بسم الله الرحمن الرحیم
 
نگارش 1 | رمضان 1430

 

صفحه اصلی | کتاب ها | موضوع هامولفین | قرآن کریم  
 
 
 موقعیت فعلی: کتابخانه > مطالعه کتاب ملا فتح الله اصفهانی (شیخ شریعت), محمدعلى محمدى   مناسب چاپ   خروجی Word ( برگشت به لیست  )
 
 

بخش های کتاب

     01 - ملا فتح الله اصفهانى شيخ شريعت
     02 - ملا فتح الله اصفهانى شيخ شريعت
     03 - ملا فتح الله اصفهانى شيخ شريعت
     04 - ملا فتح الله اصفهانى شيخ شريعت
     05 - ملا فتح الله اصفهانى شيخ شريعت
     06 - ملا فتح الله اصفهانى شيخ شريعت
     07 - ملا فتح الله اصفهانى شيخ شريعت
     08 - ملا فتح الله اصفهانى شيخ شريعت
     09 - ملا فتح الله اصفهانى شيخ شريعت
     10 - ملا فتح الله اصفهانى شيخ شريعت
     fehrest - ملا فتح الله اصفهانى شيخ شريعت
 

 

 
 

next page

fehrest page

سخن پژوهشكده

جان‏پرور است قصه ارباب معرفت.

در اين مقدمه برآنيم تا از چگونگى تولد مجموعه «ديدار با ابرار» سخن‏بگوييم.

قم است و ساحل حوزه، هزاران عالم و فاضل و طلبه علوم دينى با شور و شوق‏فراوان پيرامون بارگاه ملكوتىحضرت معصومه‏عليها السلام گرد آمده‏اند. اينان از شهر وروستاهاى دور و نزديك، آهنگ دارالايمان قم كرده‏اندو در جستجوى نور به شهرجهاد و اجتهاد روى آورده‏اند. حوزويان رسالت‏خويش را تحصيل، تدريس وتبليغ دينخدا مى‏دانند و در پاسدارى از مكتب و براى اجراى دستورهاى الهى باتمام توان مى‏كوشند.

حوزه قم هم‏اكنون گسترده‏ترين و عميق‏ترين پايگاه آموزشى، پژوهشى،تبليغى، تربيتى و سياسى جهان شيعهاست كه هزاران دانشجوى تشنه معارف دين‏را در ده‏ها مركز آموزشى، تحقيقاتى و هنرى و در حلقه درس صدهافقيه، مفسر،اسلام‏شناس، اديب و اصولى و... گرد آورده، مرزبانان فكر و فرهنگ شيعى راپرورش مى‏دهد.

در گوشه‏اى از اين اقيانوس عظيم نور و معنويت، مجمعى با نام «مجمع اهل‏قلم‏» شكل گرفت، گروهى از طلابمخلص به انگيزه نجات نسل جوان از شبيخون‏فرهنگى دشمن در پژوهشكده باقرالعلوم‏عليه السلام نشستىعلمى - ادبى تشكيل دادند ودر زمينه‏هاى گوناگون فكرى - فرهنگى به پژوهش و نگارش پرداختند. استاد،حجة‏الاسلام والمسلمين جواد محدثى با لطف و فروتنى مسؤوليت نقد وارزشيابى آثار ارائه شده به مجمع را برعهده گرفت و راهيان جبهه قلم را نور و نيروبخشيد.

در يكى از اين جلسه‏ها پيشنهاد نگارش زندگينامه عالمان بزرگ و فقيهان‏فداكار شيعه به زبان روز و براى نسلنو مطرح شد و با استقبال قبيله قلم روبه روگرديد و هركس گلى از باغ ايمان و فضيلت را برگزيد و آهنگ ديدارچهره‏اى منوراز ياران حضرت مهدى - عجل‏الله فرجه - كرد و بدين گونه كاروان «ديدار با ابرار»بانگ رحيلبرآورد و در روزگار محروميت از رؤيت‏خورشيد، راهى زيارت‏ستاره‏ها گرديد، فرزندان ميهن بزرگ اسلامى را به«ميقات ملاقات‏» فراخواند ونغمه چاووشى سرداد كه:

برخيز تا بار سفر برباره بنديم.

