بسم الله الرحمن الرحیم
 
نگارش 1 | رمضان 1430

 

صفحه اصلی | کتاب ها | موضوع هامولفین | قرآن کریم  
 
 
 موقعیت فعلی: کتابخانه > مطالعه کتاب صحیفه نور جلد 15, امام خمینی (ره)   مناسب چاپ   خروجی Word ( برگشت به لیست  )
 
 

بخش های کتاب

     FEHREST -
     SAHIFE01 -
     SAHIFE02 -
     SAHIFE03 -
     SAHIFE04 -
     SAHIFE05 -
     SAHIFE06 -
     SAHIFE07 -
     SAHIFE08 -
     SAHIFE09 -
     SAHIFE10 -
     SAHIFE11 -
     SAHIFE12 -
     SAHIFE13 -
     SAHIFE14 -
     SAHIFE15 -
 

 

 
 

 

next page

fehrest page

back page

كـنـار، جـلوى شـمـا، خـودتـان هـم آن كـنـار بـنـشـيـنـيـد واشـكـال كـنـيـد. خـوب اين ، شما يكى هستيد ديگران هم هر كدام يكى هستند، اين يكى يكى هابـايـد پـهـلوى هـم بـاشـنـد و پهلوى هم كار بكنند تا اين كشور را بتوانند نجات بدهند.كـشـاورزهـا، كـشـاورزى بـكـنـنـد و مـى كـنـنـد و بـحـمـد اللهامـسـال مـى گـويـنـد بـهـتـر از سـالهـاى قـبـل بـوده ، آنـهـا بـه كـار خـودشـانعـمـل مـى كـنـنـد. كـارگرها هم و اهل كارخانه ها هم اينها هم به اندازه اى كه مى توانند حالاديـگر دارند انجام وظيفه مى كنند، خوب ماها چى ؟ خطبا چى ؟ علما چى ؟ آنها هم بايد بكنندديگر.
ايـنـهـا كه مى توانند حفظ كنند اسلام را، اينها هستند كه مى توانند عقايد مردم را حفظ كنندمردم را در صحنه نگه دارند تا اين هجوم هايى كه از اطراف مى شود نتواند صدمه بزند.ايـنـهـا هـم بـايـد هـر كسى به اندازه خودش ، من يك پير مرد هستم مى توانم چهار تا كلمهبـگـويـم بايد بگويم ، شما جوانها هم بايد بگوئيد، علمايى كه در حوزه ها هستند بايدتـربـيـت كـنـنـد، خـطـيب تربيت كنند، قاضى خصوصا تربيت كنند و همه و در اين ماه محرمالبته طلاب علوم دينيه هم منتشر مى شوند در بلاد.
آنـهـا هم همين چيزهايى كه من عرض كردم وظيفه دارند مردم را دعوت به صلاح ، دعوت بهاصـلاح ، دعـوت بـه حـقـايق اسلامى بكنند و آنها را ارشاد بكنند. آنوقت اين جوانهايى كهگـول خـورده انـد، در هـمـه جا، در هر دهى كه مى رويد، در هر شهرى كه مى رويد به اينجـوانـهـا سفارش كنيد كه رها كنند، خودشان را تباه نكنند، زندگى خودشان را تباه نكنند.ايـنـها نمى توانند كارى انجام بدهند اين سران شما فرار كردند خارج ، هى شما را وادارمـى كـنـنـد بـه ايـن كـارهـا، كـارى هـم از شـما نمى آيد جز اينكه خودتان را تباه بكنيد. مامـيـل نـداريـم كه شما در وقتى كه گرفتار شديد جورى باشد كه اسلام حكم جزمى كردهبـاشـد و دادگـاه هـا هـم نـتـوانـنـد تـخلف بكنند، ما ميل داريم كه جورى باشد كه دست ايندادگـاه هـا بـاز باشد براى اينكه شما را عفوتان كنند، شما را رهايتان كنند، نكنيد كارىكه دست آنها هم بسته بشود و اسلام آن حكم جزمى كه دارد اجرا بشود.
انـشـاء الله خـداوند همه شما را، همه ما را موفق كند كه به راه اسلام باشيم و دعوت كنيممـردم را بـه اسـلام و هـمـه مـلت را مـوفـق كـنـد كه در اين عاشورا به همان سنت هاى سابقعـمـل كـنند، دستجات به همانطور قوت خودش باقى باشد و دستجات سينه زنى و نوحهخـوانـى بـه هـمـان قـوت خـودش بـاقى باشد و بدانيد كه حيات اين ملت به همين روضهخـوانـى هـا، بـه هـمـيـن اجـتـمـاعـات ، بـه هـمـيـن دسـتـجـات اسـت . اللهـمصـل عـلى مـحـمـد و آل مـحـمد نسئلك و ندعوك يا الله يا الله ياالله يا الله ياالله يااللهيـاالله يـاالله يـا الله يـا الله خـداونـدا! به شهادت ابى عبدالله قسمت مى دهيم اسلام ومـسلمين را توفيق بده ، و ما را براى خدمت به اسلام و مسلمين توفيق عنايت كن ، دست اشراررا از سر اين كشور كوتاه بفرما، علماى اعلام و خطباى عظام و ساير قشرهاى ملت را عزتو عظمت عنايت بفرما.
والسلام عليكم و رحمه الله و بركاته
تاريخ : 6/8/60
بـــيـــانـــات امـــام خـــمـــيـــنـــى در جـــمـــع اعـــضـــاى ســـازمـــانجـنـبـشامل (لبنان )
ما با هيچ كدام از ابرقدرت ها و قدرتها سر سازش نداريم
بسم الله الرحمن الرحيم
از اول مـبـارزات ، قـضـايـاى لبـنـان و فـلسـطـيـن جـزء مـقـاصـد اصـلى مـا بوده است و ازمـسـائل ايران جدا نبوده است . به طور كلى مسلمان نبايد تنها نظرش طايفه اى از مسلمانانبـاشـد. آقـاى مـوسـى صـدر فـرزندى از فرزندان من است . من براى او متاثر و متاسفم واقداماتى هم چه در نجف و چه در ايران نموده ام و اميدوارم هر چه زودتر او را در بين خودمانببينيم .
از آنجا كه منطقه در شرف يك نهضت اسلامى عمومى است ، آمريكا دست به طرح قضايائىزده اسـت تـا بـلكـه بـتـوانـد دسـت مـردم بى پناه منطقه را از سرنوشت شان كوتاه كند ومـتـاسـفـانه بعضى از دولت ها هم آنها را كمك مى كنند. طرح سادات و فهد يكى است . برفرض كه آمريكا يك طرح صد در !!! صد اسلامى !!! انسانى بدهد ما باور نمى كنيم كهآنـهـا بـه نـفـع صـلح و مـنـافـع مـا گـامـى بـردارنـد. اگـر آمـريـكـا واسـرائيـل لااله الاالله بـگـويـنـد، مـا قـبـول نـداريـم ، چـرا كـه آنها مى خواهند سر ما كلاهبگذارند. آنها كه صحبت از صلح مى كنند مى خواهند منطقه را به جنگ بكشند. شما متوقعيدمـا در مـقـابـل آمـريـكـا و اسـرائيـل و ديگر ابرقدرت ها كه مى خواهند منطقه را ببلعند، بىتفاوت باشيم ؟ نه ما با هيچ كدام از ابرقدرت ها و قدرتها سر سازش نداريم . نه تحتسـلطـه آمريكا مى رويم و نه زير بار شوروى . ما مسلمانيم و مى خواهيم زندگى كنيم . مامـى خـواهـيـم زنـدگـى فـقـيـرانـه داشـتـه بـاشـيـم ولى آزاد ومستقل باشيم . ما اين پيشرفت و تمدنى كه دستمان پيش اجانب دراز باشد را نمى خواهيم ،مـا تـمـدنـى را مـى خـواهـيـم كه برپايه شرافت و انسانيت استوار باشد و بر اين پايهصلح را حفظ نمايد. ابرقدرت ها مى خواهند انسانيت انسانها را تحت سلطه قرار دهند و ما وشـمـا و هـر مـسـلمـانـى مـكـلف اسـت در مـقـابـل آنـهـا بـايـستد و سازش نكند و طرح هائى ازقـبـيـل طـرح سـادات و فـهـد را رد كند. بر ما واجب است كه اينگونه طرح ها را كه به نفعمـسـتـضـعـفـيـن نـيـسـت مـحـكـوم نـمـائيـم . مـن بـه شـمـا اطـمـيـنـان مـى دهـم كـهمـسـائل مـا از شـمـا جـدا نـيـسـت ولى شـمـا خـوب مـى دانـيـد كـه آمـريـكـا وعـوامـل داخـلى اش يك لحظه ما را آرام نگذاشتند لذا اگر ما به شما كمك شايانى نكرديم ،چـون گـرفـتـار ايـن جـنـايتكاران هستيم . ما لبنان را از خودمان مى دانيم . شيعيان لبنان وايران و مسلمانان همه جهان يكى هستند. ما اميدواريم تا وحدت خودمان را حفظ نمائيم . مساءلهاى را كه مى خواهم اكيدا به شما تذكر دهم اين است كه اين معنا (نمى شود با
