بسم الله الرحمن الرحیم
 
نگارش 1 | رمضان 1430

 

صفحه اصلی | کتاب ها | موضوع هامولفین | قرآن کریم  
 
 
 موقعیت فعلی: کتابخانه > مطالعه کتاب اقتدار ملّی در کلام رهبر معظم انقلاب, معاونت فرهنگى ستاد کل نیروهاى مسلّح   مناسب چاپ   خروجی Word ( برگشت به لیست  )
 
 

بخش های کتاب

     FEHREST -
     FOOTNT01 -
     MEL00001 -
     MEL00002 -
     MEL00003 -
     MEL00004 -
     MEL00005 -
 

 

 
 

 

fehrest page

back page

خطبه هاى نماز جمعه تهران
تاريخ سخنرانى : 28/7/1368
((ايستادگى و مقاومت و حضور و وحدت ، شرط پيروزى )) 
داشته باشند، اين حضور را ادامه بدهند و با سختيهايش بسازند، ممكن نيست قدرتهاى بينالمللى - امريكا و امثال امريكا - بتوانند آن كارى را كه مى خواهند، درمقابل اينها انجام بدهند. ملتها پيروزند. اين ، يك واقعيت است . ايستادگى ، مقاومت ، حضورو وحدت ، از شرايطش است .
در ديدار با مسؤ ولان و كارگزاران نظام
تاريخ سخنرانى : 7/2/1369
حديث ولايت ، جلد 4، ص 153 و 154
((احساس قدرت با اتكاى به خدا و تكيه به اراده ملت )) 
خودمان را شناسايى كرده ايم . امروز ما براى سازندگى و پيشرفت روزافزون كشور،برنامه ريزى كرده ايم . امروز ما به اتكاى خدا و با تكيه به اراده اين ملت بزرگ ،احساس قدرت مى كنيم . چه طور ممكن است قدرتهاى بزرگ بتوانند حرف خودشان را نسبتبه ملت ايران ، به كرسى بنشانند؟
در كشورهايى كه دهها سال در قفس تنگ توهمات حزبى و ستم قومى گرفتار بودند،ملتها - مخصوصا ملتهاى مسلمان و همچنين ملتهاى مظلوم بسيارى از كشورهاى ديگر -احساس هويت و شخصيت مى كنند و حرفشان را مى زنند و حقشان را مطالبه مى كنند، اين بهبركت استقامت ملت ايران است . از روزى كه ما شروع كرديم ، تا روزى كه ملتهاى دنياالگو و نسخه ى ما را تكرار كردند، ده سال و بيشترطول كشيده است . آنچه كه در دنيا مشاهده مى شود، الگوى مقاومت ملت ايران است .
حديث ولايت ، جلد 4، ص 212
اگرفته اند كه در مقابل تحميلهاى آمريكا، مثل كوه بايستند. دشمنان ما،دنبال اين مى گردند كه به خيال خودشان ، با تهديدها و تشرها و جوسازيها و هوچىبازيها و اهانت به ملت ايران و مسؤ ولان كشور، ملت را به عقب نشينى وادار كنند. تنهاعلاجى كه وجود دارد، ايستادگى است .
عنى چه ؛ در تمام شرايط به دشمن حالى كنند كه از مواضع اسلامى و مواضعى كهانقلاب به آنان آموخته است ؛ يك سر سوزن عقب نخواهد نشست . شما جوانان مؤ من وپاسداران عزيز و مجربين ميدانهاى نبرد و كسانى كه فضاى شهادت و جهاد را لمس كردهايد - بلكه آن را به وجود آورده ايد - اقتدارى باشد كه امام بزرگوار ما مظهر آن بود واستقلال و آزادى اى را از بند قدرتهاى تجاوزگر، ثمره شيرين آن است و ان شاء اللهپيشرفت و رشد پى در پى اين كشور، ثمرات بعدى آن خواهد بود و آزادى ملتهاى ديگررا كه از تجربيات اين كشور درس خواهند گرفت ؛ بهدنبال خواهد داشت .
در جمع فرماندهان ، و پرسنل سپاه پاسداران انقلاب اسلامى و نيروى انتظامى وجمعى از جانبازان سرافراز انقلاب اسلامى
تاريخ سخنرانى : 5/10/1374
((اين ملت ، بحمداللّه مى تواند روى پاى خود بايستد)) 
راييل و آنهايى كه نمى توانند پيشرفت اينملت را ببينند و مى خواهند ايران منزوى باشد، ما - به فضل پروردگار - ارتباطمان را در سطح جهان گسترش خواهيم داد. اگر كسانى هم تحتتاءثير امريكا قرار بگيرند و بخواهند با جمهورى اسلامى دشمنى كنند، ما باكىنداريم .
است . در قضاياى مختلفى ، كشورهاى اروپايى سفراى خود را دست جمع -ى از ايرانخارج كردند، به خيالى كه حالا زمين به زمان خواهد خورد و آسمان به زمين خواهد آمد وهمه چيز به هم خواهد ريخت ، اما ديدند كه آب از آب تك -ان نخورد. لابد دولتهاىاروپايى اين واقعه را از تهران خارج شدند و وانمود كردند كه ما با شما قهريم !جمهورى اسلامى گفت : برويد به سلامت ! بعد از مدتى كه گذشت ، ديدند كه جمهورىاسلامى ، هيچ احتياجى به آنها ابراز نمى كند و هيچ نيازى به آنها ندارد.بحمداللّه ، آنه -ا بنابر احتياج خودشان ، شروع به برگشتن كردند.
ور، قدر اين ملت را بدانند و مى دانند. هر كسى در هر بخشى فعاليت مى كند، بايدبداند كه اين ملت ، ملتى بزرگ و قدرتمند و با ايمان و شكست ناپذير است .مادامى كه در ميان خود، اتحاد كلمه و توكل به خدا را حف -ظ كنيد، دنيا نمى تواند بر شمافايق و پيروز شود.
در ديدار با مردم مشهد و زائران حضرت على بن موسى الرضا(عليه الصلاة والسلام)
تاريخ سخنرانى : 5/1/1375
((جوهر ايستادگى و مقاومت در يك ملت ، جوهر نفيس و گرانقدرى است )) 
شد. در همه مراحل اين طور است . در دوران انقلاب اين را تجربه كرديد، در دوران جنگتجربه كرديد، در دوران اسارت تجربه كرديد، در دوران بعد از پايان جنگ - كه ملتايران در صدد بناى دوباره كشور خود برآمد - اين را تجربه كرديد؛ در آينده هم بايداين را يقين داشته باشيد كه عملى است .
ت مسؤ وليتى را به آنها سپرده است . در مقابل دشمن متجاوز، درمقابل زورگوى ظالم ، در مقابل استكبارى كه امروز بر ارزشهاى الهى و معنوى طغيانكرده است - كه مظهرش هم دولت طاغوت و طغيانگر امريكاست - كوتاه نياييد. قدرتهاىمادّى ، هيچ غلطى نمى توانند بكنند. با ملتى كه ايستاده و به نيروى خود تكيه كرده است، هيچ كارى نمى توانند بكنند؛ همه راهها روى آنها بسته است .
