بسم الله الرحمن الرحیم
 
نگارش 1 | رمضان 1430

 

صفحه اصلی | کتاب ها | موضوع هامولفین | قرآن کریم  
 
 
 موقعیت فعلی: کتابخانه > مطالعه کتاب اقتدار ملّی در کلام رهبر معظم انقلاب, معاونت فرهنگى ستاد کل نیروهاى مسلّح   مناسب چاپ   خروجی Word ( برگشت به لیست  )
 
 

بخش های کتاب

     FEHREST -
     FOOTNT01 -
     MEL00001 -
     MEL00002 -
     MEL00003 -
     MEL00004 -
     MEL00005 -
 

 

 
 

 

next page

fehrest page

back page

در ديدار جمعى از خانواده هاى شهداى نيروهاى مسلح و جهاد سازندگى
تاريخ سخنرانى : 5/7/1377
((عزت و استقلال كشور مرهون خون شهيدان است )) 
عزت و استقلال امروز كشور و حركت آن به سوى شكوفايى وكمال يكسره بايد مرهون خون شهيدان شمرده شود. فداكارى اين جوانمردان نامدار زمانهگوهر فروزانى بود كه توانست قدر شخصيت امام و عظمت امت را بر جهانيان آشكار كند وبه مجاهدت ملت ايران معنا بخشد.
پيام به مراسم ميهمانى لاله ها
تاريخ پيام : 15/11/1379
((اقتدار و امنيت به بركت خون شهيدان )) 
قدرشناسند. اين كه من عرض مى كنم ، به عنوان قدرشناسى خودم عرض مى كنم ؛ والاّ مىدانم شما مردم منتظر توصيه نيستيد و خودتان احترام مى كنيد. اگر امروز اين ملت عزت واقتدار و امنيتى دارد و اگر دانشگاه و كارخانه و دولت و دستگاههاى گوناگون كشور اينفرصت را دارند كه به رون كردند؛ اينها رفتند عزت ملى را تاءمين كردند؛ اينها رفتندننگ تسلط چكمه پوشان دشمن بر مرزها را از چهره اين ملت عزيز ستردند و پاك كردند؛بنابراين قدرشناسى از اينها لازم است . هركسى در اين كشور زندگى مى كند، بايدخودش را مديون شهداى عزيز بداند. اين كاروانى كه مى آيد، جزيى از اين مجموعه عظيمشهداست ؛ همه ما وظيفه داريم به اينها احترام كنيم .
در خطبه هاى نماز جمعه تهران
تاريخ سخنرانى : 28/2/1380
5) وحدت ملى 
((وحدت صفوف ملت رمز پيروزى انقلاب است ))  
ز هيچ اقدام ممكن و مقرون به صرفه نيز در اين راه خوددارى نورزيده است ، و تا آنگاه كهملت و مسؤ ولان جمهورى اسلامى ، پايبند بهاستقلال و عزت ملى و اصول اسلامى خود مى باشند، اين انگيزه را در خود نگاه خواهد داشت؛ منتها به فضل و مدد الهى و بنابر قوانين خلقت و تاريخ ، در برابر عزم و اراده وآمادگى ملت ، كارى از او ساخته نبوده و كيد و مكر او به جايى نرسيده است و به خواستخداوند، همواره نيز همين گونه خواهد بود؛ ان شاءاللّه .
را فريضه انقلابى خود بدانند و نيات پليد دشمنان را از موضعگيريهاى سياسى وتبليغاتى جهانى آنان و نيز از شايعه پردازيها و ايجاد مضيقه هاى اقتصادى كشف كنند وبدانند كه در صورت آمادگى و هشيارى ، همه توطئه هاى دشمن خنثى مى گردد و پيروزىاز آنِ ملت ايران خواهد بود.
همان طور كه رهبر كبير و عزيز ما بارها تكرار مى كردند و در وصيت نامه سياسى ،الهى خود نيز بر آن تاءكيد ورزيده اند، وحدت كلمه و وحدت صفوف ملت ما كه رمزپيروزى انقلاب بود، رمز بقا و سلامت و تداوم آن نيز هست .
پيام به ملت شريف و بزرگوار ايران
تاريخ سخنرانى : 18/3/1368
((حفظ وحدت را اصل قرار دهيم ))  
كه روى آن سرمايه گذارى مى كند. اين طور نيست كه ما بگوييم دشمن مى خواهد تفرقهافكنى كند، ما هم مشتها را گره مى كنيم و شعار مى دهيم و نمى گذاريم دشمن به اهدافشبرسد؛ خير، او روشها و مكانيسمهاى بسيار حساب شده و دقيقى را براى اين كار دارد؛ لذاما بايد هوشيار باشيم .
ى درست مى كنند، يا در ذهن كسى شكل وظيفه شرعى را مجسم مى كنند و مى گويند بايداين حرف را بزنى يا اين موضع را بگيرى ، در همه اين موارد، اولين چيزى كه بايد بهذهن بيايد، اين است كه شايد طرح اين موارد را دشمن برنامه ريزى كرده است ، تا بهوسيله آن اختلاف ايجاد كند.
حفظ وحدت را اصل قرار بدهيم و اگر تكليف شرعى اى هم احساس كرديم ، ولى ديديمعمل به اين تكليف ممكن است مقدارى تشنج به وجود آورد و وحدت را از بين ببرد، قطعاانجام آنچه كه تصور مى كرديم تكليف شرعى است ، حرام است و حفظ وحدت واجب خواهدبود.
در مراسم بيعت از ائمه جمعه سراسر كشور
تاريخ سخنرانى : 12/4/1368
((قوت و قدرت ما هنگامى بروز مى كند كه ملتى يكپارچه باشيم )) 
قدرت واقعى ، عبارت است از قدرت ملتى كه اولا آگاه باشد پيرامون او چه مى گذرد،ثانيا به حق و راه خود ايمان داشته باشد، ثالثا تصميم بگيرد كه اين راه را ادامه دهد.اگر ملتى اين سه خصوصيت را داشت ، هيچ قدرتى در دنيا از او قويتر نيست .
يكپارچه باشيم . اگر بين ما اختلاف و دودستگى شد، بگومگو رخ داد، جريانهاى مختلفپديد آمد و قدرت طلبى شد، قدرتمان را از دست خواهيم داد؛ ((و تذهب ريحكم ))(6).اختلاف ، اصلاحيات و آبرو و اقتدار را از هر ملتى مى گيرد. اگر شما وحدت كلمه را حفظكنيد، اين قدرت مى ماند.
خطبه هاى نماز جمعه تهران
تاريخ سخنرانى : 23/4/1368
((وحدت كلمه و تلاش براى ساختن كشور، دو نكته مهم )) 
