بسم الله الرحمن الرحیم
 
نگارش 1 | رمضان 1430

 

صفحه اصلی | کتاب ها | موضوع هامولفین | قرآن کریم  
 
 
 موقعیت فعلی: کتابخانه > مطالعه کتاب صحیفه نور جلد 15, امام خمینی (ره)   مناسب چاپ   خروجی Word ( برگشت به لیست  )
 
 

بخش های کتاب

     FEHREST -
     SAHIFE01 -
     SAHIFE02 -
     SAHIFE03 -
     SAHIFE04 -
     SAHIFE05 -
     SAHIFE06 -
     SAHIFE07 -
     SAHIFE08 -
     SAHIFE09 -
     SAHIFE10 -
     SAHIFE11 -
     SAHIFE12 -
     SAHIFE13 -
     SAHIFE14 -
     SAHIFE15 -
 

 

 
 

 

next page

fehrest page

back page

آيـا شـمـا از ايـن فـجـايـع كـه در حـرمـيـن شـريـفـيـن در مـامـن الهـى و در جـوار قـبـررسـول الله صـلوات الله عـليـه بـه بـار مـى آيـد مـطـلع هـسـتـيـد؟ يـامـسـائل بـه صـورتـى غلط و انحرافى براى شما ترسيم مى گردد، چنانكه از گزارششـعـار ايـرانـيـان مـعـلوم مـى شـود. مـا در ايـران بـپـاخـاسـتـيـم كـه بـه امـيـد خداوند قادرمـتـعـال مـسـلمانان جهان را بر زير پرچم توحيد و متعهد به احكام مترقى اسلام جمع و دستابرقدرت ها را از ممالك اسلامى كوتاه و مجد مسلمين صدر اسلام را باز گردانيم و سلطهظـالمـان كـفـار را از بـلاد مـسـلمـانـان بـه هـم پـيـچـيـده و آزادى واستقلال را به مسلمين باز گردانيم . و اميد آن است كه دولت هاى اسلامى و خصوص دولتعربستان سعودى كه در مركز سياست اسلام واقع است با هم همصدا و همفكر شوند و هر يكدر كشورهاى خود شيرينى حمايت بيدريغ ملت ها را بچشند و همچون دولت مردمى ايران ازاين نعمت بزرگ الهى بهره مند شوند و به حكم قرآن مجيد با ملت ها و دولت هاى اسلامىبـه رحـمـت و اخـوت و بـا كـفـار و غـارتـگـران بـيـن المـللى بـه شـدت و قـدرتعمل كنند.
اخيرا به اين نكته تاكيد مى كنم كه از مكتوب شما ظاهر مى شود كه گزارش هاى دروغ وانـحـرافـى بـه شـمـا داده مـى شـود، چـنـانـكـه نوشته ايد شعارهاى زائرين ايرانى موجبنـارضـايـتـى و تـنـفر زائرين بيت الله شده است ، بهتر بود شما اشخاص امينى را مامورگزارش ها نمائيد تا معلوم شود شعار ضد اسرائيل و ضد آمريكا موجب تنفر و نارضايتىزائريـن نـشـده بـلكـه بـرخورد مامورين دولت سعودى و ضرب و به حبس كشيدن مهمانانخداى متعال به جرم شعار عليه اسرائيل و آمريكا موجب تنفر و نارضايتى مسلمانان جهان وخـصـوص زائران بـيت الله الحرام و حرم معظم رسول الله (ص ) شده است . از خداوندمتعال خواستارم كه مسلمانان را از خواب غفلت بيدار و عظمت اسلام را روزافزون فرمايد ومسلمانان و خصوص دولتمردان را به آنچه صلاح اسلام و مسلمين است هدايت فرمايد.
والسلام عليكم و على جميع المسلمين
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 20/7/60
مـــتـن درخـواسـت رئيـس مـجـلس شوراى اسلامى از محضر امام خمينى براى ارائه نظر درموردبعضى از قوانين موقت مصوبه مجلس
بسم الله الرحمن الرحيم
محضر شريف حضرت آيت الله العظمى امام خمينى مدظله العالى
چـنـانـكـه خـاطـر مـبـارك مـسـتـحضر است قسمتى از قوانين كه در مجلس شوراى اسلامى بهتـصـويـب مـى رسـد، بـه لحاظ تنظيمات كل امور و ضرورت حفظ مصالح يا دفع مفاسدىاسـت كـه بـر حـسب احكام ثانويه به طور موقت بايد اجرا شود و در متن واقع مربوط بهاجـراى احكام و سياست هاى اسلام و جهاتى است كه شارع مقدس راضى به ترك آنها نمىبـاشـد و در رابـطـه با اينگونه قوانين با اعمال ولايت و تنفيذ مقام رهبرى كه طبق قانوناساى قواى سه گانه را تحت نظر دارند، احتياج پيدا مى شود. عليهذا تقاضا دارد مجلسشوراى اسلامى را در اين موضوع مساعدت و ارشاد فرمائيد.
بسم الله الرحمن الرحيم
آنـچـه در حـفـظ نـظـام جـمـهـورى اسـلامـى دخـالت دارد كـهفـعـل يـا تـرك آن مـوجـب اخـتـلال نـظـام مـى شـود و آنـچـه ضـرورت دارد كـه تـرك آن يـافعل آن مستلزم فساد است و آنچه فعل يا ترك آن مستلزم حرج است پس از تشخيص موضوع، بـوسـيـله اكـثريت وكلاى مجلس ‍ شوراى اسلامى با تصريح به موقت بودن آن مادام كهمـوضوع محقق است و پس از رفع موضوع خود به خود لغو مى شود، مجازند در تصويب واجراى آن و بايد تصريح شود كه هر يك از متصديان اجرا از حدود مقرر تجاوز نمود مجرمشناخته مى شود و تعقيب قانونى و تعزير شرعى مى شود.
والسلام عليكم و رحمه الله و بركاته
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 21/7/60
فرمان امام خمينى به حجت الاسلام هاشمى رفسنجانى
بسم الله الرحمن الرحيم
جناب حجت الاسلام آقاى حاج شيخ على اكبر هاشمى رفسنجانى دامت افاضاته
بـديـن وسـيـله جـنـابـعـالى بـه سـمـت نمايندگى از طرف اينجانب در شوراى عالى دفاعمـنـصـوب مـى شويد كه انشاء الله تعالى ضمن انجام وظايف محوله ، به ادارات مربوطهديگر نيز رسيدگى و نظارت نمائيد. موفقيت جنابعالى را از خداى تعالى مسئلت دارم .
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 22/7/60
بيانات امام خمينى در جمع اعضاى شركت كننده در كنفرانس بين المجالس
انقلاب ما متكى به معنويات و خداست
بسم الله الرحمن الرحيم
انـقـلاب ما متكى به معنويات و خداست و آنهائى كه با ما موافقند آنهائى هستند كه با خطتوحيدى موافقند. ما بايد خط معنويتى را كه براى آن انقلاب كرديم فراموش نكنيم ، همانخـط مـعـنويتى كه با تمام بى عرضگى هائى كه در تبليغ نموديم باز مردم دنيا متوجهانـقـلابـمان شدند. و اين خط معنويت است كه زورگويان با آن مخالفند. متوجه باشيد كهدر هر جا زورمندان و دولت ها با ما مخالف باشند ملت ها با ما موافقند. بايد اساس را مردمو فـكـر مردم قرار داد و بايد به فكر مردم بود، نه دولت ها. زيرا مردم و توده ها با حقموافقند چون زير بار ستم بوده اند و نمى خواهند تحت سلطه آمريكا و شوروى باشند. مادر جـهـت تـبليغات تقريبا صفر بوده ايم . بايد علاوه بر سفرهاى رسمى ، سفرهاى غيررسمى هم بنمائيم تا دنيا را بيدار كنيم . اگر بخواهيم انقلاب را صادر كنيم بايد كارىكـنـيم كه مردم خودشان حكومت را به دست گيرند تا مردم به اصطلاح طبقه سه روى كاربيايند.
تـنها در سفرهاى غير رسمى است كه درست مى توانيد با مردم عادى كوچه و بازار تماسبـگـيـريـد و آنـهـا را روشـن كـنـيـد. بـودن شـمـا كـه يـال وكوپال نداريد، در ميان مردم هم جالبتر است و هم شما بهتر مى توانيد تبليغ كنيد. امروزمملكت مال خودتان است و اميدوارم با همت يكديگر محفوظ بماند.
تاريخ : 23/7/60
فرمان امام خمينى به تيمسار ظهيرنژاد
