بسم الله الرحمن الرحیم
 
نگارش 1 | رمضان 1430

 

صفحه اصلی | کتاب ها | موضوع هامولفین | قرآن کریم  
 
 
 موقعیت فعلی: کتابخانه > مطالعه کتاب صحیفه نور جلد 8, امام خمینی (ره)   مناسب چاپ   خروجی Word ( برگشت به لیست  )
 
 

بخش های کتاب

     FEHREST -
     SAHIFE01 -
     SAHIFE02 -
     SAHIFE03 -
     SAHIFE04 -
     SAHIFE05 -
     SAHIFE06 -
     SAHIFE07 -
     SAHIFE08 -
     SAHIFE09 -
     SAHIFE10 -
     SAHIFE11 -
     SAHIFE12 -
     SAHIFE13 -
     SAHIFE14 -
     SAHIFE15 -
 

 

 
 

 

next page

fehrest page

back page

از گـذشـتـه هـا عـبـرت بـگـيـريـد و در مـسـيـر اسـلام و مـلتعمل كنيد
مـن بـاز از همه قشرهاى ملت ، از همه روشنفكران ، از همه احزاب ، از همه دستجات و گروه(گـروه هـا كـه مـع الاسف تاكنون شايد دويست گروه پيدا شده باشد) تقاضا مى كنم كهمـسـيـرتان ، مسير ملت و مسير اسلام باشد، به ملت بپيونديد، صلاح شما در اين است كهبـه مـلت بـپـيونديد. اگر خداى نخواسته اين نهضت عقب بزند، شماها هم فداى غلط كارىخـودتـان خواهيد شد لكن نهضت ما عقب نخواهد زد و نهضت ما به پيش مى رود و بايد سايرمـلت هـا از نـهـضـت مـا عبرت بگيرند و حكومت ها از حكومت سابق ما و از وضعى كه براى اوپيش آمد، عبرت بگيرند. ملت افغانستان از ايران عبرت بگيرد و اين فاسدها را كه مردم رابـه خـون و خـاك مـى كـشـنـد بـه سـر جـاى خـودشـان بـنـشانند. ارتش افغانستان به ملتبـپـيـونـدد، حـكـم اسـلام اسـت . ادارات دولتـى افغانستان همانطورى كه ادارات ما به ملتپيوستند، به ملت بپيوندند، ژاندارمرى آنجا به ملت بپيوندد و اين فاسد را بيرون كند.مـا امـيـدواريـم كـه بـا وحـدت كـلمـه مـسـلمـيـن ، مـسـائل اسـلام ،مـسـائل فـلسـطين ، مسائل افغانستان حل بشود. من از خداى تبارك و تعالى سلامت و توفيقمسلمين را خواستارم و از خداى تبارك و تعالى خواهانم كه مستضعفين را بر مستكبرين غلبهبدهد و زمين را به آنها به ارث عنايت فرمايد.
والسلام عليكم و رحمة الله و بركاته
تاريخ : 28/5/58
فرمان امام خمينى به كليه قواى انتظامى در مورد غائله سنندج  
بسم الله الرحمن الرحيم
الساعه خبر رسيد كه در سنندج حزب دموكرات ، ارتشى ها و سازمان هاى آنان را محاصرهكـرده انـد و اگـر تـا نيم ساعت ديگر كمك نرسد اسلحه ها را مى برند. و از مسجد سنندجبـه مـا اطـلاع داده انـد كـه حـزب دموكرات زن هاى ما را به گروگان برده اند. اكيدا بهكـليـه قـواى انـتـظـامـى دسـتـور مـى دهم به پادگان هاى مراكز ابلاغ كنند كه با قدرتكـافـى بـه طـرف سـنـنـدج حـركـت كـنند و با شدت اشرار را سركوب نمايند. پاسدارانانـقـلاب در هـر مـحـلى هـسـتـنـد بـه مـقـدار كـافـى بـه طـرف سـنـنـدج و تمام كردستان باپل هوائى بسيج شوند و با شدت تمام ، اشرار را سركوب نمايند.
تاءخير ولو به قدر يك ساعت ، تخلف از وظيفه و به شدت تعقيب مى شود. از ملت ايرانمـى خـواهـيـم كـه مراقب باشند هر يك از ماءمورين تخلف كردند فورا اطلاع دهند. من انتظاردارم كه تا نيم ساعت ديگر از قواى انتظامى به من خبر بسيج عمومى برسد.
والسلام عليكم و رحمة الله و بركاته
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 28/5/58
پيام امام خمينى در مورد غائله پاوه  
بسم الله الرحمن الرحيم
پيرو مسائل پاوه ، گروه هاى بسيار زيادى از اطراف و اكناف كشور آمادگى خود را براىحـركـت بـه مـنطقه و سركوبى اشرار اعلام نمودند، من از مردم غيرتمند و برادران عزيزمتـشـكر و امر مى كنم پيرو مساءله سنندج كه به اطلاع رسيد و به قواى انتظاميه دستوربسيج فورى دادم ، از قواى انتظامى اطلاع رسيد كه اقدام مؤ ثر و فورى شده است .
هـم اكـنـون مـطـلع شـدم كـه اهـالى دسـتجمعى پياده به طرف سنندج حركت كرده اند، ضمنتـشـكـر فـراوان از آنان تقاضا دارم به منازل خود مراجعت كنند. به قواى انتظاميه و سپاهپـاسـداران دستور اكيد داده ام كه غائله كردستان را ختم نموده و مردم شريف آن منطقه را ازدسـت ضـد انـقـلابـيـون نـجـات دهـنـد و آن مـنـطـقـه را از لوث اشـرار خـارج وداخل پاك نمايند.
والسلام عليكم و رحمة الله و بركاته
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 28/5/58
پيام امام خمينى به مناسبت افتتاح مجلس خبرگان  
بسم الله الرحمن الرحيم
اكـنـون كـه بـا عـنـايـت خـداونـد مـتـعـال و تـاءيـيـد حـضـرت ولى الله اعـظـماجل الله فرجه و بايمن و بركت ، مجلس رسيدگى پيش نويس قانون اساسى كار خود راشـروع مـى كـنـد، بجاست تذكراتى به ملت شريف و حضرات علماى عظام و ساير وكلاىمحترم بدهم .
1!!! بر هيچ يك از آنان كه از انقلاب اسلامى ايران اطلاع دارند، پوشيده نيست كه انگيزهاين انقلاب و رمز پيروزى آن اسلام بوده و ملت ما در سراسر كشور از مركز تا دور افتادهتـريـن شـهـرهـا و قـراء و قـصـبـات بـا اهـداء خون و فرياد الله اكبر جمهورى اسلامى راخـواسـتـار شـدنـد و در رفـرانـدم بـيسابقه و اعجاب آور، با اكثريت قريب به اتفاق بهجـمـهـورى اسـلامى راءى دادند و دولت هاى اسلامى و غير اسلامى ، رژيم و دولت ايران رابه عنوان جمهورى اسلامى به رسميت شناختند.
2!!! با توجه به مراتب فوق ، قانون اساسى و ساير قوانين در اين جمهورى بايد صددر صـد بـر اساس اسلام باشد و اگر يك ماده هم بر خلاف احكام اسلام باشد، تخلف ازجـمهورى و آراء اكثريت قريب به اتفاق ملت است . بر اين اساس هر راءى يا طرحى كه ازطـرف يك يا چند نماينده به مجلس داده شود كه مخالف اسلام باشد، مردود و مخالف مسيرمـلت و جمهورى اسلامى است و اصولا نمايندگانى كه بر اين اساس انتخاب شده باشند،وكالت آنان محدود به حدود جمهورى اسلامى است و اظهار نظر و رسيدگى به پيشنهادهاىمخالف اسلام يا مخالف نظام جمهورى ، خروج از حدود وكالت آنهاست .
