بسم الله الرحمن الرحیم
 
نگارش 1 | رمضان 1430

 

صفحه اصلی | کتاب ها | موضوع هامولفین | قرآن کریم  
 
 
 موقعیت فعلی: کتابخانه > مطالعه کتاب اقتدار ملّی در کلام رهبر معظم انقلاب, معاونت فرهنگى ستاد کل نیروهاى مسلّح   مناسب چاپ   خروجی Word ( برگشت به لیست  )
 
 

بخش های کتاب

     FEHREST -
     FOOTNT01 -
     MEL00001 -
     MEL00002 -
     MEL00003 -
     MEL00004 -
     MEL00005 -
 

 

 
 

 

next page

fehrest page

back page

ديدار فرماندهان ارتش به مناسبت روز ارتش
تاريخ سخنرانى : 30/1/1377
((بزرگترين ابزار اقتدار نيروهاى مسلح وحدت است ))  
ست - مفيدتر و لازمتر است . براى تقويت معنوى خودتان ، و براى تقويت ابزارى ، فكرىو سازماندهى ، هيچ حدى را نشناسيد؛ همان چيزهايى را كه براى يك ارتش لازم است ،فراهم كنيد. هر چه مى توانيد، وحدت بين سازمانهاى نيروهاى مسلح را - كه در كشور ماسازمانهاى نظامى ارتش ، سپاه امى و در كنار آنها هم بسيج عظيم عمومى هست - زياد كنيد؛اين مايه قدرت است . بزرگترين ابزار اقتدار نيروهاى مسلح وحدت است . سازمان ها بامرزهاى مشخص - مرزهاى بين سازمانها، مرزهاى ناشكستنى است - اما با پيوستگى مطلقبه يكديگر و با ارتباط معنوى و برادرانه باشند.
مجموع نيروى مسلح در كشور، هرچه بتواند روحيات و سازماندهى ، ابزار و امكانات رزمى، تواناييهاى گوناگون و تجارب خود را بيشتر كند، براى اين كه ملت ، اقتدار حقيقىداشته باشد، بهتر و لازمتر است .
م كنند. جنگ براى ما بزرگترين تجربه بود - دوران دفاع هشت ساله - آنچه داريد، خوبحفظ كنيد، خوب نگهداريد؛ و آنچه نداريد، به وجود بياوريد. ماديات يك جور، و معنويات، مهمتر از ماديات است . روحيه خوب ، عمل خوب ،توكل به خدا، ارتباط با خدا، ارتباط با يكديگر و اهتمام به استحكام سازماندهى درنيروهاى مسلح داشته باشيد.
ديدار فرماندهان ارتش به مناسبت روز ارتش
تاريخ سخنرانى : 30/1/1377
((نيروى نظامى مقتدر و مسؤ وليت شناس مدافع شرف ملى است )) 
يك تمدن و فرهنگ والا آن هنگام مى تواند به سازندگى واستقلال خود اميدوار باشد كه در كنار هوشيارى و احساس مسؤ وليت دستگاههاى اصلىتشكيل دهنده نظام ، نيروى نظامى مقتدر و مسؤ وليت شناس و مدافع شرف ملى داشتهباشد.
در مراسم فارغ التحصيلى دانشجويان دانشگاه افسرى امام على (ع )
تاريخ سخنرانى : 7/8/1377
((نيروهاى مسلح بايد از تمامى توان خود براى اعتلاى اين ملت استفاده كنند))
تمامى كسانى كه براى اين كشور بزرگ و مقتدر و ملت عالى مقام ايران تهديد به حسابمى آيند، بايد روى اقتدار و آمادگى ارتش جمهورى اسلامى ايران دقت وتاءمل كنند.
... نيروهاى مسلح بايد از تمامى توان خود براى اعتلاى اين ملت بزرگ و تاريخپرشكوه و والاى ايران استفاده كنند و ماءموريت هاى محوله را با حضورى قدرتمندانه بهانجام برسانند.
در مراسم نظامى مركز آموزش 04 بيرجند
تاريخ سخنرانى : 8/6/1378
((نيروى انتظامى بايد مظهر عزت و اقتدار و رحمت مديريت كشور باشد)) 
زت و اقتدار و رحمت مديريت كشور است . به چه كسى ؟ نه به يك قشر خاص ، نه بهمردم معينى از آحاد كشور يا در منطقه اى از مناطق كشور؛ بلكه به همه . چرا؟ چون نيروىانتظامى همه جا هست . من در اين جا خصوصيت امانت در برابر عرض ومال و جان و محارم و خانه و محل كار مردم را اضافه مى كنم . رعايت امانت ، يكى از اساسىترين و مهمترين كارهاست .
كسى كه در خانه خود با آرامش شب را صبح مى كند، يامحل كسب خود را در منطقه اى دور از دسترس خود رها مى كند و در خانه آرام مى خوابد، بهشما مطمئن است . آن كسى كه به تنهايى سوار خودرو مى شود و يك جاده طولانى را درپيش مى گيرد كه ساعتهاى متمادى بايد در اين جاده طى طريق بكند، او به اعتماد شماست ؛چون شما حاضريد؛ چون شما شانه هاى خود را زير بار اين خدمت بزرگ داده ايد؛ چونشما در مقابل خطراتى كه متوجه اوست ، سينه سپر مى كنيد؛ لذا او احساس آرامش مى كند؛اين خيلى افتخار است .
سيارى از خيرات جامعه ، از آن جامعه رخت خواهد بست . امنيت را در بخش عظيمى از زندگى وحيات اجتماعى و فردى مردم ، نيروى انتظامى تاءمين مى كند؛ اين را بايد نعمت خدا متوجهبه خود بدانيد. هركسى كه در اين نيرو و در اين لباس خدمت مى كند، بايد احساس كند كهاين خدمت ، يك نعمت و يك بركت الهى است ؛ آن را قدر بداند. قدر دانستن هم به اين است كهبراى آن ، حقيقتا از وجود خود مايه بگذارد.
در ديدار با فرماندهان و گروهى از پرسنل نيروى انتظامى
تاريخ سخنرانى : 17/7/1378
((نيروهاى مسلح ، قوام استقلال كشورند)) 
ما ببينيد در دنيا از سازمانهاى مسلح براى چه هدفهايى استفاده مى شود. جمهورى اسلامىايران ، نيروهاى مسلح خود را كه با كمال پرهيزگارى و مناعت طبع و پارسايى و به دوراز ريخت و پاشها، فسادها و ابتذالهاى بسيارى از نيروهاى مسلح زندگى مى كنند، درميدان دفاع از استقلال هويت دينى و ايمانى به كار گرفته است . نيروهاى مسلح مامفتخرند كه در هنگام نياز، به نياز اين كشور پاسخ دادند؛ مردانه و شجاعانه جنگيدند؛جان خود را كف دست گرفتند، تا ثابت كنند كه براى ملت ايران بازوانىفعال و توانمند و صميميند؛ اين شرف و افتخار بزرگى است .
