بسم الله الرحمن الرحیم
 
نگارش 1 | رمضان 1430

 

صفحه اصلی | کتاب ها | موضوع هامولفین | قرآن کریم  
 
 
 موقعیت فعلی: کتابخانه > مطالعه کتاب اقتدار ملّی در کلام رهبر معظم انقلاب, معاونت فرهنگى ستاد کل نیروهاى مسلّح   مناسب چاپ   خروجی Word ( برگشت به لیست  )
 
 

بخش های کتاب

     FEHREST -
     FOOTNT01 -
     MEL00001 -
     MEL00002 -
     MEL00003 -
     MEL00004 -
     MEL00005 -
 

 

 
 

 

next page

fehrest page

back page

ديدار صميمانه رهبر معظم انقلاب اسلامى با جوانان به مناسبت هفته جوان
تاريخ سخنرانى : 7/2/1377
((مؤ ثرترين حربه عليه تهاجم فرهنگى ، دين است ))  
اخلاق اسلامى آشنا كنيد؛ با عمل و زبان ، فضيلت اخلاقى را در آنها به وجود بياوريد؛مردم را موعظه كنيد؛ از عذاب خدا، از قهر خدا، از دوزخ الهى بترسانيد؛ انذار كنيد -- انذارسهم مهمى دارد؛ فراموش نشود -- آنها را به رحمت الهى مژده بدهيد؛ مؤ منين و صالحين ومخلصين و ك از شما عزيزان اين مشعل را در هرجا روشن بكنيد، دلها روشن خواهد شد؛آگاهى به وجود خواهد آمد؛ حركت به وجود خواهد آمد؛ ايمان عميق خواهد شد؛ مؤ ثرترينحربه عليه اين تهاجم فرهنگى و شبيخون نامردانه دشمن همين است ؛ از اين بشدتنگرانم . مى خواهند نگذارند كه روحانيون گاه ، خوشفكر، در محيطهاى مختلف -- در محيطدانشگاه ، در محيط بازار، در محيط روستا، در محيط شهر، در محيط كارگاه -- كار خودشانرا انجام بدهند. درست نقطه مقابل كار آنها، همين كار و مجاهدت فىسبيل اللّه شماست كه با اتقان و با دقت و بالاتر از همه با اخلاص انجام بگيرد.
ديدار با علما، روحانيون و مبلغان در آستانه ماه محرم الحرام
تاريخ سخنرانى : 23/1/1378
((فرق تهاجم فرهنگى و تبادل فرهنگى چيست ؟)) 
مثبت است . يك وقت هست كه يك انسان براى اين كه كمبودى را در بدن خودش برطرف كند،مى گردد و غذا و داروى مناسب را - آن چيزى كه به دردش مى خورد - از هر جايى كهگيرش آمد، پيدا مى كند و با ميل خود آن را داخل كالبد خودش مى ريزد. يك وقت هم هست كهنه ، ما انتخاب نمى كنيم ؛ دشان مى خواهند - نه آن چيزى كه ما لازم داريم - در بدن ماتزريق مى كنند. آيا اينها با هم فرق ندارد؟! من مى گويم ملت ايران نبايد خودش را لَختبيندازد تا دشمن با مدرن ترين شيوه ها، آنچه را كه خودش مى خواهد، از تفاله هاى دستدومِ فرهنگش به جسم ملت ايران تزريق كند.
ديدار جوانان و فرهنگيان در مصلاى رشت
تاريخ سخنرانى : 12/2/1380
((مهمترين سنگر يك انسان ، ايمان و انگيزه و عشق اوست )) 
دشمن در فرهنگى خود سعى مى كند مقاومت را در ميان مردم ما از حيثيت و اعتبار بيندازد؛ درواقع مقاومت شكنى كند و سنگرها را از بين ببرد. مهمترين سنگر يك انسان ، ايمان و انگيزهو عشق اوست ؛ نبايد اجازه دهيد اين سنگر را در دلها فرو بريزند و از بين ببرند.
در ديدار خانواده هاى شهداى نيروهاى مسلح
تاريخ سخنرانى : 4/7/1380
((اقتدار اقتصادى )) 
((اقتدار اقتصادى يعنى چه ؟)) 
ار ملى صحبت كرديم ؛ همه هم قبول دارند - يعنى آحاد ملت و مسؤ ولان كشور، اقتدار ملى راشعار و پرچمى مى دانند كه بايد همه به آن توجه كنند - حقيقتش هم همين است ؛ چون اقتدارملى ، اقتدار زيد و عمرو نيست ؛ اقتدار يك ملت و يك كشور است . اين اقتدار چگونه به دستمى آيد؟
دنيا حضور تاءثيرگذار داشته باشد؛ در بهبود وضع اقتصادى كشور از امكانات خودشاستفاده كند؛ فقر را در كشور ريشه كن و يا حداقل كم كند و بتواند به عنوان يك كشورثروتمند و غنى ، در مقابل چشم دنيا، كارايى نظام خودش را نشان دهد؛ اين مى شود اقتداراقتصادى ، كه مسؤ ولان ار اقتصادى همچنين به معناى اين است كه در كشور بيكارى وجودنداشته باشد؛ اشتغال وجود داشته باشد؛ توليد صنعتى و كشاورزى در حد مطلوبباشد؛ از منابع و معادن كشور به نحو بهينه استفاده شود؛ اين هم اقتدار اقتصادى است كهبخشهاى گوناگون نسبت به آن مسؤ وليت دارند.
نماز جمعه تهران
تاريخ سخنرانى : 28/2/1380
((نفت ؛ بزرگترين ابزار قدرت )) 
به منطقه حساس حيات و زندگى شما محتاج است . آمريكا بايد بتواند چيزى را بر شماتحميل بكند؟ تحمل نكنيد، قبول نكنيد. اينها شعار نيست ؛ اينها واقعيتهايى است كه اگر ماهمت بكنيم و با اين تكليف عظيم الهى و انسانى صادقانه برخورد نماييم ،قابل تحقق و قابل عمل است .
حديث ولايت ، ج 8، ص 156
پيام به ملتهاى مسلمان
تاريخ پيام : 25/7/1370
((مظاهر اقتدار ملّى )) 
1) ((جايگاه رهبرى و ولايت امام خمينى (ره ) در اقتدار ملى )) 
((اين اقتدار و عزت ميراث امام (ره ) است )) 
گينترين تحقيرها را نسبت به همان قدرتهاى گردن كلفت و قلدر دنيا روا داشت و تاكنونهيچ ملتى مثل ملت ما، رژيم مستكبر و زورگوى امريكا را اين گونه تحقير نكرده است . همهى دنيا هم به اين موضوع اعتراف كرده اند. اين جا همان كشور و سرزمين است ؛ اما نسبت بهگذشته ، صدوهشتاد درجه تفاوت كرده است . بايد اين اقتدار و عزت را كه ميراث امام (ره) است ، حفظ كرد. اگر امام را دوست داريم و اگر جاى خالى او براى ما تلخ است ، بايدراه او را ادامه دهيم .
