بسم الله الرحمن الرحیم
 
نگارش 1 | رمضان 1430

 

صفحه اصلی | کتاب ها | موضوع هامولفین | قرآن کریم  
 
 
 موقعیت فعلی: کتابخانه > مطالعه کتاب صحیفه نور جلد 8, امام خمینی (ره)   مناسب چاپ   خروجی Word ( برگشت به لیست  )
 
 

بخش های کتاب

     FEHREST -
     SAHIFE01 -
     SAHIFE02 -
     SAHIFE03 -
     SAHIFE04 -
     SAHIFE05 -
     SAHIFE06 -
     SAHIFE07 -
     SAHIFE08 -
     SAHIFE09 -
     SAHIFE10 -
     SAHIFE11 -
     SAHIFE12 -
     SAHIFE13 -
     SAHIFE14 -
     SAHIFE15 -
 

 

 
 

 

next page

fehrest page

back page

روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 1/5/58
بيانات امام خمينى در جمع پرسنل شهربانى همدان  
تفاوت مابين قواى انتظاميه در رژيم طاغوتى و جمهورى اسلامى
بسم الله الرحمن الرحيم
فـرق مـابين قواى انتظاميه در نظام و در رژيم طاغوتى و قواى انتظامى در رژيم اسلامىايـن است چون رژيم طاغوتى مبنايش بر استفاده هاى شخصى و رساندن انتفاع به كسانىكه ارتباطات خارجى با آنها دارد و مى خواهد حفظ كند او را، ناچار آن رژيم به ملت خيانتمـى كند، مى خواهد از چنگ ملت بر بايد و به جيب خودش و اربابهايش بكند چنانچه مشاهدهكـرديـد و كـرديـم . از اين جهت قواى انتظامى كه آن رژيم خواهد اين است كه جورى تربيتبـشـود كـه حـفـظ هـمـان مـنـافع او را بكند و چون خيانتكاراست از ملت مى ترسد و چون مىتـرسـد مـى خـواهـد كه يك قوائى درست كند كه ملت را بترساند. اينكه قواى انتظامى دررژيـم هـاى غـيـر انـسـانـى و غـيـر تـوحـيـدى كـوشـش دارنـد كـه مـردم را سـركـوب كـنـنـدوبـتـرسـانـنـد،ايـن بـراى ايـن اسـت كـه خودشان از مردم مى ترسند و چون خيانتكارند مىتـرسـنـد، از ايـن جـهـت ارتـش را جـورى درسـت مـى كـنـنـد، تـربـيـت مـى كـنـنـد كـه درمـقـابـل ملت بايستد. ملت را از ارتش جداكنند، ژاندارمرى را، شهربانى را، اينها را طورىتـنـظـيم مى كنند كه از ملت جدا باشد و با ملت مخالف باشد. اين براى اين است كه چوندستگاه از ملت مى ترسد و مى خواهد كه اينها با ملت روابط نداشته باشند و مخالف ملتبـاشـنـد و مـلت هـم مـخـالف ايـنـهـا ولهـذا قـواى انـتـظـامـى درامثال ايران ، نه در خود ايران تنها در امثال اين كشورها طورى هستند كه با مردم در دو جهتواقـع هـسـتـنـد. مـردم از قـواى انـتـظـامـى بـيـزارنـد و قـواى انـتـظامى هم مردم را مى خواهندسركوبى كنند و تمام اساس اين است كه آنها براى اينكه خودشان را حفظ كنند يك قوائىتربيت مى كنند كه اين قوا آنها را حفظ كند و از ملت هم جدا باشند. شما مى دانيد كه اگرچنانچه اين محمدرضا مى خواست از يك خيابانى در چند روز ديگر عبور كند، آن جاهائى كهدر مـسـيـر او بـود كـنـترل مى شد. خانه هاى اطراف خيابان بايد يا خالى بشود يا ماءمورانـتـظـامـى بـرونـد آنـجـاهـا پاس بدهند براى اينكه در يك عبورى مى ترسيد، از مردم مىتـرسـيـد مـردم را هـم مـى ترسانند از باب اينكه مى ترسيدند از مردم ، مى ترسيدند ازبـاب ايـنـكـه خيانتكار بودند. خيانت منشاء اين شد كه يك شخص خائن ، اسباب اين شد كهتمام قواى انتظاميه اى كه بايد در خدمت مردم باشد اينها راكشيدند به ضد مردم ، مردم ازشـمـا جـدا بـودنـد، مـتـنـفـر هـم بـودنـد، شـمـا هـم از مـردم جـدا بـوديـد وخيال مى كرديد بايد تو سر مردم بزنيد. اما رژيم اسلامى اينطورى
نـيـسـت بـراى ايـنـكـه آن كسى كه مبداء امر است ، خيانتكار نيست وقتى خيانتكار نيست از ملتنمى ترسد، ملت به او وفا دارند، قواى انتظامى در آن رژيم براى حفظ ملت است و براىايـن است كه به مردم خدمت بكنند. وقتى كه قواى انتظامى اينطور تربيت شد كه به مردمخدمت بكند،آنها خدمتگزار ملت مى شوند، ملت هم خدمتگزار است از او پشتيبانى مى كند. اينكهدر آن رژيـم شـهـربـانـى ها مثل وقتى كه مردم اسم شهربانى مى شنيدند يا اسم سازمانامـنـيـت را مى شنيدند مى لرزيدند به خودشان و مى ترسيدند از اينها و از شما روگردانبـودنـد ايـن بـراى ايـن بـود كه وضع را اينطورى پيش آورده بودند. در اين ممالكى كهايـنها همه مى خواهند مردم را بچاپند، خزائن مردم را ببرند و خدمت بكنند به ارباب هاشان، اينها ناچارند كه براى اين كار يك قوائى تهيه كنند مناسب با اين كار و اينطور تربيتمـى كـردند، قهرا آن كسى وارد مى شد در شهربانى يا وارد مى شد در ژاندارمرى يا واردشـد در ارتـش ، به اين ترتيب وارد مى شد، از آن طرف شاهدوستى را بايد خيلى تزريقكـنـنـد كـه هـر روز بخوانند به گوش سربازهاى جوان و از آن طرف مردم را از اينها جدابكنند. حساب مردم حساب عليحده ، شهربانى با مردم هيچ رابطه اى نداشت مگر اينكه اينرابطه كه يكى را بياورند آنجا وكتكش بزنند و حبسش بكنند و آن ترتيب .
مردم با طبقات ارتشى و ژاندارمرى و شهربانى ، خودشان را از هم جدا ندانند
شـما امروز در رژيم اسلامى واقع هستيد يعنى رژيمى كه اساسش بر اين است كه مردم باطـبـقـات ارتشى و ژاندارمرى و شهربانى خودشان را از هم جدا ندانند. شما خودتان را ازآنـهـا بـدانـيـد آنها هم خودشان را از شما بدانند و با آغوش باز از شما، پذيرائى كنند،شـمـا كـوشش كنيد كه اين معنى را در ذهن مردم با اعمالتان وارد كنيد شما پنجاه ساله ايد،شـمـا كـه سـن تـان جـوانـيـد مـردم مـلت پـنـجـاه و چـنـدسـال از ايـن لبـاس بـدى ديـده انـد، از وقـتـى كـه شـهربانى را ديدند، ديده اند كه اينشـهـربـانـى مـعـنايش اين است كه آدم را بزند و بگيرد و حبس كند و زجر بدهد و از او چيزبـگـيـرد، از ارتـش هـم هـمـيـن طـور، از ژانـدارمـرى هـم هـمـيـن طـور، پـنـجـاهسـال مـلت مـا ايـنـطـور ديـده قـبـلا هـم اينطور ديده . اما حالا آنكه ما واردش هستيم اين را تابـخواهيد از ذهن مردم بيرون كنيد يك قدرى طول دارد لكن مى توانيد كه شما اين چيزى كهدر ذهـن آنـها در اين پنجاه سال رفته است از آنوقتى كه چشمش را باز كرده است از سازمانامـنـيـت تـرسـانـدنـش و از ارتش ترساندنش و از ژاندارمرى ترساندنش ، اين را بايد باعمل كارى بكنيد كه از قلب او بيرون بيايد و بفهمد كه امروز غير ديروز است .
قـواى نظامى در صدر اسلام با وجود تجهيزات ناقص برد و امپراطورى بزرگ غلبهكردند
امـروز روزى اسـت كـه مـلت بـا ايـن قشرهاى انتظامى رفيقند و دوستند و برادرند. آنها مىخواهند حفظ كنند اين انتظامات را براى ملت ، ملت وقتى ديد كه اين طايفه خدمتگزار او هستندو محبت به او