ين دو از شما گرفته شد، آقايى و سيادت و قدرت هم گرفته خواهد شد. بايد وحدت راحفظ كنيد. مبادا در گوشه و كنار، كسانى يادشان برود كه امروز دنيا در چه شرايطىقرار دارد و ملت ما كيست و كجاست و باز همان حرفها و شكلكهاى تفرقه آفرين را كه درچند سال قبل معمول بود - و بحمداللّه در اين اواخر از بين رفته است - دوباره به صحنهبياورند.
در ديدار با روحانيون ، مسؤ ولان و گروهى از قشرهاى مختلف مردم
تاريخ سخنرانى : 6/10/1368
((پاسدارى از وحدت مردم فرض و واجب است )) 
هاى دشمنان در دوران ده ساله بوده و لذا امام فقيد و عزيزمان (رضوان اللّه تعالى عليه) بيش از هر چيز بر آن تاءكيد كرده و اصرار ورزيده است . اكنون كه دشمنان ازتحميل جنگ و فشارهاى اقتصادى و محاصره تبليغاتى براى به زانو درآوردن ملت ايرانطرفى نبسته اند، مهمترين تلاشهاى رگوارمان ، به توفيق خود در اين حركت شيطانىچشم اميد دوخته اند. بر همه كسانى كه دلشان براى اسلام واستقلال و سربلندى كشور مى تپد، فرض و لازم است كه امروز بيش از هر روز، از وحدتصفوف ملت پاسدارى كنند و اختلافات سليقه اى و سياسى و شخصى را به تنازع وتفرقه نكشانند.
پيام به نمايندگان مجلس شوراى اسلامى و مردم ايران
تاريخ پيام : 18/10/1368
((اين ملت با يكپارچگى و وحدت خود توانست به هدفهايش برسد)) 
كار مى تواند بكند؟ سعى كنيد اين وحدت را - كه بحمداللّه امروز در ميان ملت ايرانمستحكم است - حفظ كنيد. زمزمه هاى تفرقه را از هر كس كه باشد، رد كنيد. نگذاريدافرادى از روى نادانى ، يا خداى نكرده از روى غرض ، در صفوف ملت انشقاق ايجاد كنند.اين ملت كه با يكپارچگى و وحدت خود توانست به هدفهايش برسد، بايد ان شاءاللّهاين وحدت و يكپارچگى را در زير پرچم اسلام و قرآن حفظ كند.
در ديدار با فضلا، طلاب و اقشار مختلف مردم قم
تاريخ سخنرانى : 19/10/1369
((رسالت مطبوعات ، حفظ وحدت ملى كشور است ))  
مسؤ وليت ديگرى كه مطبوعات مجموعا دارند اين است كه وحدت ملت را حفظ و تحكيم كنيم .ملت عده اى از مردم نيستند بلكه ملت عبارت است از مجموعه اى از مردم كه با يك پيوندرابطه خاص و يك كمربند به هم متصل هستند.
ت دادن اعتماد به نفس جلوگيرى كنند. مطبوعات بايد در مردم اعتماد به نفس ايجاد كنند وتلاش دستگاههايى را كه دارند اعتماد به نفس را از ملت مى گيرند، خنثى كنند. اين يكوظيفه است . هيچ لزومى ندارد يك نشريه با كسى يا سياستى موافق باشد يا نباشد،تقويت وحدت ملى خاصيت روزنامه يك كشور است .
... مطبوعات بايد به آن چيزهايى كه مربوط به مليت - به معناى درست آن - است يعنىچيزهايى كه مايه ارتباط و حلقه وصل بين افراد يك ملت است كه ملتها به اعتبار آنها يكملت مى شوند، وفادار باشند و آنها را حفظ كنند.
حفظ كنند. اينكه اين هويت چه جور حفظ مى شود، چيزى است كه اگر در مورد آن تفكر بشودآن وقت فصول جديدى باز خواهد شد. اينجاست كه پاى اميد دادن به مردم نسبت به آيندهمطرح مى شود. اينجاست كه مسئله موضع گيرى مشترك مطبوعات درمقابل تهاجم دشمن از هر نوع مطرح مى شود.
اينجاست كه ديگر فرقى بين اين خط و آن خط نيست و فرقى بين گرايش به اين دولتو آن دولت نيست . اين خاصيت ملت است .
در ديدار دست اندركاران و مسؤ ولان جامعه مطبوعاتى
تاريخ سخنرانى : 25/2/1373
((ملت ايران به بركت وحدت كلمه پيروز شد)) 
ع مقدس ، هم در همه ميدانهاى گوناگونى كه براى اين ملت مطرح بود، و هم در خودانقلاب . اگر وحدت كلمه نبود، اگر ملت ايران دچار اختلافات و دودستگيها و شكافها وشقاقها مى شدند - كه دشمن مى خواست اين كار را بكند، ولى بحمداللّه موفق نشد -ناموفق مى ماندند. اين وحدت را بايد حفظ كنيد. ... ملت بزرگ ما يك ملت واحد است ،ايرانى است ، مسلمان است ،در پى عزت و عظمت ايران اسلامى است ، در پى اقامه حق وعدل در ايران و سپس در سطح جهان است . اينها هدفهاى مشتركى است كه افراد جداى از همرا نيز پهلوى هم قرار مى دهد؛
از اين انقلاب كم كردند و رفتند و نيروهاى مؤ من و نيروهاى خط امام زمينه حضور بيشترىپيدا كردند. از سال 1360 به اين طرف ، هميشه همين طور بوده است . مردم با مسؤ ولانمهربانند، به مسؤ ولان علاقه مندند؛ مسؤ ولان هم خود را خدمتگزار مردم مى دانند. امروز همهمين طور است ، در دولت قبل هم همين گونه بود، اين دولت هم همين طور است . اين اتحاد راقدر بدانيد. وحدت كلمه جزو عناصر اصلى براى انسجامى است كه آن انسجام ، شرطاصلى موفقيت ملت ايران است .
در اجتماع با شكوه مردم كرج
تاريخ سخنرانى : 24/7/1376
((عزت شما به وحدت شماست ))  
همان چيزى است كه دشمن را عصبانى مى كند. و من به شما مسؤ ولان ، به شما كارگزارانكشور، به آحاد اين ملت عرض مى كنم كه اين را قدر بدانيد. عزت شما، به اين وحدتشماست . عظمت شما در چشم دشمن ، به خاطر اين وحدت شماست . احساس عجزى كه مىبينيد دشمن مى كند، به خاطر اين وحدت شماست ؛ اين را نگهش داريد.
د، و پى درپى دم از اختلافات زدند. امروز هممثل اوقات ديگر است . هميشه هم اراده ملت و اراده مسؤ ولان دلسوز و علاقه مند و دلباختگانبه اسلام و به عبوديت خدا، بر همه اينها فايق شده است ؛ امروز هم بهفضل الهى فايق خواهد شد. دنياى اسلام بايد به سمت همين طور وحدتى حركت بكند.وحدت ، يعنى همدلى و اتحاد بر اصول .
