بسم الله الرحمن الرحیم
 
نگارش 1 | رمضان 1430

 

صفحه اصلی | کتاب ها | موضوع هامولفین | قرآن کریم  
 
 
 موقعیت فعلی: کتابخانه > مطالعه کتاب شفاخانه معنوی (شفا از قرآن و احادیث ), سعید موحدیان عطار   مناسب چاپ   خروجی Word ( برگشت به لیست  )
 
 

بخش های کتاب

     FEHREST -
     FOOTNT01 -
     FOOTNT02 -
     SHAFA000 -
     SHAFA001 -
     SHAFA002 -
     SHAFA003 -
     SHAFA004 -
     SHAFA005 -
     SHAFA006 -
     SHAFA007 -
     SHAFA008 -
 

 

 
 

fehrest page

back page

روز سوم ماه قمرى 
حضرت عليه السلام مى فرمايند: اين روز نحس مستمرى مى باشد، پس در اين روز ازسلطان بپرهيز و خريد و فروش ، طلب حوائج و معامله اى در اين روز انجام مده ، و با كسىشريك نشو و در اين روز لباس حضرت آدم و حوا عليهماالسلام سلب شد و از بهشت خارجشدند. و در اين روز شغل خود را اصلاح و تدبير امور منزلت قرار بده و اگر براى توممكن بود كه از منزل خارج نشوى اين كار را بكن . كسى كه در اين روز فرار كند، دستگيرمى شود، و مريض در اين روز با مرض خود مى كوشد و اين روز جدا روز سنگينى مىباشد.
روز چهارم ماه قمرى 
حضرت عليه السلام مى فرمايند: اين روزى است كههابيل در آن متولد شد و اين روز مناسبى براى صيد و زرع مى باشد و سفر در آن مكروهاست و به مسافر در اين روز از قتل و سلب و بلا و مصيبت ترسيده مى شود: و در اين روزبناء ساختمان و گرفتن وسائط نقليه خوب است و كسى كه در اين روز فرار كند طلب اومشكل است ، و به كسى پناهنده مى شود كه او را مانع مى نمايد و كسى كه در اين روز سفركند به مشقت راه دچار مى شود؛ و در روايت ديگر است كه اين روز مباركى براى تزويج مىباشد.
روز پنجم ماه قمرى 
حضرت عليه السلام مى فرمايند: اين روزى است كهقابيل شقى و تيره بخت در آن متولد شد، و دراين روز بود كه برادر خود را كشت و صداىويل و واى بر خود خواند، و او اولين كسى بود كه از اولاد آدم در زمين گريه كرد، وملعون بود ؛ و اين روز نحس مستمرى است ، پس در آن به كارى ابتدا نكن ، و به اصلاحيا تعمير وسيله نقليه بپرداز.
سلمان فارسى رحمة الله عليه گويد: در اين روز حاجتى را طلب مكن و با سلطانىملاقات نداشته باش كه اين روز سنگينى مى باشد.
روز ششم ماه قمرى 
حضرت عليه السلام مى فرمايند: اين روز نيكويى براى تزويج مى باشد، و براىحوائج و سفر در خشكى و دريا مبارك است . و كسى كه در اين روز مسافرت نمايد، بهسوى خانواده اش بر مى گردد با آن چه به آن علاقه مند و طالب بوده است . و اين روزخوبى براى خريدن وسائط نقليه مى باشد، و كسى كه در اين روز گم شد يا بگريزدپيدا مى شود، و كسى كه در اين روز مريض شود بهبود مى يابد.
و در روايت ديگر است كه اين روز، روز خوبى است و بدبختى در آن نيست ، و براىتزويج ، صيد، طلب معاش ، و هر جاجتى كه بخواهى صلاحيت دارد.
روز هفتم ماه قمرى 
حضرت عليه السلام مى فرمايند: اين روز اختيار شده اى مى باشد. پس هر چه مى خواهىدر اين روز انجام بده ، و آن چه را كه مى خواهى معالجه كن . كسى كه در اين روز كتابتىانجام دهد، به مهارت آن را به اتمام مى رساند. و كسى كه در اين روز ساختمان ، كاشتن ونخل زدن را شروع نمايد امر او پسنديده خواهد شد. و در روايت ديگر است كه اين روز، روزخوبى است و در آن بدبختى نيست و براى هر حاجت و امرى صلاحيت دارد.