مى كنند، نسبت به كسى كه خدمت به او مى كند، حفظ مى كند نظم مملكتش را، قهرا علاقه مندمـى شـود. شما كوشش كنيد كه همين معنائى كه الان هست كه بنا اين است كه رژيم جمهورىاسـلامـى رژيـم مردمى باشد، همه با هم باشند. قواى انتظامى مردم همانطور كه در صدراسلام بوده است كه از خود اين مردم بودند، اينطور نبوده است كه آن كسى كه استاندار يكجـائى مـى شـده ، مـى خواهد برود مردم را بچاپد، در آن زمانها اينطور بودند. اين را يادمهـسـت ، كـه حالا در چه وقتش بود نمى دانم ، اگر يك كسى را استاندار آذربايجان مثلا مىكـردنـد، اجـاره مـى دادنـد بـه آنـهـا، يـعـنـى ايـن آدم بـايـدمـثـل پـنـجـاه هزار تومان يا ده هزار تومان آنوقت بدهد به آن كسى كه بايد اين را سر آنكـار بـگـذارد (نـخـسـت وزيـرش ، خـودش يـا صـدر اعـظـمـش ) بايد اينقدر بدهد كه بروداسـتـانـدار آذربـايـجـان بـشـود. اين به آنجا كه مى رفت چون اجير است و اينقدر گرفتهبـايـد دو مـقـابـل ، آنـجـا بـگـيـرد يـا بـيـشـتـر تـا ايـنـكـه خـوب ، هـممـال لاجـاره را بدهد، هم نفع ببرد. وضع اينطور بود كه اجاره بندى بود، آذبايجان چونبـزرگـتـر بـود زيـادتر، همدان چون كوچكتر بود كمتر، همه روى يك اجاره بندى خاصىبود كه روى اين اجاره بندى استاندار تعيين مى شد يا فرض كنيد كه فرماندار تعيين مىشـد، ايـن وضـع هـا در اسـلام نـيـسـت ، ايـن بـسـاط در اسـلام نـيـسـت ، آن هـم كـه در صـدراول اسـت و بالاتر از همه به حسب نظامش هست ، با سايرين در يك طبقه نشسته اند، با همدوستند، رفيقند، صحبت مى كنند و تفاهم دارند با هم و لهذا يك لشگر و يك ارتش ، آنوقتكـه اسـمش را نمى شد ارتش بگذاريد يك عده عرب بودند كه اينها چندتاشان يك شمشيرداشتند، چندتاشان يك اسب داشتند، اينها غلبه كردند بر اين دو تا امپراطورى بزرگ كهامـپـراطـورى روم بـود و ايـران ، بـزرگـترين امپراطورها آنوقت اينها بودند. اين يك مشتىعرب از باب اينكه قوى بودند، ايمان داشتند و از ملت بودند و اينطور نبود كه بخواهندبـراى اسـتـفـاده يـك كـارى بـكـنـنـد، مـى خـواسـتـنـد خـدمـت بـكـنـنـد ايـنـهـا، درمقابل آنها ايستادند و از آن طرف با اينكه عدد زياد بود و تجهيزات زياد بود و !!! عرضمـى كنم كه !!! اسب ها كذا وزين اسب ها طلا و اينها لكن روحيه نداشتند، اينها را در يكى ازجـنـگ هـا مـى بـسـتـنـدشـان در ذوالسـلاسل ديگر، مى بستند اينها را كه مباد فرار كنند، بازنـجـير مى آوردند كه جنگ بكنند. عرب ها شمشير را كشيده بودند و ريختند همه اينها را ازبـيـن بـردنـد و يـك عـدد كـمى با تجهيزات ناقص ، يعنى ناقص كه نمى شود اصلا اسمتـجـهـيـزات روى آن بگذارى يك چند تا شمشير و يك چند تا اسب و يك چند تا شتر و اينهابراى اينكه روحيه اينها روحيه مادى بود، ضعيف ، روحيه آنها روحيه معنوى بود و قوى .
به مملكت رسول خدا و صاحب الزمان خدمت كنيد
شما امروز شهربانى دولت جمهورى اسلامى هستيد، افرادتان يكى يكى بايد ملاحظه اينرا بكند كه من در شهربانى اسلامى دارم كار مى كنم رئيس شهربانى هم بايد همين معنا رادر ذهـنـش بياورد، جمعيت تان هم بايد همين معنا در ذهنش باشد كه ما در يك مملكتى مى خواهيمشـهـربـانـى بـكـنـيـم كـه ايـن مـمـلكـت مـال امـام زمـان سـلام الله عـليـه اسـت ،مال حضرت امير سلام الله عليه ، مال پيغمبر است . ما
داريـم خـدمـت بـه پـيـغـمـبـر و اسـلام مى كنيم ، ما نبايد به مردم حالا عرض كنم كه قدرتفـروشـى بكنيم ، خيال بكنيم ما يك قدرتمندى هستيم و مردم چيزى نيستند، اگر اين كار رابـكـنـيـد مـحـبـوب مـردم نـيـسـتـيـد، دل هـاتـان مـطـمـئن ، آرام ، وقـتـى شـب مـى رويـدمنزل با دل آرام منزل مى خوابيد هيچ تشويشى در كار نيست ، اما اگر يك رژيمى باشد كهمخالفت بخواهد بكند حتى آن كسى كه ظالم است به حسب نوع مردم ، مگر بعضى شان كهديـگـر مـتـبـدل به يك حيوانى شده اند آنها ناراحتند از اينكه اذيت كنند مردم را، اين يك چيزجبلى است ، آدم وقتى هم به يكى اذيت بكند خودش هم ناراحت مى شود. اما در اين رژيم بايدهمه با دل راحت انشاءالله و با قدرت ، اما قدرت براى اشخاصى كه فساد مى كنند، و بارحمت براى دوستان خودتان ، (اشداء على الكفار رحماء بينهم ) دستور خداست كه وصفمؤ منين اين است كه در مقابل اجانب ايستند قوى ، بين خودشان دوست و رفيق و رحيم و اينها.
انشاءالله خداوند همه تان را حفظ كند. موفق باشيد به اينكه خدمت بكنيد به اين مملكت .
والسلام عليكم و رحمة الله و بركاته
تاريخ : 1/5/58
بيانات امام خمينى در جمع دانشجويان كاشان  
هدف عمده رژيم طاغوت انحراف نيروهاى جوان به طرف فحشا بود
بسم الله الرحمن الرحيم
شـمـا خودتان در ضمن بيان گفتيد كه فرهنگ دو هزار و پانصد ساله ، دو هزار و پانصدسـال فـرهـنـگ غـلط رژيـم طـاغـوتـى و پـنـجـاه و چـنـدسـال رژيـمـى كـه مـا ادراك كرديم و ده پانزده سال هم رژيمى كه شماها كه جوانيد ادراككرديد، تمام همشان در انحراف بود، نيروى جوانى را و نيروى انسانى را مى خواستند كهمـنـحـرف كـنند و يا مشغول كنند به چيزهائى كه مربوط به زندگى نيست . اينهمه مراكزفـحـشـا، ايـنـهـمـه مخدرات ، اينهمه مراكزى كه بايد آموزشى باشد، بر خلاف آموزش وفاسد كننده ، اينها همين طور من باب اتفاق واقع نشده است ، اينها نقشه داشته است و با آننـقـشـه عـمـل شـده اسـت ، نـقـشـه ايـن بـوده اسـت كـه نـگـذارنـد نـيـروىفـعـال ايـن مـمـلكـت رشـد كـنـد و به فعاليت انسانى خودش ادامه بدهد و لهذا از طريق هاىمـخـتـلف بـا بـرنـامـه هـاى بـسـيـار وسيع و مختلف كوشش كردند كه نيروى انسانى ما رانـگـذارنـد رشـد بـكند. آنها از نيروى انسانى مى ترسند، اصلا از انسان مى ترسند آنهاتجربه كرده اند كه در دوران سابق گاهى يك نفر آدم وقتى پيدا شد در مقابلشان ايستادو مـنـافع شان را مانع شد كه درست به آزادى ببرند ولذا برنامه آنها (خارجى هائى كهمـى خـواهند استفاده از ما ببرند) برنامه اين است كه نگذارند انسان پيدا بشود و بهتر ازهـمـه چـيـز ايـن است كه نيروى جوانى را منحرف كنند از آن راهى كه بايد برود، بكشندشبـه طرف فحشا، بكشندش به طرف سينمائى كه آن برنامه هاى فحشائى را داشت . ايناز صـبـح كـه بـيـدار بشود تا پيچ راديو را چيز بكند، موسيقى ، تا تلويزيون را نگاهبـكـنـد، آن مـنـاظـر بـد و بـاز گـوشـش و چـشـمـش رامـشـغـول كـنـد تـا از منزل بيرون بيايد، راهش راه اين باشد كه يا اطراف دريا برود و آنوضع يا دنبال مراكزى كه مهيا شده و آسانش كرده اند و ارزانش ‍ كرده اند برود و عادتشبـدهـنـد به اين مسائلى كه شهوى است ، به اين مسائلى كه مغز انسان را فاسد مى كند وهمه مطلب اين است كه نگذارند تفكر كند در امورى كه احتياج به آن دارد. اگر جوان هاى ماايـنـطـور عـادت كردند كه دائما اذهانشان مشغول شد به آن چيزهائى كه در سينما به آنهانـشـان داده انـد و آن چـيـزهائى كه از راديو شنيده اند و آن چيزهائى كه در خارج برايشانمـهـيـا كـرده انـد، ايـنـهـا تـمـام افـكـارشـان مـتـوجـه بـه هـمـانمـسـائل مـى شـود، مـسـائل شـهـوى ، شـب كـه تـوى مـنـزلش مـى رود و فـكـر هـمـانمـسـائل ، در رخـتـخـوابـش مـى رود و شـب هـم اگـر خـواب بـبـيـنـد هـمـانمـسـائل را خـواب مـى بـيـنـد وقـتـى هـم بـيـدار مـى شـوداول چيزى كه در ذهنش وارد