بسمه تعالى
تـيـمـسـار سـرتـيـپ قـاسـمـعلى ظهيرنژاد رئيس ستاد مشترك ارتش جمهورى اسلامى ايرانجنابعالى مجاز مى باشيد با استفاده از اختيارات مقام رهبرى ، ماموريت ها و وظايف محوله رابا مشورت رياست جمهورى انجام دهيد.
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ 24/7/60
بـــيـــانـــات امـــام خـــمـــيـــنـــى در ديـــدار بـــا وزيـــر ومـديـرانكل اجرائى ادارات آموزش و پرورش سراسر كشور
بايد از بچه ها شروع كنيم و مقصدمان تحول انسان غربى به انسان اسلامى باشد
بسم الله الرحمن الرحيم
مـسـاله فـرهـنـگ و آمـوزش و پـرورش در راس مـسـائل كشور است . اگر مشكلات فرهنگى وآمـوزشـى بـه صـورتـى كـه مـصـالح كـشـور اقـتـضـا مـى كـنـدحـل شـود، ديـگـر مـسـائل بـه آسـانى حل مى گردد. صدماتى كه كشور ما از فرهنگ رژيمشـاهـنـشاهى خورده است قابل مقايسه با ضررهاى اقتصادى و غيره نبوده است . متاسفانه درزمـان ايـن پـسـرو پـدر دسـت اجانب باز گرديد و مراكز آموزشى كه بايد تكيه گاه ملتباشد، به ضدش تبديل گرديد. البته انحراف فرهنگ ما ريشه تاريخى دارد و ما امروزمـواجهيم با استادان و معلمانى بر پايه همين تربيت و با فرهنگى غربى كه با مصالحاسـلام و كـشـور مـا بـه هـيـچ وجـه وفـق نـمـى دهـد. تـمـام وابـسـتـگـان وانگل هاى خارجى ، زائيده شده از اين دانشگاه غربى بوده اند. اجانب با فعاليت خود مدارسو دانشگاه هاى ما را از محتوا خالى كردند. البته حملات زيادى به روحانيت هم شد. آنها مىخـواسـتند روحانيت را هم تغيير بنيادى دهند و عده اى از روحانيون را هم بردند، ولى عده اىمـقـاوم بـاقـى مـانـدند، تغيير نكردند. ما بايد سال هاى طولانى زحمت و مشقت بكشيم تا ازفـطـرت ثـانـى خـود مـتـحـول شـويـم و خـود را بـيـابـيـم و روى پـاى خويش ‍ بايستيم ومـسـتـقل گرديم و ديگر احتياجى به شرق و غرب نداشته باشيم . و بايد از همان بچه هاشـروع كنيم و تنها مقصدمان تحول انسان غربى به انسانى اسلامى باشد. اگر اين مهمرا انجام داديم ، مطمئن باشيد كه هيچ كس و هيچ قدرتى نمى تواند به ما ضربه بزند.اگـر مـا از نـظـر فـكرى مستقل باشيم آنها چگونه مى توانند به ما ضربه بزنند. تنهاآنـهـا مـى تـوانـنـد از داخـل خـود مـا بـه مـا ضـربـه بـزنـنـد. درداخـل فردى را درست كنند (كما اينكه مى بينيد درست كرده اند) و بعد توسط آن هر چه مىخواهند انجام مى دهند.
شـمـا سـعـى كنيد از متخصصين متدين و متعهد استفاده كنيد. ما بارها گفته ايم كه ما متخصصمـى خواهيم ، ولى متخصص متعهد. ولى دشمنان فرياد زدند كه اينها با تخصص مخالفند.البته كه متخصص منحرف از هر كس خطرناكتر است . خلاصه مطلب ما بايد اين را بفهميمكـه هم چيز هستيم و از هيچ كس كم نداريم . ما كه خودمان را گم كرده بوديم بايد اين خودگـم كرده را پيدا كنيم و اين فكر كه بر ما تحميل شده بود كه (اگر دست خارج كوتاهشـود مـى ميريم ) را با تمام قدرت از بين ببريم . و ديديد كه ملتى با دست خالى درمقابل ابرقدرت ها و قدرت ها ايستاد و اين حركت موجى برداشت كه به
اميد خدا به اين زودى ها نمى ايستد.
امـيـدوارم هـمـه آقـايـان كـمـك كـنـند تا فرهنگ مان و فرهنگ اسلامى مان ، فرهنگى كه شيخالرئيـس را درست كرده است را باز يابيم . تكرار مى كنم ما بايد باورمان شود كه چيزىهـسـتـيم . اگر اعتقاد پيدا كرديم كه مى توانيم هر كارى را انجام دهيم ، توانا مى شويم .شـمـا هـم اعـتـقاد پيدا كنيد كه مى توانيد. مغزها بايد شستشو شود و مغزهائى كه به خودمتكى است جاى آن را بگيرد. خداوند همه شما را حفظ كند.
والسلام عليكم و رحمه الله و بركاته
تاريخ : 26/7/60
بـــيـانـات امـام خـمـينى در جمع اعضاى خانواده هاى شهداى استان هاى مركزى ، لرستان،چهارمحال بختيارى ، كرمان ، سرپرست بنياد شهيد و اعضاى انجمن اوليا و مربيانكشور
اين ملت تا اسلام هست به جاى خودش ايستاده است و خدمت مى كند
بسم الله الرحمن الرحيم
مـن نـمـى دانـم كـه تـسـليـت بگويم به اين خانواده هاى شهدا، تسليت بگويم به پيغمبراسـلام وائمـه هـدى ، تـسـليـت بـگويم به امام عصر ارواحنا له الفداء يا تبريك . تبريكبـراى ايـنـكـه يك همچو ملتى و يك همچو انسانهاى ارزنده اى اسلام تربيت كرده است ، يكهمچو جوانانى كه الان عكس بسيارشان در منظره هست و سيماى نورانيشان در پيش چشم استاسـلام تـربيت كرده است ، يك همچو مادران و پدران و اقرباء شهدائى كه در اينجا عده اىشـان حـاضـر هـسـتـند اسلام تربيت كرده است . من گمان ندارم كه در غير محيط اسلامى يكهـمـچـو مـسائلى تحقق داشته باشد كه پيرزن جوان مرده اظهار بكند كه من جوانان ديگرىدارم كـه آن را هـم تقديم اسلام مى كنم و پيرمرد جوان از دست داده اظهار كند كه من حاضرمخـودم هـم بـه جبهه بروم و شهيد بشوم و جوان هاى زيادى كه مى آيند تقاضا كنند كه دعاكنيم كه در راه اسلام شهيد بشوند، جوان بخواهد كه دعا كنيم به شهادت برسد. شما دركـجا مى توانيد در غير سايه اسلام و تربيت اسلامى چنين جوانهائى و چنين باز ماندگاناز جوانهاى شهيد پيدا بكنيد؟ اينها در عين حالى كه جوانان خودشان را از دست داده اند و درجـبـهـه ها خاندان خودشان را از دست داده اند و آواره شدند معذلك ايستاده اند و شجاعانه درمقابل دشمن ها ايستاده اند و براى فداكارى حاضرند.اين سازمانهاى بين المللى ، عفو بينالمللى كه مى خواهند و تقاضا كرده اند كه بيايند در ايران اعدام ها را ببينند و مى خواهندبـيايند و به نفع ابرقدرت ها نظر بدهند، اينها از ايران اطلاعى دارند؟ اينها از شرارتايـن مـنـافـقـيـن اطـلاع دارنـد؟ بـدانـيـد كـه اطـلاع دارنـد ايـنـهـا از ايـن انـفـجـارهـايـى كـهحـاصـل مـى شـود. از ايـن كـشـتـارهـا و حـريـق هـايـى كـه مـردم را بـه بـاد فـنـا مـى دهـد واموال مردم را از بين مى برد بى اطلاعند؟ اينها نمى دانند كه اتوبوس ها را آتش مى زنندو كـودكـهـا را تـوى اتـوبـوس بـه آتـش مى كشند و هلاك مى كنند؟ اينها از خبرگزارى هانـشـنـيدند كه همين ديروز در شيراز يك اتوبوس را اشرار، همين اشرارى كه بعضى شانگـرفـتـار شـدنـد و بـه جزاى خودشان رسيده اند آتش زدند و دو كودك را شهيد كردند وسـى نفر يا چهل نفر را مجروح كه حال بعضى از آنها وخيم است ؟ چطور در اين شرارت هايك كلمه آنها اظهار نمى كنند؟ چه شد كه سازمان حقوق بشر ايرانى ها را