روز هشتم ماه قمرى 
حضرت عليه السلام مى فرمايند: اين روز صالحى براى هر حاجتى ، از خريد و فروشو غيره مى باشد. و كسى كه در اين روز بر سلطان وارد شود حاجتش نزد او روا مى گردد.و در اين روز سوار شدن بر كشتى و نيز سفر كردن ، خروج براى جنگ و نوشتن قرار دادكراهت دارد. كسى كه در اين روز گم بشود، راهنمائى نمى شود مگر به سختى .
روز نهم ماه قمرى 
حضرت عليه السلام مى فرمايند: اين روز سبكى مى باشد ازاول تا آخر آن براى هر امرى كه بخواهى ، و كسى كه در اين روز سفر نمايد،مال نصيب او شده و خير مى بيند، پس در اين روز بهعمل و كارها شروع كن و در اين روز وام بگير و به كشت و زرع و نشاندن درخت شروع كن .كسى كه در اين روز بجنگد غلبه مى نمايد، وكسى كه در اين روز مريض بشود، مرض اوسنگين خواهد بود و كسى كه در اين روز گم بشود امكان و قدرت دستيابى بر او خواهدبود.
روز دهم ماه قمرى 
حضرت عليه السلام مى فرمايند: اين روز صالحى مى باشد و حضرت نوح عليهالسلام در آن متولد شد و اين روز براى خريد و فروش و سفر صلاحيت دارد. كسى كه دراين روز چيزى گم كند آن را مى يابد و براى مريض در اين روز مستحب است كه وصيتنمايد، و در اين روز قراردادها نوشته مى شود و كسى كه در اين روز فرار كند، به اودست يافته مى شود و در زندان حبس ‍ مى گردد.
روز يازدهم ماه قمرى 
حضرت عليه السلام مى فرمايند: اين روزى است كه شيث بن آدم عليه السلام در آن متولدشد. صالح است براى ابتدا به انجام كار، و خريد و فروش و سفر، و بايد اجتناب نموداز دخول بر سلطان ، و كسى كه در اين روز بيمار شود، نزديك باشد كه بهبودى يابد،و كسى كه در اين روز گم شود سالم مى ماند.
روز دوازدهم ماه قمرى 
حضرت عليه السلام مى فرمايند: اين روز صالح و مناسب است براى تزويج و بازكردن و افتتاح مغازه و شروع شركت و سوار كشتى يا قايق شدن . و بايد تجنب و دورىنمود از وساطت بين مردم ، و كسى كه در اين روز بيمار شد به سرعت بهبودى مى يابد.
روز سيزدهم ماه قمرى 
حضرت عليه السلام مى فرمايند: اين روز نحسى مى باشد و هر امرى در آن مكروه است ودر اين روز از خصومت و ستيز كردن و حكم و ملاقات با سلطان و غير او مانند مسئولين امربپرهيز. و به سر خود روغن نمال و سر را نتراش ، و كسى كه در اين روز گم شود يافرار كند سالم مى ماند.
روز چهاردهم ماه قمرى 
حضرت عليه السلام مى فرمايند: اين روز صالح و نيكويى براى هر چيزى مى باشد، ومناسب است براى طلب علم و خريد و فروش و قرض دادن و قرض گرفتن و سوار شدنكشتى و قايق ، و كسى كه دراين روز فرار كند دستگير مى شود، و كسى كه مريض شودبهبودى يابد انشاء الله .
روز پانزدهم ماه قمرى 
حضرت عليه السلام مى فرمايند: اين روز در هر امرى پرهيز بشود، مگر كسى كه مىخواهد قرض بگيرد يا قرض بدهد. كسى كه دراين روز مريض ‍ شود به سرعت بهبودىيابد و كسى كه بگريزد در مكان غريبى دستگير شود.
روز شانزدهم ماه قمرى 
حضرت عليه السلام مى فرمايند: اين روز نحسى مى باشد. كسى كه در پايان روز سفركند هلاك گردد و مكروه است ، و ملاقات با سلطان در اين روز مكروه است و صلاحيت داردبراى تجارت و خريد و مشاركت و خروج به سوى دريا و بناها، كسى كه در اين روز گمشود سالم مى ماند و كسى كه مريض شود سريعا بهبودى يابد.