ديدار كارگزاران و مسؤ ولان نظام و ميهمانان خارجى شركت كننده در كنفرانس اسلامىو قاريان برجسته ارتشهاى جهان اسلام
تاريخ سخنرانى : 22/4/1377
((نگذاريد وحدت اين ملت بزرگ و متحد خدشه دار بشود)) 
كرديم و امروز هم نصيحت مى كنيم كه نگذارند وحدت اين ملت بزرگ و متحد خدشه داربشود. جدا كردن بدنه هاى اين ملت بزرگ از يكديگر، خدمت به دشمنان اين ملت است .اگر اين ملت بزرگ و رشيد، وحدت ملى را در اين كشور حفظ كند، آن وقت اين وحدت ،براى وحدت ملتهاى ديگر زمينه سازى ى با حدود يك ونيم ميليارد نفر جمعيت ، درمسائل اساسىِ خودشان متحد باشند، شما ببينيد چه قدرت عظيمى در دنيا به وجود مى آيد؛اما اگر وحدت ملى خدشه دار شد، ديگر حرف زدن از وحدت جهان اسلام يك سخن افسانهگون است و همه مى خندند؛ عده اى مى خواهند اين را به وجود بياورند.
در اجتماع بزرگ زائران و مجاوران حضرت رضا (عليه الصلاة والسلام ) در مشهدمقدس
تاريخ سخنرانى : 6/1/1379 ((وحدت ملى چگونه تاءمين مى شود؟)) 
دارد - يا مسؤ ولند، يا چهره موجه دينى اند؛ چهره روحانى اند، چهره سياسى اند - دراظهارات خودشان كارى نكنند كه يك گروه و جناح از مردم ، دلهاشان نسبت به ديگرانچركين شود؛ فتنه انگيزى نكنند. البته فتنه انگيختن و بددل كردن مردم نسبت به يكديگر، يكى از مواد برنامه اى اين كه بتوانند دلهاى گروهى ازمردم را نسبت به گروه ديگرى بدبين و مكدّر كنند؛ اصلا مى نشينند طراحى مى كنند كه اينطور بگوييم كه اين اثر را بكند. آن كسانى كه زبان و قلمشان كار مى كند، در درجهاول بايد اين را رعايت كنند كه آنچه مى گويند، ايجاد بدبينى نكند. مردم نسبت بهيكديگر بدبين بشوند، يا مردم نسبت به مسؤ ولان بدبين بشوند؛ اين باز يك نوع فتنهسازى و گناه ديگرى است .
در اجتماع بزرگ زائران و مجاوران حضرت رضا (عليه الصلاة والسلام ) در مشهدمقدس
تاريخ سخنرانى : 6/1/1379
((وحدت ملى يكى از اساسى ترين خواسته هاى يك ملت است )) 
داشته باشد، آن سخن حق ممكن است از طريقى به گوش مسؤول يا مسؤ ول مافوق او منتقل شود كه آثار خيلى بهترى هم داشته باشد. حادثه اى اتفاقمى افتد، ترورى مى شود، جنايتى در جايى اتفاق مى افتد؛ آن قدر حرف خلاف ، توهمآميز و حيرت آور براى خواننده از زبان كسانى كه هيچ احساس ‍ مسؤ وليتى نمى كنند،شنيده مى شود! آن كسانى كه از واقعيت ها خبر دارند، مى بينند كه چه قدر اينها يا دورند،يا خودشان را عمدا از واقعيت دور نگه مى دارند؛ اينها چيزهايى است كه وحدت ملى را خدشهدار مى كند. بنابراين ، وحدت ملى يكى از اساسى ترين خواسته هاى يك ملت است .
در اجتماع بزرگ زائران و مجاوران حضرت رضا (عليه الصلاة والسلام ) در مشهدمقدس
تاريخ سخنرانى : 6/1/1379
((با وحدت ملى ، آبروى ملت را بهتر مى شود حفظ كرد)) 
ملى ، آبروى ملت را بهتر مى شود حفظ كرد. يك ملت ، تمام آرمانهاى بزرگ خودش را درسايه وحدت ملى مى تواند به دست آورد. اختلاف ، تفرق كلمه ، جدايى دلها از يكديگر،رودررو قرار دادن جناحها و گروهها و اشخاص و شخصيت ها با يكديگر، نمى تواند هيچخدمتى بكند. بنابراين ، اين يك اصل است كه اميدواريم همه رعايت بكنند؛ اين خواست ومطالبه ما از مسؤ ولانى است كه با افكار عمومى مردم سروكار دارند.
در اجتماع بزرگ زائران و مجاوران حضرت رضا (عليه الصلاة والسلام ) در مشهدمقدس
تاريخ سخنرانى : 6/1/1379
((من بر روى ((وحدت ملى )) تاءكيد بيشترى دارم )) 
گر وحدت ملى و امنيت ملى تاءمين شد، دولت هممجال پيدا مى كند كه كارهاى خود، مسؤ وليتهاى خود، وظايف بزرگ خود، برنامه هاىسازنده خود را اجرا كند؛ مى تواند به اقتصاد مردم برسد، بهاشتغال مردم برسد، به مسائل زندگى مردم رسيدگى كند، به مساءله فرهنگ كشوررسيدگى كند. كسى كه ضربه مى خورد، دولت است ؛ چون نمى تواند وظايف خود راانجام بدهد. وقتى دولت وظايف خود را انجام نداد، وضع مردم ، وضع طبقات مستضعف ،وضع جوانان ، وضع كسانى كه تشنه اقدامات دستگاههاى مسؤول هستند، معلوم است كه چگونه خواهد شد. بنابراين ، اين دو شعار مهم است .
ه خطر مى افتد و ايجاد ناامنى مى شود. منظور ما از وحدت چيست ؟ يعنى همه مردم يك جورفكر كنند؟ نه . يعنى همه مردم يك جور سليقه سياسى داشته باشند؟ نه . يعنى همه مردميك چيز را، يك شخص را، يك شخصيت را، يك جناح را، يك گروه را بخواهند؟ نه ؛ معناىوحدت اينها نيست . وحدت اشته باشند؛ مى توانند كنار هم باشند؛ مى توانند دعوا نكنند.يكى از چيزهايى كه اين وحدت را خدشه دار مى كند، مفاهيم مشتبهى است كه دايما در فضاىذهنى مردم پرتاب مى شود؛ هر كس هم به گونه اى معنا مى كند؛ يك عده از اين طرف ، يكعده از آن طرف ؛ جنجال و اختلافِ غيرلازم درست مى شود! البته دشمن در همه اينمسائل سود مى برد و به احتمال زياد در اين مسائل - يا در همه اش ، يا در بعضى اش -دست هم دارد؛ يعنى اين را ما نمى توانيم نديده بگيريم .