مـى شـود هـمـان مـسـائل اسـت ، وقـتـى هـم مـى رود سراغ يك كارى و اشتغالى ، حواسش بهآنـجـاسـت تـا كـى وقـتـش بـشـود كـه بـرود سـراغ آنمـسـائل ، يـك هـمـچـو مـوجـودى نـمـى تـوانـد در مـسـائل جـدى فـكـر كـنـد، فـكرش نمى آيددنـبال مسائل جدى . يك مغزى را كه اينطور تربيت كرده اند، اين مغز اصلش وارد بشود دريـك فـكـر روز و فـكـر مـسـائل حـيـاتـى و جـدى ، تـمـام افـكـارش مـتـوجـه بـه آنمـسـائل شـهـوانى و حيوانى است . اين يك برنامه بوده ، همين طور اتفاق نيفتاده است كه دراين ممالك ما اينطور به خودى خود شده باشد كه جوان ها اين كارها را كرده ، فكر اين يكمـساءله اى بوده است كه روى يك نقشه اى كه از خارج داده اند به اينها و طرح كرده اند وايـنـهـا هـم در خـارج ايـنـهـا را عـمـل كـرده انـد. ايـن يـك بـاب واسـعـى است كه علاوه بر آنمـسائل ديگرى كه دارند، يك باب واسعى است كه از همه اطراف چشم و گوش جوان هاى مارا به روى مسائل حياتى ببندند، به مسائل ديگر منحرف كنند. قضيه روزنامه ها عليحده ،قضيه مجلات با آن وضعى كه مى دانيد عليحده و همين طور هر جا گوشت را باز بكنى مىبينى يكى از آن مسائل است ، يك وقتى بود كه در تهران من گاهى عبور مى كردم همين طوركـه آدم مـى رفـت مـوسيقى بود، در تمام دكان ها صداى موسيقى كه پخش شد همانطور تاآخـر مـوسـيـقـى بـود، ايـن مـغـز را ايـنـطـور مـتـزلزل مـى كـردنـد، حـواس را مـى بـردنـددنـبـال اين مسائل كه مبادا راجع به آن مسائلى كه مربوط است به زندگى شان ، مربوطبـه آن مـسـائل انـسـانـى شـان هست ، مربوط به استقلال مملكت شان است مبادا متوجه به اوبـشـونـد و هـمـيـن طـور هـم هـسـت ، تـوفـيـق هـم يـافـتـنـد كـه اصـلا درطـول ايـن پـنـجـاه و چـنـد سـال الا كـمـى از اوقـات آنـهـم كـمـى از مـردم ، تـوجـه بـه ايـنمسائل اصلش ‍ نداشتند.
پيدا شدن روزنامه در منزل يك روحانى را نقصش مى دانستند
از آن طـرف تـبـليـغـات دامـنـه دار كـه طـبـقـه روحـانـى را جـدا كـنـنـد ازمـسـائل روز، آنـچـنـان تـبـليـغ كـرده بـودنـد كـه اوائلى كـه مـن هـمـانسـال اول ، دومـى كـه مـن آمـدم بـه قـم ، در قم وضع جورى بود كه يكى از روحانيون كهرئيـس بـود، در ايـنـجـا مـورد طـعـن مـردم بود، مى گفتند در منزلش روزنامه پيدا مى شود،روزنامه پيدا شدن در منزل يك روحانى را نقصش مى دانستند. فلان آخوند، سياسى است وطـعـن مـى زدنـد آخـونـد سـيـاسـى اسـت بـه ايـنكه فلان آخوند سياسى است جدا مى كردندروحـانـيـون را، مـحـدودشـان مـى كـردنـد بـه هـمـان مـسـائل شـخـصـى و ازمـسـائل اجـتـمـاعـى و مـسـائل سـياسى جدا كردند و تبليغات همچو بود كه يك آخوندى اگرچـنـانـچـه مـى خـواسـت در ايـن امـور دخـالت كـنـد مـى ترسيد از مردم ، مطعون مى شد، كنارگـذاشـتـه شـد. ايـنـطـور درسـت كرده بودند اين هم يك باب واسعى بود براى جدا كردنروحـانـيون از مسائل روز. يك باب واسع هم جدا كردن روحانيون از دانشگاه بود كه اين همنقشه بود، براى اينكه من باب اتفاق اينها به نظر نمى آيد باشد، همه اينها طرح هائىبود كه درست كرده بودند براى اينكه استفاده ها را ببرند و كسى حرف نزند. جدا كردنروحـانـيـون از دانشگاه ، پيش روحانيون اينطور منعكس مى كردند كه دانشگاهى ها يك دستهفـكـلى نمى دانم كذا و كذا، پيش آنها هم مى گفتند آخوندها اصلا دربارى هستند. اين دو تاقشر را از هم جدا مى كردند، نه فقط جدا، دشمن اين به او بد
مى گفت ، اين به او بد مى گفت ، درگيرى تبليغاتى جدا مى كردند اين دو طايفه را از هم. طـرح هـا بـود بـراى ايـن جـدائى در قـبـل از مـاه رمـضـان كـه وقـت اجـتـمـاعـات اسـت وقـبـل از مـاه مـحـرم كـه وقـت اجـتـمـاعـات اسـت ايـنـهـا يـك طـرحـى درسـت مـى كـردنـد مـاهـاغافل و بيچاره طرحى درست مى كردند كه تمام ماه مبارك مردم در منابر سر آن طرح با همدعـوا مـى كـردنـد. دانشگاهى به اينها حمله مى كرد، اينها به دانشگاهى ، تمام ماه مبارك رابه يك مسائلى كه ربطى نداشت به مسائل روز و زندگى سر اينها را گرم مى كردند وآن كـنـار مـى نـشـسـتـنـد و بـه مـاهـا مـى خـنـديـدنـد. مـا ايـنـطـور بـى اطـلاع ازمسائل روز و بى اطلاع از نقشه هاى شوم آنها. اين هم يك باب واسعى بود كه اينطور چيزكرده بودند و همين طور امثال اينها.
امـروز بـايـد هـمـه اقـشـار هـوشـيـار و مـجـهـز بـاشـنـد درمقابل نقشه هاى شيطانى
حـالا بايد ما فكر اين مسائل باشيم هم طبقه روحانيون و هم طبقه دانشگاهى و دانشجويان وسـايـر طـبـقـات بـه فكر اين مطلب باشيم كه الان اينها احساس كرده اند، لمس كردند كهاتـصـال مـردم بـه هـم آنـها را شكست داد و نتوانستند مقاومت كنند، روى يك وحدت كلمه جامعهنـتـوانـسـتـنـد مقاومت كنند، با تمام جديتى كه آمريكا به صراحت و انگلستان به صراحت وشـوروى هـم بـراى حـفظ اين جرثومه فساد مى كردند نتوانستند حفظش كنند و فهميدند كهايـن بـراى اين بود كه قشرهاى مختلف با هم مجتمع شدند و مقصود همه هم اين بود كه يكحـكومت عدل اسلامى . مجتمع شدند در اين مساءله حق . الان بيشتر ما احتياج به اين داريم كهخـودمـان را حـفـظ كـنـيـم و مـجهز باشيم . پيشترها اينها همه كارها را البته مى كردند لكنمسائل كلى در نظرشان بود، آنكه شايد اينها با هم مجتمع بشوند، شايد اين دو قوه متفكرروحـانـى و دانـشـگاهى با هم بشوند، شايد توده هاى مردم با اينها بشود، شايدها بود وروى شـايـدها اين همه نقشه ها بود. حالا احساس كردند، در اين نهضت عينا ديدند كه مساءلهچـه بـود، ديـدنـد كـه هـمـه قـدرت ها در مقابل قدرت ايمان و اجتماع مردم بر امر اسلامى ،فـشـل شـده اسـت . الان بـيـشـتـر نقشه ها، نقشه شيطانى در كار است و الان بيشتر ما بايدهوشيار باشيم گمان نكنيم به اينكه ما حالا ديگر اين سد را شكستيم و تمام شد.
الان ايـنـهـا مـشـغـول تـجيهزند. اجتماعات ، اتصالات و اشخاصى كه با هم اصلش دوستىنـداشـتـنـد، گـروه هائى كه با هم هيچ ابدا ارتباط نداشتند حالا پيوند كردند، پيوند مىكـنـنـد، شـمـا روزنـامـه ها را بخوانيد قضيه قانون اساسى و خبرگان ، ببينيد چه گروههائى با هم مجتمع شدند براى اينكه كانديد بدهند.