روز هفدهم ماه قمرى 
حضرت عليه السلام مى فرمايند: اين روز متوسط الحالى مى باشد، در آن از خصومت وستيز كردن بپرهيز و كسى كه در اين روز چيزى را قرض بدهد، به او پس داده نمى شودو اگر هم برگردد بايد براى بازگرداندن آن كوشش و سختى نمايد ؛ و كسى كه دراين روز قرض بگيرد آن را باز نمى گرداند.
روز هيجدهم ماه قمرى 
حضرت عليه السلام مى فرمايند: اين روز سعيد و صالحى براى هر چيزى ، از خريد وفروش ، سفر و زراعت مى باشد. كسى كه در اين روز با دشمنش ‍ پيكار نمايد، بر اوپيروز مى گردد، و كسى كه در اين روز بيمار شود به زودى بهبودى مى يابد.
روز نوزدهم ماه قمرى 
حضرت عليه السلام مى فرمايند: اين روز سعيد و مباركى مى باشد و اسحاق عليهالسلام در آن متولد شد، و روز صالحى براى سفر، معاش ، حوائج ، تعلم علم و خريدوسائط نقليه مى باشد.
روز بيستم ماه قمرى 
حضرت عليه السلام مى فرمايند: اين روز متوسط الحالى مى باشد، و براى سفر،حوائج ، بناء ساختمان ، بنيانگذارى ساختمان و بناء، درو نمودن زراعت ، نشاندن درخت وگرفتن وسيله نقليه صلاحيت دارد.كسى كه در اين روز مريض شود مرضش سخت خواهدشد. كسى كه در اين روز گم شود امر او مخفى و نامعلوم مى گردد.
روز بيست و يكم ماه قمرى 
حضرت عليه السلام مى فرمايند: اين روز نحسى مى باشد، حاجتى را در آن طلب نكن و دراين روز از سلطان پرهيز نما، و كسى كه در اين روز سفر كند بر نمى گردد و بر اونرسيده شود.
روز بيست و دوم ماه قمرى 
حضرت عليه السلام مى فرمايند: اين روزصالحى براى حوائج و خريد و فروش مىباشد و صدقه در اول قبول مى شود، و كسى كه در اين روز بر سلطانداخل شود حاجت او برآورده مى شود، و كسى كه در اين روز بيمار شود به زودى بهبودىيابد، و كسى كه به سفر برود با عافيت باز مى گردد.
روز بيست و سوم ماه قمرى 
حضرت عليه السلام مى فرمايند: اين روز صالحى مى باشد و يوسف عليه السلام در آنمتولد شد، و روز خفيفى است و در آن حاجات ، تجارت ، تزويج وداخل شدن بر سلطان طلب شود، و كسى كه در آن مسافرت كند سود برده و خيرى به اومى رسد.
روز بيست و چهارم ماه قمرى 
حضرت عليه السلام مى فرمايند: اين روز نحسى است براى هر امرى كه بخواهد، وفرعون ملعون در آن متولد شد، و اگر كسى در اين روز مريض ‍ بشود مرضش طولانىخواهد شد.
روز بيست و پنجم ماه قمرى 
حضرت عليه السلام مى فرمايند: اين روز نحسى مى باشد، پس در آن حاجتى طلب نكن وخودت را در آن حفظ نما، كسى كه در اين روز بيمار شود سختى مى كشد.
روز بيست و ششم ماه قمرى 
حضرت عليه السلام مى فرمايند: اين روزى است كه موسى عليه السلام عصايش را بهدريا زد و دريا شكافت ، و روزى است صالح براى مسافرت و براى هر امر كه بخواهى ،مگر تزويج ، پس كسى كه امروز تزويج نمايد، بين ايشان جدائى خواهد افتاد، چنان چهدريا براى موسى عليه السلام از هم جدا شد.
روز بيست و هفتم ماه قمرى 
حضرت عليه السلام مى فرمايند: اين روز صالحى براى هر امر و حاجتى مى باشد، وبراى ساير احوال سبك است .
روز بيست و هشتم ماه قمرى 
حضرت عليه السلام مى فرمايند: اين روز صالح و مباركى براى هر امر و حاجتى است وروز تولد يعقوب عليه السلام مى باشد.
روز بيست و نهم ماه قمرى 