بـشـر نمى داند كه همين بشر را دارند با دست آمريكا و با توطئه هاى قدرت هاى بزرگاز بـيـن مـى بـرنـد بـه جرم اينكه مى خواهند خودشان اين زندگى فقيرانه كه دارند بهاسـتـقـلال و آزادى بگذرانند؟ اين سازمانهاى فاسد بين المللى چطور در اين امور يك كلمهنـمـى گـويـنـد لكـن يـك مـجـرمـى كـه در طـول عـمـرش مـجـرم بـودهامـثـال هـويـدا و نصيرى ها را كه ايران به جرمهاى زياد اعدام مى كند فريادشان بلند مىشـود؟ چـطـور ايـن سـازمـان هاى انفجارى كه در حزب جمهورى پيدا شد و بيش از هفتاد نفرعـالم ومـتـقـى و مـسـلم و بيگناه را به آتش ‍ كشيدند و در نخست وزيرى دو نفر آدم متعهد را ومـومـن را بـه آتـش كشيدند از اينها هيچ صدايى در نمى آيد؟ لكن چند نفر كه در خيابان هاريختند و مسلح خواستند مرم را، مردم بيگناه را بكشند، گرفتند و بعد از محاكمه كه ثابتشده است كه اينها افرادى را كشته اند، اعدام كرده اند، فريادشان بلند شده است ؟
بـرادران و خـواهـران مـحـتـرم كـه از اماكن مختلف در اينجا آمديد! بدانيد كه همه قدرت هاىشـيـطـانـى ، هـمـه وابـسـتـگـان بـه قـدرت هـاى شـيـطـانـىمـثـل سـازمـان عـفـو بـيـن المللى و ديگر سازمان ها همه دست به هم داده اند كه اين جمهورىاسـلامـى را در اينجا خفه كنند و نگذارند شكوفا بشود و خوف اين را دارند كه اين انقلاببه جاهاى ديگرى كه منافع آنها در آنجاها هست صادر بشود، وشماها را سرد كنند و شماهارا سست كنند، به خيال اينكه با اينطور توطئه ها مى توانند. ملتى كه براى خدا و اسلامقـيـام كـرده است ، اين ملت تا اسلام هست به جاى خودش ايستاده است و خدمت مى كند. اين ملتبـراى دنـيـا قـيـام نكرده است كه اگر چنانچه جوانش گرفته شد رو برگرداند.اين ملتقـيـامـش نـظـير قيام انبيا و قيام ائمه هدى است ، نظير قيام حضرت ابى عبدالله سيدالشهداست . ملتى كه انگيزه قيامش ‍ اسلام و ايمان است ، به اينطور امور سرد و سست نمى شود.همه قدرت هاى عالم هم كه بر ضدش قيام بكنند و قيام كرده اند، اينها را از مقصد خودشانو انـگـيـزه خـودشـان نـخواهند برگرداند و ما مى دانيم كه اين سازمان عفو بين المللى كهتقاضا كرد ه است بيايد در ايران و ببيند در اينجا چه مى گذرد، اين مامور است كه بيايددر ايـران و ايـران را مـحكوم كند. اينها مامورند كه همه شان دست به هم بدهند و اين نهضتاسـلامـى را سـركـوب كـنـند يعنى اسلام را سركوب كنند. اينها از اسلام ترسيده اند و ازاول هم از اسلام ترسيدند لكن اكنون كه سيلى خوردند از اسلام ، خوف آنها بيشتر است .
با قيام همگانى مستضعفين جهان ، فاتحه ابرقدرت ها خوانده خواهد
شد اينها مى بينند كه در تمام دنيا، در حتى سياه هاى خود آمريكا زمزمه هاى فناى آنها داردبلند مى شود، اينها ديدند كه اسلام قدرتى دارد كه خودش به پيش مى رود و خودش مردمرا و جـناح ها متدين را و جناح هاى مظلومين را بسيج مى كند و انشاء الله با اين قيام همگانىمـسـتـضعفين جهان فاتحه ابرقدرت ها خوانده خواهد شد. اينها از اين مى ترسند. اينها بهايـران كار ندارند، به ملت ايران كار ندارند، اينها به اسلام كار دارند. ملت ايران چونسـمـبـل اسلام است و با هدايت اسلام قيام كرده است و اين قيام صادر شده است به كشورهاىديگر و هر يك از كشورها قيام كرده اند و در صدد قيام هستند
و پـشـتـيـبـانـى مـى كـنند از اين قيام انسانى اسلامى ايران ، آنها خوف اين را دارند كه درمـنـطـقـه بلكه در همه جهان منافع خودشان را و سلطه خودشان را از دست بدهند. الان مصرقـيـام كـرده اسـت ، عـراق مشغول به قيام است و ساير جاها همين طور و با خواست خدا ملت هاوقـتـى كه اطلاع پيدا بكنند از انگيزه اى كه ايران دارد خود آنها هم همين انگيزه را دارند وقـيـام مـى كـنـنـد و افـرادى مـثـل صـدام و مـثـل ديـگـر جـنـايـتـكـاران رامـثـل سـادات را و ديـگـر جـنـايـتـكـاران را خودشان تصفيه خواهند كرد. شما برادرها و شماخـواهـرهاى محترم كه از اطراف ايران و بعضى مراكز آمده ايد و من اگر بخواهم اسم ببرممـمـكن است بعضى ها را غفلت كنم ، از اين جهت همه شما برادر هستيد و همه شما در راه اسلامهـسـتـيـد، شـمـا هـمـه و هـمـه ايـران و هـمـه زن و مـرد ايـران بـايـد بـدانـنـد كـه درمـقـابـل قـدرت هـاى دنـيـا ايـسـتـاده انـد و تـاكـنـون هـيـچ كـشـورى ايـنـطـورعـمـل نـكـرده اسـت . هـيچ كشورى تاكنون در مقابل تمام قدرتها نايستاده است و هيچ كشورىمـورد ظـلم بـه انـدازه اى كه ايران موردش واقع شده است نشده اند. در عين حالى كه كشوراسـلامـى ايـران مورد ظلم ابرقدرتها واقع شده است و از همه اطراف هجوم بر او مى شود،تـبـليغات همه بلندگوهاى دنيا تقريبا به ضد اين جمهورى اسلامى است معذلك چون ملتبـراى خـدا قـيـام كـرده اسـت و بـراى اسـتـقـرار احـكـام اسـلام قـيـام كـرده اسـت ، درمـقـابـل هـمـه ايـسـتـاده اسـت و بـه پـيـش رفـتـه اسـت و هـيـچ انـقـلابـى در دنـيـامـثـل ايـن انقلاب نبوده است كه با ضايعات كم پيروزى هاى چشمگير و زياد به دست آوردهبـاشـد. شـمـا جوان خيلى داديد و خانه و خانمان خيلى از دستتان رفته است و گرفتارى وزحـمـت خيلى داشتيد، ولى مى دانيد چه به دست آورده ايد؟ رژيم شاهنشاهى 2500 ساله باآنـهـمـه قدرت و با آنهمه پشتيبانى همه قدرت ها با او، چه ابرقدرت ها و چه قدرت هاىدسـت دوم الا نـادرى از آنها، در عين حال شما بدون اينكه يك اسلحه صحيحى در دست داشتهبـاشـيد با مشت گره كرده ايستاديد و يك همچو رژيم شاهنشاهى را شكست داديد و در زبالهدان هاى تاريخ ريختيد. اين يك اعجازى است ، اين كوچك نيست ، اين يك اعجاز بزرگى استكـه خـداى تـبـارك تـعـالى بـه دسـت شـمـا ملت شريف ايران ايجاد كرد. شما مى دانيد كهكـوتـاه كـردن دسـت قـدرت هـاى بـزرگ از ايـران و بـيـرون كـردن هـمـه مـسـتـشـارهـا وانگل ها را از ايران چه كار معجزه آسايى بود؟ در عين حالى كه شما مظلوم واقع شديد لكنكـار خـودتـان را انـجـام داديـد. در عين حالى كه همه بوق هاى تبليغاتى جهان و خصوصاآمـريـكـا و اسـرائيـل بـر خـلاف شـمـا تـبـليغات مى كنند و دروغپردازى مى كنند و اگر يكخـطـايى يا يك غير خطايى از شما واقع بشود بزرگ مى كنند و اگر در يك محكمه اى باتـمـام مـقـررات صـحيح آن يك نفر را اعدام كنند آنها مى گويند كه بچه ها را اعدام كردند،كـودك هـا را گـرفـتند و اعدام كردند. گفته اند كه در خيابان ها همان جا اعدام كنيد و اصلادادگـاه نـمـى خـواهـيـم !! ايـن تبليغات سرتاسرى دنيا براى اين است كه آنها دستشان ازايـران و نـفـت ايران و ذخاير ايران و ساير چيزها كوتاه شده است زبانشان باز شده استبـه هرزه گويى و فحاشى و تهمت . شما ملت مظلوم ايران كه از همه طرف به شما حملهشـده اسـت و مـى شـود، چـه حـمـله تـبـليـغـاتـى و چـه حـمـله تـسـليـحـاتـى ، درمـقـابـل هـمـه ايـسـتـاديـد و ايـسـتـادگـى شما هر روز افزون مى شود و اميدوارم كه هر روزافزونتر بشود. شما در اين قرن معجزه كرديد. ملت ايران ملت