مهم اين است كه خبرگان بايد خبرگان اسلامى باشد
تـوجـه داشـتـه بـاشيد كانديدهايتان اسلامى باشند. ما مى خواهيم يك مملكت اسلامى درستبـكـنـيـم ، يـك مملكت غربى نمى خواهيم درست بكنيم . مملكت اسلامى قانونش بايد اسلامىبـاشـد، بـايـد آن كـسـانـى را كـه تـعـيين مى كنيد براى بررسى ، خبره اسلامى باشند،مثل اين مى ماند كه !!! مثلا !!! ما بخواهيم يك كسى را معالجه كنيم برويم يك فقيه را چونفـقـيـه اسـت بـياوريم براى معالجه !!! يك يك !!! اين را بايد طبيب باشد تا معالجه كند،فقيه هم هرچه فقيه باشد عقلش نمى رسد راجع به طب . ما مى خواهيم يك قانون اسلامى ،يك جمهورى اسلامى . اين جوانهاى ما در خيابان ها ريختند و غلبه كرده اند بر اينها، روىآن حـس اسـلامـيـتـشـان بود و الا اگر كلمه اسلام را بر مى داشتيم كنار مى گذاشتيم ، مردممـگـر بـى عـقـلنـد كـه بروند جلوى توپ و تانگ ، مردم براى اسلام روند. صدر اسلام ،سـربـازهـاى اسلامى براى اسلام جانشان را به خطر مى انداختند يعنى خطر نمى ديدند،خطر براى خودشان نمى ديدند براى اينكه مردن را خطر نمى دانستند. جوانهاى ما اينطورشـده بـودنـد و الان هـم هستند. الان هم بعضى وقت ها شايد هر چند روزى يك دفعه يكى مىآيد بيخ گوش من مى گويد دعا كنيد من شهيد بشوم . جوان اينطور آمده است الان به ميدان .اين حس ، حس انسانى و حس ‍ اسلامى ما را پيروز كرده است و روى اين حس است كه مردم خونخـودشـان را دادند. حالا بعد از اينكه رسيديم به اينجا بيائيم يك قانون آمريكائى درستكـنيم ، يك قانون اروپائى درست كنيم ، يك قانون اساسى غربى درست كنيم ، خون جوانهـامـان را هـدر بـدهيم ، اين الان دست خودتان است . اين قانون پيش نويس است . پيش نويسهـيـچ چـيـز نـيـسـت . بـايـد راءى بـدهيد. بايد نظر بدهيد و مهم اين است كه خبرگان بايدخـبـرگـان اسـلامـى امـيـن ، مـسـلمـان ، مـتوجه غرب و شرق ، تحت تاءثير غربى و شرقىنـبـاشـنـد، تـحـت تـاءثـيـر مـكتب هاى انحرافى نباشند. اينهائى كه مى خواهيد قرار بدهيدايـنـطـور نـبـاشـد كـه تـحـت تـاءثـيـر مـكـتـب مـاركـس يـاامثال اينها باشند، اينها بايد اسلامى باشند، مجلس خبرگان را كه مى خواهيد درست بكنيدبايد افراد خبير و دانشمند به احكام اسلام و اشخاصى كه امين هستند و اشخاصى كه تحتتـاءثـيـر مـكـتـب هـاى انـحـرافـى نيستند و اشخاصى كه با اين ملت هستند و اشخاصى كهدلسـوز بـه اسـلام هـسـتـنـد يـك همچو اشخاصى را، البته اشخاص خبير مطلع و مطلع براوضـاع روز، ايـنـهـا را بـايد تعيين بكنيد تا بررسى بكنند و يك قانونى كه مطابق بامـيـل هـمـه مـلت اسـت كـه آن عـبـارت از قانون غير مخالف با قانون اسلام است ، هيچ چيزشمخالف با اسلام نباشد انشاءالله درست بشود و بعدش آنوقت به نظر همه مردم گذاشتهبشود، مردم راءى به آن بدهند و آن قانون تصويب شده باشد. انشاءالله كه خداوند همهشما را حفظ كند، موفق كند.
والسلام عليكم و رحمة الله و بركاته
تاريخ : 2/5/58
بيانات امام خمينى در جمع پاسداران انقلاب اسلامى اميرآباد و جواديه تهران  
پاسدارى در دولت اسلامى داراى شرافت زياد و مسئوليت بزرگ است
بسم الله الرحمن الرحيم
من اميدوارم كه همه ما سرباز اسلام باشيم و گوش به فرمان خداى تبارك و تعالى و منامـيدوارم كه شما پاسداران همانطور كه پاسدار اسلام الان هستيد، پاسدار جمهورى اسلامهـسـتـيـد، پاسدار خودتان هم باشيد. شما امروز با سمت پاسدارى در جمهورى اسلامى يكشرافت زياد و بزرگ داريد و يك مسئوليت بزرگ . اما شرافت براى اينكه خدمتگزار بهاسـلام ، خـدمـتگزار به دين اسلام شريف است و اما مسئوليت براى اينكه شمائى كه براىاسلام هستيد و سرباز اسلام هستيد بايد همه چيزتان را اسلامى كنيد. خداى نخواسته اگرچـنـانچه از سربازهاى اسلام به مردم يك تعدى بشود، يك چيزى واقع بشود، يك مكروهىواقـع بـشـود، ايـن پاى اسلام حساب مى شود. در رژيم طاغوتى هر كارى كه سازمانى هامـى كـردند و ديگران و قواى انتظامى ، پاى طاغوت حساب مى شد. امروز اين رژيم رفت ورژيـم اسـلامـى اسـت شـما هم پاسدار رژيم اسلامى هستيد. اگر خداى نخواسته از بعضىجـوانـهـاى شـمـا يـك تـندى ، يك چيز مكروهى ، يك چيزى واقع بشود كه مردم مثلا خوششاننـيـايـد، حـالا ديـگـر نـمـى گـويـنـد رژيـم طـاغـوتـى ، گـويـنـد در رژيم اسلامى هم اينمسائل هست و نمى گويند آن آدم اين كار را مى كند، مى گويند پاسدارها اين كار رامى كنند.اگـر يـك پاسدار قدمش را كج بگذارد، مى گويند پاسدارها اينجورى هستند چنانچه اگريـك روحـانى پايش را كج بگذارد، مى گويند روحانى ها اينطورى هستند. اين يك مسئوليتبـزرگـى اسـت كه براى ما هست و براى شما. براى ما هست براى اينكه ما خودمان را منتسببه اسلام مى كنيم . ما هم مثل شما پاسدار اسلام هستيم انشاءالله . و براى شما هست براىاينكه شما الان پاسدار اسلام هستيد.
در رژيم اسلامى دولت و ملت از هم جدا نيستند با همند
خـيـلى مـواظـب بـاشـيـد كه صحيح رفتار بكنيد. با مردم برادر باشيد. فرق ما بين رژيمطـاغـوتى و رژيم اسلامى اينست كه در رژيم طاغوتى مردم جدا بودند از قواى انتظاميه ،از رژيم . هر كدام مقابل هم ايستاده بودند. ملت هر چه مى توانست كار شكنى مى كرد براىدسـتـگاه دولتى . دولت هم هر چه ميكرد براى استفاده خودش و براى فشار به ملت بود.اما در رژيم اسلامى دولت و ملت از هم
جـدا نـيستند، باهمند. دوست و برادرند. برادر باشيد با مردم . همين قواى انتظامى كه شماهـم الان از ايـن قوا هستيد، اينها بايد در خدمت مردم باشند مردم احساس كنند كه شما در خدمتآنـها هستيد، وقتى اين احساس بشود آنها مثل برادر با شما رفتار مى كنند، دعا به شما مىكـنـنـد، پـشـتـيـبـان شـمـا هـسـتـنـد. سـربـاز در دولت اسـلامـىمثل سربازان صدر اسلام با خداست اينكه در آن رژيم ها تا يك صدائى بلند شد همه رهاكردند و متصل شدند به ملت ، براى اينكه كار، كار شيطانى بود، ملت هم پشتيبان نبود،خـودشـان هم از باطن پوسيده بودند. اما در رژيم اسلامى كار، كارخدائى است و سرباز،سـرباز خداست و قوى است . چنانچه در صدر اسلام با يك عده كمى آن فتح ها و پيروزىهـا نـصـيـبشان شد، ايران را، روم را شكست دادند. شما هم الحمدلله با روحيه قوى ، ايمانبه خدا، اين طاغوت را شكست داديد و طاغوتى كه در باطن خودتان هست شكست بدهيد.
مـهـم اين است كه آن طاغوت را شكست بدهيد. اميدوارم كه انشاءالله با سلامت و سعادت و درتحت رهبرى آقا اين راه را طى بكنيد و اين نهضت را به آخر برسانيد كه يك حكومت اسلامىبـا مـحـتـواى اسلامى كه تمام جاها كه انسان پا مى گذارد ببيند كه اسلامى است . خداوندهمه شما را موفق كند.