حضرت عليه السلام مى فرمايند: اين روز صالحى مى باشد و براى ساير امور وحوائج و اعمال ، سبك است . كسى كه در اين روز مسافرت نمايدمال زيادى نصيب او مى گردد، و كسى كه در اين روز بيمار شود سريعا بهبودى مى يابدو وصيتى را در اين روز ننويس كه مكروه است .
روز سيم ماه قمرى  
حضرت امام جعفر صادق عليه السلام مى فرمايند: اين روز خوبى براى خريد و فروشو تزويج مى باشد و در آن مسافرت نكن . كسى كه در اين روز فرار كند دستگير شود وكسى كه چيزى را گم كند، آن را پيدا خواهد نمود و كسى كه در اين روز چيزى قرض كندسريعا آن را پس مى دهد. (685)
(بخش ششم ) ذكر فصول دوره سالدر ماههاى رومى و روسى (686)
فصل بهار: ماه آزار، ماه نيسان ، ماه ايار 
ماه آزار(687) 
فصل بهار روح زمانها است ، و اول آن ماه (آزار) است و شماره روزهايش ‍ سى و يك روز است. در اين ماه شب و روز پاكيزه است ، زمين نرم مى شود، غلبه بلغم از بين مى رود و خونبه هيجان مى آيد. در اين ماه غذاهائى كه خورده مى شود بايد سبك و لطيف باشد، غالباخوراك در اين ماه از گوشت و تخم مرغ نيم برشت نبايد عارى باشد.
از خوردن سير و پياز و ترشى تا اندازه اى در اين ماه بايد پرهيز كرد. نوشيدنمسهل و استمال فصد و حجامت (688) در اين ماه پسنديده است .
ماه نيسان 
نيسان سى روز است . در اين ماه روزها بلند مى شود، مزاجفصل بهار در آن نيرومند مى شود، خون به جنبش مى آيد و بادهاى شرقى در آن وزيدن مىگيرد. در اين ماه خوردن كباب و گوشتى كه با سركه بهعمل بيايد و گوشت شكار مفيد است . عمل مجامعت در اين ماه مناسب است . ماساژ بدن در حمامبه وسيله روغن نيكو است ، و آب ناشتا خوردن در اين ماه خوب نيست . بوئيدن رياحين و طيب(689) بسيار پسنديده است .
ماه ايار 
ايار سى و يك روز است . در اين ماه بادها صاف مى شود و اين ماه آخرفصل بهار است . از خوردن غذاهاى شور و گوشتهاى سنگين ، مانند كله حيوانات و گوشتگاو و افراط در خوردن ماست نهى شده و در اين ماه صبحگاهان به حمام رفتن بسيار مفيداست ، و حركت و تقلاى زياد قبل از غذا پسنديده نيست .
فصل تابستان : ماه حزيران ، ماه تموز، ماه آب  
ماه حزيران 
حزيران سى و يك روز است . در اين ماه غلبه بلغم و خون از ميان مى رود و دوره غلبه مرهصفرا روى مى آورد. در اين ماه نيز از رنج و زحمت بسيار نهى شده و از خوردن گوشتهاىچرب و زياده روى در مصرف گوشت و بوئيدن مشك و عنبر منع كرده اند. خوردن سبزيهاىخنك مانند كاسنى و خرفه و خيار گل بسر و خيار چنبر و شير خشت و ميوه هاى مرطوب ومصرف ترشيها و گوشت بره ششماهه و هفت ماهه تا يكساله و گوشت بز يكساله ومرغهاى خانگى و طيهو و دراج (690) و شير گاو و ماهى تازه بسيار لازم و نافع است .
ماه تموز 
تموز سى و يك روز است و گرمى هوا در اين ماه شديد مى شود، آب كم مى شود و آب سردناشتا نوشيده و چيزها سرد وتر خورده مى شود. غذاهاى لطيف سريع الهضم خورد شود،چنانچه درحزيران گذشت و ازگلها و شكوفه هاى خنك مرطوب خوشبوى استفاده شود.
ماه آب  
آب سى و يك روز است . بادهاى سموم در اين ماه شديد مى شود، هنگام شب زكام به هيجانمى آيد، باد شمال شروع به وزيدن مى كند، در اين ماه مزاج به تريد و چيزهاى مرطوبخوردن صالح و سالم مى گردد. خوردن ماست نافع است و از مجامعت زياد بايد پرهيزكرد. همچنين از خوردن مسهل ، رنج و مشقت جوارج را بايد كم كرد، از گلهاى خنك بهره مندشد.