ديدار كاركنان ستاد كل نيروهاى مسلح
تاريخ سخنرانى : 29/8/1378
((قدرت نيروهاى مسلح موجب استحكام نظام ))  
قدرت نيروهاى مسلح موجب اطمينان قلبى و دولت و استحكام نظام است .
در جمع فرماندهان ستاد كل نيروهاى مسلح
تاريخ سخنرانى : 30/8/1378
((اقتدار در مقابل هرگونه تحرك دشمن )) 
جمهورى اسلامى ايران هيچ گاه قصد و ايذاء نسبت به همسايگان خود را نداشته است ، امابا اقتدار، در مقابل هرگونه تحرك و ايذايى از جانب دشمنان و يا تحريك شدگان آنهادر مناطق مرزى ، در درياى خزر و مناطق ديگر خواهد ايستاد.
در مراسم صبحگاه مشترك نيروهاى انتظامى و نظامى استان اردبيل
تاريخ سخنرانى : 5/5/1379
((انتظار مردم ، حفظ اقتدار ملى ))  
يكى از انتظارات مردم از حكومت ، حفظ اقتدار ملى كشور درداخل و خارج است ... نيروى انتظامى ، مظهر اين اقتدار در محيط زندگى مردم است .
اگر بخواهيم نيروى انتظامى به عنوان مظهر اقتدار ملى ، عزيز باشد، بايد ضمن رعايتمناعت و امانت ، شرايط لازم آن را بطور كامل و بدون اغماض درداخل اين نيرو به وجود آوريم .
مردم بايد هنگامى كه به نيروى انتظامى مراجعه مى كنند، احساس نمايند كه گوشىشنوا، زبانى پاسخگو و دلى مهربان در انتظار آن ها است .
تضمين كننده اقتدار و عزت نيروى انتظامى ، حفظ تدين و ارزشقائل شدن براى ارزشهاى دينى و همه مظاهر آن در اين نيرو است .
در مراسم فارغ التحصيلى دانشجويان دانشگاه علوم انتظامى
تاريخ سخنرانى : 19/7/1379
((اقتدار سياسى )) 
((اقتدار سياسى چيست ؟)) 
ر فعال داشته باشند؛ به آنها تحميل سياسى نشود؛ كسى نتواند به آنها زور بگويد؛كسى نتواند در اوضاع سياسى آنها دخالت كند؛ كسى نتواند در اوضاع داخلى كشور آنهاانگشت ايذاء دراز بكند. اقتدار سياسى - كه بخشى از اقتدار ملى است - اين است كهگروهها و مجموعه هاى سياسى و روحانى و ساير مجموعه هاى گوناگون در كشور ماسياسى اند؛ گرچه حزبى هم ندارند - بتوانند آگاهيهاى سياسى و تشخيصهاى درستسياسى پيدا كنند تا در مواقع لازم قادر باشند پشت سر دولت بايستند. اقتدار سياسىاين است كه ملت ، پشتيبان دولت و تصميمات مسؤ ولان كشور باشد؛ اين گوشه اى ازاقتدار سياسى است .
نماز جمعه تهران
تاريخ سخنرانى : 30/2/1380
((امروز در دنيا وضعمان خوب است )) 
داللّه در دنيا وضعمان خوب است . اين شعار نيست ؛ بلكه عين واقعيت است . وقتى مىگوييم در دنيا وضعمان خوب است ، اين براى يك ملت يعنى همه چيز. وقتى يك ملتتوانست در غوغاى تنازع قدرتهاى بزرگ ثابت كند كه براى ماندن و قوى بودن بهكسى احتياج ندارد، پس ملت نيرومندى است .
حم كه هر گياهى قابليت رشد و نمو دارد، همه فعاليتها به آرامى انجام مى گيرد. اما يكوقت هم است كه چنين وضعيتى به چشم نمى خورد؛ يعنى هوا طوفانى است ، گرما وسرماى كشنده وجود دارد و هر گياهى در چنين شرايطى توان حيات ندارد و فقط آن درختمستحكم ريشه دار و ستبر باقى خواهد ماند. امروز وضعيت دنيا اين گونه است .
حديث ولايت ، ج 1، ص 311
((پيروزى انقلاب اسلامى هيمنه دو ابرقدرت را شكست ))  
حفظ عزت و كرامت انقلابى جمهورى اسلامى و ملت ايران در مناسبات بين المللى ، يكىديگر از نقاط اصلى است . پيروزى انقلاب اسلامى در ايران ، تحولى ژرف در ارتباطاتبين المللى از دو نظر بوجود آورد:
اول اين كه هيمنه دو ابرقدرتِ آن روز دنيا را در رابطه شان با دولتهاى ضعيف جهان ،شكستى سخت داد و ابهتى را كه به مرور در چشم ملتها و دولتها به دست آورده بودند،بشدت تضعيف كرد.
ميق ، بتدريج در جهان ظاهر شد و امروز پس از يازدهسال ، چهره سياسى عالم را دگرگون كرده است ، اما همه چشمهاى تيزبين ، از همان آغازتشخيص دادند كه با پيروزى اين انقلاب عظيم ، عصر جديدى در مناسبات عالم پديد آمدهاست . اين عصر را بايد ((عصر امام خمينى )) ناميد و ويژگى آن ، عبارت است از بيدارى وجراءت و اعتماد به نفس ملتها در برابر زورگويى ابرقدرتها و شكستن بتهاى قدرتظالمانه و بالندگى نهال قدرت واقعى انسانها و سربرآوردن ارزشهاى معنوى و الهى .
افت و يكى از دو ابرقدرت از صحنه سياست عالم حذف و به قدرت درجه دومتبديل گرديده و ابرقدرت ديگر هم از سويى با اوجگيرى مقاومتهاى مردمى در بسيارى ازنقاط عالم ، از جنوب و شمال آفريقا و فلسطين اشغالى تا اقصا نقاط شرق آسيا و ازسوى ديگر، با گسترش روزافزون فساد و ران امريكا مى خواستند با آن ، خلا يك عقيدهوحدتبخش را در ميان ملت خود پُر كنند و نيز از سوى ديگر، برهم ريختن محاسباتى كهبر روابط اروپا و امريكا حاكم بود، موجب نفوذ دولت امريكا حتّى بر كشورهاى اروپايىمى شد، بشدت احساس خطر مى كند و موقعيت خود را در جهانمتزلزل مى بيند.