3!!! تـشـخـيـص مـخـالفـت و موافقت با احكام اسلام منحصرا در صلاحيت فقهاء عظام است كهالحـمـدلله گروهى از آنان در مجلس وجود دارند و چون اين يك امر تخصصى است ، دخالتوكـلاى مـحـتـرم ديـگـر در ايـن اجـتـهـاد و تـشـخيص احكام شرعى از كتاب و سنت ، دخالت درتـخـصـص ديـگران بدون داشتن صلاحيت و تخصص لازم است . البته در ميان نمايندگان ،افـراد فـاضـل و لايقى هستند كه در رشته هاى حقوقى و ادارى و سياسى تخصص دارند وصـاحبنظرند كه از تخصصشان در همين جهات قوانين استفاده مى شود و در صورت اختلافمتخصصان ، نظر اكثريت متخصصان معتبر است .
4!!! مـن بـا كـمـال تـاءكـيـد تـوصـيـه مـى كـنـم كـه اگـر بـعـضـى از وكـلاى مـجـلستـمـايـل بـه مـكـاتـب غـرب يـا شـرق داشـتـه يـا تـحـت تـاءثير افكار انحرافى باشند،تمايل خودشان را در قانون اساسى جمهورى اسلامى
دخالت ندهند و مسير انحرافى خود را از اين قانون جدا كنند، زيرا صلاح و سعادت ملت مادر دورى از چـنـيـن مـكـتـب هـائى اسـت كـه در مـحيط خودشان هم عقب زده شده و رو به شكست وزوال است .
از گـفته ها و نوشته هاى بعضى از جناح ها به دست مى آيد افرادى كه صلاحيت تشخيصاحـكـام و مـعارف اسلامى را ندارند، تحت تاءثير مكتب انحرافى ، آيات قرآن كريم و متوناحـاديـث را بـه مـيـل خـود تـفـسير كرده و با آن مكتب ها تطبيق مى نمايند و توجه ندارند كهمدارك فقه اسلامى بر اساسى مبتنى است كه محتاج به درس و بحث و تحقيق طولانى استو با آن استدلال هاى مضحك و سطحى بدون توجه به ادله ، معارض و بررسى همه جانبهمـعـارف بلند پايه و عميق اسلامى را نمى توان به دست آورد و من انتظار دارم محيط مجلسخبرگان از چنين رويه اى به دور باشد.
5!!! عـلمـاى اسـلام حـاضـر در مـجـلس اگـر مـاده اى از پـيـش نـويـس قـانـون اساسى و ياپـيـشـنـهـادهـاى وارده را مـخـالفـت بـا اسـلام ديـدنـد، لازم اسـت با صراحت اعلام دارند و ازجنجال روزنامه و نويسندگان غربزده نهراسند، كه اينان خود را شكست خورده مى بينند واز مناقشات و خرده گيرى ها دست بردار نيستند.
6!!! نمايندگان محترم مجلس خبرگان بايد همه مساعى خويش را به كار برند تا قانوناساسى جامع و داراى خصوصيات زير باشد:
الف !!! حفظ و حمايت حقوق و مصالح تمام قشرهاى ملت دور از تبعيض هاى ناروا.
ب !!! پـيـش بـيـنى نيازها، منافع نسل هاى آينده آنگونه كه مد نظر شارع مقدس در معارفابدى اسلام است .
ج !!! صـراحـت و روشـنـى مـفـاهـيـم قـانـون بـه نـحـوى كـه امـكـان تـفـسـيـر وتـاءويـل غـلط در مـسـيـر هـوس هـاى ديـكـتـاتورها و خودپرستان تاريخ در آن نباشد. د !!!صـلاحـيـت نـمـونـه و راهـنـمـا قرار گرفتن براى نهضت هاى اسلامى ديگر كه با الهام ازانقلاب اسلامى ايران در صدد ايجاد جامعه اسلامى بر مى آيند.
در خـاتـمـه از خـداونـد مـتـعـال ، تـوفيق و تاءييد همگان را خواستارم و اميدوارم به بركتتلاش آقايان ، قانون اساسى واقعا اسلامى و مترقى به تصويب برسد.
والسلام عليكم و رحمة الله و بركاته
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 29/5/58
پيام امام خمينى به مردم كردستان  
بسم الله الرحمن الرحيم
اهالى محترم كردستان ! دوستان معظم من ! پس از پيروزى انقلاب و اعلام جمهورى اسلامى ،گـروه هـايى كه با اسلام دشمن هستند و از وابستگان اجانب مى باشند شروع به فعاليتبـر ضـد نـهـضـت اسـلامـى و بـر ضـد جمهورى اسلامى نمودند حتى بعضى از آنها علنىمـخـالفـت كـرده و رفـرانـدم را تـحـريم نمودند و شما برادران ديديد كه حزب دموكراتكـردسـتـان وابـسـتـگـى مـسـتـقـيـم بـا امـريـكـا و صـهـيـونـيـزم دارد. در آسـتـانـهتـشكيل مجلس خبرگان و پس از راهپيمائى عظيم مسلمين براى قدس ، سر كردگان خائن اينحـزب ، جـوانـان را اغـفـال نموده و به برادر كشى كشاندند. برادران مسلمان من ! شما بهتـبـليـغـات فـريـبـنـده اين مخالفين اسلام كه مى خواهند كشور مسلمان ما را به كفر بكشندگـوش نـدهـيـد و نـگـذاريـد جـوانـان عـزيـز بـه دام اين منحرفين بيفتند. من از اهالى محترمكـردسـتان تشكر وافر مى كنم كه به تعهد انسانى و اسلامى خود باقى هستند و از آنانتـقاضا مى كنم كه از قواى انتظامى اسلامى پشتيبانى كنند و سران اين حزب و مفسدين رادر ايـن مـنـطـقـه بـگـيـرنـد و تـحـويـل مـاءمـوريـن دهـنـد و بـدانـنـد كـه بـا ايـنعـمـل رضـاى خـداونـد تـعـالى و پـيغمبر عظيم الشاءن اسلام را به دست آورده است . حزبدمـوكـرات كـردسـتـان غـيـر رسمى و غير قانونى اعلام شد و چون حزب شيطان است بايدتـمـام اهـالى كـردسـتـان بـه وظـيـفـه شـرعيه عمل و جوانان خود را از عضويت در اين حزبمـنـحـل ممنوع نمايند و با قاطعيت تمام از توطئه اين جنايتكاران جلوگيرى و مخفى گاه هاىسـران آنـان را بـه دولت و ارتـش اسـلامـى مـعـرفـى كـنـنـد. امـيـد اسـت ايـنعـمـل شـمـا مـوجـب قـبولى عبادات در درگاه حق تعالى بشود. در خاتمه تاءكيد مى كنم كهاسـلام تـنها پناهگاه همه ماست و در زير پرچم پرافتخار آن ، همه گروه ها به حقوق خودمـى رسـنـد. عـوامـل اجـانب كه منافع خود و اربابانشان را در خطر مى بينند براى تحريكبـرادران اهـل سـنـت و دامـن زدن بـه بـرادر كشى ، قضيه شيعه و سنى را طرح نموده و مىخواهند با شيطنت بين برادران اختلاف ايجاد كنند. در جمهورى اسلامى ، همه برادران سنىو شيعه در كنار هم و با هم برادر و در حقوق مساوى هستند. هر كس خلاف اين را تبليغ كرددشـمـن اسـلام و ايران است و برادران كرد بايد اين تبليغات غير اسلامى را در نطفه خفهكنند. از خداوند تعالى وحدت كلمه مسلمين و نابودى منافقين را خواهانم .
والسلام عليكم و رحمة الله و بركاته
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 29/5/58
بيانات امام خمينى در جمع گروهى از پاسداران از انقلاب اسلامى  
بسم الله الرحمن الرحيم