مقاومت در يك ملت ، جوهر نفيس و گرانقدرى است . با همين جوهر است كه ملت ايران بهفضل پروردگار، با هدايت الهى ، با كمكهاى معنوى غيبى ، و با ادعيه زاكيه و هدايتهاىمعنوى ولى اللّه الاعظم (ارواحنافداه ) خواهد توانست تمدن اسلامى را بار ديگر در عالمسربلند كند و كاخ با عظمت تمدن اسلامى را برافراشته نمايد.
در ديدار با ايثارگران ، در سالروز ورود آزادگان به ميهن اسلامى
تاريخ سخنرانى : 29/5/1376
((استقلال ملت ايران ناشى از روح دينى و اسلام است )) 
بيگانگان ، مى خواهد امريكا باشد؛ مى خواهد انگليس باشد؛ مى خواهد شوروىِ آن روزباشد - مى خواهد مستقل بماند. آنها با اين استقلال طلبى ملت ايران كينه مى ورزند ودشمنند و مى دانند كه اين استقلال ملت ايران ناشى از روح دينى و از اسلام است ؛ پس بااسلام هم دشمنى مى كنند. هركس ‍ كه به اسلام نزديكتر و روحاستقلال در او قويتر باشد، دشمنى آنها با او بيشتر است . اين دشمنيها، اين بدخواهيها،اين كينه ورزيهاى بيست ساله ، به خاطر اينهاست . ولى ملت ايران محكم و استوار ايستادو به ملتهاى ديگر هم درس داد.
ماسه ملت ايران ، در شعر و نثر و هنر بسيارى از كشورها منعكس است . چرا؟ چون ملتايران با ايستادگى و شجاعتِ خود نشان داد كه ابرقدرتها، اين قدر هم كه وانمود مىكنند، قدرت ندارند؛ قدرت آنها، قدرت توپ و تانك است ؛ و قدرت توپ و تانك ، بادل ملتها، با احساسات ملتها، با ده اند. ملت ايران بارها با ايستادگى و با پيشرفتخود، عملا دشمن را عقب راند و او را ناكام كرد. امروز هم آن چيزى كه هدف اصلى دشمنان وسلطه گران است ، همين است . ما امروز به عنوان ملت ايران ، در راه پُرافتخارى داريم قدمبر مى داريم ؛ حوادث بزرگ را پى درپى رد مى كنيم و مقاطع مهم تاريخىِ خودمان رابه دست خود شكل مى دهيم .
در ديدار با اقشار مختلف مردم
تاريخ سخنرانى : 13/11/1378
((قدرت حقيقى كشور مربوط به جوانان است )) 
ى و تبعيت از قدرتهاى ظالم عالم زندگى بكند، به ايستادگى احتياج دارد. در مواقعحساس براى يك ملت ، ايستادگى را چه كسانى انجام مى دهند؟ بهترين و فداكارترين وپاكترين و بااخلاص ترين فرزندان يك ملت . اينها كسانى هستند كه در مواقع سختى ،فداكارى مى كنند و ايستادگى نشان ن فداكارى هستند كه در دوران جنگ تحميلى وقبل از آن ، توانستند در ميدانهاى جنگ در مقابل دشمن بايستند؛ يعنى شهداى گرانقدر ما،جانبازان عزيز ما، آزادگان سرافراز ما، خانواده هاى اينها، كسانى كه هنوز مفقودالاثرهستند - بنابر اين كه مفقودالاثرهايى در داخل خاك بيگانه حزب اللهى كشور؛ قدرتحقيقى كشور مربوط به اينهاست ؛ توانايى كشور ناشى از اينهاست . هر كشورى ، هرملتى ، اين طور جوانانى داشته باشد، هيچ قدرت جهانى نمى تواند به او زور بگويد؛او را تحت سيطره دربياورد؛ اوضاع او را به دست بگيرد؛ و اين ملت ، ملت سرافرازىخواهد بود.
در ديدار با اقشار مختلف مردم و جمعى از آزادگان ، جانبازان و خانواده هاى معظمشهدا
تاريخ سخنرانى : 27/5/1377
((چرا در مقابل سلطه گران ايستادگى و مقاومت مى كنيم ؟)) 
اگر استكبار و دستگاه سلطه توانست بر يك كشورى تسلط پيدا كند و در آن نفوذ پيداكند، منافع آن ملت ، ديگر ناديده گرفته خواهد شد؛ منافع مادى ، منافع اقتصادى ،خواسته هاى معنوى و رشد و اعتلاى فرهنگى از بين خواهد رفت ؛مثل وضعيت دوران قبل از انقلاب خواهد شد كه يك حكومت دست نشانده در اين جا حاكم بود.بنابراين ملت ايران ناگزير است براى آينده و براى سعادت خود، درمقابل دشمن سلطه گر مقاومت و ايستادگى كند و راهى را كه به سوىكمال و سعادت اوست ، با قدرت بپيمايد.
در اجتماع مردم اراك
تاريخ سخنرانى : 24/8/1379
10) استقلال 
((ملت ايران ، راه استقلال در سايه حاكميت قانون الهى را برگزيده است )) 
ل چنين دشمنيهايى بايد مجهز و آماده بود. شما اين آمادگى را به اين ترتيب به وجودآورديد. من از همه نيروهاى مسلح سرافرازمان در سرتاسر كشور - از سپاه پاسدارانانقلاب اسلامى ، از ارتش جمهورى اسلامى ، از نيروى انتظامى - به خاطر آمادگيهايشانتشكر مى كنم . امروز نيروهاى ه ، در خدمت حق و حقيقت و ارزشهاى اسلاميند. سپاس و ستايشو تمجيد و تحسين فراوان خود را، بر جوانان بسيجى مؤ من در سرتاسر كشور، ايندلهاى پاك ، اين دلهاى تپنده با عشق به خدا، با ايمان به حقيقت ، بااخلاص و باصفا،نثار مى كنم . اين اخلاص و صفا را در خودتان حفظ كنيد.
در اجتماع نيروهاى شركت كننده در مانور عظيم طريق القدس
تاريخ سخنرانى : 3/2/1376
((استقلال كشور در تمسك به اسلام و عمل به اسلام است )) 
امروز استقلال اين كشور در تمسك به اسلام وعمل به اسلام ، در وحدت كلمه و در شناختن دشمن است ، كه دشمن ايران هم امروز استكباراست و راءس استكبار هم امريكاست . اين است راه سعادت اين ملت .
در ديدار با گروه كثيرى از پاسداران و بسيجيان
تاريخ سخنرانى : 2/9/1377
((ملتى كه قوى و متحد باشد، هيچ دشمنى براى او خطرناك نيست )) 
يك كشور وابسته شد، همه چيزش تحت تاءثير قرار مى گيرد. نظام اسلامى و جامعهاسلامى ، اين پيوند وابستگى را بُريد و اين كشور رامستقل كرد. براى پابرجا كردن اين نظام ، بيستسال است كه اين ملت ، اين جوانان ، اين شجاعان ، اين ايثارگران و اين مسؤ ولان ، دارندتلاش مى كنند.