قيقتا بهترين نقش را شماها هميشه در همه احوال نشان داديد - خواهش مى كنم كه مراقب فريبدشمن باشند. الان هم هيچ گله و شكوه اى از مردم نيست ؛ شكوه از كسانى است كه بايستىافكار مردم را جهت بدهند؛ اما گاهى به وظايفشانعمل نمى كنند و يا آشنا نيستند. وحدت مردم ، اتحاد روحى مردم ، محبت مردم ، وفاق مردمحول نظام اسلامى ، حول احكام مقدسه اسلام ، حول قانون اساسى - كه قانون اساسى هممنطبق بر احكام اسلامى است - حول قوانين كشور - كهلااقل اغلب آنها منطبق بر قوانين اسلامى است ؛ اگر نگوييم همه اش منطبق است - ((وحدتملى )) را تشكيل مى دهد.
در خطبه هاى نماز جمعه تهران
تاريخ سخنرانى : 26/1/1379
((وحدت ملى چگونه قابل تحقق است ؟)) 
اين وحدت ملى كه شعار امسال ماست و بشدت از طرف دشمنان و مغرضان تهديد مى شود،چگونه قابل تحقق است ؟
... انقلاب ، يك تحول بنيادين براساس يك سلسله ارزشهاست و يك حركت به جلو محسوبمى شود. آنچه در كشور ما واقع شد، انقلاب اسلامى است ؛تحول عظيمى در اركان سياسى و اقتصادى و فرهنگى جامعه و يك حركت به جلو و يكاقدام به سمت پيشرفت اين كشور و اين ملت بود.
براى دستيابى به آن ارزشها بود. حالا اين ارزشها چيست ؟ من در اين جا تعدادى از اينارزشها را عرض مى كنم . البته اگر بخواهيم اين ارزشها را در يك كلمه بيان كنيم ، منعرض مى كنم اسلام ؛ اما اسلام يك كلمه مجمل است وتفاصيل گوناگونى از آن مى شود. ملت ما بهدنبال ارزشهايى بودند كه همه اش در داخل اسلام هست و من به بخشى از آنها اشاره مىكنم :
رص باشد. ارزش بعدى ، عدالت است . مردم مى ديدند كه جامعه ، جامعه غيرعادلانه اىاست ؛ بى دريغ از بالا تا پايين ظلم مى كردند؛ خودشان هم به خودشان ظلم مى كردند.در داخل رژيم طاغوت ، آن جا هم نسبت به همديگر ظلم و بى عدالتى روا مى داشتند؛ بهمردم هم بى نهايت ظلم مى شد. در قضاوت ظلم محسوس بود و انسان با پوست و گوشتِخودش ظلم را حس مى كرد. مردم به دنبال عدالت و رفع شكاف طبقاتى و رفع فقربودند؛ اين هم يكى از ارزشهايى بود كه مردم دنبالش بودند؛ اين مقوله ديگرى غير ازعدالت است . در جامعه ، كسى يا مجموعه اى در اوج غنا و برخوردارى ؛ اما يك بهدنبال رفع شكاف طبقاتى و نزديك كردن فاصله ها بودند. مامثل كمونيستها ادعا نمى كرديم كه همه بيايند نان خور دولت بشوند و ما به همه حقوقمساوى بدهيم ؛ نه ، اما شكاف طبقاتى به اين صورت و با اين عمق ، براى مردم وانقلابيون مسلمان و براى رهبر آنها قابل قبول نبود.
و خودش را پادشاه ناميده بود؛ بعد هم كه خواست از ايران برود - يعنى خواستند او راببرند؛چون پير شده بود و به دردشان نمى خورد - پسرش را جانشين خودش كرد! آخراين پسر كيست و چيست ؟! پس مردم چكاره اند و راءى آنها چيست ؟! اينها اصلا مطرح نبود.قبل از آنها هم قاجاريه بودند؛ يك فاسد مى مرد، يك فاسد ديگر به جاى خودش مىگذاشت ؛ مردم در اداره و تعيين حكومت ، هيچكاره محض ! مردم اين را نمى پسنديدند. مردم مىخواستند كه حكومت متعلق به آنها باشد؛ برخاسته از آنها باشد؛ راءى آنها در آن اثرداشته باشد.
مردم مى خواستند متدين باشند. آن رژيم گذشته در همه جا - در محيط جامعه ، درسربازخانه ، در دانشگاه ، در مدرسه - سعى مى كرد مردم را به بى دينى سوق دهد؛ امامردم نمى خواستند؛ مردم متدين بودند؛ مردم نشان دادند كه ايمان و اعتقاد به اسلام ، تااعماق جان آنها نفوذ دارد.
جا بد است ؛ اما آن چيزى كه مردم را وادار مى كرد كه نسبت به اين قضيه حساسيت نشانبدهند، رفتارهاى مسرفانه و متجملانه و ولخرجيها بامال مردم در سطح حكومت بود؛ اين از آن چيزهايى بود كه مردم نمى خواستند. نظام اسلامىبر اساس اين ارزش به وجود آمد كه چنين چيزى نباشد.
ارزش ديگر، سلامت دينى و اخلاقى زمامداران است . مردم مى خواستند كه آن كسانى كه درراءس جامعه اند، متدين باشند؛ فاسد نباشند؛ اخلاقشان فاسد نباشد؛ رفتارشان فاسدنباشد؛ خودشان فاسد نباشند؛ دوروبريهاشان فاسد نباشند؛ كه آن روز بودند!
رواج اخلاق فاضله ، يكى ديگر از ارزشها بود. مردممايل بودند كه اخلاق نيك و خلقيات اسلامى پسنديده در بين آنها شيوع پيدا كند؛ برادرى، محبت ، همكارى ، صبر، اغماض ، بخشش ، دستگيرى از ضعفا و كمك به ضعفا و گفتن حقبين آنها رايج بشود.
آزادى فكر و بيان هم يكى از ارزشهاى انقلاب بود. مردم مى خواستند آزادانه فكر كنند. آنروز، آزادى فكر و آزادى بيان و آزادى تصميم گيرى هم نبود؛ مردم اين را نمى خواستند؛مى خواستند اين آزاديها باشد.
ن كشور از لحاظ سياسى ، محكوم فلان رژيم اروپايى يا امريكا نباشد؛ از لحاظاقتصادى ، اقتصاد او وابسته به كمپانيهاى جهانى نباشد كه هر كارى مى خواهند، با اينكشور بكنند؛ از لحاظ فرهنگى ، با فرهنگ عميق و غنى اى كه دارد، كوركورانه تابع ودنباله رو فرهنگ بيگانه نباشد.
انسانهاى برخوردار از دين و تقوا در راءس كارها. ابزار تحقق اين خواسته ها چه بود؟روح ايمان و جهاد و فداكارى و ايثار همين مردم مؤ من . آن چيزى كه توانست اين بناى رفيعو اين بناى اسلامى را بعد از قرنها در اين مملكت برسرپا بياورد، چه بود؟ او عبارتبود از اين كه براى اينها مردم فداكارى كردند و جان خود و فرزندانشان را در معرضجهاد فى سبيل اللّه و شهادت قرار دادند و بسيارى هم شهيد شدند. مردم مى دانستند چه مىخواهند؛ مردم دنبال اين چيزها بودند. من بعدا عرض خواهم كرد كه همه اين ارزشها در جامعهقابل تحقق است و آنچه به وسيله نظام اسلامى به وجود آمد، آن مقدارى بود كه هيچ كسگمان آن را هم نداشت و تصور آن را هم نمى كرد.