والسلام عليكم و رحمة الله و بركاته
تاريخ : 2/5/58
فرمان امام خمينى به حجت الاسلام جبل عاملى  
بسمه تعالى
خـدمـت حـضـرت مـسـتـطـاب حـجـت الاسـلام و المـسـلمـيـن آقـاى شـيـخ عـبـدالجـوادجبل عاملى دامت بركاته
امـيـد اسـت وجـود مـحـتـرم از بـليـات مـحـفـوظ و بـه وظـايـف الهـىمـشـغول باشيد. ضمنا با توجه به لزوم تسريع در كار دادگاه هاى انقلاب و رسيدگىبـه پـرونـده مـتـهـمان ، لازم است جنابعالى در شهر سده (خمينى شهر) و توابع ، دستوررسـيـدگـى و اقدام در مورد پرونده ها را بدهيد و به همين جهت جنابعالى به سمت قاضىشـرع مـنـصوب مى شويد تا مستقيما در دادگاه ها شركت و قضاوت نموده و احكام صادره رااجـرا نـمـاييد و در اصلاح كارهاى محول و مشكلات اهالى نيز به هر نحو مصلحت دانيد اقدامنمائيد.
از خداى متعال ادامه توفيقات جنابعالى را خواستارم .
والسلام عليكم و رحمة الله و بركاته
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 2/5/58
بيانات امام خمينى در جمع گروهى از پاسداران ملكان آذربايجان  
ايمان و وحدت ،اين رمز پيروزى را حفظ كنيد
بسم الله الرحمن الرحيم
آذربايجانى ها هميشه در نهضت هاى اسلامى پيشرو بوده اند و هميشه چشم ما به جوان هاىآنـهـا و جـوان هـاى سـايـر مـلت ايـران روشـن اسـت . شـما مى دانيد كه اين نهضت با قدرتاسـلامـى و بـا قـوت ايـمـان پـيـش بـرد، وگـرنـه مـا درمقابل آنها چيزى نداشتيم و آنها همه چيز داشتند و شما جوانان با قدرت ايمان اين نهضت راتـا ايـنـجـا آورديـد و بـه پـيـروزى رسـانـديـد. ايـن قدرت ايمان را حفظ كنيد. اگر خداىنـخـواسـتـه سـسـتـى يا تفرقه اى پيش بيايد يا مخالفت قشرها با يكديگر پيش بيايد،خوف آن است كه دشمن هاى شما با هم متحد بشوند و بر ما غلبه كنند آنوقت است كه اسلامرا كنار زنند و بر ما حكومت مى كنند، همان حكومت هاى جابرانه ، ليكن اگر اين ايمان و اينوحدت را حفظ كنيد و همه به سوى اسلام باشيد هيچ قدرتى بر شما پيروز نخواهد شد.
آنها الان در صددند كه با هم ارتباط پيدا بكنند و شما را از هم جدا كنند. اين گروه ها، اينمـنـطـقـه هـا را با تبليغات غلطشان از هم جدا كنند، با اسم هاى فريبنده . در حاليكه ما مىخواهيم به ملت خدمت بكنيم در صورتى كه آنان دشمن ملت هستند.
اينها كسانى هستند كه در طول مدت رژيم منحوس شاهنشاهى به او كمك مى كردند و در خدمتاو بودند، الان هم براى خدمتگزارى به آن رژيم است يا خدمتگزارى به ارباب هاى رژيمايـن فـسـاد را مـى كـنـنـد، مى روند در كردستان يك جور تبليغ مى كنند، در خوزستان جورديـگـر، پـيـش شـمـاهـا يـك جـور، در دهـات طـور ديـگر، در شهرستان ها از طريق ديگر، دركارخانه ها پيش زارعين طورى ديگر. مقصد اين است كه نگذارند جمهورى اسلامى به معناىواقـعـى اش تـحـقـق پـيـدا كـنـد، بـراى اينكه از اسلام مى ترسند، اينها مى دانند كه اگرعدل اسلامى محقق شود، براى توطئه گرها، براى طاغى ها، براى چپاولگرها ديگر راهىبـاقـى نـمـى مـانـد و لهـذا دسـت و پـا مـى زنـنـد كـه نگذارند جمهورى اسلامى آنطور كهمـيـل مـاسـت تـحـقـق پـيـدا بـكـنـد. ولى انشاءالله به قدرت شماها و با قدرت اسلام و بهپشتيبانى ولى عصر سلام الله عليه ما پيروز هستيم و شما جوانها انشاءالله موفق و مويدبـاشـيـد. انـشـاءالله خداوند به شما توفيق عنايت كند و اين را با هم برويد و به مقصدبرسيد تا دنيا بفهمد كه حكومت عدل على يعنى چه .
والسلام عليكم و رحمة الله و بركاته
تاريخ : 3/5/58
پيام امام خمينى به مناسبت حلول ماه مبارك رمضان  
بسم الله الرحمن الرحيم
بـاحـلول مـاه مـبـارك رمـضـان ، ماه عبادت و سازندگى ، ماه تجديد قواى معنوى ، شهراللهالاعـظـم كـه در آن عـمـوم مـسـلمـانـان در صـف واحـد مـتـوجـه بـه مـوضـع قـدرتلايزال و تجهيز در مقابل قواى طاغوتى هستند، لازم است با توحيد قدرت و قدرت واحده درمقابل طاغوت هاى زمان و چپاولگران بين المللى بپا خيزند و از ممالك اسلامى دفاع كنند،دسـت خـائنـان را كـوتـاه و امـيـد آنـان را قـطـع نـمـايند. اكنون عموم مسلمانان و مستضعفان وخـصـوصـا ايـران عـزيـز و لبـنـان و فـلسـطـيـن مـغـصـوب ،مـراحـل حـسـاسـى را در پـيـش دارنـد. ايران با اخلالگران وابسته به رژيم و منحرفين وصـهـيـونـيـسـم جـهانى و لبنان و فلسطين با اسرائيل دشمن اسلام و مسلمين و مفسد آدمخوارروبروست . اكنون برادران مسلمان ما در فلسطين و لبنان گرفتار تجاوزات غير انسانىاسـرائيـل اند و اگر خداى نكرده اسرائيل در آن ميدان پيروز شود، دامنه تجاوزاتش را بهساير كشورها نيز خواهد كشيد. مقتضى است در اجتماعات ماه مبارك به برادران فلسطينى ولبنانى دستجمعى دعا شود.
لازم است در آستانه فرا رسيدن ماه مبارك رمضان مطالبى را تذكر دهم :
1!!! در اين موقع حساس كه بيش از هر وقت ديگر احتياج به اجتماعات اسلامى داريم ، لازماسـت مـلت مـسـلمـان مـا در تمام بلاد به مساجد روى آورند و نهضت را از راه مساجد كه دژهاىمحكم اسلامند، زنده نگه دارند و با شعارهاى اسلامى نهضت را پيش ‍ برند.
2!!! خطباء محترم و اهل منبر، مردم را به وحدت كلمه و ادامه نهضت و تقوى و صبر انقلابىدعـوت كنند و از اختلاف و تفرقه كه اساس شكست و عقب ماندگى است بترسانند و با يادآورى جـهـاد سـيـد مـظلومان و مصيبات وارده بر آن حضرت ، ملت را به مجاهدت تا پيروزىنـهـائى و رسـيـدن بـه حـكـومـت اسلامى در تمامى ابعادش فرا خوانند. ذكر فداكارى ها ومـجـاهـدات مـجـاهـديـن صدر اسلام ، نه تنها در امروز، بلكه تا ابد اسلام را زنده نگه مىدارد.
3!!! لازم است علماء جميع بلاد، از مركز تا دورترين استان ها و شهرستانها براى رسيدنبـه هـدف اسـلامـى تـشـريك مساعى نمايند و براى انتخاب مجلس خبرگان ، همه مجتمعا درانـتـخـاب كـانـديـدا مـشـتـرك بـاشـنـد و هـر يـك يـا هـرمحل كانديداى جداگانه نداشته باشند، كه در اين تفرق ، خوف شكست و مخاطره عقب راندناسلام و احكام مترقى آن است . امروز، چنانچه ملاحظه مى نمائيد بعضى
از گـروه هائى كه با هم اتحاد نداشته اند، در اين امر متحد شده و كانديداى مشترك تعييننـمودند. من بيم آن دارم كه شما از حق خود متفرق شويد و خداى نخواسته سستى در انقلابپديد آيد. لازم است در اين امر حياتى ، براى مصالح اسلام از مقاصد ديگر دست برداشتهو هـمـه عـلمـا و قـشـرهاى علاقه مند به اسلام ، خصوصا جوانان پرشور اسلامى در تعيينخبرگان ، متحد شوند. در اين صورت خداوند تعالى با شماست . اميدواريم كه در اين چندروز، كـانـديداهاى مشترك همه علماء بلاد و علاقه مندان به اسلام را در رسانه ها بشنوم وبخوانم . از خداوند تعالى قدرت اسلام و پيروان را خواهانم .