مان باشد، هيچ دشمنى يى براى او خطرناك نيست . گاهى دشمنيها حتى مايه حركت و جهتشو پيشرفت هم هست ؛ لذا دشمنى مهم نيست ؛ مهم اتحاد و ايمان و قدرت مردم است . اين كشوربايد به نام اسلام و زير پرچم اسلام از همه جهت ساخته بشود؛ يعنى سازندگىانسانى و سازندگى زندگى مادى و احياى استعدادها و منابع موجود كشور؛ لذا همه بايدتلاش كنند.
خدوش كنند؛ گروهها را در مقابل هم قرار بدهند و با طرح شعارهاى پوچ و بى معنى ،انسانها را تقسيم كنند. اين ملت بايد زير پرچم اسلام ، ايران اسلامى و منافع عظيم ملىو وحدت ملى و يكپارچگى خود را حفظ كند و با توجه به اهداف و ارزشهاى اسلامى ، اينراه افتخارآميز را ادامه بدهد؛ دنيا و آخرت اين مردم اين گونه تاءمين خواهد شد.
در ديدار مردم شهرستان بيرجند
تاريخ سخنرانى : 7/6/1378
((نظام اسلامى ، نظام استقلال ملى است )) 
ام اسلامى ، نظام استقلال ملى است ؛ هر نوع وابستگى يى محكوم است . نظام اسلامى ، نظاماخوت و برادرى و پيوندهاى قلبى آحاد ملت است ؛ هر نوع تفرقه افكنى محكوم است .نظام اسلامى ، نظامى است كه مسؤ ولان ، خدمتگزار مردم و براى مردمند؛ هر نوع جدايى بينمسؤ ولان و مردم محكوم است .
در مراسم ديدار با گروه كثيرى از سپاهيان و بسيجيان در مشهد
تاريخ سخنرانى : 10/6/1378
((رفع دشمنى ، فقط با اقتدار و عزت و استقلال ايران ممكن است )) 
ت شما جوانها و به همت اين نسلِ رو به رشد امروز، مدارج علمى را طى كند و از لحاظصنعت و صنعت برتر، تكنولوژى و تكنولوژى برتر و علمى كه امروز مورد نياز است ،بتواند سهم وافرى را به خودش اختصاص بدهد كه نتوانند به او زور بگويند؛ بتواندقدرت نظامى خودش و پايه هاى قتصادى كشور را مستحكم كند، بتواند اين محروميتها رابرطرف بكند، بتواند از منابع سرشار و غنى اين كشور در همه جا بهره بردارى بكند،بتواند معرفت سياسى را در آحاد مردم بالا ببرد، آن وقت ممكن است دشمنى آنها كم بشود؛بنابراين اگر ممكن باشد، آن روز ممكن خواهد بود.
در ديدار با گروه كثيرى از جوانان استاناردبيل
تاريخ سخنرانى : 5/5/1379
((استقلال بيت الغزل انقلاب اسلامى بود)) 
شعار استقلال ، يكى از مهمترين شعارهاست . اگراستقلال بنا شد، يك ملت به آزادى خود و به شعار آزادى خود هم نمى تواند خوشبينباشد.
بيگانگان دست دراز نكنند و سرنوشت او را خائنانه و مغرضانه رقم نزنند؛ اين معناىاستقلال است . اگر از ملتى استقلال او گرفته شد؛ يعنى اگر بيگانگان - كه يقينادلسوز او نيستند - بر سرنوشت او مسلط شدند، دو چيز را از دست مى دهد:اول ، عزت نفس خود را، افتخارات خود را، احساس هويت خود را؛ دوم ، منافع خود را.
... استقلال ، آن بيت الغزل انقلاب اسلامى بود؛ يعنى نفوذ بيگانه در اين كشور ممنوع ؛يعنى امريكا و انگليس و ديگران حق ندارند درمسائل سياسى و فرهنگى كشور هيچ گونه اعمال نفوذى بكنند.
در اجتماع بزرگ مردم قم
تاريخ سخنرانى : 14/7/1379
عوامل مؤ ثر بر اقتدار ملى 
((رهبرى نظام )) 
راحل عظيم بزرگوارمان (رضوان اللّه تعالى عليه )، مجاهدت و فداكارى شما مردم ،ناآشنايى دشمن با رموز اعتقادات اسلامى ، از جمله ى اينعوامل است . اين ناآشنايى دشمن هنوز هم هست ، اين ايمان بحمداللّه هنوز هم وجود دارد، اينفداكارى هنوز هم مشاهده مى شود. با وحدت كلمه ، اين راه را ادامه بدهيد؛ دنيا در انتظارشماست .
خطبه هاى نماز جمعه تهران
تاريخ سخنرانى : 10/1/1369
حديث ولايت ، جلد 4، ص 56
((وحدت كلمه )) 
رعوب كرده است ، در درجه اول وحدت كلمه بود. وقتى در ميان ملتى وحدت كلمه باشد،قدرت آنها چند برابر مى شود. اگر دشمن درمقابل خود ملت مقتدرى را مشاهده كرد، مجبور به عقب نشينى خواهد شد. علت عقب نشينيهاىمكرر دشمن در طول مبارزه و بعد از پيروزى انقلاب هم همين بود.
هد كرد. آن چيزى كه مردم مادّى را كه معنويات و ارزشها برايشان مطرح نيست ، مىترساند، قدرت است . براى دولتهاى گردن كلفت و مقتدر و زورگوى عالم ، هيچ ارزشانسانى و اخلاقى مطرح نيست . آن چيزى كه از آن واهمه دارند، قدرت است . قدرتهاىبزرگ مادّى دنيا هم احتياط مى كنند.
حديث ولايت ، جلد 1، ص 230
ات رسانده است و به عنوان مسؤ ولين اين كشور و به عنوان ملتى كه صاحب اين كشوراست ، دست دوستى به همه امت ها و ملتهاى اسلامى داده ايم باز هم بعد از اين ، اين دستدوستى به سوى آنان دراز است ، نه به خاطر احتياج به كسى ، نه به خاطر ضعف ، ملتبزرگ ايران ثابت كرده است كه و بزرگ است ، بكله به خاطر وحدت و يكپارچگى دنياىاسلام ، به خاطر مصلحت مسلمين و امت اسلامى ، تمام مسلمانانى كه امروز به نحوى دارندشلاق استكبار را بر تن و جان خودشان مى آزمايند ملت بوسنى ، ملت فلسطين ، ملت چچن، ملتهاى گوناگون در منطقه ، مردم لبنان ، مردم كشمير، مردم ى مى برند و الا اگر امتاسلامى يكپارچه بود، هيچ يك از اين قضايا پيش نمى آمد و اگر پيش مى آوردند بهراحتى علاج مى شد و به ملت ايران هم عرض مى كنم خدا را شكر كه بر الطافپروردگار و توجهات حضرت ولى الله الاعظم (عج ) شما ملت رشيد، ملت هوشيار، وحدتو يكپارچگى تان را حفظ كرده ايد، بعد از اين هم بايد با همه دقت و توان و ظرفيت بالاىخودتان بر توطئه ها فائق بياييد و اين يكپارچگى را حفظ كنيد.