روحيه ملتهاى اصيل و مظلوم ، جمهورى اسلامى موظف است كوچكترين تغييرى در چهرهباصلابت و موضع باعزت خود در مناسبات بين المللى ايجاد نكند؛ با قلدران ، از موضعقدرت و با دولتهاى ضعيف ، از موضع حمايت و با ملتهاى بپاخاسته ، از موضع رعايت وهدايت سخن بگويد و عمل كند؛
پيام به مناسبت اولين سالگرد ارتحال ملكوتى امامراحل (ره )
تاريخ پيام : 10/3/1369
((هر ملتى ، اگر تسليم سلطه قدرتهاى بزرگ عالم شد، از دست رفته است ))
راده ملى چشم بپوشد، در ورطه ضعف بى پايان و وادى اى كه آخر آن معلوم نيست ، لغزيد.هر دولتى كه حاضر شد در مقابل خواست دستگاه يكپارچه سلطه جهانى تسليم شود،بيش از گذشته محكوم به ضعف و ذلت و تحت سلطه قرار گرفتن و هضم شدنِ شخصيتشد. اين ، يكى از چيزهايى است كه وضع فعلى جهان ، آن را نشان مى دهد.
ديدار با اعضاى مجلس خبرگان
تاريخ سخنرانى : 25/4/1369
((ايران اسلامى در سطح منطقه و جهان ، در اوج اقتدار ملى است )) 
انيتان را از مسؤ ولان حفظ و مضاعف كنيد. امروز وقتى انسان به صحنه سياسى كشور نگاهمى كند، بحمداللّه خوشحال مى شود. رئيس جمهور، يك چهره برجسته و ممتاز و مورد محبتامام ؛ خيلى از مسؤ ولان دستگاه اجرايى ، جزو سابقه دارهاى خدمت به انقلاب و اسلام ؛مجلس شوراى اسلامى ، متشكل از نمايندگان مردمى و بسيارى دلسوز و علاقه مند؛ قوهقضائيه ، بحمداللّه انسانهاى عالم و صالح و شجاع ؛ و ملت عزيز ما - كه پشتوانه همهاين حركتهاست - در سطح منطقه ، بلكه در سطح جهان ، در اوج اقتدار ملى است . همه اينطور احساس مى كنند.
استكبار، هميشه حفظ مى كنيم ؛ همين حالا هم آماده هستيم . ما قصد تجاوز به هيچ كس رانداشتيم ، باز هم نداريم ؛ اما آماده ايم كه براى مقابله با تج -اوز - هر كس كه باشد -اقدام كنيم . صدام هم كه تجاوز كند، تودهنى خواهد خورد. امريكا هم كه تجاوز كند،تودهنى خواهد خورد.
در ديدار با مسؤ ولان بنياد شهيد
تاريخ سخنرانى : 24/5/1369
((اقتدار سياسى بر سه پايه استوار است )) 
واناييهاى علمى و تكنولوژيكى ؛ سوميش ، قطعا تواناييهاى خبرى و سلطه خبرى است .اگر امريكا همين ثروت و پيشرفت علمى فعلى را داشته باشد؛ اما ايستگاههاى خبرى از اوگرفته بشود، نفوذش چه قدر خواهد شد؟ يك سوم كم خواهد شد؟ يقينا بيشتر از يك سومدر دنيا كم خواهد شد.
در ديدار مدير و مسؤ ولان بخشهاى خبرى صدا و سيما
تاريخ سخنرانى : 21/12/1369
حديث ولايت ، جلد 6، ص 293
((عزت ، حكمت و مصلحت محور اساسى سياستهاى خارجى است )) 
ا يارى دهيم و در اين راه سيلى خوردن و رنج كشيدن را افتخار و مايه اعتلاى خود مى دانيم .ما براى دين خدا، اعتلاى كلمه حق و پيش بردن اهداف الهى و اسلامى در جهان مبارزه مى كنيمو براى اين منظور عزت ، حكمت و مصلحت را را محور اساسى سياستهاى خارجى خود قرارداده ايم .
عزت به معناى احساس اقتدار الهى است و هر كس احساس ذلت كند از ما نيست . كارگزارانسياست خارجى جمهورى اسلامى ايران بايد در تمامى برخوردهايشان احساس عزت كنند واين مسئله غير از احساس تكبر و نخوت است .
كار كردن بر مبناى محاسبات منطقى ، بنا كردن پايه هاى مستحكم و گام برداشتن درميدانهاى هموار و پرهيز از هرگونه ندانم كارى ، و غرور به معناى حكمت است و برخوردعلاج جويانه با مسائل و حل زيركانه مشكلات به مفهوم مصلحت انديشى است .
تاريخ سخنرانى : 21/5/1371
((ملت ايران در سرتاسر آفاق سياسى عالم شناخته شده است )) 
يقايى و آسيايى و حتى بعضى از كشورهاى اروپايى با يك اشاره كارشان را راه مىاندازند، همان قدرت هاى گردن كلفت و قلدر از ملت مبارز و انقلابى ايران واهمه دارند ومى ترسند. هيچ اميدى ندارند كه بتوانند در اين ملت نفوذ كنند و بر اين ملت حكم برانند.هيچ اميد ندارند.
جربه هاى گذشته نشان داده است كه دروغ مى گويند. خنجرى در پشت مخفى كرده اند ودستى براى چپاول . ما اينها را شناخته ايم ، خوب اين قدرت ملت ايران بحمدالله درسرتاسر آفاق سياسى عالم اين قدرت شناخته شده است براى سياستمداران و مسؤ ولانو قدرتهاى جهانى اين ناشى از چيست ؟ ناشى از همين ايمان است از همين انگيزه است . ازهمين هوشيارى و آگاهى است و از همين اتحاد كلمه است .
ديدار با خانواده هاى شهدا، جانبازان و آزادگان
تاريخ سخنرانى : 30/7/1371
((اقتدار در عرصه ديپلماسى )) 
ايران ، مركز جبهه پايدارى اسلامى در جهان است و نظام اسلامى با اقتدار در موضع خودايستاده است .
بنابراين نمايندگان سياسى جمهورى اسلامى ايران نيز در عرصه ديپلماسى بايد برايستادگى و استقامت در آرمانهاى خود و تمجيد از نظام حقوقى و پيشرفته اسلامىتصريح كنند.
ديدار وزير و مسؤ ولان وزارت امور خارجه و نمايندگان سياسى
تاريخ سخنرانى : 3/5/1374
((آثار بركت انقلاب و عزت اسلامى در ايران در اروپا)) 
پرچم آزادگى را به دست گيرد، بايد به سراغ مرام اشتراكى و ماركسيستى مى رفت ،اما امروز به بركت انقلاب و قدرت و عزت اسلامى در ايران ، هر كس كه پرچم آزادگى رادر جهان بلند مى كند، دم از اسلام خواهى مى زند و در قلب اروپا كشورى وجود دارد كهبه نام اسلام مى جنگد و براى آن فداكارى مى كند.
ديدار با مردم استان مازندران
تاريخ سخنرانى : 24/7/1374