مـعـجـزه آسـاى قـرن اسـت . هـيـچ مـلتـى در دنـيـا نـمـى تـوانـد بـگـويـد كـه مـا درمـقـابـل هـمـه قـدرت هـا ايـسـتـاديـم ، در صـورتـى كه قدرت هاى بزرگ اسلحه هاى محيرالعـقـول دارنـد و حـتـى محمدرضا هم مجهز به تمام سلاح هاى مدرن بود معذلك شما، بچههـاى شـمـا، جـوانـهـاى شـمـا، مـرد شـمـا، زن شـمـا، آمـدنـد بـيـرون و بـا دسـت خـالى درمقابل مسلسل ها و تانك ها و توپ ها ايستادند و آنها را شكست دادند و شما از اين به بعد همهمين ملت هستيد و از اين به بعد هم انگيزه شما همه اسلام است و اگر چنانچه شهيد بشويددر آن عـالم در صف شهداى صدر اسلام و شهداى كربلا هستيد و اگر پيروز بشويد آن همبـه نـفع شماست . شهادت به نفع شما، پيروزى به نفع شما، همه پيروزى است . بوقهـا هـر چـه مـى خـواهـنـد بـگـويـنـد، مـفـسـديـن هـر چـه مـى خـواهـنـدعـمل كنند، انفجارها هر چه مى خواهد بشود، آتش سوزى ها هر چه مى خواهد بشود، همه اينهارا ايـن مـلت رزمـنـده بـزرگ تـحـمـل مـى كـنـد و بـه پـيـش مـى رود و مـا ديـديـم كـه ازاول نـهـضـت تـا حـالا هـر روز قـدم هـا بـلنـدتـر شـد و صـف هـا فـشـرده تـر. ازاول انـقلاب تا حالا هيچ شما سستى به خودتان راه نداديد. اين قشر توده ميليونى مردم ،اين توده مستضعف و اين زاغه نشينان و متوسطين در اين ميدان حاضر و ناظر بوده اند و هستندو ايستاده اند و در مقابل همه قدرت ها تا آخر ايستاده اند و زن و مرد ايران با اينكه شهداىبـسـيار داده است و نمى شود گفت در شهرى نيست كه شهيد نداشته باشيم ، شهدا نداشتهبـاشـيـم مـعذلك به قدرت آنها افزوده شده است و به قيام و انقلاب آنها زياد شده است وانشاء الله تعالى صف ها فشرده تر خواهد شد و تا آنجايى كه ظلم ها وريشه هاى فاسدظـلم را و قـدرت هـا و ريـشـه هـاى فـاسـد قـدرت را از ايـن كشور بيرون كنند و قطع كنندايستاده اند و من اميدوارم كه ملت هاى ديگر هم توجه بكنند و اقتدا بكنند به اين ملت ايران. مـلت مـصـر اعـتـنـا نـكند به اين حكومت جائرى كه اعلام مى كند كه ما هر كس اسم از اسلامبـبـرد سـركوب مى كنيم . بدانند كه اسلام در مصر در خطر است و واجب است بر زن و مردمـصـرى كـه قـيـام كـنـنـد و ايـن حـكـومـت فـاسـد را كـه ازاول اعـلام جـنـگ بـا اسـلام داده اسـت سـركـوب كنند. و زن و مرد عراق قيام كنند و اين شخصفـاسـد را كـه از اول با اسلام مخالف بود لكن خودش را به اسلام مى بندد براى اينكهمـردم را اغـفـال كـند و ما حزب بعث عراق را مى شناسيم و مى دانيم كه اينها به اسلام عقيدهنـدارنـد و دشـمـن اسـلامـند و اسلام را خار راه خودشان مى دانند، بر همه ملت عراق است كهقـيـام كـنـنـد و ايـن جـرثـومـه فـسـاد را از بـيـن بـبـرنـد. و بـحـمـد الله در ايـران درحال شكست هستند و به زودى انشاء الله از ايران ، به زودى انشاء الله خاك ايران از لوثوجود اينها پاك خواهد شد.
هدف مخالفين شما اين است كه جوانهاى شما را از اسلام منحرف كنند
يـك كـلمـه هـم راجع به اين مربيان و اولياء اطفال كه آمدند در اينجا هستند عرض كنم و آنايـنـكه شماها بايد با هم دست به دست هم بدهيد و اين بچه ها را تربيت كنيد به تربيتاسلامى . شما ببينيد كه اسلام بود كه شما را از شر قدرت ها و از سلطه قدرت ها نجاتداد، تـعـليـمـات اسـلام اسـت كـه شـمـا را آنـطـور پـايـدار مـى كـنـد كـه درمقابل همه مشكلات ايستاديد. هدف مخالفين شما اين است كه بچه هاى شما
را از اسلام منحرف كنند، جوانهاى شما را از اسلام منحرف كنند. توجه كنيد كه كودك ها را،جـوانـهـا را بـه تعليمات اسلامى و تربيت هاى اسلامى تربيت كنيد تا انشاء الله كشورشـمـا از آسـيـب مـصـون بـاشـد و جـوانـهـاى آتـيـه شـمـا واطـفـال آتـيـه شـما كه اميد ما هست و اميد اسلام است ، اسلام را همانطور كه شما زنده كرديدزنـده نگه دارد. و همين طور از جهاد سازندگى كه از بعضى جاها آمده اند من تشكر مى كنمو اميدوارم كه به كارهاى خودشان ادامه بدهند و انشاء الله سازندگى را زيادتر كنند. ومن بايد از آقاى كروبى تشكر كنم كه ايشان يك فردى هستند كه خدمتگزار به اين ملتندو بنياد شهدا بهترين بنيادهايى است كه ايشان بحمد الله موفق شدند و با توفيق الهىاداره مى كنند. خداوند امثال اين خدمتگزاران را براى شما حفظ كند.
والسلام عليكم و رحمه الله
تاريخ : 29/7/60
بـــيـــانـــات امـــام خـــمـيـنـى در ديدار با فرمانده سپاه ، نماينده امام در سپاه و اعضاىشوراىمركزى سپاه پاسداران انقلاب اسلامى
از اين حملات اجانب انسان مى فهمد كه سپاه براى ايران و اسلام مفيد است
بسم الله الرحمن الرحيم
بايد بعضى از تجربياتى را كه در طول زندگى دارم ، به شما بگويم . از وقتى كهرضا خان در ايران بر سر كار آمد من متوجه بودم و اينطور فهميدم كه هر چيزى كه براىاسـلام مـفـيـدتـر بـود، حـمله به آن بيشتر مى شد. آن روز روحانيت مهمترين پايگاه ملت درمقابل اجانب بود، لذا شديدترين حملات به آن مى شد با شعر و نثر و هر چه داشتند بهآن حـمله مى كردند و براى اضمحلالش درها بعضى از ادارات را به روى آنان گشودند ودر حـوزه هـا و شهرها به قدرى آنان را در فشار قرار دادند كه ما از صبح تا به شام درباغ ها زندگى مى كرديم . با عاشورا و تبليغات اسلامى شديدا مخالفت كردند چون مىدانـسـتـنـد ايـن پـايـگـاهـى اسـت بـراى رسـوايـى حـكـومـت هـا.حال ، ضد انقلاب و اجانب علاوه بر روحانيت به سپاه هم حمله مى كنند. از اين حملات انسانمـى فـهـمـد كه سپاه براى ايران و اسلام مفيد است . سپاه بايد بيشتر از اين تابع اسلامفقاهت شود و نقائص خود را جبران نمايد تا براى اسلام و نهضت مفيدتر گردد. مسائلى رابـايـد گـوشـزد كـنـم : اول ايـنـكـه بـايـد سـعـى شـود اعـضـاى شـورا دركمال تفاهم باشند و از اختلاف بپرهيزند، والا شكست مى خورند امروز مردم متوجهند و اگرخـداى نـكرده شما با هم اختلاف داشته باشيد خوب مى فهمند و از شما زده مى شوند. شمابـايـد كـارى كـنـيـد تـا مـردم هـمـانـگـونـه كـه تـا بـهحـال شما را پذيرفته اند، بپذيرند. تمام ايران يك ارگان سياسى است . ضد انقلاب واجـانـب اگـر ديـدند براى از بين بردن اتحاد شما با حمله نظامى نمى شود كار كرد، بانـفـوذ اقدام نمايند تا شما را از درون بپوسانند. امروز حفظ حيثيت سپاه پاسداران بر همهمخصوصا خودتان لازم است .
