بسم الله الرحمن الرحیم
 
نگارش 1 | رمضان 1430

 

صفحه اصلی | کتاب ها | موضوع هامولفین | قرآن کریم  
 
 
 موقعیت فعلی: کتابخانه > مطالعه کتاب استاد مطهری و روشنفکران, استاد شهید آیت الله مطهرى ( )
 
 

بخش های کتاب

     FEHREST -
     nav -
     start -
     10 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 10
     100 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 100
     101 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 101
     102 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 102
     103 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 103
     104 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 104
     105 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 105
     106 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 106
     107 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 107
     108 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 108
     109 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 109
     11 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 11
     110 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 110
     111 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 111
     112 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 112
     113 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 113
     114 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 114
     115 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 115
     116 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 116
     117 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 117
     118 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 118
     119 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 119
     12 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 12
     120 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 120
     121 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 121
     122 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 122
     123 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 123
     124 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 124
     125 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 125
     126 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 126
     127 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 127
     128 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 128
     129 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 129
     13 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 13
     130 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 130
     131 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 131
     132 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 132
     133 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 133
     134 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 134
     135 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 135
     136 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 136
     137 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 137
     138 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 138
     139 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 139
     14 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 14
     140 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 140
     141 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 141
     142 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 142
     143 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 143
     144 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 144
     145 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 145
     146 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 146
     147 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 147
     148 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 148
     149 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 149
     15 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 15
     150 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 150
     151 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 151
     152 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 152
     16 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 16
     17 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 17
     18 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 18
     19 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 19
     20 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 20
     21 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 21
     22 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 22
     23 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 23
     24 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 24
     25 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 25
     26 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 26
     27 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 27
     28 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 28
     29 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 29
     30 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 30
     31 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 31
     32 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 32
     33 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 33
     34 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 34
     35 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 35
     36 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 36
     37 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 37
     38 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 38
     39 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 39
     40 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 40
     41 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 41
     42 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 42
     43 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 43
     44 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 44
     45 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 45
     46 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 46
     47 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 47
     48 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 48
     49 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 49
     50 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 50
     51 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 51
     52 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 52
     53 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 53
     54 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 54
     55 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 55
     56 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 56
     57 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 57
     58 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 58
     59 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 59
     60 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 60
     61 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 61
     62 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 62
     63 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 63
     64 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 64
     65 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 65
     66 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 66
     67 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 67
     68 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 68
     69 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 69
     7 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 7
     70 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 70
     71 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 71
     72 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 72
     73 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 73
     74 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 74
     75 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 75
     76 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 76
     77 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 77
     78 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 78
     79 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 79
     8 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 8
     80 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 80
     81 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 81
     82 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 82
     83 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 83
     84 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 84
     85 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 85
     86 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 86
     87 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 87
     88 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 88
     89 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 89
     9 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 9
     90 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 90
     91 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 91
     92 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 92
     93 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 93
     94 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 94
     95 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 95
     96 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 96
     97 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 97
     98 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 98
     99 - استاد مطهري و روشنفکران - صفحه : 99
     bookinfo - شناسنامه کتاب :استاد مطهري و روشنفکران
     toc - فهرست مطالب کتاب: استاد مطهري و روشنفکران
 

 

 
 
تلقی همه وجود به صورت يك كل و يك اندام زنده شاعر و با اراده دارای‏
احساس و هدف ، و جهان‏بينی شرك عبارت است از تلقی جهان به صورت‏
مجموعه‏ای ناهماهنگ ، پر از تفرقه و عدم تجانس .
كسانی كه انديشه را و وجدان عقلی را تابع وجدان اجتماعی می‏دانند ،
توحيد را انعكاس روح در يك جامعه يك قطبی و شرك را انعكاس فكری يك‏
روح در يك جامعه چند قطبی می‏دانند ، هر گونه اصالت را از وجدان عقلی‏
می‏گيرند ، نظريه اين كتاب تقريبا همين نظريه است .
ايراد بالاتر اين است كه جهان را در كل خودش - خدا و همه مخلوقات -
دارای هدف و حركت و تكامل می‏داند . اين با انديشه‏های چينی و هندی شايد
سازگار است نه با اسلام ، در اسلام خدا خود هدف است و غايت هر حركت نه‏
شی‏ء متحرك و هدف‏دار . در سراسر قرآن اين نكته به چشم می‏خورد . می‏گويد
خدا برای جهان نظير شعور است برای انسان ( حق جان جهان است و جهان همچو
بدن ) ، می‏گويد : " جهان‏بينی توحيدی يك وحدت كلی را در وجود نشان‏
می‏دهد ميان سه اقنوم : خدا ، انسان ، طبيعت ، زيرا منشأ ( ! ) يكی است‏
، همه يك جهت دارند ( حتی خدا ) و همه با يك روح و يك اراده حركت و
حيات دارند ( ! " .
اين بيانات نفی خدای غنی علی الاطلاق و غايت علی الاطلاق و كامل علی‏
الاطلاق است .
ص 36 ، تقسيم به غيب و شهادت را نسبی فرض می‏كند نسبت به انسان (
از قبيل درون يك خانه كه برای يك انسان غيب است و برای ديگری شهادت‏
) و حال آنكه تقسيم به دو عالم غيب و شهادت مربوط به دو نحوه از وجود
است و غيب و باطن بودن خدا