در نماز عيد سعيد فطر
تاريخ سخنرانى : 13/12/1373
((ايدئولوژى (اسلام و قرآن )) 
مى خواهند ملت ايران را نااميد كنند. چرا؟ چون مى بينند كه ملت ايران امروز به سوى يكآينده خوب و روشن كه در آن ، هم دنياى مادى او تاءمين است ، هم عزت و سربلندى و ايمانو نفوذ او در سطح دنياى اسلام تاءمين مى شود، حركت مى كند.
هر مجموعه انسانى را در هر جاى دنيا به هيجان مى آورد، مى رود؛ يعنى به سمت استغنا واستقلال مطلق از همه كسانى كه ملتها را با صنعت و با مواد ساخته شده به دست خودذليل مى كنند، پول ملتها را غارت مى كنند، منابع ملتها را از دست آنها خارج مى كنند، وشرف و عزت و روحيه استغناى آنها را هم در هم مى كوبند.
ملت ايران با انقلاب خود، مشتى بر دهان اين گونه مستكبران زد. در جنگ ، مشت محكمترى زد.در ميدان سازندگى هم توانست با قدرت و با اراده خود، به دهان دشمنان مشت بكوبد وآنها را در مقابل حركت و همت و جسارت و سرعتعمل خود خيره كند. ملت ايران باز هم پيش مى رود.
... امروز اين كشور به بركت اسلام آن چنان عزيز شده است كه حتى دشمنان هم اعتراف مىكنند كه اين ملت ، ملت عزيزى است و اين كشور، كشور مقتدرى است . ملتى كه از اسلام چنينبهره عظيمى برده است ، به ارزشهاى اسلامى هرگز پشت نخواهد كرد.
سلام بر اين كشور گسترده است ، و پرتو اسلام ناب محمدى (ص ) از اين كشور بهسرتاسر دنياى اسلام مى تابد، اين كشور عزيز است ؛ اين كشور در ميان ملتها سربلنداست ؛ و اين كشور آينده دار است ؛ هم از لحاظ مادى ، هم از لحاظ معنوى ، هم از جهات علمى وفرهنگى ، و هم از همه جهاتى كه را در مقابل ارزشهاى طاغوتى مطرح كرده است ، دستبرنخواهد داشت و به وسيله اسلام خواهد توانست ملتهاى ديگر را هم بهفضل پروردگار نجات بدهد. اين ، وضع ملت ايران است ، كه دشمن يا عمدا و يا از روىغلط و اشتباه ، آن را بد مى فهمد، بد تفسير مى كند و بد تبليغ مى نمايد.
وز شما در دنيا از عزت و شخصيت و عظمت برخورداريد. امروز دولت و ملت ايران در مياندولتها و ملتهاى عالم ، به عنوان يك دولت و ملت برجسته و با شخصيت و شجاع وغيرقابل تحميل معرفى شده است . بايد ببينيد كه ملت و دولت ايران ، اين چهره درخشان وباعظمت را از كجا به دست آورده است ؟
اولين چيزى كه اين هديه بزرگ را به اين ملت اهدا كرده است ، همين پرچم باعظمت اسلامو قرآن است .
در اجتماع پرشكوه مردم كرج
تاريخ سخنرانى : 24/7/1376
شده اند؛ و به بركت اسلام به خيلى از آن خيراتى كه اسلام براى مسلمانان خواسته ،رسيده است . از ايران اسلامى و از ميان اين امت ، آنچه كه ما براى برادران مسلمانمان درسراسر عالم مى خواهيم ، اين است كه دولتها و ملتها به اسلام به چشم نجاتبخش نگاهكنند و آن را مايه عزت و نند. اين چيزى كه دشمنان اسلام خواسته اند به بسيارى ازافراد در دنياى اسلام بباورانند كه اسلام مايه عقب افتادگى و سرافكندگى آنهاست ، يكتلقين شيطانى است . اين ، تلقين كسانى است كه خواسته اند امت اسلامى را ازاصل خودش جدا كنند، تا بتوانند براحتى بر او فرمان برانند.
قرآن مايه عزت مسلمانان است . قرآن هم به معناى تلاوت كردن و اعتقاد داشتنِ فقط نيست ؛قرآن مجموعه نظام يك زندگى اجتماعى است ؛ قرآندستورالعمل يك حيات سعادتمندانه و زندگى تواءم با عزت است ؛
در ديدار با مسؤ ولان كشورى و لشكرى
تاريخ سخنرانى : 9/11/1376
ازى و عزت بدهد، يك ملت را از زيربار فشار وتحميل بيگانگان نجات بدهد و از حالت تحقيرى كه بر آن ملتتحميل كرده اند، بيرون بكشد، مى تواند استعدادهاى يك ملت را در همه ميدانها بروز وظهور ببخشد، مى تواند به يك ملت ، قدرت دفاع از خود، قدرت دفاع از عقايد و از هويتو صيت خود ببخشد. انقلاب اسلامى اين را نشان داد؛ لذا آن وقتى كه انقلاب اسلامى پيروزشد و وقتى امام بزرگ ما - آن شخصيت عظيم ، آن شخصيت بى نظير در زمان ما - توانست اززبان اين ملت ، سخن بگويد، همه مسلمانان عالم احساس افتخار و حيات كردند، احساسكردند كه زنده شده اند.
خون تازه يى كه در رگهاى امت اسلامى دويد، دشمنان را بسيار دستپاچه و سراسيمهكرد؛ نيروهايشان را روى هم گذاشتند تا با اين پديده عظيم - يعنى اسلام انقلابى كهامروز آن را يك ملت فرياد مى كند - مبارزه كنند؛ از روزاول تا امروز - در طول اين بيست سال - مبارزه كردند!
هويت بخشيده است ، چون اسلام است كه به ملت ايران قدرت بخشيده است تا بتواندآرمانها، آرزوها و خواستهاى خود را علناً بر زبان بياورد و آن رادنبال بكند و از اخم قدرتها و دست نشاندگان آنها و حكومتهاى فاسد نترسد، چون اسلاماست كه اين امتياز را به ملت ايران بخشيده است ، با اسلام دشمنند. دشمنى با اسلامانقلابى ، اسلام امام ، اسلام زندگى بخش ، اسلامى كه وقتى پرچمش برافراشته مىشود، همه دنيا را به خود متوجه مى كند؛ همچنانى كه امروز هم همين طور است .
در جشن بزرگ منتظران ظهور همزمان با هفته بسيج و روز ولادت باسعادت حضرتبقية الله الاعظم (عج )
تاريخ سخنرانى : 3/9/1378
((ايمان به خدا و كار براى رضاى او)) 
ونى در رگها و نفسى در كالبد داريم ، آن را خواهيم گفت . راز ايستادگى و اقتدار ايننظام اين است كه آحاد آن با خدا رابطه قلبى و اعتقادى و پيوند ولايتى دارند. مردم ايرانثابت كردند كه دشمن نمى تواند به آنها طمع ورزد؛ علتش همين ايمان به خدا و كاربراى رضاى اوست .