4!!! مـن بـا پـشـتـيبانى ملت عظيم مسلمان ، از موضع قدرت به بدخواهان نهضت اسلامى وبـه تـوطئه گران راست و چپ اخطار مى كنم كه دست از افساد و توطئه برداريد و براىمـصـالح كـشـور به ملت بپيونديد و از نفاق و خدمت به اجانب بپرهيزيد و گمان نكنيد بااين حركات جاهلانه مى توانيد ملت را از مسير خود باز داريد و نيز به مطبوعات و رسانههـاى جـمـعـى هـمـيـن اخطار را اكيدا مى كنم ، آزادى غير از توطئه است . از توطئه هاى خلافمـصـالح عـاليـه اسـلام و كشور و ملت جدا جلوگيرى مى شود و من در صورت احساس خطرجدى ، مسائل را با ملت عزيزم در ميان مى گذارم تا ملت دلير، خود تصميم لازم را بگيرد،كه تا به حال در مسائل مختلف ، تصميم قاطعانه گرفته است .
5!!! ايـنـجـانـب بـه بـرادران اسـلامى ، در همه كشورها خصوصا به برادران عرب و ملتعـظـيـم عـرب كـه پيشتازان اسلامند، خطر عظيم اجانب ، خصوصا صهيونيسم را كرارا اعلامكـرده ام . لازم اسـت در شـهـر رمـضـان كه ماه اجتماعات اسلامى است ، مومنين در مجامع عمومىپرده از توطئه هاى اين غول جهانخوار برداشته و خطرات دشمن انسانيت را بر ملا كنند.
6!!! لازم اسـت از مـتـفـكـريـن بـزرگ جـهـان اسـلام دعـوتـى بـهعـمـل آيـد تـا ابـعـاد مختلف انقلاب كبيراسلامى ايران تشريح گردد و ضرباتى كه اينانـقـلاب بـر پـيـكـر جـهـانـخواران بين المللى زده است ارزيابى گردد تا تبليغات سوءدشـمـنـان انـقـلاب اسـلامـى مـا نـقـش بـر آب گـردد. از خـداونـدمتعال عظمت اسلام و كشورهاى اسلامى را خواستارم .
والسلام عليكم و رحمة الله و بركاته
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 8/5/58
پيام امام خمينى به ملت ايران در آستانه انتخابات مجلس خبرگان  
بسم الله الرحمن الرحيم
در آستانه انتخابات خبرگان براى بررسى پيش نويس قانون اساسى جمهورى اسلامىلازم است با ملت شريف و مبارز مطالبى را در ميان گذارم :
1!!! ملت شريف با نهضت عظيم خود و قيام مردانه ، با ايثار جان و خون و از دست دادن ده هاهـزار شـهـيـدان ارجـمـنـد و بـه جـا گـذاشـتـن ده هـا هـزارمـعـلول و مـعـدوم ، كـشـور را از لوث وجود خيانتكاران و اجانب پاك و با رفراندم بى مانندخـود بـه جـمـهـورى اسـلامـى راءى مـثـبـت داد كـه حـكـومـتعـدل اسـلامـى بـرقـرار و احـكـام مترقى اسلام اجرا شود و از اين جهت جمهورى صد در صداسلامى است و قانون اساسى آن بايد به هيچ وجه مخالف با احكام اسلام نباشد و براىرسـيـدن بـه ايـن مـقـصـود لازم است با شور و شعف همانند رفراندم ، زن و مرد و بزرگ وكـوچـك بـه صـندوق آراء هجوم برده و آراء خود را در آن بريزند و هر چند ماه مبارك است وزحمت دارد لكن اين امر از عبادات بزرگ محسوب خواهد شد.
2!!! خـبـرگـانـى كـه بـراى رسـيـدگـى به قانون اساسى جمهورى اسلامى انتخاب مىشـوند بايد آشنا به مسائل اسلام و خبره در آن باشند و نيز معتقد به اسلام و متعهد و امينو مـلى و مـورد اعـتـمـاد و بـى گـرايـش بـه چـپ و راسـت و پـرهـيـزكار باشند. ملت عزيز!سـرنوشت خود را به كسى دهيد كه در مسير شماست كه مسير اسلام است . در هر شهرستانو حـوزه انـتخاباتى علماى اعلام و معتمدين محل منتخبين خود را با وحدت كلمه تعيين و ملت رادعـوت بـه انتخابات آنان كنند و من اميدوارم كه ملت شريف از ارشاد علماى اعلام خود بهرهمـنـد شـده و اسـلام و مـصـالح كـشـور اسـلامـى را بـا ايـنعمل انسانى !!! اسلامى حفظ نمايند.
ايـنجانب راجع به قانون اساسى و خبرگان مطالبى دارم كه انشاءالله بعد از اين بيانمى كنم .
3!!! ايـن روزهـا در بعضى مصاحبات و مطبوعات مطالبى مبنى بر نزديكى خطر منتشر مىشـود كـه جز جنگ اعصاب و تبليغات بى سرو پا چيزى نيست . ملت ما كه قدرت شيطانىعـظـيـم دشمن را از دست او گرفت و رژيم شاهنشاهى را از تاريخ محو كرد از اين تبليغاتبـى مـايـه نـمـى هـراسـد. امـروز بـه خـواسـت خـداونـدمـتـعـال قـدرت در دسـت مـلت اسـت و جـوانـان بـرومـنـد ايـران چـون سـدى عـظـيـم درمـقابل دسيسه ها و توطئه ها ايستاده اند و ما هيچ باكى از اين ريشه هاى گنديده نداريم وتمام توطئه ها را در نطفه خفه
مـى كـنيم . من به ملت مبارز اطمينان مى دهم كه خطرى ما را تهديد نمى كند و توصيه كنمكـه از مـوضـع قـدرت هـوشـيـارانه مراقب توطئه ها باشند و راه را بر خائنان به ملت وكشور ببندند و وحدت خود را حفظ كنند و از تبليغات منحرف رسانه ها نترسند كه خداوندمتعال پشتيبان ماست .
4!!! مـن اربـاب جـرايد و رسانه ها و گويندگان رانصيحت مى كنم كه دست از اين شايعهافـكـنى ها بردارند و مسائل بيهوده و مطالب دروغ را براى زياد شدن تيراژ پخش نكنند،كـه اگـر احـسـاس تـوطـئه و فـسـاد شـود مـلت بـا آنـهـا بـه طـورى ديـگـرعمل مى كنند.از آزادى سوء استفاده نكنيد و مسير ملت را رها ننمائيد و از بزرگ نشان دادن وقـايـع كـوچـك بـپرهيزيد كه صلاح ملك و ملت در آن است . از خداوند تعالى عظمت اسلام ومسلمين را خواستارم .
والسلام عليكم و رحمة الله و بركاته
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 10/5/58
پيام امام خمينى به آيت الله دستغيب  
بسم الله الرحمن الرحيم
خدمت حضرت مستطاب حجت الاسلام و المسلمين آقاى حاج سيد عبدالحسين دستغيب دامت بركاته ،مـرقـوم مـحـتـرم كـه حـاكـى از صـحـت مـزاج شـريـف بـودواصـل گـرديـد طـومـارى هـم از اهـالى مـحـتـرم شـيـراز وسـيـلهحـامـل نـامه رسيد كه خواستار شده بودند جنابعالى دعوت آقايان را جهت اقامه نماز جمعهبـپـذيـريـد و بـديـن تـرتيب مناسب است جنابعالى اقدام فرموده و نماز جمعه را در شيرازبخوانيد، از خداى تعالى ادامه توفيقات و سلامتى آنجناب را خواستارم .
والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 12/5/58
پيام امام خمينى به ملت ايران در مورد شركت در انتخابات  
بسم الله الرحمن الرحيم
مـلت شـريـف و مـبـارز ايـران ! دشـمـنـان اسـلام و نـهـضـت در خـارج وداخـل تـبـليـغـات زهـر آگـيـن خـود را شـروع كـردنـد و چـنـيـن وانمود مى كنند كه مردم دراينانـتـخـابـات بى تفاوتند و به سردى و سستى گراييده اند، مى خواهند شما را متهم كنندكـه از جـمـهـورى اسلامى رو برگردانيده ايد. از شما ملت مبارز انتظار دارم كه با شركتهـمـگـانـى خـود يـاوه سـرايـان را رسـوا كـنيد. و نيز اطلاع دادند كه در اطراف دانشگاه كهمـحـل اقـامـه نـماز جمعه است ، گروهى براى اخلال در شركت در انتخابات بپا خاسته اند.دولت مـوظـف اسـت از آنـان جـلوگـيـرى كند و مردم موظفند به تبليغات آنان اعتنا نكنند. ملتعـزيـز مـسـلمـان ! از اسـلام و كـشـور اسـلامى پاسدارى كنيد و به سوى صندوق آرا هجومآوريد.
والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 13/5/58
پاسخ امام خمينى به تلگراف جعفر نميرى  
بسم الله الرحمن الرحيم
حضرت جعفر محمد نميرى رئيس جمهورى دمكراتيك كشور سودان ؛
پـيـام مـحـبـت آمـيـز آن حـضـرت بـوسيله آقاى دكتر حسن عبدالله ترابى نماينده جنابعالىواصـل گـرديـد. از ابـراز مـحبت و احساسات گرمى كه نسبت به اينجانب و انقلاب اسلامىايـران ابـراز فـرمـوده ايـد مـتـشـكـرم و از خداوند تعالى سعادت و رستگارى ملت همكيش وبـرادر را مـسئلت داشته واميدوارم جمهورى اسلامى ما كه بر اساس اتحاد كلمه و بر مبناىانقلاب پر ارج اسلامى و محو رژيم طاغوتى بنا شده ، در همبستگى و اتفاق مسلمانان جهانو پـيـروزى و تـعـالى روزافـزون اسـلام و آسـايـش مـسـلمين نقش موثر و ارزنده اى را ايفانمايد.
والسلام على من التبع الهدى
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 15/5/58
فرمان امام خمينى به حجت الاسلام قدوسى  
بسم الله الرحمن الرحيم
جـنـاب مـسـتطاب حجت الاسلام آقاى شيخ على قدوسى دامت افاضاته بدينوسيله جنابعالىبه سمت دادستانى كل انقلاب اسلامى در سطح كشور منصوب مى شويد كه از اين تاريخدر كـارهـاى دادسـتـانـى اقـدام و شـروع بـه كـار نـمـائيـد و در هـرحال احتياط را كاملا مراعات نمائيد. ازخداى تعالى ادامه توفيقات جنابعالى را خواستارم .
والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 15/5/58
بسم الله الرحمن الرحيم
جناب آقاى هادوى دادستان كل انقلاب اسلامى
ضـمـن تـشـكـر و قدردانى از زحماتى كه در طول اين چند ماهه جنابعالى در مقام دادستانىمـتـحـمـل شـديد، قرار شد از اين تاريخ جناب حجت الاسلام آقاى حاج شيخ على قدوسى دامتافـاضـاتـه مـتـصـدى مـقام دادستانى شده و بدين مقام منصوب گردند. مراتب جهت اطلاع آنجناب بدين وسيله ارسال شد. از خداى تعالى موفقيت جنابعالى را خواستارم .
والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 15/5/58
پيام امام خمينى به علماى قزوين  
بسم الله الرحمن الرحيم
خدمت حضرات آقايان علماء اعلام شهرستان قزوين دامت بركاتهم ،
امـيـد اسـت وجـود مـحـتـرم آقـايـان از بـليـات محفوظ و به انجام وظايف الهى موفق و منصوربـاشـيـد آنـچه كه لازم به تذكر است و خود آقايان محترم نيز توجه دارند اين مطلب استكـه بـايـد در ايـن موقعيت حساس سعى شود از هر گونه اختلاف و تفرقه پرهيز گردد ووحـدت كـلمـه و اتـحـاد بـه هـر نحو كه مقدور است حفظ شود و براى انجام كارها هياتى راانتخاب فرموده و كارها از طريق هيات مذكور انجام پذيرد. لازم است جناب حجت الاسلام آقاىبـاريـك بين يكى از اعضاء آن هيات باشد. از خداى تعالى ادامه توفيقات همگان را در راهترويج شريعت مقدسه خواستارم .
والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 15/5/58
پيام امام خمينى به ملت ايران در مورد ترميم خسارات انقلاب  
بسم الله الرحمن الرحيم
ملت شريف و مبارز ايران ، ايدهم الله تعالى
در ايـن مـاه مـبـارك رمـضـان ، مـاه خداوند تعالى و ماه عبادت و توجه به مبداء اعلى سلامت وسـعـادت هـمـه مسلمين خصوصا شما ملت عظيم را خواستارم و مى خواهم يك عبادت بزرگ كهشـايـد در راءس عـبـارتـهـا بـاشـد، بـه شـما ملت عزيز پيشنهاد كنم . شما ميدانيد كه درانقلاب عظيم كه بحمدالله به پيروزى رسيد و اميد است به پيروزى نهايى برسد، چهخـسـارت هـاى بـزرگ از طرف دستگاه جبار به مردم مسلمان و برادران و هموطنان شما واردشـده اسـت . خـساراتى كه ما و دولت نمى توانيم جبران كنيم و من كرارا تذكر دادم كه اينخـسـارات را بـايد خسارات جنگزدگى ناميد با كمك تمام قشرهاى ملت بزرگ بايد جبرانكـرد ولهـذا بـه مـنـظـور كـمـك بـه تـرمـيـم ضايعات و جبران خسارات وارده به خانه ها ومـسـتـغـلات و فـروشـگـاه هـا و دارايى مردم در نقاط كشور كه در اثر حملات و خرابى هاىدشـمـن در دوران انـقـلاب دچـار ويـرانـى و غارت و حريق شده اند، سازمانى مردمى به نامصـنـدوق مـلى تـرمـيـم خـسـارات دوران انـقـلاب بـه شـماره دويست بانك ملى در كليه شعبتـاءسيس و به ثبت رسيده . اميد است بودجه اين صندوق به همت والاى خواهران و برادرانعـزيـزم و كـمـك دولت تـاءسـيـس شـود كـه بـا نـظـارت هـيـاتـى از مـعـتـمـديـن هـرمـحـل و و نـاحـيـه بـا كـمـك دولت ، بـا دادن وام بـدون بهره و جبران خسارات بلا عوض ازمحل صندوق انجام گيرد.
دوستان عزيز در اين دوران مصيبت بار دوران انقلاب ، خانواده هاى محترم علاوه بر خساراتجانى عزيزانشان ، از هستى ساقط شده اند يا به قدرى خسارت ديده اند كه نمى توانندجـبـران كـنـند كه به زندگى شرافتمندانه خود ادامه دهند و بر ما و شماست كه با آغوشبـاز در رفـع ايـن خـسـارت بـكـوشـيـم كـه ايـن از عـبـاداتـى اسـت كـه نـزد خـداونـدمتعال ارزش فراوان دارد. لازم است از برادران و خواهران ارجمندى كه در خانه سازى براىمـسـتـمـنـدان كـه بـحـمـدالله تـعـالى در نـقـاط مـخـتـلف كـشـورمـشـغـول انـجـام آن هستند و كمكهاى ارزنده كردند تقدير و تشكر كنم و سعادت همگان را ازخـداونـد مـتـعـالى بـخـواهـم . ايـنـجـانـب از بـيـت المـال مـبـلغ يـكـصـد مـيـليـونريال به صندوق شماره دويست بانك ملى واريز مى نمايم .
والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 16/5/58
پـــيـــام امـــام خـمـيـنـى به مسلمانان جهان به مناسبت انتخاب آخرين جمعه ماه رمضان بهعنوانروز قدس
بسم الله الرحمن الرحيم
مـن در طى ساليان دراز، خطر اسرائيل غاصب را گوشزد مسلمين نمودم كه اكنون اين روزهابه حملات وحشيانه خود به برادران و خواهران فلسطينى شدت بخشيده است و بويژه درجـنـوب لبـنـان بـه قـصـد نـابـودى مبارزان فلسطينى پياپى خانه و كاشانه ايشان رابـمـبـاران مى كند. من از عموم مسلمانان جهان و دولتهاى اسلامى مى خواهم كه براى كوتاهكـردن دسـت ايـن غاصب و پشتيبانان آن به هم بپيوندند و جميع مسلمانان جهان را دعوت مىكنم آخرين جمعه ماه مبارك رمضان را كه از ايام قدر است و مى تواند تعيين كننده سرنوشتمـردم فلسطين نيز باشد به عنوان روز قدس انتخاب و طى مراسمى همبستگى بين المللىمـسـلمـانـان را در حـمـايـت از حـقـوق قـانـونـى مـردم مـسـلمـان اعـلام نـمـايـنـد. از خـداونـدمتعال پيروزى مسلمانان را بر اهل كفر خواستارم .
والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 17/5/58
پيام امام خمينى به ملت ايران  
بسم الله الرحمن الرحيم
بـاكـمـال تـاءسـف در اين روزهاى پس از انقلاب كه بايد تمام قشرها براى ساختن و مرمتخـرابـى هـاى دولت طـاغـوتـى دسـت بـه دسـت هم بدهند و با پشتيبانى از دولت جمهورىاسـلامـى خـسـارات را جـبران كنند، ديده و شنيده مى شود اعتصاب بعد از اعتصاب و تحصنپـس از تـحـصـن و راهـپـيـمـائى پـس از راهـپـيـمـائى و دروغ پـراكـنـى ودنـبـال دروغ پـراكنى و كوشش در تضعيف دولت با هر حيله و هر شايعه سازى رواج دارد.در حـالى كـه دولت بـا كـوشـش بـه اصـلاح امـور و مـرمـت خـرابـى هـاىاشتغال دارد، كارشكنى ها شروع ، به اسم صلاح انديشى به تضعيف روحيه مردم ، انتقادبـى مـنـطـق به دولت اسلامى ، بپاخاسته اند. بايد به برادران و خواهران بسيار محترمتـذكـر دهم كه همانطور كه در حال انقلاب تحصن و اعتصاب بر ضد طاغوت موجب رضاىخـداونـد تـعـالى بـود، در حال حاضر كه دولت اسلامى و ملى است و دشمن در توطئه استتـحصن و اعتصاب و شايعه سازى و جنجال بى اساس كه باعث ضعف دولت مى شود موجبسـخـط خـداوند و از معاصى بزرگ و محرمات عظيم شمرده مى شود. دوستان من ! شما اگربـه اسـلام و احـكـام آزاديـبخش آن گرايش ‍ داريد،امروز تضعيف دولت و شايعه سازى ها ودروغ پـردازى هـا مـخـالف صـلاح ملت ها و مستضعفين و كمك به دشمنان ملت و كشور است وكسانى كه گروه ها را وادار به اعتصاب و تحصن و تضعيف دولت مى كنند مخالفين نهضتو از طـرفـداران اجـانـب و يـا اعـمـال آنها به نفع اجانب است . اينجانب از تمام قشرهاى ملتعزيز تقاضا دارم كه به كمك دولت كه كمك به مستضعفين است بشتابند و تفرقه اندازانرا بـه خـود راه نـدهـنـد و در ايـن ايـام ماه مبارك ، كه خصوصا ايام ليالى متبركه قدر، درمحافل و مساجد اجتماع و دعا به اسلام و مسلمين نمايند.
والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 22/5/58
فرمان امام خمينى به حجت الاسلام شاهرخى  
بسم الله الرحمن الرحيم
جناب مستطاب ثقه الاسلام و المسلمين آقاى سيد محمد تقى شاهرخى دامت افاضاته
بـا تـوجـه بـه اخـتـلافـات مـنـطقه بروجن و سابقه اى كه جنابعالى در آن منطقه داريد،مـقـتـضـى اسـت مـسـافـرتـى بـدانـجـا بـكـنـيـد و از نـزديـك بـه وضـعمـحـل و مـشكلات رسيدگى نموده و در رفع آنها بكوشيد و به هر نحو صلاح مى دانيد باهـمكارى افراد ذيصلاح در آن منطقه و جلوگيرى از اختلاف و تفرقه سعى نمائيد و براىاصـلاح وضـع كميته محل و يا انحلال آن و تشكيل سپاه پاسداران و غيره نير با جلب نظركـمـيـته مركزى و ستاد مركزى سپاه پاسداران و ساير مراجع مربوط و تاءييد آنان اقدامنمائيد. از خداى تعالى ادامه توفيقات جنابعالى را خواستارم .
والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 25/5/58
پيام امام خمينى به مناسبت روز قدس  
روز قدس ، روز مقابله مستضعفين با مستكبرين
بسم الله الرحمن الرحيم
روز قـدس ، يـك روز جـهـانى است ، روزى نيست كه فقط اختصاص به قدس داشته باشد،روز مـقـابـله مـسـتضعفين با مستكبرين است ، روز مقابله ملت هائى است كه در زير فشار ظلمآمريكا و غير آمريكا بودند، در مقابل ابرقدرت هاست ، روزى است كه بايد مستضعفين مجهزبشوند در مقابل مستكبرين و دماغ مستكبرين را به خاك بمالند، روزى است كه بين منافقين ومـتـعـهـديـن امـتـيـاز خـواهـد شـد. مـتـعـهـديـن ايـن روز را روز قـدس مـى دانـنـد وعـمـل مـى كـنـنـد به آنچه بايد بكنند و منافقين ،آنهائى كه با ابرقدرت ها در زير پردهآشـنـائى دارنـد و بـا اسـرائيـل دوسـتـى ، درايـن روز بـى تـفاوت هستند يا ملت ها را نمىگذارند كه تظاهر كنند. روز قدس ، روزى است كه بايد سرنوشت ملت هاى مستضعف معلومشـود. بـايـد مـلت هـاى مـسـتـضـعـف اعـلام وجـود بـكـنـنـد درمـقـابـل مـسـتـكبرين ، بايد همانطور كه ايران قيام كرد و دماغ مستكبرين را به خاك ماليد وخـواهـد ماليد، تمام ملتها قيام كنند و اين جرثومه هاى فساد را به زباله دان ها بريزند.روز قدس ، روزى است كه بايد اين دنباله روهاى رژيم سابق در ايران و آن توطئه چين هاى رژيـم فـاسـد و ابـرقـدرت هـا در سـايـر جـاها خصوصا در لبنان ، تكليف خودشان رابـدانـنـد، روزى اسـت كـه بـايـد هـمـت كـنيد و همت كنيم كه قدس را نجات بدهيم و برادرانلبـنـانـى را از ايـن فـشـارهـا نـجـات بـدهـيـم ، روزى اسـت كـه بايد تمام مستضعفين را ازچـنـگـال مـسـتـكبرين بيرون بياوريم ، روزى است كه بايد جامعه مسلمين ، همه ، اظهار وجودبـكـنـنـد و هـشـدار بدهند به ابرقدرتها، به اين تفاله هائى كه مانده است از آنها، چه درايـران و چـه در سـايـر جاها. روز قدس ، روزى است كه بايد به اين روشنفكرانى كه درزيـر پـرده بـا آمـريـكـا و عـمال آمريكا روابط دارند، هشدار داد، هشدار به اينكه ، اگر ازفضولى دست برنداريد، سركوب خواهيد شد. ما به آنها مهلت داديم و با آنها با ملايمترفتار كرديم كه شايد دست از شيطنت بردارند و اگر دست بر ندارند كلمه آخر را خواهيمگـفـت و خـواهـيـم بـه آنـهـا فـهـمـانـد كـه ديـگـر رژيـم سـابـققـابـل بـرگـشـتـن نـيـسـت و ديـگـر آمـريـكـا نمى تواند به اينجا حكومت كند وديگر سايرابرقدرت ها نمى توانند در اين مملكت حكومت كنند. روز قدس ، روزى است كه بايد به همهابـرقـدرت هـا هـشـدار داد كـه بـايد دست خود را از روى مستضعفين برداريد و سر جاى خودبنشينيد. اسرائيل ،دشمن بشريت ، دشمن انسان ، كه هر روز غائله ايجاد مى كند و برادرهاىما را در جنوب لبنان به آتش كشد، بايد بداند كه ديگر ارباب هاى اورنگى ندارند در
دنـيـا و بايد انزوا اختيار كنند، طمع ها را از ايران بايد قطع كنند، دست آنها بايد از همهمـمـالك اسـلامـى قـطـع شود،عمال آن در همه ممالك اسلامى بايد كنار بروند. روز قدس ،روز اعلام يك چنين مطلبى است ، اعلام اين است به شياطينى كه ملت هاى اسلام را مى خواهندكـنـار بـگـذارنـد و ابـرقـدرت هـا را بـه مـيدان بياورند. روز قدس ، روزى است كه قطعآمال آنهارا بكند و به آنها هشدار بدهد كه كه گذشت آن زمان ها.

next page

fehrest page

back page

 

 
 

کلیه حقوق این سایت محفوظ می باشد.

طراحی و پیاده سازی: GoogleA4.com | میزبانی: DrHost.ir

انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما جمادی الثانی رجب شعبان رمضان شوال ذی القعده ذی الحجة محرم صفر ربیع الثانی ربیع الاول جمادی الاول نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس دیتاسنتر فن آوا سرور اختصاصی سرور ابری اشتراک مکانی colocation