بـا قـدرت هـاى بـزرگ طـرف شـد) را از گـوش هـايتان بيرون كنيد. شما بخواهيد، مىتـوانـيـد زيـرا پـشـتـيـبـان شـمـا خـداسـت . ايـن زمزمه هائى را كه ابرقدرت ها به وسيلهاياديشان كرده اند كه تا متكى به يكى از دو قدرت نشويد نمى توانيد به زندگى خودادامـه دهـيد، صد در صد غلط است . به روى پاى خودتان بايستيد و محكم و استوار با خدابـاشـيـد و سـعـى كـنـيـد تا قبل از هر پيشرفتى در انسانيت پيشرفت كنيد، در اين صورتخـداونـد ما را يارى خواهد كرد تا بتوانيم استقلال و آزادى و اسلام مان را حفظ كنيم . انشاءالله موفق باشيد.
والسلام عليكم ورحمه الله وبركاته
تاريخ : 12/8/60
پيام امام خمينى به انجمن اسلامى دانشجويان در امريكا و كانادا
بسم الله الرحمن الرحيم
انجمن اسلامى دانشجويان در امريكا و كانادا!
خـواهـران و بـرادران عـزيـز! پـيـام سر تا سر تعهد به اسلام و ارزش هاى انسانى شماواصـل شد. از سوابق فعاليت و زحمات شما عزيزان آگاهى دارم و تشكر و تقدير خود رابـه شـمـا تـقـديـم مى كنم . جوانان متعهد در طول تاريخ و خصوص دانشجويان مسلمان درنـسـل حـاضـر و در نـسـل هـاى آينده سرمايه هاى اميد بخش اسلام و كشورهاى اسلامى هستند.ايـنـانـنـد كـه تـعـهـد و سـلاح و اسـتـقامت و پايدارى مى توانند كشتى نجات امت اسلامى وكشورهاى خود باشند و اين عزيزانند كه استقلال و آزادى و ترقى و تعالى ملت ها مرهونزحـمـات آنـان است و اينانند كه هدف اصلى استعمار و استثمارگران جهانند و هر قطبى درصـدد صـيـد آنـان اسـت و بـا صـيـد آنان است كه ملت ها و كشورها به تباهى و استضعافكشيده مى شوند.
و اكـنـون اى جـوانـان عزيز! و اى دانشجويان و دانشمندان ! و اى اميد امروز و فرداهاى امت واسلام ! امانت بزرگ استقلال و آزادى كه از دام دو قطب شرق و غرب با مجاهدت و فداكارىمـلت عـظـيـم الشـان ايـران بـه دسـت آمـده اسـت ، بـه شـمـا عزيزان سپرده شده و مسئوليتبـزرگـى بـه عـهده همه گذاشته است ، همه ملت و خصوص دانشجويان مسلمان كه رهبرانآينده هستند، مسئول نگهبانى از اين امانت بزرگ الهى باشند.
مـخـالفـان جـمـهـورى اسـلامـى و مـا و شـما در داخل و خارج ، دو قطب ابرقدرت جهانخوار وجـوانـان بـه صـيـد كـشيده شده آنان است . دشمن هاى بزرگ اسلام و مسلمانان با صيدهاىخـودشـان و بـازى خـوردگـان مـكـتـبـشـان شـمـا را در خـارج و كـشـور شـمـا را درداخـل مـورد هـجـوم تبليغاتى وسيع و تسليحاتى قرار داده و مى دهند. ما در اينجا و شما درخـارج بـايـد كـوشـش كـنـيـم و جـوانـان گـول خورده خود را از دام اين صيادان شياد رهائىبخشيم . اين نوجوانان بيخبر از دام هاى گسترده بازيگران و سياست بازان ، آنچنان چشمو گـوش بـسـتـه تـسـليـم آنـان شـده انـد كـه تمام دروغ ها و تهمت هاى آنان را به مقاماتجمهورى اسلامى و به پاسداران انقلاب و به مسلمانان جانباز در راه اسلام و كشور و بىچـون و چـرا پـذيـرفته و خود را در راه سران دغلكار خود كه با تباهى آنان براى خود ومطامع غير انسانى خود بهره مى گيرند فدا مى كنند و چشم و گوش بسته خون ملت دلاورو شجاع را در راه سران از خدا بى خبر و در
نتيجه براى آمريكاى جنايتكار نثار مى كنند.
شـمـا جـوانـان عـزيـز هـوشـيـار بـا دوسـتـان داخـل كـشـور خـود دسـت به دست هم دهيد و ايننـوبـاوگـان بـيـخـبر را ارشاد و از دام صيادان شياد برهانيد. و از وظايف دينى و ملى ما وشـماست كه تبليغات بوق هاى امريكائى و صهيونيستى را كه با پخش دروغ و افترا مىخواهند جمهورى اسلامى را لكه دار كرده و به انزوا بكشند خنثى كنيم و از جنايات شايعهسـازان تا حد ممكن پرده برداريم و به ملت محروم خود كه جرمى جز گرايش به اسلام واراده اسـتـقـلال و آزادى نـدارنـد. بـا تـمـام تـوان كمك كنيم و مطمئن باشيم كه ملت بزرگايـران راه خـود را كـه هـمـان صـراط مستقيم انسانى است يافته و در تمام ابعاد با آگاهىكـامل در صحنه حاضر است و اجازه برگشت قواى كفر را به كشور خود نمى دهد و با چنگو دنـدان از اسـلام عزيز و كشور خود دفاع مى كند و بحمد الله و با خواست خداوند قادر،جـنـگ افـروزان را بـه جـاى خـود مـى نـشـاند و تبهكاران وابسته را به انزوا مى كشاند ومشكلات خود را هر چه باشد با همت والاى خود از سر راه جمهورى اسلامى بر مى دارد و درجـمـيـع جـبـهـه هـا پـيـروزمـنـدانـه بـه پـيـش مـى رود و بـااتكال به خداى بزرگ و اعتماد به نفس ، از هيچ قدرتى هراس ندارد.
انـقـلاب اسـلامـى ايـران بـا تـاءيـيـد خـداونـد مـنـان در سـطـح جـهـان درحال گسترش است و انشاء الله با گسترش آن قدرت هاى شيطانى به انزوا كشيده خواهندشـد و حـكـومـت مـسـتـضـعـفـان بـر پـا و زمـيـنـه بـراى حـكـومـت جـهـانـى مـهـدى آخـر الزمـانعجل الله تعالى فرجه الشريف و ارواحنا لتراب مقدمه الفداه مهيا خواهد شد.
هـان اى مـسـتـضـعفان جهان ! بر مستكبران آدمخوار بشوريد و حق خود را از آنان بگيريد كهخـداونـد بـا شـمـاسـت و وعـده او تـخـلف نـاپـذيـر اسـت . از خـداونـد قـادرمـتـعـال پـيـروزى اسلام را خواهانم . سلام بر شهداى راه اسلام و بر همه مسلمانان جهان ودرود بـر رزمـنـدگان عزيز ايران زمين و سلام بر شما جوانان دانشجوى انجمن اسلامى درامـريـكـا و كـانـادا و سـايـر نـقـاط جهان كه به وظايف انسانى اسلامى خود در مركز حكومتطـاغـوت و شـيـطـان عـمل مى كنيد و در مهد قدرت آنان به خود هراسى راه نمى دهيد. مرگ ونفرت بر جهانخواران شرق و غرب خصوصا امريكاى جنايتكار.
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 21/8/60
پـــاســـخ امـــام خـمينى به تقاضاى علماى تبريز مبنى بر انتصاب آيت الله ملكوتىبهامامت جمعه تبريز
بسم الله الرحمن الرحيم