در مراسم بيعت هزاران نفر از نمايندگان كارگران سراسر كشور
تاريخ سخنرانى : 5/4/1368
((فرهنگ شجاعت و بسيجى )) 
وردارى از رفاه و رونق مالى ، تاءمين امنيت ، پيشرفت علمى ، عزت سياسى واستقلال اقتصادى ، همراه با آراسته شدن به اخلاق والاى الهى ، تقوا و ايمان به خداست. اسلام پول و رفاه را همراه با ايمان و معنويت و پيشرفت اقتصادى را تواءم باشكوفايى اخلاق معنوى در جامعه مى خواهد.
ان ، ملت هاى ديگر را براى مقاومت در برابر آمريكا تشجيع كرده است . اكنون دورانى كهآمريكايى ها خيال مى كردند صاحب اختيار دنيا هستند و براى كشورهاى گوناگون خط ونشان مى كشيدند، سپرى شده است و اين همه ، به بركت شجاعت و نترسيدن ملت ايران ازابرقدرتها حاصل شده است .
ديدار با مردم استان مازندران
تاريخ سخنرانى : 23/7/1374
هان است . عزت و اقتدار امروز ايران و رفتار تواءم با احترام بسيارى از كشورهاى جهاننسبت به جمهورى اسلامى ايران ، ثمره ايمان ، فداكارى و مجاهدت جوانان ما در ميدانهاىجنگ و نيز مرهون اخلاص ، صفا، روحيه حزب اللهى و بسيجى دست هاى كار آمد، پاهاىاستوار و چشم هاى باز و بيدار ملت بزرگ ايران است .
ديدار با مردم شهر رى
تاريخ سخنرانى : 7/8/1373
((بنيه دفاعى قوى ))  
قدرت بود، مى تواند زندگى خود و ملتهاى مسلمان را نجات بدهد. اگر قوى و مقتدربود، اگر وضعى داشت كه اميد قدرتهاى بزرگ و متجاوز را قطع كرد و به ياءسمبدل نمود، براى جوامع اسلامى ، الگو خواهد بود. اگر خداى ناكرده اين ملت ، اقتدارلازم و شايسته اسلامى را نداشته باشد، دشمنان طمع خواهند كرد، در زندگى او دستخواهند برد، تسلط پيدا خواهند كرد و همان بساط ننگين دوران گذشته را - العياذ باللّه -تجديد خواهند كرد.
. امروز، در همين منطقه خليج فارس و خاورميانه ، استكبار جهانى و امريكا، در فكرتوسعه قدرت و در فكر طرحهاى توسعه طلبانه خودشان هستند. اينها به فكر رفعتجاوز نيستند. خود اينها متجاوزند و تجاوزشان را در بسيارى از نقاط عالم ، نشان دادهاند. وجود اينها، براى ملتهاى اسلامى خطر است . اينها نمى توانند ايجاد امنيت بكنند. ملتمسلمان ما، بايد به فكر باشد.
در ديدار با آزادگان
تاريخ سخنرانى : 29/5/1369
حديث ولايت ، جلد 5، ص 101 - 99
((سازندگى كشور)) 
ظام اسلامى دشمن هستند؛ زيرا افشاگر و تهديدكننده آنها، اسلام و بيدارى مسلمين است .طبيعى است هر كارى كه عليه اسلام و نظام اسلامى و جمهورى اسلامى از عهده آنها برآيد،مى كنند. در يك صورت ، نظام جمهورى اسلامى مى تواند خود را به طوركامل از خطر و آسيب دشمن مصون نگهدارد و آن ، وقتى است كه با اقتدار خويش آنها راماءيوس كند. روزى كه جمهورى اسلامى ، با اثبات اقتدار سياسى و اقتصادى خود و بااثبات قدرت ادامه زندگى ، دشمن را ماءيوس كرد، مى توان اطمينان داشت كه دشمن ازتوطئه دست خواهد كشيد؛ چون احساس مى كند تلاش او بى فايده است .
قتدار سياسى و اقتصادى و نظامى حاصل نمى شود، مگر با سازندگى . تمام كسانى كهدر اداره و سازندگى كشور نقش دارند، بايد تلاش خود را چندبرابر كنند. در صحنهتوليد، توليدگران بايد تا جايى كه توان دارند، توليد كشور را بالا ببرند.بخشهاى ادارى و دولتى بايد با حسن عمل و جلب اعتماد مردم و با ارايه خدمات مخلصانهبه آنها، بر كيفيت كارشان بيفزايند، و كسانى كه در زمينه هاى فرهنگى براى مردم منبعالهام و ارشاد هستند، تلاش خود را اضافه كنند.
در مراسم بيعت وزير آموزش و پرورش ، معلمان و جمعى از دانش اموزان استان تهران
تاريخ سخنرانى : 26/3/1368
حديث ولايت ، جلد 1، ص 90 و 91
((ايستادگى و مقاومت )) 
طرفدار حق ، دشمن با باطل ، دشمن با ظلم و ستم و زورگويى ، ملت و دولتى كهاهل زورگويى و تجاوز و تعرض نيست ، فقط با متعرضانى كه مى خواهند به حقوقشتجاوز و تعرض كنند، مبارزه و مقابله مى كند و محكم مى ايستد و تسليم زورگوهاى دنيانمى شود. جرم ملت ايران ، فقط اين است .
ت باشد، مورد حمايت پروردگار و مورد حمايت سُنن و قوانين تاريخى است . هر كس با اومقابله كند، شكست خواهد خورد و ضربه خواهد ديد و ستم خواهد كشيد. اين ، از بركاتايمان و عشق و ايستادگى و حركت خردمندانه اين ملت و اين نظام به سمت هدفهاى متعالى ونورانىِ آن است .
در ديدار جمع كثيرى از بسيجيان سراسر كشور
تاريخ سخنرانى : 30/8/1375
((تحقق شعار امت واحده )) 
كه گمارده است - هيچ قدرت و نيرويى ، حتّى نيروى متحد استكبار و استعمار در سرتاسرعالم هم نخواهد توانست به اين ملت شجاع و مقاوم و با ايمان و مصمم و كارآمد و به اينكشور و اين نظام مقدس ، كوچكترين خدشه و ضربه يى وارد كند. اين ، نه شعار بىمحتوا و نه فقط حرف است ؛ اين عمل است .
در اجتماع بزرگ مردم اهواز
تاريخ سخنرانى : 17/12/1375
((دفاع از استقلال كشور))  
يى را به هيچ قدرتمندى ، به هيچ رئيس كشورى ، به هيچ دولتى ، به هيچ حكومتى وبه هيچ ملتى نمى دهد كه تحميل بيگانگان و ديگران راقبول كند. اگر كشورى بخواهد چيزى را بر ملتىتحميل كند، بايد در مقابلش ايستاد و از خود و از شرف خود و ازاستقلال خويش دفاع كرد و او را به زانو درآورد. راه اسلامى ، اين است .