((ملت ايران در كمال اقتدار سياسى ))  
حقيقت ايستادگى كند و از خطر و مبارزه نترسد بر دشمنان خود در هر موقعيتى كه باشندپيروز خواهند شد و ملت ايران اين پيروزى را به چشم خود ديد و از ثمره شجره طيبهانقلاب نيز بهره مند شد و اكنون در كمال اقتدار سياسى و برخوردار از عزت در چشمناظران بين المللى است .
تاريخ سخنرانى : 27/7/1374
((در مقام دفاع ، با قدرت تمام به دهان هر متجاوزى خواهيم كوبيد)) 
ه است و بر آن پاى خواهد فشرد. جبهه استكبار تا زمانى كه بناى حركت خود را برباطل ، استوار كرده باشد. حرف حق را قبول نخواهد كرد و جبهه حق نيز، اين حركت استكباررا بر نمى تابد و آن را تحمل نمى كند. ملت ايران و نظام اسلامى به هيچ وجه مبارزهجويى نمى كند اما در مقام دفاع ، با قدرت تمام به دهان هر متجاوزى خواهد كوبيد.
در دانشگاه امام حسين (ع )
تاريخ سخنرانى : 18/8/1374
((اقتدار اسلامى ايران ، حضور مقتدرانه درمسائل جهانى است ))
يران ، امروز ارتباطات گسترده اى ميان ايران و كشورهاى مختلف جهان وجود دارد كه اينخود نفوذ، توانايى ، اقتدار و عزت ايران اسلامى را نشان مى دهد و بر همين اساس ، عظمتو عزت جمهورى اسلامى ايران و حضور مقتدرانه آن درمسائل جهانى همراه با موفقيت هاى بزرگ به دست آمده درمسائل داخلى براى ملتهاى مسلمان جهان ، الهام بخش است .
ديدار با اعضاى مجلس خبرگان
تاريخ سخنرانى : 9/12/1374
((اقتدار در ديپلماسى و سياست خارجى )) 
ره سياست و ارتباطات خارجى جمهورى اسلامى ايران و مايه پيشرفت و عظمت آن ، روحيهاسلامى و انقلابى و تفكر اسلامى اين حكومت و ملت است و اين همان چيزى است كه موجبقدرت نظام و توجه و احترام ملتها به آن و نيز دشمنى آمريكا و استكبار با ملت مسلمانايران و نظام اسلامى شده است .
د. بنابراين ، در همه تحركات و فعاليت هاى ديپلماتيك بايد موضعى قوى ، و قاطعانهو مقتدرانه اتخاذ كنيد و در هر مساءله اى كه تعرض استكبار به اسلام و انقلاب و نظامشديدتر است ، شما نيز با برخوردى منطقى و شجاعانه و تواءم با حكمت ، محكمتربايستيد. چرا كه حفظ حيات ، عزت و عظمت نظام اسلامى در گرو ايستادگى قاطعانه وانقلابى در برابر فزونخواهى هاى استكبار است و اين اصلى اساسى در سياست خارجىنظام است .
ى و انسانى ، استحكام ريشه هاى انقلاب در داخل ، اقتدار كم نظير حكومت اسلامى و پيوندعميق مردم با مسؤ ولان نظام . حتى بدون هيچ گونه تبليغ و تلاش خاص ، موجب گسترشصحيح انقلاب اسلامى و شعاع اسلام در جهان است كه نظام استكبارى به هيچ چيز جزخاتمه حيات واقعى اين نظام و يا به تغيير جوهرى و عميق ماهيت اسلامى نظام راضى نمىشود و اين واقعيت را بايد در همه احوال كاملا در نظر داشت .
ديدار وزير و معاونان وزارت امور خارجه با ايشان
تاريخ سخنرانى : 18/5/1375
((انقلاب ، به قدرت يك حكومت مقتدر در دنيا اثر گذاشته است ))  
نها هنوز هم مشغول مقابله با اين انقلاب هستند. از آن روزى كه اين انقلاب ، هيچ چيز جزشخص امام نبود و حتى به قدر يك مدرسه آن روز رفاه هم تشكيلات حكومتى نداشت ، آنهابا اين انقلاب شروع به مبارزه كردند و تا امروز كه انقلاب ، به قدرت يك حكومت مقتدردر همه جاى دنيا اثر گذاشته است - اثر سياسى ، اقتصادى ، انسانى و فكرى - و درداخل هم امروز به فضل پروردگار، حكومت ما يكى از مقتدرترين حكومتهايى است كه درطول اين قرون ، در اين كشور حكم رانده اند ،هنوز كه هنوز است اين مبارزه ادامه دارد و دارندمبارزه مى كنند.
شان را شدت مى دهند، ظاهرا حركت ملت ما قويتر و پيشرفت ما سريعتر است . طبق تجربه، ظاهرا براى ملت ايران خوب است كه شيطانها با او مبارزه كنند. چون الحمداللّه هيجدهسال است كه آنها با ما مبارزه مى كنند و ضربه مى زنند، ولى ملت ايران با قدرت پيشمى رود و حركت مى كند!
رجاذبه قرآن ، بخش مبارزه پيغمبران با مستكبرين است . زمان آنان بدون استثنا، باپيروزى پيغمبران تمام مى شود - بدون استثنا، نگاه كنيد - البته ممكن است آن پيغمبر، دروسط راه شهيد شود، يا از دنيا برود؛ ولى جبهه پيغمبر، بر جبهه دشمنان پيغمبر، بدوناستثنا پيروز شده است . هر چه تاريخ را نگاه مى كنيد، اين گونه است . قرآن را نگاهكنيد، ((انا لننصر رسلنا))، اصلا نصرت ، متعلق به پيغمبران است .
به پيغمبر ما مى فرمايد: ((ولقد استهزئ برسل من قبلك فحاق بالذين سخروا منهم ماكانوا به يستهزؤ ن ))؛ به عنوان تسلاّ مى گويد. يعنى اى عزيز ما، اى پيامبر ما، اگرمى بينى تو را استهزا، مسخره و توهين مى كنند، يا دست كم مى گيرند، سعى دارند كهروحيه پيروان تو را با اين توهينها تضعيف كنند؛ تعجب نكن ؛ همه پيغمبران همين طوربودند.
قلاب ، ايستادگى روزافزون اين مردم و ضعف و ناكامى روزافزون دشمنان است . خبرتازه ما و قضيه اين انقلاب ، اين است و همين هم خواهد بود. همچنان كه پيامبران به طور عامو بدون استثنا، بر دشمنانشان پيروز شدند، اين انقلاب هم بدون هيچ ترديدى بردشمنانش پيروز خواهد شد.
نماز جمعه تهران تاريخ سخنرانى : 13/11/1375