از آنجا كه جناب مستطاب حجت الاسلام و المسلمين آقاى مشكينى دامت افاضاته به طور موقتاقـامـه نـمـاز شـهـر تـبـريـز را مـى نـمـودنـد و بـا شـروع دروس قـم لازم اسـت بـهمـحـل خـود، حـوزه عـلمـيـه قـم مـراجـعـت نـمـايـنـد، پـس از تـشـكـر از ايـشـان كـهقـبـول زحـمـت نمودند، جناب مستطاب عماد الاعلام و حجت الاسلام آقاى شيخ مسلم ملكوتى دامتافـاضاته را كه سوابق ايشان و مراتب علم و تقوايشان معلوم است ، به سمت نمايندگىاز جـانـب خويش و منصب امامت جمعه منصوب نمودم . اميد است كه جناب ايشان در تمشيت امور ورسيدگى به احتياجات محل و خدمت به اسلام و مسلمين موفق باشند. اهالى محترم آذربايجانخـصوصا علماى اعلام و حجج اسلام دامت بركاتهم انشاء الله ايشان را تاءييد خواهند نمودتا در خدمت به جمهورى اسلامى توفيق حاصل نمايند. سلامت و سعادت همگان و عظمت اسلامو مسلمين را از خداوند متعال خواستارم .
والسلام على عبادالله الصالحين
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 23/8/60
بـــيـــانـــات امـام خـمـيـنـى در ديدار با رئيس جمهور، نخست وزير و كليه اعضاى هياءتدولتجمهورى اسلامى
بايد هماهنگى ميان ملت و دولت را به هر قيمتى كه شده حفظ كنيم
بسم الله الرحمن الرحيم
من گمان مى كنم كه بعضى تحولاتى كه بعد از انقلاب در ايران پيدا شد، اين تحولاتبـود كـه مـا را بـه مـسائلى كه تاكنون رسيده ايم ، رسانده است و منجمله از تحولات اينهـمـاهـنـگـى مـلت بـا دولت اسـت ، ايـن در راءس شـايـد ساير تحولات باشد. ما بايد اينهـمـاهـنـگى را با هر قيمتى كه شده است ، با هر زحمتى كه شده است حفظ كنيم . اگر خداىنـخـواسـتـه از دسـت مـا ايـن هـمـاهـنـگـى بـيـرون بـرود، كـارهـاى شـمـافشل خواهد شد و مملكت به همان مسائلى كه سابق بود خداى نخواسته كشانده خواهد شد. ماالان در ايـران ، گـمـان نـدارم كـه در جـاى ديـگـرى ،لااقـل آنـجـاهـائى كـه ما اطلاع از آنها داريم ، اين معنا باشد كه اينجور هماهنگى بين ملت ودولت بـاشـد. مـا بناى بر اين نداريم ، يعنى دولت ما بناى بر اين ندارد كه يك مساءلهاى را در يـك اتـاق سـر بـسـتـه ايـن مـسـاءله را خـودش طـرح بـكـنـد وتـحـمـيل كند بر ملت مثل قضيه پيشنهاد فهد. دولت هاى منطقه ، همه دولت ها، ما حالا دولتهـاى مـنـطـقـه بـيـشـتـر در نـظرمان هست ، دولت هاى منطقه اگر عموما گفته نشود، به طوراكثريت قاطع اينطورند كه خودشان يك چيزى را طرح مى كنند كارى به اين ندارند كه !!!ملت !!! مصالح ملت چيست ، نظر ملت چيست ، مردم چكاره هستند. اگر يك جائى هم فرض كنيدكـه يـك مـجـلس شـورائى بـاشـد، يـك صـورتـى اسـت كـهمـثـل مـجـلس شـوراى زمـان مـحمدرضا و زمان رضا شاه كه يك صورتى است كه خوب ما هممـجـلس داريـم ، و الا مجلس به آن معنائى كه واقعا برگزيده هاى خود ملت باشند، بدونتـحـمـيـل نـظر خود ملت باشد، بدون اينكه تحميل بشود، من گمان ندارم كه جائى را شمابـتوانيد پيدا كنيد كه اينطور باشد كه صد در صد ملت است و همه امور در دست ملت استو دولت بـرگزيده از ملت است و خدمتگزار ملت . ما نمى خواهيم كه ، و شما هم نمى خواهيدكه برگردد مساءله به مساله زمان محمدرضا يا زمان رضا خان . و اگر سست ما بيائيم وايـن هـمـاهـنـگـى را حـفـظ نكنيم ، خوف اين معنا هست كه آنهائى كه از اسلام سيلى خوردند وآنـهـائى كه نگران اوضاع ايران ، بلكه نگران اوضاع منطقه هستند، يك كارى بكنند، يكراهـى را پـيـش بـگـيـرند كه ملت را خسته كنند، اختلاف ايجاد كنند بين افراد ملت ، اختلافايـجـاد كنند بين دولت و ملت ، و يك راهى باز كنند كه يك رضا شاهى را دوباره بياورندبـه عـنوان رئيس جمهور اسلامى ، به عنوان شاهنشاهى نمى آورند، به عنوان رئيس جمهورصد در صد اسلامى ، بسيارى از مسائل اسلامى را هم از من و شما بيشتر
عـمـل كـند. از اين جهت در راءس برنامه هاى دولت بايد اين مطلب باشد كه اين هماهنگى راحـفـظ بـكـنـنـد، خـيال نكنند كه ما دولت هستيم و بايد مساءله اى را كه ما طرح مى كنيم ملتبـپـذيـرد، چـه روى مـصالحش باشد، چه نباشد. شما مى بينيد كه خودشان مى روند طرحدرسـت مـى كـنـنـد، مـى رونـد در آمـريـكـا بـيـن مـصـر وتـل آويـو و واشنگتن يك طرحى درست مى كنند و بعد هم مى گويند كه اين طرح بايد اجرابـشـود، كـارى نـدارنـد بـه ايـنكه ملت مصر چكاره است ، ملت فلسطين چكاره است ، لبنانچـكـاره اسـت ، ظـلم هائى كه به اجرا بشود، كارى ندارند به اينكه مصر چكاره است ، ملتفلسطين چكاره است ، لبنان چكاره است ، ظلم هائى كه به اينها شده است چه ، اينها را هيچكار ندارند، روى مصالح خود قدرتمندها اين مطالب را پيش مى آورند و دولت ها، ملت ها رابـه هـيـچ حـسـاب مـى كنند، همين طورى كه شما ديديد كه در زمان محمد رضا و رضا شاه ،دولت ، مـلت را هـيـچ حـسـاب مـى كـرد چـنانچه آن كسى كه در راءس بود، آن خائنى كه درراءس بود، همه را هيچ حساب مى كرد، رضا خان همه را هيچ حساب مى كرد، و محمدرضا همايـنـطـور بـود و ايـن اسـبـاب ايـن مـى شـد كـه آنـهـا بـتـوانـنـد سـلطـه خـودشـان راتحميل كنند، براى اينكه غير از يك نفر كسى نيست ، با يك نفر مى شود تفاهم كرد. اينكهايـنـهـا نـمـى خـواهند پاى ملت در كار باشد، براى اينكه با ملت تفاهم كردن كار آسانىنـيـسـت امـا بـا يـك نـفـر رئيـس جـمـهور، با يك نفر نخست وزير، با يك نفر شاه ، اينها مىتـوانـنـد تـفـاهـم كـنـنـد و مـسـائل شـان را بـه او بـگـويـنـد و ايـن هـم بـه مـردمتحميل كند، مردم هم كه در صحنه نيستند و ابرقدرت ها نمى خواهند باشند. دولت هائى راهـم كـه سـر كـار مـى آورند با همين ميزان كار مى آورند كه به ملت ها كار نداشته باشيدشما، شمائيد كه حاكم هستيد، شما بايد همه كارها را خودتان انجام بدهيد.
الان اين تحولى كه در ايران است اين مساله را از بين برده ، مساله اينكه ما رئيس جمهورىداريـم كـه بـايد حتما به مردم حكومت كند و نخست وزير و هيات دولتى داريم كه همه اموردست اينهاست و ملت چكاره است ، ما هستيم كه هستيم . اين مساءله در ايران مطرح نيست و يكىاز تحولات بزرگى است كه ايران به خواست خداى تبارك و تعالى به دست آورده و اينتـحـول مـوجب اين شده است كه كارهاى شما پيش برود. شما نمى توانيد كارهائى كه الاندر ايـران هـست انجام بدهيد الا با هماهنگى ملت ، هماهنگى با ملت هم اين است كه شما توجهكـنـيـد بـه خـواست هاى اينها. مردم يك استاندار خوب مى خواهند، اين كه تقاضاى صحيحىاست ، خوب ، شما يك استاندارى كه فرض كنيد در فلان جا هست و با مردم نمى سازد، ايناسـتـاندار را برداريد يك استاندار ديگر بگذاريد، تفاهم كنيد. علما هم فرض كنيد كه دربلاد هستند، آنها نمى خواهند كه سلطنتى بكنند، حكومتى بكنند، آنها مصالح مردم را ملاحظهمـى كـنـنـد، فـرض ‍ كـنـيـد مـى گـويـند فلان رئيسى كه در اينجا هست اين با مصالح مردمسازگار نيست ، اين كارى ندارد، خوب اين را آنجاى ديگر مى گذارندش يا اگر آدمى استكـه واقـعا هر جا بگذارند خراب است ، كنارش مى گذارند و چه مى كنند. مقصود من اين استكـه تـفـاهـم بين دولت و ملت و تفاهم اساس بين ملت و دولت وقتى است كه بين روحانيت ومـلت بـاشد. اينكه ديديد كه در همه اين زمانها روحانيت مورد هجمه بود، زمان رضا شاه راشايد هيچ يك از شما ادراك نكرده باشد