در مراسم بيعت فرماندهان ، نمايندگان ولىّفقيه و مسؤ ولان عقيدتى ، سياسىژاندارمرى و شهربانى ، و رئيس و پرسنل سازمان پليس قضايى كشور
تاريخ سخنرانى : 28/3/1368
((امام اين قدرت را به دنيا اثبات كرد)) 
ى است كه ((اصلها ثابت و فرعها فى السّماء تؤ تى اكلها كلّ حين باذن ربّها))(5).امام بزرگوار با آن قلب نورانى و ذهن روشن ، مكررا اين قدرت را به دنيا اثبات كرد ويك بار ديگر در هنگام ارتحال ملكوتى آن زاده پيامبران و دنباله رو انبياى الهى ،اصالت و استحكام آن روشن و واضح شد.
در مراسم بيعت اقشار مختلف مردم
تاريخ سخنرانى : 11/4/1368
((به بركت امام ، از موضع قدرت با دنيا حرف مى زنيم )) 
دكى در خود احساس ضعف مى كند. به فضل پروردگار، ما امور داخلى خودمان را با قوّتو اعتمادبه نفس كامل پيش خواهيم برد و ارتباطات خارجى را تا آن جا كه بااصول ما منطبق باشد و براى اسلام و مسلمين و ملت ايران و انقلاب و جمهورى اسلامىمقرون به صلاح و صرفه باشد، با قوّت و قدرت و از موضع بالا گسترش خواهيم داد.
در مراسم بيعت روحانيون ، مسؤ ولان و مردم استان خوزستان ، و روحانيون ، مسؤ ولان واقشار مختلف مردم گلپايگان ، دشتستان ، شبستر و خامنه
تاريخ سخنرانى : 21/4/1368
((راهى كه امام (ره ) آموخت )) 
وار آغاز كردند و امروز در دنيا، اين راه بتدريج رهروان زيادى پيدا مى كند. اين دورانجديد كه امام ما آن را با قيام و ايستادگى و اتكال به خدا و تكريم و تعظيم نسبت بهارزشهاى معنوى و با اعتقادش به آحاد مرد آغاز كرد، ان شاءالله ملتها را از شر سلطه هاىجهانى نجات قدرتهاى بزرگ مادى جهانى را نزديك خواهد كرد. اين ، از بركات آنبزرگوار است . ملت ها، پشت سر رهبر با عظمت و استثنايى خود، اولين ملتى بود كهقدم در اين دوران جديد گذاشت و پايه هاى آن را مستحكم كرد و با مقاومت خود، براىملتهاى دنيا، شاهدى بر صدق اين ادعاها شد.
در مراسم اولين سالگرد ارتحال حضرت امام (ره )
تاريخ سخنرانى : 4/3/1369
حديث ولايت ، جلد 4، ص 278 و 277
((امام بذر مقاومت و قيام را پاشيد)) 
پولادين و سخن حق و مشت گره كرده شما، مسلمانان دنيا را زنده كرد. استكبار نمى توانداين را علاج كند. ما ضربه و شكست را بر امريكا و استكبار وارد كرديم . امام (ره ) اينبذر را پاشيد. چه كار مى توانند بكنند؟ براى همين است كه استكبار، درمقابل ملت ايران ، دستپاچه است .
در ديدار با جمع كثيرى از علما، روحانيون ، مسؤ ولان و اقشار مختلف مردم استانخراسان ، در سالروز ولادت امام رضا(ع )
تاريخ سخنرانى : 15/3/1369
((امام (ره ) پيشاهنگ اقتدار)) 
ستيم و از درگاه پروردگار عالم براى آنها طلب مغفرت مى كنيم . همچنين ياد امامبزرگوارمان ، آن پيشاهنگ اقتدار و اراده الهى ملت ايران و آن معلم بزرگ آزادگى ملتهاىجهان را گرامى مى داريم و اميدواريم كه روزبه روز در راه امام و به سمت هدفهاى آنبزرگوار، همه ملت ايران و شما ارتشيان و همه نيروهاى مسلح موفق باشيد.
در ستاد مشترك ارتش جمهورى اسلامى ايران
تاريخ سخنرانى : 9/5/1370
((امام و اقتدار ملى )) 
عد از زمان ائمه اطهار عليه السلام تا امروز در ميان تمامى علما و بزرگان تاريخ اسلامو با همه علم ، زهد، تقوى ، عبادت و فانى فى الله بودن و آرزو و انديشه حكومت اسلامىكه از آنان سراغ داريم ، هيچ كس را نمى توان يافت كه همچون امام خمينى (ره ) به اسلامخدمت كرده باشد.
علماى اسلام ورثه انبيا هستند، اما در طول تاريخ اسلام اين امام (ره ) بود كه حقيقتاتوانست شاءن وراث انبيا بودن را تحقق بخشد.
همواره با نام امام (ره ) مطرح بوده است و دوستان و دشمنان نظام ما در رفتار وعمل خود اين مسئله را مكرر نشان داده اند، از اين رو هر اندازه كه در اظهار خمينيت اين نظامقويتر باشيم به همان اندازه عزت ، عظمت و ابّهت سياسى جمهورى اسلامى ايران نيزقويتر خواهد بود.
در ديدار مسؤ ولان ستاد برگزارى چهارمينارتحال سالگرد ارتحال حضرت امام (ره )
تاريخ سخنرانى : 28/2/1372
((ملت ايران با تكيه به رهبرى امام ، تمدن نوين را بر اساس اسلام بنا خواهدنهاد))
امام بزرگوار به ملت ايران آموختند كه بدون تكيه بر بيگانگان بايد اين كشور رابسازند و با صبر و مقاومت خود مشكلات را يكى پس از ديگرى مرتفع كنند و در جهتتبديل ايران اسلامى به الگويى پرجاذبه براى جهان بويژه كشورهاى اسلامىگامهايى بلند به جلو بردارند.
ملت ايران به رغم خواست استكبار و قطبهاى قدرت در جهان در بسيارى از زمينه هاىزندگى پيش رفته است و به همه نتايج و اهداف خود نيز دست خواهد يافت و ترديدىنيست كه قادر خواهد بود تمدنى نوين را بر اساس اسلام بنا نهاده و مانند خورشيدىتابناك در دنياى اسلام بدرخشد.
ديدار با مردم استان مازندران
تاريخ سخنرانى : 27/7/1374
((اقتدار در گرو تداوم راه امام )) 
ملت عزيز! شما تجربه هاى گوناگون را با اقتدار و اتكا به شخصيت ملى خودتان وبا ايمان عميق اسلامى گذرانده ايد، راهى را كه امام بزرگوار ما درمقابل ملت ايران گشودند، تا امروز طى كرده ايد، بعد از اين هم بايد همين راه را بااستحكام تمام برويد.
پيام نوروزى
تاريخ سخنرانى : 8/1/1377