((اين ملت مرعوب هيچ قدرتى نيست )) 
قدرت دست به دست هم دادند و با اين كه در همهمسايل ، يا بسيارى از مسايل ضد هم بودند، در اين مساءله يكى شدند، تا اين ملت را از راهاسلام برگردانند و او را پشيمان كنند و در را بر همان پاشنه قبلى بچرخانند؛ امانتوانستند. واللّه هيچ قدرتى امروز در دنيا نمى تواند ملت ايران را از راه پرافتخاراسلام و قرآن برگرداند. كسانى كه غير از اين گمان مى كنند، چه فكر مى كنند؟
در مانور عظيم طريق القدس
تاريخ سخنرانى : 7/2/1376
((اين نظام مقتدر، دشمنان اسلام را بشدت به فكر فرو برده است )) 
ر بزرگ ، اين انقلابى كه توفيق خود را در اغلب عرصه ها تا امروز اثبات كرده است ؛هم در پيروزى انقلاب ، هم در پيروزى بر تهاجم دشمن بيگانه در جنگ تحميلى ، هم درعرصه سازندگى ، و توانسته است وحدتِ اين ملت را به صورت كاملى حفظ كند، اينملت شجاع و سربلند و فعال و كارآمد ظام مقتدر، دشمنان اسلام را بشدت به فكر فروبرده است . آنها مى ترسند؛ چون مى بينند كه اين انقلاب جاذبه دارد. هر جا در دنيامسلمانى هست ، وقتى سر بلند مى كند و چشمش به اين پرچم برافراشته و به اهتزازدرآمده مى افتد، به هيجان مى آيد و احساسات اسلامى در او زنده مى شود.
ديدار با ميهمانان كنفرانس وحدت اسلامى
تاريخ سخنرانى : 2/5/1376
((ايران اسلامى هيچ گاه در مقابل هيچ قدرتى تسليم نخواهد شد)) 
ين همه جوان دارد، اين همه استعداد دارد، اين همه توانايى دارد و بحمداللّه يك نظام مردمىدارد، حكومت از آن مردم ، متعلق به مردم و براى مردم ، نيروهاى مسلح در كنار مردم ، كمك كارمردم ، مدافع از مردم و زينت و مايه سرافرازى ملت است . اين چنين كشورى از كسى نمىترسد.
مهاى بددل و همه مستكبرانى كه قصدشان تجاوز و زياده طلبى است ، بدانند كه ايراناسلامى با اين ملت ، با اين جوانان ، با اين امكانات ، با اين ارتش ، با اين سپاه ، با ايننيروهاى مسلح عزيز و سرافراز، با اين توانايى در ساخت ، هيچ گاه درمقابل هيچ قدرتى تسليم نخواهد شد.
در مانور بزرگ ذوالفقار
تاريخ سخنرانى : 6/7/1376
سوى عناصر دلسوز ملت خود متهم به گرايش و يا نفوذپذيرى از آمريكا و جامعهقدرتمند جهانى هستند، مى دانند كه بهترين راه براى نشان دادناستقلال خود، اعلام صريح و علنى ارتباطات دوستانه با جمهورى اسلامى ايران است واين براى نظام و ملت اسلامى ايران كه چنين موضع قوى و شجاعانه و همراه با عزتىدارد، افتخارآميز و موجب غرور ملى است .
ديدار با رؤ ساى دفاتر نمايندگى ولى فقيه در دانشگاهها
تاريخ سخنرانى : 17/7/1376
((ايران اسلامى مشتاق اقتدار جهان اسلام است )) 
م قرآن ، امروز از هميشه بيشتر، مشتاق اتحاد و عزت و اقتدار جهان اسلام است . ما ايرانيانبه بركت ايمان اسلامى و على رغم توطئه هاى تبليغاتى دشمن ، وحدت ملى خود را بهشكل كم نظير، حفظ كرده و در جهت عكس ادعا و نيزميل باطنى دشمنانمان ، حضور مردمى را افزايش داده ايم .
... اين همت را در برخى ديگر از كشورهاى برادر نيز شاهديم ، ولى از همه مهمتر، عزت واقتدار سياسى است . ملت و دولت ما به بركت تمسك به اسلام و مشاركت جدى سياسىتوانسته اند نفوذ و دخالت بيگانگان را در كشور خود ريشه كن كنند.
امروز ملت اسلامى نيز تشنه آن اعتماد به نفس و اين عزت واستقلال است . و بايد همه در راه آن تلاش كنيم . اين يك مسؤ وليت تاريخى است و امروززمينه اداى آن و كسب عزت و اقتدار و استقلال كامل جهان اسلام فراهم است .
جهان است - موجب ناامنى است ؛ وجود يك سازمان كنفرانس اسلامى مقتدر، مى تواند از يك سوبا زبان عزت و اقتدار اسلامى ، بيگانگان را به رفع اين مزاحمت وادار كند، و از سوىديگر بهانه هاى اين حضور بى جا را مرتفع سازد؛ و هرگاه لازم باشد، نيرويى از خودكشورهاى اسلامى را به حراست از امنيت و صلح ، در اين منطقه بگمارد.
سخنرانى مراسم افتتاحيه سران كنفرانس اسلامى تهران
تاريخ سخنرانى : 19/9/1376
((هيچ قدرت مادى نمى تواند بر ملت ايران فايق بيايد)) 
سؤ ولان و ملت مبارزه كند و بر آن فايق بيايد. هر كس با چنين ملتى مبارزه كند، محكومبه شكست است . هر كس با چنين كشور و ملت و حكومتى دربيفتد، محكوم به هزيمت است . بامردمى كه خدا را يارى مى كنند، اسلام را يارى مى كنند، به قرآنعمل مى كنند، در سرنوشت خود حاكمند، قدر آزادى واستقلال را مى دانند، در صحنه حضور دارند،مسايل را تحليل مى كنند، هر كس با چنين ملتى مواجه بشود و مقابله بكند، خودش شكستخواهد خورد و اين ملت پيروز خواهد شد.
ديدار با مردم بندرعباس
تاريخ سخنرانى : 29/11/1376
((جمهورى اسلامى در سطح دنيا داراى عزت و چهره پيشرونده است ))  
بحمداللّه امروز جمهورى اسلامى در سطح دنيا داراى عزت و چهره پيشرونده است .تلاشهاى امريكاييها براى اين كه بتوانند ملت و دولت ايران را محاصره كنند و در انزوابيندازند، به جايى نرسيده است و هرگز هم به جايى نخواهد رسيد. ملت ما پشت سر مسؤولان نظام ايستاده است .
ديدار با دانشجويان و دانش آموزان
تاريخ سخنرانى : 13/8/1378