درست كه بداند چه مى كردند. تمام صدمه ها بر روحانيت بود، اين روى همين معنا بود كهآنها مى ديدند كه روحانيت با ملت دست شان توى هم است و اگر چنانچه اينها زنده بمانندو ايـنـهـا داراى يـك هـويـتى باشند، اگر يك كارى بخواهند بكنند، اينهايند كه مى توانندصدا كنند، خوب رضا شاه هم ديد كه در خيلى از جاها قيام از طرف روحانيت شد، از خراسانشد، از اصفهان شد، از جاهاى ديگر هم شد، از آذربايجان شد، از اين جهت اينها مى خواهند،اساس مطلب اين است كه ملت را از مسائل روز كنار بگذارند، تماس با ملت نداشته باشدهم مسائل روز و اين يك ضررى است كه بر دولت ها وارد مى شود و خودشان ملتفت نيستند.شمائى كه الان متوجه اين مطلب هستيد و احساس اين مطلب را كرديد كه هر چه داريد از مردماست ، اگر مردم نبودند، اگر اين مردم خصوصا اين مستضعفين ، خصوصا اين جنوب شهرىهـاى به اصطلاح پابرهنه ها اگر اينها نبودند شماها يا در حبس الان بوديد يا در تبعيدبوديد يا در انزوا، همه شما. يا بايد بنشينيد توى خانه هايتان و نتوانيد يك كلمه صحبتبـكـنـيـد يـا اگـر صـحـبـت كـرديـد بـايد حبس برويد، زجر بكشيد، بايد تبعيد بشويد وامـثـال ذلك . اين ملت است كه آمد شما را از اينهمه گرفتارى ها بيرون آورد و آورد با راىخـودش مـجـلس ‍ درست كرد و جمهورى اسلامى را تنفيذ كرد و رئيس جمهور درست كرد و آنهاهم دولت درست كردند، همه چيزهائى كه ما داريم از اين مردم است خصوصا از اين مستضعفين، آن بـالائى هـا بـه مـردم كـارى ندارند، آنها مشغول كار خودشان هستند، آنها ناراضى مىخـواهند درست كنند و نكته اش هم معلوم است كه از آن شهواتى كه به طور آزاد داشتند حالانـمـى تـوانـنـد داشـتـه بـاشـنـد، آن شـهـوات آزادانـه اى كه آنها داشتند، هر كارى دلشانبخواهند بكنند، هر مجلسى بخواهند تهيه كنند، هر بساطى بخواهند درست كنند، حالا ديگردر جـمـهـورى اسلامى نمى شود اين معنا، از اين جهت آنها يا كارشكنى مى كنند يا كارى بهشـماها ندارند. اما آنى كه شما رااز آن رنج و از آن عذاب و از آن گرفتارى بيرون آورد وآورد بـه مـقام دولت رساند اين مردم بودند، تا اين مردم را داريد خوف اينكه بتوانند بهشـمـا آسـيـب بـرسـانـنـد، هيچ نداشته باشيد، براى اينكه آنها آسيب را با يك نقشه هائىدرسـت مـى كنند، نمى آيند بريزند ملت را بكشند، آنها ملت را مى خواهند از آن كار بكشند،نـمـى خـواهـند مملكت ، خراب كنند، مى خواهند مملكت آباد باشد از آن چيز ببرند. آنها با يكنـقـشـه هائى بين دولت و ملت شكاف ايجاد مى كنند، بين دولت و روحانيت شكاف ايجاد مىكـنـنـد، ايـن شكاف كم كم اگر زياد شد، اسباب نارضايتى شد، مردم از دولت منحرف مىشـونـد. شما يا بايد با سرنيزه با مردم رفتار كنيد يا برويد كنار. اين موهبت الهى كهبـه شما شده است و به همه ما شده است و به همه مسلمين شده است . اين موهبت الهيه را همينطـور بـگـيـريد و محكم نگه داريد. هم به آقاى رئيس جمهور اين را عرض مى كنم و هم بهآقـاى نـخـسـت وزير و هم به همه شما، هر كدام شما در هر جائى كه هستيد مامورينى كه مىخـواهـيـد بـفـرسـتـيد به اطراف ، اين مامورين را درست توجه كنيد كه با ساخت مردم موافقبـاشـنـد، هـمـانطورى كه خود شما مى خواهيد با مردم همفكر باشيد، اينها هم با مردم همفكربـاشـنـد، بـا روحـانـيـون هـمـفـكـر بـاشـنـد طـورى بـاشـد كـه هـمـاهـنـگـى داشته باشد وعـمـال دولت هماهنگى با مردم داشته باشد، با روحانيت كه داشته باشد با مردم هم دارد واين اسباب اين مى شود كه بين دولت و ملت هميشه
هـمـبـسـتـگـى هـست و اين موجب اين مى شود كه ايران مصون بماند، نتواند كسى در آن كارىبـكـنـد. عـمده آنچه كار مى شود از آن ايجاد اختلاف است ، حالا توانستند بين اين ملت و ملتديـگـر و مـلتـهاى ديگر، ملتها را نتوانستند، بين ملت ها و دولتهايشان . خيلى آسان است ،ايـن دولت هـا را امر مى كنند كه شما طرح فلان را بده . مردم ناراضى مى يشوند از اين ،كارى هم از آنها نمى آيد اختلاف پيدا مى شود، كم كم اين اخلاف مى رسد به آنجائى كهممكن است سقوط بيايد.
انبيا خودشان را خدمتگزار مى دانستند، نه حاكم
الان در مـنـطـقـه اينطورى است كه يك عده معدودى مى خواهند بر همه منطقه حكومت كنند و هيچكـار نداشتند چنانكه ملت چكاره است و ملت چه مى خواهد و ما با ملت ، !!! بايد !!! همه ملتها بايد اين مطلب را بدانند كه امروز مثل ديروزها نيست ، امروز مردم توجه پيدا كردند بهاينكه نبايد يك اقليتى بر يك اكثريتى قاطع حكومت كنند. اين مطلب پيدا شده در ذهن مردم ،در بلاد اسلامى اين مساله طرح است الان كه بايد مايك جمهورى اسلامى داشته باشيم . مانـبـايـد يـك جـمهورى دموكراتيك داشته باشيم به اصطلاح اينها، يك مساله غربى داشتهبـاشـيـم ، اسـمـش را عوض كنيم ، سال شاهنشاهى را برداريم يك شاهنشاهى ديگرى جايشبـگـذاريم به طور مسائل غربى . الان همه ملت ها، تقريبا ملتهاى اسلامى همه توجه بهاين مسئله پيدا كرده اند كه آنى كه در ايران هست ما مى خواهيم ، آنى كه در ايران پيدا شدهاسـت . شـمـا ايـن را حـفـظـش كـنـيـد. آنـى كـه در ايـران شـده اسـت ادامـه اشمـشـكـل اسـت ، بـايد اين ادامه را با همه اشكالاتى كه دارد بدهيد اين ادامه را و بايد انشاءالله هـمـه تـان خـودتـان را احـساس كنيد كه ، واقعا احساس كنيد خدمتگزاريد، انبيا اينطوراحـسـاس را داشـتـنـد، انـبـيـا خـودشـان را خـدمـتـگـزار مـى دانـسـتـنـد نـه ايـنـكـه يـك نبى اىخيال كنند حكومت دارد به مردم ، حكومت در كار نبوده ، اولياء بزرگ خدا، انبياء بزرگ هميناحـسـاس را داشتند كه اينها آمدند براى اينكه مردم را هدايت كنند، ارشاد كنند، خدمت كنند بهآنـهـا، شـمـا هـم