دوم ايـنكه بايد سعى شود بين ائمه جمعه و سپاه پاسداران تفاهم باشد. اختلاف بين امامجـمعه و سپاه امرى عادى نيست ، بلكه دستى در كار است و عده اى اين كار را مى كنند تا همسـپـاه هـم روحـانـيـت را تضعيف نمايند، و باروش خاصى وارد شده اند. بايد اشخاصى رامامور كنيد تا اگر در شهرى اختلافى بين روحانيت و سپاه است برطرف كنند.
با آنان كه اسلامشان با روحانيت مخالف است مخالفت كنيد
سـوم كـه شـايـد مـهمترين مساله است ، مساله تعليماتى است كه در سپاه داده شود و بايدتـوجـه داشـته باشيد تا كسانى كه براى اين كار انتخاب ميكنيد، كاملا شناسايى شوندتـا ايـنـكـه خـداى نكرده مواجه نشويم با التقاط. بايد توجه كنيد كه اسلام همان است ازصـدر اسـلام تـاكـنون فقها آن را حفظ كرده اند. در بعضى موارد قدرت داشته اند و پيادهكـرده انـد و در بـيـشـتـر مـوارد دسـت نخورده در قرآن و اخبار و كتاب هاى فقه موجود است .بـايـد تـوجـه كـنـيـد تـا كـسانى ظاهر الصلاح ، اسلام شناس نشوند و يك مرتبه متوجهشـويـد از راه راسـت مـنحرف شده ايد. يعنى سعى كنيد اسلامتان از روحانيت جدا نشود و باآنـان كـه اسـلامـشان با روحانيت مخالف است ، مخالفت كنيد. متوجه باشيد از آنجا كه شمابيشتر زحمت مى كشيد، شياطين از همه بيشتر متوجه شمايند تا شما را از بين ببرند.
براى خدا تبليغات كنيد كه تبليغات امر مهمى است
مساله ديگر صدور انقلاب است كه بارها گفته ام ما با كسى جنگى نداريم . امروز انقلابمـا صـادر شده است ، در همه جا اسم اسلام است و مستضعفين به اسلام چشم دوخته اند. بايدبـا تبليغات صحيح اسلام را آنگونه كه هست به دنيا معرفى نماييد. وقتى ملت ها اسلامرا شـنـاخـتند قهرا به آن روى مى آورند و ما چيزى جز پياده شدن احكام اسلام در جهان نمىخواهيم . من به شما نصيحت مى كنم كه حيثيت و وجاهت خود را در ميان مردم حفظ كنيد. البته دربـيـن شـمـا جـوانـهـاى تـنـدى هـم هـسـتـنـد كـه بـايـد آنـهـا راتـعـديل كنيد تا كارهايى را كه بر خلاف مشى كلى سپاه است انجام ندهند. براى نزديكىسـپاه با روحانيت ، از آقاى منتظرى كه در قم هستند كمك بگيريد. براى خدا تبليغات كنيدكـه تـبـليـغـات امر مهمى است . به همان اندازه كه تبليغات براى مستكبرين و زورگويانمـضـر اسـت بـه هـمـان انـدازه و يـا بـيـشـتـر بـراى مـسـتـضـعـفـيـن مـفـيـد اسـت . مـراعـاتحـال مـردم را بـنـمـاييد. انصافا مردم ايران حق بزرگى بر انقلاب دارند. به خدا بيشتراعتماد كنيد. خداوند همه شما را محترم و معزز نگه دارد و دست دشمنان اسلام را قطع كند.
والسلام عليكم و رحمه الله و بركاته
تاريخ : 4/8/60
بـــيـــانـــات امـــام خـــمـيـنـى در جمع گويندگان ، وعظ و خطباى مذهبى و اعضاى انجمناسلامىشهردارى تهران
بررسى اصل انقلاب در ايران و ساير انقلابات جهان
بسم الله الرحمن الرحيم
در اين مجلس كه آقايان خطباء محترم از قم و تهران تشريف دارند و بعضى قشرهاى ديگرهـم تـشـريـف دارند، لازم است كه من بعضى مسائلى كه امروز براى ما مهم است و فرداها هممـهـم اسـت ، عـرض كـنـم . مـسـاله انـقلابات در دنيا و انقلاب هائى كه در ايران شده است ،اصـل انـقـلاب حـالا در خـود ايـران را عـرض مـى كـنـماصـل انـقـلاب بـسـيـارى از وقـت هـا بـه نـتـيـجـه ابـتـدائى رسـيـده اسـت لكـن در ادامـه اشاشـكـال پـيـدا شـده اسـت . مـى گـويـنـد كـشـورگـيـرى آسـان اسـت لكـن كـشـور دارىمـشـكـل اسـت . انـقـلاب شـد و هـمـه قـشـرهـاى مـلت هـم حـاضـر صحنه بودند و روحانيون وخطباءمحترم سرتاسر كشور هم حاضر بودند و با كمك همه قشرها از زن و مرد و روحانىو غـيـر روحـانـى و خـطـبـاى مـحـتـرم بـه پـيروزى رسيد، يعنى پيروزى هاى چشمگير لكنپـيـروزى هـاى اولى ، بيرون راندن چپاولگران و سقوط شاهنشاهى و برقرارى جمهورىاسـلامـى لكن حفظ اين نتيجه كه عبارت از جمهورى اسلامى است ، مهم است و امروز براى ماايـن مـطـرح اسـت . امـروز ديـگـر مـا نـبـايد نگاه كنيم به اينكه ما پيروز شديم و جمهورىاسـلامـى را بـرقـرار كـرديـم و ديـگـر در فـكـر نـبـاشـيـم و هـر كـدام به كارهاى خودمانمـشـغـول بـشـويـم . اگـر اسـلام عزيز فقط با پيروزى بر كفار و جانشين شدن جمهورىاسلامى به جاى آنها تمام مقاصدش حاصل مى شد، خوب ما هم ديگر راحت بوديم و هر كداممى رفتيم سراغ زندگى هاى شخصى خودمان لكن بايد همه ما بدانيم كه مساله اين نيست .
مـسـاله اين است كه با اين پيروزى چشمگيرى كه ملت اسلام ، ملت ايران پيدا كرد، با اينتـمـام قدرت هاى بزرگ عالم را متوجه به خودش كرد يعنى چشم ها همه دوخته شده است وايـادى قدرت هاى بزرگ به كار افتاده شده است و توطئه ها يكى بعد از ديگرى در كاراسـت بـراى ايـنـكـه نـگذارند اين جمهورى اسلامى به آنطورى كه اسلام مى خواهد و خداىتـبـارك و تعالى اراده فرموده است (اراده تشريعى ) تحقق پيدا كند. و امروز مى بينيد كهدر همه جا حكومت هائى كه امريكائى هستند يا شوروى هستند در فكر اين هستند كه در مراكزخـودشـان اسـلام اصـلا تـحـقق پيدا نكند. يعنى اين جنبش اسلامى كه از ايران شروع شد ومـوجـش رسيد، بدون اينكه مايك تبليغات صحيحى داشته باشيم ، موج خود اين حق ، حقانيترسيد به كشورهاى اسلامى و غير اسلامى و توده هاى مردم را و مردم مسلم را در همه
جا به يك جنبشى وادار كرد، براى خاطر همين جنبشى كه در همه جاپيدا شده است ، در ممالكاسـلامـى بلكه در ساير ممالك دنيا پيدا شده است اين موجب شده است كه شما دشمن هايتانزيـادتـر بـشود و هدف شما باشيد. شايد اينها اعتقاد دارند كه اگر اين مركز جنبش و مبداجـنـبـش كـه ايـران اسـت ، ايـن را سـركـوب كـنـنـد، سـايـر جـاهاى ديگر محتاج به قدرت واعمال قدرت نباشد، خود به خود آنها هم كنار مى نشينند.
كوشش براى تداوم نهضت بر عهده روحانيت و ساير اقشار ملت