جاهاى ديگر بود، مقايسه كنيم ، آن وقت مى بينيم كه اين نظام خيلى با توفيق توانست دراين ميدان حركت بكند و اين انقلاب حقيقتا كارآيى نشان داد و مردم همين را مى خواستند؛ آن وقتبروند بنشينند بگويند كه مردم نمى دانستند چه مى خواهند! نخير، مردم مى دانستند؛ مردماسلام را اسلام است - اسلام يعنى بناى يك نظام اجتماعى و يك زندگى عمومى براى يكملت ، بر پايه هاى مستحكمى كه مى تواند سعادت دنيا و آخرت آنها را تاءمين كند؛ مىتواند علم و پيشرفت و صنعت و ثروت و رفاه و عزت بين المللى و همه چيز را براى آنهافراهم كند؛ مردم دنبال اين بودند.
ه به رژيمهاى طاغوتى غربى پشت كنند يا بى اعتنايى بكنند؛ حالا اين جا مى نشينند واين طرف آن طرف مى گويند كه مردم در رفراندوم جمهورى اسلامى نمى دانستند چه مىخواهند! چه طور نمى دانستند چه مى خواهند؟! مردم اگر نمى دانستند، چگونه هشتسال جنگ تحميلى را با فداكاريهاى خودشان پيش بردند؟! چيزى را كه نمى دانند، چهطور برايش فداكارى مى كنند؟! مردم خوب مى دانستند چه مى خواهند؛ الان هم خوب مى دانندچه مى خواهند.
ول نداشته باشيم ، كار ناقص است ؛ اگر به بعضى اهميت بدهيم ، به بعضى اهميتندهيم ، مقصود حاصل نخواهد شد؛ ثانيا خود انقلاب ، حركت وتحول و رفتن به جلوست ؛ برپايه اين ارزشها جامعه بايد حركت كند،تحول پيدا كند و به جلو برود؛ بايد روزبه روز روشهاى غلط را اصلاح كند و يك قدمجديد بردارد تا بتواند به نتيجه برسد.
در خطبه هاى نماز جمعه تهران
تاريخ سخنرانى : 23/2/1379
((وحدت كلمه آحاد ملت ، مهمترين عامل اقتدار ملى )) 
حسابِ دشمنان و توطئه گران مصونيت بخشيده است ، چندعامل مهم بوده است كه يكى از مهمترين آنها وحدت كلمه آحاد ملت است . هر ملتى كه متحدباشد، هر ملتى كه ميان خود تنازع و جدالِ ويرانگر نداشته باشد، هر ملتى كه با مسؤولان خود يكدل و يكزبان باشد و مسؤ ولانش را از خود ناپذير خواهد شد؛ اين يك امرقهرى است ؛ ملت ما اين را در طول اين بيست ودوسال تجربه كرده است ؛ ما در ميدانهاى سخت ، اين شكست ناپذيرى را نشان داديم . هر كسبا ملت ايران دشمنى مى كند، يكى از بزرگترين دشمنيهايش عبارت است از اين كه اينوحدت عظيم ملى و اين همدلى ملت با مسؤ ولان را از بين ببرد يا در آن خدشه اى به وجودبياورد؛ اين دشمنى است ؛ بعضيها اين دشمنى را مى كنند.
در خطبه هاى نماز عيد سعيد فطر
تاريخ سخنرانى : 10/10/1379
((وحدت ، مظهر عزت و اقتدار مسلمانان )) 
توحيد، نفى خداوندگارى طواغيت و مستكبران و زر و زورسالاران است ، و وحدت ، مظهرعزت و اقتدار مسلمانان .
پيام به مناسبت حج ابراهيمى
تاريخ پيام : 15/12/1379
6) امنيت ملى 
((امنيت مثل هوا براى انسان ، به طور مستمر لازم است )) 
هد. امنيت كه نبود، هيچ چيز نيست . امنيت ، مثل هوا براى انسان ، به طور مستمر لازم است .اگر جامعه امنيت نداشته باشد، حالت اختناق پيدا مى كند؛مثل مجموعه اى كه هوا در اختيار نداشته باشد. اين ، اهميت امنيت است . امنيت هم متعلق به همهاست . امنيت تهران ، واجبتر از امنيت مردم مرزنشين جنوب و شرق و غرب كشور نيست . امنيتافراد مرفه كه از سرمايه و امكاناتى برخوردارند، واجبتر از امنيت آن كارگرى كهچشمش به مزد روزانه است ، نيست . لذا امنيت ، متعلق به همه است ؛ نيروى انتظامى هم متعلقبه همه است .
در ديدار با جمعى از فرماندهان و پرسنل نيروى انتظامى
تاريخ سخنرانى : 25/4/1376
((يك ملت در داخل خانه خود بايد احساس امنيت كند)) 
اين نظام و عجز دولت و عجز مسؤ ولان امنيتى و قضايى را تلقين كند. چه كار مى كند؟ ازيك طرف ، با واسطه يا بى واسطه ، جنايت را مرتكب مى شود؛ از يك طرف هم انگشتاتهام را به خود نظام متوجه مى كند! يعنى بهخيال خود، با يك تير دو نشانه بزند! تبليغات اين روزهاى راديوهاى انه را نگاه كنيد؛دنيا را از جنجال پُر كرده اند. البته آن روزى كه منافقين -- كه آلت دستهاى آشكارخودشان بودند -- جنايت مى كردند و جنايت را بر عهده مى گرفتند، هيچ حرفى نبود؛ليكن امروز كه اينها هم از نوع همان جنايتهاست ، راديوهاى بيگانهجنجال راه انداخته اند!
اين بهانه فضاى ناامن درست كند. از آن طرف جنايت سازماندهى مى شود، از آن طرف همبوقهاى تبليغاتى آن را چند برابر بزرگتر از آنچه كه هست ، جلوه مى دهند و قلمهاىمزدور هم از آنها تبعيت مى كنند! جرم قلمهاى مزدور هم كمتر از آن راديوهاى بيگانه نيست ؛چون نتيجه مى گيرند كه در كشور امنيت نيست . اين هم متمم كارهاى دشمن است . دشمن ازاطراف كار مى كند، از اطراف حمله مى كند؛ هدف هم يك چيز است : هدف اين است كه ملتايران از حركت خود به سمت اهداف و آرمانهاى بلند الهى و اسلامى دست بردارد.
در ديدار با روحانيون و مبلّغان ، در آستانه ماه مبارك رمضان
تاريخ سخنرانى : 23/9/1377
((امنيت ملى براى يك ملت ، از همه چيز واجب تر است )) 