احساس قلبى تان اين مطلب باشد كه واقعا ما آمديم كه به اين مردم خدمتكـنـيـم و ايـن خدمت به مردم ، خدمت به خودمان است يعنى ما اگر اين مملكت را با اين وضعىكـه الان دارد بـه پيش ببريم ، با اين حاضر بودن مردم در صحنه به پش ببريم و باايـن هـمـراهى مردم با دولت ، هر قصه اى كه براى دولت پيش مى آيد مردم پيشقدم هستند،شـمـا مـلاحـظه بفرمائيد بيشترها با فشار (الان هم جاهاى ديگر اينطور است با فشار) يكسربازى را مى بردند در جبهه ، شما ديديد كه به من گفته بودند كه شما بگوئيد، مننشده يك وقت صحبت كنم ، خودشان گفتند، به مجرد اينكه گفتند به اينكه ما سرباز لازمداريـم ، ما اشخاص لازم داريم ، آنجا اينقدر جمعيت رفت اسم نوشت كه صدايشان در آمد كهنـه نـمـى خـواهـيـم ديـگـر بـس مان است . در صورتى كه مى روند به جنگ ، مى روند بهقـتـال ، مـى رونـد به كشته شدن . يك همچو مملكتى كه اينطور شده است و به خواست خداايـن مـطـلب شـده اسـت ، بـا تـايـيد خدا اين مطلب شده است ، اين را بايد حفظش كرد، بايدقدرش را دانست . ما بايد خدمت كنيم به اينها. من واقعا گاهى وقت ها كه مى بينم بعضى ازاين جوانها اينطور هستند، من خجلت مى كشم كه اينها چه مى گويند،
ما چه مى گوئيم ، اينها چه حالى دارند و ما چه حالى داريم . اينها را خدا به دست ما داده .ايـن كـار، كارى است الهى ، كارى نيست كه يك بشر بتواند انجام بدهد، همه بشر هم جمعبشوند يك نفر را نمى توانند داوطلب مرگ كنند، آن خداست كه اين كار را كرده .
بنابراين آن چيزى كه در راءس برنامه هاى دولت است تفاهم بين ملت و دولت و آن هم نهايـنـكـه هـى بـگـوئيـم تـفـاهـم داريـم . شـمـائى كه وزير دارائى هستيد آن افرادى كه مىفـرسـتـيـد بـه اطـراف ، افـرادى بـاشند كه صالح باشند، افرادى باشند كه با مردمبـسـازنـد نـخواهند بروند آنجا مثل سابق انجام بدهند. آن كسى هم كه وزير كشور است مىخـواهـد بـفـرسـتد، حكومت هائى كه مى فرستند، استاندارى ها كه مى فرستند، استاندارىهـائى بـاشـنـد كه با علما، با مردم بسازند نه اينكه اختلاف پيدا كنند، آن اختلاف كم كمزيـاد بشود، در يك جائى اختلاف بين حاكم و ملاى آنجا بشود، باز اختلاف بين بيايد بهسـطح پائين تر، مردم با آن اختلاف پيدا كنند، مردم هم هيچ وقت حاكم را نمى گيرند و ملارا دسـت از او بـردارند. مردم ملاها را مى خواهند براى اينكه اساس اسلام هستند، مردم اسلاممى خواهند، اينها هم معرفى هستند، معروفند به اينكه اينها اسلامى هستند. بنابراين هر يكاز شـمـا كـه مى خواهيد يك مامورى در يك جائى بفرستيد مامور را درست ملاحظه كنيد ببينيدچـكـاره اسـت و چه بوده است و چه بايد باشد وبه او سفارش كنيد كه تو ماموريتت تا آنحـدود اسـت كـه بـا مردم بسازى ، با روحانيون بسازى ، نروى آنجا معارضه بكنى . و مابـايـد هـمـيـن مـسـائل را حـفـظ بـكـنـيـم ، اگـر چـنـانـچـه ايـنمـسـائل حـفـظ بشود، شما خيال نكنيد از خارج بتوانند به شما يك صدمه اى بزنند، انشاءالله كـه نـمى توانند و انشاء الله خداوند شما را حفظ مى كند. و شما اگر در خدمت مخلوقباشيد، در خدمت اين بندگان خدا كه خدا علاقه به آنها دارد باشيد، خداوند هم حفظ مى كندشـما را، انشاء الله موفق و مويد باشيد. و دولت ، شما خودتان باهم ، آقاى رئيس جمهوربـا شـمـا، شـما با آقاى رئيس جمهور، همه با مجلس ، همه اين ارگان ها با هم دست به همبدهيد كه اين بارى كه افتاده بلندش بكنيد، انشاء الله موفق خواهيد شد.
والسلام عليكم ورحمه الله وبركاته
تاريخ : 24/8/60
بـيـانـات امـام خـمـيـنـى در جـمـع اعـضـاى شـوراى هـمـاهـنـگـى تـبـليغات اسلامى و ستادبزرگداشت22 بهمن
تبليغات اساس انسجام يك ملت است
بسم الله الرحمن الرحيم
مـسـاءله تـبـليـغـات هـمـانـطور كه مى دانيد از مسائل بسيار پر اهميت است و مع الاسف بايدبـگـوئيـم كـه از اول نـهـضـت تا به حال تبليغاتمان در خارج صفر بوده است و فقط درداخل مسائل را براى يكديگر گفته ايم . مى دانيد كه هر روز در خارج ، دولت و ملت ايرانرا وحـشـى معرفى مى كنند. البته آنها كه بر ضد ما تبليغات مى كنند خود متوجهند كه ماآنگونه نيستيم ولى آنها همه چيز خودشان را از دست داده اند، بايد ما را وحشى قلمداد كنند،ولى مـتـاسـفـانـه براى كسانى تبليغ مى كنند كه هيچ نمى دانند. ما هم كه به فكر چارهنيستيم و سفارتخانه هايمان هم كارى انجام نداده اند و با وضعى كه دارند كارى هم نمىتـوانـنـد انـجـام دهـنـد. مـسـاءله اى كـه شـمـا مـى خـواهـيـددنـبـال كـنـيد يعنى مساله هماهنگى بين تمام نهادها، بسيار مهم است . شما بايد احساس كنيدكـه صـلاح ديـن و مـكـتـب مـا و صـلاح مـمـلكـت مـا ايـن اسـت كـه هـمـه بـا هـم يـك كـار رادنبال كنيم . واضح است كه اگر هر گروه يك كار را انجام دهند، گر چه ممكن است در ابتدااخـتـلافى نباشد ولى بالاخره در طول مدت ، اختلاف مى شود. از آنجا كه تبليغات اساسكـار اسـت و مـوجـب تشتت و يا انسجام يك ملت است ، شما هماهنگى و اتحادتان را حفظ كنيد وتـنـها در حفظ اتحاد و هماهنگى است كه پيروز مى شويم و الا شكست خواهيم خورد و دوبارهتحت سلطه قدرتى ديگر قرار خواهيم گرفت . دولت و مجلس و از آن مهمتر خود شما هستيدكه بايد منسجم شويد. سعى كنيد اختلاف گروهى اساس اختلاف در تبليغ نشود. بنايتانرا بر اين بگذاريد كه براى اسلام و حق خدمت كنيد كه در اين صورت است كه اختلاف پيدانـمـى كـنيد. اختلاف مال شيطان است ، در رحمان اختلاف نيست . اگر گروه ها براى خدا كاركنند و با هم مشورت كنند و با افرادى كه اطلاعاتشان بيشتر از آنهاست ، همكارى نمايند،شـايـد بـتوانند تبليغات را راه بيندازند. امروز روزنامه ها و راديوها دائما ما را مورد حملهقـرار مـى دهـنـد، شـمـا هـم بـايـد در مـقـابـل آنـهـا بـه تـكـليـفـتـانعـمـل كـنـيـد. عـمـده آن اسـت كـه انـسـان تـكـليـفـش را درمـقـابـل خـدا ادا نـمـايـد و الا اگـر بـخـواهـد خـودنـمـايـى كـنـد، ازاول شـكـسـت خـورده اسـت . مـن بـه همه شما دعا مى كنم و توجه مى دهم كه سعى كنيد كتابهـايـى كـه صد در صد اسلامى است چاپ نمائيد. خداوند اجر مبلغين حقيقى را كه انبيا هستندبه شما عطا كند. انشاء الله موفق باشيد.
والسلام عليكم ورحمه الله
تاريخ : 26/8/60