من از سپاه راضى هستم و به هيچ وجه نظرم از شما بر نمى گردد. اگر سپاه نبود، كشورهـم نـبـود. من سپاه پاسداران را بسيار عزيز و گرامى مى دارم . چشم من به شماست . شماهـيـچ سـابـقـه اى جـز سـابقه اسلامى نداريد. سلام مرا به همه برسانيد. من از همه شمامـتشكرم . من به همه دعا كنم . اوضاع انشاءالله به تدريج درست مى شود، نارضايتى هارفـع مى شود. خطر مملكت را تهديد نمى كند، زحمت ما را فراوان مى كند. آنها را سركوبمـى كـنـيم . بايد بيشتر كار كرد، بايد بيدار بود. اوضاع مملكت خوب مى شود و اينطورنمى ماند. به دولت دستور مى دهم صريحا به كارهاى شما رسيدگى كند و بودجه تانرا هر چه زودتر بپردازد. خداوند همه شما را تاءييد كند.
والسلام عليكم و رحمة الله و بركاته
تاريخ : 31/5/58
فرمان امام خمينى به آيت الله صدوقى  
بسم الله الرحمن الرحيم
خدمت جناب مستطاب حجت الاسلام و المسلمين آقاى صدوقى دامت افاضاته
پـس از اهـداء سـلام و تـحـيـت ، در ايـن مـوقـع حـسـاس كـه لازم اسـتمـسـائل اجـتـمـاعـى و سـياسى اسلام گوشزد ملت شود مقتضى است جنابعالى در يزد اقامهنـمـاز جـمعه نموده و مردم را به وظايف شرعى و ملى آنان آشنا فرمائيد. از خداوند تعالىعظمت اسلام و مسلمين را خواهانم .
والسلام عليكم و رحمة الله و بركاته
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 31/5/58
پاسخ امام خمينى به تلگرام آيت الله العظمى گلپايگانى  
بسمه تعالى
حضرت آيت الله آقاى حاج سيد محمد رضا گلپايگانى دامت بركاته !!! مشهد مقدس
تـلگـراف شـريـف و اصـل و مـوجـب تـشـكـر شـد. خـائنـان و اسـتـفـاده جـويـان ازمـال مـلت كـه خـود و اربـابـانـشـان را در خـطـر مـى بـيـنـنـد بـه تـلاش ‍ افـتـاده كـه بهخـيـال خـود با سلب آرامش و ايجاد فجيعه و كشتار مسلمين منطقه مانع از پيشرفت سياسى واجـتـمـاعـى كـشـور شـونـد غـافـل از آنـكـه مـلت بـه خـواسـت خـداونـدمـتـعـال آنـچـنـان بـا هـوشيارى بپاخاسته و آماده سركوبى آنان است كه اگر جلوگيرى وتـقـاضاى صبر نشود، با بسيج عمومى ريشه فساد را قطع و به زندگى خائنانه آنانخـاتـمـه مـى دهـد. از جـنـابعالى در تحت قبه مطهر ثامن الائمه عليه السلام اميد دعا براىاسلام و مسلمين دارم .
والسلام عليكم و رحمة الله و بركاته
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 31/5/58
پيام امام خمينى به ملت ايران در رابطه با مساءله كردستان  
بسم الله المنتقم
از مقام رهبرى انقلاب و فرماندهى كل قوا اخطار كنم :
1!!! ايـنـجـانـب پـشـتـيـبـانـى خـود را از قواى انتظامى ، ارتش ، ژاندارمرى ، شهربانى وپـاسداران انقلاب اعلام مى كنم و اجازه نمى دهم قلم يا قدمى در تضعيف آنان به كار رود.مـتـخـلفـيـن ، مـجـرم و در صورت احساس توطئه در دادگاه هاى انقلاب محاكمه انقلابى مىشوند و از اين تاريخ هيچ كس و هيچ مقامى حق تضعيف آنان را ندارند.
2!!! افـراد قـواى انـتـظامى فوق بايد اطاعت از مافوق و حفظ سلسله مراتب را بكنند و درصـورت تـخلف مجرم شناخته مى شوند و با احساس توطئه دستور محاكمه در دادگاه هاىصحرائى را مى دهم .
3!!! اعـتـصـابـات قـواى انـتـظـامـى اكيدا ممنوع مى شود و در صورت تخلف مجرم شناختهشـونـد و مـحـركـيـن ، ضـد انـقـلاب شـنـاخـته مى شوند و در دادگاه هاى انقلابى به كيفرانـقـلابى مى رسند و با احساس توطئه دستور دادگاه هاى صحرائى نسبت به آنان را مىدهيم .
4!!! اكـيـدا دسـتـور مـى دهـم كه قواى انتظامى بخصوص ارتش و پاسداران انقلاب هماهنگبـاشـنـد و تـمام گروه هاى پاسدار نيز هماهنگ باشند و در سركوبى اشرار و پاكسازىمـنـاطـق بـخـصـوص كـردسـتـان و خـوزسـتـان هـمكارى كنند. متخلفين مجرم و محركين محاكمهانقلابى مى شوند.
5 !!! بـه اعـضـاى حـزب دمـكـرات و كـردهـاى غـيـور وپـاكـدل كـه از طـرف سـران تـوطـئه گـر ايـن احـزاب و خـيـانـتـگـران بـه اسـلام و مـلتاغـفـال شـده انـد، اعلام مى شود در صورتى كه خائنان را رها كرده و به ملت و به اسلامبـپـيـونـدنـد و خـود را بـه پـادگـان هـا و مـقامات انتظامى معرفى كرده سلاح خودشان راتـحـويـل دهـنـد، مـورد عـفـو واقـع مـى شـونـد و اگـر سـران خـائن را دسـتـگـيـر وتـحـويـل دهـنـد پـاداشى بزرگ به آنان مى دهم و در صورتى كه به مخالفت با ملت ودولت پـايـدارى كـنـنـد بـه سـزاى اعـمـال ضـد اسلامى خود مى رسند و با شدت با آنانعمل مى شود.
6!!! به مردم شريف كردستان اعلام مى كنم كه شما را برادر و برابر خود مى دانيم و ازحقوق برابر با سايرين ، برادران ايرانى تان در هر كجا باشيد برخوردار خواهيد شدو در جـمـهـورى اسـلامـى هـيـچ فـرقى بين ترك ، كرد و لر و عرب و فارس و بلوچ نمىباشد.
7!!! بـه مـديـر عـامـل شـركـت نـفـت دسـتـور داده ام كـه بـا مـذاكـره بـا دولتپول يك روز نفت را به كردستان اختصاص دهد و دولت موظف است در اسرع وقت ، در عرضيـك هـفـتـه اين امر را انجام دهد و برادران عزيز كرد ما كه مورد هجوم اشرار قرار گرفتهاند مورد توجه قرار دهد و نسبت به ساير استانها نيز اقدام مى شود. 8 !!! از ملت رزمندهو شـريـف ايـران بـايـد تـشـكـر كـنـم كـه بـاكمال صداقت و شجاعت آمادگى خود را براىسـركـوبـى اشـرار و حـفظ سرحدات كشور اعلام داشتند و به پشتيبانى از قواى انتظامىبـرخـاسـتـنـد. پـاسـداران و سـايـر قواى انتظامى امروز از اسلام و در مسير اسلام هستند وپشتيبانى از آنان وظيفه شرعى و ملى همگى ماست .
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 1/6/58
پاسخ امام خمينى به تلگراف آيت الله قمى  
بسم الله الرحمن الرحيم
حضرت آيت الله آقاى قمى دامت بركاته مشهد !!! مقدس
تـلگـراف شـريـف و اصـل و مـوجـب تـشـكـر گـرديـد. از خـداونـدمـتـعـال توفيق سركوبى اشرار و قطع ايادى خيانتكاران را مسئلت مى نمايم . ملت شريفايران با تصميم قاطع رشته حيات توطئه گران و وابستگان به اجانب را قطع و پرچمپـر افـتـخـار اسـلام را افـراشـتـه و جـمهورى عدل اسلامى را به ثمره هاى شيرين آن مىرساند. از خداوند تعالى اميد دعاى خير شما را در جوار مولا ثامن الحجج دارم .
والسلام عليكم و رحمة الله و بركاته
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ 2/6/58
بيانات امام خمينى به مناسبت عيد سعيد فطر 