رد خواهد شد؛ هوشياريتان را بيشتر كنيد. دشمن ، امنيت ملى ما را هدف گرفته است . امنيتملى براى يك ملت ، از همه چيز واجبتر است . اگر امنيت ملى نباشد هيچ دولتى نمى تواندكار كند؛ براى سازندگى ، هيچ سنگى روى سنگ گذاشته نخواهد شد. وقتى كه هرج ومرج و ناامنى باشد، هيچ خواهد شد؛ نه اقتصاد مردم ، نه فرهنگ مردم ، نهمسائل اجتماعى مردم ، نه مسائل سياسى مردم . وقتى امنيت نبود، همه اينها از بين خواهد رفت. دشمن اين را هدف گرفته است . اين را ملت ايران در همه جاى كشور بايد بفهمند؛ كهالبته مى فهمند و مى دانند؛ بحمداللّه ملت هوشيار است .
در ديدار با جمعى از دانشجويان به همراه اقشار مختلف مردم
تاريخ سخنرانى : 21/4/1378
((ايمان و اعتقاد اسلامى ، حصار امن امنيت ملى است )) 
ننده قدرت ما هم هست ؛ تاءمين كننده سلامت اجتماعى ما هم هست ؛ تاءمين كننده روابط صحيحاجتماعى ما هم هست ؛ تاءمين كننده نظام اقتصادى و مالى ما هم هست و مى تواند باشد. اسلامبراى ما يك مجموعه كامل است . بنابراين ما اسلام را براى اين انتخاب نكرده ايم كه ما رادر مقابل ابرقدرتها حفظ كند؛ نه ، ما اسلام را انتخاب كرده ايم به عنوان راه صلاح ، راهنجات ، راه فلاح ؛ ولى اين راه فلاح - كه راه خداست - ما را هم درمقابل دشمنانمان حفاظت خواهد كرد.
اين ايمانى كه در نظام اسلامى وجود دارد، حصار امنى براى امنيت ملى است .
كى و ارتباطات و غيره ، بدون شك بايد كار علمى بكنيد؛ بدون كار علمى و بدون تلاشعلمى نمى شود ايستاد؛ اما آن چيزى كه مثل يك كمربند دور اين مجموعه را گرفته ،مثل يك حصار امنيت اين ملت را حفظ كرده ، ايمان اين ملت است ؛ اين كمربند را هرچه ممكن است، بايد محكمتر كرد.
ما مى توانيم از اين چيزى كه به عنوان تهديد مطرح مى شود، به عنوان يك فرصتبزرگ استفاده كنيم و اقتدار خودمان را زياد كنيم .
در ديدار وزير امور خارجه و رؤ ساى نمايندگى هاى جمهورى اسلامى ايران در خارجاز كشور
تاريخ سخنرانى : 25/5/1379
8) انتخابات 
((مجلس شوراى اسلامى ، نقطه اميد نظام و مظهر اقتدار و اختيار ملت است )) 
راءى و اراده ملت مسلمان و انقلابى را به كرسى بنشاند و مصلحت مردم را درشكل مقررات لازم الاتباع در بافت و رفتار نظام و حكومت ، تضمين كند. خانه مردم و ملجاءدولت مردمى و مظهر ارزشهاى اسلام ناب محمّدى (صلّى اللّه عليه واله ) و به تعبير امامحكيم و فقيدمان ، عصاره فضايل ملت است .
پيام به نمايندگان مجلس شوراى اسلامى و مردم ايران
تاريخ سخنرانى : 18/10/1368
((قدرت يك دولت و يك كشور، به حضور مردم است )) 
و معنوى در دنيا برخوردار بوده است و نتوانسته اند مويى از سر اين نظام كم بكنند، بهخاطر حضور شما مردم است . دشمن مى خواهد اين را از جمهورى اسلامى بگيرد. ملت ايرانبايستى نقطه مقابل آن عمل بكنند؛ يعنى حضور خود را در همه ميدانها روزبه روز پُررنگتر و قويتر بكنند. اين يك ميدان است ؛ ميدان انتخابات مجلس خبرگان . ان شاءاللّه زنانو مردان و بخصوص جوانان بايستى اهتمام كنند و دشمن را ماءيوس و نااميد سازند.
پروردگار همين هم خواهد بود - بدانيد دشمن درمقابل ملت ايران باز هم احساس زبونى و ضعف خواهد كرد؛ باز هم احساس عجز خواهد كرد؛باز هم شما ملت در موضع اقتدار قرار خواهيد داشت ؛ آن وقت مسؤ ولان و دولتمردان شمامى توانند با خيال راحت ، به اداره امور كشور بپردازند. هستند، آن وقت باخيال راحت به اداره كشور مى پردازند و مشكلات را برطرف مى كنند و اقدامها لازم را انجاممى دهند. آنچه بايد بشود، به توفيق الهى انجام خواهد گرفت . آنچه دشمن مى خواهد،اين است كه اينها نشود. آنچه ملت ايران مى خواهد، اين است كه اين كارها انجام بگيرد.
در ديدار اقشار مختلف مردم
تاريخ سخنرانى : 29/7/1377
((انتخابات ، مظهر توانايى و اقتدار ملى )) 
ديگر دنيا - روى اين حساب مى شود كه چند درصد از كسانى كه مى توانستند راءىبدهند، در يك انتخابات شركت كردند و راءى دادند. از نظر مردم دنيا وتحليل گران و سياستگذاران عالم ، آن نظامى مستحكم است كه تعداد بيشترى از مردمش درهنگام انتخابات پاى صندوقها بيايند و راءى بدهند؛ اين نشانه استحكام يك نظام است ؛كه بحمداللّه ما اين را در انتخاباتهاى گوناگونى كه در اين سالهاى متوالى داشته ايم، هميشه نشان داده ايم و مردم حضور قوى اى داشته اند.
در ديدار كارگزاران حج
تاريخ سخنرانى : 26/11/1378
((انتخابات ، مظهر اقتدار ملى است )) 
، به مردم عزيزمان عرض مى كنم ؛ اما آنچه كه امروز عرض مى كنم اين است كه خودانتخابات ، مظهر اقتدار ملى است . اگر ملت عزيز ايران بتواند در اين انتخابات ، آراىفراوان خود را به ميدان بياورد و حضور مردمى ، حضور چشمگيرى باشد، اين بزرگترينمظهر اقتدار و عزت ملى است .
در اجتماع عظيم زائران حرم رضوى
تاريخ سخنرانى : 1/1/1380
((حضور مردم در انتخابات ، يكى از مهمترين مظاهر اقتدار ملى است ))  
مساءله اصلى اى كه امروز در نظر دارم عرض كنم ، مساءله انتخابات است ، كه مساءلهبسيار مهمى است . انتخابات را يك حادثه كوچك نگيريد. همه انتخاباتهاى كشور همينطور است ؛ اما انتخاب رياست جمهورى مهمتر است .