اورند و اين ملت و اين نظام را وادار نمايند كه از مواضع صحيح و عاقلانه و انسانى وبرگزيده خودش - كه اين مواضع را ما انتخاب كرده ايم و كسى آنها را به ما ديكتهنكرده است ؛ خود ما انتخاب كرده ايم ، خود اين ملت انتخاب كرده اند - عقب نشينى بكند، اينملت ترجيح مى دهد كه آن قدر مبارزه كند، تا آن جبهه متحد را به زانو در بياورد. اين ملت، تسليم كسى نخواهد شد؛ اين را همه بايد بدانند.
در خطبه هاى نماز جمعه تهران
تاريخ سخنرانى : 28/10/1375
((تقويت پايه هاى اقتدار ملى )) 
بودن آحاد مردم و مسؤ ولان كشور، پايه هاى اقتدار ملى را بوجود مى آوردند و درصورتى كه دشمن بتواند اقتدار ملى را در يك كشور،متزلزل كند و پايه هاى آن را فروبريزد، آن ملت در برابر همهتحميل ها و زورگويى ها زانو خواهد زد و به جنگ و صلح ناخواسته نيز تن خواهد داد.
در پايان درس خارج فقه و در آستانه ماه محرم
تاريخ سخنرانى : 17/1/1379
كه جامعه و كشور از اخلاق ، علم ، ثروت ، نظام سياسى كارآمد و عزم و اراده عمومىبرخوردار باشد. درست است كه جوامع قدرتمند اگر فاقد هدايت و نظارت و اجراىعدالت باشند، همان ثروت و علم ، آنان را به طغيان خواهد كشانيد و اخلاق و اراده رازائل كرده ، مسير آنان را به سمت ى ها و اقتدارها بلاى انحطاط اخلاقى و سياسى را بسىسريع تر بر جان كشورها مى اندازد و دنيا و آخرت و علم و اخلاق و همه چيز را از ملت هامى ستاند. از آن رو است كه تعاليم سياسى و اجتماعى اسلام همه در جهت آن است كهملل اسلامى به اقتدار و سيادت علمى و اخلاقى و سياسى و روحى و مادى دست يابند. وامروز همه رهبران هوشيار ملت هاى جهان در صددند كه از هر امكان و ذخيره اى كه مى تواندآنان را قدرتمند كند، بهره گيرند.
د عزت و قدرت در سطح بين المللى است ، چگونه بايد عزت و قدرت شايسته خود رابه دست آورد؟ همه آحاد مسلمانان بخصوص زمامداران و مسؤ ولان كشورهاى اسلامى و علما وروشنفكران و شخصيت هاى مسلمان بايد همواره اينسوال را در ذهن و زبان خود داشته و به دنبال پاسخ آن باشند.
اده اند و تهديدهاى مكرر او آنان را تكان نمى دهد و چنان احساس قدرت مى كنند كه باتكيه بر حقانيت خود و با وجود فشارهايى كه به وسيله ايادى استكبار از همه طرف برآنان وارد مى آيد، آينده را درخشان و راه خود را روشن و دلهاى خود را سرشار از اميد واطمينان مى يابند.
پيام به حجاج بيت الله الحرام
تاريخ پيام : 26/1/1376
((تاءمين نيازهاى جامعه )) 
ت كه عزيزان من ! شماها جوانهايى هستيد كه نظام ، امروز و فردايش بر دوش شماست .يك زمانى يك عده يى جوان در اين كشور بودند، كارهايى كردند، تا اين جا رساندند؛ ازحالا به بعد مال شماهاست ؛ روز شماهاست ؛ تكليف شماهاست . من به شما جوانها عرض مىكنم ، عزيزان من ! ايمان ، پايه روهاى مؤ من ، يكى از پايه هاى اصلى است ؛ و پايه هاىديگرى هم وجود دارد كه من حالا روى اين چند امر تكيه كردم . اگر همين چيزها را مورد توجهقرار بدهيد، بدانيد كه اين كشور به بركت اين انقلاب و به بركت اين نظام ، امروز يكىاز مستحكمترين و عزيزترين نظامهاى دنياست و در بفهمند، درك كنند و تاءمين كنند. اينمشكلاتى كه امروز در بين مردم هست - محروميتها، نابسامانيها، تبعيضها، بيكاريها - كهتذكر مشفقانه ما به مسؤ ولان دايما درباره اين چيزهاست ، اينها موانع راهند؛ برطرفكردن اينها هدف نيست ؛ برطرف كردن اينها براى رسيدن به هدف لازم ناظر بر همهعالم باشيد؛ بر همه روشها، بر همه تمدنها و مدنيتها؛ اين مراحلى دارد كه من حالا انشاءاللّه در يك صحبتى خواهم گفت كه ما الان در كداميك از اينمراحل هستيم . ما يك راهى را شروع كرديم ، حسابى هم پيش آمديم . برخلاف آن پندارى كهدشمن مى خواهد تلقين كند، اين ملت اين فسادهايى كه گوشه و كنار مشاهده مى شود،بعضى از اين اختلاف افكنيها و مخالف خوانيها وامثال اينها، مزاحم حركت عظيم ملى است ؛ اينها بايستى از سر راه برداشته بشود تا اينملت بتواند پيش ببرد. ان شاءاللّه اگر چنانچه اين ملت همچنان كه موانع بزرگ را،كوههاى بزرگ را از ند اين خارهاى دامنگير را هم از سر راه خود بردارد، بدانيد ملت ايرانو كشور ايران اسلامى عزيز و نظام مقدس جمهورى اسلامى در آينده يى كه براى شماجوانها ان شاءاللّه آن آينده ديدنى و دست يافتنى است ، در قله كشورهاى جهان و تعيينكننده براى مسير انسانها قرار خواهد گرفت .
در ديدار گروه كثيرى از پاسداران ، جانبازان و دانشجويان
تاريخ سخنرانى : 11/8/1379
((ايمان داشته به هدف و احساس مسئوليت )) 