((ملت و دولت ايران به رهبرى امام خمينى پرچم عظمت اسلام و ايران را برافراشت))
ايران را برافراشت ، عزت و استقلال ملّى خود و حيات دوباره تاريخى خود را بازيافتهاست . به بركت انقلاب اسلامى ، ملت ايران از فساد روزافزون و انحطاط علمى و اخلاقىو استبداد سياسى و وابستگى به امريكا نجات يافت و نشاط زندگى و سازندگى رادوباره به دست آورد. از حاكميت من و امين يافت . سرنوشت كشور و منابع ملّى و ثروتهاىخداداده اش را كه به وسيله بيگانگان غارت مى شد، خود به دست گرفت . نيروى ابتكارو سازندگى را كه بر اثر ضعف و فساد پادشاهان خائن و وابسته ، سالها بهخمودگى و ركود كشيده شده بود، در خود زنده كرد و در همه ميدانهاى علمى و عملى ، بهجبران دو قرن عقب افتادگى ، گامهاى بلند برداشت و براى آينده نيز همت بلند و عزمقاطع و فكر روشن را با تجربه دوران نوزده ساله ، چراغ راه ساخته است .
اسلام و انقلاب اسلامى و امام كبير آن ، حق حيات ، بر گردن ايرانى و ايران دارند، و ملتو دولت ما اين حقيق -ت را از ياد نخواهد ب -رد و اين راه روش -ن و صراط مستقيم را از دستنخواهد داد.
پيام مقام معظم رهبرى به حجاج بيت اللّه الحرام
تاريخ سخنرانى : 12/1/77
((امروز ملت ايران احساس توانايى و اقتدار و عزت مى كند)) 
م و سلطه گران ، خود را نجات داد. ملت ايران در مسير ايجاد زندگى خوب و مطلوب وحيات طيبه قرار گرفت . البته اين مسير، بسرعت و بى مانع ، طى نمى شود؛ اما اگرملت ايران و برگزيدگان آنها -- يعنى مسؤ ولان كشور -- با همان خصوصياتى كه امامبزرگوار ما مظهر آن بود، يعنى فكر اطع و آن گاه ، خلقيات انسانى و والا و بالاخره ،تديّن و تعبّد و ايمان دينى و اعتقاد راسخ به ارزشهاى اسلامى و قرآنى -- كه اين چهارخصوصيت ، چهار خصوصيت ممتاز امام و راه امام بوده و ان شاءاللّه خواهد بود -- در همينمسير حركت بكنند، ان شاءاللّه به اهداف بزرگ خواهند رسيد.
پيام نوروزى مقام معظم رهبرى به مناسبت آغازسال 1378
تاريخ سخنرانى : 29/12/1377
((امام (ره ) عامل توانمند حركت اقيانوس عظيم ملت ايران )) 
سلامى به بركت شخصيت همچون امام خمينى (ره ) است كه توانست با عزم ، اراده ، ايمان وتوكل بر خدا، اقيانوس عظيم ملت را به حركت در آورد و باتشكيل نظام جمهورى اسلامى ، اين كشور امن براى آمريكا و صهيونيستها را به پايگاهمخالفت و ايستادگى در مقابل استكبار تبديل كند.
در اجتماع مردم خمين
تاريخ سخنرانى : 28/8/1379
((امام مظهر اقتدار اسلامى نظام بود)) 
لام معتقدند و چه حتّى آنهايى كه به اسلام معتقد نيستند، عزتى كه براى جمهورى اسلامىو مسؤ ولان آن قائلند، به خاطر اسلام است . آنهايى هم كه به اسلام معتقد نيستند، نقش ونفوذ و تاءثير و اقتدار اسلامى را مى شناسند و مى دانند؛ و آن كسى كه مظهر اين اقتداراست ، در چشم آنها داراى عظمت و جلال است .
حاكم شود. البته اين كار، يك كار بلندمدت بود؛ امام هم اين را مى دانست كه در كوتاهمدت ، اين مقصود تحقق پيدا نمى كند؛ اما راه را باز كرد و حركت را شروع نمود و جهت رانشان داد؛ همه فهميدند كه بايد به معناى حقيقى كلمه به سمت احكام و تعاليم اسلام وساخت اسلامى براى نظام و جامعه حركت كنند تا بتوانند عدالت را تاءمين ، فقر رابرطرف و فساد را ريشه كن كنند؛ تا بتوانند دردهاى مزمنى را كه بر اين ملتتحميل شده است ، جبران كنند.
ا قاطعيت ، معرفت و روشن بينى ، احكام اسلام را بر سر دست گرفتيم ،دنبال آن حركت كرديم و صادقانه خواستيم اسلام را پياده كنيم ، موفق شديم ؛ اما هرجاناكامى و ضعفى وجود دارد، بر اثر اين است كه ما در آن مورد، از اسلام و حكم اسلامى وترتيب اسلامى غفلت كرده ايم . هم در زمينه ده مى شود، اگر كسى دقت و ريشه يابىكند، به اين جا مى رسد كه در اين نقطه ، دستور اسلام و حكم اسلامى مورد توجه قرارنگرفته است . امام مى دانست كه اگر ما به اسلام متمسك شويم ، هم عزت دنيا، هم رفاهمادى ، هم قدرت سياسى ، هم آسايش و هم امنيت عمومى براى مردم پديد خواهد آمد؛ لذا اماماسلاميت را - به معناى حقيقى كلمه - در بافت نظام اسلامى و اين بناى مستحكم و شامخگذاشت .
در اجتماع زائران مرقد مطهر امام خمينى (ره )
تاريخ سخنرانى : 14/3/1380
2) حضور مردم 
((مردم مهمترين پايه جمهورى اسلامى )) 
دولتى استحكام و اراده و آگاهى و آمادگى شما را داشته باشد، آسيب ناپذير است .البته اين عامل هم آسان به دست نمى آيد. تا نظام بر اساس عقيده اى مستحكم و ايمانىصادقانه بنا نشده باشد، مردم اين گونه دلهاشان را به نظام نمى دهند. جلب دلهاىشما مردم ، از عهده انسان خارج است .
در مراسم بيعت جمع كثيرى از اقشار مختلف مردم
تاريخ سخنرانى : 19/4/1368
((مظهر قدرت حقيقى ، حمايت و حضور عظيم مردم در صحنه است )) 
ى زنند، غالبا - و بلكه عموما - از سرمايه اى كه در اختيار جمهورى اسلامى است ، محرومو تهيدستند. پول و سلاح ، وسيله قوّت نيست . رژيم منفور پهلوى ، همپول و هم سلاح داشت و از پشتيبانى جهانى برخوردار بود؛ ولى ديديد كه چگونه درمدت كوتاهى بكلى منهدم شد و اثرى از آثار او در دنيا باقى نماند.