بـــيـــانـــات امـــام خــمـيـنـى در جمع گروهى از مسؤ ولين شركت كننده در سمينار بنيادشهيدسـراسـر كـشـور، اعـضـاى خـانـواده هـاى شـهـداى شـهـرسـتـان كـرج و مجروحينو معلولين انقلاب اسلامى
رحلت علامه طباطبائى ضايعه اى براى مسلمين
بسم الله الرحمن الرحيم
رحـلت عـلامـه طباطبائى ضايعه اى براى مسلمين من قبلا بايد از اين ضايعه اى كه براىحـوزه هاى علميه و مسلمين حاصل شد و آن رحلت مرحوم علامه طباطبائى است اظهار تاسف كنمو بـه شما و ملت ايران و خصوص حوزه هاى علميه تسليت عرض كنم . خداوند ايشان را باخـدمـتـگـزاران بـه اسـلام و اوليـاء اسـلام محشور فرمايد و به بازماندگان ايشان و بهمـتـعـلقـيـن و شـاگـردان ايـشـان صـبـر عـنـايـت فـرمـايـد. آقـاى كـروبـىقـبـل از اينكه من بيايم اينجا با من ملاقات كردند و از متصديان امور آن بنگاه هاى شهيد درهـمـه شـهـرسـتـانـهـا و از مـامـوريـن دولتـى كـه تـمـاس بـا ايـنمـسـائل دارنـد و خـصـوصـا از مـلت بـزرگ ايـران كـه در ايـنمـسـائل كـوشـا هـستند اظهار تشكر كردند و من هم از همه تشكر مى كنم و اميدوارم كه خداوندشـمـا جـوانـهـاى عـزيـز را كـه در خـدمـت اسـلام هـسـتـيـد و شـمـا جـوانـهـاىمعلول را كه در خدمت اسلام صحت خودتان را از دست داديد و شهداى عزيز ما و بازماندگانشهداى عزيز ما را حفظ كند و به شما شفا عنايت كند و به ما و به همه صبر در اين امور.
البـتـه بـنـيـاد شـهـيد، يك بنيادى است كه من تاكنون يك كلمه انتقاد از آن نشنيده ام و آقاىكروبى خدمتگزار خوبى است براى شهدا و معلولين و اميدوارم كه همه شماها موفق باشيدكه خدمت خودتان را افزون كنيد و اين شهدا را و اين خانواده شهدا را و اين معلولين را و اينبـازماندگان شهدا را مثل عائله خودتان محسوب كنيد و در راه خدمت به آنها كوشش كنيد كهايـن خـدمـت بـسـيار ارجمندى است ، بسيار بزرگى است و مطمئن باشيد كه خداوند تبارك وتعالى به شما اجر در دو دنيا عنايت مى فرمايد.
حفظ جمهورى اسلامى يك تكليف الهى است براى همه
مـن در مـحـضـر شـمـا آقـايـان و در مـحـضـر مـلت يـك مـطـلب ازمـسـائل داخـلى بـايـد عـرض كـنـم و يـك مـطـلب هـم ازمـسـائل مـنـطـقه . در مسائل داخلى آنطور كه احساس مى شود و به من اطلاع داده شده است يكجريانى در كار است كه مى خواهند با اين جريان ايجاد اختلاف بين ملت بكنند. اينها كه ازهـيـچ راهـى تـاكـنـون نتوانسته اند توفيق پيدا بكنند هر جور اقدامى كردند، اقدام نظامىكردند، هجمه به كشور
مـا كـردند، جنگ ايجاد كردند در داخل ، جنجال ها و كارهائى راه انداختند، ترورها را كردند وانـفـجـارات را انجام دادند و ديدند كه با اين ، ملت ما مستحكم تر شده است و از ميدان خارجنمى شود و البته هم بايد خارج نشود، براى اينكه ملتى كه براى خدا قيام كرده است وبـراى اسـلام قـيـام كـرده اسـت و حـكـومـت اسـلامـى را بـه دسـت آورده اسـت بـا ايـنمـسـائل كنار نخواهد رفت و اين در گرانبهائى كه به او رسيده است ، با چنگ و دندان حفظخـواهـد كـرد. بـعد از اينكه از اين راه هاى مختلف اينها ماءيوس شدند و طرفى نبستند بازبـه آن مـسـئله اى كـه در هـمه دنيا مطرح است كه اختلاف ايجاد كنيد تا بتوانيد سلطه پيداكـنـيـد و حـكومت كنيد، دوباره يك جريان اختلافى در ايران يعنى جريانى كه با آن جريانمـى خـواهـنـد ايـجاد اختلاف بكنند به چشم مى خورد. من بعضى از آن جريانات را عرض مىكـنـم و بـه مـلت تنبه مى دهم كه بيدار باشند و يك وقت خداى نخواسته ، يك وقتى بيدارنـشـوند كه كار از دست گذشته باشد. منجمله از جريانات اين است كه به من كرارا اطلاعدادند كه بعض از جوانها و بعض از بى خبرها يا اشخاصى كه با طرح وارد شدند و آنهارا اغـفـال كـرده انـد، به بعضى مراجع بزرگ اسلام اهانت مى كنند، در شهرهاى مختلف اينمـطـلب ديـده مـى شـود و شـمـا بـدانـيـد كـه ايـن مـطلب اهانت كردن به مراجع جز اينكه يكاختلافى در بين ملت ايجاد كند و جز اينكه يك مطلب بر خلاف رضاى خدائى واقع بشود،نـتـيـجه ندارد. من از عموم ملت تقاضا مى كنم كه هر جا يك همچو مسائلى ديدند، اين جوانهااگر گول خورده اند، آنها را نصيحت كنند و اگر كسى است كه مخصوصا از اين گروه هاىاخـتلاف انداز در بين آنها وارد شده ، شناسائى كنند و به مراكزى كه بايد اطلاع بدهند،اطـلاع بـدهند. امروز ما از روزهاى قبل بيشتر احتياج به همبستگى داريم . امروز ما مواجه باهمه قدرتها هستيم و آنها در خارج و داخل دارند طرح ريزى مى كنند براى اينكه اين انقلابرا بـشـكـنـند و اين نهضت اسلامى و جمهورى اسلامى را شكست بدهند و نابود كنند و اين يكتـكـليـف الهـى اسـت بـراى هـمـه كـه اهـم تكليف هائى است كه خدا دارد، يعنى حفظ جمهورىاسلامى از حفظ يك نفر ولو امام عصر باشد، اهميتش بيشتر است ، براى اينكه امام عصر همخـودش را فـدا مـى كند براى اسلام . همه انبيا از صدر عالم تا حالا كه آمدند، براى كلمهحـق و بـراى ديـن خـدا مـجـاهده كردند و خودشان را فدا كردند. پيامبر اكرم آنهمه مشقات راكـشـيـد و اهـل بـيـت مـعـظـم او آنـهـمـه زحـمـات را مـتـحـمـل ،مـتـكـفل شدند و جانبازى ها را كردند همه براى حفظ اسلام است . اسلام يك وديعه الهى استپيش ‍ ملت ها كه اين وديعه الهى براى تربيت خود افراد و براى خدمت به خود افراد هستو حفظ اين بر همه كس واجب عينى است . يعنى همه !!! چيز هستيم !!! مكلف هستيم حفظ كنيم تاآنوقتى كه يك عده اى قائم بشوند براى حفظ او كه آنوقت تكليف از ديگران برداشته مىشـود. امـروز ايـجـاد اخـتـلاف ، هـر اخـتلافى باشد، و كارهائى كه اختلاف انگيز است ، هركـارى بـاشد و با هر اسمى باشد، اين مضر به اسلام است و مضر به انقلاب است . و ازهـمـيـن رشـتـه اسـت ايـنـكه باز يك جريانى در كار است كه نسبت به علماى بلاد، نسبت بهاهل علم ، نسبت به ائمه جماعات اهانت بكنند و اين يك چيزى است كه ، جريانى است كه اگرچـنـانـچـه خـداى نـخـواسـتـه ايـن جـريـان بـه تـوفـيـق خـودش كـه بـهخيال خودش اين است كه روحانيت
را از مـردم بـگـيرد، اگر اين امر به توفيق خودشان برسد، شما مطمئن باشيد كه شكستخـواهـيـم خـورد. بـراى اينكه روحانيون در همه بلاد حافظ اسلامند و حافظ مقاصد اسلامىهستند و از اول هم بودند.
اگر روحانيون نبودند ما الان از اسلام اطلاعى نداشتيم
اگر روحانيون نبودند، ما الان از اسلام اطلاعى نداشتيم . اين مجاهدت روحانيون هست كه ازخود شما هستند !!! آنها هم !!! مجاهدت آنهاست كه براى ما اسلام را تاكنون نگه داشته استو در هـر مـساله و گرفتارى كه براى اسلام پيش مى آمده باز پيشقدم همين ها بودند و همينهـا بـودند كه قيام مى كردند، حالا يا موفق مى شدند يا سركوب مى شدند. در همين مدتىكه من اطلاع دارم و من شاهد بودم قيام هاى مختلفى بر ضد رضاخان و محمد رضا شد و اينقـيـام هـا هـمـه از مبداءش روحانيون بودند، از آنجا شروع مى شد لكن چون ملت باز درستمـجـتـمـع با هم نشده بودند موفق نمى شدند يا كم موفق مى شدند.اگر شما، اگر ملت ماايـن طـايـفه را حفظ نكنيد، بدانيد كه سرنوشت شما سرنوشت زمان مشروطه خواهد شد كهروحـانـيـون ايـن كار را درست كردند و دست استبداد را كوتاه كردند لكن دوباره بواسطهايـنـكـه مـلت مـجتمع نبود و با روحانيت آنطور سازش ، اطاعت محكم نداشت ، مشروطه را آنهابـپـا كـردنـد و ديگران آمدند و مشروطه را همان استبداد غليظتر با اسم مشروطه ، يك اسمبى مسمائى بود و گفته مى شد كه ما مجلس داريم و مشروطه داريم و مشروطه خواه هستيملكن استبداد به تمام معناى خودش ، به تمام كلمه خودش بر ما حكومت مى كرد، چه در زمانقـاجـار كـه مـن يـادم اسـت و چـه بـعـد از او زمان رضا خان كه بدترين زمانها بر اين ملتگـذشـت و چـه زمان محمد رضا، اگر چنانچه شما توجه به اين نكنيد كه روحانيت را اينهامـى خـواهـنـد از صـحـنه بيرون كنند و در پيش ملت روحانيت را بد نمايش بدهند. همين امروزصـبح كه اينجا من قبل از اينكه بيايم خدمت شماها يكى از علماى اصفهان آمد شكايت زياد ازاينكه با روحانيون رفتار بد مى شود، چه آن مطلب درست به عرض ايشان رسيده بود يانـادرسـت ، من كلى مطلب را مى گويم كه جريانى است كه روحانيت را كنار بگذارند. شماديـديـد كـه در زمـان قـبـل از ايـن جـمـهـورى هـاى اخـيـر،اوايل امر يك جريانى بود كه اين روحانيت ها، روحانيون شاخص را پيش ملت رسوا كنند بادروغ و حـيـله ، آقـاى بـهـشتى رحمه الله عليه كه يك نفر آدمى بود كه مجاهد براى اسلامبـود، بـه درد مـى خـورد، فـعـال بـود، دانشمند بود، مدير بود، مدبر بود، ديديد كه درصحنه كشور چه فضاحت ها در آوردند اشرار، و مردم را منحرف كردند، مردم يك وقت بيدارشـدنـد كـه بـهـشتى اى در كار نبود. من خوف اين را دارم كه خداى نخواسته ملت ما يك وقتبـيـدار بـشـود كـه روحـانيت كنار رفته است و سلطه اجانب بر اين مملكت بازگشته است وآنـوقـت تـاسـف هـا فـايـده نداشت . همانطورى كه در زمان امام حسين سلام الله عليه آنطوردرسـت كـرده بـودنـد چـهـره پسر پيغمبر را كه مردم كوفه اى كه پدر او را ديده بودند،مـجـاهدات او را ديده بودند، همين مردم كوفه براى كشتن پسر پيغمبر مسابقه مى كردند ومـردم كـوفه يك وقت متوجه شدند كه امام حسين ديگر نبود. من خوف اين را دارم كه شما ملتبزرگ ايران كه براى خدا قيام كرديد و براى خدا جوانهايتان را داديد و براى خدا
زحمات طاقت فرسا كشيديد و همه چيزتان را فداى اسلام كرديد، با اين جريانى كه بهنـظـر مـى آيـد كـه دارد پـيـش مـى رويـد، يـك وقـتـى متوجه بشويد كه خداى نخواسته باانـعـزال ايـن مـردم ، ايـنهائى كه خدمتگزار هستند، يك حكومت قلدرى با اسم اسلام ، با اسمجـمـهورى اسلامى ، با اسم خدمتگزار به اسلام بيايد و همه زحمتهاى شما و خونهائى كهداديـد، هـدر بـبـرد. رضـاخـان هـم اول كه آمد در همين سينه زنى ها مى رفت سينه مى زد، درتكيه ها مى رفت دور تكيه ها مى گرديد و شمع روشن مى كرد، آنوقت كه پايش محكم شدتـمـام آثـار اسـلام را ايـن نـانـجيب خواست از بين ببرد. در سرتاسر ايران مجلس روضهآشـكـار، يـكـى نـبـود. اگـر يـك مـجـلسـى بـود، نـصـف شـب بـود،قبل از اذان صبح بود. شما خوف اين را داشته باشيد كه اگر تشكر اين نعمتى كه خداوندبـه شـمـا داده و آن اسـلام اسـت و تـشـكـرش به وحدت كلمه است و تشكرش به احترام بهاوليـاء اسـلام اسـت ، ايـن تـشـكـر را بـجـا نـياوريد، خداوند عنايتش را برگرداند و خداىنخواسته ما را برگرداند به سالهائى كه قبلا بود و تلخى هايش در كام ما هست . اين يكرشـتـه اى اسـت كـه مـن بـه همه ايران تكليف خودم را ادا مى كنم و عرض مى كنم كه بيداربـاشـيـد كـه دارند يك دسته اى كه يا بازى خورده اند و متوجه نيستند و يا در بين آنها ازهمين منافقين ، از همين گروه هاى منحرف وارد شدند و مى خواهند شما را از هم جدا كنند، دستههـا مـخـتـلف ايـجـاد كنند، طرفدارهاى آن مرجع ، طرفدارهاى آن مرجع و طرفدارهاى آن ملا وطرفدارهاى آن ملا درست كنند و كم كم ملاها را كنار بگذارند و اين پيروزى كه براى شماحاصل شده است از دست شما بگيرند. اين يك رشته است كه عرض كردم .
يـك رشته ديگرى كه باز فى الجمله به من اطلاع دادند، بعضى اختلافاتى است كه بينگروه هاى متعهد است . گروه هائى كه متعهد به اسلام هستند، خدمتگزار به اسلام هستند، دربـعـضـى از بـلاد هـمين گروه ها با بعض گروه هاى ديگرى كه آنها هم متعهد به اسلام وخـدمتگزار هستند ايجاد اختلاف دارند مى كنند. من به اين گروه ها هر جا و هر كس است ، تمامگـروه هـا ايـن تـنـبـه را مى دهم كه توجه داشته باشيد كه دست جنايتكار خارجى ها از هرراهى مى خواهند اختلاف ايجاد كنند. اگر شما براى اسلام مى خواهيد خدمت بكنيد، همه با هميـكـصـدا بـاشـيـد تـا بـتوانيد خدمت بكنيد. اگر هر كدام بخواهيد يك صداى عليحده داشتهباشيد و يك بساط عليحده اى داشته باشيد، آن هم با هم به خلاف برخيزيد، اختلاف باهـم بـكـنـيد، مطمئن باشيد كه اين اختلاف بين گروه هاى متعهد با اينكه حسن نيت دارند، بهجائى مى رسد كه يك وقت خداى نخواسته بين دو گروه متعهد در سرتاسر كشور مخالفتبـيـفـتد و يك وقت منتهى بشود به جنگ مسلحانه و دشمن هاى شما از خداى مى خواهند كه بينشـمـا يـك هـمـچـو چـيزهائى واقع بشود. و من البته اطمينان دارم كه شما هوشيارتر از اينهستيد كه يك همچو مسائلى پيدا بشود لكن من تذكر را لازم مى دانم كه بدهم . تمام امورىكـه از او بـوى نـفـاق و بوى اختلاف مى آيد بايد كنار گذاشت . شما الان از تمام اطرافدنـيـا هدف هستيد، يعنى اين انقلاب اسلامى ايران همچو در دنيا چهره پيدا كرده است كه همهقدرت هاى بزرگ را به وحشت انداخته است كه نبادا اين انقلاب به آن چهره واقعى كه داردهمه جا توجه به آن بكنند و يك وقت ابرقدرت ها ببينند كه ممالك