اشاره به جهات گسترده سياسى اقتصادى اسلام و اظهار تاءسف از غفلت مسلمين
بسم الله الرحمن الرحيم
عيد سعيد فطر را به همه مسلمين در مشارق ارض و مغارب ارض تبريك عرض مى كنم . اميداسـت خـداى تـبـارك و تـعـالى عـبـادات مـسـلمـيـن را در ايـن مـاه بـزرگقبول فرمايد و عيد را مبارك فرمايد. اسلام دين سياست است ، دينى است كه در احكام او، درمـواقـف او سـيـاسـت بـوضـوح ديـده مـى شود. در هر روز اجتماعات در تمام مساجد كشورهاىاسـلامـى از شهرستانها گرفته است تا دهات و قراء و قصبات ، روزى چند مرتبه اجتماعبـراى جـمـاعـت و بـراى ايـنـكـه مـسـلمـيـن در هـر بـلدى ، در هـر قـصـبـه اى ازاحـوال خـودشـان مـطـلع بـشوند، از احوال مستضعفين اطلاع پيدا كنند و در هر هفته يك اجتماعبـزرگ از هـمـه در يـك مـحـل و نـمـاز جـمـعـه كـه مـشتمل دو خطبه است كه در آن خطبتين بايدمـسـائل روز، احـتـيـاجـات كـشـور، احـتـيـاجات منطقه و جهات سياسى ، جهات اجتماعى ، جهاتاقـتـصـادى طـرح بـشـود و مـردم مـطـلع بـشـونـد بـر ايـنمـسـائل و در هـر سـال دو عيد كه در آن دو عيد مجتمع بشوند و دو خطبه در آن دو عيد در نمازهـسـت . در نـماز عيد دو خطبه هست كه آن دو خطبه هم بايد بعد از حمد و بعد از صلوات برپـيـغـمـبـر اكـرم و ائمـه عـليـهـم السـلام ، جهات سياسى ، جهات اجتماعى ، جهات اقتصادى،احـتـيـاجـاتـى كـه كشور دارد، احتياجاتى كه منطقه دارد در آنها طرح بشود و خطبا مردم راآگـاه كـنند از مسائل . و از همه بالاتر در هر سال يك مرتبه اجتماع در حج كه از همه بلاداسـلامـى اشـخـاصى كه مستطيع هستند واجب شده است بر آنها كه مجتمع بشوند و بايد درآنجا مسائل اسلام در آن مواقفى كه در حج هست ، در عرفات ، بخصوص در منا و بعد در خودمـكـه مـكـرمـه و بـعـد در حـرم رسـول اكـرم ايـن مواقفى كه در آنجا هست ، در آنجا مردم مطلعبـشـوند از اوضاع مملكت و از اوضاع تمام كشورهاى اسلامى و در آنجا بالحقيقه يك مجلسعـالى اسـت و يـك اجـتـماع عالى براى بررسى تمام اوضاع تمام كشورهاى اسلامى . پسمـطـلب ايـن اسـت هـر روز در محله ها اجتماع و رسيدگى به اوضاع شهر و محله ، در هر هفتهاجـتـمـاع بـزرگ در شهرها و در جاهايى كه شرايط نماز محقق است براى بررسى اوضاعشـهـرسـتـان و بـالاتـر، اوضـاع تـمـام كـشـور و در هـرسـال بـاز دو اجـتـمـاع بـزرگ بـراى بـررسـى بـه اوضـاع كـشـورهـا و در هـرسال يك اجتماع بسيار بزرگ از تمام ممالك اسلامى براى حج و آن مواقفى كه در حج هست، اجـتـمـاعـات در آنـجـا بـراى رسـيـدگـى بـه اوضاع تمام كشورهاى اسلامى . تمام اينهامسائل سياسى هست و
مـسـائلى اسـت كـه بـايـد مـسـلمـيـن بـه آن تـوجـه داشـتـه بـاشـنـد و مع الاسف غفلت از اينمـسـائل هـست ، غفلت از اين مسائل شده است . اجتماعات مى شود و از اجتماعات نتيجه گرفتهنـمـى شـود. مـجـتـمـع شـونـد مـسـلمـيـن در مـكـه مـكـرمـه و در مـواقـف لكـنمـثـل ايـنـكه از هم جدا هستند و غريبه هستند. اجتماعات مى شود در بلاد، نمازهاى جمعه ، نمازعـيـد لكـن افـراد مثل اينكه با هم وحدت كلمه ندارند. اسلام دعوت كرده است مردم را به ايناجتماعات براى مقصدهاى بزرگ ، مقصدهاى عالى دارد اسلام در اين اجتماعات .
نظرى بر مسائل مطروحه در سوره مباركه (جمعه )
در روز جـمعه كه اجتماعات مى شود، دو سوره انتخاب شده است و امام را دعوت كرده اند كهآن دو سـوره را بـخـوانـد، در ركعت اول سوره جمعه و در ركعت دوم سوره منافقين . در سورهجـمـعـه راجـع بـه بـعـثـت رسـول اكـرم و سـر بـعـثـترسول اكرم ذكر مى فرمايد كه پيغمبر اكرم مبعوث شده اند از براى اينكه : (ويزكيهمو يعلمهم الكتاب والحكمه ) بعثت براى اين است كه مردم را تزكيه كنند. مقدم بر تعليمحـكـمـت و تـعليم كتاب ، تزكيه را ذكر فرموده است كه آيات را بر آنها بخواند تا آنكهآنـهـا تـزكـيـه بشوند و تعليم بكند كتاب را بر آنها و حكمت را بر آنها عرضه بدارد وتـعـليـم كـنـد آنـهـا را. در سوره جمعه سر بعثت رسول اكرم را ذكر مى فرمايد. سر بعثترسـول اكـرم تـزكيه امت است و تعليم و تربيت امت ، آن هم تعليم ، تمام قشرهاى تعليمكـه كـتـاب و حـكـمت تمام قشرهاى تعليمات را واجد است . بعد از آنكه تعليم و تربيت راذكـر كـرده اسـت ، ذكـر عـلمـاء سـوء را فـرمـايـد، آنـهـايـى كـه عـلم را آمـوخـتـه انـد لكـنعـمـل بـه آن عـلم نـمـى كـنـنـد و بـا بـدتـريـن وجـه از آنـهـا اسـم بـرده اسـت :(مـثـل الذيـن حـمـلو التـوريـه ثـم لم يـحـمـلوهـا كـمـثـل الحـمـاريـحـمـل اسـفـارا) مـثـل آنـهـا كـه عالم شده اند لكن علم در آنها اثر خودش را نگذاشته استمـثـل الاغى مى ماند كه بارش كتاب باشد. وقتى كه علم در انسان تاءثير نكند و انسان راانـسـان نـكـنـد ايـن حـمـل كـتـاب ، چـه درهـا بـاشـد و چـه در پـشـت بـاشـدمـثـل ايـنـهـا، مـثـل آن اشـخـاص اسـت ، مـثـل حـيـوانـى هـسـت ،مـثـل الاغـى هـسـت كه كتاب به دوش او باشد. همانطور كه كتاب براى آن حيوان هيچ فايدهنـدارد، ايـن عـلمـى كـه دنـبـالش تـعـهـد نـبـاشـد، دنـبـالش ‍عـمل نباشد، دنبالش رشد فكرى نباشد، دنبالش هدايت مردم نباشد، اين نظير همان است كهبـه دوشـش كـتـاب بـاشد بلكه به دوش يك حيوان و يك الاغ كتاب باشد. در اينجا اين راذكـر مـى فـرمـايـد بـراى تـذكر به مردم به اينكه عالم سوء را از عالم غير سوء تميزبـدهـنـد و بـراى تـذكـر بـه عـالم كـه تكليف خودش را بفهمد. البته نكاتى ديگر هم درسوره اول هست كه من ديگر وقت اين كار را ندارم .
شناخت چهره منافقين از طريق عملكرد رسواى آنان
در سوره دوم منافقين ذكر فرمايد و كيفيت منافقين را كه اينها پيش تو اظهار ديانت مى كنند،اظهار اسلام مى كنند لكن دروغ مى گويند، اينها مسلم نيستند، اينها منافق هستند و منافقين راهـم بـه بـدتـريـن وجـه ذكـر مى فرمايد كه مردم آنها را بشناسند. ما قبلا تذكرات داديمبراى اينكه منافقين را از