بسيارى از رژيمهايى كه با پول و سلاح و پشتيبانى جهانى ، على الظاهر احساس قدرتمى كنند، قدرتشان كاذب است . قدرت حقيقى ، با پشتيبانى و عنايت الهى به دست مى آيد،كه مظهر آن ، حمايت و حضور عظيم مردم در صحنه است . امروز جمهورى اسلامى از اينقدرت برخوردار است .
در مراسم بيعت روحانيون ، مسؤ ولان و مردم استان خوزستان ، و روحانيون ، مسؤ ولان واقشار مختلف مردم گلپايگان ، دشتستان ، شبستر و خامنه
تاريخ سخنرانى : 21/4/1368
((ملت ايران خيلى ريشه دار و مقتدر است )) 
نظامى كه مردم ايران را اين طور ساخته است ، از بين ببرند. اگر مى بينيم ملت و نظام مابا اين ((نه )) گفتنها و با اين جراءتها و گستاخيها و با ضرباتى كه عليه او وارد مىكنند، نه فقط از بين نرفته ، بلكه روزبه روز قويتر هم شده است ، به ايندليل مى باشد كه ملت ايران خيلى ريشه دار و مقتدر است . دنيا مجبور شده است جمهورىاسلامى و ملت ايران را با همين وضع تحمل كند و بپذيرد.
در مراسم بيعت روحانيون ، مسؤ ولان و اقشار مختلف مردم استان اصفهان
تاريخ سخنرانى : 25/4/1368
((هر نظامى كه بر پايه مردم بنيانگذارى نشده باشد، ماندنى نيست )) 
تكرار كرد. يكى از اين اصول اين بود كه هر نظامى كه بر پايه مردم بنيانگذارى نشدهباشد، ماندنى نيست . مردم هستند كه مى توانند نظامى را به وجود آورند و وقتى بهوجود آوردند، حفظ كنند؛ ولو تمام قدرتها با آنها مخالفت كنند. اگر نظامى بر دوش مردمو بر پايه اعتقادات و احساسات و خواست و اراده آنها نبود، اين بنا ماندنى نيست . اين ،يكى از اصول ما بود و دايما اين مطلب تكرار شد.
در ديدار با روحانيون ، مسؤ ولان و گروهى از اقشار مختلف مردم شهرهاى دامغان ،رفسنجان ، بندرگز، شهريار و زاهدان ، مسؤ ولان و كاركنان هواپيمايى جمهورى اسلامى، مسؤ ولان و كاركنان سازمان حفاظت اطلاعات ارتش و مسؤ ولان و مربيان نهضتسوادآموزى
تاريخ سخنرانى : 6/10/1368
((همه جا مردم حضور دارند. اين ، خصوصيت انقلاب ماست )) 
، دولت يا يكى از مسؤ ولان بخواهد حركتى را انجام بدهد كه مردم آن را نپسندند، مىتوانند جلويش را بگيرند. همه جا مردم حضور دارند. اين ، خصوصيت انقلاب ماست . هيچانقلابى در دنيا، اين گون -ه نيست . اين نكته را از روى بصيرت و اطلاعِ از نزديك مىگويم و اين استثنايى است .
از حكومتى است كه به مردم متكى نيست . آن چيزى كه به وسيلهعوامل سازمان جاسوسى امريكا، در يك كشورقابل برداشتن و گذاشتن است ، حكومت يا دولتى است كه با مردم رابطه اى نداشتهباشد و پشتوانه عظيمِ قوىِ مردمى ، پشت سرش نباشد. حكومتى كه دشمن خارجى مىتواند چهار نفر را عليه آن به كودتا وادار و تحريك بكند، حكومتى است كه روى تختحكومت نشسته ، اما مردم به او وصل نيستند. مردم براى خودشان مى روند و او براى خودشحركت مى كند.
مجلس شوراى اسلامى - متكى و متصل به مردم و مورد علاقه و پشتيبانى و حمايت آنهاست ،نظام جمهورى اسلامى است كه نه امريكا و متحدانش و نه شرق و غرب - آن روزى كه دوقدرت بزرگ در دنيا وجود داشت - و نه هيچ قدرتى قادر نيست اين نظام و حكومت را متلاشىو بلكه متزلزل كند.
خطبه هاى نماز جمعه تهران
تاريخ سخنرانى : 20/11/1368
((ملت ما در حساسترين مسايل ، حضور خود را نشان داده است )) 
به معناى واقعى كلمه نشان داديد و به دنيا فهمانديد كه حضور ملت در صحنه سياستيعنى چه ، اعلام نظر يعنى چه ، اعلام اراده ملى يعنى چه . با حوادثى كه كم وبيش در اينيك سال در عالم اتفاق افتاد، دنيا تازه معناى قدرت ملتها و حاكميت آنها را بر نظامهاىگوناگون مى فهمد.
مسايل كشور خودش ، بلكه در حساسترين مسايل جهانى و بين المللى ، كه يكى همين مساءلهى قدس است . انقلاب اسلامى ، به بركت همين حضور شما مردم به پيروزى رسيد و مناميدوارم و اطمينان دارم كه به بركت همين حضور و بيدارى شما، خواهد توانست به تمامآرمانها و آرزوهايش برسد.
خطبه هاى نماز عيد فطر
تاريخ سخنرانى : 7/2/1369
((ملت ما يكپارچه از موجوديت خود دفاع كرد)) 
ا را بردارد، سدهاى ممانعت كننده راه تكامل را ويران كند، از حيثيت و دين و ارزشهاىانقلابى و اسلامى و شرف ديرين تاريخى و علمى خود دفاع كند. اين را ملت ايران آسانبه دست نياورد. نيروهاى مسلح در طول سالهاى جنگ تحميلى و پيش از آن و تا امروز، دراين راه تلاش زيادى كردند. نيروهاى مردم هم هميشه پشت سر نيروهاى مسلح و در بسيارىاز موارد در كنار آنان ، در مقدمترين صفوف خطر حضور داشتند. يعنى ملت ما يكپارچه ازخود و از شرف و حيثيت و آينده و از موجوديت خود دفاع كرد.
در مراسم فارغ التحصيلى و اخذ سردوشى در دانشگاه هوايى
تاريخ سخنرانى : 28/8/1369
((اگر كسى مورد حمايت مردم نباشد؛ در راءس امور قرار نمى گيرد)) 
شت و همه داراى خصوصيات بسيجى بودند. امروز هم اين گونه است . مردمى كه چنينخصوصيتى دارند، نسبت به مسايل محيط و جامعه و نظام خود، بى تفاوت نيستند؛ كسى درراءس امور قرار مى گيرد كه مورد حمايت آنها باشد و اگر كسى مورد حمايت مردم نباشد؛در راءس امور قرار نمى گيرد. اين خصوصيت ، آن عيباول را از بين مى برد. حكومتى كه اين گونه به مردم متكى باشد؛ به امريكا كه هيچ ،اگر در جهان ده قدرت هم وجود داشته باشد و هر كدام هم به عظمت استكبار امريكا باشند؛آن جايى كه لازم باشد، با قدرت و شهامت وتوكل به خدا، به دهان همه اينها مى زند.
