانطورى كهرسـول اكـرم صـلى الله عـليـه و آله و سـلم در بـيـسـت و چـنـدسـال دعـوت خود تمام مشكلات را پذيرفت و براى پخش احكام شرعى به همه مشكلات تندر داد، بـه مـشـكـلات اقـتـصـادى كـه آن را در يـك غارى محبوس كردند و چندين وقت در آنجاتـشـريـف داشـتند و با آن مشكلات مواجه شدند، لكن از مقصد دست نكشيدند، قريش با او آنكـردنـد كـه تـاريـخ نـشـان مـى دهـد و دست از مقصد برنداشتند. انبياء ديگر همه همين طوربـودنـد. وقـتـى مـقصد الهى شد راه هر چه مشكل باشد چون مقصد الهى است بايد به نظرآسـان بـاشـد. مى بينيد كه در بعض روايات هست كه حسين بن على سلام الله عليه هر چهبـه ظـهـر عاشورا نزديك تر مى شد افروخته روتر مى شد، رويش افروخته تر مى شدبـراى ايـنـكـه مـى ديـد كـه جـهـاد در راه خـداست و براى خداست و چون جهاد براى خداست ،عزيزانى كه از دست مى دهد از دست نداده است ، اينها ذخايرى هـسـتـند براى عالم بقا. شما كه مهيا هستيد براى اسلام خدمت بكنيد، كارگران عزيز ما كهمـهـيـا هـسـتـنـد بـراى اسـلام خـدمـت بـكـنـنـد و كـارخـانـه هـا را راه بـيـانـدازنـد و بـا جـديتعـمـل بـكـنـنـد و كـه اسـتـقـلال خـودشـان را حـفـظ بـكـنـنـد مـشـكـلات دارنـد لكـن مـشـكـلاتمـشـكـل نيست . دانشگاهى ها و آموزگارها و معلمين و متعلمين كه براى خدا كار مى كنند مشكلاتدارنـد لكـن در راه خـداسـت ، مـشـكـلات در راه خـدا مـشـكـل نيست . اگر ما حساب كنيم ، مشكلاتحضرت رسول سلام الله عليه و حضرت امير سلام الله عليه بسيار بيشتر بوده است ازمـشـكـلاتى كه ما امروز مبتلاى به او هستيم و آنها صبر كردند و خداى تبارك و تعالى باصـابـريـن اسـت و مـا بـايـد صـبـر بـكـنـيـم و بـايـسـتـيـم درمقابل قدرت هايى كه مى خواهند ما را ببلعند و سر آنها را بكوبيم . برادران ! عزيزان من ! خواهران ! عزيزان اسلام ! توجه كنيد و خودتان را حفظ كنيد و هيچتـزلزل بـه خودتان راه ندهيد كه ما پيروزيم . ما آن روزى كه هيچ نداشتيم و همه قدرتهـا در مـقـابـل مـا بـودنـد ايـسـتـاديـم و امـروز بـحـمـدالله يـك مـلتى داريم كه يكپارچه درمـقـابـل هـمـه قدرت ها ايستاده است و يك خوزستانى داريم كه با آن مشكلات مردانه ايستادهاسـت و يك كردستانى داريم كه با آن مشكلات مردانه ايستاده اند و همه جاى ايران اينطوراسـت . و امـروز مـا بـحـمـدالله تـعـالى قـوى هـسـتـيـم و مـنـطـقـهمثل يك همچو قدرتى ندارد. ما امروز در مقابل همه ايستاده ايم و هيچ قدرتى نمى تواند بهمـا صـدمـه بزند. ملتى كه براى شهادت ايستاده است مشكلات در او اثرى ندارد. پدران ومـادرانى كه عزيزان خودشان را فداى اسلام مى كنند، مشكلاتى براى آنها پيش نمى آيد،آنـهـا مـشـكـلات بـر مـشكلات غلبه كرده اند. كشور ما بر مشكلات خودش غلبه كرده است ،تـمـام فـشـارهـا را از هـمـه اطـراف بـر او آورده انـد وتحمل كرده است و (ان الله مع الصابرين ). بـعـد از آنـكـه اتـكـايـمـان بـه خـداى تـبـارك و تـعـالى اسـت و بـر حـق هـسـتـيـم ودنـبـال حـق هـسـتيم ديگر از چه بترسيم ، از شهادت نمى ترسيم و بحمدالله امروز قدرتايـرانـى و قـدرت اسـلام در ايـران بـه طـورى اسـت كـه توجه همه ملت هاى ضعيف را بهخـودش مـعـطـوف كـرده اسـت و اسـلام صـادر شـد در سرتاسر دنيا. از اين سياه هاى كه درعزيزى كه در آمريكا هستند و تا آفريقا و تا شوروى و همه جا، نور اسلام تابيده است وتـوجه مردم به اسلام شده است . و منظور ما از صدور انقلاب همين بود و تحقق پيدا كرد وانشاءالله اسلام در همه جا غلبه بر كفر خواهد پيدا كرد. خـداونـد انـشاءالله شما را سعادتمند كند و خداوند عزيزان ما را شهيد شده اند و خصوصاعـزيـزان اخـيـر دزفـول مـا را بـه رحـمـت خـودش مـتـصـل كـنـد و اهـالى خوزستان خصوصادزفـول را صبر عنايت كند و اجر جزيل عنايت فرمايد و ما را براى مشكلات بيشتر مهيا كندو از عنايات خودش براى ما بهره زيادتر بفرستد. والسلام عليكم و رحمه الله تاريخ : 6/2/62 