غـيـر مـنـافـقـيـن مردم تشخيص بدهند. به مجرد اينكه كسى گفت كه من مسلم هستم و به مجردايـنـكـه كـسـى گـفـت مـن جـمـهـورى اسـلامـى را قـبـول دارم ، اين نمى شود باور كرد بايداعـمـال آنـهـا را ديد، بايد ديد اينها در اين جمهورى اسلامى چه تعهداتى دارند، چه كارىكـردند براى مملكت خودشان ، چه فكرى دارند. اينهايى كه اظهار اسلام مى كنند لكن مردمرا در بـلاد ايـران به آتش مى كشيدند، خرمن هاى مردم را به آتش كشند، جوان هاى ما را دراطـراف مـى كشند، در كردستان عزيز آنقدر از جوان هاى ما را و از خود كردها را كشته اند واينها در عين حال گويند ما مسلم هستيم ، قرآن مى فرمايد كه شماها منافق هستيد، شماها مسلمنـيـسـتـنـد، شـمايى كه قولتان غير عملتان است ، حرفتان غير واقعيت تان هست ، شما مسلمنـيـسـتـيـد، شـمـا مـنـافـق هـسـتـيـد، شـمـا خـواهـيـد مـردم راگول بزنيد. شمايى كه الان در كردستان دست به خرابى زده ايد و معذلك مى گوئيد ماسـنـى هـسـتـيـم و اهـل سـنـت هـسـتـيـم ، شـما اگر اهل سنت هستيد به حسب فتواى علماى بزرگاهل سنت واجب است اطاعت كنيد او از اولى الامر، اولى الامر امروز دولت ما و ما هستيم ، بر شماواجـب اسـت به حكم اسلام كه تبعيت كنيد و به حكم قرآن ، به حسب راءى ، علماى خودتان ،به حسب راءى مشايخ خودتان . شما اگر چنانچه مسلم هستيد، چرا تبعيت از قرآن نمى كنيد؟چـرا بـه حـسـب آنـطـورى كـه عـلمـاى شـمـا اسـتـفـاده از آيـه شريفه (اطيعواالله و اطيعواالرسول و اولى الامر منكم ) اطاعت نمى كنيد؟ شما در صورت مسلمان هستيد، در ظاهر اظهاراسلام مى كنيد، به حسب واقع مسلم نيستيد.
مـردم كـرد مـا، كردستان عزيز ما، جوان هاى كرد ما اين ميزان در دستشان باشد كه منافق رااز غـيـر مـنـافـق بـشـنـاسند. آنهايى كه اظهار اسلام مى كنند و مسلمين را به آتش مى كشند،آنـهـايـى كـه اظـهـار اسـلام مـى كنند و مردم را به زحمت مى اندازند، مردم را به مضيقه مىاندازند، آنهايى كه اظهار اسلام مى كنند و بيمارستان را آتش مى زنند و مجروح ها را سرمـى بـرند، اينها را بشناسيد، اينها مسلم نيستند، اينها منافق هستند، اينها اظهار اسلام امروزمى كنند براى اغفال شما، اغفال نشويد، توجه بكنيد كه اينها چه مردمى هستند. آنهايى كهدر مـقـابـل حـكـومـت طـاغـوت كه جمهورى اسلام به همت مسلمين بر پا شد و راءى ندادند برجمهورى اسلام و همان طاغوت را خواستند (راءى به جمهورى اسلامى ندادن يعنى ما طاغوتمـى خـواهـيـم ) ايـنـهـا مـنـافق هستند، اينها مسلم نيستند، مسلم بايد به جمهورى اسلامى راءىبـدهـد، مسلم بايد حكومت عدل اسلامى را بپذيرد. آنهايى كه تحريم كردند راءى دادن برجـمـهـورى اسلامى را، منافق هستند مسلم نيستند. آنهائى كه صندوق ها را آتش زدند، آنهايىكـه مـانـع شـدنـد از ايـنـكـه مـردم راءى بـدهـنـد، آنـهـا مـسـلم نـيـسـتـنـد مـا بـا آنـهـاعـمـل خـواهـيـم كـرد بـه طـورى كـه بـا غـيـر مـسـلمـيـن عـمـل مـى كـنـيـم ، بـا مـنـافـقـيـنعمل مى كنيم و آنها را سركوب مى كنيم .
هشدار به ملت ايران در مطالعه اعمال منافقين و سركوب جدى اين جرثومه هاى فساد
مـا تاكنون براى اينكه به مردم عالم بفهمانيم و بفهمند مردم كه ما با چه اشخاص مقابلهداريـم ، مـا آزادى داديـم بـه آنـهـا، آزادى مطلق كه در ظرف اين چند ماه قريب دويست حزب وگروه و زياد مطبوعات
و مـجـلات و روز نـامـه هـا مـنـتـشـر شـد و هـيچ كس جلوگيرى نكرد در عين حالى كه به همهمقدسات ما توهين كرديد، در عين حالى كه با حكومت آنطور رفتار كرديد و با اسلام آنطوررفـتـار كـرديـد در مـطبوعاتتان ، معذلك به شما تعرضى نشد تا آنكه فتنه را ديديم وفـهـمـيـديـم شما فتنه گر هستيد، شما منافقينى هستيد كه مى خواهيد فتنه بكنيد، منافقينىهـسـتـيـد كـه توطئه كرديد بر ضد اسلام ، توطئه كرديد بر ضد كشور، توطئه كرديدبـر ضد ملت ، شما اشخاصى هستيد كه با سر حدات و با خارج روابط داريد، رفت و آمدشـمـا كـنـترل است ، اطلاع به ما دادند كه رفت و آمد داريد شما با اشخاصى كه در رژيمسـابـق بـودنـد، بـا اشـخـاصـى كـه مـى خـواهـنـد مـمـلكـت مـا بـاز بـهحال اول برگردد. بعد از اينكه توطئه شما ثابت شد و مردم فهميدند شما چه اشخاصىهـسـتـيـد، ديـگر نمى توانيم اجازه بدهيم آزادانه هر كار مى خواهيد بكنيد، شما را سركوبخواهيم كرد.
مـن بـه مـلت عـزيـز كـردسـتـان ، مـن به مردم بزرگ كردستان هشدار دهم كه توجه داشتهبـاشـند به اعمال اينها، مطالعه كنند در حال اينها. من به جوان هاى عزيز كردستان هشدارمـى دهـم كـه اسـلام پـناهگاه همه ماست ، اسلام براى شما همه چيز را فراهم مى كند و اينهاتـابـع اجـانـب هـسـتـنـد و در حـزب ايـنـهـا اگـر وارد شـديـد بـيـرون بـيـايـيـد و به اينهااتـصـال پـيـدا نـكـنـيـد. مـن از آنـها مى خواهم كه اين سران بسيار خبيث و اين سران خائن راخـودشـان بـگـيـرنـد و تـحـويـل بـدهـنـد. جـوان هـاى مـااغفال نشوند، اينها يك مشتى از اراذل هستند و يك مشتى اشخاص منافق هستند كه خداى تباركو تعالى به اسم منافقين اينها را ذكر مى فرمايد و اوصافشان را در كتاب ذكر مى كند.
من به همه قشرهاى ملت هشدار مى دهم كه اينها در هر جا هستند و با هر صورتى كه هستند،از آنها احتراز كنند و در موقعى كه امر مى آيد و در موقعى كه خواهيم انشاءالله (اگر اينهادست از شيطنت بر ندارند) يك بسيجى فوق اين بسيجى كه سابق شد انجام بدهيم و تمامرا پـاكـسـازى بـكـنيم ، بايد هوشيار باشند و مهيا. ملت ما مهيا باشند نگذارند كه اين جرثـومـه هـاى فـسـاد دوبـاره ، مـمـلكـت مـا را بـه حـال اول برگردانند و رژيم شاهنشاهى رابرگردانند يا بدتر از او، اگر بدترى باشد.
لزوم تاءسيس حزب مستضعفين به منظور بر پا ساختن پرچم اسلام در سراسر دنيا