مه باد و بروتى كه دارند - ننگ است كه در انتخابات رياست جمهورى اش ، سى وپنجدرصد يا چهل درصد حايزان شرايط شركت كنند؛ پيداست كه مردم به نظام سياسىِ خودنه اعتماد دارند، نه اعتنا مى كنند و نه اميد دارند. با بعضى از شهروندان امريكايى ،قبل از همين انتخابات اخيرشان ؛ عملا سى وچند درصد شركت كردند. در ايران اسلامى ،هفتاد درصد، هفتادوپنج درصد، هشتاد درصد واجدان شرايط شركت كردند؛ اين خيلى افتخاراست ؛ اين نشاندهنده آن است كه اين ملت سرِ پاى خودش ايستاده و دارد بهمسائل خودش نگاه مى كند و مى خواهد در اين مساءله تصميم بگيرد.
امسال را سالِ اقتدار ملى بدانيد و دنبال آن باشيد، وظيفه همه ماست كه اين كار را بكنيم ؛منتها هر كدام به سهم خودمان . يكى از پايه هاى اقتدار ملى همين است كه مردم پاىصندوقهاى راءى بروند و راءى بدهند و رئيس جمهور را انتخاب كنند. البته سلايق مردممختلف است ...
نماز جمعه تهران
تاريخ سخنرانى : 29/2/1380
((انتخابات ، مظهر حضور مردم است ))  
ور را انتخاب كنند. تكليف مردم است ؛ چون با حضور شما، نظام تقويت پيدا مى كند؛ اسلامعزيز مى شود؛ حاكميت اسلام در دنيا سرافراز مى گردد و توطئه دشمن - كه اسلام رابه جدايى از آراء مردم متهم مى كند - باطل مى شود. حضور شما مى تواند دفاع از اسلامو كشور و انقلاب محسوب شود. هر مقدار اين حضور وسيعتر و قوى تر باشد، نشانهاقتدار بيشتر نظام اسلامى است . نظام اسلامى درمقابل چشمهاى دوستان و دشمنان خود در دنيا به اين مى بالد كه تعداد حاضر شوندگاندر پاى صندوقهاى راءى ، زياد است ؛ اين مايه افتخار نظام اسلامى است .
مرقد مطهر حضرت امام (قدس سرّه الشريف )
تاريخ سخنرانى : 14/3/1380
8) دولت جمهورى اسلامى 
((دولت مظهر اقتدار ملى است )) 
چيزى را كه متعلق به خودتان است از دست داده ايد، خير! شما چيزى را كه متعلق به مردماست از دست داده ايد. نگذاريد اقتدار دولت شكسته شود. بعضى ها دوست دارند اقتداردولت را بشكنند كه اينها در حقيقت مى خواهند اقتدار ملى را بشكنند. شما اين را اجازه ندهيد.دستگاههاى امنيتى و انتظامى مسؤ وليتى دارند. بايد با كسى كه با نظم عمومى مقابله ومعارضه مى كند و اختلال و خدشه ايجاد مى كند برخورد شود.
نبايد نسبت به كسى كه نظم عمومى را خراب مى كند حتى اندك اغماض روا داشت . كسانىهستند كه امنيت و نظم را به هم مى زنند. يكى از مظاهر حفظ اقتدار دولت اين است كهسياستهايى كه اعلام مى شود، سياستهاى سنجيده اى باشد كه البته بنا هم بر همين است.
در ديدار رئيس جمهور (هاشمى رفسنجانى ) به اتفاق اعضاى هيئت دولت
تاريخ سخنرانى : 10/6/1373
((اقتدار دولت همان اقتدار ملى است )) 
ن اقتدار ملى در يك كشور ذكر مى شود، همين است كه دولتى مقتدر و دلسوز و علاقمند درراءس كارها باشد و مصالح مردم را درست تشخيص بدهد و راهها را با قدرت و قوتبپيمايد و از تهديدهاى خارجى و خصومتهاى گوناگون و احيانا بعضى از كارشكنيهاىداخلى واهمه نكند. اين وضعيت بحمداللّه در كشور ما مشاهده مى شود.
مادى و مسايل شخصى آن را انجام ندهد. نمى خواهيم بگوييم منظور از ((هيچ كس )) اين استكه در سطح كاركنان دولت احدى اين گونه نباشد. طبعا اين يك آرزوى دورى است ؛ ولىمنظور ما مسؤ ولان و سررشته داران امورند كه مى بايد رابطه خودشان را با خدا خوبكنند. اگر ما ديديم كه ينه و بين اللّه اصلح اللّه ما بينه و بين الناس ))؛ اگر انسانرابطه خود با خدا را درست كرد، خداوند رابطه او با مردم را درست خواهد كرد. همه اينهاارتباطها و مكانيسمهاى علمىِ جامعه شناسى و روانشناسى دارد كه فعلا نمى خواهيم آنها راتبيين كنيم . آنچه كه بيان شرع متكفّل است ، تبيين علمى اينمسايل نيست . آنچه كه شرع بيان مى كند، حكمت است . حكمت يعنى بيان حقايق . اين يكحقيقتى است كه اگر شما خودتان را با خدا مرتبط كرديد، رابطه شما با مردمى كه بهخدا معتقدند و بنده او هستند؛ خوب خواهد شد.
پيام نوروزى به مناسبت حلول سال 1374 هجرى شمسى
تاريخ سخنرانى : 29/12/73
((جهاد مظهر عزت و اقتدار و سربلندى ملت است )) 
وجود بيايد، به هم بخورد! نه ، اين خطاست . وضع مطلوب ، وضع خوب ، بناى شامخ ،پرچم عزت ، دولت مقتدر، ملت سربلند، راه روشن ، آن وقتى خواهد شد كه مفهوم ((جهاد))در حالى كه در انسانهاى پاك و والا و پيراسته تجسد پيدا كرده است ، در جامعه اى وجودداشته باشد، و در جامعه ما وجود دارد.
در ديدار مسؤ ولان و كارگزاران نظام جمهورى اسلامى ايران
تاريخ سخنرانى : 12/9/1379
((اگر دولت اسلامى شد عزت حقيقى براى مردم به وجود مى آيد)) 
د؛ تبعيض از بين خواهد رفت ؛ فقر بتدريج ريشه كن مى شود؛ عزت حقيقى براى آن مردمبه وجود مى آيد؛ جايگاهش در روابط بين الملل ارتقاء پيدا مى كند؛ اين مى شود كشوراسلامى . از اين مرحله كه عبور كنيم ، بعدش دنياى اسلامى است . از كشور اسلامى مى شوددنياى اسلامى درست كرد؛ الگو كه درست شد، نظايرش در دنيا به وجود مى آيد.
در ديدار مسؤ ولان و كارگزاران نظام جمهورى اسلامى ايران