((امروز نظام جمهورى اسلامى يكى از مقتدرترين كشورهاست ))  
تا آفريقا و خيلى جاهاى ديگر گسترده است اين به خاطر همين كارهاى بزرگى است كهملت ايران كرده است امروز نظام جمهورى اسلامى يكى از مقتدرترين كشورهاست اين معناالبته در تحليلهاى سياسى سطح بالاى موجود در حتى كشورهاى ما مورد اعتراف قرارگرفته است اين را نوشته اند و شورهاى غير اسلامى مى بينيد سعى مى شود در چشم خودملت ايران - بخصوص در چشم نسل جوان - مورداغفال و تغافل قرار بگيرد انكار بشود وانمود بشود كه ملت ايران ملتى است كه منزوىاست كنار افتاده است كسى به او توجه ندارد اين كار آن دشمن است چرا؟ براى اين ملت كهاز هويت حقيقى خود، از آن نيروى عظيمى كه در اختيار دارد، از آن تواناييهاى خودغافل بماند اين يكى از نقشه هاى دشمن است پس شجاعت و رشادت و آگاهى از تواناييهاىخود و اقتدارى كه به خاطر ايمان در اين ملت وجود دارد اين هم يكى از شرايط رقم زدن آنآينده است .
تاريخ سخنرانى : 11/ 8 / 1378
((بيست سال گذشته ؛ دوران درخشان تاريخ ملت ايران ))  
امروز هر كس كه در دنيا درباره اسلام و حكومت اسلامى سخنى بگويد، اذهان عمومى آن رابه عنوان پيامى از يك واقعيت ممكن دريافت خواهند كرد، زيرا حكومت قدرتمند اسلامى درايران نمونه اى واقعى از يك حقيقت بزرگ است كه دعوت اسلامى آن را به وجود آورده است.
... كسانى كه ديروز در جبهه جنگ عراق آن همه به دشمن ملت ايران كمك كردند، اكنون بااذعان به قدرتمندى ايران اسلامى ، صف كشيده اند تا ارتباطات خود را با ملت و دولتايران بهبود بخشند و اين خود نشان دهنده استحكام بناى نظام اسلامى در دنياست .
... ملت ايران در هيچ مقطعى از تاريخ مانند 20سال گذشته با اين حد از دشمنى و محاصره دشمن مواجه نبوده است ، اما با اين وجودموفقيتهاى بيشمارى را به دست آورده است و بدون ترديد بيستسال گذشته ، دوران درخشان تاريخ ملت ايران محسوب مى شود.
ديدار با گروهى از جانبازان انقلاب
تاريخ سخنرانى : 27/8/1378
((ديپلماسى ابزار كارآمد اقتدار سياسى است )) 
گِ دشوار و پيچيده اى ، با ظواهرى غير از ظواهر جنگى - در اين ميدان ، سربازان خط مقدمشماييد. ابتكار شما، جراءت شما، ايمان شما، تصميم شما، خصلتها و خصوصياتاخلاقى يى كه خداى متعال در شما قرار داده ، يا خودتان در خودتان به وجود آورديد، همهاينها وسايلى هستند كه در حقيقت شوكت و عزت و اقتدار نظام اسلامى را به اقصا نقاطعالم منتقل مى كنند.
تدار نظام سياسى را بيش از بسيارى از دستگاههايى كه حافظ و موظف به حفظ امنيت ملىهستند، دستگاه ديپلماسى و دستگاه اداره كننده سياست خارجى مى تواند به عهده بگيرد وتحقق ببخشد. چه قدر جنگهايى كه مى توانسته شروع بشود، اما با اقتدار ديپلماسىشروع نشده . چه قدر تهاجمها توطئه در زمينه افكار عمومى دنيا - كه امروز بخصوصنقش كارآمدى در وضعيت و سرنوشت نظامهاى سياسى دارد - طراحى شده بوده و ابتكاردستگاههاى ديپلماسى ، پُركارى آنها، توجه آنها، بِروز بودن آنها، بهنگامعمل كردن آنها، توانسته اين توطئه را خنثى كند و از بين ببرد.
رهاى تخصصى و مهم خودشان در داخل كشور سرگرمند و هر كدام هم در جاى خود اهميتىدارند؛ نه ، اين نيم ، در قبال آن نيم ديگر است . نيمِ سياست خارجى ، نيمِ امنيت خارجى ، درمقابل نيمِ امنيت و اقتدار و اداره داخلى ؛ دستگاه ديپلماسى كشور چنين نقش و شاءن و جايگاهىدارد.
وزنامه و فلان خبرنگار و فلان تلويزيون قرار ندهيد؛ اين معلوم است . اتفاقا وقتى شمامى بينيد كه حملات مطبوعاتى و رسانه اى و جوسازيها وامثال اينها عليه نظام سياسى كشور و عليه ملت و دولت و مجموعه ، پُرحجم شده است ،بايد كشف كرد كه در اين جا اقتدارى وجود دارد؛ قلعه و ى عزتى ما نيست كه حالا فرضكنيد فلان استاد دانشگاهِ پول گرفته صهيونيستِ فلان گوشه دنيا عليه جمهورىاسلامى مصاحبه اى بكند و حرفى بزند؛ بعد هم اين را پوشش خبرى بدهند و همه جاىدنيا پخش كنند؛ اين چيزى نيست كه خيلى اهميت داشته باشد ما اين را ملاك و شاخص قراربدهيم .
يران و نظام جمهورى اسلامى و ايران اسلامى از پايه هاى عزت برخوردار است : اولا يكآرمان حكومتىِ قوى در دست دارد. ما در باب حكومت حرف داريم ، تفكر داريم ، طرحداريم ؛ و آن ، طرح اسلامى است .
ديدار وزير امور خارجه و رؤ ساى نمايندگى هاىجمهورى اسلامى در خارج از كشور
تاريخ سخنرانى : 25/5/1379
((امروز جمهورى اسلامى در دنيا عزيز است )) 
سا و مسؤ ولان كشور مى دانند و به فضل پروردگار به آن پايبندند؛ اما بعضى افرادبا ظرفيتهاى كم ، با شخصيتهاى كوچك ، با دلبستگيهاى گوناگون مادى و احيانا باكج سليقگى - كج سليقگى را هم در خلال انگيزه ها بگوييم كه راهى براى حُسن ظنباقى بماند - راه ديگرى را مى روند.
در اجتماع مردم قم
تاريخ سخنرانى : 14/7/1379
((شرط اقتدار سياسى ، پرهيزگارى و عدالت مسؤ ولان است )) 