و آرمانهاى بزرگِ معنوى و دنيايى و آخرتى - هر دو - مطرح است ، اگردنبال علم است ، اگر دنبال قدرت جهانى و بين المللى است ، هرچه كه اين ملت بهدنبال آن است ، اين در صورتى تاءمين مى شود كه اين ملت بتواند يك عناصرى را، يكچيزهايى را در خود به وجود بياورد؛ اول ايمان تاريخ را نگاه كنيد، خواهيد ديد هر ملتىهم كه به جايى رسيده است ، اولين چيزى كه داشته است ، ايمان و اعتقاد بوده است . اگرسير تاريخ را مطالعه كنيد - نه تاريخ هزارسال و پنج هزار سال قبل ؛ نه ، همين تاريخ معاصر؛ همين كشورهايى كه امروز در دنياهستند؛ اگر به تاريخ ها داده شده است كه در آنفصل ، اين خصوصيات را داشته اند؛ اول ايمان . آن وقت آن جامعه يى كه با فكر درستخود، با تشخيص درست خود، عزت و افتخار و سعادت زندگى را در راه خدا يافته است ومى داند كه اگر به دين خدا عمل كند، هم دنيا و هم آخرت ، هم ماديت و هم معنويت با هم شّراو نذيرا لتؤ منوا باللّه و رسوله ))؛ اى پيغمبر! ما تو را به عنوان شاهد، به عنوانبشارت دهنده ، به عنوان بيم دهنده فرستاديم تا تو و همه كسانى كه با تو هستند،ايمان بياورند به خدا و پيامبر. خود پيغمبر همداخل در اين خطاب است ؛ ((لتؤ منوا باللّه و رسوله و تعزّروه و سانى كه دارند در رخنهبه ايمان عمومى تلاش مى كنند - و هميشه تلاش داشته اند -دنبال چه هستند. مى دانيد كه اين ايمان پايه اصلى سعادت و افتخار ملت است . هر عاملى ،هر مبلّغى كه پايه اين ايمان را سست كند - حالا به هر جورى ؛ يا او را دچار وسوسه وترديد كند، يا او را به حالت بى قيدى و لااباليگرى و بارى به هرجهتى و ولنگارىبكشاند - اين دارد آن هدف پليد را دنبال مى كند؛ يعنى با عزت ملى ، با افتخار ملى ، باسعادت ملت دارد مقابله مى كند.
بداند وظيفه دارد. بدون احساس مسؤ وليت ، اين ايمان كارايى خود را از دست خواهد داد. ايندو عنصر بايد همراه بشود باشجاعت ، رشادت ، روحيه آمدن به ميدان ، توجه به قدرتدرونى خود؛ چون يكى از چيزهايى كه هر مجموعه يى را، هر ملتى را، هر سپاهى را دچارانهزام مى كند، اين است كه از قدرت خود غافل بماند.
در ديدار گروه كثيرى از پاسداران ، جانبازان و دانشجويان
تاريخ سخنرانى : 11/8/1379
((همكارى و هماهنگى بين مسؤ ولان نظام )) 
طه يى هست كه براى سرنوشت كشور و ملت خطراتى را با خود دارد، مسؤ وليتِ همه مسؤولان كشور است كه با نهايت احساس مسؤ وليت وباكمال اتكال و اتكاء به خدا و با قدرتى كه ملت به دست آنها داده است ، با آن نقطهبرخورد كنند. همكارى بين سه قوه ، يكى از شرايط اصلى براى رفع اس احساسقانونى مساءله يى را تشخيص مى دهد و اقدام مى كند، قوه مقننه درمقابل او قد علم كند! معنى ندارد. ممكن است دستگاهى در كشور بر اساس مسؤ وليتِ خودتشخيص بدهد كه در امرى اقدام كند و دستگاه ديگرى نداند كه او بر اساس چه مصلحتىاين كار را كرده است ؛ اين كاملا ندارد. اگر اينروال بخواهد در كشور ادامه پيدا كند، هماهنگى قوامختل خواهد شد؛ قوا بايد با هم هماهنگ عمل كنند.مسائل سياسى نبايد جلوى چشمهايى را كه بايد درمسائل كشور دقيق باشند، بگيرد و آنها را از فهم و شناخت حقيقتغافل كند؛ همه بايد با هم همكارى كنند تا اقتدار ملت ايران تاءمين شود.
پردازند؛ يكى بگويد اقتدار ملى اين است ، ديگرى بنويسد نخير، آن است ؛ اين بحثها بهدرد مردم نمى خورد. معلوم است اقتدار ملى چيست . ملت آن موقعى احساس اقتدار ملى مى كندكه ببيند مسؤ ولانش بجا و درست عمل مى كنند؛ درست مى انديشند و درست حرف مى زنند؛ ازمنافع او در مقابل شمنان و گرگها دفاع مى كنند؛ براى نيازهاى او وقت صرف مى كنند؛براى او دل مى سوزانند و از خودشان توانايى و كارايى نشان مى دهند. اقتدار ملى ،اقتدار ملت ايران است ؛ اما با تلاش مسؤ ولان . رؤ سا و مسؤ ولان بخشهاى مختلف كشور،با عملِ خود اقتدار ملى را به وجود مى آورند.
انى هستند كه از منافع ملت قدرتمندانه ، با گذشت ، با صرف كردن همه توان ونيروى خود دفاع مى كنند، احساس اقتدار مى كنيد. يك ملت آن وقتى احساس ضعف مى كند كهببيند مسؤ ولانش يا نمى فهمند، يا دير مى جنبند، يا خداى نكرده به اشاره انگشت ديگرانمى جنبند؛ اين جاست كه اين ملت ف مى كنند؛ اين مساءله بسيار مهمى است . فرق مى كند كهكسانى طبق تبليغات راديوهاى بيگانه ، براى مقاصد شخصى خودشان تلاش كنند؛ يانه ، براى خاطر خدا كار كنند. آنچه كه براى يك ملت اهميت دارد، اين است كه در همه رده ها- از بالا تا پايين - مسؤ ولانى كه انگشت آنها مى تواند است كه وقتى بحث اقتدار ملىمطرح مى شود، به جاى بازى با الفاظ و به جاى بحثهاى تهى ، همه سعى كنند - بهمعناى حقيقى كلمه - با كار و تلاش و زحمتكشى خود اقتدار ملى را تحقق و واقعيت ببخشند.وقتى بحث اشتغال جوانان در كشور مطرح مى شود، آن كسانى كه مسؤ وليت اين كار راجوانها خواهيم داشت ؛ در آن جا آنچه كه در ذهنم هست ، به جوانها عرض خواهم كرد؛ الاننمى خواهم وارد آن مباحث بشوم ؛ اما مساءله اشتغال ، مساءله جوانها، مساءله اين همه سرمايهانسانى انباشته بر روى هم ، يكى از مسائل بسيار مهم است ؛ مسؤ ولان كشور بايد بهفكر اين باشند.
از جمله مسائل مهم كشور، همين مساءله انتخابات رياست جمهورى است . من درباره انتخاباترياست جمهورى ان شاءاللّه حرفهايى خواهم زد و توصيه هايى خواهم كرد؛ اما چون اينروزها فرصت ثبت نام داوطلبان رياست جمهورى است ، چند مطلب را عرض مى كنم :
عرض قرار بدهند؛ اين يك وظيفه است . وظيفه آحاد عظيم ملت هم اين است كه در اين حادثهبسيار مهمى كه به سرنوشت كشور مربوط مى شود، دلسوزانه و مسؤ ولانه شركت كنند.در هر نوبت از انتخابات رياست جمهورى - البته انتخابات ديگر هم همين طور است ؛ منتهاانتخابات رياست جمهورى تخابات لطمه يى بزنند. شما و همه ملت عزيز ايران بدانيد- و مى دانم كه مى دانيد - دشمن چشم دوخته است كه انتخابات رياست جمهورى ، انتخاباتبى رونقى بشود؛ براى آنها اين مهم است . در درجهاول دشمن مايل است كه انتخابات بى رونق شود. البته در درجه دوم ممكن است كسى را بربدهند؛ اما آن درجه بعدى است ؛ در درجه اول مى خواهند كه انتخابات بى رونق شود. امانقطه مقابل آن ، براى دلسوزان نظام و شخص اين جانب ، در درجهاول اين مهم است كه انتخابات ، انتخابات پُررونق و پُرشورى شود و آحاد عظيم مردم ،شركت در انتخابات را وظيفه خودشان بدانند.