در ديدار فرماندهان نواحى ، پايگاهها و گردانهاى بسيج سراسر كشور
تاريخ سخنرانى : 8/9/1374
((پايدارى اقتدار ملى با حضور مردم در صحنه ميسر است )) 
صميم گيرى كند. بايد احساس بشود كه اين مسؤول مقتدر است ؛ چون به قدرت جمهورى اسلامى - كه قدرت الهى و قدرت ملت ايران است -وصل مى باشد. اين كار، شوخى نيست . هر استاندار و هر مسؤول عالى رتبه اى در كشور، در حقيقت مظهر قدرت جمهورى اسلامى است كه به قدرت عظيممردم وصل است ؛ همين قدرتى كه امروز شما در دنيا مى بينيد اين همه تلاش مى كنند تابتوانند آن را بشكنند، عقب بنشانند، ضعيف كنند، و ضربه بزنند؛ ولى نمى توانند. اينهاافسانه نيست ؛ بلكه واقعيتى است كه آن را مشاهده مى كنيم .
است ؛ يعنى قدرت ملت ايران و نظام جمهورى اسلامى است ؛ يعنى قدرت اسلام و دستبالغه پروردگار در آن وجود دارد. شما كه استانداريد، مظهر چنين قدرتى هستيد. اين چيزكمى نيست . برخورد شما بايد مقتدرانه و در عينحال متواضعانه و از روى كمال محبت و عطوفت و برادرى باشد.
ى از كشورهاى ديگر، در زندگى و همه شئون او دخالت بكند، لازمه اش اين است كه خودرا از صحنه اساسى كشور جدا نكند و در وسط صحنه حضور داشته باشد. اگر ملتىصحنه را رها كرد و به وظايف اساسى كه در صحنه حيات اجتماعى و سياسى مقرر است ،پشت كرد؛ ديگر نمى تواند از كسى گله كند كه چرا سرنوشت من چنين و چنان شد.
سرنوشت دست خود اوست . بديهى است كه دشمن مى آيد و صحنه را از او خواهد گرفت .انتخابات ، چنين چيزى است .
ديدار با استانداران
تاريخ سخنرانى : 27/10/1374
((آرزوها بر آمريكا در صورت حضور فعال مردم در صحنه ، نشدنى است )) 
آزروهاى آمريكا هر دو در يك صورتى نشدنى است و در يك صورتكامل شدنى است ، در چه صورتى نشدنى است ، در صورتيكه آحاد مردم ، توده هاى مردم ،قشرهاى مردم ، همچنانكه در اين 17 سال در صحنه حضور داشتند، انقلاب رامال خودشان دانستند و مسؤ ولان را از خودشان دانستند، نسبت به از خودشان بدانند كههستند، نسبت به مسائل انقلاب كار داشته باشند و بى تفاوت نباشند، احساس مالكيت نسبتبه كشور و انقلاب خودشان بكنند، اگر اين باشد كه تا امروز بحمدالله بوده است ، نهكه آمريكا اگر ده ابرقدرت مثل آمريكا در دنيا باشند نخواهند توانست مويى از سر اينانقلاب كم كنند.
ا كردند. هر كارى كه اين دولت و نظام و مسؤ ولين داشتند به مردم كه مراجعه كردند،حل شد. به عنوان مثال براى جايى كمك مالى خواستند، مردم حجم كمكهاى مالى رامثل كوه بوجود آوردند. براى جنگ پول خواستند، زنها گوشواره هايشان را درآوردند وتحويل دادند. براى جنگ خون خواستند، هر طور آدمى رفت و آستينش را بالا زد و گفت اينخون من . جوان خواستند، جوان از درس ، مدرسه ، كسب و كار، زراعت پدر و مادرش و از همهچيز خود گذشت و به جبهه رفت . پدر و مادرها نيز جوانها را به جبهه ها
فرستادند نتيجه اين شد.
قوى است . همه چيز دارد، اما آن چيزهايى كه او دارد بر آنچه انقلاب دارد كارگر نيست . آنچيزها يك رژيمى را تهديد مى كند كه با مردم خود ارتباط ندارد. نظام اسلامى چيزى داردكه بمب و حمله خارجى و آن چيزها بر آن كارگر نيست بلكه آن را مستحكمتر مى كند و آنمردم است .
است و اگر به وجود آنها احتياج باشد بروند. تا جوانها نسبت بهمسائل انقلاب احساس مسؤ وليت مى كنند، تا سياست جزء زندگى مردم است ، دانشگاهسياسى است ، همه و همه در مسائل سياسى دخالت مى كنند نظر مى دهند،تحليل مى كنند، تا بدين صورت است آمريكا و غير آمريكا و بمب اتم و تجهيزات وتكنولوژى و پول و دلار و غيرو، كارى از دستشان بر نخواهد آمد.
خطبه هاى نماز جمعه تهران
تاريخ سخنرانى : 21/11/1374
((اين ملت ، ملت مقتدر و مؤ منى است ))  
ملت است . رئيس جمهور، از اين ملت است . وزرا و مسؤ ولان كشور، از اين ملتند. مجلس ،متعلق به اين ملت است . قوه قضائيه ، متعلق به اين ملت است . اين ملت ، ملت مقتدر و مؤمنى است ؛ آنها بيگانه پرستند و مثل بيگانه ها مى مانند. حساب كار كشور را با آنبيگانه ها نمى شود كرد.
ز دشمن تمام اين تبليغات پُرخرجى را كه عليه جمهورى اسلامى انجام مى دهد - راديوامريكا، روزنامه ها، مجلات ، صهيونيستها، و ... - براى اين است كه شما را از آيندهخودتان نااميد كند؛ براى اين است كه به جوانان اين گونه تفهيم كنند كه آينده اسلامىدر اين كشور ماندنى نيست و نمى شود كارى كرد. اينها اين قدر نمى فهمند كه بدتر ازاين وضع را نوزده سال پيش تصوير مى كردند، و اين ملت با استقامت خود، با قدرتخود، با حركت مستقيم خود با رهبرى امام بزرگوار، توانست همه اين موانع را درنوردد.
به خارج از اين مرزها روزبه روز كمتر مى كنيم ؛ از منابع داخلى خودمان ، از منابعانسانى خودمان ، از نيروى علم خودمان ، حداكثر استفاده را مى كنيم . در گذشته ، دانشگاههاو مراكز ما، در خيلى جاها از لحاظ علمى به نيروهاى غيرمعتقد به اسلام متكى بود؛ اما امروزهزاران نيروى مؤ من ، علاقه مند، عالم ، دانشمند، در كشور ما پرورش يافته است . ماپيشرفت كرده ايم ؛ به حول و قوه الهى ، روزبه روز هم بيشتر پيشرفت خواهيم كرد.