امـروز آن چـيـزى كه وظيفه همه ملت ما هست و اين وظيفه بر دوش روحانيين بيشتر است و بردوش خـطـبـاء اسلام ، گويندگان هم بيشتر است اين است كه كوشش كنند كه باقى بمانداين جنبش و جلو برود. توده هاى مردم آنطور كه ملاحظه مى كنيد حاضرند براى پذيرائىحـرف هـائى كـه گـفـتـه مـى شود از روحانيون يا از خطبا و لهذا حجت بر روحانيون و برخـطـبـا و بر گويندگان ، بر ائمه جماعت و همه قشرهاى روحانى از طرف خدا تمام است .شـمـا در زمـان مـحـمـد رضـا و رضا عذر داشتيد كه ما چه بكنيم ، ما كه با دست خالى نمىتـوانـيـم بـه جـنـگ مـسلحانه اينها برويم ، مردم هم كه به ما گوش نمى دهند كه ما حرفبـزنـيـم ، حـرف ها را هم نمى گذارند گفته بشود. اينها عذرهائى بود كه در آنوقت بودلكن امروز اين عذر هست ؟ پيش خدا پذيرفته است ؟ امروز گويندگان ، نويسندگان ، علما،در هـر جـا كـه هـسـتند، پذيرفته است از آنها كه اين انقلاب اسلامى به اينجا كه رسيده ،ديگر ما بى طرف باشيم ، كنار برويم ؟
در جنبش مشروطيت همين علما در راس بودند و اصل مشروطيت اساسش از نجف به دست علما و درايـران بـه دسـت عـلمـا شـروع شـد و پيش رفت . اينقدرى كه آنها مى خواستند كه مشروطهتـحـقـق پـيـدا كـنـد و قـانـون اسـاسى در كار باشد، شد لكن بعد از آنكه شد، دنباله اشگـرفـته نشد.مردم بى طرف بودند، روحانيون هم رفتند هر كس سراغ كار خودش ، از آنطـرف عمال قدرت هاى خارجى و خصوصا در آنوقت انگلستان در كار بودند كه اينها را ازصـحـنـه خـارج كـنـنـد يـا بـه تـرور و يا به تبليغات . گويندگان و نويسندگان آنهاكـوشـش ‍ كـردند به اينكه روحانيون را از دخالت در سياست خارج كنند و سياست را بدهندبـه دسـت آنـهـائى كـه مـى تـوانـنـد بـه قـول آنـها، يعنى فرنگ رفته ها و غربزده ها وشـرقـزده هـا و كردند آنچه را كردند. يعنى اسم مشروطه بود و واقعيت استبداد، آن استبدادتاريك ظلمانى ، شايد بدتر از زمان ، و حتما بدتر از زمانهاى سابق .
اخيرا اگر روحانيون ، ملت ، خطبا، علما، نويسندگان ، روشنفكران متعهد سستى بكنند و ازقضاياى صدر مشروطه عبرت نگيرند، به سر اين انقلاب آن خواهد آمد كه به سر انقلابمشروطه آمد. امروز دشمن هاى انقلاب بيشتر از آن روز و دشمن هاى مشروطه بودند. امروز دوقدرت بسيار بزرگ در مقابل ايستاده است كه آنوقت از اينها اينقدرها خبرى نبود. امروز درمـقـابـل ايـن نـهـضـت ، در مـقـابـل ايـن انـقـلاب تـمـام قـدرت هـاى بـزرگ عـالم كـهشامل همه قدرت هاى وابسته است و ما قدرت وابسته اى كه وابستگى نداشته باشيم ، الاندر دنـيـا نـداريـم ، يـا بـسـيـار كـم اسـت ، ايـنـهـا هـمـه درمقابل اين جنبش و اين
انـقـلاب ، انـقـلاب الهـى ايـسـتـاده اند تا اينكه از حركت اين و از موج اين جلوگيرى كنند وخودش هم در همين جا خفه كنند، ترورها روى همين زمينه است .
حفظ جمهورى اسلامى از اعظم فرائض است
اشـخـاص بـارزى كـه در كـارهـا مى توانند فعاليت داشته باشند و مى توانند اداره كنندكـشـور را و مـتعهد به اسلام و ديانت هستند، مى بينيد كه يكى بعد از ديگرى ترور شدنديـا در اثـر انـفـجـارهـا از دسـت مـا گـرفـتـه شـدنـد و الان هـم بـاز هـمـانعمال خارجى در صدد هستند كه كسان ديگرى هم كه در امور كشور دخالت دارند و متعهد بهاسلام هستند اينها را هم از بين ببرند.
اگـر چـنـانـچه همه ما، همه شماها، همه ملت و خصوصا روحانيت و خطبا در صحنه نباشيم وحـاضـر نباشيم در قضايائى كه مى گذرد، مطمئن باشيد كه با عدم حضور شما به سرانـقـلاب آن خـواهـد آمد (ولو حالا در دراز مدت هم باشد ) كه بر سر مشروطه آمد. اگر حفظاسـلام يـك فريضه الهى است بالاتر از تمام فرائض ، يعنى هيچ فريضه اى در اسلامبـالاتـر از حـفـظ خـود اسـلام نـيـسـت . اگـر حـفـظ اسـلام جزء فريضه هاى بزرگ است وبـزرگـترين فريضه است ،بر همه ما و شما و همه ملت و همه روحانيون حفظ اين جمهورىاسلامى از اعظم فرائض است . اگر بنا باشد كه روحانيون كنار بروند و همين گاهى بايـك قـلمـى فرض كنيد كه اشكالات را بگويند و در رفع اشكالات كوشش نكنند و خطبا درمـنـابـر خـودشـان مـسـائل روز را فـرامـوش كـنـنـد ومـسـائل انقلاب را فراموش كنند، اين انقلاب صدمه خواهد ديد. اسلام به دست روحانيون تاحالا زنده مانده ، هيچ قشرى ،هيچ قشرى در اين مساله دخالت نداشته است جز خود روحانيونو خـطبائى كه در دنبال آنها بودند. از صدر اسلام تا حالا اسلام به دست اينها به اينجارسـيـده اسـت . قـشـرهـاى ديـگر روشنفكر و امثال اينها از اسلام خيلى اطلاع ندارند اگر همداشـتـند كارى نداشتند به اين كارها. در زمان رضا شاه و محمدرضا و خصوصا زمان رضاشـاه كـه آنـهـائى كـه يـادشـان هـسـت مـى دانـنـد چـه خبر بود همين حوزه هاى علميه با تمامورشـكستگى كه پيدا كرده بودند و تو سرى كه از همه افراد مى خوردند مقاومت كردند وحـفـظ كـردنـد و هـمـيـن خـطـبـا بـاز اشـخـاصـى بـودنـد كـه گـاهـى صـحـبـت مـى كـردند ومسائل را يا به صراحت يا به كنايه به مردم مى گفتند.
از ايـن بـه بعد كه هيچ عذرى نه من دارم و نه شما و نه هيچ روحانى و نه هيچ نويسنده ونـه هيچ گوينده ، بايد ما براى ادامه اين فريضه الهى ، براى ادامه اين انقلاب اسلامىو جمهورى اسلامى كوشش كنيم و كوششمان را افزون كنيم ، براى اينكه آنها، مخالفين ما،مـخالفين اسلام كوشش شان را هر روز افزون مى كنند، هر روز توطئه هايشان را زياد مىكـنـنـد مـا هـم بـايد در مقابل آنها هر روز كوششمان را، دفاع از حق و حقيقت را افزون كنيم .بـايد ماها و شماها در گفتارى كه داريم و خصوصا در اين ماه محرم و صفر كه ماه بركاتاسلامى است و ماه زنده ماندن اسلام است بايد ماه محرم و صفر را زنده نگه داريم به ذكرمـصـائب اهـل بـيـت عـليـهـم السـلام كـه بـا ذكـر مـصـائباهـل بيت عليهم السلام زنده مانده است اين مذهب تا حالا، با همان وضع سنتى با همان وضعمرثيه سرائى و روضه خوانى ، شياطين
بـه گـوش شـمـا نـگـويـنـد كـه مـا انـقـلاب كـرديـم حـالا بـايـد هـمـانمسائل انقلاب را بگوئيم و مسائل كه در سابق بود حالا ديگر منسى بايد بشود، خير.
ماه محرم و صفر است كه اسلام را نگه داشته است
مـا بـايد حافظ اين سنتهاى اسلامى ، حافظ اين دستجات مبارك اسلامى كه در عاشورا، درمحرم و صفر در مواقع مقتضى به راه افتند تاكيد كنيم كه بيشتر دنبالش باشند. محرم وصـفـر اسـت كـه اسلام را نگه داشته است ، فداكارى سيدالشهدا سلام الله عليه است كهاسـلام را بـراى مـا زنـده نـگـه داشته است . زنده نگه داشتن عاشورا با همان وضع سنتىخـودش از طـرف روحـانـيون ، از طرف خطبا با همان وضع سابق و از طرف توده هاى مردمبـا همان ترتيب سابق كه دستجات معظم و منظم ، دستجات عزادارى به عنوان عزادارى راهمى افتاد. بايد بدانيد كه اگر بخواهيد نهضت شما محفوظ بماند، بايد اين سنت ها را حفظكـنيد. البته اگر چنانچه يك چيزهاى ناروائى بوده است سابق و دست اشخاص بى اطلاعاز مـسـائل اسـلام بـوده ، آنـهـا بـايـد يك قدرى تصفيه بشود لكن عزادارى به همان قوتخـودش بـايـد بـاقـى بـمـانـد و گـويـنـدگـان پـس از ايـنـكـهمـسـائل روز را گـفـتند، روضه را همانطور كه سابق مى خواندند و مرثيه را همانطور كهسابق مى خواندند بخوانند و مردم را مهيا كنند براى فداكارى .