اسلامى و ممالك ديگر هم از دست آنها رفت ، از اين جهت كوشش مى كنند، به همه قوا كوششمـى كـنـنـد كـه ايـنجا كه هسته مركزى اين انقلاب و نهضت اسلامى است ، اينجا را بكوبند،كـوبـيـدن و بـهـتـرين كوبيدن ها آن است كه از داخل اين مساله واقع بشود، اختلاف داخلى ،خودمان توى سر خودمان بزنيم .
من اعلام خطر مى كنم به واسطه طرح فهد
بـيـدار بـاشـيـد شـما و همه ، و همه مسلمانها كه نبادا يك همچو اغفالى بكنند ما را و غفلتىبـكـنـنـد، با يك صورت مناسبى بيايند جوانها را بازى بدهند كه اين جمهورى اسلامى هممـثـل زمان محمدرضا شاه است بلكه بدتر، آخوندها هم كه جز فساد، كارى انجام نمى دهند.از ايـن حـرفـهـائى كـه بـازى بـدهـنـد جـوانـهـا را. ايـن راجـع بـهمـسائل داخل كه اهميت دارد. در مسائل منطقه ، مهمترين چيزى كه الان مورد صحبت است اين طرحهائى است كه به دست آمريكا و صهيونيست و بعضى نوكرهاى آنها ريخته شده است و اينطـرح هـائى اسـت كـه دولتـهـاى اسلامى مى خواهند، دولت هاى عرب مى خواهند اين طرح راطرح بكنند و تحميل بكنند بر همه . اين طرح هيچ نقطه مثبت ندارد. آنهائى كه گمان كردهانـد نـقـطـه هـاى مـثـبـتـى در ايـن طـرح هـسـت يـا تـوجـه بـهمسائل ندارند يا طور ديگرى است . نكته مثبت در اين طرح ها هيچ نيست . كشور ما، ملت ما كهايـنهمه شهدا داده است و اينهمه معلولينى كه الان بسياريشان در اينجا هستند و خداوند آنهارا شفا بدهد تقديم كرده است ، براى اسلام است و ما اسلام را منحصر به ايران نمى دانيم. اسـلام ، همه جا اسلام است . مصر هم همين اسلام است و سودان هم همين اسلام است و عراق همهـمـيـن اسـلام اسـت و حـجـاز هـمـيـن اسلام است و سوريه و ساير جاها. ما نمى توانيم حسابخودمان را از حساب ساير مسلمين جدا كنيم . ما با اينهمه خسارتى كه بر ما وارد شده است وايـنـهـمـه شهيد كه داديم و معلول كه داديم و آواره كه پيدا كرديم ، همه اينها براى اسلامبـوده ، ايـران هم از باب اينكه يك كشور اسلامى است ما اين زحمات را برايش كشيديم . مانمى توانيم كه اعراب را و مقدرات اعراب را از خودمان جدا بدانيم ، مقدرات ساير كشورهارا از خـودمـان جـدا بـدانـيـم . هـمه جا اسلام است و همه مسلمين !!! كه ما هم جمله آنها هستيم !!!مـوظـفـيـم كه اسلام را در هر جا حفظ كنيم . ما مكلف هستيم كه آن مقدارى كه مى توانيم هدايتكـنـيـم ايـن كـشورهاى اسلامى را كه امروز در فكر اين طرح بسيار بسيار مضر هستند و مىخواهند آن طرح را تصويب كنند. ما بايد به ملتهاى مسلمين و اسلام و به كشورهاى اسلامىتـذكـر بدهيم . من اعلام خطر مى كنم براى اين مساله و براى اسلام به واسطه اين طرح .آنهائى كه اين طرح را داده اند يا جاهلند و يا تحت تاءثير آمريكا و صهيونيسم واقع شدهانـد. آنـهـائى كـه در اين طرح نقطه مثبت قائل هستند آنها هم همين طور. اگر هيچ نقطه اى درايـن نـبـود جز اينكه اسرائيل به رسميت شناخته شود، يكى از موارد اين پيشنهادها اين استكـه اسـرائيـل بـه رسـمـيـت شـنـاخـتـه بـشـود و تـامـيـن داده بـشـود بـهاسـرائيـل ، اگـر هيچ نبود الا اين و تمام نقاط ديگر، نقاط مثبت بودند، آن نقاط مثبت همه برخـلاف بـود. مـعـنـى ايـنـكـه تـامـيـن داده بـشـود بـه اسـرائيـل ايـن اسـت كـه ايـناسـرائيـل كـه سـال هـاى طولانى است زمينهاى مسلمين را غصب كرده اند و كشتار دستجمعى درفلسطين و در لبنان و در جاهاى
ديـگـر ايـجـاد كـردنـد، مـسـلمـيـن را بى خانمان كردند و اعراض و نفوس مسلمين را در خطر،مـعـرض خـطـر قـرار دادنـد و دسـتـخـوش مقاصد فاسدشان كردند، حالا همه مسلمانها اين راتـامـيـنـش بـدهـند! يعنى اينكه اگر يك كسى خواست تعرض بكند به اين غاصب ، به ايندولتـى كـه دولت غـاصب جانى است ، همه مسلمانها و همه دولتهاى منطقه موظفند كه با اومـخـالفـت كـنند براى حفظ اسرائيل . اسرائيلى كه خون مسلمين را مكيده است و فلسطين را وقـدس را آنـطـور كـرده اسـت و لبـنـان را بـه آن صـورت در آورده اسـت و مـسـلمـيـن راقـتل و غارت كرده است ، حالا همه موظفيم كه براى خاطر اينكه يك دستمزدى به او بدهيم ،هـمـه حـافـظ او بـاشـيـم ، هـمـه تـامـيـن كـنـيـم او را! آن كـسـى كـه ازاول كـه وارد شـده است در قدس و فلسطين ، همه كارهايش غاصبانه بوده است ، حالا ما بهرسـمـيـت بـشـناسيم ! يعنى مملكتهاى عرب ، اين رژيم فاسد، فاسق ، كافر را به رسميتبشناسند، دستمزد بدهند به اسرائيل بعد از آنهمه جنايات . اگر نقطه مثبتى كه بعضىهـا مـى گويند، اين است كه يكى از مواد اين است كه اسرائيلى خارج بشود تا جنگ كذا، !!!از !!! تـا آن حـدودى كـه در جـنگ كذاست ، اين از نقاط منفى اين است . اين معنايش اين است كهاسـرائيـل ايـنـهـمـه جـاهـا را كـه گـرفـتـه اسـت مـال خـودش ، حـالا يـك چـنـد جـا را رهـا كندمـثـل ايـن اسـت كـه مـا بـيـائيـم بـا عـراق مـصـالحـه كـنـيـم كـه خـوزسـتـان يـك مـقـدارشمـال مـا و يـك مـقـداريـش مـال شـمـا. ايـن از نـقـاط مـنـفـى اوسـت و سـايـر نـقـاط تمام در خدمتاسـرائيـل اسـت و مـى خـواهد اسرائيل را حاكم كند بر اعراب و من اخطار مى كنم بر ملت هاىاسـلامـى و خـصـوصا ملتهاى عرب و بر ارتش هاى اسلامى و ارتش هاى دولت هاى عربىكـه گـذشـتـن ايـن طـرح در يـك جـاى سـربـسـته بدون توجه ملت ها جز اينكه شما را بهاسـارت اسـرائيـل در آورد و تـا آخـر عمر نوكر اسرائيل باشيد و دست بسته و چشم بستهبه اختيار اسرائيل و آمريكا در آئيد هيچ چيز ديگرى نيست . براى ملت هاى اسلامى و براىعـرب هيچ ننگى بالاتر از اين نيست كه تسليم اين طرح فاسد خراب صد در صد مخالفبـا اسـلام بـشـود. نـنـگ عـرب اسـت كـه قـبـول كـنـد ايـن آقـائىاسـرائيـل را. مـن بـه هـمـه اخـطـار مـى كـنـم كـه اگـر ايـن طـرح بـگـذرد، فـردااسرائيل مكه و مدينه را از چنگ شما بيرون مى آورد.

next page

fehrest page

back page

 

 
 

کلیه حقوق این سایت محفوظ می باشد.

طراحی و پیاده سازی: GoogleA4.com | میزبانی: DrHost.ir

انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما جمادی الثانی رجب شعبان رمضان شوال ذی القعده ذی الحجة محرم صفر ربیع الثانی ربیع الاول جمادی الاول نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس دیتاسنتر فن آوا سرور اختصاصی سرور ابری اشتراک مکانی colocation