در ديدار با اقشار مختلف مردم و جمعى از آزادگان
تاريخ سخنرانى : 27/5/1377
((ابزارهاى اقتدار و عزت كنونى ملت ما چيست ؟)) 
رين لبخندهاى ديپلماسى ، در مبادله گرمترين درودها و سلامهايى كه مسؤ ولان و رؤ ساىسياسى دنيا به يكديگر تحويل مى دهند، در هر كدام از آنها بايد مراقب دشمنى باشند؛چون عالم ديپلماسى و روابط بين الملل و مسايل جهانى ، عالم صفا و صداقت كه نيست .دشمن ، همان عنصرى است كه ما چيست ؟ ايمان ، عزم راسخ الهى ، كار براى خدا، احساسسربازى دين خدا؛ اينهاست كه ملت ما را عزيز كرده است ؛ اينهاست كه انسانهاى پولادينبه وجود آورده است و مى آورد و مى توانند مقابله كنند. دشمنان مى خواهند اين خصوصياترا از جوانمردان و انسانهاى والاى كشور بگيرند.
تهيدست كند -- دشمن در اين صدد است -- منتها بعضيها كه شايد دشمن هم نيستند، ندانسته ،نفهميده ، با غفلت كارهايى مى كنند كه نتيجه آن كارها، بى ايمانى مردم ، نوميدى مردم ،ترديد و تزلزل روحى در مردم است . در مقابل اينها، خودتان را، خانواده هايتان را، افرادزير دستتان را، عناصر مرتبط با خودتان را مصونيت ببخشيد. اگر ملتى ، ارتشى ،سازمان مسلحى بتواند در درون خود مرز اين دشمنى را ببندد، هيچ چيزى نمى تواند بر اوغلبه كند؛ شما در اين راه بايد تلاش مستمر و دايمى بكنيد.
در ديدار جمعى از پرسنل ارتش جمهورى اسلامى ايران به مناسبت روز ارتش
تاريخ سخنرانى : 2/1/1378
((حضور و اراده مردم ، اين نظام را اقتدار بخشيده است )) 
متقابلا نسبت به اين ملت ، با همين ديد و با همين احساس دِين وارد صحنه هاى كار شوند.همه كسانى كه مسؤ وليتى در اين نظام بر عهده گرفته اند، بايد قدر اين ملت رابدانند و تلاش كنند وظايفى را كه در قبال اين ملت مؤ من و شجاع و آگاه بر دوش آنهاست، با همه كوشش و وسعِ قبال اين ملت و با شناسايى دقيق نيازهاى مادى و معنوى مردم ، دراين ميدان از همه توان خود استفاده كنند. همه كسانى كه در دولت جديد حضور پيدا خواهندكرد، بايد خود را در مقابل مردم ، مسؤ ول و خدمتگزار بدانند و آنها را ولى نعمت خودمحسوب كنند؛ همين طور هم هست ، مردم ولى نعمت مسؤ ولان هستند. اين حضور و اراده مردم استكه اين نظام را اقتدار بخشيده است . مردم نشان داده اند كه آگاهانه و هوشيارانه درصحنه هاى گوناگون حضور خواهند داشت .
آن هستند، سلب اين انگيزه و ايمان از مردم است ؛ همه بايد درمقابل آن اقدام كنند. تلاش دشمن اين است كه مردم را از نظام اسلامى دلسرد كند؛ اما تلاشمسؤ ولان نظام اسلامى بايد اين باشد كه باعمل خود - نه فقط با زبان خود - مردم را نسبت به خويش دلگرم و اميدوار كنند.
در ديدار مسؤ ولان و كارگزاران نظام جمهورى اسلامى
تاريخ سخنرانى : 20/3/1380
((اقتدار و توانايى ما در صحنه بين المللى به پشتيبانى مردم است )) 
ست و اين نظام بحمداللّه امروز مردمى ترين نظام دنياست . نسبت و ارتباط بين مسؤ ولان واين مردم ، ارتباط ايمان ، عاطفه و اعتماد است ؛ اين ارتباط و اين گونه رابطه و پيوند،در دنيا نظير ندارد. اگر بخواهيم اين مردم از دولتها و مسؤ ولانى كه مى آيند و مى روندو از نظامى كه به وسيله خود اين مردم سركار آمده است ، حمايت كنند، بايد ايمان مردم راحفظ كنيم و جلوى تهاجم به ايمان مردم را بگيريم .
پس از مراسم تنفيذ حكم رياست جمهورى
تاريخ سخنرانى : 1/5/1380
3) انقلاب اسلامى 
((انقلاب اسلامى ايران ؛ يك حقيقت غير قابل خدشه )) 
احساس مى كنم كه امروز ملت ايران بحمداللّه آن رشد را دارد كه بتواند حركتى را كهآغاز كرده است ، براساس رهنمودهاى امام عزيز(ره ) آن را تداوم بخشد. همه اين موضوع راپذيرفته اند كه انقلاب اسلامى ايران به صورت يك حقيقتغيرقابل خدشه ، در ذهنيت سياسى عالم جا افتاده است .
در مراسم بيعت وزير كشور به همراه معاونان ، مشاوران و استانداران سراسركشور
تاريخ سخنرانى : 19/3/1368
حديث ولايت ، جلد 1، ص 47
((ملت ايران امروز قويترين ملتهاست )) 
اى اميرمؤ منان ، اى على بن ابى طالب ، اى مقتدرترين و مظلومترين انسان تاريخ ، امروزملتى در دنيا زندگى مى كند از پيروان تو كهمثل خود توست ، مقتدرترين و مظلومترين ، ملت ايران امروز قويترين ملتهاست .
لام مايه سربلندى اوست . اين هم از بركات انقلاب اسلامى بود. يكى از ابعاد اين انقلابهمين است . و اين عمق به قول معروف ، عمق استراتژيك انقلاب ماست كه مى خواهند از مابگيرند، اينكه انسانى خيمه اى داشته باشد و دهها ريسمان در دهها سرزمين با ميخ ‌هاىبلند او را كوبيده باشد روپا و آفريقا به نفع انقلاب حرف مى زنند و از يك فتواىامام آن طور حمايت مى كنند. از انقلاب اسلامى ، از روز جمعه آخر ماه مبارك رمضان و ديگرچيزها بدين نحو استقبال مى كنند و شعار مى دهند اين عمق استراتژيك براى جمهورىاسلامى است و دشمن ها اين را هم نمى توانند ببينند.
نماز جمعه تهران
تاريخ سخنرانى : 15/11/1373
((آمريكا معترف به اقتدار و پايدارى ملت مسلمان ايران ))  