ود كه در داخل كشور شروع شد و هنوز هم ادامه دارد. در دنيا تهاجم فرهنگى عليه انقلاب ،از تهاجم سياسى و اقتصادى سريعتر و همه گيرتر و همه جايى تر بود. انواع و اقسامكارها را كردند؛ چه قدر عليه اسلام و انقلاب و مبانى اسلامى و مبانى شيعى ، كه فكرمى كردند در پديد آمدن اين اين كه جلوى اين سخن نو را - يعنى اين كه بايد قدرتسياسى در كشور در دست انسانهاى پرهيزگار وعادل باشد و شرط اين اقتدار سياسى ، پرهيزگارى و عدالت باشد - بگيرند. اين سخننو چيزى است كه هر صاحب قدرتى را در دنيا تكان مى دهد و هر دستگاهى را كه از قدرت، انتفاع مادى مى برد، دچار وحشت مى كند؛ لذا همه جاى دنيا با اين فكر مخالفند.
ديدار اعضاى مجلس خبرگان رهبرى
تاريخ سخنرانى : 27/11/1379
((اقتدار فرهنگى )) 
((اقتدار فرهنگى يعنى چه ؟)) 
اقتدار فرهنگى هم همين طور است ؛ يعنى از لحاظ فرهنگى ، فرهنگ كشور اثرگذار باشدو اثرپذير نباشد و تهاجم فرهنگى به شكل صحيحى دفع شود.
ستگاه اداره كننده اينها از توانايى مالى برخوردار باشد؛ متوقف بر اين است كه آحاد مردمدر كشور - كه مى خواهند پشتيبان دولت باشند - احساس گشايش اقتصادى كنند؛ پسمساءله اقتصادى در امنيت و فرهنگ و عزت و برجستگى حرف سياسى در كشور و در حضورجهانى تاءثيرگذار است .
نماز جمعه تهران
تاريخ سخنرانى : 28/2/1380
((پاسخ هجوم فرهنگى ، تفنگ نيست )) 
ا مسؤ ولان فرهنگ كشور و كارگزاران امور فرهنگى در هر سطحى و شما فرهنگيان عزيز- اعم از معلم و دانشجو و روحانى و طلبه و مدرّستان ، تا دانش آموزتان و تا كسانى كهدر بيرون اين نظام آموزشى كشور مشغول به كارند - احساس كنيد كه امروز، سربازِ اينقضيه شماييد و بدانيد كه چگونه دفاع خواهيد كرد و چه كارى انجام خواهيد داد.
عيت دشمن ، چشمش را ببندد، سرش را پايين بيندازد و جلو برود، شكست خواهد خورد. در جنگفرهنگى هم ، همين طور است . اگر ندانيد كه دشمن كار مى كند، يا از آنكه مى داند، فرماننبريد، از فرمانده فرهنگى دستور نگيريد، يا او از نيروى شما استفاده نكند و مانور وسازماندهى را درست انجام : دهد، پشت سرش شكست است .
راديو، تلويزيون ، مدارس ، وزارت ارشاد، روزنامه ها، مجلات و كلا مجموعه بناىفرهنگى كشور، مسؤ وليت دارند. شما معلمان ، مشخص است كه سنگرتان كجاست .مسووليتتان هم ، مسؤ وليت بسيار بزرگى است .
ديدار با گروه كثيرى از معلمان و مسؤ ولان امور فرهنگى كشور
تاريخ سخنرانى : 12/2/1369
((تهاجم فرهنگى ، بيشترين همت دشمن )) 
هنگى جامعه - هر كه هستند، هر چه هستند، چه وابستگان به دانشگاهها، چه وابستگان بهحوزه هاى علميه و چه ديگران - بايد بدانند كه امروز دشمن ، بيشترين همت خود را روىتهاجم فرهنگى گذاشته است . من به عنوان يك آدم فرهنگى ، اين را عرض مى كنم ، نهبه عنوان يك آدم سياسى .
يا هستيد، قرار داريد و طرف ديگر آن ، دشمنان شما، يعنى سردمداران جبهه استكبار و ضداسلام ، دنباله روهايشان و اراذلى كه در اين بين ، به خاطر منافع شخصى و هواهاىنفسانى ، دنبال بوق استكبار و خر دجال او راه افتاده اند، قرار دارند. الان ، كارزارىبرپاست ؛ شوخى نيست . جنگ نظامى ، تمام شد. تازه اگر دشمن - يعنى استكبار جهانى -بتواند، حرفى ندارد كه باز هم جنگ نظامى را راه بياندازد؛ منتها برايش آسان نيست .
اشته باشد و يك نگاه به صحنه بياندازد، برايش مسلم خواهد شد كه الان دشمن از طرقفرهنگى ، بيشترين فشار خود را وارد مى آورد. كم هم نيستند قلم به مزدها و فرهنگيهاىدين و دل و وجدان باخته و نشسته پاى فساد استكبار - چه غالبا و اكثرا در خارج كشور وچه تك و توكى در داخل كشور - كه براى مقاصد استكبارى ، قلم هم بردارند، شعر همبگويند، كار هم بكنند و دارند مى كنند.
ديدار با گروه كثيرى از معلمان و مسؤ ولان امور فرهنگى كشور و جمعى از كارگران
تاريخ سخنرانى : 12/2/1369
((تهاجم فرهنگى را نبايد انكار كرد)) 
اين مساءله ((تهاجم فرهنگى )) كه ما بارها روى آن تاكيد كرده ايم ، واقعيت روشنى است ؛با انكار آن ، ما نمى توانيم اصل تهاجم را از بين ببريم .
ينم عنه ))؛(4) اگر شما در سنگر خوابت برد، معنايش اين نيست كه دشمنت هم در سنگرمقابل خوابش برده است . تو خوابت برده ؛ سعى كن خودت را بيدار كنى . ما بايد توجهداشته باشيم كه انقلاب فرهنگى در تهديد است ؛ كما اينكهاصل فرهنگ ملى و اسلامى ما در تهديد دشمنان است .
ديدار با اعضاى شوراى عالى انقلاب فرهنگى
تاريخ سخنرانى : 20/9/1370
((پيش به سوى تمدن والاى اسلامى و انسانى )) 
عمومى جنبه حقوقى و قانونى بدهد. تا بر اساس آن ، پايه هاى پيشرفت ملت مسلمان ومقتدر ايران به همت تمدن والاى اسلامى و انسانى فراهم شود. اين رسالت عظيمى است كهشخصيت هاى برجسته ، متفكر و عاليقدر عضو شوراى عالى انقلاب فرهنگى بايد باجديت تمام ، براى تحقق آن بكوشند.
ديدار با شوراى عالى انقلاب فرهنگى
تاريخ سخنرانى : 20/9/1373
((در مقابل نيرنگهاى فرهنگى ، با عبادات فردى خودتان رامثل فولاد، محكم و آبديده كنيد))
هر عمل حسنه اى كه انجام بدهيد، احسان ، اطعام و كمك به كسى ،احوال پرسى از مستحقى ، اقدامى براى مردم محروم ، اقدامى براى جامعه اسلامى ، كارىبراى پيشرفت زندگى مردم ؛ همه اينها عبادت است .