بـــيـــانـــات امـــام خـــمـــيـــنـــى در ديـــدار بـــا فـرمـانـدهكل و اعضاى يگان هوائى سپاه پاسدارانانقلاب اسلامى شما اگر تخصصى پيدا مى كنيد بايد بعد زهد و تعهد را در نظر داشته باشيد بسم الله الرحمن الرحيم ولادت بـا سـعـادت حـضـرت امـيـر سـلام الله عـليـه را بـه هـمـه مـلت ايـران و خـصـوصاشمابرادران تبريك عرض مى كنم . نكته اى كه در اين ولادت است اينكه ما بايد پيرو يكچـنين انسان كاملى باشيم كه در همه ابعاد متخصصين براى ايشان تواضع مى كنند. در هربـعـدى اگـر كـسـى بـخـواهـد مـثـل بـزنـد، بـه ايـشـانمـثـل مـى زنـد. در بعد زهد و علم ، و در بعد رحمت به مستضعفين و مستمندان ، و در بعد جنگ وشجاعت ، و خلاصه در همه ابعاد به ايشان مثل زده مى شود. و در حقيقت يك موجود هزار بعدىاست و ما بايد تابع يك همچو فردى باشيم هر چند كه كسى نمى تواند حتى يك هزارم همشـبـيـه ايـشـان بـاشـد لكـن به آن اندازه اى كه مى توانيم بايداز ايشان تبعيت كنيم ، ازتـعـهـدى كـه بـه اسـلام داشـت و از ايـنـكـه هـمـه چـيـزش را بـراى اسـلام داد. و شما اگرتـخـصصى پيدا مى كنيد بايد آن بعد زهد و تعهد را درنظر داشته باشيد، زيرا متخصصبـدون تـعـهـد اگـر براى رژيمى ضرر نداشته باشد نفعى هم ندارد. مع الاسف در رژيمسـابـق نـگـذاشـتـنـد كـه جـوان هاى ما استعدادهاى خود را بروز بدهند و تا توانستند جديتكردند كه آنها را به فساد بكشانند و بحمدالله امروز از آن وضع نجات پيدا كرده ايم واگـر مـهلت پيدا كنيم اين كشور را به بركت اين جوان هاى عزيز به آنجائى مى رسانيمكـه احـتـيـاجش در هر امرى از كشورهاى ديگر منقطع گردد. و من اميدوارم كه خداوند به شماتـوفـيـق دهـد كه به اين كشور و ملتى كه سال هاى طولانى عقب نگه داشته شده اند خدمتبـكنيد و دشمنان باطنى را شكست بدهيد و دشمنان ظاهرى را هم شكست داده ايد بيشتر شكستبدهيد. والسلام عليكم و رحمه الله تاريخ : 10/2/62 پـــيـــشـــنـــهـــاد رئيـــس شـــورايــعـالى دفـاع در مـورد انتصاب فرمانده جديد نيروىدريائىجمهورى اسلامى بيمه تعالى مقام معظم رهبر انقلاب و فرمانده كل نيروهاى مسلح شـورايـعـالى دفاع در اجراى مفاد اصل يكصدودهم قانون اساسى ، انتصاب سركار ناخدايـكـم اسـفـنـديـار حـصينى را به فرماندهى نيروى دريائى جمهورى اسلامى ايران به آنحضرت پيشنهاد مى كند. سيد على خامنه اى رئيس جمهور و رئيس شواريعالى دفاع تاريخ : 10/2/62 پاسخ امام خمينى به پيشنهاد رئيس شورايعالى دفاع بسمه تعالى موافقت مى شود. روح الله الموسوى الخمينى پيام امام خمينى به مناسبت دستگيرى سران حزب خائن توده بسم الله الرحمن الرحيم اگـر فـاتـحـان دنـيـا افـتـخار مى كنند به سرباز گمنام ، اسلام بزرگ و ملت شريف وفاتحان عزيز ما افتخار مى كنند به هزاران سرباز گمنام بزرگوارى كه در پى نام ونـشـان نـيستند و براى كشور اسلامى خويش و اسلام عزيز و ملت انسان پرور افتخاراتىمى آفرينند معجزه آسا و پيروزى هاى ژرف . فرق است بين سربازان گمنامى كه قدرتهـاى مادى دنيا به آن فخر مى فروشند و بين سربازان گمنامى كه پرورده اسلام و مكتبتـوحـيـد هـسـتـند، كه انگيزه آنان تحصيل قدرت و اكثرا ستمكارى است و انگيزه اينان خدا وطلب حق است . اسـاسـا سـربـازان اگـر چـه نـامـدار بـاشـند، در اين جهان گمنامند. نامدارترين سربازفـداكـار در اسـلام ، امـيـرالمـؤ مـنـيـن اسـت و او گـمـنـام ترين سرباز است . با كدام تفكرعـرفـانـى ، فـلسـفـى ، سـيـاسى و كدام قلم و زبان و بيان ، بشر اين سرباز گمنام رامـعرفى كند و بشناسد و بشناساند؟ و مطلب با حفظ مراتب همين است . سربازان گمنام مادر تـمـام جـبهه ها و پشت جبهه ها كه شب و روز و جوانى و هستى خود را براى اسلام و مكتبالهـى فـدا مـى كـنـنـد و نام و نشانى نمى خواهند و ندارند، چه بسا كه به سبب ضرورتتشكيلاتى ، همسران ، مادران و نزديكان آنان ندانند كه اينان چه حماسه ها آفرينند و چهارزش هـا بـراى انـقـلاب خـلق مـى كـنـنـد. از جـبـهـه هـا كـه كـم و بـيـشمـسـائل آنـهـا و حماسه هاى سرفرازانه آنان را مى دانيد و تا در سنگرهاى آنان كه مراكزعـبـادت الله اسـت نـرويـد و دسـتـى از دور بـر آتـش داشـتـه بـاشـيـد، عـمـق فـداكـارى ومـحـافـل عـرفـانـى الهى آنان معلوم نمى شود، كه بگذريم ، جوانان ارجمند و عزيز ما درجـبـهـه هـاى داخـلى از عـمـق جـنـگـل هـاى وسيع تا بيغوله ها و پناهگاه هاى بزرگ منحرفانغافل از خدا، از دموكرات و كومله تا منافقين و فدائى خلق و حزب خلق به اصطلاح مسلمانتـا حـزب تـوده و سـايـر گـروهـك هـاى كـوچـك و بزرگ را با فداكارى ها و خداطلبى هاآنـچـنـان قـلع و قـمـع كـردنـد كـه دنـيـا را بـا همه دشمنى ها كه دارند به اعجاب و تحيردرآوردند. توجه بـه كـارآمدى امنيتى و اطلاعاتى اين جوانان گمنام پاسدار و بسيج و كميته و دادستانى وديـگـر دلباختگان در راه خدا در به دام انداختن سران خيانتكار حزب توده كه چون مار پرخط و خال در براندازى اسلام فعاليت منافقانه داشتند و هر يك سابقه هاى طولانى بيستسى ساله در جهت تشكيلاتى و اطلاعاتى و جاسوسى داشته اند و از تخصص در اين اموربـهـره وافى داشتند. موجب سرافرازى امت اسلامى است كه چنين فداكارانى دارد و اعجاب وتـحـيـر دستگاه هاى جاسوسى و اطلاعاتى سراسر جهان است و اين اعجاز جز به هدايت حقتـعـالى و عـنايات خاصه ولى الله الاعظم اروحنا فداه صورت نگرفته است . ملت ايراناز ايـن پـيـروزى بـا ابعاد مختلفه خصوصا سياسى آن بايد قدردانى و تشكر كنند و درتـقـويـت جـمـيـع سـلحـشـوران مـرزهـا و داخـل كـشـور كـوشـا بـاشـنـد.كمال بى انصافى است كه كس يا كسانى از اين نگهبانان اسلام و حافظان كشور اسلامىخـرده بگيرد. بارالها! ما تو را به اين نعمت ها كه نصيب ما فرمودى و ما را از كيد و خيانتبدخواهان به وسيله جوانان عاشق خود حفظ فرمودى شكر مى كنيم و از عهده ء آنان برنمىآئيـم . بـارالهـا! اين عزيزان مجاهد فى سبيل الله را براى ملت ما حفظ فرما و به شهداىآنان رحمت و به بستگان آنان خصوصا مادران و پدران و همسران آنان صبر و خير و بركتعنايت فرما. روح الله الموسوى الخمينى تاريخ : 18/2/62 بـيـانـات امـام خـمـيـنـى در جـمـع مـسـؤ ولان شـوراى مـركـزى كـمـيـتـه هـاى امداد سراسركشور سپاه و كميته امداد به بركت اسلام پيدا شده است بسم الله الرحمن الرحيم قبلا تشكر مى كنم از آقايان علما و مؤ منين كه در اينجا تشريف دارند و براى زيارتشان مامـوفـق شـديـم . از امـورى كـه بـايـد تـوجـه بـه آن كـرد اين است كه ا نقلاب اسلامى يكنوآوردهايى دارد كه سابقه ندارد. بـعـد از انـقـلاب يـك گـروه هـايـى پيدا شدند و يك جمعيت هايى كه نظير اينها در تاريخگـمـان نـدارم سـابـقـه داشـته باشد. همين گروه امداد و كميته امداد، من نشنيده ام كه در يككـشـورى يـك هـمـچـو كـمـيـتـه اى باشد كه همشان صرف رسيدگى به فقرا و مستمندان ودهقانانى كه در دور افتاده ء شهرها قرار گرفته اند و محرومان جامعه و همين طور نهادهاىديگر از قبيل پاسدار، كميته و امثال اينها، بسيج . اينها يك نوآوردهايى است كه به بركتاسلام و تعهد ملت ما به اسلام پيدا شده است و بيسابقه است . بـيـسـابـقه است كه به مجرد اينكه انقلاب مى شود يك عده اى به نام پاسدار، يك عده اىبه نام كميته ، يك عده اى به نام بسيج براى امنيت داخلى و مرزها از خود مردم جوشش كنندو بيسابقه است كه در يك كشورى خود مردم و خود علما و مؤ منين يك كميته اى به اسم كميتهاى براى امداد داشته باشند كه همشان اين باشد كه فقرا و مستمندان را در سراسر كشوررسـيـدگـى كـنند و امداد كنند. اينها بركات اسلام است و اين گروه هاى عزيز و كميته ها وهـمـيـن طـور ايـن كـمـيـتـه امـداد يـك عـمـل بـسـيـار لطـيـف ظـريـف شـريـف دارنـد كـه بـا ايـنعمل انشاءالله مى توانند ريشه فقر را از سرتاسر كشور به امداد ملت بزرگوار ايرانو بـه هـمـت دولت بـزرگـوار ايـران ، ايـن ريـشـه را از بـيـخ و بـن بـكـنـنـد. وعـمـل شما آقايان در سرتاسر كشور عمل بسيار شريف خداپسندى است كه مورد عنايت خداىتـبـارك و تـعـالى خـواهـد بـود. خـداونـد تـبـارك و تعالى به فقرا و به مستمندان و بهمحرومان آنقدر عنايت دارد كه معلوم نيست به قشر ديگر اينقدر عنايت داشته باشد. مستمندان و فقرا در صف مقدم جامعه هستند و شـمـا كـارى را مـتكفل شديد و انجام كارى را به عهده گرفتيد كه مورد عنايت خاص خداىتـبـارك و تـعـالى اسـت . و البـتـه بـايـد ايـن تـوجه را به آقايان عرض كنم ، گر چهخودشان توجه دارند كه بايد ايـن عـمـل بـا يـك ظـرافـتـى انـجـام بـگـيـرد كـه مـسـتـمـنـدان ، مـحـرومـانخـيـال نـكـنند كه آنها از باب اينكه در صف پائين جامعه واقع شده اند مورد امداد واقع شدهانـد. آنـهـا در صف مقدم جامعه اند. مستمندان و فقرا و دور افتاده ها در صف مقدم جامعه هستند وهمين ها و همين زاغه نشينان و همين حاشيه نشينان و همين محرومان بودند كه اين انقلاب را بهثـمـر رسـانـدنـد. اينها بودند كه از همه چيز خودشان در راه اسلام عزيز در رژيم سابقگـذشـتـنـد و الان هـمـه مـشـغـولنـد. هـمـيـن هـا هـسـتـنـد كـه الان در جـبـهـه هـامـشـغـول بـه فـداكـارى هـسـتـنـد و جـوان هـاى هـمـيـن هـاسـت كـه در سـرتـاسـر كـشـور،داخـل و در خـارج كـشـور مـشـغـولنـد بـراى تاييد اسلام . و ملت شريف ايران قدر يك همچوجـوانـان و قـدر يـك هـمـچـو خـانـواده هـائى كـه ايـن جـوانـان راتـحـويـل جـامـعـه داده انـد مـى دانـد و عمده اين است كه در پيشگاه خداى تبارك و تعالى يكدرخـشـندگى خاص اين افراد دارند. اگر نبودند اين محرومان جامعه كه دلبستگى به ايندنيا به آنطورى كه بالاترى ها به خيال خودشان دارند، اگر نبود اين همت اين محرومان وهـمت اين روستائيان و همت اين جنوب شهرى ها، اگر نبود اين ، نه رژيم سابق ظلمش از بينرفـتـه بـود و نـه ما در مقابل مشكلات توانستيم مقاومت كنيم . همه اينها از بركات اينهائىهستند كه شما به امداد آنها برخاسته ايد و آنها لايق اين هستند كه ما با تواضع به خدمتآنـهـا بـرويـم و بـراى آنـها خدمت كنيم . همه ما خدمتگزار آنها بايد باشيم . آنها به ما منتدارنـد كـه مـا را از اين قيدى كه ابرقدرت ها به دست و پاى ما بسته بودند نجات دادند.آنـهـا بـر كـشور ما منت دارند كه اسلام عزيز را در اين كشور حاكم كردند. ما و شما براىآنـهـا كـارى نـمـى كـنـيـم ، آنـهـا مـا را رسـانـدنـد بـه آنـجـائى كـه بـتـوانـيـم درمـقـابـل هـمـه قـدرت ها بايستيم و سرفراز باشيم كه ما نه در طرف شرق هستيم و نه درطـرف غـرب هـسـتـيـم و نـه احـتـيـاجـى بـه وابـسـتـگـى آنـهـا داريـم . مـا يـك مـلتمـسـتـقل هستيم . يك كشور مستقل آزاد و سرفراز هستيم كه تمام ريشه هاى فساد را كنده ايم ،يـا انـشـاءالله اگر يك ريشه هاى پوسيده اى هم مانده است ، مى كنيم و اين به بركت همينمـحرومان است . همين زاغه نشينانى كه من يادم نمى رود كه وقتى در تلويزيون ديدم از يكخـانـه اى از اين زاغه ها يك عده اى پيرمرد و پيرزن و بچه و اينها بيرون آمدند و يكى ازآنها پرسيد كه كجا مى رويد، گفتند مى رويم تظاهر، تظاهرات . همين ها بودند كه ناهارروزشان و شام شب شان را نداشتند، لكن با همت والاى خودشان ، با آن قدرت معنوى الهىخـودشـان در آن رژيـم بـيـرون آمدند و شهيد دادند و فاتح شدند و در جمهورى اسلامى همهمين ها هستند كه پشتيبانى مى كنند و در جبهه ها و پشت جبهه ها محكم ايستاده اند. البته همهقـشـرهاى ملت بايد ما بگوئيم كه اينها از مستضعفان بودند، براى اينكه دولت هاى قوىمـا را بـه اسـتـضـعـاف كـشـيده بود و همه ملت هاى عالم را به استضعاف كشيدند. در زمانرژيـم سـابـق همه قشرها در نظر آنها مستضعف بودند و بايد فرمانبردار باشند، از قشرروحـانـى گـرفـتـه تا بازارى تا روستائى تا همه افرادى كه سرتاسر كشور هستند.