ايى كند و سپس كلمه اى كه عقب نشينى از آن متصور باشد از ايران اسلامى بشنود؛ بابزرگنمايى آن ، ملت ها را از الهام گرفتن از نظام اسلامى باز دارد، اما ملت ايرانهمچنان عزيز و مقتدر و بدون هيچ گونه انعطاف و ذره اى واهمه ، در راه خدا حركت مى كند وبه ارزشها و اهداف خود پايبند است .
ديدار جمعى از نمايندگان تشكلهاى اسلامى دانشجويان سراسر كشور
تاريخ سخنرانى : 19/9/1374
((امروز دشمن ، مغلوب انقلاب اسلامى است )) 
مى آورند؛ نشانه شكست و ترس آنها از اين انقلاب است . اين كه رؤ ساى امريكا به همافتاده اند و بين خود مسابقه گذاشته اند تا عليه جمهورى اسلامى و نظام اسلامى حرفبزنند و طرح بدهند و تصميم گيرى بكنند؛ نشانه احساس شكست آن ابرقدرت از انقلاباسلامى است و بيانگر ايستادگى و پيروزى ملت ايران در اين صحنه عظيم هفده ساله - ازاول تا حالا - مى باشد.
در جمع فرماندهان ، مسؤ ولان و پرسنل سپاه پاسداران انقلاب اسلامى و نيروىانتظامى و جمعى از جانبازان انقلاب اسلامى
تاريخ سخنرانى : 5/10/1374
((امروز نظام اسلامى نظام مقتدرى است ))  
چه در داخل ، چه در خارج - امروز نظام اسلامى نظامى مقتدر، پرنشاط، جوان ، داراى آينده وداراى انواع امكانات براى پيشرفت است ؛ مسؤ ولين خوب ، مردم خوب ، و ارتباط بين مسؤولين و مردم ، خوب است . با چنين وضعيتى و با اين همه امكانات ، مى شود كوههاى گرانرا هم جابه جا كرد و برداشت . البته دشمن رذالت ، خباثت و كارشكنى مى كند و براوضاع اقتصادى كشور فشار مى آورد. آن كسانى كه مرتب مى خواهند تكرار كنند كهمشكلات كشور، ارتباطى به دشمنان خارجى ندارد فكر كنند و به خودشان بيايند.
ديدار اقشار مختلف مردم در سالروز ولايت حضرت مهدى (عج )
تاريخ سخنرانى : 15/9/1377
((اقتدار و عزت كشور به بركت انقلاب اسلامى است )) 
ملت ايران به بركت انقلاب اسلامى ، اكنون تنها كشورى است كه بااستقلال ، اقتدار و عزت و شجاعت ، مواضع خود را انتخاب و به دنيا اعلام مى كند.
حضور مقتدرانه دولت ايران در عرصه بين المللى به پشتوانه عظيم ملت ايران ممكن شدهاست و همين عامل قادر است بسيارى از مشكلات كشور راحل كند.
ديدار جمعى از تشكلهاى دانش آموزى ، دانشجويان و اعضاى جهاد دانشگاهى
تاريخ سخنرانى : 16/5/1378
((دفاع از هويت و اساس انقلاب و نظام ))  
ف ما در اين قانون اساسىِ بحمداللّه مترقى و جامع - نمى گوييم بى عيب و بى نقص ؛اما قطعا جزو جامعترين و كاملترين قوانين اساسى اى است كه امروز در دنيا وجود دارد -چيست . همين قانون اساسى ، مجلس را ركن مهم اين نظام قرار داده است .اصل قضيه اين است كه اين ركن ، وابسته به اين نظام الهى است . كسانِ پُر كار وپُرتلاش و پُر فعاليتى هستند كه مايل نيستند اين نظام با كليت خودش يا با روحِاسلامى خودش باقى بماند.
ارِ داراى مسؤ وليت هستم - توفيق بدهد، مثل شما وظيفه من هم همين است . همه وظيفه دارند درمقابل آن كسانى كه درصددند پايه هاى اين نظام را - چه پايه هاى ايمانى آن را، چهپايه هاى فكرى آن را، چه پايه هاى اجرايى آن را - سست كنند، بايستند؛ اين وظيفهاساسى همه مسؤ ولان نظام است .
در ديدار با نمايندگان دوره ششم مجلس شوراى اسلامى
تاريخ سخنرانى : 29/3/1379
4) ((شهيدان )) 
((ابّهت و اقتدار معنوى ، ناشى از همين شهادتهاست )) 
در اين جا، دو نكته گفتنى است كه مطرح مى كنم :
ان در دنيا و در چشم قدرتهاى شيطانى ، ناشى از همين شهادتها و كارى است كه عزيزانشما كردند. فرزندان شهدا بدانند كه پدران آنها موجب شدند كه اسلام ، در چشمشيطانها و طاغوتهاى عالم ، ابهت پيدا كند. روزى بود كه به اسلام و جامعه مسلمين ،اصلا اعتنايى نمى كردند و كمترين ى آنان را در سراسر دنيا لرزانده است . امامبزرگوارى كه نام و ياد او، دل قدرتهاى طاغوتى را آب مى كرد و كاخهاى آنان را تكانمى داد، عظمت خود را از اسلام گرفت . عظمت او، به خاطر اين بود كه خود را خادم اسلام ومسلمين مى دانست و مجاهدت او و ملتش ، به اسلام عظمت بخشيد.
دا كنند. قدرتهاى استكبارى ، براى ملتهاى كشورهاىامثال ما - كشورهاى اسلامى و ديگر كشورهاى مستضعف - حق حيات و حق راءى و نظرقايل نيستند؛ حتّى حق استفاده از منابع ثروت خودشان را همقايل نيستند. با قدرتهاى شيطانى ، از سر ضعف و ذلت نمى شود وارد شد؛ چون بهضعيف رحم دت ، امكانپذير نيست . اين ، كارى است كه ملت و شهداى ما انجام دادند و دنياىاستكبار و دولتهاى متكبر را - نه انسانها و ملتها، چون آنها با ما همراهند - وادار بهپذيرش و تحمل اسلام و جمهورى اسلامى كردند. البته ، از توطئه واعمال دشمنى و مكر غافل نيستند. شما هم غافل نباشيد.
ديدار با فرزندان ممتاز شهدا، مسؤ ولان امور فرهنگى بنياد شهيد