فصل پائيز: ماه ايلول ، ماه تشرين اول، ماه تشرين آخر
ماه ايلول 
ايلول سى روز است . در اين ماه هوا پاكيزه مى شود، تسلط مره سوداء قوى مى گردد.شرب مسهل بد نيست ، خوردن شيرينى ها و گوشت هاىمعتدل ، مانند گوشت گوسفند يكساله و بزغاله نر سودمند است . از خوردن گوشت گاو وزياده روى در خوردن كباب و گوشتهاى سرخ كرده و افراط در رفتن حمام بايد پرهيزكرد، و از استعمال بوهاى خوش معتدل المزاج نبايدغافل بود و از خوردن خيار چنبر و خربزه نارس بايد اجتناب كرد.
ماه تشرين اول 
تشرين اول سى و يك روز است و بادهاى مختلف در اين ماه مى وزد. باد صبا در آن نفس مىكشد. در اين ماه از فصد و نوشيدن داروها بايد پرهيز كرد. مجامعت در آن خوب است . خوردنگوشت پرواز چرب و انار ميخوش نافع است ، و مصرف ميوه بعد از طعام مفيد است .گوشت با حبوبات مصرف شود. از نوشيدن آب بايد كم كرد و به فعاليت جوارح واعضاء افزود.
ماه تشرين آخر 
تشرين آخر سى روز است . در اين ماه ، باران درشت قطره ازنزول باز ميماند، (691) در آن از نوشيدن آب هنگام شب نهى شده ، ازدخول حمام و جماع بايد كم كرد، در اول هر صبح جرعه اى از آب گرم نوشيدن مصلحت است. از خوردن سبزيهائى مانند كرفس و نعناع و تره تيزك بايد اجتناب كرد.
فصل زمستان : ماه كانون اول ، ماه كانون آخر، ماه شباط 
ماه كانون اول 
كانون اول سى و يك روز است . در آن ماه بادهاى تند شديد شود. سرماى هوا زياد مىگردد. هر چه در تشرين آخر ذكر شد، در اين ماه نيز نافع است . از خوردن خوراكيهاىسرد بايد حذر كرد. از حجامت و فصدپرهيز نمود. غذاهاى گرم بالقوه يابالفعل بايد استعمال كرد.
ماه كانون آخر 
كانون آخر سى و يك روز است . در اين ماه غلبه بلغم تقويت مى شود و شايسته است ،ناشتا آب گرم بنوشيم . جماع در آن پسنديده است . سبزيهاى گرم مانند كرفس و ترهتيزك و كارو در آن ماه براى احشاء و اعضاى درون شكم مفيد است .اول روز به حمام رفتن و ماساژ بدن به روغن حيزى و آن چه با آن مناسبت دارد سودمند است. از شيرينى و خوردن ماهى تازه با ماست بايد دورى جست .
ماه شباط 
شباط بيست و هشت روز است . بادها در آن مختلف مى شود و باران زياد مى بارد. گياه وعلف سر از زمين بيرون مى آورد. آب در شاخه هاى درختان جارى مى شود. خوردن سير وگوشت پرندگان و شكار و ميوه هاى خشك شده سودمند است . جماع و حركت و فعاليت و كاردر اين ماه بسيار نيكو است .
اوقات بريدن و پوشيدن (692) 
شنبه درازى عمر
يكشنبه پشيمانى
دوشنبه مباركست
سه شنبه نامباركست
چهارشنبه مباركست
پنجشنبه مباركست
جمعه زيادى دولت
حروف ابجد كبير(693) 
الف ب ج د ه‍ و ز ح ط ى ك ل م ن
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 20 30 40 50
س ع ف ص ق ر ش ت ث خ ذ ض ظ غ
60 70 80 90 100 200 300 400 500 600 700 800 900 1000
ايام نحس در طول سال قمرى ، از شروع به كارها پرهيزشود
ماه محرم روز بيست و دوم
ماه صفر روز دهم
ماه ربيع الاول روز چهارم
ماه ربيع الثانى روز بيست و هشتم
ماه جمادى الاول روز بيست و هشتم
ماه جمادى الثانى روز دوازدهم
ماه رجب المرجب روز بيست و ششم
ماه شعبان المعظم روز دوازدهم
ماه مبارك رمضان روز بيست و چهارم
ماه شوال روز دوم
ماه ذوالقعده روز بيست و هشتم
ماه ذوالحجه روز هشتم