تاريخ سخنرانى : 12/9/1379
9) ايستادگى و مقاومت 
((ملت ايران در مقابل هرگونه توطئه اى ، آگاهانه و هوشيارانه ، مقاومت و ايستادگىكند))
ى از استقلال و آزادى و اتكاى به خود و خداست - فرا مى رسد. ملت ايران درحال گذراندن اين دوران است ، و تا ياءس كامل دشمن مى بايد درمقابل هرگونه توطئه اى ، آگاهانه و هوشيارانه ، مقاومت و ايستادگى كند. شما نشانداديد كه مى توانيد دوره هاى دشوار را طى كنيد. خدا را شكر مى كنيم كه توفيق داد تابيشترين مدت سختى و دشوارى جنگ هشت ساله تحميلى را بگذرانيد و آبديده شويد.
در مراسم بيعت جمع كثيرى از عشاير عرب خوزستان و مردم نجف آباد
تاريخ سخنرانى : 19/3/1368
((عزت به دست آمده از ايستادگى و مقاومت انقلابى ملت ما بود)) 
ملت و كشور ما خيلى عزت و شخصيت داده است . جا دارد كه هرچه در توان داريم ، از اسلام ونظام اسلامى دفاع كنيم . دنيا ملتى را مثل ملت ايران نمى شناسد كه اين قدر با قاطعيت وقدرت و اعتماد به نفس ، در مقابل زورگوييهاى قدرتهاى مستكبر جهانى ايستاده باشد و ازكسى هم واهمه نداشته باشد.
ايستادگى و مقاومت در شما مردم و وفادارى نسبت به امام عزيز و بزرگوارمان - كه مظهرايستادگى و مقاومت انقلابى ملت ما بود - و عزتى كه از طريق همين ايستادگيها و مقاومتهادر دنيا و در چشم ملتها به وجود آمده ، موارد نادرى است كه براى يك ملت به آسانى پيشنمى آيد.
در مراسم بيعت خانواده هاى شهداى هفتم تير و اعضاى شوراى عالى قضايى
تاريخ سخنرانى : 7/4/1368
((تنها راه ما براى دفاع از اسلام و انقلاب ، ايستادگى و مقاومت است )) 
مين مقاومت و ايستادگى شما، ان شاءاللّه مشكلات را يكى پس از ديگرى برطرف خواهدكرد. اثر ايستادگى شما، بحمداللّه تثبيت اركان جمهورى اسلامى بعد از ضايعه عظيمرحلت حضرت امام است . دولت ، رئيس جمهور، مجلس ، قوه قضائيه و دستگاههاى مختلف ،امروز براثر ايستادگى و آگاهى شما، در جاى خود قرار گرفته و بهدنبال حل مشكلات هستند و البته بايد اين تلاش به همت مسؤ ولان مضاعف شود.
در ديدار اقشار مختلف مردم
تاريخ سخنرانى : 22/6/1368
((علت ايستادگى و مقاومت ملت ايران در مقابل تهاجم دشمن )) 
بيشتر اهميت بدهند تا مسايل كشور و مسايل جمعى ، جامعه اى كه در آن جوانان رو به فسادروند، جامعه اى كه افراد مؤ ثرِ آن نسبت به مصالح انقلاب و كشور بى تفاوت و بىاعتنا شوند، جامعه اى كه در آن اختلافهاى سياسى و مذهبى و گروهى و صنفى و قومى اوجبگيرد و رشد كند، جامعه اى كه زن و مرد آن به عشرت و زندگى مرفه و تواءم بافساد گرايش پيدا كنند، بدانيد كه اين جامعه قادر به دفاع از خود نيست . چنين جامعه اىاز مصالح و شرف و حيثيت خود نمى تواند دفاع كند.
كشور و جوانان و آموزش و پرورش ما اعمال نفوذ كرد و مردم را به بيكارگى و فساد وتباهى و اختلاف سوق داد، بدين علت بود كه مى خواستند ملت ما از منافع و شخصيت ومصلحت و آينده خود نتواند دفاع كند. اگر دشمن به اين نتيجه رسيد كه جامعه ديگر نمىتواند از خودش دفاع كند، بدانيد كه تهديد جدى است و نيت دشمن عملى خواهد شد وضربه اش را وارد خواهد كرد.
كنيم و ضرر بيشترى متوجه آنان بكنيم ، اين است كه به بركت دين و ايمان و انقلاب واسلام و آموزش قرآنى و اسلامىِ شخصيت عظيم الشّاءنى كه بيان و سخن و كلامش ، مفاد ومضمون قرآن و اسلام بود، در ميان مردم ما روحيه انقلابى و پارسايى انقلابى و وحدتكلمه بيشتر حكم فرما بود.
بود كه شما جوانان در صحنه بوديد، ملت آماده بود و روحيه انقلابى بر جريانهاىغيرانقلابى و ضد انقلابى غلبه داشت . تا وقتى اين گونه باشد، تهديدهاى دشمنعملى نخواهد شد. تهديد و سوء نيت دشمن و خطر وجود دارد؛ اما تا شما در صحنه هستيد،اين خطر تحقق پيدا نخواهد كرد.
در ديدار با جمعى از بسيجيان و روحانيون تهران
تاريخ سخنرانى : 5/7/1368
((اميد ملتهاى دنيا، ايستادگى و مقاومت ملت ايران است )) 
ديگر بفهماند كه ملت مقاومى مثل ايران هم شكست خورد و اين تجربه تلخ را براى ملتهابه وجود آورد و يا اين كه ملت ايران را به سازش بكشاند تا باز به ملتهاى عالمبگويد كه ملت مقاومِ پرشورِ پرحماسه يى مثل ملت ايران هم ، آخرش مجبور شد تا با ماكنار و كوتاه بيايد.
د عزيزمان در خاطره هاى ما و در اين فضاى انقلابى زنده است ، چنين چيزى پيش نمى آيد.به طور خلاصه بايد گفت كه امروز دولت و ملت ايران و كشور اسلامى ما در نقطه يىواقع شده است كه فشارها و تهديدها و زورگوييها، تاكنون روى اين نقطه اثرىنگذاشته و ملتهاى دنيا هم ، چون اين ايستادگى و مقاومت را ديدند و فهميدند، اميدشان بهاين جاست .

next page

fehrest page

back page

 

 
 

کلیه حقوق این سایت محفوظ می باشد.

طراحی و پیاده سازی: GoogleA4.com | میزبانی: DrHost.ir

انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما جمادی الثانی رجب شعبان رمضان شوال ذی القعده ذی الحجة محرم صفر ربیع الثانی ربیع الاول جمادی الاول نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس دیتاسنتر فن آوا سرور اختصاصی سرور ابری اشتراک مکانی colocation