امـروز هـمـه ايـنـهـا از آن قيدها آزاد شدند و براى خاطر همين كه اين محرومان و مستضعفان وديـگـر قـشـرهـا قيام كردند، نهضت كردند و نترسيدند از هيچ چيز و خداى تبارك و تعالىآنـهـا را امـداد كـرد و بـه امـدادهـاى غـيـبى و جلوه هاى معنوى و پشتيبانى حضرت ولى عصراروحناله الفداء ما را رسانده اند به اينكه آزاد شديم . پس آنها به ما منت دارند و ما بايدخدمت به آنها بكنيم ، دولت بايد خدمتگزار آنها باشد. يكى از بزرگترين جهات معنوى خدمت به خلق الله است كـسـانـى كـه داراى يـك چـيزهائى هستند كه مى توانند به اينها خدمت كنند اينها هم انصافاقـتـضـا مـى كـنـد كـه خدمت كنند و در اين چيزى كه در بانك ذكر كردند كه قرار دادند بهايـنـجـا، خـدمـت كـنـنـد، كـه ايـن خـدمـت بـراى آنـهـا جـاودان اسـت واموال براى آنها نمى ماند. آنچه كه ماند آن جهات معنوى است كه انسان در كارش انجام مىدهـد، جـهـات مـعـنوى كه يكى از بزرگترين جهات معنوى خدمت به خلق الله است ، خدمت بهانـسـان هـاى مـحـروم است . اين است كه براى انسان جاودان مى ماند و در عالم ديگر به دردانـسـان مـى خـورد. امـوالى كه انسان بگذارد و برود به درد انسان نمى خورد. اموالى كهپـيـش بـفرستد به درد انسان خورد. و اميدوارم كه آنهائى كه داراى يك مكنتى هستند توجهداشـتـه بـاشند كه به اين مستمندان كه ولى نعمت ما هستند رسيدگى كنند و به اين حسابكـه ذكـر كردند كمك كنند تا اينكه ريشه اين محروميت انشاءالله به همت والاى همه كشور وهـمـه عـلمـا و غـيـر عـلمـاء اين ريشه ء فاسد از بين برود و همه افراد اين ملت يك زندگىمـتـوسـطـى كـه بـايـد داشـتـه بـاشـنـد، داشـتـه بـاشـنـد و با راحتى به خدمت به اسلاممشغول باشند. حقوق بشرى ها حاضر نيستند به حرف مظلومان گوش دهند و امـيـدوارم كـه انـشاءالله آسيبى از ناحيه فاسدها به اين كشور وارد نشود. و ملاحظه مىكـنـيـد كـه مـدتـى اسـت كـه دولت ايـران از سـازمـانمـلل خـواسـتـه اسـت كـه نـمـاينده اى بفرستند كه اين جناياتى كه اين رژيم بعث ملحد بهدزفـول و بـه سـايـر شهرهاى ما، پلدختر و اينها وارد كرده اند، ملاحظه كنند، و اثرى ازاين پيدا نشده است كه تا حالا يك همچو كارى بكنند و توقع هم نيست كه بكنند. آنها، وقتىكـه منافقين و امثال آنها يك مطلب دروغى مى گويند كه الان روزى صدها نفر را در خيابانهـا، بـچـه كـوچـك را مـى كـشـنـد و در اويـن چـه مـى كـنـنـد و ايـنـهـا، آنـهـا مـسـتـنـدشـان راقول يك دشمن اسلام قرار مى دهند و هياهو مى كنند و اطلاعيه و اينها دهند، لكن حاضر نيستندكـه يـك نـمـايـنـده بـفـرسـتـنـد كه ببينند اينها با اين شهرهاى ايران چه كردند، اينها باخـوزسـتـان چـه كـردنـد. ايـنـهـايـى كه مى گويند كه ما عرب هستيم و به اصطلاح غيرتعـربـى داريـم ، با اين ملت عرب چه كردند، با اين ملت مسلم چه كردند، با اين كردها چهكـردنـد. حـاضـر نـيستند اين كسانى كه ادعاى طرفدارى از حقوق بشركنند، حاضر نيستندگـوش كـنـنـد بـه حـرف اين مظلومانى كه زير ستم اين ظالم به دستيارى امريكاى جابرظـالم كـه تـمام گرفتارى هاى ما با دست اوست ، حاضر نيستند كه رسيدگى كنند كه چهشده است . از آن طرف براى ما اطلاعيه صادر مى كنند و اعلاميه صادر مى كنند و محكوم مىكنند. و ما نه به آن محكوميتش ترتيب اثر مى دهيم و به اين نه به اين نيامدن . من ثانيا از آقايان تشكر مى كنم كه در اين خدمت بسيار شريف و بزرگ همت گـمـاشـتـيـد. و بـرادران عـزيـز خـودتـان رانـگـذاريـد كـه ايـنـهـا درطـول تـاريـخ ايـنـهـا مـحـروم بـودنـد، ايـنها مظلوم بودند، نگذاريد كه اينها باز محروميتبـكـشـنـد. در رژيـم اسـلامـى نـبايد محروميت بكشند اينها، بايد نجات پيدا كنند اينها هم ازمحروميت . و همت بزرگتان در اين باشد كه آن روستاهاى دور افتاده اى كه هيچ نداشتند درزمـان سـابـق و بـحـمـدالله الان بسيارى از كارها در آنجاها شده است ، لكن همت تان در اينبـاشد كه به آنها بيشتر برسيد و به آنها بيشتر خدمت كنيد. خداوند تعالى همه شما راانشاءالله توفيق بدهد و دست ستمكاران را از سر مظلومان جهان قطع كند و خداى تبارك وتعالى از نور هدايت خودش نصيب همه ما بفرمايد. والسلام عليكم و رحمه الله تاريخ : 20/2/62 بـيـانـات امـام خـمـيـنـى در ديـدار بـا مـعـاون فرهنگى وزارت امور خارجه ايران ، وزيرفـرهـنـگو عـضو شوراى ساندينيست هاى نيكاراگوئه و سفير ايران در نيكاراگوئه بايد كوشش كرد كه وحدت بين مستضعفان در هر مسلك و مذهب تحقق پيدا كند بسم الله الرحمن الرحيم از ايـنـكـه به اينجا آمده ايد تا در دل هاى خود را به يكديگر برسانيم ، تشكر مى كنم .