از امام صادق عليه السلام منقول است : در سال دوازده روز نحس است ، از شروع به كارهاپرهيز شود. (694)
چگونگى اصلاح سر و صورت و ناخن گرفتن در ايام ماه قمرى(695)
روز اول ماه كوتاهى عمر
روز دوم ماه حاجت روا گردد
روز سوم ماه سبب درازى مو باشد
روز چهارم ماه باعث غم و اندوه است
روز پنجم ماه باعث سرور و شادى است
روز ششم ماه باعث بلاى ناگهانيست
روز هفتم ماه از بزرگان دولت يابد
روز هشتم ماه سبب بيمارى است
روز نهم ماه باعث دردى شود
روز دهم ماه عزيز و محترم گردد
روز يازدهم ماه باعث اندوهست
روز دوازدهم ماه ميان مردم باشكوه گردد
روز سيزدهم ماه با شخصى خصومت كند
روز چهاردهم ماه باعث شادى است
روز پانزدهم ماه باعث شادى است
روز شانزدهم ماه باعث دلتنگى است
روز هفدهم ماه ميانه است
روز هيجدهم ماه باعث رنج و اندوه است
روز نوزدهم ماه توانگر شود
روز بيستم ماه باعث ايمنى از بلاست
روز بيست و يكم ماه دولت يابد
روز بيست و دوم ماه باعث بى پوليست
روز بيست و سوم ماه كارهايى اصلاح شود
روز بيست و چهارم ماه كارها اصلاح شود
روز بيست و پنجم ماه كارها به اصلاح آيد
روز بيست و ششم ماه از بلا رها شود
روز بيست و هفتم ماه پشيمانى آورد
روز بيست و هشتم ماه بسيار بسيار بد است
روز بيست و نهم ماه از خلق بپرهيزد
روز سى ام ماه از بليات ايمن باشد
چگونگى تعبير خواب در شبهاى ماه قمرى (696) 
شب اول ماه صحت ندارد
شب دوم ماه تعبيرش برعكس است
شب سوم ماه تعبيرش برعكس است
شب چهارم ماه با تعويق صحت دارد
شب پنجم ماه با تعويق صحت دارد
شب ششم ماه صحيح است
شب هفتم ماه صحيح است
شب هشتم ماه نيك است
شب نهم ماه نيك است
شب دهم ماه صحت ندارد
شب يازدهم ماه نيك است
شب دوازدهم ماه نيك است
شب سيزدهم ماه خير و ضرر ندارد
شب چهاردهم ماه خير و ضرر ندارد
شب پانزدهم ماه صحيح است
شب شانزدهم ماه با تعويق صحت دارد
شب هفدهم ماه با تعويق صحت دارد
شب هيجدهم ماه صحيح است
شب نوزدهم ماه صحيح است
شب بيستم ماه صحت ندارد
شب بيست و يكم ماه صحت ندارد
شب بيست و دوم ماه نيك است
شب بيست و سوم ماه نيك است
شب بيست و چهارم ماه تعبيرش برعكس است
شب بيست و پنجم ماه صحت ندارد
شب بيست و ششم ماه صحت ندارد
شب بيست و هفتم ماه صحيح است
شب بيست و هشتم ماه نيك است
شب بيست و نهم ماه صحت ندارد
شب سى ام ماه صحيح و موثر است
تعيين ساعات استخاره از قول امام صادق عليه السلام (697) 
شنبه از صبح تا بامداد و از هنگام ظهر تا عصر
يكشنبه از صبح تا ظهر و بعد از عصر تا مغرب
دوشنبه از صبح تا طلوع آفتاب و از بامداد تا ظهر و بعد از عصر تا وقت خفتن
سه شنبه از بامداد تا ظهر و از عصر تا خفتن
چهارشنبه از صبح تا هنگام ظهر و از عصر تا خفتن
پنجشنبه از صبح تا طلوع آفتاب و از ظهر تا وقت عشاء
جمعه از صبح تا طلوع آفتاب و از زوال تا عصر و از مغرب تا عشاء
پايان

fehrest page

back page

 
 

کلیه حقوق این سایت محفوظ می باشد.

طراحی و پیاده سازی: GoogleA4.com | میزبانی: DrHost.ir

انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما جمادی الثانی رجب شعبان رمضان شوال ذی القعده ذی الحجة محرم صفر ربیع الثانی ربیع الاول جمادی الاول نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس دیتاسنتر فن آوا سرور اختصاصی سرور ابری اشتراک مکانی colocation