من از خداى تبارك و تعالى مسئلت مى كنم كه اين عيد را و همه اعياد را بر همه مسلمين مبارككـنـد و هـمـه بـا هـم در كنار هم در همه جا، در همه جاى عالم براى مصالح مسلمين اقدام كنند،بـراى گـرفتارى هايى كه ما در افغانستان داريم و آنها هم گرفتار به دست همين طايفههـسـتـنـد كـه منافقين هستند، اظهار اسلام مى كنند لكن منافق هستند و همين طور در قدس و نقاطديـگـر مـثـل لبـنـان ، مـثـل فـلسـطـيـن كـه بـرادرهـاى ما گرفتار هستند و ابر قدرت ها باصـهـيـونيسم موافقت مى كنند و آنها را به آتش مى كشند. مسلمين همه توجه داشته باشند ودر روز دعـا، دعـا كـنـنـد بـه ايـنـهـا و در روز عـمـل ،عـمـل كـنـنـد و من اميدوارم كه ما بتوانيم پرچم اسلام را پرچم جمهورى اسلام را در همه جاىدنـيـا بـر پـا كـنـيـم و اسلام كه حق همه است ، از او تبعيت كنند، همه از او تبعيت كنند. و ايننكته را بايد تذكر بدهم كه ما گفتيم حزبى به نام
(حزب مستضعفين ) در همه دنيا، معنايش اين نبود كه حزب هاى صحيحى كه در ايران هستنباشد، حزب هاى منطقه اى عليحده است و حزب تمام مناطق و تمام جاها يك حزب ديگر است .اگر انشاءالله مسلمين موفق بشوند و يك همچو حزبى كه حزب مستضعفين است ، براى همهجـاهـا يـك هـمچو حزبى را تاءسيس كنند بسيار بموقع است لكن به معناى اين نيست كه درمـحـل و در مـنطقه ها حزب نباشد، خير، در منطقه احزاب هستند و آزاد هم هستند مادام كه توطئهمعلوم نشده است .
والسلام عليكم و رحمة الله و بركاته
تاريخ : 2/6/58
بيانات امام خمينى خطاب به امت مسلمان ايران  
اسلام در تمامى اعصار با خون شهدا و اولياء خدا رشد يافته است
بسم الله الرحمن الرحيم
عـيـد سـعـيـد فـطـر بـر هـمـه مـسـلمـيـن مـبـارك بـاد و عـيـدهـاى سـعـيـد مـبـارك بـاد.سـال سـابـق ، عـيـد فـطـر مـا عـيـد خـون بـود، مـبـارك وامـسـال هـم براى برادران كرد ما عيد خون است و مبارك . اسلام با خون رشد پيدا كرد. دينهـاى بـزرگ پـيـامـبران سابق و دين بسيار بزرگ اسلام در عين حالى كه يك دستشان بهكـتـابـهـاى آسـمـانـى و بـراى هـدايـت مـردم ، دسـت ديـگـر بـه اسـلحـه هـا بـود. ابـراهـيـمخليل سلام الله عليه با يك دست صحف را داشت و با دست ديگر تبر براى سركوبى بتهـا. مـوسـى كـليم سلام الله عليه با يك دست تورات را داشت و با دست ديگر تبر براىسركوبى بت ها. كه فرعونيان را به خاك مذلت كشاند، عصايى كه اژدها بود، عصايىكـه خـيانتكاران را مى بلعيد. پيغمبر بزرگ اسلام با يك يك دست قرآن را داشت و با دستديـگـر شـمـشـيـر، شـمـشـيـر بـراى سـركـوبـى خـيانتكاران و قرآن براى هدايت . آنها كهقـابـل هـدايـت بودند، قرآن راهنماى آنها بود و آنهايى كه هدايت نمى شدند و توطئه گربودند، شمشير بر سر آنها.
مـا در عـيـد فـطـر سـابق كه عيد خون بود و در اين عيد هم كه باز عيد خون است هراسى ازخون نداريم . اسلام دين خون است براى فجار و دين هدايت است براى مردم ديگر. اولياء مابـى هـراس خـون دادنـد و بى هراس در جنگ هاى خونين وارد بودند. اميرالمؤ منين سلام اللهعـليـه آن مـوجـود يـگـانه در عين حالى كه نهج البلاغه براى هدايت داشت ، شمشير براىآنهائى كه توطئه گر بودند. ما خون ها داديم و شهدا داديم . اسلام خون داد و شهدا داد. مافـرق هـاى شـكـافـتـه داديـم مـثل على ابن ابى طالب ، على ابن الحسين و سرهاى بر نيزهرفـتـه داديـم مـثـل سـيـدالشـهـدا و اصـحـاب واعوان او. اسلام در تمام اعصار با خون و باشمشير و با اسلحه اسلام را پيش برد و نمايش پيدا كرد. ما از شهيد دادن باكى نداريم .در عـيـد فـطر، ما سال قبل و در آن ايام شهدا داديم و در اين فطر، در اين ماه صيام هم شهداداديـم . از شـهـادت بـاكـى نـيـسـت . اوليـاء مـا هـم شـهـيـد شـدنـد يـا مـسـمـوم شـدنـد يـامـقتول . اولياء ما هم بعضى از آنها در حبس و بعضى از آنها در تبعيد بسر بردند. براىاسلام هر چه بدهيم كم داديم و جانهاى ما لايق نيست . بدخواهان ما گمان نكنند كه جوان هاىمـا از مـردن ، از شـهـادت بـاكى دارند. شهادت ارثى است كه از اولياء ما به ما مى رسد.آنـهـا بـايد از مردن بترسند كه بعد از مرگ ، موت را فنا مى دانند. ما كه بعد از موت راحيات بالاتر از اين حيات مى دانيم چه باكى داريم .
خـائن هـا بـايـد بـتـرسـنـد. خـادم هـاى بـه اسـلام خـوفـى ندارند. ارتش ما، ژاندارمرى ما،شـهـربـانـى مـا، پـاسـداران مـا خـوفـى نـدارنـد. پـاسـداران مـا را كـه در پـاوه وامثال آن سر بريدند به حيات جاودان رسيدند.
مدعيان دروغين دموكراسى و آزاديخواهى
ما هر چه خواستيم هدايت كنيم اين قشرهاى فاسد را، هر چه مهلت داديم كه هدايت بشوند، هرچه مهلت داديم كه به خود بيايند، هر چه مهلت داديم كه به مصالح كشور نظر كنند، هرچه آزادى داديم كه آزادى را براى ملت وسيله رشد ملت قرار بدهند، آزادى قلم داديم ، آزادىبيان داديم ، آزادى اجتماعات داديم ، آزادى احزاب داديم كه اينها اگر درست مى گويند كهبـراى مـلت كار مى كنند و دموكرات هستند، حكومت مردم بر مردم مى خواهند، اگر اينها حكومتمـردم بـر مردم مى خواهند، چرا نمى گذارند مردم سرنوشت خودشان را تعيين كنند؟ چرا باخـرابـكـارى هـا نـمى خواهند مردم حكومت خودشان را تعيين كنند؟ چرا با غائله آفرينى نمىگـذارنـد كـه مـلت قـانـون اسـاسـى خـودش را بـه دسـت خـبرگان خودش تعيين كند؟ اينهادمـوكـرات نـيـسـتـنـد، ايـنـها جنايتكارانى هستند كه با اسم حزب دموكرات مى خواهند براىاربابان خودشان كار كنند.
ملت عزيز كردستان ما، بيدار باشند، از اعمال اينها بفهمند اينها مردم خائنى هستند و اينهامنافق هستند. اينها اظهار مى كنند كه ما براى ملت مى خواهيم ، براى مصالح ملت مى خواهيمعـمـل كـنـيـم . ايـنـهـا كـه مـى گـويـنـد بـراى مـصـالح مـلت مـى خـواهـيـمعـمـل كـنـيـم ، چـرا مـصـالح ملت را به باد مى دهند؟ چرا جوان هاى اين ملت را مى كشند؟ چرابـيـمـارسـتـان را خراب مى كنند؟ چرا نمى گذارند اين ملت سرنوشت خودش را تعيين كند؟اگـر شـمـا دمـكـرات هـسـتـيـد، بـگـذاريد حكومت مردم بر مردم تحقق پيدا كند. شما دموكراتنيستيد، شما منافق هستيد، شما ديكتاتورهائى هستيد كه به صورت دموكرات بيرون آمديدو ادعا مى كنيد.
برادران كردستانى ! به دامن اسلام باز گرديد