گام سخن گفتن با خدا و تضرع است . هر كدام از اينها يك درجه است . هر كدام از اينها،شما را مثل پولاد آبديده محكم مى كند؛ اين جوانها را مستحكم مى كند؛ آنها راخلل ناپذير و در مقابل نفوذ شيطان ، نفوذ دشمن ، نفوذعوامل فساد و در مقابل تهاجم فرهنگى ، آسيب ناپذير مى كند.
ند، جاذبه هايى هم هست كه كسى به جز نفس خود انسان نمى گستراند! يك جاپول است ، يك جا شهوت ، يك جا مقام ، يك جا لذتى است كه خداىمتعال به آن لذت راضى نيست ؛ اين جا كسى شما را وادار نمى كند، نفس شماست ؛ آن ،دشمنترين دشمنان شما است . ((اعدا عدوّك نفسك التى بين جنبيك ))، انسان را درمقابل همه اينها نفوذناپذير و آسيب ناپذير مى كند. قدر اين ماه را بدانيد.
ها را وادار مى كرد مبارزه را كنار بگذارند - مقاومت بكنند، به روزه روى مى آورند. عباداتخدا اين گونه است . حضور در مقابل پروردگار اين طور است . نماز كه مى خوانيد، آرامشپيدا مى كنيد.از اضطراب و تلاطم روح نجات پيدا مى كنيد. وقتى با خداىمتعال مناجات و تضرّع مى كنيد، جان خودتان را تصفيه و با صفا مى كنيد، آلودگيها را ازآن دور مى كنيد. روزه كه مى گيريد، خودتان رامثل فولاد، محكم و آبديده مى كنيد؛ اين گونه است .
آنچه كه به وسيله عبادات به دست ما مى آيد، خيلى خيلى باارزش است ؛ خيلى زياد است .بايد خدا را شكر كنيم كه براى ما نماز و روزه و عبادات را آورد؛ به ما امكان داد كه اينبهره ها را براى خودمان فراهم بكنيم .
در ديدار علما، طلاب و اقشار مختلف مردم
تاريخ سخنرانى : 19/10/1375
((چرا از ورزش در برابر تهاجم فرهنگى استفاده نمى گردد؟)) 
...روى ورزش كار نشده است . دو كمبود بزرگ در پرداختن به ورزش هست :
ى دارد، استعدادى دارد. كدام ورزشها بايد مورد توجه قرار بگيرد؟ و با چه روحيه وپيگيرى اى ؟ در همين خصوص ، من يكى ، دو سال پيش ، با ورزشكاران و مسؤ ولان ورزشكشور مفصل صحبت كردم . من عقيده ام بر اين است كه اگر ما در اين بخش سرمايه گذارىكنيم ، و درست فكر كنيم و تدبير يله بسيجيها و سازمانهاى نظامى ما - كه از همهتجهيزات مدرن دنيا تقريبا منقطع بودند - اتفاق افتاد. ديديد كه در جنگ چه كردند و چهافتخارى آفريدند. همين الان در ورزش واليبال جانبازان و معلولان ، همين اتفاق افتاده استو اين برادران مرتب دارند افتخار مى آفرينند.
ورزشهاى سنتى خودمان - مثل چوگان - يا در ورزشهاى انفرادى رزمى ، يا در شنا، نتوانيمبه مصاف ورزشكاران برجسته دنيا برويم . علت اين كه اين وضعيت نابسامان فعلىوجود دارد، آن است كه بر روى تربيت و پيشرفت و استفاده از تكنيك ، برنامه ريزىنشده است ؛ اين يك اشكال است .
نشده فضاى فرهنگى اسلامى و سالمى حاكم باشد. نه اين كه ورزشكاران ما آدمهاىخوبى نيستند؛ نخير، آدمهاى بسيار خوب و مؤ من و متقى و پرهيزكار در ميانشان هست ؛ منتهىفراتر از اين بايد باشد. محيط ورزشى ما، بايد محيط عفيفى باشد. عفت ، معناى خيلىعجيب و وسيعى دارد. سلامت نفس يك انسان ، در هرجايى خودش را نشان مى دهد. محيط ورزش، بايد محيط عفيف باشد. در آن بايستى هرزگى ، شلختگى و هر چيز غير عفيفانه مشاهدهنشود. ما بايد اين فضا را در محيط ورزشمان به وجود بياوريم ؛ و اگر اين باشد، دردنيا خواهد درخشيد و ورزش ما ستاره خواهد شد.
ديدار صميمانه رهبر معظم انقلاب اسلامى با جوانان به مناسبت هفته جوان
تاريخ سخنرانى : 7/2/1377
((تمسك يافتن به فرهنگ خودى در مصاف با تهاجم فرهنگى )) 
ت ، عفتى است كه در فيلمهاى فارسى فعلا هست . حالا بعضى از كارگردانان وفيلمسازان به طور طبيعى دنبال آنند، بعضى هم عفت به آنهاتحميل مى شود؛ ناچارند كه زن و مرد و روابط خانوادگى را آن طورى كه فعلا فضاىجمهورى اسلامى مى پسندد، پديد بياورند؛ همين است كه در دنياگُل مى كند.
ت و سلامت و حيا و اين چيزى كه طبيعىِ ايرانيها هم هست ، اسلام هم همين را توصيه كردهاست . اين را ما هم بايد در محيط ورزش و در محيطهاى ديگر حاكم كنيم . اين ، فضاى معنوىفرهنگى ورزش خواهد شد؛ همان چيزى خواهد شد كه شما مى گوييد براى رفتن بهمصاف تهاجم فرهنگى ، بايستى متمسك به فرهنگ خودى بشويم ؛ كاملا درست است .
زش ، مسؤ ولان ورزش به اين دو كار بپردازند - يعنى از يك طرف ، رسيدن علمى ،برنامه ريزى دقيق براى ورزش از همه جهت ؛ گزينش ، تكنيك ، كار، تربيت ، تمرين ؛ واز طرف ديگر، رسيدن به فضاى فرهنگى ورزش - منخيال مى كنم كه محيط ورزشى ما پيش خواهد رفت و خيلى هم خوب خواهد شد.

next page

fehrest page

back page

 

 
 

کلیه حقوق این سایت محفوظ می باشد.

طراحی و پیاده سازی: GoogleA4.com | میزبانی: DrHost.ir

انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما جمادی الثانی رجب شعبان رمضان شوال ذی القعده ذی الحجة محرم صفر ربیع الثانی ربیع الاول جمادی الاول نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس دیتاسنتر فن آوا سرور اختصاصی سرور ابری اشتراک مکانی colocation