ايـنـطورى كه شما مى گوئيد كشور شما با ما شباهت زيادى دارد منتها كشور ما گرفتارىهايش زيادتر است . ما مبتلا به دسيسه هاى همه قدرت هاى جهانيم و جرم ما و كشور و ملت مااين است كه براى استقلال و آزادى قيام كرده ايم و مى خواهيم زير سلطه هيچ يك از قدرتها نباشيم و اين مطلب از ديدگاه ابرقدرت ها و قدرت ها گناه بزرگ و نابخشودنى است. مـسـتـضـعـفـيـن جـهـان ، چـه آنها كه زير سلطه ء آمريكا و چه آنهاكه زير سلطه ء سايرقـدرتـمـنـدان هستند اگر بيدار نشوند و دست شان را به هم ندهند و قيام نكنند، سلطه هاىشيطانى رفع نخواهد شد. و همه بايد كوشش كنيم كه وحدت بين مستضعفان در هر مسلك ومـذهـبـى كـه باشند، تحقق پيدا كند كه اگر خداى نخواسته سستى پيدا شود، اين دو قطبمـسـتـكـبر شرق و غرب مانند سرطان همه را به هلاكت خواهند رساند. ما عازم هستيم كه تمامسلطه ها را نابود سازيم و شما هم كوشش كنيد كه ملت ها را با حق همراه كنيد. و آنچه مهماسـت ايـن اسـت كـه شما در مذهب خود و ما در مذهب خودمان اخلاص را حفظ و به خداى تبارك وتعالى اعتماد داشته باشيم تا عنايت او شاملحال ما باشد و ما را از تحت اين سلطه ها خارج سازد. تاريخ : 21/2/62 بـــيـــانـــات امـــام خـــمـــيـــنـــى در جـــمــع رؤ ساى جمهورى ، مجلس شوراى اسلامى وديـوانـعـالىكـشـور؛ اعـضـاى شـورايـعـالى قضايى ، نخست وزير و اعضاى دولت ،اعضاى شوراى نگهبان، فرماندهان نظامى و انتظامى ، اعضاى شركت كننده در كنگرهحزب جمهورى اسلامى و مسؤولين سازمان هاى دولتى و نهادهاى انقلابى مساءله بعثت يك تحول علمى عرفانى در عالم ايجاد كرد بسم الله الرحمن الرحيم مـتـقـابـلا من عيد سعيد مبعث را به شما آقايان و ملت شريف ايران و جميع مسلمين بلكه جميعمـسـتـضعفان جهان تبريك عرض مى كنم . مساءله مبعث و ماهيت آن و بركات آن چيزى نيست كهبتوان با زبان هاى الكن ما از آن ذكرى كرد و به قدرى ابعاد آن زياد است و جهات معنوىو مـادى او زيـاد اسـت كـه گـمان ندارم بتوان حول و بر او هم صحبت كرد. مساءله بعثت يكتـحـول عـلمـى !!! عـرفانى در عالم ايجاد كرد كه آن فلسفه هاى خشك يونانى را كه بهدسـت يـونـانـى هـا تـحـقـق پـيـدا كـرده بـود و ارزش هـم داشـت و دارد، لكـنمـبدل كرد به يك عرفان عينى و يك شهود واقعى براى ارباب شهود. قرآن در اين بعدشبـراى كـسـى تـاكـنـون مـنـكشف نشده است مگر (من خوطب به ) و در بعضى ابعادش حتىبـراى (مـن خـوطـب بـه ) مـنـكـشـف نـشـده اسـت فـقـط بـراى ذاتذوالجـلال جـلت عـظـمـتـه مـعـلوم اسـت . اگـر كـسـى سـيـر كـنـد در فـلسـفـه هـاىقـبـل از اسـلام و فـلسـفـه هـاى بـعـد از اسـلام و خـصـوصـا قـرن هـاى آخـر و عـرفـاىقـبـل از اسـلام و آن كـسانى كه در هندوستان و امثال آن يك همچو مسائلى داشتند، با عرفاىبـعـد از اسـلام كه به تعليم اسلام در اين امر وارد شده اند، مى فهمد كه چه تحولى درايـن بـعـد حـاصـل شـده اسـت . در صـورتـى كـه عـرفـاى بـزرگ اسـلام هـمراجـل هستند در كشف حقايق قرآن ، لسان قرآن كه از بركات بعثت است ، از بركات بزرگبـعـثـت رسـول خـداسـت ، لسانى است كه سهل و ممتنع است . بسيارى شايد گمان كنند كهقـرآن را مـى تـوانـنـد بـفـهـمـنـد، از بـاب ايـنـكـه بـه نـظـرشـانسـهـل اسـت . بـسـيـارى از اربـاب مـعـرفت و ارباب فلسفه گمان مى كنند كه قرآن را مىتوانند بفهمند، براى اينكه آن بعدى كه براى آنها