بـرادران كـردسـتـانـى مـن ! عـزيـزان مـن ! كـسـانـى كـهگـول خـورديـد از ايـن سران خود فروخته ! برگرديد به اسلام . اسلام عفو دارد. اسلامبـراى هـمـه اسـت . اسـلام بـاب رحمت است . برگرديد به دامن اسلام دست برداريد از اينحـزب هـا، از اين گروه هاى فاسد. اسلام با شما با عطوفت رفتار مى فرمايد و با خائنها با خشونت . خائنان را سركوب مى كند با شمشير، با اسلحه و به شما رحمت مى كند وبا شما مدارا مى كند. باب رحمت باز است . باب عفو باز است . بياييد به باب رحمت حق ،گـول نـخـوريـد از ايـن خـائنـان ، از ايـن منافقان . ما انسان رزمنده مى خواهيم ، ما جوان هاىحـمـاسـه جو مى خواهيم ، ما روشنفكر نمى خواهيم مع الاسف در مراكز هم يك آراء فاسد هست .اينها كه آزادى مى خواهند، اينها كه مى خواهند
جـوان هاى ما آزاد باشند قلمفرسايى كنند براى آزادى جوان هاى ما، چه آزادى را مى خواهند؟مـى خـواهـنـد جـوانان ما آزاد بشوند، قمار خانه ها باز باشد به طور آزاد، مشروبخانه هابـاز بـاشـد بـه طور آزاد، عشرتخانه ها باز باشد به طور آزاد، هروئين كش ها !!! بازبـاشـد !!! آزاد بـاشـنـد، تـريـاك كش ها آزاد باشند، درياها آزاد باشند و درها باز براىجـوان هـا. جـوان هـاى مـا آزاد بـاشـنـد و هـر مـفـسـده اى را بـخـواهـنـدعـمـل كـنند، به هر فحشا كه مى خواهند كشيده شوند. اين چيزى است كه از غرب ديكته شدهاسـت . ايـن چـيـزى اسـت كـه مـى خـواهـنـد جـوانـان مـا كـه مـى شـود درمقابل آنها بايستند، جوانان ما را بى خاصيت كنند. ما مى خواهيم جوانانمان را از ميكده ها بهمـيـدان جـنـگ بـبـريـم . ما مى خواهيم جوانانمان را از عشرتكده ها به ميدان جنگ ببريم ما مىخواهيم جوانانمان را از اين سينماهايى كه بود و جوان هاى ما را به فساد مى كشيد دستشانرا بگيريم و به جاهايى ببريم كه براى ملت فايده داشته باشد. اين آزادى كه آقايانمى خواهند، آزادى است كه قدرتمندها ديكته كرده اند و نويسندگان ما يا غافلند و يا خائن. ايـن دمـكـرات مآب ها كه مى گويند بايد آزاد باشد، به هيچ وجه نبايد جلوى هيچ چيز راگـرفت ، اينها الهام مى گيرند از ابرقدرت ها، با آنها مى خواهند ما را غارت كنند و جوانهاى ما بى تفاوت باشند. جوان هايى كه در عشرتگاه هستند بى تفاوتند. جوان هايى كهمـبـتـلا بـه مـخـدرات هـسـتند، در امور كشورى بى تفاوتند. جوان هايى كه در مراكز فحشابزرگ مى شوند نسبت به مسائل ممكلت كار ندارند. آن جوان ها به مصالح مملكت كار دارندكـه از ايـن مـسـائل دورنـد، در تحت تربيت اسلامى هستند. رئيس پاسدارها به من گفت جوانهـاى مـا شـب ، نـمـاز شـب مـى خـوانـنـد و در قـنـوت فـلان دعـا، دعـاىمـفـصـل را مـى خـوانند. اينها مى توانند مملكت نگه دارند. ما مى خواهيم مملكت حفظ كنيم . حفظمـمـلكت به آزادى كه شما مى گوييد نيست . باد مى دهد اين آزادى مملكت را، بر باد مى دهد.اين آزادى كه شما مى خواهيد، آزادى ديكته شده است براى اينكه مملكت را ببلعند و جوانى مانـداشـتـه بـاشـيـم جـواب بـدهـد. چـنـانـچـه ديـديـم كـهعمل كردند و چه شد، چه مصيبت هايى به مملكت ما وارد شد، براى اينكه جوان هاى ما را بهفـسـاد كـشـيـده بـودنـد. مـا مـى خـواهـيـم جـوانـانـمـان را از چـوب وافـور رهـا كـنـيـم ،مـسـلسـل بـه دسـت آنـهـا بـدهـيـم . مـا مـى خـواهـيـم جـوانـانـمـان را از پـاىمنقل و وافور رها كنيم و به ميدان جنگ ببريم . شما خواهيد كه ما آزاد بگذاريم تا جوانان مافاسد بشوند و اربابان شما بهره بردارند.
بـله ، مـا مـرتـجع هستيم ، شما روشنفكر هستيد. شما روشنفكرها مى خواهيد كه ما به هزار وچـهـار صـد سـال قـبـل بـر نـگـرديـم . شـمـا مـى تـرسـيـد كـه اگـر مـا جـوانـان رامثل هزار و چهار صد سال قبل تربيت كنيم كه با جمعيت كم دو امپراطورى بزرگ را به بادداد. مـا مرتجع هستيم ، شمايى كه مى خواهيد جوانان ما را به تعليمات غربى بكشيد، نهآن تـعـليـمـاتى كه خودشان دارند، آن تعليماتى كه براى ممالك استعمارى دارند، شماروشـنـفكر هستيد! شما كه آزادى مى خواهيد، آزادى همه چيز، آزادى فحشا، همه آزادى ما را مىخـواهـيـد، شـمـا روشنفكر هستيد! آزادى كه جوان هاى ما را فاسد كند، آزادى كه راه را براىمستكبرين باز كند، آزادى كه ملت ما را تا آخر به بند مى كشد، شما اين آزادى را مى خواهيدو اين
ديـكـتـه اى اسـت كـه از خـارج بـه شـمـا شـده اسـت . شـمـا حـدود آزادى را، بـراى آن چيزىقـائل نـيستيد. شما بى بند و بارى را آزادى مى دانيد. شما فساد اخلاق را آزادى مى دانيد.شما فحشا را آزادى مى دانيد. ما شما را آزاد گذاشتيم و خودتان را به فحشا كشيديد، بهبـدتـر از فـحشا كشيديد، آبروى خودتان را برديد پيش ملت . ما شما را آزاد گذاشتيم وقـلم هـاى مسموم شما توطئه گران ، مملكت ما را خواست به باد بدهد. با اسم دموكراتى ،بـا اسـم آزاديـخـواهـى ، با اسم روشنفكرى ، با اسم هاى مختلف ، خائنان در اين مملكت بادسـت بـاز شـروع كـردند به فعاليت و توطئه چينى . همين خائن ها غائله هاى كردستان رابـوجـود آوردنـد و هـمـيـن خائن ها هستند كه براى توطئه گرها عزا مى گيرند. آنهايى كهجـوان هـاى مـا را سـر بـريـدنـد حـرفى نيست . آنهايى كه جنايتكاران را قصاص مى كنند،بـرايـشـان نـوحـه مـى گـيـرنـد. ما كه خواهيم مملكت خودمان را از دست جنايتكاران ، از دستخـيـانـتـكـاران ، از دسـت چپاولگران نجات بدهيم ، ما سلب آزادى كرديم ! البته آزادى كهمـنـتـهـى مى شود به فساد، آزاديى كه منتهى بشود به تباهى ملت ، به تباهى كشور، آنآزادى را نـمـى تـوانـيـم بدهيم . آن آزاديى است كه شما خواهيد، آن آزاديى كه منتهى بشودبـه تـبـاهـى مـلت ، به تباهى كشور، آن آزادى را نمى توانيم بدهيم . آن آزاديى است كهشـماها مى خواهد، آن آزاديى است كه مى خواهيد جوان هاى ما را بى تفاوت بار بياوريد هرچـه هر جا بشود و هر كه هر كارى بكند، دولت هاى بزرگ تمام منافع ما را ببرند و آنهامـشـغـول عـشـرت باشند. عشرتخانه ها درست كرده اند، بارها درست