ايـن خـون سـيـدالشـهـد اسـت كـه خـون هاى همه ملت هاى اسلامى را به جوش مى آورد و ايندسـتـجـات عـزيـز عـاشـورا است كه مردم را به هيجان مى آورد و براى اسلام و براى حفظمـقـاصـد اسـلامـى مـهـيـا مـى كـنـد. در ايـن امـر سـسـتـى نـبـايـد كـرد. البـتـه بـايـدمـسـائل روز گـفـتـه بـشـود، بـايـد در هـمـه مـنـابـر بـه ايـن جـوانـهـائى كـهگول خورده اند از اين منافقين و امثال آنها نصيحت بشود، دعوت به حق بشود، بايد آنها رافهماند به ايشان كه اينهائى كه شما را دعوت مى كنند كه به ضد جمهورى اسلامى قيامكـنـيـد ايـنها با اسلام بد هستند، با اسم اسلام مى خواهند اسلام را از بين ببرند، اينها يكروز بـا مـقـاصـد اسـلامـى همراه نبوده اند، اينها نهج البلاغه و قرآن را اسباب دست قراردادنـد بـراى ايـنـكه نهج البلاغه و قرآن را از بين ببرند و اين جوانهاى بى اطلاع ، ايندخـتـرهاى بى اطلاع ، اين پسرهاى بى اطلاع دستخوش اين تبليغات سوء اينها شده اند ودر مـقـابـل مـلت ايـسـتـاده اند و در مقابل ملت مى خواهند كارى انجام بدهند، حالا بايد بفهمندايـنـهـا كـه نـمـى تـوانـنـد كارى انجام بدهند. اگر چنانچه بيايند در خيابانها و بخواهندشـلوغ بـكـنند، همان خود مردم آنها را تربيت مى كنند قواى نظامى و انتظامى قدرتمندند وجـلوى ايـنـهـا را مـى گيرند. شما بچه ها و جوانها چرا خون خودتان به هدر مى دهيد، شمابـرگـرديـد بـه اسلام ، رها كنيد اين اشخاصى كه شما را اغوا مى كنند و بيائيد توبهكـنـيـد قـبـل از ايـنـكـه در صـحـنـه گـرفـتـار بـشـويـد كـه آنـوقـتمشكل است .
آقـايـان در مـجـالس اينها را دعوت كنند. ما ميل نداريم كه جوانهائى كه بايد براى كشورخـودشـان خـدمـت كـنـنـد در خدمت آمريكا باشند بوسيله اين اشخاصى كه به اسم اسلام مىخـواهـند اسلام را از بين ببرند. بالاخره بايد شماها كه دعوت كرديد تاكنون مردم را بهاسلام و اسلاميت و به فضائل
اخـلاقـى ، امـروز هـم هـمـت بـگـمـاريـد كـه بـيـشـتـر دعـوت كـنـيـد هـممـسـائل روز را بـراى مـردم بـگـوئيـد و هـم مـفـاسـدى كـه مـتـرتـب بـرفـعل اين گروهك ها هست كه مى خواهند اين جمهورى را به هم بزنند به نفع آمريكا يا بهنـفـع شـوروى ، ايـنـهـا را تـنـبه بدهيد به مردم و همه جنبه هاى اخلاقى را. و من اين جهت رابـايـد عـرض كـنـم كـه كـسـانـى كه به اين پست بسيار مهم گماشته شده اند و خودشانداوطـلب آمـده انـد و وارد در سـنخ روحانيون و خطبا شده اند بايد خودشان را تهذيب كنند وخودشان را با اخلاق اسلامى تطبيق بدهند عامل به احكام اسلام باشند.
فـسـاد اخـلاقـى خـداى نخواسته مبادا در بين آنها يكى دوتائى پيدا بشود كه فساد اخلاقدارنـد بـايـد اخـلاق خـودشـان را، اعـمال خودشان را، كردار خودشان را، رفتار خودشان راتـعـديـل كـنند و موافق اسلام تطبيق بدهند تا حرف هايشان در مردم تاثير كند. اگر خداىنـخـواسـتـه يـك گوينده اى خودش آلوده باشد نمى تواند با گفتار خودش ديگران را ازآلودگـى جـلوگـيـرى كـنـد. اول بايد خودمان را اصلاح كنيم و كوشش كنيم كه انشاء اللهخـودمـان اصـلاح بـشويم و مردم را اصلاح كنيم . اين طايفه بايد در منابر، در مساجد و هرجـائى كـه مـقـتـضـى اسـت بـا مـردم صـحـبـت كـنـنـد و عـلاوه بـر ايـنـكـهمـسـائل روز را مـى گـويـنـد مـسـائل اخـلاقـى و مـسـائل اعـتـقـادى و ايـنمـسـائل تـهـذيـب نـفـس ‍ را بـه مـردم بـگـويـنـد و مـردم را هـدايـت كـنـنـد و مـردم را بـه ايـنمسائل اسلامى آشنا كنند و در آخر منبر روضه را بخوانند و زياد بخوانند، دو كلمه نباشد.هـمـانـطـورى كـه در سابق عمل مى شد، روضه خوانى بشود، مرثيه گفته بشود، شعر ونـثـر در فـضـائل اهـل بيت و در مصائب آنها گفته بشود تا اين مردم مهيا باشند، در صحنهباشند، بدانند كه ائمه ما تمام عمرشان را صرف براى ترويج اسلام كردند اگر آنهايـك سـازش مـى خـواسـتـند بكنند، همه جهات مادى برايشان مهيا بود لكن خودشان را فداىاسلام كردند و با ستمكاران سازش ‍ نكردند.
بـايد مردم را آشنا كنيد به وظايف خودشان و از مردم هم تقاضا ميشود كه راهپيمائى ها بهعـنـوان راهـپـيـمـائى نـبـاشـد، به عنوان دستجات باشد همان دستجات سنتى با حفظ جهاتشـرعى اسلامى ، و عاشورا را زنده نگه داريد كه با نگه داشتن عاشورا كشور شما آسيبنـخواهد ديد. شما گويندگان نقش مهمى در اين باب داريد و مسووليت بزرگى هم داريد،چـنـانـچـه تـمـام عـلمـا هـم نقش بزرگ دارند، هم مسئوليت بزرگ ، هر كس به اندازه خودشمسئوليت دارد.
حوزه هاى علميه بايد قاضى تربيت كنند
عـلمـا بـايـد كـمـك كـنـنـد بـه ايـن جـمـهـورى اسـلامـى ، كـنـار نـنـشـيـنـنـد، كـنـار نـشـسـتـنمثل كنار نشستن صدر مشروطيت است و حالا بدتر از آنوقت است . كنار ننشينند و بگويند كهقـضـاوت كـذا و كـذاست . خوب قضاوت به عهده شماهاست اسلام قضاوت را به عهده فقهاگـذاشـته است شما كنار مى نشينيد و مى گوئيد كه چرا قضاوت خوب نمى شود. قضاوتخود به خود خوب بشود؟ قضاوت با كوشش ‍ شما بايد خوب بشود. در هر حوزه اى علماىآن حـوزه قـاضـى درسـت كنند. يك كشور سى و چند ميليونى ، چند، چندين هزار قاضى لازمدارد و مـا از بـاب ايـنـكـه قـضـاوت بـه عـهـده مـان هـيـچ وقـت نـبـوده اسـتدنبال