جلوه كرده است و آن بعدى كه در پسايـن ابـعـاد اسـت بـراى آنـهـا مـعـلوم نـشـده اسـت . قـرآن داراى ابـعـادى اسـت كـه تـارسـول اكـرم صـلى الله عـليـه و آله و سـلم مـبـعـوث نـشـده بـودنـد و قـرآنمـتـنـزل نشده بود از آن مقام غيب ، نازل نشده بود از آنجا، و با آن جلوه نزولى اش در قلبرسـول خـدا جلوه نكرده بود، براى احدى از موجودات ملك و ملكوت ظاهر نبود. بعد از آنكهاتـصـال پـيـدا كـرد مـقـام مـقـدس نـبـوى ولى اعـظـم بـا مـبـداء فـيـض بـه آن اندازه اى كهقابل اتصال بود، قرآن را نازلتا و منزلتا كسب كرد، در قلب مباركش جلوه كـرد و بـا نـزول بـه مـراتب هفتگانه به زبان مباركش جارى شد. قرآنى كه الان در دستمـاسـت نـازله ء هـفـتـم قـرآن اسـت و ايـن از بـركـات بـعـثـت اسـت و همين نازله ء هفتم آنچنانتـحـول در عـرفـان اسـلامـى ، در عـرفـان جـهـانـى بـوجـود آورد كـهاهـل مـعـرفـت شـمـه اى از آن را مـى دانند و بشر از همه ابعاد او، يعنى جميع ابعاد او براىبـشـر بـاز مـعـلوم نـشـده اسـت و مـعـلوم نيست معلوم شود. آياتى در قرآن كريم كه باز ازبـركـات بـعـثـت اسـت مشاهده شود كه اين آيات را در عين حالى كه انسان گمان مى كند كهخـوب ، ظـاهـر اسـت ، لكـن تـاكـنـون كـشـف نـشـده اسـت(هوالاول و الاخر و الظاهروالباطن و هو معكم الله نور السموات و الارض ) اينها آياتىاسـت كـه نـه مـفـسـرتواند بفهمد، نه فيلسوف و نه عارف . هركس ادعا كند كه معنى او رافـهميده است ، در جهل فرو رفته است . قرآن را (انما يعرف القرآن من خوطب به ) بهوسيله من (خوطب به ) به يك عده معدودى از اولياء خدا و ائمه ء معصومين عليهم السلامتـحـويـل داده شـده اسـت و بـه وسـيـله ء آنـهـا يـك حـدودى كـهقابل فهم است براى بشر تفسير شده است ، لكن آنكه لطيفه ء وحى است همان آيه شريف(الله نـور السـمـوات والارض ) وقـتـى دسـت مـفـسـر افـتـاده است (الله نورالسمواتوالارض ) مـعـنـا كـرده اسـت كـه هـيچ مربوط به قرآن نيست . اين مفسرين در عين حالى كهزحـمت هاى زياد كشيده اند لكن دست شان از لطايف قرآن كوتاه است ، نه از باب آنكه آنهاتـفـسـيـرى كـرده انـد، از بـاب ايـنـكـه عـظـمـت قـرآن بـيـشـتـر از ايـنمـسـايـل اسـت . مـسـاءله مـعـرفـت الله كـه در قـرآن مـطـرح اسـت فـرمـايـد كـه بـه حـسـبنقل (ما عرفناك حق معرفتك ) البته معنايش اين است كه آنطورى كه معرفت تو حقش استمـا نـشـنـاخـتـيـم ، نـه (مـا عرفناك حق معرفتى اياك ) او آنقدرى كه حق معرفت بشر استشـنـاخـتـه اسـت اما حظ معرفت بشر غير از آن چيزى است كه حق معرفت الله است . حق معرفتالله و حـق عـبـادت الله را، حـتـى بـه حـسـب ايـن روايـت ،رسول اكرم كه بزرگترين عارف و بزرگترين عابد است مى فرمايد كه (ما عرفناك وعبد ناك ) امافرمايد كه (ما عرفناك حق معرفتى اياك ) و (ما عبدناك حق عبادتى اياك) بـراى ايـنـكـه آن را ادا كرده ، اما آن حظ انسانى جلوه ظاهرى است و از براى معرفت خداچـيـزى اسـت كـه نـه مـلك مـقـرب مـى تـوانـد آن مـعـرفـت را پـيـدا كـنـد و نـهرسـول مـرسـل و ايـن از بـركـات بـعـثـت اسـت . ايـنـقـدرى كـه مـعـرفـت بـراىاهـل مـعـرفـت حـاصـل شـده اسـت . ايـن از نـازله ء كـتـاب خـداسـت كـه بـه وسـيـله ءنـزول بـر قلب رسول الله كه آن هم از اسرار بزرگ است . كيفيت وحى از امورى است كهغـيـر از خـود رسـول خـدا و كـسـانـى كـه در خـلوت بـارسـول خـدا بـودنـد بـا ايـنـكـه از او الهـام گـرفـتـه انـد كـيـفـيـتنزول وحى را كسى نمى تواند بفهمد و لهذا هروقت خواستند معرفى هم بكنند با زبان ماعامى ها معرفى كردند، چنانچه خداى تبارك و تعالى با زبان آن بشر عامى خودش را باشـتـر مـعـرفـى مـى كـنـد، بـا آسـمـان مـعرفى مى كند، با زمين معرفى مى كند، با خلق وامـثال اينها. و اين براى اين است كه بيان قاصر است از اينكه آن مطلبى كه هست ادا بشودو تا آن حدى كه بيان مى توانسته ادا كند قرآن ادا كرده است و هيچ كتاب معرفتى