اين كاروان تا كنون به زيارت صد ستاره از قبيله ابرار رفته و لذت «عبادت نگاه‏به چهره عالم‏» را در عمق جاناحساس كرده است. از اين‏رو چشم بر بلنداى تاريخ وپهناى افق دوخته تا ستاره‏هاى ديگر را بيابد و در پرتو آنانلحظه‏اى بيارمد. ديدارعالمان ربانى و مطالعه زندگى ياوران خورشيد، مايه حيات دل‏هاى افسرده وپژمرده است، پرده‏هاى اوهام نان و نام و ريا و رياست را كنار مى‏زند و در نيرنگستان‏دنيا، راه صداقت و صفا را نشان مى‏دهد وچهره‏هاى زيباى ايمان، عدالت و جهاد رادر افقى فراتر از رفاه زدگى به نمايش مى‏گذارد.

براى انسان‏هاى مؤمن و آگاه، فراغت از كار و جهاد و عبادت و تحصيل و دانش‏و هنر و انجام وظايف زندگى، نهمطلوب است و نه مقدور. جوانان بيدار و با ايمان،هميشه در اين انديشه‏اند كه چگونه كوله‏بار وظايف فراوان وسنگين را در اين وقت‏اندك و فرصت كوتاه به مقصد رسانند.

اينان فرزندان قبيله ابرارند و الگوهاى صبر و ايثار، كرامت انسان را در ايمان وكار مى‏دانند و از تنبلى وخوشگذرانى و تسامح عقيدتى و اخلاقى به سختى‏مى‏گريزند.

گريزد از صف ما هر كه مرد غوغا نيست.

هرآن كه كشته نشد از قبيله ما نيست.

ابرار انسان‏هايى همطراز مكتب‏اند و همسنگ ترازوى ايمان و در حد نصاب‏قرآن. آنان در همه ابعاد زندگى، ازخانه و لباس و ورزش و اقتصاد و فرهنگ وسياست و اخلاق، هيچ نيازى به تصويب و تاييد دنياى كفر و شرك ونفاق و فسق وگناه نمى‏بينند و براى ضابطه‏هاى بين‏المللى منهاى اصول عقلانى و پيام آسمانى،پشيزى اعتبار بهرسميت نمى‏شناسند.

ابرار نمونه‏هاى انسانيت‏اند و انسان‏هاى نمونه،

انسان‏هايى به عمق اقيانوس،

به روشنايى خورشيد،

به خرمى بهار،

به آرامش مهتاب،

به آزادگى سرو،

به صلابت موسى‏عليه السلام،

به استوارى صخره،

به مهربانى مسيح‏عليه السلام،

به ايثار ابراهيم‏عليه السلام،

به خلق و خوى محمدصلى الله عليه وآله،

اينان در عصر غيبت، كشتى طوفان‏زده بشر را هدايت مى‏كنند و پيوند زمين وآسمان را برقرار مى‏سازند و درميان هزاران موج فلسفى و اقتصادى و سياسى‏برخاسته از كرانه‏هاى جهل و جور و جيره، «صراط مستقيم‏» را بهبشر نشان‏مى‏دهند.

ما مدعى عصمت ابرار نيستيم، ولى توفيق شناخت و تدوين زندگينامه اين‏فرزانگان و آشنايى با انديشه‏ها ورفتار آنان را از نعمت‏هاى بزرگ الهى مى‏دانيم وفرزندان امام خمينى - قدس سره - را به حضور در محضر ومزار اين پاكان وپيوستن به زائران ابرار فرا مى‏خوانيم و از رهنمودهاى صادقانه و منطقى استادان ومحققانتاريخ و سيره و رجال و تراجم و همه اهل‏نظر استقبال مى‏كنيم. تمنا داريم‏ديدگاه‏هاى اصلاحى و تكميلى و هررهنمودى را به نشانى قم، صندوق پستى‏135/37185 ارسال داريد و اين مؤسسه و ياران همراه را قرين محبت والطاف‏خويش فرماييد. و ما عندالله خيرللابرار.

قم، پژوهشكده باقرالعلوم‏عليه السلام.

11/4/1374.

next page

fehrest page

 
 

کلیه حقوق این سایت محفوظ می باشد.

طراحی و پیاده سازی: GoogleA4.com | میزبانی: DrHost.ir

انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما جمادی الثانی رجب شعبان رمضان شوال ذی القعده ذی الحجة محرم صفر ربیع الثانی ربیع الاول جمادی الاول نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس دیتاسنتر فن آوا سرور اختصاصی سرور ابری اشتراک مکانی colocation