كردند، سينماها درستكردند، دامن زدند به آن ، مخلوط كردند جوان هاى زن و مرد را با هم و به فساد كشيدند هردو را بـا اسـم آزادى . مـمـلكـت مـا را بـردنـد و ايـنـهـا كـه آزاد بـودنـد و بـه آزادىعـمل كردند، بى تفاوت بودند. همين روشنفكرها هم بى تفاوت بودند، همين دموكرات ها همبـى تـفاوت بودند، همين احزاب هم بى تفاوت بودند. آنهايى كه مملكت ما را نجات دادندهـمـيـن توده جمعيت است ، همين دانشگاهى هاى عزيز هستند، همين طلاب علوم دينيه عزيز هستند،هـمـيـن عـلمـاى بـلادنـد، هـمين تجار و كسبه بلاد هستند، اين جوان ها، همين كارگر است ، همينكـشـاورز اسـت . ايـنـهـا مـمـلكت ما را نجات دادند و اكنون شما با اسم آزادى و آزاديخواهى ودمـوكـراسـى و كـذا مـى خـواهـيـد ايـن مـردم را دوبـاره بـرگـردانـيـد بـهحـال اول و آنـهـا را تـحقير كنيد. آزاد بگذاريد تا اينها هر كارى مى خواهند بكنند و بعد ازيـك نـسـل ديگر يك انسان متعهد پيدا نشود در مملكت . اين آزادى را شما مى خواهيد و اين همانآزادى است كه به شما الهام كرده اند و شما از خارج الهام گرفتيد و ما آزادى وارداتى راقـبـول نمى كنيم . ما بايد اين ملت را حفظ كنيم . ما بايد اين جوانان را حفظ كنيم . ما بايددست اين جوان ها را از تباهى ها بكشيم و قدرتمند كنيم . ما انسان رزمنده مى خواهيم . ما جوانهاى حماسه جو مى خواهيم . ما روشنفكر نمى خواهيم ، اينجور روشنفكر.
اى علماى كردستان ! جوان هاى خودتان را بيدار كنيد
البـتـه در بين روشنفكرها، در بين طبقات تحصيلكرده بسيار اشخاصى صحيح هستند لكنايـنـهـايـى كـه با قلم دارد بر ضد ملت قلمفرسايى مى كنند و با قدم دارند بر ضد ملتاقدام كنند و اسلحه را به روى ملت كرد عزيز ما كشيده اند، اينها سركوب خواهند شد.
خـداى تبارك و تعالى در باب مؤ منين مى فرمايد: (اشداء على الكفار رحماء بينهم ...)نـسبت به توطئه گروه ها نسبت به كفار كه توطئه گرها هم از آن صف هستند و سران ايناحزاب هم از آن سنخ هستند، نسبت به آنها اشداء با شدت ، با مشت گره كرده ، به دستوراسـلام بـا شـدت عمل كنيم و با ملت رحما، رحيم هستند، دوست هم هستند. ما خادم همه هستيم . ماچـون خادم شما هستيم ، اين خيانتكارها را سركوب مى كنيم براى اينكه اينها به شما خيانتمـى كـنـند. ما خادم برادران كردستانى هستيم و خادم برادران بلوچستانى و سيستانى و همهطـبـقات . ما مى خواهيم شما را نجات بدهيم از دست اين خائن ها، شما هم كمك كنيد اين خائن هارا از خـود دور كـنـيـد، سـران ايـنـهـا را بـگـيـريـدتحويل بدهيد. اينها به اسلام عقيده ندارند، اينها با قرآن مخالفند. اگر !!! از قرآن !!!بـه قـرآن اعـتـقـاد دارنـد، قـرآن فـرمـوده اسـت : (اطـيـعـوا الله واطـيـعـواالرسـول و اولى الامـر مـنكم ) چرا از اولى الامر اطاعت نمى كنند؟ چرا قيام بر ضد حكومتكـردنـد؟ چـرا قـيـام بـر ضد اولى الامر كردند؟ اى علماى كردستان ! جوان هاى خودتان رابـيـدار كـنـيـد. اى عـلمـاى كـردسـتـان ! از اسـلام پـشـتـيبانى كنيد. اى علماى كردستان ! اينخـيـانـتـكـاران را بـرانـيـد و دسـتـور دهـيـد ايـنـهـا را بـگـيـرنـد وتحويل دادگاه اسلامى دهند. نگذاريد از مرزها فرار كنند.
هماهنگى و وحدت كلمه قواى انتظامى و پاسداران براى حفظ مرزهاى كشور
ارتـش مـرزهـا را نـگه دارد. تمام مرزها را مكلف است كه با قدرت نگاه دارد. قواى انتظامىوحـدت كـلمـه پيدا كنند، هماهنگ باشند. پاسداران ما با قواى انتظامى ديگر هماهنگ باشند.اگـر هـمـاهـنگ نباشيد، خائنيد. امروز مخالفت ، خيانت است . امروز دسته دسته بودن ، خيانتاسـت . اگـر شما هماهنگ باشيد كشته نمى دهيد، زود پيش بريد و انشاءالله به همين زودىايـن ريـشه هاى فاسد كنده مى شود و اين خيانتكاران به سزاى خودشان مى رسند. خداوندهمه شما را و همه ما را هدايت كند. خداوند خائنان را از صفحه روزگار بردارد.
والسلام عليكم و رحمة الله و بركاته
تاريخ :2/6/58
پاسخ امام خمينى به تلگرام آيت الله شيرازى  
بسم الله الرحمن الرحيم
حضرت آيت الله آقاى شيرازى دامت بركاته !!! مشهد مقدس
تـلگـرام شـريـف و اصـل و مـوجـب تـشـكـر گـرديـد. بـه خـواسـت خـداونـدمتعال ، با پشتيبانى قاطع ملت عظيم ، دست خائنين و وابستگان به آنان را از كشور كوتاهخـواهـيـم كـرد. ايـنـان كـه خـود را عـاجـز مـى بـيـنـنـد، دسـت بـه شـايـعـه افكنى زده و بهخـيـال خـام خـود مـى خـواهـنـد مـردم شـريـف كـردسـتـان را درمـقـابـل نـيـروهـاى انـتـظـامـى قـرار دهـنـد. اگـر نـيـروى انـتـظـامـى دسـت بـهقـتـل عـام زده اسـت ، چـرا مـردم شـريـف پـاوه و سـنـنـدج و سـايـر نـقـاط از آناسـتقبال نموده و آنها را گلباران مى كنند و از جمهورى اسلامى پشتيبانى نمايند؟ اميد استبـدون احـتياج به بسيج نيروى عظيم ملت ، نيروهاى انتظامى اشرار را قلع و قمع نموده ومـنـطقه و مردم بيگناه را از چنگال اين خونخواران نجات دهند. از جنابعالى اميد دعاى خير درتحت قبه مطهره دارم .
والسلام عليكم و رحمة الله و بركاته
تاريخ :2/6/58
پيام امام خمينى به مهندس بازرگان  
بسم الله الرحمن الرحيم
جناب آقاى مهندس بازرگان نخست وزير
بـراى بـازماندگان شهداى قواى انتظامى پاداشى در نظر بگيريد و بپردازيد و براىبـازمـانـدگـان پـاسـداران عـلاوه بر پاداش ، نظير ارتشيان حقوق ماهانه ، هزينه اى باتوافق هياءت دولت و شوراى انقلاب مقرر داريد كه براى هميشه به آنان بدهند.
والسلام عليكم و رحمة الله و بركاته
روح الله الموسوى الخمينى

next page

fehrest page

back page

 

 
 

کلیه حقوق این سایت محفوظ می باشد.

طراحی و پیاده سازی: GoogleA4.com | میزبانی: DrHost.ir

انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما جمادی الثانی رجب شعبان رمضان شوال ذی القعده ذی الحجة محرم صفر ربیع الثانی ربیع الاول جمادی الاول نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس دیتاسنتر فن آوا سرور اختصاصی سرور ابری اشتراک مکانی colocation