ايـن نـبـوديـم كـه مـسـائل قـضـا را بـحـث كنيم و مسائل قضا را ياد بگيريم و الان ما براىقـضـاوت احـتـيـاج داريـم ، دنـبـال قاضى دارند مى گردند. آقايان كه مى توانند قاضىبـشـونـد، مـى تـوانـنـد كـمـك كنند به قضاوت ، تربيت كنند قضات را. كنار مى نشينند واشـكـال مـى كنند، اشكال آسان است حلش مشكل است . خوب بعد از اينكه ما افراد كم داريم ،كمبودى از حيث قضاوت خصوصا در اين مملكت كمبودى دارد، آقايان مكلف نيستند كه تربيتكـنـنـد قـضـات را؟ حـوزه هـاى علميه موظف نيستند كه حالا قضاوت مى خواهد به طور مشروععـمـل بـشـود قـاضـى اش هـم بـايد قاضى شرعى باشد. اين مى شود به اينكه همه كناربنشينند و هى اشكال كنند؟ اول اشكال به خود آقايانى است كه كنار مى نشينند. خود آقايانوارد بـشـوند در ميدان . آقا اسلام امروز آمده است در اينجا و مى خواهد پياده بشود و فريادمـى زنـد كـه نـصـرت كنيد. نصرت اين است كه قاضى لازم داريم ، حوزه هاى علميه بايدقـاضـى تـهـيـه كـنـند براى دادگاه ها، ما بسيار لازم داريم قاضى ، بايد تهيه بكنند. واگـر خـداى نـخـواسـتـه ايـنـهـائى كـه در شـغـل قـضـاوت خـواسـتـنـدالان يـك وقـتاعـمال غرضى بكنند، انحرافى داشته باشند، علاوه بر آنكه پيش خداى تبارك و تعالىمـسـوول هـسـتـنـد پـيـش مـلت هـم مـسـئول هـسـتـنـد، پـيـش مـردم هـممـسـئول هـسـتـنـد و دولت هـم تـعـقـيـب خـواهـد كـرد از آنـهـا. مـا بـايـد هـم قـاضـىتـحـويـل جـامـعـه بـدهـيـم يـعـنـى حوزه هاى علميه بايد قاضى تهيه كنند، فقهائى كه ازقـضـاوت ، تـوجـه به قضاوت دارند و در قضاوت راى دارند آنها را بايد تربيت كنند وآنـهـا هـم ديـگـران را تـربـيـت كـنـنـد تـا ايـنـكـه انـشـاء الله قـضـيـه قـضـاوتحـل بـشـود. كـار بـسـيـار مـشـكـلى اسـت لكـن بـايـد بـشـود. البـتـه كـارمـشـكـل اسـت لكـن بـايـد بـشـود و ايـن بـايـد هـم بـه عـهـده عـلمـاء بلاد و علماى حوزه هاستبالخصوص .
ايرادهاى مغرضانه به جمهورى اسلامى
اگـر مـا بـرويـم كـنـار و صـحـنه را رها كنيم كى مى تواند قضاوت را اداره كند؟ كى مىتـوانـد قـاضـى درسـت كـنـد؟ مـا قـضـاوت لازم نـداريم ؟ دارند الان مى گويند ما قضاوتشرعى مى خواهيم بكنيم ، كى بايد اين كار را انجام بدهد؟ ما بنشينيم كنار و بگوئيم كهبـچـه هـا رفـتند دارند قضاوت مى كنند، خوب شما كه بزرگان هستيد بيائيد درست كنيد،بـچـه هـا هـم نـيـسـتـنـد منتها به نظر شما مى آيد كه بچه ها هستند. نخير بچه ها نيستند وقضاتى كه هستند از امثال شماها بهتر هستند لكن شماهائى كه نشسته ايد كنار و قلم ها رابه دست گرفته ايد و هى اشكال به جمهورى اسلامى مى كنيد، جمهورى اسلامى اشكالىدر آن هـسـت يـعـنـى اصـل اسـاس جـمـهـورى اسـلامـى را در آناشكال داريد و مى گوئيد رژيم شاهنشاهى خوب است . آدم اينقدر چشم و گوشش باز باشدو نـبـيـنـد چـيـزى را و نـفـهـمـد چـيزى را!! آنهمه جور و ستمى كه در زمان آنها بود و آنهمهمـفـاسـدى كـه در زمـان آنـها بود و آنهمه فحشائى كه و مراكز فحشائى كه بود و آنهمهخمر فروشى و امثال اينها كه بود الان ديگر هيچ چيز آن نيست ، زمان او بهتر از حالا ست ؟!آنـوقـت شـمـا مى توانستيد يك اشكال بكنيد به آنها؟ يا زبان هايتان يا تبع آنها بود يابـريـده مـى شـود. خوب امروز الان مى گويند ما قاضى لازم داريم شما هم مى گوئيد كهايـنـهـا جـوانـنـد نـمـى تـوانـنـد قـضـاوت كـنـنـد، خـوب شـمـا بـيـائيـد قـضاوت كنيد، شمالااقـل يـك نـفـر قـاضـى هـسـتـيـد بـيـا قـاضـى بـشـو، چـرااشكال مى كنيد؟ اشكال به
خـود شـمـا وارد اسـت كـه وارد نمى شويد. خودتان نمى توانيد، سن تان اقتضا نمى كند،حـالتـان اقـتـضـا نـمـى كـنـد، قاضى تربيت كنيد و همين طور ساير چيزها را. هى آدم كناربنشيند و هى اشكال كند كه اين حكومت چه ، حكومت ، در تمام دوران سلطنتى ، رژيم سلطنتىبـه انـدازه ايـن سـه سـالى كـه در ايـن دهـات بـه مـردم رنـجديده رسيده است دولت ، هيچنـرسـيـده بـودنـد مـنـتـهـا مـن بـه آنـهـا هـر كـدام آمـدنـد هـى چـيـزهـايـى را،عمل هايى را كه كردند گفتند، گفتم آقا بگوئيد به مردم .
از آن طرف هى گفته مى شود، به گوش مردم خوانده مى شود كه اين رژيم اسلامى هم آمدو هـيـچ كـارى براى هيچ كس نكرد. خوب ، اين رژيم اسلامى كه از همه اطراف به آن هجوماست ، از خارج و داخل تا حالا نگذاشتند يك نفس راحتى بكشد معذلك در دهات ، در راه سازى، در مـخـابرات ، در خانه سازى ، در تعليم و تربيت در مدرسه سازى آنقدرى كه در اينسه سال شده است با همه ابتلائاتى كه اين حكومت دارد و با همه گرفتارى هايى كه ازهـمـه طـرف از دوسـت و دشـمـن بـراى اين ملت تحصيل مى شود و گرفتارى ايجاد مى شودمـعـذلك بـا هـمـه ايـنـهـا بـيـشـتـر از زمـان ، لااقـل بيشتر از زمان اين دو تا قلدر خدانشناسعـمـل شـده اسـت و بـراى مـردم رفـاه حاصل شده است . بالاخره از آسمان كسى نمى آيد اينمـمـلكـت را اصـلاح كـنـد و شـما همه و ما همه مكلف هستيم . اگر اينجا بتوانيد يك اشكالاتىبكنيد و خودتان هم اشكال دار باشيد، پيش خدا هم مى توانيد؟ جواب مى خواهد.
ملت ايران همواره مورد تاييد خداوند است
خـداى تـبـارك و تعالى به ما حجت را تمام كرده است تاييد كرده اين ملت را كه سرنوشتخودش را به دست خودش بگيرد ديگران دخالت نكنند، تاييد كرده اين ملت را كه جمهورىاسـلامـى را بـه جـاى آن رژيـم هـاى فاسد شاهنشاهى بنشانند، تاييد كرده اين ملت را كهدنـبـال مـقـاصد اسلام هستند، هر كلمه اى كه پيدا مى شود، هر چيزى كه پيدا مى شود اينهامشغول مى شوند و تاييد مى كنند، جنگ واقع مى شود پيرزنها هم تاييد مى كنند پيرمردهاهـم تـايـيـد مى كنند، عمل مى كنند. خوب وقتى كه ملت اينطور است ، جمعيت ها اينطور هستند،زن و مـرد ايـن كـشـور ايـنـطور است و الان هم به دست شما سپرده شده است اين اسلام و اينمـسـلمـين ، به جاى اينكه بنشينيد، با هم همه دست به دست هم بدهيد و اين مملكت را اصلاحشكنيد، ننشينيد كنار و هى اشكال كنيد. خوب حالا شما نيستيد سر كار خوب يكى ديگر باشدوقـتـى بـنا باشد كه نظر اسلام باشد وقتى بنا شد كه ما همه مكلفيم كه اسلام را حفظكنيم .
مـى گـوئيـد نـابـسـامـانـى هـا هـسـت ، هـمـه ، هـمـه قـبـول دارنـد ايـن را، كـى هـسـت كـهقـبـول نـداشـتـه بـاشـد؟ مگر مى شود يك انقلاب به اين بزرگى باشد و همين طور همهچيزها سر جاى خودش باشد؟ خوب شما يك قدرى نگاه كنيد به همه انقلاباتى كه در دنياواقـع شـده ، بـعد از شصت و چند سال انقلاب شوروى باز هم نتوانستند كار را درست كنندبـاز ديـكـتـاتـورى بـا كـمـال قـوت در آنـجـا هـسـت . شـمـا مـى خـواهـيـد سـهسـال بـا هـمـه دشـمـن هـا، با همه گرفتارى هائى كه براى اين كشور دارد پيش مى آيد وپـيـش آوردنـد مـى خـواهـيـد كـه بـعـد از سـه سـال تـمـام امـور هـمـيـن طـور درسـتمثل دسته گل حاصل شده باشد و بگذارند

next page

fehrest page

back page

 

 
 

کلیه حقوق این سایت محفوظ می باشد.

طراحی و پیاده سازی: GoogleA4.com | میزبانی: DrHost.ir

انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما جمادی الثانی رجب شعبان رمضان شوال ذی القعده ذی الحجة محرم صفر ربیع الثانی ربیع الاول جمادی الاول نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس دیتاسنتر فن آوا سرور اختصاصی سرور ابری اشتراک مکانی colocation