ادا نكردهاسـت ، آنـهـائى كـه ادا كـردند به تبع قرآن ادا كردند. اگر قرآن نبود باب معرفت اللهبـسـتـه بـود الى الابـد. و آن فـلسـفـه يـونـانـى يـك بـاب ديـگـرى اسـت كـه درمـحـل خـودش بـسـيـار ارجـمـنـد اسـت بـراى ايـنـكـه بـااسـتـدلال ثـابـت مـى كـنـد، نـه مـعـرفـت حـاصـل مـى شـود، بـابدليل اثبات مى شود وجود خداى تبارك و تعالى . مـعـرفـت غـيـر اثـبـات وجـود اسـت و قـرآن آمده است كه هم اثبات بكند به همان طريقه هاىمـتـعارف و طريقه هاى بلكه گاهى نازل تر از او و هم پرده ء ديگرش عرفان قرآن استكـه او را هـمـيـن مقدارش هم كه در قرآن هست در هيچ كتابى نمى يابيد حتى در كتب عرفانىاسـلامـى كـه مـتـحـول شـده است و با عرفان قبل از اسلام بسيار فرق دارد، باز تعبيراتقرآن غيرآنى است كه آنها دارند. بعثت رسول خدا براى اين است كه راه رفع ظلم را به مرم بفهماند يـك نـحـوه ديگرى هست ، يك لطايف ديگرى در قرآن هست و اينها همه از بركات بعثت است وبركات بعثت آن مقدارى كه در معنويات هست آنقدر در ماديات ظاهر نشده است ، لكن آن مقدارىهـم كـه در مـاديـات ظـاهـر شـده اسـت بـاز قـبـل از اسـلام نـبـوده اسـت .اتـصـال !!! مـعـنـا !!! بـه مـعـنـويـت بـه مـاديـات و انـعكاس معنويت در همه جهات ماديات ازخـصـوصيات قرآن است كه افاضه فرموده است . قرآن در عين حالى كه يك كتاب معنوى ،عـرفـانـى و آنـطـورى اسـت كـه بـه دسـت مـاهـا، بـهخـيـال مـاهـا، بـه خـيـال جـبـرئيـل امـيـن هـم نـمـى رسـد، در عـيـنحـال يـك كـتـابـى اسـت كـه تـهـذيـب اخـلاق را مـى كـنـد،اسـتـدلال هـم مـى كـنـد، حـكـومـت هـم مـى كـنـد و وحـدت را هـم سـفـارش مـى كـنـد وقـتـال را هم سفارش مى كند و اين از خصوصيات كتاب آسمانى ماست كه هم باب معرفت رابـاز كـرده اسـت تـا حـدودى كـه در حـد انـسـان اسـت و هـم بـاب مـاديـات را واتـصـال مـاديـات به معنويات را و هم باب حكومت را و هم باب خلافت را و همه چيز را و ماكـه امـيد است از پيروان اسلام باشيم و از پيروان قرآن باشيم بايد همه ابعاد اين را درنـظـر داشـتـه بـاشـيـم . نـه در نـظـر داشـتـه بـاشـيـم ، بـلكـه دنـبـالش بـاشـيـم تـاحاصل بشود براى ما، مجاهده كنيم تا حاصل بشود براى ما. و اگر چنانچه ما با همان بعدظاهرى قرآن ، به همان بعدى كه قرآن براى اداره امور بشر آمده است ، براى رفع ظلم ازبـيـن بـشـر آمـده اسـت يـعـنـى يـك بـعـدش اين است كه ظلم را از بين بشر بردارد و عدالتاجـتـماعى را در بشر ايجاد كند، اما اگر كوشش كنيم و آنهايى كه تابع قرآن خودشان رامى دانند، مسلمين جهان اگر كوشش كنند تا اينكه اين بعد از قرآن را كه بعد اجراى عدالتاسـلامـى اسـت ، در جـهـان پخش كنند، آنوقت يك دنيايى مى شود كه صورت ظاهر قرآن مىشـود. و مـا مـلت ايـران كـه نـهـضـت كـرديـم و دسـت ظـلم را كـوتـاه كـرديـم بـايـددنبال اين مطلب باشيم و تا آنجايى كه دست ظالمان را بكلى از كشور خودمان كوتاه كنيمو بـا هـدايـت ايـن نـور سـايـر كـشـورهاى اسلامى و ساير مستضعفان جهان بيدار بشوند وخودشان را از تحت سلطه قدرت هاى بزرگ خارج كنند. و آن چيزى كه ما در روز مبعث بايدتـوجـه بـه آن بـكـنـيـم ايـن اسـت كـه بـا بـعـثـت رسـول خـدا، بـعـثـترسول خدا براى اين است كه راه رفع ظلم را به مردم بفهماند، راه اينكه مردم بتوانند باقـدرت هـاى بـزرگ مـقـابـله كنند به مردم بفهماند. بعثت براى اين است كه اخلاق مردم را،نفوس مردم را، ارواح مردم را و اجسام مردم را، تمام اينها را از ظلمت ها نجات بدهد، ظلمات رابـكـلى كـنـار بـزنـد و بـه جـاى او نـور بـنـشـانـد، ظـلمـتجـهـل را كنار بزند و به جاى او نور عمل بياورد، ظلمت ظلم را به كنار بزند و به جاى اوعدالت بگذارد، نور عدالت را به جاى او بگذارد و راه او را به ما فهمانده است ، فهماندهاسـت كـه تـمـام مـردم ، تـمام مسلمين برادر هستند و بايد با هم وحدت داشته باشند، تفرقنداشته باشند.
|
|
|
|
 |
|
 |
|