تاريخ سخنرانى : 25/5/1368
((شهيدان با ايثار خود، پرچم اسلام را در اين سرزمين برافراشتند)) 
ه بود، سربلند نگهداشتند و اسلام و معنويت را در همه اقطار عالم عزيز كردند. اگرامروز بانگ مسلمانى از چهار گوشه عالم به گوش مى رسد، و اگر ملتهاى مسلمان بههويت اسلامى خود بازگشته و سنگينى بار سلطه مستكبران را احساس مى كنند، و اگرجهاد اسلامى پس از سالها فراموشى ، خود، مرهون شهادت و گذشت اين عزيزان و خانوادههايشان و نيز جانبازان عزيز و ارجمند است . ملت ما بايد قدر اين عزيزان را بداند ونتايج مجاهدات آنان را پاسدارى كند و همه موفقيتها و پيروزيها را با ارزش جان گرانبهاو صبر بزرگ آنان محاسبه كند و قدر آن را بشناسد.
به مناسبت روز تجليل از شهدا در هفته دفاع مقدس
تاريخ سخنرانى : 5/7/1369
((قدرت جمهورى اسلامى ، ثمره خون شهيدان )) 
خود از مظاهر حياتى همه عالم ، بلكه براى ادامه حيات خود مى داند. اگر كسانى تصوركنند كه امريكا كه خود مركز اصلى اين اردوگاه پُرفتنه و فساد است ، ممكن است با نظاماسلامى كه مظهر حيات مقتدرانه اسلام است ، سر آشتى و مساعدت داشته باشد، بسى سادهلوحانه انديشيده اند.
لامى كه محصول خون شهيدان و فداكارى ملت و زحمات توصيف ناپذير مسؤ ولان صالحو دلسوز و كارآمد است ، حتّى سردمداران استكبار را نيز وادار مى كند كه نقاب دوستى بهچهره بزنند و منافقانه ادعاى دوستى كنند؛ بدون اين كه حتّى قدمى در راه دوستى اى كهادعا مى كنند، بردارند.
پيام به مناسبت روز ملى مبارزه با استكبار جهانى
تاريخ پيام : 13/8/1369
حديث ولايت ، جلد 5، ص 297 و 298
((دشمن بارها به قوت اسلام و نظام اسلامى اعتراف كرده است )) 
ساختند و در پرتو همين ايثارگرى ها، امروز در كشورهاى اسلامى و در محيطهاىروشنفكرى و دانشگاهها، جوانان و افراد تحصيل كرده و زبده به مسلمانى خود افتخار مىكنند و بسيارى از سياسيون كشورهاى اسلامى بر اعتقاد خود به اسلام اصرار مى ورزندو نام خدا را بر زبان مى آورند.
... به بركت عزت حاصل از خون پاك شهيدان و مجاهدت رزمندگان ، آزادگان و جانبازان ،هيچ نيرويى نمى تواند بناى مستحكم نظام اسلامى را تهديد كند.
ملت ايران از آغاز انقلاب تا كنون در مقابل تمامى توطئه هاى دشمنان اسلام ، مقاوم ،مستحكم و پيروز ايستاده است و دشمن نيز بارها به شكست خود و قدرت و قوت اسلام ونظام اسلامى اعتراف كرده است .
ديدار با مردم شهيدپرور قم (خانواده معظم شهدا)
تاريخ سخنرانى : 16/89/1374
((عظمت كشور به بركت خون شهيدان است ))  
بشوند؛ نه ، بلكه به اين معنا كه اگر يك وقتى لازم شد - كشور، ملت ، تاريخ آنكشور، عزت و منافع آن ملت ، احتياج داشت - كه عده اى بروند و جانفشانى كنند، عده اى دراين ملت حاضر باشند جانفشانى كنند. اين معناىحل شدنِ معناى ((شهادت )) است ؛ شهادت برايشانحل شده است .
تى كه اين جور باشد، ملتى كه شهيدپرور باشد، ملتى كه توانسته باشد براىجوانان خود، براى مردان و زنان خود، قضيه كشته شدن در راه خدا راحل كند، آيا تحت تاءثير تهديد قرار مى گيرد؟! آيا رشوه مى گيرد؟! آيا تسليمقدرتمندان مى شود؟! آيا به استكبار بار مى دهد؟! ابدا.
يچ كدام حاضر نيستند خدشه اى به عزت اسلامى اين ملت وارد بشود،مثل كوه ايستاده اند. حالا استكبار جهانى فشار مى آورد؛ بياورد. او خسته خواهد شد؛ كمااينكه بيست سال است - از اول انقلاب تا حالا - فشارهاى استكبار ادامه دارد. همسايه اى راتحريك كنند، جنگى را راه بيندازند، محاصره اقتصادى كنند، عليه آن تبليغات كنند تهمتبزنند، حرفهاى گوناگون بگويند، سعى كنند بين ملت اختلاف ايجاد كنند و باروهاىملت را بگيرند!
استكبار در همه اين هجمه ها و يورشهاى وحشيانه ، شكست خورده است ، باز هم شكست خواهدخورد؛ به خاطر اين كه اين ملت به بركت خون همين شهداى شما، ملتى است داراى شهامت ؛ملتى است شهيدپرور.
رد. وجود چنين مرد و زنانى و چنين جوانانى است كه دنيا و آخرت يك ملت را تاءمين مى كند؛هم دنيايشان را آباد مى كند، هم آخرتشان را. و بهفضل پروردگار، ملت بزرگ ايران به بركت خون شهيدان ، به خاطر بركات عظيمشهادت ، خواهد توانست همه مشكلات را از سر راه خود بردارد.

next page

fehrest page

back page

 

 
 

کلیه حقوق این سایت محفوظ می باشد.

طراحی و پیاده سازی: GoogleA4.com | میزبانی: DrHost.ir

انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما جمادی الثانی رجب شعبان رمضان شوال ذی القعده ذی الحجة محرم صفر ربیع الثانی ربیع الاول جمادی الاول نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس دیتاسنتر فن آوا سرور اختصاصی سرور ابری اشتراک مکانی colocation