له سپردن سرنوشت بخش عمده امكانات كشور به يك نفر و يك مجموعه است . سرنوشتمسائل اقتصادى ، مسائل فرهنگى ، روابط خارجى ومسائل گوناگون ديگر تا حدود زيادى به اين قضيه وابسته است . درست است كه قواىديگر هم هر كدام وظايفى دارند، اما مهمترين مسائل و فعاليتهايى كه در نمى دانيم چهكسانى نامزد خواهند شد؛ از فردا معلوم خواهد شد. كسانى مى روند نامزد مى شوند؛ بعدهم شوراى نگهبان طبق وظيفه قانونى خود آن كسانى را كه از لحاظ معيارهاى قانونىصلاحيت دارند، مشخص خواهد كرد؛ سپس من و شما بايستى در بين اين مجموعه نگاه كنيم وآن كسى را كه اصلح است ، انتخاب كنيم ؛ اين هم وظيفه بسيار مهمى است .
اى كسب قدرت ؛ انتخابات اسلامى اين گونه است . آن جايى كه دعوا بر سر قدرت است ،آن طورى مى شود كه شما در بعضى از انتخاباتهاى دنيا مشاهده مى كنيد؛ يك نمونه اشرا هم در انتخابات اخير امريكا ديديد. آن جا دعوا بر سر قدرت است ؛ دست به يقه اند؛هر طرف مى خواهد قدرت را به حزب و ت است ؛ صريحا هم مى گويند: تلاش مى كنيمتا به قدرت و مقام برسيم . در منطق اسلامى ، قدرت و عزت و آبرو و خوشنامى وامكانات ، فقط و فقط براى خدمت به مردم و حركت دادن خود و جامعه و كشور در راه نظاممقدس اسلامى و رسيدن به آرمانهاى بلندى است كه انسانها نيازمند آنند.
((حسن ختام : رهنمودهاى رهبرى )) 
ت خدا را در اين حادثه ببينيد. خطاست اگر كسى گمان كند كه ملت ايران كه به ميدانآمدند، يا نيروهاى مؤ منى كه آن گونه قدرتمندانه ظاهر شدند، به خاطر حرف فلان وبهمان بود؛ نه ، فلان و بهمان چه كسى هستند؛ من وامثال من چه كسى هستيم ؟ اين ، اراده و دست قدرت خداست ؛ اين ، تسال است على رغم همه دشمنيها، دارد اين ملت و اين نظام و اين انقلاب را پيش مى برد؛ بازهم پيش خواهد برد؛ باز هم از اين ملت دفاع خواهد كرد؛ باز هم دشمنان را سركوب خواهدكرد؛ اما من و شما بايد درس بگيريم . هر ملتى كه از حوادث درس گرفت ، پيروز وموفق خواهد شد.
من در اين جا چند نكته را به عنوان درس يادداشت كرده ام كه عرض بكنم و صحبتم را - كهطولانى هم شد - تمام كنم . درسهاى اين حادثه ، درسهاى متعددى است و براى همه هم هست :
اولين درس را دشمنان ما بگيرند؛ مشت به سندان نكوبند؛ با اسلام درنيفتند، با نظامىكه متكى به توده هاى ميليونى ملت است ، درنيفتند؛ فايده يى ندارد.
ملت است . ملت عزيز ما دشمنان را بشناسند - كه مى شناسند - بدانند كه سلاح اصلى وسلاح فايق و سلاح برتر ما عبارت از ايمان ، وحدت و هوشيارى است . ايمانتان را حفظكنيد، وحدتتان را حفظ كنيد، هوشياريتان را حفظ كنيد؛ اگر اين باشد، هيچ دشمنى نمىتواند به شما آسيب بزند.
تلاش مى كنند، اگر اين تلاش را مضاعف كنند، جا دارد. اين مردم ارزشش را دارند كه انسانبراى اينها همه هستى خودش را مايه بگذارد. مسؤ ولان عزيز - دولت ، مجلس ، قوهقضائيه ، نيروهاى مسلح ، همه و همه - هرچه مى توانيد، به اين مردم خدمت و براى آنهاكار كنيد. اين مردم خيلى باارزش و خيلى شريفند. بدانيد كه اين نظام با اتكاى به اينمردم ، از هر كوهى استوارتر و محكمتر است .
ى پيش وارد كرده است ؛ اما حالا دشمن به صورت عملى مى خواهد با عنصر دانشجو، بازىكند. هوشيارى شما، آگاهى شما، ايمان شما، دقت نظر شما، بايد دشمن را ناكام كند.هرچه مى توانيد، در موضع يك انسان آگاه و هوشيارعمل كنيد. مملكت متعلق به شماست . ماها كه رفتنى هستيم ؛نسل دتا امريكايى - خارج كنند. آنها حالا دارند دست و پا مى زنند و پنجه مى كشند وتلاش مى كنند؛ اين شما هستيد كه بايد خودتان را مجهز كنيد و كشورتان را نگه داريد.نگذاريد اين كشور، اين منابع ، اين قدرت عظيم و اين منطقه حساس به دست دشمن بيفتد؛خودتان را آماده كنيد.
لها اهميت دارند. هر كسى به اسلام و ارزشها، به امام ، به مصالح ملى و به سرنوشتاين كشور بيشتر علاقه نشان بدهد، او براى من عزيزتر است ؛ متعلق به هر خطى باشد؛متعلق به هر جماعتى باشد؛ متعلق به هر جريان سياسى يى باشد. سعى كنيد خودتانرا با اين معيارها تطبيق بدهيد؛ و ايادى او اعتماد نكنيد. اين بدحالتى است كه انسان ببينددر داخل خطوط سياسى ، با خط مقابل خودشان خصمانه رفتار كنند؛ اما مرزهاى خودشان رابه روى دشمن باز نمايند! من اين را نمى پسندم ؛ اين را ملت نمى پسندند؛ به جراءت مىتوانم بگويم كه اين را خدا هم نمى پسندند.
خطبه هاى نماز جمعه تهران
تاريخ سخنرانى : 8/5/1378

fehrest page

back page

 

 
 

کلیه حقوق این سایت محفوظ می باشد.

طراحی و پیاده سازی: GoogleA4.com | میزبانی: DrHost.ir

انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما جمادی الثانی رجب شعبان رمضان شوال ذی القعده ذی الحجة محرم صفر ربیع الثانی ربیع الاول جمادی الاول نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس دیتاسنتر فن آوا سرور اختصاصی سرور ابری اشتراک مکانی colocation